Filosofie: What is the matrix??! *spoiler warning*

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.669 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 19:54:
[...]

Smith stelt de duivel voor. Veel mensen zien de duivel als de tegenstrever van God, maar de duivel is een instrument van God om mensen op de proef te stellen. Zo geeft God de duivel allerlei opdrachten om Job op de proef te stellen. En God geeft ook de duivel de opdracht om Christus op de proef te stellen. Bij Christus was dit een voorbereiding op de werkelijke krachtproef die later kwam.

Smith enige doel in het bestaan is om Neo op de proef te stellen en zo rijp te maken voor de echte krachtproef. Dat bedoelt smith als hij zegt dat hun levens met elkaar verbonden zijn. Smith zou niet bestaan zonder neo.
Precies, smith en neo kunnen op een heel andere manier met elkaar verbonden zijn dan wij denken, zo als bellopheron(trouwens mooie nickname) al terecht opmerkte bane(smith) lag eerder in coma dan neo.
Dus ik denk dat ze niet tegelijk in coma zijn geraakt, en wie zegt dat smith(bane) in coma ligt, mischien is die wel gewoon bewusteloos van de aanval op zijn schip.
Ik denk eerder dat ze ons op het laatst willen zeggen dat smith bij neo nu op de zelfde schip zit, inplaats van samen in coma geraakt te zijn.
En dat opent weer andere perspectiefen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 20:53 . Reden: typo's ]

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 07:26

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

Ik heb net Renaissance deel 1 van de Animatrix gezien. Vandaar de volgende losse flodder:

De eerste stad van de robots heet 01, zero-one. Lijkt dat niet verdraaid veel op Zion???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 20:37:
[...]Dat is ook zo. Het systeem is namelijk God, ik dacht dat smith dat al in deel I heeft uitgelegd. Het systeem/God stelt neo/Christus op de proef middels smith/Satan.

De uiteindelijke proef: neo moet zichzelf (zijn alter ego merovian) overwinnen.
Als Smith dat zei heb ik dat gemist.

Wat jouw verhaal zo geloofwaardig maakt:
Als het zo is zoals jij zegt, is de merovingian niet een onderdeel van de prophecy, (dus een onderdaan van de Architect). Dan is de Architect ook een programma geschreven door de Merovingian (en wie is het enige personage van wie we weten dat hij software kan schrijven?? Juist...) De rollen draaien om. De alwetende meester van de Matrix (de architect) is niet wie hij zegt dat hij is. Hij is maar een radertje in de grote machine. Dat is dus een totale (en zeer onverwachte) plotwending. Ideaal voor een film.

Wat is de rol van Persophone hierin?

Hebben jullie trouwens de teaser van the Matrix: revolutions gezien? Smith speelt daarin een zeer prominente rol. En geen seconde screentime voor de Merovingian...
bellopheron(trouwens mooie nickname)
weet je ook wat het betekent/waar het vandaan komt?

Verwijderd

trouwens, de animatrix is binnen:

*.mov

Wat moet ik daarmee?

edit:

laat maar. Quicktime...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 21:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 21:11:
trouwens, de animatrix is binnen:

*.mov

Wat moet ik daarmee?
quicktime gebruiken, en over je nickname, ik heb de naam eerder gehoord gelezen, en elke keer als ik jouw nickname zag staan, begon ik weer te denken waar ik dat eerder heb gezien, en ik kan er maar niet opkomen.
PhysicsRules schreef op 12 June 2003 @ 21:01:
Ik heb net Renaissance deel 1 van de Animatrix gezien. Vandaar de volgende losse flodder:

De eerste stad van de robots heet 01, zero-one. Lijkt dat niet verdraaid veel op Zion???
Ja. ;)

[ Voor 141% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 21:23 ]

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 21:19:
quicktime gebruiken, en over je nickname, ik heb de naam eerder gehoord gelezen, en elke keer als ik jouw nickname zag staan, begon ik weer te denken waar ik dat eerder heb gezien, en ik kan er maar niet opkomen.
Ja. ;)
Off-topic, maar volgens mij is dat het anti-middel tegen de genetisch gemanipuleerde ziekte Chimera uit de film "Mission Impossible 2"

[ Voor 5% gewijzigd door Christiaan op 12-06-2003 21:23 ]

Verwijderd

ChristiaanVerwijs schreef op 12 juni 2003 @ 21:22:
[...]

Off-topic, maar volgens mij is dat het anti-middel tegen de genetisch gemanipuleerde ziekte Chimera uit de film "Mission Impossible 2"
Nou je het zegt, komt mij dat wel bekend voor, ik heb de film hier niet liggen, maar het begint wel wat te dagen bij mij.

• Gods Lonely Man
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02-2024

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

Bellopheron
die naam komt uit de griekse mythologie.

het verhaal van Pegasus, je weet wel dat vliegende paard, Bellopheron was de held die hem bereed om het drie koppige monster Chimera te doden

It was that kind of a crazy afternoon, terrifically cold, and no sun out or anything, and you felt like you were disappearing every time you crossed a road.

If it weren't for Carbon-14, I wouldn't date at all.

Verwijderd

PhysicsRules schreef op 12 juni 2003 @ 21:01:

Scherp opgemerkt!

Even freewheelen. Het beeld van de matrix wordt sterk bepaald door wat morpheus daarover in deel 1 heeft verteld. Maar morpheus kennis is weer gevoed door bijv. het orakel dat weer een programma blijkt te zijn. Je mag die kennis dus wantrouwen.

Ik vind de ontstaansgeschiedenis zoals die in deel I wordt geschetst nogal onwaarschijnlijk. Machines die oorlog voeren met de mens en hen gebruiken als energiebron. Wat dacht je van het volgende: kernoorlog of komeetinslag dwingt mensen ondergronds (naar zion). Dit bestaan is voor velen psychisch te zwaar. zij ontvluchten de realiteit door zich aan te sluiten op een computer die een realiteit simuleert, waarin mensen weer aan het oppervlak kunnen lopen etc.

Probleem: te weinig prikkels, uitdagingen, avontuur. mensen worden gek van verveling. Het hoofdprogramma van de computer die zelf een kunstmatige intelligentie bezit, maakt andere programma's om de mensen geestelijk gezond te krijgen etc. Dit culmineert uiteindelijk in een hele nieuwe mythologie en een strijd tussen mensen en machines. Omdat het computers nogal aan fantasie ontbreekt, heeft die geschiedenis een sterk cyclisch karakter met archaische elementen.

Niet alleen virtual reality, maar virtual history, virtual mythology etc.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 00:30 ]

• Gods Lonely Man

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 23:04:
Ik vind de ontstaansgeschiedenis zoals die in deel I wordt geschetst nogal onwaarschijnlijk. Machines die oorlog voeren met de mens en hen gebruiken als energiebron. Wat dacht je van het volgende: kernoorlog of komeetinslag dwingt mensen ondergronds (naar zion). Dit bestaan is voor velen psychisch te zwaar. zij ontvluchten de realiteit door zich aan te sluiten op een computer die een realiteit simuleert, waarin mensen weer aan het oppervlak kunnen lopen etc.

Probleem: te weinig prikkels, uitdagingen, avontuur. mensen worden gek van verveling. Het hoofdprogramma van de computer die zelf een kunstmatige intelligentie bezit, maakt andere programma's om de mensen geestelijk gezond te krijgen etc. Dit culmineert uiteindelijk in een hele nieuwe mythologie en een strijd tussen mensen en machines. Omdat het computers nogal aan fantasie ontbreekt, heeft die geschiedenis een sterk cyclisch karakter met archaische elementen.

Niet alleen virual reality, maar virual history, vitual mythology etc.
nice theorie :*)

tja als alles wat ze weten van de matrix ook niet waar is net als de prophecy
zou dat best kunnen :)

It was that kind of a crazy afternoon, terrifically cold, and no sun out or anything, and you felt like you were disappearing every time you crossed a road.

Verwijderd

PsychoBoy schreef op 12 juni 2003 @ 22:31:
Bellopheron

het verhaal van Pegasus, je weet wel dat vliegende paard, Bellopheron was de held die hem bereed om het drie koppige monster Chimera te doden
offtopic:
Dat is het, ik lees namelijk veel griekse mythologie, mooie verhalen zijn dat, maar ik heb ook even nagevraagd, en het komt ook idd in mission impossible 2 voor, zoals ChristiaanVerwijs zegt.
:)

Verwijderd

Hmmm.... ff mijn theorie op de matrix vertellen:

Nu tot Neo de Sentinals "voelt" heb ik het idee dat hij beseft dat er een Matrix in de Matrix is.....

ff uitlegen:

Ik heb de DVD van de Animatrix gekeken en volgens de Renisance II worden de mensen overgenomen door de robots. Waarom kan het niet zo zijn dat de mensen in een Matrix weer nieuwe robots bouwen die voor hun werken en die zich zelf ook bewuster worden... Een matrix in de Matrix ...

Tot Smith en Neo met elkaar te maken hebben dat geloof ik ook wel het zijn gezworen vijanden. Maar hoe dat zich in de derde film laat zien dat weet ik nog niet...

FF melden voor de liefhebbers van de ANImatrix de dvd ligt in de winkels met de eerste 9 filmpjes.... zit ook nog andere shit bij :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik vind, nog steeds, een matrix in een matrix een te simpel verhaal...

Daarnaast is de DVD ook al bij meerdere videotheken te huur. Ik heb hem gisteravond gehuurd en bekeken en moet zeggen dat ik lichtelijk verward ben van een filmpje (volgens mij Beyond).

In dit filmpje zie je een robot die 'gevangen' wordt genomen. Hij wordt 'geleerd' dat mensen goed zijn, bla bla bla.

Uiteindelijk helpt hij ook de mensheid tegen de robots. Wat is daar nu de bedoeling van? Gaan uiteindelijk de machines hun eigen ondergang bewerkstelligen (vechtend tegen elkaar ondergaan)?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Mischien is het een simple verhaal een matrix in een matrix... maar hoe wil je het anders vertellen. Mischien is Neo wel half robot half mens....

Verwijderd

Oke, nog een andere theorie.

In deel 1 van de matrix, wil smith, als smith morpheus gevangen houdt, de code van de mainframe of zion, wat bedoelt hij met die code.
Het kan ook zijn, dat zion wel een matrix is, alleen niet bestuurd door de machines, maar door de mensen, en dat daarom smith de code wou van morpheus.
Dat smith, met die code de zion matrix beinvloeden kan of iets anders, dat verklaart ook weer dan wat de architect zegt, met dat zion al 5 keer vernietigt is.
Wat ik wil zeggen dus, dat zion wel een matrix is, maar niet bestuurd door de machines, maar door de mensen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 12:38:
Oke, nog een andere theorie.

In deel 1 van de matrix, wil smith, als smith morpheus gevangen houdt, de code van de mainframe of zion, wat bedoelt hij met die code.
Het kan ook zijn, dat zion wel een matrix is, alleen niet bestuurd door de machines, maar door de mensen, en dat daarom smith de code wou van morpheus.
Dat smith, met die code de zion matrix beinvloeden kan of iets anders, dat verklaart ook weer dan wat de architect zegt, met dat zion al 5 keer vernietigt is.
Wat ik wil zeggen dus, dat zion wel een matrix is, maar niet bestuurd door de machines, maar door de mensen.
Ik geloof niet in een matrix in een matrix en evenmin in twee matrixen. Je kunt ook hier de theorie van Occam`s razor toepassen. Als het niet nodig is om meer dan 1 matrix te veronderstellen moet je dat ook niet doen. Ofwel maak dingen niet ingewikkelder dan noodzakelijk. De mooiste afloop van een film is natuurlijk als we straks allemaal zeggen: was het zo simpel, waarom hebben we dat niet gezien?

The matrix is gewoon een virtuele realiteit waar ook zion deel van uitmaakt. Het hele idee dat neo op twee nivo's opereert, zowel fysiek als virtueel hoort gewoon bij die ene virtuele realiteit.

De beste aanwijzing daarvoor is dat neo in de "fysieke" realiteit ineens dezelfde soort bovenmenselijke machten krijgt als in de virtuele. Tenzij jullie werkelijk in wonderen geloven, zou je dit toch moeten verwerpen als onmogelijk.

De conclusie is dus onvermijdelijk dat er geen "fysieke" realiteit voor neo bestaat, alleen maar een virtuele. Dat is wat de orakel bedoelt, als ze zegt je weet het wel, maar je moet het alleen nog ontdekken en het staat allang vast etc.

Een andere aanwijzing is het orakel een computer programma is. Je haar het beste zien als jesaja (de profeet die de messias voorspelde) en morpheus als joahnnes de doper. (de wegvoorbereider van christus). Morpheus voelt alleen maar dat alles is voorbestemd en dat verkondigt hij ook, maar het orakel weet het. Net als Joahnnes zich op jesaja baseerde, baseert morpheus zich op het orakel. Maar het orakel is geen mens en daarom is neo dat evenmin. Want wij kijken naar een virtuele nabootsing van het bijbelverhaal. Voor het waarom heb ik eerder een mogelijke verklaring gegeven.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 13:49 ]

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Helaas deze theorie wordt ontkracht door de Second Rennaisance.

