Filosofie: What is the matrix??! *spoiler warning*

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.570 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:35

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Kan het zijn da de trilogy gewoon een zoektocht is naar wiskundige perfectie? (door middel van verschillende invloeden en gebeurtenissen)? Dit klinkt natuurlijk wel simpel , maar toch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed ik ben hier en daar wat kort geweest maar dat heb ik bewust gedaan omdat tegenwoordig de meesten mensen het liever kort houden.
Dat is de zoveelste generaliserende aanname die jij maakt over mensen op dit forum. Wie zegt dat iedereen het hier kort wil houden? We zijn niet je doorsnee 'holle landers' hoor, juist niet op dit forum. Post eens een paar sites over die Zion cult e.d., leg verbanden uit, en dan kunnen we misschien begrijpen waar je heen wilt.
Kan het zijn da de trilogy gewoon een zoektocht is naar wiskundige perfectie?
Ik meen dat Descartes betoogd heeft dat wiskunde het enige is waarin een mens objectief kan zijn. Wiskunde is dus de enige objectieve realiteit. Wiskundige perfectie = perfecte realiteit? Het zou best kunnen :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet raar dat Willem een Maxima dezelfde stamvader hebben dan of vind je dat heel normaal en dat het ook nog eens Merovingiers zijn? weet je uberhaubt wel wat Merovingiers zijn dan? Zo niet dan kan je niet zeggen dat mijn verhaal onsamenhangend is want je heb het uberhaubt niet nagetrokken.
Ik weet niet wat Merovingiers zijn, maar het lijkt me bijzonder sterk dat Willen Maxima dezelfde stamvader hebben. Ik kan mogelijk wel een lijn zien, Spanjaarden gaan naar zuid Amerika, stichten daar gezinnetjes, en er zit ook Spaans bloed in ons koningshuis, maar dat lijkt me een zeer zwakke link op zijn minst. Dan nog is de link zo vreselijk oud als ie er al is dat ik er totaal geen moeite mee heb, het is in Nederland met zijn Holle Landers verboden om met een famillielid uit de derde graad (toch?) te trouwen, en dat is hier overduidelijk niet het geval.

Leve Maxima & Willem!
Ik wil helemaal niet rot doen maar de MA TRI XX is niet meer wat het geweest is?
We hadden het over de fiml The Matrix, niet over MA TRI XX, dat is toch wel redelijk duidelijk.
Of is in deze discussie het Metafisische taboe?
Het metafysische is niet taboe, maar het gaat / ging nergens over. We hadden het over een film en dan brabbel jij ineens de meest rare taal over de zonnegod en dat willem en maxima dezelfde stamvader hebben. Dat alles met drie te maken heeft en dat je vooral geen blauwe of rode nog wat bent.
Mijn idee, volgens mij kan Marteezz beter een nieuw topic openen met de titel die hij eerder noemde: "'Ik vind dat de werkelijkheid de Matrix is,jullie ook?"

Go ahead.. I'll be there..
Ja ik ook, maar vervuil dit topic alsjeblieft niet langer meer, want het gaat niet echt ergens over.
Kan het zijn da de trilogy gewoon een zoektocht is naar wiskundige perfectie?
Dus dat de hele matrix in het teken staat van zoeken naar de wiskundige perfectie? Dat het dus een grote simulatie is, en dat blijkt dat perfectie uiteindelijk bij liefde ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:32

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Iedereen zit hier maar te gissen en te raden, maar niemand weet het, want niemand weet hoe het derde deel zal lopen en eindigen. Niets is ook zeker omdat alles tot een leugen kan worden verklaard in deel 3, daar loopt deze discussie dan ook tegen de muur: Alles kan nog veranderen!

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

--MeAngry-- schreef op 03 June 2003 @ 14:26:
Iedereen zit hier maar te gissen en te raden, maar niemand weet het, want niemand weet hoe het derde deel zal lopen en eindigen. Niets is ook zeker omdat alles tot een leugen kan worden verklaard in deel 3, daar loopt deze discussie dan ook tegen de muur: Alles kan nog veranderen!
éla , éla ;) ik vond het nog nooit zo leuk om over zoiets 'complex' te denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-08 20:38

boesOne

meuh

@ Marteezz in het algemeen.

Wat jij allemaal suggereert doet me erg denken aan een boek als de Slinger van Foucault of een film als Pi.

De hoofdreden dat wij je in het begin totaal niet begrepen is dat je een nogal hermetisch wereldbeeld aanhangt dat niet overeen komt met het algemeen geaccepteerde 'westerse wetenschappelijke' wereldbeeld.

Je moedigt ons aan om zelf op onderzoek te gaan, maar waarnaar moeten we zoeken ?

Uit je posts begrijp vooral dat er blijkbaar een oud en gehiem genootschap bestaat dat de touwtjes in handen heeft en ons subtiel beinvloed.. tot zover okee.. Kan best.

Maar waar het in mijn ogen mis gaat is dat de bewijzen daarvoor gevonden dienen te worden in bepaalde symbolen en gelijkenissen.
Een woord als MA TRI X komt zo bol van betekenis te staan en kan gelinkt worden allerlei andere dingen.

Op den duur heb je een hermetisch bouwsel dat vooral zichzelf ondersteund en verder niet echt controleerbare links met de werkelijkjeid heeft.. We hebben het immers over een werkelijkheid achter de onze.. iets geheims.

Dus, je ideeën kunnen best logisch in elkaar zitten, je methode om kennis te valideren is dat niet.
Het heeft wat weg van hoe de alchimisten te werk gingen.

Voorbeeld: De alchimisten konden syfilus behandelen met kwik. Want: Sifylus doe je vooral op de markt op [de markt in de middeleeuwen was een wat socialer gebeuren dan nu, inclusief hoeren en sideshows], Mercurius is de god van de markt, dus de stof Mercure is goed tegen sifylus..
Slaat nergens op, werkt wel.

Ik bedoel met dit voorbeeld, dat als je maar lang genoeg zoekt je allerlei 'verbanden' kan zien die 'te toevallig' zijn om te negeren., maar die niet waar hoeven te zijn. De werled is complex en divers genoeg om dit toe te laten.
Wat je moet hebben is een set van tools om dit grondig te testen, kritisch vooral.

Als ik dan de keus heb tussen de wetenschappelijke methode en de methode van gelijkenissen en associatie dan kies ik voor de wetenschappelijke.

Het is hiermee helemaal niet de bedoeling je af te branden, maar ik denk dat jou wereldbeeld en bijbehorende methoden van kennisvergaring niet overeenkomen met de onze/de mijne. Vandaar denk ik je frustratie..

Als er een club met illuminatie bestaat, dan denk ik niet dat ze ons voorbereiden met een filmpje btw.. Als ze dat zouden doen, dan zouden ze geen symbooltjes erin stoppen die hun zouden kunnen verraden.. En waarop zouden ze ons dan voorbereiden vraag ik me af..

edit:
deze post heeft trouwens ook totaal geen zin.. zie marteez hieronder...
hij zit vast in zijn wereld en is heilig overtuigd van zijn eigen gelijk.. met alle respect vrees ik voor z'n psychische gezondheid.. mijn post hierboven sterkt hem imo alleen verder in verder gepreek, dat was niet mijn bedoeling.. /me = }:O

[ Voor 23% gewijzigd door boesOne op 03-06-2003 23:16 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op 03 juni 2003 @ 14:26:
Mja... dat het tot een leugen verklaart kan worden kan wel, maar zou ik toch een bijzonder slap einde vinden.

Laten we er vanuit gaan dat het een echte hollywood film is (godzijdank) waar de held uiteindelijk de wereld red. Dat wil ik zien, en dat zal ik waarschijnlijk ook wel te zien krijgen.

Verder is het toch ook gewoon leuk om te filosoferen zonder reden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

hmmmz , de wiskundige perfectie = liefde? nee , dat heb ik nou ook niet gezegd :) ik denk gewoon dat neo een error is (zoals gezegd) die de wiskundeige perfectie tegenhoud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enerzijds voel ik me gevleid anderzijds verdrietig (mag ik mijn emoties laten zien hier zo,alles is al zo gekontrolleerd)

Wat me zoiezo goed doet is dat er een serieuze discussie opgang is gekomen ik merk dat vele van jullie erg in dit onderwerp zijn geinterresseerd, terrecht want dit is je bron.

Is het niet heerlijk om ONE (neo) te zijn?

Waarom op deze site? Wel ik ben een tweaker maar niet zo op de PC;tuurlijk ik zet zo een computertje inelkaar daar draai ik mijn handen niet voor om maar nu het volgende: Ik probeer, wat ik ben,het zijn, te tweaken.

Voor mij zelf?

In eerste instantie wel en dan merk je dat het daarom niet draait er is meer veel meer en dan ga je opzoek naar de grondtoon, want je hebt geleerd dat alles trillingen is en dat ie trillingen ten opzichte van elkaar een "Interval" creeren.

Door de grondtoon te onder zoeken, dat hield in dat ik me met de taal ging bezig houden,met de cultuur van ons ras, met het onstaan van ons ras,de geometrie en de getallen,ik ging zover om de klank, ja zelfs de geometrie van de taal te onderzoeken,na dit grondig te hebben bestudeerd kwam ik tot de conclusie dat er en web was een zeer ingewikkeld web die we in deze tijd de "Ma TRI X " noemen.

Even dit "ze" hebben ons wijs gemaakt en dat de laatste driehonderd duizend jaar,
dat dit je enige leven is en dat alles zomaar toeval is dat er na je dood niets meer is en dat je dus nu alles moet grijpen wat je grijpen kunt. Dit noem ik de "ComfortZone"

Waarom drie honder duizend jaar? Omdat "zij" ons gemaakt hebben blijf maar zoeken naar die missing link maar die is niet te vinden in de fossielen! Vergeet het maar als dat zo was hadden "ZE" het al gevonden.We stammen niet van de apen af dat is een versinsel. Vraag je zelf af waarom de drie (alweer die drie) vrouwtjes apen soorten "GEEN CLITORIS" hebben. Menig bioloog is door dit gegeven maar een IT'er geworden!

Wetenschappelijk benader ik niets want ook dat is voor mij een illussie gebleken.
ik weet alles van de nullen en enen en jullie ook maar hoeveel van jullie weten er van de nul en een samen de phi-faktor?Je schrijft dit door een streep door een nul.

Jammer genoeg heeft mijn toetsen boord dit symbool niet. Het had wel gemoeten want wij zijn dit. (ok ok leg dit later uit; zie Italiaanse muntstuk met davinci erop)

De phi-factor vinden we terug in het Pentagram symbool: het hart van de STER (de zon oftewel ZION) dat is de almachtige macht van de heersende elite en daar om hebben ze er een gebouw naar gemaakt en dat noemen ze het "Pentagon" Maar wacht er is meer ook Fort Knox waar vroeger al het goud was opgeslagen is gebouwd in de vorm van een pentagon. Waarom? Toeval?

Nu stop ik even, morgen meer, ook ik moet nog steeds vroeg op om voor mijn boterham te werken.Jammer genoeg, ik heb nog zo veel te doen pheeeeew!

Ohja, Maxima en Willem hebben de zelfde voor familie:via Habsburgers naar de Bonorhino's en hubsakee zo naar Basken wier voor ouders de Euscarra's genoemd worden de heersende Elite in het oude Atlantis.Kleur van de Basken is ORANJE toeval hoor maak je maar geen zorgen. Yep, werkelijkheid is niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

serieus, ik vind het nu echt leuk geweest met die onzin theoriën, maak daar alsjeblieft een ander topic voor aan. Het is onzin op onzin op onzin.

Als ik het lees en moet bekijken dan komt het neer op dat :

"Ze" ons gemaakt hebben (machines?) en dat wetenschap onzin is, dat bewijzen onzin zijn en dat er allemaal rare links zijn te ontdekken.

De enige connectie die ik met de matrix kan bedenken is dat we al in een matrix leven, en dat marteez de niet holle lander ons dat wil gaan uitleggen. Hartstikke bedankt Marteez, maar met alle respect : we leven niet in een matrix.

Ik persoonlijk vind de theoriën nog best geinig ook, maar alsjeblieft niet meer in dit topic. Het heeft geen fuck te maken met de film, en het verziekt het topic aardig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wacco schreef op 18 May 2003 @ 12:19:
Ik ga even niet alles lezen, wel ff globaal gekeken maar volgens mij heeft dit nog niemand gezegd: Neo gaat winnen in deel drie. Waarom? Niet omdat het een happy ending moet hebben, maar omdat die dude die de keymaker had (en em niet wilde geven) bij het gevecht in die zaal met die trappen (en al die wapens) oa. eerst zei:
"Ooh, he has talent" (oid)
en later "You're not going to be my downfall!" (of iets in die trent)
refererend naar de voorgangers van Neo, waar die het ook over heeft. Alleen valt het daar nog niet echt op omdat je nog niet weet dat de matrix al zes keer opnieuw is gestart.
Die persoon is de eerste Neo. Hij heeft de de neo's die na hem kwamen overwonnen of overleefd. Ik vermoed dat hij ook de grootste tegenstander van Neo gaat worden in deel 3 aangezien de confrontatie in deel 2 uit de weg gegaan wordt.

Weinigen hebben het opgemerkt, maar als Neo inderdaad 5 voorgangers heeft gehad, dan is dat meteen het bewijs dat Neo zelf ook een (zesde generatie)programma is. Ik denk dat je niet teveel zand in de ogen moet laten stromen, door de voortdurende opmerkingen als "hij is maar een mens" Neo is een vernieuwend programma (vandaar de naam Neo), Hij is mogelijk de eerste die volledig mens is. In dat licht moet je denk ik ook de discussie zien met de consellor als hij het heeft over hun afhankelijkheid van machines

De vrouw van de eerste neo merkt op dat haar man vroeger sterk op neo leek. Kennelijk zijn bij de eerste neo vooral de negatieve kanten van de menselijkheid blijven plakken.

