[KPN ADSL] Snelheidsverhoging per februari 2005

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 2.550 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Kan iemand misschien vertellen hoe er nu precies wordt geupgraded , moeten de kpn-monteurs nu elke verbinding of gedeelte van het netwerk met de hand de nieuwe snelheden gaan invoeren.

Kan me nog een keer herrineren dat BBNED als reactie de snelheid de volgende dag al had uitgevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:35

Gaitman

The Real One

En zojuist blijk Amsterdam-west ook geupgrade te zijn :(
Mensen ga nou niet voor de gein meer invullen dat je geupgrade bent!

Trouwens klopt de tijd op http://www.adslcentrale.nl/index.php?pagina=kaartje wel?

Nu staat er
Actuele status van
31-01-2005 22:22:44 GMT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
GJAman schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:22:
En zojuist blijk Amsterdam-west ook geupgrade te zijn :(
Mensen ga nou niet voor de gein meer invullen dat je geupgrade bent!

Trouwens klopt de tijd op http://www.adslcentrale.nl/index.php?pagina=kaartje wel?

Nu staat er
[...]
Greenwich Main Time (schrijf ik dat zo goed?) Ja, zo schrijf ik het goed. :P
In Engeland loopt de klok 's winters altijd een uur achter ten opzichte van nze tijd in Nedrland (omdat wij een zomer-/wintertijd hebben en zij in Engeland niet).

[ Voor 4% gewijzigd door Joen op 31-01-2005 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

JeroenM_tbs schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:31:
[...]
Greenwich Main Time (schrijf ik dat zo goed?) Ja, zo schrijf ik het goed. :P
In Engeland loopt de klok 's winters altijd een uur achter ten opzichte van nze tijd in Nedrland (omdat wij een zomer-/wintertijd hebben en zij in Engeland niet).
offtopic:
Natuurlijk :)
Waarom niet gewoon de nederlandse tijd vermelden eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:05:
ff een simepl vb. : Ik ga toch ook niet bij JVC mekkeren omdat ik geen HDTV op mijn TV kan kijken? etc. etc.
Deze vergelijking is onjuist. Een modem is een relatief goedkoop hulpmiddel om een dure verbinding te laten werken, een TV is een TV. Een beter voorbeeld zou het volgende zijn:
Mijn lokale electroboer heeft een contract met het hele dorp om de televisies van het hele dorp te regelen. Iedereen heeft een standaard televisie via de kabel, zonder teletekst overigens. Op ten duur stuurt de lokale electroboer naar iedereen een brief en gaat adverteren: Nieuw: Teletekst! Leuk, iedereen blij. Het probleem is dat niemand teletekst gebruiken kan, niemand heeft een teletekst knopje op zijn afstandsbedieiding zitten. }:O "Shits happens, je hebt niet getekend voor teletekst maar voor TV". Bullshit.

Er wordt gezegt dat veel ADSL providers veelal betere service bieden als bijvoorbeeld Chello (UPC). UPC is de absolute terror qua service. Echter, op het moment dat er werkelijk op aan komt blijkt het toch anders in elkaar te zitten. Chello vervangt van iedere klant netjes de modem zodat iedereen mee kan genieten van toekomstige upgrades. De ADSL providers/KPN zwijgen. Zelfs vanaf XS4All, die als beste bekend staat qua service, blijft stil.
Als niemand in actie komt voor Adsl Fast leden ben ik toch teleur gesteld in de service van KPN/Xs4all. Zelf ben ik overigens maar een basic usertje dus heb nergens last van. :P :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
GJAman schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:34:
[...]

offtopic:
Natuurlijk :)
Waarom niet gewoon de nederlandse tijd vermelden eigenlijk?
Geen idee eigenlijk, wij leven inderdaad ook niet in Engeland...
maar eerlijk gezet kijk ik ook nooit echt naar die tijd op die pagina, maar meer naar de groene puntjes. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:47

slaay

Natuurbeleven.com

DataBeest schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:35:
[...]

Deze vergelijking is onjuist. Een modem is een relatief goedkoop hulpmiddel om een dure verbinding te laten werken, een TV is een TV. Een beter voorbeeld zou het volgende zijn:
Mijn lokale electroboer heeft een contract met het hele dorp om de televisies van het hele dorp te regelen. Iedereen heeft een standaard televisie via de kabel, zonder teletekst overigens. Op ten duur stuurt de lokale electroboer naar iedereen een brief en gaat adverteren: Nieuw: Teletekst! Leuk, iedereen blij. Het probleem is dat niemand teletekst gebruiken kan, niemand heeft een teletekst knopje op zijn afstandsbedieiding zitten. }:O "Shits happens, je hebt niet getekend voor teletekst maar voor TV". Bullshit.

