Jemig leuk hoor
Zitten veel nieuwe innovatieve (<< hoe spel je dat
) dingen in.
Anoniem: 105315
Ik vind het wel een tof idee, zou het zelf ook wel willen maken, maar moet je volgens mij beetje goed in timmeren zijn ;p
Alleen 2 problemen:
1. Wordt het niet hardstikke warm in die kast want dat hout isoleert als de pest.
2. Die harde schijven hangen wel mooi, maar hoe zit het met de draden etc.
verder SUCCES!!
Alleen 2 problemen:
1. Wordt het niet hardstikke warm in die kast want dat hout isoleert als de pest.
2. Die harde schijven hangen wel mooi, maar hoe zit het met de draden etc.
verder SUCCES!!
Anoniem: 140923
ik heb er misschien overheen gelezen maar.. wat ga je doen met die aluminium strip aan de buitenkant, blijven die daar? die verstoren het geheel imo een beetje...
Voor de rest super, respect dat je dit helemaal van scratch af aan maakt, ga zo door
.
Voor de rest super, respect dat je dit helemaal van scratch af aan maakt, ga zo door
Is dus geen neon...:)Anoniem: 140644 schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 13:59:
Hij ziet er goed uitvooraal met die rooie neon enzo
offtopic:
Het is ook geen fotosoep, het zijn leds.
Het is ook geen fotosoep, het zijn leds.
Mooi gemaakt allemaal maar welke kleur gaat de kast eigenlijk krijgen.
En door ipv CCFL's leds te gebruiken vind ik helemaal mooi dan heb je tenminste een mooie rode gloed in je kast, ipv die roze gloed van CCFL's.
Echt toppie! Ik wacht op de volgende update
Update VI |
Klein updateje hoe het er nu bij staat. Voor the-party van afgelopen weekend moest ik nog even flink stressen om m'n computer in m'n kast te krijgen. Er waren een hoop dingen nog niet klaar. Maar alles pastte en we waren optijd op de lan. Hij heeft de lan goed doorstaan en volgens mij is de luchtkoeling die er nu inzit al erg goed De picca's Passen en meten. Helaas net wat te korte IDE kabels ![]() Overzichtsfoto met licht aan. ![]() En met de lamellen dicht. ![]() Het rode licht dat je ziet is nu nog alleen van de ledfans omdat de rode ledjes bovenin nog niet aangesloten zitten Fotootje van binnen...mooi rood natuurlijk ![]() Dan nog even wat vraagjes beantwoorden Het is spiegelfolie van Autostyle, halfords verkocht het niet dus ik heb het bij Auto-Indus vandaan hier in Woerden. Is vrij prijzig spul. Ja die strips zie je nu nog erg, het is de bedoeling dat dat straks niet meer zo is, er zal een hoop plamuur aan te pas moeten komen. Er komt ook daar een likje verf overheen. Yup hoort bij een setje van 2 ![]() Ja heb er nog niks aan geschuurd op deze foto's, zoals je misschien ziet zit het wel allemaal binnen/op de lijntjes Goed aandachtspunt maar daar heb ik geen last van omdat ik er nog gewoon bij kan ![]() Meten en alles secuur afwerken met geduld is het allerbelangrijkste. 1. Nee de nu nog 3 120mm fans blazen alles koel 2. draden zitten aan de achterkant zie je straks niks meer van tnx Wit/Roomwit! |
Anoniem: 134884
oftewel, WEL fotosoepVermicellisoep schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:12:
Misschien zou je leds kunnen monteren net voor de schroeven en die een plexi afdekklepje laten verlichten..
Op deze manier:
[afbeelding]
offtopic:
Let niet op mijn un1337 photoshop skilz
edit:
't ging dus over neon in de kast en niet dat rekje, whoops
't ging dus over neon in de kast en niet dat rekje, whoops

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 134884 op 20-04-2005 16:45 ]
Zozo gertje ik zie dat het allemaal lekker gaat met het kastje 
Ben wel benieuwd naar je eindresultaat! Succes en nogmaals gefeliciteerd he

