[Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 4

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.133 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag ook mijn eerste ervaringen met de A8N-SLI Deluxe. We hadden eindelijk op het werk twee 6800GT's en een A8N op voorraad die niet gereserveerd waren. Dus ik mocht wel even testsyteempje in elkaar knutsenen. Eerste probleem was de voeding. Een fortron 400W voeding zou volgens de specificaties precies voldoende zijn maar niet veel overhalen. We hadden altijd nog een Enermax liggen mocht de Fortron niet werken.
Na alles in elkaar geknutseld te hebben (3500+, 1 gig geheugen, 80 sata) kreeg ik geen beeld :(
Dit bleek snel verholpen te zijn door het omdraaien van het SLI-bruggetje(dom dom)
Na installatie van windows XP pro draaide alles perfect. Alleen de scores waren van een 1 6800 GT. Alles nagelopen en drivers, sli game launcher, maar werkte allemaal niet scores bleven gelijk aan die van 1 6800. Bleek dat 1 van de 6800 doa is :(
Hoop dat er morgen een nieuwe binnen komt dan kunnen we wat benchmarks neerzetten. Systeem kan dan ook voor de show de winkel in:D
Hoop dat ik zaterdag wat meer ervaringen neer kan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ik lees eigenlijk erg weinig over mensen die ook al eens echt gemeten hebben aan hun board met een DMM.

Als ik het voltage van de chipset meet wat dus ca. 1.55volt zou moeten zijn kom ik uit op een voltage van 1.35volt ongeveer. Dit gemeten op meer dan 1 board. Beetje weinig dus.
Als het vdimm voltage gemeten wordt, dan kom ik uit met bios 1003 (officiele van asuscom.de) als het ingestelt wordt op 2.60volt bij een gemeten waarde van 2.94volt. Dit mooi ophogend aan de instelde waarde in de bios. Maximaal in te stellen is 3.0volt wat gemeten resulteerd in 3.17volt bij mij. Ik heb nog niet met een andere bios gemeten, dus dat kan ik nog niet zeggen of het hiermee te maken heeft.
Wel is het voltage van de vcore eindelijk eens realistisch. Klopt niet geheel wat je instelt met het echte voltage, maar het gaat mooi ophogend tot max. 1.58volt.

Toch blijf ik het een raar board wat betreft overclocken en geheugen. Ik heb momenteel al echt een stuk of 5 verschillende boards getest en ook heel veel verschillend geheugen maar moet concluderen dat tot nu toe het beste bij mij nog het MDT geheugen het doet.
Deze week heb ik 2x512MB TWINMOS met TWINMOS chipjes (geen UTT maar wel BP pcb) getest en kwam hier helemaal niet hoog mee. Geheugen wilde nog niet op 225MHz lopen met 3-3-3-8 timings. Hierna heb ik 2x512MB TWINMOS met MTEC chipjes (50I) (wel UTT maar geen BP pcb) uit week 3 van 2005 getest. Deze deden het ook al heel erg slecht. Nu weet ik natuurlijk dat deze graag veel voltage willen, maar zelfs op de gemeten 3.17volt kreeg ik nog niet eens 200MHz met 2-3-2-5-1T lopend. Op 220MHz met 3-4-4-10-2T wilde het nog niet zonder fouten lopen. Deze modules zijn dus weer direct verder verkocht als gewone modules. :)
Morgen krijg ik 2x512MB TWINMOS Speed Premium die ik eens ga testen. Hopenlijk gaan deze wel wat verder. Tot nu toe gaan de MDT's, ook 2x512MB op 3-3-3-7-1T op maximaal 242(484)MHz wat een snelheid van ca. 7150/7140MB/s oplevert met SiSoftSandra.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balkz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06-2023
@Floppus:
top, de kaart is er in vergelijking niet al te duur dus ik zal hem in de gaten houden :)

Was nichts kostet, ist auch *NIX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 20:12

star-saber

Ryzen

iemand nieuwe nforce drivers al geprobeerd?

http://www.station-drivers.com/page/nvidia%20nforce.htm
zit ook nieuwe ide driver in.
ben alleen huiverig om te kijken of NCQ hiermee werkt

---

Er staat nu ook tenminsta S-ata 1.5 als transfer mode en geen udma 133 8)

[ Voor 19% gewijzigd door star-saber op 28-01-2005 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 22:44:
[...]

Bij Azerty; hij stond daar op pre-order, maar was toch al binnen 4 dagen binnen :*)
Hier
Heb jij hem bij Azerty besteld en binnen gekregen terwijl ze 'pre-order' zeggen?

Dat meen je niet :( Ik heb net nieuw geheugen gekocht omdat ik de 6800GT bij Alternate nog te duur vond. Nu kan ik weer een maand wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Check de FAQ van dit subforum inzake "Hoe is dit systeem?" vragen.

[ Voor 96% gewijzigd door BalusC op 29-01-2005 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zet je je divider eigenlijk in? Ik haalde namelijk met de divider op 11 2700mhz (fsb 300)(mem op 240) maar op 9 haalt hij net 240 :/ fsb van 240 met cpu en mem

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverwing
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-05 17:21
Als het goed is komt morgen mijn Asus de luxe binnen en een Leadtek 6600 GT. Nu heb ik voor mijn nieuw te maken systeem twee Maxtor diamondplus 10 160 GB schijven gekocht. Uit mijn oude computer heb ik nog een 80 gb WD 8 mb cache schijf. Wat raden jullie mij aan om XP op te installeren. Ik heb geen ervaring met RAID. Moet ik nu de 80 gb gebruiken om XP op te zetten en mijn games op de twee Maxtor met RAID 0 (dacht ik). Ik begrijp uit jullie stukjes dat ik de schijven niet op NCQ moet zetten.
Tevens heb ik een Antec Sonata behuizing gekocht met een extra front fan. Wat is jullie ervaring, moet ik deze fan door de Antec Sonata laten controleren of door het moederbord.

[ Voor 6% gewijzigd door Silverwing op 28-01-2005 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:35
Silverwing schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 13:46:
Als het goed is komt morgen mijn Asus de luxe binnen en een Leadtek 6600 GT. Nu heb ik voor mijn nieuw te maken systeem twee Maxtor diamondplus 10 160 GB schijven gekocht. Uit mijn oude computer heb ik nog een 80 gb WD 8 mb cache schijf. Wat raden jullie mij aan om XP op te installeren. Ik heb geen ervaring met RAID. Moet ik nu de 80 gb gebruiken om XP op te zetten en mijn games op de twee Maxtor met RAID 0 (dacht ik). Ik begrijp uit jullie stukjes dat ik de schijven niet op NCQ moet zetten.
Tevens heb ik een Antec Sonata behuizing gekocht met een extra front fan. Wat is jullie ervaring, moet ik deze fan door de Antec Sonata laten controleren of door het moederbord.
Gewoon op die 2x 160 je windows pleuren en 80 al backup

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 19:44
ik wil nieuw pctje gaan opzetten maar nu vroeg ik mij af of de zalman 7700 op de A8N-SLI deluxe wel in de coolermaster centurion 5 past. Iemand enige ervaringen? Of kan ik dan maar beter de 7000 serie nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu de 1004-1001 en kan eindelijk instellen bij welke fan speeds q-fan mag gaan zeuren _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
even een vraagje:

ik heb een raptor 10k toeren schijf op mijn sata aangesloten

maar bij booten zegt ie in het post screen: ata133 bij die schijf ?

moet ik ergens iets veranderen ofzo? want vind hem nou ook niet echt denderend snel

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balkz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06-2023
voor parallel ata is 133MB/s het snelste wat je krijgen kunt, dus volgens mij klopt dat wel :/

Was nichts kostet, ist auch *NIX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45
Modbreak:Offtopic.

