[Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 4

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.135 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXfrankieXX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 22:04

XXfrankieXX

Who, me?

Op de website van asus staat dat er voor het systeempje dat ik ga samenstellen, een 350 watt voeding met + 12V current > (17A) (lightweigt volgens asus ;)) nodig heb. Ik heb geen ervaring met voedingen, en tot mijn verbazien zag ik vandaag op de websites van twee voedingen waar ik tussen zat te twijfelen, das deze 2 12 V + lijntjes hadden.
Een huntkey 400 W had op zijn 12 V1: 14 A, en op zijn 12 V2: 15 A. Een coolermaster realpower 450 watt had respectivelijk 18 en 16 A.
Moet je deze amperages bij elkaar optellen, het gemiddelde nemen, of heeft asus het maar over een van deze twee lijntjes
Ik zou graag de hunkey willen kopen, omdat deze 50 euro goedkoper is, maar heeft deze we genoeg A op 12 V?
Alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door XXfrankieXX op 01-02-2005 10:34 . Reden: Voortaan eerst doorlezen voordat ik post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IRCfreAk schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 09:00:
[...]

jup dat is gewoon mogelijk, 4 monitoren max, in sli modus zijn dat er 2 op de mastercard maar wat jij wil kan gewoon on non sli..
En dan zou ik kunnen volstaan met een kaartje met zonder SLI support, aangezien ik toch maar de helft van de PCI express bandbreedte kan gebruiken? Dit scheelt nogal in prijs. Als ooit die 6600GT betaalbaar word kan ik altijd nog overschakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 10:36:
[...]

En dan zou ik kunnen volstaan met een kaartje met zonder SLI support, aangezien ik toch maar de helft van de PCI express bandbreedte kan gebruiken? Dit scheelt nogal in prijs. Als ooit die 6600GT betaalbaar word kan ik altijd nog overschakelen...
Draaid die kaart dan op PCI-Express 1x ?

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm...

Ik draai nu nog alles op een 300 watt voeding, stabiel :)

3200 (2000mhz) @ 2600 mhz
maxtor diamondmax 10
2 X seagate 40 gb 7200 rpm in raid
2 X xfx 6800GT
4 X 256 mb corsair value pc3200
Aopen 16X dvd-r/rw

Volgens mij is het stiekem een zwaardere voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 20:12

star-saber

Ryzen

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:38:
hmm...

Ik draai nu nog alles op een 300 watt voeding, stabiel :)

3200 (2000mhz) @ 2600 mhz
maxtor diamondmax 10
2 X seagate 40 gb 7200 rpm in raid
2 X xfx 6800GT
4 X 256 mb corsair value pc3200
Aopen 16X dvd-r/rw

Volgens mij is het stiekem een zwaardere voeding
ik vind het heel knap van die 300W voeding.
ik zou maar oppassen dat ie er niet uit klapt.
Mijn antec 480 die heeft het al zwaar.
Specs zie sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn nieuwe spulletjes ontvangen:

Asus A8N-SLI rev. 1.02
AMD 64 3000+
1024MB GeIL PC3200 Value Series
Gainward 6600GT GS GLH

Ik heb alles ingebouwd volgens het boekje, ben nu windows aan het installeren. Alleen is het me opgevallen dat de chipset fan niet draait? Hoort dit, schakelt deze zichzelf in bij een bepaalde temperatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Weet je zeker dat je fan niet draait ? (kijk in het bios onder power - hardware info)

Bij mij draait hij iig meteen bij het opstarten.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij draaide helemaal niet, sinkje was aardig warm. Toen wat gepriegeld met het stekkertje en nu werkt hij :). Dat is weer een zorg minder.

Het overklokken van de cpu wil niet echt lukken :'( . Ik heb het laatste officiele bios gebruikt, 1002-003. Max Vcore is 1.55V, ik kan Pifasten tot zo'n 2.15Ghz. Maar als ik dan wil opstarten met die instellingen schakelt hij altijd terug naar 1.5Ghz (multiplier op 7).
Wat ik heb geprobeerd:
Vcore tot 1.55V (hoger kan niet)
LDT op 4x en Auto
Max mem op 333, om te kijken of het daar aan lag
Vdimm 2.8V

Zijn de biossen van de A8N-SLI en de Deluxe gelijk? Welk bios kan ik als beste gebruiken.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 15:24:
Hij draaide helemaal niet, sinkje was aardig warm. Toen wat gepriegeld met het stekkertje en nu werkt hij :). Dat is weer een zorg minder.

Het overklokken van de cpu wil niet echt lukken :'( . Ik heb het laatste officiele bios gebruikt, 1002-003. Max Vcore is 1.55V, ik kan Pifasten tot zo'n 2.15Ghz. Maar als ik dan wil opstarten met die instellingen schakelt hij altijd terug naar 1.5Ghz (multiplier op 7).
Wat ik heb geprobeerd:
LDT op 4x en Auto
Vdimm 2.8V

Zijn de biossen van de A8N-SLI en de Deluxe gelijk? Welk bios kan ik als beste gebruiken.
Heb je je multiplier wel vastgezet in je BIOS in plaats van die op Auto te laten staan ? Misschien een te voor de hand liggend iets, maar ik was het zelf ook eerst vergeten waardoor ie naar 7 terugeschakelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 15:24:

Wat ik heb geprobeerd:
LDT op 4x en Auto
Vdimm 2.8V

Download eens 1003-004 of 1003 final dat helpt al een heel stuk. De HTT moet je niet op auto zetten maar op 4x of lager en mem op auto laten staan

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt een Deluxe bios dan gewoon op de Non-Deluxe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:45:
Werkt een Deluxe bios dan gewoon op de Non-Deluxe?
Nope

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een interessante Asus A8N-SLI FAQ gevonden, geschreven door Sander Sassen.

Linkje: http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/38623/

Wellicht wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:15
Kun je een nieuwe bios er zo in flashen of moet je eerst bepaalde onderdelen loskoppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Een nieuw BIOS kun je flashen zonder iets los te koppelen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nergens de Beta biossen vinden voor de Non-Deluxe, ze staan niet op de Asus site zelf. En google helpt me alleen maar aan Deluxe biossen. Heeft iemand misschien een link of kan er een online zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ik heb dus net mn plank binnen, maar nog geen pci-E videokaart, die krijg ik pas wat later :)

Nu, de oplossing was dat ik even een pci kaartje ging gebruiken, maar sinds dat ik niet bepaald veel zie met het opstarten omdat de first init display op pci-E staat, heb ik dus een probleem

kun je dit oplossen? of gewoon wachten op mn nieuwe vidkaart

(heb alle 3 de pci sloten geprobeerd, en werkten alle 3 niet)

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
ik lees hier sommige temps, maar mijn vraag is dan: heb ik geluk gehad met mijn cpu ofzo?

want mijn idle temps zijn:
cpu: 28 graden
mobo: 26 graden

stressed temps:
cpu: 34-36 graden
mobo: 32 graden

het gaat hier om een 3500+ winchester op a8n sli deluxe in een coolermaster cm-stacker

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 01-02-2005 22:47 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook mijn systeem bijna volledig binnen behalve me videokaarten :( ;(
sins 17-01-2005 in bestelling

MB-----------------------ASUS A8N-SLI Deluxe
CPU---------------------AMD Athlon 64 4000+
Geheugen-------------Corsair TWINX1024-4400C25
Videokaart------------2x Leadtek WinFast PX6800 GT TDH
Hdd----------------------2x WD Raptor (74 GB)(Raid 0)
Kast---------------------Thermaltake Tsunami
Voeding----------------Coolermaster Real Power 450W
Cpu FAN---------------Zalman CNPS7000B-Cu LED
Videokaart cooler---Zalman VF700-Cu (aangezien die past met de NoordBrige heatsink)
NoordBrige------------Zalman MB - NB47-J
DVDRW----------------PX-716SA (nog niet in de EU online shops Link) :X

Morge ff belle naar me Hardwareboer kijken of ze al wat hebben gehoord over die Leadtek WinFast PX6800 GT TDH. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garaddon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 21:05
diedazz schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:26:
ik heb dus net mn plank binnen, maar nog geen pci-E videokaart, die krijg ik pas wat later :)

Nu, de oplossing was dat ik even een pci kaartje ging gebruiken, maar sinds dat ik niet bepaald veel zie met het opstarten omdat de first init display op pci-E staat, heb ik dus een probleem

Ik had mn PCI-E kaart ook nog niet, dus ik dacht ook, pleur ff een oud pci kaartje erin. Hij doet het bij mij wel, dus heb ik maar alvast windows geinstalleerd. Wat bedoel je met first init display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
wat bedoel je met first init display

-> dat ie als eerste kaartje zijn pci-E kaart pakt, liever gezegd zijn pci-Eslot, ipv de pci waar de kaart momenteel inzit..

straks eens met een andere pci kaart proberen denkik:)

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er nog mensen benieuwd zijn naar het al dan niet passen van koelers op de A8N:

Koeler steekt nog geen 1cm over de rand van het MB.
Afbeeldingslocatie: http://dansen.org/stuff/IMG_7607s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dansen.org/stuff/IMG_7609s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dansen.org/stuff/IMG_7610s.jpg

Note: De zalman NB koeler past *makkelijk*, als je de VGA koeler in de andere positie monteert. Hierbij vallen 2 geheugenchip-koelers dus niet onder de heatspreader. Als je toch al genoeg airflow hebt voor de passieve NB koeler, dan is dat ook geen probleem :)

Note2: Als je een IDE-less systeem wil bouwen, zorg dan in ieder geval dat je wel een IDE-DVD spelertje bij de hand houdt voor windows installatie. Hoeveel drivers je ook laadt, na het kopieren van bestanden boot de PC niet. Ik vermoed dat het te maken heeft met hoe de Plextor SATA branders in het BIOS worden gezien; ze staan ook apart in de boot-device lijst ipv onder "CD-Rom".
Het is daarom nodig de bootorder te wijzigen zodra het kopieren van bestanden compleet is, en dán is het disk ID (boot.ini) dus niet meer correct 8)7
Bespaar jezelf de 3 uur die ik erin heb gestoken, en installeer even vanaf een IDE Drive. Na installatie kan je die gewoon weer afkoppelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 23:35:
Ik heb ook mijn systeem bijna volledig binnen behalve me videokaarten :( ;(
sins 17-01-2005 in bestelling

MB-----------------------ASUS A8N-SLI Deluxe
CPU---------------------AMD Athlon 64 4000+
Geheugen-------------Corsair TWINX1024-4400C25
Videokaart------------2x Leadtek WinFast PX6800 GT TDH
Hdd----------------------2x WD Raptor (74 GB)(Raid 0)
Kast---------------------Thermaltake Tsunami
Voeding----------------Coolermaster Real Power 450W
Cpu FAN---------------Zalman CNPS7000B-Cu LED
Videokaart cooler---Zalman VF700-Cu (aangezien die past met de NoordBrige heatsink)
NoordBrige------------Zalman MB - NB47-J
DVDRW----------------PX-716SA (nog niet in de EU online shops Link) :X

Morge ff belle naar me Hardwareboer kijken of ze al wat hebben gehoord over die Leadtek WinFast PX6800 GT TDH. :O
bahbah ik zit ook al de hele tijd op mijn leadtek kaart te wachten, bleek ##$#$ pre order te zijn en ding is nog niet in .nl op de markt, onbekende levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Althwen schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 01:23:
[...]

Ik had mn PCI-E kaart ook nog niet, dus ik dacht ook, pleur ff een oud pci kaartje erin. Hij doet het bij mij wel, dus heb ik maar alvast windows geinstalleerd. Wat bedoel je met first init display?
Ik had de verkeerde pci-express videokaart geleverd gekregen en kreeg tijdelijk een FX5200 pci kaartje. Ik heb hem in het bovenste pci slot gezet en kreeg bij het eerste keer starten van het systeem na het bouwen gelijk beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:50

Damian

Insane Obtrusion

Wrom zijn er eigenlijk nog geen official biossen voor de non-deluxe versie :/ De Deluxe heeft al 5 updates, de gewone nog nie 1 :/

Iemand die beta draaien op de non-deluxe ??

