The devil is in the details.
Lethal stuurt naar iedereen over een tijdje een e-mail. Gewoon even afwachtenOp woensdag 12 juni 2002 16:17 schreef Neutron het volgende:
Ik heb me op die inkoop site al opgegeven voor zo'n blauwe 2 x 20 lcd maar krijgen we straks nog te horen op welk rekeningnr. we het geld moeten storten ofzo?
JaOp woensdag 12 juni 2002 16:17 schreef Neutron het volgende:
Ik heb me op die inkoop site al opgegeven voor zo'n blauwe 2 x 20 lcd maar krijgen we straks nog te horen op welk rekeningnr. we het geld moeten storten ofzo?
Verwijderd
kheb 2 blauwe en 1 rooieOp woensdag 12 juni 2002 16:13 schreef -]MaRc0[- het volgende:
[..]
Waarom 1 rode voor €38,- als je 1 blauwe hebt voor €30,-
je steekt toch geen blauw lcd in een rooie case
Oew, daar wil ik dan pics. van zien als ie af is met LCD erinOp woensdag 12 juni 2002 16:19 schreef badpinguin het volgende:
[..]
kheb 2 blauwe en 1 rooie
je steekt toch geen blauw lcd in een rooie case![]()
Ik heb geen rooie caseOp woensdag 12 juni 2002 16:19 schreef badpinguin het volgende:
[..]
kheb 2 blauwe en 1 rooie
je steekt toch geen blauw lcd in een rooie case![]()
Verwijderd
laat gewoon zoals het is nu en de interesse zal wel de doorslag geven op 1 juli !
Heb nog een vraagje, is het mogelijk om meerdere lcd's op één pc te hebben en hoe kan je deze dan apart sturen ?
Hoe zit dat met de aansluitingen ? Mocht dit lukken zie ik wel 2 exemplaren van die 2*8 zitten !! ;9
Die groen/geel weg die besteld toch niemandOp woensdag 12 juni 2002 16:10 schreef -]MaRc0[- het volgende:
Ik vind ook dat er teveel LCD's zijn om te kiezen.
De groen/gele 4*20 is zelfs nog nooit gekozen.
Ik zou de Groen/gele 4*20, Rode 4*20 en de rode 2*20 weghalen hoor. Dan moet je maar 2 mensen teleurstellen...
Die worden bijna niet gekozen en voor minder heb je de blauwe 2*20/4*20
Die kleine is wel geinig voor de mensen die um willen en de 4*40 is ook weer een afwisseling
Die rode LCD's weg, besteld ook (bijna) niemand
Das mijn mening
Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features
Je hebt (als het goed is) 3 mogelijkheden:Op woensdag 12 juni 2002 16:24 schreef Giganerd het volgende:
hier wordt serieus gemelkt over wat wel, wat niet !
laat gewoon zoals het is nu en de interesse zal wel de doorslag geven op 1 juli !
Heb nog een vraagje, is het mogelijk om meerdere lcd's op één pc te hebben en hoe kan je deze dan apart sturen ?
Hoe zit dat met de aansluitingen ? Mocht dit lukken zie ik wel 2 exemplaren van die 2*8 zitten !! ;9
Via printerpoort
Via gamepoort (volgens mij)
Via USB (is nog in ontwikkeling)
Zelf wil ik ook 2 LCD's op mijn comp. hangen.
Ook zo'n
Verwijderd
Ach, wat maakt het nu uit als 1 iemand die graag bij zijn bestelling wilt hebben. Zolang de blauwe 2*20 & 4*20 LCD's maar de basis blijvenOp woensdag 12 juni 2002 16:24 schreef ~X-Treme~ het volgende:
[..]
Die groen/geel weg die besteld toch niemand
Die rode LCD's weg, besteld ook (bijna) niemand
Das mijn mening
Zo denk ik er ook over...Op woensdag 12 juni 2002 16:31 schreef Rave17 het volgende:
[..]
Ach, wat maakt het nu uit als 1 iemand die graag bij zijn bestelling wilt hebben. Zolang de blauwe 2*20 & 4*20 LCD's maar de basis blijven
Verwijderd
Klein is goed, weet je tenminste zeker dat ie in je 5.25" (eventueel 2 bays onder elkaar) bay past wat natuurlijk de bedoeling isOp woensdag 12 juni 2002 12:42 schreef Giganerd het volgende:
Als er 20 mensen zijn voor een 4*40 dan komt die maar op 39.95 $ ---> 38 Euro....kan die niet aan het gamma toegevoegd worden ???
Dat 4*20 display is maar 7.7 cm display! Is wel schoon blauw maar wat klein naar mijn gedacht !
Lethal,...wordt er naar België verzonden ?
Greetz
Giganerd
Verwijderd
niet als je andere plannen hebt dan alles altijd alles in je bays te proppenOp woensdag 12 juni 2002 16:53 schreef Sjmuup het volgende:
[..]
Klein is goed, weet je tenminste zeker dat ie in je 5.25" (eventueel 2 bays onder elkaar) bay past wat natuurlijk de bedoeling is
Ik ga ze beide op mijn tafel zetten, waarschijnlijk een mooi houten kastje eromheen maken van marantie
ja kut is dat he? ik heb ook m'n kamer verbouwd om m'n casemod enigszins mooi uit de verf te laten komen, want hij stond eerst met de verkeerde kant tegen de muur aanOp woensdag 12 juni 2002 17:37 schreef Rave17 het volgende:
Vind het zelf een beetje vreemd om mijn LCD in mijn kast te proppen terwijl die onder een tafel staat. Heb ik dan niet zoveel aan
Ik ga ze beide op mijn tafel zetten, waarschijnlijk een mooi houten kastje eromheen maken van marantie
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Voor Crystalfontz lcd's
http://www.lc-design.de/English/Products/Serial_e/Cases/cases.htm
Hmm, kan de prijzen niet vindenOp woensdag 12 juni 2002 18:47 schreef Saico het volgende:
Op deze site zijn kastjes te koop voor op je bureau
Voor Crystalfontz lcd's
http://www.lc-design.de/English/Products/Serial_e/Cases/cases.htm
Verwijderd
Reken er maar op dat die dingen erg duur zijn. Vooral zo'n alu ding mijn schatting is zeker 30 euro. Als je een beetje zoekt bij elektronica boeren of tussen oudere spullen zul je wel iets vinden dat ook voldoet. Althans dat hoop ik dan (daar gok ik het op).Op woensdag 12 juni 2002 18:51 schreef Rave17 het volgende:
[..]
Hmm, kan de prijzen niet vinden
Ja dat merk ik ook, alleen ligt ie soms nog wel downOp woensdag 12 juni 2002 18:40 schreef Rave17 het volgende:
LauPro
Je inkoopaktie site loopt nu eindelijk eens lekker snel
Ik zal het ff voor je uitrekenenOp woensdag 12 juni 2002 18:52 schreef Lamborghini het volgende:
Hoeveel wordt die groene 4*40 bij 20 personen?
Verwijderd
38 euroOp woensdag 12 juni 2002 18:52 schreef Lamborghini het volgende:
Hoeveel wordt die groene 4*40 bij 20 personen?
Nu kosten de 4*40 LCD (groen/geel) €75,- en géén €45,-
Met meer dan 20 mensen kosten ze €52,-!
Dat is allemaal zonder verzendkosten.
Ik weet niet wie aan die 45 euro is gekomen, maar dat is FOUT!
Verwijderd
Crystal fonts spec/pricing :
Dus bij 20 $39,95 dus zal wel iets van 52 (inc 19%BTW)Parallel Character LCD 40x4
(CFAH4004A-YYB-JP)
* Yellow/Green LED Backlight
* STN Positive, Yellow/Green
* Transflective 0 +50 deg C 6:00Qty 1+ 10+ 20+ 50+ * 100+ * 200+ * 500+ * 1000+ *
Price 58.73 46.15 39.95 35.64 31.73 28.92 26.10 25.10
* Larger quantities may be subject to a 4-6 week lead time.
edit: Marc0 was me net voor
Hoe kom je daar nou weer bijOp woensdag 12 juni 2002 19:05 schreef Giganerd het volgende:
[..]
38 euro
€52,- met verzend naar NL en 19% BTW er bijOp woensdag 12 juni 2002 19:10 schreef Ramonnekke het volgende:
Giganerd kan niet rekenen :
Crystal fonts spec/pricing :
[..]
Dus bij 20 $39,95 dus zal wel iets van 45 euro zijn afhankelijk van de dollarkoers.
Ik denk dat iemand aan de €45,- is gekomen door bij de 2*40 LCD te kijken in plaats van de 4*40. Die is een stuk goedkoper.
Verwijderd
Natuurlijk komen daar de verzendingskosten en die stomme btw bij, maar toch geen 52 euro
Maar dan nog, val nog meer voor een 4*40! Als je ze bij matrix orbital moet gaan halen pffffff
Ehm:Op woensdag 12 juni 2002 19:27 schreef Giganerd het volgende:
alé alé alé niet kunnen rekenen, zal zijn omdat het te gemakkelijk is....kweet het niet hoor waar de fout zit, maar bij 20 stuks is het 39.95 $ als ik dat omzet met de huidige dollarkoers kom ik aan 37.6 euro !!!
Natuurlijk komen daar de verzendingskosten en die stomme btw bij, maar toch geen 52 euro
Maar dan nog, val nog meer voor een 4*40! Als je ze bij matrix orbital moet gaan halen pffffff
$39.95 * 1.10 = 43,945 euro
Verwijderd
Verwijderd
in België heb je voor 1$ ---> 0.94 euro
daardoor kom ik bij 39.95$ ---> 37.6 euro
Holland is duurder !
Dus in Belgie heb je voor 0.94 euro $1?Op woensdag 12 juni 2002 19:31 schreef Giganerd het volgende:
vind maar iets raar
Holland is duurder !
Hier in Ned. heb je voor 1.10 euro pas $1 (afgerond).
Verwijderd
het is omgekeerd beste vriendOp woensdag 12 juni 2002 19:31 schreef Giganerd het volgende:
vind maar iets raar
Holland is duurder !
0.94$ ---> 1 euro ...
(ik woon ik in belgie)
Verwijderd
mijn excuus voor allen die dachten dat het goedkoop was, is nog niet duur ze
In België is 1$ = 1.06 euro
Dus komt die 39.95$ ---> 42.3 euro
Doe daar eens 19% BTW bij én verzend en *VOILA* je komt op 52 euroOp woensdag 12 juni 2002 19:45 schreef Giganerd het volgende:
indeed my friends....sorry voor misverstand...oeps !!
mijn excuus voor allen die dachten dat het goedkoop was, is nog niet duur ze
In België is 1$ = 1.06 euro
Dus komt die 39.95$ ---> 42.3 euro
Mijn idee. Je zou kunnen wachten tot je nog 10 man hebt voor de 2*20. Maar ik denk dat dat niet gaat lukken. Puur en alleen om dat je voor €2,- meer een 4*20 hebt.Op woensdag 12 juni 2002 21:22 schreef Rave17 het volgende:
Hmm, Lethal aangezien het aantal deelnemers op 55 blijft zitten kan je dan misschien niet een datum vast stellen. Bijvoorbeeld iedereen moet voor 22 juni betaald hebben?
Ik zelf denk dus niet dat je nog 10 man kunt vinden voor een 2*20
Gaat je geen reet aan wat voor een Pjoeter ik heb ;)
Verwijderd
site van laupro is weer down
ik vind dat bij elke inkoopactie een euro of 10 aan die jongen moet geschonken worden (als dank) zodat die jongen ergens een betaalde host kan vinden
vind ik best een goed idee!!Op woensdag 12 juni 2002 22:39 schreef badpinguin het volgende:
aaaargh
site van laupro is weer down
ik vind dat bij elke inkoopactie een euro of 10 aan die jongen moet geschonken worden (als dank) zodat die jongen ergens een betaalde host kan vinden
Verwijderd
Me 2Op woensdag 12 juni 2002 22:47 schreef mrEarthling het volgende:
[..]
vind ik best een goed idee!!
Edit: Dan mag wel die layout wat beter
achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier
Ja maar kan die server ASP en MySQL aan. Als het zo'n standaard acount is waarschijnlijk niet.Op donderdag 13 juni 2002 00:22 schreef white_panther het volgende:
hoe groot is die site, ik heb nog wel wat over bij m'n tiscali account (ik denk een 15 MB nog)
achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier
white_panther!?! Voel je je wel lekker? 07:22???Op donderdag 13 juni 2002 07:22 schreef white_panther het volgende:
ik zal ff kijken
Ben zo vroeg op? Of heb je weer de hele nacht lopen MOHAA level-editten?
[/offtopic]
* iambig kan best wat koper en brons missen voor laupro!
Kan niet wachten op men LCDtje...
Effe vraagie: Moet je om Smartie je backlight aan en uit te kunnen laten zetten nou een ander schema gebruiken?
Meende zoiets gelezen te hebben op z'n site...
NEE: dit is geen signature...
Dacht ik wel, maar dan heb je wel een data limiet (dacht dat dat echt kei weinig was)Op donderdag 13 juni 2002 08:50 schreef Rave17 het volgende:
Kan je voor ASP gebruik ook Brinkster gebruiken. Oke, is nu ook weer niet vreselijk snel maar gaat tenminste (bijna) nooit down.
Verwijderd
klopt... maar in Smartie zit een functie om je backlight aan en uit te zetten... wil je die gebruiken moet je nog een onderdeeltje extra hebben...Op donderdag 13 juni 2002 11:03 schreef mrEarthling het volgende:
* mrEarthling dacht dat je gewoon je contrast of backlight uit kunt draaien met behulp van je potmetertjes toch
post zo wel ff schema's
[altijd die @#$%!&^ typos]
NEE: dit is geen signature...
Mij lijkt potmeterjes toch een betere oplossing. Dan kan je tenminste ook nog je display verlichting uitdraaien als je monitor uitstaat enzo. (tenminste, het lijkt mij dat je met die potmetertjes ook je backlight helemaal uit kan zetten, toch??)
Verwijderd
de bovenste is ook met backlightOp donderdag 13 juni 2002 11:25 schreef iambig het volgende:
Zonder backlight aansturing:
[afbeelding]
Met:
[afbeelding]
dus....
Potmeters zijn btw voor het contrast meen ik niet voor de lichtintesiteit, dit weet ik alleen niet zeker
backlight is met zon simpel schema niet softwarematig aan te zetten/ uit, schakelaartje ertussen
Verwijderd
ik veronderstel dat dat blauw blokje de schakelaar is ????Op donderdag 13 juni 2002 13:10 schreef badpinguin het volgende:
[afbeelding]
(ja ik ben een noob
Verwijderd
Ten eerste vindt ik dat schema maar kut want die met die extra +- 5ohm voor de backlight. Is mij veel veiliger want zo'n ding wordt goed heet als jij je backlight ff openzet.Op donderdag 13 juni 2002 11:25 schreef iambig het volgende:
2 plaatjes bla bla
En voor de mensen die het niet weten dat je niet constant 5v op je backlight kan zetten is het ook wat beter kunnen ze die fout niet maken en dat scheelt weer een boel gezeur met me lcdtje doet het niet
uh ik gaat niet met een schakelaar werken een potmeter is dan makkelijker kan je het teminste nog instellen. Want het is niet altijd even donker of licht whatever.Op donderdag 13 juni 2002 12:48 schreef Myst1k4l het volgende:
[..]
backlight is met zon simpel schema niet softwarematig aan te zetten/ uit, schakelaartje ertussen
ja Blauwe backlightOp donderdag 13 juni 2002 13:02 schreef GhOsT-187 het volgende:
hmpz zit toch gewoon backlight op deze dingetjes?
Verwijderd
nee das een weerstand zodat de backlight niet doorfikt als je het voltage opendraaitOp donderdag 13 juni 2002 13:12 schreef Giganerd het volgende:
[..]
ik veronderstel dat dat blauw blokje de schakelaar is ????
jep gaat zeker en vast, gewoon potmeter toedraaienOp donderdag 13 juni 2002 13:15 schreef Prulleman het volgende:
Kan je dan niet gewoon die potmeter dichtdraaien om je backlight uit te zetten?? (of fikt ie dan door ofzo??)
(ja ik ben een noob)
die van mij is dus juist he? ...Op donderdag 13 juni 2002 13:17 schreef ThamACE het volgende:
[..]
Ten eerste vindt ik dat schema maar kut want die met die extra +- 5ohm voor de backlight. Is mij veel veiliger want zo'n ding wordt goed heet als jij je backlight ff openzet.
En voor de mensen die het niet weten dat je niet constant 5v op je backlight kan zetten is het ook wat beter kunnen ze die fout niet maken en dat scheelt weer een boel gezeur met me lcdtje doet het niet
[..]
Verwijderd
wilde graag nog zo'n 4*20 met blauwe backlight bestellenHTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP-fout
Internet Information Services
--------------------------------------------------------------------------------
Technische informatie (voor ondersteunend personeel)
Soort fout:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-stuurprogramma] De bewerking moet worden uitgevoerd op een query die kan worden bijgewerkt.
/ia/voegproducttoe.asp, line 55
Soort browser:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)
Pagina:
POST 51 bytes naar /ia/voegproducttoe.asp
POST Data:
o82=2&o85=1&o103=1&B1=Wijzigen&actie=wijzigen&id=37
buggy script of een server met kuren
/update:
nou kon ik wel de 2de lcd toevoegen
En nog vrij snel ook
[oftopic]Op donderdag 13 juni 2002 09:18 schreef iambig het volgende:
{offtopic]
[..]
white_panther!?! Voel je je wel lekker? 07:22???
Ben zo vroeg op? Of heb je weer de hele nacht lopen MOHAA level-editten?
[/offtopic]
nee ik heb niet de hele nacht lopen te editten naja tot een uur of 3 dan, maar ik moet vanmorgen met m'n pa mee naar het werk
[/offtopic]
Naar aanleiding van het schema van badpinguin ben ik nog es ff op zoek gegaan naar wat tutorials om deze lcd aan te kunnen sluiten en ik heb heirbij vooral via het forum van Crystalfontz gezocht.
Al snel werd mij wel duidelijk dat die gasten daar een hele goeie support hebben, maar toch verwijzen ze iedereen met problemen met parallelle LCD's naar hun disclaimer. (waar je ook een test proggie kan downloaden)
Dit wil dus niet zeggen dat ze het je verder zelf laten uitzoeken, integendeel! Op het CF forum worden de meeste users snel en goed geholpen.Disclaimer: We do not recommend connecting CFAH* series displays to a PC's parallel port as an "end product". The CFAH* series displays are not "user friendly" and connecting them to a PC's parallel port is often difficult, frustrating, and can result in a "dead" display due to mishandling. The CFAH* series displays are intended to be designed into a finished product by an engineer--they are not designed to be a PC accessory.
That being said, there will still be plenty of hardware hackers that will do it because it can be done, and connecting the display to a parallel port can be a handy way to test or evaluate the displays. While we do not offer support for connecting the CFAH* series displays to a PC's parallel port, we do think that this utility will make the task of debugging your circuit much easier. Use at your own risk--this is entirely unsupported software.
Het belangrijkste punt wat elke keer naarboven kwam als een user daar met een schema kwam aanzetten (meestal die ene die hier ook altijd voorbij komt), is hun reactie daarop dat het niet slim is om alleen een potmetertje tussen je 5 volt en je backlight te hangen.
In dit topic wordt een aangepaste versie van het bekende schema gegeven, dus met een extra weerstand erin. Hetzelfde idee als badpinguin dusWe do not recommend using a potentiometer alone for the backlight. It is too easy to ruin the backlight by turning the pot too far. You should calculate the limiting resistor as described in this post to limit the maximum current (and set the maximum brightness) and then put that in series with a pot if you want to dim the backlight.

Helaas waren er veel interne links naar topics met tutorials een beetje dood, maar uiteindelijk kwam ik na nog ff doorzoeken een topic tegen met daarin een link die verwijst naar een tutorial op een andere site, door een admin van CF forum geschreven.
Hierin wordt duidelijk uitgelegd hoe je moet berekenen wat voor weerstand je nodig hebt om je backlight te beschermen tegen doorfikken. Verder is in die tutorial ook een alternatieve manier om voor de powersupply te zorgen beschreven (die ik niet heel erg veel vind toevoegen, vooral niet als je je LCD in je case ingaat bouwen). De powersupply loopt dan ook door de printerkabel.
FF de berekening: (waarden van backlight van de blauwe 4x20 uit de PDF van de site (3.5 volt en 60mA)
1
2
3
| R = (5 - volts) / current R = (5 - 3.5) / 0.06 = 25 Ohm |
Correct me if I'm wrong
Ik vond dit dus wel een nuttige toevoeging op alles wat ik op GoT heb gelezen (zeker voor noobs zoals ik
Zeker omdat er al genoeg mensen zijn die hun backlight gesloopt hebben en ook op de CF forum wordt er elke keer weer op de gevaren voor je backlight gewezen bij het gebruik van enkel een potmeterje.
Alleen de rode 4*20 is nog steeds niet besteld, ik zou die er gewoon afhalen hoor.
Ja en de blauwe 4x20 blijft gelukkig ook boven de 50 (toch niet iedereen wil die aso-dure 4x40Op donderdag 13 juni 2002 20:33 schreef -]MaRc0[- het volgende:
Woei de 2*20 is 10x besteld
Alleen de rode 4*20 is nog steeds niet besteld, ik zou die er gewoon afhalen hoor.
Ik vind eigenlijk wel dat er besteld mag worden
yea bestellen die hapOp donderdag 13 juni 2002 20:36 schreef Prulleman het volgende:
[..]
Ja en de blauwe 4x20 blijft gelukkig ook boven de 50 (toch niet iedereen wil die aso-dure 4x40)
Ik vind eigenlijk wel dat er besteld mag wordener wordt toch niet veel / niks meer besteld
Ik kan niet wachten tot ik kan spelen meej me blauwe 4x20 LCD Whoei !
Ach, gewoon een beetje prutsen, hoe moeilijk kan het nou zijn om een paar dingetjes met wat heet metaal aan elkaar te plakkenOp donderdag 13 juni 2002 20:57 schreef ge-flopt het volgende:
Woont er iemand in de buurt van Tilburg - Den bosch die me kan helpen met het betere bak en braat werk? Als het om solderen gaat heb ik 2 linker handen!
(ben benieuwd of het mij wel lukt
Ook maar es een multimeter lenen tegen die tijd, volgens mij is het wel belangrijk om alles ff door te meten voor je het sloopt door sluiting of verkeerde weerstanden enzo
Verwijderd
Ja die is veel beter vindt ik loop je wat minder risico ook. Je gaat maar eventjes weg en vergeet je backlight bam weg lcdtje als je opeens wat langer weggaatOp donderdag 13 juni 2002 13:31 schreef badpinguin het volgende:
[..]
die van mij is dus juist he? ...
Valt me op dat vele mensen nog nooit hebben gesoldeerd en ook geen multimeter in huis hebbenOp donderdag 13 juni 2002 21:03 schreef Prulleman het volgende:
[..]
