[Sonoma] Acer TravelMate 8100 Series

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-04 00:24
Ik heb Acer Benelux gemailt. De 8104 wordt vanaf eind juli/begin augustus leverbaar in NL.

En Computer-pirates had de 8104 nog wel leverbaar op de 19e. Hun email aan mij :
"deze is direct verkrijgbaar met AZERTY toetsenbord; een QWERTY toetsenbord van 45,- excl BTW zal er bijgekocht moeten worden."
Nu staat tie echter niet meer op de site. Misschien uitverkocht ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Of je koopt gewoon een 8103 met extra geheugen, dan ben je een stuk goedkoper uit. Of je hebt het hele kleine verschil in processorkracht hard nodig. (Kan ik me niet voorstellen :))
En: snellere processor wordt sneller warm, dus meer lawaai :)

[ Voor 15% gewijzigd door Mooody op 28-05-2005 16:15 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91865

Ja jammer he?
Zo'n reactie roep jij in mij op. >:)
Maar laten we dit nou maar laten, want het is kinderachtig.

Maar geweldige foto's! Alleen nu weet ik nog steeds niet zeker of ik nou deze acer of de asus v6800v wil hebben. Gruwelijk is dit :) Ik vind het onverwacht toch heel belangrijk dat mijn notebook er aantrekkelijk uitziet. Najah :)

Groeten,
GoBat
Anoniem: 110128 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 22:02:
[...]

Ik herhaal: Het is toch wel erg jammer als mensen op zo'n manier gaan reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:00

Pubbert

random gestoord

Mooie pics bonwon :)

Is het nu mogelijk om een 2de batterij erbij te zetten? Of is deze bay nu wel al bezet??

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Thund3r schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:41:

Is het nu mogelijk om een 2de batterij erbij te zetten? Of is deze bay nu wel al bezet??
Iemand?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonwon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-01-2019
Thund3r schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:41:

Dank je Thund3r, graag gedaan. :)

De laptop heeft een "battery bay" voor de standaard batterij en een "AcerMedia bay" waar standaard de super-multi drive (DVD, etc) in zit. Beide bays zijn dus standaard al bezet. Volgens de handleiding van de TravelMate 8100-serie zijn voor beide bays batterijen beschikbaar. De volgende volgende accessoires staan vermeld: [A] 8-cell Li-ion battery pack, SQU-410, 14.8VDC, 480$0mAh, 4UR18650F-2-QC145, 14.8VDC, 4800mAh en [B] AcerMedia Bay 6-cell Li-ion 2nd battery pack, 3UF103450P-2-QC171, 11.1VDC, 3800mAh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ah mooi :)

Welke zit er standaard in? Die [A]?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonwon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-01-2019
Thund3r schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 18:54:
Ah mooi :)

Welke zit er standaard in? Die [A]?
Ja, dat is het geval in deze 8104.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146125

Ik heb momenteel een Acer uit de TM 8000 reeks en ben van plan de TM 8104 aan te schaffen. Enig minpunt vind ik dat de plaats van de usb-poorten wel slecht gekozen is. 3 poorten rechtsonder waar je met je muis (voor de meeste rechtshandigen toch) beweegt. Ook de RJ-45 poort en de VGA poort (beiden links) en de luidspreker/line out poort (vooraan vind ik ongelukkig geplaatst.
Bij de TM 8000 reeks was dat plaatsing van de poorten veel beter vond ik.

Heeft er iemand daar ook last mee?
Een ezdocking station kopen is veel te duur vind ik en je kan het bovendien enkel bij deze laptop gebruiken.

Weet er ook iemand of er een SATA harde schijf bestaat dat je in de TM 8100 kan steken?

greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141358

Ook aan de linkerkant zit nog een USB poort,dus als je er maar een wilt gebruiken kan je ook links terecht.

Ps. Ik heb zelf nu een Bluetooth Notebook muis(je) van Hama gekocht zonder irritant USB stickje, die rechtstreeks met het ingebouwde Bluetooth device werkt, perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Anoniem: 141358 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 18:24:
Ook aan de linkerkant zit nog een USB poort,dus als je er maar een wilt gebruiken kan je ook links terect
Ik heb echt slaap nodig denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Klitse op 05-06-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Timeless schreef op zondag 05 juni 2005 @ 22:12:
[...]

Dat is bij mij toch echt een Firewire aansluiting hoor. Kleine en grote naast elkaar.
Toch is het een usb aansluiting :)
Rechts 3 en links 1...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Ja je hebt gelijk, ik had de verkeerde kabel te pakken! Oh wat dom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maroubra
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-12-2022
Ik heb dus ook al een tijdje super interesse in deze laptop (8103).
Nou heb ik bij een aantal webwinkels offertes aangevraagd, want ik wil hem eigenlijk met een 60GB 7200rpm harde schijf en 1GB geheugen. Bij een aantal winkels leverden ze de laptop alleen maar standaard en bij een aantal winkels konden ze het wel voor mij inbouwen. Al de offertes die ik heb ontvangen beginnen ongeveer bij de € 2000,-
Nou ben ik een beetje aan het overwegen wat ik zal doen, € 250,- meer voor die upgrades is toch ook wel veel geld. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Gewoon zelf doen. Is meer werk met verkopen, maar je bent duidelijk goedkoper uit...

8103: 1729 euro
2x512mb 533mhz Transcend: 2x 80 euro (o.a op Progress.nl)
60gig 7200: 133 euro (zelfde winkel als de laptop)

Totaalprijs voor verkoop: 2023 euro

Verkoop HD: 75 euro
Verkoop: 1x 256mb: 25 euro

Totaalprijs 1923 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geheugen wordt steeds goedkoper :

512 MB pc 4200 533Mhz Kingstone € 64,00 (Informatique- voorraad)
1 GB pc 4200 533Mhz Kingstone €112,00 (Informatique-helaas niet op voorraad)

Ik twijfel nog steeds om gewoon :) (2 x 512) te upgraden of SUPER te upgraden _/-\o_ ( 2 x 1 GB) zodat ik vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Is dit wel SO-Dimm?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Anoniem: 141358 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:22:
Geheugen wordt steeds goedkoper :

512 MB pc 4200 533Mhz Kingstone € 64,00 (Informatique- voorraad)
1 GB pc 4200 533Mhz Kingstone €112,00 (Informatique-helaas niet op voorraad)

Ik twijfel nog steeds om gewoon :) (2 x 512) te upgraden of SUPER te upgraden _/-\o_ ( 2 x 1 GB) zodat ik vol zit.
2Gb RAM is zelfs overkill als je de laptop gebruikt als DTP-bak (dus Photoshop, Illustrator, Indesign en Dreamweaver tegelijkertijd draaien en gebruiken). Ik heb met 1Gb nog nooit gehad dat ik meer zou willen....over een jaartje of 2 misschien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja.
Mooooody schreef op maandag 06 juni 2005 @ 22:06:
[...]

