Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn er wel...

Die worden óf aangesloten op de puls, óf reageren op omgevingsgeluid...

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23-04 16:54

SeatRider

Back in the seat

quote:
MikeyMan schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:36:
Zijn er wel...

Die worden óf aangesloten op de puls, óf reageren op omgevingsgeluid...
Ja dat laatste is handig, heb je een verhitte discussie met je medereiziger, gaat je radio dat proberen te overstemmen ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
SeatRider schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 08:57:
[...]

Ja dat laatste is handig, heb je een verhitte discussie met je medereiziger, gaat je radio dat proberen te overstemmen ;)
als je allebei erg bedreven bent in het langdurig imiteren van motor en afrolgeluid, kun je dat hebben ja... ;)

ideaal is het inderdaad niet altijd...

• Danielson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22-04 20:32

Danielson

Ben niet gek Ben een vliegtuig

Ik heb sinds vrijdag een JVC KD-BT1, hij bevalt prima! Het handsfree bellen via bluetooth gaat prima met mijn nokia N80 alleen als ik de radio heb uitgeschakeld dan is hij mijn telefoonboek kwijt.

Ik heb op internet wel mensen met het zelfde probleem kunnen vinden maar geen oplossing, iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

AMD X2 4400@FX-60 - CNPS9500 - DFI Lanpary SLI-DR Expert - Corsair TWINX2048-3500LLPRO - 2x Hitachi Deskstar T7K250 250 GB - Western Digital Raptor 74 GB - EVGA 7800GTX 512MB 612/1800Mhz - X-Fi - Cooler Master Stacker - Cooler Master RS-550 - Dell 2405FPW

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn de zenders ook pleite?

• Danielson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22-04 20:32

Danielson

Ben niet gek Ben een vliegtuig

quote:
Nee, verder onthoud hij alles!

AMD X2 4400@FX-60 - CNPS9500 - DFI Lanpary SLI-DR Expert - Corsair TWINX2048-3500LLPRO - 2x Hitachi Deskstar T7K250 250 GB - Western Digital Raptor 74 GB - EVGA 7800GTX 512MB 612/1800Mhz - X-Fi - Cooler Master Stacker - Cooler Master RS-550 - Dell 2405FPW

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 03:19

Arfman

Drome!

Dan moet je dat programmatje op je Nokia draaien. Je kunt het downloaden bij nokia.com, het staat bij de bluetooth carkit software. Staat ook al eerder in dit topic.

IMHO is dat trouwens een buttoplossing. Iedere keer moet je dat programma apart opstarten, of je moet altijd BT aan hebben staan, dan kun je hem in je startup list zetten. Ik wil echter niet altijd BT aan, zonde van m'n accuverbruik. Ik doe het dus zonder telefoonboek, er staan er toch veel te veel in om handig te zijn. Ik werk nu met de Quick Dial op de radio.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• GodDamage
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20-04 21:13
Nog een leuke tip voor pocketpc gebruikers: WM5torage
Dit programma veranderd de identiteit van de USB aansluiting van USB-apparaat naar USB apparaat voor massa-opslag. Dit betekent dat je jouw telefoon als harde schijf aan de radio kunt hangen en de muziek die op jouw sd-kaartje/telefoongeheugen staat kunt afspelen op de radio. Het allermooiste is eigenlijk nog dat de telefoon dan opgeladen wordt.

Mijn telefoonboek werkt dus nog steeds perfect. Sms'jes worden niet doorgegeven maar dat hoeft ook niet. De stemmen van TomTom zijn prima te verstaan vanuit de telefoon en ik ben blij dat die niet over de radio gaan. Dat zou ook betekenen dat de radio op Bluetooth Audio moet staan, dan hoor je alleen de stemmen en verder niets of niet?

Ik heb het btw over de JVC!

• Kwakky
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 23-03 15:13

Kwakky

Er was eens een foto .........

Ik ben van plan om de JVC KD-BT1 aan te gaan schaffen. Maar ik kan nergens een lijst vinden met telefoons die goed werken met deze radio. Ik heb een Qtek s200 en een Samsung E900. Werken deze telefoons?

[Canon EOS 350D] [Canon EF-S 17-55mm 2.8] [Canon EF 50mm 1.8] [Canon EF 70-300mm 4-5.6] [Canon 430EX] [Foto's]

• Arfman

Arfman

Drome!

quote:
GodDamage schreef op zondag 01 juli 2007 @ 13:41:De stemmen van TomTom zijn prima te verstaan vanuit de telefoon en ik ben blij dat die niet over de radio gaan. Dat zou ook betekenen dat de radio op Bluetooth Audio moet staan, dan hoor je alleen de stemmen en verder niets of niet?
Klopt. Ik heb dat wel eens geprobeerd en het is kraakhelder, alleen geen muziek meer dus :P

• Erik-NL
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 09-09-2007
quote:
GodDamage schreef op zondag 01 juli 2007 @ 13:41:
Nog een leuke tip voor pocketpc gebruikers: WM5torage
Dit programma veranderd de identiteit van de USB aansluiting van USB-apparaat naar USB apparaat voor massa-opslag. Dit betekent dat je jouw telefoon als harde schijf aan de radio kunt hangen en de muziek die op jouw sd-kaartje/telefoongeheugen staat kunt afspelen op de radio. Het allermooiste is eigenlijk nog dat de telefoon dan opgeladen wordt.

