[Sonoma] Acer TravelMate 8100 Series

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.400 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141358

Ik heb gevonden dat 1Gb reep PC4200 (Kingston) voor de 8103 nu +/- 125 euro kost....ahhh is alleen niet op voorraad. Denk dat het wel de moeite loont om dit te proberen, is toch 768mb meer dan die 512mb die er nu inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xu schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 12:18:
wil iemand misschien met dezelfde notebook (8103) zijn of haar speedfan (of andere programma) resultaten posten?

Ik heb mijn notebook nu op adapter gezet, en de warmte wat ik van speedfan krijg is nu 34 graden (hd, acpi). Toen ik em nog op accu had draaien was het hoger, 38 en 55 graden.
(heb nu ook alles uitgezet van cardbus & firewire)
Here are the results of my....Acer 8103 met (nog) 512Mb :)

Hij staat nu ongeveer 1 uurtje aan op accu en alleen Bluetooth en cardbus uit Cpu speed op maximum, en zit nu dus wireless te internetten.
HD is 31 graden en 32 graden maar ik heb wel een ander type HD : IC25N080ATMR04-0 (4200 toeren) en gelukkig geen fout boodschappen.... _/-\o_

Mocht je meer willen weten ... ik lees het wel.

Oh ineens 32 graden en de fan slaat net aan....en weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Mijn fan slaat aan bij 55C. en weer uit bij 45C. Dat is toch standaard lijkt me?
Ik heb bios 3C22

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91865

Hallo hallo,

Zou iemand mij kunnen vertellen in hoeverre en waarom het slim zou zijn om te wachten op de 8104 i.p.v. het nu direct kopen van de 8103.

En hoe beoordelen jullie de accutijd van de 8103. Is die gewoon goed, of zuigt die de accu leeg alsof het een MAC Shake vanille is? Of respectievelijk: burger king dan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Anoniem: 91865 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 11:15:
Hallo hallo,

Zou iemand mij kunnen vertellen in hoeverre en waarom het slim zou zijn om te wachten op de 8104 i.p.v. het nu direct kopen van de 8103
Je gaat nog lang mogen wachten, de 8104 is voor België, de 8103 is voor Nederland.
Of je koopt in België :p
Even de omgekeerde wereld, in plaats van alle Belgen die in Nederland kopen omdat het daar goedkoper is :)
Ik heb nog even gedacht aan deze laptop, maar toen ik de prijs zag, was dat gedacht snel over. Heb nu een Inspiron 9300 genomen (die is wel wat aan de grote kant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 07:47

Xu

Anoniem: 141358 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 20:10:
[...]

Here are the results of my....Acer 8103 met (nog) 512Mb :)

Hij staat nu ongeveer 1 uurtje aan op accu en alleen Bluetooth en cardbus uit Cpu speed op maximum, en zit nu dus wireless te internetten.
HD is 31 graden en 32 graden maar ik heb wel een ander type HD : IC25N080ATMR04-0 (4200 toeren) en gelukkig geen fout boodschappen.... _/-\o_

Mocht je meer willen weten ... ik lees het wel.

Oh ineens 32 graden en de fan slaat net aan....en weer uit.
Wordt de touchpad bij jou erg warm?? (ik kan niet meten, maar het voelt net zo warm aan als wanneer hij met de fan staat de blazen, na een uurtje of twee gamen)

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xu schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 16:58:
[...]

Wordt de touchpad bij jou erg warm?? (ik kan niet meten, maar het voelt net zo warm aan als wanneer hij met de fan staat de blazen, na een uurtje of twee gamen)
Ja, hij wordt wel steeds ietsje warmer, maar niet echt extreem warm zodat ik er een eitje op kan bakken ;) ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105047

Xu schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 16:58:
[...]

Wanneer ik game dan wordt het touchpad redelijk warm, maar niet iritant ofzo. Mss paar graden warmer dan lichaamstemperatuur.

Ander probleem, bij gamen ( elk spel ) heb ik nogal last van schokken in het begin. Ik ben er achter gekomen dat dit bij de geluidskaart ligt ( complete uitleg op pagina 12 dit topic ).
Hebben nog meer mensen last van vreemde haperingen / vastlopers bij gamen? Ik ben erg benieuwt of dit een algemeen probleem is. Ook omdat eenzelfde laptop van een kennis hierook last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb totaal geen last van haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Laatst online: 09-06 20:12
Ik ben van plan deze laptop te gaan bestellen binnenkort.

Nou zou ik graag willen weten hoe de garantie is, ook of het de moeite waard is deze naar 3 jaar te opwaarderen.

Verder ziet het er wel allemaal goed uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil nu van Fat32 naar NTFS toe i.v.m. videobewerking. Nu zit ik weer met die 18 minuten grens van Fat32 en daar wil ik vanaf. Hoe moet ik nu handelen, ik heb geprobeerd om te recoveren maar daar kreeg ik geen keus om naar NTFS te gaan en is alles weer opnieuw in Fat32 geinstalleerd. Nu is dus alles weer bij het oude...ahhhh. Als ik alles eraf haal kan ik dan nog wel die XP pro installeren of is dan alles verdwenen. Ik weet het effe niet meer. Wie help me opweg...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110128

Ik snap je punt niet helemaal.... Is het dan echt zo dat je alleen maar kan recoveren van de bijgeleverde CD? Zit er geen losse XP pro cd bij :? . Dat zou ik persoonlijk wel erg jammer vinden aangezien ik ook deze laptop op het oog heb.

Ik heb computerpirates een mail gestuurd over de levering van de 8104, hopen dat ze daar snel een antwoord op geven... Is er iemand hier die deze laptop al in zijn of haar bezit heeft? En is het echt de moeite om op deze versie te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad, er zittten alleen Recovery cd's bij. Ik heb begrepen dat je dus de C schijf met rust moet laten wil je deze cd blijven gebruiken....Dus C Fat32 laten en D NTFS maken dan maar met deze officiele XP pro versie. Of kan het ook anders, ik wil natuurlijk wel deze XP pro versie behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:41
Bij mijn TM803 zitten ook alleen die recovery cd's maar ik heb mijn C-partitie gewoon naar NTFS geconverteerd en bij de volgende herinstallatie werdt partitie weer FAT32 en heb ik daarna weer die conversie uitgevoerd. Kortom maakt geen bal uit, die recovery CD walst er gewoon overheen.

