[OC-939] Het ASUS A8V Deluxe OC Thread Deel 2

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.896 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 15:45:
FnF ik weet dat dit topic niet bedoeld is voor normale vragen maar ik weet mijn geen raad.

Heb net een westen dig raptor 10000 sata gekocht en mijn vraag is nu hoe krijg ik heb ingesteld als bootdisk(windows).

Op dit moment heb ik 2 harde schijven in ide raid staan(geen sata dus), 1 normale primaire harde schijf met een cdrom als slave en 1 dvd met cdrom als slave.

Probleem is dat ie telkens de normale primaire harde schijf pakt en zie de raptor ook niet vermeld als ik windows opnieuw wil installeren.

Hd is geformatterd en alles. In mijn huidige opstelling zie ik hem wel als schijf en kan hem ook gebruiken.

Please help me ;(
Of je moet de drivers van je controllers (promise en/of via) of een floppy zetten en deze tijdens de installatie van XP laden (ik meen met F6 tijdens de installatie) of je moet in de bios de volgorde van je harde schijven veranderen in het Boot menu, bij harddisks en boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit een beetje een goeie uitslag kan iemand mij dat vertellen ?

Afbeeldingslocatie: http://img158.echo.cx/img158/7305/snap2small1ki.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 22:56:
Is dit een beetje een goeie uitslag kan iemand mij dat vertellen ?

[afbeelding]
Wel een mooie score. Zelf scoor ik even met redelijk oude Windows installatie 48.28 seconden.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 19:35
Welke settings gebruiken jullie dan voor Pifast? Ik kan geen default setting vinden oid. Of gebruiken jullie misschien een andere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Ghost81 schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 11:26:
Welke settings gebruiken jullie dan voor Pifast? Ik kan geen default setting vinden oid. Of gebruiken jullie misschien een andere versie?
Hexus Pifast 4.1. Gewoon de standaard versie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 07:18:
[...]

Wel een mooie score. Zelf scoor ik even met redelijk oude Windows installatie 48.28 seconden.
Dat is idd aardig snel maar waar zou dat dan aan kunnen liggen?
Ik zie wel dat je een andere proc hebt zou dat verschil daar aan liggen want ik vind 5sec toch wel veel verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 12:28:
[...]

Dat is idd aardig snel maar waar zou dat dan aan kunnen liggen?
Ik zie wel dat je een andere proc hebt zou dat verschil daar aan liggen want ik vind 5sec toch wel veel verschil
Heb hier DDR500 memory, en mijn CPU stond wat hoger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 12:30:
[...]

Heb hier DDR500 memory, en mijn CPU stond wat hoger :)
Ik heb DDR600 maar ik kan het voltage niet omhoog gooien want het draait eigenlijk op 2.85v en mijn mobo gaat maar tot 2.8v :'( .
Maar ik heb nu een nieuw mobo van DVI en daar zal ik het probleem dat ik het voltage niet kan verhogen niet meer voorkomen want daar kan je tot 4.0v gaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 12:40:
[...]

Ik heb DDR600 maar ik kan het voltage niet omhoog gooien want het draait eigenlijk op 2.85v en mijn mobo gaat maar tot 2.8v :'( .
Maar ik heb nu een nieuw mobo van DVI en daar zal ik het probleem dat ik het voltage niet kan verhogen niet meer voorkomen want daar kan je tot 4.0v gaan :9
DFI :) Daarnaast moet je op de DFI je CPU voltage ook vrij hoog hebben, voordat je de 4V kan bereiken, anders is het 3.4-3.5V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Hmm, ben aan het spelen met mijn nieuwe geheugen :P

Maar ik lijk nooit een memclock 2:1 te kunnen draaien.. FSB op (bijv) 250, en dan komt mijn pc niet door de post (monitor gaat uit enzo). Lijkt me toch dat het geheugen 250 mhz aan moet kunnen (is pc4000 mem).. of maak ik hier een denk fout?

Ik draai nu 9x269 (lijkt het maximum van me cpu te zijn) en memclock op 3:2, 220 mhz dus..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
MrBarBarian schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 15:37:

Maar ik lijk nooit een memclock 2:1 te kunnen draaien.. FSB op (bijv) 250, en dan komt mijn pc niet door de post (monitor gaat uit enzo). Lijkt me toch dat het geheugen 250 mhz aan moet kunnen (is pc4000 mem).. of maak ik hier een denk fout?

Ik draai nu 9x269 (lijkt het maximum van me cpu te zijn) en memclock op 3:2, 220 mhz dus..
Ik raad BIOS 1013.005 aan, zeer goede BIOS, en werkt hier ook prima. Daarnaast zou ik eerst eens proberen op SPD Timings. Als dat stabiel loopt, omlaag met de timings, en zien hoe het dan draait. Zelf draait het hier prima en ver onder SPD, dus moet zeker mogelijk zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
MrBarBarian schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 15:37:

Je kunt i.p.v. 3:2 ook gewoon eens AUTO proberen, bij mij levert dat ook 2:1 op. Als ik handmatig 3:2 of 5:3 probeer dan kom ik meestal ook niet door de post, terwijl dat toch eigenlijk een veel lagere memclock zou opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Ik heb net vandaag mijn nieuwe spullen binnen gekregen.Venice 3000+ met A8v deluxe, zalman 7700, en zalman northbridge blok.

De processor is een:
ADA3000DAA4BP
LBBLE 0519DPJW
Z649556E54874

De eerste resultaten zijn volgens mij best wel leuk, ik draai nu op standaard voltage 2500Mhz, 9, 278, 600.

Ik heb wel mijn memdivider op 2/3 staan omdat ik nog steeds pc2700 geheugen heb.

Het is zo te zien aan de week code een redelijk nieuwe processor, batch niet echt laag.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL

MXL

Wat kan het moederboard maximaal, als HTT, 300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Ik vraag me al een tijdje af wat beter is(voor OCen/stabiliteit):

Asus A8V Deluxe rev. 2
MSI Neo2 Platinum nForce 3 Ultra

uit deze/mijn poll komt krijgt de Asus veel stemmen:

http://home.planet.nl/~kalte083/1.html

alleen ze zeiden niet WAAROM ze op de Asus hebben gestemt.
Welke is volgens jullie beter? en WAAROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 13:29:
[...]

DFI :) Daarnaast moet je op de DFI je CPU voltage ook vrij hoog hebben, voordat je de 4V kan bereiken, anders is het 3.4-3.5V
DFI :D

Hoe dat precies zit weet ik ook nog niet maar een voltage van 3.4-3.5V is toch ook wel leuk om mee te beginnen >:)

Hoe hoog zou je het voltage van je cpu dan moeten zetten om je mem op 4.0V te laten draaien en hoever zou je kunnen gaan met je voltage op je cpu voordat het echt schadelijk of gevaarlijk word

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL

MXL

Is er eigenlijk een oplossing voor het probleem met de creative SB 5.1 geluidskaart. Ik heb geen onboard sound als ik mijn oude SB erin heb zitten. Ik gebruikte altijd twee kaarten vanwege telefoneren met mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
FnF schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 16:45:
[...]

Ik raad BIOS 1013.005 aan, zeer goede BIOS, en werkt hier ook prima. Daarnaast zou ik eerst eens proberen op SPD Timings. Als dat stabiel loopt, omlaag met de timings, en zien hoe het dan draait. Zelf draait het hier prima en ver onder SPD, dus moet zeker mogelijk zijn :Y)
Dat bios heb ik idd ja :)

Wat voor timings heb jij staan? Zelfde geheugen, dus een aardige kans dat ik ook in die buurt kan komen!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
MrBarBarian schreef op zondag 05 juni 2005 @ 12:21:
[...]

Dat bios heb ik idd ja :)

Wat voor timings heb jij staan? Zelfde geheugen, dus een aardige kans dat ik ook in die buurt kan komen!
Enkele timings die prima werken:
2-2-2-5-1T @ 200MHz - @21xMHz (Niet echt getest)
2.5-3-2-5-1T @ 230/240MHz (Niet echt getest, maar gok op zoiets)
2.5-3-2-5-2T @ 250MHz - 255/260MHz (Hangt beetje van BIOS af, maar gemiddeld zit ie wel op 260MHz). Voor 1T heb je een Venice of SD nodig ;)

Iig, ik kon tot een 240MHz zonder problemen op 1T draaien, en ook 245MHz werkte prima hier. Maar hangt ook beetje van BIOS af, als je een BIOS hebt waar alle timings werken, red je makkeljk 245MHz op, maar bij sommige BIOSSEN werken niet alle timings, dus dan wat minder.

[ Voor 22% gewijzigd door Phyxion op 05-06-2005 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Hmm, draai nu 9x250, htt 600, cpu op 1.5 volt

memclock 1:1 en RAM op 2.5x4x4x8 (standaard dus) en op 2.8 volt.. En nog lijkt mijn compu niet stabiel.. Tenminste.. na een uurtje GTR verschijnt er dus een bsod.. :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBarBarian schreef op zondag 05 juni 2005 @ 23:39:
Hmm, draai nu 9x250, htt 600, cpu op 1.5 volt

memclock 1:1 en RAM op 2.5x4x4x8 (standaard dus) en op 2.8 volt.. En nog lijkt mijn compu niet stabiel.. Tenminste.. na een uurtje GTR verschijnt er dus een bsod.. :(
hoe draai je dat op 1T of 2T ik kan dat van mij ook niet op 1T draaien en op 2T gaat het erg lekker nu

Ik heb wel BIOS 1013.006 en ik heb gelezen dat BIOS 1013.005 wel !T draait of die dat bij mij ook doet weet ik nog niet, maar ik weet ook nog niet of je meerdere BIOSEN op 1 diskette kan zetten ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 00:28:
[...]

hoe draai je dat op 1T of 2T ik kan dat van mij ook niet op 1T draaien en op 2T gaat het erg lekker nu

Ik heb wel BIOS 1013.006 en ik heb gelezen dat BIOS 1013.005 wel !T draait of die dat bij mij ook doet weet ik nog niet, maar ik weet ook nog niet of je meerdere BIOSEN op 1 diskette kan zetten ;)
1T is 2T disabled

Je kunt gewoon meerdere biossen op 1 diskette zetten, ze zijn echter wel 500k groot. Dus na 2 zal het snel ophouden :(

Ik gebruik daarom gewoon een bootable SD memory kaart van 16, 64, 128, 256 of 512 MB, dus ik heb niet echt dat ruimte probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 00:28:
[...]

Dat draaide ik op 2T..

Nu fsb@240 op 1T.. dat overleefd iig verschillende 3Dmark05 tests... nu GTR nog (waarvan het bekend is dat het niet erg stabiel is)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
MrBarBarian schreef op maandag 06 juni 2005 @ 10:52:
[...]

Dat draaide ik op 2T..

Nu fsb@240 op 1T.. dat overleefd iig verschillende 3Dmark05 tests... nu GTR nog (waarvan het bekend is dat het niet erg stabiel is)
Test je met 3DMARK niet je GPU i.p.v. je CPU, volgens mij kun je beter testen met prime95 en memtest86.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
innocent schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:09:
[...]