Er wordt gezegt dat veel ADSL providers veelal betere service bieden als bijvoorbeeld Chello (UPC). UPC is de absolute terror qua service. Echter, op het moment dat er werkelijk op aan komt blijkt het toch anders in elkaar te zitten. Chello vervangt van iedere klant netjes de modem zodat iedereen mee kan genieten van toekomstige upgrades. De ADSL providers/KPN zwijgen. Zelfs vanaf XS4All, die als beste bekend staat qua service, blijft stil.
Als niemand in actie komt voor Adsl Fast leden ben ik toch teleur gesteld in de service van KPN/Xs4all. Zelf ben ik overigens maar een basic usertje dus heb nergens last van. :P :P
Zit wel een verschil tussen huren/lenen wat men vaak ziet bij kabelproviders en krijgen/kopen bij ADSL providers. Maar KPN of Xs4all etc kan nog altijd actie ondernemen. We zullen vanzelf zien welke snelheden we gaan halen. Misschien halen we allemaal netjes onze snelheden. Dus eerst afwachten en dan zien we wel.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
[...]

(...)
Mooi verwoord! _O_

het is ook niet dat ik een compleet nieuw modem of zo verwacht. Zelfs geen vergoeding.
Maar een berichtje hier over aan alle KPN ADSL klanten zoui\ ik wel zo netjes vinden.

Ik weet overigens niet of het bij Chello inmiddels al veranderd is en of het net zo als bij Essent @home is gegaan, maar bij Essent was het altijd zo dat de modems eigendom van Essent waren end at je er borg voor betaalde bij upgrades is het dan nog enigszins logisch dat ze de modems gaan vervangen. Tegenwoordig echter ben jij zelf eigenaar van de kabelmodem dus lijkt het me iets minder logisch om die modems te gaan vervangen.
Dus dan ben ik bij het verhaaltje van DataBeest wel even nieuwsgierig of het bij Chello tegenworodig net zo gaat als bij Essent @home, want dan zeg ik dat Chello het wèl goed heeft gedaan. En zoals ik net al zeg: alleen een berichtje over dat de ooit geleverde modems de snelheden niet kunnen halen is ook al voldoende.

Overigens bericht KPN in een paar kleine hoekjes wel dat de USB modems maar 3,5Mbit download kunnen halen en verder vaagjes over beïnvloeding door keballengte, kabelkwaliteit, eigen apparatuur, etc., maar niet echt iets "duidelijks" over de door hun zelf geleverde SpeedTouch modems.

* Joen wacht enigszins gespannen af wat zijn snelheid na de upgrade zal zijn: 640kbps of 768kbps

@slaay:
Inderdaad, iedereen kan nu haast niet anders dan evenwachten wat er gebeuren gaat met de daadwerkelijke snelheden na de upgrades.

[ Voor 4% gewijzigd door Joen op 31-01-2005 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

[...]

Van mijn modem wist ik wat de standaardspecs waren heb er een keurige handleiding bijgekregen.
Theoretisch gezien moest mijn modem MAX 640kb halen op ADSL via ISDN terwijl hij nu ook gewoon traint op 704 kilobit en zonder problemen.
De hoogste uploadsnelheid die ik heb gemeten op snelheidstest is 65,1 kb per seconde.
kpn geeft gewoon weer wat de MAX haalbare snelheid is en is GEEN gegarandeerde snelheid omdat het van teveel zaken afhankelijk is.
theoretisch gezien zou ik binnen 5 seconden een mp3 kunnen downloaden op fullspeed alleen is de praktijk heel anders.
Laten we nu gewoon eens wachten op de verhoging en dan kijken wat je haalt voor snelheid.
Het kan heel goed zijn dat het allemaal nog wel meevalt.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig, Chello heeft idd een aantal modems vervangen, dat zijn dan ook modems die eigendom zijn van Chello. Iig zijn de gebruikers daarmee niet altijd geholpen, want met de laatste modems kan Chello lekker je bandbreedte ontnemen bij overtreden van je FUP policy. Dit kon iig niet met het type daarvoor. Sowieso niet echt een fijne gedachte dat Chello lekker bij je kan inbreken, maar goed het is maar wat jezelf fijn vindt.

Ik heb trouwens ADSL Fast van Xs4all, prima icm. met een Draytek 2600 router, en nu op naar de 8/1 mbit :o

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:52
hrmpff, 't is al 10 minuten februari en ik ben nog steeeeeds niet ge-update :(

:P :P

edit: GoT is al wel ge-update, zie ik nu :+

[ Voor 24% gewijzigd door Raymond op 01-02-2005 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 21:14
[...]

En volgens mij gaat JOUW vergelijking nou net niet op. Om in jouw voorbeeld te blijven: verander "Mijn lokale electroboer heeft een contract met het hele dorp om de televisies van het hele dorp te regelen." eens in "De lokale kabelboer heeft een contract met het hele dorp om de televisiesignalen aan het hele dorp door te geven.". Dan zie je dat het voorbeeld van de televisie toch wel een beetje opgaat. En als diezelfde kabelboer toevallig televisie verhuurt met de garantie dat alles daarmee werkt, dan zal ze die moeten vervangen (naar analogie met jouw Chello-voorbeeld over de modems), maar als iedereen bij aanvang een televisie zonder teletekst gekregen heeft, omdat dat destijds niet geleverd werd, dan hoeft hij echt niet al die televisies te vervangen.

offtopic:
Mocht iemand een juridisch tegenargument weten, ga ik eens bij mijn kabelboer proberen mijn stokoude televisie om te laten ruilen. Ik wil daar ook wel teletekst op kunnen bekijken ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Brobbel op 01-02-2005 05:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpim
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
1 feb \o/

Om de melodie van de ah hamsteren !

