Ziet er goed uit !!
lekker compact ook (de eigenlijke reden waarom de autocascade best interessant is)
lekker compact ook (de eigenlijke reden waarom de autocascade best interessant is)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 14:49 ]
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 19:13 ]
Ik vind het echt geweldig interresant dus ga er vooral mee door, het posten van je vorderingen. Maar mijn vraag: hoe komt het dat jullie nu "zomaar" dat soort dingen bouwen ? Ik bedoel, ik wil natuurlijk ook zo'n ding. Maar ik heb nu niet even de tijd geld en nog belangrijker ervaring en durf om dat te doen.Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 14:29:
bedankt SmollysIk zal zeker door gaan met me vorderingen posten hier, vorige week had ik niet het idee dat er veel mensen dit lezen maar het valt me mee en dit soort posts laat me wel zien dat het leuk gevonden wordt wat het meer dan de moeite waard maakt voor mij om het hier te posten.
*interressant maar nu irrelevant verhaal*
[ Voor 57% gewijzigd door Epsilon op 14-02-2005 10:39 ]
Het is inderdaad niet echt zomaar... enorm veel lezen en nadenken erover. Verder moet je toch wel enigszinds een autodidact zijn denk ik als je dit als hobby doet.EvilWhiteDragon schreef op zondag 13 februari 2005 @ 22:08:
[...]
Ik vind het echt geweldig interresant dus ga er vooral mee door, het posten van je vorderingen. Maar mijn vraag: hoe komt het dat jullie nu "zomaar" dat soort dingen bouwen ? Ik bedoel, ik wil natuurlijk ook zo'n ding. Maar ik heb nu niet even de tijd geld en nog belangrijker ervaring en durf om dat te doen.
Dat laatste is rondweg gevaarlijk ivm frostbiteVerwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 11:56:
Ik heb gister me CO2 binnen gekregenMaar na het draaien van nog een testrun net ben ik tot de conclusie gekomen dat de voeler van de TXV op de verkeerde plek zit. De voeler blijft te warm waardoor de zuigdruk te hoog blijft (visieuze cirkel). Geen probleem verder maar moet dus even aangepast worden. Verder hoop ik aan het eind van deze week, begin volgende week dit systeem werkend te hebben mits ik de TXV goed werkend krijg. Iedereen weer up to date
![]()
oh ja vloeibaar propaan dat op je hand spuit is koud
ja kan best pijn doen, is het gevaar van vloeibaar vullen. je vulslang zit vol vloeibaar propaanEpsilon schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:00:
[...]
Dat laatste is rondweg gevaarlijk ivm frostbite
Je hebt de voeler uiteraard wel voldoende geisoleerd?
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 17:08 ]
Mja, had ik ook. Heb ik nog behoorlijk last van gehad moet ik je zeggenVerwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 11:56:
oh ja vloeibaar propaan dat op je hand spuit is koud
[ Voor 44% gewijzigd door Epsilon op 24-02-2005 17:32 ]
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 21:02 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 21:27 ]
Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 22:39 ]
[ Voor 20% gewijzigd door AMD 64 op 02-03-2005 22:44 ]
Herinner men nu wel vaag die topics een beetje over auto cascade . Ze waren er wel maar idd.niet echt met sucses afloop.Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 14:29:
bedankt SmollysIk zal zeker door gaan met me vorderingen posten hier, vorige week had ik niet het idee dat er veel mensen dit lezen maar het valt me mee en dit soort posts laat me wel zien dat het leuk gevonden wordt wat het meer dan de moeite waard maakt voor mij om het hier te posten.
Ik heb uiteraard al getest maar aangezien er nog niet geisoleerd is wordt ook de voeler van me TXV nauwelijks koud waardoor de doorlaat wagenwijd open staat, hierdoor en het feit dat er parralel nog een cappilair loopt had ik een zuigdruk van 2 bar g (3 bar a). Je voelt al aankomen dat dit geen geweldige temperaturen levert. Als ik geisoleerd heb kan ik pas wat zinnigs zeggen over de prestatie helaas. zonder hoge druk gas condenseert tamelijk veel propaan in de heat exchanger en verdampt in de evap dit laat me in ieder geval zien dat het idee werkt.
waarom autocascades nu pas enigszinds populair worden is denk ik omdat de koeltechnici die rond lopen op de fora nauwelijks tot geen ervaringen hebben met autocascades. Er zijn wel pogingen gedaan in het verleden om ze te bouwen, captain cascade heeft het bijvoorbeeld een keer geprobeert maar hij kreeg het niet goed werkend (te hoge discharge drukken) aangezien hij enorm veel ervaring had met cascades was dit een tamelijke domper voor de rest. Aenigma heeft een werkende gemaakt maar hij gebruikte een gevaarlijk stikstofoxide gas wat onder sommige omstandigheden kon ontleden in oa pure zuurstof wat samen met propaan minder leuke dingen kan vormen. Hierdoor durfde niemand anders het aan en praatte de koeltechnici het iedereen die het een beetje durfde uit het hoofd. Russel HQ heeft er ook een gebouwd maar die had enorme moeite met tunen, ookal zei Gary steeds wat die moest doen want hij was zelf het spoor beetje beister. Uiteindelijk is ook dit niet een geslaagd systeem geworden vooral doordat het systeem niet goed ontworpen was. Redwolf (zelf een koeltechnici) heeft even voor berkut een werkende autocascade gemaakt maar het was meer een test en hij heef hem nooit echt getuned. Ik lijk wel een geschiedenis leraarmaar je snapt dat dit niet motiverend werkte voor andere. Ik was al met het ontwerpen van dit systeem bezig voordat berkut de hype in gang zetten, dus kan je een beetje nagaan hoeveel tijd dit mij gekosts heeft aan piekeren
edit: ik ben inderdaad van plan om er een kast omheen te bouwen, ook wil ik zelf een kleine thermometer gaan maken en het display daarvan in de kast verwerken. Verder ga ik nog een aparte voeding maken voor dit soort dingen en de fans(die ik regelbaar ga maken). Verder maak ik het zo dat met 1 druk op de knop alles aan gaat.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 13:54 ]
[ Voor 12% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 06-03-2005 14:44 ]
nee daarom wordt het ook erg lastig om er co2/ethaan oid mee te condenseren. r410a kan echter wel.EvilWhiteDragon schreef op zondag 06 maart 2005 @ 14:42:
[waarschuwing newb op PhCh gebied]
peltiers kunnen meen ik toch zoiezo niet kouder worden dan -40 of iig dan hebben ze weinig nut mee, tenminste dat heb ik gehoord.
[/waarschuwing newb op PhCh gebied]
je gaat het toch wel 1 keer een proc onderleggen?
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
pics? doen ze het nog?TGEN schreef op maandag 25 april 2005 @ 16:29:
Dat 'eerste autocascade op GoT' klopt niet helemaal. Ik en nog wat anderen hebben jaren geleden al eens phasechanges gebouwd met zowel butaan als propaan als koudemiddelen. Natuurlijk zijn die allang al achterhaald, maar toentertijd was t hip.
Dat wil ik dus ook welles zienTGEN schreef op maandag 25 april 2005 @ 16:29:
Dat 'eerste autocascade op GoT' klopt niet helemaal. Ik en nog wat anderen hebben jaren geleden al eens phasechanges gebouwd met zowel butaan als propaan als koudemiddelen. Natuurlijk zijn die allang al achterhaald, maar toentertijd was t hip.
ik was ook nog wel een keertje van plan om mn vapoSE op mijn prommy te monteren,Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 13:52:
een prom met peltier is een keer geprobeert door bowman. Bowman wilde het echter klein houden en het in de prom kast laten passen en dat lukte hem niet dus is het experiment afgeblazen.
Zelfs met een normaal gas win je een boel capaciteit door een peltier op bijvoorbeeld de droger te monteren.
