Linksys WRT54GX/WPC54GX

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 20488

Anoniem: 20488 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 18:40:
Iemand enig idee waar de WRT54GX2 te koop is?
Bovenstaande link verwijst nl. naar de WAG.......
Niemand??

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-01 12:48

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Heb je het al bij Duiverman geprobeerd?

Marrik

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 23:09

Jimbolino

troep.com

Je zou natuurlijk routershop een mailtje kunnen sturen of ze naast de WAG54GX2-A ook andere SRX2/4 producten verwachten...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jimbolino schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 20:08:
Je zou natuurlijk routershop een mailtje kunnen sturen of ze naast de WAG54GX2-A ook andere SRX2/4 producten verwachten...
Helaas kunnen ze niet aangeven of en wanneer ze binnenkomen. Heeft het wel zin om te wachten, want is het niet zo dat de extra snelheid alleen maar werkt in combinatie met een speciale kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Anoniem: 20488 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:46:
[...]

Helaas kunnen ze niet aangeven of en wanneer ze binnenkomen. Heeft het wel zin om te wachten, want is het niet zo dat de extra snelheid alleen maar werkt in combinatie met een speciale kaart?
Het gaat bij MIMO niet alleen om de extra snelheid maar ook om het bereik. En dat merk je echt: een gigantisch verschil met normale g-routers. Uiteraard is het zo dat je dan pas echt kan profiteren van de snelheid als je ook een sneller kaartje hebt.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

marrik schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:20:
[...]
Het gaat bij MIMO niet alleen om de extra snelheid maar ook om het bereik. En dat merk je echt: een gigantisch verschil met normale g-routers. Uiteraard is het zo dat je dan pas echt kan profiteren van de snelheid als je ook een sneller kaartje hebt.
En zeker bij SRX200 en SRX400, worden er meerdere channels tegelijk gebruikt, daar kun je dus echt alleen maar van profiteren als je een bijpassend kaartje koopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jimbolino schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 00:27:
[...]

En zeker bij SRX200 en SRX400, worden er meerdere channels tegelijk gebruikt, daar kun je dus echt alleen maar van profiteren als je een bijpassend kaartje koopt...
Ik was niet echt duidelijk. Ik bedoelde of ik nu de GX zou moeten kopen of wachten op de GX2/4.
In mijn laptop zit een Ralink RT2500 Wireless LAN Card.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 20488 op 01-03-2006 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Anoniem: 20488 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 09:35:
Ik was niet echt duidelijk. Ik bedoelde of ik nu de GX zou moeten kopen of wachten op de GX2/4.
In mijn laptop zit een Ralink RT2500 Wireless LAN Card.
De berichten zijn heel tegenstrijdig. De ene keer hoor ik dat de SRX400 in het 2e kwartaal komt, de andere keer hoor ik dat 'ie helemaal niet naar Nederland komt.
De GX is gewoon een goede keuze, maar inmiddels zijn er ook andere merken die MIMO hebben dus je zult zelf gewoon moeten vergelijken.
Maar ik zou zeker voor een MIMO router gaan.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:33
Ik hoop dat de WRT54GX4 er toch aan zit te komen. De enige info die ik tot dusver in het Nederlands heb gevonden staat hier:

http://www.kieskeurig.nl/...E1DF9C12571110035ED43.htm

De draadloze netwerkadapter wordt ook genoemd dus afwachten maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
objectief2 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:29:
Ik hoop dat de WRT54GX4 er toch aan zit te komen. De enige info die ik tot dusver in het Nederlands heb gevonden staat hier:

De draadloze netwerkadapter wordt ook genoemd dus afwachten maar ;)
Inderdaad wel apart dat er wel een beschrijving op Kieskeurig is maar dat 'ie nog niet leverbaar is...

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Ik heb net gebeld met Linksys Support Nederland.

