Ik snap eerlijk gezegd totaal niet wat mensen hier nu in zien, dan behalve dat er apple op staat:
- ík vind hem eruit zien als een plak witte plastic zonder functie.
zijn er wel vormgevers aan te pas gekomen? Of hebben ze hem zo gemaakt ivm supergoedkope productie?
- geen display. Een display is nu eenmaal uitgevonden om informatie aan te kunnen bieden aan de gebruiker en dat kan dit apparaat dus niet.
- geen equaliser. Ik weet niet alles van die Ipods af, maar je kunt voorzover ik weet alleen vanuit Itunes per nummer een equaliser instellen. Of je die instelling dan aan/uit kan zetten op de Ipodshuffle betwijfel ik, omdat er geen knop hiervoor aanwezig is.
- De batterijduur is zeer belabberd. 12 uur. De E99 van Sony vrolijk nog 52 uurtjes langer door (als je atrac gebruikt, bij mp3 houdt ie het 50 uur uit). En waarom vergelijk ik de Shuffle met de E99? Omdat deze sony ongeveer even groot is, en ook 1 gigabyte aan geheugen aan boord heeft.
Maar hij zal ongetwijfeld goed verkopen, gezien het succes van de voorgaande Ipods. Op internet las ik al geregeld over mensen die hun Ipod louter in de shuffle functie gebruiken en dat heerlijk vinden. Ik moet toegeven dat apple dus goed z'n huiswerk heeft gedaan naar hun doelgroep.
Maar ik persoonlijk heb na bijna elk nummer wat ik luister wel een nummer in m'n hoofd dat ik daarná wil luisteren en dan wil ik dat makkelijk kunnen kiezen (daarom heb ik ook de Nw-E99
die is ook veel mooier!)
edit:
en over dit marketing verhaaltje:
Weg met al die voorspelbaarheid
Doorbreek de orde en regelmaat van alledag. Met de iPod shuffle wordt het leven weer heerlijk onvoorspelbaar. Je beleeft je muziekcollectie elke keer weer anders. Nooit weet je waar het volgende nummer je brengt. Ga op avontuur met de iPod shuffle. Die kent geen vaste route: je favoriete nummers worden steeds weer in een andere volgorde afgespeeld. Sluit de iPod shuffle aan op de USB-poort van je computer, laat iTunes automatisch tot 240 nummers(1) erop zetten en elke keer dat je hem aanzet, krijg je iets nieuws te horen. Met een iPod shuffle is je dagelijkse routine nooit meer hetzelfde. En de sleur van het reizen naar werk of school wordt een stuk dragelijker wanneer je niet weet wat het volgende nummer wordt. Net als de Party Shuffle van iTunes brengt de iPod shuffle weer spontaniteit in je muzikale leven. Gewoon laten gebeuren en ervan genieten
Maar vrijwel elke gerespecteerde mp3speler heeft al een SHUFFLE functie, dus wat bedoelen ze nou?
[
Voor 27% gewijzigd door
Menesis op 12-01-2005 14:20
]