Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ondersteuning voor DVI is heel iets anders dan daadwerkelijk een DVI poort op de laptop, genoeg laptopfabrikanten die zelfs geen tv-out op de laptop zetten terwijl de ATi Rage kaartjes dit al ondersteunden.Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 15:31:
[...]
Alle notebooks met GeForce Go 6xxx of de X300,x600,x700,x800 gpu's.
Dat zijn er heus een heleboel. (bv dell inspiron 6000)
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
Merci, voor de info...Thund3r schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:25:
[...]
Ondersteuning voor DVI is heel iets anders dan daadwerkelijk een DVI poort op de laptop, genoeg laptopfabrikanten die zelfs geen tv-out op de laptop zetten terwijl de ATi Rage kaartjes dit al ondersteunden.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Hoelang doe jij met de accu? en zou je eens pics kunnen maken?Mooooody schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 08:28:
Mijn laptop kwam met bios 3C17. De nieuwste (3C22) is hier te downloaden.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Bij licht gebruik (internetten, tekstverwerken) zo'n 3 uur.
Pics kan ik wel een keer maken, heb nu alleen weinig tijd.....
Zou de prijs van de 8103 aan het eind van de zomer veel gedaald zijn? deze laptop staat nog steeds #1 op mijn lijstje, maar ik vind hem nog vrij duur, want zodra er een concurrende laptop met X700 komt, zal die vast wel goedkoper zijn.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
Maar hier staat hij ook met een 128Mb X700? Klopt dit wel?
Met 1x512 Mb erbij, word dit 1420 Euro (Excl BTW).Korte Specificaties:
Pentium M 760 2.0GHz, 15.4" WXGA Crystalbrite (1280 x 800), 2 x 256MB, 80GB, 128MB ATI MOBILITY RADEON, X700, DVD Double Layer, Wireless LAN 802.11g Windows XP Home Edition SP2, batterijtijd: 3.5 uur, 3x USB 2.0, 1x Firewire
€ 1,295.00 (excl. BTW)
Dit is toch wel een stuk goedkoper dan de TravelMate.
Natuurlijk is de Aspire wat dikker en minder licht, maar ik denk toch wel dat het een waardig alternatief is (nu dan, met de X700, als het geen fout is)
Wel even 512MB geheugen en een 60GB 7200 rpm HDD erin laten zetten.
Verwijderd
Ik zit met dezelfde vraag.Thund3r schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 10:30:
Nu meer tijd?
Zou de prijs van de 8103 aan het eind van de zomer veel gedaald zijn? deze laptop staat nog steeds #1 op mijn lijstje, maar ik vind hem nog vrij duur, want zodra er een concurrende laptop met X700 komt, zal die vast wel goedkoper zijn.
Ik hoop niet dat je Acer geheugen hebt bij laten zetten, want dan betaal je onnodig veel geld.Timeless schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 15:28:
Ik heb hem gisteren besteld. Ben benieuwd.
Wel even 512MB geheugen en een 60GB 7200 rpm HDD erin laten zetten.
Verwijderd
Wat wsa het ook alweer € 239 excl. btw?Mooooody schreef op zondag 01 mei 2005 @ 11:46:
[...]
Ik hoop niet dat je Acer geheugen hebt bij laten zetten, want dan betaal je onnodig veel geld.
Nee hoor. Wees maar niet bang.Mooooody schreef op zondag 01 mei 2005 @ 11:46:
[...]
Ik hoop niet dat je Acer geheugen hebt bij laten zetten, want dan betaal je onnodig veel geld.
Had het in eerste instantie wel gewilt maar na wat gelezen te hebben op tweakers toch maar naar een ander gegaan.
Alleen mn geheugen moet nog binnenkomen en dan wordt ie opgestuurd!!!
Kan haast niet wachten.
Daar bestel ik wel vaker en nog nooit problemen gehad.
Mailtjes worden altijd binnen 24 uur beantwoord.
Telefoon wordt altijd opgenomen.
Vragen worden snel en correct beantwoord.
Kortom een goede zaak. Kijk maar eens naar de shop survey.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Na 2 weken 8103-gebruik kan ik niet anders zeggen dat het een prima laptop is. Nog geen enkel probleem mee gehad. Ik heb nu erg weinig tijd, maar binnenkort wil ik wel een review schrijven. Even geduld nog
[ Voor 55% gewijzigd door Mooody op 03-05-2005 11:04 ]
Verwijderd
Iemand een idee waarom deze problemen?