Er is totaal nog niet bekend wanneer de WRT54GX naar Nederland komt, helaas. :'(
De supportmedewerker stelde hierop voor het apparaat zelf te importeren. Volgens hem is de garantie internationaal geregeld dus dat is geen probleem. Het enige is dat de amerikaanse versie 'slechts' over 11 kanalen beschikt tegenover 13 kanalen voor de europese versie. Dit zou een eu-firmware overigens weer oplossen. Maar ja, wie heeft er zoveel kanalen nodig met MIMO technologie?

Misschien is zelf importeren dus geen slecht plan.
Als er meerdere mensen geinteresseerd zijn om een geimporteerde versie aan te schaffen dan kunnen we misschien wel iets regelen. En eventueel met bijbehorende pccard/pci kaartjes.
Wat ik me wel bedenk is dat misschien de adapter niet geschikt is voor Nederland. Deze zal je dan eventueel zelf moeten vervangen (stekker of gehele adapter).

Zijn er mensen die interesse hebben?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
marrik schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:55:
Ik heb net gebeld met Linksys Support Nederland.

Zijn er mensen die interesse hebben?
Ik heb wel interesse. Ik vraag me alleen of of je met import en taxes mss wel niet twee keer een 'normale' X kunt kopen maar oke :) Ik heb trouwens ook nog een gemailde vraag met levering in de EU openstaan. Maar gezien eerdere ervaringen met de mail van Linksys-support verwacht ik daar weinig van :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
objectief2 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:30:
[...]

Ik heb wel interesse. Ik vraag me alleen of of je met import en taxes mss wel niet twee keer een 'normale' X kunt kopen maar oke :) Ik heb trouwens ook nog een gemailde vraag met levering in de EU openstaan. Maar gezien eerdere ervaringen met de mail van Linksys-support verwacht ik daar weinig van :>
Als er voldoende mensen zijn kunnen we misschien wel iets regelen met Linksys USA. Beetje korting ofzo. Niet geschoten is altijd mis toch?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

-> inkoopacties.net ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

Ze hadden nog een op hun hoofdkantoor liggen en die zou als het goed is elk ogen blik binnen kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Zou ook kunnen. Maar lopen we dan niet tegen het probleem aan dat de GX4 verkrijgbaar moet zijn?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Anoniem: 159710 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:55:
Ik heb er pas eentje besteld via www.paradigit.nl :) - Ze hadden er nog een op het hoofdkantoor liggen konden ze me vertellen. Als het goed is zou íe nu ieder moment binnen kunnen komen.
Jij bedoelt de WRT54GX?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

[message]marrik schreef op donderdag 9 maart 2006[/message]:
Jij bedoelt WRT54GX?
Uiteraard van 160 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Ah! We hadden het nu over het zelf importeren van de GX4 dus vandaar... :)

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

...Ik heb echter ook een intern kaartje en die doet werkt voor mijn gevoel ook beter. Zeker qua snelheid en ietsje qua bereik. Dit laatste heb ik echter niet goed getest omdat de 2 kaartjes een of ander conflict hebben waardoor de Linksys kaart er soms mee stopt. Als ik het interne kaartje uitschakel (softwarematig) dan werkt de Linksys kaart probleemloos...
@marrik Hierboven is een quote van een van je eerste posts bij deze topic hier. Gebruik je nu alleen nog je externe PCMICM kaart van Linksys (welk model trouwens?) of ook die interne? Je zegt dat die interne van Intel het ook wel goed (zo niet beter) doet. Ondersteunt die Intel ook MIMO dan? Want ik had volgens de adviezen van wifishop.nl mensen begrepen dat bv. GX router alleen met Linksys PCMICM MIMO kaarten werkt, wil je je 108mbps kunnen halen.