Als je er een ander gas in gaat stoppen, dan moet je het 2e systeem er ook weer permanent ophouden. En das niet de bedoelingTwynn schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 12:54:
Een 2e systeem gebruiken om het eerste af te koelen is pas leuk als je iets als R410a gaat gebruiken in het eerste systeem. En op dat moment heb je een cascade gemaakt
En met een betere verbinding tussen de twee systemen kun je ook aan de gang met ethaan als low-stage gas en kun je zo rond de -90 gaan halen
ja dat topic ken ik welJack schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 13:36:
Linkie naar het topic van Dabit over dit idee:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/797859/
daarin staat een link naar XS; Tom Holck heeft al eens een vapo op zijn prommy gezet
doen we rickJack schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 12:46:
[...]
ik was ook nog wel een keertje van plan om mn vapoSE op mijn prommy te monteren,
zullen we eens kijken of het veel nut heeft
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 17:23 ]
Ik ben erg benieuwdVerwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:31:
[...]
doen we rick![]()
damn ik wil ethaanSE op de droger monteren en dan ethaan toevoegen aan het propaan totdat je discharge druk rare dingen gaat doen (dan is het propaan waarschijnlijk verzadigd met ethaan bij die temp).
zijn er geen mensen hier die contacten hebben bij air liquide/hoekloos? Sinds ik air liquide heb gemeld wat ik ermee wil doen hebben ze niet meer terug gemaildde gene die mij aan ethaan helpt refill ik gratis zijn prom zodat die betere performance heeft dan met r507
![]()
maar wat dabit inderdaad in dat topic zegt, heel veel koudemiddel wordt gebruikt om het koudemiddel zelf af te koelen aangezien het koudemiddel vaak bij ver boven zijn kookpunt het cappilair uitkomt(dit resulteert natuurlijk in hogere zuigdruk=hogere temp), in een goed getuned systeem onder load waar je dus weinig subcooling hebt al helemaal. unloaded temps zal je niet veel kunnen verbeteren hiermee, loaded temps des te meer naar mijn idee. Je hebt ook een hogere capaciteit hierdoor (ik denk wel zo'n 30-40 watt) en dit geld ook als je r507/404a erin laat zitten.
edit: wow ik zie net een post van herefishy op XS over een gas bedrijf. geuss what die lui hebben een telefoon nummer hier in NLff bellen zo (op hun site staat ethaan en ethyleen maar das alleen voor US)
edit: lol ze zoeken een prijs voor me uit
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Kosten zijn een stuk lager dan een normale promAstennu schreef op woensdag 27 april 2005 @ 09:48:
[...]
Ik ben erg benieuwd. Ziet er allemaal erg goed uit. Ik wil ook ooit weer aan de PC maar een prom is wel wat duur. Wat ben je nu aan spullen kwijt geweest voor dit ding ? ( en wat denk je intotaal gebruikt te hebben ? )
[ Voor 25% gewijzigd door Epsilon op 27-04-2005 11:45 ]
Dat zijn condensers (of eigenlijk zijn dit verdampers, maar dat maakt niet uit). Die vind je niet in een auto.DaOverclocker schreef op woensdag 27 april 2005 @ 11:46:
een beetje offtopic vraag, maar hoe komt de TS aan die mooie Radiateur?
Ik heb eentje uit een auto, dies 5 cm dik en 20x 15 in omtrek. Alleen hier ziten van die fijne vinnetjes op, zodat mijn 120mm fan beetje vacuum zuigt boven de rad. Mijn water voor mijn waterkoeling wordt hierdoor wel 30 graden. En volgens mij werkt de rad van de TS beter, alleen hoe kom je aan dat ding? Zit zo'n ding ook gewoon in een auto? en zo ja welke?
autoradiateuren koelen water beter dan een condensor, je moet gewoon een fanshroud maken zodat je fans niet direct tegen je rad zitten dan los je dat vacum op.DaOverclocker schreef op woensdag 27 april 2005 @ 11:46:
een beetje offtopic vraag, maar hoe komt de TS aan die mooie Radiateur?