[ Voor 100% gewijzigd door BalusC op 29-01-2005 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorArch
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-04 13:13
Zijn er nog andere mensen die vergelijkbare boot problemen ervaren?

Ik heb regelmatig dat het scherm niet aanspringt totaan ik in windows ben (erg onhandig als je in het bios moet zijn) als ik in windows ben doet alles het goed kan uren games draaien, uren interneten. Maar zodra ik reboot of cold boot dan blijft het scherm zwart totaan ik weer in windows ben.
Als ik het bios reset (clear c-mos) dan doet hij het meestal weer gewoon een tijdje maar na een aantal uur dan weer geen boot scherm.

Bios : 1003 (had het probleem ook met 1002 maar minder vaak!)
Videokaart : Leadtek 6800GT (60 graden load)
CPU : 3500+ winchester (48 graden load)
Voeding : Coolermaster Realpower 450Watt
Geheugen : 2x Twinx 1024XL (2GB totaal)
Overclocking : Niet tot hij 100% stabiel is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:42

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

star-saber schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 09:32:
iemand nieuwe nforce drivers al geprobeerd?

http://www.station-drivers.com/page/nvidia%20nforce.htm
zit ook nieuwe ide driver in.
ben alleen huiverig om te kijken of NCQ hiermee werkt

---

Er staat nu ook tenminsta S-ata 1.5 als transfer mode en geen udma 133 8)
Waar staat dat bij jou als ik vragen mag?
Als ik opstart zie ik tijdens POST(of dat scherm erna, die hardwareopsomming iig) SATA disk model en dan ATA133, vind ik niet echt flex eigenlijk...klopt dit?
Lijkt me toch dat een SATA disk in SATA mode moet draaien.
heb er 2 SATA drives inhangen, een Raptor 36GB(boot) en een diamondmax 10 250GB.
Volgens mij zijn dit beide native SATA drives :?

edit: ff duidelijker neergezet

[ Voor 12% gewijzigd door D3ton4tor72 op 28-01-2005 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:26

GekkeR

key = key

Ik kom van een dubbele Raid1 ITE en SIL af en wil ze beide overzetten naar Nvraid zonder dataloss (mirror copy dus).

Kan dat ?
Of kan het alleen op de moeilijke manier :)

--edit

Al opgelost , soms gewoon ff doorzetten met zoeken ;)

--edit2

Woops kom net achter het grote 2+xDiamondmax10's vs A8N-Sli probleem
Elk bios (tot nu toe 1004.001) boven 1002 heeft problemen met het detecteren van 2+xDiamondmax10's tijdens het opstarten.
Als je dus stabiel wilt blijven met oc mogelijkheden (met een DM10) moet je 1002 gebruiken met clockgen voor nu (aangezien 1002 geen bios pci lock heeft).

Of gewoon je DM10's op de sil controler ploppen (Deluxe) :)

[ Voor 78% gewijzigd door GekkeR op 29-01-2005 01:47 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff update over die passieve north bridge cooler van zalman,
ik heb vandaag die termaltake 13 fancontroler met die "termal probes" geinstald en heb de temp metertjes aan de cpublokgeplakt en aan die zm-nb47j en nog 1tje aan de voeding en een los in de kast hangenen (de ax800xt heeft namelijk zelf een hittesensor) de temps zijn bij

normaal gebruik:
CPU = 27.7 (heb ik nu standaart op 2500rpm gezet draaide eerst bij mij op +/- 3500)
NB = 39.5
voeding = 27.0
case = 20.3

na 3 uur gamen(wc3 tft)
CPU = 33.0
NB = 40.3
voeding = 28.2
case = 23.0
de kast is een termaltake tsunami met standaard 2 x 120mm fans en 1 x 90 fan

ik denk zelf dat dit allerzinds redelijke temperaturen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeVision
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:37
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 01:44:
...

normaal gebruik:
CPU = 27.7 (heb ik nu standaart op 2500rpm gezet draaide eerst bij mij op +/- 3500)
NB = 39.5
voeding = 27.0
case = 20.3

na 3 uur gamen(wc3 tft)
CPU = 33.0
NB = 40.3
voeding = 28.2
case = 23.0
de kast is een termaltake tsunami met standaard 2 x 120mm fans en 1 x 90 fan

ik denk zelf dat dit allerzinds redelijke temperaturen zijn :)
dit zijn natuurlijk wel de temperaturen van de heatsinks, bij zowel de cpu als de nb. Ik heb dezelfde opstelling als het ware (tsunami kast & hardcano 13) en na een stevige sessie far cry komt de temperatuur van de heatsink bij mij op 40 graden, terwijl asus probe op datzelfde moment (iets later natuurlijk) gemiddeld een graad of 6 hoger aangeeft (afkomstig dus van de cpu temp sensor van mobo zelf). Nou is zelfs een temp van 46 graden voor een cpu natuurlijk niet al te boeiend, maar voor een NB heb ik eigenlijk geen flauw idee wat de temp mag worden.

beetje off-topic... klopt het trouwens dat je of alle fans manual regelt of allemaal auto? Of kan het wel, per fan manual / auto instellen?

verder heb ik totaal geen problemen met 2 x diamondmax 10 kwa herkennen tijdens opstarten dan, ncq heb ik nog maar niet geprobeerd :) (trouwens geen OC hier, misschien heeft dat er mee te maken?)

[ Voor 4% gewijzigd door CodeVision op 29-01-2005 03:38 ]

"I do not fear computers, I fear lack of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01 18:05

dEATHfLOWEr

Tweak Fiber 1GBit symetrical

Ik hoop niet dat dit als een basic vraagje wordt gezien want ik ben nu al 2 uur aan het zoeken maar kan tot nu toe geen definitief antword vinden op mijn volgende vraag:

Ik heb gisteren bios 1004.100 gedownload. Nu heb ik een Asus A8N-SLI *ZONDER DELUXE*.
Kan ik mijn MB wel met deze bios updaten? Ik krijg namelijk in ASUS Update de melding dat de Bios en de Image niet overeen komen. Volgens ASUS Update is de Image voor de A8N-SLI Deluxe. Iemand hier met een A8N-SLI (zonder deluxe) die mij het verlossende antwoord kan geven?

https://www.avl.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat kan niet. Waarom denk je dan dat er verschillende BIOS'sen zijn voor de non-Dlx en de Dlx?

[ Voor 49% gewijzigd door BalusC op 29-01-2005 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr
  • Laatst online: 01-01 18:05

dEATHfLOWEr

Tweak Fiber 1GBit symetrical

't is best verwarrend omdat vele zeggen 1003.80 of 1004.100 te draaien terwijl ze in hun sig of bericht niet vermelden dat het om een Deluxe versie van de A8N-SLI gaat. Dat doet je dan vermoeden dat het zou werken op een MB zonder Deluxe. Wel jammer weer want voor die zonder Deluxe is helemaal niet na 1001 te krijgen.

https://www.avl.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

D3ton4tor schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 21:45:
[...]

Waar staat dat bij jou als ik vragen mag?
Als ik opstart zie ik tijdens POST(of dat scherm erna, die hardwareopsomming iig) SATA disk model en dan ATA133, vind ik niet echt flex eigenlijk...klopt dit?
Lijkt me toch dat een SATA disk in SATA mode moet draaien.
heb er 2 SATA drives inhangen, een Raptor 36GB(boot) en een diamondmax 10 250GB.
Volgens mij zijn dit beide native SATA drives :?

edit: ff duidelijker neergezet
Wat ik bedoel met de orginele drivers op de cd.
worden de ide controlles adma ck nog wat genoemd.
Daarin stond transfer mode ata133

bij deze nieuwe staat er S-ata-I
durf alleen nog niet NCQ aan te zetten.

iemand al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed, het is dan eindelijk zo ver.

Na 3 weken gebruik is de northbridge koeler versleten en maakt deze giga kabaal waar ik dus flink van baal. RMA is een beetje teveel van het goede, en ik ben bang dat als er een nieuwe fan komt deze ook gewoon weer kabaal begint te maken na enkele weken.

Hetzelfde gezeur had ik al met mijn nforce 2 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Laatst online: 09-07 22:40
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 10:16:
goed, het is dan eindelijk zo ver.

Na 3 weken gebruik is de northbridge koeler versleten en maakt deze giga kabaal waar ik dus flink van baal. RMA is een beetje teveel van het goede, en ik ben bang dat als er een nieuwe fan komt deze ook gewoon weer kabaal begint te maken na enkele weken.

Hetzelfde gezeur had ik al met mijn nforce 2 :(
Plaats gewoon een passive Zalman NB-47 koeler, dan is alles opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twinkey schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 10:40:
[...]

Plaats gewoon een passive Zalman NB-47 koeler, dan is alles opgelost!
Ja, maar ik draai vanaf maandag 2 X 6800GT. Volgens mij heb ik alleen nog maar mensen met een enkele kaart passieve koeling zien gebruiken of 2 X 6600GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Ik snap echt niet waarom mensen een SLI mobo kopen met een ATi kaart.
"vanwege de uitgebreide opties" Firewire? SATA RAID? Er zijn/komen goedkopere mobo's met dezelfde mogelijkheden...

Zonde van je geld als je het mij vraagt, net als een 3500+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Basic. Check de FAQ van dit subforum :)

[ Voor 89% gewijzigd door BalusC op 29-01-2005 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door BalusC op 29-01-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:55

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ja, maar ik draai vanaf maandag 2 X 6800GT. Volgens mij heb ik alleen nog maar mensen met een enkele kaart passieve koeling zien gebruiken of 2 X 6600GT?
In het vorige topic heb ik een paar plaatjes gepost van mijn opstelling met die Zalman. Ik gebruik ook maar 1 6600GT, maar voor het idee heb ik 'm ook even in het onderste slot gestoken. Het is krap, maar met de Club3D versie past het in ieder geval. Ik heb het over deze foto's:
Resolutie: 1024x768
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
misschien een betrekkelijk domme vraag, maar ik het toch een antwoord nodig :P
ik ben bezig om mijn a8n-sli in een computerkast te bouwen, maar nu wil ik front-panel audio aansluiten. Dit is één groot stekkertje voor alle poortjes. Nou zit er standaard over de moederbord connector op twee plaatsen (volgens mij de line out en de mic-in) een jumpertje geplaatst.
Als ik deze verwijder en daardoor mijn front panel audio aansluiting erop kan zetten werkt de line-out connector op de achterkant dan ook nog; of gaat deze ten koste van die op de voorkant?

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja die blijven werken dit geeft je gewoon de mogelijkheid om vooraan een headset aan te sluiten zonder aan de achterkant te moeten gaan prutsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Hassebassie schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 11:34:
[...]

Ik ben heel benieuwd hoe de Plextor 716 A gaat functioneren. In mijn ASUS A8N-SLI systeem weigert deze (inmiddels de tweede) CD's en CD-RW's goed te branden. Plextor heeft hier nog geen oplossing voor. Ik vermoed dat er compatibiliteitsprobleem is met nForce 4-chipset. Kun je me laten weten hoe jouw systeem functioneert?
Tuurlijk, maar ik heb m'n systeem voorlopig nog niet hoor :)
Niet alles is direct leverbaar, dus dat kan nog wel een poosje duren. Hopelijk niet TE lang.

Je hebt wel de laatste BIOS versie voor de Asus A8N en de nieuwste firmware voor die plextor (1.4 is geloof ik net uit en in maart komt 1.5 eraan)?

Edit: Het schijnt aan de UDMA mode te liggen. Het is een bekend probleem met die Plextor brander en dit moederbord. Wanneer je van UDMA 4 naar UDMA 2 overschakelt zou hij vlekkeloos moeten werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Kwistnix op 29-01-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Modbreak:Offtopic. Check de pricewatch.

[ Voor 105% gewijzigd door BalusC op 29-01-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:07

[ Voor 95% gewijzigd door BalusC op 29-01-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een be quiet 400watt. Maar ik hoor hem NIET, die fans zijn zo stil. Ik zou het doen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Heb vanmiddag nog een 20 -> 24 pins convertor kunnen kopen voor de ATX voedingsplug.
Echter ik krijg nu ook (tot aan windows geladen is) een zwart scherm.
Monitor is aangesloten via DVI, maar meld toch out of sync.

Bios versie die ik draai is inmiddels wel 1003 final (de laatste van 20-01)

niet echt flex dus, mijn 2e harde schijf (diamondmax 10 SATA) word inmiddels wel weer herkend, ik snap er niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
XorArch schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 20:12:
Zijn er nog andere mensen die vergelijkbare boot problemen ervaren?

Ik heb regelmatig dat het scherm niet aanspringt totaan ik in windows ben (erg onhandig als je in het bios moet zijn) als ik in windows ben doet alles het goed kan uren games draaien, uren interneten. Maar zodra ik reboot of cold boot dan blijft het scherm zwart totaan ik weer in windows ben.
Als ik het bios reset (clear c-mos) dan doet hij het meestal weer gewoon een tijdje maar na een aantal uur dan weer geen boot scherm.

Bios : 1003 (had het probleem ook met 1002 maar minder vaak!)
Videokaart : Leadtek 6800GT (60 graden load)
CPU : 3500+ winchester (48 graden load)
Voeding : Coolermaster Realpower 450Watt
Geheugen : 2x Twinx 1024XL (2GB totaal)
Overclocking : Niet tot hij 100% stabiel is!
Mijn specs lijken er wel op (zelfde leadtek kaart, zelfde geheugen, alle biossen geprobeerd). Lijkt me een niet goed werkende 6800GT, of je monitor reageert niet goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:09
zo. ik heb mijn nieuwe computer ook in elkaar geschoefd.
alles werkte in 1x. ben nu XP aan het installeren.

specs.
Asus A8N-SLI Deluxe (duh.)
AMD 3500+
Zalman 7000Cu
Corsair Twinx 1024 3200XL
LianLi pc71 servercase (lekker ruim en supermooi / superhandig! aanrader!)
Enermax 465watt voeding
Maxtor 300Gb
XFX 6800GT

en in die laatste zit het probleem. de fan van dat ding maakt echt een pestherrie. is dat ding temprature-controlled? en gaat ie langzamer draaien als de drivers geinstalleerd zijn ofzo? of moet ik gewoon snel een zalman koeler kopen voor dat ding?

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Laatst online: 22:18
sjakietrekhakie schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 10:54:
Ik snap echt niet waarom mensen een SLI mobo kopen met een ATi kaart.
"vanwege de uitgebreide opties" Firewire? SATA RAID? Er zijn/komen goedkopere mobo's met dezelfde mogelijkheden...

Omdat dit moederbord geruime tijd het enige fatsoenlijke moederbord was met Socket939 én PCI-express en daarnaast veel uitgebreide mogelijkheden. Het enige goedkopere moederbord met nForce4 is volgens de pricewatch op dit moment de Gigabyte K8NF-9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Laatst online: 03:52

Stefano

Ondertitel Not Found

FragDaddy schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 20:13:
zo. ik heb mijn nieuwe computer ook in elkaar geschoefd.
alles werkte in 1x. ben nu XP aan het installeren.

specs.
Asus A8N-SLI Deluxe (duh.)
AMD 3500+
Zalman 7000Cu
Corsair Twinx 1024 3200XL
LianLi pc71 servercase (lekker ruim en supermooi / superhandig! aanrader!)
Enermax 465watt voeding
Maxtor 300Gb
XFX 6800GT

en in die laatste zit het probleem. de fan van dat ding maakt echt een pestherrie. is dat ding temprature-controlled? en gaat ie langzamer draaien als de drivers geinstalleerd zijn ofzo? of moet ik gewoon snel een zalman koeler kopen voor dat ding?
Vergelijkbare specs hier en eveneens te veel herrie. Ik heb vanmiddag zowel de cooler van de XFX als de NB vervangen door de welbekende Zalmancoolers. Een klein beetje buigen aan de onderste ribben van de VGA cooler en de NB-47 goed positioneren (lage kant naar achterkant kast), dan past het net. Kan het je aanraden, scheelt de helft in geluid.
sjakietrekhakie schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 10:54:
:?

De 3500+ lijkt mij met afstand de beste prijs/kwaliteitsverhouding te hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Stefano op 29-01-2005 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Stefano schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 20:31:
[...]

Vergelijkbare specs hier en eveneens te veel herrie. Ik heb vanmiddag zowel de cooler van de XFX als de NB vervangen door de welbekende Zalmancoolers. Een klein beetje buigen aan de onderste ribben van de VGA cooler en de NB-47 goed positioneren (lage kant naar achterkant kast), dan past het net. Kan het je aanraden, scheelt de helft in geluid.
Bedankt voor je info. de zalman NB cooler heb ik al liggen. nog niet geinstalleerd (eerst maar eens zo proberen of ie stabiel is) de zalman grafische kaart cooler zal ik bestellen.
:?

De 3500+ lijkt mij met afstand de beste prijs/kwaliteitsverhouding te hebben.
vind ik ook. niet iedereen is een overclocker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

Nou ik ben nu test draaien (pas 5 min) met de laatste beta drivers en NCQ aan.
Specs zie sig.

ik zet bevindingen hier neer :)

-----
Machine check exception kwam ineens 8)7
Dus NCQ voorlopig afblijven nog

[ Voor 25% gewijzigd door star-saber op 29-01-2005 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragDaddy schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 21:12:

[...]

vind ik ook. niet iedereen is een overclocker.
Ehm de 3500+ kost ongeveer 250 euro en de 3200+ 180-200 euro. Voor 50 euro meer heb je...? Zelfde kloksnelheid en zelfde kb cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 23:06:
[...]

Ehm de 3500+ kost ongeveer 250 euro en de 3200+ 180-200 euro. Voor 50 euro meer heb je...? Zelfde kloksnelheid en zelfde kb cache.
Haal jij nu niet een s754 (single channel) en s939 (dual) door elkaar? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 23:06:
[...]

Dat is dus niet waar.
De S754 3200+ heeft dezelfde kloksnelheid als de S939 3500+, maar dat is de 130 nm core en S754 ondersteund ook geen dual channel geheugen.

http://www.xbitlabs.com/a...play/athlon64-90nm_3.html

[ Voor 18% gewijzigd door Kwistnix op 29-01-2005 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Ok, heb nu dus echt iets mafs ontdekt:

Als je een WD raptor hebt, en een diamondmax 10 en je flashed bios 1003 final erop, verdwijnt je diamondmax 10 drive kompleet, dit heeft me heel wat |:( gekost, ben er nu iig achter...

Voorlopig bios versie 1002 voor mij dus weer.

Ik denk dat ze bij Asus heel wat te sleutelen hebben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

*dubbel* ben beetje :O sry

[ Voor 91% gewijzigd door D3ton4tor72 op 30-01-2005 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garaddon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 21:05
Maar ja, dan moet je wel overclocken, en van overclocken gaat de pocessor toch sneller kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik heb vandaag mijn proc. even proberen over te clocken.

maar ik krijg heel snel blauwe schermen.

ik heb de V-Core verhoogd maar het maakt niks uit! :S

iemand ervaringen ?

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Ik heb hem nu draaien. Q-fan? aangezet in de bios. denk dat ik daar mijn twee achterste chassis-fans op zet (Q-fan doet toch alleen de CPU koeler en Case 1?) want mijn CPU-koeler, Voeding en voorste casefans zijn al regelbaar in snelheid.

ik had gisteravond nog wel iets vreemds. midden in een spel loopt ie vast (freeze up) computer via de reset knop opnieuw gestart en vervolgens een lange piep en een vrouwenstem met iets over een memory probleem. ik mijn twee geheugenbankjes wat beter aangedrukt en toen deed ie het weer. tot nog toe geen last meer van gehad. maar vind het wel eng. iemand een suggestie? geheugen is corsair 3200XL. dus zou compatible moeten zijn.
Althwen schreef op zondag 30 januari 2005 @ 02:17:
[...]

Maar ja, dan moet je wel overclocken, en van overclocken gaat de pocessor toch sneller kapot
Daar zou ik me niet te druk over maken. of je CPU nu 50 of 20 jaar mee gaat. over 3 jaar heb je toch al een andere PC.

ik ben tot op een paar jaar geleden flink zwaar aan het overklokken geweest, met waterkoeling en alles en heb nog nooit wat kapot gehad. maarja. was ook nooit echt 100% stabiel. dat vond ik niet zo'n probleem als ik een spelletje aan het doen was (1x per week een crash ofzo is dan niet zo erg) maar wel als toen ik voor mijn werk en prive steeds meer ging programmeren. lekker is dat als je een paar uur code kwijt bent. dat gebeurt je dus maar 1x ! vandaar dat ik nu niet meer overclock. ben ook geen die-hard gamer meer die elke FPS 'nodig' heeft en heb de tijd niet meer om zelf een compleet watergekoeld systeem te bouwen. (maakte altijd alles zelf, radiator, koelblokken, etc)

[ Voor 26% gewijzigd door FragDaddy op 30-01-2005 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FallenAngel666 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 23:31:
[...]

Dat is dus niet waar.
De S754 3200+ heeft dezelfde kloksnelheid als de S939 3500+, maar dat is de 130 nm core en S754 ondersteund ook geen dual channel geheugen.

http://www.xbitlabs.com/a...play/athlon64-90nm_3.html
Jullie hebben gelijk :> maar persoonlijk zou ik voor 60-70 euro meer geen 200mhz cpu kopen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
star-saber schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 22:52:
Nou ik ben nu test draaien (pas 5 min) met de laatste beta drivers en NCQ aan.
Specs zie sig.

ik zet bevindingen hier neer :)

-----
Machine check exception kwam ineens 8)7
Dus NCQ voorlopig afblijven nog
Bij mij heeft NCQ met Seagate drives nog geen enkel probleem gegeven. Welke drives gebruik jij dan, want dat lijkt me in dit verband wel relevant...
edit:
Net BIOS 1004.001 erop gezet en de 6.37 nForce drivers, met NCQ aan nog steeds geen enkel probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door Appelsap op 30-01-2005 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
Bedankt voor de tip. Ik heb inderdaad op een ander forum ontdekt http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=122074 dat er een compatibliteitsprobleem is met een PX 716A en dit moederbord. Ik heb de drivers teruggeschroefd naar Multi-word DMA-2 (UDMA-2 werkte niet) en het branden van cd's is opgelost. Vreemd genoeg was het branden van DVD onder UDMA 4 geen enkel probleem. Ik heb Plextor gemaild dat ik dit een tijdelijke oplossing vind en dat ik hoop dat dit probleem opgelost kan worden. Inderdaad komt firmware 1.5 in maart.
FallenAngel666 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 13:42:
[...]

Tuurlijk, maar ik heb m'n systeem voorlopig nog niet hoor :)
Niet alles is direct leverbaar, dus dat kan nog wel een poosje duren. Hopelijk niet TE lang.

Je hebt wel de laatste BIOS versie voor de Asus A8N en de nieuwste firmware voor die plextor (1.4 is geloof ik net uit en in maart komt 1.5 eraan)?

Edit: Het schijnt aan de UDMA mode te liggen. Het is een bekend probleem met die Plextor brander en dit moederbord. Wanneer je van UDMA 4 naar UDMA 2 overschakelt zou hij vlekkeloos moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverwing
  • Laatst online: 16-05 17:21
Mijn moederbord binnengekregen en XP Pro geinstalleerd op twee Maxtor Diamondplus 10 schijven, raid 0 op de NVraid controller. Als ik nu opstart, dan komt het Asus Setup logo scherm voor en start hij na enkele seconden opnieuw op. Dan krijg ik opnieuw het Asus Setup logo scherm en dan gaat hij verder, maar dan ziet hij mijn schijven niet. Pas als ik op F1 continue druk, gaat hij verder naar windows. Kan iemand mij helpen, ik heb de bios nog niet geupdate, moet ik naar een andere bios versie gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Wellicht als je 'halt on no errors' aan zet ofzo, F1 moet je meestal drukken als hij een melding geeft van iets.

Het lukt mij trouwens niet om USB2 fatsoenlijk aan de praat te krijgen. Mijn windows is volledig geupdate, maar zodra ik een usb2 device inplug geeft hij aan dat ik geen hi-speed poorten heb. De cd zegt alleen dat windows ge-update moet zijn. Iemand anders hier ervaring mee ?

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Laatst online: 03-09 00:08
Zo, ik heb eindelijk m'n A8N-SLI setjes in elkaar gezet...

Asus A8N-SLI Deluxe
AMD Athlon64 3000+
1024MB JetRam Memory

Ik heb er een Arctic-Cooling Freezer64 CPU cooler op gezet.
Het past net, maar het geeft geen problemen, en 28 graden idle stoor ik me ook niet aan :)

Afbeeldingslocatie: http://www.biesma.demon.nl/a8n-sli/freezer64.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.biesma.demon.nl/a8n-sli/a8n-sli+freezer.JPG

Ik heb er 2x 512mb JetRam 2.5-3-3 erin zitten, getest met QuickTech, en dit werkt allemaal zonder problemen.

De temperaturen lees ik nu uit met Asus Probe, ik heb het al geprobeerd met MBM (Motherboard Monitor) maar hier staat de A8N-SLI nog niet tussen.
Is er hier misschien al een fix voor oid??
Want ik vind MBM toch wel ff een heel stuk fijner dan Probe...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquilaDus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01-2019
Silverwing schreef op zondag 30 januari 2005 @ 12:24:
Mijn moederbord binnengekregen en XP Pro geinstalleerd op twee Maxtor Diamondplus 10 schijven, raid 0 op de NVraid controller. Als ik nu opstart, dan komt het Asus Setup logo scherm voor en start hij na enkele seconden opnieuw op. Dan krijg ik opnieuw het Asus Setup logo scherm en dan gaat hij verder, maar dan ziet hij mijn schijven niet. Pas als ik op F1 continue druk, gaat hij verder naar windows. Kan iemand mij helpen, ik heb de bios nog niet geupdate, moet ik naar een andere bios versie gaan?
Ik word hier niet echt vrolijk van. Ik ben zelf van plan om ook zo'n config te gaan gebruiken in combinatie met nog een losse WD Raptor en ik las dat die 2 ook niet goed samen werken bij sommige Bios versies. Is er op dit moment een Bios waar je zo'n RAID DiamondMax10 koppel en een Raptor aan het werken krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag hebben jullie ook problemen met club3d 6600gt.

Nou ik wel ik wil het spel MOH pacific assault spelen maar gaat bijna direct op stand-by de monitor.

verdere specs:

Asus A8N-SLI deluxe
AMD 63 3000+
1024 MB (2x512MB corsair value select)
windows xp sp2
norton 2005

kan dit liggen aan het moederbord???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

AquilaDus schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:56:
[...]

Ik word hier niet echt vrolijk van. Ik ben zelf van plan om ook zo'n config te gaan gebruiken in combinatie met nog een losse WD Raptor en ik las dat die 2 ook niet goed samen werken bij sommige Bios versies. Is er op dit moment een Bios waar je zo'n RAID DiamondMax10 koppel en een Raptor aan het werken krijgt?
Bios 1002 gaat goed bij mij, 1003 dus niet(zoals hierboven ergens ook al gemeld).
Ik wil eigenlijk een bug rapport oid melden bij asus over bios 1003, het gaat fout bij mij icm met een 36GB raptor en een 250GB diamondmax 10.
Ik denk zelf dat het in de detectie zit.

Zodra ik 1003 erop flash is er niets aan de hand, zodra ik de PC geshutdowned heb, en een tijdje uit heb laten staan(nachtje) is ie de diamondmax dus helemaal kwijt.
Mobo ziet de diamondmax pas weer zodra ik 1002 erop terug flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was ik nog vergeten te melden qtec voeding 550 watt.
en 66.31 nvidia driver.
Ik heb net nog even gespeeld maar naar een 1uur te hebben gespeeld(Medal of Honor pacific assault) gaat die in een keer op standby.
Waar kan dit aanliggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 16:41:
Dat was ik nog vergeten te melden qtec voeding 550 watt.
en 66.31 nvidia driver.
Ik heb net nog even gespeeld maar naar een 1uur te hebben gespeeld(Medal of Honor pacific assault) gaat die in een keer op standby.
Waar kan dit aanliggen.
Qtec is nou niet bepaald een merk dat erom bekend staat goede voedingen te maken ;) maar het werkte al.
Check eens of je C&Q aan hebt staan, en zo ja shakel dit eens uit, sommige spellen vinden een dynamisch switchende CPU niet grappig, oh, en monitor je temps eens:CPU, GPU, case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 15:25:
Ik heb een vraag hebben jullie ook problemen met club3d 6600gt.

Nou ik wel ik wil het spel MOH pacific assault spelen maar gaat bijna direct op stand-by de monitor.

verdere specs:

Asus A8N-SLI deluxe
AMD 63 3000+
1024 MB (2x512MB corsair value select)
windows xp sp2
norton 2005

kan dit liggen aan het moederbord???
bij mij draait dat spel wel.. met XFX 6800GT. maar.. crashed wel soms. weet niet of het het spel is of de computer. crashed naar windows. heb er verder nog weinig spellen mee gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Zijn er nog meer mensen die de software van asus niet geïnstalleerd kregen? Ik krijg alleen asusprobe aan de praat, bij de rest krijg ik een IOdriver error. Ik heb geen idee wat het is. Op google was ook niks te vinden. Zo'n nieuw moederbord heeft dus ook zijn nadelen. Maar verder echt het ultieme bord vind ik. Ik wil nooit meer anders. Ik had ook problemen met die q-tec voeding, mijne was 350 watt. Maar ik zie al dat veel mensen problemen ermee hebben. Het blijkt dus toch een gevoelig bordje voor de voeding. Misschien dat het bepaalde lijnen checkt en zodra deze ergens onder komen, reset hij.