hoi
harde schijven staan er zo ook leuk bij.. mooi werk alvast
"Reality is just an illusion, caused by lack of alcohol"
Danku danku, ik strakjes taart etenmisterdjus schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:43:
Zozo gertje ik zie dat het allemaal lekker gaat met het kastje
Yup hoort bij een setje van 2
past bij je case
Meh
Misschien is het handig om de strips te verzinken in het hout (zijpaneel en kast zelf dus), dan heb je ook geen kilo's plamuur nodig om het glad te krijgen. Hoewel, de overgang tussen de achterste strip en de kast en tussen de voorste strip en het paneel zul je niet kunnen dichtplamuren, aangezien je kast dan niet meer open kan.Ja die strips zie je nu nog erg, het is de bedoeling dat dat straks niet meer zo is, er zal een hoop plamuur aan te pas moeten komen. Er komt ook daar een likje verf overheen.
Misschien is het mooier om de strips in het vierkant te laten lopen (dus over elke rand van het paneel heen) en dan juist te polijsten, zodat ze mooi glimmen. Moet je wel mooi glimmende verzonken schroeven gebruiken. Ik twijfel alleen een beetje of dat vierkant te doen is met je huidige bevestigingssysteem.
Oja, ik zeg het nog maar een keer: Ik vind het een zeer mooie kast worden.
Je gebruikt toch wel hoogglans (zo heet dat toch, als het lekker glimt) verf? Komt het trouwens door de foto dat het licht van de fans meer oranje lijkt?
Als mijn leds eindelijk binnen zijn, ga ik mijn stacker ermee verlichten. Ik ga 120 en 25 graden leds door elkaar gebruiken, moet alleen nog even nadenken over een raampje. Vind het zo zonde om in dat mooie aluminium
Klik mee voor GoT!........
Anoniem: 75438
Ziet er goed uit, maar die profielen aan de buitenkant van de kast vindt ik persoonlijk niets.
Anoniem: 136763
Ziet er erg vett uit kerel +O+
Zelf wil ik ook een eigen kast gaan bouwen, maar zit nog met een paar dingen die ik uit moet zoeken zoals stille koelingen etc. (dit omdat dat ding 24 uur per dag aan moet staan en onder me bed kom te liggen, en zodat ik wel rustig kan slapen snachts
)
Misschien dat iemand hier wat tips over kan geven hoe ik me zelfbouw zo stil mogelijk hou
Ben erg benieuwd naar het verdere resultaat
*bookmark*
Zelf wil ik ook een eigen kast gaan bouwen, maar zit nog met een paar dingen die ik uit moet zoeken zoals stille koelingen etc. (dit omdat dat ding 24 uur per dag aan moet staan en onder me bed kom te liggen, en zodat ik wel rustig kan slapen snachts
Misschien dat iemand hier wat tips over kan geven hoe ik me zelfbouw zo stil mogelijk hou
Ben erg benieuwd naar het verdere resultaat
*bookmark*
Anoniem: 143294
Hoi Ravenge,
Knappe kast hoor, vakwerk !
Een klein vraagje .... heeft die half-transparante folie een type-naam ? Ben even op de duitse site van
auto-style gaan kijken, maar daar hebben ze 100en verschillende folies ...
Greetz
Patrick
Knappe kast hoor, vakwerk !
Een klein vraagje .... heeft die half-transparante folie een type-naam ? Ben even op de duitse site van
auto-style gaan kijken, maar daar hebben ze 100en verschillende folies ...
Greetz
Patrick
Een subtiel kickje en de vraag hoe het er nu voor staat.. ben wel benieuwd
zonde als je dit project dood laat gaan..

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Project is niet dood en zal het nie gaan ook...hij moet af voor Campzone
heb het alleen even druk nu, bijna zomervakantie 
Hij staat nu onder m'n bureau en hij werkt gewoon. Kzal binnenkort es wat plamuur ertegenaan smijten om te kijken of ik er wat van kan maken...
Raamfolie is RAI-050 silver. Barcode: 8711284043028
gekocht bij Auto-indus in woerden. Dank voor de positieve feedback
Hij staat nu onder m'n bureau en hij werkt gewoon. Kzal binnenkort es wat plamuur ertegenaan smijten om te kijken of ik er wat van kan maken...
Raamfolie is RAI-050 silver. Barcode: 8711284043028
Anoniem: 118577
Hahaha, weet je al op welk veld je staat (en is je nick op Campzone hetzelfde?) want dan wil ik op CZ echt ff langskomen en kijkenravenge schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 23:43:
Project is niet dood en zal het nie gaan ook...hij moet af voor Campzoneheb het alleen even druk nu, bijna zomervakantie
Raamfolie is RAI-050 silver. Barcode: 8711284043028gekocht bij Auto-indus in woerden. Dank voor de positieve feedback
Ik zit trouwens ook op het CZ forum onder de naam [NetEQ]WoBBeL
Ziet er subliem uit tot nu toe
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 118577 op 29-05-2005 21:31 ]
Anoniem: 137247
Mooie kast man.
Idee is vast vaker uitgevoerd, maar deze ziet er toch erg mooi uit.
Ben wel benieuwd of wit/roomwit mooi gaat staan.... afwachten
Idee is vast vaker uitgevoerd, maar deze ziet er toch erg mooi uit.
Ben wel benieuwd of wit/roomwit mooi gaat staan.... afwachten
Bookmarked
Misschien is het handig een kostenplaatje erbij te doen, dan kunnen we zien hoeveel deze mod gekost heeft
Misschien is het handig een kostenplaatje erbij te doen, dan kunnen we zien hoeveel deze mod gekost heeft
Projectje ben ik druk mee bezig. Er zijn alweer een aantal leuke dingen aan gebeurd, maar aangezien m'n pc nu uit elkaar ligt kan ik ff geen foto's posten. (ik post dit vanaf m'n moeders pc
Ben achteraf wel blij dat ik de kast een tijdje heb kunnen testen want ik ga toch wat dingen veranderen. Vooral bij de hardeschijven. Daar moet een extra fan bij namelijk, en ik heb wat meer ruimte nodig bij de aansluitingen dus ik verplaats de hele drivebay naar links.
Er zitten in het front nu 2 gaten voor de CD/DVD drives en ik heb van plexi wat fan-guards gemaakt die er erg goed uitzien al zeg ik het zelf
Verder heb ik de zijpanelen afgewerkt en heb ik er een sluitingssysteem in verwerkt. Daarnaast heb ik de radiator goed bevestigd met wat alu strips.
Wat waterkoeling betreft heb ik de CPU en de VC koeling gemonteerd maar nog niet getest omdat alles nog uit elkaar ligt.
"All that is left is everything"
Hoop aan het eind van de week toch wel aan het verven te zijn.
Ik heb op Campzone dezelfde nick. Ik ben FA op veld B tezamen met Memleak.
Het kostenplaatje zal ik eens een grove schatting van maken, maar dit is toch erg moeilijk. Het zijn vaak de kleine dingen die het doen: Boortjes, zaagjes, plamuur, verf, lijm, plexi stuff like that
Magoed, als hij er wat beter uitziet zal ik ff wat picca's proberen te posten...tot schnell