UPGRADEN ! ;)

Pim zit in spanning af te wachten

Vooral op de waardes die gehaald kunnen worden. Ben nog steeds benieuwd of 832 de max is of dat hij toch 1024 trekt. Zit 200 meter van de centrale af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

tweakerpim schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 08:52:
Vooral op de waardes die gehaald kunnen worden. Ben nog steeds benieuwd of 832 de max is of dat hij toch 1024 trekt. Zit 200 meter van de centrale af.
Hangt natuurlijk ook van je modem af. Die afstand zit wel snor :)
Heb hier nog een SpeedTouch 330 USB, destijds kreeg je die er gratis bij en welke nederlander slaat dat nou af :P
Ding kan maximaal 8mbit down en 832kbit up. Maar ik heb een Lite abo dus ik zit nergens mee. Alleen als je nu dus eigenlijk 1mbit up hoort te krijgen is dat idd nogal balen.

* Ultraman wacht in spanning af

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 07:25

bartaa

Battlefield

De centrale waar ik op zit, groningen-centrum, is volgens mij ge-upgrade !

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
bartaa schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 09:17:
De centrale waar ik op zit, groningen-centrum, is volgens mij ge-upgrade !
...want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
mijne is al geupgrade. Centrale Zuidhorn-Centrum :D
mn lite pakketje gaat nu lekker op 1600 kpbs :P ik zag het toevallig bij een bit-torrentje.
Gronigen stad zou ook geen verrassing zijn, zuidhorn ligt op 15 km afstand..

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Feb 1 2005 om 09:48:51 UTC+0100)

Download : 154.2 KByte/sec
Upload : 48.1 KByte/sec
Connection : 953.0 Conn/min
Ping test Nederland : 11.0 ms

Valt best tegen, hij moet het erg opbouwen.. lijntje moet nog opwarmen :P

edit: speedtest

[ Voor 42% gewijzigd door Ewald ! op 01-02-2005 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:24
Omdat ik de snelheid inmiddels ook heb, na een half uur gekloot met ADSL :P, maar ik geloof niet dat het de bedoeling was om hier snelheidsupgrades te melden :)

En nee, het is een bestaand abonnement

[ Voor 1% gewijzigd door rclahsen op 01-02-2005 10:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:29

UTM

rclahsen schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 10:04:
[...]

Omdat ik de snelheid inmiddels ook heb, na een half uur gekloot met ADSL :P, maar ik geloof niet dat het de bedoeling was om hier snelheidsupgrades te melden :)

En nee, het is een bestaand abonnement
Waarschuwing:
AJB niet je downloadsnelheden komen posten (of je toekomstige downloadsnelheden). Dit is nutteloze topicvulling.
Dus niet posten hoe snel je downloaden, maar posten of je wel of niet bent ge-upgrade kan dus geen kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Uploadsnelheden vermelden mag kennelijk ook. 8-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Zo te zien is het noorden van het land het eerst aan de beurt :+ Winsum(GN) is ook geupgrade nl net als hierboven andere plekken :) En op fullspeed 1600/512 (lite)

[ Voor 11% gewijzigd door objectief2 op 01-02-2005 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolzman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07-2024

Toolzman

Wunderbar!

Yoohoo, die van ons is ook ge-upgrade 3200/768 mooie snelhied. Ik woon in Noordlaren een piepklein dorpje 15km van groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _reboot_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 22:16
En in Groningen stad zit ik ook op een lekkere 1600/512 met mijn Lite verbinding. Yep, hier heeft ook de upgrade plaatsgevonden. Lijkt erop dat de provincie Groningen zijn upgrade heeft gehad vannacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:59

reiker

dan jij!

@ _reboot_ : Waar in Groningen zit je ongeveer precies? :)
Ik zit in de Zeeheldenbuurt, ik merk nog niks :( Begin me nu af te vragen of ik niet bij Groningen-Zuid hoor...

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:33
Met dit soort dingen ben ik altijd de laatste, zal wel weer een paar weken gaan duren :(

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpim
Wel lachuh dan. op www.adslcentrale.nl staat dat groningen eigenlijk pas vanaf de 14de aan de beurt was. Het is maar een voorspelling. Maar ze zitten er dus nu al naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik snap ook niet hoe je dit nou kan voorspellen. Wacht nou allemaal gewoon af, die boze smileys kun je pas uit de kast halen als de upgrade termijn voorbij is. En het is al helemaal ongepast om boos te worden over een GRATIS ugrade die je na 4 werkuren "nog steeds" niet gehad hebt! Kom op zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me meldt een snelheidsverhoging in Winsum

Nu al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:18:
/me meldt een snelheidsverhoging in Winsum

Nu al :P
Hier ook, merkte het net pas. De provincie Groningen gaat dit keer eerst lijkt het. 8)

Edit: Ik weet niet of het de bedoeling is, maar aangezien wij één van de eerste zijn doe ik het toch. Met XS4ALL Basic kun je dit ongeveer verwachten: 340kB/s download, 74kB/s upload (aldus Speedtest.nl.