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 14:55

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Da's een redelijk grote cpu cooler :) Maaarum... als ik het goed zie kom je dus, zolang die cooler er op zit, nooit meer bij je geheugen. Okee, als alles goed blijft draaien geen probleem, maar je moet dus nu altijd eerst je cpu cooler verwijderen voor je bij je geheugen kan?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaastosti schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:28:
Da's een redelijk grote cpu cooler :) Maaarum... als ik het goed zie kom je dus, zolang die cooler er op zit, nooit meer bij je geheugen. Okee, als alles goed blijft draaien geen probleem, maar je moet dus nu altijd eerst je cpu cooler verwijderen voor je bij je geheugen kan?
Ik heb het geheugen (Corsair XLPT) er wel later ingezet: het gaat net. De versie met LEDs erop gaat niet lukken idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Welke kast is het eigenlijk? Het lijkt een Lian-Li PC61, maar ik kan dat HD-rekje niet echt thuisbrengen (heb zelf de PC60)... ziet er wel praktisch uit :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05:13
ik heb alles nu ook geinstalleerd

asus sli
tijdelijke 3500+ winchester week 52 (fx komt nog)
2x 6800 msi
2x 512mb geil ultra-x
nventiv mach 2 gt cooling

alleen nu blijkt die asus niet overweg te kunnen met die reset functie van de cool unit.

denk toch maar dat ik dat board ga omruilen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Gipsy King op 02-02-2005 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaastosti schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:33:
Welke kast is het eigenlijk? Het lijkt een Lian-Li PC61, maar ik kan dat HD-rekje niet echt thuisbrengen (heb zelf de PC60)... ziet er wel praktisch uit :)
Zal gelijk maar even de andere onderdelen neerzetten dan:
Kast: Antec P160
Voeding: Antec NeoPower 480W
Koeling: 2x Papst 4412FM (140m3/u), Zalman 7700Cu, 700Cu, NB47
Mem: Corsair 2x512 3200XLPT
Cpu: Winchester 3500+ (batch 0029)
HDD: 2x Raptor 74Gb Raid-0
DVD: 2x Plextor 712SA
VGA: XFX GF6800GT
(Zie ook hier)

Die HDD rekjes zijn idd ideaal; je kabels lopen langs de achterplaat van de kast voor goede airflow, zitten rubbertjes in voor vermindering trillingen, en speciale bouten voor montage met de rubbertjes. een 120mm fan blaast direct op de HDD's(met stoffilter)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Khad een tijdje geleden hier de vraag opgegooid of een Corsais VS1GB kitje ging werken met dit mobo, heb 't onderhand zelf maar geprobeerd, werkt als een zonnetje in Dual Channel!

Ik heb verder nog een vraagje over een Northbridge cooler (wat een herrie maakt dat standaard ding |:( ). Ik zit te denken om de Zalman ZM-NB47J te installeren, maar vraag me af (gezien dat 'ie passief is) of ik genoeg airflow in m'n kast heb daarvoor....kheb een Antec Sonata met alleen de standaard 120mm fan, verder een 3500+ met boxed koeler en een Asus GeForce 6600 graka met standaard koeling.

EDIT: Past die trouwens zonder aanpassingen op de non-deluxe van dit mobo?

[ Voor 8% gewijzigd door Tees op 02-02-2005 11:20 ]

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 08:31
voor de geintereseerde mensen in DFI : http://anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2337

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Voor zover ik weet pas dat Zalman blokje er zonder problemen op, ook op de non-deluxe versie. Of je genoeg airflow hebt... tjah, dat is aan jezelf he :) Ik was er ook een beetje huiverig voor, maar aangezien ik wel vertrouwen heb in die Lian-Li kasten heb ik 'm uiteindelijk gewoon vervangen en het draait nog steeds als een zonnetje.

Ik heb geen idee hoe warm/heet dat ding wordt en dus ook geen idee of dat binnen de norm zou liggen, maar so far so good. Hopen dat het het allemaal vol blijft houden. Na een paar weken intensief gebruik werkt alles nog, dus ik geloof er wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

voor de geintereseerde mensen in DFI
Als ik dat bord bekijk valt me op dat de nb wel redelijk in de weg zit voor je pci-e videokaart op het moment dat je daar ook zo'n passief koelertje op zou willen zetten. Die dingen zijn per definitie hoger dan de actief gekoelde fannetjes... maar goed, misschien heeft deze fan dat niet nodig :P

Volgende keer zal ik netjes de edit gebruiken :X

[ Voor 8% gewijzigd door Kaastosti op 02-02-2005 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef hier ook maar even aan dat Beta Forceware 71.80 Drivers problemen opleveren met video playback met een SLI systeem (6800gt).
Video weergave is schokkerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:18
Aaargh, net eindelijk mijn A8n-sli binnen, crasht mijn windows keihard bij de biosupdate, bootblock compleet weg... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Ik heb zelf de volgende config in verwerking staan:
Winchester +3000
4x 512 MB
Asus A8N sli-deluxe
Asus 6800
Plextor 712SA
2x 36 GB WD Raptor
2x 22" Iiyama HA201DT

Ik koel mijn procje met de Thermalright XP 120. Zodra het lukt, zal ik ff foto maken. Het is dus een 120mm fan PAPST, die erop zit en geloof me. Dat is echt stil (en aangenaam lieve bries).

Het valt me op hoe hier iedereen met GT's loopt te pimpen, maar ik kan tot nu toe NERGENS een pci-e kaart vinden in de Geforce serie met GT of ultra.

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
  • Laatst online: 29-08 19:56
Dethroned schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 12:43:
Het valt me op hoe hier iedereen met GT's loopt te pimpen, maar ik kan tot nu toe NERGENS een pci-e kaart vinden in de Geforce serie met GT of ultra.
Beter zoeken, ze zijn er echt wel. Bovendien betekent pre-order niet altijd een maand wachten, soms heb je hem dan alsnog binnen een paar dagen alleen is de levertijd erg onzeker.

Ik heb de mijne van Alternate vandaan.

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een link naar een beta bios voor de Non-Deluxe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dethroned schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 12:43:

pczaak heeft ze.
Ik heb ze bij informatique gekocht.

[ Voor 181% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Laatst online: 08-09 20:12

star-saber

Ryzen

de mijne komen ook bij alternate vandaan.
heeft ze heel even op stock gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Welke SATA controller is aan te raden om te gebruiken?

Ik wil RAID1 draaien, moet ik dan de NVIDIA hebben of de Sillicon Image?

Ik ben er over aan t denken om mijn enkele SATA schijf aan de nVidia te hangen en main 2xSATA schijven in RAID1 aan de sillicon image te hangen. Is dat een goeie keus of haal ik me nu een hele hoop problemen op de hals?

Eventueel kan ik ook de enkele SATA schijf door een PATA schijf vervangen, is dat verstandig?

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05:13
mijn 2 msi 6800 nu's werken niet 100% in de asus sli deluxe

kheb nu maar een msi kn8 diammond (platinum) besteld

hopelijk daarmee meer su6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist mijn deluxe boardje binnengekregen, vraag me alleen af of de volgende combi gaat passen:

- Corsair TWINX1024-3200XLPRO DDR (2x512)
- Thermalright XP120

Iemand ervaring? Of is het mogelijk het geheugen in het tweede paar sloten te plaatsen met dit MB?

Is de zalman ZM-NB47J overigens voldoende om de nForce4 te koelen, en past het? 8)7 oeps, al beantwoord.

Bij voorbaat danK!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag.

Ik heb net mijn Geforce 6600GT PCI-E binnengekregen, en net geinstalleerd. Nu heb ik hem in de blauwe sleuf van mijn ASUS A8N-SLI moederbord gestopt, aangezien er PCI-E 1x stond. Het kaartje in het midden, wijst echter naar de onderste sleuf. Ik draai mn kaart niet in SLI mode. Waar moet ik heb nou in stoppen? De blauwe of de zwarte?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Laatst online: 17-08-2021
w0000t volgende week is het dan zover, de verwachtte levertijd van mijn leadtek PX-6800GT TDH SLI 256mb 2ns ddr3 blabla, word tijd zeg. Nu nog een moederbord waar heel deze discussie over gaat en ik ben tevreden:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Weet iemand nog leuk geheugen voor rond de 300 euro (2x512) als vervanging voor mijn TwinMos? Ik kan max. 3,0 vdimm leveren. TCCD is wellicht een goede optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
sjakietrekhakie schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:22:
Weet iemand nog leuk geheugen voor rond de 300 euro (2x512) als vervanging voor mijn TwinMos? Ik kan max. 3,0 vdimm leveren. TCCD is wellicht een goede optie
G.SKill PC4800 LE 2x512 www.bytesatwork.be of www.icomputers.nl een van het beste geheugen dat er is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 14:09
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:50:
Even een vraag.

Ik heb net mijn Geforce 6600GT PCI-E binnengekregen, en net geinstalleerd. Nu heb ik hem in de blauwe sleuf van mijn ASUS A8N-SLI moederbord gestopt, aangezien er PCI-E 1x stond. Het kaartje in het midden, wijst echter naar de onderste sleuf. Ik draai mn kaart niet in SLI mode. Waar moet ik heb nou in stoppen? De blauwe of de zwarte?

Alvast bedankt!
videokaart in de bovenste sleuf stoppen en dat SLI kaartje in het midden op 'single card' oid zetten. (dus de pijltjes met 'single card' naar de sleuf waar dat kaartje in moet laten wijzen.
jprommen2 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:28:
[...]

Beter zoeken, ze zijn er echt wel. Bovendien betekent pre-order niet altijd een maand wachten, soms heb je hem dan alsnog binnen een paar dagen alleen is de levertijd erg onzeker.

Ik heb de mijne van Alternate vandaan.
ik heb mijn XFX 6800GT ook bij Alternate vandaan. Waren gewoon op voorraad.

[ Voor 26% gewijzigd door FragDaddy op 02-02-2005 18:31 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:30:
Is de zalman ZM-NB47J overigens voldoende om de nForce4 te koelen, en past het? 8)7 oeps, al beantwoord.
Ik heb de zalman tussen twee 6800 gt's zitten. Werd behoorlijk warm dus heb maar een koeler in het zijpaneel geplaatst die nu op 7 volt draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragDaddy schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:30:
[...]

videokaart in de bovenste sleuf stoppen en dat SLI kaartje in het midden op 'single card' oid zetten. (dus de pijltjes met 'single card' naar de sleuf waar dat kaartje in moet laten wijzen.
Mijn videokaart heb ik nu in de bovenste blauwe sloof. Nu is mijn vraag: Hoe "draai" ik dat SLI kaartje om?

Dit staat er nu bij opties, terwijl er maar een 3d kaart in de blauwe sleuf zit:o

http://img51.exs.cx/img51/4160/lol9to.jpg

Even nog een andere vraag tussen door.

Ik heb dus mijn cd-rom geinstalleerd, en ik heb een soort kleine audio kabel in een soort 4 pinnige connector moet. Het is me alleen niet duidelijk of welke kabel bij welke channel hoort. Hoort de zwarte nou bij left of right? En hoe moet ik hem op mn cd rom aansluiten? Zwarte links of rechts?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Laatst online: 11-09 03:52

Stefano

Ondertitel Not Found

Het kaartje kan je eruit klikken, omdraaien en opnieuw inklikken

Analoge audiokabel heb je alleen onder W9x nodig, achterwege laten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:30:
Zojuist mijn deluxe boardje binnengekregen, vraag me alleen af of de volgende combi gaat passen:

- Corsair TWINX1024-3200XLPRO DDR (2x512)
- Thermalright XP120

Iemand ervaring? Of is het mogelijk het geheugen in het tweede paar sloten te plaatsen met dit MB?

Bij voorbaat danK!
Is dat geheugen dan zo hoog ? Dan word het wel een probleem. Bij mij past Adata prima, maar gekker moet het niet echt worden.

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
diedazz schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:26:

Volgens mij kun je dit oplossen door een CMOS reset te doen, want bij mij springt de instelling dan standaard naar PCI als init display. Dus power eraf, batterijtje eruit, clearcmos jumper 10 seconden omzetten, jumper terug, batterij terug en booten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefano schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:13:
Het kaartje kan je eruit klikken, omdraaien en opnieuw inklikken

Analoge audiokabel heb je alleen onder W9x nodig, achterwege laten dus
Heeft dit nog enige nut op mijn prestaties, aangezien er hier (http://img51.exs.cx/img51/4160/lol9to.jpg) PCI EXPRESS 8X staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Laatst online: 09-01 11:04
Na lang zoeken en wachten op drivers en BIOS releases werkt SLI nu ook hier met de twee Club3D kaarten. 2x6600Gt wilde voorheen niet werken maar nu dankzij BIOS 1003 en drivers 71.40 werkt het redelijk naar behoren. Ik zeg redelijk want er blijft altijd een maar en dat is dat:

Geen goede drivers support voor HL2, NFSU en nog wat programma's. Met 1 kaart draait het stabieleren. Ik vind het jammer dat ik in de grote SLI (valkuil) marketingtruc van nVidia ben gestapt want voorlopig heb ik er nog geen reet aan en ben ik beter af met één graka en een A8V-E of iets dergelijks.

Alle blaam richting Club3D vervalt bij deze natuurlijk, maar mijn boze oog kijkt richting nVidia en Asus en dan met name nVidia, want Asus is daar weer afhankelijk van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk maar op deze link asusa8n deluxe sli met xp 120 http://home.tiscali.nl/rmbrouw/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:51:
[...]

Mijn videokaart heb ik nu in de bovenste blauwe sloof. Nu is mijn vraag: Hoe "draai" ik dat SLI kaartje om?

Dit staat er nu bij opties, terwijl er maar een 3d kaart in de blauwe sleuf zit:o

http://img51.exs.cx/img51/4160/lol9to.jpg

Even nog een andere vraag tussen door.

Ik heb dus mijn cd-rom geinstalleerd, en ik heb een soort kleine audio kabel in een soort 4 pinnige connector moet. Het is me alleen niet duidelijk of welke kabel bij welke channel hoort. Hoort de zwarte nou bij left of right? En hoe moet ik hem op mn cd rom aansluiten? Zwarte links of rechts?
dat kaartje kun je aan de ene kant (de kant waarin ie niet in het slot steekt) omhoog trekken (eerst de pinnetjes aan de zijkant even wat naar buiten trekken. vervolgens staat ie ongeveer onder een hoek van 45 graden en trek je hem zo uit de houder. daarna omdraaien en in omgekeerde volgorde er weer in.

dat cd-kabeltje.. tja ff prutsen. is alleen voor je analoge audio (dus analoge cd's afspelen). als ie verkeerd om zit draai je hem toch gewoon om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Alle blaam richting Club3D vervalt bij deze natuurlijk, maar mijn boze oog kijkt richting nVidia en Asus en dan met name nVidia, want Asus is daar weer afhankelijk van...
Waarom blaam richting Nvidia? Tis niet alsof Club3D op het lijstje staat van ondersteunde kaarten.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn A8n-sli deluxe binnengekregen, nu ga ik morgen hd's kopen en ik vroeg me af of twee WD Raptor 76 Gig in RAID 0 gaan of dat dit problemen op gaat leveren?

grtn,

musk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hier verschillende mensen met zo'n zalman NB koeler Ik wil dat ook op mijn toekomstige Asus MB doen, maar ik heb waarschijnlijk alleen een airflow van de voeding en de cpu koeler, de zalman 7700.
Mijn vraag is nu of dit aan te raden is om die NB passief te koelen in mijn geval?
Aangezien jullie er ervaringen mee hebben zou ik graag jullie mening willen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 21:25:
Ik zie hier verschillende mensen met zo'n zalman NB koeler Ik wil dat ook op mijn toekomstige Asus MB doen, maar ik heb waarschijnlijk alleen een airflow van de voeding en de cpu koeler, de zalman 7700.
Mijn vraag is nu of dit aan te raden is om die NB passief te koelen in mijn geval?
Aangezien jullie er ervaringen mee hebben zou ik graag jullie mening willen horen.
Rede is dat de standaard fan van de NB na ongeveer 3 weken begint te ratelen :)

Bevindingen,

Zalman NB koeler is niet voldoende voor een 6800GT SLI systeem. Ik krijg na een half uur gamen spontaan uitval van het systeem. Ik denk dat ik maar een airduct in elkaar ga prutsen zodat het zalman blokje toch voldoende airflow krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragDaddy schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:27:
[...]

dat kaartje kun je aan de ene kant (de kant waarin ie niet in het slot steekt) omhoog trekken (eerst de pinnetjes aan de zijkant even wat naar buiten trekken. vervolgens staat ie ongeveer onder een hoek van 45 graden en trek je hem zo uit de houder. daarna omdraaien en in omgekeerde volgorde er weer in.

dat cd-kabeltje.. tja ff prutsen. is alleen voor je analoge audio (dus analoge cd's afspelen). als ie verkeerd om zit draai je hem toch gewoon om?
He bedankt! Het is gelukt. Nu staat ie bij options op PCI-E 16x i.p.v 8×. Het audio kabeltje heb ik er maar uit gehaald. Ga het toch niet gebruiken!

Maar nogmaals bedankt!:)

Ik haalde net 3066 3dmarks 05 met pci 8×. Een kijken of 16× keer er wat verschil in brengt. Anders wordt het..overklokken:9

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:32:
Ik heb vandaag mijn A8n-sli deluxe binnengekregen, nu ga ik morgen hd's kopen en ik vroeg me af of twee WD Raptor 76 Gig in RAID 0 gaan of dat dit problemen op gaat leveren?

grtn,

musk
Ligt er ook een beetje aan of je wel een IDE CD/DVD speler gebruikt, zie mijn post een eindje terug (sowieso een goed idee om dit en de voorgaande draadjes even helemaal door te nemen als je een systeem wil gaan samenstellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Gek dat je systeem een omgevingstemp opgeeft bij de grafische kaart van 62 resp 49 C, terwijl de GPU 36 resp 32 C zouden zijn. Ik zou die waarden precies andersom verwachten eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:53
het is misschien een beetje een n00blet vraag ;) maar wat voor geheugen kan ik het beste gaan gebruiken bij dit mobo?
ik wil niet veel meer dan 200 euro hieraan uitgeven, dus welke raden jullie mij aan te kopen? merk? type?

alvast thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Laatst online: 14-02-2014
floffert schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:45:
het is misschien een beetje een n00blet vraag ;) maar wat voor geheugen kan ik het beste gaan gebruiken bij dit mobo?
ik wil niet veel meer dan 200 euro hieraan uitgeven, dus welke raden jullie mij aan te kopen? merk? type?

alvast thnx
Ik heb bij de lokale hardwareshop 200 euro betaald voor Corsair TWINX1024-3200C2 (= 2x 512 MB DDR SDRAM PC3200). Volgens tweakers pricewatch kan je dat geheugen al krijgen voor 183 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Laatst online: 21:53
CobraX schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 23:07:
[...]

Ik heb bij de lokale hardwareshop 200 euro betaald voor Corsair TWINX1024-3200C2 (= 2x 512 MB DDR SDRAM PC3200). Volgens tweakers pricewatch kan je dat geheugen al krijgen voor 183 euro.
maar waarom staan er bij pricewatch dan wel een stuk of 10 verschillende corsair 2x512 pc3200 reepjes? wat is het verschil tussen al die kaartjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand met de nieuwste zalman NB koeler, de mogelijkheid om eens temperatuurmetingen te doen, of het haalbaar is in een goede luchtgekoelde kast en fans dichtbij (X-120 en V7700 Cu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Laatst online: 14-02-2014
floffert schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 23:13:
[...]

maar waarom staan er bij pricewatch dan wel een stuk of 10 verschillende corsair 2x512 pc3200 reepjes? wat is het verschil tussen al die kaartjes?
Het verschil tussen de verschillende pc3200 latjes zit in de latency (en de PRO reeks heeft ledjes op het geheugen, de PT vanachter staat voor Platinum Heatspreader, zonder PT achteraan is het een zwarte heatspreader). Voor meer info welke Corsair TWINX latjes welke latency hebben, kan je hier terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 23:17:
Heeft iemand met de nieuwste zalman NB koeler, de mogelijkheid om eens temperatuurmetingen te doen, of het haalbaar is in een goede luchtgekoelde kast en fans dichtbij (X-120 en V7700 Cu)
Ik was nieuwsgierig en ik heb met:

A64 3000+@3800+
Leadtek 6600GT PCIe
Zalman passieve NB koeler
80mm Nexus fan van voren ( 25 a 30cm verwijderd van de NB @ 1000rpm=erg stil)
92mm fan van achteren UIT!!!!!!!!!! (wordt door 92mm Nexus vervangen)
Blowhole ZONDER fan in 't zijpaneel (Antec 660AMG)

uren UT2004 en NFSU2, @1280 met alle opties aan, kunnen spelen. Met kast open en dicht.
Ik heb de temp gemeten met een externe temp sensor diep tussen ribben van de Zalman NB.
Hij gaf tot 65 graden aan. Gemiddeld 55-60 graden. De NB voelt met de hand ook heet aan, maar kan klaarblijkelijk een erg hoge temperatuur aan. 100% stabiel.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er beta biossen zijn voor de Asus A8N-Sli, ik kan ze nergens vinden. Enige wat ik vind met Google zijn de Deluxe biossen :'( . Ik zou toch graag wat gaan overklokken dus als iemand me in de goede richting kan duwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 00:08
Game-Freak schreef op zondag 30 januari 2005 @ 12:36:
Ik heb er een Arctic-Cooling Freezer64 CPU cooler op gezet.
Het past bij mij zonder problemen...

Kan iemand deze cooler misschien nog even in de startpost verwerken??

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al geprobeer de Thermalright NB-1C NorthBridge erop te monteren?

Ander doe ik morgen een poging als mijn mobo binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Laatst online: 27-03 14:26
hoe zit het nou met die PCI lock
Ik heb hem nu nog op bios versie 1002 staan (draait nog prima)
Maar als ik in de bios rondkijk zie ik alleen PCI expres lock staan. (100mhz)
Is het nou zo dat de standaart pci lock hieraan gekoppeld is (3:1=33mhz) ?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 00:07:
Weet iemand of er beta biossen zijn voor de Asus A8N-Sli, ik kan ze nergens vinden. Enige wat ik vind met Google zijn de Deluxe biossen :'( . Ik zou toch graag wat gaan overklokken dus als iemand me in de goede richting kan duwen ;)
Idem, heb ze ook nog nergens gevonden voor de non-Deluxe. Heb naar aanleiding hiervan een support-formulier ingevuld op de Asus website.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 21:45:
[...]

He bedankt! Het is gelukt. Nu staat ie bij options op PCI-E 16x i.p.v 8×. Het audio kabeltje heb ik er maar uit gehaald. Ga het toch niet gebruiken!