Weet iemand of the matrix vanaf het begin als drieluik bedoeld is, of dat ze een sequel wilden maken en toen maar net als "in de ban van de ring" er een trilogie van hebben gemaakt. Deel 2 is in ieder geval heel duidelijk gemaakt met deel 3 in gedachten.

In deel 2 blijkt ineens dat de programma's onafhankelijk en zelfstandig van de Matrix kunen opereren. Het orakel, de keymaker, de architect etc zij zijn onafhankelijke identiteiten. Ook Smith zegt dat Neo hem heeft veranderd waardoor een order heeft geweigerd nu onafhankelijk is gaan optreden. Geheel eigenmachtig verandert hij nu ook ex-collega's in kopieen van hemzelf.

Neo is geen bevrijder van mensen, maar waarschijnlijk een bevrijder van programma's. In dit verband vind ik het veel betekenend dat er voortdurend wordt gezegd door Morpheus dat alles vastligt en alles is voorbestemd. Ik geloof niet dat hier predestinatie wordt bedoeld in de godsdienstige zin. Maar in een virtuele computerwereld ligt de uitkomst immers vast ook al kan je hem niet berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 07:26

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

Ik moet nog maar eens gaan kijken, wat je hier zegt klinkt erg logisch. De film was vanaf het begin al als trilogie bedoeld, het verhaal is al voor de eerste film volledig geschreven.

Ik denk trouwens niet dat Neo uiteindelijk programma's, of wie dan ook gaat bevrijden. Het draait allemaal om macht en controle (dat zij het raadslid ook al). Alle karakters in het verhaal zijn voortdurend bezig om hun eigen macht en controle uit te breiden, ook Morpheus, die zijn controle wil vergroten (over zichzelf, over Zion en over de matrix). De grote vraag is hoe Neo, als hij wakker wordt, zal reageren als hij realiseert dat ook Zion een deel van de Matrix is. Zal hij verder gaan in zijn queste voor de waarheid, of misschien berust hij er wel in dat Zion 'maar' een programma is. Voor de mensen om hem heen is het goed genoeg, en ziet hij in dat een virtuele werkelijkheid ook werkelijk is.

[ Voor 50% gewijzigd door PhysicsRules op 04-06-2003 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed ,goed ik begin wel een eigen topic.

Maar wat ik raar vind is dat de Topic heet: Filosofie:What is the Matrix??! en ik mag geen eens daarover praten verander dan de topic in: Filosofie: What is the film the Matrix.

CougarZ wat ben ik blij voor je dat jij en namens jou wij allen niet in een Matrix leven. Pheew ik begon eigenlijk al een beetje bang te worden maar gelukkig plaats jij mij terug in de ComfortZone dank je wel nu kan ik weer rustig slapen.

CougarZ tuurlijk is alles onzin wat ik zeg,ik ben geen man in een pak, had ik nu een pak aan gehad en zeventig zoveel verdiende als jij en een zooitje tietels voor en desnoods achter mijn naam had staan dan had jij mij wel geloofd.

Hier iets van mannen in pak dus die geloof je wel:

The distribution of superclusters in the Local Supercluster neighbourhood presents such a remarkable periodicity [i.e. ordered pattern] that some kind of network must fit the observed large-scale structure. A three-dimension chessboard has been suggested. The existence of this network is really a challenge for currently-suggested theoretical models… In this case, however, the identification of real octahedra is so clear and the network is so noticeably well-defined that a direct inspection is straightforward. (E. Battaner and E. Florido, 1998)

Heb het lef en zoek op bij Google "Battaner Octahedron-SuperCluster"

CougarZ welterusten en voor mij ben je een van de vele gloriueze Hollanders de ontkenners bij uitstek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhysicsRules

PhysicsRules

De ideeen van Marteezz klinken interessant, het probleem is dat het niet te bewijzen is OF te ontkrachten valt. Daardoor krijgt het niveau van een religie. Je gelooft het of niet, meer kun je er niet mee. Dus laten we elkaar nu niet gaan lopen aanvallen omdat we van mening verschillen. Als ik vind dat religie x of y onzin is, dan kan ik dat vinden, maar ik kan nooit bewijzen dat ik gelijkt heb. Laat daarom de 'gelovers' en 'niet-gelovers' elkaar een beetje in hun waarde.

Even extra voor Marteezz. Volgens mij komt Zion niet van zon, maar van het Bijbelse begrijp Zion, of eigenlijk Tsion. Dit heeft niets met westerse talen te maken, dus enige verklaring gebaseerd op een indoegermaanse taal is incorrect. Tenzij je denkt, zoals Simon Stevin, dat het Nederlands de taal van de schepping, of , in jouw geval, van de MA TRI XX, is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBBeloedie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-08 19:40
maak idd maar een eigen topic marteezz, ik vind et interressant worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik denk dat Marteezz dit verhaal bedoeld: http://www.ascension2000.com/04.10.03.htm

Het had natuurlijk een hoop gescheeld dat ie daar meteen naar had verwezen in plaats van eerst tien posts lang te klagen over hoe ongelovig wij allemaal wel niet zijn en rond te smijten met vage termen.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand "the last flight of the osairus" gezien (van de animatrix dvd)?

de osairus is een hoovercraft (netals de nebedanesar) die op een gegeven moment aan de oppervlakte van de aarde komt en daar de machines met een mega grote boor ziet graven. in matrix 2 zie, je op een gegeven moment die boor ook aan het graven.

waarom willen die machines naar zion toe graven om de boel te slopen als neo toch altijd weer naar de architect komt en daarmee zelf zion vernietigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:05

Sherlock

No Shit

Er vanuitgaande dat Zion niet een deel van de Matrix is, staat Zion er dus los van. Omdat Zion vernietigd moet worden, gaan die sentinels erop af.

Als Neo dan naar de architect gaat kan hij Zion opnieuw opbouwen met die 16 vrouwen en 7 mannen die hij uitkiest. Althans, dat was de bedoeling ;)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-08 20:38

boesOne

meuh

Wouter Tinus schreef op 04 juni 2003 @ 11:38:
Ik denk dat Marteezz dit verhaal bedoeld: http://www.ascension2000.com/04.10.03.htm

Het had natuurlijk een hoop gescheeld dat ie daar meteen naar had verwezen in plaats van eerst tien posts lang te klagen over hoe ongelovig wij allemaal wel niet zijn en rond te smijten met vage termen.
Spot on.. ik heb het ff doorgelezen en het prcies het type pseudo wetenschap waarvoor ik al vreesde.. -> leuk voor een eigen topiQue...

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriend van me uit the states vertelde me ook het één en ander ik heb geen zin om zijn stukken te vertalen dus die laat ik in het Engels staan, want als ik ze ga vertalen kan ik het foutief neerzetten en dan valt het uit zijn verband:

Ik vroeg dus aan hem wat hij vond van die rave scene die je in reloaded ziet.
En we hadden een aardig gesprek en hij had er een duidelijke kijk op, omdat hij altijd al met filosofie enzo bezig is.

------

"I actually recently saw a interview with Larry Wachowski, where the person interviewin him asked the question "what's with the rave orgy scene", and references to the last supper and the cut sequencs to trinity and neo together(sex)aka Redeemer Myth, and a bunch of Christian subtext. So, that was what he basically said although he made references too, to Nikos Kazantzakis too.

Also the Merovingian too, which I am sure caught what that was about. I think this film had much more depth to it, and alot of symbolism that I caught from being a big fan of the same types of stuff these guys apparently read as well as epic poetry like Dante's Inferno which I think after seeing a few things revealed in the Enter the Matrix game, will be put into play in the final film. The first movie wasn't as cryptic really to me. Everything was explained, slow and in simple terms from Morpheus or the Oracle. In this one, things were more hidden like I said sorry to repeat myself, and of course the biggest explanations like the one the Architect produced, where written alot more complex, and used alot of double-talk. It was pretty easy to understand and I have it all here, and I even broke it down from my point of view, as to what he was saying. Some might be offensive, so I won't post that. Also think because Trinity had 5 minutes during which the speech took place, they might have had to rush it a bit in terms of how the architect delivered it so quick and mechanical like to work simultaneously with what she was doing. Again though, he isn't human either so..."

Toch een goed punt maakt die daar vinden jullie niet? Je zou namelijk kunnen zeggen dat die een machine is (die architect), omdat hij zo complex praat :) Machines zijn geen mensen en gebruiken ook dus neit de menselijke termen om iets te vertellen ( dit zie je ook in terminator als john hem menselijkere worden leert :D ) Andere reden kan zijn dat de Wachowski broertjes tijdgebrek hadden. Toch geloof ik het eerste :)

-------

Nadat we samen over dat gesprek van de architect hadden gediscuseerd kwamen we erachter dat de architect eigenlijk wel als symbol van god staat er wordt immers gezegd "the harmony of mathematical perfection" of een term in iets van die richting wat in de richting duid van het scheppen van de mens ( zie het gesprek van de architect ).

Verder zou het dan heel goed MOGELIJK zijn dat de Merovingian het symbol van de duivel aantoont (vind ik).

Toen ik over de Merovingian begon vertelde hij mij:

"Merovingian could be but who knows. There's a whole article about his name in either Time or Newsweek, was the last issues of either they took it as that and brought up the
13th Satanic Bloodlines. There's a bunch of surnames , each one a making up the bloodline(including the Smith family, interesting but probably coincidence i think).
There's also some tie to the The 13th Illuminati Bloodline.. the one the Anti-Christ is supposed to come from. They think that jesus and satan are united by blood in their line. The only thing interesting about that in reference to the film is neo=jesus, smith=devil or spawn, one of the surnames (smith) belonging to the 13th Satanic Bloodline...and they did combine in the first movie and smith tried to take him over in reloaded. Then again he also combined with Bane and he tried to with Morpheus, so the idea seems far fetched.

Zou wel heel goed over nagedacht zijn als dit echt zo is die Smith familie etc 8)
Verder, hoelanger ik naar hem luisterde hoe meer ik zelf begon te denken dat deze film heel erg de religieuse kant op gaat namelijk:

Als ze Zion binnenkomen en na die lift voor al die gelovige mensen komen en die voor hem buigen en Neo aanschouwen als hun redder verwijst dat denk ik toch naar het Christelijke geloof. De vereenigheid van alle geloven tonen aan dat de armeggedon dichtbij is ( sentinels die graven ).

Hij was het daar ook mee eens (religeiuze kant) en vertelde me het volgende:

"well ya, if you read the bible -

Zion or Sion [sI'un] , section of Jerusalem, defined in the Bible as the City of David. Originally the name referred to the Jebusite fortress conquered by David, on the southeastern hill of Jerusalem. Zion was later applied to the hill where the Temple stood, and in turn came to denote the Temple area itself. Zion is symbolic of Jerusalem, of the Promised Land, of Israel's hope of returning to Palestine (hence the term Zionism), and of heaven or God's dwelling-place with his people.

Then theres the death /rebirth , the redeemer myth, Nebuchadnezzar(morpheus paraphrases fromthe book of daniel), buddha and taoism etc

314= remember the doorway that leads to the source will only stay open for 314 seconds. 314=3.14 the brotherhood, or 314 the cerebral cortex the commander keen game heh.
Bibb Falk batting average 314. Doubt that one. There's too much if yu look up what 314 could mean if it means anything but why would they make it 314, it must be signifigant.
3.14 is also the mathematical equivalence to pi. Whoa, so this is also a religious movie?

Look on the official matrix site for the philosophy section
"
---
En na dit voorgeschoteld te krijgen wist ik wel zo goed als zeker dat het hierop slaat. Toeval als dit bestaat namelijk niet...

En na door te praten werden me vermoedens alleen maar erger bevestigt namelijk:

"the plate on the hull of the Nebuchadnezzar reads, "Mark III No. 11". In the Bible, Mark 3:11 reads, "Whenever the evil[1] spirits saw him, they fell down before him and cried out, "You are the Son of God."

Neo is killed and rises from the dead in 3 minutes in the first movie. Jesus was resurrected in 3 days.

Neo was resurrected by a kiss from "Trinity." Jesus was resurrected by the power of the Trinity."

Verder nog interressante opvattingen

"Before the "Burly Brawl"(100 smiths vs Neo), Neo and Smith have a quick talk about the way Smith was freed when Neo jumped into Smith at the end of the first movie. It mentions in vague language how they are somehow connected/changed. Because they "combined" briefly, Smith has moved a bit closer to humanity, just as Neo has moved a bit closer to machines. Now smith is more connected to humans (he inhabits Bane in the real world) , like Neo now has some connection to machines in the real world (psychically stops the squiddies=sentinals).

Or in other words - It's plainly seen in the movie by the Smith being able to enter the REAL world via Bane. He said to Neo something rubbed off when Neo entered and destroyed him. Well If Smith benefitted and gained new "powers" from that "fusion" with Neo, which he obviously, IE-entering Bane. Then the reverse effect could have happened to Neo, or at least it looks that way. He was able to in the real world, stop the machines. he said he could "feel them" right before he stopped them.

That idea also supports the fact that smith took over Bane who phoned out of the matrix(the guy trying to kill Neo in Zion for those who might not follow), since the story clearly showed that Smith could take over a human brain-Banes(as a result of Neo going into Smith and merging for a few seconds before destroying him), also means some of Smiths own abilties could be transferred to the human brain-(combination of neo and him first film). Also remember, Smith isn't a machine like a sentinals, but a freed piece of code.

As for all the religious stuff it goes deeper then that. Read some of the interviews. It's intentionally put in there."

