Ok, die was ik nog niet tegen gekomen. Toch eens polsen of mijn shop die heeftAnoniem: 139851 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:14:
Mijn A510 heeft een champagnekleurig handvat. Ziet er toch iets netter uit. Maar je hebt dus keus.
In het echt is het inderdaad meer "champagne" kleur, op foto's kan het wat bruin lijken.. Er is dus echt maar één kleur waar de a510 in gemaakt wordt hoor!eborn schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:58:
[...]
Ok, die was ik nog niet tegen gekomen. Toch eens polsen of mijn shop die heeft
Op kieskeurig word je trouwens ook niet echt vrolijk over de reacties op de a510, twee mensen bewerken dat hij net zoveel functies als een a400 heeft en dus net zo goed is

Ik heb maar even een reactie gestuurt dat die twee totaal niet met elkaar te vergelijken zijn...
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Ik was ook van plan deze camera te kopen, ik heb al het een en ander er over gezocht op t'internet. pluspunten tov de A75 (vind ik)
+meer zoom (4x)
+2 batterijen ipv 4
+SD geheugen, schijnt sneller te zijn
+lichter, smaller
+energiezuiniger (heb ik ergens gelezen)
Sommige dingen kan ik niet echt vinden, wat ikzelf toch best wel belangrijk vind.
-de afdrukvertraging. Canon camera's zijn over het algemeen behoorlijk sloom, en daarom een nadeel vind ik. (de A75 had 3 sec opstarttijd, en 0,8 sec afdrukvertraging, sommige sony's 1 sec opstarttijd, en 0,2 sec afdrukvertraging). Misschien is dit door SD wel sneller geworden
-De kwaliteit van foto's bij weinig licht. Sommige vinden het heel goed, en andere weer veel slechter als de A75
-de A510 is dikker dan de A75. En dat vind ik een groot nadeel, aangezien ik heb ook in m'n broekzak wil meenemen. Op de foto's lijkt de A510 veel dunner.
+meer zoom (4x)
+2 batterijen ipv 4
+lichter, smaller
+energiezuiniger (heb ik ergens gelezen)
Sommige dingen kan ik niet echt vinden, wat ikzelf toch best wel belangrijk vind.
-de afdrukvertraging. Canon camera's zijn over het algemeen behoorlijk sloom, en daarom een nadeel vind ik. (de A75 had 3 sec opstarttijd, en 0,8 sec afdrukvertraging, sommige sony's 1 sec opstarttijd, en 0,2 sec afdrukvertraging). Misschien is dit door SD wel sneller geworden
-De kwaliteit van foto's bij weinig licht. Sommige vinden het heel goed, en andere weer veel slechter als de A75
-de A510 is dikker dan de A75. En dat vind ik een groot nadeel, aangezien ik heb ook in m'n broekzak wil meenemen. Op de foto's lijkt de A510 veel dunner.
Hier zou uw advertentie kunnen staan
Tjonge, en ik ben niet eens blondSpeedfight schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:04:
In het echt is het inderdaad meer "champagne" kleur, op foto's kan het wat bruin lijken.. Er is dus echt maar één kleur waar de a510 in gemaakt wordt hoor!
Dikker? Volgens mij is hij een stuk kleiner en ook dunner. Maar ik moet eerlijk zeggen: toen ik ze bij MediaMarkt in mijn handen had (wel kijken, niet kopenejss schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:56:
volgens de specs is de A510 3mm dikker als de A75, en die vind ik al zo dik...eborn schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:18:
[...]
Dikker? Volgens mij is hij een stuk kleiner en ook dunner. Maar ik moet eerlijk zeggen: toen ik ze bij MediaMarkt in mijn handen had (wel kijken, niet kopen) heb ik ze niet precies boven elkaar gehouden.
Anoniem: 89521
We vervallen in herhaling: (28 januari)
quote:
rvm schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 23:06:
Hij is minder breed, maar wel dikker dan de A75:
A75: 101 x 64 x 32 mm
A510: 91 x 64 x 38 mm
Maakt dus geen bal uit............
quote:
rvm schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 23:06:
Maakt dus geen bal uit............
Voor een compactcam ga je dat verschil niet werken. Zo ongeveer alle geheugen is snel genoeg voor de camera.ejss schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:56:
Ik was ook van plan deze camera te kopen, ik heb al het een en ander er over gezocht op t'internet. pluspunten tov de A75 (vind ik)
Dat mag ook wel als er maar 2 batterijen in zitten+energiezuiniger (heb ik ergens gelezen)
Geheugen heeft niets met de afdrukvertraging te maken. Verder hangt het er vanaf of je de scherpsteltijd meeneemt in de waarden. De a75 heeft idd ongeveer 0,8 seconde nodig om scherp te stellen en de foto te maken. Alleen de afdrukvertraging begint pas te tellen vanaf het moment dat je scherp hebt gesteld en pas dan helemaal doordrukt en echt de foto maakt. En die tijd is gewoon vergelijkbaar met andere camera's, nl 0,1 - 0,2 seconde-de afdrukvertraging. Canon camera's zijn over het algemeen behoorlijk sloom, en daarom een nadeel vind ik. (de A75 had 3 sec opstarttijd, en 0,8 sec afdrukvertraging, sommige sony's 1 sec opstarttijd, en 0,2 sec afdrukvertraging). Misschien is dit door SD wel sneller geworden
ik weet niet precies wat je bedoelt, maar hierbij spelen 2 dingen: 1/ het goed scherpstellen bij weinig licht. daarbij kan er misschien verschil zitten tussen beide camera's, dat weet ik niet. 2/ Verdere beeldkwaliteit. Dit zal met name afhankelijk zijn van de gebruikte isowaarde en wanneer deze gelijk is kan ik me niet voorstellen dat er echt verschil te zien is. Ander punt is de witbalans die er nog al eens naast kan zitten bij weinig of kunstlicht, maar het lijkt mij dat Canon daar met een nieuwere serie niet opeens aan kwaliteit inboet.-De kwaliteit van foto's bij weinig licht. Sommige vinden het heel goed, en andere weer veel slechter als de A75
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Weet iemand trouwens waarom het verschil in prijs tussen Canon A75 en A85 ongeveer €35,- is, en het verschil tussen de A510 en de A520 ongeveer €60,- euro?
Want voor zover ik weet is de A85 de A75 met een megapixel meer, en de A520 is de A510 met een megapixel meer
Want voor zover ik weet is de A85 de A75 met een megapixel meer, en de A520 is de A510 met een megapixel meer
Omdat de A510 en de A520 nieuw zijn en de A75 en A85 zijn al een stuk ouder. Na verloop van tijd zal het prijsverschil russen de A510 en A520 ook veel minder worden.
Die prijzen zijn compleet random. Het gaat bij de prijzen niet om het product zelf, maar hoe het in de markt ligt. Daarom slaan prijzen soms nergens op, en kan je de kwaliteit van een product vaak totaal niet spiegelen aan de prijs. Over 2 weken kunnen de verhoudingen trouwens al weer anders liggen.ejss schreef op zondag 03 april 2005 @ 18:17:
Weet iemand trouwens waarom het verschil in prijs tussen Canon A75 en A85 ongeveer €35,- is, en het verschil tussen de A510 en de A520 ongeveer €60,- euro?
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Ik heb in de pricewatch gezien dat worldtronix het goedkoopst is. ( bilderjoker is duurder op de site ).
Maar is er alleen geen shop survey.
Is er al iemand die zijn camera hier heeft gehaald.
Zo ja hoe ging dat?
Zo nee, waar heb jij em dan gekocht en waarom?
Zo ja hoe ging dat?
