Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
Topic titel zegt het wel lijkt me.... maar waarom?
Ik heb net de pc eens opnieuw geinstalleerd en toen kwam ik er eigenlijk op dat ik ICQ best wel mis....

Persoonlijk vind ik gewoon dat ICQ prettiger en leuker werkt als MSN.

ICQ Heeft een aantal leuke voordelen:
-Offline berichten
-SMS Functie, (ik weet niet of deze op de dag van vandaag nog werkt).

Maar msn heeft een paar puntjes die ICQ gewoon mist...
-Gebruikt gewoon je e-mail adres als aanmeldnaam ipv van een nummer.
-Je lijst met contacten staat online.

Als ik dit nou gewoon met ICQ kon doen he...............Verlangen jullie ook terug naar ICQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah, ik had vroeger overal een account - gewoon, onder trillian... en sure, icq had wel wat, maar vind msn uiteindelijk handiger. Je email addy is idd je ID, vink ook makkelijker dan een of ander random nummer. En lijst met contacten WIL ik online hebben, omdat ik ook vanaf andere computers kan inloggen... zie ik dus meer als voordelen. M.a.w. Tjah, missen, Nee. Nu hoort 't bij 't verleden... :Y) mooie tijd wasdat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 09:26
Sms functie werkt niet echt meer
Ook bij icq staan je contactpersonen online.
Waarom kijk je niuet eens naar trillian ofzo, beste van alle werelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:35

tweakerbee

dus..?

Nostalgie heeft de nare gewoonte om altijd een situatie beter te doen lijken dan het eigenlijk was.

ICQ was ook spamgevoelig, contacts stonden lokaal idd, en als de hele wereld SMS'jes ging sturen via ICQ dan was daar ook snel een einde aan gekomen. Operators vinden het niet leuk om alleen maar af te leveren (dat levert geen geld op).
Voor offline messages heb je e-mail. Zie je ook direct als je inlogd op je MSN, al die oude berichten van ICQ die binnenkwamen waren ook niet alles.

Ik verlang eigenlijk dus helemaal niet terug. Het zou leuk zijn als MS de SMS functie fatsoenlijk zou implementeren, dan ben ik helemaal blij.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:12
Bij icq kun je van mailadres veranderen ;) . 't Is kiezen, je isoleren of een beter programma gebruiken :(

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik vind MSN daarnaast ook "gezelliger" het is wat overzichtelijker en leuk om constant een fototje te kunnen veranderen. Maar MSN zou voor mij niet DE messenger zijn als er geen MSN Plus was... MSN Plus maakt MSN erg krachtig.

[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 22-01-2005 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
tweakerbee schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 01:39:
Nostalgie heeft de nare gewoonte om altijd een situatie beter te doen lijken dan het eigenlijk was.
Jup goed punt is dat, misschien is het dat wel...... Ik ga iig even de geluidjes uit ICQ in MSN plaatsen :) Als dat kan tenminste.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 13:09
ICQ rules nog steeds voor mij.
Heb een tijdje MSN gebruikt en ben weer terug geweest op ICQ.
Heb inmiddels Trillian geinstalleerd en gebruik zoveel mogenlijk de ICQ contacts.
Werken een stuk fijner, zeker het offline message.
Wil je wat MSN functionaliteit in je ICQ dan moet je ICQ 4 hebben.kan je ook spelen met foto's.
Kan overigens ook met trillian, hoef je maar 1 proggie te installen en daarvandaan je MSN en ICQ accounts tegelijk gebruiken , en die heeft ook zo'n soort msgplus funtionaliteit (nee ik heb geen aandelen Trillian, het programma verdient gewoon die credits) ;)

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08-09 14:56

Voor offline messages heb je e-mail. Zie je ook direct als je inlogd op je MSN, al die oude berichten van ICQ die binnenkwamen waren ook niet alles.
das alleen als je een hotmail adres gebruikt, genoeg mensen die dat niet doen.

Geef mij maar icq weer terug, mis het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:50

franssie

Save the albatross

ach MSN is leuk en werkt goed in NL,maar voor de rest van de wereld gebruik ik nog steeds ICQ en Yahoo messenger, buiten europa is msn echt niet zo heet.
enne, als mac gebruiker probeer ik iedereen op Yahoo te krijgen want die support tenminste webcammen, hoe zit dat eigenlijk met webcam support onder Tuxje?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 02:08:
ach MSN is leuk en werkt goed in NL,maar voor de rest van de wereld gebruik ik nog steeds ICQ en Yahoo messenger, buiten europa is msn echt niet zo heet.
Idd, Microsoft lijd ook al jaren verlies met msn messenger, in nederland is het heel populair maar daar buiten veel minder.
Ik hoop stiekem dat microsoft toch de msn messenger service een keer gaat stoppen aangezien ze er nog steeds verslies mee lijden, en dat dan iedereen overstapt naar een beter alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:10
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 02:23:
[...]
dat dan iedereen overstapt naar een beter alternatief.
* Sjah hoopt dat Google idd gaat komen met een IM, lijkt bij voorbaat al een geslaagd alternatief. Icq is voor mensen als mijn pa eigenlijk al enigszins te "moeilijk"/onoverzichtelijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wat is er moeilijk aan ICQ? Is toch stukken simpeler als dat MS geval wat ik gewoon vertik om te gebruiken.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik echt ontzettend mis in msn in vergelijking met icq is de invisible mode, maar dat je mensen op je invisible lijst kon zetten om zo toch voor een select groepje online te zijn. Iedereen blokken is in msn wel een optie, maar echt praktisch is anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 09:23

LegacyCode

De crack van de division

..
ICQ was ook spamgevoelig, contacts stonden lokaal idd, ...
Ondertussen slaat ICQ ook zijn contacts op op een server, dus van dat probleem hebben ze ook komaf gemaakt.