Test je met 3DMARK niet je GPU i.p.v. je CPU, volgens mij kun je beter testen met prime95 en memtest86.
ach, nu test ie hem gewoon 'game stable' ipv uber stabiel , zo doe ik het ook hoor, als me games maar niet crashen is het prima :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Mister_X schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:29:
[...]

ach, nu test ie hem gewoon 'game stable' ipv uber stabiel , zo doe ik het ook hoor, als me games maar niet crashen is het prima :D
idd, die 24 uur uptime hoeft ie niet te halen...

Daarbij heeft 3dmark ook een CPU-test (tenminste, dat zegt het programma :P)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

innocent schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 21:40:
[...]

Of je moet de drivers van je controllers (promise en/of via) of een floppy zetten en deze tijdens de installatie van XP laden (ik meen met F6 tijdens de installatie) of je moet in de bios de volgorde van je harde schijven veranderen in het Boot menu, bij harddisks en boot.
Dank je wel innocent, ik heb mijn opstelling nu perfect aan de praat :9~ .

Thank _/-\o_ _/-\o_ U!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
MrBarBarian schreef op maandag 06 juni 2005 @ 13:08:
[...]

idd, die 24 uur uptime hoeft ie niet te halen...

Daarbij heeft 3dmark ook een CPU-test (tenminste, dat zegt het programma :P)
Yep, klein CPU testje, maar aangezien ik mijn PC vaak 24/7 aan heb staan heb ik het liefst een 24 uur prime stable :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

innocent schreef op maandag 06 juni 2005 @ 10:15:
[...]

1T is 2T disabled

Je kunt gewoon meerdere biossen op 1 diskette zetten, ze zijn echter wel 500k groot. Dus na 2 zal het snel ophouden :(

Ik gebruik daarom gewoon een bootable SD memory kaart van 16, 64, 128, 256 of 512 MB, dus ik heb niet echt dat ruimte probleem :)
Dat van die 1T of 2T dat snap ik maar ik kan helemaal geen 1T draaien dan boot die niet eens en dat van die SD kaart je bedoeld toch niet z'n kaartje voor in een digitale fotocamera :?
En waarom kan ik eigenlijk geen 1T draaien komt dat door mijn geheugen of door het BIOS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:35:
[...]

Dat van die 1T of 2T dat snap ik maar ik kan helemaal geen 1T draaien dan boot die niet eens en dat van die SD kaart je bedoeld toch niet z'n kaartje voor in een digitale fotocamera :?
En waarom kan ik eigenlijk geen 1T draaien komt dat door mijn geheugen of door het BIOS ?
Dan ondersteunt je geheugen geen 1T ben ik bang en ja ik bedoel wel een SD kaart voor een
fototoestel. Een Interne Cardreader van 15 Euro en een SD kaart is de perfecte vervanger van een diskette als boot flop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
innocent schreef op maandag 06 juni 2005 @ 18:03:
[...]

Dan ondersteunt je geheugen geen 1T ben ik bang en ja ik bedoel wel een SD kaart voor een
fototoestel. Een Interne Cardreader van 15 Euro en een SD kaart is de perfecte vervanger van een diskette als boot flop :)
Meestal is het de memorycontroller van je AMD64 CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

innocent schreef op maandag 06 juni 2005 @ 18:03:
[...]

Ik heb nog ergens z'n SD kaartje dus dat zal ik is proberen om er daar een paar op te zetten.
Kun je z'n kaartje gewoon bootble maken en hoe precies?
Dit geheugen heb ik en er staat dat ze dat op 2T hebben getest maar dat volgend snap ik niet echt,bedoelen ze dat 1T op sommigge borden kan draaien maar niet op alle borden :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 19:09:
[...]

Ik heb nog ergens z'n SD kaartje dus dat zal ik is proberen om er daar een paar op te zetten.
Kun je z'n kaartje gewoon bootble maken en hoe precies?
Dit geheugen heb ik en er staat dat ze dat op 2T hebben getest maar dat volgend snap ik niet echt,bedoelen ze dat 1T op sommigge borden kan draaien maar niet op alle borden :?
Ik heb SD kaartje gewoon als systeem disk geformateerd m.b.v. de software die hoorde bij mij cardreader. Je kunt het mogelijk ook gewoon proberen vanuit windows, format + systeem of het copieren van systeem files van een floppy naar de card.

Er staat me ook nog iets bij van een of ander tooltje dat ik kon gebruiken. Maar ja, ik heb inmiddels my PC en cardreader gewisseld en die software had ik op mijn andere PC. Helaas kan ik op die PC nergens die software meer vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

innocent schreef op maandag 06 juni 2005 @ 22:08:
[...]

Ik heb SD kaartje gewoon als systeem disk geformateerd m.b.v. de software die hoorde bij mij cardreader. Je kunt het mogelijk ook gewoon proberen vanuit windows, format + systeem of het copieren van systeem files van een floppy naar de card.

Er staat me ook nog iets bij van een of ander tooltje dat ik kon gebruiken. Maar ja, ik heb inmiddels my PC en cardreader gewisseld en die software had ik op mijn andere PC. Helaas kan ik op die PC nergens die software meer vinden :(
OK ...ik zal het ook is gaan proberen

Oh ik zie net dat jij een interne card reader had(hebt) ik heb een externe dan gaat het zeker niet want je kunt niet booten van dat ding natuurlijk of kun je het ook anders doen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL

MXL

Ik zie niet in waarom je van een interne cardreader wel kan booten en van een externe niet. Het zijn allebei USB devices met dezelfde functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
en der is weer een nieuwe beta bios, 007 check asusupdate duitse server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 14:38
Ben wel benieuwd of dit plankje straks ook de nieuwe dual core processoren slikt van AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Frijns.Net schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 14:02:
Ben wel benieuwd of dit plankje straks ook de nieuwe dual core processoren slikt van AMD.
Dat doet ie, met de juiste bios.