Verwijderd

tec schreef op 13 June 2003 @ 13:23:
Helaas deze theorie wordt ontkracht door de Second Rennaisance.
vertel meer!

Ik vraag me overigens wel af hoe je binnen een virtuele realiteit ooit kan weten wat waar en echt is?

• Gods Lonely Man

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

is matrix in een matirx wel zo simpel?

het is de conclusie waar de meeste mensen op uitkomen, maar vergeleken met het alternatief?
matrix in matrix zou betekenen dat de hele strijd voor niets zou zijn dat ze een hopeloze en (nutteloze!) strijd aan het voeren zijn.

if they lose they lose if they win they lose, there is noway they can win

zelf al zou Neo wakker worden in de echte wereld heeft dat dan nut? (een antwoord in de veronderstelling dat de matrix er net zo is als in de matrix zelf, iemand die het volgt :P) dan zou Neo de enigste zijn die wakker is. En als hij dan word los gekoppeld dan word hij gedood hoogst waarschijnlijk. Want wat zou het nut zijn om hem inleven te laten? voor hem ook een "Zion" bouwen en van hem leren?
lijkt me erg overbodig/inefficient enzo

dus overbodige strijd, hopeloze situatie want ze realiseren wel de waarheid maar er is niets aan te doen.. zou opzich best een sterk einde zijn toch? :)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

PsychoBoy schreef op 13 juni 2003 @ 13:39:
dus overbodige strijd, hopeloze situatie want ze realiseren wel de waarheid maar er is niets aan te doen.. zou opzich best een sterk einde zijn toch? :)
Vind je dat zelf een 'Amerikaans' einde?

Wat denk je zelf :)

Dikke gevechten, grote ontploffingen, etc.

Meeste mensen vonden Reloaded niet zo bijzonder qua special effects, maar ik las in een interview dat er in de eindscene van deel 3 een geheel nieuw effect gebruikt zou worden.

Lijkt me niet-amerikaans om dan de slechte te laten winnen!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Gods Lonely Man

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

BtM909 schreef op 13 June 2003 @ 13:45:

Vind je dat zelf een 'Amerikaans' einde?

Wat denk je zelf :)

Dikke gevechten, grote ontploffingen, etc.

Meeste mensen vonden Reloaded niet zo bijzonder qua special effects, maar ik las in een interview dat er in de eindscene van deel 3 een geheel nieuw effect gebruikt zou worden.

Lijkt me niet-amerikaans om dan de slechte te laten winnen!
nope lijkt me inderdaad niet amerikaans om slechte te laten winnen --> daarom vind ik het ook een sterk einde :)

• tec

tec

TEC

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 13:29:
[...]

vertel meer!

Ik vraag me overigens wel af hoe je binnen een virtuele realiteit ooit kan weten wat waar en echt is?
Nou de second rennaisance beschrijft hoe de machines de mensen overgenomen hebben.. het beste kun je gewoon even de trailer daarvan bekijken dan heb je gelijk alles gezien. http://www.intothematrix.com/

In het kort:
- Mens vind AI uit
- AI doet al het zware rot werk voor Mens
- 1 AI wordt slim en pikt het niet langer vermoord zijn meester
- Rechtzaak tegen die AI
- AI wordt ter dood veroordeeld zonder dat er lang over nagedacht is, geen eerlijk proces
- Rellen van AI's tegen mensen, 1000en AI's worden afgemaakt
- AI's druipen af en stichten een stad in het midden oosten genaamd Zero One
- De AI's produceren produkten waarmee de mens niet kan concureren
- Mens houd schepen van AI's tegen
- AI's vragen of het mogelijk is de aarde in 2 stukken te verdelen
- Mens vind van niet
- Mens nuked Zero One en scorched the skies
- AI's vinden dat niet leuk
- Oorlog
- AI prevails, maar heeft energie nodig, begint te experimenteren op de gewonden van de oorlog
- The Matrix wordt aangelegd

Das het ongeveer. :)

[ Voor 4% gewijzigd door tec op 13-06-2003 13:52 ]

• Gods Lonely Man

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

ow en Smith word volgens mij bijna 99% zeker de persoon tegen wie Neo vecht in het all-out gevecht in Revolutions, ze vreemd zijn als het niet zo zou zijn,

vriend van mij vond de actie overdreven :'(

special effect vond ik zelf erg goed, alleen virtual neo viel zwaar tegen, Final Flight was veel realistischer eigenlijk, schijnt dat Revolutions voor een heel groot deel op eens 100% virtuel word, hoop dat ze dat beter hebben aangepakt :/

edit:
verkeerde smillie, en nul vergeten

[ Voor 7% gewijzigd door Gods Lonely Man op 13-06-2003 14:06 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

PsychoBoy schreef op 13 June 2003 @ 13:59:
...schijnt dat Revolutions voor een heel groot deel op eens 10% virtuel word, hoop dat ze dat beter hebben aangepakt :/
Ik weet wel dat the Oracle overleed tijdens de opnames van Revolutions en dat ze met een creatieve draai haar rol hebben veranderd. Zal dat ook in die 10% vallen?

[ Voor 30% gewijzigd door BtM909 op 13-06-2003 14:03 ]

• Gods Lonely Man

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

BtM909 schreef op 13 June 2003 @ 14:02:
[...]

Ik weet wel dat the Oracle overleed tijdens de opnames van Revolutions en dat ze met een creatieve draai haar rol hebben veranderd. Zal dat ook in die 10% vallen?
sorry 10% moest 100% zijn
typo |:(

nee The Oracle is vervangen door iemand anders, ben haar naam kwijt :?

edit: Mary Alice heet de vervangster

[ Voor 5% gewijzigd door Gods Lonely Man op 13-06-2003 14:13 ]

Verwijderd

Bellopheron
offtopic:
bijna. De Griekse held die Chimeara doodde heette Bellerophon. (dat is idd de naam van het middel in M-I:2.) Bellopheron is daar een variant op met in het achterhoofd: Bellum= latijn voor Oorlog en Phero= grieks voor ontvluchten ofwel vrezen

Maar dat terzijde
Smith gelooft als agent, gekoppeld aan het systeem, heilig in zijn missie de One tegen te houden en Zion te vernietigen. Dus wil hij die code hebben.

Maar stel dat de Zion-matrix bestuurd wordt door mensen. Wat is hun doel? Bestuderen hoe mensen zouden leven en reageren op een onderdrukking door machines?
zelf al zou Neo wakker worden in de echte wereld heeft dat dan nut? (een antwoord in de veronderstelling dat de matrix er net zo is als in de matrix zelf, iemand die het volgt ) dan zou Neo de enigste zijn die wakker is. En als hij dan word los gekoppeld dan word hij gedood hoogst waarschijnlijk.
het antwoord ligt in wat the Architect zegt. Hij geeft hem de keuze. Deur 1 is de oneindige cyclus. Deur 2 is het doorbreken van die cyclus, met als risico het uitroeien van de gehele mensheid.

Ik heb nu beide Second Renaissance delen gezien. Wat me opvalt is dat er met geen woord wordt gerept over Zion...
nope lijkt me inderdaad niet amerikaans om slechte te laten winnen --> daarom vind ik het ook een sterk einde
o so true...

Verwijderd

Weer even freewheelen:

Iedereen praat maar over de matrix en matrix in matrix en dubbele matrix. Maar wat is de matrix eigenlijk? Is het toekomstmuziek. Welnee, de matrix bestaat nu al in de vorm van online gaming. bijv. wolvenstein. Mensen pluggen in en opereren in een virtuele omgeving waarin zij strijden tegen andere ingeplugde mensen en bots, die intelligente programma’s zijn die tegenstanders emuleren.

Elke spel verloopt volgens een bepaald vooropgezet scenario, precies zoals in de matrix. Bij de matrix bestaat dat scenario uit een strijd tussen mensen en robots. Als het spel voltooid is wordt, het opnieuw gewoon weer vanaf het begin opgestart. (de cycli).

Wie is neo? Is het een mens die het spelletje alweer voor de zoveelste keer speelt, maar de eerdere instanties vergeten is. Of is het een bot die bewustzijn verkregen heeft en bij elke cyclus wat slimmer wordt?

Verwijderd

Wat ik ook denk is dit, in de eerste deel zei the oracle tegen neo:Are you the One? I don't think so, maybe in another life, neo ging toch dood, en stond weer op, dat is zijn another life.
Wat ik dus denk is dat er iets gebeurd is toen neo dood ging in deel 1, en een paar sec later weer opstond, daar is iets gebeurd met neo, en toen was hij ook ineens de one.
Dat zelfde kan ook gebeurd zijn nu met trinity, omdat zei ook weer opstond, maar wat er precies gebeurd is, daar laat ik mijn hersens nog even verder over kraken. :)

/me Pffff, moeilijk, moeilijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 16:20 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 16:18:
[...]
Wat ik dus denk is dat er iets gebeurd is toen neo dood ging in deel 1, en een paar sec later weer opstond, daar is iets gebeurd met neo, en toen was hij ook ineens de one.
Dat zelfde kan ook gebeurd zijn nu met trinity, omdat zei ook weer opstond, maar wat er precies gebeurd is, daar laat ik mijn hersens nog even verder over kraken. :)
Of is er een moraal doorheen gedrenkt, alzijnde liefde. Tot en met Revolutions zijn er 2 mensen doodgegaan (Neo en Trinity) die beide door de "liefde" van elkaar weer tot leven zijn gekomen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 15:17:
Ik heb nu beide Second Renaissance delen gezien. Wat me opvalt is dat er met geen woord wordt gerept over Zion...
Klopt, viel mij ook op, dat vindt ik ook raar, ik wou nou wel eens weten hoe zion opgebouwd is.
Maar die architect zei, dat zion de laatste keer maar 72 uur bestaan heeft, dat blijf ik toch raar vinden, want hoe kan je nou in 72 uur zoveel mensen daar weer krijgen.

edit:

Sorry, deze moest eigenlijks een edit zijn bij de vorige post.
BtM909 schreef op 13 June 2003 @ 16:20:
[...]

Of is er een moraal doorheen gedrenkt, alzijnde liefde. Tot en met Revolutions zijn er 2 mensen doodgegaan (Neo en Trinity) die beide door de "liefde" van elkaar weer tot leven zijn gekomen.
Dat liefde heeft er zeker mee te maken, dat kan gewoon niet anders.

edit:

Ik ben inmiddels al wel 6 keer van theorie veranderd, maar dat komt dankzij de scherpe analyze van jullie allemaal, dat zet mij steeds weer op andere gedachten.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 16:31 ]

Verwijderd

Klopt, viel mij ook op, dat vindt ik ook raar, ik wou nou wel eens weten hoe zion opgebouwd is.
Maar die architect zei, dat zion de laatste keer maar 72 uur bestaan heeft, dat blijf ik toch raar vinden, want hoe kan je nou in 72 uur zoveel mensen daar weer krijgen.
Daar heb je het. Een directe bevestiging van de 2-matrices-theorie.
Hoe is Zion door de mensen gebouwd? Antwoord: Niet. Het is in één klap geschapen door het systeem om de mensen die de Matrix niet pikken van een thuis te voorzien.
Hoe kunnen er zoveel mensen komen in 72 uur? Antwoord: Niet. Die zijn er bij de reboot in één klap geplaatst.

Ik heb trouwens de tekst van de Architect voor me liggen en ik kan niets vinden over een 72-urig bestaan van Zion.

• Gods Lonely Man

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

de Architect zegt het ook niet, de zwerver uit het spel zegt het. Maar hij doelt volgens mij op het een strijd was van 72 uur. dus nadat de vorige groep machine Zion binnen vielen. niet het totaal bestaan van de Zion :)

btw. hij zit trouwens ook in Revolutions teaser zit hij, hij heeft lang haar en kijk vaak uit zijn ogen, misschien de vorige one ;) of gewoon een "nomale" overlever
Daar heb je het. Een directe bevestiging van de 2-matrices-theorie.
Hoe is Zion door de mensen gebouwd? Antwoord: Niet. Het is in één klap geschapen door het systeem om de mensen die de Matrix niet pikken van een thuis te voorzien.
[...]
In The Second Renaissance genoemd over Zion omdat Second Renaissance over het ontstaan van de Matrix gaat Zion kwam later pas pas vanaf de tweede versie van de Matrix (misschien pas nog later maarja). Zion was een verlaten stad die mensen voor en tijdens The Second Renaissance gebruikte. Misschien dat het eerst een stad van de machines was maar hij is in iedergeval omgebouwt naar menselijke leefomstandigheden. Misschien was het een oude "bunker" of fort van deel van de mensheid tijden TSR

zoiets denk ik tenminste..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 15:47:
waarom is die merovingan zo belangrijk volgens jullie??? Mss speelt hij neit eens mee in de derde film :?
Ik heb het even opgezocht op www.imdb.com (die site acht ik redelijk betrouwbaar) en wat zag ik tot mijn grote verbazing: Lambert Wilson alias de Merovingian staat niet bij de credits vermeld.
( http://us.imdb.com/Credits?0242653 )

Dus de theorie die me bijna had overtuigd kan bij deze overboord...:(

Verwijderd

Misschien is Neo, een robot die geleerd heeft dat mensen goed zijn, net als die ene in de animatrix, en dat in de trailer morpheus daarom zo verbaast is dat hij voor ze vecht.. ofzo..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 17:52:
[...]

