iemand ervaring mat de Parrot Rhythm n' Blue ? ziet er wel een beetje cheap uit (is ie natuurlijk ook 230€),
Volgens mij staat daar al het een en ander over in dit topic...degrgiov schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 08:43:
iemand ervaring mat de Parrot Rhythm n' Blue ? ziet er wel een beetje cheap uit (is ie natuurlijk ook 230€),
functionaliteit: top
afwerking en geluidskwaliteit: minder...
Dus als je TomTom aan hebt staan en je pairt met je carkit hoor je geen geluid meer van TomTom op je foon.. En dus ook niet op de radio.
Dat lijkt me opzich nogal vervelend.
Iemand die hier meer info over kan geven?
Audi A8 W12 6.0
Ik heb de parrot autoradio ... ben er super tevreden over.degrgiov schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 08:43:
Qua cheap klopt wel maar daar kijk je snel langs heen voor de prijs van 190euro...
DE parrot sync'de mijn p300 zonder moeite .....
kortom ben een tevreden gebruiker.... en waarom duur als t goedkoop kan?

ツ
Nouja... Als je een beetje gehecht bent aan een aardig geluid...struik schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 11:02:
[...]
kortom ben een tevreden gebruiker.... en waarom duur als t goedkoop kan?
Dat zal afhankelijk zijn van je telefoon...delyver schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 10:46:
Dus als je TomTom aan hebt staan en je pairt met je carkit hoor je geen geluid meer van TomTom op je foon.. En dus ook niet op de radio.
Inderdaad, dit klopt. En dat pairen gaat automatisch dus het doet zich vrijwel altijd voor als ik in de auto zit.delyver schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 10:46:
.
Binnenkort is er een nieuwe speler op de markt nl de Sony MEX-BT5000 ( ong 400€ )
http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=2484
http://news.sel.sony.com/...eivers/release/23611.html
ben eens benieuwd
ben eens benieuwd
Ik heb een irritant probleem.
Ben eigenaar van een Pioneer 55BT.
Echter, zodra ik mijn auto uitstap en de verbinding met het bluetooth handsfree profiel wordt verbroken, heeft mijn Nokia E60 een 'echo' ... Degene die mij belt of die ik bel .. hoort zichzelf terug.
Het enige wat ik dan nog kan doen is de telefoon uit en weer aan zetten. Daarna is alles weer goed.
Tijdens de bluetooth verbinding (in de auto dus) is alles ook goed ... alleen daarná niet meer dus.
Duidelijk firmware probleempje. Meer mensen last van ?
Ben eigenaar van een Pioneer 55BT.
Echter, zodra ik mijn auto uitstap en de verbinding met het bluetooth handsfree profiel wordt verbroken, heeft mijn Nokia E60 een 'echo' ... Degene die mij belt of die ik bel .. hoort zichzelf terug.
Het enige wat ik dan nog kan doen is de telefoon uit en weer aan zetten. Daarna is alles weer goed.
Tijdens de bluetooth verbinding (in de auto dus) is alles ook goed ... alleen daarná niet meer dus.
Duidelijk firmware probleempje. Meer mensen last van ?
Heb die onlangs binnengehad... en hij heeft nogal een - ehhh - geprononceerd uiterlijk...degrgiov schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 08:45:
Binnenkort is er een nieuwe speler op de markt nl de Sony MEX-BT5000 ( ong 400€ )
ben eens benieuwd
ik heb zelf sinds zaterdag de becker 7992 in m'n auto zitten

past ook perfect bij m'n interieur kwa kleur :

een nadeel aan bluetooth telefoon functie; geen namen oid, enkel nummer wat je ziet
(wel geheugen voor laatste nummers die je gebeld hebben/die je zelf gebeld hebt)
voor mijn niet echt een issue, gewoon ff kijken op de telefoon als je wilt weten wie je belt

past ook perfect bij m'n interieur kwa kleur :
een nadeel aan bluetooth telefoon functie; geen namen oid, enkel nummer wat je ziet
(wel geheugen voor laatste nummers die je gebeld hebben/die je zelf gebeld hebt)
voor mijn niet echt een issue, gewoon ff kijken op de telefoon als je wilt weten wie je belt
Mjah, dat zou voor mij dus onacceptabel zijn...
Moet ik nog met m'n telefoon lopen kloten... Dan kan ik net zo goed een normale carkit kopen met een houder...
Moet ik nog met m'n telefoon lopen kloten... Dan kan ik net zo goed een normale carkit kopen met een houder...
ach zoveel bel ik niet in de auto, heb de radio meer voor de radio gekocht, bluetooth telefoon functie is leuk als extra ipv oortjeMikeyMan schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:29:
Mjah, dat zou voor mij dus onacceptabel zijn...
Hoi!!
Ik heb de Sony mex-bt5000. Alles werkt perfect, behalve dat degene aan de andere kant van de telefoonlijn mij niet goed kan verstaan. Zolang ik met de auto stilsta, ongeacht met motor uit of aan, ben ik goed tot zeer goed verstaanbaar met enkel wat ruis op de achtergrond. Zodra ik begin te rijden komt er gelijktijdig een storing op de achtergrond naar boven die mijn stem hol, verder weg en scheller laat klinken. De storing is volgens diverse personen die ik heb gebeld te vergelijken als een 'stromend beekje of kabbelend water' of alsof je constant over een klinkerweg rijdt; het klinkt dus stotterend.... maar mijn stem wordt weer NIET stotterend doorgegeven, enkel de achtergrond.
Ik heb reeds geprobeerd en getest:
- extra massa
- constante 12v direct vanaf de accu
- onstoringsfilter
Nu schijnt er in deze radio een vrij goede en gevoelig afgestelde microfoon te zitten die enkel de freqs waarin stemgeluid voorkomen oppakt.
Ik vermoed dat deze microfoon uit de fabriek TE gevoelig is afgesteld zodat bij een beetje achtergrond deze ook doorgegeven wordt. De Echo/Noise cancelling functie werkt ook niet naar behoren, echo verdwijnt maar de storing schijnt juist wat slechter te worden.
Ik heb ook niet de beschikking over een 2e unit zodat ik niet kan testen of die tzelfde doet in mijn wagen.
Enige suggesties zijn gewenst daar ik ook niet meer weet waar ik t moet zoeken.
Bedankt! Porto
Ik heb de Sony mex-bt5000. Alles werkt perfect, behalve dat degene aan de andere kant van de telefoonlijn mij niet goed kan verstaan. Zolang ik met de auto stilsta, ongeacht met motor uit of aan, ben ik goed tot zeer goed verstaanbaar met enkel wat ruis op de achtergrond. Zodra ik begin te rijden komt er gelijktijdig een storing op de achtergrond naar boven die mijn stem hol, verder weg en scheller laat klinken. De storing is volgens diverse personen die ik heb gebeld te vergelijken als een 'stromend beekje of kabbelend water' of alsof je constant over een klinkerweg rijdt; het klinkt dus stotterend.... maar mijn stem wordt weer NIET stotterend doorgegeven, enkel de achtergrond.
Ik heb reeds geprobeerd en getest:
- extra massa
- constante 12v direct vanaf de accu
- onstoringsfilter
Nu schijnt er in deze radio een vrij goede en gevoelig afgestelde microfoon te zitten die enkel de freqs waarin stemgeluid voorkomen oppakt.
Ik vermoed dat deze microfoon uit de fabriek TE gevoelig is afgesteld zodat bij een beetje achtergrond deze ook doorgegeven wordt. De Echo/Noise cancelling functie werkt ook niet naar behoren, echo verdwijnt maar de storing schijnt juist wat slechter te worden.
Ik heb ook niet de beschikking over een 2e unit zodat ik niet kan testen of die tzelfde doet in mijn wagen.
Enige suggesties zijn gewenst daar ik ook niet meer weet waar ik t moet zoeken.
Bedankt! Porto
De microfoon zit in de radio als ik mij niet vergis... Ik zou dus eens proberen een externe microfoon aan te sluiten...
heb ik aan zitten denken maar die radio is net 3 weken oud, als ik hem open is direct de garantie eraf. En er zit helaas geen aansluiting op voor een externe mic.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het iets zou helpen. Ik zou es kijken of ik dat ding open krijg zonder een of andere zegel te verbreken.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het iets zou helpen. Ik zou es kijken of ik dat ding open krijg zonder een of andere zegel te verbreken.
echt niet?
Jezus, dat zuigt...
Gauw omruilen voor een Pioneer
Jezus, dat zuigt...
Gauw omruilen voor een Pioneer
Ik ben sinds kort de trotste eigenaar van de Pioneer Deh-P55BT :