Mocht je het niet weten maar in een dosboxje het volgende commando tikken: convert c: /fs:ntfs en bij de eerst volgende reboot krijg je dan ntfs, zonder dataverlies.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

8)7 Ik dacht dat je niet terug kon naar Fat32 als je eenmaal voor NTFS kekozen had... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Hm, iedereen heeft wel een Windows XP cd ergens liggen, dus ik snap het probleem niet echt.
CD erin, nieuwe partities maken, formateren, Windows erop en gaan met die banaan. Al die ouwe Acer-drivers van die cd's wil je toch niet....

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
Tuurlijk kan dat wel, maar zonder een tooltje zoals partion magic gaat dit niet zonder dataverlies, maar dat is voor mij niet interessant, want ik sla mijn belangrijke data niet op de c-partitie op.

Voordat ik deze laptop kocht moest ik ook niets hebben van die recovery-cds en deed ik de hele installatie met de hand, maar ik heb een keer een aantal benchmarks gedraaid met een installatie met de recovery-cd als met een orginele windows xp cd en daarna de nieuwste drivers downloaden en installeren. Alleen de videokaart presteerde duidelijk beter op de nieuwe driver dan de orginele en sindsdien vindt ik het een beetje zonde van mijn tijd om een hele dag te besteden aan een nieuwe installatie als ik het ook binnen een halve dag af kan, met vrijwel dezelfde prestaties. Alleen de videokaart krijgt handmatig een nieuwe driver geinstalleerd. Wat vaak is met de latere drivers dat ze met name fixes hebben voor specifieke situaties waaruit een crash kan voortkomen en dat levert zelden performancewinst op.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Nieuwe chipsetdrivers en w-lan drivers zijn zeker aan te raden, ook omdat beide apparaten nog maar kort op de markt zijn en elke bugfix/prestatiewinst is meegenomen....

[ Voor 19% gewijzigd door Mooody op 17-05-2005 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

squaddie schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:22:
Bij mijn TM803 zitten ook alleen die recovery cd's maar ik heb mijn C-partitie gewoon naar NTFS geconverteerd en bij de volgende herinstallatie werdt partitie weer FAT32 en heb ik daarna weer die conversie uitgevoerd. Kortom maakt geen bal uit, die recovery CD walst er gewoon overheen.

Mocht je het niet weten maar in een dosboxje het volgende commando tikken: convert c: /fs:ntfs en bij de eerst volgende reboot krijg je dan ntfs, zonder dataverlies.
Thanks, ik heb het inderdaad in NTFS veranderd, en de verborgen partitie met rust gelaten, zodat ik dus de volgende keer die recovery cd's gewoon weer kan gebruiken. Nu maar hopen dat het bij de eerst volgende recovery nog werkt..... ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooooody schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 10:31:
Nieuwe chipsetdrivers en w-lan drivers zijn zeker aan te raden, ook omdat beide apparaten nog maar kort op de markt zijn en elke bugfix/prestatiewinst is meegenomen....
Na mijn recovery doet mijn W-lan vreemd door steeds te zakken, zelfs naar 1 mbps, hiervoor had ik dit "probleem" niet. Mijn Router is die van Linksys de WRT54G. Ik heb wel de Bios van de Acer geupgrade naar 3c22 maar ik neem aan dat dit alleen maar goed is. De nieuwste drivers van de intel side voor de PRO 2915A/B/G gedownload (wireless_9.0.1.0_-_generic_TIC_90281.exe) maar dan krijg ik de boodschap dat deze al zijn geinstalleerd... Er zitten nu dus 9.0.1.9 device drivers in. Iemand enig idee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

Als ik deze laptop zou kopen, welke soorten garantie en verzekering zouden jullie mij dan aanraden? Is dat weggegooid geld, of zeg je, het is verstandig om een goede verzekering en goede garantie af te sluiten?

Met groet,
GoBat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de slijtage is nu dat enkele mensen hem al een tijdje gebruiken :) Zitten de letters nog op het toetsenbord, zijn de scharnieren nog goed stroef, zijn er geen kraakjes extra bij gekomen, en slijt er nergens op de bovenkant grijze lak af etc. :) Op de vorige versie slijt namelijk de laklaag in de rand om het touchpad erg snel weg, idem voor de letters op het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Anoniem: 141358 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 08:55:
[...]

Na mijn recovery doet mijn W-lan vreemd door steeds te zakken, zelfs naar 1 mbps, hiervoor had ik dit "probleem" niet. Mijn Router is die van Linksys de WRT54G. Ik heb wel de Bios van de Acer geupgrade naar 3c22 maar ik neem aan dat dit alleen maar goed is. De nieuwste drivers van de intel side voor de PRO 2915A/B/G gedownload (wireless_9.0.1.0_-_generic_TIC_90281.exe) maar dan krijg ik de boodschap dat deze al zijn geinstalleerd... Er zitten nu dus 9.0.1.9 device drivers in. Iemand enig idee......
1. Stuurprogramma's verwijderen in apparaatbeheer
2. Apparaat verwijderen
3. opnieuw opstarten
4. apparaat wordt weer herkend en wil drivers installeren....je verwijst naar de nieuwste drivers die je had gedownload (eerst de .exe uitpakken met winrar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke thanks, vanmiddag even proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Anoniem: 14124 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:00:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de slijtage is nu dat enkele mensen hem al een tijdje gebruiken :) Zitten de letters nog op het toetsenbord, zijn de scharnieren nog goed stroef, zijn er geen kraakjes extra bij gekomen, en slijt er nergens op de bovenkant grijze lak af etc. :) Op de vorige versie slijt namelijk de laklaag in de rand om het touchpad erg snel weg, idem voor de letters op het toetsenbord.
Alle letters zitten er nog op en de scharnieren zitten ook nog goed vast. Geen lak kwijt en verder ziet hij er nog als nieuw uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 17-06 00:41
en hoe lang heb je hem dan al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Veelgebruikte letters waren na een jaartje er af gesleten bij mijn 800LCi. Deze heeft hetzelfde toetsenbord.
Je kan dus beter geen spellen spelen op de laptop als je de toetsen goed wilt houden. Ik heb er altijd een usb toetsenbord aanhangen als ik 'm op mijn bureau heb staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu

Xu

hij gaat tot max. 67 graden (na ultimatebootcd en dan een prime getal berekening test en dan vervolgens booten in windows en speedfan opstarten) na 7 uur constant aanstaan(dan staat alles ook aan, lan, bluetooth, wifi, cardbus etc.)
pas wanneer ik alles op minimaal zet (alles uit) en mhz tot 800mhz, dan blijft hij mooi 35 graden.. maar anders.... komt hij gewoon in de buurt van 60 graden..

bij deze laptop vind ik de geluid heel erg slecht(de boxen dan) maar de rest ben ik wel tevreden. Natuurlijk kun je zeggen dat 'notebook' boxen allemaal slecht zijn.. maar dat is niet zo, sommige geven redelijke geluid, bij deze is gewoon bagger.
een plus punt vind ikzelf de smart-card mogelijkheid om je notebook te beveiligen. ik vraag me af of je de smartcard driver kan gebruiken voor andere toepassingen, ik kon namelijk nog geen software googlen die met deze smartcard drivers werkt, iemand misschien meer info hierover??.

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 13:26

Pubbert

random gestoord

Bij de Mediamarkt in duitsland hebben ze trouwens de Travelmate 8101

1.6Ghz Centrino, 512MB, 80GB 4200rpm, voor de rest niets anders zover ik zie, voor de leuke prijs van 1499 euro :)

http://shop.mediamarkt.de...eId=5000&categoryId=10001

[ Voor 28% gewijzigd door Pubbert op 18-05-2005 18:55 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
Thund3r schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 18:54:
Bij de Mediamarkt in duitsland hebben ze trouwens de Travelmate 8101

1.6Ghz Centrino, 512MB, 80GB 4200rpm, voor de rest niets anders zover ik zie, voor de leuke prijs van 1499 euro :)

http://shop.mediamarkt.de...eId=5000&categoryId=10001
bedankt voor de heads up! nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooooody schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:07:
[...]

1. Stuurprogramma's verwijderen in apparaatbeheer
2. Apparaat verwijderen
3. opnieuw opstarten
4. apparaat wordt weer herkend en wil drivers installeren....je verwijst naar de nieuwste drivers die je had gedownload (eerst de .exe uitpakken met winrar)
Heeft helaas niet het gewenste resultaat :? ...nog steeds drops naar 1 mbps.
Ik ga verder zoeken. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
ik zou graag nog een paar mooie foto's zien van dit laptoppie. Imand die de laptop op ijn bureau tafel heeft, en niet van die geairbrushte pic's. Aangezien er al aardig wat zijn met dezele laptop ben ik benieuw. maybe zoiets als in dit topic: [Ervaringen] Acer Aspire 1694WLMI,
zou de TS ook niet misstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogergorissen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-06 07:40
Anoniem: 141358 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 20:06:
[...]

Heeft helaas niet het gewenste resultaat :? ...nog steeds drops naar 1 mbps.
Ik ga verder zoeken. B)
Ik had hetzelfde fenomeen, totdat ik de channel in de WRT54G wijzigde van 11 naar bijv. 5. Daarna hoge snelheid, stabiel, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rogergorissen schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 12:31:
[...]

Ik had hetzelfde fenomeen, totdat ik de channel in de WRT54G wijzigde van 11 naar bijv. 5. Daarna hoge snelheid, stabiel, etc.
Helaas na deze channel wijziging ook nog drops naar 1 Mbps, firmware geupdate van de WRT54G naar 3.0.3.6 en nu zelfs een hulp firmware erbij, de Hyperwrt 2.1b om de signaalsterkte te kunnen verhogen..... De standaard waarde nu van 50% naar 67% gebracht, nog steeds hetzelfde...ga weer verder klooie....

Er zijn veel problemen met de intel 2915 a/b/g W-lan als je de vele forums afleest, maar een oplossing is er (nog) niet voorhanden. Alleen IBM heeft nu al nieuwere drivers 8)7 dan dat er tot nu toe beschikbaar op de Intel site nml. de 9.0.1.21. Maar ik weet niet of je deze kan gebruiken in combinatie met Acer.... even geduld dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Tweakers... please advise,

Vrijdag heb ik gebeld met PCSNEL in Amsterdam om te informeren over de aanschaf van de Acer Travelmate 8103. Om het gesprek af te sluiten vroeg ik de medewerker in kwestie naar zijn mening over het product. Hij vertelde mij glashard zeker niet voor de Acer te gaan, maar voor een Asus V6V. :(

de Asus V6V serie heeft namelijk:
1) dezelfde specificaties máár is zeer licht (2,5 kg)
2) een zeer mooi scherm (speciale technologie om het beeld meer helder te krijgen)
3) standaard een pixelgarantie (bij 1 dode pixel, gelijk nieuw scherm)
4) 2 jaar carry in garantie (geen 1 zoals bij Acer)
5) een zeer goede service (hier bespaart Acer op om de relatief goede producten zo goedkoper te kunnen aanbieden)
6) een tas bijgeleverd! en een soort van spiffy hoes en een muis: Bekijk de leveringsinhoud: http://www.notebookreview.com/assets/4264.jpg

(bij sommige modellen van Asus krijg je ook een extra batterij en/of een memorystick)

Bekijk de V6V hier:
http://pclab.pl/art13670-3.html
En hier:
http://www.lapxpress.de/020402/V6000V/asus_v6800v_grosse_ansicht.htm

Voor de meeste zaken hierboven genoemd moet ik bij Acer extra bijbetalen. Waarom nemen wij allemaal Acer, als Asus-systemen van hetzelfde kaliber veel aantrekkerlijker zijn om te kopen? Die man bij PCSNEL benadrukte nog eens goed dat de service bij Acer echt verschrikkelijk is en dat je wel tot 4 weken op je notebook moet wachten alvorens je deze weer gerepareerd terug hebt. Niet dat je hoopt dat er wat gaat mankeren, maar toch.

Zoals jullie weten ging mijn voorkeur uit naar de Acer Travelmate 8100... maar nu ben ik ineens niet meer zo zeker. |:(

Wat vinden jullie?