Afgelopen vrijdag bij de Camera koning 5 camera's besteld. De prijs per camera was toen nog 199,- per stuk incl nederlandse handleiding dus geen grijze import! Samen met 5 tasjes uiteindelijk nog wat voordeel gekregen!_Erikje_ schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 16:31:
Ik heb in de pricewatch gezien dat worldtronix het goedkoopst is. ( bilderjoker is duurder op de site ).
Zo ja hoe ging dat?
Communicatie kan alleen per e-mail maar zelfs om 23:45 werden nog mailtjes door hun verstuurd! In principe altijd binnen een paar uur een reactie dus een bedrijf om goed zaken mee te doen! Nog een voordeel: je kan er op bepaalde tijden zelf afhalen en dus bekijken wat je koopt!
Maak voor jezelf de keuze in welke taal je je handleiding wil! Als je geen probleem tegen een duitse of engelse versie hebt dan kan je voordeliger aan je camera komen! Maar let wel ... een nederlandse handleiding is alleen bij Canon te koop en schijnt 20,- te kosten !!!
2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase (nog niet actief) | 45kWh PylonTech Pelio accu (nog niet actief)
(Subtiel kickje)
Ik ben ook eens aan het rondneuzen voor een vervanger van mijn Aiptek 3Mp camera van de Lidl (Ja, ik weet het... bagger).
De A510 en A520 zijn hele goede kandidaten, maar ik lees dus dat de A520 meer ruis heeft.
Is er een bezitter van de A520 die wat foto's kan laten zien? Is die ruis echt zo erg? Hij schijnt ook in het donker moeite te hebben met de foto's. Ik hoor graag gebruikerservaringen, want dan kan ik tenminste mijn keuze maken.
(Alhoewel ik er nog niet eens uit ben of ik wel die 4Mp nodig heb. Ik ga toch geen posters printen ofzo).
Ik ben ook eens aan het rondneuzen voor een vervanger van mijn Aiptek 3Mp camera van de Lidl (Ja, ik weet het... bagger).
De A510 en A520 zijn hele goede kandidaten, maar ik lees dus dat de A520 meer ruis heeft.
Is er een bezitter van de A520 die wat foto's kan laten zien? Is die ruis echt zo erg? Hij schijnt ook in het donker moeite te hebben met de foto's. Ik hoor graag gebruikerservaringen, want dan kan ik tenminste mijn keuze maken.
(Alhoewel ik er nog niet eens uit ben of ik wel die 4Mp nodig heb. Ik ga toch geen posters printen ofzo).
Ik heb met hetzelfde dilemma gezeten tussen de 510 en 520, en ik heb gewoon een paar foto's vergeleken van dpreview. De foto's van de 520 laten net wat meer ruis zien, maar het is nog steeds niet onoverkomelijk. De reden dat ik zelf voor de 510 ben gegaan is dat ik die extra megapixel toch niet gebruik, en voor die 50 euro extra hoefde het voor mij dan ook niet...DaLass schreef op maandag 25 april 2005 @ 19:05:
(Subtiel kickje)
ik las ergens op een site dat de a520 een rs mmc kaart zou hebben, een zelfde soort kaart die in de siemens s65 (gsm) zit. Klopt dit? dat zou voor mij wel leuk zijn want dan kan ik die kaart ook in mijn telefoon stoppen...
Voor zover ik weet zit er een gewoon MMC kaartje in
Anoniem: 62340
zeg, weet iemand of je die a510 ook zonder drivers kan gebruiken?
dus een functie als "identificieer als usb mass storage".
met mijn huidige camera (hp/pentax 618) en met een canon a75 gaat het, enkel bij de a510 vind ik het niet
dus een functie als "identificieer als usb mass storage".
met mijn huidige camera (hp/pentax 618) en met een canon a75 gaat het, enkel bij de a510 vind ik het niet
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 62340 op 15-05-2005 16:20 ]
Dat werkt ook met een Canon PowerShot A510. Zo haal ik altijd mijn foto's op, gewoon met de wizard van Windows XP zelf.
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
mja, windows 2000 dus.
maar ik ga eens kijken of iets dergelijk te vinden is,
merci iig.
maar ik ga eens kijken of iets dergelijk te vinden is,
merci iig.
Dat zou wel handig zijn.
Ik zit ook naar deze camera te kijken aangezien ik mijn Powershot S50 ben kwijtgeraakt tijdens het fietsen en de camera kennelijk niet door een eerlijk persoon is gevonden. Er zal dus een nieuwe camera moeten komen, maar een nieuwe Powershot S zit er niet in. Ik gebruikte toch niet al de functies van die camera, dus deze lijkt me goed genoeg. Ten opzichte van de S50 mis ik op het eerste gezicht alleen de RAWW-ondersteuning, en die gebruikte ik toch al niet. Maar alle manuele functies zijn nog wel aanwezig en 3 megapixel is ruim voldoende voor mij. 4X optische zoom is ook leuk. Volgens de reviews is het in ieder geval een prima cam, ondanks wat nadeeltjes.
Ik zit ook naar deze camera te kijken aangezien ik mijn Powershot S50 ben kwijtgeraakt tijdens het fietsen en de camera kennelijk niet door een eerlijk persoon is gevonden. Er zal dus een nieuwe camera moeten komen, maar een nieuwe Powershot S zit er niet in. Ik gebruikte toch niet al de functies van die camera, dus deze lijkt me goed genoeg. Ten opzichte van de S50 mis ik op het eerste gezicht alleen de RAWW-ondersteuning, en die gebruikte ik toch al niet. Maar alle manuele functies zijn nog wel aanwezig en 3 megapixel is ruim voldoende voor mij. 4X optische zoom is ook leuk. Volgens de reviews is het in ieder geval een prima cam, ondanks wat nadeeltjes.
Anoniem: 26457
Net een Powershot A510 aangeschaft. Moet samen kunnen werken met windows 2000PRO. PC herkent wel een camera als deze via de USB word aangeloten maar wil daarna niet verder. Is niet te openen in de diverse beeldprogramma's.
TWAIN driver op de schijf is meegeleverd, en ge-installeerd ook.
Geen cardreader (helaas) aanwezig om de foto's van de Multimedia Card te bekijken, dus het moet via de camera zelf gebeuren... iets wat tot op heden dus nog niet gelukt is.
Wie weet de oplossing ?
Geen cardreader (helaas) aanwezig om de foto's van de Multimedia Card te bekijken, dus het moet via de camera zelf gebeuren... iets wat tot op heden dus nog niet gelukt is.
Wie weet de oplossing ?
Er zitten wel wat nadeeltjes aan deze camera (A510), maar daar valt best wel mee te leven. Het grootste nadeel vind ik de ongelofelijk lange herlaadt tijd nadat je een flits-foto hebt genomen. Zonder flits is het niet heel snel, maar snel genoeg. De flits-laad-tijd is echter uiterst dramatisch (voor mijn gevoel 10 seconden of zo)
Helaas was de mijne (vorige week gekocht) al na een paar dagen stuk: de lesncover wilde niet meer helemaal open. Daar krijg je dus mooie zwart omrande foto's van
Gelukkig bij een goede zaak gekocht die me gelijk een nieuw toestel hebben gedaan 
Verder vind ik de foto's zeer scherp en kleurecht, een mega groot verschil met mijn oude Fuji Finepix 40i (met gratisch extra ruis door interpolatie) hoewel die qua kleuren ook erg goed scoorde. En qua gadget-factor: ingebouwde mp3 speler
Ik hoop dat de nieuwe camera geen nieuwe gebreken opleverd, maar over het algemeen moet Canon toch goede producten leveren dus ik verwacht van niet.
Ik heb overigens voor de A510 gekozen i.p.v. de A520 omdat ik geen zin had in extra ruis, grotere bestanden en dus een langzamere camera (aangezien de rest hetzelfde is) voor 40€ meer terwijl ik niet van plan ben op posterformaat te gaan afdrukken.