Ben achteraf wel blij dat ik de kast een tijdje heb kunnen testen want ik ga toch wat dingen veranderen. Vooral bij de hardeschijven. Daar moet een extra fan bij namelijk, en ik heb wat meer ruimte nodig bij de aansluitingen dus ik verplaats de hele drivebay naar links.
Er zitten in het front nu 2 gaten voor de CD/DVD drives en ik heb van plexi wat fan-guards gemaakt die er erg goed uitzien al zeg ik het zelf
Wat waterkoeling betreft heb ik de CPU en de VC koeling gemonteerd maar nog niet getest omdat alles nog uit elkaar ligt.
"All that is left is everything"
Hoop aan het eind van de week toch wel aan het verven te zijn.
Ik heb op Campzone dezelfde nick. Ik ben FA op veld B tezamen met Memleak.
Het kostenplaatje zal ik eens een grove schatting van maken, maar dit is toch erg moeilijk. Het zijn vaak de kleine dingen die het doen: Boortjes, zaagjes, plamuur, verf, lijm, plexi stuff like that
Magoed, als hij er wat beter uitziet zal ik ff wat picca's proberen te posten...tot schnell

Anoniem: 143640
dood? Hij zegt net dat ie aan het eind van deze week wilt gaan verfen en hij is druk bezig, hoe kan dit project dan dood zijn?
Anoniem: 34043
woon jij in woerdenravenge schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 23:43:
Project is niet dood en zal het nie gaan ook...hij moet af voor Campzoneheb het alleen even druk nu, bijna zomervakantie
Raamfolie is RAI-050 silver. Barcode: 8711284043028gekocht bij Auto-indus in woerden. Dank voor de positieve feedback

Yupz ik woon in woerden...sterker nog Kamerik 
Magoed. Even snel een klein updateje. Ik zit nog steeds achter de computer van m'n moeder dus dat betekend dat de kast nog niet af is
De kast is inmiddels in elkaar gelijmd en geschroefd en de 2e laag grondverf zit erop. Ik hoop straks met de 1e laag lak te kunnen beginnen. Ik ga hiervoor Hoogglans verf gebruiken met de kleur eiwit.
Even een klein teaser footootjuh. Staat op imageshack omdat ik even niet naar mijn host kan ftp'en.

Wat kan je hierop zien:
- Sluitingsmeganisme voor de deuren.
- Handgrepen van 'blingbling' chroom
(liggen er nu even los op)
- Plexi fanguards aan de voorkant die ik ga verlichten met witte leds.
- Nog een extra gat bovenin voor het reservoir
- Alles afgeplamuurd en in de grondverf
Project is echt niet dood hoor
Magoed. Even snel een klein updateje. Ik zit nog steeds achter de computer van m'n moeder dus dat betekend dat de kast nog niet af is
Even een klein teaser footootjuh. Staat op imageshack omdat ik even niet naar mijn host kan ftp'en.

Wat kan je hierop zien:
- Sluitingsmeganisme voor de deuren.
- Handgrepen van 'blingbling' chroom
- Plexi fanguards aan de voorkant die ik ga verlichten met witte leds.
- Nog een extra gat bovenin voor het reservoir
- Alles afgeplamuurd en in de grondverf
Project is echt niet dood hoor
Anoniem: 135884
Tering, dat is netjes afgewerkt!
Vooral de witte case met de rode verlichting zal een mooi geheel worden
Vooral de witte case met de rode verlichting zal een mooi geheel worden
whoo.. whooee... WHOEI 
nice gedaan !
nice gedaan !
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Vanmorgen de 2e laag erover geschilderd met de verfroller

Ik ben erg blij met de verflaag en hij ziet er ook goed uit. Ik denk ook dat hij met die rode verlichting erg mooi zal gaan worden
Volgende week ga ik alles inbouwen dus ik ben benieuwd

Ik ben erg blij met de verflaag en hij ziet er ook goed uit. Ik denk ook dat hij met die rode verlichting erg mooi zal gaan worden
Volgende week ga ik alles inbouwen dus ik ben benieuwd
Hoe heb je de zaagranden van het MDF afgewerkt? Ik weet uit ervaring dat de gezaagde randen altijd 'poreus' zijn. Als je ze niet afplamuurd dan zuigt de verf als het ware hier in met een vrij lelijk effect als gevolg...
Ja dat klopt. maar als je de randen goed schuurt en behandeld met grondverf dan valt het wel mee. Afplamuren helpt ook wel idd.
Bij mij zijn sommige randen afgeplamuurt maar niet allemaal .
Bij mij zijn sommige randen afgeplamuurt maar niet allemaal .
Ziet er strak uit, die fangrills voorin zijn ook erg goed gelukt zo lijkt het iig
.
Ben benieuwd hoe de kast er uiteindelijk uit zal gaan zien.
Ben benieuwd hoe de kast er uiteindelijk uit zal gaan zien.
Anoniem: 34043
mooie kasten komen uit de gemeente Woerden! (just kidding)
maar deze vind ik wel erg mooi. normaal vind ik houten kasten niet zo maar deze is wel geil
hou van wit!!
maar deze vind ik wel erg mooi. normaal vind ik houten kasten niet zo maar deze is wel geil
hou van wit!!
Ik vind die kleur rood niet echt mooi. Maarja smaken verschillen.
Verder vind ik hem wel mooi
Verder vind ik hem wel mooi
campzone is begonnen dus is het gelukt om het op tijd af te krijgen?
edit:
zou je bij de volgende update kunnen vertellen hoe je die fangrils heb gemaakt?
edit:
[ Voor 40% gewijzigd door Mentox op 24-07-2005 11:42 ]
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Erg leuk project dit. Ik ben ook van plan om zelf een MDF kast te bouwen, dus ik hou dit even in de gaten.
ik heb hem gezien op CZ en hij is zeker wel mooi. Nu nog dat plannetje van je uitwerken met de leds in je plexi finger(not so)guards
(btw zat bij jullie op het veld wij waren de herrieschoppers met de oranje party tent)
Hij had tegen mij gezegt met plexiglas plaatjes.Mento schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 16:43:
campzone is begonnen dus is het gelukt om het op tijd af te krijgen?
edit:
[ Voor 42% gewijzigd door Quickkie op 02-08-2005 18:30 ]
What we do in life echo`s in eternity
Is hij nu ook stiller met dat MDF?
[ Voor 12% gewijzigd door nielsAD op 24-09-2012 10:53 ]
Mooie kast man..
Hoeveel uur heb je er ongeveer al aan besteed?
Ik zou zoiets ook wel willen maken maar ik weet nu al dat ik het toch niet afmaak omdat het teveel werk is
Keep up the good work!
Hoeveel uur heb je er ongeveer al aan besteed?
Ik zou zoiets ook wel willen maken maar ik weet nu al dat ik het toch niet afmaak omdat het teveel werk is
Keep up the good work!
he hoeveel Volt heb jij op die Ledjes gezet, en zijn het Witte of echt rode (nieuwe soort of oude), zelf pruts ik ook graag met ledjes en ik heb er maar 1 keer zoveel licht uitgekregen en dat was dan ook de laatse keer dat dat ledje brande.
Zie: Frequently Asked Questions CME #De LED FAQWouter7 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:43:
he hoeveel Volt heb jij op die Ledjes gezet, en zijn het Witte of echt rode (nieuwe soort of oude), zelf pruts ik ook graag met ledjes en ik heb er maar 1 keer zoveel licht uitgekregen en dat was dan ook de laatse keer dat dat ledje brande.
Hij is niet dood hoor, althans vorige week woensdag nog niet 
[rml]ravenge in "[ WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel X..."[/rml]
[rml]ravenge in "[ WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel X..."[/rml]
Nee hij is niet dood, hij werkt prima.

Dit is een foto van hoe hij er ongeveer nu bijstaat
Magoed, ik ben inmiddels campzone en netgamez door met deze kast en ik moet zeggen dat ik al aardig tevreden ben. Met netgamez heb ik de kast voor het eerst geheel gesloten gedraaid en ik moet zeggen dat ik kan genieten van de stilte
Magoed, er moet nog wel het een en ander aan gebeuren. De zijpanelen zijn bijvoorbeeld nog niet afgeplamuurd en geschilderd.
Ik heb al wel een fancontroller in elkaar gefrutseld voor de 6 120mm fans die in de kast zitten. Er zitten 3 kanalen op per kanaal 2 fans dus
Dit hele zwikkie (samen met de powerswitch) komt in het vierkante gat voorin de kast
Zoals je ziet moet ik ook nog aan kabelmanagement gaan doen maar daarvoor moet ik eerst de kabels van de fans gaan verlengen zodat die netjes weggewerkt kunnen worden
Er zit inmiddels een nieuw mobo in (P4P800-e deluxe) en ik hoop met de hcc dagen een nieuwe proc. te scoren...
U hoort nog van mij
Ik moet echt zeggen dat ik het een schitterende kast vind.
Alleen jammer dat je nu pas aan kabelmanagement denkt, had je ideaal mee kunnen nemen in het ontwerp en met hout moet dat goed weg te werken zijn.
Alleen jammer dat je nu pas aan kabelmanagement denkt, had je ideaal mee kunnen nemen in het ontwerp en met hout moet dat goed weg te werken zijn.
Heb je heel erg leuk gedaan vooral het idee om een houten kast te bouwen erg netjes
\
Waar zat je ergens op Netgamez ?
Heb em niet gezien 
Ik zat bij oranje A, Bij de grote vlag van onze clan
Ik zat bij oranje A, Bij de grote vlag van onze clan
Ik zat heel toepasselijk op RK11, kast stond een beetje verscholen op de grond. M'n buurman had de doos van zijn kast bij zich en die heeft het grootste deel van de lan ervoor gestaan
Kabelmanagement komt wel goed...moet toch eerst de kabels van de fans gaan verlengen en omleggen dat zal een hoop schelen
Kabelmanagement komt wel goed...moet toch eerst de kabels van de fans gaan verlengen en omleggen dat zal een hoop schelen
Anoniem: 39051
Hoeveel schijfruimte heb jij? 
Ik doe het al jaren met een schijf van 40 gb (38 gb werkt, de rest zijn kapotte clusters)
Maare, wel origineel zo een kast van hout
Ik doe het al jaren met een schijf van 40 gb (38 gb werkt, de rest zijn kapotte clusters)
hahaAnoniem: 39051 schreef op maandag 14 november 2005 @ 01:46:
[ Voor 0% gewijzigd door kaasaanfiets op 14-11-2005 02:24 . Reden: vette kast btw ]
Haha, nou het valt wel mee, het zijn gewoon veel schijvenAnoniem: 39051 schreef op maandag 14 november 2005 @ 01:46:
1xMaxtor 60gb 2xWestern Digital 80gb 1xMaxtor 120gb 1xMaxtor 200gb
Veel kapotte clusters is niet echt een goed teken, zorg iig dat je backups maakt mocht hij plots naar de eeuwige jachtvelden verdwijnen
hoe sluit je zoiets aan dan?ravenge schreef op maandag 14 november 2005 @ 22:16:
[...]
Haha, nou het valt wel mee, het zijn gewoon veel schijven
1xMaxtor 60gb 2xWestern Digital 80gb 1xMaxtor 120gb 1xMaxtor 200gb
Veel kapotte clusters is niet echt een goed teken, zorg iig dat je backups maakt mocht hij plots naar de eeuwige jachtvelden verdwijnen
je hebt normaal gesproken toch maar 2 ide aansluitingen op je mobo, en een ide stekker kan maximaal 2 aparaten aanhangen toch?
Nou ik had ook nog een onboard-raid controller met 2 poorten dus ik had in totaal 8 IDE kanalenkoekoek2003nl schreef op maandag 14 november 2005 @ 22:39:
[...]
hoe sluit je zoiets aan dan?
je hebt normaal gesproken toch maar 2 ide aansluitingen op je mobo, en een ide stekker kan maximaal 2 aparaten aanhangen toch?
Nu heb ik er nog maar 6 omdat het nieuwe mobo ook s-ata heeft. (heb op dit moment ook niet alles aangesloten hoor
Anoniem: 161293
Echt een prachtige kast!
Maare ik wil zelf ook een houten kast bouwen (MDF), maar dat programma Visio kon ik nergens vinden. Ik ben een echte beginner
(ik heb 1 fan en een geluidsgevoelige led verlichtte balk). Wat moet ik er allemaal bijkopen om een mooie kast te krijgen met 3 fans, die geluidsgevoelige balk, zo een rij ledjes, een mdf kast en een window?
Als een van deze master mij even kan vertellen hoe hij is begonnen, of zelf zo'n kast heeft gebouwd, HEEL GRAAG!
Maare ik wil zelf ook een houten kast bouwen (MDF), maar dat programma Visio kon ik nergens vinden. Ik ben een echte beginner
Als een van deze master mij even kan vertellen hoe hij is begonnen, of zelf zo'n kast heeft gebouwd, HEEL GRAAG!
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 161293 op 24-11-2005 14:41 . Reden: paar foutjes en leuke smilies ]
Anoniem: 153597
visio komt uit van microsoft als ik me niet vergis mischien es op de site van microsoft zoeken achter een demo'tje ofzo 
nice mod anders, dit voegt een punt bij bij mijn keuze tussen MDF en metaal
.
nice mod anders, dit voegt een punt bij bij mijn keuze tussen MDF en metaal
Hoewel hout nu niet helemaal mijn ding is....moet ik idd zeggen dat ik danig onder de indruk ben van de afwerking........en nu maar wachten op meer pics !!
Dont work hard, just party!
Hele sexy mod,
Wat voor leds heb je gebruikt ? 3mm/5mm, hoeveel mcd, Draaihoek ???
Verder heb je iets met grondverf gedaan, want mdf zuigt namelijk als een spons heb ik gehoord.
verder goeie mod ! ga zo door
Wat voor leds heb je gebruikt ? 3mm/5mm, hoeveel mcd, Draaihoek ???
Verder heb je iets met grondverf gedaan, want mdf zuigt namelijk als een spons heb ik gehoord.
verder goeie mod ! ga zo door
het handige van een Cip op got is dus zeg maar.....dat je van begin tot eind van het topic het proces kan volgen...dus klik even terug naar het begin van het topic, en succes ermeeAnoniem: 161293 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 14:39:
MSI GX660R for the win!
Anoniem: 161293
Gevonden... http://www.microsoft.com/office/visio/prodinfo/trial.mspxEgg schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 14:32:
[...]
het handige van een Cip op got is dus zeg maar.....dat je van begin tot eind van het topic het proces kan volgen...dus klik even terug naar het begin van het topic, en succes ermee
Dit is egt heel erg GAAF
Nog even de kabels
en dan heb je egt een superkast!!!
Mischien een tip om een soort kabelgootjes te creeren, bij de gamma had ik laatst van die soort houten L profieltjes gezien (nou weet ik niet zeker meer of ze van mdf waren maar van hout lagen ze er iig) Mischien kun je er iets mee...
Verder ga zo door!
Offtopic: zijn deze binnekort ook te bestellen
Nog even de kabels
Mischien een tip om een soort kabelgootjes te creeren, bij de gamma had ik laatst van die soort houten L profieltjes gezien (nou weet ik niet zeker meer of ze van mdf waren maar van hout lagen ze er iig) Mischien kun je er iets mee...
Verder ga zo door!
Offtopic: zijn deze binnekort ook te bestellen
Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML
Bookmarked 
Misschien kun je met een soort gutsje:
Proberen de kabels in t hout weg te werken, stuk tape eroverheen, overschilderen en al je kabels zijn onzichtbaar, ook al gebruikt voor n schoolproject en werkt prima
Misschien kun je met een soort gutsje:

Proberen de kabels in t hout weg te werken, stuk tape eroverheen, overschilderen en al je kabels zijn onzichtbaar, ook al gebruikt voor n schoolproject en werkt prima
Joejoe!
Voor mij geen Stacker meer, ik heb ook besloten om een eigen kast te timmeren!
Hoe heb je trouwens alles nu geaard, ik las wel dat je dit deels door je Mobotary doet, maar de rest?
Hoe heb je trouwens alles nu geaard, ik las wel dat je dit deels door je Mobotary doet, maar de rest?
[ Voor 40% gewijzigd door Cobb op 03-01-2006 21:12 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Anoniem: 165758
je hebt dus geen dvd drive ofzo?
istie ook zo stil geworden als je had gedacht? voeding onderin goed idee...
[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 165758 op 04-06-2006 14:16 ]
Dit is echt een super mooie kast! (ik weet dat het tegen de regels is, maar echt bedankt voor de topic kick, anders had ik em nooit gevonden.) Ik hoop dat er nog totaal pics komen, want dat zou erg geil zijn!
Ik vind sommige van de laatste vragen ook wel interresant, misschien kan hier nog antwoord op worden gegeven? Hartelijk bedankt.
Ik vind sommige van de laatste vragen ook wel interresant, misschien kan hier nog antwoord op worden gegeven? Hartelijk bedankt.
Everybody lies
Zo, dat is een tijdje geleden 
Bedankt voor de positieve reacties. De kast werkt nog steeds prima alleen is hij nog steeds niet helemaal af