Verwijderd
En hoeveel mag/kun je ervoor vragen?
€ 80?
Verwijderd
1) Is het erg gestripped?
2) Is het allemaal gemakkelijk te herpatitioneren?
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 21:53 ]
Verwijderd
Verwijderd
Dan heb je toch echt iets fout gedaan met je Centrino.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 21:48:
Ik ben erg benieuwd naar hoe het zit met de geluidsproductie van deze laptop want mij broer heeft een aspire uit de 1600 serie, en hier is het de geluidsproductie te, hij is meer aan het koelen dan dat hij stil is
Het eerste wat ik gedaan heb is alles partities weghalen, een paar nieuwe maken, de boel formateren en XP er opnieuw opzettenVerwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 21:39:
Paar vraagjes met mbt het OS:
1) Is het erg gestripped?
2) Is het allemaal gemakkelijk te herpatitioneren?
Die Acer wallpaper en die oude bijgeleverde drivers zijn nutteloos...
Verwijderd
Is het wel een waarde desktop vervanger, ook qua scherm?Mooooody schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 21:52:
[...]
Het eerste wat ik gedaan heb is alles partities weghalen, een paar nieuwe maken, de boel formateren en XP er opnieuw opzetten
Die Acer wallpaper en die oude bijgeleverde drivers zijn nutteloos...
Hij maakt meer geluid dan mijn oude 800LCi. 50-75% van de tijd draait de fan, soms zacht, soms wat harder. Ik stoor me er niet zo aan...Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 21:48:
Ik ben erg benieuwd naar hoe het zit met de geluidsproductie van deze laptop want mij broer heeft een aspire uit de 1600 serie, en hier is het de geluidsproductie te, hij is meer aan het koelen dan dat hij stil is
Hij kan alles wat een desktop PC kan, dus waarom niet?Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 21:53:
[...]
Is het wel een waarde desktop vervanger, ook qua scherm?
Resolutie is beter dan een gemiddeld 19" TFT scherm en het beeld is scherp en strak. Kleurweergave is verbeterd i.v.m. het scherm van de 800LCi.
Verwijderd
Hoe warm wordt íe nog als je hem met SpeedFan bekijkt?Mooooody schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 21:53:
[...]
Hij maakt meer geluid dan mijn oude 800LCi. 50-75% van de tijd draait de fan, soms zacht, soms wat harder. Ik stoor me er niet zo aan...
Ik neem aan dat je hem dan op Full Power hebt gezet?
Verwijderd
Oke.Mooooody schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 21:56:
[...]
Hij kan alles wat een desktop PC kan, dus waarom niet?
Resolutie is beter dan een gemiddeld 19" TFT scherm en het beeld is scherp en strak. Kleurweergave is verbeterd i.v.m. het scherm van de 800LCi.
Ik overweeg hem te gaan gebruiken voor DTP werkzaamheden, Office en ander multimedia geprutzel.
Net SpeedFan geinstalleerd. Processor staat op 49C en koeler draait op max.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 21:56:
[...]
Hoe warm wordt íe nog als je hem met SpeedFan bekijkt?
Ik neem aan dat je hem dan op Full Power hebt gezet?
Lijkt me dat de koeler minder kan draaien als de proc 'maar' 49C. is toch?
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 23:19 ]
Verwijderd
Verwijderd
Alvast bedankt vor de tips en tricks.....
Verwijderd
Vraag: Hoe bevalt het scherm ansich?Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 11:52:
Ik probeer een mooi plaatje te krijgen op mijn plasma scherm via deze laptop. Via de VGA aansluiting is het echt heel onscherp op de plasma vergeleken met de Acer. Toen een DVI kabel gekocht, maar toen was het erg moeilijk om beeld op mijn plasma te krijgen. Nieuwste ATI drivers geladen weer niet gelukt. Terug naar oude drivers maar weer, en nu twijfel ik om alles eraf te gooien en helemaal opnieuw te beginnen. Kan je die verborgen partitie ook verwijderen en gewoon alles van die CD's installeren ? Ben je dan ook die Acer eManager kwijt en/of kan je dit eventueel later nog installeren. Of toch beter maar de nieuwste Catalyst 5.4 incl. dat contol center erop zetten. Hoop vragen wie oh wie?