Ik heb wel gelijk een Gb SD-kaartje aangeschaft, dan kan ik eventjes vooruit.
Al met al ben ik erg tevreden met m'n aankoop
Helaas was de mijne (vorige week gekocht) al na een paar dagen stuk: de lesncover wilde niet meer helemaal open. Daar krijg je dus mooie zwart omrande foto's van
Verder vind ik de foto's zeer scherp en kleurecht, een mega groot verschil met mijn oude Fuji Finepix 40i (met gratisch extra ruis door interpolatie) hoewel die qua kleuren ook erg goed scoorde. En qua gadget-factor: ingebouwde mp3 speler
Ik hoop dat de nieuwe camera geen nieuwe gebreken opleverd, maar over het algemeen moet Canon toch goede producten leveren dus ik verwacht van niet.
Ik heb overigens voor de A510 gekozen i.p.v. de A520 omdat ik geen zin had in extra ruis, grotere bestanden en dus een langzamere camera (aangezien de rest hetzelfde is) voor 40€ meer terwijl ik niet van plan ben op posterformaat te gaan afdrukken.
Ik heb wel gelijk een Gb SD-kaartje aangeschaft, dan kan ik eventjes vooruit.
Al met al ben ik erg tevreden met m'n aankoop
wel dat is nu net ook mijn probleem.Anoniem: 26457 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 16:08:
Net een Powershot A510 aangeschaft. Moet samen kunnen werken met windows 2000PRO. PC herkent wel een camera als deze via de USB word aangeloten maar wil daarna niet verder. Is niet te openen in de diverse beeldprogramma's.
Wie weet de oplossing ?
voorlopig moet je dus nog even dat programma installeren dat er bijzit om de fotos op te halen van je camera
ik ben een beetje aan het zoeken naar een alternatieve methode (niet te snel want het is toch niet mijn eigen camera)
Welk programma bedoel je precies ? Want er worden er een hoop bijgeleverd...Anoniem: 62340 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 12:52:
voorlopig moet je dus nog even dat programma installeren dat er bijzit om de fotos op te halen van je camera
Anoniem: 139919
ik heb de a510 voor 179 euro gehaald bij mediamarkt in zwolle. ze hadden ook een pentax voor 179 euro maar toch deze maar gehaald en ik heb er geen spijt van, hele fijne camera en 3 megapixel is meer dan genoeg voor mij. dus mensen die daar in de buurt wonen.....
Kaartlezer kopen.............Anoniem: 26457 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 16:08:
Wie weet de oplossing ?
zoombrowser ex zou dat kunnen?
het zit niet meer vers in mijn geheugen
iig zou ik de handleiding eens lezen, dit moet er toch ergens in staan.
het zit niet meer vers in mijn geheugen
iig zou ik de handleiding eens lezen, dit moet er toch ergens in staan.
Wie heeft nu wat voor een soort geheugen in de a510 zitten? is dat nu gewone sd of extra snelle sd kaartjes? en hoe lang duurt het nu echt om een foto weg te schrijven op max resolutie?
Nu ben ik ernstig aan het nadenken of ik deze cam aanschaf. Wat ik zo gelezen heb, lijkt mij dit een superding voor de juiste prijs..
Nu ben ik ernstig aan het nadenken of ik deze cam aanschaf. Wat ik zo gelezen heb, lijkt mij dit een superding voor de juiste prijs..
Ik heb gewone Kingston 1GB er in zitten, werkt perfect maar heb geen vergelijkingsmateriaal. MAar eerder in dit topic is het al wel langsgekomen: de camera is de bottleneck, niet het kaartje.
Voor de toekomst (als je een andere, snellere camera wilt kopen kan het natuurlijk wel verstandig zijn om een snellere kaart te kopen voor die paar euro meer (bijv. Transcend 60x, goede prijs/prestatie... alleen werkt niet met Panasonic FZ-5)
Voor de toekomst (als je een andere, snellere camera wilt kopen kan het natuurlijk wel verstandig zijn om een snellere kaart te kopen voor die paar euro meer (bijv. Transcend 60x, goede prijs/prestatie... alleen werkt niet met Panasonic FZ-5)
Kan eens iemand kijken of er een NLse handleiding op een van de CD ROMS staat? Een vriend van me heeft een duitse versie bij de media markt gekocht.
Als je een PDFje of een scan hebt mag je me mailen.
Voor de genene wie intresse er voor heeft, ik heb al wel de engelse handleiding en deze kan ik je mailen
Als je een PDFje of een scan hebt mag je me mailen.
Voor de genene wie intresse er voor heeft, ik heb al wel de engelse handleiding en deze kan ik je mailen
| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |
Hoe zit het trouwens met de rode ogen reductie op deze camera? Mijn A60 is daar niet zo geweldig goed in, en dat vind ik toch wel een nadeel..
Ik heb mijn Canon Powershot A520 nou een week. En hij bevalt ontzettend goed! Ik heb hem besteld voor €237,- inclusief verzendkosten, en nederlandstalige versie! Ik lees heel veel van mensen dat ze graag een nederlandse handleiding willen hebben, dan moet je hem daar kopen (dewinkel.nl).
Als vergelijkingsmateriaal heb ik de canon A75 van m'n vader, die ik eerst vaak gebruikte. Ik vond het altijd een fijne camera die goed in de hand lag, alleen een beetje groot en zwaar, maar dat komt goed uit, want ik heb vrij grote handen. Maar als je eenmaalde A510/A520 hebt, wil je niet meer terug! ondanks z'n compacte formaat is 'ie goed vast te houden. Van rode ogen heb ik nog niets gemerkt i.t.t. de Canon A75. (Ik maak wel de meeste foto's zonder flits, ook binnen).het enige wat een beetje irritant is, is dat tussen de zoeker en de display "canon" staat, hierdoor zijn de toetsen die onder het schermpje staan een beetje naar onder gedrukt, maar echt een probleem is het niet.
Voor mensen die opzoek zijn naar een niet te grote camera, met veel handmatige instellingen, en makkelijk in gebruik, zou ik zeker de canon aanraden. Ik ben er heel erg tevreden mee!
momenteel gebruik ik nog het 16 MB MMC kaartje, wat erbij zit, maar ik ga de Apacer Hi-Speed 512MB Secure Digital kopen. Ik laat nog wel weten of het veel verschil maakt, met het gewone kaartje.
Is het misschien niet handig om de topictitel te veranderen in Nieuwe serie Powershots: Canon A510/A520?
Als vergelijkingsmateriaal heb ik de canon A75 van m'n vader, die ik eerst vaak gebruikte. Ik vond het altijd een fijne camera die goed in de hand lag, alleen een beetje groot en zwaar, maar dat komt goed uit, want ik heb vrij grote handen. Maar als je eenmaalde A510/A520 hebt, wil je niet meer terug! ondanks z'n compacte formaat is 'ie goed vast te houden. Van rode ogen heb ik nog niets gemerkt i.t.t. de Canon A75. (Ik maak wel de meeste foto's zonder flits, ook binnen).het enige wat een beetje irritant is, is dat tussen de zoeker en de display "canon" staat, hierdoor zijn de toetsen die onder het schermpje staan een beetje naar onder gedrukt, maar echt een probleem is het niet.
Voor mensen die opzoek zijn naar een niet te grote camera, met veel handmatige instellingen, en makkelijk in gebruik, zou ik zeker de canon aanraden. Ik ben er heel erg tevreden mee!
momenteel gebruik ik nog het 16 MB MMC kaartje, wat erbij zit, maar ik ga de Apacer Hi-Speed 512MB Secure Digital kopen. Ik laat nog wel weten of het veel verschil maakt, met het gewone kaartje.
Is het misschien niet handig om de topictitel te veranderen in Nieuwe serie Powershots: Canon A510/A520?
...maar aangezien dat soms wel 30 euro scheelt, kiezen sommigen ervoor om een oproepje te doen en/of elkaar te helpen met toesturen. Een andere oplossing is misschien :ejss schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:25:
Ik lees heel veel van mensen dat ze graag een nederlandse handleiding willen hebben, dan moet je hem daar kopen (dewinkel.nl).
http://www.handleiding-online.nl/
Hier staan vele handleidingen, en als ie er niet bij staat kan je een verzoek indienen. Lijkt mij ook een oplossing voor diegene die deze graag willen hebben...
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 25-05-2005 19:08 ]
Ja, maar in mijn geval was de NL-versie maar 3 euro duurder als de goedkoopste in de pricewatch, en daarom zou ik het ook iedereen aanraden. Helaas is de prijs 10 euro omhoog gegaan, maar 247,- lijkt me een nette prijs voor iemand die graag een NL handleiding op papier wil hebbenAnoniem: 26457 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 19:07:
[...]
...maar aangezien dat soms wel 30 euro scheelt, kiezen sommigen ervoor om een oproepje te doen en/of elkaar te helpen met toesturen. Een andere oplossing is misschien :
http://www.handleiding-online.nl/
Hier staan vele handleidingen, en als ie er niet bij staat kan je een verzoek indienen. Lijkt mij ook een oplossing voor diegene die deze graag willen hebben...
...tja, dan moet ik je wel gelijk geven. Dat verschil is op die manier niet zo groot. Bij mijn schoonvader scheelde het dus in de winkel 30 euro... das wel een groot verschil dus.ejss schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 19:36:
[...]
Ja, maar in mijn geval was de NL-versie maar 3 euro duurder als de goedkoopste in de pricewatch, en daarom zou ik het ook iedereen aanraden.
Misschien een tip voor de mensen die op het punt staan een a510 te kopen, bij NoRRoD is hij in de aanbieding voor €177! hier de link: http://www.norrod.nl/ws_a...ieding=aanbieding&id=9906
Staat niets bij over de handleiding maar met zo'n prijs vermoed ik dat hij Duits is
Ik heb overigens ook een duitse versie aangezien ik hem in duitsland gehaald heb maar met een beetje inzicht en rondlezen op fora heb je echt geen handleiding nodig, of je plukt de nederlandse handleiding van de a75 ergens vandaan die is zo goed als het zelfde.
Staat niets bij over de handleiding maar met zo'n prijs vermoed ik dat hij Duits is
Ik heb overigens ook een duitse versie aangezien ik hem in duitsland gehaald heb maar met een beetje inzicht en rondlezen op fora heb je echt geen handleiding nodig, of je plukt de nederlandse handleiding van de a75 ergens vandaan die is zo goed als het zelfde.
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Hoi,
Gisteren heb ik een a510 gekocht bij topdeals.nl in zeist. voor 177 euro met nederlandse handleiding. Samen met een 512mb kaartje.. Tof ding..
http://www.topdeals.nl
Gisteren heb ik een a510 gekocht bij topdeals.nl in zeist. voor 177 euro met nederlandse handleiding. Samen met een 512mb kaartje.. Tof ding..
Anoniem: 42135
Mediamarkt heeft em ook in de aanbieding voor 179,- scheelt voor een hoop mensen weer een lange reis of rembourskosten.
Norrod is ook aan het stunten geslagen en is 2 euro onder de MediaMarkt prijs gedoken: 177 euro. Mocht er geen MM in de buurt zitten of je wil via internet bestellen, dan is dat wel een optie
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Gisteren ook de 510 gekocht bij de MM Rotterdam voor m`n vader. Heeft een NL handleiding (de verkoper maakte zelfs de doos open om het te checken want hij wist het niet zeker). Ik wilde eigenlijk een 520 meenemen maar die was80 euro duurder..
Vind het toestel een stuk kleiner overkomen dan de A-serie.(correctie: de A60/70/75/80/85/95)
Vind het toestel een stuk kleiner overkomen dan de A-serie.(correctie: de A60/70/75/80/85/95)
[ Voor 6% gewijzigd door bombadil op 29-05-2005 18:46 ]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
uhm... de canon Powershot A510 is een camera uit de A-serie
http://www.topvisionshop.com/ is tegenwoordig de goedkoopste bij mijn weten, heb er net een besteld voor 165 euro
Hij is vrijwel even groot als de A75 enz.:bombadil schreef op zondag 29 mei 2005 @ 10:00:
Gisteren ook de 510 gekocht bij de MM Rotterdam voor m`n vader. Heeft een NL handleiding (de verkoper maakte zelfs de doos open om het te checken want hij wist het niet zeker). Ik wilde eigenlijk een 520 meenemen maar die was80 euro duurder..
Kijk nou eens niet naar de specificaties, maar probeer hetzelf uit. De canon a510/520 zijn vele malen kleiner als hun voorgangers. Die 38 mm is met "uitgeklapte" lens, hij is dikker omdat het 4x zoom is. Als de camera uit is, is ie veel kleiner dan de A75/A85 etc.Anoniem: 89521 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:06:
[...]
Hij is vrijwel even groot als de A75 enz.:
Ik heb ze beide in de winkel in handen gehad... maar de a510 is toch wel degelijk een stuk kleiner!
Om een hoop gemiep te besparen, heb ik maar een tweetal vergelijkings-plaatjes gemaakt waarop je duidelijk kan zien waar het verschil in afmetingen nou precies zit.
Achterkant:

Zijkant:
Achterkant:

Zijkant:

Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Anoniem: 7346
Is dat ook meteen de maximale grootte of kan er ook 1GB in?macheld schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 07:09:
Hoi,
Anoniem: 115614
Heb ook de CANON POWERSHOT A 520.
Hij bevalt me goed, nog niet veel fotos kunnen maken.
Ben gewoon eigenhuis en tuin keuken gebruiker.
En wat zitten klote met het toestel!?

b/w macrofoto van een witte roos

flits, kleur, 30kmu bord

Bewolkt, in et park
Dit zijn de enigste fotos die ik nog op me sd kaartje heb staan, omdat ik zoveel zit te kloten en uit te vinden is de rest verloren gegaan.........
Zal vandeweek wel wat foto's posten.....
Hij bevalt me goed, nog niet veel fotos kunnen maken.
Ben gewoon eigenhuis en tuin keuken gebruiker.
En wat zitten klote met het toestel!?

b/w macrofoto van een witte roos

flits, kleur, 30kmu bord

Bewolkt, in et park
Dit zijn de enigste fotos die ik nog op me sd kaartje heb staan, omdat ik zoveel zit te kloten en uit te vinden is de rest verloren gegaan.........
Zal vandeweek wel wat foto's posten.....
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 115614 op 07-06-2005 14:18 ]
ik zie op topdeals.nl geen a510.
wel een a520
is het reeel om bij een normale fotograaf, een heel setje van de a510 zoals op pixmania, te vragen voor max 250?
wel een a520
is het reeel om bij een normale fotograaf, een heel setje van de a510 zoals op pixmania, te vragen voor max 250?
"Vele malen kleiner"ejss schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:36:
[...]
Kijk nou eens niet naar de specificaties, maar probeer hetzelf uit. De canon a510/520 zijn vele malen kleiner als hun voorgangers. Die 38 mm is met "uitgeklapte" lens, hij is dikker omdat het 4x zoom is. Als de camera uit is, is ie veel kleiner dan de A75/A85 etc.
Het huis is 10 mm smaller, wat heb je daar aan?
