Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Feyenoord Rotterdam

Er was een IA die ook liliput zonder touchscreen verkocht... rond de 170 180 euro dacht ik. Ik kan hem op IA.net alleen niet meer vinden :?

[edit]
Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een barebone in een auto? Als dit lastig is ga ik wel ruilen voor een via plank...

Roeligan wijzigde dit bericht 26-01-2005 10:57 (34%)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!

www.kanonweb.nl
Reg. datum: 02 september 2002

lilliput is zeker zo'n beetje de goedkoopste en ook de enigste met een vga aansluiting.. ik zit nog te twijfelen tussen touch en niet touch.. touchscreen is natuurlijk erg mooi... maar ik twijfel of het niet efficienter is om een kleine trackball i.c.m een klein toetsenbordje te gebruiken....

ik hoop dat iemand nog een merkje voor mij weet voor een budget vga schermpje tussen de 5/7 inch

I reject your reality and substitute my own!

Feyenoord Rotterdam

Volgens mij kom je niet onder liliput uit wat dat aangaat... Het budget verhaal is natuurlijk een voor sommige een issue. Als je echter naar het gemak kijkt, denk ik dat TS beter is dan muis/tr.ball keyb. optie. Denk aan tijdens rijden van mp3/film wisselen etc.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!

Reg. datum: 18 augustus 2002

Ik heb mn touchpad binnen:
http://www.voti.nl/common/touchpad.jpg

Alleen nu nog aansluiten :|
Reg. datum: 01 september 2004

Ik heb ook al veel positieve verhalen gehoord van het merk xenarc met ook vga en touch screen. Naar het schijnt zou dit een betere kwaliteit hebben, vooral dan het touch gedeelte.

Hij is wel iets duurder uiteraard

Reg. datum: 13 september 2001

@Megamind, werkt het een beetje.
Ik denk dat ik ze vandaag ook binnen krijg.
Je kan hem gewoon op de ps/2 aansluiten toch?

quote:
AEZscf schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 15:02:
@Megamind, werkt het een beetje.
Ik denk dat ik ze vandaag ook binnen krijg.
Je kan hem gewoon op de ps/2 aansluiten toch?
yup alleen de aansluiting op het padje is behoorlijk k*t.
Reg. datum: 06 maart 2004

quote:
Megamind schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:26:
[...]

yup alleen de aansluiting op het padje is behoorlijk k*t.
Wat is er k*t aan als ik vragen mag? Zit gewoon een snoertje aan, of niet? :P

Nee geen snoertje maar een mini PCB aansluiting :P PS2 kabel afknippen en even de puntjes hard solderen, maar geen superlijm gebruiken 8)7 Ik dacht dat dat wel hard werd zodat hij de draadjes op zn plek hield maar het werd alleen maar een rommeltje!

Nu heb ik het gedaan met een lijmpistool en werkt wel goed :) XP herkend m gewoon enzo:

http://img192.exs.cx/img192/1222/test7rg.jpg

haha, ik heb ze ook binnen, 2 stuks, nu nog maar eens even prutsen dan :D
Heb je een schema ervan dan Megamind?

niks
Reg. datum: 01 december 2003

ik mag voor mijn broer binnenkort een carputer bouwen ben al druk aan het uitzoeken ik ben zo vergekomen
inkoopacties.net• 7" VGA LCD Touchscreen Lilliput ¤ 240,00
Informatique.nl• Toshiba 40Gb 2.5", 5400rpm, 16Mb, ATA100 2 x ¤ 87,00 ¤ 174,00
subtotaal ¤ 174,00
Eynstein.nl• Dane-Elec 512 MB DIMM PC2100 (D1D266-06464) ¤ 72,19
• Globalsat USB GPS Antenne BU303 ¤ 68,13
• Procase Cubid CP-3677-B Mini ITX Zwart/zilver behuizing ¤ 88,98
(voeding, ide naar 2.5inch )
• VIA Epia M10000 N ¤ 161,98
subtotaal ¤ 391,28
myelectronics.nl• ITPS 12V Power Regulator ¤ 39,00
• External case USB 2.0 for 2,5” HD, cable included ¤ 29,00
subtotaal: ¤ 68,00 + 19% = ¤ 80.92

