[TV-OUT] Radeon 9800 PRO - TV-Out kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Toni
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Na een hoop zoekwerk (ook op dit forum), het herinstalleren van drivers, het controleren van PAL settings etc. moet ik me uiteindelijk verlaten op dit topic. Het gaat om het volgende. Het lijkt erop dat de TV-Out van mijn Radeon 9800 PRO kapot is. Maar dit weet ik niet helemaal zeker. Het is ondertussen zo dat onder het tabblad weergaves de TV altijd aan staat, ookal zit er niet eens een kabel in de tv-out uitgang op de PC. Zie hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~martijnw/ati.gif

Daarnaast heb ik het idee dat het te maken kan hebben met de aarding. Mijn huis heeft namelijk geen geaarde stopcontacten. Kan mijn TV-out bij het aansluiten van mijn (high quality)coax kabel naar de TV in mijn huiskamer een keer een oplawaai hebben gehad dat 'ie het nu niet meer doet, of is dat zeer onwaarschijnlijk? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik wordt er helemaal mesjogge van 8)7

Thanks in advance

We need more cowbell

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Als je 'm gewoon uit zet blijft ie dan uit?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Toni
  • Niet online
Dan ziet 'ie er zo uit.... en kun je 'm nog steeds aanzetten ondanks de afwezigheid van een aangesloten kabel

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~martijnw/ati2.gif

[ Voor 37% gewijzigd door Toni op 01-02-2005 20:11 ]

We need more cowbell

• Toni
  • Niet online
Okee, ik ben weer iets verder...

Als ik mijn S-Video kabel die ik erbij geleverd kreeg aansluit op mijn scartblokje op mijn TV, dan krijg ik helder, prima beeld.

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/s-vhs_stekker.jpgDeze dus

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~martijnw/screen_01.jpg

Maar wanneer ik de s-video->tulp converterblokje ertussen zet...
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/FAQ/VB/adapter2.jpg (deze dus)

Dan krijg ik een heel raar donker beeld waarbij rood en groen heel fel zijn.. zoals hieronder...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~martijnw/screen_02.jpg

We need more cowbell

Verwijderd

Volgensmij staat hier iets in de faq van dit subforum over.

edit
kan het niet precies vinden maar volgensmij heeft het te maken met die condensator die er tussen hangt (zie TV-Out-faq)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 20:40 ]

• Toni
  • Niet online
Uiteraard heb ik eerst "De grote tv-out FAQ" doorgenomen, maar daar kon ik helaas geen oplossing vinden....

We need more cowbell

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51
Mja ik heb ook zo'n soort probleem. Beeld is goed, alleen ik kan hem alleen aanzetten met detectie forceren.
Bureaublad uitbreiden lukt ook niet.

Kan alleen maar klonen. Maar resolutie wisselen ho maar.
Lijkt net of me videokaart niet ziet dat er een kabel tussen zit.
Heb het idee dat het komt omdat ik een 4 polige s-video gebruik op de 7-polige uitgang.

• Toni
  • Niet online
Het probleem is dat ik alleen het composite signaal met mijn kabel naar mijn tv in huiskamer kan brengen. Ik heb helaas geen 4-polige s-video kabel naar mijn huiskamer 10 meter verderop...

We need more cowbell

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 16:11

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

dat hele rare groene beeld heb ik ook (gehad). Het heeft altijd op dezelfde manier gewerkt tot sinds kort. Heb nu een andere svhs -> composite converter. Deze geeft goed, scherp beeld, alleen is het beeld zwart / wit.

Vraag me af waarom het eerst wel werkte, maar nu ineens niet meer?

[ Voor 16% gewijzigd door Sappie op 01-02-2005 21:07 ]

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

Wow, ik herken dat beeld, ik heb precies hetzelfde! Alleen bij mij ontstond het rood, groen, blauwe tv-beeld pas nadat ik per ongeluk de tulpstekker uit mijn tv trok terwijl ik een film aan het kijken was via mijn pc. Mijn vermoeden was dat hij kortsluiting heeft gemaakt. Ik weet alleen niet of nu mijn tv-AV-gedeelte kapot is, of de tv-out van mijn Radeon 9800 Pro of het stekkertje (volgens mij zit daar bij mij geeneens een condensator in die kapot kan)?

Wat gaan we met dit probleem doen? Ik ga eerst eens proberen of ik een andere tv kan lenen om te checken of het aan hem ligt of een laptop met tv-out te regelen om te kijken of het aan mijn videokaart ligt.

Wacke.

Verwijderd

O, en puur deducerend uit jouw verhaal lijkt het alsof bij jou dan ook de AV-ingang van je tv het begeven heeft, omdat die tulpstekker (tv-in) niet meer werkt maar je scart wel!

Ik ga meteen zo'n scart-verloopding halen!

Wacke.

Verwijderd

Tito schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:41:
Mja ik heb ook zo'n soort probleem. Beeld is goed, alleen ik kan hem alleen aanzetten met detectie forceren.
Bureaublad uitbreiden lukt ook niet.

Kan alleen maar klonen. Maar resolutie wisselen ho maar.
Lijkt net of me videokaart niet ziet dat er een kabel tussen zit.
Heb het idee dat het komt omdat ik een 4 polige s-video gebruik op de 7-polige uitgang.
Hoi, dat heb ik ook. Alleen klonen lukt dus. Dit heeft waarschijnlijk te maken omdat ik hem ook moet forceren. Leek me juist mooi voor TV andere resolutie te zetten, moet die van me monitor nu steeds aanpassen.
Ik heb zelfs een 7-pinds verloop naar composite afgelopen week besteld en geprobeerd....die geeft helemaal geen beeld...gebruik nu gewone svideo- compisite verloop met forceren tv-out.........dit moet toch anders kunnen ?????
TV-out heeft verder prima beeld dus daar kan het niet aanliggen

Verwijderd

Toni schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:32:

Maar wanneer ik de s-video->tulp converterblokje ertussen zet...
[afbeelding] (deze dus)

Dan krijg ik een heel raar donker beeld waarbij rood en groen heel fel zijn..
Zet je dat tulp-converterblokje dan op het scartblokje op je tv of sluit je die dan aan op de tv-in op je tv (dus waar de tulpstekker in past en dus niet de scart-ingang)? Want het klinkt nu alsof de tv-in op je tv kapot is, maar de scart-ingang het wel doet. Dat bedoel je toch? (Haaa, wat een vaag gedoe allemaal!!!)

alvast bedankt!
Wacker.

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-07 16:33
Ik heb precies hetzelfde probleem, de tweede foto van je tv-beeld lijkt precies op wat ik heb. Mijn tv slikt helaas geen S-Video dus ik heb geen (kleur)tv-out :(

Ik heb een Sapphire Radeon 9800PRO. Toen ik deze gekocht had heb ik deze met een s-video -> composite stukje via een composite -> scart blokje aan mijn tv gehangen en dit gaf goed beeld (dezelfde opstelling als bij mijn oude Powercolor Radeon 9600PRO EZ).

Nadat ik echter de standaard koeler heb vervangen door een Arctic Cooling ATi Silencer 1 deed de tv-out het niet meer met ditzelfde probleem (het kan zijn dat het niet het vervangen van de koeler was, ik had toen mijn kaart een tijd niet aan de tv-out hangen).

In de search is hier inderdaad weinig over te vinden, alleen maar replies of de kabels wel goed zijn aangesloten... Nou dat weet ik zeker want met mijn oude 9600pro werkt tv-out nu nog steeds met dezelfde kabels, en mijn 9800pro heeft er ook mee gewerkt.

Het lijkt gewoon of in de hardware echt wat stuk is gegaan.

Ik heb trouwens wel mijn kaart geflashed naar een 9800XT, maar ook met het originele BIOS doet de tv-out het niet. Misschien dat door het flashen, overclocken of de andere koeler bij mij de tv-out is stukgegaan (of iets anders, maar wat :s)

Hier nog wat topics met hetzelfde probleem:

Probleem tv-out radeon
Kleuren niet goed op m'n TV (radeon 9700pro)
Probleem Tv-out Radeon 9800 Pro 128mb

edit:
M'n pc was niet geaard, pas sinds kort een geaard stopcontact ontdekt in het keukenblok van mijn kamer :/

[ Voor 5% gewijzigd door matthijsln op 07-02-2005 19:44 ]

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Geen geaarde stopcontacten, ai... *dejavu*...

Heb ik jaren terug ook meerdere keren gehad bij ons thuis, wij hadden toen net als jij ook geen randaarde (jah koperen draadje aangesloten op waterleiding, maar dat werkt dus niet).

Als ik draden aansloot van de Tv-Out, kreeg ik nog wel eens een schok, van zowel de TV als m'n PC. Dat vond m'n videokaart dus niet zo leuk en dat heeft me dus 2x m'n tv-out gekost.

Ik gebruikte zelf nooit S-Video, aangezien ik dan zwart beeld kreeg, maar de Composiet ingangen gaven precies hetzelfde probleem als jij toen. Hele erge verkleuring, beeld verstoord, etc.

Maar oplossing hiervoor? Terugsturen en garantie vragen. Heb 2x nieuwe gehad.

En sinds kort hebben we echte randaarde in huis (pen van 7meter diep in de grond geslagen midden in de keuken :P), maar pas dus op met dat soort dingen.

Heb ergens nog een oud topic hierover, zou em eens opgraven.

Probleem tv-out radeon

Signature?

• Sappie

Sappie

Ik heb mijn videokaart ondertussen ook opgestuurd. Er moest echt wel iets naar de klote zijn gegaan op de kaart zelf. Kreeg met een s-video kabel nog wel perfect zwart-wit beeld (kleur was weer vercrapt), echter icm composite bleef ik dat vercrapte beeld houden.

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

Nou, ik heb dus een scart-converter en een S-videokabel gekocht zodat ik de composiet-aansluiting die dat oververzadigde donkere beeld leverde kan omzeilen.

Dat werkt redelijk, al is de kwaliteit stukken minder dan voorheen met alleen de composiet-verbinding. Zo is de scherpte minder (matige VHS-kwaliteit) en doet ie iets geks met smalle witte dingen op het scherm, die worden oververzadigd weergegeven (met veel rood, blauw en groen).

Maar nu het gekke: als ik alleen die nieuwe verbinding gebruik (radeon -> s-video -> scart -> tv) dan heb ik MINDER KLEUR dan als ik tegelijkertijd een tulpstekker in de composite-ingang van mijn tv steek (dus een stekker waar NIKS aan hangt!!!, alleen een draad, maar niks aan de andere kant.... :S) Als ik die er wel in steek heb ik meer kleur. Als dat niet vreemd is!

Benieuwd of iemand dat kan verklaren...

Wacke

• Sappie

Sappie

Dat had ik ook wacke.. dat ding (misschien wel alleen de composiet uitgang) is echt gewoon kapot. Verklaren kan ik het niet, maar wel kan ik zeggen dat het beeld gewoon niet is zoals het hoort te zijn. Ik heb er nu mn oude radeon 8500 inzitten en de tv-out werkt hierop perfect.

Ik zou em gewoon terugsturen

[ Voor 8% gewijzigd door Sappie op 09-02-2005 22:43 ]

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

Ik heb ook zelf veel problemen gehad met aansluiten computer op tv maar denk nu wel een goede oplossing te hebben gevonden waar jullie ook misschien wat aan hebben:

Bij beeldscherminstellingen van windows zelf pakte ie nooit me 2de monitor/tv, via ati contol pannel via tvforcedetection pakte ie em wel maar gaf veel problemen helaas, met ati catalyst control center kon ik die optie niet vinden en deed ie het dus ook niet, hoe ik het opgelost heb is: register in (start->uitvoeren->regedit) en zoeken naar tvforcedetection van waarde 0 naar 1 wijzigen (komt een stuk of 1-20x voor in register, allemaal wijzigen) als je dan reboot ziet windows bij beelscherminstellingen em wel en uiteraard ziet catalyst control center em ook, dan enkel nog wat configureren en je hebt em. (eerst had ik ook nog zwart-wit beeld alleen, heb ik opgelost dmv svhs kabel op scart stuk aan te sluiten.)

hopelijk heeft iemand er wat aan
Pagina: 1