Ik heb eentje uit een auto, dies 5 cm dik en 20x 15 in omtrek. Alleen hier ziten van die fijne vinnetjes op, zodat mijn 120mm fan beetje vacuum zuigt boven de rad. Mijn water voor mijn waterkoeling wordt hierdoor wel 30 graden. En volgens mij werkt de rad van de TS beter, alleen hoe kom je aan dat ding? Zit zo'n ding ook gewoon in een auto? en zo ja welke?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 15:50 ]
Dit heb ik al gedaan, een fanduct over de totale rad, maar goed ik heb dan nog steeds last van vacuum. Maar zou een condesor dus minder goed waterkoelen dan een auto rad?Vandread schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:49:
[...]
autoradiateuren koelen water beter dan een condensor, je moet gewoon een fanshroud maken zodat je fans niet direct tegen je rad zitten dan los je dat vacum op.
kamer van koophandel.. daar moet je langsgaan en dat kost je zo honderd euro..Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:50:
epsilon heeft de meeste vragen al beantwoord zie ik![]()
puur aan onderdelen iets van 300 euro maar dat komt omdat ik wat goeie deals heb gehad. aan gereedschappen weet ik het niet, ben de tel kwijt geraakt bij een paar honderd euro.
Dat bedrijf waar ik ethaan wilde halen levert alleen als ik een kvk nummer heb![]()
![]()
![]()
ik ben echt zo pissed he. Weet iemand hier iets van een leeg bedrijf opzetten(puur voor kvk nummer)? mail me.
ik begin beetje wanhopig te worden in mijn zoektocht naar ethaan.
[ Voor 5% gewijzigd door GuuZ op 29-04-2005 18:56 ]
DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540
Van Soest extreme PC koelingGuuZ schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 18:55:
[...]
mocht je dit werkelijk gaan doen, zet dan een eenmanszaak op..
If you do not change direction, you may end up where you are heading
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 19:42 ]
Kan hij zeggen als hij klaar, is, are you completely soestyfid?
Verwijderd
Grapjas. Dat werkt als volgt:peddro schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 20:12:
[...]
Maar een eenmanszaak heb je lekker veel voordeel van bij belasting enzo, kun je lekker een nieuw systeem kopen en is veel goedkoper
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 21:04 ]
inclusief of exclusief btw? en wat is je kvk nummer?
Nadeel is garantie etcVerwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 17:56:
[...]
inclusief of exclusief btw? en wat is je kvk nummer?zou leuk vakantie baantje zijn, promkillers maken
[ Voor 64% gewijzigd door MonkeySandwich op 30-04-2005 20:26 ]
300euro onder de prijs kan makkelijkMythrill schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 20:24:
Volgens mij mag dat niet volgens de wet. Je moet 2 jaar garantie geven op electronica, maar ik weet niet hoe dat met 2e hands onderdelen zit.
Maar in dit geval als de prijs erna is dan moet er niet gezeurd worden en vor de reparatie betaald worden imo. Ik hb er dan ook zo weinig verstand van dat ik geen idee hebt hoever je onder de prijs van een prommie zou kunnen gaan zitten.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2005 21:30 ]
4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro
ik ga binnekort iig cascade maken(omdat ik het enorm leuk vind en ik wil wat dingen proberen) die ik helaas niet zelf kan houden vanwege ruimtegebrek. Dus als die af is kan je zeggen of je hem wilt (first pick).Gamer schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 21:56:
wordt toch tijd dat ik eens een prom opstuur voor refill of toch aan die cascade laat beginnen....
al heb ik weinig tijd om me met die leuke dingen bezig te houden...
er waren ooit andere tijden
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2005 22:29 ]
[ Voor 60% gewijzigd door Epsilon op 20-05-2005 17:01 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 23:45 ]
Waarom zou je persdruk te hoog worden en trouwens dit is voor beveiliging en niet voor een goede werking van het apparaat.Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 23:45:
Ik heb een idee om me autocascade werkend te krijgen(dat heb ik vaker gezegd ben ik bang) en wat tevens het vullen van me autocascade enorm kan versimpelen. Wat is daarvoor nodig heb is iets als een hot gas bypass valve die open gaat wanneer de persdruk boven een bepaald punt(bar of 20) komt. Nou is het probleem ik heb weinig verstand van hot gas bypass valves. iemand ideeen hoe ik dit fix?
Het wordt niet alleen gebruikte voor beveiliging, maar ook om een compressor 24/7 te kunnen laten draaien en toch boven 0 blijvenHaeg schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 21:45:
[...]