Nu zou je dan denken wat voor krachten zou Neo dan krijgen?

"control of the machines maybe. Neo has mastered control inside the Matrix which isn't the real. I think Smiths abilities rubbed off on Neo, as Neo's did on him. That is so clearly seen now through the fact that Smith entered the real world and inhabits the human body of Bane, Also , Neo was grown like the rest of the babies in the farms, so he isn't exactly a normal human baby.

I hear so many people talking about multiple matrices ie the matrix inside the matrix, but if that is the real truth, it would sadden me a bit. Only because it was so easy to understand. That was the first thing I thought of when the architect gave his speech, as it was with everyone I see on the net. If that is the truth, it seems a easy cop-out by the creators, and I don't want to believe that. I think after seeing all the magic, and cross referencing it with the religious overtones, that there is something more. Also if that guy was the true creator of the matrix, why didn't Neo just take him out? I think that scene was to fool us, and I think maybe that guy isn't who he said. Also when The Architect said "If I am the father of the matrix, she would undoubtedly be its mother."

Neo replies - "The Oracle."

and The Architect says- "Please."

as if to scoff at the idea too. I mean maybe the Oracle is, but that little line...
It made me think of Peresphone and why she is even in the next film. If not her then I have a more suprising idea, but I won't post it. Also she said to Neo "he used to be like yuo", in reference to the Merovingian. Might lead some to believe that he was the 5th "The one" and Peresphone was the "trinity" of that 5th attempt at saving Zion. That's just speculation though. I try to think of every possible answer. Then again maybe I am examining that speech to much and the "Please", and the tone in which he said it was like "no she(the oracle) isn't" the mother. Maybe she is though. Still it seemed to raise my curiousity some, and the fact the Architect isn't who he said...because Neo didn't "disable him". Who knows, until November for sure though.

Forgot the other thing about the Merovingian, he might be as straightforward as I thought before. He is the representation of the Devil or 'Hades'. Read here -

http://www.messagenet.com/myths/bios/persephone.html

The fact his wife is Persephone in the movie, backs up that theory, not to mention Hades controlled Vampires (Oracle talked about such creatures, and Peresphone shot one) and of course ghosts, which are the twins, (both dressed in all white) they turn into "ghosts", although they are mere programs designed haphazardly (back to the oracles words to Neo) to do just that. With that in mind is the Architect - Zeus and is the Oracle - Hera? Are they father and mother of existence (the matrix), as The Architect told Neo. That could mean Merovingian is their exiled "son"? He is an exile. Why is he allowed to exist as the powerful figure he seemed to be within the Matrix? I believe maybe because of his control over the Keymaker."

Dit klopt allemaal, want Persephone gaat een hele belangrijke rol spelen in het derde deel was al een tijd bekent :D

En wat betreft dat buiten de matrix thing sentinels tegenhouden

"Also neo says "Something is different, I can feel them" (some of smith is in him as some of him is in smith) Think about it - Smith jumped into Bane.

Also Neo doesn't go intoa coma when he does incredible things inside the matrix. Outside the matrix it is totally understandable, it shocked him badly. As did whatever Smith(bane) did, since he is on the other table apparently not waking up either(coma of some sort). They used powers in worlds they should not have in each of their respected opposites of where they can normally use their powers, if you understand what I am saying?

If there is a matrix inside a matrix though, that is so simplistic for such an intelligent movie. It is too easy to guess."

Ik ben het er zelf ook mee eens dat het te simpel zou zijn een matrix in een matrix zoals je als bovenstaand heb kunnen lezen gaat de film daar te diep voor.

Als je verder mythology erop naleest zou je ook kunnen stellen dat Archtitect Zeus is en Hera het orakel is en dan dat Merovingian de zogenoemde Xiled son is en niet Neo de zoon :)

Kortom Matrix 3 de openbaring :D Mensen die de film oppervlakkig vinden snappen hem duidelijk niet. De actie boeit me ook niks meer ik wil het verhaal enzo verder weten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
  • Laatst online: 31-05-2021
Ik heb niet de tijd genomen om het hele topic door te lezen, omdat het nogal groot is geworden, maar ik wat ik tot nu toe nog nergens heb gelezen is de (wel heel erg clichématige) mogelijkheid dat er op het einde van deel 3 een kleine Neo geboren gaat worden.

De toevoeging "Revolutions" is wel een hele sterke aanwijzing dat deze keer de cyclus van The Matrix doorbroken zal gaan worden.

Waar ik stiekem ook op hoop is dat aan het einde Neo weer gewoon Thomas Anderson, de kantoorklerk en hacker, wordt en er een projectie op onze real world wordt gegeven en de kijker echt helemaal verward achter blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John_Bruin schreef op 04 June 2003 @ 16:05:
Ik heb niet de tijd genomen om het hele topic door te lezen, omdat het nogal groot is geworden, maar ik wat ik tot nu toe nog nergens heb gelezen is de (wel heel erg clichématige) mogelijkheid dat er op het einde van deel 3 een kleine Neo geboren gaat worden.

De toevoeging "Revolutions" is wel een hele sterke aanwijzing dat deze keer de cyclus van The Matrix doorbroken zal gaan worden.

Waar ik stiekem ook op hoop is dat aan het einde Neo weer gewoon Thomas Anderson, de kantoorklerk en hacker, wordt en er een projectie op onze real world wordt gegeven en de kijker echt helemaal verward achter blijft...
Ja, ik ben het er ook mee eens dat Revolutions dat aantoont. De loop van het matrix gebeuren is namelijk door broken, omdat Neo verliefd is en koos voor de linker deur (wat niet de bedoeling is).

Verder zal ik niet teveel antwoorden verwachten in 3, omdat er denk ik nog een zogenoemd vierde deel zal komen, omdat reloaded en revolutions eigenlijk 1 geheel zouden vormen. Doordat dit te lang ging duren hakte ze de film in 2en ( to to concluded ) anyone? Grote kans dat er dus nog een 4de oftewel echt 3de deel zal komen. Wonderbaarlijk is dat niet, want de eerst 2 films hebben nu al een miljard dollar opgeleverd en geloof me dat is veel geld :7

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat deel 3 zo eindigd zoals deel 1 begonnen is.
Dat alles gewoon een soort van droom in droom in droom is.
Hij droomt dat hij een normale leven heeft.
Dan droomt hij in de droom dat hij uit de matrix gehaalt wordt.
Maar nu blijkt dan hij ook powers heeft in de zion wereld.
Dus dat nu ook soort van droom is.

zoals gezegt messchien niet precies zo maar
ik denk dat deel 3 zo eindigd zoals deel 1 begonnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus wanneer deel 3 het laatste deel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 15:12

Eelke Spaak

- Vlad -

Het zou inderdaad goed mogelijk zijn dat er nog een vierde deel van The Matrix komt. De Wachowski Brothers hebben het verhaal namelijk (nog vóór het verschijnen van de eerste film dus) als een trilogie geschreven. Het is ook bekend dat Reloaded en Revolutions eigenlijk één film zijn die in tweeën gehakt is omdat het anders te lang zou worden. Aangezien een trilogie uit drie delen bestaat kan je als volgt redeneren:

1 - The Matrix
2 - Reloaded & Revolutions
3 - ?

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja... dat kan wel, maar dat lijkt me toch echt van niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:04
Ik heb enter de matrix helemaal uitgespeeld, en ik zal een paar nieuwe weetjes voor jullie opdreunen, zodat we misschien wat dichtrer bij de waarheid kunnen komen :)

*ALS JE ENTER THE MATRIX NOG NIET UIT HEBT (UIT)GESPEELD IS HET MISSCHIEN LEUKER OM NIET DIT HIERONDER TE LEZEN !*

1(Belangrijkst) Als Neo het verblijf van de maker van de matrix verlaat, blijft een deel van zijn geest gevangen in de matrix, en kan hij dus ook in de echte wereld dingen voelen die in de matrix gebeuren.Hij si gevangen in een wereld tussen deze (werkelijkheid) en de matrix... De enige die hem kan bevrijden is Trinity, 'She will have to fight trough hell to go to him'.
- Het wordt wel duidelijk dat Niobie (ofzo) weer terug bij Morpheus moet/zal komen.
- Niobie en die andere kerel raken gestrand in een oud riool stelsel, zonder enige hoop om terug te keren...

Verder is er niet zo heel veel, hoop dat dit de discussie een beetje ten goede komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-07 13:08

360Degreez

Typisch weer dit...

Goeie Film,

Ik vind het een goeie mix tussen actie en thinkwork, de film moet in balans zijn voor alle soorten publiek, niet iedere bioscoopganger kan of is bereid om eens uitgebreid te gaan zitten denken en opletten tijdens de film, ik ben vanmiddag geweest (Pathe Rotterdam de kuip, vreselijk mooie bioscoop) en had een paar mensen achter me die aleen tijdens de vecht en actie scenes hun mond hielden :-)

Goed verhaal, voor het zelfde geld is de matrix en de normale wereld een computersimulatie van aliens ofzo, Heck!Misshien zijn wij wel een uit de hand gelopen expiriment van aliens die deze planeet wilde gebruiken om voedsel op te kweken :-)

Nja, zo kan je uren door speculeren, Maar wel leuk,

aleen het Neo-vliegt-door-de-stad-zuig-idee-effect klopt niet helemaal, als hij echt zo snel zou vliegen zou hij in de tijd die hij onderweg was 26x de stad door kunnen komen :-) en terwijl je hem vertraagd ziet vliegen zie je het materiaal achter hem wel op normale snelheid stuiteren en breken, :-)

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het was gewoon een erg grote stad ;)

Ik vond de actie supertof maar de gedachte en de intelligentie van de film boeiten me toch een paar honderd keer zoveel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coju
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vold schreef op 04 June 2003 @ 17:48:
Ik heb enter de matrix helemaal uitgespeeld, en ik zal een paar nieuwe weetjes voor jullie opdreunen, zodat we misschien wat dichtrer bij de waarheid kunnen komen :)

*ALS JE ENTER THE MATRIX NOG NIET UIT HEBT (UIT)GESPEELD IS HET MISSCHIEN LEUKER OM NIET DIT HIERONDER TE LEZEN !*

1(Belangrijkst) Als Neo het verblijf van de maker van de matrix verlaat, blijft een deel van zijn geest gevangen in de matrix, en kan hij dus ook in de echte wereld dingen voelen die in de matrix gebeuren.Hij si gevangen in een wereld tussen deze (werkelijkheid) en de matrix... De enige die hem kan bevrijden is Trinity, 'She will have to fight trough hell to go to him'.
- Het wordt wel duidelijk dat Niobie (ofzo) weer terug bij Morpheus moet/zal komen.
- Niobie en die andere kerel raken gestrand in een oud riool stelsel, zonder enige hoop om terug te keren...

Verder is er niet zo heel veel, hoop dat dit de discussie een beetje ten goede komt :)
Ik denk dat je een theorie als deze of een gelijke het verhaal van Revolutions zal zijn. Geen Matrix in een Matrix, of 2 paralelle matrixen.
Neo heeft de source bereikt en daarna komt hij terug in de real world en zegt hij "Something is different". Volgens mij duidt dit er op dat een gedeelte van zijn geest nog in de Matrix is en dus controle kan uitoefenen op de Sentinels.
The Oracle zegt in het spel dus ook zoiets van "Separated his mind from his body".

Hoewel een matrix in een matrix misschien ook wel een begrijpelijke theorie is, maakt het de Animatrix en de eerste film compleet overbodig en daardoor is die theorie dus niet aannemelijk.
Precies, er zit veel waarheid in wat hij zegt. Ik vond twee Matrixen ook een iets te simpele oplossing. In hoeverre de Wachowskis hebben nagedacht over de religieuze aspecten in de film weet ik niet. Er zitten zeker religieuze dingen in de film, (Animatrix al helemaal)
"the plate on the hull of the Nebuchadnezzar reads, "Mark III No. 11". In the Bible, Mark 3:11 reads, "Whenever the evil[1] spirits saw him, they fell down before him and cried out, "You are the Son of God."

Neo is killed and rises from the dead in 3 minutes in the first movie. Jesus was resurrected in 3 days.
Dit vind ik redelijk vergezocht, en ligt ook aan de interpretatie in hoeverre het klopt. Ergens in het topic stond ook dat de Wachowskis erg weinig interviews gaven etc, en daardoor alles zeer aan de interpretatie van de kijker overlaten.

De namen en getallen zijn natuurlijk erg belangrijk in de film. Zion, Trinity, 101,314.

Kan je me nog wat uitleggen over de "the redeemer myth", weet daar niet zoveel van ben ik bang :)

[ Voor 26% gewijzigd door Coju op 06-06-2003 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gods Lonely Man
  • Laatst online: 19-02-2024

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

de keuze van de deuren zelf had ik in me hoofd dat de keuze (welke deur) die Neo maakt wel door The Architect verspeld was. Ik bedoel die "man" is zo slim dat hij de hele Matrix heeft gemaakt/bedacht(?) heeft dan kan hij toch ook wel voorspellen dat Neo voor die deur koos, waardoor hij toch probeert te vechten tegen een (onoverkomelijke?) overmacht? The Architect zegt namelijk ook nadat Neo gekozen heeft dat "HOOP" de meest volspelbare emotie is die mensen hebben. (bovendien zou the Architect niet gewoon even snel de Matrix kunnen veranderen zodat de deuren worden omgedraait)

Waarom denken jullie allemaal dat hij het niet verwachte dan???

Ook zei Merovingian: "No! Wrong! Choice is a illusion. Created between those with power (the Architect) and those without (Neo) it."
De Merovingian kijkt ook naar Neo als hij zegt without it
En de twee deuren zijn een keuze, maar keuze bestaat niet (schijnbaar). Dus the Architect wist al voor welke deur Neo zou kiezen.