Alvast bedankt vor de tips en tricks.....
Idee: je kunt alle vier de knoppen instellen naar je eigen smaak, dus als jij daar graag dat programmatje onder zet dan kan dat gewoon.
Verwijderd
[...]
Vraag: Hoe bevalt het scherm ansich?
[/quote]
Die van Acer of die Plasma?[
Verwijderd
Die van Acer of die Plasma?[[/quote]Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 09:19:
quote]buzzin schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 19:48:
[...]
Vraag: Hoe bevalt het scherm ansich?
De Acer.
Ik heb ze al een mail gestuurd of het klopt, nog niets terug eigenlijk.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Winkels maken zovaak fouten bij de specs.....
http://salzburg.com.geizhals.at/a146897.htmlMooooody schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:59:
Klopt niet, is al vaker gezegd...
Winkels maken zovaak fouten bij de specs.....
http://www.preistendenz.de/produkt/358482.htm
http://preisvergleich.wir...&content=/eu/a146897.html
http://www.guenstiger.ch/product_358482.html
http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=358482
http://www.bwcomputer.de/...ire_1692WLMI.php#techspez
http://www.geizhals.at/deutschland/a146897.html
Beetje toeval eh?
[ Voor 11% gewijzigd door Pubbert op 06-05-2005 14:35 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Op zich wel mooi, maar als je perse een laptop voor spellen wilt, kies je sowieso geen Aspire met lage resolutie scherm.
Alleen ik vind het een goede ontwikkeling dat er meer laptops met de X700 komen, zodat misschien de prijs van de 8100 omlaag gaat (?) Of dat er gewoon meer keus komt.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
De Acer.[/quote]
Ik vind het een prima scherm, 1680 x 1050 geeft een zeer goed plaatje.
Gelukkig geen kapotte pixels dus prima schermpje voor mij. Geen verlichting (spiegeleffect) in dit scherm, waarschijnlijk om energie te besparen.
Ondertussen blijkt het echt een mooi schermpie te zijn.
Echt een fijn ding dus.
Waar heb je hem trouwens besteld?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
Kan iemand me even motiveren?
En als je dan toch aan het motiveren bent, waar kan ik het beste m'n laptop kopen. Ik woon in Amersfoort. Ik weet echt niet wat nou betrouwbaar is.
Met groet,
GoBat
Meestal komen alleen de mensen met problemen hun verhaal doen in zo'n topic, dus krijg je scheve verhoudingen. Ik wil wedden dat 95% van de 8100-bezitters nog geen problemen zijn tegen gekomen.
Die verkeerde hardeschijf lag aan een verkeerd stickertje op een verpakking. De hardeschijf kan ik omruilen zodra de nieuwe er is. Dus dat is ook weer geen probleem.
Voor mij is dit dus echt een aanrader.
Verwijderd
Mooooody schreef op maandag 09 mei 2005 @ 19:33:
Elke laptop heeft zijn fouten, deze heeft er niets meer dan anderen. Ik hoorde ook tal van problemen met de Acer 800LCi, maar mijn exemplaar had 0 problemen, zelfde verhaal nu met de 8100.
Meestal komen alleen de mensen met problemen hun verhaal doen in zo'n topic, dus krijg je scheve verhoudingen. Ik wil wedden dat 95% van de 8100-bezitters nog geen problemen zijn tegen gekomen.
Oke, mee eens. Maar kan iemand nu eindelijk eens zijn mening uitspreken (cq. review) over het scherm?Timeless schreef op maandag 09 mei 2005 @ 22:20:
Ik heb echt totaal geen problemen met deze laptop. alles werkt tot nu toe perfect.
Die verkeerde hardeschijf lag aan een verkeerd stickertje op een verpakking. De hardeschijf kan ik omruilen zodra de nieuwe er is. Dus dat is ook weer geen probleem.
Voor mij is dit dus echt een aanrader.
Het is kwalitatief vergelijkbaar met het 15,4" scherm in de Asus modellen. Goede helderheid, strak beeld. Behoorlijke kleurweergave.
Verwijderd
OkeMooooody schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:35:
Ja wat wil je weten over het scherm?