Voorheen heb ik meerdere Alpine radio's gehad dus ik was nogal huiverig voor Pioneer
De installatie was een piece of cake. Gewoon iso connector erop en de mic aansluiten en gaan! Het geluid valt me helemaal niet tegen. Ik stuur er 4 Hertz speakers mee aan en dan gaat perfect.
De bluetooth functionaliteit werkt goed en hij connect netjes met mijn Nokia. Het telefoonboek overzetten is een ramp omdat je file voor file moet overpompen. Daarnaast geeft ie de namen van diegene die me bellen niet weer. Pioneer is op de hoogte van deze problemen en doet er geen zak aan.
De lijst met telefoons die ECHT volledig werken (accutijd,range) is ook behoorlijk kort.
Naast de radio heb ik ook een afstandsbediening gekocht voor montage op het stuur. Deze werkt zeer slecht tenzij ik hem recht naast de radio monteer .. links of rechtsonder , waar je hem wilt hebben, werkt hij niet.
Al met al ben ik redelijk tevreden.
Ow ja, de mogelijkheid om het display en de knoppen roze te kleuren is natuurlijk een meesterzet

Voorheen heb ik meerdere Alpine radio's gehad dus ik was nogal huiverig voor Pioneer

De installatie was een piece of cake. Gewoon iso connector erop en de mic aansluiten en gaan! Het geluid valt me helemaal niet tegen. Ik stuur er 4 Hertz speakers mee aan en dan gaat perfect.
De bluetooth functionaliteit werkt goed en hij connect netjes met mijn Nokia. Het telefoonboek overzetten is een ramp omdat je file voor file moet overpompen. Daarnaast geeft ie de namen van diegene die me bellen niet weer. Pioneer is op de hoogte van deze problemen en doet er geen zak aan.
De lijst met telefoons die ECHT volledig werken (accutijd,range) is ook behoorlijk kort.
Naast de radio heb ik ook een afstandsbediening gekocht voor montage op het stuur. Deze werkt zeer slecht tenzij ik hem recht naast de radio monteer .. links of rechtsonder , waar je hem wilt hebben, werkt hij niet.
Al met al ben ik redelijk tevreden.
Ow ja, de mogelijkheid om het display en de knoppen roze te kleuren is natuurlijk een meesterzet
[ Voor 4% gewijzigd door Wimo. op 06-09-2006 17:57 ]
Zijn er al van die rakkers met Dubbele DIN plaatsing? (Ford auto, dubbel DIN autoradio's
)
...:::everybeat.nl
Nee, maar je kunt een ombouwpaneel kopen...Ome_Les schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:16:
Zijn er al van die rakkers met Dubbele DIN plaatsing. (Ford auto, dubbel DIN autoradio's)
edit: trouwens, pioneer heeft een 2din navigatiesysteem met alles erin... Kan eventueel ook optioneel met bt uitgerust worden... Maar neem dan wel een zak geld mee
[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 07-09-2006 16:21 ]
Hmmmm... dat van die navigatie en ombpouwplaat wist ik wel..MikeyMan schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:20:
[...]
Nee, maar je kunt een ombouwpaneel kopen...
edit: trouwens, pioneer heeft een 2din navigatiesysteem met alles erin... Kan eventueel ook optioneel met bt uitgerust worden... Maar neem dan wel een zak geld mee
Heb alleen meer met Bt dan met navigatie en ombouwplaat als ik eerlijk mag zijn.
Maar iig thnx voor het antwoord!
Overigens heeft ook kenwood een bluetooth ombouwkit... Maar die kosten bij pioneer en kenwood rond de 250 euro... Heb je ook een hele mooie parrot voor 
edit; in die 2din navigator van pioneer zit al BT, prijs is rond de 2700 euro... Wel inclusief HD...
edit; in die 2din navigator van pioneer zit al BT, prijs is rond de 2700 euro... Wel inclusief HD...
[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 07-09-2006 16:26 ]
Tja... Zit ik ook nog over te denken.
Verwijderd
Heeft iemand ervaring met de VDO dayton 1737 X autoradio met bluetooth?
http://www.pixmania.nl/nl...adio-mp3-usb-sd-blue.html
http://www.pixmania.nl/nl...adio-mp3-usb-sd-blue.html

'Ik vind 'm erg veel lijken op deze, die vorige week bij de Lidl in de aanbieding was. Wist niet dat VDO zo ver was afgezakt. De layout van de knopjes komt niet helemaal overeen, wel het display en de vorm en de lokatie van de USB en cardreader. Hier nog een ervaring van iemand ermee.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Nou, geloof maar dat het een door VDO zelf ontworpen radio is...SeatRider schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 10:05:
'Ik vind 'm erg veel lijken op deze, die vorige week bij de Lidl in de aanbieding was. Wist niet dat VDO zo ver was afgezakt. De layout van de knopjes komt niet helemaal overeen, wel het display en de vorm en de lokatie van de USB en cardreader. Hier nog een ervaring van iemand ermee.
Iemand ervaring met deze radio? De LG LAC-M8600R

Ik ben bijna zover dat ik deze ga kopen. Zo te zien kan deze wel informatie weergeven op het display en kun je een gesprek starten op de radio zelf. Heeft de VDO Dayton dat ook? Afgaande op het simpele display niet... De LG moet €219,- kosten wat een redelijke prijs is lijkt me.