Wat het nut er van is weet ik nog niet precies, misschien iets in de richting van diepere emotisch oproepen? Om meer menselijke ervaring op te halen ofzo iets? Neo beter zijn best te laten doen zodat weten wat hij maximaal kan? Om de volgende keer hier beter op berekend (beveiligd?) te zijn.

The mother of the Matrix: wil niet geloven dat dit de Oracle. Of Persephone is het (ze verzameld emoties samples door bijv zoenen). OF Persephone was het in de eerste Matrix (en toen was The Merovingian dus waarschijnlijk de One), maar in deze generatie van de Matrix is Trinity het.

Zion deel van de Matrix? dacht eerst ook dat Zion een extra deel was van de Matrix, maar dat zou ik ook niet leuk vinden ;( gezien wat Vold poste is het waarschijnlijk dus ook niet waar :) dat zou een goede uitleg zijn om het Sentinal stoppen te verklaren.
Dat Mr.Smith het lichaam van Bane kan overnemen is denk ik ook nog wel te verklaren, omdat de avatars van Neo, Morpheus etc eigenlijk alleen maar hun geest is die door de Matrix in een "levende" vorm is veranderd. En zins Mr.Smith (en de andere agents achtige, hoe wel Smith de meest "menselijk" vorm van de normale agents lijkt te zijn, hij was dan ook de leider van hun :)) eigenlijk het zelfde is alleen hij heeft geen echt lichaam buiten de matrix. dus zou zijn "geest" ongeveer gelijk moeten zijn aan die van een normaal mens. dus zou deze in een lege Shell gepland (ghost hack, Ghost in the Shell) worden geplaatst zou deze worden kunnen overgenomen. Misschien dat het niet helemaal goed is gegaan zins Bane in zijn hand loopt te krassen (waarschijnlijk gewoon omdat hij voor het eerst pijn enzo kan voelen) en niet echt suptiel is in het overtuigen van mensen, zie: gesprek met kaptein opdracht geven om Morpheus zijn schipt te gaan vinden tijdens de vergadering. Bij Trinity zou het zelfde kunnen zijn gebeurd met een speciaal ontworpen "ghost", zie me stukje over The mother.

alles berust natuurlijk geheel op speculatie :)

It was that kind of a crazy afternoon, terrifically cold, and no sun out or anything, and you felt like you were disappearing every time you crossed a road.

If it weren't for Carbon-14, I wouldn't date at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Laatst online: 09:01
De Matrix Reloaded beantwoorde gelijk mijn vraag bij The Matrix.. Wat zou er gebeuren als het toekomst werd in the Matrix? Zouden er in The Matrix ook Machines de wereld overnemen die ook weer een matrix in die matrix maakte (HERHALEND!)?

Er is dus geen toekomst in The Matrix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het trouwens niet zo zijn, dat terug in Zion Neo helemaal geen gaves heeft, maar dat het uitvallen van die sentinels een resultaat is van het te vroeg vuren van die EMP..?? En dat het net lijkt dat hij gaves heeft... Het in coma raken kan met het feit te maken hebben, dat Bane/Smith ook in coma ligt, omdat ze code sharen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gods Lonely Man

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

de sentinal doen nog al moeilijk, gaan vaag bewegen als of ze tussen twee dingen moeten kiezen (hun opdracht en die neo hun geeft dan waarschijnlijk).
in deel 1 vallen ze gelijk dood neer als ze geraakt worden door de EMP.
de EMP zag je daar ook duidelijk in :)

It was that kind of a crazy afternoon, terrifically cold, and no sun out or anything, and you felt like you were disappearing every time you crossed a road.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog niet alles doorgelezen, maar dat ga ik zo doen.

Ik ben blij dat ik een forum heb gevonden waar op een redelijk niveau over the matrix wordt gediscussierd, so here goes:

The architect zegt dat 1% de 1999Matrix niet accepteert. Dan is mijn vraag: waar blijft de rest. Het antwoord is redelijk simpel. De Zion-wereld is ook een matrix. Dat verklaart een hoop. Dat is waarom Neo zijn krachten ook in de Zion-wereld heeft. En hoe agent Smith in die wereld kan komen. Ik bedoel, Agent Smith is een stukje software. Een verzameling enen en nullen. Software kan niet in de echte wereld leven. Dus moet Zion een matrix zijn. De lepel die Neo krijgt is een subtiele hint.

Een samenvatting:

Matrix 1:
Fout: Perfect systeem correspondeert niet met (c.n.m.) imperfecte mens
Oplossing: Afstand doen van perfectie door implementatie menselijke geschiedenis

Matrix 2:
Goed: Imperfect systeem, gebaseerd op menselijke geschiedenis
Fout: Perfect breinligt ten grondslag aan oplossing: c.n.m. imperfecte mens
Oplossing: Om een oplossing te verzinnen moest het menselijke brein bestudeerd worden. Het programma dat dat ging doen was the Oracle. En wat schetst de verbazing van de maker: Opeens werkt het. Doordat de mens zelf (onbewust) mag kiezen accepteert 99% de matrix. Het enige probleem is dat The Oracle een bijwerking heeft: de Anomaly, de afwijking: The One

Matrix 3,4,5,6
Goed: imperfect systeem, uitgegaan van imperfect (=menselijk) brein
Probleem: Imperfectie brengt onvermijdelijke fouten met zich mee (anomaly), waarvan de opeenstapeling leidt tot the One
Oplossing: het probleem is verwacht, dus in de hand te houden *1)

Proces van herhaling (de imperfecte matrix crasht onvermijdelijk, maar start opnieuw op)
Twee matrices: Zion-matrix en 1999matrix
De Matrices sturen Zion-volk naar the Oracle wanneer de volgende grote fout (het opstaan van een nieuwe One) nadert => Prophecy
The One wordt, geregisseerd door de Matrices*2) van 1999 naar Zion gehaald, daar vanwege de Prophecy als redder binnengehaald
The One vindt de gebaande weg naar de Mainframe en kiest daar, in de kamer van de architect (vagevuur)
Keuze *3) 1. Naar de Mainframe: the One zal Zion herbouwen
2. Terug naar de matrix met twee mogelijkheden: Vernietiging volledige mensheid en mogelijke bevrijding uit de Zion-matrix naar de ECHTE wereld

*1) Als de One terugkeert naar de bron, wordt als het ware de RESET-knop ingedrukt. Beide Matrices starten overnieuw. Zion vecht tegen de machines en wacht tot de Prophecy wordt vervuld. De andere matrix gaat gewoon zijn gang tot de fouten zich opstapelen en zich een nieuwe One vormt

*2) De matrix houd zichzelf in stand. Hij bevat allerlei dingen die de missie van The One geloofwaardig moeten maken. The keymaker. (waarom weet hij hoe je bij de source moet komen? It is my destiny to know that) Ook de aankomende vernietiging van Zion en the Agents zorgen ervoor dat Neo gelooft in wat hij (niet) is. De Agent geloven heilig in hun missie. Daarom zijn ze voor Neo zo geloofwaardig. Het gevaar is wel dat het The agents echt lukt om de Prophecy te dwarsbomen (bijvoorbeeld door the Keymaker te doden).

*3) Deze keuze is het enige onderdeel in de cyclus die de Matrices niet kunnen beheersen of sturen. Hierin zit mijns inziens de crux. Hierin schuilt het enige gevaar voor de machines: Als the One de voor hem gebaande weg naar de mainframe kiest is er niets aan de hand. Het systeem crasht, maar start opnieuw op, wat dus de bedoeling is. Maar als hij de andere weg kiest, kan het zijn dat de matrix implodeert en de mensheid uitsterft, maar het is waarschijnlijker dat de mensheid onder leiding van the One bevrijd wordt naar de werkelijkheid (derde film??) Dit laat alleen de vraag open waarom the Architect hem aanspoort om die deur te nemen. Het lijkt me zijn functie om Neo de goede deur door te pushen, maar dat doet hij niet?

Enkele foutjes: Neo ziet de 1999Matrix als groene tekens die over de muren enz heen lopen. Hoe ziet hij de Zion-Matrix dan?

Deze theorie haalt het bestaan van de machines onderuit. Zij leven in dezelfde wereld als Zion. Dus in een Matrix. Het is dus volstrekt onduidelijk wat er buiten de Zion-Matrix is. Van mijn part een gestoorde dokter in een lab.

Zo, en dan ga ik nu jullie ideeen lezen

P.S. Ik heb de Animatrix filmpjes niet gezien, dus het zou best kunnen dat deze mijn theorie in de war gooien.

edit:

ik vroeg me af wie/wat de merovingian is. Merovingian was een frankische koning. Daar kan ik weinig mee. Waar ik wel iets mee kan is de naam van zijn vrouw: Persophone. Zij is in de griekse mythologie getrouwd met Pluto/Hades, de koning van de onderwereld. En dat is wat de Merovingian is. Want wie heeft er anders 2 vampiers in een kamertje zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 20:48 . Reden: merovignan --> merovingian ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juni 2003 @ 21:50:
Kan het trouwens niet zo zijn, dat terug in Zion Neo helemaal geen gaves heeft, maar dat het uitvallen van die sentinels een resultaat is van het te vroeg vuren van die EMP..??
hij zegt dat hij de sentinels kan 'voelen'. Hoe verklaar je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coju
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De theorie dat een Emp Pulse de sentinels tegenhield kan je net zo goed aan de kant schuiven. In deel 1 zie je duidelijk een Emp pulse, en hoe dat de sentinels uitschakelt, in 2 zie je dat niet. Geen enkel schip kon ook een Emp Pulse geven.

De Hammer , het schip dat Neo & companions kwam redden had misschien een Emp pulse kunnen geven, ware het niet dat een Emp het schip zelf ook uitschakelt.
De Logos is niet in de buurt zoals je het spel kan zien, daar zie je ook duidelijk dat het schip een Emp pulse doet en zichzelf met de Sentinels uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu Andrei's verhaal gelezen en dat zorgt dat ik mijn theorie op kleine punten moet aanpassen: Niet the Oracle maar Persephone is het programma dat de menselijke psyche bestudeert (vandaar die kus met Neo. Die 'transfer of knowledge' gaat ze nog tegen hem gebruiken)

De functie van the Oracle is dus alleen maar het aannemelijk maken van de Prophecy

De rol van Persophone en de Merovingian is me een beetje onduidelijk. Zij zijn de enige twee personen (en de architect natuurlijk) van wie zeker is dat ze weten dat de matrix oneindige cirkel is.

De Twins zijn dus alleen maar versiering die het aannemelijk moeten maken voor Neo dat de keymaker echt beschermd wordt. (bovendien zijn zij onmisbaar voor de actiescenes in de film. Dat is natuurlijk ook belangrijk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theory van de matrix

Ik denk dat neo een robot is, en dat van de matrix in een matrix is niet waar. (dat is een rookgordijn)
Neo is gewoon een robot, dat is ook de reden dat die weer tot leven komt in deel 1, ik zal het wat nader verklaren.
Neo is dus een robot in de echte wereld, en als hij de matrix ingaat, zorgen de beheerders van de matrix dat hij daar verder gaat, Kijk morpheus is wel een echte mens, als hij de matrix ingaat, gaat zijn geest wel naar de computerwereld, neo niet, want hij is een onderdeel van de matrix.
Dat verklaart ook waarom hij die sentenials aanvoelen kon, en hij vernietigt de sentenials niet, dat doet een schip erachter met zo'n emp, het lijkt voor ons dat neo het doet, maar dat is dus niet zo, dat verklaart ook weer waarom neo neervalt, robots kunnen niet tegen die emp.
Hoe het verder gaat en waarom neo een robot is ben ik nog niet achter verder, maar ik dacht dit verklaart mischien waarom neo in coma raakt, en verklaart ook mischien waarom neo weer tot leven kwam in deel 1, omdat hij een robot is.
Trinity kwam ook weer tot leven in reloaded, mischien dat trinity ook een robot is, zij stond niet dicht bij neo, daarom had de emp geen invloed op haar.

edit

Of wat ook mogelijk is, dat trinity wel een echte mens is, en dat neo en trinity een kind krijgen, gecombineerd met mens en machine.
En trouwens nog wat, smith (bane) ligt op het laatst ook in coma, na een aanval met emp op zijn schip waar hij op zat, mischien smith (bane) ook een robot(machine), wat die kunnen ja niet tegen die emp.
Dat verklaart ook weer waarom smith dan naar de echte wereld kan, bane was altijd al een robot, daarom kan smith er in.
Die robots zijn een soort undercover agenten van de machines.
Weet je reeves verwees laatst in een interview naar de film alien:ressurection, daar komt namelijk ook een robot invoor, die eerst lijkt dat ze dood gaat, maar weer tot leven komt, omdat ze dus een robot is, ik dacht dat is mischien de hint van reeves.
Als je naar de trailer van revolutions kijkt, zie je dat morpheus op een duur zegt, he is fighting for us, ik vond dat raar, want dat doet die al 2 films lang.
Maar er kan een andere verklaring achter zitten, in revolutions komt morpheus erachter dat neo dus een robot is, dus eigenllijks bij de machines hoort, maar wat doet neo, juist, hij vecht voor de mens.
Ik dacht vandaar dat morpheus een beetje verbaasd zegt, he is fighting for us.