Reden waarom ik deze dingen vraag: mijn D-Link MIMO PCMICM kaartje heeft een brakke driver en crasht met BSOD steeds bij grote transfers. Ik wil die omruilen voor een Linksys kaartje. 108mbps schijnt echter niet haalbaar te zijn volgens wifishop.nl mensen aangezien bij mij alles hangt aan een MIMO D-Link router. D-Link en Linksys MIMO technieken zouden dan niet met elkaar kunnen praten, zeg maar. Dus het is een beetje een omgekeerde situatie als bij jou (Intel wireless Pro + GX router), maar misschien valt die compatibiliteit wel mee, net als dat die interne kaart ook prima werkt op je GX router. Dan ruil ik mijn kaartje alsnog om.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik ontvang zojuist netjes een bericht terug van Linksys over de beschikbaarheid van X2 en X4 routers:

Ook over de WRT54GX2 en GX4 is nog niets bekend. Meestal krijgen wij
dit als
helpdesk pas vlak van te voren te horen, en soms komen producten
helemaal niet.
Ik vermoed dat het enige verschil de amerikaanse voeding (120 volt) is: u kunt
met een omvormer dit wel in nederland gebruiken maar onze helpdesk kan deze
producten nog niet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
sl1200 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 15:40:
[...]

@marrik Hierboven is een quote van een van je eerste posts bij deze topic hier. Gebruik je nu alleen nog je externe PCMICM kaart van Linksys (welk model trouwens?) of ook die interne? Je zegt dat die interne van Intel het ook wel goed (zo niet beter) doet. Ondersteunt die Intel ook MIMO dan? Want ik had volgens de adviezen van wifishop.nl mensen begrepen dat bv. GX router alleen met Linksys PCMICM MIMO kaarten werkt, wil je je 108mbps kunnen halen.

Reden waarom ik deze dingen vraag: mijn D-Link MIMO PCMICM kaartje heeft een brakke driver en crasht met BSOD steeds bij grote transfers. Ik wil die omruilen voor een Linksys kaartje. 108mbps schijnt echter niet haalbaar te zijn volgens wifishop.nl mensen aangezien bij mij alles hangt aan een MIMO D-Link router. D-Link en Linksys MIMO technieken zouden dan niet met elkaar kunnen praten, zeg maar. Dus het is een beetje een omgekeerde situatie als bij jou (Intel wireless Pro + GX router), maar misschien valt die compatibiliteit wel mee, net als dat die interne kaart ook prima werkt op je GX router. Dan ruil ik mijn kaartje alsnog om.
Op dit moment gebruik ik nog alleen de interne kaart (Intel pro 2200) en die werkt prima! Uiteraard niet op de maximale snelheid (wel 54Mbps) maar dat mis ik nu niet. Het gaat mij meer om het bereik en stabiliteit.
Overigens werken de externe en interne kaarten nu wel samen, een herinstallatie van XP heeft wonderen verricht... :)

Ik had juist begrepen dat alle MIMO producten uitwisselbaar waren, dus een Linksys pccard zou prima moeten werken op een D-Link router. Maar dit heb ik dus nooit geprobeerd.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

marrik schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:56:
[...]

Op dit moment gebruik ik nog alleen de interne kaart (Intel pro 2200) en die werkt prima! Uiteraard niet op de maximale snelheid (wel 54Mbps)...
Haal je nou circa Mbyte/s transfer met deze 54mbps kaart icm met je Linksys router? Want ik haalde op 108mbps instelling dezelfde transfersnelheid, maar denk nu dat het toch 54 was.

P.S. Collega van mij van het werk heeft gisteren GX in huis gehaald en is razend enthousiast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
sl1200 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:55:
[...]

Haal je nou circa Mbyte/s transfer met deze 54mbps kaart icm met je Linksys router? Want ik haalde op 108mbps instelling dezelfde transfersnelheid, maar denk nu dat het toch 54 was.