Ik gebruik zelf nog ICQ via trillian.
Maar daar staan enkel een paar die-hards in dat lijstje, iedereen gebruikt de flitsende msn messenger.

[ Voor 21% gewijzigd door LegacyCode op 22-01-2005 09:32 ]

legacycode.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik heb het icq oh-oh geluidje op mijn msn _/-\o_

Nostalgie is GOED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 11:12
ICQ heeft idd een online contactlist
en offline messaging is superhandig, en nee, daar gebruik je geen email voor, email gebruik je om email te sturen en niet om offline berichten te sturen naar iemand.
En wat spamgevoeligheid betreft, dat kan je gewoon instellen in het security-panel van ICQ.

En waar ik me ook aan erger in MSN is het feit dat je altijd een schermpje open moet hebben staan. In MSN 'chat' je, in ICQ kan je kiezen tussen een chatvenster en een 'instant messaging' venster. Je stuurt een bericht en je venster is weg, zodat je geen last hebt van ICQ.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja ICQ... maar ja niemand die ik ken gebruikt het nog, dus dan toch maar de msn messenger.... helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marjo-
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

-Marjo-

Say it out loud!!!

LegacyCode schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 09:31:
[...]

Ik gebruik zelf nog ICQ via trillian.
Maar daar staan enkel een paar die-hards in dat lijstje, iedereen gebruikt de flitsende msn messenger.
Same here. Al is er bij mij de laatste tijd nooit meer iemand online in de ICQ lijst...

Jij kan nog geen gebakken ei koken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marjo-
  • Niet online

-Marjo-

Say it out loud!!!

Bar-Le-Duc schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 09:38:
ik heb het icq oh-oh geluidje op mijn msn _/-\o_

Nostalgie is GOED
Nu de tooooeeeeet nog als je MSN opent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

spydoggie schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 01:33:

-Gebruikt gewoon je e-mail adres als aanmeldnaam ipv van een nummer.

Als ik dit nou gewoon met ICQ kon doen he...............Verlangen jullie ook terug naar ICQ?
je kunt inmiddels ook aanmelden dmv je e-mailadres bij ICQ, tenminste, via ICQ2GO.

en 90% van de tijd gebruik ik nog ICQ (wel icm trillian omdat ik geen 3 messenger progs tegelijkertijd wil gebruiken) gezien er veel tweakers in de lijst staan die wel ICQ hebben.

En ik krijg ook het idee dat MSN meer aanmeld problemen heeft dan ICQ, maar dat kan ook wel aan mijn client liggen. * TERW_DAN is verstokt trillian .74 gebruiker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Terw_Dan schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 10:10:
[...]

je kunt inmiddels ook aanmelden dmv je e-mailadres bij ICQ, tenminste, via ICQ2GO.

en 90% van de tijd gebruik ik nog ICQ (wel icm trillian omdat ik geen 3 messenger progs tegelijkertijd wil gebruiken) gezien er veel tweakers in de lijst staan die wel ICQ hebben.

En ik krijg ook het idee dat MSN meer aanmeld problemen heeft dan ICQ, maar dat kan ook wel aan mijn client liggen. * TERW_DAN is verstokt trillian .74 gebruiker :P
Doet mee met trillian .74, andere zooi is allemaal bout.

Ik vind persoonlijk icq ook fijner dan msn, maja sommige mensen hebben geen msn dus dan moet je ongeveer wel.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Het enige wat ik wel jammer vindt is dat ik geen file transfer kan gebruiken van ICQ.
Werkt in MSN wel :(
Zowel in Trillian (3.0 pro build 967) als ICQ PRO
Zal wel weer een geintje zijn van @homo

[ Voor 8% gewijzigd door Ad de Jong op 22-01-2005 10:36 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Miranda is your (girl?)friend!

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marjo-
  • Niet online

-Marjo-

Say it out loud!!!

JanAlesi schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 10:35:
Het enige wat ik wel jammer vindt is dat ik geen file transfer kan gebruiken van ICQ.
Mja, dat lukt bij mij ook niet met trillian met MSN.
Met gewone MSN lukt dat weer wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

JanAlesi schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 10:35:
toen ik @home had kon ik geen enkele filetransfer gebruiken, hadden die figuren op 1 of andere manier uitgeschakeld bij mij want bij ieder ander lukt het wel (zelfde software, zelfde router, zelfde routerinstellingen).
na de extreme snelheidsdowngrade voor mij de reden geweest om wegte gaan.
nu heb ik dat probleem niet meer (in trillian).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me gebruikt nog steeds ICQ :)

Wel met Trillian, omdat ik het niet de moeite vindt om een apart IM prog te draaien voor die drie contacts ofzo die nog online zijn op icq.

Trouwens, bij mij werken icq filetranfers beter dan msn filetransfers.

En voor de mensen die zeggen dat ze het onhandig vinden je een nummer heb bij icq, en niet je mail-adres, dat nummer onthoud je toch ook zo? 9 8 2 7 6 0 5 0... piece of cake.

ICQ > *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

offline berichten was inderdaad erg gaaf met ICQ. Dat mis ik met MSN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 23:09
Ik heb zelfs nog eeen 6 cijferig icq nummer :) was ?een? van de eerste :)
Maar goed... Waarom heeft microsoft nooit ellende gehad (of heb ik dat gemist) met het integreren van hun IM programma. Dat is volgens mij ook de reden dat ze andere messengers als yahoo en icq er uit hebben kunnen drukken

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
ICQ is chill, maar je wordt bijna gedwongen om MSN te gaan gebruiken, omdat iedereen dat gebruikt.
ik gebruik nog zoveel mogelijk ICQ, maar heb er wel een msn client naast draaien.

ik vindt MSN ook een beetje overdreven worden, vooral MSN 7, teveel functies!
ICQ is echt nog een puur en simpel IM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choxo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-11-2023

Choxo

n\o/ne

Maar hoe bekender een programma wordt,
hoe meer mensen er gaan gebruiken,
hoe meer zin de ontwikkelaars hebben om een nieuwen versie uit te brengen,
hoe meer nutteloze functies erin...