Mijn telefoonboek werkt dus nog steeds perfect. Sms'jes worden niet doorgegeven maar dat hoeft ook niet. De stemmen van TomTom zijn prima te verstaan vanuit de telefoon en ik ben blij dat die niet over de radio gaan. Dat zou ook betekenen dat de radio op Bluetooth Audio moet staan, dan hoor je alleen de stemmen en verder niets of niet?

Ik heb het btw over de JVC!
Ik heb vandaag (ook) de JVC KD-BT1 gekocht, erg leuk speelgoed!
Via Bluetooth Audio heb ik geprobeerd muziek af te spelen van mijn Orange SPV M600 (WM5) maar dat lukte niet. Bellen lukte overigens prima.
Ik heb net WM5torage op mijn telefoon geïnstalleerd en ga het morgen meteen proberen op de JVC.

Nog een vraagje over TomTom...
Het geluid dat uit de M600 komt is niet altijd goed te horen (raampje open met dit weer is wel lekker) dus heb ik geprobeerd het geluid via de JVC te krijgen maar ook dat lukte niet. Heb je misschien een tip?

• Erik-NL
  • Laatst online: 09-09-2007
quote:
seatpiety schreef op maandag 28 mei 2007 @ 10:46:
[...]

ikn heb er zelf ook een hdd van freecom aan hangen een 160gb schijf bus power fat32 aleen nu merk ik dat hij soms oven overslaat als er een nr afgespeeld woord het is geen schok ofzo omdat ik rij wand als ik stil staat dan doet hij het ook verder een top apperaat ik heb de bluetooht aleen gepaird staat verder geen adresboek wand dat werkt niet met mij spv m600 beetje jammer ook nog geen flash update beschikbaar voor de radio volgens mij
wie heeft hier ook last van ? gr piety
Ik zie dat jij ook de jvc kd-bt1 gebruikt in combinatie met de SPV M600? Mooi!
Misschien dat jij me kan helpen.
Ik probeer via de mediaplayer van de telefoon muziek af te spelen op jvc. Is dit mogelijk met de Bluetooth audio?
Groet, Erik

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Alleen als de radio A2DP (of zoiets :P ) ondersteunt... En dat doet die jvc voor zover ik weet niet...

• krabco
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17-10-2010
quote:
Kwakky schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 16:11:
Ik ben van plan om de JVC KD-BT1 aan te gaan schaffen. Maar ik kan nergens een lijst vinden met telefoons die goed werken met deze radio. Ik heb een Qtek s200 en een Samsung E900. Werken deze telefoons?
http://www.jvc-victor.co.jp/english/car/bluetooth/index.html

• Bram77
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23-01-2013
Niet al te veel waarde aan hechten. Mijn Mio A701 werkt ook gewoon met mijn JVC BT radio. Al kan ik niet in een keer een heel telefoonboek overzetten. Bluetooth is een universeel protocol.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
Bram77 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:58:
Bluetooth is een universeel protocol.
Bluetooth zou een universeel protocol moeten zijn...

• GJ007
  • Laatst online: 22:15
hee,

dit topic is vooral voor radio's en bleutooth in algemeen.
heb ff topic speciaal voor de kd-bt1 aangemaakt ;)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1237141

MBP 13' i7 8Gb | iPad 3 | iPhone 5

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22-04 23:02

Joopieboy

Petrolhead

Hier doe ik het met mijn nokia (6230i) of die van mijn vader (6300) en allerlei muziek op de telefoon zijn geheugenkaart, via de bluetooth en een parot systeem aan de standaard chrysler radio met navigatie gekoppeld.
Werkt super, en als je word gebeld is het ook echt super makkelijk, muziek kan je zo ook makkelijk afspelen. Je stapt in en je kan muziek luisteren en bellen en gebeld worden.
Met geluidskwaliteit is er totaal geen verschil of je nu mp3 cd of de mp3`s via de bluetooth gebruikt.

We hebben voor deze oplossing gekozen omdat wij eigenlijk via de usb sticks wouden aansluiten, maar omdat de radio`s met bluetooth aansluiting dat niet hebben, hebben we dit gedaan.

Bevalt mij uitstekend.

• Plaagje
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14-04 16:26

Plaagje

<<Fly & Dive>>

--Kick-- :P

Ik zat ook te kijken voor een bluetooth car kit achtig iets.

Toen ik op ebay zat te kijken zag ik opeens het volgende: Een Bluetooth achteruitkijk spiegel (met deze zoekopdracht)

http://www.soho-utopia.com/sohoutopia/pics/s_car_bluetooth_mirror_03.jpg
http://ownfashion.com/bluetooth/efix6.jpg

Iemand hier enige ervaring mee?

Flying High!

• Bram77
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23-01-2013
Nee, maar het ziet er wel interessant uit. Ik vraag me alleen af of het geluid over de speakers van de autoradio kan.

• SeatRider

SeatRider

Back in the seat

quote:
Bram77 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:24:
Nee, maar het ziet er wel interessant uit. Ik vraag me alleen af of het geluid over de speakers van de autoradio kan.
Nee, want dan kun je net zo goed een parrot monteren. Het voordeel van dit ding is dat je alleen maar een 12v lijntje hoeft te leggen en je speaker en microfoon dicht bij je hoofd komen te zitten.

• Plaagje
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14-04 16:26

Plaagje

<<Fly & Dive>>

quote:
Bram77 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:24:
Als het goed is kan het wel aangezien die FM kan uitstralen
(Selection of 4 preset FM frequencies (88.1, 88.5, 88.7 & 89.4MHz) to work with your car radio system)

alleen schakelt de radio natuurlijk niet automatisch over als er gebeld wordt (maar je kan natuurlijk wel een snelkoppeling linken naar de FM frequentie)

Flying High!

• dddddaaf
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05-01-2012
Weet trouwens iemand of de KD-BT1 de batterijcapaciteit en ontvangststerkte van de Nokia N73 kan weergeven?

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat kan hij bij mijn E61 niet. M'n vriendin had een SE en daar werkte dat wel, nu heeft ze een Samsung en zie je het ook weer niet.

• Arfman

Arfman

Drome!

crosspost
Even melden dat de HTC TyTN II telefoon/pda prima werkt met de JVC KD-BT1. Telefoonboek, batterij- en netwerkstatus, het werkt allemaal. Geluidskwaliteit is ook prima.

Arfman wijzigde deze reactie 25-09-2007 19:23 (36%)

• flyfisher
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 01-12-2007
Wie kan mij vertellen of de E65 van Nokia goed communiceert met het bluetooth systeem van Opel CD90. Is het telefoonboek en oproepenlijst zichtbaar? (dat lukt nu niet met mijn N70, programma "contact download" werkt hier niet). Mijn CD90 is al voorzien van BT upgrade naar 1.5.

• SeatRider

SeatRider

Back in the seat

Ik heb sinds een week de Sony MEX-BT2500 autoradio/cd/mp3 speler met bluetooth in mijn auto zitten:

http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/DE9F9CC51AB7EF02C12572B1004F0FBD_big.jpg

Was 149 euro bij Mediamarkt in Rotterdam, wat best wel scherp is voor een normale winkel.

Twee jaar terug in een vorige auto had ik een Pioneer DEH-P70BT met grofweg dezelfde functionaliteit en ik moet zeggen, de Sony bevalt stukken beter :).

Het is een rechttoe-rechtaan radio, waarbij alles precies werkt zoals je het verwacht. Geen overbodig drukke display of overbodig veel knopjes. Wat ik in de Pioneer zo onbegrijpelijk vond is dat je diep in een menu moest duiken om de random functie aan of uit te zetten, hier zit ie gewoon op het frontje.

Het microfoontje van de carkit zit in de headunit dus geen draden trekken voor een losse microfoon. Het is afhankelijk van hoe laag je radio zit in je auto of dat handig is, in mijn geval gaat het prima. Mensen hebben geen moeite me te verstaan.

Verder bleek mijn telefoon (HTC-S620) streaming audio te ondersteunen, ik kan dus ook de mp3tjes vanaf mijn telefoon spelen. Echt handig is dat overigens niet, maar leuk dat 't kan.

Pet peeves: De radio gaat niet automatisch aan als je het contact aanzet, je moet 'm inschakelen met 'source'. Schakelen van CD naar TUNER gaat via BT AUDIO, BT PHONE en AUX, hetgeen een hoop klikken is. AUX kun je in het menu uitzetten, de rest niet.

Oh, en eindelijk weer eens een radio die niet 4 cm uit je dashboard steekt!

• Ome_Les
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11-01 00:32

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

quote:
SeatRider schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 09:43:
Ik heb sinds een week de Sony MEX-BT2500 autoradio/cd/mp3 speler met bluetooth in mijn auto zitten:

[afbeelding]

Was 149 euro bij Mediamarkt in Rotterdam, wat best wel scherp is voor een normale winkel.

Twee jaar terug in een vorige auto had ik een Pioneer DEH-P70BT met grofweg dezelfde functionaliteit en ik moet zeggen, de Sony bevalt stukken beter :).

Het is een rechttoe-rechtaan radio, waarbij alles precies werkt zoals je het verwacht. Geen overbodig drukke display of overbodig veel knopjes. Wat ik in de Pioneer zo onbegrijpelijk vond is dat je diep in een menu moest duiken om de random functie aan of uit te zetten, hier zit ie gewoon op het frontje.

Het microfoontje van de carkit zit in de headunit dus geen draden trekken voor een losse microfoon. Het is afhankelijk van hoe laag je radio zit in je auto of dat handig is, in mijn geval gaat het prima. Mensen hebben geen moeite me te verstaan.

Verder bleek mijn telefoon (HTC-S620) streaming audio te ondersteunen, ik kan dus ook de mp3tjes vanaf mijn telefoon spelen. Echt handig is dat overigens niet, maar leuk dat 't kan.

Pet peeves: De radio gaat niet automatisch aan als je het contact aanzet, je moet 'm inschakelen met 'source'. Schakelen van CD naar TUNER gaat via BT AUDIO, BT PHONE en AUX, hetgeen een hoop klikken is. AUX kun je in het menu uitzetten, de rest niet.

Dit is eentje die een hoge kans heeft bij mij!

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

• Acolyte57
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23-04 16:15

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

quote:
StevenK schreef op zondag 22 april 2007 @ 07:38:
Ik heb sinds gisteren een Parrot Rhythm & Blue en ik ben er erg tevreden mee: geluidswaliteit is goed, bedieningsgemak is goed, koppeling met m'n S200 gaat perfect.
Is er iemand die de Rhythm & Blue ook heeft en deze werkende heeft gekregen met een Windows Mobile 6 telefoon? Ik heb een Samsung i620 en hij kan geen telefoonboek synchroniseren, wat de functionaliteit nogal nihiliseert :(

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat had je vantevoren ook op de site van parrot kunnen vinden...

Maar je kunt de contacten toch versturen naar de parrot...?

• StevenK
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:50
quote:
Acolyte57 schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:10:
[...]
Is er iemand die de Rhythm & Blue ook heeft en deze werkende heeft gekregen met een Windows Mobile 6 telefoon? Ik heb een Samsung i620 en hij kan geen telefoonboek synchroniseren, wat de functionaliteit nogal nihiliseert :(
nee, werkt niet. Er is wel een 3rd party programma waarmee het wel werkt op de i600 (www.jetwaremobile.com), maar dit programma wil op mijn i620 niet werken.

Toch heb ik besloten om in mijn andere auto ook een Rhythm 'n Blue te zetten.

Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.

• Acolyte57

Acolyte57

quote:
MikeyMan schreef op zondag 11 november 2007 @ 23:12:
Dat had je vantevoren ook op de site van parrot kunnen vinden...
Hiervoor had ik een RAZR, die er prima mee werkte. Als het de eerste keer meteen prima werkt ga je er niet standaard van uit dat het bij een andere telefoon niet werkt. Overigens vind ik dat wel een flauw argument; die dingen worden verkocht als een Bluetooth autoradio - dat impliceert dat het enige wat je nodig hebt voor de carkit functie Bluetooth is. En dat heeft m'n i620 wel :P
quote:
Maar je kunt de contacten toch versturen naar de parrot...?
Een voor een ja, wat toch zo'n 15-20 seconden per contact kost. En niet met een 100% succes rate, maar meer 3 uit 4. Met een paar honderd contacts in m'n telefoonboek... Je kunt je voorstellen dat ik daar niet blijer van wordt.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, volgens mij is het algemeen bekend dat bluetooth niet zo universeel is als het impliceert...

Daarnaast; bluetooth opzich werkt ook... Alleen worden er door jouw telefoon (dus zeer zeker niet door parrot) enkele functies niet ondersteund... Kun je het een flauw argument vinden, maar je moet aan de pomp ook opletten wat je in je auto gooit... Tis allemaal brandstof, maar werkt niet allemaal even goed met je auto... Zelfde geldt voor veel andere dingen...

Zoals altijd; assumption is the mother of all fuckups ;)

• Acolyte57

Acolyte57

quote:
MikeyMan schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 15:27:
Tsjah, volgens mij is het algemeen bekend dat bluetooth niet zo universeel is als het impliceert...
Jouw uitspraak laat ook al helemaal zien wat er mis is... 'zo universeel is als het impliceert'... de implicatie van Bluetooth is dat het alles universeel met elkaar laat praten, geen issues verder. Ik was verder niet bekend met enige problemen die er zouden kunnen zijn.

Nu wel ja :P
quote:
Daarnaast; bluetooth opzich werkt ook... Alleen worden er door jouw telefoon (dus zeer zeker niet door parrot) enkele functies niet ondersteund...
Daar verschillen de meningen sterk over, als ik het op verschillende internetfora zo bekijk... Of kun je me naar een site sturen die daar daadwerkelijk informatie over geeft? Ik ben wel benieuwd naar hoe het hele verhaal daadwerkelijk zit, op dit moment neig ik meer naar het verhaal van incompetentie bijParrot te geloven.

Anyways, heb het Jetware programmaatje net ook geprobeerd - just in case - en die bood idd ook geen soelaas. Hij roept dat ie geïnstalleerd is, maar elke keer vraagt ie of je de extensie wil starten... jammer.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah... Het feit dat -hoofdzakelijk- samsung en lg moeilijk doen met vrijwel alle -niet eigen- carkits, gecombineerd met het feit dat dit vaak met een softwareupdate van de telefoonfabrikant op gelost wordt, doet me toch neigen naar het beschuldigen van de telefoonfabrikanten...

Nokia en SonyEricsson bijvoorbeeld hebben zelden problemen met de carkits... Afgezien van wat symbian-versies, maar dan heb je het toch weer over de telefoonkant van het verhaal...

• nelisb
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 05-06-2013
wie o wie kan mij helpen.

ik heb een nokia ck-7w in mijn huidige auto.
nu heb ik een nieuwe 2dehands gekocht waar nog geen carkit inzit.

ik heb nu 3 keuzes.

ck7-w inclusief houder etc uit mijn oude auto en weer laten inbouwen in mijn nieuwe auto. dan hoef ik alleen een nieuwe radio te kopen. wil mp3,usb voor niet mega veel geld,wat is aan te raden?

of ik koop een autoradio inclusief bluetooth carkit en ben gelijk klaar.

of een parrot ck3200 en nieuwe autoradio.

ck7w werkt ok,maar van de andere kant klagen ze nog weleens over het geluid.

wat zouden jullie doen ?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zou voor een nieuwe radio + ck3200 gaan...

Geluid van die ck7w is natuurlijk goed op te lossen door een zwanenhals te monteren...

• nelisb
quote:
MikeyMan schreef op zondag 09 december 2007 @ 13:22:
Ik zou voor een nieuwe radio + ck3200 gaan...