Waarom zou je persdruk te hoog worden en trouwens dit is voor beveiliging en niet voor een goede werking van het apparaat.
[ Voor 17% gewijzigd door AMD 64 op 03-06-2005 13:43 ]
Nee ik heb er nooit les in gehad ik heb er alleen wel eens met dabit over zitten filosoferen en er zijn wat schema's overgemaild that's it en ik weet ook niet wat voor gassen erin gebruikt werden.Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 17:01:
subtiele kick
Haeg, heb jij ooit "les" gehad over autocascades? Ik heb nog is na zitten denken over dat je zei dat de HX zo zwaar was. Is het niet mogelijk dat die autocascade veel meer stages bevat dan 2? maw heb je enig idee wat voor koudemiddelen erin zaten?
[ Voor 4% gewijzigd door Haeg op 05-06-2005 22:01 ]
Die hot by-pass klep dacht ik dat je hiervoor een magneetafsluiter wilde gebruiken die zou gaan afblazen voor of na de verdamper maar daarvan zie ik het nut niet zo in want daar vliegt je zuigdruk zo van omhoog zodat je systeem ook weer in elkaar dondert.Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 22:39:
Ik hoopte met TXV voor de 1ste stage loadveranderingen beter aan te kunnen en een TXV lijkt me juist erg geschikt voor het hebben van een niet zo kritische vulling.
"het ventiel" bedoel je het bypass ventiel mee? Ja ik weet dus niet echt hoe bypass ventielen werken. zit daar geen doorlaat oid in zodat het langzaam en gecontroleerd gaat?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 14:20 ]
De eerste man die een autocascade maakte heeft ook nooit les erin gehad dus we hoeven ons niet te schamen toch?Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:30:
ja inderdaad een magneetafsluiter lijkt mij iets te barbaars hiervoor. Om het verhogen van me zuigdruk tegen te gaan had ik daarom ook een cappilair geplaatst tussen expansievat en zuigleiding zodat het co2 weer langzaam in me systeem word terug gevoerd.
Nou denk ik dat als ik een vloeistof reservoir in me fase scheider heb het bijna onmogelijk is voor gas om daardoor naar beneden te gaan de leiding in. Zonder fase scheider zou dit inderdaad wel gebeuren omdat het gas dan nergens anders heen kan maar als je wel een fase scheider hebt dan zou zwaartekracht er lijkt mij voor zorgen dat co2 omhoog gaat en niet naar beneden.
had trouwens ook nog een idee hoe ik zo'n bypass ventiel kan maken. Als je een TXV neemt met externe druk equalisatie poort. Dan zet je 20 bar op de equalisatie poort (met bijvoorbeeld co2). dan knip je de bulb eraf en verbind je de bovenkant van het membraan met de persdruk. Is de equalisatie druk hoger dan de persdruk dan zal het ventiel volgens mij dicht zitten. Is de persdruk hoger dan de equalisatie druk dan laat het ventiel co2 door en hoe hoger de persdruk hoe meer co2 die doorlaat. Ik weet alleen niet of het membraan tegen 20 bar kan.![]()
Ik weet alleen nog niet zeker of ik het nou moet doen zoals ik getekend heb of gewoon de "bypass" ventiel in de co2->HX leiding plaatsen en verder niks veranderen. Hierdoor houd je dus een constante persdruk van 20 bar. Waardoor propaan wel erg lastig gemaakt wordt om gasfasig te blijven en de route te nemen die weggelegd is voor co2.Ik zou alleen nog moeten uitrekenen of de condenseer kant van de HX genoeg ruimte heeft voor een tijdelijke opslagplaats van het co2 totdat de HX koud is. (5-6 meter leiding met een ID van 4,8mm is ongeveer 100ml.)
Edit: jammer dat je er nooit les in heb gehad trouwens, ik had wel is een paar professionele teksten/schema's willen lezen hierover. Ik vind het echt enorm interessant worden dit, een normaal phase-change systeem maken is leuk maar die doen het eigenlijk altijd wel. En als die het eenmaal doet is de lol er weer vanaf.erover praten en nadenken en aan prutsen zijn de leuke dingen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 22:25 ]
DaBit heeft dat geregeld hij heeft het alleen bij mij af laten leveren.Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:42:
welke TXV bedoel je nu precies? De gemodificeerde 20+bar doorlaat of gewoon het propaan expansie ventiel? 20+bar doorlaat verdampt niks in als het goed is maar als je het over het propaan ventiel hebt snap ik ook niet helemaal wat je bedoelt.