2Gb RAM is zelfs overkill als je de laptop gebruikt als DTP-bak (dus Photoshop, Illustrator, Indesign en Dreamweaver tegelijkertijd draaien en gebruiken). Ik heb met 1Gb nog nooit gehad dat ik meer zou willen....over een jaartje of 2 misschien :)
Ja dit begrijp ik, maar laats was ik aan het kijken naar een nieuw Videobewerkings-progje en deze had 1GB als aanbeveling.....vandaar mijn twijfel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

ftp://ftp.acer.de/IMAGES/...er_TravelMate_8100_Serie/

Hier trouwens nog officiele pics van Acer (high-res) :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoblinGamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:35
Dit is een zeer mooie laptop. En ik overweeg dan ook de aanschaf van de 8104 maar, wat vinden jullie nou het minste aan deze notebook? en het beste?

Ik heb als alternatief een hp nx8220 met ongeveer dezelfde specs maar met een X600 met 64MB en een 80 gig hd. Merk je dit verschil tussen de x600 en de x700?

Voor mij word de laptop een desktop vervanger dus welke raden jullie mij aan? ikzelf heb de voorkeur voor de acer. Het enige wat met nog min of meer tegenhoud is de service van acer maar dit gaat ook liggen aan de support die ik erbij kan gaan kopen, als deze me kan verzekeren van een laptop binnen een week dan koop ik de acer...

Kan ik ook eventueel de x600 vervangen door een x700? mobility versies uiteraard?

[ Voor 7% gewijzigd door GoblinGamer op 19-06-2005 22:25 ]

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Vervangen kan niet.
De X700 is ruim 2x zo snel dan de X600. Het is maar net hoevaak je spellen speelt en welke dat zijn, maar zelfs voor moderne 3D shooters op 1024x768 kun je met een X600 nog prima uit de voeten. De X700 is verstandig als je de laptop > 2, 3 jaar wil houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63173

Wat zijn jullie bevindingen eigenlijk van het scherm?
Is het vergelijkbaar met een WSXGA+ scherm van Dell? (Inspiron 6000, Latitude D800)?
scherp genoeg?
En de speakers, zijn die voldoende om naar een filmpje te kijken? Of mis je het "film-effect" een beetje (te weinig bas)?

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141358 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 18:24:
Ook aan de linkerkant zit nog een USB poort,dus als je er maar een wilt gebruiken kan je ook links terecht.

Ps. Ik heb zelf nu een Bluetooth Notebook muis(je) van Hama gekocht zonder irritant USB stickje, die rechtstreeks met het ingebouwde Bluetooth device werkt, perfect. :)
Heb je dan geen last van vertragingen? Want als je de bluetooth muis even niet gebruikt, en daarna wel weer, moeten die mekaar opnieuw "vinden" enzo..?

thanks!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 63173 op 21-06-2005 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Anoniem: 63173 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:04:
Wat zijn jullie bevindingen eigenlijk van het scherm?
Is het vergelijkbaar met een WSXGA+ scherm van Dell? (Inspiron 6000, Latitude D800)?
scherp genoeg?
En de speakers, zijn die voldoende om naar een filmpje te kijken? Of mis je het "film-effect" een beetje (te weinig bas)?

thanks!
Het scherm is prima. Tikkie beter dan het scherm van de Asus M6 en V6, iets meer helderheid en het oogt een tikkie rustiger.
Speakers zijn vrij brak, maar er zijn sowieso erg weinig laptops die een fatsoenlijke boxen hebben. Meestal gaat dat ten koste van de dikte en de prijs van de laptop. Goede koptelefoon of hangen aan je stereo lost het 'probleem' op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoblinGamer
Hoe zit het met de verschillende versies?

Ik heb namelijk een 8104 WLMi en een 8104WLMib gezien

Nu zeggen ze dat met een b op het eind met bluetooth is maar vervolgens kom ik op sites waar (toevallig :? ) een belgisch toetsenbord op de b versie zit...

Kan iemand mij verzekeren dat er op de 8104 WLMi bluetooth zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Alle 8x modellen hebben ingebouwde bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63173 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:23:
[...]

Heb je dan geen last van vertragingen? Want als je de bluetooth muis even niet gebruikt, en daarna wel weer, moeten die mekaar opnieuw "vinden" enzo..?

thanks!
Wat is even niet gebruiken ????? Ik ben zeer tevreden met dit "muisje". Geen last van vertraging. Bij het installeren moet je aangeven dat je deze muis toestemming geeft. Elke keer als je dan je bluetooth - device inschakeld en de muis op on zet : contact !!

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik vond zelf een draadloze usb muis een betere oplossing. Minder duur en je hoeft bluetooth signaal niet continue aan te hebben. Enige nadeel is de kleine usb receiver, maar als je deze in het linker usb gat stopt heb je er geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141358 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 10:53:
[...]

Wat is even niet gebruiken ????? Ik ben zeer tevreden met dit "muisje". Geen last van vertraging. Bij het installeren moet je aangeven dat je deze muis toestemming geeft. Elke keer als je dan je bluetooth - device inschakeld en de muis op on zet : contact !!

Succes
ik heb zelf een Microsoft Bluetooth muis in combinatie met een ingebouwde bluetooth receiver (maar niet van acer laptop). En telkens als je een halve minuut ofzo de muis niet bewogen hebt (tijdens het typen bijvoorbeeld), en je daarna de muis beweegt, duurt het altijd héél even voordat het pijltje opnieuw beweegt. Net alsof de muis opnieuw contact moet maken met de laptop. Daarna doet-ie het perfect, maar ik merk toch dat een gewone muis "sneller" (soepeler) werkt. Heb jij daar geen last van? Wat zijn jouw bevindingen daarover?

Wat zoeken op Google heeft mij bovendien niet echt een dealer opgeleverd in de Benelux :(
ik veronderstel dat je deze muis bedoelt? http://www.hama.de/portal...d%2F00057270awd.jpg&lid=2

Thanks!

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 63173 op 22-06-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63173 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:35:
[...]

ik heb zelf een Microsoft Bluetooth muis in combinatie met een ingebouwde bluetooth receiver (maar niet van acer laptop). En telkens als je een halve minuut ofzo de muis niet bewogen hebt (tijdens het typen bijvoorbeeld), en je daarna de muis beweegt, duurt het altijd héél even voordat het pijltje opnieuw beweegt. Net alsof de muis opnieuw contact moet maken met de laptop. Daarna doet-ie het perfect, maar ik merk toch dat een gewone muis "sneller" (soepeler) werkt. Heb jij daar geen last van? Wat zijn jouw bevindingen daarover?

Wat zoeken op Google heeft mij bovendien niet echt een dealer opgeleverd in de Benelux :(
ik veronderstel dat je deze muis bedoelt? http://www.hama.de/portal...d%2F00057270awd.jpg&lid=2

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oeps er gingiets fout, alles kwijt. Opnieuw dan maar.
Dit is hem inderdaad en ik merk niets van een vertaging of iets. Aangezien er bluetooth ingebakken zit wil ik dit ook gebruiken, dus geen uitstekels :9 links of :P rechts voor mij... Bij de Mediamrkt in Zoetermeer gekocht voor € 59,=....beter duur dan niet te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar halen jullie de 8104 eigenlijk in België? Ik vind geen enkele winkel die hem leverbaar heeft 8)7
of zie ik iets over het hoofd?