[ Voor 35% gewijzigd door CorteX op 01-02-2005 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom met speedtest kijken of je een upgrade hebt gehad?
Kan je ook wel in je modem zien.
Bij de speedtouch gewoon 10.0.0.138
Bij down up zie je het dan snel genoeg :)

Raalte nog geen upgrade :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:43

DaOverclocker

Overclocker for life...

Stadskanaal nu ook al:P had het heel niet verwacht... ik was gewoon aan het downloaden, ineens vliegt ie naar 165 kb/sec....
Down: 164.4 KByte/sec
UP:44.6 KByte/sec

maar eigenlkijk moeten we er geen opsom topic van maken..:d tis nu net een dang verder dus ik denk ik laat het ff weten ;)

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Halloooo, lees die waarschuwing eens in het reactie scherm. Straks is dit topic dicht omdat iedereen hier komt melden dat z'n adsl geupgrade is en dat zou jammer zijn |:(

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 10:33
Zit net ook adslcentrale te kijken, ik sta gepland voor morgen! Beter!

Edit: ik laat het uiteraard even weten als ik geupgrade ben

[ Voor 32% gewijzigd door sig69 op 01-02-2005 11:26 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brakkie schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:24:
Halloooo, lees die waarschuwing eens in het reactie scherm. Straks is dit topic dicht omdat iedereen hier komt melden dat z'n adsl geupgrade is en dat zou jammer zijn |:(
Mwa, ik neem aan dat de moderators zelf ook met spanning zitten te wachten op hun upgrades.
Ze moeten niet piepen :P

Zolang we alleen even woonplaats melden bij een update zou het volgens mij toch geen probleem moeten zijn :?
Asl we maar niet allemaal de dan gehaalde snelheid gaan lopen posten lijkt het me wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Ik zou niet weten waarom de info of iemand al dan niet geupgrade is interessant is. Mocht je nou echt willen weten waar er al geupgrade is kan je dat prima hier nakijken.

http://www.adslcentrale.nl

Die upgrade is trouwens wel aardig maar om nou te zeggen dat ik er om zit te springen, nee. Ik kan me niet herrineren dat ik de afgelopen tijd gedacht heb; had ik maar sneller internet,

[ Voor 35% gewijzigd door Brakkie op 01-02-2005 11:34 ]

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpim
Brakkie schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:31:
Ik zou niet weten waarom de info of iemand al dan niet geupgrade is interessant is. Mocht je nou echt willen weten waar er al geupgrade is kan je dat prima hier nakijken.

Die upgrade is trouwens wel aardig maar om nou te zeggen dat ik er om zit te springen, nee. Ik kan me niet herrineren dat ik de afgelopen tijd gedacht heb; had ik maar sneller internet,
Dat klinkt een beetje naief. Sex is trouwens wel aardig, maar dat ier om om zit te springen, nee
:9 :P :+ 8)7 O-)

Even een grapje. Maar inderdaad op dit moment is www.adslcentrale het beste punt om de upgrade's door te geven en of te kijken of er veranderingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 00:30
Hengelo-GLD Centrum is geupgrade. Lag er maar 20 seconden uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Dat klinkt een beetje naief. Sex is trouwens wel aardig, maar dat ier om om zit te springen, nee
Als je het zo bekijkt! Waar blijft die upgrade :9~ ;)

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Laatst online: 12-09 16:49

nIghtorius

Poef!

zelfs in mijn trouwe boerendorp (Emmercompascuum) is de snelheid bij mij nu 8000/1024 :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 Downstream Upstream  
SNR Margin 9.8 11.0 dB 
Line Attenuation 13.4 11.0 dB 
Errored Seconds 0 0  
Loss of Signal 0 0  
Loss of Frame 0 0  
CRC Errors 0 0  
Data Rate 8000 896 kbps 
Latency FAST FAST

[ Voor 58% gewijzigd door nIghtorius op 01-02-2005 12:21 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Nu online
nIghtorius schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:19:
zelfs in mijn trouwe boerendorp (Emmercompascuum) is de snelheid bij mij nu 8000/1024 :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 Downstream Upstream  
SNR Margin 9.8 11.0 dB 
Line Attenuation 13.4 11.0 dB 
Errored Seconds 0 0  
Loss of Signal 0 0  
Loss of Frame 0 0  
CRC Errors 0 0  
Data Rate 8000 896 kbps 
Latency FAST FAST
Volgens mij kan je modem de upload niet aan , hij staat op 896

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

centrale bedum (centrum) is geupgrade lekker snel weer 3200 / 768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
SyphOn schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:09:
Hengelo-GLD Centrum is geupgrade. Lag er maar 20 seconden uit.
Zijn twee verschillende centrales daar mogelijk....

Hengelo Gld-Centrum & Hengelo Gld-Varssel ;)
michelc85 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:23:
[...]

Volgens mij kan je modem de upload niet aan , hij staat op 896
Je wilt toch niet zeggen dat je dit niet vind kloppen? En je hiervoor de helpdesk wil gaan bellen?

896kbit is voor een DSL verbinding een erg nette waarde op de upload. Alle waarde zoals 768kbit, 800kbit, 832kbit, 864kbit & 896kbit zijn de meest voorkomende en prima voor een DSL verbinding met wide-open upload.

Heel soms, en echt maar 10% van de gevallen zie je op bepaalde lijnen in een bepaalde combinatie van type modem en type DSLAM (modem in de centrale) 960kbit of 1024kbit zelfs.

En dan nog, stel je linesync is 960kbit. Heel mooi denk je dan. Kan het nog zijn dat je effectief maar zeg 75KByte/s haalt omdat van alle datapakketjes er zeg 10% foutief zijn (error) en dus steeds opnieuw verzonden moeten worden. De hogere upload sync is dan erg mooi om te zien maar effectief schiet je er niets mee op soms. Zo kan er op twee aansluitinge dezelfde snelheid gehaald worden ondanks de ene op 800kbit sync heeft en de andere op 960kbit.

Maak je niet druk als het 768kbit of hoger is. Valt weinig aan te doen.

[ Voor 79% gewijzigd door bjck op 01-02-2005 12:39 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Mocht er iemand met een speedtouch modem hoger dan 896 kbit upload trainen dan verneem ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slaay schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:44:
Mocht er iemand met een speedtouch modem hoger dan 896 kbit upload trainen dan verneem ik het graag!
nou zodra ze mijn lijn opjekkeren laat ik het je weten. volgende adslcentrale.nl zou ik vandaag ook moeten gaan. maar dat zijn speculatie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 12:07
Ik ben zelfs gedowngrade (Leidschenveen) van 416/2240 naar 416/1760 8)7
Zijn er mensen met ook van dit soort problemen? Ik heb xs4all al een mailtje gestuurd maar het lijkt mij dat het aan kpn ligt. Aangezien ik geen lager abo heb aangevraagd of iets in die richting.

edit: na reset van de modem staat het weer normaal, beetje vreemd mgoed :X

[ Voor 13% gewijzigd door Meauses op 01-02-2005 13:07 ]

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn946
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 09:40
Emmeloord meldt upgrade, stipt om 13.00 uur!

MyMeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou het resetten van je modem niet kunnen helpen om het te forceren zeg maar?
Ik weet niet hoe dat is bij adsl, maar vroegah, toen ik nog @home had, moest ik een keer mijn modem resetten en toen was de upgrade daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:49

MAZZA

Barbie is er weer!

Hier een HK topic om je meldingen te posten... Daar mag namelijk wel 'opsom' :)

[rml][ ADSL] Ben jij al geupgrade?[/rml]

Houdt mooi dit topic schoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAZZA schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:22:
Hier een HK topic om je meldingen te posten... Daar mag namelijk wel 'opsom' :)

[rml][ ADSL] Ben jij al geupgrade?[/rml]

Houdt mooi dit topic schoon :)
Bedankt, maar we hebben niet allemaal HK toegang.
3 jaar geleden een bassie worst gepost, mag er nu nog niet in :P

Hoe zit het trouwens ook alweer met die snelheden?
Als ik mijn huidige snelheid uitreken, zou ik in theorie 130 kb/s moeten halen ongeveer (lite)
Maar dit is in praktijk ongeveer 117 kb/s
De nieuwe snelheden "zouden" 200 kb/s moeten geven.
Zou dit dan ongeveer op 180 uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ADSL FAST verbinding van XS4ALL en zou dus 1024/8000 moeten hebben, maar nu ik kijk heb ik maar 1024 up / 6720 down. Bij het overzicht op XS4ALL staat wel dat de kwaliteit van de koperlijnen de snelheid kan beinvloeden, maar dan zou je toch gewoon niet meer kunnen halen en de officiele snelheid wat het zou moeten zijn zou toch wel in de modem moeten staan? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
  • Laatst online: 08-09 18:31
Als je de snelheden in Kbit/sec door 9 - 9.5 deelt zit je ongeveer aan de echte snelheid, hangt natuurlijk wel een beetje de kwaliteit van je kabels etc af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvlint
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:27:
Ik heb een ADSL FAST verbinding van XS4ALL en zou dus 1024/8000 moeten hebben, maar nu ik kijk heb ik maar 1024 up / 6720 down. Bij het overzicht op XS4ALL staat wel dat de kwaliteit van de koperlijnen de snelheid kan beinvloeden, maar dan zou je toch gewoon niet meer kunnen halen en de officiele snelheid wat het zou moeten zijn zou toch wel in de modem moeten staan? ;(
In het modem staat de maximale snelheid die jij kan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Nee, de waarden die in je modem staan, zijn de trainingswaarden. Op deze snelheid gaat er binnen een bepaalde marge bitjes verloren.
Zou je hoger gaan trainen, dan kom je boven deze marge en verlies je erg veel bitjes.

Kijk eens in je modem (als je een speedtouch hebt) voor instructies even op http://ikhebbreedband.xs4all.nl/files/ kijken. Welke waarden heb je voor "pct" bij de up- en download staan?

Heb je al eens je modem gereset? Dit kan soms een verbetering opleveren.