Met mijn qtec draaide het allemaal wel maar ging ik gamen dan werd het instabiel. Bij pacific assault resette hij een keertje en daarna ging hij uit en niet meer aan. Was mijn videokaart kaduuk. Die kaart is vervangen inmiddels en ik heb ook een zwaardere voeding.

Ik zit er ook over te denken om die Northbridge te vervangen, door zo'n passieve koeler, Echt warm wordt hij namelijk niet. Ik lees dat mensen het al gedaan hebben, maar is het ook stabiel?

[ Voor 64% gewijzigd door REDFISH op 30-01-2005 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
REDFISH schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:24:
Zijn er nog meer mensen die de software van asus niet geïnstalleerd kregen? Ik krijg alleen asusprobe aan de praat, bij de rest krijg ik een IOdriver error. Ik heb geen idee wat het is. Op google was ook niks te vinden.
Hier heb ik dus ook problemen mee...
Ik hoop ook op een oplossing.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe.. na ruim 2,5 uur deze thread nalezen (om geen overbodige vragen te stellen) verder...
Game-Freak schreef op zondag 30 januari 2005 @ 12:36:
AMD Athlon64 3000+
1024MB JetRam Memory

Ik heb er een Arctic-Cooling Freezer64 CPU cooler op gezet.
Het past net, maar het geeft geen problemen, en 28 graden idle stoor ik me ook niet aan :)
Drie vraagjes:
  1. Is hij echt zo stil? (volgens tweakers hadden de reviewers de koeler niet in de behuizing tijdens de testen :?) Het lijkt me dat deze koeler toch wel flink wat extra airflow moet hebben wil hij voldoende koelen (zelfs op een niet-overgeclockt systeen). Dat werkt die "stilheidsfactor" toch wel tegen...
  2. Gaat dat fannetje ook niet als een malle spinnen om de boel koel te houden? Zo'n klein fannetje verslijt dan toch eerder dan de grotere variant op de Zalman? Heb je weer herrie, zoals bij die NB. |:(
  3. Zal zo'n kleinere fan ook niet onvoldoende airflow genereren om de passieve Zalman NB koeler van airflow te voorzien?
Wel relaxt natuurlijk als het bovenstaande niet van toepassing is: dan past de NB koeler er gemakkelijk naast zonder gedraai of wat dan ook... :P
F!REBRED is geen over-clocker, maar houdt wel van stilte, dus is voornamelijk geinteresseerd in de niet-overclock resultaten.. Heb dit ding trouwens in mijn handen gehad; wat de Zalman 7700 in breedte is, is dit ding in hoogte: kolossaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ok... nu een echte n00b vraag... hoe the neuk zet ik ncq aan :? Ik heb de FAQ hier al doorzocht, op microsoft al gevonden wat het is (maar dat wist ik al) maar hoe je het aanzet :? Ik heb bij apparaatbeheer > schijven > opties al rondgebladerd....

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Roeligan schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:23:
Ok... nu een echte n00b vraag... hoe the neuk zet ik ncq aan :? Ik heb de FAQ hier al doorzocht, op microsoft al gevonden wat het is (maar dat wist ik al) maar hoe je het aanzet :? Ik heb bij apparaatbeheer > schijven > opties al rondgebladerd....
Onder eigenschappen van je sata controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
mhh, zit met een probleempje.. en ik weet niet of een van jullie daar ervaring mee heeft,
zie hier:
crosspost uit het grote waterkoel topic

maar de NB daarvan zit echt gevaarlijk dicht in de buurt van de GPU, heeft iemand hier ervaring mee? zou dit passen als ik alles met WC ga coolen?
Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/images/articles/11043407547iLxxKwiEv_1_5_l.jpg

anders pak ik de Asus A8V-E (met de VIA 890 chipset, (ook met pci-e))
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/mb/socket939/a8v-e-d/a8v-e-d_l.jpg

Die heeft in elk geval meer ruimte...
wat denkt WC'd got hier van?

Er komt een 6800GT in te hangen, die is dus wat langer dan de 6600gt, en nu lijkt het me niet echt veilig met de slangen die naar mn NB gaan..
Heeft iemand hier zn mobo watergekoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sry als het al uitvoerig is besproken maar ik heb even geen tijd om 100den replies na te pluizen.
Is er al weet om de vcore van de A8N sli op te drijven naar 1.7-1.75 Volt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Stefano schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:30:
[...]

Onder eigenschappen van je sata controller
thx... done :)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
[b]Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:12Drie vraagjes:
  1. Is hij echt zo stil? (volgens tweakers hadden de reviewers de koeler niet in de behuizing tijdens de testen :?) Het lijkt me dat deze koeler toch wel flink wat extra airflow moet hebben wil hij voldoende koelen (zelfs op een niet-overgeclockt systeen). Dat werkt die "stilheidsfactor" toch wel tegen...
  2. Gaat dat fannetje ook niet als een malle spinnen om de boel koel te houden? Zo'n klein fannetje verslijt dan toch eerder dan de grotere variant op de Zalman? Heb je weer herrie, zoals bij die NB. |:(
  3. Zal zo'n kleinere fan ook niet onvoldoende airflow genereren om de passieve Zalman NB koeler van airflow te voorzien?
Wel relaxt natuurlijk als het bovenstaande niet van toepassing is: dan past de NB koeler er gemakkelijk naast zonder gedraai of wat dan ook... :P
F!REBRED is geen over-clocker, maar houdt wel van stilte, dus is voornamelijk geinteresseerd in de niet-overclock resultaten.. Heb dit ding trouwens in mijn handen gehad; wat de Zalman 7700 in breedte is, is dit ding in hoogte: kolossaal!
Hij is ECHT stil..!!! :P

Maar ik denk dat de reden dat ie zo stil is, is dat ie zoveel warmte kwijt kan in dat super grote koelblok, en daarom ook minder toeren hoeft te maken om alles koel te houden.
Want hij is echt super koel, ik heb luchtkoeling, en ik draai nu 3000+ @ 2411Mhz ( 3800+ ) en hij is stressed nog niet hoger geweest dan 42 graden!
Die fan is echt onwijs stil, want er zit echt helemaal niks om die fan heen...
En dit alles met Cool en Quite aan, de fan draait dus maar 1000rpm. :z

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 20:40

OMX2000

By any means necessary...

Ik heb momenteel een Enermax voeding, met volgens mij een 20 pins voeding. Moet ik dan nog allerlei verloopstekkers zien te regelen?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Laatst online: 27-08 11:32
Ik heb het boekje van het moederbord gelezen, de site van Asus geraadpleegd, gegoogled, Got afgezocht, Antec documentatie en alle delen van [rml][ Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 4[/rml] gelezen, maar kan het niet vinden.

Bij de Antec Sonata zit een extra aansluiting bij de voeding om je PSU fan te monitoren. Waar kan je die dan op aansluiten.

Ik heb nog twee case fan aansluitingen vrij op m'n mobo, maar die geven toch ook stroom? De fan van de PSU draait al dus stroom hoeft die niet te krijgen.

Wie biedt hulp?

En oh ja, draait de chipset fan van jullie A8N-SLI ook constant boven de 8000 toeren p/min? (Mobo temp is constant 36 graden). Ik las dat iemand de chipset fan niet kon monitoren met Asus Probe maar ik heb alles vandaag geinstalleerd en kan gewoon monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
OMX2000 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 20:53:
Ik heb momenteel een Enermax voeding, met volgens mij een 20 pins voeding. Moet ik dan nog allerlei verloopstekkers zien te regelen?
ik heb hier ook een enermax inzitten en ik heb ook gewoon de 20 pins voeding in gebruik. draait prima.

vergeet niet het losse 4 polige 12 volt kabeltje aan te sluiten (boven de CPU)
Ik las dat iemand de chipset fan niet kon monitoren met Asus Probe maar ik heb alles vandaag geinstalleerd en kan gewoon monitoren.
Jup ook boven de 8000 toeren.. herrie ding. gaat er binnenkort ook af. heb de zalman NB koeler al naast me liggen.

je kunt de fanspeed wel monitoren, maar de temperatuur niet.

[ Voor 29% gewijzigd door FragDaddy op 30-01-2005 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Ik heb er een Maxtor 200GB DiamondMax 10 in zitten, maar bij Windows setup zag hij er maar 131 GB. Na de installatie wordt de harde schrijf gezien als removable media. Ik kan dus kiezen om station c:\ veilig te verwijderen. }:O

Heeft dit iets te maken met moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Mickman schreef op zondag 30 januari 2005 @ 21:16:
Ik heb er een Maxtor 200GB DiamondMax 10 in zitten, maar bij Windows setup zag hij er maar 131 GB. Na de installatie wordt de harde schrijf gezien als removable media. Ik kan dus kiezen om station c:\ veilig te verwijderen. }:O

bij mij (win XP pro) zag ie de volle 300gig.. naja. 289gig. (zelfde schijf als jij alleen dan 300Gb variant)

die SATA is hot-plugable. (je krijgt bij je mobo zelfs een bracket zodat je extern SATA schijven kan inpluggen). dus jah. ook de schijf waarop je C:\ partitie staat is hot-plugable. (stel dat je een dikke raid-array hebt.. toch wel makkelijk dan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeVision
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:37
Mickman schreef op zondag 30 januari 2005 @ 21:16:

had ik ook, maar bij disk management (cp -> admin options -> computer management -> disk management) zie je dan windows ze wel herkend, maar omdat het nog niet geformat is er verder niks mee doet nog. Daar kan je de rest (andere 60 gb oid) dan ook formatten.

En sata is altijd removable media ja, beetje irri dat icoontje altijd daar, maar ach..

"I do not fear computers, I fear lack of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Nu online

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Op de silicon RAID controller heb je trouwens geen last van het safely remove hardware icoontje, hoewel deze ook SATA is. Wel jammer dat je met een Raid 1 op de silicon controller dus niet een van je disks safely kunt removen. Zou op zich wel handig zijn als je een harddisk mee kon nemen als backup terwijl de andere gewoon door kon gaan met de programma's die op dat moment draaiden ;)
Weet iemand of dit wel kan met NVRaid, dat je dus met een Raid1 terwijl windows draait 1 van de 2 schijven safely removed? Gewoon eruit trekken kan natuurlijk wel, maar dan is je filesystem brak (vanwege openstaande bestanden), beetje jammer als backup dus :(

[ Voor 28% gewijzigd door OruBLMsFrl op 30-01-2005 21:59 ]

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
CodeVision schreef op zondag 30 januari 2005 @ 21:44:
[...]

had ik ook, maar bij disk management (cp -> admin options -> computer management -> disk management) zie je dan windows ze wel herkend, maar omdat het nog niet geformat is er verder niks mee doet nog. Daar kan je de rest (andere 60 gb oid) dan ook formatten.

En sata is altijd removable media ja, beetje irri dat icoontje altijd daar, maar ach..
Je hebt gelijk. Die overige 180 gig was verstopt. Wat gebeurt er eigenlijk als ik op dat icoontje klik. Hoe kan ik nou een system-partition verwijderen als het OS daarop draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 10:34

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

harde schijf problemen heb ik ook met dit bordje. Mijn oude maxtor diamond plus 9 160GB wil dus met geen mogelijkheid samenwerken met de nvidia chipset. onder windows niet, onder linux niet, nergens. Hij wordt gewoon door het bios herkend, maar zodra je iets met een OS gaat doen, zorgt die schijf (of die controler) er voor dat de boel crashed. Met me nieuwe diamonmax 10 160GB heb ik dat probleem dus niet. die werkt als een zonnetje. en op de sillicon image controler werkt me oude schijf ook gewoon, alleen die controler is traag met op starten :( iemand een idee voor een oplossing?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR

GekkeR

key = key

Ik ben nu ook eindelijk aan het spelen met mijn A8N :)

Kom alleen iets raars tegen :
5xHTT200 = 2x1000FSB = Niks aan de hand.
4xHTT200 = 2x800FSB = Niks aan de hand.
4xHTT250 = 2x1000FSB = Post / Boot interrupted bios error.
2xHTT250 = 2x500FSB = Niks aan de hand.

Waarom geeft het bios bij mij die fout bij die 4x ?
Als ik er logisch naar kijk zou het gewoon moeten werken maar ik zal wel iets niet zien |:(
Geheugen staat op ddr200 cas3 en de cpu draait ook op sub 2GHz snelheid.

Draai overigens bios 1002 (ivm Maxtor DM10 schijven) , zou het daar aan liggen ?

[ Voor 25% gewijzigd door GekkeR op 31-01-2005 00:17 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke bios bevalt nu het best? Is dat 1004-01? Of toch de officiële 1003 final of misschien toch 1003-04? Die vraag stel ik dan vooral omdat ik de Winchester 3000+ heb gekocht vanwege de oc mogelijkheden.

Nu ben ik wat oc een newbie dus ik doe misschien iets fout. Maar met een van de 1003 releases heb ik met 2*6600gt een 3dmark03-score van 12000 gehaald, met de 1004-01 bios is dit maximaal 8000. En dan maakt het nauwelijks uit of ik sli inschakel of niet.

Met de 1003 biossen heel veel problemen gehad met opstarten en herstarten. Ik dacht dat het de tagan voeding was maar met de 1004-01 waren al die problemen volledig verdwenen. Ik heb dus erg gemengde gevoelens over de 1004-01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb op dit moment een ASUS A7N8X Deluxe met een RAID 1 (mirror) SATA 80 GB Seagate setje. Deze zijn dus aangesloten op de sillicon image sata controller. Nu komt ook voor mij deze week een ASUS A8N-SLI binnen :D maar nu weet ik dus niet hoe ik deze RAID array over moet/kan zetten.

Zowieso zijn er 2 controllers om uit te kiezen, de NVIDIA en de Sillicon Image. Ik vermoed dat voor RAID de sillicon image controller het beste is? (aangezien die standaard is geconfigureerd voor RAID volgens de handleiding). Kan ik mijn RAID 1 setje gewoon uit de A7N8X-deluxe trekken en inprikken op mijn nieuwe bord en werkt het dan spontaan? Of moet er meer gebeuren?

* itsme is een beetje de weg kwijt met al die controllers en poorten 8)7

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorArch
  • Laatst online: 18-04 13:13
..Appelsap schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:53:
[...]

Mijn specs lijken er wel op (zelfde leadtek kaart, zelfde geheugen, alle biossen geprobeerd). Lijkt me een niet goed werkende 6800GT, of je monitor reageert niet goed...
Ik ben er intussen achter dat het probleem zich elke keer voordoet als ik mijn systeem reset tijdens de POST zodra hij vanuit windows of tijdens het laden van windows reset wordt is er geen probleem! Videokaart lijkt mij niet het probleem daar hij uren lang 3Dmark en games kan draaien zonder probleem, en het probleem zoals boven beschreven voordoet op het moment dat ik de computer heb uitgezet of gereset gedurende de POST, en een bios reset het probleem altijd weer oplost.... Monitor is onwaarschijnlijk omdat ik dan verwacht dat hij het nooit zou doen, niet meestal wel maar af en toe niet. En als hij niet werkt hij pas weer gaat werken op het moment dat ik het bios gereset heb. Plus dat een andere monitor aansluiten (CRT i.p.v. TFT) het probleem ook niet oplost totdat ik het bios gereset heb.

Ik heb overigens 1 keer een melding gehad dat de "VGA test failed" het herstarten van de pc heeft dat toen weer opgelost.

Ik kijk het nog wel even aan, nu ik een idee heb wat het probleem veroorzaakt kan ik het hopelijk zo vaak mogelijk voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:24:
Zijn er nog meer mensen die de software van asus niet geïnstalleerd kregen? Ik krijg alleen asusprobe aan de praat, bij de rest krijg ik een IOdriver error. Ik heb geen idee wat het is.
Had hetzelfde probleem.
Als je de drivers van de cd installeert, komen die automatisch op de C: schijf terecht.
Bij de software kan je kiezen waar je ze wilt installeren.
Toen ik de software op een andere partitie dan de C: zette, kreeg ik ook die I/O errors.
Indien ik ze echter in een willekeurige map op de C: zette, werkte al de software zonder problemen.Tlijkt miscchien raar maar ik zou het toch eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees net over iemand die problemen heeft om 2 schijven in raid 0 te zetten, krijg ik ook problemen als ik in dit bord twee 74 Gb Raptors in RAID 0 probeer te douwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Mijn ervaringen zijn tot nu tog nog redelijk.

Afgelopen weekend flink gegamed op mijn PC, en na een paar uur kreeg ik artifacts in het 3d gebeuren. Dit werd veroorzaakt door een defecte VGA kaart.
Na het vervangen van de VGA kaart. Kreeg ik in 4 uur battlefield vietnam en DC 2x een crash to desktop.
Nu heb ik ook problemen met het fikken van DVD's, krijg allemaal power calibration error's (nieuwste firmware)

Ga nu de nieuwe beta drivers proberen kijken of het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Aaargh help! Ik heb net met behulp van de Asus programma'tjes een eigen boot logo er in gezet en de bios geflashed met deze nieuwe versie, gebaseerd op de 1003 BIOS die al draaide. Dit alles met de Asus Utilities onder Windows. Alles is netjes volgens het programma afgerond.

Nu reboot ik en zie dat de RAID controller weer aan staat..dus netjes weer in de BIOS uitgezet. Alles start op, tot hij gaat zoeken naar een boot disk...
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER
Ik heb helemaal niets veranderd aan config, dus die BIOS moet ergens een foutje hebben, al weet ik niet waar. Het is dezelfde versie die al draaide, alleen nu met eigen logo :) Maar wat nu? Ik kan nergens meer in!

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Kaastosti schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:05:
Aaargh help! Ik heb net met behulp van de Asus programma'tjes een eigen boot logo er in gezet en de bios geflashed met deze nieuwe versie, gebaseerd op de 1003 BIOS die al draaide. Dit alles met de Asus Utilities onder Windows. Alles is netjes volgens het programma afgerond.

Nu reboot ik en zie dat de RAID controller weer aan staat..dus netjes weer in de BIOS uitgezet. Alles start op, tot hij gaat zoeken naar een boot disk...

[...]

Ik heb helemaal niets veranderd aan config, dus die BIOS moet ergens een foutje hebben, al weet ik niet waar. Het is dezelfde versie die al draaide, alleen nu met eigen logo :) Maar wat nu? Ik kan nergens meer in!
Welke HD staat al eerste bij HD boot device priority ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

En terwijl jij deze zeer nuttige vraag postte vond ik die priority list :) Helemaal vergeten, ik ging er van uit dattie dat zelf wel ging vinden :P maar bedankt voor de suggestie, het was idd de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eaalb
  • Laatst online: 09-09 22:57
eaalb schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 10:33:
Ik heb begrepen uit de startpost dat de Zalman processorkoelers gewoon passen. Ik heb momenteel de volledig koperen variant op mn MSI KT3 moederbord zitten, maar omdat er een condensator in de weg zat moest ik een stukje van de bevestigingsbeugel inkorten. :(

Waar normaal dus twee gaatjes zitten, zit nu aan één kant maar één gaatje. Gaat de koeler dan nog passen op de A8N SLI? Of moet ik op de één of andere manier die beugel weer verlengen?
Ik heb zojuist het moederbord besteld en als iemand mij hiermee kan helpen zou 't erg fijn zijn ;) Dat ik straks tijdens het ombouwen er niet opeens achterkom dat de boel niet past :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:07
Kaastosti schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:08:
En terwijl jij deze zeer nuttige vraag postte vond ik die priority list :) Helemaal vergeten, ik ging er van uit dattie dat zelf wel ging vinden :P maar bedankt voor de suggestie, het was idd de oplossing.
Lol, dat "euvel" heb ik ook gehad. 8)7

Ik heb trouwens geen problemen met mijn setup, loopt als een trein, retestabiel.
Ik krijg alleen die speech reporter niet stil terwijl ik dat toch heb uitgeschakeld in het bios.

A8N-SLI del. /AXP 3200+ @10 x 250 Vcore 1,44V/ HTx4/ Zalman 7000Cu/ 38 gr. stressed
2x512 mb Kingston op 416mHz met alleen niet zo'n strakke timings.

Mijn 6600GT toch ingeruild voor een 6800GT.
Alleen wachten tot ie leverbaar is bij mijn pc-boer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:30:
Ik lees net over iemand die problemen heeft om 2 schijven in raid 0 te zetten, krijg ik ook problemen als ik in dit bord twee 74 Gb Raptors in RAID 0 probeer te douwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

ik heb no probs

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Met de nieuwe beta drivers, kan ik weer DVD'z fikken :) Gamen is tot nu toe ook nog goed gegaan.

Is er eigenlijk nog een alternatief voor de Zalman NB koeler, die beter koelt maar weinig lawaai maakt (geen wc).

Ik wordt gek van NB fan en de XFX koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Heeft _iemand_ in dit topic ervaring met WC op zn NB bij dit mobo?
(en een lange vidkaart?)
zie mn post op pagina 11...
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/22688586

Gaat dit goed passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
coob schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:55:
[...]

Ik heb trouwens geen problemen met mijn setup, loopt als een trein, retestabiel.
Ik krijg alleen die speech reporter niet stil terwijl ik dat toch heb uitgeschakeld in het bios.
Als t echt niet lukt om m de mond te snoeren heb je 2 opties:
1. Andere geluidskaart, dan werkt ie namelijk niet :)
2. Alle errormeldingen vervangen door stille wav's, dan is t ook stil, al weet ik niet of je dit toch hoort als er al muziek speeld op de PC.

Op mijn A7N8X deluxe heb ik optie 1 gedaan, aangezien die geluidskaart toch brak is (nforce2 kraakt altijd als de ziekte, mn sb live is een stuk beter :) )

Welke kaart is beter bij de A8N-SLI Deluxe? Onboard of de Live?

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om met dit SLI bord twee videokaarten apart aan te sturen?
Dus > 2 PCE-E videokaarten met daarop 3 of 4 monitoren aangesloten.

Ik weet wel dat je dan geen SLI gebruikt, maar als dit zou werken is het wel een hele vooruitgang op mijn agp/pci kaart combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 08:33:
Weet iemand of het mogelijk is om met dit SLI bord twee videokaarten apart aan te sturen?
Dus > 2 PCE-E videokaarten met daarop 3 of 4 monitoren aangesloten.

Ik weet wel dat je dan geen SLI gebruikt, maar als dit zou werken is het wel een hele vooruitgang op mijn agp/pci kaart combi.
jup dat is gewoon mogelijk, 4 monitoren max, in sli modus zijn dat er 2 op de mastercard maar wat jij wil kan gewoon on non sli..
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.