Totaal = ¤ 885 excl verzendkosten

zijn eisen zijn zeer goed geluid met fmradio en mp3. voor het fm ontvangst ben ik nog aan het zoeken want ik vind het onnodig om een tvkaart met fm tuner te kopen voor alleen radio. een cd/dvd drive komt er niet in ik hang een ide kabel buiten de kast zodat ik makkelijk een drive kan aansluiten of eventueel later een usb kastje. volgens eynstein.nl was de kwaliteit van de onboard geluidskaart prima, heeft iemand hier ervaring mee? de externe voeding ac adapter die bij de kast bij zit gebruik ik dus niet en wordt vervangen voor de itps. ben ik nog iets vergeten? of heeft iemand nog tip en suggesties?

fm radio mogelijkheden
• AVerMedia AVerRadio USB 25 euro http://shop.alternate.nl/...ml/nodes_info/erdp07.html avermedia staat wel veel op de lijst van radiator maar deze nog niet, kan volgens via de ear input de antenne er wel op bouwen denk ik. • E-tech TV/Radio Stereo Card + AB
• Radio Xtreme USD 39.00
• PCI RadioLINK USD 29.00
probleem bij laatste 2 die mij het meest het beste lijken is hoe kom ik er aan :(

gakkethijs wijzigde dit bericht 26-01-2005 22:23 (23%)

quote:
Megamind schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 17:40:
Nee geen snoertje maar een mini PCB aansluiting :P PS2 kabel afknippen en even de puntjes hard solderen, maar geen superlijm gebruiken 8)7 Ik dacht dat dat wel hard werd zodat hij de draadjes op zn plek hield maar het werd alleen maar een rommeltje!

Nu heb ik het gedaan met een lijmpistool en werkt wel goed :) XP herkend m gewoon enzo:

[afbeelding]

Wat een pruts werk dat, krijg het nog niet voor elkaar.
Heb je nog tips voor mij? Volgens mij raken die draadjes elkaar binnenin die pcb aansluiting.

Feyenoord Rotterdam

quote:
Roeligan schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:52:
[...]
Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een barebone in een auto? Als dit lastig is ga ik wel ruilen voor een via plank...

*bump* O-)

Ik heb een barebone (MSI MEGA 651 P4 2,4 HT) thuis over. De vraag dus of dit goed te gebruiken is, of dat ik beter een epia bordje erin kan zetten. Als dat zo is verkoop ik die barebone of ruil hem voor een epia bord...

Reg. datum: 27 januari 2005

Dag mensen,

Ook hier weer een persoontje die het idee heeft opgepakt om een CarPC te gaan bouwen. Nu is mijn vraag: Ik heb een Volvo 240 Stationwagon op LPG, dus zat ruimte en een beetje extra brandstofverbruik is ook geen punt. Ik gebruik deze op zaterdag voor het werk (ik heb samen met mijn vader en broertje een ramenwasbedrijf en koeriersbedrijf)

Nu wil ik eigenlijk gewoon een complete computerkast achterin inbouwen met een omvormer.
Ik wil dan wel een klein toetsenbordje en muis in het dashboardkastje. Het TFT scherm hoeft geen touch-screen te worden. Ook komt er achterin een printer om meteen facturen uit te kunnen printen.

Is dit mogelijk (en vooral relatief makkelijk te realiseren)??

Ik weet niet of mensen hier daar al aan gedacht hebben, maar kijk eens naar het topic van de collega modders: [Howto] psone lcd in pc

Relatief goedkoop schermpje voor diegenen die geen Touchscreen willen/hoeven...

Toch?

quote:
Cyber Spy schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:03:
[...]

Ik heb deze omvormer:

[afbeelding]

Output power continue: 600 Watt
Surge output power: 1000 Watt
Input: DC 10~15V
Output: AC 230V
Output waveform: Modified sine wave
Output frequency: 50 Hz
Stand by current: < 0.6 A
Efficiency: 85~90%

Protections:
* Output short
* Input polarity reverse (by fuse)
* High DC input voltage
* Battery low alarm: DC 10.5 +/- 0.5 V
* Battery low shutdown: DC 10 +/- 0.5 V
* Overtemperature: 60 +/- 5 degrees Celsius
* Overload

Hiermee kan ik de de motor starten zonder dat de pc uitvalt. En kan ongeveer 2 uur de pc aan laten staan voordat de omvormer een signaal geeft dat de accu bijna leeg is. Wanneer je dan je pc uitzet kun je de motor nog gewoon starten.
Ik ben er in ieder geval tevreden mee :Y) .