Met groet,
GoBat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Anoniem: 91865 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 11:08:
Beste Tweakers... please advise,

de Asus V6V serie heeft namelijk:
1) dezelfde specificaties máár is zeer licht (2,5 kg) De Acer is 400gram zwaarder, voor de meeste mensen geen probleem denk ik.
2) een zeer mooi scherm (speciale technologie om het beeld meer helder te krijgen) [b]Ik dacht dat Acer een dezelfde techniek had, volgens de mensen hier is het scherm van prima kwaliteit[/b[
3) standaard een pixelgarantie (bij 1 dode pixel, gelijk nieuw scherm) Dat is idd een voordeel, maar kan ook per winkel verschillen
4) 2 jaar carry in garantie (geen 1 zoals bij Acer) zie hierboven
5) een zeer goede service (hier bespaart Acer op om de relatief goede producten zo goedkoper te kunnen aanbieden) 1x met Acer en garantie te maken gehad, binnen 5 dagen was had ik hem weer terug (Aspire1356 laten vallen)
6) een tas bijgeleverd! en een soort van spiffy hoes en een muis: Bekijk de leveringsinhoud: http://www.notebookreview.com/assets/4264.jpg
Kan een voordeel zijn, maar de muis lijkt me erg irritant, en de waarde van deze goodies zijn samen denk ik niet meer dan 50 euro, maar het kan een voordeel zijn
(bij sommige modellen van Asus krijg je ook een extra batterij en/of een memorystick) Extra batterij moet je volgens mij in 99% van de gevallen gewoon extra voor betalen, en als dat niet zo is, dan zit het echt wel in de prijs inbegrepen, accu's zijn nu eenmaal duur (100 euro of meer)
De V6 heeft idd zn voordelen, maar of dit nu op weegt tegen het grootste voordeel van de 8100: De X700 Mobile, (de V6 heeft een X600) De X700 is ongeveer 2x zosnel als een X600.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu

Xu

Thund3r schreef op zondag 22 mei 2005 @ 11:30:
[...]

De V6 heeft idd zn voordelen, maar of dit nu op weegt tegen het grootste voordeel van de 8100: De X700 Mobile, (de V6 heeft een X600) De X700 is ongeveer 2x zosnel als een X600.
til maar niet te zwaar op de X700, ik zal als ik nog een keer kon kiezen gewoon voor de asus gaan. maar ja dat is mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Xu schreef op maandag 23 mei 2005 @ 10:48:
[...]

til maar niet te zwaar op de X700, ik zal als ik nog een keer kon kiezen gewoon voor de asus gaan. maar ja dat is mijn voorkeur.
Voor mensen die vooral met hun laptop willen gamen is een X700 toch wel een heel lekkere kaart, neem ik mezelf als voorbeeld, ik game nu met een P4 3,2 en een X800Pro, en ik ga mn PC weg doen voor een laptop, en wil toch nog wel wat gaming prestaties overhouden.

Maar aangezien dat dit toch pas eind van de zomer gebeurd, hoop ik dat er dan iets meer keus qua laptops met X700's zijn.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dit forum loopt een beetje op z'n eind he... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Anoniem: 91865 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:50:
dit forum loopt een beetje op z'n eind he... :Z
even serieuze vraag: wat wil je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun je iets specifieker zijn?
marteltor schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:19:
[...]

even serieuze vraag: wat wil je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ik wil weten wat je als antwoord wilt hebben :) niet vervelend bedoeld, maar men geeft een normaal antwoord op je vraag die volgens mij grootendeels beantwoord is.
Als reply zeg je: "dit forum loopt een beetje op z'n eind he... :Z"
Vind je het gegeven antwoord niet goed, of bedoel dat je dat het topic een beetje dood is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is deze thread stervendennnnnnnn
marteltor schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 01:32:
ik wil weten wat je als antwoord wilt hebben :) niet vervelend bedoeld, maar men geeft een normaal antwoord op je vraag die volgens mij grootendeels beantwoord is.
Als reply zeg je: "dit forum loopt een beetje op z'n eind he... :Z"
Vind je het gegeven antwoord niet goed, of bedoel dat je dat het topic een beetje dood is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is toch wel heel fijn dat er mensen zijn die zo reageren, als we jullie niet hadden was dit forum er niet meer geweest.... (in andere woorden, ga lekker ergens anders de SPAM boer uithangen...)

Het gaat hier om een ervaringen topic, in mijn ogen een topic dat niet elke dag volgepland hoeft te worden met allerlij onzinnige posts, maar gewoon een topic om lekker ervaringen uit te wisselen. Ook voor mensen die overwegen dit notebook te kopen is het toch wel erg fijn als je ergens je vragen kwijt kan. Als er dan even geen vragen dan wel ervaringen meer zijn is het toch wel erg jammer als er mensen zijn die op zo'n manier gaan reageren

Zelf ben ik iemand die tot de aankoop van dit notebook over wil gaan (mits ik mijn examens haal... dan krijg ik hem namelijk van mijn ouders :) ). Ik heb nu ik alles weer eens op mijn gemak heb doorgenomen echter wel zo mijn twijfels gekregen. Het is heel jammer dat de Asus V6 geen TV-out heeft anders was dat hem geworden maar goed... Hier een paar vragen:

1. Is er helemaal niemand die voor ons wat foto's wil schieten en deze wil posten?
2. Zijn er ook mensen met positieve ervaringen (ik lees hier veel probleem stellingen)...
3. Zijn er mensen met een goede ervaring met de service van Acer, en dan vooral met betrekking op dit notebook... (pixelgarantie e.d.)
4. Al mensen met dode pixels?
5. Bezitters van dit notebook, wat zijn jullie redenen om absoluut wel al dan niet over te gaan tot de aanschaf van dit notebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
hier een review van ome Tom, http://www20.tomshardware.com/mobile/20050525/index.html

de reviews van ome tom zijn naar mijn mening heel goed!

helaas was tom niet erg enthausiast voor de laptop.

+ performance
- beeldscherm

beknopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Anoniem: 110128 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 00:04:

1. Is er helemaal niemand die voor ons wat foto's wil schieten en deze wil posten?
Als ik van het weekend tijd heb zal ik een plaatje voor je schieten, mits ik de camera van mn pa kan vinden. (dan heb je tenminste een goede foto
2. Zijn er ook mensen met positieve ervaringen (ik lees hier veel probleem stellingen)...
Ik heb er absoluut nog geen problemen mee gehad. Nieuwe HDD erin en nieuw geheugen er in en alles deed wat het moest doen. Tot nu to ben ik erg tevreden over deze laptop
3. Zijn er mensen met een goede ervaring met de service van Acer, en dan vooral met betrekking op dit notebook... (pixelgarantie e.d.)
Ik heb nog nooit last gehad van kappotte acer laptops. (ik gebruik ze al wel 3 jaar)
4. Al mensen met dode pixels?
nee maar die zie je ook bijna niet op 1680x1050
5. Bezitters van dit notebook, wat zijn jullie redenen om absoluut wel al dan niet over te gaan tot de aanschaf van dit notebook?
Die x700 is toch wel heel erg lekker he! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die videokaart is inderdaad toch wel een pluspunt...

