Hmm wat is het verschil tussen deze final 1003 bios en deze final 1003 bios? Ze verschillen in bestandsgrootte. Bij de description van die eerste bios staat er ook "Re-translation item strings, value and help to French". Ik vermoed dat het hier gewoon gaat om een hervertaling van de franse help, dit wil toch niet zeggen dat de volledige help enkel en alleen in 't frans is right?
Verwijderd
ik lees hier van mensen dat ze een zelf gevogelde fan op hun northbrige zetten nou wil ik graag foto's ervan zien.
Ik ben er ook van plan een fan erop te *lijmen* want zit toch zo'n stekkertje er naast om er makkelijk in teprikken.
Ik ben er ook van plan een fan erop te *lijmen* want zit toch zo'n stekkertje er naast om er makkelijk in teprikken.
Verwijderd
Thermalright NB-1(C) mag toegevoegd worden aan de compatible coolers lijst.Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 01:14:
Heeft iemand al geprobeer de Thermalright NB-1C NorthBridge erop te monteren?
Ander doe ik morgen een poging als mijn mobo binnenkomt.
Past perfect, (1x Leadtek 6600 GT)
al is het een geknutsel om het in elkaar te puzzelen met al die stalen beugeltjes zonder een beschrijving.
Maar...
Ben benieuwd, zoals velen anderen denk ik, foto's, geluidsproductie?? En als het een geknutsel is, kan dit dan gaan passen met SLI (dus 2x 6800GT bijv)....
ik kan zelf nl ook nauwelijks wachten tot ik mn zooitje kan bestellen, en als er een NB-cooling oplossing is die niet zoveel geluid maakt als het standaard fannetje, of die niet zo warm wordt als de Zalman NB47, hoor ik t graag
Ben benieuwd, zoals velen anderen denk ik, foto's, geluidsproductie?? En als het een geknutsel is, kan dit dan gaan passen met SLI (dus 2x 6800GT bijv)....
ik kan zelf nl ook nauwelijks wachten tot ik mn zooitje kan bestellen, en als er een NB-cooling oplossing is die niet zoveel geluid maakt als het standaard fannetje, of die niet zo warm wordt als de Zalman NB47, hoor ik t graag
Lijpwieg refereert met "geknutsel" naar "al die stalen beugeltjes" (voor het klemmen van de fan), en niet naar of het wel of niet net gaan passen met een 6800GT, Ultra, SLI, blabla..Mithras86 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 20:00:
Maar...
[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 03-02-2005 20:47 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Verwijderd
Ik heb met bios 1002-003 de cpu stabiel gekregen op 2150Mhz met 1.55V, wat erg laag is
. Dus als het niet aan de bios ligt dan heb ik de slechtste cpu die er is
.
Dit zijn de instellingen:
LDT: 4x
Cpu Multiplier: 9x
HT: 239
Cpu voltage: 1.65 (geeft 1.55 real)
Max DDR: 333 (geheugen loopt nu op DDR390, waarbij de timings strakker zijn waardoor hij sneller is dan op DDR400)
Cpu temp: 28c volgens Asus probe
Dit moet toch beter kunnen, zo wat elke Winchester doet 2.3/2.4Ghz.
Edit: Wel Pifast en Super pi stabiel maar na 30minuten CS Source, blauw scherm en reboot.
Als ik met Clockgen de cpu op 2.2Ghz zet, LDT 3 of 4 maakt niet uit, geeft hij errors in Pifast. Ik hoop dat het aan de bios ligt
(of zou het aan de 12V lijn liggen die op 11.55V ligt)

Dit zijn de instellingen:
LDT: 4x
Cpu Multiplier: 9x
HT: 239
Cpu voltage: 1.65 (geeft 1.55 real)
Max DDR: 333 (geheugen loopt nu op DDR390, waarbij de timings strakker zijn waardoor hij sneller is dan op DDR400)
Cpu temp: 28c volgens Asus probe
Dit moet toch beter kunnen, zo wat elke Winchester doet 2.3/2.4Ghz.
Edit: Wel Pifast en Super pi stabiel maar na 30minuten CS Source, blauw scherm en reboot.
Als ik met Clockgen de cpu op 2.2Ghz zet, LDT 3 of 4 maakt niet uit, geeft hij errors in Pifast. Ik hoop dat het aan de bios ligt

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 22:33 ]
Verwijderd
Hmmm koelt deze beter dan de orginele asus NB? Heb ook wel interesse in die NB-1C maar is de geluidsproductie wel minder dan de orginele? Ik meen dat die NB-1C geleverd wordt met een delta fan die wel 6000 rpm zou draaien.Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 19:19:
[...]
Thermalright NB-1(C) mag toegevoegd worden aan de compatible coolers lijst.![]()
Past perfect, (1x Leadtek 6600 GT)
al is het een geknutsel om het in elkaar te puzzelen met al die stalen beugeltjes zonder een beschrijving.
Ik gebruik al ruim een week 1002 final, maar deze is op de Asus sites niet meer te vinden. Weet iemand misschien of daar is mis mee is? Via Live-update had ik op 18-01 de 1002-003 beta geinstalleerd en op de 21e de final.Kalizec schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 05:36:
[...]
Idem, heb ze ook nog nergens gevonden voor de non-Deluxe. Heb naar aanleiding hiervan een support-formulier ingevuld op de Asus website.
a64-3200+ Asus A8N-SLI 1Gb MSI6600GT Huntley400w
Verwijderd
Geen idee wat geluid betreft, ik wacht nog op m'n plankjes OCZVerwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:40:
[...]
Hmmm koelt deze beter dan de orginele asus NB? Heb ook wel interesse in die NB-1C maar is de geluidsproductie wel minder dan de orginele? Ik meen dat die NB-1C geleverd wordt met een delta fan die wel 6000 rpm zou draaien.
De ene review spreekt van een stille koeler, de andere concludeerd het tegenovergestelde...
Ik probeer'm gewoon uit op een lager voltage, en mocht ie me niet stil genoeg zijn dan richt ik er een zalman fan bracket op ofzo. Idd hij daaid 6000 RPM
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 23:47 ]
Verwijderd
ik krijg soms de volgende speech melding ''system fail due to cpu overclocking""
waarna die de 3000+ weer op 1800 mhz laat draaien terwijl het systeem zo stabiel als een baksteen draait
overclock settings:
htt: 4x
cpu volt: 1,55v
fsb: 244 mhz
multi: 9x
mem volt: 2.7v
mem timings :
CMX256A-3200C2PT
XMS3200 256MB 2-3-2-6 * 184 DIMM Platinum 2x 256 in dual channel mode
staat nu op 2,5-3-3-6
koeling: nb : standaard temp: 35c
cpu: swiftec waterkoeling cpu temp : 29c
waarom geeft mijn systeem soms de melding aan?
en waar kan ik aflezen op wat voor snelheid qua mhz m'n geheugen nu draait?
waarna die de 3000+ weer op 1800 mhz laat draaien terwijl het systeem zo stabiel als een baksteen draait
overclock settings:
cpu volt: 1,55v
fsb: 244 mhz
mem timings :
CMX256A-3200C2PT
XMS3200 256MB 2-3-2-6 * 184 DIMM Platinum 2x 256 in dual channel mode
staat nu op 2,5-3-3-6
koeling: nb : standaard temp: 35c
cpu: swiftec waterkoeling cpu temp : 29c
waarom geeft mijn systeem soms de melding aan?
en waar kan ik aflezen op wat voor snelheid qua mhz m'n geheugen nu draait?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 23:58 ]
Ik ben ontzettend aan het twijfelen tussen een Gigabyte k8NXP-9 en de A8N-SLI deluxe . Als ik ome Tom's review bekijk dan zitten ze qua prestatie dicht bij elkaar. Allebei hebben ze zo hun voordelen. De gigabyte met z'n acht S ATA's en dual BIOS. De ASUS met de 2x RAID en natuurlijk de SLI die mogelijkheden biedt voor de toekomst.