Ik ben bijna zover dat ik deze ga kopen. Zo te zien kan deze wel informatie weergeven op het display en kun je een gesprek starten op de radio zelf. Heeft de VDO Dayton dat ook? Afgaande op het simpele display niet... De LG moet €219,- kosten wat een redelijke prijs is lijkt me.
Ziet er heel gaaf uit. Met deze heb ik geen ervaring mee, wel met andere produkten van LG, die standaard van hoge kwaliteit zijn.GodDamage schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:12:
[afbeelding]
Tot nu toe nog geen miskoop gedaan met LG produkten.
Heb je deze inmiddels in je bezit? Ik las op kieskeurig.nl dat hij geen mogelijkheid had (of diegene kreeg het niet voor elkaar) voor een telefoonboek? Ik wil wel kunnen zien wie er belt natuurlijk..GodDamage schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:12:
[afbeelding]
Ben sinds vanavond op zoek naar een radio met bluetooth en deze lijkt mij ook wel wat. Ga morgen maar eens bellen met LG denk ik, de informatie op hun site is ook wat summier.
nee heb deze nog niet. Het pallet van de leverancier, waarop deze stond, is vermoedelijk gejat. Het is inderdaad erg jammer dat er geen telefoonboekfunctie op zit. Het kan ook zijn dat die functie er wel op zit maar dat hij hem niet aan de praat krijgt. Zoals hij het stelt lijkt het me meer dat de functies beperkt zijn. De radiokwaliteit schijnt wel weer top te zijn. Vergelijkbaar met een dure JVC volgens Computer Totaal...
Even gebeld met LG en zit inderdaad geen mogelijkheid op om telefoonnummers over te zetten, wat wel een groot nadeel is.
Ja, inderdaad, kun je nog je telefoon uit je zak halen...Kroontje schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:28:
Even gebeld met LG en zit inderdaad geen mogelijkheid op om telefoonnummers over te zetten, wat wel een groot nadeel is.
En nummerherkenning bij inkomend gesprek kun je ook wel vergeten...
[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 12-04-2007 11:08 ]
Kent iemand deze: JVC KD-BT1?
Ik heb het idee dat dit apparaat nog nergens leverbaar is, maar de specs zijn wel erg goed: BT, Adresboek, A2DP en een USB aansluiting, waar je je externe HDD aan kunt hangen.
Ik heb me al rotgezocht naar reviews, maar vind er geen. Iemand die hem al eens heeft mogen bewonderen, een review heeft gezien, of er een mening over heeft?
Ik heb het idee dat dit apparaat nog nergens leverbaar is, maar de specs zijn wel erg goed: BT, Adresboek, A2DP en een USB aansluiting, waar je je externe HDD aan kunt hangen.
Ik heb me al rotgezocht naar reviews, maar vind er geen. Iemand die hem al eens heeft mogen bewonderen, een review heeft gezien, of er een mening over heeft?
wreed ding die JVC!
Zeker qua opties is die het prijsverschil wel waard in vergelijking met de LG. Misschien nog even wachten tot de (introductie?) prijs iets gezakt is...
Zie net dat deze radio bij Redcoon €259,30 kost excl. verzenden. Bestellen!
Zeker qua opties is die het prijsverschil wel waard in vergelijking met de LG. Misschien nog even wachten tot de (introductie?) prijs iets gezakt is...
Zie net dat deze radio bij Redcoon €259,30 kost excl. verzenden. Bestellen!
[ Voor 18% gewijzigd door GodDamage op 12-04-2007 19:03 ]
Heb hem gisteravond gekochtDaRace schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:12:
Kent iemand deze: JVC KD-BT1?
Prachtige radio, helder (kleuren)display, mooi geluid, prima ding. Met de SE telefoon van m'n vriendin gaat adresboek sync automatisch. Met mijn Nokia E61 moet ik hem steeds handmatig oversturen, dat moet ik nog evne uitzoeken.
Heb er nog maar een uurtje mee gespeeld, maar als je wat wilt weten: shoot!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Waar en hoeveel?
Hoe is de menustructuur als ik er een USB-stick aan hang met mp3 in verschillende mapjes?
Hoe is de menustructuur als ik er een USB-stick aan hang met mp3 in verschillende mapjes?
He goed zeg! Ik heb natuurlijk wel een paar vragen:
- wat betreft dat adresboek syncen: is hij het adresboek dan telkens weer kwijt en moet het elke keer weer helemaal gesync't worden? Ik heb hier een Nokia, en het is wel de bedoeling dat hij daar soepel mee gaat werken.
- Zit die afstandsbediening erbij?
- Werkt het met een externe microfoon? zo ja, hoe lang is die kabel? (lang genoeg om tussen de zonnekleppen te komen?)
- Kun je al wat zeggen over de kwaliteit van de carkit functie?
Ok, punt voor punt 
Gekocht bij Poth in Almelo, 349 euro. Niet de goedkoopste, wel uitstekende service, inbouw erbij(alhoewel het heel simpel is, maar toch). Jongen die ons hielp was tot 21:15 bezig, geen enkel probleem. Ben er vaker geweest en altijd ben ik er netjes geholpen, vandaar. Normaal ben ik wel een internetprijsvechter
Ik had alleen een USB stick zonder mappen, maar wat ik er van zag, kun je heel simpel door de folders heenbladeren. De hele bediening steekt overigens wel goed en consequent in elkaar.
Adresboek bij mijn Nokia is hij telkens kwijt, alhoewel ik denk dat dat aan m'n telefoon ligt (E61). Bij de SE van m'n vriendin vroeg de radio toestemming om items te kunnen zien, dat heeft ze toegestaan, en dat werkt gewoon perfect. Dus het is afhankelijk van je telefoon. Ook zie je bij haar telefoon de accustatus en ontvangstkwaliteit van de telefoon in het display van de radio, dus SE geeft meer info door via BT dan Nokia, vermoed ik. Ook heeft de radio de mogelijkheid om 6 snelkiesnummers in te programmeren. Alhoewel de adresboekoptie mooier is, is dat voor mij een goede workaround. Wel ga ik nog helemaal uitzoeken hoe ik toch mijn Nokia zover kan krijgen, uiteraard.
Afstandbediening zit erbij, klein ding, maar heel even naar gekeken. Lijkt het goed te doen.
De radio werkt inderdaad met een externe microfoon. De kabel die erbij zit is vrij lang, ongeveer een meter of 2 schat ik. Hij lijkt me lang genoeg om netjes weg te kunnen werken naar de binnenspiegel toe, via de randen. Moet wel zeggen dat ik heb zitten prutsen in een donkere parkeergarage, dus pin me niet vast op die lengte.
Kwaliteit van de carkit kan ik natuurlijk nog niet 100% beoordelen, omdat de microfoon nog onder de radio ligt, in het brillenvakje. M'n vriendin heeft vanmorgen gebeld toen ze op de snelweg reed (120 km/h) en ze was nog goed te verstaan, iig. veel beter dan met m'n oude Caliber. Ik verwacht dat het nog beter wordt eens ik de microfoon goed heb geplaatst. Overigens belde ze ook toen ze nog 50 reed, en toen hoorde ik niet eens dat ze in de auto zat.