Hij is niet zo heel erg stil, absoluut wel minder fan-herrie. Heb er alleen aardig wat hardeschijven in zitten die herrie maken
Kast komt niet in productie, iets te arbeidsintensief
Bedankt voor de positieve reacties. De kast werkt nog steeds prima alleen is hij nog steeds niet helemaal af

Heb er op het moment 1 dvd brander in zitten. Deze zit in de bovenste gleuf in het front.Anoniem: 165758 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 14:13:
je hebt dus geen dvd drive ofzo?
Hij is niet zo heel erg stil, absoluut wel minder fan-herrie. Heb er alleen aardig wat hardeschijven in zitten die herrie maken

De rest is dus niet echt geaard. Natuurlijk is een hoop verbonden met elkaar via de stroomdraden van de voeding. Heb hier nog geen negatieve effecten van ondervonden. Het nadeel van een houten kast is denk ik wel de slechte Electro Magnetische afscherming. Heb hier thuis nog een CRT staan en kan m'n kast er niet echt dicht naast zetten anders stoort het.kwhuisman schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 20:42:
Voor mij geen Stacker meer, ik heb ook besloten om een eigen kast te timmeren!
Kast komt niet in productie, iets te arbeidsintensief
Wat ga je er nog aan doen dan?
Kan je miss een videootje ervan maken?
Kan je miss een videootje ervan maken?
Droogkloot.
Na dit een tijdje geleden gelezen te hebben kreeg ik ook het idee om dit te doen, maar heb als basis een houten wijnkrat genomen. Is ondertussen bijna af. Hier wat foto's van een maand ofzo geleden:

het enige waar nog aan gewerkt moet worden op deze moment is het front, dat al wat te zien is op de 2e foto (wordt nog een palm (pda dus) in verwerkt)

het enige waar nog aan gewerkt moet worden op deze moment is het front, dat al wat te zien is op de 2e foto (wordt nog een palm (pda dus) in verwerkt)
hehe.. lol ziet mijn oog daar COMPAQ??? 
iig mooie mod van TS!!! waar zit je ergens @ CampZone?? k wil die case wel ff van dichtbij bekijken!!
* InjecTioN gaat denkt hij ook maar eens met MDF werken
iig mooie mod van TS!!! waar zit je ergens @ CampZone?? k wil die case wel ff van dichtbij bekijken!!
* InjecTioN gaat denkt hij ook maar eens met MDF werken
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
machtig mooi heb vandaag op school ook wat met houd lopen werken en gisteren ook
maar mischien ga ik heb ook eens doen
maar ja dan nu de vraag (noob vraag hoor)
maar welke verf gebruikje
maar mischien ga ik heb ook eens doen
maar ja dan nu de vraag (noob vraag hoor)
maar welke verf gebruikje
ik neem aan dat het gewoon de standaard prodedure is:
1. schuren
2. primer
3. schuren
4. spuiten
5. schuren
6. spuiten
owh.. en btw..
*bookmarked*
1. schuren
2. primer
3. schuren
4. spuiten
5. schuren
6. spuiten
owh.. en btw..
*bookmarked*
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
kee ik ga na mehuiswerk even wat bouwen gewoon voor de lol en een beetje kijken of het lukt bedankt
en naturlijk bookmarked
en naturlijk bookmarked
- Eerst alles met plamuur strak maken (ik heb hiervoor poly-plamuur gebruikt)TommelMOD schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:34:
ik neem aan dat het gewoon de standaard prodedure is:
1. schuren
2. primer
3. schuren
4. spuiten
5. schuren
6. spuiten
owh.. en btw..
*bookmarked*
- Daarna alles schuren
- Grondverf (standaard witte grondverf voor hout)
- Schuren
- Meer grondverf (MDF zuigt aan de randjes dus smeer daar genoeg)
- Schuren
- Hoogglans flexa verf (flink verdunnen voor de verfroller)
- Schuren (p400)
- Nog een laag hoogglans verf
Is geen spuitbus aan te pas gekomen behalve een beetje spuitplamuur...
bedankt helaas is mijn idee wat mislukt maar ja voor de eerst keer het glinsterd wel maar er zitte lelleken stuken op maar ja
ik weet ook niet hoe je dat in een dag allemaal heb willen en weten te doen
*Joopieboy vind dit erug mooi, de mooiste mod zelfs die hij ooit heeft gezien!
Ravenge, keep up the good work!!!
Ik heb nu ook enorme zin om met mdf te gaan werken. Maja, ik ken geen timmerman en ik ben een net afgesturdeerde vmbo student. Dus dat word nog ff flink denken voor dat ik ga beginnen....
als ik al een keer ga beginnen....
edit: kan iemand me misschien es wat tips geven voordat ik überhaupt ga beginne, maten bepalen, hoe alles inbouwen, etc?
edit:
Ravenge, keep up the good work!!!
Ik heb nu ook enorme zin om met mdf te gaan werken. Maja, ik ken geen timmerman en ik ben een net afgesturdeerde vmbo student. Dus dat word nog ff flink denken voor dat ik ga beginnen....

als ik al een keer ga beginnen....
edit: kan iemand me misschien es wat tips geven voordat ik überhaupt ga beginne, maten bepalen, hoe alles inbouwen, etc?
edit:
kee is goed, srry nogXplodingForce schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 00:46:
@Joopieboy, kijk eens in de FAQ. Daar vind je erg veel starters info. Als je verder nog iets te vragen hebt, doe dan eerst zelf wat research (google is always your friend) en indien je er nog niet uitkomt post gerust een nieuw topic waar je je vra(a)g(en) steld. Doe het alleen aub niet hier, wan dan vervuil je het topic zo.
[ Voor 63% gewijzigd door Joopieboy op 14-06-2006 09:01 . Reden: wil ff wat dingetjes vragen ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
@Ravenge, bedankt voor de antwoorden! Ik hoop dat je hem ergens de komende tijd nog een afmaakt.
@Joopieboy, kijk eens in de FAQ. Daar vind je erg veel starters info. Als je verder nog iets te vragen hebt, doe dan eerst zelf wat research (google is always your friend) en indien je er nog niet uitkomt post gerust een nieuw topic waar je je vra(a)g(en) steld. Doe het alleen aub niet hier, wan dan vervuil je het topic zo.
Ey, is niet erg hoor. Die smiley stond er juist bij omdat het totaal niet boos bedoelt was, maar dan weet je het gewoon voor een volgende keer.
EDIT2: @ Joopieboy
Ey, is niet erg hoor. Die smiley stond er juist bij omdat het totaal niet boos bedoelt was, maar dan weet je het gewoon voor een volgende keer.
[ Voor 17% gewijzigd door XplodingForce op 21-06-2006 00:35 ]
Everybody lies
door gewoon simpel alle onderdelen met een draadje aan de voeding te verbindenMania-92 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:51:
Hoe is deze kast geaard?
Damn, lekker design. 
Ik ben zelf ook nogal gecharmeerd van 't design van Apple/iPod en deze mod brengt me op mooie ideeën.
Ben al beetje op weg spullen te verzamelen enzo, mobotray aan 't polijsten. (ben nogal mierenneuker, dus álles moet mooi)
Wil 'm waarschijnlijk iets lager dan die van jou gaan maken, zonder waterkoeling maar mét lcd. Pianolak wit wordt z'n kleurtje denk ik.
Heb je je optical drives gesthealed of gewoon met orginele voorkant? Vraag me af hoe je dat dan hebt gedaan.
Het is zeker niet m'n bedoeling om je na te gaan apen ofzo, maar je mod bracht me op een idee en gaf een goed voorbeeld hoe ik kan gaan beginnen. Als je er problemen mee hebt dat ik je 'idee' gebruik wil ik 't graag horen. Wil geen gezeik om zoiets.
Ik ben zelf ook nogal gecharmeerd van 't design van Apple/iPod en deze mod brengt me op mooie ideeën.
Wil 'm waarschijnlijk iets lager dan die van jou gaan maken, zonder waterkoeling maar mét lcd. Pianolak wit wordt z'n kleurtje denk ik.
Het is zeker niet m'n bedoeling om je na te gaan apen ofzo, maar je mod bracht me op een idee en gaf een goed voorbeeld hoe ik kan gaan beginnen. Als je er problemen mee hebt dat ik je 'idee' gebruik wil ik 't graag horen. Wil geen gezeik om zoiets.
Misschien nog een paar foto`s van hoe het deurtje er nu uitziet enzo.
Ben benieuwd!! Iig een super mod!
Ben benieuwd!! Iig een super mod!
Ravenge heeft al een paar keer gezecht dat ie hem ooit nog wel eens afmaakt en daar ook f0t0's van zal posten, maar dat ie daar nu geen tijd/zin voor heeft.
Everybody lies
lezen is een vak he jongens, er is al tig keer hierboven gezegd dat hij hem wel ooit eens afmaakt, dus wacht best niet te erg op updates (het kan zijn dat je baard dan langer is dan zijn kast)
ik maak efe een schop.
en ik weet wat hier boven staad .
maar ik vroeg me af bestaad deze pc nog wel .
en ik wou effe zeggen dat ik nu ook een houte pc aan het bouwen ben.
dus ik vraag mag ik wat looks kopier (kijkt heel lief)
.
dus ik vraag mag ik wat looks kopier (kijkt heel lief)
Ik denk dat je dan het beste even een mailtje kan sturen naar de TS, aangezien hij in juni voor het laatst heeft op de site geweest isdjneo-nl schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 17:37:
ik maak efe een schop.
dus ik vraag mag ik wat looks kopier (kijkt heel lief).