Thanks

<edit>
Niemand? 'k heb de indruk dat dit topic een beetje aan het afkoelen is...
Blijkbaar is de TM 8100 toch niet zo "hot" als de TM8000?

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 63173 op 25-06-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoblinGamer
Die van mij is in bestelling dus zodra hij hier in Nederland komt krijg ik hem binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb mail gestuurd naar Acer i.v.m. verschil tussen 8104WLMIb en 8104WLMI zonder "b"..:

"Geachte heer,

De letter B staat voor Bluetooth, echter is er geen TM8104WLMib zonder bluetooth. Dit is slechts een verschil in de omschrijving van sommige distributeurs.

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Zoals ik je al met 100% zekerheid had verteld een week geleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Opletten allemaal

Wie problemen heeft met de stabiliteit van zijn wifi signaal, moet de volgende drivers eens proberen:
http://www-3.ibm.com/pc/s...ent.do?lndocid=MIGR-54956

Dit is een nieuwere versie dan op de Intel site staat. Ik heb er mijn probleem mee opgelost :)
Wel ff de .exe unrarren en tijdens het updaten verwijzen naar de /driver map.

[ Voor 21% gewijzigd door Mooody op 01-07-2005 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoblinGamer
Ik heb ondertussen mijn 8104 binnen.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden. Het scherm is helder en scherp, maar toch goed leesbaar. Voor mij viel het toetsenbord mee. Ik dacht er meer moeite mee te hebben om er aan te wennen.

Enige puntjes van kritiek heb ik wel:
- bij eerste installatie zijn alle 2 de partities geformateerd in FAT32. Deze moet je dus als je wilt eerst weer converteren naar NTFS.
- Als ik bij mij de bedrade lan inschakel terwijl winamp aan het spelen is slaat hij even over. Dit gebeurt ook weer als ik de lan uitschakel. Bij de wireless lan gebeurt het niet.
- ook krijg ik de smart card niet aan de praat. Iemand een oplossing? (ondertussen is hij werkende met de nieuwste software van de acer site.)

voor de rest ben ik zeer tevreden.

Ik heb bios versie 3c23 en voor zover ik gekeken heb zijn alle "nieuwe" drivers bij acer voor mijn laptop te oud...

Heeft iemand nog Must-have tools voor deze laptop of laptops in het algemeen?

[ Voor 10% gewijzigd door GoblinGamer op 02-07-2005 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

GoblinGamer schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 12:50:

Ik heb bios versie 3c23 en voor zover ik gekeken heb zijn alle "nieuwe" drivers bij acer voor mijn laptop te oud...

Heeft iemand nog Must-have tools voor deze laptop of laptops in het algemeen?
Die bios is nieuwer dan Acer op zijn FTP heeft staan. Is er een mogelikheid om hem voor ons te "rippen" en te posten?

Verder kun je op de volgende pagina's de nieuwste drivers vinden voor deze laptop.
(Misschien ook handig voor in de volgende openingspost)

Broadcom BCM5751M
Intel 915 chipset
Intel 2915abg wireless (IBM versie = nieuwste)
Realtek HD audio

[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 03-07-2005 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maroubra
ik krijg de bluetooth niet aan de praat..

dat wil zeggen het lukt me niet om bestandjes te verzenden van mijn telefoon naar de laptop en andersom. ze kunnen elkaar wel zien en ze "pairen" ook met elkaar, maar ik krijg geen verbinding als ik wat wil versturen.

telefoon: se t610, laptop: 8103

ik heb al geprobeerd om andere drivers te zoeken zoals deze:
http://stkts.sertek.com.t...6fe100331407?OpenDocument
maar om een of andere reden kan de comp dit bestandje niet openen en verder ben ik eigenlijk niet gekomen.

iemand toevallig hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Nog een driver update linkje

Touchpad update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Oja, die heb je ook nog.
Ik gebruik ze zelf nooit btw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148455

Weet iemand of Battlefield 2 op de Travelmate 8103 kan draaien(of iemand dit spel zelfs zelf heeft draaien), want ik ben daar eigenlijk best wel benieuwd naar(aangezien de requirements best wel hoog zijn).
En binnekort ga ik em zelf ook bestellen, want de x700, 15.4" TFT LCD, Centrino CPU+de wat hogere resolutie(die de Asp. 5024 niet heeft) spraken me wel aan.
(en jaja, ik weet dat laptops over het algemeen wat minder geschikt zijn om op te gamen, maar ik wil er wel af en toe op kunnen gamen) :P .
Verder zal ik het toch voor school/programmeren gebruiken en wil ik niet hebben dat de accu steeds na een 1,5/2 uur leeg is :z .

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 148455 op 04-07-2005 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Ik heb hem zelf er niet op draaien maar een klasgenoot van mij draait hem wel op zn 8103. Loopt vrij soepel zo te zien. Dus geen probleem volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148455

Timeless schreef op maandag 04 juli 2005 @ 09:12:
Ik heb hem zelf er niet op draaien maar een klasgenoot van mij draait hem wel op zn 8103. Loopt vrij soepel zo te zien. Dus geen probleem volgens mij.
Echt wel beter dan :D (niet alle desktop Pc's willen het draaien, laat staan een laptop :9 ). Systeem-eis was ook een minimaal 2 GHz CPU(en de 8103=1,8 Ghz), weer een bewijs dat de Centrino eigenlijk (heel) wat sneller is dan aangegeven snelheid.
Thanx iig Timeless

Ps, ik heb em nu ook besteld :)
(blijft voor mijn nog steeds beste laptop voor mijn wensen/eisen, alleen Dell XPS vind ik beter maar is tegelijk ook heel wat duurder :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Tja die pentium m 750 is te vergelijken met een pentium 4 3GHZ dus dat battlefield loopt wel hoor!

Zorg er wel ff voor dat je een andere HDD in je 8103 zet. Ik heb er zelf een 7200rpm in gezet. Werkt echt een stuk beter/sneller. De hdd die je dan over hebt kun je mooi gebruiken als storage, ff externe behuizing kopen a €20,- en je hebt weer 80 gb aan mobile opslag!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Aan 5400rpm heb je ook voldoende. Het verschil tussen 5400 en 4200 is veel groter dan tussen 5400 en 7200. Daarnaast heb je bij 7200 ook een grotere warmteontwikkeling, en een hoger energieverbruik. Als er iets is wat niet lekker is dan is dat wel een te warme plek waar je je handen oplegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Anoniem: 14124 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 14:49:
Aan 5400rpm heb je ook voldoende. Het verschil tussen 5400 en 4200 is veel groter dan tussen 5400 en 7200. Daarnaast heb je bij 7200 ook een grotere warmteontwikkeling, en een hoger energieverbruik. Als er iets is wat niet lekker is dan is dat wel een te warme plek waar je je handen oplegt.
Ok en nu de realiteit.
Verschil tussen 5400 en 7200 is echt wel merkbaar bij zo'n beetje alles wat je doet. Als je serieus spellen op je laptop wilt spelen ontkom je er niet aan. Voor DTP werk/fotobewerking/redering etc. is het een must. Warmteontwikkeling en energieverbruik is bij de 7200rpm 8mb cache modellen gelijk of zelfs lager dan bij de 5400rpm modellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 04-07-2005 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 07:47

Xu

Het gaat niet goed met mijn 8103.. :S kreeg zondag opeens een mooie melding van or "KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR" ( http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q315266 )

Vervolgens hard reset gedaan... en toen liep hij vast bij de BIOS.
Hieronder heb ik een mooi plaatje gemaakt met een mobieltje.. had geen camera bij de hand.

Afbeeldingslocatie: http://forum.deux.nl/upload/xu/050702_212229.jpg

Het beeld leek heel er op ouwe lcd schermpje dat je vroeger wel in een 386 of 486 laptop tegenkwam.

Na een tweede reset werkte hij weer.. normaal... nou in iedere geval normaal voor de deze machine. :S

Afbeeldingslocatie: http://forum.deux.nl/upload/xu/050702_221846.jpg

Wat ik ook een min punt vind van deze laptop is dat soms de toetsen blijven steken.. erg irritant als je vaak wat moet in typen. :( wat een bagger ding ook.

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105047

Het vastlopen bij het opstarten zoals hier boven op de foto ook te zien heb ik zelf ook één keer gehad. Echter heb ik hem nu wel al 2 maanden, en ik gebruik hem elke dag.

Ik heb het al eerder gevraagd in dit topic, maar mss zijn er mensen bijgekomen met hetzelfde probleem;

Met spellen heb ik het probleem dat vooral in het begin alles blijft hangen (beeld/geluid). Echter is dit alleen het geval wanneer ik met de interne speakers speel. Wanneer ik een koptelefoon of boxen gebruik werkt alles perfect.

Een voorbeeld van een spel is Battlefield 2. Dit spel werkt bij mij opzich goed vloeiend. Tenzij ik dus speel over de interne speakers. Dan is het niet speelbaar, en loopt steeds vast. Totdat ik iets in de audioaansluiting plug. Dan gaat alles ineens soepel lopen.

Dit probleem komt ook voor bij een kennis met dezelfde laptop. Ze zijn wel gelijktijdig gekocht in dezelfde winkel. Dus waarschijnlijk zijn ze 'gelijktijdig' geproduceerd.

Hopelijk zijn er mensen die hiervoor een oplossing hebben. (driver updates hebben iig niets uitgemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu

Xu

Anoniem: 105047 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 16:58:
Het vastlopen bij het opstarten zoals hier boven op de foto ook te zien heb ik zelf ook één keer gehad. Echter heb ik hem nu wel al 2 maanden, en ik gebruik hem elke dag.

Ik heb het al eerder gevraagd in dit topic, maar mss zijn er mensen bijgekomen met hetzelfde probleem;

Met spellen heb ik het probleem dat vooral in het begin alles blijft hangen (beeld/geluid). Echter is dit alleen het geval wanneer ik met de interne speakers speel. Wanneer ik een koptelefoon of boxen gebruik werkt alles perfect.

Een voorbeeld van een spel is Battlefield 2. Dit spel werkt bij mij opzich goed vloeiend. Tenzij ik dus speel over de interne speakers. Dan is het niet speelbaar, en loopt steeds vast. Totdat ik iets in de audioaansluiting plug. Dan gaat alles ineens soepel lopen.

Dit probleem komt ook voor bij een kennis met dezelfde laptop. Ze zijn wel gelijktijdig gekocht in dezelfde winkel. Dus waarschijnlijk zijn ze 'gelijktijdig' geproduceerd.

Hopelijk zijn er mensen die hiervoor een oplossing hebben. (driver updates hebben iig niets uitgemaakt).
Heb je het ook wanneer hij in windows komt nog een kleine minuut moet wachten voordat hij alles heeft geladen?

Ik maak morgen ff een uitdraai wat hij allemaal laad...

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105047

Xu schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 18:25:
[...]

Heb je het ook wanneer hij in windows komt nog een kleine minuut moet wachten voordat hij alles heeft geladen?

Ik maak morgen ff een uitdraai wat hij allemaal laad...
Ja dat effect had ik eerst ook. Alleen nadat ik een 7200rpm hdd had ingebouwt was deze laadtijd een stuk minder. Desalniettemin zijn er soms nog wel momenten waarbij ook in windows het systeem blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Van al die dingen absoluut geen last gehad.
Ben nog steeds ERG tevreden over deze laptop.

Ik gebruik hem inmiddels zo'n maand of 2-3, elke dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ook geen last hier.
Jah, de last dat mijn vriendin 'm de hele tijd op haar schoot wil :/

ok, geen foute opmerkingen nu :P

[ Voor 20% gewijzigd door Mooody op 05-07-2005 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Mooooody schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:22:
Ook geen last hier.
Jah, de last dat mijn vriendin 'm de hele tijd op haar schoot wil :/

ok, geen foute opmerkingen nu :P
En dat terwijl ik er minstens 10 kan verzinnen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu

Xu

Heeft iemand ervaring met de garantie uitbreiding?? Service, bereikbaarheid, etc...
Ik heb de lite garantie(dus zonder verzekering) extra erbij gekocht bij de aanschaf van mijn notebook(had slechte ervaring met twee voorheen acer aspire notebooks)..

offtopic:
Weet je.. ik ben stinkend jaloers op jullie dat jullie geen problemen hebben... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Ik heb zelf 3 jaar garantie maar ik heb het nog niet hoeven gebruiken. Ook bij mijn vorige acer heb ik geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148674

Ik heb de TM 8103 nu al 3 maanden en hij draait echt toppie! Meteen een 7200rpm schijf en extra geheugen in laten zetten (2x 512). En hij draait als een zonnetje. Hij is in al die tijd nog nooit vast gelopen en ik gebruik hem vrijwel elke dag voor o.a. games. Wat dat laden net na het opstarten betreft, dat heb ik ook, maar dat ligt volgens mij helemal niet aan de laptop zelf. Maar meer aan de HDD of de programma's die je erop hebt staan. Ik speel zelf regelmatig Battlefield 2 en hij speelt geweldig. Natuurlijk niet alles op high, want ik speel liever met een wat hogere resolutie dan ultra textures. Alles op high kan hij ook niet vlekkeloos aan. Dit brengt me meteen bij de kleine minpuntjes aan deze laptop. Ik heb met Acer power management ingesteld dat ik altijd alles op full speed draai, dus ook als ik de adapter uit me latop haal. Op deze manier kan ik lekker gamen zonder netspanning. Helaas is ePM schijnbaar beperkt in het instellen van de onderdelen. Je kunt mooi bluetooth, wlan, cpu speed enzo instellen, maar ik zie nergens iets staan over de videokaart. Ik heb namelijk het probleem dat zodra ik de adapter uit me laptop haal, me laptop slechter (lees: iets minder) presteert. Dit is ook alleen merkbaar in games. Bijvoorbeeld in Battlefield en Need for Speed. Als ik hierin alles lekker hoog speel en ik haal de stekker uit t stopcontact dan begint hij te haperen en is het vrijwel niet speelbaar. Nu heb ik aan verschillende mensen eens gevraagd of dit normaal was, maar de meningen zijn verdeeld. De een vindt dat de laptop altijd (dus ook zonder adapter) dezelfde prestaties moet leveren, en de ander zegt dat dit heel gewoon is. Heeft iemand hier misschien een antwoord en-of oplossing voor?
Een ander minpunt is dat ePM bij lage accuspanning geen geluid maakt. Hij staat ingesteld om én een message én een sound moet geven zodra de accu onder de 10% komt. De message verschijnt wel, maar het geluid blijft weg. Nu is dit vrij irritant als je aan het gamen bent omdat je dan de message (tray message) niet te zien krijgt.
Al met al, een utra laptop die vrijwel alles vlekkelos kan draaien. Alleen kunnen er wat dingen verbeterd worden, maar die minpuntjes liggen volgens mij gewoon aan de software die je gebruikt. In mijn geval dus Acer power management (= Een prima laptop om op te gamen, hij kan vrij warm worden, maar dat is vooral onder het touchpad (daar zit de cpu) en daat heb je met het spelen van de meeste games geen last van. Ook het toetsenbord is ideaal, ik heb helemaal geen last van plakkende of hangende toetsen. Het enige nadeel is dat de toetsen snel slijten. Ik heb m nu 3 maanden en ben een echte FPS gamer. Hierdoor begint mijn 's' key (ingame: walk backwards) al aardig te 'glimmen'. En ik weet niet of je het toetsenbord zou kunnen vervangen.