[ Voor 5% gewijzigd door slaay op 01-02-2005 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die 1024 up / 6720 down staat in de modem, dus dat is het maximale wat ik kan halen, terwijl die juist op 1024 / 8000 zou moeten staan, en dat ik in de praktijk niet die maximale snelheid haal is dan tot daar aan toe, maar ik heb nu max 6720 volgens de modem en met een downloadtest haal ik die 6720 nog niet eens helemaal :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:33:
die 1024 up / 6720 down staat in de modem, dus dat is het maximale wat ik kan halen, terwijl die juist op 1024 / 8000 zou moeten staan, en dat ik in de praktijk niet die maximale snelheid haal is dan tot daar aan toe, maar ik heb nu max 6720 volgens de modem en met een downloadtest haal ik die 6720 nog niet eens helemaal :|
Lees dit topic maar eens goed door! Je zult nu waarschijnlijk 6720/9,6=700kbyte/sec halen.
Maar heb je een speedtouch modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in Ten Post 9792TC en volgensmij hebben zo zojuist de snelheid wat verhoogd.
Wanadoo Lite
Het werkt hier trouwens niet helemaal lekker.
Ik zit trouwens op zo'n 3700m van de centrale vandaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/50756/thumb.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb een Speedtouch 510i, en heb hem ook al ff uit en aangezet, maar dat hielp niet. Maar de waarden die in de modem staan dat zijn toch de waarden waar de lijn op ingesteld staat? Dat zou toch 1024/ 8000Kbit/s moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn946
Kan iemand mij dit uitleggen? 1e shot is na upgrade, daaronder na 1e reboot, rechtsboven na 2e reboot en rechtsonder na 4e reboot.....ik word gek!

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~espeler1/tKlembord01.jpg

MyMeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

martijn946 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:37:
Kan iemand mij dit uitleggen? 1e shot is na upgrade, daaronder na 1e reboot, rechtsboven na 2e reboot en rechtsonder na 4e reboot.....ik word gek!

[afbeelding]
Als je nog vaker je modem reset, zullen de waarden blijven varieren. Dat is nu juist het probleem van het Extra abonnement. De ene keer is het signaal net iets sterker dan de andere keer, iets minder ruis etc. Hierdoor train je weer hoger. Reset je het modem weer, dan is er kans op meer ruis etc, en dan kan je modem weer lager trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De medewerker van XS4ALL zegt me net dat het geen officele 8Mbit is maar een wideopen principe, en dat de 8Mbit niet gehaald hoeft te worden. Het is een combinatie probleem en de waarde die je haalt op dit moment word inderdaad in de modem aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:36:
Ja ik heb een Speedtouch 510i, en heb hem ook al ff uit en aangezet, maar dat hielp niet. Maar de waarden die in de modem staan dat zijn toch de waarden waar de lijn op ingesteld staat? Dat zou toch 1024/ 8000Kbit/s moeten zijn?
Nee, dat zijn de getrainde waarden. Bekijk even je speedtest of http://www.mordax.nl/ uitslag. Kijk ook hoever je van de centrale zit. De waarde die je hebt is zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:36:
Dat zijn de maximale waarden die in je modem kunnen komen te staan. Blijkbaar woon je te ver weg, koper slecht, veel ruis etc dat je niet de maximale downloadsnelheid in je modem haalt.

Door de kwaliteit niet 100% in orde is, traint je modem dus op die 6720. Zou je modem hoger trainen op bijv 8000, dan heb je erg veel kans dat bitjes niet aankomen bij jouw modem.
Daardoor stelt het modem zich automatisch lager in.

Hier is niks aan te doen, eventueel eens het modem rechtstreeks aansluiten op je aansluiting, zonder splitter etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt wel of de provincie groningen voorrang heeft (Jippie :) ) en verder Den Bosch als overige concentratie naast de overige los verspreide verhogingen in het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff pas op dag 15 volgens de verwachting op adslcentrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn946
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:51:
Emmeloord stond ook pas de 12e gepland en wij zijn al aan de beurt geweest. Dus dat zegt niks!

MyMeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:51:
Dat zegt dus niets. Mijn centrale staat volgens de voorspelling pas over een maandje en het is vandaag al klaar.
Edit: beetje dubbel... :o

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:34

RammY

Dát!

Hmm volgens ADSLCentrale.nl zou ik zijn geupgrade :/
Niet dus blijkbaar.

Rijssen-Centrum ( Rsn-C )

:'(

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Het is daar gewoon input van gebruikers. Het kan dus zijn dat er onjuiste informatie tussen zit.

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Ook even ter info dat in ieder geval in Centrale in Assen ook aangepast is, downloaden ging ineens zo snel dat ik toch maar even ben gaan kijken wat het modem aan gaf.

Ben per 1 januari overgestapt van @home naar HCCnet, de beloofde snelheids verhoging van @home van afgelopen zomer heb ik nooit gehad en deze heb ik heel erg snel.