Hier een nieuwsbericht waarin er het een en ander over wordt verteld. nieuws: Bug in VIA K8T890 breekt ondersteuning voor Athlon 64 X2

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:48:
en der is weer een nieuwe beta bios, 007 check asusupdate duitse server
Was al eerder gepost :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 22:35:
[...]

OK ...ik zal het ook is gaan proberen

Oh ik zie net dat jij een interne card reader had(hebt) ik heb een externe dan gaat het zeker niet want je kunt niet booten van dat ding natuurlijk of kun je het ook anders doen?
Ik ben het met MXL eens, een interne cardreader wordt op het moederbord gewoon op een USB port aangesloten, dit zou dus niet mogen uitmaken. Na het aansluiten van de cardreader, moet je echter wel het "generic" device in het boot menu van de bios voor het booten van de HD zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

innocent schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 15:10:
[...]

Ik ben het met MXL eens, een interne cardreader wordt op het moederbord gewoon op een USB port aangesloten, dit zou dus niet mogen uitmaken. Na het aansluiten van de cardreader, moet je echter wel het "generic" device in het boot menu van de bios voor het booten van de HD zetten.
Ja ok ik heb z'n card reader in mijn printer zitten ook met usb dus dat zal dan wel werken maar wat moet ik nou doen in het BIOS ik heb wel gekeken naar die boot divice maar ik zie geen generic staan en moet ik dan de HD's uitzetten ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 19:35
ASUS is lekker aan het rommelen, maar als je hun site kan bereiken dan is daar een nieuwe Final release: Bios 1013: http://www.asus.com.tw/pu...39/a8v-deluxe/A8V1013.zip Deze bios ondersteund o.a. de nieuwe AMD Athlon 64 X2 (dual core) processoren. Have fun mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Ghost81 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:14:
ASUS is lekker aan het rommelen, maar als je hun site kan bereiken dan is daar een nieuwe Final release: Bios 1013: http://www.asus.com.tw/pu...39/a8v-deluxe/A8V1013.zip Deze bios ondersteund o.a. de nieuwe AMD Athlon 64 X2 (dual core) processoren. Have fun mensen!
Thnx!
Zal wel 1013.007 zijn denk ik, maar goed :Y)
ASUS Site is hier prima bereikbaar met zeer mooie snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Ghost81 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:14:
Goed bios dit. Geheugen draait hiermee 2.5-3-3-6 @ 1T op 466Mhz. Zo hoog ben ik nog niet gekomen en 1T deed ie helemaal niet.

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brakkie schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:40:
[...]

Goed bios dit. Geheugen draait hiermee 2.5-3-3-6 @ 1T op 466Mhz. Zo hoog ben ik nog niet gekomen en 1T deed ie helemaal niet.
Dat is goed nieuws _/-\o_ ik hoop dat mijn geheugen dan ook een keer 1T gaat draaien met dit BIOS :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat in Asusupdate dat dit bios 1013.005 is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:12:
Staat in Asusupdate dat dit bios 1013.005 is!
CPU-Z geeft dat ook aan bij mij maar dit bios presteert drastisch beter dan 1013.005 bij mij. :)

Voor het eerst in sisoft Sandra een geheugenbandbreedte gehaald van 7000 megabyte/s 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Brakkie op 07-06-2005 19:18 ]

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 17:18:
[...]

Ja ok ik heb z'n card reader in mijn printer zitten ook met usb dus dat zal dan wel werken maar wat moet ik nou doen in het BIOS ik heb wel gekeken naar die boot divice maar ik zie geen generic staan en moet ik dan de HD's uitzetten ofzo :?
Zet je printer aan, plaats het SD kaartje, restart je computer, ga naar bios, ga naar boot, volgens mij vindt je dan generic onder boot of hd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

innocent schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:23:
[...]

Zet je printer aan, plaats het SD kaartje, restart je computer, ga naar bios, ga naar boot, volgens mij vindt je dan generic onder boot of hd :)
Ok ik zal is kijken B)

EDIT:Nee echt niet het staat nergens tussen ik kan kiezen tussen mijn schijven of mijn dvd-spelers verders is er niks te vinden :'(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:30:
[...]

Ok ik zal is kijken B)

EDIT:Nee echt niet het staat nergens tussen ik kan kiezen tussen mijn schijven of mijn dvd-spelers verders is er niks te vinden :'(
Wat zijn je setting van de USB apparaten in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

innocent schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:51:
[...]

Wat zijn je setting van de USB apparaten in de bios?
Dat is een goeie :X weet ik echt niet ik zal is gauw nog een keer kijken B)

PS: Voor de mensen met belangstelling ik kan met dat nieuwe BIOS (1013.005 in cpu-z)
voor het eerst 1T draaien :*) verder nog niet getest.

EDIT :Dit zijn mij settings
USB 1.1 ports configuratie = USB 8 ports
USB 2.0 controller = Enabled
legacy USB support = Enabled
USB controller mode = Fulspeed

Als ik er een verrander van die settings komt er nog niks in het BIOS te staan :?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
13 final, en 14.001 is uit! (ook al gepost??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
Mister_X schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 20:14:
13 final, en 14.001 is uit! (ook al gepost??)
heb je ook een linkje naar 14.001 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 20:05:
[...]

Dat is een goeie :X weet ik echt niet ik zal is gauw nog een keer kijken B)

PS: Voor de mensen met belangstelling ik kan met dat nieuwe BIOS (1013.005 in cpu-z)
voor het eerst 1T draaien :*) verder nog niet getest.

EDIT :Dit zijn mij settings
USB 1.1 ports configuratie = USB 8 ports
USB 2.0 controller = Enabled
legacy USB support = Enabled
USB controller mode = Fulspeed

Als ik er een verrander van die settings komt er nog niks in het BIOS te staan :?
Als ik boot dan zie ik tijdens de post dat het generic usb device gevonden wordt, zodra ik er een kaart in het zitten. Het zal toch niet zo zijn dat hij alleen gevonden wordt als de kaart bootable is :'(

Eigenlijk kan ik me daar niet zoveel bij voorstellen. Ik zit nu nu niet in de buurt van mijn pc. :(
ik probeer het morgen wel even met een niet bootable kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
innocent schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 20:20:
[...]

ftp://ftp.asuscom.de/pub/...o/a8v_deluxe/1014d_01.zip
Vreemd, overal staat nu een d achter :s

//EDIT:
Weet al wat dat is denk ik :) D is Deluxe :P

[ Voor 10% gewijzigd door Phyxion op 07-06-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
FnF schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 20:46:
[...]

//EDIT:
Of Development :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

innocent schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 20:42:
[...]

Als ik boot dan zie ik tijdens de post dat het generic usb device gevonden wordt, zodra ik er een kaart in het zitten. Het zal toch niet zo zijn dat hij alleen gevonden wordt als de kaart bootable is :'(

Eigenlijk kan ik me daar niet zoveel bij voorstellen. Ik zit nu nu niet in de buurt van mijn pc. :(
ik probeer het morgen wel even met een niet bootable kaart.
Zou idd. kunnen maar ik weet niet hoe ik hem bootable moet maken ik heb wel die software van een diskette afgehaald en op die SD kaart gezet maar ik weet niet of dat wel werkt ik zie iig niks in het BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
innocent schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 20:20:
[...]

Hmm, iemand al getest?

Werkt HTT weer fatsoenlijk?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 21:32:
[...]

Zou idd. kunnen maar ik weet niet hoe ik hem bootable moet maken ik heb wel die software van een diskette afgehaald en op die SD kaart gezet maar ik weet niet of dat wel werkt ik zie iig niks in het BIOS.
Heb je ook de hidden systeem files op de kaart gezet :)

EDIT: black wind blow:
Ook bij gebruik van een niet bootable kaart, wordt generic ook gewoon gedetekteert.
kan het niet gewoon aan de Cardreader liggen die in je printer zit :(

[ Voor 21% gewijzigd door innocent op 08-06-2005 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
MrBarBarian schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 21:43:
[...]

Hmm, iemand al getest?

Werkt HTT weer fatsoenlijk?
Bij elk bios heeft alles gewoon bij mij gewerkt (behalve 1t/2t) htt werkt ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

innocent schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 06:31:
[...]

Heb je ook de hidden systeem files op de kaart gezet :)

EDIT: black wind blow:
Ook bij gebruik van een niet bootable kaart, wordt generic ook gewoon gedetekteert.
kan het niet gewoon aan de Cardreader liggen die in je printer zit :(
Hidden systeem files :? weet niet wat je daarmee bedoeld
en ik denk dat het daar aan ligt ja aan m'n cardreader dus doe ik het maar met m'n diskettes werkt tenslotte ook goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 16:58:
[...]

Hidden systeem files :? weet niet wat je daarmee bedoeld
en ik denk dat het daar aan ligt ja aan m'n cardreader dus doe ik het maar met m'n diskettes werkt tenslotte ook goed ;)
b.v: IO.SYS, CONFIG.SYS en MSDOS.SYS. Allemaal files die nodig zijn om te kunnen booten van Flopppy of Card :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

innocent schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:04:
[...]

b.v: IO.SYS, CONFIG.SYS en MSDOS.SYS. Allemaal files die nodig zijn om te kunnen booten van Flopppy of Card :)
Ja die staan er allemaal op maar lukt nog niet dus ik hou het bij diskettes :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het kloppen dat je met 1T command niet zo hoog kan clocken als met 2T command
ik krijg mijn systeem namenlijk niet stabiel met 1T en de zelfde settings als dat ik had op 2T
nu heb ik dan ook wel een ander bios

eerst BIOS 1013.006 en HT 600
MP 9*
MEM 5:3 333DDR 233Mhz = 9 uur P95 stabiel
CPU 2339Mhz
V-core 1.475V
2T
nu BIOS 1013.005 ?niet de beta maar in cpu-z geeft die dit aan
HT 600
MP 9*
MEM 5:3 333DDR 233Mhz = niet stabiel
CPU 2339Mhz
V-core 1.500V
1T

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
ja klopt, met 1T, zelfde verhaal met CAS enzo, hoe lager, hoe minder hoog je kan klokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
innocent schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:04:
[...]

door alleen die files er op et zetten ben je ern og neit, dan moet je die partitie nog wel bootable maken enzo, en actief,

Je kan beter zo'n image van bootdisk.com halen, en die uitpakken naar je sd kaartje, of in iedergeval daar mee kutten, (winimage). Zo heb ik ook ooit dos op een partitie gekregen zonder winxp oopnieuw te installeren! :) Bootloader erbij en je kan gewoon lekker kiezen tussen dos en winxp (en cdrom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_X schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 07:54:
[...]

door alleen die files er op et zetten ben je ern og neit, dan moet je die partitie nog wel bootable maken enzo, en actief,

Je kan beter zo'n image van bootdisk.com halen, en die uitpakken naar je sd kaartje, of in iedergeval daar mee kutten, (winimage). Zo heb ik ook ooit dos op een partitie gekregen zonder winxp oopnieuw te installeren! :) Bootloader erbij en je kan gewoon lekker kiezen tussen dos en winxp (en cdrom)
Ok dat zal ik dan nog is gaan proberen
ja klopt, met 1T, zelfde verhaal met CAS enzo, hoe lager, hoe minder hoog je kan klokken...
Aha.. ok dan weet ik dat maar nu iets anders kan je ook iets van een virus in het geheugen krijgen ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
hierover kan je beter wat meer over windows gaan lezen, voornamelijk de kernel, er wordt van alles in het geheugen geladen, en ja dat kan een virus zijn, maar zodra je je pc uitzet is je geheugen gewist...

[ Voor 4% gewijzigd door Mister_X op 09-06-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
nog niemand info over de nieuwe bios'en? heb zelf geen tijd om te testen, maar ben wel benieuwd

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-05 20:29
Hoe weet ik of mijn geheugen T1 Compatible is ??? is er program voor ofzo
Ik heb hem nu op T1 staan, maar ik weet niet of dat nu overclocken is of niet, ik wil hem namelijk niet overclocken
heb bij sisoft score nu van +- 5400
ik heb dit geheugen 2x 512 mb

Afbeeldingslocatie: http://www.snogard.de/jpg/wh/big/ramcors-vs7501_wh_big.jpg

Speichertyp: DDR-SDRAM
Spezifikation: DDR400
Speichertakt: 400MHz
CAS Latency: 2.5
Pinanzahl: 184
Besonderheiten: PC3200 ValueSelect VS512MB400 doublesided

Kan iemand mij helpen???

En nu vraag 2, als ik zou overclocken welke settings zou ik moeten zetten met mijn pc, heb screen gemaakt van alles van cpu-z, welke overclock setting is stabiel, cooler is geen probleem zit lekkere zalman op :p

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/screensmohaa/cpu.JPG

Zou dat ook willen weten, niet dat me cpu naar de haaien is dat ik hem te hoog zet :D
ps hoe warm mag me cpu worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:27
Skoop schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 18:39:
Hoe weet ik of mijn geheugen T1 Compatible is ??? is er program voor ofzo
Ik heb hem nu op T1 staan, maar ik weet niet of dat nu overclocken is of niet, ik wil hem namelijk niet overclocken
heb bij sisoft score nu van +- 5400
ik heb dit geheugen 2x 512 mb

[afbeelding]

Speichertyp: DDR-SDRAM
Spezifikation: DDR400
Speichertakt: 400MHz
CAS Latency: 2.5
Pinanzahl: 184
Besonderheiten: PC3200 ValueSelect VS512MB400 doublesided

Kan iemand mij helpen???
dat zou ik niet weten, kapot zal het er niet van gaan, hoogstens instabiel. Hoog voltage is het gene wat geheugen (makkelijk) kan slopen.
En nu vraag 2, als ik zou overclocken welke settings zou ik moeten zetten met mijn pc, heb screen gemaakt van alles van cpu-z, welke overclock setting is stabiel, cooler is geen probleem zit lekkere zalman op :p

[afbeelding]

Zou dat ook willen weten, niet dat me cpu naar de haaien is dat ik hem te hoog zet :D
ps hoe warm mag me cpu worden?
Elke cpu is weer anders. De ene zal de 2700mhz halen, de ander nog geeen 2500mhz.

En voltage, zolang je maar onder de 1,65volt blijft en de temps onder de 55 is het zeker veilig. Wees niet bang als je pc een keer vast loopt, dat is normaal met de grens op zoeken (overclocken dus).

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Do not get the Corsair VS PC3200 Kit (me) if you seriously want to OC. Its a great budget RAM but not very good if you are looking to run it in sync with the FSB/HTT. Will probably max out at 210 MHz when in sync
http://www.ocforums.com/s...php?p=3265281&postcount=3

Ik heb het hier ook liggen.. niet meer in gebruik..

[ Voor 8% gewijzigd door MrBarBarian op 10-06-2005 20:29 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-09 20:04
Ik heb sinds eergisteren een AMD64 3000+ en een A8V Deluxe (non-WiFI).Deze doet 9X290 1.45V prime stable }) (7uur) maar nu kan ik niet langer dan 10 minuten Primen op 295HTT.Ook als ik het voltage verhoog naar 1.55V Kan ik maar 10 Minuten primen.Is dit het mobo dat het begint op te geven of zit me cpu prob aan zen max.

CPU specs

ADA3000 DAA4BP (Venice dus )
LBBLE 0517APQW

Ook werkt men Geheugen nu op de 186Mhz omdat het niet meer prime stable is na 240MHz ( 512 Mhz Twinmoss Powerchip 13") Maar nu wil de Divider 3/2 draaien maar die werkt niet ? is dit een bios bug of werkt die divider gewoon niet op dit bord?

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik gok op een divider probleem. Met wat meer voltage zou hij wel hoger moeten kunnen. Ik heb dezelfde week/stepping en haal 2850MHz een aantal uren prime95 stabiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
En nu vraag , als ik zou overclocken welke settings zou ik moeten zetten met mijn pc, heb screen gemaakt van alles van cpu-z, welke overclock setting is stabiel, cooler is geen probleem zit lekkere zalman op :p

http://members.lycos.nl/screensmohaa/cpu.JPG

ps hoe warm mag me cpu worden?[/quote]

Iemand die mij een setting kan geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Iemand die mij een setting kan geven
Heb je de F.A.Q al doorgelezen? :)

[ Voor 73% gewijzigd door Sphere- op 12-06-2005 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen als ik de fout PFN LIST CORRUPT iedere keer krijg, wat is er mis en wat kan ik er tegen doen ? ik krijg nu ook iedere keer een BSOD :'(

Weet ook iemand hoe vaak je een windows instalatie cd kan gebruiken?
Ik heb namenlijk iets van 5 keer windows geinstaleerd en geregistreerd nu wou ik het laatst weer doen maar nu zegt die dat ik de code te vaak heb gebruikt en dat het niet meer kan.
Wat moet ik hier aan doen om dit te omzeilen of gaat dat niet ik kom nu namenlijk niet meer in windows :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 17:39:
Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen als ik de fout PFN LIST CORRUPT iedere keer krijg, wat is er mis en wat kan ik er tegen doen ? ik krijg nu ook iedere keer een BSOD :'(

Weet ook iemand hoe vaak je een windows instalatie cd kan gebruiken?
Ik heb namenlijk iets van 5 keer windows geinstaleerd en geregistreerd nu wou ik het laatst weer doen maar nu zegt die dat ik de code te vaak heb gebruikt en dat het niet meer kan.
Wat moet ik hier aan doen om dit te omzeilen of gaat dat niet ik kom nu namenlijk niet meer in windows :(
Check Google voor de error, staat genoeg in dacht ik zo :).

Daarnaast over die Windows Installatie (Beetje erg offtopic, maar goed :) ).
Je kan daar Microsoft NL over bellen, dan krijg je geloof ik een nieuwe productcode oid, nadat je alle informatie van je oude pakket hebt doorgeven, krijg je een nieuwe code, die je ook weer 5x kan gebruiken e.d. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op zondag 12 juni 2005 @ 17:44:
[...]

Check Google voor de error, staat genoeg in dacht ik zo :).

Daarnaast over die Windows Installatie (Beetje erg offtopic, maar goed :) ).
Je kan daar Microsoft NL over bellen, dan krijg je geloof ik een nieuwe productcode oid, nadat je alle informatie van je oude pakket hebt doorgeven, krijg je een nieuwe code, die je ook weer 5x kan gebruiken e.d. _/-\o_
offtopic:
Ja sorry was erg offtopic even niet aangedacht en over die fout is vaala in het engels en dat is niet mijn sterkste punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
FnF schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 20:46:
[...]

//EDIT:
Of dual core, dat deze dualcores ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
eth0 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 18:15:
[...]

Of dual core, dat deze dualcores ondersteund?
Nope, is Deluxe. Kijk maar eens bij andere moederborden, daar staat het typeaanduiding er nu ook achter :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
FnF schreef op zondag 12 juni 2005 @ 18:28:
[...]

Nope, is Deluxe. Kijk maar eens bij andere moederborden, daar staat het typeaanduiding er nu ook achter :Y)
idd ik zie, toenvallig wordt nu ook sinds 1013 dualcores onderstuend daarom dacht ik aal dualcore :Y) . zie http://support.asus.com/c...=en-us&model=A8V%20Deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Laatst online: 23-06 10:46
Ik heb even een vraagje aan alle Asus-mobo bezitters hier :)

Ik heb voor mijn casemod mn eigen 40-polige cdrom-kabel gebruikt. Nu blijkt dat ik deze te kort heb afgeknipt :X Heeft er hier misschien iemand nog 1 of 2 van die kabels over? Ik ben echt op zoek naar die met 40 draadjes ipv die met 80, omdat ik er dan nog zelf connectors op kan zetten :)

Dit staat ook al bij V&A, maar de rubriek Kabels is niet echt een veelbezochte rubriek en hier zitten allemaal mensen die een Asus moederbord hebben.

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
Geef dan een directe link ervan^^ waar al die vragen staan want tweakers.net is beetje groot
Sphere- schreef op zondag 12 juni 2005 @ 16:03:
[...]

Heb je de F.A.Q al doorgelezen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
brinkdinges schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:33:
Ik heb even een vraagje aan alle Asus-mobo bezitters hier :)

Ik heb voor mijn casemod mn eigen 40-polige cdrom-kabel gebruikt. Nu blijkt dat ik deze te kort heb afgeknipt :X Heeft er hier misschien iemand nog 1 of 2 van die kabels over? Ik ben echt op zoek naar die met 40 draadjes ipv die met 80, omdat ik er dan nog zelf connectors op kan zetten :)

Dit staat ook al bij V&A, maar de rubriek Kabels is niet echt een veelbezochte rubriek en hier zitten allemaal mensen die een Asus moederbord hebben.
Waarschuwing:
Dit topic is bedoeld om het overclocken te bespreken en is niet bedoeld voor eventuele 'normale' vragen over dit moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Laatst online: 23-06 10:46
Ik weet het, maar dit is eigenlijk de enige mogelijkheid om veel bezitters aan te spreken. Een topic voor de andere 'normale' vragen is er niet.

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:52

Steffy

Ayreonaut

Mobotje binnen, zal mij benieuwen hoe dit gaat :Y)

[ Voor 83% gewijzigd door Steffy op 17-06-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Ik weet dat dit topic er niet voor is, maar ik zit erg omhoog met mijn probleem.
Mijn wireless netwerkverbinding is niet stabiel en ik verdenk de VIA chipset op het moederbord van de a8v deluxe ervan.

Er loopt een topic over dat hier te vinden is :
A8V Deluxe conflicteert met Robotics WiFi PCI-card 802.11g

Zouden mensen die de a8v deluxe met wireless netwerk gebruiken hun oog even kunnen slaan op dit topic?
Bij voorbaat dank :Y)

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:52

Steffy

Ayreonaut

:/ Kom maar tot 9x260. Daarna klapt de pc eruit zodra je een spelletje gaat spelen, is die 300 watter toch niet sterk genoeg :P Maar toch netjes 2340 met een standaard 300 watt voeding, valt me niks tegen, na de zomer maar eens wat anders halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 11:59
Ik heb nu mn AMD3200+ heerlijk op 2.4 ghz lopen, alleen nog mn geheugen.
Ik heb 2x 512 ddr 333 en 1x1024 ddr 333, alleen hoe moet ik ze in de slots steken en instellingen doen enz? Ik heb geen idee meer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Steffy schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 09:14:
:/ Kom maar tot 9x260. Daarna klapt de pc eruit zodra je een spelletje gaat spelen, is die 300 watter toch niet sterk genoeg :P Maar toch netjes 2340 met een standaard 300 watt voeding, valt me niks tegen, na de zomer maar eens wat anders halen.
500mhz winst.. ik zou niet klagen (zeker niet als je 1:1 draait, want dat red ik niet eens ;) )

Ik denk niet dat je voeding het probleem is..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:20
ik stel ook een algemene vraag, hiervoor mijn excuses, maar het is een klein vraagje en om daarvoor een topic te openen.

Ik heb van de week nieuwe spulletjes besteld, waaronder een Asus A8V deluxe, maar nu zag ik dus dat er ook nog een 4 pins aansluiting zit op het moederbord.

Moet deze verplicht aangesloten worden, anders heb ik denk een probleem aangezien mijn chieftec voeding deze aansluiting dus niet heeft :P

Alvast bedankt

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
sjorremans schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 17:33:
ik stel ook een algemene vraag, hiervoor mijn excuses, maar het is een klein vraagje en om daarvoor een topic te openen.

Ik heb van de week nieuwe spulletjes besteld, waaronder een Asus A8V deluxe, maar nu zag ik dus dat er ook nog een 4 pins aansluiting zit op het moederbord.

Moet deze verplicht aangesloten worden, anders heb ik denk een probleem aangezien mijn chieftec voeding deze aansluiting dus niet heeft :P

Alvast bedankt
Ja dat moet. Je kuntt anders drukken op die aan/uit-knop wat je wilt, maar werken gaat het niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:20
Oke :) dan moeten we er maar alvast een oplossing voor gaan verzinnen :+

Ow lol ik heb hem wel, ik heb toen der tijd goed weggestopt omdat ik deze niet nodig had, dom dom:P

[ Voor 42% gewijzigd door sjorremans op 22-06-2005 17:57 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 20:49
sjorremans schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 17:41:
Oke :) dan moeten we er maar alvast een oplossing voor gaan verzinnen :+

Ow lol ik heb hem wel, ik heb toen der tijd goed weggestopt omdat ik deze niet nodig had, dom dom:P
ik had precies hetzelfde probleem.. bijna een nieuw voeding gekocht.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand toevallig de nieuwste biossen al getest i.v.m. OC? Zo ja, hoe zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 09:14:
Iemand toevallig de nieuwste biossen al getest i.v.m. OC? Zo ja, hoe zijn de ervaringen?
Ik had het idee dat die 1013 reeds eerder voorbij was gekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
Kan jij me zegge welke setting je hebt gezet heb ook een 3200 en krijg hem niet zo, geef je msn als je dat hebt dat is handiger, mijn is skoop@tiscali.be
Hidde schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 13:01:
Ik heb nu mn AMD3200+ heerlijk op 2.4 ghz lopen, alleen nog mn geheugen.
Ik heb 2x 512 ddr 333 en 1x1024 ddr 333, alleen hoe moet ik ze in de slots steken en instellingen doen enz? Ik heb geen idee meer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forage
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb (helaas) 2 verschillende memory modules (dual channel) in mijn moederbord gedrukt welke volgens EVEREST en Sandra allebij verschillende settings vereisen om op 200MHz te kunnen draaien:

1: 3.0-3-3-8 (Fabrikant: Mosel)
2: 2.5-4-4-8 (Fabrikant: onbekend)

Bij de eerst krijg ik drie mogelijkheden geboden om de boel op 133, 166 of 200MHz te zetten. Bij de tweede krijg ik alleen maar 1 optie te zien voor 200MHz.

Ik heb de boel in de BIOS nu op auto staan en dit leverd volgens CPU-Z nu een frequentie van 157,3MHz op. Graag zou ik willen zien dat ze beide op 200 MHz draaien, wat kan ik het beste doen in dit geval? Kan ik de boel in ieder geval iets wat beter laten draaien?

[ Voor 24% gewijzigd door Forage op 24-06-2005 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
prodoc schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 22:15:
Ik heb (helaas) 2 verschillende memory modules (dual channel) in mijn moederbord gedrukt welke volgens EVEREST en Sandra allebij verschillende settings vereisen om op 200MHz te kunnen draaien:

1: 3.0-3-3-8 (Fabrikant: Mosel)
2: 2.5-4-4-8 (Fabrikant: onbekend)

Bij de eerst krijg ik drie mogelijkheden geboden om de boel op 133, 166 of 200MHz te zetten. Bij de tweede krijg ik alleen maar 1 optie te zien voor 200MHz.

Ik heb de boel in de BIOS nu op auto staan en dit leverd volgens CPU-Z nu een frequentie van 157,3MHz op. Graag zou ik willen zien dat ze beide op 200 MHz draaien, wat kan ik het beste doen in dit geval? Kan ik de boel in ieder geval iets wat beter laten draaien?
Timings op 3-4-4-8, en dan Memory Frequency op 2:1 zetten :)

//EDIT:
Volgens mij heb ik een aantal BIOSSEN gemist, want ze zijn nu al bij 1014.004.
Hier even een linkje:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...o/a8v_deluxe/1014d_04.zip
Zelf nog niet getest, ga ik wel weer eens even doen :Y)
Iemand anders al getest?

[ Voor 15% gewijzigd door Phyxion op 25-06-2005 12:00 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om het overclocken te bespreken en is niet bedoeld voor eventuele 'normale' vragen over dit moederbord.