Als iemand nog vragen heeft, shoot (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buysj
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het is ook mogelijk om voor de videokaart de prestatie in te stellen bij verschillende soorten stroomgebruik.

Dit is terug te vinden bij de instellingen van de vga. ( geavanceerde instellingen van beeldscherminstellingen ). Onder het tabblad Powerplay zijn dan de verschillende prestatie niveaus in te stellen. En bij mij scheelt dit al een stuk in prestatie met het gamen met de accu. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110128

Ik heb hem nu zelf ook binnen, net het draadloos netwerk aan de gang gekregen maar ik heb dus ook last van de hier al bekende snelheid drops naar 2 mb/s. Ben nu even de nieuwste (IBM) drivers aan het downloaden en dan moet het verholpen zijn O-) . Verder ben ik erg te spreken over deze laptop, echt een geweldig ding! Stevig en het toetsenbord is echt ideaal, ook gamen is echt geen probleem! Kortom superding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Voor de geintereseerden: De 8104 is nu ook leverbaar in Nederland:

http://www.obcs.nl//redir...1&d_word=Acer%20LX.T7206.

[ Voor 7% gewijzigd door Pubbert op 07-07-2005 00:34 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu

Xu

ik heb net battlefield 2 demo geinstalleerd.. hij crasht telkens met een mooie blauwe scherm (helemaal geen text) en na een minuut of 5 herstart hij vanzelf.. (ondertussen wel 5 minuten irri geluid aanhoren).
ik weet niet of dit aan mijn notebook ligt of aan battlefield 2, zo te zien heeft battlefield 2 wel wat problemen (zie wat threads over battlefield 2)... ik ga ervan uit dat aan battlefield 2 ligt.(voordeel van de twijfel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die battlefield demo problemen had ik ook. Maar dat ligt 100% aan battlefield. De demo zat vol met bugs. Crashes tijdens het spelen. (lees: beeld freezes en je krijgt na een paar seconden een heel hoog gepieeeeeep te horen waarna je als de bliksem de uitknop 5 sec inhoudt.) Vastlopen tijdens het laden van de online serverlist. Dit zijn bekende bugs in bf2 demo die er met de full release al gedeeltelijk uit zijn gehaald en met de release van de 1e patch volgende week allemaal verleden tijd moeten zijn. Ligt dus niet aan de laptop (=

edit: ik zie net dat die bf2 patch al uit is :p voor de liefhebbers

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 148674 op 07-07-2005 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148880

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, ik kwam namelijk toevallig op de site terecht wanneer ik in een google naar informatie zocht naar de travelmate 8100. Ik ben zeer geïntresseerd in deze laptop, en blijkbaar vinden de meeste onder jullie dit ook wel een goede laptop. (de enkelingen met problemen buiten beschouwing gehouden.)

Nu zit ik echter met een dilemma, nu heeft Acer ook de Acer Ferrari 4000, deze laptop is in België zo'n 400 à 500 euro goedkoper dan de TM8401. Het enige verschil zit hem volgens mij alleen in de processor, ... in plaats van een centrino 2.0Ghz wordt er hier gebruik gemaakt van een AMD Turion 64, ook 2Ghz dus. Nu is mijn vraag, is deze Turion gelijkwaardig, minder vlug of juist vlugger dan de centrino? Verder zie ik geen verschil qua specificaties, of ik moet iets over het hoofd gezien hebben.

Hieronder kort de specificaties van de Acer ferrari 4000:
.. Mobile AMD Turion 2GHz
.. 1GB DDR ram 1MB Cache
.. 100GB Harddisk DVD+/-R(RW) drive
.. FaxModem 56K Wired Gigabit lan
.. Wireless 802.11g 54Mbit
.. Bleutooth 5 in 1 cardreader
.. ATI Radeon X700 128MB DDR Video
.. 15.4" TFT Wide Screen Res. 1680x1050 TV-Out
.. Sound onboard 4xUSB 2.0 1xFireWire
.. Windows XP Prof. NL/FR/UK
.. GRATIS Ferrari muis Bleutooth
.. 1 jaar Acer garantie

Dus, graag had ik eens jullie mening over deze laptop met turion processor, zo dat ik weet waarin ik het best 'investeer'.

Met vriendelijke groeten
Steve Tourlosue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Heeft een van jullie al geprobeerd de videokaart driver te updaten??
Acer is niet supersnel met nieuwere versies. En bij ATI brengen ze toch regelmatig nieuwe versies uit. Die in benchmarks ook aanzienlijk beter scoren.
De driver van de ATI site werkt bij mij niet. De normale catalist driver herkend de kaart niet. En de mobility kaart driver is alleen geschikt voor een 4-tal notebook merken. Wil dus ook niet installen.

Nu heb ik deze driver geprobeerd: http://www.planetamd64.com/index.php?showtopic=8754
Maar die werkt ook niet. Kan de video INF file niet vinden, en geeft dan als suggestie om de videokaart als standaard kaart in te stellen. Daarvoor moet je echter rebooten, en direct na de reboot vind de compu de x700 weer. Geen standaard VGA dus. En dus geen installatie.

Iemand suggesties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-06 19:28
Lmax schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 12:41:
Heeft een van jullie al geprobeerd de videokaart driver te updaten??
Acer is niet supersnel met nieuwere versies. En bij ATI brengen ze toch regelmatig nieuwe versies uit. Die in benchmarks ook aanzienlijk beter scoren.
De driver van de ATI site werkt bij mij niet. De normale catalist driver herkend de kaart niet. En de mobility kaart driver is alleen geschikt voor een 4-tal notebook merken. Wil dus ook niet installen.

Nu heb ik deze driver geprobeerd: http://www.planetamd64.com/index.php?showtopic=8754
Maar die werkt ook niet. Kan de video INF file niet vinden, en geeft dan als suggestie om de videokaart als standaard kaart in te stellen. Daarvoor moet je echter rebooten, en direct na de reboot vind de compu de x700 weer. Geen standaard VGA dus. En dus geen installatie.