×××

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 14:11

Cyphax

Moderator LNX
gupje schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 11:36:
ICQ is chill, maar je wordt bijna gedwongen om MSN te gaan gebruiken, omdat iedereen dat gebruikt.
ik gebruik nog zoveel mogelijk ICQ, maar heb er wel een msn client naast draaien.

ik vindt MSN ook een beetje overdreven worden, vooral MSN 7, teveel functies!
ICQ is echt nog een puur en simpel IM.
Nou ik geef geen fuk om MSN. Ik heb toevallig Miranda, dat vind ik een geweldige client, en die kan MSN dus dat is okee. Ik heb ook iets meer contacts die ook daadwerkelijk nog online komen op de MSN lijst dan ICQ maar het ontloopt elkaar niet veel. De meeste ICQ'ers op m'n lijst ken ik dan ook al jaren. Het laatste dat ik ook doe is MSN Messenger zelf installeren, wat moet ik er in godsnaam mee, kan je 'm al docken?? En webcam functies... neuh ik niet hoor.
Waar is die goede oude tijd, dat een ICQ contact list nog bestond uit 200+ contacts, en er altijd minimaal 30 online waren... sniff.
Ik moet er wel bij zeggen dat het hele IM gebeuren me niet meer zo boeit als vroeger, toen was m'n contactlist heilig.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weijl
  • Niet online
Het laatste dat ik ook doe is MSN Messenger zelf installeren, wat moet ik er in godsnaam mee, kan je 'm al docken??
jah, gebruik aMSN, zit dock functie in voor zowel GNOME als KDE.
is niet echt een proggie dat ik relaxed vindt die beide kan, vind het zo ook het relaxedte, gewoon 2 apparte clients, kan ik nog eens zeggen welke ik wel wil draaien en welke niet.

[ Voor 65% gewijzigd door weijl op 22-01-2005 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
gupje schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 12:04:
[...]

jah, gebruik aMSN, zit dock functie in voor zowel GNOME als KDE.
is niet echt een proggie dat ik relaxed vindt die beide kan, vind het zo ook het relaxedte, gewoon 2 apparte clients, kan ik nog eens zeggen welke ik wel wil draaien en welke niet.
aMSN, dat is een 3rd party client, ik heb het even over die van Microsoft. :)
Miranda kan ik ook docken. aMSN ken ik wel, die werkt best goed. Ik heb toch het liefst 1 IM die meerdere netwerken aankan, als ik offline wil bij MSN of ICQ kan ik die ook gewoon afzonderlijk offline gooien. Miranda is ook klein compact en snel. Nou nog een Linux port :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weijl
  • Niet online
aMSN, dat is een 3rd party client, ik heb het even over die van Microsoft. :)
;)
Nou nog een Linux port :(
wat voor een port?
voor filetransfers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
Vreemd dat hier Jabber helemaal niet genoemd is. Heeft ook offline messages support en kan ook verbinden met netwerken als MSN en ICQ (m.b.v. transports). Daarnaast is Jabber gebaseerd op open standaarden. Ik zie wel een toekomst voor Jabber in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:13
Ik gebruik ook nog steeds ICQ, heb nog steeds mensen in mijn kring die niet aan MSN willen, ik zelf liever ook niet trouwens. Dus gebruik ik Trillian 3 met 2 MSN accounts en 1 ICQ account. Ene MSN account is eentje die ik aan zo'n beetje iedereen wel uitgeef, de andere is privé en laat ik alleen ZEER goede (tevens zakelijke) contacten op komen, zodat ik niet doodgespammed wordt als ik online kom.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik gebruik voor mijn vrienden/kenissen in Nederland helaas MSN.

Voor mijn vrienden en kenissen in het buitenland (VS) gebruik ik ICQ. Ik moet zeggen dat ik ICQ gewoon beter vind. Ik begrijp niet waarom MSN in Nederland zo populair is.

[ Voor 4% gewijzigd door magnifor op 23-01-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier MirandaIM in gebruik: tegelijk ICQ/MSN (en nog meer indien je wilt) - en met ICQ kun je ook met meerdere accounts online staan (wat ik nog steeds eens moet testen met MSN).

Dus ik zie absoluut geen reden om niet beiden te gebruiken (al heb ik wel de meeste contacts in ICQ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt MSN net zo makkelijk als je het zelf wil maken.

Ik heb bijvoorbeeld offline aanmelden, je kunt 23795689 MSN naast elkaar draaien... Geen MSN 7 nemen -_-*...

Maar natuurlijk is GAIM op Linux meesterlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt 23795689 MSN naast elkaar draaien
Maar dan moet je dus wel meerdere instances van het programma draaien ipv éénmalig een programma van 600KB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Master FX schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 11:34:
Dat is volgens mij ook de reden dat ze andere messengers als yahoo en icq er uit hebben kunnen drukken
MSN Messenger is vrij wel alleen in de Benelux en in andere delen van Europa heel erg populair. In Amerika is het nog immer AOL en pas in mindere mate ICQ en MSN Messenger wat de klok slaat. Microsoft heeft die andere IM-aanbieders er dus niet uitgedrukt, zoals jij het omschrijft, omdat de mondiale situatie ietwat anders is dan hier in Nederland :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik ben ook een trillian gebruiker ;) met msn en nog altijd icq,samen met paar andere die-hards :P
12088831 <== zolang zit ik er al :P,kom er niet veel meer tegen die een lager nummer hebben :) al zijn ze er nog steeds :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
gupje schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 12:16:

wat voor een port?
voor filetransfers?
Nee een versie voor Linux bedoelde ik eigenlijk. :)
Het is een Windows-only client. De makers hebben aangegeven te weinig verstand van Linux te hebben om 'm te porten. Ik weet ook niet zeker of het een stukje OS software is anders kan iemand dat nog wel voor ze doen. 't is namelijk een erg fijne client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:57
spydoggie schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 01:33:

Dit heeft ICQ al minstens 5 jaar :?