Ik heb de A70, mijn schoonvader de A510... Geloof me, als je ze naast elkaar zet is het verschil aanzienlijk. De A510 is duidelijk lekker compacter (...en 10 mm is 1 cm ! ....scheelt echt !).Anoniem: 89521 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 22:47:
[...]
"Vele malen kleiner"
Het huis is 10 mm smaller, wat heb je daar aan?
En dan het gewicht...2 batterijen minder in de A510 is een genot. Wat een verschil met 4 stuks.
Ga dus voor die A510 en pieker verder niet over formaat en gewicht
Anoniem: 72607
Heb gister een A510 gekocht bij de MM Rotterdam (actie, tijdelijk geen BTW, kwam neer op 164 ipv 199) en ben zeer tevreden! Super camera werkt veel fijner dan de wat oudere CoolPix camera's die ik hiervoor in mijn handen heb gehad.
Verder geen problemen gehad met het aansluiten van de camera op de computer ofzo, gebruik windows XP, misschien is dat het? Alleen de overdracht snelheid van foto's is niet echt heel erg hoog vind ik, maar dat zal aan USB 1.0 liggen denk ik.
Wat ik ook wel een grappige functie vind is het laten maken van verschillende opnamen met een vaste tussentijd via de pc. moet dan eigenlijk wel een adapter bij eigenlijk.
Wel gek trouwens dat ze die niet meteen meeleveren vind ik.
Oja en even oplaadbare batterijen halen nog, want gewone penlites gaan niet echt lang mee...
Michiel
Verder geen problemen gehad met het aansluiten van de camera op de computer ofzo, gebruik windows XP, misschien is dat het? Alleen de overdracht snelheid van foto's is niet echt heel erg hoog vind ik, maar dat zal aan USB 1.0 liggen denk ik.
Wat ik ook wel een grappige functie vind is het laten maken van verschillende opnamen met een vaste tussentijd via de pc. moet dan eigenlijk wel een adapter bij eigenlijk.
Wel gek trouwens dat ze die niet meteen meeleveren vind ik.
Oja en even oplaadbare batterijen halen nog, want gewone penlites gaan niet echt lang mee...
Michiel
Ja, hoor, 80 gram minder is een genot.............Anoniem: 26457 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:31:
[...]
Ik heb de A70, mijn schoonvader de A510... Geloof me, als je ze naast elkaar zet is het verschil aanzienlijk. De A510 is duidelijk lekker compacter (...en 10 mm is 1 cm ! ....scheelt echt !).
En dan het gewicht...2 batterijen minder in de A510 is een genot. Wat een verschil met 4 stuks.
Ga dus voor die A510 en pieker verder niet over formaat en gewicht
... ik vind van wel, maar ik krijg nu niet het idee wat jij er echt van vindtAnoniem: 89521 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 12:59:
[...]
Ja, hoor, 80 gram minder is een genot.............
Ik vind het formaat van een camera, zolang ie niet in de broekzak kan eigenlijk totaal irrelevant.....Anoniem: 26457 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 13:05:
[...]
... ik vind van wel, maar ik krijg nu niet het idee wat jij er echt van vindtLijkt mij dat jij het niet zo vindt schelen ? (of juist wel...?)
Gewicht en formaat vind ik wel van belang, aangezien hij toch echt in een tasje aan mijn broekriem komt te hangenAnoniem: 89521 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 13:38:
[...]
Ik vind het formaat van een camera, zolang ie niet in de broekzak kan eigenlijk totaal irrelevant.....
Ik heb nu de Canon S40, geleend van mijn broer, maar dat ding is net iets te groot en te zwaar...

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
aan de A520 bezitters, wat vinden jullie van de tijd tussen 2 opnames... m'n zus heeft die digicam net gekocht en ze klaagt dat het een suckie digicam is omdat ze heel lang moet wachten voor ze een tweede foto kan trekken, het is nochtans een high speed SD kaartje van Kingston.
Ze had ervoor een A60 en die vond ze veel beter.
heb een a510, en heb weinig last van lange wachttijden, alleen als je net geflitst hebt duurt het een aardige tijd voordat je weer kunt flitsen, had je overal in de reviews kunnen vinden. heb op dit moment de "bekijk"-functie uitgezet, zit je iig niet eerst 3 secs naar een plaatje te kijken wat je net geschoten hebt. en voor snel meerdere foto's achter elkaar zou ik de continuous mode eens proberen.
a520psychodweep schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 15:31:
aan de A520 bezitters, wat vinden jullie van de tijd tussen 2 opnames... m'n zus heeft die digicam net gekocht en ze klaagt dat het een suckie digicam is omdat ze heel lang moet wachten voor ze een tweede foto kan trekken, het is nochtans een high speed SD kaartje van Kingston.
---------------------
Indrukken knop
*Foto1
klaar voor gebruik
Indrukken knop
*Foto 2
klaar voor gebruik
---------------------- +- 5sec
sd kingston 128MB
Moet je wel onderscheid maken tussen wel en geen flits he.
Alors.
+ - 8 sec danStereotomy schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 17:19:
Moet je wel onderscheid maken tussen wel en geen flits he.
(auto stand, met flits en rode ogen ding...
large, superfine)
( Heb wel gemerkt dat hij sloom wordt, bij bijna lege batterijen, of slechte kwaliteit batterijen)
Die er nu in zitten zijn GP1800's
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 115614 op 11-06-2005 18:57 ]
ja ik merkte toen ik hem heb kunnen uittesten datie idd niet een van de snelste was. Had liever gezien dat ze de DiGiC II Processor erin hadden gestopt. Dan was deze camera stukje sneller geweest denk 'k..
Ik heb ervaring met de A60, A75 en A520, en ze zijn allemaal ongeveer even snel
Allemaal even traag zou je bedoelen..ejss schreef op maandag 13 juni 2005 @ 01:15:
Ik heb ervaring met de A60, A75 en A520, en ze zijn allemaal ongeveer even snel
Ik bezit zelf een A60 en die is niet al te snel. Daarom dacht ik...hmmz..een nieuwe A510! Twee generaties verder dan mijn A60! Die zal wel een stuk sneller zijn! Maar integendeel. Dat ding is nog steeds even traag! In mijn ogen HET grootste nadeel van die canon's!
Daar heb je inderdaad gelijk in, allemaal even traag. Maar ik vind het geen onoverkomelijk punt. Voor mij is het belangrijkste punt de kwaliteit van de foto's, en de mogelijkheden, en dan zit je met een A510/A520 wel goed
Ik heb nu na een hele tijd rondzoeken voor de laagste prijs (ja ik ben en blijf een nederlander) en na het lezen van de ervaringen van mensen met pixmania besluiten mijn a510 toch bij norrod te kopen. voor 250,50 heb je daar al een compleet pakket inclusief 256mb geheugen kaart.
als je student bent krijg je ook nog eens korting en dan heb je hem voor 237,98. goedkoper krijg je hem nergens.
het pakket dat ik nu heb samen gesteld voor die prijs:
a510 (duitse handleiding)
dane elec 256mb sd kaart
hahnel batterij lader incl. 4x 2350 mah
canon soft case sc-ps600 (voor a10, a20, a30, a40, a75, a80)
alleen ik moet nog even een goed tasje hebben voor deze cam want bovenstaande is niet op voorraad en ik weet niet of die wel geschikt is voor de a510.
welke tasje kunnen jullie mij aanraden?(10 euro ofzo)
update: ik heb hem hoor. moet wel even melden: de korting met je studentenkaart geldt niet voor digi cams.
heb een vanguard tasje van de media markt inclusief snellader met 4x 2500 mah batterijen erbij. ben nu in totaal 243 euro kwijt geweest hiervoor. pixmania doet het niet goedkoper.
als je student bent krijg je ook nog eens korting en dan heb je hem voor 237,98. goedkoper krijg je hem nergens.
het pakket dat ik nu heb samen gesteld voor die prijs:
a510 (duitse handleiding)
dane elec 256mb sd kaart
hahnel batterij lader incl. 4x 2350 mah
canon soft case sc-ps600 (voor a10, a20, a30, a40, a75, a80)
alleen ik moet nog even een goed tasje hebben voor deze cam want bovenstaande is niet op voorraad en ik weet niet of die wel geschikt is voor de a510.
welke tasje kunnen jullie mij aanraden?(10 euro ofzo)
update: ik heb hem hoor. moet wel even melden: de korting met je studentenkaart geldt niet voor digi cams.
heb een vanguard tasje van de media markt inclusief snellader met 4x 2500 mah batterijen erbij. ben nu in totaal 243 euro kwijt geweest hiervoor. pixmania doet het niet goedkoper.
[ Voor 40% gewijzigd door DeRooney op 14-06-2005 17:04 ]
Ik heb een paar dagen geleden de a520 gekocht voor 285 euro. Daar zat een 512mb sd-kaart, een accesoire set (canon oplader+4 oplaadbare batterijen+tasje) voor de a520 en 4 jaar extra garantie bij.
Heb hem zondag gelijk meegenomen naar Marlboro's Masters of F3, en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. Eerlijk gezegd ben ik nog een aardige amateur op het gebied van foto's, maar ik heb er zeer mooie scherpe foto's uitgekregen. En ik had totaal geen last van langzame laadtijden tussen de foto's.
Heb hem zondag gelijk meegenomen naar Marlboro's Masters of F3, en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. Eerlijk gezegd ben ik nog een aardige amateur op het gebied van foto's, maar ik heb er zeer mooie scherpe foto's uitgekregen. En ik had totaal geen last van langzame laadtijden tussen de foto's.
Wat doet de kids& pets setting op de a510. 
offtopic:
het is me een raadsel hoe ik mijn hond foto's zou moten laten maken zonder afstandsbediening
het is me een raadsel hoe ik mijn hond foto's zou moten laten maken zonder afstandsbediening
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
ik heb een a60 gehad en mijn zus heeft ook een 510, en inderdaad je moet bij de 510 een stuk langer wachten voordat je een nieuwe foto kan maken dan bij de a60. Heb nu een ixus 40 en die is weer een heel stuk sneller dan die beide camspsychodweep schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 15:31:
mijn ervaring
Naar mijn weten gebruikt het toestel dan een snelle sluiterstijd omdat dieren en kinderen vaak 'erg' bewegen en waardoor de foto bewogen raakt met een trage sluiterstijd...leuk_he schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:23:
Wat doet de kids& pets setting op de a510.
offtopic:
Ik kan het ook helemaal verkeerd hebben hoor, dus als iemand het beter weet....
Kids & Pets: Allows you to capture subjects that move around, such as children and pets, without missing photo opportunities.
© Handleiding, zowel voor de A510 als A520. * Nakebod @ A520.
© Handleiding, zowel voor de A510 als A520. * Nakebod @ A520.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Dus in dat geval zou het niet uitmaken welke SD-kaartjes ik gebruik voor deze camera? Ik krijg 'm als het goed is, morgen in huis. Ik moet alleen de SD-kaartjes nog kopen en ik zat te denken aan de Kingstons (1x 512 en 1x256 backup):dribbel schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:50:
[...]
ik heb een a60 gehad en mijn zus heeft ook een 510, en inderdaad je moet bij de 510 een stuk langer wachten voordat je een nieuwe foto kan maken dan bij de a60. Heb nu een ixus 40 en die is weer een heel stuk sneller dan die beide cams
mijn ervaring
Kingston Secure Digital card 512 MB voor 34,50
Of zou het toch slimmer zijn om een Elite Pro van Kingston te kopen (behoorlijk duurder, dat wel) ?
ik merk geen verschil in snelheid bij een gewoon kaartje, en bij een snel kaartje, dus ik zou gewoon die langzame doen.
Ok, dank. Dan ga ik voor de langzame.ejss schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:03:
ik merk geen verschil in snelheid bij een gewoon kaartje, en bij een snel kaartje, dus ik zou gewoon die langzame doen.
Waarschjinlijk maakt het wel verschil in de Ixus-serie
Ik weet niet met welke batterijen er getest is maar die flitser laadt bij mij best snel. 3-5 seconden als de batterijen vol zijn (GP 2100mah)
En foto's maken gaat ook snel achter mekaar hoor. 1,2 seconden ongeveer voordat de volgende foto gemaakt wordt. (dit vind ik snel hoor)
Op continuous drive mode doet hij 10- foto's in 5 seconden op superfine kwaliteit
En foto's maken gaat ook snel achter mekaar hoor. 1,2 seconden ongeveer voordat de volgende foto gemaakt wordt. (dit vind ik snel hoor)
Op continuous drive mode doet hij 10- foto's in 5 seconden op superfine kwaliteit
Ik heb dezelfde ervaring, bij goede batterijen die nog aardig vol zijn hoeft het flitsen echt niet lang te duren! Gebruik zelf 2300mAh van de Hema.Dekaasboer schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 12:10:
Ik weet niet met welke batterijen er getest is maar die flitser laadt bij mij best snel. 3-5 seconden als de batterijen vol zijn (GP 2100mah)
In de Manual stand kan je ook de flits-output aanpassen, als je dan mindere flitsoutput neemt gaat het ook nog sneller, maar heb je natuurlijk wel iets minder belichting.
Ik heb pas geleden een 128Mb SD-kaartje bij Bol.com gekocht (tientje), maar die is beduidend langzamer dan het meegeleverde MMC-kaartje. Dat is weliswaar maar 16 Mb, maar bij flashkaarten zou dat toch niet zoveel moeten uitmaken. In m'n PocketPC gaf PocketMechanic snelheden aan van 0,03 (0,2x) respectievelijk 0,23 MB/s (1,6x).....en dat maakt dus best veel uit.....ejss schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:03:
Op een Pocket PC ja, maar niet op een A510/A520, omdat ie de snelheid van het kaartje niet optimaal kan benutten
Wat is het voordeel van de Canon A510 tegen over de Canon Digital Ixus 30 ?
Ik twijfel tussen deze 2 namelijk.
De Canon Digital Ixus 30 heeft een accu en is kleiner
Ik twijfel tussen deze 2 namelijk.
De Canon Digital Ixus 30 heeft een accu en is kleiner
-/+ De A510 is groter (voordeel--> stabieler in de hand, nadeel--> de ixus is kleiner).
-/+ De A510 gebruikt batterijen. (voordeel-->in noodsituaties altijd batterijen bij de hand, nadeel-->geen accu, dus oplaadbare batterijen aanschaffen)
- De A510 heeft geen DIGIC II processor en dus een langzamere fotoverwerkingssnelheid. De meeste mensen hebben geen problemen met de snelheid van de A series.
+ De A510 heeft een groter zoombereik
+ De A510 heeft de mogelijkheid tot vrij veel vrijheid over de handmatige instellingen, zoals je diafragma of sluitertijd! De Ixus niet! Vooral voor de creatieve fotograaf is dit een erg groot verschil.
Mijn conclusie; met de A510 kun je meer, maar de ixus is kleiner.
-/+ De A510 gebruikt batterijen. (voordeel-->in noodsituaties altijd batterijen bij de hand, nadeel-->geen accu, dus oplaadbare batterijen aanschaffen)
- De A510 heeft geen DIGIC II processor en dus een langzamere fotoverwerkingssnelheid. De meeste mensen hebben geen problemen met de snelheid van de A series.
+ De A510 heeft een groter zoombereik
+ De A510 heeft de mogelijkheid tot vrij veel vrijheid over de handmatige instellingen, zoals je diafragma of sluitertijd! De Ixus niet! Vooral voor de creatieve fotograaf is dit een erg groot verschil.
Mijn conclusie; met de A510 kun je meer, maar de ixus is kleiner.
Anoniem: 135195
Hetzelfde gaat denk ik op voor het verschil tussen de A520 en de Ixus 40...? Die zijn neem ik aan op dezelfde manier vergelijkbaar? En ik ben eigenlijk benieuwd waar ik de A95 moet plaatsen in dit rijtje. Qua prijs zit die tussen de A520 en de A40 in.gium schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 01:50:Mijn conclusie; met de A510 kun je meer, maar de ixus is kleiner.
Ik wilde eerst een A510 kopen maar werd toen verleidt door de Ixus 40 (klein!) en zag vervolgens de (betere?) A 95... Moeilijk hoor...
zit nu zelf ook sterk te denken aan de 510 of toch de 520..lastig....
ga er voornamelijk mee fotografen op automeetings/shows waar ik sta maar zal hem ook gebruiken voor vakantie en autoraces op zandvoort of bij de F1 ...
vind het lastig te bepalen of de A510 net de overhand heeft of de A520...
ga er voornamelijk mee fotografen op automeetings/shows waar ik sta maar zal hem ook gebruiken voor vakantie en autoraces op zandvoort of bij de F1 ...
I don't drive fast, I only fly low!
De A95 is een ouder model inmiddels, en ik neem aan, kijkend naar de A75 > A510, A85 > A520, dat Canon ook met een A530 gaat komen die dan de A95 gaat opvolgend. En zo te zien heeft de A95 ook 4x AA batterijen, en dat hadden de A75/85 ook, en nu nog maar 2.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
De A95 is volgens mij een het beste te zien als een 5 megapixel versie van de A510/520 met eenuiklapbaar lcd schermpje. Als megapixel voor je belangrijk is (omdat je veel denkt te moeten gaan croppen, en bij redelijk veel licht fotografeert is de A95 misschien iets voor je, anders kun je het geld wellicht beter in een 510 steken)Anoniem: 135195 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:21:
[...]
Ik wilde eerst een A510 kopen maar werd toen verleidt door de Ixus 40 (klein!) en zag vervolgens de (betere?) A 95... Moeilijk hoor...
Maar heb je bij autoraces niet juist een camera nodig met wat meer zoom? ( 8x 12 x?) Voor vakantie kiekjes en (?statische?) autoshows voldoen volgens mij alle camera's wel. juist de a95 heeft "maar" een 3x zoom.
/edit: damn post door elkaar gehaald......

[ Voor 13% gewijzigd door leuk_he op 28-06-2005 22:00 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
jepAnoniem: 135195 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:21:
[...]
Hetzelfde gaat denk ik op voor het verschil tussen de A520 en de Ixus 40...? Die zijn neem ik aan op dezelfde manier vergelijkbaar?
+/- De A95 maakt geen gebruik van de ultra-asferische lenzen die de A510 en A520 heeft. (voordeel-->betere foto's, vooral minder CA. nadeel-->minder zoombereik 3x ipv 4x)En ik ben eigenlijk benieuwd waar ik de A95 moet plaatsen in dit rijtje. Qua prijs zit die tussen de A520 en de A40 in.
+/- De A95 gebruikt compactflash kaarten
+/- De A95 heeft een megapixel meer (voordeel-->groter afdrukken, meer knippen. nadeel-->geheugen sneller vol)
+/- De A95 is groter (voordeel-->stabieler. nadeel-->de anderen zijn kleiner)
+ de A95 heeft een kantelbaar scherm
- De A95 maakt filmpjes op 320x240, de A510 en A520 hebben een betere filmstand: 640x480
- De A95 verbruikt 4 batterijen ipv 2.
Mijn conclusie: Van de Ixus, A510/520 en A95 vind ik de A95 de beste fotocamera. Jammer van de filmmodus, maar ik film niet zo veel.
Maar eigenlijk zou ik de Fuji E550 kiezen boven de A95. In alles beter, behalve dat kantelbare scherm en een XD kaart ipv CF.
noob mode: en CA staat voor?gium schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:50:
+/- De A95 maakt geen gebruik van de ultra-asferische lenzen die de A510 en A520 heeft. (voordeel-->betere foto's, vooral minder CA. nadeel-->minder zoombereik 3x ipv 4x)
[/small]
denk dat je even 2 post beetje door elkaar mixtleuk_he schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:38:
[...]
[nip]
Maar heb je bij autoraces niet juist een camera nodig met wat meer zoom? ( 8x 12 x?) Voor vakantie kiekjes en (?statische?) autoshows voldoen volgens mij alle camera's wel. juist de a95 heeft "maar" een 3x zoom.
ikzelf heb de A95 niet direct op lijstje staan en je heb idd gelijk dat je voor autoraces vaak iig zoom nodig heb
ik twijfel tussen de A510 en A520
aan ene kant zegt verstand doe de A520 omdat je iig wat flexibeler bent met eventuele vergrotingen (+1 megapixel en iets groter resolutie foto's)
aan andere kant lees je in reviews bij de hogere ISO waarden meer ruis bij de A520 dan de A510
gelukkig is voor autoraces een vriend van me uitgerust met een canon eos 300d inclusief 4 (tele) lenzen dus dat gedeelte word meestal door hem prima verzorgt...alleen weet ik dat je met digicams toch altijd zelf ook graag er rustig op los fotografeert..is best verslavend tenslotte
nouja later vanmiddag even wat winkels bezoeken en zien hoe de prijzen zijn bij oa BCC/Dixons?Mediamarkt etc...en controleren of de NL handleiding wel meegeleverd word en moet ook dan nog bijpassende beschermtas + goede batterijen+oplader..
lastig kiezen
[off-topic]yonexfreak schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:28:
zit nu zelf ook sterk te denken aan de 510 of toch de 520..lastig....
mn zwager doet het zelfde (van team tovenaar, bekend?) en die heeft onlangs een pentax optio digitale spiegel reflex camera gekocht. [/off-topic]
ligt er maar net aan wat je eisen zijn natuurlijk (qua afdruk formaten enzo)
als je voor de a510 gaat, zou ik zeker eens kijken bij norrod (ook internetshop). geloof dat ze de a520 ook hebben en waren het goedkoopste met de a510.
[ Voor 11% gewijzigd door DeRooney op 28-06-2005 19:19 ]
Potjandorie... Heb ik besloten de A510 te kopen (toch maar...) kan ik 'm nergens krijgen...! Klierige is dat hij bij Dixons (als je een oude camera inlevert) voor 164 euro te koop is! Maar ik heb diverse filialen in m'n buurt gebeldd, maar nee hoor... 
Weet iemand heel toevallig of de A510 in de NABIJE buurt van Hilversum voor een soortgelijke prijs te koop is...?
Online kopen is geen optie want ik heb 'm vrijdag ECHT nodig, dus dat vin dik te eng... Stel je voor dat het NET een dagje later komt...
Weet iemand heel toevallig of de A510 in de NABIJE buurt van Hilversum voor een soortgelijke prijs te koop is...?