P.S. Collega van mij van het werk heeft gisteren GX in huis gehaald en is razend enthousiast. :)
Mijn interne kaart heeft continue een verbindingssnelheid van 54Mbps. Op z'n top dus.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

objectief2 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:35:
Ik ontvang zojuist netjes een bericht terug van Linksys over de beschikbaarheid van X2 en X4 routers:

Ook over de WRT54GX2 en GX4 is nog niets bekend. Meestal krijgen wij
dit als
helpdesk pas vlak van te voren te horen, en soms komen producten
helemaal niet.
Ik vermoed dat het enige verschil de amerikaanse voeding (120 volt) is: u kunt
met een omvormer dit wel in nederland gebruiken maar onze helpdesk kan deze
producten nog niet ondersteunen.
Als je geluk hebt zit er een geschakelde voeding bij, die ondersteunt 110/230 volt, maar waarschijnlijk zit er een normale adapter bij (eentje met een transformator) en dan kun je er niet veel mee.

Maar een universele adapter kost bij een gemiddelde bouwmarkt minder dan 10 euro, dus het lijkt me niet erg moeilijk om het apparaat werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Jimbolino schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 01:32:
[...]

Als je geluk hebt zit er een geschakelde voeding bij, die ondersteunt 110/230 volt, maar waarschijnlijk zit er een normale adapter bij (eentje met een transformator) en dan kun je er niet veel mee.

Maar een universele adapter kost bij een gemiddelde bouwmarkt minder dan 10 euro, dus het lijkt me niet erg moeilijk om het apparaat werkend te krijgen.
Bij eerdere imports bleek er de ene keer een "internationale" voeding bij te zitten en de andere keer een amerikaanse. Bij de eerste moet je dan -hooguit- alleen de stekker vervangen, bij de laatste de gehele adapter... En die kun je inderdaad bij een beetje electronicazaak kopen. Ik zou zo'n ding niet te snel bij een bouwmarkt halen omdat die goedkope adapters niet altijd even stabiel zijn...

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik weet niet of de CEBIT 2006 over Europese introducties gaat. Maar zoja dan wordt er in dit bericht gesproken dat de WRT54GX4 en bijbehorend PCMIA-card in April 2006 gereleased worden ;)

http://www.linksysinfo.or...News&file=article&sid=495

En de link naar de Nederlandse vertaling van het persbericht:

http://www.persberichten.com/detail.asp?id=31805

[ Voor 20% gewijzigd door objectief2 op 17-03-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
objectief2 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 23:10:
Ik weet niet of de CEBIT 2006 over Europese introducties gaat. Maar zoja dan wordt er in dit bericht gesproken dat de WRT54GX4 en bijbehorend PCMIA-card in April 2006 gereleased worden ;)

http://www.linksysinfo.or...News&file=article&sid=495
Toch nog maar even wachten dus! :)

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

sl1200 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:55:
[...]
@marrik Haal je nou circa Mbyte/s transfer met deze 54mbps kaart icm met je Linksys router? Want ik haalde op 108mbps instelling dezelfde transfersnelheid, maar denk nu dat het toch 54 was.
Sorry, maar ik vergeet hier het belangrijkste getal bij te vermelden: 4! Dus circa 4MByte/s met je 54mbps opstelling. Haal je dat nu? ;)

P.S. Ha, eindelijk komt GX4 er dan toch aan. Zal een duur geintje worden ben ik bang.

[ Voor 10% gewijzigd door sl1200 op 17-03-2006 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Sorry, maar ik vergeet hier het belangrijkste getal bij te vermelden: 4! Dus circa 4MByte/s met je 54mbps opstelling. Haal je dat nu? ;)
Helaas.... dit was met het linksys kaartje...
P.S. Ha, eindelijk komt GX4 er dan toch aan. Zal een duur geintje worden ben ik bang.
Ik denk het ook...

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
De eerste winkel waar de GX4 verkrijgbaar lijkt te zijn:

_/-\o_ De prijs van 122 euro voor de router valt mij mee. Ik had op 140+ gerekend.

[ Voor 22% gewijzigd door objectief2 op 18-03-2006 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
objectief2 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 10:56:
De eerste winkel waar de GX4 verkrijgbaar lijkt te zijn:

_/-\o_ De prijs van 122 euro voor de router valt mij mee. Ik had op 140+ gerekend.
Tja, ze hebben er alleen nog geen omschrijving en afbeelding bij... En geen voorraad! Toch nog maar even wachten...

