[Alg] Nieuwe GoT contest?

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.519 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:46
mr.inno schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:20:
het start schot zit er aan te komen. maar het is er nog niet
er zijn nog enkelle punten die uit de weg geruimt moeten worden.

* beurt volgorde
* world info
* punten
* stats

dat zijn de 4 belangrijkste punten op dit moment.
Mag ik een 5e toevoegen?
* Opzet van een battle

Blijft de server zoals hij is, dan moet er voor een contest een tijd worden afgesproken waarop iedereen inlogd en dit moet gecontroleerd kunnen worden (als er 20 bots spawnen is het tactisch wel slim om zelf een half minuutje te wachten om redelijk ongehavend in een uitgedund slagveld terecht te komen). Of er moet hiervoor toch een optie in de server komen die zorgt dat hij even wacht met new_turns sturen totdat er een aantal man in zit en daarna wanneer de turns beginnen nieuwe logins blokkeerd om nieuwe bots en respawnen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
ik heb dit topic half gevolgd (met tussenpozen een zwikje posts gelezen) en ik ben ook nog wel van plan zeker het recente stuk te gaan lezen omdat het nu toch wel al richting eindproduct gaat :)

tof dat er een wiki is! ik ben die dan ook leuk aan het uitpluizen.

ik zie daar het volgende staan:
The Problem

Het probleem is dat de stappen zoals ze hierboven beschreven staan niet kunnen kloppen.

* Het zou betekennen dat je altijd raak schiet. Dit omdat er geen move tussen scanresult en fire zit.
* We kunnen er ook niet van uit gaan dat alles random gebeurt. Dit omdat ndf82 stap 1 en 2 bevestigd heeft.
* We kunnen er ook niet van uit gaan dat scan en move omgedraait zijn. Dit omdat je dan bij scanresult je zelf niet op 0,0 terug zult vinden.
ik heb hier geen oplossing voor gelezen in het topic, maar dat kan zijn omdat ik er overheen gelezen heb. ik ga er echter vanuit dat de wiki up-to-date is en dat ik mijn oplossing hiervoor vergeet voordat ik het hele topic gelezen heb ;)

mijn oplossing: MOVE en FIRE omdraaien. dus eerst MOVE, en dan FIRE. natuurlijk moet de bot dan zelf rekening houden met de verplaatsing maar dat lijkt me niet zo'n moeite :)

goed, dan ga ik nu terug aan het lezen :) veel succes allen, wie weet doe ik ook nog mee als ik de tijd kan vinden :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.inno
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 13:05
Punksmurf schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 21:19:

ik heb hier geen oplossing voor gelezen in het topic, maar dat kan zijn omdat ik er overheen gelezen heb. ik ga er echter vanuit dat de wiki up-to-date is en dat ik mijn oplossing hiervoor vergeet voordat ik het hele topic gelezen heb ;)

mijn oplossing: MOVE en FIRE omdraaien. dus eerst MOVE, en dan FIRE. natuurlijk moet de bot dan zelf rekening houden met de verplaatsing maar dat lijkt me niet zo'n moeite :)

goed, dan ga ik nu terug aan het lezen :) veel succes allen, wie weet doe ik ook nog mee als ik de tijd kan vinden :)
das idde de oplossing.

inno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Kan er een JAR online gezet worden, zodat ik mijn Bot kan testen? Zoals al eerder gemeld, zit ik momenteel met een te grote latency en een proxy, waardoor ik niet kan testen op de standaard servers.

Het hoeft geen FINAL versie te zijn, want mijn bot is ook nog verre van af. Het gaat mij er gewoon om dat ik kan testen wat ik nu heb.

Bedankt!

[ Voor 26% gewijzigd door mr_obb op 15-05-2005 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:19

NDF82

Doomed Space Marine

Hier kun je de jar downloaden. Het is een latest build dus weet niet of ie stable is.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Al enige tijd is er op irc, wiki, en het got-topic de discussie over de beurtvolgorde. Voor een uitgebreide uitleg, kijk op de wiki

Samenvatting van de discussie: Momenteel is de volgorde fire-move-scan. Wat er gebeurd is dat er aan het eind van de beurt gescanned wordt. De eerste actie van de volgende beurt is Fire. Omdat niemand dus nog bewogen heeft is schieten op de resultaten van de scan dus altijd raak. Aangezien dit nogal eenvoudig (saai/onsportief?) is om te spelen is de discussie op gang gekomen het te veranderen.

Deze poll geeft de verschillende opties weer zoals vermeld op de wiki. Om nu definitief een knoop te kunnen doorhakken willen we weten wat iedereen er van denkt, zodat de contest dichter bij zijn definitieve opzet komt :)

Een kleine uitleg bij de keuzes:
1: Vaste volgorde: Fire -> Move -> Scan
- Dit is de huidige situatie zoals uitgelegd
2: Vaste volgorde: Move -> Fire -> Scan
- Bij deze optie worden fire en move omgedraaid zodat mensen de kans krijgen te bewegen voordat er wordt gevuurd. Er moet bij vuren dus gegokt worden waar het doelwit staat.
3: 1 Actie per beurt
- Elke beurt mag maar 1 actie worden uitgevoerd. Gevolg is dat je dus vrij bent om te bepalen of je eerst moved, of eerst fired. Gevolg is ook dat het dus mogelijk wordt meerdere, dezelfde acties achter elkaar uit te voeren.
4: Vrije volgorde: Afhankelijk van binnenkomst
- Gewoon 3 acties per beurt, maar de volgorde bepaald de client zelf. Welke client er voorrang krijgt bepaald de server.
5: 2 Acties per beurt: Fire of Move (en altijd scan)
- Bijna gelijk aan 1 actie per beurt, maar een scan mag altijd erbij
6: Vrije volgorde: 3 Subturns volgens Move-Fire-Scan
- Zelfde als vrij volgorde, maar nu krijgen de moves voorrang boven de fires. Als iemand anders begint met fire en jij met move dan beweeg jij eerst en dan pas mag hij schieten. (zoals uitgelegd door zwippie op wiki)