Iemand suggesties??
was ff zoeken, maar heb hem gevonden! , deze wrkt met alle x700 / x800 mobility kaarten het filetje van de ati site checkt enkel of jouw laptop van een van de 4 merken is.

http://www.ati.com/online/mobilecatalyst/index.html (deze doet dat niet laat je direct de file downloaden :) )

edit:
ps. Op welke instellingen en resolutie spelen jullie 8100ers battlefield 2, en hoeveel frames halen jullie?

Ik heb zelf een Aspire 5024, met 1gig aan ram, en speel alles op medium @ 1024 x 768 (met zwarte lijnen) 1280 x 768 kan ook wel maar dan verpest je de ratio. anyhoe op de 5024 draait het heel goed alles medium.

[ Voor 14% gewijzigd door BlowFish op 13-07-2005 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een goede vriend van mij die vrij veel verstand heeft van zowat alles dat met computers te maken heeft heeft me deze drivers aangeraden. http://www.omegadrivers.net/ deze drivers zijn precies goed getweaked. Ik weet niet of meerdere mensen deze gerbuiken. Ze schijnen niet verkeerd te zijn. Ik heb er nog geen problemen mee gehad op een ding na. Ik heb geen powersave meer en kan de kaart niet instellen met verschillende verbruiksniveaus ( netspaning en accu ). Voor de rest prima drivers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Ik ga er toch van uit dat mobile drivers beter zijn dan getweakte niet mobile drivers.

Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-06 19:28
Timeless schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 11:43:
Ik ga er toch van uit dat mobile drivers beter zijn dan getweakte niet mobile drivers.

Kan iemand dit bevestigen?
Niet per se, die omega drivers zijn 'getweaked' voor de wat minder op de hoogte zijnde user. De instellingen van het ATi scherm waar 'wij' niet aankomen worden voorgeprogrameerd.

Ik zelf gebruik ook altijd de Ati catalysts, ben misschien te concervatief om 3rd party drivers te installeren :P

[ Voor 3% gewijzigd door BlowFish op 14-07-2005 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand de Acer Travelemate 8100 al in het echt gezien, in een winkel?
Want ik kan niet kiezen tussen deze Acer en de Asus V6800V.
Ik denk dat als ik 'm in het echt zie, dat het de doorslag zou geven.

Woont er misschien iemand met een Acer Travelmate 8100 in de buurt van Amersfoort??? Dat is misschien bij diegene eens zou kunnen komen kijken? :)

Met groet
GoBat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij iets vertellen over de schermkwaliteit van de Acer Travelmate 8100 in vergelijking met die van de Asus V6800V?

Groet
GoBat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225

Je had opzich je laatste post kunnen editten, maar oke.

De TM8100 is een model wat je niet in een retailketen zal terugvinden (Dynabyte, Dixons, MediaMarkt, BCC etc.) puur omdat het prijspunt te hoog is voor een winkel die zoveel mogelijk aan consumenten wil verkopen. Niet dat ik daarmee zeg dat het notebook duur is, maar een notebook van 1999,- zie je dan echt 3 maanden in een Dixons wegslijten. Zulke notebooks gaan of naar de freaks (kopen vaak bij een webshop) of naar de high-end zakelijke klanten (die hebben al jaren hun vaste reseller).

Je zal wat dat betreft toch af moeten gaan op reviews op het net en ervaringen van mensen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu

Xu

Weet iemand welke driver ik moet hebben voor 5-in-1 card reader?
Hij wilt de SD kaart niet herkenen dat ik net heb gekocht (Transcend 1GB speed:80x)... hij kan geen juiste driver vinden... laat bij IDE ATA/ATAPI controllers een Unknown device zien.

Ik dacht dat O2Micro driver ...de juiste driver was voor de 5-in-1 card reader.. :S niet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een vraagje over de Acer TM8100

Is het gewoon mogelijk de harde schijf NTFS te formatteren (wat kan bij de installatie van Windows) en vervolgens twee partities aan te maken. Eén van laten we zeggen 10 GB en de ander 70 GB?

Groeten,
GoBat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu

Xu

Anoniem: 91865 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 10:26:
Nog een vraagje over de Acer TM8100

Is het gewoon mogelijk de harde schijf NTFS te formatteren (wat kan bij de installatie van Windows) en vervolgens twee partities aan te maken. Eén van laten we zeggen 10 GB en de ander 70 GB?

Groeten,
GoBat
Ja dat kan.. via een normale windows cd (niet de recovery cd), die overigens niet wordt bijgeleverd.. alleen een recovery cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Je kan ook na installatie met partition magic de partities naar eigen inzicht herschikken. Al met al geen probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste tweakers,

Ik ben van plan de Acer Travelmate 8103 te kopen bij Encyshop in Amersfoort. Staat ook ergens bovenin het rijtje bij pricewatch. Mijn enige concern zegmaar, is dat dit bedrijf geen pixelgaranties verkoopt. Door even te bellen stelde de man me gerust dat ze producten goed willen verkopen en dat 1 defecte pixel geen goed product is. Hij vond dat 50 euro voor een pixelgarantie betalen belachelijk is, en snapt niet waarom winkels dit doen.

Nu mijn vraag ... kèn ik dit vertrouwuh?

Groeten
GoBat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154307

Yo GoBat
Ik heb deze week ook de Acer TravelMate 8103 gekocht bij www.obcs.nl. Bij OBCS was het mogelijk om een extra pixelgarantie af te sluiten. Voor de ckerheid maar gedaan. Gisteren ontvangen en tot nu toe geen dode pixel te zien......afw88 of dit zow blijft.

Ik heb hem ook al een tijd en der is geen dode pixel te bekenen. Dus alleen daarom zou je hem al gewoon kunnen kopen. Zoiezo heb je altijd het recht op de verkoop binnen een gegeven termijn te ontbinden dus terug brengen met een dode pixel is dan geen probleem lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156529

Veel verschil zit er tussen de 8104 en 8103 niet toch.

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 156529 op 05-07-2006 13:37 ]

Beetje dooie boel hier :P

Niemand meer problemen met deze laptop??

Ik ben hem van plan te kopen namelijk

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 156529 op 05-07-2006 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maroubra
Ik heb deze laptop nou bijna een half jaar. Ben altijd heel tevreden geweest, ik vind het echt een super laptop.
De laatste tijd ben ik vooral veel spellen aan het spelen, Call of Duty 2, NFS Most Wanted (en dan gewoon de spellen zelf, niet multi player of zo). Nou moet ik wel zeggen dat het niet altijd even soepel loopt allemaal. Zeker als ik het vergelijk met andere laptop's bij mij in de buurt (medion, dell) met vergelijkbare specs. En dat terwijl in deze toch een relatief dikke videokaart zit.
Ik heb dan ook het gevoel dat het bij mij aan de geluidskaart ligt. Als het heel druk wordt in een spel (zowel kwa geluid als video) dan begint het te haperen en soms loopt hij gewoon vast. Ik heb alle drivers al een keer geupdate, maar dit heeft allemaal niet veel mogen baten.
Laatst had ik een keer een film die de hele tijd op het zelfde punt vast liep, met als gevolg een hele computer crash. Als ik toen het geluid uit zette dan liep hij wel verder op dat punt... beetje vreemd.