Conclusie: ik heb er nog maar heel even mee kunnen spelen, maar het ziet er nu al goed uit. Een definitieve conclusie kan ik jullie pas geven als ik de microfoon heb weggewerkt, en dat zal ik zeker ook doen.
Gekocht bij Poth in Almelo, 349 euro. Niet de goedkoopste, wel uitstekende service, inbouw erbij(alhoewel het heel simpel is, maar toch). Jongen die ons hielp was tot 21:15 bezig, geen enkel probleem. Ben er vaker geweest en altijd ben ik er netjes geholpen, vandaar. Normaal ben ik wel een internetprijsvechter
Ik had alleen een USB stick zonder mappen, maar wat ik er van zag, kun je heel simpel door de folders heenbladeren. De hele bediening steekt overigens wel goed en consequent in elkaar.
Adresboek bij mijn Nokia is hij telkens kwijt, alhoewel ik denk dat dat aan m'n telefoon ligt (E61). Bij de SE van m'n vriendin vroeg de radio toestemming om items te kunnen zien, dat heeft ze toegestaan, en dat werkt gewoon perfect. Dus het is afhankelijk van je telefoon. Ook zie je bij haar telefoon de accustatus en ontvangstkwaliteit van de telefoon in het display van de radio, dus SE geeft meer info door via BT dan Nokia, vermoed ik. Ook heeft de radio de mogelijkheid om 6 snelkiesnummers in te programmeren. Alhoewel de adresboekoptie mooier is, is dat voor mij een goede workaround. Wel ga ik nog helemaal uitzoeken hoe ik toch mijn Nokia zover kan krijgen, uiteraard.
Afstandbediening zit erbij, klein ding, maar heel even naar gekeken. Lijkt het goed te doen.
De radio werkt inderdaad met een externe microfoon. De kabel die erbij zit is vrij lang, ongeveer een meter of 2 schat ik. Hij lijkt me lang genoeg om netjes weg te kunnen werken naar de binnenspiegel toe, via de randen. Moet wel zeggen dat ik heb zitten prutsen in een donkere parkeergarage, dus pin me niet vast op die lengte.
Kwaliteit van de carkit kan ik natuurlijk nog niet 100% beoordelen, omdat de microfoon nog onder de radio ligt, in het brillenvakje. M'n vriendin heeft vanmorgen gebeld toen ze op de snelweg reed (120 km/h) en ze was nog goed te verstaan, iig. veel beter dan met m'n oude Caliber. Ik verwacht dat het nog beter wordt eens ik de microfoon goed heb geplaatst. Overigens belde ze ook toen ze nog 50 reed, en toen hoorde ik niet eens dat ze in de auto zat.
Conclusie: ik heb er nog maar heel even mee kunnen spelen, maar het ziet er nu al goed uit. Een definitieve conclusie kan ik jullie pas geven als ik de microfoon heb weggewerkt, en dat zal ik zeker ook doen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Is de afstandsbediening aan het stuur te bevestigen?Arfman schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:00:
...
...
En natuurlijk bedankt voor de info!
[ Voor 7% gewijzigd door Kroontje op 13-04-2007 13:52 ]
bedankt Arfman! Dat klinkt allemaal best goed. Als je meer uitvindt houd ik me aanbevolen. (vooral mbt adresboeken en Nokia)
Wat is dat toch met die afstandsbediening... Zover zal die radio toch niet zitten?Kroontje schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:51:
[...]
Is de afstandsbediening aan het stuur te bevestigen?
En natuurlijk bedankt voor de info!
Afstandbediening kan niet aan het stuur bevestigd worden. M'n zus heeft die ab ook, maar tis meer een sleutelhanger. Dus verwacht er niet te veel van
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Je radio bedienen vanaf het stuur is gewoon vele malen makkelijker! en nog veiliger ook 
Edit: Dat is jammer
[ Voor 11% gewijzigd door Kroontje op 13-04-2007 14:08 ]
Mjah... M'n radio zit welgeteld 8centimeter naast m'n stuur... En dat zal bij veel auto's niet anders zijn...Kroontje schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:06:
Je radio bedienen vanaf het stuur is gewoon vele malen makkelijker! en nog veiliger ook
Je kijkt naar de radio als je hem met de hand moet bedienen. Daar zit het gevaar. Met stuurbediening doe je dit blindelings.
Non argument...Wimo. schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 17:27:
Je kijkt naar de radio als je hem met de hand moet bedienen. Daar zit het gevaar. Met stuurbediening doe je dit blindelings.
Is beide gewenning... De eerste paar keer zul je net zo goed moeten kijken naar je stuurwielbediening...
[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 13-04-2007 17:33 ]
Helaas hebben de minder begaafde automobilisten er wel problemen mee. Een stuurbediening laat zich eenvoudig bedienen en de kans dat je wegkijkt van de weg is nihil.
[ Voor 85% gewijzigd door Wimo. op 13-04-2007 18:12 ]
telefoonboekprobleem op de e61/n-serie/e-serie los je op door een update uit te voeren van je nokia. Je moet dan de software erop zetten voor nokia carkit d810/d610 en dan werkt het feilloos (iig op pioneer en parrot)
Dus omdat ik stuurbediening (afstandsbediening aan het stuur) prefereer ben ik een minder begaafde automobilist? Dank je.Wimo. schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 17:45:
Helaas hebben de minder begaafde automobilisten er wel problemen mee. Een stuurbediening laat zich eenvoudig bedienen en de kans dat je wegkijkt van de weg is nihil.
Ik hou van gemak, luxe.
Maar laten we dit topic niet bevuilen met een discussie over een afstandsbedieningen.
[ Voor 68% gewijzigd door Kroontje op 13-04-2007 19:16 ]
Hey, kun je hier iets gedetailleerder op ingaan? Mij lukt het dus ook niet om het Phonebook goed werkend te krijgenjpvk007 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 19:08:
telefoonboekprobleem op de e61/n-serie/e-serie los je op door een update uit te voeren van je nokia. Je moet dan de software erop zetten voor nokia carkit d810/d610 en dan werkt het feilloos (iig op pioneer en parrot)
EDIT: volgende linkje gevonden http://europe.nokia.com/A...ia_616_Contacts_Sync.sisx
Even proberen, helaas ligt de datakabel op m'n werk
[ Voor 23% gewijzigd door Arfman op 13-04-2007 19:24 ]
Je leest wat je wil lezen.Kroontje schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 19:13:
[...]
Dus omdat ik stuurbediening (afstandsbediening aan het stuur) prefereer ben ik een minder begaafde automobilist? Dank je.
Ik hou van gemak, luxe.
Maar laten we dit topic niet bevuilen met een discussie over een afstandsbedieningen.
Ik geef aan dat de kans op een ongeluk bij gebruik van een ab juist kleiner is. Ik hoor op de meldkamer regelmatig van ongelukken door mensen die aan hun radio zitten te prutsen. De kans dat zoiets gebeurt met 2 grote + en - knoppen op je stuur is gewoon kleiner.
[ Voor 7% gewijzigd door Wimo. op 13-04-2007 20:27 ]
Dan snap ik niet goed wat het met begaafdheid te maken heeft
Het is a. veiliger en b. makkelijker. Heb je dan meer talent als je tegelijkertijd met je radio kan spelen terwijl je er naar kijkt èn auto kan rijden?
Maar maakt ook niet uit
Maar maakt ook niet uit
Anyway ... ik heb het appje geinstalleerd (lang leve Bluetooth
), straks even proberen als m'n vriendin terug is met de auto, dan horen jullie het morgen.
Het was een reactie op de bovenbuurman ...Kroontje schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 20:42:
Dan snap ik niet goed wat het met begaafdheid te maken heeftHet is a. veiliger en b. makkelijker. Heb je dan meer talent als je tegelijkertijd met je radio kan spelen terwijl je er naar kijkt èn auto kan rijden?
Maar maakt ook niet uit
Goed nieuws 
Met de eerder aangehaalde link van mij is het gisteravond gelukt om het Phonebook automatisch in de radio te krijgen. Even opnieuw pairen en hey presto, de optie "Phonebook" was beschikbaar!
Ook heb ik gevonden waar de equalizer zit, damn, wat is die uitgebreid zeg. Tot nu toe ben ik erg tevreden met de JVC.
Met de eerder aangehaalde link van mij is het gisteravond gelukt om het Phonebook automatisch in de radio te krijgen. Even opnieuw pairen en hey presto, de optie "Phonebook" was beschikbaar!
Ook heb ik gevonden waar de equalizer zit, damn, wat is die uitgebreid zeg. Tot nu toe ben ik erg tevreden met de JVC.
Vind het nogsteeeds onzin...Wimo. schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 17:45:
De dingen waarvoor mensen uitgebreid op hun radio gaan zitten staren zijn niet het veranderen van het volume en het veranderen van de zender over het algemeen...
En de uitgebreidere instellingen zul je ook met een stuurbediening voor op de radio moeten kijken...
Vandaag de tijd genomen om de microfoon netjes weg te werken, allemaal goed gelukt. Helaas klaagde m'n vriendin, toen ik haar als test belde, wel over erg veel echo. Hopen dat dat sporadisch is, of dat het nog te verhelpen is door e.e.a. te finetunen (heb een menuoptie gevonden "Telephone" waar je allerlei dingen in kunt stellen), dus daar nog maar even mee prutsen.
Zou ook zomaar kunnen dat het met de telefoon van m'n vriendin beter klinkt, meer testen volgen nog
Zou ook zomaar kunnen dat het met de telefoon van m'n vriendin beter klinkt, meer testen volgen nog
Kan kloppen... Nokia toch?Arfman schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 19:45:
Vandaag de tijd genomen om de microfoon netjes weg te werken, allemaal goed gelukt. Helaas klaagde m'n vriendin, toen ik haar als test belde, wel over erg veel echo. Hopen dat dat sporadisch is, of dat het nog te verhelpen is door e.e.a. te finetunen (heb een menuoptie gevonden "Telephone" waar je allerlei dingen in kunt stellen), dus daar nog maar even mee prutsen.
Ruisonderdrukking zit daar in de telefoon, maar dat gaat weleens mis...
[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 14-04-2007 20:53 ]
Nokia E61 ja.
EDIT: iemand vroeg nog naar de lengte van de kabel van de microfoon. Die is ruim lang genoeg, ik moest zelfs 2 lussen maken achter de stijl van het raam. Hij loopt bij mij vanachter de radio, links, naar boven langs voorruit en naar de binnenspiegel.
EDIT: iemand vroeg nog naar de lengte van de kabel van de microfoon. Die is ruim lang genoeg, ik moest zelfs 2 lussen maken achter de stijl van het raam. Hij loopt bij mij vanachter de radio, links, naar boven langs voorruit en naar de binnenspiegel.
[ Voor 90% gewijzigd door Arfman op 16-04-2007 09:41 ]
Iemand toevallig al de Pioneer DEH-P65BT of P85BT live gezien? Met de P85BT kun je ook nog eens (met een optioneel kabeltje) je iPod rechtstreeks aansluiten en bedienen.
Pioneer DEH-P85BT
Pioneer DEH-P65BT
Lijken me ook wel aardige opties voor dit topic.
Pioneer DEH-P85BT
Pioneer DEH-P65BT
Verwijderd
Zelf ben ik wel gecharmeerd van Blue and Me, leverbaar op de meeste nieuwe fiats. Werkt als een tierelier en compleet geintegreerd.
Ik heb sinds gisteren een Parrot Rhythm & Blue en ik ben er erg tevreden mee: geluidswaliteit is goed, bedieningsgemak is goed, koppeling met m'n S200 gaat perfect.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
En nog ff een aanvulling: met de C500 van mijn vrouw werkt 'ie wel, maar vindt geen synchronisatie plaats.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Verwijderd
Ik heb ook een Fiat met Blue & Me. Maar mijn Nokia E61 wil er maar niet mee samenwerken.Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 08:37:
Zelf ben ik wel gecharmeerd van Blue and Me, leverbaar op de meeste nieuwe fiats. Werkt als een tierelier en compleet geintegreerd.
Nadat mijn telefoon is aangemeld kan ik wel een nummer kiezen, maar zodra de verbinding gemaakt wordt loopt het gesprek via mijn telefoon en niet via Blue & Me...
Heel vreemd... Ik kan ook geen instelling in de telefoon vinden om de Blue & Me-verbinding te bewerken.
Iemand een suggestie?
Ik heb sinds gisteren de DEH-P65BT in mijn auto, moet zeggen, bevalt me tot nog toe erg goed! Telefoon is een Benq-Siemens EF81 (zou volgens Pioneer niet met de vorige, de P55BT moeten werken), en bellen/gebeld worden, telefoonboek in 1x overzenden en indicatie van de signaal en batterijsterkte werken goedMore-Is schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 00:27:
Iemand toevallig al de Pioneer DEH-P65BT of P85BT live gezien? Met de P85BT kun je ook nog eens (met een optioneel kabeltje) je iPod rechtstreeks aansluiten en bedienen.
Pioneer DEH-P85BT
Pioneer DEH-P65BT
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Ik heb sinds een paar dagen de JVC in mijn auto zitten en erg tevreden!
Carkit werkt goed en de USB mogelijkheid is helemaal top!
Carkit werkt goed en de USB mogelijkheid is helemaal top!
Hebben jullie ook ervaring met autoradio's die zowel Bluetooth hebben als de mogelijkheid om SD kaartjes af te luisteren?
Ik heb zelf wat apparaten gevonden, o.a. de VDO Dayton CD 2604 MP3X:

Maar hiervan weet ik niet hoe het nu zit met Bluetooth, is dat nu een extra optie ofzo?
Een andere die ik gezien heb is de (dure!) Blaupunkt Bremen MP76

Maar ook hierbij hoort volgens mij nog een optionele interface...
Een andere is de VDO Dayton CD 1737 X:

Deze heeft wel de eigenschappen die ik zoek, maar ik vind dat SD slot echt te lelijk om in mijn auto te stoppen...
De SD card optie is voor mij erg belangrijk, maar als ik nu een nieuwe autoradio zou kopen moet er ook een handsfree mogelijk op zitten
Ik heb zelf wat apparaten gevonden, o.a. de VDO Dayton CD 2604 MP3X:
Maar hiervan weet ik niet hoe het nu zit met Bluetooth, is dat nu een extra optie ofzo?
Een andere die ik gezien heb is de (dure!) Blaupunkt Bremen MP76

Maar ook hierbij hoort volgens mij nog een optionele interface...
Een andere is de VDO Dayton CD 1737 X:
Deze heeft wel de eigenschappen die ik zoek, maar ik vind dat SD slot echt te lelijk om in mijn auto te stoppen...
De SD card optie is voor mij erg belangrijk, maar als ik nu een nieuwe autoradio zou kopen moet er ook een handsfree mogelijk op zitten
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Volgens mij heeft de eerste VDO geen bluetooth en is de tweede in europa niet leverbaar...
Wat betreft die tweede weet ik niet, je kunt hem via internet op vrij veel plaatsen bestellen, maar de eerste heeft inderdaad geen bluetooth. Ik ben er nu achter wat "Mobile Manager" inhoudt:
Communication Interface (Mobile Manager)
The CI 30002 provides a communication interface which connects your
handsfree kit and mobile phone to your VDO Dayton audio system –
allowing you to access all key mobile phone functions conveniently on
the display of the audio system, including accepting incoming calls,
reading text messages, and using the phone book entries, etc. The ideal
accompaniment to the CI 3000 is the optional Bluetooth® Handsfree
Terminal CIX 3000 Blue. Experience cable-free in-car communication – the
CIX 3000 Blue takes the place of the conventional handsfree kit with
cradles. Thanks to Bluetooth® wireless technology, you no longer need to
connect your mobile to an in-car cradle, you can just leave it in your
jacket. The CIX 3000 Blue can be used as stand alone equipment or
combined with your VDO Dayton navigation radio or audio system.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Wel even kijken hoe dat werkt icm je telefoon he. De SE van m'n vriendin werkt perfect met mijn JVC radio, batterijstatus, ontvangst, SMSjes, telefoonboek, werkelijk alles, terwijl mijn Nokia alleen automatisch koppelt, meer niks. Telefoonboek kan wel, maar moet hij steeds opnieuw downloaden en daarvoor moet ik een ral applicatietje opstarten, wat ik dus constant vergeet.
Ik heb de JVC KD-BT1 aangeschaft, deze heeft BT, BT-audiostreaming, USB en AUX-IN als je er een kabeltje voor aanschaft. Ervaringen kan ik nog niet geven, want ik heb het beestje nog niet binnenSherlock schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:11:
URL: http://review.zdnet.com/J...505-6729_16-32378977.html
Jij wil graag SD... Gewoon USB card reader via de USB poort aansluiten, of vind je dat lelijker dan die VDO Dayton?
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
Ik heb ook de JVC KD-BT1 gekocht. Radio is echt super maar ik kom ook wel van ver qua referenties wat dat betreft; jaren een Aldi radio gehad
De bluetooth werkt perfect met het Windows mobile 5 besturingssysteem van mijn IPaq 6815. Mijn vriendin (N73) klaagt wel over een irritante echo bij haar als ze me belt. Ben er nog niet achter waar het precies door komt. Heeft misschien te maken met de anti-echo van Nokia...
Sinds gisteren na het lezen van dit topic ook de jvc aangeschaft. Super ding! na jaren lang een "tig de hands" medion ding gehad te hebben is dit echt een geval van "het licht zien"
Enkel heb ik er een raar probleem mee, het lijkt wel of hij sommige settings niet opslaat?
Mijn SE telefoon paired automatisch, geen probleem, zender presets onthoud hij. Het vreemde is dat hij de geluidsinstellingen en de eigen instellingen (display kleur,klok, etc..) weigert op te slaan! elke keer als de radio aangaat zit ik weer met het geneuzel dat het display van kleur veranderd en dat alle eq presets verdwenen zijn.
Iemand enig idee?
Enkel heb ik er een raar probleem mee, het lijkt wel of hij sommige settings niet opslaat?
Mijn SE telefoon paired automatisch, geen probleem, zender presets onthoud hij. Het vreemde is dat hij de geluidsinstellingen en de eigen instellingen (display kleur,klok, etc..) weigert op te slaan! elke keer als de radio aangaat zit ik weer met het geneuzel dat het display van kleur veranderd en dat alle eq presets verdwenen zijn.
Iemand enig idee?
-
Heb je toevallig een Opel? Ik had hetzelfde probleem, maar wanneer je de instructies leest zie je dat je de rode en gele kabel om moet wisselenxonide schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 17:32:
Sinds gisteren na het lezen van dit topic ook de jvc aangeschaft. Super ding! na jaren lang een "tig de hands" medion ding gehad te hebben is dit echt een geval van "het licht zien"
Iemand enig idee?
Nee, het is een peugeotje. Maar bedankt voor de tip. ik gaat het eens meten en proberen!
- en werkt. Thx! -, Raar dat er niet bij gemeld staat dat het ook in sommige peugeots is.
- en werkt. Thx! -, Raar dat er niet bij gemeld staat dat het ook in sommige peugeots is.
[ Voor 34% gewijzigd door xonide op 12-05-2007 19:21 ]
-
Ik zal nog even de link zoeken, maar dit is toch echt de uberradio.
Rond de 170 euro via eBay. Met afstandsbediening natuurlijk.

Specificaties, het is de 2e op deze site: VR3 Car Radio, Roadmaster VR500CSBT - Car Stereo. Klik op "English Manual" en dan bladzijde 13, daar staat duidelijk datie ook draadloos muziek vanaf je mobiel kan afspelen. Bij deze eBay winkel staat een promotiefilmpje van de radio!.
Edit: via eBay wordt hij door 2 verkopers verkocht, de 1 rekent hogere verzendkosten dan de ander. Voor 119,99 pond met 25 of met 40 pond verzendkosten. Zoek op VR3, wereldwijd, vanaf 50 euro en je ziet ze vanzelf.
Hier is een andere van Yamakawa met SD, Bluetooth (niet duidelijk welke versie) en USB voor 145 euro.
- CD aan de voorkant! (bij de JVC zit het achter het frontje, vind ik erg onhandig)
- SD-slot
- USB
- AUX-in en Bluetooth
Rond de 170 euro via eBay. Met afstandsbediening natuurlijk.

Specificaties, het is de 2e op deze site: VR3 Car Radio, Roadmaster VR500CSBT - Car Stereo. Klik op "English Manual" en dan bladzijde 13, daar staat duidelijk datie ook draadloos muziek vanaf je mobiel kan afspelen. Bij deze eBay winkel staat een promotiefilmpje van de radio!.
Edit: via eBay wordt hij door 2 verkopers verkocht, de 1 rekent hogere verzendkosten dan de ander. Voor 119,99 pond met 25 of met 40 pond verzendkosten. Zoek op VR3, wereldwijd, vanaf 50 euro en je ziet ze vanzelf.
Hier is een andere van Yamakawa met SD, Bluetooth (niet duidelijk welke versie) en USB voor 145 euro.
[ Voor 15% gewijzigd door Jazco2nd op 12-05-2007 22:02 ]
Ik sta ook op het punt om de JVC aan te schaffen, ik heb echter nog de volgende vragen:GodDamage schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 19:52:
Ik heb ook de JVC KD-BT1 gekocht. Radio is echt super maar ik kom ook wel van ver qua referenties wat dat betreft; jaren een Aldi radio gehadDe bluetooth werkt perfect met het Windows mobile 5 besturingssysteem van mijn IPaq 6815. Mijn vriendin (N73) klaagt wel over een irritante echo bij haar als ze me belt. Ben er nog niet achter waar het precies door komt. Heeft misschien te maken met de anti-echo van Nokia...
- Mbt het microfoontje, is deze klein genoeg om met bv dubbelzijdige tape vast te plakken of hoe bevestigen jullie die?
- Mbt de USB. Heeft iemand ervaringen met een harddisk en zo ja welk formaat en hoeveel MP3's kan de JVC aan?
Mbt BT: Ik heb een Nokia 6021. Wordt deze door de JVC herkend?
Bvd voor de antwoorden,
Groeten uit Limburg ...................
Arriving Somewhere but not here....
Het microfoontje is klein genoeg voor dubbelzijdig tape want dat wordt erbij geleverd samen met een clip om het microfoontje aan je zonneklep te bevestigen. Ik verwacht geen problemen voor je met je Nokia en ik heb er nog geen harddisk aan gehad maar uit een test van een JVC radio in een computerblad (Computer Idee) kwam de JVC er als beste uit en dat ging om radio's met een usb ingang.Unne Offerse schreef op zondag 13 mei 2007 @ 14:52:
[...]
Ik sta ook op het punt om de JVC aan te schaffen, ik heb echter nog de volgende vragen:
- Mbt het microfoontje, is deze klein genoeg om met bv dubbelzijdige tape vast te plakken of hoe bevestigen jullie die?
- Mbt de USB. Heeft iemand ervaringen met een harddisk en zo ja welk formaat en hoeveel MP3's kan de JVC aan?
Mbt BT: Ik heb een Nokia 6021. Wordt deze door de JVC herkend?
Bvd voor de antwoorden,![]()
Groeten uit Limburg ...................
Het microfoontje is inderdaad klein genoeg, maar wordt geleverd met (zonneklep)klemmetje. Degene die mij belt krijg ook een echo, afhankelijk van de plaatsing van de microfoon. Bij een voor mij handige plaatsing staan m'n tweeters er rechtstreeks op gericht, met echo voor de ontvanger als gevolg. Tactisch plaatsen dus.
Vreemd is overigens dat als ik het volume hoger zet, de echo minder wordt bij de ontvanger.
Ik heb mijn 120GB harddisk (2,5") er even op geprobeerd, maar die kon 'ie niet lezen. Dit kan allerlei oorzaken hebben hoor, want hij was NTFS-geformatteerd, dus niet FAT(32) en bovendien is het natuurlijk een flinke schijf voor een mobiel ding. Zou dus prima kunnen dat harde schijven er wel op werken hoor. Mijn 512mb USB-sticks doet 'ie in ieder geval snel en probleemloos.
Voeding over de USB levert 'ie (in tegenstelling tot de KD-G721) wel. Die KD-G721 kwam uit die test en was mijn vorige radio. De KD-BT1 lijkt er erg op, allebei fijne radio's met prima geluidskwaliteit.
Bij het kopen van een BT autoradio met je er op letten dat lang ze lang niet allemaal met een telefoonboek kunnen werken en dus alleen de nummers weergeven. Niet heel handig als je tijdens het rijden een telefoonnummer op je autoradio moet intoetsen. Of je moet natuurlijk alsnog je telefoon uit je zak halen.
De KD-BT1 werkt prima met het telefoonboek, hoewel ik de bediening niet altijd optimaal vind. Ik zal er aan moeten wennen. Op het ene moment is de ronde volumeknop in gebruik om dingen te selecteren, maar in sommige menu's (als je er eenmaal bent na het indrukken van meerdere knoppen) heeft het draaien hieraan tot resultaat dat je weer uit je menu gaat en alles opnieuw kunt intoetsen.
Ikzelf vind het een fijne radio, bellen ermee gaat ook prima. Mijn telefoon is de SE W800i en dat gaat perfect. Zodra ik de auto start maakt de radio altijd snel en goed verbinding met m'n gsm. Welke nokia's wel en niet goed werken durf ik geen uitspraken over te doen.
Als je 'm koopt, kijk dan ook even op http://www.kieskeurig.nl/...59492C12572B10031675B.htm
Mijne heb ik voor 250 euro bij Redcoon gekocht, maar nu is 'ie daar blijkbaar 300 euro..
Ik heb mijn 120GB harddisk (2,5") er even op geprobeerd, maar die kon 'ie niet lezen. Dit kan allerlei oorzaken hebben hoor, want hij was NTFS-geformatteerd, dus niet FAT(32) en bovendien is het natuurlijk een flinke schijf voor een mobiel ding. Zou dus prima kunnen dat harde schijven er wel op werken hoor. Mijn 512mb USB-sticks doet 'ie in ieder geval snel en probleemloos.
Voeding over de USB levert 'ie (in tegenstelling tot de KD-G721) wel. Die KD-G721 kwam uit die test en was mijn vorige radio. De KD-BT1 lijkt er erg op, allebei fijne radio's met prima geluidskwaliteit.
Bij het kopen van een BT autoradio met je er op letten dat lang ze lang niet allemaal met een telefoonboek kunnen werken en dus alleen de nummers weergeven. Niet heel handig als je tijdens het rijden een telefoonnummer op je autoradio moet intoetsen. Of je moet natuurlijk alsnog je telefoon uit je zak halen.
De KD-BT1 werkt prima met het telefoonboek, hoewel ik de bediening niet altijd optimaal vind. Ik zal er aan moeten wennen. Op het ene moment is de ronde volumeknop in gebruik om dingen te selecteren, maar in sommige menu's (als je er eenmaal bent na het indrukken van meerdere knoppen) heeft het draaien hieraan tot resultaat dat je weer uit je menu gaat en alles opnieuw kunt intoetsen.
Ikzelf vind het een fijne radio, bellen ermee gaat ook prima. Mijn telefoon is de SE W800i en dat gaat perfect. Zodra ik de auto start maakt de radio altijd snel en goed verbinding met m'n gsm. Welke nokia's wel en niet goed werken durf ik geen uitspraken over te doen.
Als je 'm koopt, kijk dan ook even op http://www.kieskeurig.nl/...59492C12572B10031675B.htm
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
ik heb er een hd van 20Gb aan gehad (je moet hem idd FAT formatteren), maar vond dat toch niet ideaal. Hij doet er lang over om de directory structuur te doorzoeken, en regelmatig herkent hij de hd niet. Als je de sleutel omdraait spint hij nl op, maar als je dan daadwerkelijk start valt de spanning even weg, waardoor onvoorspelbare dingen gebeuren. Ook lag de hd wel erg warm te worden in mijn handschoenenkastje (spint altijd, ook als je naar de radio luistert)
Ik heb er nu een corsair voyager gt van 8GB aan hangen, en dat werkt heel wat beter (sneller, en probleemloos).
Nog iets om rekening mee te houden: als de radio niet aan staat werkt de bt carkit niet. Vind ik zelf niet echt handig, ik had verwacht dat dat ding wel op de achtergrond actief zou zijn zodra de auto op contact staat (en de radio dus spanning krijgt)
update: ik heb mijn oude nokia ck-7w bt carkit erbij gezet. Mijn nokia 5500 herkende de jvc radio als een headset ipv een carkit. Dit vind ik verder niet zo'n probleem, maar het had (ik denk tenminste dat het daaraan ligt) tot gevolg dat de gesproken aanwijzingen van route66 niet meer doorkwamen. Met de ck-7w krijg ik die netjes over de carkit. Combinatie jvc-nokia is dus niet echt super. Nu doet de carkit het tenminste ook met de radio uit!
Ik heb er nu een corsair voyager gt van 8GB aan hangen, en dat werkt heel wat beter (sneller, en probleemloos).
Nog iets om rekening mee te houden: als de radio niet aan staat werkt de bt carkit niet. Vind ik zelf niet echt handig, ik had verwacht dat dat ding wel op de achtergrond actief zou zijn zodra de auto op contact staat (en de radio dus spanning krijgt)
update: ik heb mijn oude nokia ck-7w bt carkit erbij gezet. Mijn nokia 5500 herkende de jvc radio als een headset ipv een carkit. Dit vind ik verder niet zo'n probleem, maar het had (ik denk tenminste dat het daaraan ligt) tot gevolg dat de gesproken aanwijzingen van route66 niet meer doorkwamen. Met de ck-7w krijg ik die netjes over de carkit. Combinatie jvc-nokia is dus niet echt super. Nu doet de carkit het tenminste ook met de radio uit!
[ Voor 23% gewijzigd door DaRace op 22-05-2007 15:12 . Reden: typo ]
Verwijderd
Heb al een tijdje de DEH-P55BT van Pioneer, tot nu toe in gebruik met een N70 van Nokia.....probleemloos!! Omdat ik echter niet heel tevreden was over de N70 heb ik die eruit gebonjourd en er een SonyEricson W810i voor in de plaats genomen. Heeft mij meer te bieden omdat ik goede kwaliteit muziek luisteren belangrijker vindt dan een aantal optie's die de N70 had.
De W810i heb ik succesvol aan de 55BT gehangen, telefoonboek overgezet in één keer. Bellen gaat goed, gebeld worden ook.
Enige wat ik mis is de beltoon over de luidsprekers van de radio. Als ik gebeld werd op de N70 dan hoorde ik óók het oproepsignaal over de speakers, nu met de W810i is dat niet het geval, blijft de beltoon alleen uit de telefoon komen. Wat moet ik doen om dat te veranderen?
Dank vast!
Grt. Rob
De W810i heb ik succesvol aan de 55BT gehangen, telefoonboek overgezet in één keer. Bellen gaat goed, gebeld worden ook.
Enige wat ik mis is de beltoon over de luidsprekers van de radio. Als ik gebeld werd op de N70 dan hoorde ik óók het oproepsignaal over de speakers, nu met de W810i is dat niet het geval, blijft de beltoon alleen uit de telefoon komen. Wat moet ik doen om dat te veranderen?
Dank vast!
Grt. Rob
.
[ Voor 99% gewijzigd door j-w op 19-05-2007 22:41 . Reden: foutje ]
Een nokia kopen...Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 21:56:
Heb al een tijdje de DEH-P55BT van Pioneer, tot nu toe in gebruik met een N70 van Nokia.....probleemloos!! Omdat ik echter niet heel tevreden was over de N70 heb ik die eruit gebonjourd en er een SonyEricson W810i voor in de plaats genomen. Heeft mij meer te bieden omdat ik goede kwaliteit muziek luisteren belangrijker vindt dan een aantal optie's die de N70 had.
Dank vast!
Grt. Rob
Das een van de weinige merken die de beltoon over bluetooth uitstuurt...
Verwijderd
Ow, ligt aan het toestel dus? Dan hou ik op met zoeken en leer ermee leven. Een Nokia is voor mij geen optie meer, SE is een prima toestelletje, stuurt dan t.o.v. de Nokia het batterij en signaal-niveau weer mee......Ach ja.....Voor en dadelen...
Thnks. Rob
Thnks. Rob
Verwijderd
Hoi,
Ik las in dit forum dat de KD-BT1 ook smsjes op de autoradio liet zien.
Is dit ook uit te schakelen zodat alleen telefoongesprekken via de autoradio lopen?
Groet!
Martijn
Ik las in dit forum dat de KD-BT1 ook smsjes op de autoradio liet zien.
Is dit ook uit te schakelen zodat alleen telefoongesprekken via de autoradio lopen?
Groet!
Martijn
Ik denk dat hier het probleem ligt, je auto-radio krijgt namelijk altijd spanning, of de auto nu op contact staat of niet. Probleem met dat is weer, wanneer je radio contact moet houden met je telefoon wanneer de radio spanning heeft, hij ook altijd met je telefoon zal pairen op het moment dat je auto uit staat. Aangezien mijn auto altijd zo'n 2 meter van de keuken staat, is het dus ook mogelijk voor mijn telefoon om te pairen met mijn auto, wanneer mijn vriendin de auto startDaRace schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:14:
Dat is erg lastig hoor, wanneer je mobiel aan het bellen bent, wanneer je vriendin je auto meeneemt. Dan heeft zij ineens de eerste paar meter een telefoongesprek in de auto
iemand anders die de JVC wel met een Nokia 5500 werkend heeft gekregen?DaRace schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:14:
Tsjah, het werkt toch? Alleen de route-meldingen niet...
En das meer een telefoon issue...
Wat werkt er bij jou precies wel en niet? Kun je bv de MP3tjes van op de Nokia 5500 via de autoradio kiezen en afspelen?MikeyMan schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:03:
De 5500 ondersteunt geen A2DP (stereo muziek streaming) profiel, alleen headset profiel, dus dat gaat sowieso niet lukken.j-w schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:05:
Wat werkt er bij jou precies wel en niet? Kun je bv de MP3tjes van op de Nokia 5500 via de autoradio kiezen en afspelen?
Verwijderd
ikn heb er zelf ook een hdd van freecom aan hangen een 160gb schijf bus power fat32 aleen nu merk ik dat hij soms oven overslaat als er een nr afgespeeld woord het is geen schok ofzo omdat ik rij wand als ik stil staat dan doet hij het ook verder een top apperaat ik heb de bluetooht aleen gepaird staat verder geen adresboek wand dat werkt niet met mij spv m600 beetje jammer ook nog geen flash update beschikbaar voor de radio volgens mijPositron schreef op zondag 13 mei 2007 @ 21:52:
Het microfoontje is inderdaad klein genoeg, maar wordt geleverd met (zonneklep)klemmetje. Degene die mij belt krijg ook een echo, afhankelijk van de plaatsing van de microfoon. Bij een voor mij handige plaatsing staan m'n tweeters er rechtstreeks op gericht, met echo voor de ontvanger als gevolg. Tactisch plaatsen dus.Vreemd is overigens dat als ik het volume hoger zet, de echo minder wordt bij de ontvanger.
![]()
Als je 'm koopt, kijk dan ook even op http://www.kieskeurig.nl/...59492C12572B10031675B.htmMijne heb ik voor 250 euro bij Redcoon gekocht, maar nu is 'ie daar blijkbaar 300 euro..
wie heeft hier ook last van ? gr piety
daar ben ik het niet helemaal mee eens, want via mijn Nokia Bluetooth carkit werkt dat allemaal prima.MikeyMan schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:03:
Dat zeg ik; een telefoon-issue...DaRace schreef op maandag 28 mei 2007 @ 11:17:
[...]
daar ben ik het niet helemaal mee eens, want via mijn Nokia Bluetooth carkit werkt dat allemaal prima.
Verwijderd
Wat ik in de specs van de JVC KD-BT1 niet kan terugvinden (of ik ken de naam ervan niet
) is of ie het volume tijdens het rijden automatisch aanpast. Dus harder rijden-> volume harder. Weet iemand of dit erop zit?
Uhm, lijkt me niet.. Ik heb deze optie niet terug gevonden op mijn JVC, maar mijn radio is ook niet aangesloten op mijn KM-teller.Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:00:
Wat ik in de specs van de JVC KD-BT1 niet kan terugvinden (of ik ken de naam ervan niet) is of ie het volume tijdens het rijden automatisch aanpast. Dus harder rijden-> volume harder. Weet iemand of dit erop zit?
Deze functie ken ik van GPS (Tomtom onder andere) en laat dat nu nét niet op de KD-BT1 zitten.. De radio weet inderdaad niet hoe hard je rijdt.
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!