Canon Powershot A510

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.405 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twido
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-01-2021

Twido

Eens een ALFA, altijd een ALFA

yonexfreak schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:28:
zit nu zelf ook sterk te denken aan de 510 of toch de 520..lastig....

ga er voornamelijk mee fotografen op automeetings/shows waar ik sta maar zal hem ook gebruiken voor vakantie en autoraces op zandvoort of bij de F1 ...

vind het lastig te bepalen of de A510 net de overhand heeft of de A520...
In uw geval ging ik zeker voor een A95 omdat net het swivel display een enorm voordeel is bij racewedstrijden. Ik trek ook veel foto's op circuits (S1IS) en het is zeer handig om zo boven de hoofden van de mensen een goede foto te kunnen maken ook bij fel daglicht. Of boven een afspanning. Ook bij autoschows is het handig om foto's te maken laag bij de grond. Daarbij komt die 5MP zeker van pas vermits je niet al te veel zoom bereik hebt met dit soort camera's.

Ik hoop dan ook dat ze snel een A530 uitbrengen als opvolger van de A95 met swiveldisplay :)

cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
lama, verkeerd gekeken.

[ Voor 97% gewijzigd door mjszwo op 20-07-2005 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:50

Cis

Anoniem: 89521 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 20:08:
[...]

3 Tips:

1-schakel AIAF uit en kies de modus waar ie gewoon in het midden scherp stelt, zodat jij bepaalt wat scherp wordt
2-neem de foto's zoveel mogelijk met de zoeker, camera tegen het hoofd, voorkomt veel bewegingsonscherpte.
3-neem niet de automaat maar P of AV (diafragmavoorkeuze) en zet bij wat minder licht de ISO op 100 of 200
Bij AV kies de op 1 na grootste lensopening (op 1 na laagste getal)

Ik hoor wel of et wat beter wordt( een defect is ook niet helemaal uit te sluiten)
Aanpassen van de sluitertijd wil ook nog wel 's helpen :)
Ik heb vaak genoeg dat ik met Auto scherp stel en dat de sluitertijd 1/60 is. Aangezien ik een trilhand heb, worden deze foto's altijd onscherp. Meestal neem ik de foto's in sportstand of stel ik handmatig in (1/250). De foto's worden wat donkerder, maar wel een stuk scherper. Met Adobe PS8 bewerk ik de foto's met meer brightness en contrast...

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Cis schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 10:46:
[...]

Aanpassen van de sluitertijd wil ook nog wel 's helpen :)
Ik heb vaak genoeg dat ik met Auto scherp stel en dat de sluitertijd 1/60 is. Aangezien ik een trilhand heb, worden deze foto's altijd onscherp. Meestal neem ik de foto's in sportstand of stel ik handmatig in (1/250). De foto's worden wat donkerder, maar wel een stuk scherper. Met Adobe PS8 bewerk ik de foto's met meer brightness en contrast...
En wat doe ik met groot diafragma en ISO omhoog?
Juist wijsneus, de sluitertijd omlaag drukken.
Diegene die dat met Tv doet vergeet dat de range in stops met de sluiter zo groot is ,dat bij snelle tijden er geen bruikbaar diafragma is > zwarte foto.........

PS, wat doet een sportstand? Diafragma open +ISO omhoog > resultaat =optimale sluitertijd
Zo zie je dat alles samenhangt

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 21-07-2005 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06 16:52
hoi allemaal kan je met deze camera goede fotos maken van 20x30 cm
zie ook mijn eigen topic

canon powershot a510 of olympus c-480

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06 16:52
Nou jongens het is de canon A510 geworden ben er super blij mee wat een prachtige foto´s zeg
de verkoper had me eerst een ander toestel verkocht de minolta dimage e-500 dit toestel viel heel erg tegen vooral binnen wit was niet wit wazige foto´s
nee de canon is dan een wereld van verschil

groet rjn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik heb hem nu ook... Leuke foto's.... Vrijdag en zaterdag golden tullip rally..!!

ff aantal leuke foto's -Proberen- te maken...

Alleen heb ik dan niet veel kans om een e18 te krijgen door dat zand??

Als ik goed heb begrepen is een e18 dat de lens niet ver naar buiten wil door zand e.d??

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Maakt het nog veel uit welk merk geheugen je er in de camer stopt? Ik zie bij SD geheugen vaak dat de lees en schrijfsnelheid vermeld wordt, maar doet dat er nog echt toe? Aangezien het minimaal 1.5mb sec is en er volgens mij sowieso meer dan 1 sec tussen het maken van foto's zit.

En maakt het no veel uit of je SD of MMC geheugen koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Bij een camera uit deze klasse maakt de snelheid van het geheugen niet uit, de camera zelf is de bottleneck. Maar als je sneller geheugen koopt zal het lezen ook sneller gaan, dus als je de foto's dan met je cardreader op de pc wilt snellen gaat dat een stuk sneller met een snelle kaart dan met een langzame. Moet je voor jezelf beslissen of je het geld daar voor over hebt :)

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-06 13:44

Zoefff

❤ 

Titelchange, omdat Res-q terecht opmerkte dat ze inmiddels niet zo nieuw meer zijn ;)

"Nieuwe serie Powershots: Canon A510" => "Canon Powershot A510" :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159727

Zijn er al mensen die de speciale uitbredingslenzen van Canon op de A510 geprobeerd hebben? Zo ja, wat waren jullie bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-06 19:19
Ik heb pas m'n camera op de grond laten vallen - toen ik even keek of hij het nog deed presenteerde het apparaat een E18 error aan me, terwijl de lens ergens halverwege vast bleef zitten. Ik heb een mailtje naar canon gestuurd, kijken wat ze er van zeggen. Helaas is het ding al 14 maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-06 19:19
Joepie, helemaal gratis gefixt. Hij viel binnen de coulanceregeling. Dank U Canon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:50

Cis

Ik kan het nergens vinden, maar: hoeveel GB kan er max in de A510?
512 MB heb ik er nu inzitten, en dat gaat goed, maar ik zou graag een 1 of 2GB kaartje aanschaffen. Die kan ik dan ook meteen voor mijn PDA gebruiken...

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Pagina: 1 2 3 Laatste