Wat ik verder wel een beetje raar vindt, is dat zion de laatste keer maar 72 uur bestaan heeft, maar hoe kan je nou in 72 uur, een hele bevolking daar krijgen.
Of zion moet helemaal uit machines bestaan, dan wil het wel, met maar een paar echte mensen er tussen, dat verklaart ook weer waarom hij al 5 keer vernietigt is.
Iedereen denkt (omdat hij 5 keer eerder vernietigt is) dat het ook een matrix is, maar wat nou als heel zion elke keer uit robots wordt opgebouwd, met die 23 echte mensen ertussen, zion wordt daarmee eigenlijks een testkooi, om te experimenteren.
Mischien zijn de machines er wel op uit, om in perfecte harmonie met de mens te leven, zodat de mens de machine niet weer vernietigen wil.
Ook in de animatrix zie je machines die precies op mensen lijken, dat hebben de machines nog wat verbeterd, zo dat de machine precies op de mens lijkt, en ook kan bloeden, mischien dat daarom smith(bane) in zijn hand zat te snijden.
Om te kijken hoe goed die robots op mensen lijken, hij staat er een beetje versteld van, smith had namelijk altijd een andere functie gehad.
Gooi maar eens voor de lol een emp op zion, moet je kijken hoeveel er in coma raken. ;)

Ik denk dan ook echt, dat het er op neer komt dat de machine in harmony met de mens wil leven, en dat daarom neo is ingezet, maar dat mislukte een paar keer, vandaar ook de eerdere neo's.
Dat is gewoon de nieuwe manier van de machines om een andere manier van energie te krijgen.
Want als de mens en machine in harmony leven, zal de mens weer op een andere manier energie kunnen leveren aan de machine, ik denk dat ze daar op uit zijn, of ergens in die richting.
Ze krijgen nu ook wel energie, maar de mens blijft toch tegenstribbelen, ook al zitten ze in de matrix, dus mischien is dit dan de nieuwe(neo) manier van de machines, laten we zeggen, de machines denken aan hun toekomst.
Neo zegt ook tegen de arhtitect dat de machines de mens nodig heeft om te overleven, en de architect zegt dan: we zijn bereid om bepaalde levensniveau's te aanvaren.
Dus dat ze uiteindelijk geaccepteerd hebben om samen met de mens te leven, maar daarvoor moeten ze nog wel de mens zo maken, dat ze niet meer de machines willen uitroeien, vandaar ook dat ze neo hebben ingezet, hij is de one, die het voorelkaar moet krijgen.
Mischien dat ze een heel nieuw ras wil creeeren, neo plus trinity.
Machines tevreden, mensheid tevreden, happy end. ;)

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 00:25

Blaz0r

:)

Verwijderd schreef op 09 juni 2003 @ 15:02:

Matrix 2:
Oplossing: Om een oplossing te verzinnen moest het menselijke brein bestudeerd worden. Het programma dat dat ging doen was the Oracle. En wat schetst de verbazing van de maker: Opeens werkt het. Doordat de mens zelf (onbewust) mag kiezen accepteert 99% de matrix. Het enige probleem is dat The Oracle een bijwerking heeft: de Anomaly, de afwijking: The One
Ik denk niet dat dit "bestudeersysteem" the oracle is, ik denk dat dit Persephone is. Zij bestudeerd namelijk de menselijke eigenschap liefde als ze Neo haar laat kussen in ruil voor de keymaker. Hierdoor weet "The architect" als Neo daar is ook meer over liefde.

//edit

dat had je al gezegd :D, er is ook al zoveel gezegd hier, maar nu met die reactie heironder ga ik ook weer twijfelen :D. Maar wie/wat is dan het bestudeersysteem in de matrix, dit lijkt mij niet the oracle, zij verteld eigenlijk alleen maar, in deel 1 verteld ze Neo over liefde en geeft zij hem een ankondiging van "CHOICE". Dus zei is het wel die ervoor zorgt dat in de 2e matrix 99% het accepteerd (dit kwam omdat de mensen nu mochten kiezen) alleen dat bestuderen en oracle daar zie ik niet echt een verband in.

[ Voor 27% gewijzigd door Blaz0r op 10-06-2003 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juni 2003 @ 21:04:
Ik heb nu Andrei's verhaal gelezen en dat zorgt dat ik mijn theorie op kleine punten moet aanpassen: Niet the Oracle maar Persephone is het programma dat de menselijke psyche bestudeert (vandaar die kus met Neo. Die 'transfer of knowledge' gaat ze nog tegen hem gebruiken)

De functie van the Oracle is dus alleen maar het aannemelijk maken van de Prophecy

De rol van Persophone en de Merovingian is me een beetje onduidelijk. Zij zijn de enige twee personen (en de architect natuurlijk) van wie zeker is dat ze weten dat de matrix oneindige cirkel is.

De Twins zijn dus alleen maar versiering die het aannemelijk moeten maken voor Neo dat de keymaker echt beschermd wordt. (bovendien zijn zij onmisbaar voor de actiescenes in de film. Dat is natuurlijk ook belangrijk ;))
Zoals ik al eerder stelde zijn Merovian en Persophone de de eerste generatie neo en trinity. Merovian is het alter ego van Neo. Hoewel Neo tot nu toe succesvol is, is hij in eerdere cycli steeds vroegtijdig gedood. Daarom zijn zij nodig.

Daarom zegt Merovian ook: ik heb alle eerdere neo's overleefd en jou zal ik ook overleven. En daarom zegt Persophone dat merovian vroeger net als neo was. Perphesone bestudeerd niet de menselijke psyche, ze haalt slechts herinneringen op. Daarom zegt ze ook tegen trinity, dat haar geluk vergankelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mag ik misschien 1 dingetje over neo als machine onderuithalen?
als hij een machine zou zijn en hij door de emp puls in deel 2 in coma zou zijn geraakt, waarom had de emp-puls in deel 1 dan gaan vat op hem?

naar mijn idee kan neo dus geen machine zijn.. (iig niet volgens de emp argumanten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Verwijderd schreef op 09 juni 2003 @ 15:02:
Ik heb nog niet alles doorgelezen, maar dat ga ik zo doen.

Ik ben blij dat ik een forum heb gevonden waar op een redelijk niveau over the matrix wordt gediscussierd, so here goes:

The architect zegt dat 1% de 1999Matrix niet accepteert. Dan is mijn vraag: waar blijft de rest. Het antwoord is redelijk simpel. De Zion-wereld is ook een matrix. Dat verklaart een hoop. Dat is waarom Neo zijn krachten ook in de Zion-wereld heeft. En hoe agent Smith in die wereld kan komen. Ik bedoel, Agent Smith is een stukje software. Een verzameling enen en nullen. Software kan niet in de echte wereld leven. Dus moet Zion een matrix zijn. De lepel die Neo krijgt is een subtiele hint.

Een samenvatting:

Matrix 1:
Fout: Perfect systeem correspondeert niet met (c.n.m.) imperfecte mens
Oplossing: Afstand doen van perfectie door implementatie menselijke geschiedenis

Matrix 2:

Matrix 3,4,5,6
Goed: imperfect systeem, uitgegaan van imperfect (=menselijk) brein
Probleem: Imperfectie brengt onvermijdelijke fouten met zich mee (anomaly), waarvan de opeenstapeling leidt tot the One
Oplossing: het probleem is verwacht, dus in de hand te houden *1)

Proces van herhaling (de imperfecte matrix crasht onvermijdelijk, maar start opnieuw op)
Twee matrices: Zion-matrix en 1999matrix
De Matrices sturen Zion-volk naar the Oracle wanneer de volgende grote fout (het opstaan van een nieuwe One) nadert => Prophecy
The One wordt, geregisseerd door de Matrices*2) van 1999 naar Zion gehaald, daar vanwege de Prophecy als redder binnengehaald
The One vindt de gebaande weg naar de Mainframe en kiest daar, in de kamer van de architect (vagevuur)
Keuze *3) 1. Naar de Mainframe: the One zal Zion herbouwen
2. Terug naar de matrix met twee mogelijkheden: Vernietiging volledige mensheid en mogelijke bevrijding uit de Zion-matrix naar de ECHTE wereld

*1) Als de One terugkeert naar de bron, wordt als het ware de RESET-knop ingedrukt. Beide Matrices starten overnieuw. Zion vecht tegen de machines en wacht tot de Prophecy wordt vervuld. De andere matrix gaat gewoon zijn gang tot de fouten zich opstapelen en zich een nieuwe One vormt

*2) De matrix houd zichzelf in stand. Hij bevat allerlei dingen die de missie van The One geloofwaardig moeten maken. The keymaker. (waarom weet hij hoe je bij de source moet komen? It is my destiny to know that) Ook de aankomende vernietiging van Zion en the Agents zorgen ervoor dat Neo gelooft in wat hij (niet) is. De Agent geloven heilig in hun missie. Daarom zijn ze voor Neo zo geloofwaardig. Het gevaar is wel dat het The agents echt lukt om de Prophecy te dwarsbomen (bijvoorbeeld door the Keymaker te doden).

*3) Deze keuze is het enige onderdeel in de cyclus die de Matrices niet kunnen beheersen of sturen. Hierin zit mijns inziens de crux. Hierin schuilt het enige gevaar voor de machines: Als the One de voor hem gebaande weg naar de mainframe kiest is er niets aan de hand. Het systeem crasht, maar start opnieuw op, wat dus de bedoeling is. Maar als hij de andere weg kiest, kan het zijn dat de matrix implodeert en de mensheid uitsterft, maar het is waarschijnlijker dat de mensheid onder leiding van the One bevrijd wordt naar de werkelijkheid (derde film??) Dit laat alleen de vraag open waarom the Architect hem aanspoort om die deur te nemen. Het lijkt me zijn functie om Neo de goede deur door te pushen, maar dat doet hij niet?

Enkele foutjes: Neo ziet de 1999Matrix als groene tekens die over de muren enz heen lopen. Hoe ziet hij de Zion-Matrix dan?

Deze theorie haalt het bestaan van de machines onderuit. Zij leven in dezelfde wereld als Zion. Dus in een Matrix. Het is dus volstrekt onduidelijk wat er buiten de Zion-Matrix is. Van mijn part een gestoorde dokter in een lab.

Zo, en dan ga ik nu jullie ideeen lezen

P.S. Ik heb de Animatrix filmpjes niet gezien, dus het zou best kunnen dat deze mijn theorie in de war gooien.

edit:
ik vroeg me af wie/wat de merovingian is. Merovingian was een frankische koning. Daar kan ik weinig mee. Waar ik wel iets mee kan is de naam van zijn vrouw: Persophone. Zij is in de griekse mythologie getrouwd met Pluto/Hades, de koning van de onderwereld. En dat is wat de Merovingian is. Want wie heeft er anders 2 vampiers in een kamertje zitten.
Wellicht heel laf, maar ik ben het hier volledig mee eens en heb er verder niets aan toe te voegen.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tettie schreef op 10 juni 2003 @ 14:21:
[...]

Wellicht heel laf, maar ik ben het hier volledig mee eens en heb er verder niets aan toe te voegen.
sorry voor mij -weinig- toevoegende post
maar moet je daar nu echt die hele lap tekst voor quoten :|

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 14:32 . Reden: typen is lastig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er vanuit dat de verschillende personages in de film verschillende basis elementen zijn.

The Architect symboliseert regel en orde.
The Oracle is de belichaming van keuze
En The One is hoop.

Deze elementen zijn de basis van iedere samenleving. Ik zie veel parallellen met "de doos van pandora".

Just my two cents ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 16:49:
...

En The One is hoop.

Deze elementen zijn de basis van iedere samenleving. Ik zie veel parallellen met "de doos van pandora".

Just my two cents ;)
Grappig, voor mijn gevoel mis ik dus: Liefde
In deel 1 was Neo al dood, totdat Trinity haar liefde betuigde (of is het betoog :?) aan Neo.

Ik heb vrijdag avond weer eens deel 1 gekeken. Het is echt grappig hoe je eye-openers ziet:

• The Oracle geeft wederom de keuze (ditmaal tussen de dood van Neo en Morpheus).
• Grappig detail dat Agent Smith zich al los trekt van de anderen (vanaf de 'ondervragings'-scene met Morpheus.

[ Voor 8% gewijzigd door BtM909 op 10-06-2003 17:00 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 13:40:
mag ik misschien 1 dingetje over neo als machine onderuithalen?
als hij een machine zou zijn en hij door de emp puls in deel 2 in coma zou zijn geraakt, waarom had de emp-puls in deel 1 dan gaan vat op hem?

naar mijn idee kan neo dus geen machine zijn.. (iig niet volgens de emp argumanten)
Dat valt wel te verklaren, op dat moment kwam hij net terug van de dood, je ziet ook dat hij eerst nog wat bewusteloos is, en dan zijn ogen opendoet.
Zeg maar hij was nog half in de matrix en half terug, daarom had de emp mischien niet zo'n invloed op dat moment, maar dat verklaart wel weer dat trinity geen robot is, want anders had zij wel in coma raken.
Dan kom ik toch weer terug op mijn bovenstaande verhaal.
Dan is gewoon de bedoeling dat trinity en neo een kind krijgen, en die kind is de nieuwe ras.
Maar ik zeg je dat hij een robot is, en dat hij helemaal geen krachten in de gewone wereld heeft, maar dat verklaart wel weer waarom hij zoveel krachten heeft in de matrix wereld, dat hebben de machines express gedaan.
Hij moet tenslotte overleven, want hij is de one, hij moet het doen, en geen andere.
De maker van de matrix weet dat de agenten in de matrix ijzersterk zijn, dus als ze neo niet zulkse krachten hadden gegeven, tja dan was het snel afgelopen.

En ik blijf er ook bij dat hij die sentenials niet vernietigde, dat deed die schip die er aan kwam, maar voor ons leek het zo, dat heet, op een dwaalspoor zetten, en daarom raakte neo in coma, omdat hij ook een machine is.
Net als smith(bane), ik geloof namelijk dat de mensen op zion allemaal machines zijn, alleen 23 mensen zijn echt.
Zion is een testplaats voor de machines, ik blijf erbij, wacht maar als deel 3 komt, en het blijkt zo te zijn, dat quote ik dit en het bovenstaande stuk, op dat moment, heb ik het dan fout, laat ik het ook horen, maar ik ben vrij zeker.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 16:49:
Ik ga er vanuit dat de verschillende personages in de film verschillende basis elementen zijn.

En The One is hoop.

Just my two cents ;)
Ik denk niet dat je matrix moet zien als een middeleeuws verhaal waarin de personen allegorien zijn. Veel van de verwijzingen zijn eerder aankleding. Wat heeft trinity bijvoorbeeld met de drie-eenheid te maken, niets.

Ook moet je niet de fout maken om te denken dat elk detail een stukje uit de puzzel is. De matrix is een eindelijk eens een aktie-science fiction met een verhaallijn. Toch bevat de matrix ook de nodige hollywood cliches. Denk maar aan de vechtpartijen, de achtervolgingsscenes, etc.

En ook de matrix bevat allerlei logische fouten.

Vraag:
waarom kon neo de agents aan het einde van deel I gewoon verpulveren, maar neemt hij ondanks zijn toegenomen krachten in deel II weer zijn toevlucht tot een ordinaire kloppartij?

Antwoord:
omdat we nog twee delen moeten volmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 02:31:
[...]

Ook moet je niet de fout maken om te denken dat elk detail een stukje uit de puzzel is. De matrix is een eindelijk eens een aktie-science fiction met een verhaallijn. Toch bevat de matrix ook de nodige hollywood cliches. Denk maar aan de vechtpartijen, de achtervolgingsscenes, etc.

En ook de matrix bevat allerlei logische fouten.
Precies, dat zeg je goed, je moet ook niet al te veel dingen erbij halen, en je moet ook niet overal te diep op ingaan, het is en blijft een amerikaanse betaalde film, die wil aktie en een happy end. ;)

En over die logische fouten heb je ook gelijk.

edit:

Dit was een stukje dat ik gevonden heb, en dat gaat over een vroege script van de brothers.
The May/June issue of Creative Screenwriting contains a fascinating article for fans of THE MATRIX films. In Jeff Goldsmith's six-page examination, the writer looks back at the first and second drafts of THE MATRIX as written by the Wachowski brothers and before the story had coagulated into the shooting draft. The Wachowskis' earlier scripts contain a number of story elements that were junked from the final product audiences saw in theaters, including Neo leaving a girlfriend and little brother behind in the Matrix, an explanation about the origins of the Matrix from a sentient computer program named Eve and different action sequences. One of the more interesting ideas revealed to have been included in these MATRIX early drafts is the idea that the Matrix runs from the years 1980 to 2009, then "reloads" back to 1980 and begins the cycle once again. That should sound familiar to RELOADED fans.

So could there be more ingredients from the discarded drafts we'll see return in THE MATRIX REVOLUTIONS? George Lucas did the same thing when he put together the story for THE PHANTOM MENACE, recycling ideas and names discarded from earlier drafts of STAR WARS. There is one intriguing idea mentioned in the Creative Screenwriting piece that could be used somewhere in REVOLUTIONS, namely Morpheus' revelation that the so-called real world may in fact be just another Matrix. It would certainly explain some of the unusual events we saw take place in RELOADED, such as Agent Smith's escape to the real world and Neo's new abilities.
Dit staat natuurlijk weer haaks op mijn theory, maar ja, daarom is discussieren ook zo leuk. ;)

Dit kan natuurlijk ook weer een (marketing) truuk zijn, om iedereen op het verkeerde spoor te zetten.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gods Lonely Man

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

Logische fouten (en andere fouten) zijn eigenlijk gewoon onvermijdelijk?
ook (of beter gezegd juist) bij zo'n groots opgezette film
Als je zo'n relatief complexe film heb dan kan het volgens mij niet anders dat er een aantal grote/groffe fouten in zitten. Deze worden vaak verhuld met een korte uitleg of snel door gaan over wat anders of actie

Neo kan toch ook geen robot zijn? in deel 1 is hij eerste verlamd door dat hij zijn lichaam nooit heeft gebruikt, en dan word hij helemaal onderzocht en schoongemaakt en spieren opgebouwd door electronische stimulatie etc. dus dan zouden ze het toch wel hebben opgemerkt als hij een robot zou zijn? (kan natuurlijk als Zion ook een matrix is, of het is een plot hole ook ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Vraag:
waarom kon neo de agents aan het einde van deel I gewoon verpulveren, maar neemt hij ondanks zijn toegenomen krachten in deel II weer zijn toevlucht tot een ordinaire kloppartij?
Antwoord: "upgrades".. zegt ie letterlijk de eerste keer dat ie weer agents tegenkomt in Reloaded :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, de merovingian een eerdere versie van Neo. Het klopt idd met de teksten van Persophone. Maar het rijmt niet met het verhaal van de Architect. Hoe kan het systeem opnieuw opstarten als de One dood gaat? En hoe kan de eerste Neo dan uit die cyclus van vernietiging ontsnappen? En hoe verklaar je het dat de merovingian zelf programma's kan schrijven? Neo kan dat niet. Bovendien zegt de Architect:

It is interesting reading your reactions. Your five predecessors (voorgangers) were by design based on a similar predication, a contingent (afdeling, onderdeel) affirmation (bevestiging) that was meant to create a profound (diepgaande) attachment (toevoegsel / hulpstuk) to the rest of your species, facilitating (vergemakkelijken) the function of the one. While the others experienced this in a very general way, your experience is far more specific. Vis-a-vis, love.

MAW: DE EERDERE ANOMALY'S KENDEN GEEN LIEFDE.

wat natuurlijk wel zou kunnen is dat de merovingian de One is uit de ALLEREERSTE matrix, degene die geweldig in de soep liep. Al is het natuurlijk maar de vraag of er behalve de architect nog wel iemand is die de 1e matrixen heeft meegemaakt. (een crash resulteert toch in algehele vernietiging??)

Maar stel dat de Merovingan echt een eerdere Neo is. Aan wiens kant staat hij dan? Die van het systeem? Dan dwarsboomt hij een collega (beetje bot gezegd, maar je weet wat ik bedoel) En waarom helpt Persophone hen dan.
Neo kan toch ook geen robot zijn? in deel 1 is hij eerste verlamd door dat hij zijn lichaam nooit heeft gebruikt, en dan word hij helemaal onderzocht en schoongemaakt en spieren opgebouwd door electronische stimulatie etc. dus dan zouden ze het toch wel hebben opgemerkt als hij een robot zou zijn?
Helemaal gelijk in. Acupunctuur toepassen op een robot lijkt me idd niet zo'n goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PsychoBoy schreef op 11 June 2003 @ 10:21:
Neo kan toch ook geen robot zijn? in deel 1 is hij eerste verlamd door dat hij zijn lichaam nooit heeft gebruikt, en dan word hij helemaal onderzocht en schoongemaakt en spieren opgebouwd door electronische stimulatie etc. dus dan zouden ze het toch wel hebben opgemerkt als hij een robot zou zijn? (kan natuurlijk als Zion ook een matrix is, of het is een plot hole ook ;))
Je hebt gelijk daarmee, maat toen smith(bane) in zijn handen snee, zag je ook bloed, het kan zijn dat de buitenste laag organisch is, en van binnen machine.
Zoals je ook in de animatrix zag, daar zag je ook een mens die robot bleek te zijn, het hoeft niet speciaal een machine van metaal te zijn, ze kunnen het verbeterd hebben, en hij had alleen maar wat spelden aan zijn lichaam.
Ze hebben hem om het zo maar te zeggen, niet geopereerd, of opengesneden.

Je moet niet in de termen denken van, oh robot, dat stuiten ze toch op een duur op een stuk blik, het zit een beetje meer geaffencieerde inelkaar. ;)
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 17:59:

Helemaal gelijk in. Acupunctuur toepassen op een robot lijkt me idd niet zo'n goed idee.
Kijk goed naar de animatrix, daar zie je het ook in.
Niet te kortzichtig zijn, het is en blijft een fantasie film, alles wat je in de film ziet kan niet, begrijp je. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals ik al zei heb ik de Animatrix filmpjes nooit gezien. Omdat ik gebonden ben aan een downloadlimiet kan ik niet alle filmpjes kijken. Welk filmpje bevestigt je theorie (of haalt de mijne onderuit)? Dan ga ik die downloaden.

Maar als hij een machine is, wat is dan zijn doel? Waarom is hij in de Matrix? (heb je vast al gezegd maar dan heb ik er overheen gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 19:51:
zoals ik al zei heb ik de Animatrix filmpjes nooit gezien. Omdat ik gebonden ben aan een downloadlimiet kan ik niet alle filmpjes kijken. Welk filmpje bevestigt je theorie (of haalt de mijne onderuit)? Dan ga ik die downloaden.

Maar als hij een machine is, wat is dan zijn doel? Waarom is hij in de Matrix? (heb je vast al gezegd maar dan heb ik er overheen gelezen)
Download The second Ranaissance 1 & 2, dat zijn de beste filmpjes. Anders download je nu de 1 en over een tijdje de 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn de beste, maar zijn het ook de filmpjes waar ik iets aan heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_bruin
  • Laatst online: 31-05-2021
Mensen let op!
De Animatrix zijn een eigen interpretatie van de Matrix van de makers en ademen dus dezelfde sfeer uit, maar ze zijn zeker GEEN uitleg van het verhaal van de Matrix.
Overigens kun je sinds deze week ook de DVD van de Animatrix kopen en hoef je ze dus niet te downloaden.
Ze zijn wel erg de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

John_Bruin schreef op 12 June 2003 @ 09:55:
Mensen let op!
De Animatrix zijn een eigen interpretatie van de Matrix van de makers en ademen dus dezelfde sfeer uit, maar ze zijn zeker GEEN uitleg van het verhaal van de Matrix.
Das nieuw voor mij :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn geen interpretatie, de warchowski (of hoe je het ook schrijft) bros. hebben er daarom ook bewust aan meegeschreven, zodat het klopt met het verhaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gods Lonely Man

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

het zou kunnen dat de Merovingan eerste Neo was, zijn bendeleden waren geloof ik de eerste "agents", dat zijn geest is blijven hangen toen zijn lichaam werd vernietigd, dat deze kan bestaan zonder een lichaam (net zo als wanneer neo dood gaat in matrix part 1 zijn geest geen echte invloed heeft op zijn lichaam alleen dan andersom)

je hebt alleen gezien dat ze naalden in hem steken maar denk dat ze wel wat meer testen bloed, hartslag, hersenactivieteit, enzo hebben getest :? maar oke blijft film en misschien hele geavanceerde/bio andriod zou kunnen. zitten grotere gaten in het verhaal.....

Maar weet trouwens niet of er zoveel ontwikkelingen zullen plaats vinden (zullen uiteraard losse eindjes aan elkaar geknopen worden), want Revolutions zou een all out war movie worden had ik gelezen, merendeel buiten de matrix, dus hebben ze wel zoveel tijd om zulke toch wel grote twisten er in te bouwen? Het moet wel allemaal worden uitgelegd, lijkt mij? Hoe wel speculatie natuurlijk een leuk tijd bedrijf is (zie 7 pagina's van deze thread ;))

Animatrix is wel onder toe zient oog van de broertjes gemaakt/geschreven
ze hebben er 4 helemaal zelf geschreven. De rest alleen gekeken of verhaal in in tegenspraak ligt met hun ideeen/verhaal/wereld

The second Ranaissance 1 & 2 komen uit de database van de machines (in het filmpje zelf dus) dus zou niet waarkunnen zijn :? misschien als onderdeel van de Prophecy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zou kunnen dat de Merovingan eerste Neo was, zijn bendeleden waren geloof ik de eerste "agents"
hmmm, agents die werken voor Neo...
Right....

Bij mij blijft de vraag aan wiens kant de Merovingian dan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom is die merovingan zo belangrijk volgens jullie??? Mss speelt hij neit eens mee in de derde film :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 19:51:

Ten eerste is het echt niet mijn bedoeling om jouw theory onderuit te halen, als ik zo overkwam, dan sorry, maar het is echt niet mijn bedoeling, voor het zelfde heb ik het fout.
En met de animatrix bedoel ik dus The second Ranaissance 1 & 2, die zijn het beste, daar wordt je het 1 en andere uitgelegt, zoals hoe het zover gekomen is.
En daar zie je ook in dat de mensen de machines als een soort slaven eerst gebruikten, als bediende, partner robot, en tot op een dag er iets misgaat en de robot een mens dood.
Maar ik heb ook een andere kleine theory, laten we er van uitgaan dat zion toch een matrix is, en neo heeft dat door op het laatst, kan het dan niet zijn dat op het moment dat die het door krijgt, wakker wordt in de echte wereld(die wij dan nog niet gezien hebben).
Dat hij daarom flauw valt, omdat hij dus nu echt wakker wordt, ik weet niet, ik zit gewoon wat te brainstormen hier. :)
John_Bruin schreef op 12 June 2003 @ 09:55:
Mensen let op!
Overigens kun je sinds deze week ook de DVD van de Animatrix kopen en hoef je ze dus niet te downloaden.
Ze zijn wel erg de moeite waard.
Dit is dus niet waar, alles hoort bijelkaar zowel de animatrix de spel als de films, en de animatrix vertelt je zeker wel de geschiedenis van de matrix.
Bepaalde delen ervan, andere delen zijn lostaande verhalen, maar die toch ook weer bij de film horen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 15:47:
waarom is die merovingan zo belangrijk volgens jullie??? Mss speelt hij neit eens mee in de derde film :?
omdat merovian de confrontatie uit de weg gegaan is in deel II. Maar de kracht van zijn aartsengelen werpt een schaduw vooruit over wat er straks in de directe confrontatie komen gaat.