Is er iemand die ervaring heeft met beide boards en daar iets zinnigs over kan roepen. Ik ben erg geneigd om te kiezen voor de ASUS. Als ik de ervaringen zo lees is dit board hot en is het iets geschikter voor OC.
... hmmm... als ik het teruglees geef ik zelf al bijna antwoord. Nou ja... wellicht een leuke gespreksonderwerp.
Is er iemand die ervaring heeft met beide boards en daar iets zinnigs over kan roepen. Ik ben erg geneigd om te kiezen voor de ASUS. Als ik de ervaringen zo lees is dit board hot en is het iets geschikter voor OC.
... hmmm... als ik het teruglees geef ik zelf al bijna antwoord. Nou ja... wellicht een leuke gespreksonderwerp.

404 error: File not found | PSN: The_Bash
De 1002-003 beta staat momenteel nog steeds op de com.tw FTP. Maar zonder verdere informatie. AsusUpdate ziet hem niet en op de website wordt er ook niet meer naar gerefereerd.Huge Grant schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 23:13:
[...]
Ik gebruik al ruim een week 1002 final, maar deze is op de Asus sites niet meer te vinden. Weet iemand misschien of daar is mis mee is? Via Live-update had ik op 18-01 de 1002-003 beta geinstalleerd en op de 21e de final.
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
heb gisteren een zalman VF700-cu op mijn 6800GT geschroefd en geprobeerd een Zalman NB koeler op de NB te schroeven. dat laatste is mislukt omdat die VF700 in de weg zit. ik heb de VF700 gemonteerd zoals zalman aangeeft. als ik hem een slag draai gaat het misschien wel net passen, maar ik ben bang dat de koeling dan niet meer optimaal is. ik denk dat ik 4 pinnetjes van de NB koeler ga inkorten zodat ze beide passen.
ik denk wel dat de fan van de VF700 straks ook de NB koeler gaat koelen omdat die twee zo dicht op elkaar zitten dat de VF700 fan lucht langs de NB koeler trekt. misschien dat mijn videokaart dan een paar graadjes warmer wordt (van de warme lucht van de NB koeler.. maargoed of die videokaart nu 45 of 47 graden is boeit me ook niet zo)
de kast is in iedergeval al flink wat stiller met die VF700. nu die klote NB fan er nog af. als ik die met mijn vinger stilzet dan heb ik een heerlijk stil systeem
iemand een andere oplossing?
ik denk wel dat de fan van de VF700 straks ook de NB koeler gaat koelen omdat die twee zo dicht op elkaar zitten dat de VF700 fan lucht langs de NB koeler trekt. misschien dat mijn videokaart dan een paar graadjes warmer wordt (van de warme lucht van de NB koeler.. maargoed of die videokaart nu 45 of 47 graden is boeit me ook niet zo)
de kast is in iedergeval al flink wat stiller met die VF700. nu die klote NB fan er nog af. als ik die met mijn vinger stilzet dan heb ik een heerlijk stil systeem
iemand een andere oplossing?
[ Voor 37% gewijzigd door FragDaddy op 04-02-2005 08:43 ]
Have a wheelie good weekend!
Verwijderd
nee, maar wel dezelfde oplossing... Ik heb hem ook de andere kant op gemonteerd, en dat gaat prima
2 geheugenkoelers vallen dan niet onder de waaier, maar dat mag geen probleem zijn. Met die passive NB moet je sowieso al een goede airflow hebben.
(clickable)
(clickable)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 08:42 ]
bedankt voor de foto, maar bij mij zit die VF700 ook in de positie waar jij hem in hebt staan VEEL dichter op de NB koeler.. denk dat dat bij mij ook niet gaat passen.Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 08:40:
nee, maar wel dezelfde oplossing... Ik heb hem ook de andere kant op gemonteerd, en dat gaat prima2 geheugenkoelers vallen dan niet onder de waaier, maar dat mag geen probleem zijn. Met die passive NB moet je sowieso al een goede airflow hebben.
(clickable)
[afbeelding]
heb jij ook een 6800GT? wat vaag dat die chipset op een heel andere plaats zit dan bij mijn XFX kaart?
VAAG. naja. dan zal ik mijn koeler zeker even omdraaien vanavond. het lijkt in iedergeval of het bij mij anders zit.. maar dat lijkt me inderdaad erg stug. in iedergeval bedankt voor de info.Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 08:56:
Dit is óók een XFX 6800GTZou wel érg stug zijn als dat afwijkt.
misschien een anderre revisie. bij mij lijkt die fan echt veel verder naar achteren te zitten.
[ Voor 12% gewijzigd door FragDaddy op 04-02-2005 09:48 ]
ik kreeg nog een mooie foto opgestuurd van iemand van leadtek, ik had ze maar ff opgebeld of er 2 van die enorme bakbeesten beiden dual slot wel pasten op het mobo (wist ik veel:P)
http://pics.crappy.nl/2leadtek.jpg
Mod-edit: PIC in link gezet. Let op: 2272x1704px en 690KB
let op dit is niet mijn pc, kastje lijkt me veel te klein en die zalman past er ook echt maar net naast..
wat er mis was weet ik niet, iets met de heatsink ofzo.
Weet iemand hoeveel pci slots je zo nog over houd, ik heb het mobo nog niet en krijg ook maar 1 gf6800GT tdh maar stel ik hang er 2 in blijft er toch weinig over, als mijn audigy 2 er ook nog in moet..
http://pics.crappy.nl/2leadtek.jpg
Mod-edit: PIC in link gezet. Let op: 2272x1704px en 690KB
let op dit is niet mijn pc, kastje lijkt me veel te klein en die zalman past er ook echt maar net naast..
wat er mis was weet ik niet, iets met de heatsink ofzo.
Weet iemand hoeveel pci slots je zo nog over houd, ik heb het mobo nog niet en krijg ook maar 1 gf6800GT tdh maar stel ik hang er 2 in blijft er toch weinig over, als mijn audigy 2 er ook nog in moet..
[ Voor 36% gewijzigd door BalusC op 04-02-2005 11:16 ]
Verwijderd
Ey, ik heb nu enkele dagen mijn A8N sli-deluxe mobo binnen en ik wil er onderdelen voor kopen. Ik zit zelf te denken aan twee raptors in Raid 0. Nu ben ik een beetje een leek (flame me) en las ik dat er problemen zijn met Raid 0 op dit bord en dat je wel of niet een IDE cdrom drive nodig hebt.
Ik dacht aan de volgende onderdelen:
Corsair TWINX1024-3200XLPRO
2x WD 74GB Raptor SATA WD740GD €174,90
MSI CR52-M 52X32X52 RETAIL Zwart
NEC ND-3520 16 Speed + Dual Layer Zwart
NEC 1.44Mb Floppy Disk Drive Zwart
Krijg ik dit zonder veel problemen stabiel in RAID 0 te draaien? Ik wil dit graag even weten voordat ik veel geld uitgeef, heb mobo is dus reeds in mijn bezit.
Bij voorbaat dank,
Musk
Ik dacht aan de volgende onderdelen:
Corsair TWINX1024-3200XLPRO
2x WD 74GB Raptor SATA WD740GD €174,90
MSI CR52-M 52X32X52 RETAIL Zwart
NEC ND-3520 16 Speed + Dual Layer Zwart
NEC 1.44Mb Floppy Disk Drive Zwart
Krijg ik dit zonder veel problemen stabiel in RAID 0 te draaien? Ik wil dit graag even weten voordat ik veel geld uitgeef, heb mobo is dus reeds in mijn bezit.
Bij voorbaat dank,
Musk
De eerste dagen liep RAID0 op de nForce chip goed. Nu is het niet vooruit te branden, heb NCQ al uitgeschakeld maahet is _echt_ een drama. Als ik willekeurig prog start duurt het 1 minuut eer het opstart. Iemand ideëen wat er loos is?
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
geen idee. is het geen idee om de array ff om te gooien naar de Silicon chipset? die ondersteund ook gewoon RAID0.Roeligan schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 10:25:
De eerste dagen liep RAID0 op de nForce chip goed. Nu is het niet vooruit te branden, heb NCQ al uitgeschakeld maahet is _echt_ een drama. Als ik willekeurig prog start duurt het 1 minuut eer het opstart. Iemand ideëen wat er loos is?
Toch wel apart dat raid 0 steeds meer gebruikt word.
Weten sommige de risico's er niet van
Op the Inquirer gelezen dat vandaag de nieuwe nForce drivers uitkomen
Even Tweakers checken...
RAID0 isd lekker snel, daarom eigenlijk...star-saber schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 10:49:
Kan ik die zonder prob (lees: zonder nwe install) omgooien?FragDaddy schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 10:30:
[...]
geen idee. is het geen idee om de array ff om te gooien naar de Silicon chipset? die ondersteund ook gewoon RAID0.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
och. als je er alleen windows en je spellen op hebt staan..star-saber schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 10:49:
en daarbij. een enkele harde schijf zonder raid is ook link. je zult altijd backups moeten maken van je data.
sterker nog. ook een dikke raid5 array met hotspare doet niets tegen een gebruiker die per ongeluk wat verwijderd of een corrupte windows. (wat nogsteeds veel vaker voorkomt dan een schijf die spontaan dood gaat)
Verwijderd
Gisteren de Zalman NB47 en de 7700 Cu geinstalleerd. Ik krijg alleen niet de melding bij het opstarten weg dat de chipset cooler niet draait. Waar in de bios (1004-001) kan ik dit wijzigen?
dat denk ik niet nee.Roeligan schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 11:08:
[...]
RAID0 isd lekker snel, daarom eigenlijk...
[...]
Kan ik die zonder prob (lees: zonder nwe install) omgooien?
Verwijderd
Dat zou best wel *vervelend* zijn als dat bij iedereen gebeurd...Roeligan schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 10:25:
Want dan ga ik toch echt voor een ander mobo!
Je kan proberen het 'halt on errors' op geen te zetten, en kijken of ie dan ophoudt erover te zeuren.Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 11:47:
Gisteren de Zalman NB47 en de 7700 Cu geinstalleerd. Ik krijg alleen niet de melding bij het opstarten weg dat de chipset cooler niet draait. Waar in de bios (1004-001) kan ik dit wijzigen?
Verwijderd
Dankjewel, dat klopt natuurlijk. En als ik dan een niet direct definieerbaar probleem heb dan kan ik de 'halt on all errors' weer uitzetten...Appelsap schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 12:41:
[...]
Je kan proberen het 'halt on errors' op geen te zetten, en kijken of ie dan ophoudt erover te zeuren.
Risico's? Ja, ben ervan op de hoogte. Denk dat voor de meeste Raid0-gebruikers hetzelfde op gaat als voor mij. Als die array kapot gaat installeer ik de boel wel opnieuw. Zaken als documenten en e-mail heb ik toch een backup van.star-saber schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 10:49:
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
Ik heb de Asus A8N-Non deluxe , er zitten vier mount holes op aangegeven d.m.v. tinnen eilandjes maar ze zijn er niet ingeboord. Is dat normaal? Ik had wel graag in de openingstopic van dit mobo wat over gelezen. Nu zit mijn bigwater koelingssetje aan 2 schroeven op de CPU gemonteerd. Ik heb een 3000 Winchester en hij is zonder C&Q tussen de 32 en 36 graden. Windows XP zet bij het opstarten gelijk het powerlampje uit. Deze gaat weer uit bij het afsluiten. Vind ik ook eigenaardig. Er zit bios 1001 bij, ik heb er 2.5CL twinmos bij. Hij doet niet meer dan 220. Is er ergens een goede overclockingsguide voor dit mobo?
Ik ben malle Pietje niet.
Je mobo zou 9 uitgeboorde Mount holes moeten hebben.
Zoals vermeld in de handleiding.
Deze holes zitten in 3x3 formaat, met de middelste rij ter hoogte van het 1e PCIe 16x slot. En de middelste kolom iets oostelijk van hetzelfde PCIe slot.
Wat gaten betreft binnen de socketrand kan ik je niet helpen, mijn CPU koeler zit daar nu overheen.
Zoals vermeld in de handleiding.
Deze holes zitten in 3x3 formaat, met de middelste rij ter hoogte van het 1e PCIe 16x slot. En de middelste kolom iets oostelijk van hetzelfde PCIe slot.
Wat gaten betreft binnen de socketrand kan ik je niet helpen, mijn CPU koeler zit daar nu overheen.
[ Voor 18% gewijzigd door kalizec op 04-02-2005 16:11 ]
Ik heb mijn systeem draaien maar waar kan ik de temperaturen terugvinden???
Als er meer mensen met tagan 480 zijn, ik voel haast geen luchtstroming aan de achterkant eruit komen. Ik voel alleen warmte. Is dit normaal???
Als er meer mensen met tagan 480 zijn, ik voel haast geen luchtstroming aan de achterkant eruit komen. Ik voel alleen warmte. Is dit normaal???
[ Voor 50% gewijzigd door robert22nh op 04-02-2005 16:24 ]
Verwijderd
bij mij komt er aardig wat lucht stroming uit de taganrobert22nh schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 16:20:
maar ik heb ook wel een flinke power consumtie (oc'en en lichtorgels)
en omdat de tagan 480 fan temp gestuurd is gaat ie minder hard draaien als je consumptie niet erg hoog is
Verwijderd
Ik heb thuis al de Asus A8N liggen, nu ga ik de rest bestellen. Ik twijvel nog wel over het geheugen dat ik erbij moet kopen. Ik zit te twijvelen tussen de:
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Kingston HyperX) of de
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200XL)
Het prijsverschil is enorm, maar is de Corsair wel veel beter?
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Kingston HyperX) of de
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200XL)
Het prijsverschil is enorm, maar is de Corsair wel veel beter?
1) Op de CD bij je mobo staat een leuk progje: Asus Probe, daarmee kan je de temps uitlezen.robert22nh schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 16:20:
2) Ja hoor, geen probleem. Tagan probeert vooral stil te zijn en doet dat door niet hard te blazen. Volkomen normaal.
Bloemen scheiden het gras in de tuin.
voor de liefhebbers nieuwe nforce drivers 
Versie 6.39
ben nu aan het downloaden overigens draai ik al geruime tijd 6.36 met NCQ aan op me maxtor
ftp://download.nvidia.com..._WinXP2K_WHQL_english.exe
ftp://download.nvidia.com...2K_WHQL_international.exe
Versie 6.39
ben nu aan het downloaden overigens draai ik al geruime tijd 6.36 met NCQ aan op me maxtor
[ Voor 18% gewijzigd door star-saber op 04-02-2005 19:44 ]
Verwijderd
Merk je veel van de NCQ dan?star-saber schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 19:43:
Versie 6.39
Of heb je et nooit geprobeerd zonder?
heb 6.39 nu ook geinstalleerd. Volgens mij staat standaard ncq aan bij deze drivers (hier iig wel), maar omdat ik geen raid gebruikt maakt het echt 0,0 uit. Maar heb iig geen problemen nog met ncq...Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 20:32:
[...]
Merk je veel van de NCQ dan?
Of heb je et nooit geprobeerd zonder?:P
"I do not fear computers, I fear lack of them"
Even mijn ervaringen tot nu toe posten:
Ik heb het bord uitgepakt en er meteen een Zalman NB koeler op gezet, het verwijderen van de oude ging best lastig, achteraf had ik t niet gedaan, ben veel te bang dat ik iets beschadig, het is gelukkig allemaal wel goed gekomen. Ik denk alleen niet dat ik de originele fan weer terug kan plaatsen om aanspraak te maken op eventuele garantie. Mijn Zalman CPU koeler (7700-CU ding) is huge, wat een ding zeg, installeren is eenvoudig, de handleiding kan echter wel duidelijker. Ik heb eerst t geheugen erin geprikt daarna pas de CPU koeler, ik krijg er geen module in zonder de koeler te verwijderen denk ik.
Ik heb eerst een SATA schijf aan de nvidia SATA1 poort gehangen en een cdrom aan de primary ide. Daarna opgestart en meteen de bios ingedoken, hierbij alles uitgeschakeld dat ik niet gebruik. Daarbij dacht ik ook de poorten 3 en 4 op de nvidia controller uit te kunnen schakelen, tijdens de installatie van windows blijkt dit echter niet te kunnen, blijkbaar een bug in de bios (is ook eerder op t forum gepost, gelukkig herinnerde ik me die post anders had ik lang kunnen zoeken
). Installatie ging eenvoudig, xp herkende de sata controller zonder driverdiskette (f6) netjes windows erop gezet. Daarna meteen vanuit windows de bios geupdate naar 1003 (er zat 1002 op), netwerkkaart deed t niet zonder drivers die bios en flashtool heb ik er met een memorystick dus opgezet. Drivertjes geinstalleerd (nforce van cd, ga zometeen die nieuwe whql proberen). Daarna de laatste forceware voor de videokaart. Drivers voor de Silicon Image controller heb ik via windows update gekregen.
Windows liep nu dus en lekker snel, ik gebruik onboard geluid en dat valt me tot nu toe zeker niet tegen (nforce2 kraakte bij mij enorm, dit klinkt gewoon goed). Ik gebruik de drivers die als laatste in de meuktracker staan.
Hierna kwam voor mij de grootste vraag, kan ik mijn RAID1 SATA setje van de A7N8X Deluxe (3112 SI controller) gewoon omprikken en werkt het dan? Dit heb ik gewoon maar geprobeerd, de RAID array werd gewoon door de Silicon Image 3114 controller opgemerkt en werkt zonder meer naar behoren.
Ik ga nu die nforce proberen (jammer dat ze die niet gister hadden
)
Zover ik in de bios heb gezien is zowel de CPU als het moederbord lekker koel, nog niet boven de 30 graden gezien daar, asus probe moet ik nog proberen. Kast zit wel nu net pas dicht maar ik verwacht dat t niet veel zal schelen.
Als voeding gebruik ik overigens een Tagan 480W voeding. Mooi ding, zeker zn geld waard, erg mooi afgewerkt.
Upgrade ging dus erg soepel
Ik heb het bord uitgepakt en er meteen een Zalman NB koeler op gezet, het verwijderen van de oude ging best lastig, achteraf had ik t niet gedaan, ben veel te bang dat ik iets beschadig, het is gelukkig allemaal wel goed gekomen. Ik denk alleen niet dat ik de originele fan weer terug kan plaatsen om aanspraak te maken op eventuele garantie. Mijn Zalman CPU koeler (7700-CU ding) is huge, wat een ding zeg, installeren is eenvoudig, de handleiding kan echter wel duidelijker. Ik heb eerst t geheugen erin geprikt daarna pas de CPU koeler, ik krijg er geen module in zonder de koeler te verwijderen denk ik.
Ik heb eerst een SATA schijf aan de nvidia SATA1 poort gehangen en een cdrom aan de primary ide. Daarna opgestart en meteen de bios ingedoken, hierbij alles uitgeschakeld dat ik niet gebruik. Daarbij dacht ik ook de poorten 3 en 4 op de nvidia controller uit te kunnen schakelen, tijdens de installatie van windows blijkt dit echter niet te kunnen, blijkbaar een bug in de bios (is ook eerder op t forum gepost, gelukkig herinnerde ik me die post anders had ik lang kunnen zoeken
Windows liep nu dus en lekker snel, ik gebruik onboard geluid en dat valt me tot nu toe zeker niet tegen (nforce2 kraakte bij mij enorm, dit klinkt gewoon goed). Ik gebruik de drivers die als laatste in de meuktracker staan.
Hierna kwam voor mij de grootste vraag, kan ik mijn RAID1 SATA setje van de A7N8X Deluxe (3112 SI controller) gewoon omprikken en werkt het dan? Dit heb ik gewoon maar geprobeerd, de RAID array werd gewoon door de Silicon Image 3114 controller opgemerkt en werkt zonder meer naar behoren.
Ik ga nu die nforce proberen (jammer dat ze die niet gister hadden
Zover ik in de bios heb gezien is zowel de CPU als het moederbord lekker koel, nog niet boven de 30 graden gezien daar, asus probe moet ik nog proberen. Kast zit wel nu net pas dicht maar ik verwacht dat t niet veel zal schelen.
Als voeding gebruik ik overigens een Tagan 480W voeding. Mooi ding, zeker zn geld waard, erg mooi afgewerkt.
Upgrade ging dus erg soepel
[ Voor 6% gewijzigd door itsme op 04-02-2005 21:07 ]
Nothing to see here
Verwijderd
Hmm..zit daar geen nvfirewall bij? Moest het tijdens de installatie verwijderen, maar krijg het na de installatie van de nieuwe drivers dus niet meer terug.star-saber schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 19:43:
Versie 6.39
O, en waar heb jij het fabeltje vandaan dat je niets aan NCQ hebt als je geen RAID hebt.CodeVision schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 20:50:
[...]
heb 6.39 nu ook geinstalleerd. Volgens mij staat standaard ncq aan bij deze drivers (hier iig wel), maar omdat ik geen raid gebruikt maakt het echt 0,0 uit. Maar heb iig geen problemen nog met ncq...

NCQ is net zo zinvol in een single disk opstelling afaik...
Na alles gelezen te hebben ben ik er nog niet uit. Ik wil een moederbord waarin ik een pci-e videokaart en een pci-e raid adapter wil plaatsen. De raid adapter wordt dan van het merk Areca. Op de eerste pagina van dit topic zie ik staan:
Expansion Slots
- 2x PCI Expres x16 slot
*SLI Mode: x8, x8
*Single VGA mode: x16, x1
Betekent dit nu dat ik in het bios de sli moet aanzetten om twee 8x poorten te verkrijgen? Of werkt een combinatie met een videokaart en raid controller gewoon niet. De mensen die dit bord in bezit hebben kunnen hier misschien uitsluitsel over geven.
Ik mag aannemen dat nog niemand dit geprobeerd heeft?
Expansion Slots
- 2x PCI Expres x16 slot
Betekent dit nu dat ik in het bios de sli moet aanzetten om twee 8x poorten te verkrijgen? Of werkt een combinatie met een videokaart en raid controller gewoon niet. De mensen die dit bord in bezit hebben kunnen hier misschien uitsluitsel over geven.
May the force be with you
Nou in principe helpt ncq idd ook bij single disk opstellingen, in de praktijk is echter gebleken (in verschillende reviews) dat ncq daarbij nog weinig/niets helpt en in sommige gevallen zelfs slechtere performance geeft. In diezelfde reviews bleek het echter in raid opstellingen wel te helpen. Moet wel toegeven dat het al tijdje terug is dat ik het gelezen heb, dus wie weet is de situatie inmiddels wel veranderd (verbeterd).D3ton4tor schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 21:09:
[...]
O, en waar heb jij het fabeltje vandaan dat je niets aan NCQ hebt als je geen RAID hebt.
NCQ is net zo zinvol in een single disk opstelling afaik...
Moet toegeven dat ik het misschien niet echt goed verwoordde, het voornaamste wat ik bedoelde te zeggen was, dat ik nog geen problemen ermee gehad heb door het aan te zetten, waar veel mensen met oudere drivers dat dus wel hadden. Verder heb ik er dus nog niks van gemerkt, wat misschien ook van de drive afhankelijk is. (maxtor)
[ Voor 27% gewijzigd door CodeVision op 04-02-2005 23:57 ]
"I do not fear computers, I fear lack of them"
TCQ geeft vaak slechtere prestaties bij lage load. Diverse benchmarks hebben laten zien dat NCQ vanaf relatief lage IO queues al prestatiewinsten biedt. TCQ is inderdaad iets ouder dan NCQ. NCQ aanzetten zou praktisch altijd voor prestatiewinst moeten zorgen, alleen sommige mensen hebben er problemen mee in de zin dat windows vast gaat lopen etc...
[ Voor 71% gewijzigd door OruBLMsFrl op 04-02-2005 22:44 ]
Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3
Heeft iemand het al voor elkaar om met die onboard Realtek geluidskaart en een 4-speaker setup de balans tussen voor en achter aan te pakken? Ik krijg het echt met geen mogelijkheid verder naar achter gebalanceerd... met de meegeleverde software kan het niet en online is ook niets te vinden.
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Met de nieuwe nForce drivers heb ik tot nu toe i.i.g. geen blue screens meer met NCQ aan, deze had ik hiervoor wel.
Even Tweakers checken...
Zitten er wel bij, bij de internationale iig dan, want bij mij vroeg ie keurig of ik de boel wilde installeren. Standaard installeert hij de installatiefiles naar deze dir:Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 21:09:
[... 6.39 nForce drivers ...]
Hmm..zit daar geen nvfirewall bij? Moest het tijdens de installatie verwijderen, maar krijg het na de installatie van de nieuwe drivers dus niet meer terug.
C:\NVIDIA\nForceWin2KXP\6.39
Kijk daar maar ns of er een \ethernet directory bij zit, en dan onder \nam staat de file die je zoekt denk ik.
Verwijderd
Heeft iemand temperatuurrichtlijnen voor de nForce4 chip (normale temp en maximum temps)?
Ik weet niet wat de normale temeraturen zijn, ik verbaas me echter een beetje over de temperaturen van mijn systeem. Klopt dit wel?

Nothing to see here
Verwijderd
Yep ik heb dezelfde. Wel met Cool 'n Quiet aan.its_me schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 10:28:
Ik weet niet wat de normale temeraturen zijn, ik verbaas me echter een beetje over de temperaturen van mijn systeem. Klopt dit wel?
[afbeelding]
Dit voel je ook aan het koelblok. Wordt helemaal niet heet ofzo.
Ligt het nou aan mij ?
Ik heb de grootste problemen met 6.39 , allemaal nieuwe devices die gevonden worden die het niet doen.
Drivers die niet willen installen door "file not found".
Windows wilt niet meer rebooten.
Nieuwe install van windows wilt na stap 1 van de installatie ook niet meer rebooten.
En stap 2 van de installatie hangt met installing devices.
Beetje vaag dat niemand hier nou last van heeft
Ik heb de grootste problemen met 6.39 , allemaal nieuwe devices die gevonden worden die het niet doen.
Drivers die niet willen installen door "file not found".
Windows wilt niet meer rebooten.
Nieuwe install van windows wilt na stap 1 van de installatie ook niet meer rebooten.
En stap 2 van de installatie hangt met installing devices.
Beetje vaag dat niemand hier nou last van heeft
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Floppus bedankt! ik heb de videokaart koeler een kwartslag gedraaid (zoals jij op de foto hebt gedaan) en ik heb ruimte zat (net zoals bij jou!).. zalman NB47j zit er inmiddels op en het spul draait geweldig.. heb in geen tijden zo'n fijn (razendsnel en muisstil) systeem gehad.Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 08:56:
Dit is óók een XFX 6800GTZou wel érg stug zijn als dat afwijkt.
ik zit op 32 cpu en 30 mobo (idle, full load stijgt ie een paar graadjes.. misschien naar 35) met de volgende specsits_me schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 10:28:
[afbeelding]
A8N-SLI
Amd 3500+ met Zalman 7000-cu koeler
passief gekoelde northbridge met zalman NB47j koelblok
6800GT met zalman VF-700-cu koeler
lian-li 71 kast met vier langzaam draaiende 80mm koelers (2x voor en 2x achter)
enermax voeding met twee langzaamdraaiende 80mm koelers.
heerlijk stil. geen kleine koelertjes meer die 6000-8000 toeren maken, maar grote jongens die 800 -1500 toeren draaien afhankelijk van de temperatuur.. bijna geruisloos.. Maxtor harddisk hoor je er bovenuit als ie aan het werk is (geratel van de kop) geweldig.
[ Voor 24% gewijzigd door FragDaddy op 05-02-2005 14:20 ]
Verwijderd
ik heb een vraagje met betrekking tot het aansluiten van de voeding op dit moederbord. Ik heb een wat oudere (goede, stabiele) voeding en ik heb dus alleen de 20pins voedingsstekker. Nu is er wel een verloopkabeltje te krijgen van 20->24pins, dus dat probleem is opgelost. Nu zie ik alleen dat moederbord ook weer een aparte 12V connector heeft (4pins), is die a) noodzakelijk en b) ook weer ergens af te tappen met een verloopkabeltje?
dat verloopje van 20 -> 24 pin is niet noodzakelijk.
draai hier ook zonder problemen zo
maar als je geen Atx12V connector hebt is daar ook wel weer een verloopje voor.
maar ik raad je toch aan om te kijken naar een andere voeding als je bv sli gaat gebruiken en een flinke processor.
draai hier ook zonder problemen zo
maar als je geen Atx12V connector hebt is daar ook wel weer een verloopje voor.
maar ik raad je toch aan om te kijken naar een andere voeding als je bv sli gaat gebruiken en een flinke processor.
Staat bij mij uitVerwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 10:42:
[...]
Yep ik heb dezelfde. Wel met Cool 'n Quiet aan.
Dit voel je ook aan het koelblok. Wordt helemaal niet heet ofzo.
(zie ik ook in asus ai (of hoe heet dat) cpu speed is 1800 mhz
(3000+ dus)
Ik vind het erg koel, vooral als je die treshold bekijkt die door de bios en asus probe worden voorgesteld, erg vreemd ...
[ Voor 29% gewijzigd door itsme op 05-02-2005 16:06 ]
Nothing to see here
Verwijderd
Goed nieuws
: Vandaag mijn 3500+ winchester binnen en de combi thermalright X-120 met Corsair TWINX 1024 32000XLPRO (A1/B1 slot) past toch net naast elkaar (met ong 1mm tussenruimte)
(Nu nog wachten op de videokaart
)
(Nu nog wachten op de videokaart

Verwijderd
Ik heb tot nu toe niemand gezien met een RMA, of ik moet scheel kijken na het lezen van alle verwante A8N-Sli *** topics. Bij dezen. Gisteren alle handel binnen gekregen, Antec kast, A8N-Sli standaard, 3000+, 1024 corsair, zalman 7700AlCu cpu koeler, 2x200mb Maxtor SATA. Fijn bouwen, plaasten en dan het moment supreme de stroom er op en knoppie aan:................... NIETS
. OK, tweaker genoeg en de PMG FAQ nog eens doorgenomen, alles losgehaald, 1 voor 1 geplaatst en opnieuw gestart. Fannetjes draaiden, maar geen piep, in geen enkele opstelling. Hee wat ruik ik na de zoveelste keer.............. , mmmm zie niets. Volgende opstelling, weer niets, wel meer stank. Alles nog een keer geprobeerd, gewoon langer gewacht op enige actie niets maar stank en ineens walm! k**!!!!
. Proc losgeschroefd, nee hoor nog zo blank als een maagd in de kerk. Neus boven mobo, snuf snuf, en de schuldige leek de NB-chip, stinken!! Pak koelertje beet, gloeiend, maar erger nog koeler zat LOS!! Toch wel lullig als je zoveel geld hebt uitgegeven en je ziet daar niet eens een BIOS scherm van. Bordje gaat dus RMA. En zoals ik in de PMG FAQ las, Electronica werkt op rook, als de rook eruit is, werkt het niet meer, klopt. Bleek dat de pinnetjes dus gewoon niet door het mobo waren heen gedrukt en de NB chip gaat dus gewoon in rook op als die niet wordt gekoeld. Tis maar dat je het weet. Gelukkig begreep PC Megastore mijn probleem en kan ik het gewoon terugsturen.

Koeler heet en toch los is een beetje tegenstrijdig, zou dat in elk geval niet op de RMA zetten zo. Wel raar ... ik heb ook al 2x gelezen over een niet draaiende fan in dit topic, blijkbaar hebben ze dat niet echt onder de knie ...Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 17:47:
Ik heb tot nu toe niemand gezien met een RMA, of ik moet scheel kijken na het lezen van alle verwante A8N-Sli *** topics. Bij dezen. Gisteren alle handel binnen gekregen, Antec kast, A8N-Sli standaard, 3000+, 1024 corsair, zalman 7700AlCu cpu koeler, 2x200mb Maxtor SATA. Fijn bouwen, plaasten en dan het moment supreme de stroom er op en knoppie aan:................... NIETS. OK, tweaker genoeg en de PMG FAQ nog eens doorgenomen, alles losgehaald, 1 voor 1 geplaatst en opnieuw gestart. Fannetjes draaiden, maar geen piep, in geen enkele opstelling. Hee wat ruik ik na de zoveelste keer.............. , mmmm zie niets. Volgende opstelling, weer niets, wel meer stank. Alles nog een keer geprobeerd, gewoon langer gewacht op enige actie niets maar stank en ineens walm! k**!!!!
![]()
. Proc losgeschroefd, nee hoor nog zo blank als een maagd in de kerk. Neus boven mobo, snuf snuf, en de schuldige leek de NB-chip, stinken!! Pak koelertje beet, gloeiend, maar erger nog koeler zat LOS!! Toch wel lullig als je zoveel geld hebt uitgegeven en je ziet daar niet eens een BIOS scherm van. Bordje gaat dus RMA. En zoals ik in de PMG FAQ las, Electronica werkt op rook, als de rook eruit is, werkt het niet meer, klopt. Bleek dat de pinnetjes dus gewoon niet door het mobo waren heen gedrukt en de NB chip gaat dus gewoon in rook op als die niet wordt gekoeld. Tis maar dat je het weet. Gelukkig begreep PC Megastore mijn probleem en kan ik het gewoon terugsturen.
Nothing to see here
Verwijderd
OK, koelertje direct misschien niet naar ik heb wel een fijne verbrande streep op het topje van mijn wijsvinger staan, dus dan zal het wel van de chip/plastic rond daaromheen zijn. Feit is wel dat de handel stuk is zonder dat ik ook maar iets op mijn scherm heb gezien, en ben vannacht om 3 uur totaal sjaggo in mijn mand gerold. Dat je de boel nou opblaast door allerlei exotische fannetjes te plaatsen en/of de boel totaal over de rooie te klokken a la, maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt, en hopelijk is het ook de laatste keer.its_me schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 18:28:
[...]
Koeler heet en toch los is een beetje tegenstrijdig, zou dat in elk geval niet op de RMA zetten zo. Wel raar ... ik heb ook al 2x gelezen over een niet draaiende fan in dit topic, blijkbaar hebben ze dat niet echt onder de knie ...
Verwijderd
Goh, ik had gewoon het koelertje van mn NB losgemaakt om te checken wat allemaal hoeveel herrie maakt 
10 seconden maar ofzo, maar het was geen probleem.
10 seconden maar ofzo, maar het was geen probleem.
[ Voor 186% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2005 21:49 ]
Er zit een kaartje op het moederbord waarmee je kunt switchen tussen 'normaal' en SLI. het enige wat dat kaartje doet is je PCI-E poorten omschakelen van 16x-1x naar 8x-8x. en verder (volgens mij) niets. het zou dus (volgens mij) gewoon moeten werken.SneakyJedi schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 21:40:
Na alles gelezen te hebben ben ik er nog niet uit. Ik wil een moederbord waarin ik een pci-e videokaart en een pci-e raid adapter wil plaatsen. De raid adapter wordt dan van het merk Areca. Op de eerste pagina van dit topic zie ik staan:
Expansion Slots
- 2x PCI Expres x16 slot
SLI aan/uitschakelen doe je in de driver van de videokaart. heeft (volgens mij) niets te maken met het moederbord.
Ik denk dus dat het zou moeten werken. Heb het alleen zelf niet getest dus durf je geen 100% zekerheid te geven
[ Voor 6% gewijzigd door FragDaddy op 06-02-2005 02:14 ]
Verwijderd
bij mij staan ze op 32/33 graden met de standaard zalman coolers.its_me schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 10:28:
[afbeelding]
maar mischien is mijn kamer temperatuur ook wel een paar graden hoger
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2005 03:14 ]
Verwijderd
nu mijn systeem stabiel draait op 2200 mhz ipv 1800 mhz ging ik even met sandra2005 kijken hoe
de benches zijn .............niet ontevreden alleen m'n geheugen komt nogal laag uit de test ik zag ook dat m'n geheugen maar op 122 mhz (244) draait ipv 200 mhz (400) mhz dat is wat ie standaard hoort te draaien hoe krijg ik nou vanuit de bios alleen m'n geheugen omhoog of hoe verander ik de cpu/dram ratio?
verder zeeeeeer tevreden over het bordje ,met waterkoeling niet boven de 30c (cpu) geweest
de benches zijn .............niet ontevreden alleen m'n geheugen komt nogal laag uit de test ik zag ook dat m'n geheugen maar op 122 mhz (244) draait ipv 200 mhz (400) mhz dat is wat ie standaard hoort te draaien hoe krijg ik nou vanuit de bios alleen m'n geheugen omhoog of hoe verander ik de cpu/dram ratio?
verder zeeeeeer tevreden over het bordje ,met waterkoeling niet boven de 30c (cpu) geweest
Verwijderd
Hoe krijgen jullie dat geheugen op allerlei afwijkende snelheden ?
Ik kan voor mn geheugen in mn bios kiezen tussen 400, 433, 466 etc, maar niet per Mhz veranderen.
Mn processor veranderd dan blijkbaar automatish mee in snelheid zolang ik de multiplier maar vast zet op 9 (anders verlaagt ie em)
Ik heb nog nooit eerder mn systeem overclocked, maar dacht ik zal het ens een beetje proberen deze keer.
De resultaten zijn tot nu toe als volgt:
2.5-3-3-5 op 433 (1944 proc) gaat goed in memtest.
2.0-3-3-5 op 400 gaat niet
3-3-3-5 op 466 gaat ook niet.
Dit met 2 x 512 twinmos.
De voltages ben ik nog maar vanafgebleven (op auto laten staan)
Wat me overigens ook steeds opvalt, in mn bios zet ik de multiplier op 9 ipv auto en zet ik de cas settings. wanneer ik memtest draai komen de getallen overeen met wat ik heb ingesteld, ook nadat ik reset, maar als ik weer de bios inga staan ze ineens weer op auto. Hoe komt dat?
zou het waarschijnlijk kunnen dit op 466 te laten draaien als ik de dram spanning aanpas? en is dit erg gevaarlijk voor mn geheugen ? (tot hoever kan ik gaan met de spanning zonder rook)
ohja, en die pcie snelheid die op 100 staat, ik ga ervanuit dat als ik die verhoog ik daarmee de video kaart overklock, of moet ik daarvoor meer doen ?
Ik kan voor mn geheugen in mn bios kiezen tussen 400, 433, 466 etc, maar niet per Mhz veranderen.
Mn processor veranderd dan blijkbaar automatish mee in snelheid zolang ik de multiplier maar vast zet op 9 (anders verlaagt ie em)
Ik heb nog nooit eerder mn systeem overclocked, maar dacht ik zal het ens een beetje proberen deze keer.
De resultaten zijn tot nu toe als volgt:
2.5-3-3-5 op 433 (1944 proc) gaat goed in memtest.
2.0-3-3-5 op 400 gaat niet
3-3-3-5 op 466 gaat ook niet.
Dit met 2 x 512 twinmos.
De voltages ben ik nog maar vanafgebleven (op auto laten staan)
Wat me overigens ook steeds opvalt, in mn bios zet ik de multiplier op 9 ipv auto en zet ik de cas settings. wanneer ik memtest draai komen de getallen overeen met wat ik heb ingesteld, ook nadat ik reset, maar als ik weer de bios inga staan ze ineens weer op auto. Hoe komt dat?
zou het waarschijnlijk kunnen dit op 466 te laten draaien als ik de dram spanning aanpas? en is dit erg gevaarlijk voor mn geheugen ? (tot hoever kan ik gaan met de spanning zonder rook)
ohja, en die pcie snelheid die op 100 staat, ik ga ervanuit dat als ik die verhoog ik daarmee de video kaart overklock, of moet ik daarvoor meer doen ?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2005 04:33 ]
Dat RAM lock gedoe werkt volgens mij voor geen meter. Als ik hem op DDR400 zet verlaagt hij de mem clock alsnog als ik de HTT verhoog. Als ik op 200mhz opstart en dan met clockgen de HTT verhoog kan ik wel 1:1 draaien.
Even een vraagje 2 x hyper x pc 3200 in dual channel wil dat?
Zo ja iemand ervaringen met betrekking tot overclock resultaten? Op de a8n sli- deluxe
Zo ja iemand ervaringen met betrekking tot overclock resultaten? Op de a8n sli- deluxe
Verwijderd
het OC'en van de cpu gaat heel goed stabiel al op 2400mhz gedraaid met mijn winchester 3000+Thrillseekah schreef op zondag 06 februari 2005 @ 15:49:
Even een vraagje 2 x hyper x pc 3200 in dual channel wil dat?
wat het geheugen betreft is het bij mij echt poep. komt door die verneukte cpu/dram ratio lock
ik gebruik corsair twinx pc3200 2x256 in dual channel mode als ik de cpu overclockt schiet de mem
automatisch op auto en als ik de mem settings van auto afhaal en hoger zet zet ie m'n cpu weer op auto dus weer op 1800 mhz nu draai ik dus op 2200mhz terwijl m'n geheugen op 122 (244) mhz draait ipv 200 (400) mhz pfff weet iemand wat ik moet doen om m'n geheugen hoger te krijgen en dat m'n cpu ook hoog blijft?
mijn settings:
fsb: 244
cpu volt: 1.5v
mem: auto mhz
mem timings: 2.0-3-3-6
kan iemand zijn settings posten zodat ik die kan proberen?
Ik lees hier nu veel over de SLI functies van dit moederbord en de opties met overclocken, maar heeft iemand al eens gekeken naar de RAID5 mogelijkheden van dit bord? Met bijvoorbeeld 3x WD Raptor of 3x MAxtor DiamondMAX 10 schijven. Ik ben wel nieuwsgierig hoe deze presteerd en hoeveel CPU resources dit gaat trekken.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Verwijderd
Ik heb mijn Asus gekoppeld aan een Antec Neopower 480. Alles werkt prima maar ik zie alleen dat mijn 12V lijn maar 11.54 volt bedraagt en dat mijn 5V lijn maar 4.85V bedraagt. Zijn er meer mensen die dit hebben? Anders gaat mijn Neopower gewoon weer terug. Volgens de beschrijving mag deze maar een afwijking van 3% hebben en 0.5 V is wel wat meer....
Verwijderd
Dit is wat ik draai met infineon pc2700@230 wil niet harder amd64 3200+
MEM 333 (2/2/2/5 op 3v voor het inbranden) door htt te verhogen naar 280 loopt mem op 230
HT 3x
HTT 280
MP 9x
PCI 100mhz
lock op 33/33
Cpu loopt nu op 2528mhz
MEM 333 (2/2/2/5 op 3v voor het inbranden) door htt te verhogen naar 280 loopt mem op 230
HT 3x
HTT 280
MP 9x
PCI 100mhz
lock op 33/33
Cpu loopt nu op 2528mhz
Mijn Asus geeft ook een te lage spanning aan. Mijn multimeter geeft echter wel goede waardes aan. Ik vertrouw mijn €200 multimeter liever dan het €2,- chippie op mijn AsusVerwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 18:04:
Ik heb mijn Asus gekoppeld aan een Antec Neopower 480. Alles werkt prima maar ik zie alleen dat mijn 12V lijn maar 11.54 volt bedraagt en dat mijn 5V lijn maar 4.85V bedraagt.
If it ain't broken, tweak it!
Ik heb sinds vrijdag een A8N-SLI in bezit 
Installatie liep vlotjes
Alleen nam het moederbord 1,5V ipv 1,4 voor de Vcore. (3200+ Winchester)
In de handleiding lees ik dat je die "retention bracket" moet plaatsen als je 2 videokaarten installeert, zodat de SLI connector er wss niet kan afvallen.
Allemaal goed & wel, maar wat als je daar nu een PCI-E x1 kaart wil plaatsen?
Installatie liep vlotjes
In de handleiding lees ik dat je die "retention bracket" moet plaatsen als je 2 videokaarten installeert, zodat de SLI connector er wss niet kan afvallen.
Dan past'ie dat niet... Maar zou toch al geen goed idee zijn voor de koeling van je graka lijkt me?Hacku schreef op zondag 06 februari 2005 @ 18:25:
[...]
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
waarom is de 3200 beter te ocen dan de 3500? ik wilde dus ook de 3500 bestellen op dit mobo. wie kanme het uit leggen en/of overtuigensjakietrekhakie schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:00:
[...]
Ik zou voor een 3000+ of 3200+ (winchester) gaan en je CPU dan OCen. Dan is hij hetzelfde als die 3500+ (of sneller) maar je bespaart het geld.
Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.
Weet je zeker dat je wel n Winchester hebt?Hacku schreef op zondag 06 februari 2005 @ 18:25:
Installatie liep vlotjes
If it ain't broken, tweak it!
Omdat beide cpu's waarschijnlijk dezelfde core hebben.mr.loepie schreef op zondag 06 februari 2005 @ 19:09:
[...]
waarom is de 3200 beter te ocen dan de 3500? ik wilde dus ook de 3500 bestellen op dit mobo. wie kanme het uit leggen en/of overtuigen
Een 3200 zou in feite een 3500 kunnen zijn met een lagere mp.
JaFatalError schreef op zondag 06 februari 2005 @ 19:16:
[...]
Weet je zeker dat je wel n Winchester hebt?
ADA3200DIK4BI

Idd, ben ook niet van plan daar iets te plaasten, maar waarom plaatsen ze daar dan een pci-e x1 poortGugger schreef op zondag 06 februari 2005 @ 19:06:
[...]