Verder ben ik het helemaal met je eens hoor :P

[ Voor 10% gewijzigd door Wilke op 22-01-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik gebruik al een aantal jaar msn, heb ook wel icq gebruikt maar aangezien de meeste mensen nu toch msn gebruiken blijf ik daar ook maar bij

ik vind persoonlijk msn ook fijner dan icq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Aller eerst een kusje voor de Topic Starter :> Ik ben het helemaal met je eens !!! :+

MSN is een onoverzichtelijk veel te teletubbie XP achtig programma en ik weiger het te gebruiken gewoon !!! Ik gebruik gewoon Trillian en dan de 0.74 versie nog steeds en niet de nieuwe 3.0 Free omdat die bijna in MSN Messenger is veranderd :/

Mocht er een protocol change aankomen ben ik dus straks alleen nog @ IRC te vinden :P

Trillian gebruik voor AIM / IRC / MSN dus en ICQ hoewel ik na al dat gespam er geen zin meer in had, maar ik beloof plechtig dat ik het weer WEL ga gebruiken moet er alleen effe zin in krijgen....

Yahoo! gebruik ik alleen als mail check doe ik niet veel mee verder... volgens mij is mijn mail account zelfs verlopen :X

En verder ben ik het met iemand die het al eerder zei in dit Topic helemaal mee eens : Hopelijk wordt dat GooGle IM dingetje iets !!!

Jabber doe ik niet aan... zie het voordeel boven IRC niet echt zo :?

/EDIT : Misschien ook grappig : Ik heb mijn hotmail account laten verlopen en kan nog steeds MSN gebruiken :o Heb je geen last van "new mail" meldingen !!!

Ik kwam er ook veel te laat achter dat je niet eens zo'n dom account nodig hebt ervoor maar goed :|

Offline Messages zijn handiger dan E-Mail trouwens.

[ Voor 17% gewijzigd door nero355 op 22-01-2005 17:01 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Ik gebruik op het moment ook Trillian zodat ik op beide netwerken kan met maar 1 proggie.
Helaas hebben de mensen in NL kennelijk een hoog breezer gehalte waardoor msn heel populair is hier ;x
Ik ben superblij dat ik geen msn heb, dus geen schuddend scherm voormij en "helaas" kan ik niet uitgenodigd worden om een potje te gaan mijnenvegen of andere msn zooi.
Zelf zou ik het liefst alleen ICQ gebruiken, imho nog steeds het fijnst werkende im-proggie.

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

icq is het verleden, en als je al die banners uit msn sloopt (hulde aan de patches _/-\o_ ) gaat het nog wel :P msn heeft gewoon meer voordelen.

-edit- op msn de buzzers uitzetten en de winks automatisch afspelen uit natuurlijk, echt die buzzer is de irritandste optie van heel msn, ik werd er na 5 minuten msn 7 te hebben al gek van :(

[ Voor 40% gewijzigd door GoldenSample op 22-01-2005 21:03 . Reden: schoot me te nog wat te binnen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weijl
  • Niet online
msn heeft gewoon meer voordelen.
vindt het knap dat Microsoft mensen kan laten geloven dat ze dingen als, mijnen veld, bejeweled, buzzers en winks nodig hebben om te kunnen chatten met elkaar.
elke IM heeft zijn voor en zijn nadelen, maar een IM moet wel een IM blijven.

[ Voor 46% gewijzigd door weijl op 23-01-2005 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
msn word gewoon veel gebruikt omdat het makkelijk is/lijkt. Al die ßr33z4h-sl3tj3S die hebben MSN, omdat ze veelal te dom zijn om ICQ te vinden en te gebruiken. Ze gebruiken ook allemaal KaZaA, omdat dat populair is en vrienden dat ook hebben. Bit-torrent ofzo kennen ze nieteens.
Al die extra´s in msn 7.0 zijn iri, maar offline aanmelden is wel erg fijn. Daarom gebriuik ik ook 7.0 in combinatie met msn+ is dat best te doen. Zonder msn+ zit ik gewoon niet fijn te chatten, gebruik het ook vaak voor Winamp nummers, virtuele statussen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 12-09 13:32
Wat ik ook jammer vind aan MSN plus , is dat je wel de namen kan veranderen van contact personen zoals jij ze wilt , maar als diegene bijvoorbeeld iets zegt , dan zie je alsnog zijn/haar oude nickname. Met ICQ heb je hier geen last van :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

* RSpliet is online op ICQ, Yahoo, MSN, AIM en Jabber.... dus voor ieder wat wils :Y)
Gebruik hiervoor dus Gaim, heerlijk licht en simpel, kan ik tenminste nog IM-en zonder dat m'n scherm gaat trillen, ik vreemde animaties krijg midden over m'n scherm, en 24 potjes dammen tegelijk moet doen.

[ Voor 13% gewijzigd door RSpliet op 23-01-2005 13:13 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yahoo Messenger vind ik een combo van ICQ en MSN...download je die toch :) Daar krijg je ook offline messages, komt er een berichtje in beeld als je een email krijgt, kan je invisible inloggen etc etc. Alle nieuwe MSN (7.0) features zijn schaamteloos van de yahoo messenger gejat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb ongeveer met hetzelfde probleem gezeten...
Uiteindelijk ben ik bij Jabber uit gekomen, en dat gebruik ik inmiddels al weer een half jaar. Verschillende netwerken (ICQ, MSN, YAHOO en natuurlijk Jabber), en ik moet zeggen dat het me echt uitstekend bevalt, geen nutteloze bullshit zoals in msn enzo, geen koppijn van die felle kleuren en emoticons, gewoon lekker 'back to basic'

Ik gebruik overigens Psi

@ Seven of Nine, je zou ook eens Psi moeten proberen. Ik heb ook Gaim geprobeerd maar ik vind Psi zelf echt 100 maal beter :)

[ Voor 15% gewijzigd door sOid op 23-01-2005 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Possible schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:07:
Wat ik ook jammer vind aan MSN plus , is dat je wel de namen kan veranderen van contact personen zoals jij ze wilt , maar als diegene bijvoorbeeld iets zegt , dan zie je alsnog zijn/haar oude nickname. Met ICQ heb je hier geen last van :)
Dat kon je ergens instellen. Ik weet niet waar. Moet je maar even kijken. Maar het kan wel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:41
Ik maak zelf gebruik van adium :) En dan eigenlijk alleen om op het msn netwerk te komen. Het ziet er in mijn ogen erg goed uit en is geheel aan te passen. Icq heb ik niet echt behoefte meer aan omdat geen van me vrienden of kennisen het gebruiken.

Mss dat ik als osx.4 uitkomt wel ichat gebruiken omdat die hoogst waarschijnlijk op jabber gebasseerd zal zijn en ik dus ook met msn icq en andere mensen kan chatten. Tis jammer dat niet wat meer mensen aol gebruikte dan was de aanschaf van een isight namelijk gerechtvaardigd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Laatst online: 15-08-2021
nero355 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 16:57:
MSN is een onoverzichtelijk veel te teletubbie XP achtig programma en ik weiger het te gebruiken gewoon !!! Ik gebruik gewoon Trillian en dan de 0.74 versie nog steeds en niet de nieuwe 3.0 Free omdat die bijna in MSN Messenger is veranderd :/
In Trillian 3 kan je ook gewoon de klassieke skin aanzetten, alleen kan het dan zijn dat bepaalde 3.0 features niet werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Remus op 23-01-2005 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ramon de Jesus schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 09:39:
ICQ heeft idd een online contactlist
en offline messaging is superhandig, en nee, daar gebruik je geen email voor, email gebruik je om email te sturen en niet om offline berichten te sturen naar iemand.
En wat spamgevoeligheid betreft, dat kan je gewoon instellen in het security-panel van ICQ.

En waar ik me ook aan erger in MSN is het feit dat je altijd een schermpje open moet hebben staan. In MSN 'chat' je, in ICQ kan je kiezen tussen een chatvenster en een 'instant messaging' venster. Je stuurt een bericht en je venster is weg, zodat je geen last hebt van ICQ.
Oh, ik wordt er emotioneel van... dat waren nog eens tijden! :) En als je een berichtje kreeg stond die voor je klaar in de tray en bij msn heb je direct je taakbalk vol.
MSN is inderdaad chatten en ICQ lijkt veel sneller.
Ook zit MSN zo vol. Niet alleen qua doelloze functies, maar de hele layout is zo a-compact. Op mijn laptopscherm zijn met twee windows al mijn andere programma's zo goed als onzichtbaar... :(

't wordt tijd dat ICQ een mooie client maakt en dat die tijden gaan herleven... *zwijmel*
Ken trouwens na hoeveel-jaar-is-dat-ook-al-weer-geleden mijn ICQ nummer nog steeds uit mijn hoofd! :)

[ Voor 6% gewijzigd door iAR op 23-01-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik ben het volledig met TS eens!
ICQ heerscht(e) de pan uit! Vooral die offline messages waren über handig... ik zat echter laatst te kijken naar die WelcomeToTheScene.com filmpjes en daar gebruikte die gast de nieuwste ICQ denk ik..zag er niet echt handig uit :S
Atm gebruik ik Trillian met MSN, ICQ en AOL (kan ook nog Yahoo + handige Rendezvous functie) en dit werkt perfect. Met ICQ protocol ook offline berichten gebruiken enzo :)
Wel errug jammer dat iedereen nog steeds MSN gebruikt.. het grootste nadeel aan MSN is dat je privacy zo op straat ligt. Als ik iemand wil toevoegen bij MSN, weet diegene ook direct mijn email adres..vraag niet waarom maar soms vind ik dat gewoon niet relaxt. Met ICQ hoef je niet in te vullen, zelfs niet eens je display name. Alleen je ICQ# is nodig!

Waarom MSN zo populair is geworden komt ten eerste uiteraard doordat het meegeleverd word met Windows. Ten tweede was de registratieprocedure voor ICQ nogal omslachtig (en dat terwijl je niets hoefde in to voeren :| )...en ten derde omdat er geen webcam functionaliteit in zit zodat alle vunzige 14 jarige MSN sletjes zich niet aan hun 17 jarige vriendjes kunnen showen (sorry voor het vooroordeel).

Wie start er een Power-To-The-ICQ-Community MSN group? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Nou, hier is je kans. De MSN servers zijn zo plat als een duppie, snel tegen iedereen zeggen dat ze aan de Yahoo/ICQ/Jabber/AIM moeten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Seven of Nine schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:13:
Nou, hier is je kans. De MSN servers zijn zo plat als een duppie, snel tegen iedereen zeggen dat ze aan de Yahoo/ICQ/Jabber/AIM moeten :D
Oh het lag dus niet aan mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:19

Nakebod

Nope.