Dit vond ik in de review van Tom's Hardware... (http://www20.tomshardware.com/mobile/20050525/index.html)
Depending on the graphics chip used in the device, notebook computers can also be used as gaming PCs. Acer's TM8103WLMi is definitely best suited for this purpose, the graphics subsystem of which is based on the Ati MRX700. Above and beyond that, however, Acer has packed all the technology into its machine that makes notebook life worth living, despite its hefty price. However, not everybody is going to be willing to spend $1900/€2500 for an extremely well-equipped notebook, especially one with a not-so-robust-looking display lid and relatively poor screen brightness.
Hier een link naar een filmpje die duidelijk het beeldscherm mankement laat zien:
http://www20.tomshardware...50525/images/acer-tft.zip

Ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben. Is het echt niet mogelijk om met dit notebook buiten te werken? (zoals in de review ergens gezegd wordt.) en is het beeldscherm echt zo slecht "gemonteerd?" Ik wil als ik een notebook koop wel dat die goed tegen een stootje kan omdat ik hem toch wel heel vaak overal mee naar toe sleep (voor studie, af en toe eens een LAN-party, videobewerking op vakantie etc.) en als ik dan zo dat filmpje zie heb ik toch zo mijn twijfels bij dit notebook.

Alvast bedankt Timeless... ik wacht nog wel even geduldig op de foto's _/-\o_ :)
En ook Blowfish bedankt natuurlijk... die review had ik nog niet gevonden :o |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 110128 op 26-05-2005 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu

Xu

Anoniem: 110128 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 11:17:
Die videokaart is inderdaad toch wel een pluspunt...

Dit vond ik in de review van Tom's Hardware... (http://www20.tomshardware.com/mobile/20050525/index.html)

[...]

Hier een link naar een filmpje die duidelijk het beeldscherm mankement laat zien:
http://www20.tomshardware...50525/images/acer-tft.zip

Ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben. Is het echt niet mogelijk om met dit notebook buiten te werken? (zoals in de review ergens gezegd wordt.) en is het beeldscherm echt zo slecht "gemonteerd?" Ik wil als ik een notebook koop wel dat die goed tegen een stootje kan omdat ik hem toch wel heel vaak overal mee naar toe sleep (voor studie, af en toe eens een LAN-party, videobewerking op vakantie etc.) en als ik dan zo dat filmpje zie heb ik toch zo mijn twijfels bij dit notebook.

Alvast bedankt Timeless... ik wacht nog wel even geduldig op de foto's _/-\o_ :)
En ook Blowfish bedankt natuurlijk... die review had ik nog niet gevonden :o |:(
Tot nu toe heb ik geen beeldscherm problemen, en dat filmpje... dat is wel erg vaag. Het lijkt wel of hij de buitenkant eraf heeft gehaald... of hij doet het heel erg hard met zijn vingers..

Ik heb voornamelijk 'hitte' probleem, met speedfan bleek achteraf een moment opname te zijn... hij bleef dus als hij is opgestart gewoon dezelfde waarde houden.
Nu gebruik ik CPUCool en het blijkt dat hij wel constant 90 graden blijft(tidens een uurtje guild wars)... ik moet ff in de handleiding kijken wat hij linkboven voor 'iets' heeft, als daar de cpu is.. dan wordt de pentium m wel erg warm.....
Ik weet dus eigenlijk niet of de waardes dat CPUCool aangeeft wel betrouwbaar is of niet... hij is in ieder geval warmer dan de adapter(als ik de notebook warmte vergelijk met de adapter, dan is de adapter nog prettig warm.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat warmte probleem heb ik hier al eerder gelezen ja... Heeft echt iedereen hier problemen mee? Is het ook echt storend, dat je dus bijvoorbeeld amper kan typen omdat het gewoon te heet wordt...? Op je schoot werken met deze laptop zit er dus niet bij... En is het nou JUIST op de accu of JUIST op de adapter? Of maakt dat niets uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jongen, doe jij nou maar je best op je examens... anders kun je straks nog geeneens een laptop kopen. Besteed je tijd aan het leren van je examens ... in plaats van dit soort overbodige spam te schrijven.

En praat niet alsof jij de regels bepaalt. :r

Bedankt. B)
Anoniem: 110128 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 00:04:
Het is toch wel heel fijn dat er mensen zijn die zo reageren, als we jullie niet hadden was dit forum er niet meer geweest.... (in andere woorden, ga lekker ergens anders de SPAM boer uithangen...)

Het gaat hier om een ervaringen topic, in mijn ogen een topic dat niet elke dag volgepland hoeft te worden met allerlij onzinnige posts, maar gewoon een topic om lekker ervaringen uit te wisselen. Ook voor mensen die overwegen dit notebook te kopen is het toch wel erg fijn als je ergens je vragen kwijt kan. Als er dan even geen vragen dan wel ervaringen meer zijn is het toch wel erg jammer als er mensen zijn die op zo'n manier gaan reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Anoniem: 110128 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 17:37:
Dat warmte probleem heb ik hier al eerder gelezen ja... Heeft echt iedereen hier problemen mee? Is het ook echt storend, dat je dus bijvoorbeeld amper kan typen omdat het gewoon te heet wordt...? Op je schoot werken met deze laptop zit er dus niet bij... En is het nou JUIST op de accu of JUIST op de adapter? Of maakt dat niets uit...
Ik heb totaal geen problemen met de warmte.
Temperatuur gaat van 45 C. naar 55 C. en weer terug naar 45 C. (koeler gaat aan bij 55 C.)
Absoluut geen hitte of storende koeler....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mensen moet denk ik ook niet een tank gaan verwachten met een ultradunne notebook. Het is leuk dat Tom daar met dat scherm speelt, maar als ik op mijn huidige 800lci de rand vastpak, en op de achterkant flink stevig druk gebeurt er exact hetzelfde en toch gebruik ik het ding al meer als 2000 uur en nog steeds zit het stevig in elkaar en werkt alles zoals het hoort (op de slijtage plekken na dan, maar kijk dan nog is naar het intensieve gebruik dag in dag uit).

Je kunt het ook overdrijven denk ik dan. Ik zit ook dagelijks zo dat scherm in te drukken, en de boel te verbuigen totdat ik kan laten zien dat er toch wat beweegt in een notebook van 2cm dik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik vind de 8100 serie juist een stuk degelijker dan de 800 serie. Het scherm geeft bijna niets mee en de behuizing is dikker en duurzamer (de behuizing van de 800LCi vertoonde na 3 maand al slijtageplekken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooooody schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:12:
Ik vind de 8100 serie juist een stuk degelijker dan de 800 serie. Het scherm geeft bijna niets mee en de behuizing is dikker en duurzamer (de behuizing van de 800LCi vertoonde na 3 maand al slijtageplekken)
Vandaar inderdaad mijn eerdere vraag betreffende slijtage van de laptop :) Acer heeft er dus van geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91865 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:53:
Jongen, doe jij nou maar je best op je examens... anders kun je straks nog geeneens een laptop kopen. Besteed je tijd aan het leren van je examens ... in plaats van dit soort overbodige spam te schrijven.

En praat niet alsof jij de regels bepaalt. :r

Bedankt. B)

[...]
Ik herhaal: Het is toch wel erg jammer als mensen op zo'n manier gaan reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
De batterijen worden opgeladen. Had al een foto gemaakt maar die was niet scherp. toen waren de batterijen leeg.

Morgen meer.......

[ Voor 13% gewijzigd door Klitse op 27-05-2005 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Timeless schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:49:
De batterijen worden opgeladen. Had al een foto gemaakt maar die was niet scherp. toen waren de batterijen leeg.

Morgen meer.......
We wachten af :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu

Xu

Mooooody schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 20:02:
[...]

Ik heb totaal geen problemen met de warmte.
Temperatuur gaat van 45 C. naar 55 C. en weer terug naar 45 C. (koeler gaat aan bij 55 C.)
Absoluut geen hitte of storende koeler....
met welke 'energie' instelling (emanager ofzo) heb je aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik gebruik SpeedSwitchXP v1.4, Acer EpowerManager (ofzo) is brak...

En ik stel voor zowel batterymode als AC mode 'dynamic switching' in. Dat raad ik sowieso iedereen aan, op die manier wordt je laptop het minst warm en produceert het minste geluid. Als er processorkracht nodig is, klokt-ie vanzelf weer naar 1,87 Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonwon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-01-2019
Zelf heb ik een Acer 8104, maar die ziet hetzelfde eruit als de 8103. Immers allebei de TravelMate 8100-series. Ik kan daar wel foto's van maken. Echter, je kunt het ook goed zien in de volgende PDF brochure (942 KB). Kwestie van inzoomen om het beter te zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja leuk die brochure maar ik wil de laptop gewoon een keer in een "neutrale" omgeving zien :) B) . (dus we wachten inderdaad nog even geduldig op de pics van Timeless _/-\o_ )

Je zegt dat je de 8104 hebt. Hoe ben je daar aan gekomen? Zit er een QWERTY toersenbord op? Of ben je toevallig een belg... O-) Ik heb namelijk zeer veel al dan niet meer interesse in de 8104 maar in Nederland lijkt die nergens leverbaar te zijn. Hij stond ooit even op de site van computer-pirates maar na een mailtje bleek al gauw dat die niet leverbaar was en als dat al zo was dat je er dan zelf een QWERTY toetsenbord op moet zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonwon
Speciaal voor Dr. T ;)
Acer 810x in Neutrale omgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehe, helemaal te gek! Ik zie een QWERTY toetsenbord dus mijn hartje gaat al sneller kloppen! Is dit echt de 8104 :*) ? Waar heb je hem vandaan...? En nog belangrijker! :P Wat koste die...

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 110128 op 27-05-2005 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonwon
Ben geen Belg, maar kon deze vanwege verblijf in USA kopen bij newegg.com. :+ Met een jaar internationale garantie en daarna hoop ik dat-ie heel lang zonder problemen blijft. 8) Maar goed, ik kan je dus niet aan een adres/prijs binnen NL/EU helpen. Sorry! Omdat de 8100-serie van buiten hetzelfde is, heb ik de foto's wel voor je geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja bedankt nog! Beter voor je dat je hem op die manier hebt weten te bemachtigen :) . Ik ga nu zeker weten voor de Acer 8103!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Kijk dat scheelt mij weer. Hoef ik de foto's niet meer te maken.
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Die stickers kunnen echt niet hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-04 00:24
Ik heb Acer Benelux gemailt. De 8104 wordt vanaf eind juli/begin augustus leverbaar in NL.

En Computer-pirates had de 8104 nog wel leverbaar op de 19e. Hun email aan mij :
"deze is direct verkrijgbaar met AZERTY toetsenbord; een QWERTY toetsenbord van 45,- excl BTW zal er bijgekocht moeten worden."
Nu staat tie echter niet meer op de site. Misschien uitverkocht ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Of je koopt gewoon een 8103 met extra geheugen, dan ben je een stuk goedkoper uit. Of je hebt het hele kleine verschil in processorkracht hard nodig. (Kan ik me niet voorstellen :))
En: snellere processor wordt sneller warm, dus meer lawaai :)

[ Voor 15% gewijzigd door Mooody op 28-05-2005 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja jammer he?
Zo'n reactie roep jij in mij op. >:)
Maar laten we dit nou maar laten, want het is kinderachtig.

Maar geweldige foto's! Alleen nu weet ik nog steeds niet zeker of ik nou deze acer of de asus v6800v wil hebben. Gruwelijk is dit :) Ik vind het onverwacht toch heel belangrijk dat mijn notebook er aantrekkelijk uitziet. Najah :)

Groeten,
GoBat
Anoniem: 110128 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 22:02:
[...]

Ik herhaal: Het is toch wel erg jammer als mensen op zo'n manier gaan reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Mooie pics bonwon :)

Is het nu mogelijk om een 2de batterij erbij te zetten? Of is deze bay nu wel al bezet??

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Thund3r schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:41:

Is het nu mogelijk om een 2de batterij erbij te zetten? Of is deze bay nu wel al bezet??
Iemand?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonwon
Thund3r schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:41:

Dank je Thund3r, graag gedaan. :)

De laptop heeft een "battery bay" voor de standaard batterij en een "AcerMedia bay" waar standaard de super-multi drive (DVD, etc) in zit. Beide bays zijn dus standaard al bezet. Volgens de handleiding van de TravelMate 8100-serie zijn voor beide bays batterijen beschikbaar. De volgende volgende accessoires staan vermeld: [A] 8-cell Li-ion battery pack, SQU-410, 14.8VDC, 480$0mAh, 4UR18650F-2-QC145, 14.8VDC, 4800mAh en [B] AcerMedia Bay 6-cell Li-ion 2nd battery pack, 3UF103450P-2-QC171, 11.1VDC, 3800mAh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ah mooi :)

Welke zit er standaard in? Die [A]?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonwon
Thund3r schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 18:54:
Ah mooi :)

Welke zit er standaard in? Die [A]?
Ja, dat is het geval in deze 8104.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146125

Ik heb momenteel een Acer uit de TM 8000 reeks en ben van plan de TM 8104 aan te schaffen. Enig minpunt vind ik dat de plaats van de usb-poorten wel slecht gekozen is. 3 poorten rechtsonder waar je met je muis (voor de meeste rechtshandigen toch) beweegt. Ook de RJ-45 poort en de VGA poort (beiden links) en de luidspreker/line out poort (vooraan vind ik ongelukkig geplaatst.
Bij de TM 8000 reeks was dat plaatsing van de poorten veel beter vond ik.

Heeft er iemand daar ook last mee?
Een ezdocking station kopen is veel te duur vind ik en je kan het bovendien enkel bij deze laptop gebruiken.

Weet er ook iemand of er een SATA harde schijf bestaat dat je in de TM 8100 kan steken?

greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook aan de linkerkant zit nog een USB poort,dus als je er maar een wilt gebruiken kan je ook links terecht.

Ps. Ik heb zelf nu een Bluetooth Notebook muis(je) van Hama gekocht zonder irritant USB stickje, die rechtstreeks met het ingebouwde Bluetooth device werkt, perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Anoniem: 141358 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 18:24:
Ook aan de linkerkant zit nog een USB poort,dus als je er maar een wilt gebruiken kan je ook links terect
Ik heb echt slaap nodig denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Klitse op 05-06-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Timeless schreef op zondag 05 juni 2005 @ 22:12:
[...]

Dat is bij mij toch echt een Firewire aansluiting hoor. Kleine en grote naast elkaar.
Toch is het een usb aansluiting :)
Rechts 3 en links 1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Ja je hebt gelijk, ik had de verkeerde kabel te pakken! Oh wat dom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maroubra
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-12-2022
Ik heb dus ook al een tijdje super interesse in deze laptop (8103).
Nou heb ik bij een aantal webwinkels offertes aangevraagd, want ik wil hem eigenlijk met een 60GB 7200rpm harde schijf en 1GB geheugen. Bij een aantal winkels leverden ze de laptop alleen maar standaard en bij een aantal winkels konden ze het wel voor mij inbouwen. Al de offertes die ik heb ontvangen beginnen ongeveer bij de € 2000,-
Nou ben ik een beetje aan het overwegen wat ik zal doen, € 250,- meer voor die upgrades is toch ook wel veel geld. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Gewoon zelf doen. Is meer werk met verkopen, maar je bent duidelijk goedkoper uit...

8103: 1729 euro
2x512mb 533mhz Transcend: 2x 80 euro (o.a op Progress.nl)
60gig 7200: 133 euro (zelfde winkel als de laptop)

Totaalprijs voor verkoop: 2023 euro

Verkoop HD: 75 euro
Verkoop: 1x 256mb: 25 euro

Totaalprijs 1923 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geheugen wordt steeds goedkoper :

512 MB pc 4200 533Mhz Kingstone € 64,00 (Informatique- voorraad)
1 GB pc 4200 533Mhz Kingstone €112,00 (Informatique-helaas niet op voorraad)

Ik twijfel nog steeds om gewoon :) (2 x 512) te upgraden of SUPER te upgraden _/-\o_ ( 2 x 1 GB) zodat ik vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Is dit wel SO-Dimm?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Anoniem: 141358 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:22:
Geheugen wordt steeds goedkoper :

512 MB pc 4200 533Mhz Kingstone € 64,00 (Informatique- voorraad)
1 GB pc 4200 533Mhz Kingstone €112,00 (Informatique-helaas niet op voorraad)

Ik twijfel nog steeds om gewoon :) (2 x 512) te upgraden of SUPER te upgraden _/-\o_ ( 2 x 1 GB) zodat ik vol zit.
2Gb RAM is zelfs overkill als je de laptop gebruikt als DTP-bak (dus Photoshop, Illustrator, Indesign en Dreamweaver tegelijkertijd draaien en gebruiken). Ik heb met 1Gb nog nooit gehad dat ik meer zou willen....over een jaartje of 2 misschien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja.
Mooooody schreef op maandag 06 juni 2005 @ 22:06:
[...]

2Gb RAM is zelfs overkill als je de laptop gebruikt als DTP-bak (dus Photoshop, Illustrator, Indesign en Dreamweaver tegelijkertijd draaien en gebruiken). Ik heb met 1Gb nog nooit gehad dat ik meer zou willen....over een jaartje of 2 misschien :)
Ja dit begrijp ik, maar laats was ik aan het kijken naar een nieuw Videobewerkings-progje en deze had 1GB als aanbeveling.....vandaar mijn twijfel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

ftp://ftp.acer.de/IMAGES/...er_TravelMate_8100_Serie/

Hier trouwens nog officiele pics van Acer (high-res) :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoblinGamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 10:35
Dit is een zeer mooie laptop. En ik overweeg dan ook de aanschaf van de 8104 maar, wat vinden jullie nou het minste aan deze notebook? en het beste?

Ik heb als alternatief een hp nx8220 met ongeveer dezelfde specs maar met een X600 met 64MB en een 80 gig hd. Merk je dit verschil tussen de x600 en de x700?

Voor mij word de laptop een desktop vervanger dus welke raden jullie mij aan? ikzelf heb de voorkeur voor de acer. Het enige wat met nog min of meer tegenhoud is de service van acer maar dit gaat ook liggen aan de support die ik erbij kan gaan kopen, als deze me kan verzekeren van een laptop binnen een week dan koop ik de acer...