Ik ben best wel blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Woei, dit maal wel heeeeel erg snel. 8)
* Joen zijn centrale in de gemeente Slochteren is nu ook al geüpgrade. 8)

En met mijn Speedtouch 510i (ADSL over ISDN) haal ik toch netjes 3200/768 ipv de verwachtte 3200/640. :)

* Joen is opgelucht dat zn modem toch hoger is gesynced dan die 640kbps limiet van ISDN waar de handleiding over spreekt. :)

Edit:
Op basis van de duration weergave op webcofig van mn modem was ik al om 9.30 uur geüpgrade. B)

[ Voor 16% gewijzigd door Joen op 01-02-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

hmmm... Het valt mij op dat in de lijst nergens een plaats uit de de provincie Utrecht staat. :( En ik woon in Papekop. :+ (ja dat is Utrecht, ik weet t, tis een vage naam, valt onder Oudewater)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Ik kom niet op de site van http://www.adslcentrale.nl :(

edit:
Als ik de proxy instel van xs4all weer wel :)

[ Voor 34% gewijzigd door Gaitman op 01-02-2005 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GJAman schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:55:

edit:
gefilterd? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 23:05

The_Scarabial

MTB for life!

GJAman schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:55:

edit:
werkt hier mooi, btw nog nie geupdate :'(

edit: te laat :P

[ Voor 6% gewijzigd door The_Scarabial op 01-02-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:36
Hmm trek dit uit m'n router/modem:

Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)

768 / 3200

Ik lijk te zijn geupgrade :) snelheden lijken tevens te kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Goed van KPN.. ;)

Maarja ik heb hier BBned dus heb er niet zo veel aan... :|

Tsja.. KPN zal wel moeten cuncureren met Chello ( of andersom ) :P

Zat tot 2 maanden geleden nog bij Chello... :Z

Was opzich niet slecht.. want de download snelheid was goed en eigenlijk deed de verbinding het de laatste tijd gewoon altijd... O-)

Maarja.. Chello heeft een datalimiet.. en daar heb ik dus niets aan.. >:)

Ik hoop dat BBned de snelheden ook nog eens omhoog gooit.. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijf erbij (BBNED) of whatever..
als je al een 8/1mbit lijn hebt, wat krijgen die nou... is al maanden zo dat die niets krijgen.. geen korting of extra snelheid..
als ADSL2 er is mogen de 8/1'ers onder ons wel gelijk tripple verhoging krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Eigenlijk wordt ik doorgestuurd naar http://www.watbenjedan.nl/ :(
En dit gebeurt alleen bij http://www.adslcentrale.nl

En dit is op mijn andere PC's ook zo :?

Ik heb mijn routers en modems gereboot.

BTW ben ik nog niet geupgrade

EDIT:
Heeft dit er misschien mee te maken dat ik gisteravond wat centrales op de oude snelheid heb ingevuld omdat het nog geen 1 februari was? En deze dus nog niet op de nieuwe snelheid konden staan. Ik dacht even te helpen :(

[ Voor 40% gewijzigd door Gaitman op 01-02-2005 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04

Martinspire

Awesomeness

ehm... hoe kun je melden dat als je centrale niet geupdate is maar wel erbij staat dat ie geupgrade is? [@adslcentrale.nl]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

djmantri schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:38:
ehm... hoe kun je melden dat als je centrale niet geupdate is maar wel erbij staat dat ie geupgrade is? [@adslcentrale.nl]
Gewoon op adslcentrale.nl invullen (oude sneheid)

[ Voor 3% gewijzigd door Gaitman op 01-02-2005 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2024
Hoe gaat dit upgraden in zijn werk, wordt dit bij elke centrale apart door een KPN medewerker gedaan of door middel van inloggen op afstand? En gaat het upgraden 's nachts door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
SierdW schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:51:
Hoe gaat dit upgraden in zijn werk, wordt dit bij elke centrale apart door een KPN medewerker gedaan of door middel van inloggen op afstand? En gaat het upgraden 's nachts door?
Nu van afstand, de aanpassingen die nodig zouden zijn hebben ze ervoor al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Laatst online: 08:29

UTM

Fernoráto schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:53:
[...]

Nu van afstand, de aanpassingen die nodig zouden zijn hebben ze ervoor al gedaan.
Maar gaat het ook 's nachts door of weet je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop dat 99% van de centrales vandaag geupdate wordt en voor de resterende hebben ze nog 2 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
@Houz74 Ik hoop dat jij gelijk hebt en dat ik niet bij die 1% hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05 09:33
waarom gaat de upgrade dan relatief langzaam, als het upgraden van afstand kan gebeuren?
ik zie nog heel veel rode puntjes op adslcentrale.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Hier heb ik ook de nieuwe snelheid. Is in Emmeloord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Ik kan niet begrijpen dat dit zo langzaam gaat. Net wat MMAN zegt, de puntjes op dat kaartje zijn nog bijna allemaal rood. slechte zaak opzich. Maargoed, het is pas dag 1 dat ze aan het upgraden zijn. Ik hoop dat ik nog deze werkweek omhoog kom zodat mijn al heel druk bezochte site op mijn server minder last heeft :P ( overigens wordt mijn site helemaal niet druk bezocht, dit was een grapke! )

Maar heb wel vertrouwen in dat dit lekker vlot zal gaan.

Op de site adslcentrale.nl wordt tevens weergegeven dat ze 104 van de 1353 centrales klaar hebben. 110 per werkdag ongeveer... dan moet het dus makkelijk binnen 2 weken geklaard kunnen worden. Ze moeten gewoon opschieten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orange.x schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 18:40:
de puntjes op dat kaartje zijn nog bijna allemaal rood. slechte zaak opzich.
Nog niet iedereen heeft gechecked/gemeld, zijn al meer dan 150 centrales geupdate. Dit is mijn 3e snelheidsverhoging die ik mee maak en deze gaat toch het rapst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Dedemsvaart is de centrale al aangepast en beschik nu oer de nieuwe snelheden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
Maar is er iemand die weet of dit upgraden op afstand ook 's nachts doorgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 18:53:
[...]

Nog niet iedereen heeft gechecked/gemeld, zijn al meer dan 150 centrales geupdate. Dit is mijn 3e snelheidsverhoging die ik mee maak en deze gaat toch het rapst
Voor mij zeker niet, ik heb ook 3 upgrades gehad, de eerste had ik het de eerste dag toen ik thuiskwam(zal wel 3 uur zijn geweest).
De tweede keer werd ik om ~9 uur s'ochtends gedisconnect, en had ik opeens sneller internet :P
Maar nu heb ik hem nog steeds niet, ik hoop dat ie morgen komt :)
Rotterdam Centrum, 476 meter van centrale overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

7. Hoe lang kan ik niet beschikken over mijn ADSL-aansluiting als gevolg van de omzetting?
U zult nauwelijks iets merken van de omzetting. Uw verbinding wordt voor maximaal vijf minuten verbroken om de nieuwe snelheid in te stellen. De onderbreking zal over het algemeen tijdens kantooruren optreden. Ethernet modems zorgen automatisch voor het tot stand brengen van de internetverbinding. Indien u een USB modem heeft, of het zogenaamde "Home" modem, dient u ná de onderbreking handmatig een nieuwe verbinding te maken.
Bron: www.kpn.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
We zullen wel zien hoe snel hij over gaat in groene centrales
al zal niet iedereen die op een andere centrale zitten de website kennen.
hier is iedegeval niets gebeurt, mocht er voor volgende week niets gebeurt zijn nog ben ik benieuwd wat er gaar gebeuren als ik op 11 feb verhuis (blijf wel op zelfde centrale)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Bij mij werd vorige keer de versnelling rond 10 uur s nachts doorgevoerd. Rotterdam Ijsselmonde.

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpim
SierdW schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 19:01:
Maar is er iemand die weet of dit upgraden op afstand ook 's nachts doorgaat?
Nee, alleen overdag op werkdagen. Men heeft ook een privé leven ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Er zijn al meerdere antwoorden gegeven maar even ter verduidelijking voor iedereen (vooral met FAST zie je dit):

- Snelheid die is aangegeven als nieuwe snelheid is ingesteld op de centrale op de lijn/poort van de aansluiting.

- Snelheid in je modem is de lijnsnelheid / linesync / intrainsnelheid van jou modem op jou lijn.

De tweede kan dus (aanzienlijk) lager zijn en nooit hoger dan ingesteld als maximum aan de andere kant. De beperking is de lijnlengte en / of lijnkwaliteit tussen jou aansluiting (woning) en de centrale waarop die woning is aangesloten. Is niets aan te doen behalve op de gok verhuizen ;)

Modem netjes aansluiten en geen meters verlengkabel is te proberen om hem even direct op ISRA te testen en even te kijken met een laptop, wireless of een lange UTP over de trap of het anders is. Ook met instabiliteit wat mogelijk kan ontstaan is dit een aanrader ter test!

Had het al eerder gemeld ook voor de upstream: waardes als 640, 768, 800, 832, 864 en 896kbit zijn veel voorkomende upstream snelheden voor een DSL verbinding. [b]Ook[b] al is het maximum ingesteld op 1024kbit.

Het is dus nooit gezegd dat een lijn de nieuwe snelheid ook aan kan.

Daarnaast heb je nog de mogelijkheid op errors op een lijn. Als je sync zeg 800kbit is en je haalt maar 70KByte/s kan dat ook zijn dat zeg ~10% van je verstuurde pakketjes een error is en opnieuw verzonden wordt constant. Dan zie je wel 800kbit in je modem maar haal je dat niet. Je modem zou dan eigenlijk naar een lagere snelheid moeten zakken en zal dit ook doen als de hoeveelheid errors te groot is per tijdseenheid.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Is er trouwens nog iemand die zich opgeven heeft de de e-mailnotificatie van KPN over de ADSL upgrade en hebben de geupgrade een mailtje ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GJAman schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 23:11:
Is er trouwens nog iemand die zich opgeven heeft de de e-mailnotificatie van KPN over de ADSL upgrade en hebben de geupgrade een mailtje ontvangen?
Wel opgegeven, vanmorgen de upgrade gehad, maar geen mail gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:47

Korakal

Up up up!

Brakkie schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:31:

Ha, eigenlijk vind ik dat ook. We hebben weer lang genoeg erover gebabbeld, nu is het toch alleen nog maar de 'ik-ben-geupgrade-en-ik-heb-snelle-downloads'-posts.

Dus vandaar dat ik dit topic dichtgooi, als je het verloop wilt volgen verwijs ik je door naar bovengenoemde website. Aub dus géén nieuwe topics over de upgrade.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
AJB niet je downloadsnelheden komen posten (of je toekomstige downloadsnelheden). Dit is nutteloze topicvulling.