cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db
[ Voor 97% gewijzigd door mjszwo op 20-07-2005 23:26 ]
Aanpassen van de sluitertijd wil ook nog wel 's helpenAnoniem: 89521 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 20:08:
[...]
3 Tips:
1-schakel AIAF uit en kies de modus waar ie gewoon in het midden scherp stelt, zodat jij bepaalt wat scherp wordt
2-neem de foto's zoveel mogelijk met de zoeker, camera tegen het hoofd, voorkomt veel bewegingsonscherpte.
3-neem niet de automaat maar P of AV (diafragmavoorkeuze) en zet bij wat minder licht de ISO op 100 of 200
Bij AV kies de op 1 na grootste lensopening (op 1 na laagste getal)
Ik hoor wel of et wat beter wordt( een defect is ook niet helemaal uit te sluiten)
Ik heb vaak genoeg dat ik met Auto scherp stel en dat de sluitertijd 1/60 is. Aangezien ik een trilhand heb, worden deze foto's altijd onscherp. Meestal neem ik de foto's in sportstand of stel ik handmatig in (1/250). De foto's worden wat donkerder, maar wel een stuk scherper. Met Adobe PS8 bewerk ik de foto's met meer brightness en contrast...
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Anoniem: 89521
En wat doe ik met groot diafragma en ISO omhoog?Cis schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 10:46:
[...]
Aanpassen van de sluitertijd wil ook nog wel 's helpen
Ik heb vaak genoeg dat ik met Auto scherp stel en dat de sluitertijd 1/60 is. Aangezien ik een trilhand heb, worden deze foto's altijd onscherp. Meestal neem ik de foto's in sportstand of stel ik handmatig in (1/250). De foto's worden wat donkerder, maar wel een stuk scherper. Met Adobe PS8 bewerk ik de foto's met meer brightness en contrast...
Juist wijsneus, de sluitertijd omlaag drukken.
Diegene die dat met Tv doet vergeet dat de range in stops met de sluiter zo groot is ,dat bij snelle tijden er geen bruikbaar diafragma is > zwarte foto.........
PS, wat doet een sportstand? Diafragma open +ISO omhoog > resultaat =optimale sluitertijd
Zo zie je dat alles samenhangt
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 21-07-2005 17:44 ]
zie ook mijn eigen topic
canon powershot a510 of olympus c-480
alvast bedankt
de verkoper had me eerst een ander toestel verkocht de minolta dimage e-500 dit toestel viel heel erg tegen vooral binnen wit was niet wit wazige foto´s
nee de canon is dan een wereld van verschil
groet rjn
ff aantal leuke foto's -Proberen- te maken...
Alleen heb ik dan niet veel kans om een e18 te krijgen door dat zand??
Als ik goed heb begrepen is een e18 dat de lens niet ver naar buiten wil door zand e.d??
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
En maakt het no veel uit of je SD of MMC geheugen koopt?
D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro
"Nieuwe serie Powershots: Canon A510" => "Canon Powershot A510"
Anoniem: 159727
512 MB heb ik er nu inzitten, en dat gaat goed, maar ik zou graag een 1 of 2GB kaartje aanschaffen. Die kan ik dan ook meteen voor mijn PDA gebruiken...
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.