Het is kwalitatief vergelijkbaar met het 15,4" scherm in de Asus modellen. Goede helderheid, strak beeld. Behoorlijke kleurweergave.
Wat ik bedoel is dat ik nu een laptop heb een Alpha 2875 van de zaak.
Maarja, het is neit echt mooi qua scherm. Foto's zijn vaag en daarbij is het boven lichter als onder.
Als ik er een kleurprofiel van Adobe opzet wordt het wel iets beter maar nog niet veel.
Hoe zien dus dingen als photo's op deze laptop eruit en hoe groot is het kleurbereik?
Of is het verstandiger om met een laptop waarop ook ge-DTP'ed moet worden voor een widescreen 17" TFT te gaan en een TM uit de 4600 serie te kopen?
Verwijderd
Je moet hem niet zoals moooooody zegt vergelijken met een 15,4" scherm van Asus, mits deze tenminste ook WSXGA+ zijn, want de WSXGA schermen (dus zonder plus) zijn 1280*800 i.p.v. 1650*1450 op de TM8100, en dat scheelt natuurlijk veel
Verwijderd
Wat wilt dat zeggen?Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 00:05:
Zover ik weet is het een 200-nit scherm, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Logischerwijs vergelijk ik ook met een WSXGA+ scherm van Asus (mijn broertje heeft er een) en dan zijn ze vrijwel gelijk.Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 00:05:
Zover ik weet is het een 200-nit scherm, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Je moet hem niet zoals moooooody zegt vergelijken met een 15,4" scherm van Asus, mits deze tenminste ook WSXGA+ zijn, want de WSXGA schermen (dus zonder plus) zijn 1280*800 i.p.v. 1650*1450 op de TM8100, en dat scheelt natuurlijk veel
Verwijderd
Maar hoe is die dan met foto's en wat wil dat 200-nit scherm zeggen?Mooooody schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:35:
Ja wat wil je weten over het scherm?
Verwijderd
Thanks
Je kan natuurlijk je fiets pakken en naar de winkel gaan om te kijkenVerwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 07:52:
[...]
Maar hoe is die dan met foto's en wat wil dat 200-nit scherm zeggen?

pricewatch: Acer Travelmate 8103WLMI (P-M 750; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4" TFT; WXP Pro)Mooooody schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 08:36:
[...]
Je kan natuurlijk je fiets pakken en naar de winkel gaan om te kijken
De meeste hiervan zijn webshops, en die hebben geen winkel waar je gewoon even binnen kunt lopen
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd

Bij de Pricewatch staan winkels waarbij de prijzen verschillen van 1700 tot zo'n beetje 1900 euro... Waar ligt dit prijsverschil precies? Wat mist er bij een laptop van 1700 euro in vergelijking met die van 1900?
en wat is een 200 nit scherm inderdaad? Kan er maar moeilijk iets over vinden.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 08:56 ]
Verwijderd
Mooooody schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 08:36:
[...]
Je kan natuurlijk je fiets pakken en naar de winkel gaan om te kijken

Verwijderd
Mooi dattie bevalt qoox
Mediamarkt heeft 'm, BCC heeft 'm, etc.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 08:53:
Welke Winkel??![]()
Bij de Pricewatch staan winkels waarbij de prijzen verschillen van 1700 tot zo'n beetje 1900 euro... Waar ligt dit prijsverschil precies? Wat mist er bij een laptop van 1700 euro in vergelijking met die van 1900?
en wat is een 200 nit scherm inderdaad? Kan er maar moeilijk iets over vinden.
En je kan 'm daar toch bekijken en bij een webshop kopen....beetje flexibel zijn he
Verwijderd
Beide winkels liggen ongeveer 50 km van mijn huis af.Mooooody schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 11:45:
[...]
Mediamarkt heeft 'm, BCC heeft 'm, etc.
En je kan 'm daar toch bekijken en bij een webshop kopen....beetje flexibel zijn he
Dus vandaar dat ik het even aan je vroeg.
Verwijderd
Ik ben dan ook zeker al die winkels al langsgelopen... maar in mijn omgeving hebben bcc, mediamarkt, it's, paradigit, vobis, dynabyte, mycom, etc... geen Acer Travelmate 8100. Alleen maar andere travelmates... Na mailen willen deze winkels ze ook niet bestellen

Ik wil 'm ook zekerweten gaan bekijken alvorens ik 'm aanschaf.
Maar weet iemand waar bij pricewatch dat prijsverschil in gaat zitten?
PS... mooie foto's op je website moooody. Alleen die portretfoto mag naar mijn mening nog wel een artistic touch hebben. Maar dat terzijde.
Gaarne.
Welbedankt.
Toestand.
GoBat
Mooooody schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 11:45:
[...]
Mediamarkt heeft 'm, BCC heeft 'm, etc.
Helaas is Mediemarkt voor mij ook wat ver weg, de BCC zal ik morgen eens langs gaan (Hebben die trouwens geen website?)
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
mss gewoon www.bcc.nl ?Thund3r schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:49:
...de BCC zal ik morgen eens langs gaan (Hebben die trouwens geen website?)

Ik ben zelf ook van plan om deze laptop te gaan kopen. Ik vind het alleen jammer dat je vrijwel nergens zelf nog iets kan configureren (zoals een 7200 rpm schijf, en 1 gig werkgeheugen) Ook zie ik ze nergens met de 2 ghz versie van de PentiumM.
Omdat ik hem vooral voor mijn studie (en videobewerking) wil gaan gebruiken vroeg ik mij af hoe het zit met de stevigheid van de behuizing en de scharnieren e.d. Kan iemand mij vertellen wat zijn/haar ervaring hiermee is?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 15:30 ]
De site doet het hier nietVerwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:23:
[...]
mss gewoon www.bcc.nl ?(heb je trouwens vrij weinig aan want hij staat niet op de site..
)
Ik ben zelf ook van plan om deze laptop te gaan kopen. Ik vind het alleen jammer dat je vrijwel nergens zelf nog iets kan configureren (zoals een 7200 rpm schijf, en 1 gig werkgeheugen) Ook zie ik ze nergens met de 2 ghz versie van de PentiumM.
Omdat ik hem vooral voor mijn studie (en videobewerking) wil gaan gebruiken vroeg ik mij af hoe het zit met de stevigheid van de behuizing en de scharnieren e.d. Kan iemand mij vertellen wat zijn/haar ervaring hiermee is?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
Dan zal het wel aan mijn dns liggen.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:45:
Hm hier wel..beetje jammer, maar ja zoals ik al zei, de laptop staat niet op de site dus heb je er vrij weinig aan
Op www.computerpirates.com kun je hem beperkt configureren, jammer dat de-laptopper.nl wijlen is
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
Verwijderd
Ja idd jammer...Thund3r schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:02:
[...]
Op www.computerpirates.com kun je hem beperkt configureren, jammer dat de-laptopper.nl wijlen is
Computerpirats vind ik persoonlijk erg duur, vooral de pixelgarantie en 160 euro voor een 7200 rpm schijf....(voor die prijs zou je hem volgens mij haast extra moeten krijgen en dat wil ik dus weer niet
De 8100 vind je inderdaad niet makkelijk, maar wel modellen die er sterk op lijken (TM 4600 of Aspire 1960). Qua behuizing kun je dan al goed zien wat je thuis krijgt.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:16:
De TravelMate 8100 vindt je niet in retailketens, omdat het qua prijspunt voor een notebook te hoog is. Retail is echt standaard consument, tussen zegmaar 750 euro en 1500 euro max.
Je moet 'm daar ook niet bestellen, ben je wel erg duur uit...Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:46:
Oh jongen... flexibel is my middle name...
Ik ben dan ook zeker al die winkels al langsgelopen... maar in mijn omgeving hebben bcc, mediamarkt, it's, paradigit, vobis, dynabyte, mycom, etc... geen Acer Travelmate 8100. Alleen maar andere travelmates... Na mailen willen deze winkels ze ook niet bestellen
Gewoon een vergelijkbaar model (zoals ik hierboven beschreef) bekijken bij een winkel in de buurt. Maar goed, het is een goed-ogende, stevige laptop.....beter vind je toch niet voor dat geldIk wil 'm ook zekerweten gaan bekijken alvorens ik 'm aanschaf.
Maar weet iemand waar bij pricewatch dat prijsverschil in gaat zitten?
Prijsverschil komt gewoon door verschillen in winstmarges en verschillen in groothandel (sommige halen ze uit Duitsland).
Dankje, ik moet de site weer eens updaten....staat nog een hoop ouwe troep opPS... mooie foto's op je website moooody. Alleen die portretfoto mag naar mijn mening nog wel een artistic touch hebben. Maar dat terzijde.
[ Voor 12% gewijzigd door Mooody op 11-05-2005 18:37 ]
Verwijderd
Wat is dat 200-n en hoe is hij met kleurweergave/foto'sMooooody schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:09:
Ik wil je best vertellen hoe het scherm is, maar ik weet niet wat je belangrijk vindt. Noem eens wat....
Verwijderd
Kan iemand die zo'n Acer Travelmate 8100 heeft eens een foto maken? Ik zie alleen maar gestyle-de plaatjes... maar ik zou er wel eens één willen zien die gewoon op je houten tafel staat met een glas bier ernaast.
Groeten,
GoBat
Ik heb hem bij sallandautomatisering besteld met een snellere HDD en 1 gig aan geheugen. Zelf inbouwen in deze laptop is echt een eitje. Schroefje los, klepje open, HDD erin, klepje dicht, schroefje vast. Zelfde geld voor geheugen. Dus dat moet niet zo moeilijk zijn. Moet je alleen nog even de oude HDD en je oude geheugen verkopen maar dat zal ook wel niet zo'n probleem zijn.
Als ik nou een digitale camera had dan had ik een foto' tje gemaakt. Helaas heb ik die niet. Het biertje staat trouwens momenteel wel op mn tafel!
Ik heb ook de 1356LCi gehad, is de TM8100 veel groter? Hij is wel iets dunner imho, maar hij lijkt me wel een stuk breder?Timeless schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:19:
De scharnieren van mijn acer travelmate 8103 zijn prima in orde en een stuk steviger dan bij mijn oude laptop, acer aspire 1356LCi.
Ik heb hem bij sallandautomatisering besteld met een snellere HDD en 1 gig aan geheugen. Zelf inbouwen in deze laptop is echt een eitje. Schroefje los, klepje open, HDD erin, klepje dicht, schroefje vast. Zelfde geld voor geheugen. Dus dat moet niet zo moeilijk zijn. Moet je alleen nog even de oude HDD en je oude geheugen verkopen maar dat zal ook wel niet zo'n probleem zijn.
Als ik nou een digitale camera had dan had ik een foto' tje gemaakt. Helaas heb ik die niet. Het biertje staat trouwens momenteel wel op mn tafel!
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Voor de volledige afmetingen kun je natuurlijk gewoon de specs doorkijken.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Het beeldscherm werkt erg prettig onder de resolutie 1680 x 1050. En ook functioneert bijv. de dvd brander goed. Met gemak brand ik dvd+r's met 6x zonder dat een buffer leegloopt, en de kwaliteit van de disk is dan ook goed.
Wel ben ik na een paar week testen achter een paar dingen gekomen. Zo is de meegelerde vga-driver die ook op de acer site te downloaden is niet optimaal. Bij afwijkende resoluties is er onder in het beeld een rij met 'witte' pixels te zien. En bijv. bij resolutie 1024x768 waarbij de hoogte-breedte verhouding gehandhaafd wordt zit er over het gehele beeld een trilling, en wordt het geheel ook niet goed gecentreerd. Al deze problemen zijn echter goed op te lossen door de nieuwste catalist drivers van ATI te installeren. Wel ben je hiervoor een mod nodig, anders wordt de MR X700 niet herkent.
Ik zit echter nog wel met een niet-opgelost probleem. En dat is de realtec high definition geluidskaart. Wanneer ik een spel speel, in dit geval counterstrike: sourse. dan treden er vreemde problemen op. Het lijkt namelijk zo, wanneer er voor het eerst een geluidseffect geproduceert moet worden dat er dan erg vreemde schokken zijn. En in sommige gevallen zelfs bijna vastlopers. Echter wanneer je een tijdje speelt wordt dit steeds minder, en is op het laasts het probleem weg.
Het kan ook zo zijn dat de laptop wel vastloopt, echter -heel vreemt, wanneer je een koptelefoon of boxen aansluit aan de voorzijde, dan gaat het spel spontaan verder of er niets gebeurt is. Echter wanneer er een koptelefoon of boxen aangesloten zijn, treden er bijna helemaal geen halfe vastlopers op. Dit probleem ondervind ik bij alle spellen.
Ik heb geprobeert dit probleem op te lossen, door de nieuwste drivers van Realtec te instaleren. Hier wordt het probleem niet mee opgelost. Ook wanneer de instellingen voor bijv. 5.1 dedecteren worden uitgezet wordt het probleem niet opgelost.
Dit is waarschijnlijk een algemeen probleem, omdat een kennis met dezelfde laptop dit ook ondervindt.
Graag suggesties voor wat ik kan doen.
Alvast bedankt.
De geinstalleerde versie van Speedfan is 4.23.
Ook vind ik de linkerkant van de laptop na < 4 uurtjes draaien heel heet worden (ookal doet de laptop nix).
Ok.. dat was dus de eerste keer dat ik em aan had, dat het heel heet werd aan de linkerkant, nu is het minder..... maar ik krijg lekkere hitte van de touchpad nu..

Ik zie dat de wireless bay onder de touchpad zit... en als ik aan de onderkant voel... dan is mijn vermoeden dat daar het warmte wordt gecreerd!!!.... (Ik heb de wireless uitstaan, aangezien ik geen wireless hotspots/connecties tot mij beschikking heb)
Hij is vrij heet nu(onder de touchpad), en ik heb nog een uurtje of anderhalf te gaan, tot dat de accu leeg is.
Ik wordt beetje ziek van Acer.... dit is nou de derde laptop, dat raar doet.
De eerste was een Acer Aspire... die ging na 20 seconden ofzo de beeld weg, kreeg een andere mee... en na een tijdje ging de adapter kapot en was de laptop opeens ook wat langzamer.
En nu dit... zie ik overal problemen.. of heb ik zoveel ongeluk?? Afstuderen in informatica is leuk.. met een laptop die 80% er niet is.
De warmte verwacht ik meer bij een hardeschijf, ipv een wireless module (dat eigenlijk niet actief hoort te zijn)
Oh ja, ik heb de bios nog geupdate (van s3c17 naar s3c22, plus nieuwste drivers van acer.nl gedownload). Geen veranderingen.
[ Voor 76% gewijzigd door Xu op 13-05-2005 04:39 ]
[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]
Verwijderd
Aan je naam te zien zou jij dat juist moeten wetenVerwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 11:13:
Is het ook mogelijk om in mijn 8103 1 bankje van 256mb in te wisselen voor 1 Gb, zodat ik dan dus 1256mb
heb, of heeft dit gevolgen i.v.m. dat Dual Channel gebeuren...
Ik heb de 2x256mb omgeruild voor 2x512mb. Ik weet niet of het iets uitmaakt in prestatie of je 2 gelijke bankgroottes neemt, maar gevoelsmatig is het beter
Ik heb mijn notebook nu op adapter gezet, en de warmte wat ik van speedfan krijg is nu 34 graden (hd, acpi). Toen ik em nog op accu had draaien was het hoger, 38 en 55 graden.
(heb nu ook alles uitgezet van cardbus & firewire)
[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]
Verwijderd
En aan je antwoord te zien ben je niet in een goede mooooooodyMooooody schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 12:04:
[...]
Aan je naam te zien zou jij dat juist moeten weten
Maar oké, 2 gelijke is waarschijnlijk beter, maar ik vroeg me dit af want als ik 2 x 512mb koop zit ik gelijk weer vast, en met 1 Gb er bij kan ik voorlopig weer vooruit en kan ik volgende keer er 2 Gb van maken, vandaar mijn vraag voor deze tijdelijke oplossing..
Verwijderd
Met twee gelijke dimms heb je inderdaad betere prestaties. Maar naar mijn mening zijn ze nauwelijks merkbaar.Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 12:22:
[...]
En aan je antwoord te zien ben je niet in een goede mooooooody![]()
![]()
![]()
Maar oké, 2 gelijke is waarschijnlijk beter, maar ik vroeg me dit af want als ik 2 x 512mb koop zit ik gelijk weer vast, en met 1 Gb er bij kan ik voorlopig weer vooruit en kan ik volgende keer er 2 Gb van maken, vandaar mijn vraag voor deze tijdelijke oplossing..