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
marrik schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 13:50:
[...]

Tja, ze hebben er alleen nog geen omschrijving en afbeelding bij... En geen voorraad! Toch nog maar even wachten...
Het zal wel kloppen want deze winkel is vandaag ook toegevoegd:

http://www.computer-netwe...detail.aspx?prodid=197200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Linksys heeft een nieuwe firmware uitgebracht voor versie 2 van de WRT54GX.
Linkje...
Volgens de release notes is nu (oa) het "@home europe" probleem verholpen. Zou dit het bekende probleem zijn dat de WRT54GX soms niet werkte met bepaalde kabelmodems?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Ik heb 'm.... de WRT54GX4! Uit de states laten komen. 8)

Een korte review:

Het menu ziet er bijna hetzelfde uit als de GX dus de setup ging redelijk vlot.
Toen het netwerkkaartje (WPC54GX4). Wilde eerst niet werken, sterker nog, WinXP wilde niet eens meer opstarten als het kaartje erin zat. Na veel speurwerk blijkt de Intel wireless applicatie (voor m'n interne kaart) in de weg te zat. :( Dus de Intel driver is wel ok, maar de beheer applicatie deed dus vreemd. Deze uitgeschakeld en toen speelde alles prima.

Toen de router aan mijn @Home modem gehangen... wilde niet werken! Geen IP adres...
Bekend probleem bij de WRT54. :( Even een switch ertussen gehangen bij gebrek aan hub maar dit mocht ook niet baten. Ik kreeg op geen enkele mogelijkheid een IP adres vanuit het modem.
Uiteindelijk heb ik mijn 'oude' WRT54GX als hub laten spelen en dit werkt wel. :)

Mijn connectie is nu:

@Home modem --> WRT54GX --> WRT54GX4

De wireless verbinding is echt geweldig! WinXP geeft altijd 100% ontvangst (excellent) aan bij een snelheid van 240Mbps. Binnenkort zal ik een test doen met het kopieren van een groot bestand.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Grappige/handige nieuwe functie in de WRT54GX4:
In het status overzicht staan nu ook alle LAN aansluitingen vermeldt met een indicatie op welke snelheid ze werken indien er iets op is aangesloten. Een van mijn kabels bleek stuk te zijn: "Cable is shorted at 19.0 meters."... _/-\o_ nice...

[ Voor 3% gewijzigd door marrik op 12-04-2006 07:58 ]

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Marrik, is er bij de GX serie de mogelijkheid om via telnet de router te configureren? Dit is bij de GS wel het geval heb ik gelezen. Dit vind ik zelf iets makkelijker om poorten toe te voegen in de NAT tabel. Ik heb nu ADSL met een zwart groot Alcatel modem welke is aangepast om meerdere pc's op aan te sluiten en via telnet zet ik daar de poorten in voor de NAT tabel. Ik ga over op glasvezel dat bij mij in het dorp wordt aangelegd (20 Mbps, woei) en de aansluiting komt op een hele andere plaats dan waar de ADSL modem nu staat. Mijn ouders willen geen extra draden hebben dus gaan we over op wireless. Ik zit zelf op zolder en wil een zo goed mogelijk bereik hebben. Aangezien ik een aantal poorten open heb staan voor meerdere pc's is het nu makkelijk in te voegen, maar als het via de webbrowser moet is het wat omslachtiger in te vullen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Hero Of Time schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 19:29:
Marrik, is er bij de GX serie de mogelijkheid om via telnet de router te configureren? Dit is bij de GS wel het geval heb ik gelezen. Dit vind ik zelf iets makkelijker om poorten toe te voegen in de NAT tabel. Ik heb nu ADSL met een zwart groot Alcatel modem welke is aangepast om meerdere pc's op aan te sluiten en via telnet zet ik daar de poorten in voor de NAT tabel. Ik ga over op glasvezel dat bij mij in het dorp wordt aangelegd (20 Mbps, woei) en de aansluiting komt op een hele andere plaats dan waar de ADSL modem nu staat. Mijn ouders willen geen extra draden hebben dus gaan we over op wireless. Ik zit zelf op zolder en wil een zo goed mogelijk bereik hebben. Aangezien ik een aantal poorten open heb staan voor meerdere pc's is het nu makkelijk in te voegen, maar als het via de webbrowser moet is het wat omslachtiger in te vullen.
Ik heb wel eens gelezen dat er mogelijkheden zijn voor telnet maar ik heb het zelf niet eerder geprobeerd.
Als ik nu een telnet sessie start en dan via de gewone poort (23) probeer de host te openen dan lukt dat niet.
Heb je nog tips hoe ik dat zou kunnen proberen?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Geen idee, ik heb niet zoveel ervaring met telnet verbindingen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Tja, de webbrowser interface werkt op zich prima hoor! Tis natuurlijk wel wat je gewend bent... :)

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-10-2024

Mooody

elmoody

Is die GX4 ook zinvol als je een 10Mbit ADSL verbinding hebt en een 54Mbit wireless kaart in je laptop?

Met oog op de toekomst is het misschien een verstandige keus. Over 2 of 3 jaar zal die GX4 nogsteeds goed bruikbaar zijn, maar heb je er nu al voordeel van t.o.v. een simpele 54mbit router van de helft van de prijs?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Mooooody schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:28:
Is die GX4 ook zinvol als je een 10Mbit ADSL verbinding hebt en een 54Mbit wireless kaart in je laptop?

Met oog op de toekomst is het misschien een verstandige keus. Over 2 of 3 jaar zal die GX4 nogsteeds goed bruikbaar zijn, maar heb je er nu al voordeel van t.o.v. een simpele 54mbit router van de helft van de prijs?
Ik vind van wel. De ontvangst met mijn interne (Intel 2200b/g) 54MBit kaart is namelijk ook heel erg goed icm de GX4. Daardoor heb je dus een optimale snelheid.
Eigenlijk zie ik nooit een lagere verbindingssnelheid dan die 54MB/s terwijl met een gewone g-router die snelheid wel vaak terug schakelde, zeker als je verder van de router zit.

Uiteraard is het nooit zo snel als een wired verbinding of met een GX4-kaartje, maar het werkt prima!

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-03 18:18

LyxKyo

Dreambox was fun!

all,

ik zit met het volgende probleem. Op deze client waar ik nu mee online ben kan ik sommige sites niet bezoeken. Dit probleem is sinds ik een nieuwe WRT54GX wireless router heb
Ik heb al VEEL gedaan om het probleem op te lossen.. Maar misschien dat iemand hier een goede ingeving heeft.

Deze notebook heeft een intel pro 2100 mini (centrino) wireless gedeelte. Dit werkt dus op 11mbit, op zich allemaal ok omdat er alleen op gesurfd hoeft te worden. Echter kunnen de volgende sites absoluut niet bezocht worden:

www.cz.nl en www.opitec.nl (er zijn er meer)

Waarschijnlijk ligt het aan de intel pro 2100 icm WRT54GX --> dat is nu wel duidelijk alleen heeft iemand een oplossing? Wanneer ik dezelfde notebook via UTP connect aan WRT54GX dan kan ik alle sites bezoeken.

wat heb ik gedaan:

- reinstall OS (xp home) op notebook
- driver update (2100)
- firmware update WRT54GX
- beveiliging uitgeschakeld in router
- software firewall uit
- andere beveiligings software uit (eigenlijk clean na reinstall geprobeerd)
- MTU waarde etc veranderd
- linksys helpdesk gebeld (online chat - werkt prima)
- veel verschillende instellingen geprobeerd in router, echter geen oplossing.

Iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door LyxKyo op 24-05-2006 14:38 ]

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Ik heb iets soortgelijks gehad: UTP werkte wel en Wireless niet. Dus niet alleen een paar sites, maar echt niets werkte wireless, behalve dan verbinden met de router zelf.
Dit bleek achteraf aan de encryptie te zijn. Na omschakeling van WPA-AES naar WPA-TKIP werkte alles prima.
Heb je zoiets al geprobeerd?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo

LyxKyo

Dreambox was fun!

marrik schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 10:58:
[...]

Ik heb iets soortgelijks gehad: UTP werkte wel en Wireless niet. Dus niet alleen een paar sites, maar echt niets werkte wireless, behalve dan verbinden met de router zelf.
Dit bleek achteraf aan de encryptie te zijn. Na omschakeling van WPA-AES naar WPA-TKIP werkte alles prima.
hi,

heb nog niet omgeschakeld naar WPA-TKIP. Echter wel de beveiliging uitgeschakeld gehad..

Als leuke bijkomstigheid heb ik de WPC54GX netwerk adapter gekocht, dit omdat Linksys zelf de schuld bij mijn clients neer lag, echter gaf de originele Linksys hardware hetzelfde probleem.

Nu heeft Linksys de Router defect verklaard... Stuur de huidige deze week op.

we zullen zien..

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo

LyxKyo

Dreambox was fun!

marrik schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 10:58:
[...]

nieuwe quote.

PROBLEM SOLVED. bedankt voor je TIP!!! _/-\o_

(uren werk gehad :P )

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
nicknec schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:30:
[...]

nieuwe quote.

PROBLEM SOLVED. bedankt voor je TIP!!! _/-\o_

(uren werk gehad :P )
Graag gedaan!

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:07
Hallo allen,

ik hoop dat een dergelijke topic kick geoorloofd is, anders merk ik het wel...

Ik ben redelijk enthousiast over dit nieuwe apparaat van linksys, de GX4 (=SRX400?). Ik moet binnenkort een LAN gaan uitbreiden met WiFi en omdat het een groot pand is, was ik eerst aan het denken om meerdere AP's (via kabel) te verbinden met de switch om zo het hele bereik te halen. Als ik echter de positieve reactie zo lees, valt er met deze nieuwe pre-N apparatuur ook aardig wat te bereiken.

Het zou natuurlijk ook erg mooi zijn om deze nieuwe implementatie alvast klaar te hebben voor de toekomst, door zijn compatibiliteit met 802.11N. Daar gaat mijn vraag ook over;

Ik weet dat deze pre-N apparatuur compatible is met voorgaande 802.11a,b,g maar is deze ook al compatible met nog uit te komen "officiele" 802.11N-kaartjes ? Forward compatible dus :P?

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Topicstarter
Aesculapius schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 12:37:
Hallo allen,

ik hoop dat een dergelijke topic kick geoorloofd is, anders merk ik het wel...

Ik ben redelijk enthousiast over dit nieuwe apparaat van linksys, de GX4 (=SRX400?). Ik moet binnenkort een LAN gaan uitbreiden met WiFi en omdat het een groot pand is, was ik eerst aan het denken om meerdere AP's (via kabel) te verbinden met de switch om zo het hele bereik te halen. Als ik echter de positieve reactie zo lees, valt er met deze nieuwe pre-N apparatuur ook aardig wat te bereiken.

Het zou natuurlijk ook erg mooi zijn om deze nieuwe implementatie alvast klaar te hebben voor de toekomst, door zijn compatibiliteit met 802.11N. Daar gaat mijn vraag ook over;

Ik weet dat deze pre-N apparatuur compatible is met voorgaande 802.11a,b,g maar is deze ook al compatible met nog uit te komen "officiele" 802.11N-kaartjes ? Forward compatible dus :P?
Er is inmiddels een nieuwe uit: WRT300N. Deze schijnt net weer iets beter te zijn dan de GX4.

Ik heb ooit ergens gelezen dat die 300N via de firmware kan worden geupgrade naar de final-N versie maar helaas kan ik dit nergens meer vinden.

De GX4 heb ik nog steeds niet te koop gezien in Nederland, de 300N is prima verkrijgbaar, oa hier.

Marrik

Pagina: 1 2 Laatste