Seven of Nine schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:13:
En hoe wil jij dat snel zeggen, als vrijwel iedereen msn heeft? :-)

Nu ik hier toch ben, hoe zit het tegenwoordig met spam via icq?
Heb al jaren de optie om online status via websites te blocken, heb hem nu weer aanstaan, kijken of het nog steeds voorkomt.
Hoop uiteraard van niet :)

[ Voor 26% gewijzigd door Nakebod op 23-01-2005 16:22 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ICQ Heeft een aantal leuke voordelen:
-Offline berichten

Als je miranda IM download
Het grote Miranda IM topic

en deze plugin
http://www.miranda-im.org...p?action=viewfile&id=1062

dan kan je offline berichten sturen zodra mensen online zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Nakebod schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:15:
[...]
Telefoon (al dan niet SMS)? :X

[ Voor 35% gewijzigd door RSpliet op 23-01-2005 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Het boeit mij eigenlijk weinig wat voor protocol iemand wil gebruiken... Ik gebruik Kopete met een msn en een icq accountje, en verder boeit het me geen fsck wat de originele programma's allemaal wel of niet kunne, al moet ik zeggen dat de offline-message functionaliteit van icq gewoon handig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Laatst online: 13-09 19:46

RC2

Resistance is futile

Toch weer een bewijs dat MSN niet alles is. Als ze msn maar vaak genoeg niet in de lucht kunnen houden zullen zelfs de meeste msn verslaafde wel naar een ander netwerk uitwijken.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
RC2 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:45:
Toch weer een bewijs dat MSN niet alles is. Als ze msn maar vaak genoeg niet in de lucht kunnen houden zullen zelfs de meeste msn verslaafde wel naar een ander netwerk uitwijken.
Inderdaad, daar hoop ik ook op (kan nu alweer een uur niet op msn komen en de mensen in mn jabber lijst zijn er niet :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 13:12

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
De ICQ software is echt ruk.. zelfs ICQ Lite zit vol zooi. Ik heb jaren lang ICQ gebruikt (heb een 7-cijferig nummer beginnend met een 1 :) ), maar hou het nu gewoon op MSN. Afgezien van de Windows-only webcam heb ik daar namelijk geen klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Nakebod schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:15:
[...]

Nu ik hier toch ben, hoe zit het tegenwoordig met spam via icq?
Heb al jaren de optie om online status via websites te blocken, heb hem nu weer aanstaan, kijken of het nog steeds voorkomt.
Hoop uiteraard van niet :)
Ik vraag het mij af hoe iedereen in hemelsnaam aan spam komt in ICQ, ik gebruik het al jaren heb er dan nog echt nooit last van gehad.
Moet eelijkheidshalve wel zeggen dat ik na een herinstall de instellingen eerst doorloop. (nu inmiddels Trillian)
Heb meer last van die MSNzooi uitnodigingen die ik steeds binnenkrijg :(

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:53

Super_ik

haklust!

ik vond da ICQ maar nix, laat gebruikt 6 jaar geleden. programma kreeg k met geen mogelijkheid op mn andere monitor, t was tiete zwaar voor mn computer toen. en k vond t zo rete onlogisch in elkaar zitten. linkermuis voor menu en de rechter om te klikken en veel te veel menu's.
en probeer maar eens ergens anders in te loggen, met da gekke nummer.

ik gebruik gewoon windows messenger. geen fratsen, geen foto;s geen rare kleuren en geen plaatjes op mn knoppen. :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Owja.. ICQ was echt totaal onmogelijk in dual-monitor opstellingen :) en idd het inloggen op andere computers was ook niet mogelijk ivm. de contact-list die op de client bewaard bleef (alhoewel dat nu volgens mij anders is).

Nee ik denk dat ICQ behoorlijk geromantiseerd wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Bigs schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:12:
Owja.. ICQ was echt totaal onmogelijk in dual-monitor opstellingen :) en idd het inloggen op andere computers was ook niet mogelijk ivm. de contact-list die op de client bewaard bleef (alhoewel dat nu volgens mij anders is).

Nee ik denk dat ICQ behoorlijk geromantiseerd wordt :)
Tegenwoordig staat je contact list inderdaad op de server. En ach, dual monitor wordt nu door het OS ook beter ondersteunt, dus dat is ook geen probleem meer. Heb trouwens nog nooit de officiele client gebruikt, altijd Gaim :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

Ach aangezien MSN op het moment helemaal niets doet bij mij kan ik nog altijd terug naar ICQ. Mensen waar ik mee wil praten hebben over het algemeen toch allebei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hoe lang worden offline messages bewaard?
Ik sign voor het eerst in 5 jaar tijd weer eens in, heb ik helemaal geen berichtjes :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Gizz schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:08:
Hoe lang worden offline messages bewaard?
Ik sign voor het eerst in 5 jaar tijd weer eens in, heb ik helemaal geen berichtjes :P
Ik gok geen 5 jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Mja ik draai ze ook beiden maar mijn voorkeur gaat nog steeds naar icq.

Invisible en toch kunnen messagen, kan niet met msn of offline berichten. Ook gebruitk msn hier +- 1 MB minder geheugen dan msn.

Wel draai ik beiden zonder ads, das wel storend zowel bij msn als bij icq.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Ik heb nooit kunnen wennen aan MSN. Gebruik het al een hele tijd (jaar lang maar met 1 persoon waar ik regelmatig contact mee had die alleen MSN had) en nu wat meer mensen. De MSN client van MS zelf komt er bij mij niet op, wat een enorm teletubbie, beeldschermvretend onding is dat :\ Gebruikte vroeger Trillian (0.74 en 2.0 Pro) maar tegenwoordig alleen nog maar Psi samen met Jabber.

Offline messages, alles staat op de server (in mijn geval ook m'n history), je kan er echt _heel_ makkelijk extra dingen aan hangen (simpel perl/php/c/java/whatever programmatje en je hebt een bot), open protocol dat sinds een paar maanden ook RFC nummers heeft, veel ontwikkeling, makkelijk met webapplicaties te integreren (hoewel dit op een aantal punten nog wat beter kan), onbeperkt aantal contacts in je lijst, werkt ook op m'n PDA, geen centrale server (zoals MSN dat nu wereldwijd plat ligt), m'n berichten kunnen netjes geencrypt worden, berichten gaan niet via een groot Amerikaans bedrijf, makkelijk uit te breiden, uitgebreide groupchats, etc, etc, etc. Iedereen dus snel aan de Jabber wat mij betreft :)

Nadelen zijn er natuurlijk ook, grootste nadeel is dat het in NL nog niet super populair is (maar daar heb je dan transports voor naar b.v. MSN en ICQ. Verder is er ook (nog) geen officieele support voor voice/video maar ook daar wordt al aan gewerkt. IMO ziet de toekomst voor Jabber er erg goed uit. En als je developer bent dan is Jabber gewoon _erg_ leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:23

jurma

simply connecting...

Voor icq gebruik ik miranda, en ik heb ook maar nog 2 mensen in mijn icq lijst die het gebruiken :'(

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

Bigs schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:42:
De ICQ software is echt ruk.. zelfs ICQ Lite zit vol zooi. Ik heb jaren lang ICQ gebruikt (heb een 7-cijferig nummer beginnend met een 1 :) ), maar hou het nu gewoon op MSN. Afgezien van de Windows-only webcam heb ik daar namelijk geen klachten over.
Je zegt wel "zelfs" icq lite zit vol zooi, maar eigenlijk is icq lite de breezah versie van de normale.. de normale icq kun je er gewoon normaal uit laten zien.

:)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Hardest
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-08 22:00

Da_Hardest

-= BrainB0ne =-

ik heb juist de versie 2003b pro erop gezet, niemand gebruikt het meer lijkt het, heb nog maar 2 mensen online....

juist in deze tijden dat msn aant stuntelen is zou ICQ een uitkomst bieden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
bartvb schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:28:
Ik heb nooit kunnen wennen aan MSN. Gebruik het al een hele tijd (jaar lang maar met 1 persoon waar ik regelmatig contact mee had die alleen MSN had) en nu wat meer mensen. De MSN client van MS zelf komt er bij mij niet op, wat een enorm teletubbie, beeldschermvretend onding is dat :\ Gebruikte vroeger Trillian (0.74 en 2.0 Pro) maar tegenwoordig alleen nog maar Psi samen met Jabber.

Offline messages, alles staat op de server (in mijn geval ook m'n history), je kan er echt _heel_ makkelijk extra dingen aan hangen (simpel perl/php/c/java/whatever programmatje en je hebt een bot), open protocol dat sinds een paar maanden ook RFC nummers heeft, veel ontwikkeling, makkelijk met webapplicaties te integreren (hoewel dit op een aantal punten nog wat beter kan), onbeperkt aantal contacts in je lijst, werkt ook op m'n PDA, geen centrale server (zoals MSN dat nu wereldwijd plat ligt), m'n berichten kunnen netjes geencrypt worden, berichten gaan niet via een groot Amerikaans bedrijf, makkelijk uit te breiden, uitgebreide groupchats, etc, etc, etc. Iedereen dus snel aan de Jabber wat mij betreft :)

Nadelen zijn er natuurlijk ook, grootste nadeel is dat het in NL nog niet super populair is (maar daar heb je dan transports voor naar b.v. MSN en ICQ. Verder is er ook (nog) geen officieele support voor voice/video maar ook daar wordt al aan gewerkt. IMO ziet de toekomst voor Jabber er erg goed uit. En als je developer bent dan is Jabber gewoon _erg_ leuk :)
Je bent een man (?) naar mijn hart _/-\o_ ;)

Jabber is trouwens ook erg leuk als je geen kaas gegeten hebt van developen hoor :P

Beetje offtopic maar heb jij een aantal leuke bots? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb in het begin van mijn computertijden altijd ICQ gebruikt maar later in de tijden kwam ik steeds meer erachter dat iedereen op MSN zat. Dus ik draaide ICQ en MSN (4.7). Maar ICQ werd steeds sloomer en er zat meer rotzooi in. Na een reinstall was ik ook mijn contactlist kwijt en ben ik maar overgestapt naar MSN. Ik heb vaker nog geprobeerd ICQ te gebruiken maar vrijwel niemand meer die ik nog steeds ken, gebruikt dat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik gebruik ICQ weer omdat in mn mini-onderneming van school ook Duitsers zitten. En die gebruiken ICQ en geen MSN.
De GUI van ICQ mogen ze ook wel veranderen. Die vind ik een beetje druk. Allemaal knopjes terwijl ze die ook wel onder één knop kunnen samenbrengen. De beste functie van IQC is dat messages op de ICQ servers kunnen worden opgeslagen. Vind ik wel handig als ik n klasgenoot iets wil laten weten, ook als is hij momenteel offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon PSI gebruiken. Kan je met bijna alles online. Je kan ook de iconen enzo vernaderen en de emoticons etc. Is wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Dromer schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 01:38:
Sms functie werkt niet echt meer
Ook bij icq staan je contactpersonen online.
Waarom kijk je niuet eens naar trillian ofzo, beste van alle werelden.
ik heb poosje Trillian gebruikt.... maar het miste gewoon veel te veel tov Msn en Icq... geen volwaardige vervanger... toen kwam Trillian Pro 2, en omg wat een slechte upgrade... nauwelijks veranderingen... heb het nog poosje gebruikt maar nu allang niet meer..
Ook met Trillian 3 zijn er nog problemen, werkt filetransfer nog steeds niet goed en meer van dat soort dingen...

Ik vond eerst ook wel jammer dat Icq (in ned dan) nauwelijks meer gebruikt wordt... maar vind het nu niet meer erg... nu is er Skype, en dat is voor mij voldoende (enige wat het niet heeft is webcam ondersteuning, maar dat hoef ik ook niet, bovendien voor wie het wel wil, webcam ondersteuning zal binnenkort komen)
ICQ gaat absoluut niet mee met de vraag van consumenten... interface wordt niet gebruiksvriendelijker en simpeler... heel vreemd.. logisch dat veel mensen die icq hebben dan nog een oude Pro versie gebruiken.

van mn lange msnlijsje chat ik maar echt met een klein handjevol.... en die haal ik succesvol over naar Skype :)

[ Voor 9% gewijzigd door Jazco2nd op 25-01-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp een hoop mensen goed dat ze terug willen,
maar het probleem is meestal dat kennissen, familie en vrienden gezwicht zijn voor het MSN.

Heb recentelijk m'n laatste ICQ gesprek gevoerd met iemand van wie ik het heb leren kennen.
ICQ en IRC dat waren nog eens leuken tijden. Om 4 uur 'snachts een lulverhaal met iemand uit tokio en om 5 uur 'smiddags lekker oh en met Canadezen die net wakker waren...

*zucht* :z als ik terug denk krijg ik steeds meer heimwee.... :z

Skype, is dat nog wat???
Niemand die ik ken gebruikt het (nog)....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 10:58
Sorry voor het nieuw leven in blazen van deze discussie maar was er naar op zoek.
Ik ben zelf een Trillian 3 gebruiker naar volle tevredenheid trouwens.
MSN Messenger is een goedkoop product vind ik. Te commercieel ingesteld.
Blijkbaar ligt daar de markt voor MS.
ICQ is/was een leuk product. 2003 heeft al reclame en die nieuwe 4/5, begrijp de versie
nummering niet helemaal meer, is net zo Breezah als MSN dus ja. Ook geen optie.
Het gaat meer om de voordelen die de protocollen hebben die ICQ en MSN gebruikt.
Als ik er maar mee kan chatten is het ok. Offline messages erg handig!
Ik ken zelf niet heel veel mensen uit het buitenland dus het meeste is toch MSN en maar een paar ICQ, miscchien omdat ik een Informatica opleiding doe :)

Het gaat er voor de meeste mensen gewoon om hoe de client werkt, lees eruit ziet, en of dat nu via MSN, ICQ of Yahoo! is dat maakt niemand uit. Vind het totaal onnodig om 3 of 4 accounts te hebben om ieder1 te kunnen spreken.

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

• dualband
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05-2020

dualband

Phantasy

Ik gebruik ook nog ICQ Pro 2003b. Heb sinds een paar jaar ook MSN Messenger geïnstalleerd omdat de meeste mensen die ik ken dit nu gebruiken.
Ik heb lichte voorkeur aan ICQ (vooral de manier waarop het werkt). Het enige wat ik beter aan MSN vindt is dat het veel simpeler eruit ziet, ICQ heeft nogal veel toeters en bellen die je niet onzichtbaar kan maken (vooral in een gespreksvenster).

Maar ik heb ook nog een vraag:
Als mijn computer opstart, start ICQ ook automatisch en wordt er automatisch ingelogd.
Dit gaat gepaard met een pop-up venster waarop "logging in..." enz. staat.
Kan ik dit uitschakelen zodat ICQ wat discreter opstart?

• dualband

dualband

Phantasy

25 januari 2005??
De datum is ook in het rood, dit wil iets zeggen zeker?
Ik ben al een tijdje niet meer op GoT geweest dus ik kom waarschijnlijk met iets ouds af.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
dualband schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 00:58:
25 januari 2005??
De datum is ook in het rood, dit wil iets zeggen zeker?
Ik ben al een tijdje niet meer op GoT geweest dus ik kom waarschijnlijk met iets ouds af.
De reactie is ouder dan vier weken. Bedoeld om het onnodig omhoog schoppen van topics te voorkomen.

• Bigs
  • Niet online
Skype gebruik ik niet als IM.. dan zit iedereen je constant te bellen ;) irritant

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Is het misschien een idee om eens een andere client te proberen?
Er zijn ladingen gratis clients die veel prettiger in het gebruik zijn en die je WEL helemaal kan configureren.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• dualband

dualband

Phantasy

Ik wil wel een andere cliënt installeren maar dan moet ik wel mijn history kunnen importeren.
Iets wat bij ICQ Lite bv niet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Misschien idee voor t-shirtjes ?? :+
Modbreak:F_J_Knip. Dit is de HK niet...

[ Voor 44% gewijzigd door F_J_K op 01-03-2005 17:10 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:36
Zelf verlang ik helemaal niet terug naar ICQ. Ik heb het wel jaren gebruikt, totdat MS kwam met MSN en meerderheid van mijn kennissen en vrienden overstapten op MSN.
Verder vind ik het een leuke client en soms is het ook nog leuk om via MSN met iemand een spelletje te spelen. Het hoort niet in een IM uiteraard, maar dat is net zo een discussie als MP3-speler en camera op een mobiele telefoon.

[ Voor 2% gewijzigd door pasta op 15-04-2005 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
MSN is in mijn ogen ook niet echt heel erg, iig de oudere versies niet. Die nieuwe is wel heel erg BrEeZaH 8)7 Ik gebruik ook veel liever ICQ alleen mensen die ik ken en het ook gebruiken zijn op 1 hand te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
LifeTecH schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 16:57:Ik gebruik ook veel liever ICQ alleen mensen die ik ken en het ook gebruiken zijn op 1 hand te tellen.
Allemaal oude garde zeker? Is bij mij niet anders.
MSN blijft een veredelde chatbox (cq nep-IM) zolang je nieteens bij offline users een berichtje kunt achterlaten. :P
De tijd dat ICQ gelijkstond aan IM zijn we voorbij, maar ach... de tijd dat het stoer was om 150+ contacts te hebben daarmee ook (voor mij dan toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Cyphax schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 17:13:
[...]

Allemaal oude garde zeker? Is bij mij niet anders.
Jup, de mensen die weten wat een goede IM is :)
MSN blijft een veredelde chatbox (cq nep-IM) zolang je nieteens bij offline users een berichtje kunt achterlaten. :P
De tijd dat ICQ gelijkstond aan IM zijn we voorbij, maar ach... de tijd dat het stoer was om 150+ contacts te hebben daarmee ook (voor mij dan toch).
Ik ben al blij als ik meer dan 3 mensen in mijn ICQ heb :+
Pagina: 1 2 Laatste