Nu het volgende probleem:
na een zoveelste comp-crash was er toch iets kritieks beschadigd. Als ik windows opstart zegt ie dat hij mijn profiel niet kan laden (omdat dit beschadigd is of niet aanwezig), met als gevolg dat alle instellingen niet worden geladen en ik dus elke keer weer mijn bureaublad moet aanpassen, mijn bookmarks weg zijn, internetgeschiedenis verdwenen, niet bij mijn e-mail account kan via outlook, enz... al met al dus een beetje vervelend.
Ook dit is allemaal nog wel overkomelijk, namelijk gewoon alles eraf, formatteren en xp er opnieuw op, zou je zeggen. Het probleem is alleen dat mijn recovery cd niet reageert, als ik hem erin doe en opnieuw opstart hoor ik hem draaien maar hij laadt niks... ik had al iemand met hetzelfde probleem gezien van een niet reagerende recovery cd, maar ook na 10 keer opnieuw opstarten veranderd er helemaal niks bij mij..

iemand nog ideeën? laat het mij graag weten! thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Start je laptop wel op met een Normale Windows XP cd?? Als die dan ook niet opstart, weet je dat het aan je laptop ligt, en niet aan de recovery cd's.

Als het wel aan je CD's liggen, kan je beste ff acer bellen. Die sturen wel nieuwe op denk ik.

En dat probleem met geluid had ik ook. Ik heb dat opgelost door een Creative Audigy 2 ZS Notebook te kopen. Wel een dure grap, iets van 100 euro. Maar geluid is nu SUPERRR! Enigste nadeel is wel dat links onder, boven de geluidskaart (PCMCIA) behoorlijk warm word. En daar leg ik mijn linkerpols op, die gaat dan een beetje zweten :'( Bij gamen zeer lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mix-o-math-oze
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mix-o-math-oze

Look, but don't stare

Heb deze laptop nu al meer dan een half jaar (ergens van in april '05 dacht'k)

Gebruik hem iedere dag (vooral voor school, maar ook privé), en werk bijna niet meer op m'n desktop.

In het begin weinig problemen mee, werd wel een stuk warmer dan m'n Acer TM800, maar ik kon er mee leven.

Tot een maandje geleden ofzo...
De laptop wordt niet heet, maar superheet... Kan mijn hand geen 10 seconden naast de ventilator leggen of ik zou deze verbranden... :/

Even CPUCool geïnstalleerd en die geeft op Temp Sens 1 88°C aan.. terwijl het in de kamer zelf niet tropisch warm is.

Als ik spelletjes speel, slaat de laptop ineens uit (vermoedelijk door de hitte, want dan is hij nog warmer)

Heb ook al een paar keer gehad dat ik bij de POST, ipv het Centrino-logo het Pentium-M logo kreeg.

Ook worden regelmatig mijn LAN & WLAN apparaten niet meer herkent als ik opstart, na veel heropstarten doet deze het dan weer wel.
Er zijn ook momenten geweest dat hij vastliep bij hen binnengaan van bios, alsook momenten dat ik hem wou opstarten maar dat hij op het POST-scherm bleef staan totdat ik de DVD-brander er uithaalde.

En als laatste nog een minpuntje.. die DVD-brander, bagger-spul...
DVD'tjes brandt ie in 20 minuten ofzo, terwijl mijn Plextor (716A) in m'n desktop er maar 6 minuutjes over doet...

Zijn er nog mensen met deze problemen, of ben ik de enige? (Heb in deze topic gelezen dat er nog iemand was met hoge temperaturen, maar niet met vastloper tot gevolg?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die dvd-brander zit volgens mij op de verkeerde plaats.

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 156529 op 05-07-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mix-o-math-oze
  • Niet online

Mix-o-math-oze

Look, but don't stare

Anoniem: 156529 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:12:
[...]

Die dvd-brander zit volgens mij op de verkeerde plaats. Ik krijg redelijk vaak dat de beeld uitvalt, of artifacts. Als ik dan in de buurt (onder of boven) de dvd-speler "druk", dan komt het beeld weer terug. Het lijkt net of de videokaart niet goed contact maakt met de moederbord ofzo.. Vreemd.. Ik wil het niet terugsturen naar acer, dan ben ik hem een paar weken kwijt :(
Heb gebeld en ze komen hem morgen ophalen.

Als alles goed verloopt zou hij volgende week al terug moeten zijn ( Heb 3 jaar garantie +accidentiële schade ). In voorwaarden staat dat laptop binnen de 5 werkdagen gerepareerd moet zijn. Eens zien of het wel zo is :P

En ondertussen verder werken op TM800....

Ben over het algemeen meer tevreden van TM800.. Alhoewel die al 2 keer nr Acer is moeten gaan, 2 keer mijn fout.... ;) 1 keer omdat 'k videokaart es had ge-oc'ed B) (hersteld onder garantie :9 ) en de andere keer ivm gebroken scherm. :+
Maar voor de rest uitstekend aparaat.
Lichter / kleiner dan TM8100 , koeler en usb-poorten zitten ook beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb deze laptop nu ook al ongeveer een half jaar en hij draait nogsteeds perfect. Nog nooit ergens problemen mee gehad. Vandaar dat ik verbaasd ben over de vorige posts. Dit is zeker geen fabrieksfout en ik zou er zeker mee terug gaan als mijn scherm raar deed, of als mijn apparaten niet herkend werden om de zoveel tijd.
Al moet ik wel zeggen dat sinds ik Age Of Empires III heb geïnstalleerd, hij (wel eens) tijdens het gamen zomaar uitvalt en reboot. Dit komt volgens mij doordat hij echt té heet wordt (ik heb dan ook alles vol aan staan op een res van 1680x1050 :P).
Weet iemand misschien waar ik kan zien op welke temperatuur deze laptop zichzelf uitschakelt (hij valt gewoon uit en reboot)? Dit heeft verder nog geen gevolgen gehad op de stabiliteit van mijn systeem, maar het is wel vreemd dat ik World of Warcraft in de zomer voluit kon draaien zonder problemen, en in de winter hij (waarschijnlijk) te warm wordt.

Als iemand weet waar ik kan zien wat deze kritieke temperatuur is waarbij hij zichzelf uitschakelt, dan kan ik wellicht kijken hoe warm hij wordt.