Nou TXV leek me ooit leuk (heb nog een rede gevonden waarom ik dat gedaan had: snel de HX koud zodat co2 de persdruk niet uit de pan liet schieten) maar ik ga inderdaad misschien wel over op cappilair binnekort. Maar ik heb niet het idee meer dat dat alle problemen verhelpt.
Ik denk namelijk dat elke keer dat de HX ook maar iets kouder is dan de condensor (bijna altijd dus) merendeel van het propaan in de HX condenseert en niet in de condensor. Dit verhelp ik niet met het vervangen van me propaan expansiemeganisme. Dus wat ik precies ga doen met die TX2 is eventjes punt 2. Daarom wil ik een restricitie in de co2 naar HX leiding zodat propaan er nauwelijks meer langs kan. En dat is dus me 20+bar doorlaat.
Dat idee moet ik even over nadenken, snap hem nog niet volledig. Kan je er misschien tekeningetje van maken? En zou ik me zuigdruk erg verstoren dan zoals ik het getekend had?
edit: verbeterde versie van het idee:
[afbeelding]
magneetventiel is open tijdens opstarten.
trouwens haeg, hoe heb jij toenertijd samen met dabit ethyleen geregeld. Air liquide reageert niet op me als ik om ethaan vraag. En scottgas vraagt 500 euro voor 5 literen ze kunnen niet in de prijs naar beneden.
[ Voor 3% gewijzigd door Haeg op 10-06-2005 16:28 ]
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 00:18:
Air liquide maar is bellen dan.
Ik gebruik geen TXV met externe drukregeling, maar hoe kan je nou 2 verschillende verdampdrukken hebben met 1 compressor als er geen restricties tussen zitten? effectief lijkt het voor de TXV toch alleen of de compressor iets minder slagvolume heeft? Ik heb gelukkig wel een terugslagventiel liggen waar ik nog geen doel voor hebDit staat in iedergeval op me to do list
ben weer een flinke aan het maken
![]()
heb je misschien nog een tweede hands txv liggen met externe drukregeling? Ik vind beetje zonde om een perfect nieuw TXV te slopen voor een experimentje. En ik kan geen andere manier vinden om een 20+bar doorlaat te maken helaas. echte hot gas bypass ventielen heb ik niet gevonden met deze applicatie. Met een grote doorlaat(aangezien gas volumetrisch wat groter is dan vloeistof) gaat dit denk ik wel lukken.
.Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 00:18:
Air liquide maar is bellen dan.
Ik gebruik geen TXV met externe drukregeling, maar hoe kan je nou 2 verschillende verdampdrukken hebben met 1 compressor als er geen restricties tussen zitten? effectief lijkt het voor de TXV toch alleen of de compressor iets minder slagvolume heeft?
Ja.Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 00:18:
heb je misschien nog een tweede hands txv liggen met externe drukregeling? Ik vind beetje zonde om een perfect nieuw TXV te slopen voor een experimentje.
Ik zie wel een AXV en dat is toch wat anders dan een TXV.Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 18:24:
de amerikaan redwolf heeft een autocascade gebouwt met een TXV trouwens.
Hij zegt hierover: After I built my first one using a txv for the first stage realized. That no matter what I used for the second and/or third stages the suction presure was always the same as the first stage. So the best solution I've found... is to use either auto-expantion valve or thermo-expantion valve for the first stage and cap tubes for the other stages.
fototje:
[afbeelding]
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 14:42 ]
chilly1 heeft een -65 autocascade gemaakt voor CharlieVerwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:50:
chilly heeft naar mijn weten nog nooit een autocascade gemaakt. Maar een AXV heb ik nog nooit van gehoord![]()
bedankt voor de nuttige infoheb je me mailtje gehad trouwens?
[ Voor 35% gewijzigd door El Snorro op 20-03-2006 23:16 ]
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 10:28 ]
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq