Toon posts:

[wc] glitters in je wc?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
wie heeft weleens geprobeerd om glitters in zijn waterkoeling te doen? of weet iemand welke glitters hiervoor geschikt zouden zijn? ze moeten natuurlijk niet zinken...

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-02 18:21
owww wc in zin van water cooling he he he..
Maar lijkt mij dat dat alleen maar kan verstoppen

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
en dan.. kermis kast, mij niet gezien :P

Verwijderd

haha, weet niet of het kan, maar als het kan wil ik er fotos van zien :)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 23:43

SA007

Moderator Tweaking
ooit gehoort van bloedpropjes en hardinfarct?

duw dat 's in je WC en dan snap je waarom er voor pompjes in vijvers en dergelijke normaal een filter zit :)

toch doen?

ik denk dat je elk soort glikker kan gebruiken, drijvend of niet, de stroming zorgt er wel voor dat het erdoorheen gestuwd word.

Verwijderd

Het lijkt me een leuk idee, maar natuurlijk eerst bij wijze van experiment. Dwz: zonder PC er onder. En dan natuurlijk uitzoeken welk materiaal glitter het beste is; drijvende glitters komen vast te zitten bij slangaansluitingen in koelblokken, en komen boven in het resevoir/luchtpunt drijven. Zinkenden geef ik een betere kans, hoewel die ook vast kunnen komen te zitten. Platte glitters lijken me helemaal no-go, ik denk dat kleine kogeltjes beter zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb weleens bij monsterhouse make-over gezien dat ze daar ook iets met glitters en water deden met een normale aquarium pomp (hydor) dussuh ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar verschillende soorten glitters en kijken wat het doet

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Ik denk dat alle glitters wel 'compatible' zijn, zolang er in je buizen maar nergens naden zitten of zo, zou het niet vast komen te zitten (denk ik dus).

Verwijderd

Topicstarter
ik ga morgen eens voor glitters shoppen kijken wat er allemaal te vinden is

• Fidel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Fidel

The Hedgehog

mischien iets van het soort glitters dat ze toevoegen aan verf(autoverf) om een metalic kleur te krijgen??

Van hoge bomen, zaagt men lange planken

Verwijderd

Topicstarter
ja maar waar zou je die vandaan kunnen halen??

Verwijderd

ik denk dat je koellichamen op je proc en je vidkaart en je radiator binnen notime vol zitten met van die glitters die samen geklontert zijn ,, want ja het word toch warm en die glitters zijn meestal van een plastic soort.....

ik zou het niet doen maarja.. 8)7

• Fidel
  • Niet online

Fidel

The Hedgehog

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:01:
ja maar waar zou je die vandaan kunnen halen??
eeehh bij een autospuiterij mischien?

ik ben ooit wel eens in een spuiterij geweest en daar hebben ze mij dat laten zien.

[ Voor 19% gewijzigd door Fidel op 30-01-2005 18:03 ]

Van hoge bomen, zaagt men lange planken

Verwijderd

ik denk dat je koellichamen op je proc en je vidkaart en je radiator binnen notime vol zitten met van die glitters die samen geklontert zijn ,, want ja het word toch warm en die glitters zijn meestal van een plastic soort.....

Tsjah als nooit iemand wat probeerd dan wordt dit forum ook zo saai he ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Fidel schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:02:
[...]

eeehh bij een autospuiterij mischien?
heb het weleens bij pimp my ride gezien jah..... ik ga eens even op i-net zoeken

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Eigenlijk moet je die kleine glittertjes hebben zoals in Gel. Me zus die heeft ooit eens een buisje gehad met van dat spul, wat je dus gewoon overal op kon doen, met bijv. wat lijm.
Het is alleen wel troep, dagen later kom je het nog in je haar/ op je gezicht tegen enzo :P

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Wat dacht je van een crea bea winkel ? Daar hebben ze een heel assortiment aan glitters hoor.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

het water in een waterkoelingsinstallatie wordt echt niet warm genoeg om plastic te doen smelten hoor... 8)7

• gakkethijs
  • Laatst online: 23-01 14:01

gakkethijs

niks

en dat spul wat in lava lampen zitten kan zo eits er niet in noem maar iets raars

• The Dutch Dude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-02 16:48

The Dutch Dude

Haiku Rules!

Misschien van die glasvezelstukjes die ook in jeukpoeder zitten? Ik meen te herinneren dat die ook glinsteren (ik kan me vergissen, het is ook alweer jaren sinds ik dat spul gezien heb), in ieder geval zijn ze erg klein, dus minder kans op verstopping.

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

• YoupY
  • Laatst online: 08-06-2024
PilatuS schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:27:
en dan.. kermis kast, mij niet gezien :P
With ^^

Waterkoeling is bedoeld om te koelen, ik betwijfel ten zeerste of dit de koelprestaties ten goed zou komen ;)

Waarom wil je er eigenlijk glitters in op de eerste plaats :?

Daarnaast kan dat nooit goed zijn voor de pomp. Ik denk dat deze er erg snel achteruit op zal gaan. En een beetje afhankelijk van je reservoir zullen de glitters daar ook nog eens naar de bodem zakken...

[ Voor 38% gewijzigd door YoupY op 30-01-2005 21:38 ]

Verwijderd

Ik zou het gewoon proberen.. Das de enige manier.

Altijd leuk om te zien met watvoor doom scenario's de tweakers altijd aankomen :P Ik zeg dat je kast explodeert :+

Verwijderd

joehoe meisjes, hoe komen we aan glitters :)

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:09

Zerora

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 11:54:
joehoe meisjes, hoe komen we aan glitters :)
Ja, dat zijn schijnbaar de enige mensen die dat weten.

Maar ik zou goed rekening houden met de grote van zo'n glittertje. Anders gaat het vast zitten en houd je 1 grote glitterdrap eraan over.

[ Voor 26% gewijzigd door Zerora op 31-01-2005 11:59 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

gakkethijs schreef op zondag 30 januari 2005 @ 20:58:
en dat spul wat in lava lampen zitten kan zo eits er niet in noem maar iets raars
Ghe zijn dat niet die dikke klodders? Lijkt me niet handig

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
fop/speelgoedwinkel :) wordt ook gebruikt bij kleuter- en basisschool-creativiteitsdingetjes :) Zijn vaak buisjes (zoals ferry al zegt) met een varia aan frutsels erin... Ik zou voor de sport een 2e wc zonder koeling (alleen pomp) inbouwen met sterretjes enzo :7 en die dan voor je window langs :)

[ Voor 52% gewijzigd door HunterPro op 31-01-2005 12:00 ]

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2025
Ik heb zo'n lava lamp maar die glitters zijn helemaal uit elkaar gevallen.

Qua temperatuur van het water zal het geen probleem zijn. Wat ik mij eigenlijk afvraag is wat er gebreurd in het koelblok op je proc. Hoe warm wordt dat contactvlak en blijft het daar misschien aan plakken?

Was ik maar een punt dan was ik het einde

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Het zal echt wel goed gaan hoor. Een vijverpomp zuigt zand en andere delen aan, dus en paar glitters kan zo'n pompje echt wel hebben. En plakken in je koelblok valt ook wel mee, het stroomt immers, en zelfs al zou het verstopt raken is de druk genoeg om het weer schoon te spuiten.
Dat wij tweakers die pompen nou voor schoon water gebruiken.... :P

Ik betwijfel alleen of ze echt goed zichtbaar zijn door de hoge stroomsnelheid. Maar dat zal ook wel afhangen van de diam. van je slangen en de vorm van je glitters.

• HunterPro
  • Niet online
zou ook tof zijn als je water iets dikker was ;)

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Probeer het eens met wat gold strike :P, wel zonde natuurlijk....

Verwijderd

Topicstarter
PowerSp00n schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:51:
haha LOL kost aardig wat aan flesjes :P

wel een hoop leuke reacties ik ga het gewoon eens proberen van de week moet ik toch me WC opnieuw inbouwen in me nieuwe case test het wel even als alles eruit ligt.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

PowerSp00n schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:51:
mmm Alcohol zou beter moeten koelen jah :P alleen verdamt zo snel :/

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Apen-nootjes schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:12:
[...]

mmm Alcohol zou beter moeten koelen jah :P alleen verdamt zo snel :/
An sich niet, water heeft een hogere soortelijke warmte en warmt dus minder snel op. Hoe groter het temperatuursverschil tussen 2 stoffen, hoe sneler de warmte overdracht. Als het alcohol opwarmt(water ook maar minder snel) zal het minder energie opnemen.....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Topicstarter
Rey Nemaattori schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:37:
[...]

An sich niet, water heeft een hogere soortelijke warmte en warmt dus minder snel op. Hoe groter het temperatuursverschil tussen 2 stoffen, hoe sneler de warmte overdracht. Als het alcohol opwarmt(water ook maar minder snel) zal het minder energie opnemen.....
ik weet wel dat de combo water met methanol goed schijnt te werken

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:10

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:49:
[...]

ik weet wel dat de combo water met methanol goed schijnt te werken
Als je een waterchiller hebt ja ;) .

Het idee achter deze toevoegingen is dat je een eindje onder de nul graden kan zonder dat je vloeistof bevriest ;) .

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24

RammY

Dát!

Maareuh... wat doen glitters in je rad dan?
Gaat dat goed? Ben bang dat dat binnen no time gaat verstoppen :/

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
dat is nou juist de vraag en vandaar dit topic.....

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 12:48
Hij bedoeld die wanabee "nieuwerwetse" lavalampen met glitters ipv lava klodders.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Een rad zoals ik heb (airplex evo 360 :P ) bestaat uit 1 lange buis, welke is voorzien van bochtjes. weinig opstakels dus op zich :) Auto rad's willen wel eens bestaan uit buisjes welke in een soort doosje zijn gesoldeerd, daar steken ze dus een stukje in, en daardoor heb je dus randjes. Maar het water stroomt....

• YoupY
  • Laatst online: 08-06-2024
RammY schreef op maandag 31 januari 2005 @ 15:08:
Maareuh... wat doen glitters in je rad dan?
Gaat dat goed? Ben bang dat dat binnen no time gaat verstoppen :/
is beetje afhankelijk van rad. Als je er 1 hebt met een dikke buis er doorheen dan zal 't best goed gaan, maar heb je een innovatec like ding met hele smalle brede buis erdoorheen dan voel ik ook een ontploffing aankomen :+

• cygnus_6
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-01 11:45
wat dacht men van ijzer/aluminium/koper/whatever vijlsel?

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
cygnus_6 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 02:17:
wat dacht men van ijzer/aluminium/koper/whatever vijlsel?
ijzer/aluminium vallen af lijkt mij omdat dit zorgt voor corrosie in je wc-set up, aangezien alles bij de ts (lijkt mij) van koper is moet je daar geen "zwakkere" metalen in gaan gooien .Maar koper zou opzich wel kunnen alleen niet te grof...

BramBoterham

• RammY
  • Laatst online: 04-02 17:24

RammY

Dát!

Ik denk dat koper een klein beetje te zwaar is voor een normale wc opstelling...

Deze advertentieplaats is te huur!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

en what about slijtage? koper wat steeds langs de buizen schuurt in een bocht?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

Topicstarter
Scyth schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:01:
en what about slijtage? koper wat steeds langs de buizen schuurt in een bocht?
denk niet dat dit echt van toepassing is dan zouden je leidingen thuis allang gesprongen moeten zijn...... water is namelijk echt niet schoon...

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

misschien is dit een optie:
doe een tweede slang (met wat water en glitters) om je originele WC slang heen, dan lijkt t alsof je glitters in je buisjes hebt.
moeilijkheden:
* 'glitterslang' is niet direct aangesloten op je pomp, dus zal minder bewegen (glitters bewegen misschien wel door de hitte, denk aan een glitterlamp).
* goede manier vinden om de uit einden van de glitterslang af te sluiten....

[ Voor 3% gewijzigd door schaduw op 01-02-2005 12:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
schaduw schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:31:
misschien is dit een optie:
doe een tweede slang (met wat water en glitters) om je originele WC slang heen, dan lijkt t alsof je glitters in je buisjes hebt.
moeilijkheden:
* 'glitterslang' is niet direct aangesloten op je pomp, dus zal minder bewegen (glitters bewegen misschien wel door de hitte, denk aan een glitterlamp).
* goede manier vinden om de uit einden van de glitterslang af te sluiten....
zou een optie zijn maar volgens mij moet het toch echt niet zo'n probleem zijn als de glitterdeeltjes maar klein genoeg zijn.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

De meeste hobby winkels en verf winkels hebben die shyte wel. de VenD hobby/knutsel afdeling heeft dat spul ook.

ik zou t niet doen wat of je nou plastic schilfers of wat dan ook hebt het verzamelt in no time op de ribben van je koelblokken

[ Voor 37% gewijzigd door ROFLASTC op 01-02-2005 12:56 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Hou het bij wat UV-reactief spul voor een beter uiterlijk, andere troep gaat je koelprestaties alleen maar naar beneden halen!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-02 22:25

n00bs

Het is weer Zomer!

Die glitters heb ik hier in zo een soort bol zitten met een foto erin. Maar na een aantal maanden zijn die glitters een soort van samen gaan klonteren, nu is het in een WC dan wel een constant bewegende stroming maar ik durf bijna 100% zeker te zeggen dat je die klontering ook in je pompje gaat krijgen. En een doorgefikte CPU is het mij niet waard denk ik ;)

ps: ik dacht ff echt dat het ging om glitters voor in een WC pot :p

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 15:21

Twarp

just grin...

Ik zou het in een aparte opstelling doen ipv de koel opstelling. Dan heb je in ieder geval een veilige situatie. Daarnaast lijkt mij het handig dat er geen plaatsen in je opstelling zijn waar het water een te lage doorstroom snelheid heeft. Daar gaan juist de glitters stilstaan. Verder alleen plastic glitters gebruiken, die reageren niet met je systeem. Je moet uitkijken met het stil zetten van de opstellling omdat juist dan de glitters zich kunnen gaan ophopen.
SA007 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:28:
ooit gehoort van bloedpropjes en hardinfarct?

duw dat 's in je WC en dan snap je waarom er voor pompjes in vijvers en dergelijke normaal een filter zit :)

toch doen?

ik denk dat je elk soort glikker kan gebruiken, drijvend of niet, de stroming zorgt er wel voor dat het erdoorheen gestuwd word.
Over de bloedpropjes kan ik het volgende zeggen, dat wordt alleen erger omdat bloedpropjes elkaar actief binden. Het gaat hier om een opstelling zonder haarvaten oid dus speelt dit niet.

Pompen in vijvers zitten er in om water stromend te houden voor verplaatsing van gassen en voedingsstoffen in het water.

Filters zitten er in om vlokken afval te verzamelen en te kunnen verwijderen. Zolang hij geen filter plaatst dan heeft ie ook geen probleem.

De plastic plaatjes zijn niet echt schadelijk voor een pomp, daar zijn ze te klein voor. Bovendien heeft de pomp een aandrijving die gelukkig wel tegen een stootje kan.

Meh ...

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Wat je ook zou kunnen doen is plastic bolletjes in je reservoir stoppen, en de intake en outtake afsluiten met een gaasje of filter oid. Moeten die bolletjes wel net zo zwaar zijn als water, anders heb je er niks aan. Lijkt me best cool om te zien.

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

oke oke :P Omdat jullie het allemaal niet wilde proberen...... Heb ik het geprobeerd :D EN ik moet zeggen het ziet er zeer vet uit :D !!! Eerst heb ik 3 glitters een paar uur door m''n wc laten gaan en na die tijd kon ik ze nog gewoon tellen. Toen heb ik een compleet busje erin gedaan, geloof me dat zag er zeer strak uit. Ik laat het voorlopig lekker zo zitten. Hier een foto:

Afbeeldingslocatie: http://img27.exs.cx/img27/WC_Glitters.jpg

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Hij doet 't niet meer!!!

[ Voor 14% gewijzigd door Scyth op 02-02-2005 10:39 . Reden: 't plaatje dan... ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 09:56:
oke oke :P Omdat jullie het allemaal niet wilde proberen...... Heb ik het geprobeerd :D EN ik moet zeggen het ziet er zeer vet uit :D !!! Eerst heb ik 3 glitters een paar uur door m''n wc laten gaan en na die tijd kon ik ze nog gewoon tellen. Toen heb ik een compleet busje erin gedaan, geloof me dat zag er zeer strak uit. Ik laat het voorlopig lekker zo zitten. Hier een foto:

[afbeelding]
plzz fix de link ff ben heel nieuwsgierig

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
waarom geen goudglitters = betere geleiding :+

plaatje werkt niet :/

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Verwijderd

Hmz, mischien is ze cpu doorgefikt....

"Die glitters zijn echt fantastisch.....Zap!"

:+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 00:55 ]

Verwijderd

Volgens mij is idd zijn CPU naar de knoppen en nu maar hopen dat de foto nog van zijn HDD te halen is...

Ja ik wil die foto zien en nee hij doet het niet ;)
Pagina: 1