Online kopen is geen optie want ik heb 'm vrijdag ECHT nodig, dus dat vin dik te eng... Stel je voor dat het NET een dagje later komt...
misschien even leuk om te melden maar ik ging net de A520 halen (had keuze tussen A510 en de A520) staat deze bij BCC nu voor 199€ (in Alkmaar iig)
heb meteen nog 2j garantie bij genomen en voor 224€ had ik de camera inc 2jaar garantie..dat is net zo goedkoop als de goedkoopste winkel EN stukken goedkoper dan alternatieve shops a la Mediamarkt en Dixons
is niet bedoeld om reclame te maken voor BCC maar vond prijsverschil dermate veel dat ik voor de twijfelaars hier toch even die kant op wil richten
heb meteen nog 2j garantie bij genomen en voor 224€ had ik de camera inc 2jaar garantie..dat is net zo goedkoop als de goedkoopste winkel EN stukken goedkoper dan alternatieve shops a la Mediamarkt en Dixons
is niet bedoeld om reclame te maken voor BCC maar vond prijsverschil dermate veel dat ik voor de twijfelaars hier toch even die kant op wil richten
Bij de Kijkshop viel eergisteren ook een foldertje op de mat: Canon A520 voor 199,- (op=op actie) ik kijken op de site: daar staat ie ook. Kijk ik de volgende dag weer: is ie weg. Dus ik vermoed dat ze bij de meeste kijkshop's al weer weg zijn
Je moet de datum en tijd met SET bevestigen en niet met de shutterAnoniem: 122559 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 21:29:
Vorige week de a510 voor mijn vriendin gekocht en ik vroeg me af of anderen het volgende probleem ook hadden. Bij het aanzetten blijft hij altijd de tijd & datum vragen. Op de site van canon in de faq geen enkele vermelding van het probleem. Iemand?
Dat deed ik de eerste 5 keer ook fout
Anoniem: 128259
Hee, ben ik de eerste?
De eerste?
Ja, de eerste met een e18!
En ik ben er trots op!
Ik heb m'n A510 nog geen week geleden gekocht, en nu al is hij stuk. Nietsvermoedend denk ik een paar mooie foto's te gaan schieten, zet ik m'n camera aan, en jawel hoor, een echte e18!
Aangezien ik hem dus nog geen week heb, lijkt me dit toch echt een fabrieksfout.. en het ergste is: ik ga maandag naar New York op vakantie, hetgeen waar ik deze camera voor aangeschaft heb, en nu is 'ie stuk! Ik ga hem morgen terugsturen naar digicams.nl en hoop dat ze me meteen een nieuwe toesturen.. anders ben ik de pineut en kan ik geen foto's maken op mijn eerste reis buiten europa..
De eerste?
Ja, de eerste met een e18!
En ik ben er trots op!
Ik heb m'n A510 nog geen week geleden gekocht, en nu al is hij stuk. Nietsvermoedend denk ik een paar mooie foto's te gaan schieten, zet ik m'n camera aan, en jawel hoor, een echte e18!
Aangezien ik hem dus nog geen week heb, lijkt me dit toch echt een fabrieksfout.. en het ergste is: ik ga maandag naar New York op vakantie, hetgeen waar ik deze camera voor aangeschaft heb, en nu is 'ie stuk! Ik ga hem morgen terugsturen naar digicams.nl en hoop dat ze me meteen een nieuwe toesturen.. anders ben ik de pineut en kan ik geen foto's maken op mijn eerste reis buiten europa..
Anoniem: 108024
Ik had eerst een camera bij Bilderjoker besteld, maar geannuleerd, want ik wilde een ander._Erikje_ schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 16:31:
Zo ja hoe ging dat?
Bij Worldtronix was de Ixus50 weer goedkoper dan bij BJ,
en binnen 14 dagen was de camera probleemloos binnen.
Tevens zijn ze correct en snel met de communicatie via email, wat ook voor BJ gold.
Overigens heeft WT.com een eigen shopsurvey/review corner. Dus wil je je besluit op meerdere meningen laten afgaan, dan kan je daar verder lezen.
En het is niet allemaal positief, ze laten de negatieve berichten gewoon staan. Ze zijn dus wel eerlijk bij Worldtronix.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 108024 op 08-07-2005 15:28 ]
Ik heb voor m'n vakantie een Canon Powershot A510 gekocht. De specs waren goed genoeg voor mij. Nu bekijk in m'n foto's voor het eerst op de computer en ik moet zeggen dat ik nogal teleurgesteld ben... Alleen de foto's die met volle zon buiten zijn genomen én de geflitste foto's zijn aardig scherp (alhoewel regelmatig net niet wat ik scherp wilde hebben). De rest is allemaal onscherp. Als het maar enigszins bewolkt is kan de camera het schijnbaar niet behappen... Het is ook niet zo dat ALLES bewogen is (soms ook wel) maar dat 'ie bijvoorbeeld het onderwerp onscherp is.
Nou weet ik heus wel wat van fotografie en ik heb echt opgelet bij het maken van de foto's waar hij op scherp stelde (of beter: op scherp LEEK te stellen) en of de sluitertijd wel okay was, maar dan nog... dit valt me toch wel zwaar tegen... De foto's van m'n oude analoge toestel (een simpel klik-ding) zijn beduidend beter! Ik heb eigenlijk spijt van m'n aankoop! Ik wil ook wel eens een foto maken als het lichtelijk bewolkt is! En als de camera 'zegt' scherp te stellen op het onderwerp, en uiteindelijk toch de achtergrond scherp maakt, tja... wat moet je dan...? Dan blijft het altijd maar een kwestie van afwachten en hopen...
Maar ja, het ding kan niet meer retour dus ik zit er mee opgescheept. Balen. Was ik maar niet digitaal gegaan...
Zijn hier nog lui die dezelfde ervaring hebben...? Zijn digitale camera's alleen ookay voor zonnige buitenfoto's...? Of doe ik misschien toch iets verkeerd...?
Nou weet ik heus wel wat van fotografie en ik heb echt opgelet bij het maken van de foto's waar hij op scherp stelde (of beter: op scherp LEEK te stellen) en of de sluitertijd wel okay was, maar dan nog... dit valt me toch wel zwaar tegen... De foto's van m'n oude analoge toestel (een simpel klik-ding) zijn beduidend beter! Ik heb eigenlijk spijt van m'n aankoop! Ik wil ook wel eens een foto maken als het lichtelijk bewolkt is! En als de camera 'zegt' scherp te stellen op het onderwerp, en uiteindelijk toch de achtergrond scherp maakt, tja... wat moet je dan...? Dan blijft het altijd maar een kwestie van afwachten en hopen...
Maar ja, het ding kan niet meer retour dus ik zit er mee opgescheept. Balen. Was ik maar niet digitaal gegaan...
Zijn hier nog lui die dezelfde ervaring hebben...? Zijn digitale camera's alleen ookay voor zonnige buitenfoto's...? Of doe ik misschien toch iets verkeerd...?
3 Tips:Anoniem: 135195 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 18:13:
Ik heb voor m'n vakantie een Canon Powershot A510 gekocht. De specs waren goed genoeg voor mij. Nu bekijk in m'n foto's voor het eerst op de computer en ik moet zeggen dat ik nogal teleurgesteld ben... Alleen de foto's die met volle zon buiten zijn genomen én de geflitste foto's zijn aardig scherp (alhoewel regelmatig net niet wat ik scherp wilde hebben). De rest is allemaal onscherp. Als het maar enigszins bewolkt is kan de camera het schijnbaar niet behappen... Het is ook niet zo dat ALLES bewogen is (soms ook wel) maar dat 'ie bijvoorbeeld het onderwerp onscherp is.
1-schakel AIAF uit en kies de modus waar ie gewoon in het midden scherp stelt, zodat jij bepaalt wat scherp wordt
2-neem de foto's zoveel mogelijk met de zoeker, camera tegen het hoofd, voorkomt veel bewegingsonscherpte.
3-neem niet de automaat maar P of AV (diafragmavoorkeuze) en zet bij wat minder licht de ISO op 100 of 200
Bij AV kies de op 1 na grootste lensopening (op 1 na laagste getal)
Ik hoor wel of et wat beter wordt( een defect is ook niet helemaal uit te sluiten)