Nogmaals, een uitgebreide uitleg en een aantal meningen staan op de wiki

Poll: Welke beurtvolgorde vindt jij het meest geschikt voor de GotBot-Contest
1: Vaste volgorde: Fire -> Move -> Scan
2: Vaste volgorde: Move -> Fire -> Scan
3: 1 Actie per beurt
4: Vrije volgorde: Afhankelijk van binnenkomst
5: 2 Acties per beurt: Fire of Move (en altijd scan)
6: Vrije volgorde: 3 Subturns volgens Move-Fire-Scan
7: Anders, namelijk...
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=64733&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-10-2024
Ik ben voor het -of- FIRE -of- MOVE idee. Dit maakt de kans dat je scant & meteen raak schiet kleiner doordat de andere move kan hebben gedaan. (Deze moeten dan wel gelijktijdig worden uitgevoer op de server!)

Note: Ik krijg de JAR-bestanden niet werkend op mijn linux-bak (java staat erop):
code:
1
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: org/apache/log4/Logger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario
  • Laatst online: 12-05 22:30

FendtVario

The leader drives Vario!

Je mist log4j.

Heb gestemt op optie 5. Altijd scannen lijkt een beetje op het radar principe, altijd op de hoogte blijven van je omgeving. Op het moment dat je iets ziet kun je beslissen te bewegen of te schieten. Met altijd scannen verlies je ook geen beurt(en) omdat je niet weet wat er gebeurt. Je kan dan altijd actie ondernemen.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat betreft de poll over de beurten. Zo is mijn voorkeur nr. 5 ( 2 Acties per beurt, schieten of bewegen + scannen).
Nog wel even een kleine motivatie ;-)
Realistisch gezien kost scannen (zoals eerder genoemd via een radar principe) geen 'actie-tijd', deze actie zou mijninziens iedere turn mogen. Andere opties (schieten en bewegen) zouden wel actie-tijd kosten (bij het schieten zou een tank moeten richten en afvuren). Bovendien vind ik deze verdeling van beurten flexibeler dan andere vormen. Misschien bedenkt iemand later een nieuwe optie (flauw voorbeeld is bijv. herladen). Zonder opnieuw 'ingrijpend' het protocol te veranderen (en dus de server en clients) zou nieuwe functionaliteit ingebouwd kunnen worden.

Bij het starten van de server krijg ik de volgende melding:
code:
1
2
log4j:WARN No appenders could be found for logger (nl.ndf.gotbot.server.GotBotServer).
log4j:WARN Please initialize the log4j system properly.
Beide .jar bestanden staan in een map (windows xp) met een server.bat bestand waarin ik het volgende heb staan.
code:
1
2
@java -cp ./log4j-1.2.9.jar;./GotBotServer.jar nl.ndf.gotbot.server.GotBotServer -port 666
@pause

Niet dat het erg belangrijk is maar hierdoor werkt de logging niet. De server werkt voor zover ik kan zien wel gewoon. (het kan natuurlijk ook de bedoeling zijn om niet te loggen op de 'localhost' machines 8) )

Verder vind ik dit een fantastisch contest. Al is het bij mij voornamelijk om meer inzicht te verkrijgen in C#, om later wat grotere projecten te maken. Nu wel hopen dat er in een redelijke tijd een leuke bot in het speelveld rondraast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

De .properties files voor logging bevinden zich ook in de jar files. Ik denk dat ie ze daarom niet kan lezen. Wat je kunt doen is GotBotServer.jar uitpakken en dan het volgende commando gebruiken om de boel op te starten:

java -cp ./log4j-1.2.9.jar;<pad naar waar je GotBotServer.jar hebt uitgepakt> nl.ndf.gotbot.server.GotBotServer -port 666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-10-2024
MrJay schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:32:
Note: Ik krijg de JAR-bestanden niet werkend op mijn linux-bak (java staat erop):
code:
1
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: org/apache/log4/Logger
Het bestand log4j-1.2.9.jar is in dezelfde map aanwezig.
Enkel het commando dat hierboven staat beschreven werkt op linux niet, daarom gebruik ik (wat volgens mij juist is:)
code:
1
java -cp ./log4j-1.2.9.jar -jar GotBotServer.jar nl/ndf/gotbot/server/GotBotServer -port 666

Maar dit geeft de error:
code:
1
2
3

at nl.ndf.gotbot.server.GotBotServer.<clinit>(GotBotServer.java:19)

Ook al heb ik geprobeerd om de CLASSPATH-variable naar ".:/path/to/log4j-1.2.9.jar" te zetten, maar dit maakte niets uit.

Weet iemand hoe ik deze server fatsoenlijk krijg opgestart onder linux ?

[SOLVED]

[ Voor 4% gewijzigd door MrJay op 18-05-2005 20:24 . Reden: probleem is opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purge
  • Niet online
NDF82 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 09:13:
... Wat je kunt doen is GotBotServer.jar uitpakken en dan het volgende commando gebruiken om de boel op te starten:
java -cp ./log4j-1.2.9.jar;<pad naar waar je GotBotServer.jar hebt uitgepakt> nl.ndf.gotbot.server.GotBotServer -port 666
Perfect dank je :) * purge vraagt zich af waarom hij zelf niet op dit idee kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Topicstarter
examens :(

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
*KICK*
Mag de poll dicht en is het nu besloten, whatever er opstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeniepoenie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-09 09:17
Misschien moet er een nieuw topic komen zodra er besloten is welke volgorde genomen is. Waar in de TS alle interessante dingen (Wiki etc.) staan, en uiteraard de deelnemers.

Parse error: syntax error, unexpected GOT_USER in https://gathering.tweakers.net on line 1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Ik heb de poll zojuist gesloten. Ik denk dat het nu aan Soultaker/NDF82 is om conclusies te trekken en stappen te ondernemen.

Eindstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=64733&layout=2&sort=prc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Is er nog animo voor de contest? De server leeft, maar volgens mij is het daar ook zo'n beetje wel mee gezegd. IRC is iig redelijk stil en ook op de wiki is niet veel activiteit meer. Wellicht is het tijd voor SoulTaker en ndf om iets over de pollresultaten te roepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:53
Tja, zonder de uitslag van de poll viel/valt er weinig verder te devven aan mij bot...
Als straks alle onduidelijkheid weg is en er weer meer bot rond rijden trekt de belangstelling wel aan. Volgens mij hadden we op momenten op de server zo'n 5-10 mensen rondrijden tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
zoals'k al zei: sommigen hebben examens, en ook de onzekerheid voor de AI door die beurten-dingen was niet al te best...

maar nu dit opgelost is kan iedereen weer volop beginnen dev'en aan een goeie strategie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Mijn botje staat ook al een tijdje stil, maar ik wil er zeker nog mee bezig gaan.
Helaas op dit moment te druk met andere zaken...

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Ik ben ook begonnen, maar nog niet veel verder dan wat (nog brakke) netwerk code. Hoop er toch wel mee door te gaan, als was het alleen maar om nog wat meer inzicht te krijgen in TCP/IP proggen en AI. De illusie dat mijn bot zou gaan winnen heb ik laten varen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Zo, ik heb ook maar weer eens wat botjes uitgelaten. Voor de huidige situatie werken ze goed genoeg (al een tijdje) dus ik hoop dat de aanpassingen aan de server binnenkort doorgevoerd worden zodat ik mij eens op de tactiek en vooral het voorspellen kan gaan richten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeniepoenie
Ik heb ook een stukje code in elkaar geprutst, nu kan ik afgelopen dagen zonder enige moeite op de server komen. Maar nu lijkt de server dood? Vanochtend kon ik er wel gewoon op, vanmiddag kon ik er wel op, maar niet inloggen, en nu krijg ik helemaal geen respons meer?

Ligt dit aan mij (of mijn code), of is de server gewoon dood?

Parse error: syntax error, unexpected GOT_USER in https://gathering.tweakers.net on line 1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:28
De server is inderdaad stuk. Waarom, geen idee. :)

edit:
twbms draait tijdelijk een vervangende server op IP adres 84.104.228.41 poort 6666 (dat zijn dus vier zessen).

[ Voor 58% gewijzigd door Soultaker op 29-05-2005 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Het lijkt me trouwens een goed idee om een aantal change requests die op de Wiki staan te bespreken en er een beslissing over te maken. Ik zat te denken aan een poll elke twee dagen ofzo, om wat knopen door te hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Soultaker schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:46:
Het lijkt me trouwens een goed idee om een aantal change requests die op de Wiki staan te bespreken en er een beslissing over te maken. Ik zat te denken aan een poll elke twee dagen ofzo, om wat knopen door te hakken.
Lijkt me ook een goed plan, een aantal change requests staat er idd al een tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Ok, een eerste poll. Het gaat hierbij om een protocolwijziging waarmee de server informatie over de aanwezige bots doorgeeft aan de clients. In de meeste simpele vorm geeft de server bij het verbinden (als onderdeel van de worldinfo) aan hoeveel bots er op de server aanwezig zijn. Als uitbreiding hierop kan de server ook tijdens het spel updates geven over bots die er bijkomen en weggaan, door berichten toe te voegen aan elke beurt (net als fireresults/scanresults/etc.).

De vraag is dus of het nuttig is het protocol uit te breiden met deze informatie; enerzijds zie ik zelf geen grote voordelen (maar wie die heeft, mag ze hier gerust plaatsen) maar anderzijds zijn de gevolgen voor de clients waarschijnlijk niet echt ingrijpend (bots kunnen de informatie in elk van de scenario's makkelijk negeren).

Een reactie van de Wiki:
DotNetter: Ik ben ervoor dat je bij het inloggen het aantal bots binnenkrijgt, echter vind ik het niet noodzakelijk dat ik bij elke kill/exit/enter een bericht krijg. Het kan zelfs hinderlijk worden, als iemand in 1 keer met 10 bots connect/disconnect krijg je telkens een hele lijst commands terug die je bot allemaal moet verwerken.
Zie ook het onderwerp op de Wiki voor een iets andere (concretere) beschrijving.

Elk van de opties is dus een uitbreiding op de volgende:
• Geen informatie geven over aanwezige bots (alles laten zoals het nu is)
• Alleen aantal bots doorgeven bij verbinden (bijvoorbeeld in worldinfo)
• Elke beurt het aantal bots doorgeven (in newturn commando of als nieuw commando)
• Doorgeven welke bots er precies zijn (als nieuw commando)
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=67428&layout=2&sort=prc

edit:
Poll is gesloten! De uitslag moge duidelijk zijn. :P

[ Voor 19% gewijzigd door Soultaker op 02-06-2005 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Ah, mooie uitslag :) Weer een stapje verder.
Wat wel belangrijk is is nog even terug komen op de vraag van NDF82 of er iemand de taak op zich wil nemen van het doorontwikkelen van de server. Dit hoeft niet door 1 persoon te gebeuren, maar er moet wel even bepaald worden hoe-en-wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Inderdaad. Liefst zie ik wel één persoon als hoofdontwikkelaar en dan een paar anderen om patches in te voeren en bugs te fixen, dan heb ik ook een aangewezen persoon om te schoppen als het niet opschiet enzo. :P

Wat mij betreft wordt de boel dan ook publiekelijk in te zien, want dat lijkt me goed voor de kwaliteit van de code.

Zijn er al (mogelijke) vrijwilligers met Java-ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Laatst online: 04-09 10:34
Op de server gotbot.lekkerknagen.nl kan je zowel connecten op 666 als 667.