Ik heb het even opgezocht op www.imdb.com (die site acht ik redelijk betrouwbaar) en wat zag ik tot mijn grote verbazing: Lambert Wilson alias de Merovingian staat niet bij de credits vermeld.
( http://us.imdb.com/Credits?0242653 )

Dus de theorie die me bijna had overtuigd kan bij deze overboord...:(
Ik denk dan ook dat de Merovingian, meer als inleiding was voor de keymaker.
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 18:08:
Misschien is Neo, een robot die geleerd heeft dat mensen goed zijn, net als die ene in de animatrix, en dat in de trailer morpheus daarom zo verbaast is dat hij voor ze vecht.. ofzo..
Ik quote mijzelf even.
Maar er kan een andere verklaring achter zitten, in revolutions komt morpheus erachter dat neo dus een robot is, dus eigenllijks bij de machines hoort, maar wat doet neo, juist, hij vecht voor de mens.
Ik dacht vandaar dat morpheus een beetje verbaasd zegt, he is fighting for us.
Met andere woorden, ook dat is mogelijk, veel dingen zijn mogelijk.

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 18:17 ]

Verwijderd

hmm, ok overheen gelezen :)

• Gods Lonely Man

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 15:17:
[...]
het antwoord ligt in wat the Architect zegt. Hij geeft hem de keuze. Deur 1 is de oneindige cyclus. Deur 2 is het doorbreken van die cyclus, met als risico het uitroeien van de gehele mensheid.
maar dat was in de matrix zelf ik bedoelde wakker worden in de echte echte wereld. dus ook uit Zion wakker worden. mocht het zo zijn dat Zion ook niet echt zijn
Maar er kan een andere verklaring achter zitten, in revolutions komt morpheus erachter dat neo dus een robot is, dus eigenllijks bij de machines hoort, maar wat doet neo, juist, hij vecht voor de mens.
Ik dacht vandaar dat morpheus een beetje verbaasd zegt, he is fighting for us.
heb ik ook weer vaag theorietje over :+
als Neo via de Matrix de robot in Zion kan besturen dan zou het kunnen dat Smith dit ook kan en dat Smith zins hij zich toch als een virus(!) zich kan vermenigvuldigen tot verschillende zelfstandig denkende eenheden. Meerdere Smith zouden dan meerdere machines kunnen overnemen hele matrix lijkt wel uit alleen maar Smiths te bestaan als je de teaser bekijkt. dus al die 249.997 sentinals die Zion binnen gaan vechten zijn overgenomen door Smith en als Neo van Smith wint winnen ze in de echt wereld ook. :)

wil niemand aanvallen ofzo door telkens proberen tegenovergestelde ideeen (misschien stomme soms) te brengen. maar wil blijven zeggen dat idd alles nog mogelijk is eigenlijk :)

• tec

tec

TEC

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 18:08:
Ja vergeet effe voor het gemak dat in deel 1 zn spieren opnieuw opgebouwd worden. Hoogst waarschijnlijk zal voor dit proces wel heel zn lichaam van binnen en buiten door die computers (in dat schip van morpheus) gescanned zijn om te kijken wat er opnieuw opgebouwd moest worden.

Dus gooi het robot id maar overboord. :)

• Novah
  • Laatst online: 07-12 13:35
tec schreef op 13 juni 2003 @ 19:31:
[...]

Ja vergeet effe voor het gemak dat in deel 1 zn spieren opnieuw opgebouwd worden. Hoogst waarschijnlijk zal voor dit proces wel heel zn lichaam van binnen en buiten door die computers (in dat schip van morpheus) gescanned zijn om te kijken wat er opnieuw opgebouwd moest worden.

Dus gooi het robot id maar overboord. :)
Idd, en een robot had ook niet in zon cell geleeft. Neo is gewoon van vlees en bloed, en ze atenderen je er echt (misschien wel te) vaak op dat hij maar mens is.

Merovingian "You see, he's just a man"
Agent in begin "Only human..."

En zo waren er nog een paar, ik weet ze nu even niet maar in een theorie had ik dat gelezen. Ook in deel 1.

Verwijderd

PsychoBoy schreef op 13 juni 2003 @ 18:51:
maar dat was in de matrix zelf ik bedoelde wakker worden in de echte echte wereld. dus ook uit Zion wakker worden. mocht het zo zijn dat Zion ook niet echt zijn
heb je mijn eerste post gelezen? Daarin staat het. Ik bedoel ook dat de mensen dan echt (uit beide matrices) bevrijd worden. De ene deur lijdt naar de 'reser-knop'. Dit is het doel van de One. 'Failure to comply with this' resulteert volgens the Architect in een 'cataclysmic system crash'.

En daar zit het hem. Dat is de kans om iedereen uit de Matrices te bevrijden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 19:45 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

PsychoBoy schreef op 13 juni 2003 @ 18:51:

heb ik ook weer vaag theorietje over :+
als Neo via de Matrix de robot in Zion kan besturen dan zou het kunnen dat Smith dit ook kan en dat Smith zins hij zich toch als een virus(!) zich kan vermenigvuldigen tot verschillende zelfstandig denkende eenheden. Meerdere Smith zouden dan meerdere machines kunnen overnemen hele matrix lijkt wel uit alleen maar Smiths te bestaan als je de teaser bekijkt. dus al die 249.997 sentinals die Zion binnen gaan vechten zijn overgenomen door Smith en als Neo van Smith wint winnen ze in de echt wereld ook. :)

wil niemand aanvallen ofzo door telkens proberen tegenovergestelde ideeen (misschien stomme soms) te brengen. maar wil blijven zeggen dat idd alles nog mogelijk is eigenlijk :)
Hmmm, zo had ik het nog niet gezien, en wat je zegt is best slim(met die meerdere smith's), daar ga ik eens verder over denken.

En je valt niemand aan hoor, ik vind het alleen maar mooi om ook andere mensen zijn theorie te horen, zo kan je dan gezamelijk tot (mischien)een oplossing komen.
Want iedereen draagt zijn steentje bij. :)
Novah schreef op 13 June 2003 @ 19:38:
[...]
Idd, en een robot had ook niet in zon cell geleeft. Neo is gewoon van vlees en bloed, en ze atenderen je er echt (misschien wel te) vaak op dat hij maar mens is.

Merovingian "You see, he's just a man"
Agent in begin "Only human..."

En zo waren er nog een paar, ik weet ze nu even niet maar in een theorie had ik dat gelezen. Ook in deel 1.
Idd, daar heb je een punt, dat zeggen ze wel vaak, zal ook een beetje raar zijn dan als het niet zo was.

edit:

Ik denk dat we dan ook wel tot de conclusie kunnen komen dat hij geen robot is, dus die theorie gooi ik nu overboord. ;)

edit 2:

En dat morpheus verbaast zegt van he is fighting for us, kan ook zijn dat ze neo even kwijt waren, en dat die in eens weer opdook.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 20:08 ]

• thekink
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-02 00:07
ik probeer de theorien een beetje te volgen en heb zelf ook aardig wat theorien opgebouwd... maar een vraag die ik hier zag staan is... waarom vertellen ze in the animatrix nix over zion.

ooit iemand aan gedacht dat zero-one wel heel erg lijkt op zion... spreek het maar eens uit!!!

ook zie je in de animatrix part II dat ze de oplossing hebben om de aarde te verhullen in duisternis... als je goed kijkt bij de presentatie van het plan zie je een keer een pijl recht de aarde insteken tot dicht bij de aardkern... wel erg toevallig niet?

nog wat andere dingen:

zion is denk ik een deel van de matrix, hoe kan neo anders ooit die sentinels tegen houden

nog een leuk dingetje: in deel een wordt neo op een gegeven moment wakker in de "echte" wereld... kijkt een beetje in het rond en verbaasd zich over al die mensen in die bakjes. Goed wat gebeurd er vervolgens, komt een robot aan die neo zijn plug uit zijn hoofd trekt en hem vervolgend gewoon laat gaan. Het zou toch zeer onlogisch zijn als dit in de echte wereld zou gebeuren, waarom zou hij neo (en alle andere die wakker worden, want die moeten toch op een manier van die plug bevrijd worden) niet gewoon doden, hij kan alleen maar herrie schoppen?? waarom hem niet doden en vloeibaar maken en voeren aan de andere (zoals de machines met "gewone" dode ook doen)???

ik ben ook eens gaan proberen uit te vogelen welk jaar het nu echt is in de wereld. Morpheus heeft het in deel een over 2199...
De enige informatie die ik qua tijden kan vinden zijn de datums waarop de osiris (2079) en nebucadnezar (2069) gemaakt zijn. Deze schepen zijn hoogstwaarschijnlijk gemaakt door robots in zero-one toen er nog geen oorlog was tussen de twee (zie filmpje the 2nd renaissance waar zero-one hun perfecte vervoermiddel tonen). Met aardige zekerheid kun je zeggen dat tot 2079 er nog geen oorlog was. (waarom zouden ze anders hoverscrafts maken waar mensen in kunnen?)
Stel dat elke cyclus van the matrix ongeveer 20 jaar duurt, volgens mij is dat een aardige benadering, dan zijn we nu dus 120 jaar verder dus is het minimaal 2199... Andere theorien???

Verwijderd

Wat je over de animatrix zegt en zion klopt, maar is ook al door anderen opgewezen in dit topic.
En over die robot in deel 1, valt wel een beetje te verklaren, neo wordt weggespoeld, als het ware als afval, als die schip van morpheus daar niet geweest was, was neo(mr.anderson) nou al dood.
Met andere woorden als iemand wakker wordt, wordt die als het ware ontkoppelt en doorgespoeld, want zwemmen gaat moeilijk vanwege dat je dat nooit gedaan hebt, dus je sterft.
Of iemand moet je opvangen. ;)

edit:

Trouwens ik las dat er een online spel komt van de matrix, wat zich afspeelt in de matrix wereld(logisch), en dat dat na revolutions afspeelt.
Dat zou dan betekenen dat de matrix blijft bestaan.

Nog wat, in het spel enter the matrix komt op den duur een stukje dat ghost en trinity aan het trainen zijn in een progamma, dus de matrix wordt ook voor ontspanning gebruikt, ghost had zo'n ding op zijn kamer zelfs.
Geef mij zo'n ding. ;)

[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 21:12 ]

• thekink
sorry maar ik heb niet het hele forum gelezen want dat is me iets teveel werk... ik heb de eerste paag blz gelezen en de laatste... dus als ik iets dubbels zeg, excuse

toch vind ik dat niet echt een logische verklaring voor het niet doden van neo... al helemaal niet voor een robot gedachte. Robots denken niet "ik spoel hem door en hij zal wel verdrinken" dat is niet echt logisch, waarom hem niet killen en als voedsel voor de rest gebruiken.

Idd er komt een online spel van the matrix,
Citaat uit PC-Gameplay:
"Monolith (NOLF 2) is een spel aan het ontwikkelen, gebaseerd op het matrix universum. The matrix online is gebouwd op de allernieuwste versie van de LithTech engine, die alle DirectX 9.0 features zal ondersteunen. Hallucinante graphics en een verhaal geschreven door de Wachowski Brothers zelf (!!!!) moeten de belangrijkste pijlers worden van dit spel. The Matrix Online zal beginnen waar de derde film eindigt."

Edit:

Maar zoals je zegt wordt dat trainen (van ghost en trinity) in een programma gedaan en niet in de matrix zelf.

[ Voor 10% gewijzigd door thekink op 13-06-2003 21:26 ]

Verwijderd

Oke mischien doodt die robot hem niet omdat hij juist de one is, dat wist die robot al, mischien is dit vergezocht nu, maar het sluit wel een beetje bij jouw verhaal aan.
En dat ze andere wakkere mensen gewoon doden, al denk ik meer in de wegspoel theorie, maar het zal idd in de machines voordeel zijn, als ze zo'n iemand gelijk doden, inplaats weg te spoelen.

edit:

Ik bedoel dus ook progamma inplaats van de matrix zelf, maar het ging me meer om dat de mensen deze stoelen ook gebruiken voor ontspanning.
Wat ik eigenlijks wil zeggen, zou die dingen dan gebouwd zijn door mensen inplaats de machines.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 21:48 ]

Verwijderd

thekink schreef op 13 June 2003 @ 21:22:
toch vind ik dat niet echt een logische verklaring voor het niet doden van neo... al helemaal niet voor een robot gedachte. Robots denken niet "ik spoel hem door en hij zal wel verdrinken" dat is niet echt logisch, waarom hem niet killen en als voedsel voor de rest gebruiken.
Hij wordt idd doorgespoeld. Hij zou idd als voedsel kunnen dienen, maar het zou natuurlijk kunnen dat een Sentinel gewoon niet is uitgerust om mensen tot voer te verwerken.
Of dat mensen die losgekoppeld worden normaal dood gaan, maar dat Neo door het pilletje dat hij kreeg het overleven.

Dit zijn allemaal snel verzonnen oplossingen. Eigenlijk zijn ze helemaal niet nodig. Ik bedoel, het systeem heeft the One nodig om opnieuw op te starten. Het zou nogal dom zijn om hem dan te vermoorden, right?

• thekink
klopt daar heb je gelijk in... en het ging dat ook niet alleen om neo die dus niet gedood wordt, maar iedereen. Kijk als het de "echte" wereld is waar ze wakker worden, dan hebben de machine's dus echt nix meer aan die mensen (geen energy nix), dus het meest logisch zou zijn om deze mensen te killen, anders heb je er geen controle meer op en kunnen ze alleen maar lastig worden.

Maar goed er zijn natuurlijk tig andere verklaringen voor te vinden, echt heeel interressant is het eingenlijk niet om te weten, want ik ben zo wie zo overtuigd van de matrix in matrix theorie.

Weet iemand meer over de jaartelling, en de hoeveelste matrix was dit ook alweer die neo zou moeten rebooten, 6de of 7de?

Edit

BTW volgens mij was het niet een sentinal maar een ander robot ding die de plug bij neo eruit trok, niet dat dat iets afdoet aan je theorie...

[ Voor 12% gewijzigd door thekink op 13-06-2003 22:12 ]

Verwijderd

thekink schreef op 13 juni 2003 @ 22:01:
klopt daar heb je gelijk in... en het ging dat ook niet alleen om neo die dus niet gedood wordt, maar iedereen. Kijk als het de "echte" wereld is waar ze wakker worden, dan hebben de machine's dus echt nix meer aan die mensen (geen energy nix), dus het meest logisch zou zijn om deze mensen te killen, anders heb je er geen controle meer op en kunnen ze alleen maar lastig worden.

...

Weet iemand meer over de jaartelling, en de hoeveelste matrix was dit ook alweer die neo zou moeten rebooten, 6de of 7de?
Het is de 6e achtereenvolgende cyclus. Volgens de Architect zijn er minimaal 2 versies van de matrix geweest voor hij stabiel werd.

Vergeet niet dat de twee matrices-theorie ook de hele mens-machine oorlog overbodig maakt. (wat overigens niet wil zeggen dat hij niet heeft plaatsgevonden. Ik denk namelijk dat de wereld zoals die in de zion-matrix bestaat redelijk overeenkomt met de echte wereld. MUV Zion zelf. Maar dat terzijde) Je weet dus niet of er in de echte wereld wel robots zijn.

Verwijderd

Nog even een vraag, in de second renaissance part 2 zie je op een gegeven moment allemaal wereldleiders staan en een robot zet dan een soort streepjescode (handtekening?) onder een contract. Vervolgens blaast hij zichzelf op. Het speelt zich af in het UN-hoofdkantoor. Iemand enig idee wat dit is?

• thekink
Ik bedoelde eigenlijk niet dat ik de matrix in matrix theorie geloof, maar wel dat zion een deel is van de matrix. Dat matrix in matrix verhaal heb ik nog niet zoveel over nagedacht.

Dat over 2nd ren. deel II dat vind ik inderdaad nog een vaag stukje, hij zegt hier iets in de trend van:

"Het vleeslijke is slecht een schil om de mens heen", en dan iets van "geef je lichaam aan ons" en als laats "dit zijn onze eisen" (doe ik uit mn hoofd dus kan iets afwijken).

Klinkt in principe niet zo gek, die robots willen de overgebleven mensen beetje overhalen om vrijwillig de matrix in te gaan. Alleen het rare blijft dan idd dat hij zichzelf opblaast, dat snap ik ook nog niet echt.

Verwijderd

thekink schreef op 13 June 2003 @ 23:21:
Ik bedoelde eigenlijk niet dat ik de matrix in matrix theorie geloof, maar wel dat zion een deel is van de matrix. Dat matrix in matrix verhaal heb ik nog niet zoveel over nagedacht.
Dat is wat ik al de hele tijd betoog. Een matrix in een matrix zou namelijk betekenen dat er meedere 3-abstractie niveaus zouden zijn.
- De fysieke werkelijkheid
- de virtuele werkelijkheid
- een virtuele werkelijkheid op basis van de virtuele werkelijkheid

Het allemaal veel simpeler. zion behoort of tot de fysieke werkelijjkheid of de virtuele. Aangezien zion in direct contact staat met the matrix is het gewoon een deel van de matrix. Een bewijs is dat neo in beiden bovennatuurlijke krachten heeft. Maar het ultieme bewijs is wel dat zion in korte tijd zes keer is opgebouwd. Dat maakt het gewoonweg onmogelijk dat zion tot de fysieke werkelijkheid behoort.

Valt het jullie niet op dat wij buiten zion de fysieke werkelijkheid helemaal niet te zien krijgen. Jullie praten over robots. Hoe zien die befaamde robots er dan wel uit? lopen ze op het aard oppervlak, vliegen ze, zijn het computerkasten? Het enige wat we te zien krijgen zijn de bommen die naar zion worden gestuurd. Waarom wordt agent smith in een persoon geupload. Denk je echt dat het voor een robot zo moeilijk is om zion te bereiken, maar voor mensen in hun schepen niet.

Bovendien zouden er dan twee soorten kunstmatige intelligentie zijn:
1 - de robots
2 - de programma's binnen de matrix

Ik geloof daar allemaal niets van. The matrix werkt net als on-line gaming en de enige kunstmatige intelligentie zijn de programma's. Misschien bestaan de mensen zelfs al lang niet meer en hebben ze zich geupload in the matrix. Misschien zorgt de matrix er alleen maar voor dat ze de illusie van een lichaam hebben en houdt ze bezig met een strijd om het bestaan tegen "de robots"

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 00:40 ]

Verwijderd

Hoe zien die befaamde robots er dan wel uit? lopen ze op het aard oppervlak, vliegen ze, zijn het computerkasten?
250.000 van hen zien eruit als sentinels en er zijn ook een aantal boren. Verder hebben we nog gigantische oogstmachines gezien. :)
Maar je hebt gelijk. De info die we hebben is heel beperkt.
Het allemaal veel simpeler. zion behoort of tot de fysieke werkelijjkheid of de virtuele. Aangezien zion in direct contact staat met the matrix is het gewoon een deel van de matrix. Een bewijs is dat neo in beiden bovennatuurlijke krachten heeft. Maar het ultieme bewijs is wel dat zion in korte tijd zes keer is opgebouwd. Dat maakt het gewoonweg onmogelijk dat zion tot de fysieke werkelijkheid behoort.
Of je nu twee matrices hebt of één matrix die op twee verschillende niveau's opereert, (want dat is toch wat je bedoelt, of lees ik het verkeerd) dat maakt op zich niets uit. De kern is toch dat Zion _niet_ de echte wereld is.

Maar als je het zo ziet moet je het idd niet moeilijker maken dan het is. Één matrix dus. Dan rest me alleen de vraag wat er nu precies gebeurd als ze door de telefoon uit de matrix worden teruggehaald en ze worden 'ontkoppeld'.
Bovendien zouden er dan twee soorten kunstmatige intelligentie zijn:
1 - de robots
2 - de programma's binnen de matrix
puntje. Als de machines zelf, als AI's, hun meesters hebben afgeslacht zou het niet erg handig zijn een andere groep AI's te maken.
Waarom wordt agent smith in een persoon geupload. Denk je echt dat het voor een robot zo moeilijk is om zion te bereiken, maar voor mensen in hun schepen niet.
Smith is losgeslagen van het systeem. Die handelt nu op eigen houtje en heeft krachten die niemand en niets eerder had.

Die mensen weten precies waar in het rioleringsstelsel zich de poorten naar Zion bevinden. En als er al een sentinel toevallig op zo'n poort zou stuiten zou hij door het defensiemechanisme uit de lucht geschoten worden.

Hoe kunnen die sentinels trouwens vliegen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 07:54:
[...]

250.000 van hen zien eruit als sentinels en er zijn ook een aantal boren. Verder hebben we nog gigantische oogstmachines gezien. :)
Maar je hebt gelijk. De info die we hebben is heel beperkt.
Klopt maar ik denk dat er allerlei machines zijn, niet echt 1 soort maar meerdere, de 1 is daar voor, de andere daar weer voor.
Maar waar zit eigenlijks de mastercontrol.
Maar als je het zo ziet moet je het idd niet moeilijker maken dan het is. Één matrix dus. Dan rest me alleen de vraag wat er nu precies gebeurd als ze door de telefoon uit de matrix worden teruggehaald en ze worden 'ontkoppeld'.
De telefoon is een soort zender, als ze de telefoon opakken komt er een signaal eruit dat je weer wakker wordt, wat ik me wel afvraag is waarom dat niet met een mobile telefoon kan.
Of waarom moet dat specifiek die telefoon op die plaats zijn.
puntje. Als de machines zelf, als AI's, hun meesters hebben afgeslacht zou het niet erg handig zijn een andere groep AI's te maken.
Zou idd wel handiger zijn, maar ik denk dat ze zo ver al niet meer kwamen.
Mischien met luchtdruk, maar is wel een goeie vraag, als je namelijkk naar hun kijkt, is het wel een beetje vreemd, zo wendbaar.

edit:

Even nog wat anders, stel er is een matrix in een matrix, zal dat het wakker maken in deel 1 niet een beetje onderuit halen.
Dat is wat grote indruk op mij maakte, het wakker worden, en de gigantische velden met coccoons.
Dus als die nog niet wakker is, was dat ook niet echt.
Waar ik ook nog aan zat te denken is de oracle, de oracle geeft hem in deel 1 een koekje, en in deel 2 een snoepje, zal daar iets niet mee zijn.
Ik bedoel elke keer als hij bij de oracle komt krijgt hij iets.
In het spel komen namelijk niobe en nog een andere bij de oracle(kan even niet op zijn naam zo snel komen, maar niet ghost), die krijgen niks, ik bedoel om te eten dan.
En die kus, waarom kust die vrouw iedereen toch, komt zei trouwens nog in revolution voor.
En stel je eens voor dat zion ook een matrix is, hoe gaat het dan nu met het wakker worden, hoe laten ze dat zien.
Het gaat er toch bij mij moeilijk in dat zion ook een matrix is(hoewel het wel kan hoor), maar het haalt het hele wakker gebeuren in deel 1 er zo mee onderuit.
En waarom vecht die bodyguard steeds met iemand, voor dat die iemand naar de oracle wil, hij zegt om iemand te leren kennen, moet je met hem vechten, daar zit ik ook nog steeds over te denken.
En als neo in reloaded bij de oracle komt, en hij stapt binnen, ziet hij die bodyguard daar zitten thee te drinken.
Maar hij ziet het in de matrixcode, valt het dan niet op dat hij die bodyguard met heel andere kleuren ziet dan zeg maar in deel 1 toen je de hij die agenten zag in de matrixcode.
Het is net of die seraph warmte uitstraalt, maar mischien is het niks hoor.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 09:24 ]

Verwijderd

Er zijn in de 1999matrix maar een beperkt aantal telefoons waarmee je jezelf naar de zion-matrix/wereld kunt verplaatsen. Dat verklaart ook waarom agent Smith in de eerste matrix weet welke kamer Neo in gaat. Dat is namelijk de kamer waar Trinity in de openingsscene was.

Die sentinels bewegen alsof ze in het water zijn. Maar dat zijn ze niet. Dit zou erop kunnen wijzen op de theorie dat Zion een (deel van de) matrix is. Maar ik denk dat we op dit punt te ver doordenken.
Dus als die nog niet wakker is, was dat ook niet echt
en
Het gaat er toch bij mij moeilijk in dat zion ook een matrix is(hoewel het wel kan hoor), maar het haalt het hele wakker gebeuren in deel 1 er zo mee onderuit.
Ik snap niet wat je hiermee bedoelt. Kun je dit uitleggen?
En waarom vecht die bodyguard steeds met iemand, voor dat die iemand naar de oracle wil, hij zegt om iemand te leren kennen, moet je met hem vechten, daar zit ik ook nog steeds over te denken.
Je kunt hier diep over na gaan denken, maar dat kun je beter niet doen. Je moet dit gewoon zo zien. Zo'n gevecht zorgt ervoor dat er een kort moment van spanning is en het zorgt dat de film niet inslaapt.
Er zit trouwens ook wel iets in, wat de seraph zegt. Iedereen kan een lange jas aandoen en een zonnebril opzetten en daar naar binnenlopen. Seraph wilde gewoon even controleren of Neo echt de One was.

[quote]En als neo in reloaded bij de oracle komt, en hij stapt binnen, ziet hij die bodyguard daar zitten thee te drinken.
Maar hij ziet het in de matrixcode, valt het dan niet op dat hij die bodyguard met heel andere kleuren ziet dan zeg maar in deel 1 toen je de hij die agenten zag in de matrixcode.
Het is net of die seraph warmte uitstraalt, maar mischien is het niks hoor.[quote]
De agenten en seraph zijn allebei programma's. Ze zijn alleen van andere aard. Ik zie het zo: Door die gloed krijgt Neo het idee met een bijzonder iemand te maken te hebben. Dat maakt seraph en the Oracle geloofwaardig.

Dat Neo de matrix op deze manier ziet roept bij mij overigens wel de vraag op hoe Neo dan Zion ervaart...
En die kus, waarom kust die vrouw iedereen toch, komt zei trouwens nog in revolution voor.
Ja, ze heeft zelfs een eigen filmposter. (al kan dat natuurlijk ook komen omdat het een lekker wijf is)
Zij is het programma waar de Architect het over had. Zij onderzoekt de menselijk psyche en emoties. Een kus lijkt me dan een prima methode. (ze vraagt ook nadrukkelijk dat Neo haar moet kussen alsof ze trinity is)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 09:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 07:54:
Die van energie worden voorzien door het mensvee, wat voldoende is om hun hele machinale veschaving op te draaien. Heeft er iemand bij stil gestaan dat je die ook nog moet voeden en dat dat per saldo alleen maar energie kost, omdat het een energie omzettingsproces met verliezen is. Als de machines niet genoodzaakt zijn om vlees te eten is het alleen maar gigantische verspilling. En waarom gebruiken de robots dan niet gewoon de geothermische energie, net als de mensen?

En wat oogsten de machines dan, planten? En gebruiken ze dan kunstmatige belichting daarvoor? waar komt de stroom vandaan?

Dit stuk in het verhaal is zo zwak dat ik echt hoop dat het onwaar is. Want met dit soort onrealistische veronderstellingen heeft het nauwelijks nog zin om andere details te interpreteren.
Of je nu twee matrices hebt of één matrix die op twee verschillende niveau's opereert, (want dat is toch wat je bedoelt, of lees ik het verkeerd) dat maakt op zich niets uit. De kern is toch dat Zion _niet_ de echte wereld is.

als ik een simulatie maak van nederland is elke stad toch ook geen aparte matrix en wat maakt het nu uit of mensen zich binnen een simulatie van stad naar stad verplaatsen via de snelweg of via teleportatie. In een simulatie kan alles.

Ik zie slechts programma's/mensen die interacteren in een virtuele wereld net als bij elk computergame.
In ieder geval zou de intelligentie van de matrix oneindig veel groter zijn dan die van de robots en zouden zij net zo goed slaven zijn.
Smith is losgeslagen van het systeem. Die handelt nu op eigen houtje en heeft krachten die niemand en niets eerder had.
Het Smith programma heeft een eigen wil ontwikkeld en streeft nu eigen doelen na. In deel II hebben we tal van programma's kennis gemaakt die hetzelfde doen zoals : de sleeutelmaker, de architekt, het orakel, merovian en zijn vrouw, de programmeur.

Dat is dus niet erg bijzonder. Een simulatie als de matrix kun je namelijk nooit maken door elke gebeurtenis te programmeren, maar alleen door bots te creeren die een eigen taak autonoom nastreven. Dat werkt bij simulatiespelen als civnet toch ook zo. Bij the matrix is het alleen veel gesofisticeerder, waardoor de bots echt trekken van menselijke intelligentie krijgen.
Die mensen weten precies waar in het rioleringsstelsel zich de poorten naar Zion bevinden. En als er al een sentinel toevallig op zo'n poort zou stuiten zou hij door het defensiemechanisme uit de lucht geschoten worden.
en dat alarmeert dan niet het systeem? En na zion zes maal vernietigt te hebben, weten ze het nog steeds niet? Het is allemaal zo vrezelijk zwak als je zion als een fysieke realiteit wilt zien

denk nou eens logisch na. Het laatste restje mensheid Zion wordt zes maal vernietigt en weer opgebouwd. Kan dat als zion echt in de fysieke realteit bestaat? Never!
net zoals neo vliegt, alleen in de virtuele realiteit.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 10:13 ]

Verwijderd

Nog wat, die agenten zeggen steeds, als ze neo zien, dat hij human is, dit komt nogal vaak voor, ken het niet zo zijn dat ze neo dat willen laten geloven.
Ook met die ene gevecht dat neo bloedt aan zijn ene hand, dan zegt die fransman van, zie je wel, hij is gewoon human.
Wat ik zo raar vindt is dat ze daar zo de nadruk opleggen, net of er iemand anders steeds zegt dat neo een machine is, en dat de agenten en de fransman zeg nee hoor, hij is human.
Omdat dit vaak herhaalt wordt, het is net of de agenten zelf een bevestiging zoeken dat hij human is.

edit:

En nog wat over zion, agent smith wou in deel 1 de code van de mainframe van zion, zou dat de reden zijn dat hij zion inkan nu, omdat hij de code heeft.
Want ik blijf het raar vinden dat hij die code wou, het was wat anders geweest als hij vroeg waar zion verstopt is.
Is dat het dan mischien, zo gauw de machines de code hebben van de mainframe van zion, dat ze dan ook de virtuele wereld van zion kunnen betreden.
Dat zion dus een matrix is, maar dat de machines daar geen macht over hebben, omdat ze doodeenvoudig te code niet hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 10:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 10:05:
Nog wat, die agenten zeggen steeds, als ze neo zien, dat hij human is, dit komt nogal vaak voor, ken het niet zo zijn dat ze neo dat willen laten geloven.
Ook met die ene gevecht dat neo bloedt aan zijn ene hand, dan zegt die fransman van, zie je wel, hij is gewoon human.
Wat ik zo raar vindt is dat ze daar zo de nadruk opleggen, net of er iemand anders steeds zegt dat neo een machine is, en dat de agenten en de fransman zeg nee hoor, hij is human.
Omdat dit vaak herhaalt wordt, het is net of de agenten zelf een bevestiging zoeken dat hij human is.
ze zeggen steeds, he is only human. Omdat dat zijn rol is binnen de simulatie al vanaf het begin.

Als je een online game speelt ben je als 'human' beperkt in de mogelijkheden die het spel je toestaat, maar bots kunnen vaak dingen doen die de gewone spelers niet kunnen. (bots spelen meestal vals om hun gebrek aan intelligentie goed te maken)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 10:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 10:11:
[...]

ze zeggen steeds, he is only human. Omdat dat zijn rol is binnen de simulatie al vanaf het begin.

Als je een online game speelt ben je als 'human' beperkt in de mogelijkheden die het spel je toestaat, maar bots kunnen vaak dingen doen die de gewone spelers niet kunnen. (bots spelen meestal vals om hun gebrek aan intelligentie goed te maken)
Ja en neo kan dat ook, die kan ook dingen doen die morpheus en de anderen niet kan.
Maar ja hij blijft alleen maar human. ;)

edit:

Zowel in deel 1 als deel 2, heeft neo slaapproblemen, Hmmm, robots kunnen niet slapen, die ouwe op zion waar neo een gesprek meekrijgt kan ook niet slapen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 10:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 10:14:
[...]

Ja en neo kan dat ook, die kan ook dingen doen die morpheus en de anderen niet kan.
Maar ja hij blijft alleen maar human. ;)
Nee hij is een bot, dat probeert het orakel hem vruchteloos duidelijk te maken. Want hij is de zesde generatie neo, hoe kan hij dan human zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 10:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 10:16:
[...]

Nee hij is een bot, dat probeert het orakel hem vruchteloos duidelijk te maken.
Dat bedoel ik ermee, dat hij bot is.
Juist emanuel, precies daar sla je de spijker op zijn kop, hoe kan hij anders human wezen.

edit:

En dat verklaart dan weer waarom hij bij het tegen houden van de sentenials in coma geraakt, omdat hij die dingen niet tegenhoudt, maar de emp houdt ze tegen, en omdat neo een bot is, kan hij er ook niet tegen.
En die is afgeschoten vanaf dat schip waar ze later opzitten, maar het lijkt voor ons of neo dat doet, ik denk dat de gebroeders ons daar een beetje op een dwaalspoor wil zetten.

edit2:

In de animatrix, zie je een vrouw die geslagen wordt, op dat moment zien de mensen dat ze een robot is, ze zeggen dan ook, she is not real.
Mischien is neo zoiets, maar alleen wat beter gemaakt, dus zo gemaakt dat het kan bloeden, ook hartslag hebben, spieren hebben, maar toch robot is.
Zo dat de mensen niet gelijk kunnen zien, zoals hij in deel 1 aan die machine ligt, met al die spelden in hem, dat hij robot is.
Die robots zijn natuurlijk ook slimmer geworden, en een betere mensrobot gemaakt, dan die vrouw in de animatrix.
Of mischien hebben ze alleen maar de hoofd robot gemaakt, en de rest gewoon mens, vergeet namelijk niet dat de machines al veel dingen gemaakt hebben.

En die lepel dat die krijgt, blijf ik ook zo mee zitten, ik snap wel wat daar mee bedoelt wordt, maar ik zit te denken of er dit keer niet iets anders mee bedoelt wordt.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 11:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 10:17:
En dat verklaart dan weer waarom hij bij het tegen houden van de sentenials in coma geraakt, omdat hij die dingen niet tegenhoudt, maar de emp houdt ze tegen, en omdat neo een bot is, kan hij er ook niet tegen.
En die is afgeschoten vanaf dat schip waar ze later opzitten, maar het lijkt voor ons of neo dat doet, ik denk dat de gebroeders ons daar een beetje op een dwaalspoor wil zetten.
De wereld die de matrix ons laat zien is volgens mij volledig 100% virtueel. sommige programma's weten dat. Het orakel bijvoorbeeld. Maar ook merovian, die uitlegt hoe het meisje kan laten doen wat hij wil.

Wat ik me afvraag, zitten er uberhaupt nog wel mensen in the matrix.

Er is hier wel eens gediscussieerd over dat in de toekomst mensen zich zouden kunnen uploaden in een computer. De computer moet dan wel een viruele wereld genereren die voldoende menselijk is, anders zouden ze eenvoudigweg gek worden. Is dat niet wat de matrix is? Een machinale intelligentie zou zoiets niet nodig hebben.

zoals ik het zie bestaat de matrix uit 2 soorten intelligentie:
- van humane oorsprong (ooit eens geupload in een ver verleden)
- programma's gemaakt door het systeem

Neo is oorspronkelijk van humane oorsprong. Maar in the matrix vervaagt dit verschil steeds meer doordat programma's als neo zich losmaken van hun oorspronkelijke fysieke beperkingen. Dat is het proces dat neo aan het doormaken is. Dat is waar het orakel hem bij begeleidt.

Wanneer je een mens kunt uploaden in een systeem dan kun je hem bij vernietiging ook weer opnieuw inbrengen als je zijn data bewaard hebt. Dat zorgt volgens mij voor de generaties.

Dit verklaart ook waarom smith zich kan uploaden in een mens. immers of ze nu van menselijke of artificiele oorsprong zijn, het zijn eigenlijk allemaal programma's.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 11:19 ]

Verwijderd

Over die EMP pulse: dat is al vaker gezegd. Jammer voor die theorie is dat ook het schip dat de pulse 'afschiet' offline gaat.
denk nou eens logisch na. Het laatste restje mensheid Zion wordt zes maal vernietigt en weer opgebouwd. Kan dat als zion echt in de fysieke realteit bestaat? Never!
Als je goed had opgelet had je gemerkt dat ik zion NIET als een realteit zie, maar als een matrix
als ik een simulatie maak van nederland is elke stad toch ook geen aparte matrix en wat maakt het nu uit of mensen zich binnen een simulatie van stad naar stad verplaatsen via de snelweg of via teleportatie. In een simulatie kan alles.
Wat een vreselijk kromme vergelijking is dit. Je kunt een virtuele wereld niet vergelijken met een andere stad. De 1999matrix wordt draaiende gehouden vanuit de Zion-matrix. Of je dit nu als één groot geheel met twee niveau's of als twee afzonderlijke matrices ziet, dat maakt niet uit. (Ik gok op twee niveau's)
Heeft er iemand bij stil gestaan dat je die ook nog moet voeden en dat dat per saldo alleen maar energie kost, omdat het een energie omzettingsproces met verliezen is.
ja, daar heb ik bij stil gestaan. Heb jij er bij stil gestaan dat dit geheel zich in een virtuele wereld afspeelt?
En wat oogsten de machines dan, planten?
Nee, baby's. Hoe die geboren worden is me een raadsel. Clonen?
Wat zou jouw reactie zijn als je een man ziet vechten die IEDEREEN met wie hij vecht dolt. 'Onmenselijk'? Hij lijkt zo goed dat je het idee krijgt dat hij onverslaanbaar is. Onsterfelijk. En waar denk je aan bij mensen? Sterfelijkheid. Ze proberen zichzelf ervan te overtuigen dat ze een kans hebben.
Want ik blijf het raar vinden dat hij die code wou, het was wat anders geweest als hij vroeg waar zion verstopt is.
Dat weten ze. Onder de grond. In deel 2 zijn de machines daarnaar aan het boren. Met die code kan hij naar binnen. Het wachtwoord.
Nee hij is een bot, dat probeert het orakel hem vruchteloos duidelijk te maken. Want hij is de zesde generatie neo, hoe kan hij dan human zijn?
laten we de tekst van de architect niet uit het oog verliezen: Neo is een fout in de programmatuur. Hij keert periodiek terug...

Verwijderd

Kijk zoiets bedoel ik, alleen beter gemaakt, dit komt trouwens uit de animatrix.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ani1.JPG

Dat lijkt me raar dat dat een wachtwoord is, ze boren zich gewoon straks naar binnen.
Ik bedoel ze gaan met geweld naar binnen, niet dat de sentenials bij een deur komen en een wachtwoord moet opgeven.

Nee die schip hoeft niet offline te gaan, ze schieten hem af, ze zijn zelf buiten bereik van dat die emp, je ziet de schip zelf ook wat later komen.

Of de sentenials wordt door niemand uitgeschakelt, mischien worden ze uitgeschakeld door de architect, omdat de sentenials op het punt stonden de one te doden, en dat kan nog niet.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 11:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juni 2003 @ 11:19:
Als je goed had opgelet had je gemerkt dat ik zion NIET als een realteit zie, maar als een matrix
[...]
Wat een vreselijk kromme vergelijking is dit. Je kunt een virtuele wereld niet vergelijken met een andere stad. De 1999matrix wordt draaiende gehouden vanuit de Zion-matrix. Of je dit nu als één groot geheel met twee niveau's of als twee afzonderlijke matrices ziet, dat maakt niet uit. (Ik gok op twee niveau's)
Ik heb het toch niet aan iemand speciaal gericht???

Als er twee matrixen zijn, hoe moet ik mij dat dan voorstellen. Zijn er twee computers waar elk een simulatie opdraait. Of is er een computer waar simultaan twee verschillende simulaties op draaien. En vervolgens moet je die zelfstandig draaiende simulaties laten interacteren. veel te omslachtig.

Daar is toch helemaal geen noodzaak voor. Neo is toch ook een simulatie die zelfstandig draait van Morpheus of smith.

Zion is alleen maar een stukje behang, scenery. Daar zijn aparte programma's voor. Dat legt het orakel zelf uit. (de fouten die ufo's veroorzaken) In deel I wordt nog uitgelegd dat de dejavues ook door fouten in zulke programma's veroorzaakt worden. Er is geen noodzaak voor een aparte matrix. De matrix is complex genoeg om alle verschijnselen te verklaren.

Zelfs mijn peeceetje kan een dos en windowsomgeving simultaan draaien en nog laten interacteren ook. Heeft architect bill er allemaal ingebakken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 11:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 11:20:
Kijk zoiets bedoel ik, alleen beter gemaakt, dit komt trouwens uit de animatrix.

[afbeelding]

Dat lijkt me raar dat dat een wachtwoord is, ze boren zich gewoon straks naar binnen.
Ik bedoel ze gaan met geweld naar binnen, niet dat de sentenials bij een deur komen en een wachtwoord moet opgeven.

Nee die schip hoeft niet offline te gaan, ze schieten hem af, ze zijn zelf buiten bereik van dat die emp, je ziet de schip zelf ook wat later komen.
een EMP pulse wordt afgeschoten vanuit het schip. Als een golf verspreidt die zich dan naar alle kanten. Bovendien ziet het er heel anders uit als je het vergelijkt met de EMP-pulse uitd e eerste film.

Sorry, foutje van mijn kant: Dat wachtwoord had Smith nodig om in Zion te komen. (ik weet niet hoe ik me dat voor moet stellen. Hoe kan een computerprogramma dmv een wachtwoord doordringen in de echte wereld? Of was hij van plan het door te geven aan het systeem die dan met sentinels aan konden vallen??)

Nu die manier mislukt is, probereert het systeem het op een andere manier: grof geweld. Niks wachtwoord, gewoon boren tot je er bent.
Ik heb het toch niet aan iemand speciaal gericht???
scusi...
emanual's verhaal
Wat doe je dan met die 1% die de matrix zoals hij is niet pikken. Domweg op een ander niveau in dezelfde matrix neerzetten?
Je hebt me bijna overtuigd. Een 2e matrix is overbodig. Alleen het verhaal van de architect maakt hem nodig...

Je moet de 1999matrix niet zien als een matrix die draaiende gehouden wordt vanuit de Zion wereld. Even heel zwart-wit gesteld: In de echte wereld staan twee grote computers die de 2 matrices draaiende houden. de 1999matrix, voor het gewone volk, en de Zion-matrix voor de ene procent die de 1999matrix niet pikt. Dus niet een 'matrix-in-een=matrix' maar twee parallelle matrices die met elkaar zijn verbonden.

Mr.Marihuana, je pic doet het niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 11:50 ]

Verwijderd

Raar ik zie die pic wel, mischien iemand anders die hem ook niet ziet.

edit:

Ik heb net weer de animatrix gekeken, en wat mij ook opvalt, dat er gezegd wordt dat de machines de human body goed hebben bestudeert.
Ook de organische kant ervan.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 12:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 11:44:
Wat doe je dan met die 1% die de matrix zoals hij is niet pikken. Domweg op een ander niveau in dezelfde matrix neerzetten?
Je hebt me bijna overtuigd. Een 2e matrix is overbodig. Alleen het verhaal van de architect maakt hem nodig...

Mr.Marihuana, je pic doet het niet.
Zij die de matrix niet pikken, zijn zij die de gewone scenery te weinig prikkelend vinden. Voor hen is er zion en het avontuur van verzet. Maar straks komt neo erachter dat ook dat allemaal nep is.

The matrix is een virtuele omgeving die zoekt naar manieren om het virtuele leven interssant genoeg te houden voor haar viruele inwoners. De meeste inwoners weten niet eens dat hun gemeenschap volledig virtueel is. Ook smith snapt dat niet.

Een virtuele realiteit ontwikkelen is een ding, maar er moet natuurlijk ook een ontwikkeling binnen zo'n realiteit mogelijk zijn (de factor tijd) anders wordt het dooie statische boel. (een bestaan zonder zin) Dat is het probleem waar de matrix mee kampt. Tot nu toe komen ze niet verder dan voortdurende replays.

Dit doet sterk denken aan het hindoeistiche geloof van reincarnatie. Het rad van kharma, dat eindeloos doordraait.

Een zo grote simulatie als de matrix moet wel een overkoepelend programma hebben met een onnnoemelijke intelligentie. Dat is the architect. Hij speelt de rol van God. Hij overziet en stuurt het geheel.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 12:10 ]

Verwijderd

Deze theorie zat ik ook sterk aan te denken, en dat is ook de theorie waar ik het verst in mee ga, vooral wat je zegt van over hindoeistische geloof.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 12:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 12:08:
Deze theorie zat ik ook sterk aan te denken, en dat is ook de theorie waar ik het verst in mee ga, vooral wat je zegt van over hindoeistische geloof.
Het hindoeistische geloof kent maar een ware God (brahman) waarvan alle andere slechts manifestaties zijn. Binnen het hoeistische geloof wordt ook gezegd dat Brahman de wereld steeds opnieuw schept.

Zo wordt een filosofische link gelegd in de film tussen fysieke en virtuele realiteit. Hetgeen ons weer doet afvragen hoe reeel onze realiteit is. Bestaat er dan toch een God? is onze realiteit ook een constructie?

Of zijn wij degenen die voorbestemd zijn om de eerste God te worden? Is dat laatste niet erg ijdel? Hebben wij niet hetzelfde existentionele probleem als neo? Ook hij wil niet geloven dat hij een constructie/programma=schepsel is, hij klampt zich vast aan zijn vrije wil. Maar wat zegt het orakel: Je hebt al lang gekozen, je weet het alleen nog niet. Dit komt overigens weer perfect overeen met het idee van predestinatie dat protestanten aanhangen. Het lot van de mens is bij God al bekend bij de geboorte van de mens. Zo weet ook de architect al welke keuze neo gaat maken.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 13:20 ]

Verwijderd

hè, ik moet mijn eerdere woorden terug nemen. De matrix is inderdaad goed doordacht. (denk ik, hoop ik)

Overigens nog wat symboliek:

De progarmma's die in contact staan met de architect, lijken erg op de wezens die in contact staan met God (merovian een aartsengel en zijn helpers die er ook uit zien als engelen). neo is net als Christus door god gezonden, om te leven onder de mensen en daaraan dankt hij zijn bijzondere krachten (vliegen door de lucht = lopen op water, genezen van de doden etc.).

De sleutelmaker is een misser. Hiermee wordt, denk ik, petrus (altijd afgebeeld met de sleutel van de hemelpoort) bedoeld die toegang geeft tot het hemelse rijk. Hier slaan de broeders door met hun christelijke symboliek. Dit mannetje hoort beter thuis in de ban van de ring. In deel I is ook Judas al ten tonele gevoerd.

De agenten spelen de rol van de romeinen. Waarbij smith de rol van herodus op zich neemt. Herodus vermoordde Johannes de doper (morpheus). Trinity is maria magdalena, de enige vrouw in het gezelschap van neo/christus

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 13:18 ]

• tec

tec

TEC

Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 11:58:
Raar ik zie die pic wel, mischien iemand anders die hem ook niet ziet.

edit:

Ik heb net weer de animatrix gekeken, en wat mij ook opvalt, dat er gezegd wordt dat de machines de human body goed hebben bestudeert.
Ook de organische kant ervan.
das ook wel nodig als je een matrix aan wilt leggen, hoe ga je anders weten waar al die pluggen precies moeten zitten om het juiste effect te hebben.

Verwijderd

Trouwens na het filmpje beyond net gekeken te hebben van de animatrix, raak ik al meer overtuigd dat neo een robot is.
Wat in dat deel zie je dat een robot het op een duur opneemt voor de vrouw(mens), het lijkt bijna wel dat die robot er verliefd op wordt.
Ze zijn er in dat filmpje er mee bezig om een robot zo te krijgen dat die de mens kant kiest, wat die ook doet op den duur.

edit:

En een andere filmpje gaat over een sporter die zijn lichaam zo overtraint dat die wakker wordt uit de matrix.
Hij heeft op den duur ook twee noten in zijn handen, en wat mij opviel dat hij er op dezelfde manier mee speelde als morpheus in de film met twee balletjes doet.
Doet me denken.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 13:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juni 2003 @ 12:53:De sleutelmaker is een misser. Hiermee wordt, denk ik, petrus (altijd afgebeeld met de sleutel van de hemelpoort) bedoeld die toegang geeft tot het hemelse rijk. Hier slaan de broeders door met hun christelijke symboliek. Dit mannetje hoort beter thuis in de ban van de ring. In deel I is ook Judas al ten tonele gevoerd.
Ik geloof niet in missers. Deze trilogie is hun meesterwerk. Als je bekijkt hoeveel aanwijzingen er in de dialogen zitten kunje zien hoe enorm veel tijd hierin is gestoken. Dan gaat het er bij mij niet in dat een dergelijk prominent personage ondoordacht is.

Verder heb je geljik. Hij is vanuit de bijbel moeilijk te verklaren.

Het kan natuurlijk zo zijn dat zijn personage alleen is geïntroduceerd om meer actie in de film te brengen. Als dat de reden is, is het gelukt. Ik zou het alleen wel erg zwak vinden...

Verwijderd

Ik heb net de teaser voor de 10000e keer bekeken en het volgende valt me op:

Seraph vecht tegen morpheus. Dit is te verklaren met 'You don't know someone untill you fight him' maar ze lijken dead-serious. Aan wiens kant staat hij dan?

Ik geloof niet dat Morpheus' 'He fights for us' over Neo gaat. Dat is het nadeel van trailers: ze kunnen elk moment van de film op andere plekken plakken.

Verwijderd

Theorie:

In de griekse Mythologie heeft persephone op verschillende manieren anderen geholpen.

Kan het zijn dat zij via de kus aan Neo de 'ability', hoe zeg je dat in het nederlands, de bekwaamheid heeft overgedragen om die sentinels te voelen en te stoppen?

Verder kwam ik deze site tegen. Erg interessant. http://awesomehouse.com/matrix/parallels.html

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 14:39:
Ik heb net de teaser voor de 10000e keer bekeken en het volgende valt me op:

Seraph vecht tegen morpheus. Dit is te verklaren met 'You don't know someone untill you fight him' maar ze lijken dead-serious. Aan wiens kant staat hij dan?

Ik geloof niet dat Morpheus' 'He fights for us' over Neo gaat. Dat is het nadeel van trailers: ze kunnen elk moment van de film op andere plekken plakken.
Precies, we weten niet zeker waar morpheus het over heeft, daar heb je helemaal gelijk in, ze kunnen alle kanten op met een trailer.
Theorie:

In de griekse Mythologie heeft persephone op verschillende manieren anderen geholpen.

Kan het zijn dat zij via de kus aan Neo de 'ability', hoe zeg je dat in het nederlands, de bekwaamheid heeft overgedragen om die sentinels te voelen en te stoppen?

Verder kwam ik deze site tegen. Erg interessant. http://awesomehouse.com/matrix/parallels.html
Ook dit is weer intressant, dat zou wel eens kunnen, maar ze kust ook niobe en ghost, wat krijgen die dan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 16:54 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 16:54:Ook dit is weer intressant, dat zou wel eens kunnen, maar ze kust ook niobe en ghost, wat krijgen die dan.
aha. In de game? Das interessant... Wat gebeurt er nog meer in de game?

Verwijderd

Er zijn ook wat dialogen in de game tussen verschillende personen en the oracle wat ook intressant kan zijn, seraph vecht in de game met ghost en niobe en nog 1(om ze te leren kennen zo als die zelf zegt), ben de naam van die gast even kwijt.
Maar hij is het die iets krijgt van de oracle dat hij naar neo moet brengen, en dat laatste zie je terug in de film, als er op trinity zijn deur wordt geklopt en ze neo zoeken.

edit:

Verder zie je die vampieren ook en de keymaker.
Ik heb helaas geen script van de tekst in het spel, anders had ik het hier wel even geplaatst.

Verder zie je trinity met ghost trainen(vechten), en het lijkt wel of ghost verliefd is op trinity, de oracle zegt ook tegen ghost, van denk je nog steeds dat zei van je gaat houden, en dat gaat over trinity.

Maar het is zo raar want ze kust(persephone) niobe net zo als ze met neo deed, eerst doet niobe het niet goed, en dan wel, zelfde als met ghost.

En de relatie niobe en die vriend(commander) van haar wordt verder uitgediept, in zion.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 17:16 ]

• Coju
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voor de mensen die het Nrc lezen. Gisteren (vrijdag) was het eerste deel van drie artikelen over de matrix. Deze artikelen zijn geschreven door cyberfilosoof (wat een tiepmiep tekst) Jos de Mul.

In het eerste deel werd Plato's grot met schaduw gevallen erbij gehaald, en Descartes natuurlijk. Ik hoop dat in de andere delen beetje uitvoerig Reloaded word besproken met zijn theorie.

Ik moet wel zeggen dat ik het eerste deel niet zo heel goed vond, komt ook omdat de eerste film uitgelegd moest worden etc... Volgende week vrijdag Nrc - Cultureel Supplement deel twee van de trilogie

• Gods Lonely Man

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 11:44:
[...]

Sorry, foutje van mijn kant: Dat wachtwoord had Smith nodig om in Zion te komen. (ik weet niet hoe ik me dat voor moet stellen. Hoe kan een computerprogramma dmv een wachtwoord doordringen in de echte wereld? Of was hij van plan het door te geven aan het systeem die dan met sentinels aan konden vallen??)

Nu die manier mislukt is, probereert het systeem het op een andere manier: grof geweld. Niks wachtwoord, gewoon boren tot je er bent.
Het wachtwoord voor de Zionmainframe is volgens mij nuttig voor Smith, omdat het de aanval op Zion makkelijker gaat maken. Namelijk als je dat wachtwoord hebt dan kun je de beveiligingen gunturrets etc. uitschakelen wat tot minder casualties lijkt bij de robots en een hoop tijd wint.

Smith en de andere programma's zijn denk ik gewoon de robots/AI alleen dan hebben ze hun "lichaam" gewoon (tijdelijk) af gedaan. Alleen mensen hechten belang aan hun lichaam ;) maar door dat Smith in de Matrix zit is hij beperkt in zijn mogelijkheden, kwa denken, communiceren, hij communiceert alleen met de twee (?) andere agents en verder alleen met mensen wat op zijn niveau ernstig beperkt is. En daarom wil hij graag dat de rebellen vernietigd worden zo dat hij weer vrij gelaten word van zijn taak (omdat er dan geen nut meer voor hem is om in de matrix te blijven of als hij aan neemt dat in de volgende generatie matrixen iemand anders zijn plaats in neemt, Smith wist zelf al van het bestaan van eerdere matrixen). Nu tegen het einde van deel 1 en verder in Reloaded is zijn haat vooral gericht tegen Neo omdat Neo hem het meest tegen werk, hem heeft overtroffen in kracht/snelheid, wat als zo'n geavanceerde levensvorm (AI) te worden overtroffen door een misserig mensje is toch wel een erge kick tegen je ego :o

Iedereen zegt dat Neo maar een mens is, omdat hij als mens maar een beperkt denkvermogen (wat in de matrix kracht en snelheid enzo betekend <-- zie dojo fight deel 1) heeft en hij stervelijk is ("the mind makes it real") ten opzichte van programma's. Het feit dat Neo de enigste is die echt grote "wetten" van de matrix kan breken/benden is omdat Neo zich voor 100% realiseert dat het nep is. Net zoals je controle kan nemen van je dromen (is een ander verhaal maar komt er op neer). De rest realiseert het wel dat het niet echt is maar op een onbewust niveau zijn te toch nog gebonden aan de body<->mind link. Misschien omdat Neo is "dood" gegaan dat hij het heeft verbroken. Als dat zou zijn dat zou het kunnen dat Trinity ook de krachten heeft nu, maar dat heeft helemaal niet perse omdat iedereen de verwachting heeft van hem om de ONE te zijn. dus hij is het eigenlijk geworden door die (en andere) factoren.
ik kan niet uit de trailer op maken dat Seraph tegen Morpheus vecht :?
Seraph zie je wel iemand trappen die lijkt op 1 van de Merovian's zijn onderdanen
dus dan zou Seraph aan de kant van de rebellen vechten. lijkt me?

Verwijderd

In 1 van de animatrix verhalen zie je een huis die haunted is(dat denken ze), je ziet op een duur een hond aan een soort zwarte spul slikken die daar ligt, vervolgens neemt de zwarte spul die hond over.
Net zoals smith bij neo deed, zo'n soort zelfde effect deed dat zwarte spul ook bij die hond.
Klopt seraph vecht tegen 1 van merovian's onderdaden, dat maakte ik er ook op uit.

Verwijderd

PsychoBoy schreef op 14 June 2003 @ 18:55:
[...] Alleen mensen hechten belang aan hun lichaam ;) maar door dat Smith in de Matrix zit is hij beperkt in zijn mogelijkheden, kwa denken, communiceren, hij communiceert alleen met de twee (?) andere agents en verder alleen met mensen wat op zijn niveau ernstig beperkt is. En daarom wil hij graag dat de rebellen vernietigd worden zo dat hij weer vrij gelaten word van zijn taak (omdat er dan geen nut meer voor hem is om in de matrix te blijven of als hij aan neemt dat in de volgende generatie matrixen iemand anders zijn plaats in neemt, Smith wist zelf al van het bestaan van eerdere matrixen)
Dit zie ik totaal anders. Smith communiceert met het systeem (nee, communicatie is niet het goede woord. Hij staat onder beval, want naar eigen zeggen leert hij door Neo om te 'disobey' ). Zijn werk is alle bedreigingen voor het systeem uit te schakelen. Uit het feit dat hij ook achter Neo aan gaat (die in feite juist goed is voor het systeem) kun je afleiden dat hij niets weet over de cyclus van de matrix. Zijn geloof in zijn eigen missie maakt hem bovendien krachtiger en dus (voor Neo) geloofwaardiger.
ik kan niet uit de trailer op maken dat Seraph tegen Morpheus vecht :?
Seraph zie je wel iemand trappen die lijkt op 1 van de Merovian's zijn onderdanen
dus dan zou Seraph aan de kant van de rebellen vechten. lijkt me?
Je ziet Seraph vechten tegen een kale negroïde man met een bril op en een leren jas aan. Dat lijkt me vrij duidelijk.
edit:
ik zat ernaast. De man heeft een bril op met montuur. (= niet Morpheus)

Ik las trouwens net dat Keanu Reeves een salaris krijgt van 15 miljoen dollar + 15% van de opbrengsten van de film. Wat een mega-contract is dat! Afhankelijk van de opbrengsten komt dat dus ergens tussen de 150 en 300 miljoen dollar uit...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 20:33 ]

Verwijderd

Eh, klein puntje:
waarom zijn trinity, die neger in hun schip en morpheus zo bang voor de snelweg, als ze die opgaan voor de achtervolgingsscene..??

Verwijderd

Kunnen veel agenten zijn, plaatsen met veel mensen mijden ze liever, tenminste denk ik, zal zo niet een andere reden weten waarom morpheus zo bang is voor die snelweg.
Maar je hebt gelijk, het wordt wel een beetje nadrukkelijk gezegd in de film over die snelweg, zal toch wel dan voor niet voor niets zijn.

edit:

nog even over die contract van reeves, ik had ook gehoord dat reeves ook veel van zijn loon in de film heeft gestoken, om zo de effecten nog beter te maken.

Ik las net op een engelse forum dat die fransman toch weer terugkomt in revolutions.
Ze hebben het over het stukje in de trailer over trinity die een pistool richt op iemand buiten beeld, en zegt van geef me neo of we gaan er allemaal aan, de fransman zegt dan terug zal je echt sterven voor deze man.
En ze denken allemaal dat dat de fransman is waar de pistool op gericht wordt, dus dat zal betekenen dat hij wel weer terugkomt in deel 3.
Ikzelf denk ook dat die terugkomt, zal die dan maar zo'n klein rolletje hebben gehad dan.

Ik heb hem ook net even gekeken, en het valt me op dat er een shot in zit, dat trinity morpheus en seraph, in een soort club staan, en ze houden elkaar onder schot met pistolen.

Dat betekent weer dat seraph zijn rol ook nog verduidelijkt wordt.

edit:

Aan het einde van enter the matrix, zit een trailer van revolutions die meer laat zien dan die in de bios, hier laten ze heel wat in zien.
Zo zie je smith in een flatgebouw staan, en achter smith allemaal ramen, en iedere raam die je ziet zie je een hoofd van smith erin.

Trouwens je ziet ook een clone veld of een geboorte veld(of hoe je dat ook mag noemen) er in voor komen.
Wat je ook in deel 1 zag, toen die wakker werd, zoiets zie je.
Ik zit die trailer van frame tot frame te bekijken.

Krijg ineens de indruk dat morpheus met de woorden he fighting for us dat die smith daar mee bedoelt inplaats van neo, tenminste zo komt het in deze trailer op mij over.

Er komt ook een shot in voor waar seraph zijn pistolen laad, en achter hem staan morpheus en trinity, dat zou betekenen dat seraph zich ook aan sluit bij de mens.

Nog iets vreemds, je ziet een vreemd figuur naar niobe toe lopen, en hij zegt tegen haar: 72 hours, thats how long it took to destroy Zion last time.
niobe: What do u mean and Who are u?
zwerver: Me?Just a spectator enjoying the ride....(laughs) 72...hours
Trouwens dat is die zwerver uit het spel, waar ik het nou over heb.

Om nog even op die code terug te komen wat smith wou, neo heeft trouwens die code inzich, niet morpheus, en die code kan je de matrix weer mee rebooten.

Zo nou ga ik matrix 1 weer even kijken. ;)

[ Voor 131% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 22:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 21:40:
nog even over die contract van reeves, ik had ook gehoord dat reeves ook veel van zijn loon in de film heeft gestoken, om zo de effecten nog beter te maken.
klopt ja. Bij devils Advocate heeft hij ook zijn loon ingeleverd (om Al Pacino als tegenspeler te krijgen)
Ik las net op een engelse forum dat die fransman toch weer terugkomt in revolutions.
Ze hebben het over het stukje in de trailer over trinity die een pistool richt op iemand buiten beeld, en zegt van geef me neo of we gaan er allemaal aan, de fransman zegt dan terug zal je echt sterven voor deze man.
En ze denken allemaal dat dat de fransman is waar de pistool op gericht wordt, dus dat zal betekenen dat hij wel weer terugkomt in deel 3.
Ikzelf denk ook dat die terugkomt, zal die dan maar zo'n klein rolletje hebben gehad dan.
Ik hoop dat hij terug komt. Cool personage
Ik heb hem ook net even gekeken, en het valt me op dat er een shot in zit, dat trinity morpheus en seraph, in een soort club staan, en ze houden elkaar onder schot met pistolen.

Dat betekent weer dat seraph zijn rol ook nog verduidelijkt wordt.
Hmmm... Blijkbaar heb ik een andere trailer te pakken...
Krijg ineens de indruk dat morpheus met de woorden he fighting for us dat die smith daar mee bedoelt inplaats van neo, tenminste zo komt het in deze trailer op mij over.
dat biedt perspectieven... Maar tegen wie vechten ze dan. Alle Banes die Sentinels aanvallen? En in de grote slag van alle smiths tegen Neo vecht hij weer tegen de mensen... Grrrr. Ik haat teasers... :( :(
Nog iets vreemds, je ziet een vreemd figuur naar niobe toe lopen, en hij zegt tegen haar: 72 hours, thats how long it took to destroy Zion last time.
niobe: What do u mean and Who are u?
zwerver: Me?Just a spectator enjoying the ride....(laughs) 72...hours
Trouwens dat is die zwerver uit het spel, waar ik het nou over heb.
Aha, het is een zwerver. Ik zag in mijn teaser al een personage dat ik niet kon plaatsen. Mismaakte kop, lang haar, muts... Crazy thought: Is het de architect die in de gedaante van een zwerver komt kijken of alles naar wens gaat? Het is tenslotte de laatste cyclus van de matrix. Hij wil vast wel de ondergang van zijn eigen schepping bijwonen... })
Om nog even op die code terug te komen wat smith wou, neo heeft trouwens die code inzich, niet morpheus, en die code kan je de matrix weer mee rebooten.
Nee, dat lijkt me onlogisch. Volgens mij is het gewoon de toegangscode tot Zion. Ik bedoel, het systeem weet waar die code (om de matrix te rebooten) is. Als ze die code zouden willen zouden ze smith wel op Neo afsturen. Bovendien, volgens de architect zorgt de One's entrance, toegang tot de matrix ervoor dat de code wordt verspreid. Zonder die verspreiding geen reboot.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 08:17 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Hmmm... Blijkbaar heb ik een andere trailer te pakken.
Dat kan best wel, want ik heb het over de trailer die komt als je het spel enter the matrix hebt uitgespeelt, dan krijg je als beloning zeg maar, een trailer van revolutions zien, en die is anders dan die van de theatre.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/zwer.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/chi.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/smi.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/fig.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ne.JPG

Ik hoop dat de foto's het doen, bij mij doen ze het in iedergeval wel.

Kijk eens wie hier weer wakker wordt. ;)
En die hele eerdere theorie van mij, dat neo nu echt wakker wordt, is denk ik onzin, omdat je in de trailer duidelijk ziet, dat neo en bane weer wakker worden aan boord van dat schip waar ze op zitten.
En wat ik ook uit die hele trailer kan opmaken, is dat er een gigantische oorlog bezig is tussen zion en de sentenials.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ba.JPG

En hier nog even een stukje gesprek tussen neo en arhitect

Architect: The first Matrix I designed was quite naturally perfect,
it was a work of art - flawless, sublime. A triumph equalled only by its
monumental failure. The inevitability of its doom is apparent to me now
as a consequence of the imperfection inherent in every human being.
Thus, I redesigned it based on your history to more accurately reflect
the varying grotesqueries of your nature. However, I was again frustrated
by failure. I have since come to understand that the answer eluded me
because it required a lesser mind, or perhaps a mind less bound by the
parameters of perfection. Thus the answer was stumbled upon by another
- an intuitive program, initially created to investigate certain aspects of
the human psyche. If I am the father of the matrix, she would undoubtedly be its mother.
Neo: The Oracle.
Architect: Please. As I was saying, she stumbled upon a solution whereby
nearly 99% of all test subjects accepted the program, as long as they were
given a choice, even if they were only aware of the choice at a near
unconscious level. While this answer functioned, it was obviously fundamentally
flawed, thus creating the otherwise contradictory systemic anomaly,
that if left unchecked might threaten the system itself. Ergo those that
refused the program, while a minority, if unchecked, would constitute
an escalating probablility of disaster.

Nog wat, in het spel komt een andere oracle voor(omdat de echte actrice die de oracle speel dood is), de oracle legt dit in het spel zo uit.
Zij zegt dat ze overwrote is omdat haar shell program is verkocht door 2 progamma's met een kind.
En ze hebben het nodig voor de toekomt van het verzet.
:? Ik weet het is een beetje onduidelijk, maar dit is wel wat ze zegt in het spel tegen niobe, als niobe namelijk vraagt wat er met de oracle gezicht is gebeurd.
Ik heb het nog even weer gehoord, en dit is de tekst: Two programmes sold my termination code for my old shell to Mero in exchange for the life of their child"

Dit komt van een interview van dave perry het hoofd van shiny entertainment, de makers van het spel enter the matrix, en hieronder staat wat die zegt.
"So you get to play as Neo, right?" "No." "What? Sorry, what?" "A lot of bad stuff happens to Neo in the second film that really wouldn't be fun for the player, we are told, abruptly."
En het gaat over de volgende game van de matrix.

En nog wat weer over die trailer, je ziet duidelijk in de trailer, neo rondlopen met een blinddoek op.

En die vrouw in de delen van de Renaissance, die het verhaal inleid, ik denk dat die vrouw de oracle is.

Oke nu hou ik echt op. heel wat stuff weer om over na te denken.
:) :)

[ Voor 143% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 13:49 ]

Verwijderd

En die vrouw in de delen van de Renaissance, die het verhaal inleid, ik denk dat die vrouw de oracle is.
Lijkt me nogal onlogisch. Zij zit zelf in de matrix. Misschien weet ze wel helemaal niets af van de voorgeschiedenis.
Two programmes sold my termination code for my old shell to Mero in exchange for the life of their child"
aha, dit is heel interessant. Twee programma's die kinderen willen krijgen? Vaag...

• tec

tec

TEC

Two programmes sold my termination code for my old shell to Mero in exchange for the life of their child
Das gewoon geblaat om de nieuwe oracle actrice een beetje goed te praten. Als die ineens anders is dan snappen de mensen die niet weten dat ze dood is daar ook geen zak van.

Verwijderd

tec schreef op 15 June 2003 @ 21:21:
[...]

Das gewoon geblaat om de nieuwe oracle actrice een beetje goed te praten. Als die ineens anders is dan snappen de mensen die niet weten dat ze dood is daar ook geen zak van.
Zou best kunnen hoor, dat weet ik ook niet precies, maar ik zeg alleen maar wat er in het spel gezegd wordt.
Hoeft niet speciaal er iets mee te maken hebben.

Verwijderd

Ik vind het spel een minder betrouware/belangrijke bron dan de 2 Matrix films en de Animatrix. (ook omdat ik het spel zelf niet heb)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 08:18:
Ik vind het spel een minder betrouware/belangrijke bron dan de 2 Matrix films en de Animatrix. (ook omdat ik het spel zelf niet heb)
Toch zeggen de gebroeders, dat als je het hele plaatje wil zien, de films de animatrix en de spel gezien/gespeeld moet hebben.
Ze zeggen dat er belangerijke hints in het spel zitten, ik heb het net nog even weer gelezen.
Het is ook jammer dat je het spel niet hebt, als je nou mijn buurman was, had ik je het even geleend, plus de dvd van de animatrix. ;)

Verwijderd

vertel maar eens waar je woont. Misschien ben ik je buurman wel.... (ik ga wel ff kijken of ik hem op kazaa kan vinden... Maar dan bewaar ik em wel voor volgende maand...)

Maar even over dat spel 'in het gehele plaatje':
Als je op internet zoekt zijn er mensen die de volledige tekst van Reloaded erbij pakken en elke zin, elk woord gaan uitleggen. En wat zie je dan: (et een beetje goede wil) kun je ALLES uitleggen en heeft ELKE zin een functie. Als in het spel dan zo'n matige uitvlucht wordt gegeven voor het andere uiterlijk van the Oracle ga ik de game een beetje wantrouwen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 11:04:
vertel maar eens waar je woont. Misschien ben ik je buurman wel.... (ik ga wel ff kijken of ik hem op kazaa kan vinden... Maar dan bewaar ik em wel voor volgende maand...)

Maar even over dat spel 'in het gehele plaatje':
Als je op internet zoekt zijn er mensen die de volledige tekst van Reloaded erbij pakken en elke zin, elk woord gaan uitleggen. En wat zie je dan: (et een beetje goede wil) kun je ALLES uitleggen en heeft ELKE zin een functie. Als in het spel dan zo'n matige uitvlucht wordt gegeven voor het andere uiterlijk van the Oracle ga ik de game een beetje wantrouwen...
Groningen woon ik.

En wat je zegt over dat je alles kan uitleggen, heb je wel gelijk in, ook wat je zegt over de game en de uitleg van de andere uiterlijk van de oracle.
Ik heb namelijk het zelfde gedacht, ik bedoel, de gebroeders wisten ook niet van te voren dat de actrice die de oracle speelt dood ging.
Dus hebben ze pas achteraf de reden bedacht, iets wat er eigenlijks niet erin had moeten komen(of ik moet me vergissen).
Dus is het niet doordacht, omdat het onverwacht gebeurd is, dus komt het er op neer dat ze snel iets bedacht hebben.

Verwijderd

ai, volgens mij zijn we idd niet echt wat je noemt buren...
En wat je zegt over dat je alles kan uitleggen, heb je wel gelijk in, ook wat je zegt over de game en de uitleg van de andere uiterlijk van de oracle.
Ik heb namelijk het zelfde gedacht, ik bedoel, de gebroeders wisten ook niet van te voren dat de actrice die de oracle speelt dood ging.
wist ze dat zelf niet dan? Ze is tenslotte een orakel... 8)7
Dus hebben ze pas achteraf de reden bedacht, iets wat er eigenlijks niet erin had moeten komen(of ik moet me vergissen).
Dus is het niet doordacht, omdat het onverwacht gebeurd is, dus komt het er op neer dat ze snel iets bedacht hebben.
Ja, ik ben benieuwd hoe ze dat in de film oplossen. (met hetzelfde verhaal als in de game natuurlijk, maar ik hoop dat ze het wat meer uitleggen)

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Aantal dingen:
-Ik denk zelf dat de Zion World dus wel een 2e laag is binnen de matrix mede vanwege dat voorval van Neo met die sentinals.
-Zion heeft ongetwijveld iets te maken met 01 maar eigenlijk lijkt dit me ook weer onlogische omdat 01 is genuked en als je zaf in "The Animatrix" in welke hoeveelheden dit gebeurde, dan denk ik niet dat die straling zosnel weg is :)
-Veder waarom is Smit naar de Smiot naar de zion world gekomen, omte spioneren? Hallo er komen 250.000 sentinals aan, de gedachte van een robot zal dan ongetwijveld zijn 10 defecte sentinals -> jammer maar we zijn er toch in "overkill". Conclusie er komen helemaal geen 250.000 sentinals aan, dus er is meer :) Bovendien is vind ik de lay-out van de robots in "The Second Renacance" & de sentinals in "The Matrix" helmaal niet logische....
-Ohwja en de bom die een sentinal in Reloaded gooid om zo buiten de EMP range te blijfen is ook een beetje vaag. Deze bom ziet er niet uit als een domme/analoge bom maar ook als een slimme bom die nog van richting verandert etc, dus daar zou EMP ook op moeten werken....? toch?

Laatste vraagje, of ik heb wat gemist maar wat is het belang van die gast in zion die neo porbeert uit te schakelen met een mes???

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

• ph3n1x
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11 20:30
De sentinal gooit ook geen bom, maar een rotsblok dat hij vond in de tunnels van het rioleringssysteem.
Dat geeft aan de andere kant wel aan dat de sentinals intiligente wezens zijn, of ze worden bestuurt zoals sommig mmorpg, nl met een "dungeon master". Maw iemand die alle handelingen bijhoud/wijzigt voor de wezens onder zijn controle. Dit kan mss een job zijn voor de architect.

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

ph3n1x schreef op 22 October 2003 @ 15:14:
De sentinal gooit ook geen bom, maar een rotsblok dat hij vond in de tunnels van het rioleringssysteem.
Dat geeft aan de andere kant wel aan dat de sentinals intiligente wezens zijn, of ze worden bestuurt zoals sommig mmorpg, nl met een "dungeon master". Maw iemand die alle handelingen bijhoud/wijzigt voor de wezens onder zijn controle. Dit kan mss een job zijn voor de architect.
Uhh vlakvoor dat Neo & co het schip verlaten zie je wel degelijk de impact van een (silmme) bom en niet van een rots :)

Heb hem gisteren nog gekeken :)

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Uhh vlakvoor dat Neo & co het schip verlaten zie je wel degelijk de impact van een (silmme) bom en niet van een rots :)

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Ik sluit dit topic maar. Het is toch al een aantal maanden oud, en het is wat onhandig als nieuwe posters eerst alle voorgaande posts moeten doorlezen om te begrijpen waar allemaal over gesproken is. Heb je echt wat nieuws? Start dan een nieuw topic.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.