Dan past'ie dat niet... Maar zou toch al geen goed idee zijn voor de koeling van je graka lijkt me?
[ Voor 41% gewijzigd door XWB op 06-02-2005 19:24 ]
Omdat als ze de PCIe 16x sloten meteen naast elkaar hadden gezet er dus geen ruimte was voor een twee kaart. Meeste high-end videokaarten hebben zowiezo twee, soms wel drie sloten nodig om gewoon gekoeld te kunnen worden.
maar zou een 3500 dus nooit op 3800 of miss 4000 gaan draaien??Bl4cKH4T schreef op zondag 06 februari 2005 @ 19:21:
[...]
Omdat beide cpu's waarschijnlijk dezelfde core hebben.
Een 3200 zou in feite een 3500 kunnen zijn met een lagere mp.
begin nu wel te twijfelen
Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.
Probeer het en laat het ons wetenmr.loepie schreef op zondag 06 februari 2005 @ 23:26:
[...]
maar zou een 3500 dus nooit op 3800 of miss 4000 gaan draaien??
begin nu wel te twijfelen
[ Voor 11% gewijzigd door Arioch op 06-02-2005 23:31 ]
oke ik neem gewoon die 3500 en probeer hem zo ver mogelijk te krijgen en dan laat ik het weten
Verwijderd
net mijn winchester 3000+ een uur laten zweten op 2500 mhz hehe
bleef lekker stabiel en niet hoger dan 35c waarom zou je in godsnaam een 3500+ kopen?
zonde van het geld.
bleef lekker stabiel en niet hoger dan 35c waarom zou je in godsnaam een 3500+ kopen?
zonde van het geld.
ja miss dat je daar nog veel verder mee komt? weet ik niet. maar welke core heb je dan??Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 23:58:
net mijn winchester 3000+ een uur laten zweten op 2500 mhz hehe![]()
zonde van het geld.
ja sorry ik bedoel de stepping enzo
en welke koeler?? (edit)
[ Voor 7% gewijzigd door mr.loepie op 07-02-2005 00:39 ]
ik denk dat ook dit per mobo verschilt mar in priciepe zijn het 2 gelijke borden dus zouden ze beide even goed te ocen zijn .eltinio schreef op maandag 07 februari 2005 @ 10:36:
Is een a8n sli delux nou ook beter te overclocken dan een a8n sli non delux?
Verwijderd
Heeft er trouwens iemand een idee of 2 x 512 MB Crucial geheugen CL3200 vergelijkbare resultaten kan halen als 2 x 512 MB Corsair CL3200 C2 (TwinX) ? Het is een pak goedkoper en ik kan dan met gemak met visa bestellen.
Simpelweg, iemand (OC) ervaringen met Crucial (geen Ballistix) op dit moederbord die hij wil delen ?
Simpelweg, iemand (OC) ervaringen met Crucial (geen Ballistix) op dit moederbord die hij wil delen ?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 11:35 ]
Ok de reden dat ik dit vroeg was dat iemand in DOC er naar vroeg en deze gaf aan na gelezen te hebben toch tegaan voor de delux.mr.loepie schreef op maandag 07 februari 2005 @ 10:53:
[...]
ik denk dat ook dit per mobo verschilt mar in priciepe zijn het 2 gelijke borden dus zouden ze beide even goed te ocen zijn .
Zijn er voor de non delux ook al modded biossen?
Bij 't installeren van m'n 7700 blazertje viel het me op dat er "iets mis" was met die heatsink tussen de CPU en het IO panel. Er plakte op het logo van ASUS nog een beschermend plastiekje! Ik heb het er maar rap afgehaald, maar misschien zijn er nog tweakers met een Deluxe BIOS die dat nog niet opgemerkt hebben, bij deze dan dus.
(misschien plakt dat ook op heatsink op de non-Deluxe)
Hoe moet ik die heatsink trouwens noemen?
(misschien plakt dat ook op heatsink op de non-Deluxe)
Hoe moet ik die heatsink trouwens noemen?
Bloemen scheiden het gras in de tuin.
Verwijderd
ik heb m`n deluxe ingeruild voor een non-deluxe omdat ik bij de deluxe versie weinig tot geen oc resultaten behalen. ik draai nu met m`n non deluxe 220mhz, zonder volt verhogingeno op ht5x ddr400 cas 2,5 2t en de rest auto. ik denk op de extra dingen na het bord exact hetzelfde is! ik heb ze naast elkaar gelegd en het pcb is exact het zelfde van beide borden, met uitzondering van de bepaalde controllers etc. modded biosen zijn er niet voor zover ik weet, er is wel een 1002 bios (beta) op de asus site.eltinio schreef op maandag 07 februari 2005 @ 12:12:
[...]
Ok de reden dat ik dit vroeg was dat iemand in DOC er naar vroeg en deze gaf aan na gelezen te hebben toch tegaan voor de delux.
Zijn er voor de non delux ook al modded biossen?
Verwijderd
Ik heb de cpu eindelijk op 2.2Ghz gekregen
Moest HTT Multiplier op 4x zetten, en DDR op 333. Vcore op 1.65 ( geeft 1.55)
Voor meer info zie m'n thread op Xtreme
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=52506
Moest HTT Multiplier op 4x zetten, en DDR op 333. Vcore op 1.65 ( geeft 1.55)
Voor meer info zie m'n thread op Xtreme
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=52506
De nieuwe NForce drivers zijn er. Bij mij werkt NCQ op een DM10 160MB er eindelijk mee. Andere zaken heb ik nog niet echt merkbaar zien wijzigen.
nVidia nForce4 6.39 WHQL
http://www.tweakers.net/meuktracker/8405
nVidia nForce4 6.39 WHQL
http://www.tweakers.net/meuktracker/8405
www.beneluxracingonline.com
Och, ik had ooit een 2600+ die ik wegdeed om een Barton 2500+ te nemen (overklokbeest moest het worden !!), gelet op de juiste stepping, week, badgenummer e.d..... die Barton heb ik nooit hoger gekregen dan 2060 Mhz, grote teleurstelling dus.
Dit keer heb ik gewoon een 3500+ genomen, Newcastle, foute week, hoog badgenummer, (de 3200 was uit stock en ik wou niet langer wachten op een Newcastle, al de rest had ik al....) en..... die loopt nu perfect stabiel op 2580 Mhz zonder voltageverhoging.... Onder load (gamen bij mij) wordt hij 55 graden onder een 7700 @ 5v... so what....
Nu moest ik vorige week een PC in elkaar zetten voor een vriend, en had ik de gelegenheid om mijn Newcastle te wisselen tegen een Winchester, en heb het toch niet gedaan... wil niet weer bedrogen uitkomen.
Conclusie : zoals je hier vaker leest : er zijn aanwijzingen dat sommige badges of stepping beter presteren dan anderen, maar iedere proc en mobo combinatie heeft toch zijn eigen willetje, is gewoon mazzel hebben vrees ik...
Mijn Newcastle 3500+ zou 1.5V moeten nemen, nam op een A8N-SLI Deluxe met bios 1002 in het begin 1.625V, als de voltage op auto stond. als ik hem manueel op 1.5V zette, las hij ook 1.5 uit. Na een biosupdate naar 1003-10 (ofwel final), deed hij het correct en nam 1.5V. Wel zijn de voltage increasements in de BIOS helemaal niet juist.... 1.5V is 1.5V echt, 1.55V is iets van 1.525V, 1.6V geeft 1.55V werkelijk, 1.65V geeft 1.575V, blijkbaar dat de "schaalverdeling" niet correct is....Hacku schreef op zondag 06 februari 2005 @ 18:25:
Installatie liep vlotjes
Probeer dus eens een bios update, als je dit echt correct wil hebben (of zet hem manueel in de BIOS even recht, als dit het enige probleem is dat je momenteel hebt....)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics
Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.