Geluid van die ck7w is natuurlijk goed op te lossen door een zwanenhals te monteren...
je denkt dat het wegvallen van die ck7w door de microfoon komt? dan is de zwanehals ook een optie inderdaad.
heb nu namelijk iemand gevonden die de ck7w in en uitbouwt voor 50 euro.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nouja, als het wegvallen is, wordt het natuurlijk lastig een oorzaak aan te wijzen. Maar als het algehele matige geluidskwaliteit is, kan een microfoon veel schelen...

• nelisb
quote:
MikeyMan schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:11:
Nouja, als het wegvallen is, wordt het natuurlijk lastig een oorzaak aan te wijzen. Maar als het algehele matige geluidskwaliteit is, kan een microfoon veel schelen...
het is soms een seconde wegvallen inderdaad.

denk dat ik voor de parrot ck3200 ga en een nieuwe autoradio.

• nelisb
iemand hier ervaring mee?

pioneer deh-p9800bt

http://www.kieskeurig.nl/...00855C1257192003FDC4B.htm

kan hem kopen voor een goeie prijs en ziet er zeer gelikt uit.

we gebruiken er 3 toestellen mee, nokia 9300i, nokia 7373 en nokia 8800 sirocco

• the noise
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:08
even reagerend op die nokia ck7; wij gebruiken die op de zaak ook in de lease auto's. Tussen collega's onderling bellen is de kwaliteit bagger.. naar een vaste lijn gaat het wel. Wij hebben ook de zwanenhals maar dat hielp bar weinig ..

houten speelgoed: www.timsspeelgoedboerderij.nl

• nelisb
quote:
the noise schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:28:
even reagerend op die nokia ck7; wij gebruiken die op de zaak ook in de lease auto's. Tussen collega's onderling bellen is de kwaliteit bagger.. naar een vaste lijn gaat het wel. Wij hebben ook de zwanenhals maar dat hielp bar weinig ..
bij mijn auto hetzelfde.
heb besloten deze te bestellen
http://www.pioneer.nl/nl/products/DEH-P65BT/print.html

hopelijk is de kwaliteit beter

• nelisb
quote:
nelisb schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:35:
[...]

bij mijn auto hetzelfde.

sinds vandaag in de auto! helemaal super! geluid werkt top en iedereen met wie ik bel zegt dat ik goed verstaanbaar ben!
instellen is simpel. 3 telefoons te koppelen. 1 telefoon met 400 nummers, 1tje met 200 en 1tje met 50. ieder zijn eigen telefoonboek dus.

nelisb wijzigde deze reactie 16-12-2007 21:23 (15%)

• dread
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22-04 15:43
wat wel jammer is bij de pioneer is dat mijn archos van 30 gig niet via usb aan te sluiten is dus moet het maar langs achterin.

Ik dacht eigenlijk voor de jvc te gaan maar ik lees zoveel problemen in dat topic.

Ik moet wel zeggen dat de pioneer er wel beter uitziet ;)

MyTwitter

• dread
wat dachten we van deze autoradio. Hij ziet er erg strak uit en de reviews op kieskeurig zijn ook erg goed.

een filmpje ervan op youtube.

http://www.jvc.nl/images/photo/109124_kd-avx33_e.jpg

prijs rond de 450 euro.

dread wijzigde deze reactie 25-01-2008 10:44 (45%)

MyTwitter

• dread
quote:
nelisb schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:35:
[...]

bij mijn auto hetzelfde.

Ben echt zwaar aan het twijfelen tussen de jvc en deze pioneer. Iemand een idee hoe het zit met de geluidskwaliteit?

Ik lees dat de P65BT over "Partial Control Expansion Units DAB/USB" beschikt. Wat houd dit in?

MyTwitter

• basvanhulten
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14-07-2008
weet hier iemand een geschikte bluetooth autoradio waarmee ik muziek kan streamen van van nokia n95 8gb. het gaat hier om een aantal specifieke eigenschappen namelijk:

het kunnen wisselen van albums vanaf de radio
navigatie van telefoon over de speakers
groene kleur display
prijs rond de 300 euro
eventueel dvd afspeelbaar met klein schermpje oid

ben zelf aan het zoeken geweest maar kan nergens een radio vinden waarmee je tussen verschillende albums/mappen op je telefoon kunt bladeren.
hoe is het geluid als je via bluetooth streamt? is dat gewoon helder of ruist het een beetje?
alvast bedankt voor jullie reacties!

• larsboele
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 02-05-2011
quote:
SeatRider schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 09:43:

[afbeelding]

Werkt deze ook lekker met telefoonboek enz.?! want volgens mij geeft deze nog geen eens het nummer weer of wel?

• SeatRider

SeatRider

Back in the seat

quote:
larsboele schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:09:
[...]

Werkt deze ook lekker met telefoonboek enz.?! want volgens mij geeft deze nog geen eens het nummer weer of wel?
Hij doet niks met telefoonboek en geeft ook geen nummers weer.

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21-04 20:02

Robbie T

Tukker

Ibood.com heeft vandaag ook een aanbieding met een VDO Dayton autoradio met Bluetooth!

FC Twente: "Hartverwarmend was de ereronde van de thuisclub, die bij de aftocht werd bedolven onder onvoorwaardelijke liefde.

• wiene
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 10-03 20:01
quote:
More-Is schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 00:27:
Iemand toevallig al de Pioneer DEH-P65BT of P85BT live gezien? Met de P85BT kun je ook nog eens (met een optioneel kabeltje) je iPod rechtstreeks aansluiten en bedienen.

Pioneer DEH-P85BT
Pioneer DEH-P65BT

Lijken me ook wel aardige opties voor dit topic.
Ik heb een Pioneer DEH-P85BT icm SE K850i. Bleutooth carkit werkt perfect en geluid werkt super. Het volume van je telefoon is onafhankelijk van het volume van de radio. Dus als je de muziek superhard hebt staan is het niet zo dat als je de telefoon opneemt dat dit ook superhard staat. Wat wel niet lukt is om mijn telefoonboek naar de radio te zenden via bleutooth. Op de één of andere manier kan dat niet met de k850i. Een enkel nummer heb ik niet geprobeerd. Een oplossing zou kunnen zijn het maken van een nokia adres boek bestand op de computer kan zo even niet op de naam komen .vst of zoiets.

Radio ziet er heel mooi uit, frontje schuift na uitzetten auto automatisch naar voren zodat je hem er eigenlijk vanzelf sprekend uitpakt. Je kunt werkelijk alles instellen.

Ik heb overigens nog nooit een andere radio gehad als pioneer. Heb nog weinig problemen gezien met pioneers en de geluidskwaliteit is erg goed.

Vooral de 3xRCA out waren voor mij een pluspunt (woofer, rear en front). Ideaal icm met woofer versterker en 4 kanaals versterker.

• paul0704
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 05-03-2011
JVC KD-BT11.
Deze radio heb ik gekocht via EBay in de USA.
Scheelde 70euro met de goedkoopste aanbieding in NL. (helaas moest ik bij de postbode nog ¤20 invoerrechten afrekenen..)
Het apparaat bevalt mij goed. Zeker voor de prijs van ¤145 die ik er nu totaal voor heb betaald.
Pairren ging met mijn samsung G600 een beetje lastig. De verbinding werd steeds na ongeveer 4 seconden weer verbroken en weer opgebouwd. Even snel tijdens de verbinding een telefoongesprek opgebouwd, en dat ging goed. Daarna blijft de bluetooth verbinding goed werken.
Ook automatisch verbinden als ik in de auto stap.
Helaas heeft dit type geen losse MIC. Daardoor komen omgevingsgeluiden sterker door en dit beinvloed soms de verstaanbaarheid. Maar ik heb slechts één maal een gesprek gehad waarbij iemand zij dat hij mij niet kon verstaan.
Maar nu mijn probleem: Wat ik niet in de gaten heb gehad, is dat men in de USA geen RDS gebruikt ! Dit toestel is een amerikaanse versie: J-version en heeft dus geen RDS. Wel kun je aan 30 frequenties 'naam-labels' hangen. (Da't werkt handig en mis je RDS niet heel erg)
Mijn vraag: Wie weet hoe je RDS in dit toestel toch kunt activeren ?? (inbouwen chip, update firmware, jumpers...enz..) In het display is RDS wel (onverlicht) zichtbaar.
Hoe kom ik in het 'service menu' van de radio?
Of wie weet hoe ik aan een service manual kom?
;'} :'(

• cat_18
  • Laatst online: 13-03 22:43
Ik ben vandaag even bij de Halfords geweest om wat informatie in te winnen over autoradio's met een bluetooth worden verteld wat ik zelf al lang had gelezen op de stickers die op de radio waren geplakt...

Maar misschien kunnen jullie me voorzien van wat gebruikerservaringen. Ik zoek een autoradio met als eerste prioriteit een goed geluid. Daarnaast moet er dus Bluetooth opzitten met de mogelijkheid om het telefoonboek van mijn Nokia e50 te synchroniseren. Het liefst ook met de mogelijkheden om mp3 cd's af te spelen en een USB ingang.

De JVC KD-BT1 vind ik wat aan de dure kant, maar heeft wel alles wat ik wil. De Sony's vind ik wel erg degelijk en clean ogen, wat me wel bevalt. Alleen zit daar de mic in de radio. Mijn voorkeur gaat ook uit naar een losse microfoon, maar misschien is mijn angst voor een mic in de radio niet terecht. Ik heb net een Alfa 156 gekocht met een losse microfoon achter de zonneklep, dus als het mogelijk is deze aan te sluiten is dat misschien ook een goede optie.

Nikon D70 | Nikkor 18-70mm F3.5-4.5G | Nikkor 50mm F1.8 | Micro Nikkor 60 F/2.8 | Tokina AF 12-24mm F/4 | Crumpler Pyjama Pride (L)

• Bierkameel
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Bierkameel

Too soon?

http://www.bobshop.nl/catalog/images/kk/big/23914.jpg
Ik heb sinds een tijdje de MEX BT3600, ik heb toen speciaal op deze gewacht omdat hij een USB aansluiting heeft en dat bevalt er goed.
Mijn Nokia E51 was natuurlijk via bluetooth aangesloten en ik kreeg erg veel klachten dat ik niet goed verstaanbaar was, er was nogal veel ruis.
Sinds een paar dagen heb ik een N95 8GB en is het probleem opgelost, ik ben nu wel goed te verstaan, toch apart het zijn beide nieuwe Nokia's met de laatste firmware.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geen klachen van de andere partij?

Aangezien het microfoontje áchter het front zit...

• Bierkameel
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Bierkameel

Too soon?

Ja de klachten waren juist van de andere partij, het microfoontje zit idd in het frontje en hiervan kan je de hardheid ook instellen, bij de E51 was het ruk en met de N95 klinkt het perfect.

Mensen die mij bellen kan ik sowieso perfect verstaan.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

dippert

Hmm, dat was nou net een combinatie die mij ook interessant leek (BT3600 met E51).
Denk je dat de problemen liggen bij de E51? Blue-tooth communicatie minder ofzo?

Zou jammer zijn als dit net niet zou werken.

[SPECS] - In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet. -

There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee, punt is het microfoontje...

Overigens; de kenwood 8041/8141 heeft een ingebouwde parrot carkit en wordt standaard geleverd met externe microfoon... Rond de 250 euro...

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

dippert

Als het microfoontje het punt was hoe kan dat dan in vredesnaam opgelost worden door een andere telefoon te gebruiken?

Goede tip die Kenwood, zal er eens naar kijken.
Het lijkt mij op zich ook wel handig om het telefoonboek te kunnen benaderen, anders kost het alsnog 150 euro per gesprek.

[SPECS] - In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet. -

There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.

• Seesar
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23-04 10:43

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik zou zelf voor de pioneer BT600 of BT700 gaan. Ben zelf sowieso wel fanboy van pioneer, maar zitten duidelijke opties op die ook de Iphone ondersteunen. Weet alleen niet hoe de kwaliteit van de microfoon is, maar wellicht zit er external mic in op?

T60P Widescreen

• Sick Nick
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:38

Sick Nick

Drop the top!

bij de 65BT wel en die werkt prima, heb nog geen klachten gehad dat ik slecht te verstaan was :)

SLK 230 Kompressor | VAIO Pro | Sony RX1 | Sony RX100M2 | Ricoh GR

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
Gonadan schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:34:
Als het microfoontje het punt was hoe kan dat dan in vredesnaam opgelost worden door een andere telefoon te gebruiken?
De ene telefoon werkt beter dan de andere... Maar over het algemeen hoor je het verschil wel hoor ;)

• j.b.Ippel
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 04-11-2009
Sinds kort ben ik in het bezit van de Pioneer P65BT. Deze verbind ik door middel van bluetooth met mijn HTC Touch Pro (T7272). Het bellen gaat prima. Ik ben volgens de andere kant goed te verstaan en andersom klinkt het ook prima.

Nu vind ik het streamen vanaf de HTC naar de Pioneer een stuk minder. Ik vind het verschil tussen een mp3tje vanaf de HTC en een cd gewoon te groot. Ligt dit aan de telefoon of aan de radio? Is er misschien een stukje software in windows mobile te installeren dat de kwaliteit beter maakt of moet ik de radio toch maar in gaan ruilen?

Ik snap dat wanneer je super kwaliteit zoekt je beter geen mp3 kan gebruiken en beter niet via bluetooth kan streamen, maar iets beter dan wat ik nu hoor moet kunnen.

Alvast bedankt voor een reactie.

• 2fish
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 25-03 13:16
Ibood had een poosje terug weer de VDO Dayton TR 7327B Bluetooth autoradio in de aanbieding. Mooi dingetje, netjes afgewerkt, goed geluid. Heeft geen cd-speler meer maar alleen nog SD/MMC, USB en, voor de liefhebber, een ipod-aansluiting. Vreemd genoeg is dat laatste nergens in de specificaties terug te vinden.

Handsfree bellen werkt vlekkeloos. De verstaanbaarheid is voor beide bellers prima. De radio vindt bij het instappen vanzelf de telefoon. MP3 wordt na aanzetten bijna zonder vertraging van de geheugenkaart gelezen. Dat was met de oude radio met cd-speler vaak een drama. Skippen naar volgende nummer en volgende map gaat heel soepel. Ook de radio werkt prima en schakelt vlotjes over naar dezelfde zender op een betere frequentie. Muziek streamen vanaf telefoon (A2DP) heb ik nog niet getest.

Een klein nadeel: SDHC-kaartjes worden niet ondersteund. Max geheugen, ook voor USB, is 2 GB.
quote:
j.b.Ippel schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:46:
Nu vind ik het streamen vanaf de HTC naar de Pioneer een stuk minder. Ik vind het verschil tussen een mp3tje vanaf de HTC en een cd gewoon te groot. Ligt dit aan de telefoon of aan de radio? Is er misschien een stukje software in windows mobile te installeren dat de kwaliteit beter maakt of moet ik de radio toch maar in gaan ruilen?
Kwestie van de A2DP-instellingen aanpassen in het register of met tweaktools als advanced config. Met deze tool kun je het beste de volgende instellingen gebruiken:

Use joint stereo: yes
Bitpool: 53
Max supported bitpool: 53
Min supported bitpool: 53
Sample rate: 44100 Hz

Met deze instellingen dwing je de hoogste bitrate af voor het A2DP-profiel. Dit werkt dus met ieder A2DP-apparaat. Deze instellingen werken dacht ik wel pas vanaf Windows Mobile 6. Ook wordt nu de processor van de pda meer belast omdat het coderen naar A2DP-codec een stukje zwaarder wordt.

De noodzaak van het hercoderen is wat mij betreft ook meteen de grootste tekortkoming van A2DP. Hercoderen gaat altijd ten koste van de kwaliteit en de noodzakelijke bitrate voor een beetje behoud van kwaliteit is een stuk hoger dan van bijv MP3 of Ogg. Het had een stuk beter geweest als je gewoon de MP3-data zonder enige bewerking naar headphone of radio had kunnen streamen. Dan had ik nu waarschijnlijk m'n bluetooth headphone nog steeds gebruikt in plaats van m'n nieuwe oordopjes.

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

Official Prozac Dealer!

Gezien ik nu eens een nieuwe auto heb gekocht, wil ik nu ook een autoradio met bluetooth kopen. Dit zodat ik van het oortje af als ik in de auto zit. Ik ben mezelf er aan het verdiepen, maar neig er sterk na om een radio te kopen met losse microfoon.

Wat is de ervaring van de mensen die al een bleutoothradio hebben. Is een losse mic nodig of is de ingebouwde altijd ruim voldoende??

P

Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense

• Seesar
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23-04 10:43

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik heb zelf een alpine radio met bluetooth connectie naar de iphone en losse microfoon en dit werkt perfect. Mensen verstaan mij uitstekend en ik kan mensen uiteraard goedverstaan over de speakers. Ik ben daar heel tevreden over, zeker omdat ik de telefoon kan bedienen met de radio zelf.

T60P Widescreen

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

Official Prozac Dealer!

Zelf zit ik te denken aan deze: http://www.pioneer.nl/nl/...61/DEH-P7100BT/index.html
Ook omdat hij een losse mic heeft.

Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense

• Jarnowtje
  • Laatst online: 10-04 14:06
Om maar even een oude koe uit de sloot te halen }:O

Ik heb de pioneer deh p85bt icm mijn android htc hero, ik hoor de andere persoon prima. Maar de andere persoon hoort mij in zijn geheel niet! Ik heb een losse microfoon erbij die ik netjes in de MIC input heb gestopt (paar keer schoon geblazen etc) maar ik ben niet te horen. Ook even de headset van mijn moeder gebruikt om te testen, maar helaas nog steeds niets. Is er iets van een instelling toevallig? Las iets op internet dat je mic intern of extern kan zetten in het opties menu maar ik mis die optie...

• Jay-v
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:07

Jay-v

Uhhhh......

Hey, ik heb ongeveer hetzelfde toestel van Pioneer. Hetzelfde had ik met mijn iphone, bleek echter een instelling van mijn telefoon te zijn.

Ik zou zeggen probeer het even met een andere telefoon. Werkt die ook niet, reset dan je radio even (gewoon ff stekkers ervan af).

• Jarnowtje
  • Laatst online: 10-04 14:06
Resetten al gedaan (is nieuwe install), klinkt op zich wel logisch. Hoop dat mijn mic wel werkt en dat het aan tel ligt. Zal vast wel ergens een fix zijn of nieuwe rom voor mn hero die t wel kan :) thx

/n96 en n85 van nokia werken ook niet :S vrees dat mijn head unit niet meer goed functioneert.. klote ;w

Jarnowtje wijzigde deze reactie 07-05-2010 18:37 (21%)

• emmerx
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 18:57
Mochten mensen hier nog een keer op zoeken dan hierbij mijn ervaringen van de afgelopen 4 jaar.

Ik ben begonnen met een Nokia carkit (ck7w) icm de originele BMW-autoradio (met cassette ..)
Geluid was niet best, houder wel en opladen ging prima.

Toen ik naar een nieuwe telefoon (N73) ging paste de connector niet meer en moest ik een losse 12V-lader kopen, Geluidsverbinding (alleen HFP) ging vanaf dat moment over Bluetooth via de CK7W in mono naar de bijgeleverde speaker, mute naar de autoradio.
in het begin veel problemen met de firmware van de Nokia, maar vrij snel was die stabiel. Als de GPS niet gelijk aanstond...

Omdat ik CD's wilde kunnen spelen ipv cassettes ben ik overgestapt naar een DIN formaat radio/CD, werd de Sony BT2500. Had ook Bluetooth: zowel HFP (carkit) als A2DP voor het afspelen van mp3's.
Daarmee kon de CK7W eruit en had ik alleen nog een houder en een oplader nodig.

Vooral de houders waren soms lastig en relatief duur, maar voor alle telefoons heb ik uiteindelijk goedkope houders op eBay kunnen vinden. Nieuwe telefoon (N82, N96, N97, N8) betekende houder bestellen, inklikken en pairen.
En alles werkte dan meteen weer. Niks meer in- en ombouwen.

Ben inmiddels toe aan mijn 3e Sony, nu de 3800. Deze heeft ook USB en een AUX ingang.
Alle oude modellen doorgegeven aan mensen die enthousiast waren geworden.

De BT-protocollen worden steeds beter en betrouwbaarder. Zo stopt mijn muziekspeler vanzelf als ik uit de auto stap, waar ik vroeger met een telefoon op hoog volume en in keylock uit de autostapte ...

Heb nu altijd internetradio van de Nokia N8 via de luidsprekers. De navigatiestem komt er soms doorheen en alles valt stil als ik word gebeld. Een BT-autoradio is een goedkope en super geïntegreerde oplossing voor bijna alles wat je in de auto wil kunnen doen.
Nou nog een HUD (head up display) dat in kleur projecteert op mijn voorruit ...
Pagina: 1 2 3 Laatste