Maar nogmaals bedankt!:)

Ik haalde net 3066 3dmarks 05 met pci 8×. Een kijken of 16× keer er wat verschil in brengt. Anders wordt het..overklokken:9
ik 4600 met een 6800GT videokaart, een 3500+ cpu en 1gig corsair XL geheugen. al vond ik de laatste paar tests echt belachelijk langzaam gaan. kom op zeg doom3 ultra high quality in 1280x1024 draait wel soepel en 3dmarks met 3 fps?

edit: volgens de online result browser van futuremark is dit een normale score voor mijn (niet overgeclocked) systeem

[ Voor 9% gewijzigd door FragDaddy op 03-02-2005 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragDaddy schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 08:26:
[...]

ik 4600 met een 6800GT videokaart, een 3500+ cpu en 1gig corsair XL geheugen. al vond ik de laatste paar tests echt belachelijk langzaam gaan. kom op zeg doom3 ultra high quality in 1280x1024 draait wel soepel en 3dmarks met 3 fps?

edit: volgens de online result browser van futuremark is dit een normale score voor mijn (niet overgeclocked) systeem
Die laatste tests zijn CPU tests; de rendering gebeurt in die tests dus niet op de videokaart, waardoor het zo brak loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 08:38:
[...]

Die laatste tests zijn CPU tests; de rendering gebeurt in die tests dus niet op de videokaart, waardoor het zo brak loopt :)
Ok. dat verklaard veel. ik moet ook RTFM doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het systeem draait nu 48 uur, en eigenlijk na het uitvinden van het SATA verhaal (boot) geen problemen gehad (100% CPU belasting continue, zie sig ;)).

Sinds gisteravond draait m'n 3500+ zelfs op 2500Mhz (250x10, 2-2-2-5 1T) waarbij de CPU niet warmer wordt dan 43 graden (wederom met 100% CPU belasting continue). Aangezien de meesten klagen over de overclockmogelijkheden van dit bord ben ik dus al enigszins verbaasd :) Van het weekend maar eens even echt naar de limits zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
  • Laatst online: 29-08 19:56
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 21:42:
[...]

Rede is dat de standaard fan van de NB na ongeveer 3 weken begint te ratelen :)

Bevindingen,

Zalman NB koeler is niet voldoende voor een 6800GT SLI systeem. Ik krijg na een half uur gamen spontaan uitval van het systeem. Ik denk dat ik maar een airduct in elkaar ga prutsen zodat het zalman blokje toch voldoende airflow krijgt.
Ik kan wel gewoon de hele dag gamen, maar ik heb wel een 12cm fan in en 12cm fan uit in mijn kast.

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Freezer 64 toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Polletje over de NB:

Poll: Heb jij je NB koeler vervangen door een Zalman NB koeler?
Ja, 1x PCIe, loopt als een zonnetje
Ja, 2x PCIe, loopt als een zonnetje
Ja, 1x PCIe, moest extra koeler bij
Ja, 2x PCIe, moest extra koeler bij
Nee, Lawaai valt wel mee
Nee, Durf niet
Nee, Anders
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=40278&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand, als hij z`n fsb boven de 220 (2,4 tot 2,5GhZ) tot 227 zet dat in 3d aplicaties z`n beeld en geluid bevriest (ohhh shit denk je) en dan toch weer doorgaat? weliswaar op een lagere framerate maar hij gaat door? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tees
  • Niet online
Ik vraag me eigenlijk af of je uberhaupt die NB koeler wel nodig hebt als je niet OC'ed??
Ik heb uit pure frustratie van 't lawaai dat standaardkreng er maar eens uitgetrokken, en in m'n temperatuur is nauwelijks verschil te merken (graadje of 2 hooguit). Nou hebbik nog niet hele zware app's gedraaid tot nu toe, maar vroeg het me gewoon af.

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tkorstanje schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 10:23:
Ik vraag me eigenlijk af of je uberhaupt die NB koeler wel nodig hebt als je niet OC'ed??
Ik heb uit pure frustratie van 't lawaai dat standaardkreng er maar eens uitgetrokken, en in m'n temperatuur is nauwelijks verschil te merken (graadje of 2 hooguit). Nou hebbik nog niet hele zware app's gedraaid tot nu toe, maar vroeg het me gewoon af.
Hoe heb je die temperatuur gemeten dan? De NB is niet standaard voorzien van een tempsensor namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
tkorstanje schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 10:23:
Kijk je wel uit. de temperatuur op het moederbord wordt niet gemeten bij de northbridge! je kunt dus niet zien hoe warm dat ding is! en geloof me. zonder koeling en met dat mieterige koelblokje wat er onder zit wordt hij heel warm. probeer dat alsjeblieft even met een VOCHTIGE vinger... anders verbrand je misschien je vinger.

ik zou je met klem willen aanraden dit niet zo te doen, want er zit zeker niet voor niets een ventilator op. die heb je echt wel nodig. wil je wel passief koelen koop dan een zalman NB koeler (voor een tientje). dan wordt die NB wel warm, maar niet gevaarlijk warm. jij loopt de kans je NB te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tees
  • Niet online
FragDaddy schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 10:47:
[...]

Kijk je wel uit. de temperatuur op het moederbord wordt niet gemeten bij de northbridge! je kunt dus niet zien hoe warm dat ding is! en geloof me. zonder koeling en met dat mieterige koelblokje wat er onder zit wordt hij heel warm. probeer dat alsjeblieft even met een VOCHTIGE vinger... anders verbrand je misschien je vinger.

ik zou je met klem willen aanraden dit niet zo te doen, want er zit zeker niet voor niets een ventilator op. die heb je echt wel nodig. wil je wel passief koelen koop dan een zalman NB koeler (voor een tientje). dan wordt die NB wel warm, maar niet gevaarlijk warm. jij loopt de kans je NB te slopen.
Hmm, goed punt, khad het eigenlijk logischer gevonden als ze die wel in de NB gestopt hadden...maar tnx voor de redding van m'n NB _/-\o_ 8)7
(hij was overigens niet superwarm moet ik zeggen)

Maar wat ik me dus afvraag is of die Zalman net zo goed koelt als de standaardkoeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
tkorstanje schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 11:37:
[...]

Hmm, goed punt, khad het eigenlijk logischer gevonden als ze die wel in de NB gestopt hadden...maar tnx voor de redding van m'n NB _/-\o_ 8)7
(hij was overigens niet superwarm moet ik zeggen)

Maar wat ik me dus afvraag is of die Zalman net zo goed koelt als de standaardkoeler?
nee. helaas wat minder. dus als je serieus gaat overklokken of geen goede ventilatie in je kast hebt is dat ook niet aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragDaddy schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 11:46:
[...]

nee. helaas wat minder. dus als je serieus gaat overklokken of geen goede ventilatie in je kast hebt is dat ook niet aan te bevelen.
Dat is ook vooral afhankelijk van de airflow in je kast. Bij een zeer goede airflow werkt de zalman beter dan de standaardkoeler.

(heb zelf 2x 120mm papst 4412FM (140m3/u @ 38dB) front-intake en rear-outlet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Laatst online: 09-01 11:04
Kalizec schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:28:
[...]

Waarom blaam richting Nvidia? Tis niet alsof Club3D op het lijstje staat van ondersteunde kaarten.
\

Omdat nVidia gare driversupport heeft en medeontwikkelaar is aan BIOS'en gerelateerd aan hun NF4 chipset! Zij hebben SLI bedacht dus moeten ook zorgen voor de goede ondersteuning van SLI bij zowel de moederbord fabrikant als de graka fabrikant. Club3D betaald net als Leadtek of MSI of Albatron veel geld aan nVidia en staan niet op de lijst. Vreemd want hun kaarten zijn geen haar anders op het stickertje na..... vandaar de blaim richting nVidia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tees
  • Niet online
FragDaddy schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 11:46:
[...]

Hmmm...ik was neit van plan (serieus) over te klokken voorlopig, maar ik wil wel graag van dat herriemakende ding af. Kheb niet voor nix een Antec Sonata gekozen, om die boel iets stiller te houden. D'r zit de standaard 120mm fan in, en verder hebbik weinig zware zooi erin zitte, 1x 6600 met standaardkoeler en een 3500+ met boxed koeler. Ik krijg het idee dat het wel moet lukken met die Zalman koeler, maar ik heb geen zin (nog een keer :o ) het risico te lopen m'n NB te fryen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Hmm. Ik begreep al niet waar al die mensen over aan het klagen waren als ze zeiden dat hun NB-koelertje zoveel herrie maakte. Maar goed, nu ben ik er na een maand achter gekomen dat die hele fan op mijn Northbridge dus nooit heeft gedraaid :/
En dat terwijl ik behoorlijk intensief gebruik heb gemaakt van het systeem - nooit problemen gehad! Die heatsink wordt lekker heet, maar het bord heeft zonder problemen gewerkt, en nog steeds. Kennelijk kan die NB wel wat hebben. Ik denk dat het feit dat de 'uitlaat' van mijn Leadtek kaart er precies naast zit wel helpt, en voor enige airflow heeft gezorgd.
Ik heb er meteen een zalman koeler opgezet, en daar voor de zekerheid ook nog een fannetje bij gehangen, en nu voelt hij niet eens echt warm meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 00:08
Misschien een stomme vraag hoor, maar ik begrijp de 1x en 2x PCIe in de poll niet...
Wat heeft datgene dan met het plaatsen van die NB cooler te maken? :?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien of ze 1 pci of 2 pci sloten gevuld hebben met een bruutplankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 13:55:
Misschien of ze 1 pci of 2 pci sloten gevuld hebben met een bruutplankje
Dat was wat ik bedoelde ja, ik heb begrepen dat de NB heter word met 1 dan met 2 kaarten, dus is t wel relevant imho.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Kan je ook niet gewoon een Zalman Fanmate op die NB koeler aansluiten? Of die verbinding aansluiten op een baybus of zo? Thuis lekker stil laten draaien maar op LANparties (of andere plaatsen waar het warm én lawaaierig is) vollenbak gaas geven op die NB.

't is maar een ideetje eigenlijk, want sinds ik enkele dagen geleden ook m'n nieuw systeem met dit bordje heb ineengeprutst zit ik mij ook te ergeren aan het lawaai van die NB koeler. Bovendien ga ik een Arctic VGA cooler op m'n graka monteren, en dan zal die Zalman heatsink helemaal niet gaan.

Alles werkte overigens perfect van de eerste keer bij het ineenknutselen. Moet ik nu trots zijn, of doodsbang? :/

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
EryciusPuteanus schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:17:
Kan je ook niet gewoon een Zalman Fanmate op die NB koeler aansluiten? Of die verbinding aansluiten op een baybus of zo? Thuis lekker stil laten draaien maar op LANparties (of andere plaatsen waar het warm én lawaaierig is) vollenbak gaas geven op die NB.

Alles werkte overigens perfect van de eerste keer bij het ineenknutselen. Moet ik nu trots zijn, of doodsbang? :/
Ik ga dit zelf ook doen. ik sloop het originele fannetje van de headsink af en zet hem op de zalman NB cooler. vervolgens een fanmate erop en langzaam draaien maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

FragDaddy schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:48:
[...]

Ik ga dit zelf ook doen. ik sloop het originele fannetje van de headsink af en zet hem op de zalman NB cooler. vervolgens een fanmate erop en langzaam draaien maar.
Mijn plan was om niks te modden of zo hoor, gewoon die fan die er nu op staat iets langzamer te laten draaien zodat de herrie geen herrie meer is, maar gewoon gezoem dat niet (meer) irriteert.

Zelfde idee als die kerel met zijn toegevoegde weerstandjes, alleen dan met een iets duurdere oplossing :)

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:15
Morgen mijn nieuwe systeem ophalen:
Coolermaster Wavemaster
Asus SLI-dlx
Zalman 7000b-cu
AMD 3500+
Corsair 2x512 3200XL
XFX 6800GT
Benq fp783 17" TFT

Ik kan haast niet w8en :-)
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.