Ach, gewoon een beetje prutsen, hoe moeilijk kan het nou zijn om een paar dingetjes met wat heet metaal aan elkaar te plakken
(ben benieuwd of het mij wel lukt)
Ook maar es een multimeter lenen tegen die tijd, volgens mij is het wel belangrijk om alles ff door te meten voor je het sloopt door sluiting of verkeerde weerstanden enzo
NO-FLAME
Ik heb wel eens gesoldeerd, maar dat was meer zoiets als een los contactje van een gaar apparaat vastzetten, ik denk dat dit idd wel iets kleiner/moeilijker isOp donderdag 13 juni 2002 21:10 schreef Rave17 het volgende:
[..]
Valt me op dat vele mensen nog nooit hebben gesoldeerd en ook geen multimeter in huis hebben
NO-FLAME
en hoe wou je dit voor elkaar krijgenOp donderdag 13 juni 2002 21:09 schreef Yarvieh het volgende:
En om de lol er 'n bietje in te houden een blauwe 2x20 in actie
Filmpjeeeeee
Klopt die berekening van mij een paar posts omhoog voor die weerstand..... 25 Ohm??Op donderdag 13 juni 2002 21:08 schreef ThamACE het volgende:
[..]
Ja die is veel beter vindt ik loop je wat minder risico ook. Je gaat maar eventjes weg en vergeet je backlight bam weg lcdtje als je opeens wat langer weggaat
Verwijderd
Hoe bedoel je?Op donderdag 13 juni 2002 21:15 schreef white_panther het volgende:
en hoe wou je dit voor elkaar krijgen
Hij bedoeld waarschijnlijk met wat voor prog. kan je dat voor elkaar krijgenOp donderdag 13 juni 2002 21:18 schreef Yarvieh het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
euh sorry half
hij doet het wel
Verwijderd
Je hebt 2 regels? kewstie van slim combineren? zoiets als het volgende maar dan beter.Op donderdag 13 juni 2002 21:20 schreef white_panther het volgende:
ja presies, en het is een display met horizontale lijnen en geen verticale
1
2
| X x X XxXXxXX |
en baytheway ik heb 4 regeltjes
Verwijderd
Ehh ik heb 't filmpje zelf gemaakt, dus reken er maar wel opOp donderdag 13 juni 2002 21:31 schreef white_panther het volgende:
ik denk niet dat dat zo mooi gaat lukken
En daar word 't alleen maar mooier open baytheway ik heb 4 regeltjes
Verder zijn er wel winamp plugins die dit ook met de lcd's kunnen die wij bestellen.
Verwijderd
Dit is een 2x20 matrix orbital idd.. got me there...Op donderdag 13 juni 2002 21:34 schreef Prulleman het volgende:
Volgens mij is dit niet een 2x20 (of 4x20) zoals wij die nou bestellen.
Mja 't filmpje is nogal *WAZIG* (was je vast al opgevallen) de horizontale (en verticaal ook trouwens) ruimte tussen de karakters zit er wel alleen 'n beetje weggeblurred door out of focus filmpjeIk zie nl geen horizontale spaties tussen de blokjes. Die zouden er bij een normale parallelle 2x20 toch wel moeten zitten.
Tuurlijk, die van markuz [insert duitse achternaam waar ik nu ff niet op kan komen here] bijvoorbeeld.Verder zijn er wel winamp plugins die dit ook met de lcd's kunnen die wij bestellen.
Verwijderd
opgelostOp donderdag 13 juni 2002 21:34 schreef Prulleman het volgende:
Volgens mij is dit niet een 2x20 (of 4x20) zoals wij die nou bestellen. Ik zie nl geen horizontale spaties tussen de blokjes. Die zouden er bij een normale parallelle 2x20 toch wel moeten zitten.
Verder zijn er wel winamp plugins die dit ook met de lcd's kunnen die wij bestellen.
Markus Zehnder siteOp donderdag 13 juni 2002 21:40 schreef Yarvieh het volgende:
Tuurlijk, die van markuz [insert duitse achternaam waar ik nu ff niet op kan komen here] bijvoorbeeld.
Dit topic is gesloten.
![]()