Leukste is denk ik als iedereen op 666 connect, dan krijgen we nog iets van een battle.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Wel ja, mocht ik nog wat tijd over hebben (nog steeds niet, sinds woensdag nog een andere baan ook) wil ik wel in de source kijken. Wellicht kunnen we NDF82 van een aantal tips voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
FendtVario schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 23:52:
Wel ja, mocht ik nog wat tijd over hebben (nog steeds niet, sinds woensdag nog een andere baan ook) wil ik wel in de source kijken. Wellicht kunnen we NDF82 van een aantal tips voorzien.
Ik ben zeker ook wel in de mood om aan de server te sleutelen. Maar om dat goed te laten verlopen moet er wel iets van een CVS opgezet worden. Kan iemand daarin voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:59
Ik heb de discussie hier een tijdje aangekeken, en nu ik eindelijk tijd heb ben ik ook maar begonnen met een mooi botje te schrijven :)
Rutal is zijn naam en verliezen is zijn faam :P

het enige wat ie nu kan is stil zitten en zichzelf afknallen

Het lijkt een beetje stil hier? Is de server ontwikkeling nog bezig of is het werk een beetje stil gevallen?

Goede ideeën zijn altijd tijdelijk van aard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Server ontwikkeling ligt al een tijdje stil. Voor de mensen die aan de server verder willen devven, wil ik de source best online schoppen. Maar tot nu toe heeft er niemand gereageerd.

Voor meer info, zie onze wiki ;)
http://gandalf.lekkerknagen.nl/mediawiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
NDF82: dat lijkt me een goed idee. Ik wil 'm wel in een Subversion-repository stoppen, dan kunnen we er mee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxRide
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 16:52

MaxxRide

Surf's up

Lijkt me super als ze online komen.

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Zo, ik heb de source naar Soultaker gestuurd. Ik heb het voorlopig even druk, maar blijf de ontwikkeling wel volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Even een crosspost van de wiki:

De source code van de server is opgeslagen in een Subversion repository, onder deze URL:
http://hell.student.utwente.nl/svn/GotBot-server
In de 'trunk' directory staat de meest recente code; in 'tags' tussenversies. De versie die ik van NDF heb gekregen heb ik 0.2.0 genoemd (de 2 van het gebruikte protocol).

De source is via een webbrowser in te zien. Een lokale kopie maken kan met een Subversion client; behalve de officiële versie is er voor Windows ook TortoiseSVN, een goede en gebruiksvriendelijke grafische client.

Deze versie is te danken aan NDF82's harde werk, waarvoor mijn dank! Nu nog op zoek naar idio vrijwilligers die er mee verder willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Soultaker schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 16:18:
Deze versie is te danken aan NDF82's harde werk, waarvoor mijn dank! Nu nog op zoek naar idio vrijwilligers die er mee verder willen.
Ik kop hem maar in dan:
FendtVario schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 23:52:
Wel ja, mocht ik nog wat tijd over hebben (nog steeds niet, sinds woensdag nog een andere baan ook) wil ik wel in de source kijken.
DaCoTa schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:01:
Ik ben zeker ook wel in de mood om aan de server te sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Als je hier dan even een username/password regel genereert en die naar mij e-mailt, dan geef ik je schrijftoegang tot de repository en dan kun je wat mij betreft verder met de dingen die op de Road Map staan ofzo (of als je met andere dingen verder wil kunnen we daar een poll over houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Oefff, ik browse ff door de code en zie dat de tabs niet automatisch maar spaties zijn omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Is dat goed of slecht? Ik heb gewoon jouw code geïmporteerd zonder er iets mee gedaan te hebben, dacht ik, hoewel ik 'm wel even in Eclipse heb opengehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Is een foutje van mij, dacht dat ik automatisch omzetten van tabs naar spaties aan had staan in eclipse. Niet dus. Daardoor is de indentie wat vernaggeld (in de browser dan toch, in eclipse zie je het niet, omdat deze tabs standaard als 4 spaties weergeeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutal
*KICK

Volgens mij ligt de server er uit, ik kan niet meer connecten en de wiki is onbereikbaar. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
Rutal schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:11:
*KICK

Volgens mij ligt de server er uit, ik kan niet meer connecten en de wiki is onbereikbaar. :'(
De wiki doet het weer! maar het is echt jammer dat het enthousiasme daalt. Is écht een leuke contest als iemand de server eens een stukje verder zou afmaken (met name scoresysteem). Helaas kan ik niet genoeg programmeren om zoiets te maken.

Tijd om een en ander weer wat leven in te blazen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Ik heb de sourcecode, het draait, ik heb er naar gekeken, maar ik heb even geen tijd om er fatsoenlijk werk in te steken. Ik kan nog even weinig zinnigs zeggen of ik dat wel heb op de korte termijn.

Wat ik me trouwens afvroeg over de repository, heeft SVN niet zoiets als tags in CSV? Want om branches in directories te zetten is niet helemaal standaard volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
DaCoTa schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 01:24:
Wat ik me trouwens afvroeg over de repository, heeft SVN niet zoiets als tags in CSV? Want om branches in directories te zetten is niet helemaal standaard volgens mij :)
Subversion heeft alleen revisions (die nummertjes dus); je kunt een revision kiezen aan de hand van dat nummer of een datum (dan krijg je dus de laatste revisie voor die datum). Met Subversion maak je branches en tags door simpelweg de trunk (de hoofddirectory) te kopiëren. Dat werkt goed omdat de gekopieerde files hun geschiedenis behouden (het zijn dus geen nieuwe bestanden, zoals met CVS het geval zou zijn). 'Branches in directories zetten' is voor een Subversion-repository dus wél standaard. ;)

Je hebt trouwens nog steeds geen write acces, iirc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
mocean schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 23:13:
[...]

De wiki doet het weer! maar het is echt jammer dat het enthousiasme daalt. Is écht een leuke contest als iemand de server eens een stukje verder zou afmaken (met name scoresysteem). Helaas kan ik niet genoeg programmeren om zoiets te maken.

Tijd om een en ander weer wat leven in te blazen!
Als de server een stukje verder af zou zijn dan zouden we, met de aankomende vakantie als iedereen wat ruimer in zijn tijd zit, wat meer leven in de brouwerij krijgen denk ik :)

* phYzar heeft het veel te druk
* phYzar blijft het echt leuk vinden
* phYzar blijft van de partij

Misschien nog maar een polletje ertegenaan gooien, er staat nog genoeg op de changerequest lijst, en dan hebben we wat meer aandacht, en als er iemand de serverdev. oppakt heeft hij wat te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Soultaker schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 01:46:
Subversion heeft alleen revisions (die nummertjes dus); je kunt een revision kiezen aan de hand van dat nummer of een datum (dan krijg je dus de laatste revisie voor die datum). Met Subversion maak je branches en tags door simpelweg de trunk (de hoofddirectory) te kopiëren. Dat werkt goed omdat de gekopieerde files hun geschiedenis behouden (het zijn dus geen nieuwe bestanden, zoals met CVS het geval zou zijn). 'Branches in directories zetten' is voor een Subversion-repository dus wél standaard. ;)

Je hebt trouwens nog steeds geen write acces, iirc.
Ok, dat klinkt logisch. Ik ken eigenlijk alleen CVS en als je revisions daar op zo'n manier zou bijhouden kan je net zo goed stoppen met een repository vanwege de rotzooi die daar van komt. Maar als het zo hoort in SVN is het goed lijkt me. :)

De write access komt wel als ik de code doorgrond heb, ik moet eerst de boel gaan snappen voor ik wat kan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Het is jammer dat ik nu even met projecten zit, dus dat ik nu even weinig tijd heb, anders was ik nu al even met de source aan het kloten geweest. Ik heb over 2 á 3 weken pas weer tijd en ik zal dan even kijken wat ik allemaal met die source kan doen. Ik heb alleen nog nooit Java geprogrammeerd en weet daarom ook niet hoe Java nou precies in elkaar steekt, maar daar kom ik denk ik wel uit. Ik programmeer nu vaak in C# en dat lijkt er aardig veel op dus.

Ik hoop echt dat de animo voor dit project weer een stuk opkrikt. Het is jammer dat de mensen hier zo weinig tijd hebben, maar daar kunnen ze ook niet echt veel aan doen. Probeer nu alvast het protocol af te maken (documentatie enzo), zodat de mensen dat alvast kunnen gaan inbouwen en/of dat ze daar rekening mee kunnen gaan houden. Die ondersteuning inbouwen in de server kan dan nog wel even wachten, als het protocol maar duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
Draait er nu ergens nog een server nu (welke port) waar mensen die nog wel willen testen, dat kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
mocean schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 22:01:
Draait er nu ergens nog een server nu (welke port) waar mensen die nog wel willen testen, dat kunnen doen?
Ik heb een server gestart op hell.student.utwente.nl port 1666 (dat is dus een andere port; dit omdat ik 'm niet als root wil draaien). Het is de bedoeling dat die voorlopig blijft draaien maar ik heb geen idee hoe stabiel dit is, dus als 'ie stuk is, laat het me gerust weten!

Ik heb het ook op de wiki gezet.

[ Voor 12% gewijzigd door Soultaker op 17-06-2005 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
mooi :o
de examens zijn hier bijna klaar... ik verheug me er al op om er terug in te vliegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compufreak88
  • Laatst online: 02-05 17:51
Ik heb de hele topic doorgelezen.

Het lijkt me superleuk zo'n contest/project. Alleen jammer dat hij wat stil gevallen is.
Ik ga em maken in vb.net. Zijn er op het moment nog mensen mee bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
compufreak88 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 19:30:
Ik heb de hele topic doorgelezen.

Het lijkt me superleuk zo'n contest/project. Alleen jammer dat hij wat stil gevallen is.
Ik ga em maken in vb.net. Zijn er op het moment nog mensen mee bezig?
niet mee inzitten... ik heb eerst nog een ander projectje dat'k meot afwerken, en dan vlieg'k er weer helemaal in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeniepoenie
Het is vervelend dat enkele dingen nog niet helemaal rond zijn. Dan kun je nu wel leuk code gaan brouwen, maar als er dingen gaan veranderen is misschien reeds geschreven code nutteloos, en dat zou jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Koeniepoenie: aan wat voor dingen denk je dan? Want we kunnen natuurlijk wel alvast wat beslissingen nemen; dat moet toch voordat er verder geprogrammeerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Ok volg al een tijdje dit topic en heb de WIKI, die nu ff offline is volgens mij, goed doorgelezen. Ik ga beginnen aan een bot in Java. Ik had op de wiki bij de bots pagina al hele mooie bots gezien van andere users. Met een leuke GUI erbij. Mooi werk :) :) en ga zo door.

Als mijn bot voldoet aan het minimum dan zal ik hem ook op de bots pagina mikken. Maar ik ga natuurlijk voor een bot die alle andere bots doet verbleken met zn FRAG skills.

Omdat de WIKI vandaag al de gehelde dag niet bereikbaar is.. Zou iemand mij iets kunnen vertellen over de Beurtvolgorde waarnaar ook gelinked wordt in Protocol V2?

Protocol V2 uit google cache

http://66.102.9.104/searc...knagen.nl/mediawiki&hl=nl

[ Voor 37% gewijzigd door seamus21 op 19-06-2005 15:47 ]

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutal
De beurtvolgorde houdt in in welke volgorde je actions (FIRE, MOVE SCAN) worden uitgevoerd die je naar de server hebt gestuurd.
Als ik het niet mis heb:
Je mag elke beurt een scan-actie sturen en daarnaast OF een move OF een fire.
Dus MOVE+SCAN OF FIRE+SCAN.

Als eerste zullen de bots die voor MOVE gekozen hebben bewegen (Anders wordt het killen te makkelijk), daarna worden alle fire actions afgehandeld en als laatste wordt de omgeving gescanned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Rutal schreef op zondag 19 juni 2005 @ 15:54:
De beurtvolgorde houdt in in welke volgorde je actions (FIRE, MOVE SCAN) worden uitgevoerd die je naar de server hebt gestuurd.
Als ik het niet mis heb:
Je mag elke beurt een scan-actie sturen en daarnaast OF een move OF een fire.
Dus MOVE+SCAN OF FIRE+SCAN.

Als eerste zullen de bots die voor MOVE gekozen hebben bewegen (Anders wordt het killen te makkelijk), daarna worden alle fire actions afgehandeld en als laatste wordt de omgeving gescanned
Ok dank je wel.

Heeft iemand ip en port van een draaiende server :) Dan kan ik testen of mn connectie + verzenden en ontvangen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutal
Soultaker schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 22:11:
[...]

Ik heb een server gestart op hell.student.utwente.nl port 1666 (dat is dus een andere port; dit omdat ik 'm niet als root wil draaien). Het is de bedoeling dat die voorlopig blijft draaien maar ik heb geen idee hoe stabiel dit is, dus als 'ie stuk is, laat het me gerust weten!

Ik heb het ook op de wiki gezet.
Voila!
(Ik kan aanraden om de binaries te downloaden, adressen staan op de wiki, kun je het lokaal draaien als de server toevallig down is. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Ok ik kan me aanmelden. Het is alleen niet duidelijk wat ik na de USER moet sturen. Moet ik START of iets met WARS oid? Ik krijg na de USER melding van de server nl niets meer. Wanneer krijg ik de WORLDINFO of moet ik gelijk al een actie gaan uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

seamus21 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 17:57:
Ok ik kan me aanmelden. Het is alleen niet duidelijk wat ik na de USER moet sturen. Moet ik START of iets met WARS oid? Ik krijg na de USER melding van de server nl niets meer. Wanneer krijg ik de WORLDINFO of moet ik gelijk al een actie gaan uitvoeren?
Eerst stuur je een VERSION 2 dan krijg je een VERSION 2 terug van de server.
Daarna stuur je een USER naam pass dan krijg je een USER naam pass terug van de server.
En dan krijg je als het goed is de WORLDINFO terug van de server.
Je krijgt nu ook NEWTURN commando's.
Hierna kan je zelf commando's gaan sturen...

Succes :).

[ Voor 8% gewijzigd door Jerry op 19-06-2005 18:15 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compufreak88
Ik heb ook niet echt veel tijd. Heb nu een proefwerkweek. Dus ik kan er niet veel aan doen. Maar na deze week lukt het denk ik wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeniepoenie
Soultaker schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 22:00:
Koeniepoenie: aan wat voor dingen denk je dan? Want we kunnen natuurlijk wel alvast wat beslissingen nemen; dat moet toch voordat er verder geprogrammeerd kan worden.
Nou, in eerste instantie was er natuurlijk de beurtvolgorde, maar deze is inmiddels vastgelegd. Verder heb ik begrepen dat er weer wat mensen aan de server gaan sleutelen (toch?), dat betekent vaak dat er weer wat nieuwe features bij komen.

Als je je bot maakt terwijl de server nog niet af is, kom je bij nieuwe features mogelijk wat problemen tegen in je eigen code, niet leuk natuurlijk.

Ik blijf het een leuke contest vinden trouwens :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08 13:43
Wie doen er allemaal nog mee aan het contest? Ik doe in ieder geval mee in PHP en ik ebn nogsteeds wel actief hierin. (de bot kan nu al een socket connectie maken ;) )

Aan de server hoeft niet veel meer te veranderen denk ik, behalve dat het misschien handig is om een command te maken dat je alle users in de bot terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
ja hoor: examens zijn gedaan, projectje is op goede weg, en als ik mijn PC hier terug heb zal ik weer verder doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Ik ben pas begonnen met meedoen. Ben bezig met een bot in java. Hij kan connectie maken en data zenden en ontvangen. Hij vestuurd op dit moment VERSION en USER en ik ga dus verder met WORLDINFO parsen en dan een beslissingenboom met wat de bot moet gaan doen om de andere bots te gaan pownen. Ik ga dat doen met Fuzzy logic. Hopelijk behaalt mn bot goede resultaten. Tot binnenkort op 1 vd servers )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
't Is trouwens wel irritant dat je helemaal niet ziet wie er op de server zitten ofzo. Aangezien je dan een oneindig aantal NEWTURN commands terugkrijgt, en aangezien er geen andere bots zijn, zal je bot waarschijnlijk alleen blijven scannen of niks doen (als je redelijke AI hebt tenminste).

Zijn er nog mensen die hun botje ook in PHP schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Dan connect je toch zelf met meerdere bots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeniepoenie
Ricvdp schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 18:41:
't Is trouwens wel irritant dat je helemaal niet ziet wie er op de server zitten ofzo. Aangezien je dan een oneindig aantal NEWTURN commands terugkrijgt, en aangezien er geen andere bots zijn, zal je bot waarschijnlijk alleen blijven scannen of niks doen (als je redelijke AI hebt tenminste).

Ik schrijf de mijne ook in PHP, en om de bot wat sneller op te laten starten heb ik even een batchfile geschreven die ook vraagt hoe het botje moet heten (vooral handig wanneer je meerdere eigen botjes online wilt gooien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
Da's ook niet zo moeilijk.. Moet je in je batch-file eerst iets in laten typen, en daarna meegeven aan php.exe als argument.. Opvragen met $_SERVER'[ 'ARGV' ][ 1 ] bijvoorbeeld toch als ik het goed zeg?

Hoe gaat jouw bot werken Koeniepoenie? De mijne werkt via een confighandler, die dus logischerwijs de settings ophaalt, de settings gaan de connectclass in, daar wordt een socket-connectie gemaakt, en dan worden alle commando's opgevangen door een andere class, die vervolgens weer een command naar de server stuurt. En dan hebben we ook nog de AI class die ergens tussen zit.
Zo wordt het dus als het goed is ongeveer. Nu kan de bot alleen nog maar de settings ophalen en een socket-connectie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeniepoenie
Ricvdp schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 12:35:
Da's ook niet zo moeilijk.. Moet je in je batch-file eerst iets in laten typen, en daarna meegeven aan php.exe als argument.. Opvragen met $_SERVER'[ 'ARGV' ][ 1 ] bijvoorbeeld toch als ik het goed zeg?
Zo heb ik het idd gedaan ja :)
Hoe gaat jouw bot werken Koeniepoenie? De mijne werkt via een confighandler, die dus logischerwijs de settings ophaalt, de settings gaan de connectclass in, daar wordt een socket-connectie gemaakt, en dan worden alle commando's opgevangen door een andere class, die vervolgens weer een command naar de server stuurt. En dan hebben we ook nog de AI class die ergens tussen zit.
Zo wordt het dus als het goed is ongeveer. Nu kan de bot alleen nog maar de settings ophalen en een socket-connectie maken.
De code die ik nu heb, is grotendeels afgeleid van de PHP Tutorial die op de Wiki staat, maar ik ben van plan de code eens grondig op te gaan schonen. En dan meteen een heldere structuur qua AI te maken. Want er is nu nog vrij weinig AI, en wat er is, is niet erg geweldig ;) Daar moet ik nog even hard aan werken dus. Alleen heb ik nog meer te doen aan projecten deze vakantie, dus komt mijn dev aan de code op een iets lager pitje te staan.

Ik hoop echter wel een inzending voor de uiteindelijke contest te hebben uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Ricvdp schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 18:41:

http://gandalf.lekkerknag...ki/index.php/News02062005

18 mensen zijn het met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
Koeniepoenie schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 14:15:
De code die ik nu heb, is grotendeels afgeleid van de PHP Tutorial die op de Wiki staat, maar ik ben van plan de code eens grondig op te gaan schonen. En dan meteen een heldere structuur qua AI te maken. Want er is nu nog vrij weinig AI, en wat er is, is niet erg geweldig ;) Daar moet ik nog even hard aan werken dus. Alleen heb ik nog meer te doen aan projecten deze vakantie, dus komt mijn dev aan de code op een iets lager pitje te staan.

Ik hoop echter wel een inzending voor de uiteindelijke contest te hebben uiteraard :)
Die uit de wiki vind ik eerlijk gezgt echt slecht en lelijk gecode (sorry voor de maker).
Niet gezien, en ik dacht toch dat ik de wiki goed had gelezen. }:O

Je bot testen op AI is trouwens lastig aangezien er niet altijd iemand op de server aanwezig is samen met jou, en je eigen bot tegen je eigen bot is natuurlijk een slechte test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Dat ligt er maar net aan. Als de bots waar tegen je speelt zuigen dan test je je bot eigenlijk nog slechter. Beetje van je eigen kunnen uitgaan mag ook wel :) Ik zeg niet dat het zo is. Ik ga er nl altijd van uit dat mn tegenstanders slimmer zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
Ik heb de server source nu gedownload van de SVN repository. Als Java IDE gebruik ik Eclipse.
Hoe krijg ik al die bestanden nou in een project in Eclipse? Ik wil het gewoon zo dat ik op "Run" duw dat hij het dan runt.
Is dit mogelijk?

Hmm, in een project duwen lukt wel. Maar runnen niet:
Error: "The active editor does not contain a main type".

Ik heb verder niet echt verstand van Java dus ik hoop dat jullie mijn slechte kennis kunnen accepteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Je kunt alleen klassen runnen waar een methode main in voorkomt.

Ik gebruik zelf deze server om naartoe te connecten om wat spullen te testen:

hell.student.utwente.nl
port: 1666

[ Voor 20% gewijzigd door seamus21 op 26-06-2005 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Als je geen verstand hebt van Java kun je beter de gecompileerde versie downloaden en starten (instructies daarvoor staan wel op de server); in de repository zitten nog nauwelijks wijzigingen en als die er wel zijn werken we de gecompileerde versie wel bij: de repository is dus primair voor serverontwikkelaars.

Maar goed, het kan natuurlijk wel. Je moet in Eclipse een nieuw project maken met de 'trunk' directory als hoofddirectory. Vervolgens moet je bij de project properties "log4j.jar" toevoegen als library. Onder Run tenslotte als main class "nl.ndf.gotbot.server.GotBotServer" kiezen en bij arguments "-port 12345" (of een ander poortnummer) opgeven. Dan gewoon runnen en testen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
Edit: Terwijl ik zat te posten postte Soultaker wat ik nodi had, bedankt:D.

[ Voor 83% gewijzigd door Ricvdp op 26-06-2005 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
Runnen werkt nu wel. Maar ik krijg warnings van log4j, die ik ook krijg als ik de gecompileerde versie draai. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Komt omdat je de properties files van log4j niet op de juiste plaats hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
Welke en waar staan die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Hoe werkt dat coordinaten systeem? Staat de bot constant in het midden? En warvoor dienen die width en height van worldinfo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Je kent vast wel spellen als asteroids en pacman, waarin je als je aan de rechterkant het scherm uit loopt er aan de linkerkant weer uitkomt (en hetzelde aan de boven-/onderkant). De bot-wereld is net zoiets. De hoogte en breedte geven de grootte van het speelveld aan, maar aangezien er geen randen zijn zijn absolute coördinaten niet nodig; alle coördinaten worden relatief aan de client doorgestuurd (de server zelf werkt natuurlijk wel met exacte coördinaten).

Wiskundig/topologisch gezien is het speelveld een 2-variëteit (Engels: 2-manifold; een lokaal-Euclidisch 2D oppervlak) die isomorf is aan het oppervlak van een torus (denk: een donut). Maar daar hoef je je als clientontwikkelaar geen zorgen over te maken. ;)

De meeste clients zullen de afmetingen van het veld niet gebruiken; als je echter een bot maakt die het hele gebied in kaart wil brengen, dan heb je die gegevens nodig om te bepalen wanneer je weer op de beginplaats terug bent.

Dit staat trouwens ook allemaal op de Wiki; gelieve die goed door te lezen want het is de primaire bron van informatie. Als je dingen mist, dan kun je ze hier natuurlijk vragen (of op IRC) dan kan de Wiki weer worden aangevuld.

[ Voor 9% gewijzigd door Soultaker op 27-06-2005 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Leuk om te zien dat hier nog steeds nieuwe mensen mee bezig gaan. Dat doet me er steeds aan denken dat ik zelf ook weer eens bezig moet. :P

Zo maar eens een gedachte:
Het valt me op dat er relatief veel mensen een vraag stellen in het weekend (ik kan het fout hebben). Is het een idee om bv de zondag tot bot-dag te verheffen? Als we een dag kiezen dan heb je meer kans dat je mensen treft op de server en het irc kanaal enzo. Meer zielen = meer vreugd. :)

Het is trouwens bijna tijd voor een 2e topic, misschien heeft iemand zin om een mooie startpost te maken? (Soultaker?)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
Hoe krijg ik de server dan aan de gang (de config files van log4j op de goeie plaats?)

Error:
log4j:WARN No appenders could be found for logger (nl.ndf.gotbot.server.GotBotSe
rver).

[ Voor 49% gewijzigd door Ricvdp op 27-06-2005 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compufreak88
Ricvdp schreef op maandag 27 juni 2005 @ 07:57:
Hoe krijg ik de server dan aan de gang (de config files van log4j op de goeie plaats?)

Error:
log4j:WARN No appenders could be found for logger (nl.ndf.gotbot.server.GotBotSe
rver).
Ergens in dit topic staat waar je de propertie file neer moet zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
Dankuwel, alleen het heeft geen zin wantik houd dezelfde error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Op de server hell.student.utwente.nl krijg ik na het inloggen geen WORLDINFO toegestuurd terwijl als ik de botserver lokaal draai alles goed gaat.
Nog iemand met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Dat is blijkbaar een bug in de server; ik heb 'm opnieuw gestart en hij lijkt het weer te doen. Leef je uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Hij doet het weer, dank je! :)

Ik heb trouwens wel even tijd om een leuke nieuwe startpost voor het volgende draadje te maken, doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Is het topic vol dan? Ga dan je gang maar wat mij betreft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Soultaker schreef op maandag 27 juni 2005 @ 16:07:
Dat is blijkbaar een bug in de server; ik heb 'm opnieuw gestart en hij lijkt het weer te doen. Leef je uit!
Klopt, is volgens mij een deadlock. Zie deze class:
code:
1
nl.ndf.gotbot.server.session.client.defaultClient.DefaultClientSession

En dan de volgende code:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
try {
    String incommingMessage;

while (_running && (incommingMessage = readLine()) != null) {
       try {
          // obtain lock on ClientSession object (this)
          lockSession();

// process the incomming message
          processIncommingMessage(incommingMessage);
       } catch (ProtocolException protocolException) {
           _logger.warn("ProtocolException("+protocolException.getError()+").");

// Send an Error to the client and exit.
           ERROR error = new ERROR();
           error.setError(protocolException.getError());
           writeOperation(error);
       } catch (IllegalStateException illegalStateException) {
           _logger.warn("IllegalStateException().");

// Send an Error to the client and exit.
           ERROR error = new ERROR();
           error.setError(ProtocolException.ILLEGAL_STATE);
           writeOperation(error);
       } finally {
           // release the lock on ClientSession object (this)
           unlockSession();
       }
    }
} catch (IOException ioException) {
    _logger.warn("IOExeption caught...");
    _logger.warn("ClientSession::run()", ioException);
} catch (Exception exception) {
    _logger.error("Unexcpected Exeption caught...");
    _logger.error("ClientSession::run()", exception);
}

Kan het zijn dat de finally niet uitgevoerd wordt in het geval van bijvoorbeeld een IOException?

[ Voor 4% gewijzigd door NDF82 op 27-06-2005 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutal
Ik heb net met java een soortgelijke constructie opgezet en getest, en hier wordt wel het finally blok uitgevoerd.
correct me if I'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
De finally-clausule wordt altijd uitgevoerd, zonder uitzonderingen. Daar is 'ie tenslotte ook voor. Weet je zeker dat het komt doordat een client sessie gelockt blijft? Kan het niet iets in de server thread zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door Soultaker op 28-06-2005 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Volgens mij log ik al m'n exceptions en ik heb nog nooit iets kunnen vinden in m'n log files. (Behalve wat IOExceptions van clients die het QUIT commando niet gebruiken >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fox NL
  • Nu online
Zo, ik doe ook mee met mijn bot. Ik geef hem de toepasselijke naam: FoxBot.

Ik ga hem maken in Java en gebruik Eclipse. Weet niet hoever die ooit afkomt want ik heb het redelijk druk met andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Heren. Ik heb een server in debug mode draaien, om te kijken of ik de deadlock kan terugvinden. De server is te vinden op gotbot.no-ip.info:1666 en ik heb er zelf 5 bots op draaien. Als er een deadlock op treed, ga ik in de debugger een blik werpen over wat er aan de hand kan zijn.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor je ideeën spuit over een nieuwe contest, bedenk dan dat in principe alle talen mee mogen doen en het derhalve vooral gaat om algoritmische implementaties, niet low-level optimalisaties waarin native talen vrijwel altijd een voordeel zullen hebben