Voor de rest is het de beste laptop ooit! Echt elke cent waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is dat een probleem van AOE ansich, op een diversiteit aan systemen schijnen deze instant reboots voor te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148674 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 15:38:
Al moet ik wel zeggen dat sinds ik Age Of Empires III heb geïnstalleerd, hij (wel eens) tijdens het gamen zomaar uitvalt en reboot. Dit komt volgens mij doordat hij echt té heet wordt (ik heb dan ook alles vol aan staan op een res van 1680x1050 :P).
Weet iemand misschien waar ik kan zien op welke temperatuur deze laptop zichzelf uitschakelt (hij valt gewoon uit en reboot)?
Dat heb ik ook met mijn BenQ 7000. Die wordt super heet na enkele uurtjes. Ik heb dit probleem echter opgelost door een laptop cooler te kopen. Ik heb nu eentje van revoltec. Die leg je onder je notebook en sluit je aan op je usb. En hoppaa, laptop stuk cooler :) Ook staat laptop wat hoger / schuiner, dus ook beter voor je houding.

bij www.completer.nl gekocht voor 25 euro. hebben ze niet op website staan, moet je mailen naar bestellen@completer.nl

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 156529 op 05-07-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mix-o-math-oze
  • Niet online

Mix-o-math-oze

Look, but don't stare

Heb hem terug van woensdag.

Ze hebben er nieuw moederbord ingestoken, en nu draait ie weer lekker :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben inmiddels toe aan mijn tweede Travelmate. Ik begon met een 8103 en heb nu na de 8103 voor de vierde keer opgestuurd te hebben een 8106 van ze gekregen.

De reden dat ik mijn 8103 in eerste instantie opstuurde was een defecte harde schijf en een pieptoon uit de rechteronderhoek. Dezelfde soort toon die ook bij de TM8000 geconstateerd is op dit forum. Laptop kwam vrij snel terug, maar de pieptoon ook. Dus wederon opgestuurd. Dit keer werd de HD weer vervangen en hebben ze iets met de spanning gedaan. Weer een pieptoon. Weer terug en toen deze voor de derde keer terugkwam was het moederbord vervangen... Hij is een keer aangeweest, met pieptoon... Om vervolgens nooit meer aan te gaan. Wederom dus terug met een klachtbrief en de vraag om een nieuwe. Deze kwam, zij het heel laat, en tot mijn grote verbazing was het nog het nieuwste type ook. Geen probleem al zeg ik het zelf, alleen zit hier dus WEER een zelfde constante pieptoon in... Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoor ook een pieptoon uit de mijne komen.
De ene heeft het wel de andere niet. Maar volgens mij de meeste wel.

Ik had hiervoor een BenQ Joybook 7000, die had ook precies hetzelfde.

Volgens mij heeft het iets te maken met laptops ofzo.

En ook met jezelf, want ik hoor het wel, maar heb het maar uit mijn hoofd geblokt. dus heb er geen last meer van. Mijn zus en broer die horen het niet :S, die vinden dat ik me aanstel... dus tja...

Waarschijnlijk heb je gewoon "te" goeie oren, net als ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zal het zijn ja, want nu hoor ik het ook niet meer :P Toch raar dat acer wel steeds serieus op de reparatie verzoeken is ingegaan, voor zover de laptop dan ook echt gerapareerd werd natuurlijk |:( . We doen het er maar mee... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WAT EEN KUT DING!!!!

Zoals ik al eerder poste, had ik problemen met het scherm.

Het beeld zat heletijd te flikkeren, viel constant uit en had allemaal rare kleuren.

1e keer gebeld, kon ik mijn laptop opsturen.

Ruim een weekje erna kreeg ik hem terug. Het probleem schijnt te zijn opgelost.

3 dagen erna, WEEERRR dat probleem!!!

Ik weer bellen.

Laptop voor 2 keer terug gestuurd.

Ruim een week erna, (eergisteren) kreeg ik hem weer terug.

Ik doe laptop aan... GELIJK het probleem!!! WTF!??!?!

In de RMA receipt staat: VGA verwisseld en parts cleaned (zelfde als vorige keer), maar dit keer durfen ze er nog bij te zetten: Please handle notebook with care. WTF?!?!? Mijn laptop staat bijna altijd op mijn bureau!! Als ik hem ergens meeneem doe ik zo voorzichtig als het maar kan (bang dat het kapot gaat :P).

Nu gaat mijn laptop dus voor de derde keer terug.

Kijk, als het nou een budget model was, of dat ding was meer dan een jaar oud. OK, dan KAN het wel gebeuren en zal ik het ook begrijpen. Maar kom op, dit ding is bijna 2000 euro, enkele maanden oud... Kan toch niet.

Ik hoef hem dan ook niet meer, heb een klachten brief geschreven naar verschillende kantoren van hun. Ik eis gewoon een nieuwe laptop.

Nu afwachtende wat hun reactie zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update!

Het heeft een maandje geduurd (ook wat flink bellen en emailen), maar ik heb nu eindelijk weer een laptop terug.

Ditmaal GELUKKIG een nieuwe. En zelfs een nieuwere model! Namelijk de Acer TM 8204WLMi.

Deze is wat sneller/duurder dan mijn oude, maar dat mag ook wel na al die problemen die ik had!

Ik ben nu alles aan het installeren/uittesten. Tot zo ver een prima ding! Als dat zo blijft, dan heeft Acer weer een tevreden klant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acer levert dan wel op en top service als ik het zo hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 09:03:
Acer levert dan wel op en top service als ik het zo hoor :)
Weer een update:

Mijn nieuwe laptop is alweer gecrashed!!! :S

Ineens starte Windows niet meer op.

Ik kreeg de volgende foutmelding:

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:>
\Windows\System32\Config\System

Acer gemailed. Zou iets software matig zijn. Ik moest de recovery uitvoeren (tegenwoordig leveren ze geen CD's meer mee, alles staat op een aparte partitie op de harde schijf).

Tijdens het opstarten op ALT-F10 drukken en dan recovery starten via het menu.

Ik ben dan alles weer kwijt wat ik geinstalleerd heb, maar goed, toch gedaan. Tijdens de recovery proces krijg ik een blauwe scherm met dikke foutmeldingen :S

Hierna nog een paar keer geprobeerd en steeds die blauwe scherm!

Ik dacht net, laat ik het nog eens proberen. Dit keer reageert de laptop niet meer eens op de ALT-F10!!! Het eindigt nu in een zwart scherm met de melding:
NTLDR missing ofzoiets.

Ik kan niet eens handmatig windows installeren omdat de CD's er niet bijgeleverd zijn. En de blauwe scherm komt echt wel door iets hardware matigs.

Spikplinter nieuwe laptop en ik kan er nu helemaal niks mee!

Ik wordt nu echt strontziek van Acer!!! Net een mailtje verstuurd en morgen maar weer bellen (10ct p/m...zucht...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain00
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-05 14:07
Ik heb ook een TM8100, gekregen van Acer na maandenlang gedoe met een Acer 800lci (koop geen acer als je service verwacht maar dit terzijde.) die er tijdens het spelletjes spelen steeds uitklapt het lijkt wel door oververhitting . Ik heb de met de modtool de laatste catalyst drivers er op gezet en misschien komt het hier wel door. Heeft er iemand een idee wat je hier aan kan doen?
Dank, Menu

• Captain00
Ik geloof dat ik het opgelost heb, zit nu al een paar uur te knallen zonder dat hij vastloopt.
In het ATI control panel in "powerplay" op "balanced" gezet.

• Captain00
@ypsun629 als je het zat bent dan moet je een boze brief sturen naar degene die je de laptop verkocht heeft, die is namelijk juridisch verantwoordelijk, niet acer. Zo ben ik uiteindelijk aan een nieuwe laptop gekomen.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste