Goedendag
Vandaag kreeg ik een mailtje dat 3 domeinnamen verlengt zijn met een jaar.
Nu blijkt nadat ik gegooglt hebt dat domeinnamen dus ook onder de wet van dam valt en dus na een jaar voor consumenten per maand opzegbaar moet zijn.
Nu pakte ik de voorwaarden erbij en staat het volgende
Je krijgt namelijk geen mailbericht van hun met bijv "let op. Op datum x verloopt domein y. De nieuwe kosten zouden komen op z euro"
Mag dit eigenlijk wel?
Vandaag kreeg ik een mailtje dat 3 domeinnamen verlengt zijn met een jaar.
Nu blijkt nadat ik gegooglt hebt dat domeinnamen dus ook onder de wet van dam valt en dus na een jaar voor consumenten per maand opzegbaar moet zijn.
Nu pakte ik de voorwaarden erbij en staat het volgende
Nu snap ik best dat een domeinverkoper ook kosten maakt aan het bezethouden van een domein. Alleen kwam ik ook het volgende tegen in hun voorwaardenIndien Gebruiker een consument is, zal de Overeenkomst voor een periode van één (1) jaar worden aangegaan. De Gebruiker heeft het recht om de Overeenkomst tegen afloop van deze termijn op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) maand. Indien de Gebruiker de Overeenkomst niet opzegt, wordt deze automatisch verlengd tot een Overeenkomst voor onbepaalde tijd. De Gebruiker heeft in dat geval het recht de Overeenkomst op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) maand. Door TransIP in opdracht van Gebruiker (i) gemaakte of (ii) niet meer te annuleren kosten, na inwerkingtreding van de Overeenkomst, worden niet gerestitueerd als gevolg van de opzegging, althans blijven onverminderd verschuldigd na de opzegging.
Nu vraag ik mij af of dit wel mag. Je contract wordt dus stilzwijgend verlengt maar tegelijkertijd ook verhoogd.TransIP is gerechtigd om gedurende de looptijd van een Overeenkomst de prijzen voor haar Diensten jaarlijks, met ingang van 1 januari, te verhogen conform het prijsindexcijfer van het voorgaande kalenderjaar, zoals gepubliceerd door het CBS (Consumentenprijsindex „Alle huishoudens‟), vermeerderd met ten hoogste 15 %. TransIP is gerechtigd de kostenverhoging op een latere datum door te voeren indien zij dat vanuit administratief oogpunt wenselijk acht.
Je krijgt namelijk geen mailbericht van hun met bijv "let op. Op datum x verloopt domein y. De nieuwe kosten zouden komen op z euro"
Mag dit eigenlijk wel?