Kan ik ook eventueel de x600 vervangen door een x700? mobility versies uiteraard?

[ Voor 7% gewijzigd door GoblinGamer op 19-06-2005 22:25 ]

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Vervangen kan niet.
De X700 is ruim 2x zo snel dan de X600. Het is maar net hoevaak je spellen speelt en welke dat zijn, maar zelfs voor moderne 3D shooters op 1024x768 kun je met een X600 nog prima uit de voeten. De X700 is verstandig als je de laptop > 2, 3 jaar wil houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63173

Wat zijn jullie bevindingen eigenlijk van het scherm?
Is het vergelijkbaar met een WSXGA+ scherm van Dell? (Inspiron 6000, Latitude D800)?
scherp genoeg?
En de speakers, zijn die voldoende om naar een filmpje te kijken? Of mis je het "film-effect" een beetje (te weinig bas)?

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141358 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 18:24:
Ook aan de linkerkant zit nog een USB poort,dus als je er maar een wilt gebruiken kan je ook links terecht.

Ps. Ik heb zelf nu een Bluetooth Notebook muis(je) van Hama gekocht zonder irritant USB stickje, die rechtstreeks met het ingebouwde Bluetooth device werkt, perfect. :)
Heb je dan geen last van vertragingen? Want als je de bluetooth muis even niet gebruikt, en daarna wel weer, moeten die mekaar opnieuw "vinden" enzo..?

thanks!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 63173 op 21-06-2005 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Anoniem: 63173 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:04:
Wat zijn jullie bevindingen eigenlijk van het scherm?
Is het vergelijkbaar met een WSXGA+ scherm van Dell? (Inspiron 6000, Latitude D800)?
scherp genoeg?
En de speakers, zijn die voldoende om naar een filmpje te kijken? Of mis je het "film-effect" een beetje (te weinig bas)?

thanks!
Het scherm is prima. Tikkie beter dan het scherm van de Asus M6 en V6, iets meer helderheid en het oogt een tikkie rustiger.
Speakers zijn vrij brak, maar er zijn sowieso erg weinig laptops die een fatsoenlijke boxen hebben. Meestal gaat dat ten koste van de dikte en de prijs van de laptop. Goede koptelefoon of hangen aan je stereo lost het 'probleem' op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoblinGamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 10:35
Hoe zit het met de verschillende versies?

Ik heb namelijk een 8104 WLMi en een 8104WLMib gezien

Nu zeggen ze dat met een b op het eind met bluetooth is maar vervolgens kom ik op sites waar (toevallig :? ) een belgisch toetsenbord op de b versie zit...

Kan iemand mij verzekeren dat er op de 8104 WLMi bluetooth zit?

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Alle 8x modellen hebben ingebouwde bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63173 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:23:
[...]

Heb je dan geen last van vertragingen? Want als je de bluetooth muis even niet gebruikt, en daarna wel weer, moeten die mekaar opnieuw "vinden" enzo..?

thanks!
Wat is even niet gebruiken ????? Ik ben zeer tevreden met dit "muisje". Geen last van vertraging. Bij het installeren moet je aangeven dat je deze muis toestemming geeft. Elke keer als je dan je bluetooth - device inschakeld en de muis op on zet : contact !!

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik vond zelf een draadloze usb muis een betere oplossing. Minder duur en je hoeft bluetooth signaal niet continue aan te hebben. Enige nadeel is de kleine usb receiver, maar als je deze in het linker usb gat stopt heb je er geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141358 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 10:53:
[...]

Wat is even niet gebruiken ????? Ik ben zeer tevreden met dit "muisje". Geen last van vertraging. Bij het installeren moet je aangeven dat je deze muis toestemming geeft. Elke keer als je dan je bluetooth - device inschakeld en de muis op on zet : contact !!

Succes
ik heb zelf een Microsoft Bluetooth muis in combinatie met een ingebouwde bluetooth receiver (maar niet van acer laptop). En telkens als je een halve minuut ofzo de muis niet bewogen hebt (tijdens het typen bijvoorbeeld), en je daarna de muis beweegt, duurt het altijd héél even voordat het pijltje opnieuw beweegt. Net alsof de muis opnieuw contact moet maken met de laptop. Daarna doet-ie het perfect, maar ik merk toch dat een gewone muis "sneller" (soepeler) werkt. Heb jij daar geen last van? Wat zijn jouw bevindingen daarover?

Wat zoeken op Google heeft mij bovendien niet echt een dealer opgeleverd in de Benelux :(
ik veronderstel dat je deze muis bedoelt? http://www.hama.de/portal...d%2F00057270awd.jpg&lid=2

Thanks!

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 63173 op 22-06-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63173 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:35:
[...]

ik heb zelf een Microsoft Bluetooth muis in combinatie met een ingebouwde bluetooth receiver (maar niet van acer laptop). En telkens als je een halve minuut ofzo de muis niet bewogen hebt (tijdens het typen bijvoorbeeld), en je daarna de muis beweegt, duurt het altijd héél even voordat het pijltje opnieuw beweegt. Net alsof de muis opnieuw contact moet maken met de laptop. Daarna doet-ie het perfect, maar ik merk toch dat een gewone muis "sneller" (soepeler) werkt. Heb jij daar geen last van? Wat zijn jouw bevindingen daarover?

Wat zoeken op Google heeft mij bovendien niet echt een dealer opgeleverd in de Benelux :(
ik veronderstel dat je deze muis bedoelt? http://www.hama.de/portal...d%2F00057270awd.jpg&lid=2

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oeps er gingiets fout, alles kwijt. Opnieuw dan maar.
Dit is hem inderdaad en ik merk niets van een vertaging of iets. Aangezien er bluetooth ingebakken zit wil ik dit ook gebruiken, dus geen uitstekels :9 links of :P rechts voor mij... Bij de Mediamrkt in Zoetermeer gekocht voor € 59,=....beter duur dan niet te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar halen jullie de 8104 eigenlijk in België? Ik vind geen enkele winkel die hem leverbaar heeft 8)7
of zie ik iets over het hoofd?

Thanks

<edit>
Niemand? 'k heb de indruk dat dit topic een beetje aan het afkoelen is...
Blijkbaar is de TM 8100 toch niet zo "hot" als de TM8000?

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 63173 op 25-06-2005 13:40 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste