als ik muziek aan het luisteren ben kraakt het in de speakers als me harddisk iets laat doen wat kan hiervan de reden zijn.???
pentium 800
128mb sdram geheugen
soundblaster live 1024 geluidskaart
32 mb video kaart
eerst had ik er geen last van !!
128mb sdram geheugen
soundblaster live 1024 geluidskaart
32 mb video kaart
eerst had ik er geen last van !!
misschien kan je proberen de microfoon en andere ingangen van je geluidskaart te dempen in de mixer, als deze openstaan kanje namelijk dit soort ellende krijgen
Verwijderd
Ik stel die vragen namelijk omdat ik hetzelfde probleem heb, alleen niet onder win98 en wel onder win2k. Het lijkt veel op een IRQ confict wat te maken heeft met de IDE controller. Dus wat voor OS draai jij ?
Ja, idd.. conflict tussen de live en je ide controller waarschijnlijk.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat de IDE controller een conflict heeft met de live.
Probeer nu echt maar eens met de mixer te rommelen.
Leg me dat maar eens uit.Op vrijdag 09 november 2001 13:18 schreef _Diederik het volgende:
het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk dat de IDE controller een conflict heeft met de live.
Het is helemaal niet onwaarschijnlijk, kan zomaar,
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Wat een nuttig advies allemaal...
Dit is nou een aspect van de Live! bug, zeker VIA chipset ?
Zo ja, dan ligt het daaraan (aan de Live! btw)
Zo nee, dan kan het nog steeds aan de Live! liggen, wat er namelijk aan de hand is:
De Live! stoort de PCI-bus teveel (ene chipset/board is er beetje gevoeliger dan de andere), en dat kan meerdere problemen geven.
Een echte oplossing heb ik niet voor je (bij iedereen anders), maar je kan eerst de standaard fixes proberen (zoals via 4in1, als je via hebt, en de nieuwste Live!). Maar je moet je wel realiseren dat creative een beetje laks is (geweest ?) bij oplossen...
Dit is nou een aspect van de Live! bug, zeker VIA chipset ?
Zo ja, dan ligt het daaraan (aan de Live! btw)
Zo nee, dan kan het nog steeds aan de Live! liggen, wat er namelijk aan de hand is:
De Live! stoort de PCI-bus teveel (ene chipset/board is er beetje gevoeliger dan de andere), en dat kan meerdere problemen geven.
Een echte oplossing heb ik niet voor je (bij iedereen anders), maar je kan eerst de standaard fixes proberen (zoals via 4in1, als je via hebt, en de nieuwste Live!). Maar je moet je wel realiseren dat creative een beetje laks is (geweest ?) bij oplossen...
Same prob here WinXP op een Asus A7V266 met SB128
webOS all the way!
Verwijderd
ik zou het 1st eens zoeken bij je aarde.
zit je pc op een geaard stopkontact ?
als dat niet zo is probeert hij aarde te trekken via je geluid etc etc.
dit kan op den duurt schade veroorzaken.
zit je pc op een geaard stopkontact ?
als dat niet zo is probeert hij aarde te trekken via je geluid etc etc.
dit kan op den duurt schade veroorzaken.
Verwijderd
Is je voeding wel zwaar genoeg? Ik heb zelf ooit ook zoiets gehad, maar dat kwam door een te lichte voeding. Sound kreeg dan niet genoeg (of geen nette of zo) stroom bij hdd activiteit.
Misschien een beetje aso om zo'n oud topic omhoog te schoppen, maar ik heb hier sinds kort ook last van sinds ik een 2e harde schijf heb aangeschaft.
Het gaat om een western digital 40 GB 7200 rpm
Mijn 1e harddisk is een Seagate 20 GB 7200 rpm
Sinds ik die 2e schijf erin heb hangen stoort het geluid op mn SB128 heel erg als er dataverkeer is. Dit is niet het geval als de seagate data genereert.
Er wordt al eerder aangegeven dat het aan diverse stroomzaken kan liggen als aarding en voeding. Nu is mijn PC niet geaard (via mn tv kaart wel?) en heb ik maar een 230 watt voeding voor een AMD Duron systeem.
