M-audio Delta Audiophile kraakt bij harddisk activiteit

Pagina: 1
Acties:

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Misschien raar dat ik deze naar boven haal. Maar mijne werd gesloten en ik heb nog steeds geen oplossing gevonden ik heb zover ik weet al die patches geinstalleerd, die in de topics stonden over dit probleem. Mijn HD staat op DMA modus. Maar het geluid kraakt nog steeds vaak enorm als mijn HD bezig is. Iemand zei iets over zelfde IRQ ik weet niet of het bij het geval is maar volgens mij niet. Ik heb ff screen gemaakt van hoe het bij mij staat:

Afbeeldingslocatie: http://img185.exs.cx/img185/2337/irq9hx.jpg

Specs:
- AMD XP 1800+
- 512 DDR RAM
- M-Audio Audiophile 24/96
- Win XP Pro

Ik hoop dat iemand nog idee-en heeft hoe ik het zou kunnen oplossen.

Verwijderd

De nieuwste drivers al geprobeerd? Dit is een issue die meer mensen gehad hebben met SoundBlasters. Meestal een kwestie van een driver-update of aarding.

[edit]Bij jouw gaat het helemaal niet over een soundblaster 8)7 Lijkt me niet zinnig in een topic over een SoundBlaster met een verhaal over een heel andere kaart te komen... in een topic van 2002 :/

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 13:14 ]

• Drazzic
Nee ik weet het, maar mijn andere werd gesloten want er was volgens hun al genoeg daarover. Maar niet dus.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Drazzic schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:00:
Nee ik weet het, maar mijn andere werd gesloten want er was volgens hun al genoeg daarover. Maar niet dus.
Wat heb je precies geprobeerd? Er staan nl. meer tips met betrekking tot je settings ;)

Ik had trouwens hetzelfde probleem alleen met internet-activiteit. Heb het probleem opgelost door de latency iets te verhogen (in je M-Audio Delta Settings)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

gewoon je line in uitzette desnoods in je bios })

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:45
Ik moet bepaalde kanalen uitschakelen in de volumeregeling.
CD-ROM activiteit weergeven : CD-speler inschakelen
Processor activiteit weergeven : Phone inschakelen
:+

• Drazzic
Latency staat op 23ms bij 44.1khz dus daar kan het niet aan liggen.
Kleurdiepte op 16bits gezet
4 in 1 - VIA nogiets geinstalleerd
Nog een andere weet naam niet iets met PCI
Heb onboard geluidskaart uitgeschakeld in de BIOS
Gescannt op virussen & spyware en dergelijke

bij Volume Control/Mixer settings heb ik alleen Wave nog staan rest heb ik weggehaald. Wat kan ik nog meer proberen?

• Drazzic
Weet hier verder niemand iets van?
Ik had dit probleem net nadat ik mijn computer had geformateerd niet. Daarvoor wel..en nu ook weer.

• Drazzic
Sorry voor de kick, maar het probleem is nog steeds niet verholpen.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:12
Ik heb bovenstaande berichten uit het andere topic gehaald, kick voortaan niet meer zo'n super oud topic aub. Als je vorige topic gesloten wordt kun je het beste de desbetreffende moderator mailen en duidelijk maken dat je al een boel dingen geprobeerd hebt en dat dat niet heeft geholpen. Sterker nog, dat hoor je in je startpost te zetten dan is het meteen duidelijk :)
En vermeld ook nog even je moederbord type, harddisk type en hoe de boel is aangesloten. Indien op een losse controller (pci of onboard) ook meteen de driverversie.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Aan de screenshot te zien draai je Windows 2000? Dan zou ik eens proberen om de Via 4-in-1 drivers te installeren.

Sowieso aan te raden om een recente 4-in-1 op je systeem te zetten.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Pagina: 1