Als neo christus is, dan merovian de anti-christ. Een anti-christ die ontstaan is uit een christus die bedorven is. Komt dit thema bekend voor?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 16:06:
[...]

omdat merovian de confrontatie uit de weg gegaan is in deel II. Maar de kracht van zijn aartsengelen werpt een schaduw vooruit over wat er straks in de directe confrontatie komen gaat.

Als neo christus is, dan merovian de anti-christ. Een anti-christ die ontstaan is uit een christus die bedorven is. Komt dit thema bekend voor?
Hier heb ik zelf ook aan gedacht, en ook dat kon wel eens waar zijn, want dat kan je er inderdaad uithalen.
Dat vindt ik ook zo mooi aan de matrix, je kan er lekker op brainstormen.

En nog wat die oracle zegt steeds tegen neo van dat hij de keuze al gemaakt heeft, maar dat hij nu nog moet begrijpen waarom hij het gemaakt heeft.
Dat valt weer uit te leggen als neo een machine is, namelijk dat hij zo geprogammeerd is, dus de keuze is al geprogammeerd, alleen nu nog de emotie de bij, en dan heb je een perfecte.......

/me Zucht, het blijft moeilijk.;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste is het echt niet mijn bedoeling om jouw theory onderuit te halen, als ik zo overkwam, dan sorry, maar het is echt niet mijn bedoeling, voor het zelfde heb ik het fout.
Nee, zo kwam je absoluut niet over. Maar ik wil mijn theorie graag zo compleet en kloppend mogelijk maken en als er een Animatrix filmpje is dat zorgt dat ik mijn theorie moet aanpassen zie ik die dus graag...
Maar ik heb ook een andere kleine theory, laten we er van uitgaan dat zion toch een matrix is, en neo heeft dat door op het laatst, kan het dan niet zijn dat op het moment dat die het door krijgt, wakker wordt in de echte wereld(die wij dan nog niet gezien hebben).
dat is interessant. Ik vraag me alleen af wat er met Agent Smith aan de hand is. Hij en Neo zijn verbonden. Om het voor het gewone publiek enigszins simpel te houden ga ik er vanuit dat zij zich op dezelfde plek/in dezelfde wereld bevinden. Maar als Neo naar de echte wereld is, waar is Smith dan. Hij is een stuk software, dus hij kan daar niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 17:20:
Nee, zo kwam je absoluut niet over. Maar ik wil mijn theorie graag zo compleet en kloppend mogelijk maken en als er een Animatrix filmpje is dat zorgt dat ik mijn theorie moet aanpassen zie ik die dus graag...
.
Ja ik wou dat er een manier was zo dat je die filmpjes ook even kan bekijken, want het is wel de moeite waard, omdat daar ook veel in uitgelegt wordt.
dat is interessant. Ik vraag me alleen af wat er met Agent Smith aan de hand is. Hij en Neo zijn verbonden. Om het voor het gewone publiek enigszins simpel te houden ga ik er vanuit dat zij zich op dezelfde plek/in dezelfde wereld bevinden. Maar als Neo naar de echte wereld is, waar is Smith dan. Hij is een stuk software, dus hij kan daar niet komen.
Klopt, zat ik ook inmiddels aan te denken.
Ik heb er mischien een verklaring voor, dat is omdat ze dus met elkaar verbonden zijn, en omdat neo(laten we dat even aannemen) dus echt wakker is geworden, en omdat zijn(laten we zeggen) matrix lichaam neervalt, bane ook neervalt.
Een andere verklaring kan zijn omdat dus die schip is aangevallen, dat bane daardoor gewoon even bewusteloos is, en dat het meer toeval is.

edit:

Kijk, iedereen gaat er van uit, dat de coma van neo en bane met elkaar te maken heeft, dat hoeft natuurlijk niet.
Dat het toeval hem meer zit, dat ze op het zelfde schip belandt zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 18:08:
Kijk, iedereen gaat er van uit, dat de coma van neo en bane met elkaar te maken heeft, dat hoeft natuurlijk niet.
Dat het toeval hem meer zit, dat ze op het zelfde schip belandt zijn.
ja, nou je het zegt: Bane ligt al in coma lang voor Neo in coma raakt. Dus wat je zegt zou kunnen.

Het is dan natuurlijk absoluut koffiedik kijken wat er zich buiten de Zion-matrix bevindt en hou Neo de anderen uit de Matrix bevrijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 17:20:
Smith stelt de duivel voor. Veel mensen zien de duivel als de tegenstrever van God, maar de duivel is een instrument van God om mensen op de proef te stellen. Zo geeft God de duivel allerlei opdrachten om Job op de proef te stellen. En God geeft ook de duivel de opdracht om Christus op de proef te stellen. Bij Christus was dit een voorbereiding op de werkelijke krachtproef die later kwam.

Smith enige doel in het bestaan is om Neo op de proef te stellen en zo rijp te maken voor de echte krachtproef. Dat bedoelt smith als hij zegt dat hun levens met elkaar verbonden zijn. Smith zou niet bestaan zonder neo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, ik zie de verbanden wel tussen de matrix en de bijbel, maar de 2-matrices theorie maakt die verbanden overbodig. De Prophecy en de overlevingsdrang van het systeem verklaren alles.
Smith enige doel in het bestaan is om Neo op de proef te stellen en zo rijp te maken voor de echte krachtproef. Dat bedoelt smith als hij zegt dat hun levens met elkaar verbonden zijn. Smith zou niet bestaan zonder neo.
Zo zie je maar dat je een bepaald gegeven op twee manieren kan uitleggen. Ik zie de agenten als instrumenten van het systeem om de missie van de One voor de One zelf moeilijk en dus realistisch/geloofwaardig te maken.

Ik kon mijn nieuwschierigheid niet bedwingen en ben nu de 2 animatrix filmpjes aan het downen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 20:19:
Ik zie de agenten als instrumenten van het systeem om de missie van de One voor de One zelf moeilijk en dus realistisch/geloofwaardig te maken.
Dat is ook zo. Het systeem is namelijk God, ik dacht dat smith dat al in deel I heeft uitgelegd. Het systeem/God stelt neo/Christus op de proef middels smith/Satan.

De uiteindelijke proef: neo moet zichzelf (zijn alter ego merovian) overwinnen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 19:54:
[...]

Smith stelt de duivel voor. Veel mensen zien de duivel als de tegenstrever van God, maar de duivel is een instrument van God om mensen op de proef te stellen. Zo geeft God de duivel allerlei opdrachten om Job op de proef te stellen. En God geeft ook de duivel de opdracht om Christus op de proef te stellen. Bij Christus was dit een voorbereiding op de werkelijke krachtproef die later kwam.

Precies, smith en neo kunnen op een heel andere manier met elkaar verbonden zijn dan wij denken, zo als bellopheron(trouwens mooie nickname) al terecht opmerkte bane(smith) lag eerder in coma dan neo.
Dus ik denk dat ze niet tegelijk in coma zijn geraakt, en wie zegt dat smith(bane) in coma ligt, mischien is die wel gewoon bewusteloos van de aanval op zijn schip.
Ik denk eerder dat ze ons op het laatst willen zeggen dat smith bij neo nu op de zelfde schip zit, inplaats van samen in coma geraakt te zijn.
En dat opent weer andere perspectiefen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 20:53 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhysicsRules

PhysicsRules

Ik heb net Renaissance deel 1 van de Animatrix gezien. Vandaar de volgende losse flodder:

De eerste stad van de robots heet 01, zero-one. Lijkt dat niet verdraaid veel op Zion???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 20:37:
[...]Dat is ook zo. Het systeem is namelijk God, ik dacht dat smith dat al in deel I heeft uitgelegd. Het systeem/God stelt neo/Christus op de proef middels smith/Satan.

De uiteindelijke proef: neo moet zichzelf (zijn alter ego merovian) overwinnen.
Als Smith dat zei heb ik dat gemist.

Wat jouw verhaal zo geloofwaardig maakt:
Als het zo is zoals jij zegt, is de merovingian niet een onderdeel van de prophecy, (dus een onderdaan van de Architect). Dan is de Architect ook een programma geschreven door de Merovingian (en wie is het enige personage van wie we weten dat hij software kan schrijven?? Juist...) De rollen draaien om. De alwetende meester van de Matrix (de architect) is niet wie hij zegt dat hij is. Hij is maar een radertje in de grote machine. Dat is dus een totale (en zeer onverwachte) plotwending. Ideaal voor een film.

Wat is de rol van Persophone hierin?

Hebben jullie trouwens de teaser van the Matrix: revolutions gezien? Smith speelt daarin een zeer prominente rol. En geen seconde screentime voor de Merovingian...
bellopheron(trouwens mooie nickname)
weet je ook wat het betekent/waar het vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trouwens, de animatrix is binnen:

*.mov

Wat moet ik daarmee?

edit:

laat maar. Quicktime...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 21:11:
trouwens, de animatrix is binnen:

*.mov

Wat moet ik daarmee?
quicktime gebruiken, en over je nickname, ik heb de naam eerder gehoord gelezen, en elke keer als ik jouw nickname zag staan, begon ik weer te denken waar ik dat eerder heb gezien, en ik kan er maar niet opkomen.
PhysicsRules schreef op 12 June 2003 @ 21:01:
Ik heb net Renaissance deel 1 van de Animatrix gezien. Vandaar de volgende losse flodder:

De eerste stad van de robots heet 01, zero-one. Lijkt dat niet verdraaid veel op Zion???
Ja. ;)

[ Voor 141% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 21:19:
quicktime gebruiken, en over je nickname, ik heb de naam eerder gehoord gelezen, en elke keer als ik jouw nickname zag staan, begon ik weer te denken waar ik dat eerder heb gezien, en ik kan er maar niet opkomen.
Ja. ;)
Off-topic, maar volgens mij is dat het anti-middel tegen de genetisch gemanipuleerde ziekte Chimera uit de film "Mission Impossible 2"

[ Voor 5% gewijzigd door Christiaan op 12-06-2003 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChristiaanVerwijs schreef op 12 juni 2003 @ 21:22:
[...]

Off-topic, maar volgens mij is dat het anti-middel tegen de genetisch gemanipuleerde ziekte Chimera uit de film "Mission Impossible 2"
Nou je het zegt, komt mij dat wel bekend voor, ik heb de film hier niet liggen, maar het begint wel wat te dagen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gods Lonely Man

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

Bellopheron
die naam komt uit de griekse mythologie.

het verhaal van Pegasus, je weet wel dat vliegende paard, Bellopheron was de held die hem bereed om het drie koppige monster Chimera te doden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhysicsRules schreef op 12 juni 2003 @ 21:01:

Scherp opgemerkt!

Even freewheelen. Het beeld van de matrix wordt sterk bepaald door wat morpheus daarover in deel 1 heeft verteld. Maar morpheus kennis is weer gevoed door bijv. het orakel dat weer een programma blijkt te zijn. Je mag die kennis dus wantrouwen.

Ik vind de ontstaansgeschiedenis zoals die in deel I wordt geschetst nogal onwaarschijnlijk. Machines die oorlog voeren met de mens en hen gebruiken als energiebron. Wat dacht je van het volgende: kernoorlog of komeetinslag dwingt mensen ondergronds (naar zion). Dit bestaan is voor velen psychisch te zwaar. zij ontvluchten de realiteit door zich aan te sluiten op een computer die een realiteit simuleert, waarin mensen weer aan het oppervlak kunnen lopen etc.

Probleem: te weinig prikkels, uitdagingen, avontuur. mensen worden gek van verveling. Het hoofdprogramma van de computer die zelf een kunstmatige intelligentie bezit, maakt andere programma's om de mensen geestelijk gezond te krijgen etc. Dit culmineert uiteindelijk in een hele nieuwe mythologie en een strijd tussen mensen en machines. Omdat het computers nogal aan fantasie ontbreekt, heeft die geschiedenis een sterk cyclisch karakter met archaische elementen.

Niet alleen virtual reality, maar virtual history, virtual mythology etc.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gods Lonely Man

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 23:04:
Ik vind de ontstaansgeschiedenis zoals die in deel I wordt geschetst nogal onwaarschijnlijk. Machines die oorlog voeren met de mens en hen gebruiken als energiebron. Wat dacht je van het volgende: kernoorlog of komeetinslag dwingt mensen ondergronds (naar zion). Dit bestaan is voor velen psychisch te zwaar. zij ontvluchten de realiteit door zich aan te sluiten op een computer die een realiteit simuleert, waarin mensen weer aan het oppervlak kunnen lopen etc.

Probleem: te weinig prikkels, uitdagingen, avontuur. mensen worden gek van verveling. Het hoofdprogramma van de computer die zelf een kunstmatige intelligentie bezit, maakt andere programma's om de mensen geestelijk gezond te krijgen etc. Dit culmineert uiteindelijk in een hele nieuwe mythologie en een strijd tussen mensen en machines. Omdat het computers nogal aan fantasie ontbreekt, heeft die geschiedenis een sterk cyclisch karakter met archaische elementen.

Niet alleen virual reality, maar virual history, vitual mythology etc.
nice theorie :*)

tja als alles wat ze weten van de matrix ook niet waar is net als de prophecy
zou dat best kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PsychoBoy schreef op 12 juni 2003 @ 22:31:
Bellopheron

het verhaal van Pegasus, je weet wel dat vliegende paard, Bellopheron was de held die hem bereed om het drie koppige monster Chimera te doden
offtopic:
Dat is het, ik lees namelijk veel griekse mythologie, mooie verhalen zijn dat, maar ik heb ook even nagevraagd, en het komt ook idd in mission impossible 2 voor, zoals ChristiaanVerwijs zegt.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm.... ff mijn theorie op de matrix vertellen:

Nu tot Neo de Sentinals "voelt" heb ik het idee dat hij beseft dat er een Matrix in de Matrix is.....

ff uitlegen:

Ik heb de DVD van de Animatrix gekeken en volgens de Renisance II worden de mensen overgenomen door de robots. Waarom kan het niet zo zijn dat de mensen in een Matrix weer nieuwe robots bouwen die voor hun werken en die zich zelf ook bewuster worden... Een matrix in de Matrix ...

Tot Smith en Neo met elkaar te maken hebben dat geloof ik ook wel het zijn gezworen vijanden. Maar hoe dat zich in de derde film laat zien dat weet ik nog niet...

FF melden voor de liefhebbers van de ANImatrix de dvd ligt in de winkels met de eerste 9 filmpjes.... zit ook nog andere shit bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik vind, nog steeds, een matrix in een matrix een te simpel verhaal...

Daarnaast is de DVD ook al bij meerdere videotheken te huur. Ik heb hem gisteravond gehuurd en bekeken en moet zeggen dat ik lichtelijk verward ben van een filmpje (volgens mij Beyond).

In dit filmpje zie je een robot die 'gevangen' wordt genomen. Hij wordt 'geleerd' dat mensen goed zijn, bla bla bla.

Uiteindelijk helpt hij ook de mensheid tegen de robots. Wat is daar nu de bedoeling van? Gaan uiteindelijk de machines hun eigen ondergang bewerkstelligen (vechtend tegen elkaar ondergaan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien is het een simple verhaal een matrix in een matrix... maar hoe wil je het anders vertellen. Mischien is Neo wel half robot half mens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, nog een andere theorie.

In deel 1 van de matrix, wil smith, als smith morpheus gevangen houdt, de code van de mainframe of zion, wat bedoelt hij met die code.
Het kan ook zijn, dat zion wel een matrix is, alleen niet bestuurd door de machines, maar door de mensen, en dat daarom smith de code wou van morpheus.
Dat smith, met die code de zion matrix beinvloeden kan of iets anders, dat verklaart ook weer dan wat de architect zegt, met dat zion al 5 keer vernietigt is.
Wat ik wil zeggen dus, dat zion wel een matrix is, maar niet bestuurd door de machines, maar door de mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 12:38:
Oke, nog een andere theorie.

In deel 1 van de matrix, wil smith, als smith morpheus gevangen houdt, de code van de mainframe of zion, wat bedoelt hij met die code.
Het kan ook zijn, dat zion wel een matrix is, alleen niet bestuurd door de machines, maar door de mensen, en dat daarom smith de code wou van morpheus.
Dat smith, met die code de zion matrix beinvloeden kan of iets anders, dat verklaart ook weer dan wat de architect zegt, met dat zion al 5 keer vernietigt is.
Wat ik wil zeggen dus, dat zion wel een matrix is, maar niet bestuurd door de machines, maar door de mensen.
Ik geloof niet in een matrix in een matrix en evenmin in twee matrixen. Je kunt ook hier de theorie van Occam`s razor toepassen. Als het niet nodig is om meer dan 1 matrix te veronderstellen moet je dat ook niet doen. Ofwel maak dingen niet ingewikkelder dan noodzakelijk. De mooiste afloop van een film is natuurlijk als we straks allemaal zeggen: was het zo simpel, waarom hebben we dat niet gezien?

The matrix is gewoon een virtuele realiteit waar ook zion deel van uitmaakt. Het hele idee dat neo op twee nivo's opereert, zowel fysiek als virtueel hoort gewoon bij die ene virtuele realiteit.

De beste aanwijzing daarvoor is dat neo in de "fysieke" realiteit ineens dezelfde soort bovenmenselijke machten krijgt als in de virtuele. Tenzij jullie werkelijk in wonderen geloven, zou je dit toch moeten verwerpen als onmogelijk.

De conclusie is dus onvermijdelijk dat er geen "fysieke" realiteit voor neo bestaat, alleen maar een virtuele. Dat is wat de orakel bedoelt, als ze zegt je weet het wel, maar je moet het alleen nog ontdekken en het staat allang vast etc.

Een andere aanwijzing is het orakel een computer programma is. Je haar het beste zien als jesaja (de profeet die de messias voorspelde) en morpheus als joahnnes de doper. (de wegvoorbereider van christus). Morpheus voelt alleen maar dat alles is voorbestemd en dat verkondigt hij ook, maar het orakel weet het. Net als Joahnnes zich op jesaja baseerde, baseert morpheus zich op het orakel. Maar het orakel is geen mens en daarom is neo dat evenmin. Want wij kijken naar een virtuele nabootsing van het bijbelverhaal. Voor het waarom heb ik eerder een mogelijke verklaring gegeven.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Helaas deze theorie wordt ontkracht door de Second Rennaisance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tec schreef op 13 June 2003 @ 13:23:
Helaas deze theorie wordt ontkracht door de Second Rennaisance.
vertel meer!

Ik vraag me overigens wel af hoe je binnen een virtuele realiteit ooit kan weten wat waar en echt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gods Lonely Man

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

is matrix in een matirx wel zo simpel?

het is de conclusie waar de meeste mensen op uitkomen, maar vergeleken met het alternatief?
matrix in matrix zou betekenen dat de hele strijd voor niets zou zijn dat ze een hopeloze en (nutteloze!) strijd aan het voeren zijn.

if they lose they lose if they win they lose, there is noway they can win

zelf al zou Neo wakker worden in de echte wereld heeft dat dan nut? (een antwoord in de veronderstelling dat de matrix er net zo is als in de matrix zelf, iemand die het volgt :P) dan zou Neo de enigste zijn die wakker is. En als hij dan word los gekoppeld dan word hij gedood hoogst waarschijnlijk. Want wat zou het nut zijn om hem inleven te laten? voor hem ook een "Zion" bouwen en van hem leren?
lijkt me erg overbodig/inefficient enzo

dus overbodige strijd, hopeloze situatie want ze realiseren wel de waarheid maar er is niets aan te doen.. zou opzich best een sterk einde zijn toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

PsychoBoy schreef op 13 juni 2003 @ 13:39:
dus overbodige strijd, hopeloze situatie want ze realiseren wel de waarheid maar er is niets aan te doen.. zou opzich best een sterk einde zijn toch? :)
Vind je dat zelf een 'Amerikaans' einde?

Wat denk je zelf :)

Dikke gevechten, grote ontploffingen, etc.

Meeste mensen vonden Reloaded niet zo bijzonder qua special effects, maar ik las in een interview dat er in de eindscene van deel 3 een geheel nieuw effect gebruikt zou worden.

Lijkt me niet-amerikaans om dan de slechte te laten winnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gods Lonely Man

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

BtM909 schreef op 13 June 2003 @ 13:45:

Vind je dat zelf een 'Amerikaans' einde?

Wat denk je zelf :)

Dikke gevechten, grote ontploffingen, etc.

Meeste mensen vonden Reloaded niet zo bijzonder qua special effects, maar ik las in een interview dat er in de eindscene van deel 3 een geheel nieuw effect gebruikt zou worden.

Lijkt me niet-amerikaans om dan de slechte te laten winnen!
nope lijkt me inderdaad niet amerikaans om slechte te laten winnen --> daarom vind ik het ook een sterk einde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 13:29:
[...]

vertel meer!

Ik vraag me overigens wel af hoe je binnen een virtuele realiteit ooit kan weten wat waar en echt is?
Nou de second rennaisance beschrijft hoe de machines de mensen overgenomen hebben.. het beste kun je gewoon even de trailer daarvan bekijken dan heb je gelijk alles gezien. http://www.intothematrix.com/

In het kort:
- Mens vind AI uit
- AI doet al het zware rot werk voor Mens
- 1 AI wordt slim en pikt het niet langer vermoord zijn meester
- Rechtzaak tegen die AI
- AI wordt ter dood veroordeeld zonder dat er lang over nagedacht is, geen eerlijk proces
- Rellen van AI's tegen mensen, 1000en AI's worden afgemaakt
- AI's druipen af en stichten een stad in het midden oosten genaamd Zero One
- De AI's produceren produkten waarmee de mens niet kan concureren
- Mens houd schepen van AI's tegen
- AI's vragen of het mogelijk is de aarde in 2 stukken te verdelen
- Mens vind van niet
- Mens nuked Zero One en scorched the skies
- AI's vinden dat niet leuk
- Oorlog
- AI prevails, maar heeft energie nodig, begint te experimenteren op de gewonden van de oorlog
- The Matrix wordt aangelegd

Das het ongeveer. :)

[ Voor 4% gewijzigd door tec op 13-06-2003 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gods Lonely Man

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

ow en Smith word volgens mij bijna 99% zeker de persoon tegen wie Neo vecht in het all-out gevecht in Revolutions, ze vreemd zijn als het niet zo zou zijn,

vriend van mij vond de actie overdreven :'(

special effect vond ik zelf erg goed, alleen virtual neo viel zwaar tegen, Final Flight was veel realistischer eigenlijk, schijnt dat Revolutions voor een heel groot deel op eens 100% virtuel word, hoop dat ze dat beter hebben aangepakt :/

edit:
verkeerde smillie, en nul vergeten

[ Voor 7% gewijzigd door Gods Lonely Man op 13-06-2003 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

PsychoBoy schreef op 13 June 2003 @ 13:59:
...schijnt dat Revolutions voor een heel groot deel op eens 10% virtuel word, hoop dat ze dat beter hebben aangepakt :/
Ik weet wel dat the Oracle overleed tijdens de opnames van Revolutions en dat ze met een creatieve draai haar rol hebben veranderd. Zal dat ook in die 10% vallen?

[ Voor 30% gewijzigd door BtM909 op 13-06-2003 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gods Lonely Man

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

BtM909 schreef op 13 June 2003 @ 14:02:
[...]

Ik weet wel dat the Oracle overleed tijdens de opnames van Revolutions en dat ze met een creatieve draai haar rol hebben veranderd. Zal dat ook in die 10% vallen?
sorry 10% moest 100% zijn
typo |:(

nee The Oracle is vervangen door iemand anders, ben haar naam kwijt :?

edit: Mary Alice heet de vervangster

[ Voor 5% gewijzigd door Gods Lonely Man op 13-06-2003 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bellopheron
offtopic:
bijna. De Griekse held die Chimeara doodde heette Bellerophon. (dat is idd de naam van het middel in M-I:2.) Bellopheron is daar een variant op met in het achterhoofd: Bellum= latijn voor Oorlog en Phero= grieks voor ontvluchten ofwel vrezen

Maar dat terzijde
Smith gelooft als agent, gekoppeld aan het systeem, heilig in zijn missie de One tegen te houden en Zion te vernietigen. Dus wil hij die code hebben.

Maar stel dat de Zion-matrix bestuurd wordt door mensen. Wat is hun doel? Bestuderen hoe mensen zouden leven en reageren op een onderdrukking door machines?
zelf al zou Neo wakker worden in de echte wereld heeft dat dan nut? (een antwoord in de veronderstelling dat de matrix er net zo is als in de matrix zelf, iemand die het volgt ) dan zou Neo de enigste zijn die wakker is. En als hij dan word los gekoppeld dan word hij gedood hoogst waarschijnlijk.
het antwoord ligt in wat the Architect zegt. Hij geeft hem de keuze. Deur 1 is de oneindige cyclus. Deur 2 is het doorbreken van die cyclus, met als risico het uitroeien van de gehele mensheid.

Ik heb nu beide Second Renaissance delen gezien. Wat me opvalt is dat er met geen woord wordt gerept over Zion...
nope lijkt me inderdaad niet amerikaans om slechte te laten winnen --> daarom vind ik het ook een sterk einde
o so true...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer even freewheelen:

Iedereen praat maar over de matrix en matrix in matrix en dubbele matrix. Maar wat is de matrix eigenlijk? Is het toekomstmuziek. Welnee, de matrix bestaat nu al in de vorm van online gaming. bijv. wolvenstein. Mensen pluggen in en opereren in een virtuele omgeving waarin zij strijden tegen andere ingeplugde mensen en bots, die intelligente programma’s zijn die tegenstanders emuleren.

Elke spel verloopt volgens een bepaald vooropgezet scenario, precies zoals in de matrix. Bij de matrix bestaat dat scenario uit een strijd tussen mensen en robots. Als het spel voltooid is wordt, het opnieuw gewoon weer vanaf het begin opgestart. (de cycli).

Wie is neo? Is het een mens die het spelletje alweer voor de zoveelste keer speelt, maar de eerdere instanties vergeten is. Of is het een bot die bewustzijn verkregen heeft en bij elke cyclus wat slimmer wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik ook denk is dit, in de eerste deel zei the oracle tegen neo:Are you the One? I don't think so, maybe in another life, neo ging toch dood, en stond weer op, dat is zijn another life.
Wat ik dus denk is dat er iets gebeurd is toen neo dood ging in deel 1, en een paar sec later weer opstond, daar is iets gebeurd met neo, en toen was hij ook ineens de one.
Dat zelfde kan ook gebeurd zijn nu met trinity, omdat zei ook weer opstond, maar wat er precies gebeurd is, daar laat ik mijn hersens nog even verder over kraken. :)

/me Pffff, moeilijk, moeilijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 16:18:
[...]
Wat ik dus denk is dat er iets gebeurd is toen neo dood ging in deel 1, en een paar sec later weer opstond, daar is iets gebeurd met neo, en toen was hij ook ineens de one.
Dat zelfde kan ook gebeurd zijn nu met trinity, omdat zei ook weer opstond, maar wat er precies gebeurd is, daar laat ik mijn hersens nog even verder over kraken. :)
Of is er een moraal doorheen gedrenkt, alzijnde liefde. Tot en met Revolutions zijn er 2 mensen doodgegaan (Neo en Trinity) die beide door de "liefde" van elkaar weer tot leven zijn gekomen.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.