Maar het rare blijft dat ie alleen stoort op de Western Digital. De seagate HDD geeft geen storing.
Iemand nu een idee??? Moet ik echt een nieuwe groterer voeding kopen?
Het gaat om een western digital 40 GB 7200 rpm
Mijn 1e harddisk is een Seagate 20 GB 7200 rpm
Sinds ik die 2e schijf erin heb hangen stoort het geluid op mn SB128 heel erg als er dataverkeer is. Dit is niet het geval als de seagate data genereert.
Er wordt al eerder aangegeven dat het aan diverse stroomzaken kan liggen als aarding en voeding. Nu is mijn PC niet geaard (via mn tv kaart wel?) en heb ik maar een 230 watt voeding voor een AMD Duron systeem.
Maar het rare blijft dat ie alleen stoort op de Western Digital. De seagate HDD geeft geen storing.
Iemand nu een idee??? Moet ik echt een nieuwe groterer voeding kopen?
Ik heb ook zoiets met me CDROM/HD/geluid
Als ik iets van me CDROM naar me HD kopieer, en ik speel tegelijkertijd een mp3 af van die HD dan gaat íe helemaal flippen.
Asus A7V266E
Aureal SQ2500 sound
Promise ata/66 kaartje
Cdroms op de ata/100 controller op mobo
Win2K
Als ik iets van me CDROM naar me HD kopieer, en ik speel tegelijkertijd een mp3 af van die HD dan gaat íe helemaal flippen.
Asus A7V266E
Aureal SQ2500 sound
Promise ata/66 kaartje
Cdroms op de ata/100 controller op mobo
Win2K
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Iemand een idee???
Het ergert me namelijk nogal...
Het ergert me namelijk nogal...
Verwijderd
oke 't is al een oud topic, maar uhm....
same porblem here!
Asus P3B-F mobo
Geforce 3 Ti 200 ('k had het probleem voor deze ook al met m'n Matrox G400)
SB live 1024
HD (2x)
winXP Pro
geluid kraakt ook enorm als ik CD->HD 't kopiëren ben, ook HD->HD kraakt maar dan iets minder...
=====================[ EDIT ]=============================
oke, fijn dat ik dit topic op heb gezocht, ben bezig geweesd met IRQ's hielp niet echt... heb m'n SB Live en Netwerkkaartje verwisseld (netwerk zit nu in PCI4, SB Live in PCI2)
dat heeft voor mij geholpen, nu geen gekraak meer bij het kopieren van HD->HD én ook niet meer bij CD->HD
same porblem here!
Asus P3B-F mobo
Geforce 3 Ti 200 ('k had het probleem voor deze ook al met m'n Matrox G400)
SB live 1024
HD (2x)
winXP Pro
geluid kraakt ook enorm als ik CD->HD 't kopiëren ben, ook HD->HD kraakt maar dan iets minder...
=====================[ EDIT ]=============================
oke, fijn dat ik dit topic op heb gezocht, ben bezig geweesd met IRQ's hielp niet echt... heb m'n SB Live en Netwerkkaartje verwisseld (netwerk zit nu in PCI4, SB Live in PCI2)
dat heeft voor mij geholpen, nu geen gekraak meer bij het kopieren van HD->HD én ook niet meer bij CD->HD
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 23:14 ]
Verwijderd
Hebben jullie al geprobeerd om pci latency op 64 te zetten in het bios ? en anders de live kaart in je 3e pci slot te stoppen.
Verwijderd
[mijn probleem is inmiddels al opgelost (zie 2 posts hierboven)]Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 02:49:
Hebben jullie al geprobeerd om pci latency op 64 te zetten in het bios ? en anders de live kaart in je 3e pci slot te stoppen.
maar ik heb idd ook geprobeerd m'n PCI latency aan te passen, stond standaard op 64 (heb geprobeerd op 32 en 128, maar op die waarden kwam er alleen uit m'n linkerbox geluid en soms ook uit m'n rechterbox, niet echt een oplossing voor mij dus. 64 was goed dus
[edit]
kromme zin.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 22:46 ]
Pagina: 1