Ik heb hem gekocht bij http://www.electronica-online.nl/ voor ¤ 99,-
Je hebt deze gewoon rechtstreeks op je accu aangesloten neem ik aan?

quote:
AEZscf schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 09:15:
[...]

Wat een pruts werk dat, krijg het nog niet voor elkaar.
Heb je nog tips voor mij? Volgens mij raken die draadjes elkaar binnenin die pcb aansluiting.
Tja gewoon doorprutsen :P Ik heb een flatcable gebruikt (zo een die gebogen blijft als je m buigt) en het koperdraad precies tussen de 2 stripjes van de aansluiting doen en dan doormeten met je mutlimeter of de andere pinnetjes ze niet raken. Als het goed zit direct vastlijmen oid :P

Edit: ohnee wacht dat had ik niet, dat had ik eerst maar dat werkte niet omdat die draadjes te dun waren. Ik heb gewoon een muiskabel afgeknipt en de uiteindes gesoldeerd en toen erin gestopt

Megamind wijzigde dit bericht 27-01-2005 15:33 (17%)

Ok nou zal nog eens proberen. Bedankt.

Hoeveel MHz heb je minimaal nodig om DVD's, MP3's en GPS te draaien??

quote:
Quincy240 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:47:
Hoeveel MHz heb je minimaal nodig om DVD's, MP3's en GPS te draaien??

Tegelijk? :9 :+ Beste pc :+

FF serieus, denk dat je met 1000mhz een heel eind komt... Epia 800mhz lukt het denk ik ook wel mee...

Reg. datum: 01 juli 2003

quote:
Quincy240 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 11:21:
[...]

Je hebt deze gewoon rechtstreeks op je accu aangesloten neem ik aan?

Nee via de sigarettenaansteker. :P

Grapje...

Ja direct op de accu, maar heb wel de aan/uit schakelaar + ledje eruit gehaald en met wat verleng kabels deze voorin de auto gemaakt, zodat ik de omvormer makkelijk aan of uit kan zetten.
Download MP3> radio.grtz.nl
Reg. datum: 12 september 2002

quote:
kitemaster schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 11:20:
Ik weet niet of mensen hier daar al aan gedacht hebben, maar kijk eens naar het topic van de collega modders: [Howto] psone lcd in pc

Relatief goedkoop schermpje voor diegenen die geen Touchscreen willen/hoeven...

Toch?
Als jij nog een zaak weet waar ze te koop zijn? Voor een schappelijk prijs (ze waren namelijk eerst 50euri bij nedgame.nl maar daar zie ik ze niet meer)

Download GRTZ-Radioshows
Gecontroleerde chaos: veel onzin, house en livesets
Vrijdags vanaf 21u op 105.6 FM (Kop van Goeree)

Reg. datum: 12 juni 2002

quote:
Megamind schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 14:53:
[...]

Tja gewoon doorprutsen :P Ik heb een flatcable gebruikt (zo een die gebogen blijft als je m buigt) en het koperdraad precies tussen de 2 stripjes van de aansluiting doen en dan doormeten met je mutlimeter of de andere pinnetjes ze niet raken. Als het goed zit direct vastlijmen oid :P

Edit: ohnee wacht dat had ik niet, dat had ik eerst maar dat werkte niet omdat die draadjes te dun waren. Ik heb gewoon een muiskabel afgeknipt en de uiteindes gesoldeerd en toen erin gestopt

Ik zou de draadjes gewoon op de PCB solderen, recht achter de connector, in plaats van zo aankloten met hotmelt! :X

Je kan de draadjes wel fixeren met hotmelt, maar als je toch al gaat prutsen aan de print, soldeer ze dan in ieder geval netjes vast op de print! :Y)

Ik heb helaas niet zo'n goeie soldeerbout (en vaste hand) dus daar ben ik niet zo goed in :P

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: