Reg. datum: 01 november 2000
[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 3
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicBerichten: 1.156
Maakt die voeding daar wat voor uit dan? Het is een PW-60A 110W in combinatie met een ITPS, dus geschikt voor gebruik in een 12v omgeveing.
En waarom is het geen goed idee. Ik zat al op zo'n antwoord te wachten.
Het klinkt gewoon niet logisch en daarom zegt je gevoel dat het geen goed idee is. Maar ik vraag het me af. Volgens mij kan het best. In de auto word alles ten slotte op dezelfde aarde aangesloten. Je harde schijf ook indirect.
Vind het best dat iemand zegt dat het niet kan, mits het goed onderbouwd word.
Het klinkt gewoon niet logisch en daarom zegt je gevoel dat het geen goed idee is. Maar ik vraag het me af. Volgens mij kan het best. In de auto word alles ten slotte op dezelfde aarde aangesloten. Je harde schijf ook indirect.
Reg. datum: 03 mei 2000
In principe behoort het te kunnen, al het ijzer van je auto is immers aan de massa van je accu. Alleen of het een zuivere massa is vraag ik me af, roest, oxidatie, het is allemaal aan elkaar gemonteerd, en bij de montage is stroomgeleiden niet het hoofddoel geweestquote:AEZscf schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:55:
Maakt die voeding daar wat voor uit dan? Het is een PW-60A 110W in combinatie met een ITPS, dus geschikt voor gebruik in een 12v omgeveing.
Reg. datum: 03 januari 2005
quote:[b]DJSmiley schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 15:45
• De voeding
Om je PC aan te sluiten, heb je een omvormer nodig. Dit kan op 2 manieren: 12volt direct omzetten naar een ATX connector, of via een omvormer naar 220V en dan een normale voeding gebruiken. Let altijd op het vermogen wat je installatie gaat gebruiken! Sommige voedingen hebben een vrij hoge ingangsspanning nodig, daardoor werken sommige voedingen pas fatsoenlijk als je motor draait (De accuspanning is dan iets hoger door de dynamo in je auto)
Slecht idee! Electronisch is dit (bijna) niet haalbaar, en 't is ook niet gezond voor je hele PC!
Voor de rest hele goeie post!
Wat is een slecht idee..?quote:Ikke_T. schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:01:
[...]
Slecht idee! Electronisch is dit (bijna) niet haalbaar, en 't is ook niet gezond voor je hele PC!
Reg. datum: 31 augustus 2004
Reg. datum: 31 augustus 2004
Als de aarde van je auto en van de PC-voeding maar ergens aan elkaar vebonden zijn.quote:AEZscf schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:26:
Ik wil voorin mijn auto een usb hub plaatsen, deze heeft 5v prik nodig. Deze haal ik rechtstreeks vanaf de voeding van mijn pc.
Nu is mijn vraag, voldoe ik eraan om alleen de rode draad van de voeding te pakken en het hubje te aarden aan mijn chasis? Of moet ik persée de zwarte draad uit mijn voeding pakken.
Recht van de sigarettenaansteker naar een ATX-stekker gaan. Voeding van het boordnet varieert veel te veel en met een V-regelaar werkt 't niet omdat de spanning te laag kan worden.quote:
Wat ik bedoelde met wat voor voeding heb je : er zijn mensen die een 12 -> 220V converter gebruiken en als je dan je aarde met je chassis verbindt gaat er het e.e.a goed kapot, voor de andere voedingen zou het inderdaad best kunnen, maar ik denk wel dat je wat meer storing op ground hebt (weet niet of dat wat uitmaakt)quote:AEZscf schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:55:
ja, tuurlijk slecht idee, ik bedoelde via een ITPS convertor ding, maar geloof dat dat stukje ff weggevallen isquote:Ikke_T. schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:01:
[...]
Zo, mijn dashboard begint nu wat meer ergens op te lijken.

Nu nog een goeie opvulling vinden.

Nu nog een goeie opvulling vinden.
quote:AEZscf schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:26:
Ik wil voorin mijn auto een usb hub plaatsen, deze heeft 5v prik nodig. Deze haal ik rechtstreeks vanaf de voeding van mijn pc.
Nu is mijn vraag, voldoe ik eraan om alleen de rode draad van de voeding te pakken en het hubje te aarden aan mijn chasis? Of moet ik persée de zwarte draad uit mijn voeding pakken.
Dit gaat ook gelden voor mijn lilliput schermpje, maar deze pakt uiteraard de gele draad, en indien mogelijk de massa.
Wel wil ik dit beveiligen d.m.v. een zekering. In gedachten had ik een 5A. Ik wil ook de stroomtoevoer van de pc zekeren. Hoeveel Ampére heb ik daarvoor nodig?
Het zou niet moeten uitmaken welke aarde je pakt of deze nou van een chassis is of van het bestaande zwarte draadje op de molex. Het zou in beide gevallen moeten werken.
Ik heb hetzelfde gedaan met mijn Lilliput scherm. De originele kabels heb ik aangepast en een 5A zekering op de gele kabel (+) aangebracht. Watt / Volt = A. Indien je een opus hebt zou een zekering van 15A/20A voldoen.
hmm mijn slaperige oogjes hadden nog niet gezien dat er een 2de pagina was ;p
_Rob wijzigde dit bericht 06-01-2005 23:44 (5%)
Webdeveloping... -counts to 10- Sigh...
Ik ben zelf me case aan het maken maar ik zoek een mooie power-switch (met ledje ofzo zou leuk zijn) heeft er iemand ideeën?
kijk eens op mijn link in onderschrift, daar heb ik gewoon de leds onder mijn ventilator regeling ingebakken links en rechts mijn power knop
http://www.meedio.be
Deze link dus, voor het geval de sig aangepast wordtquote:_Rob schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 23:48:
Ik ben zelf me case aan het maken maar ik zoek een mooie power-switch (met ledje ofzo zou leuk zijn) heeft er iemand ideeën?
Wat voor power switch heb je gebruikt (Standaard ding van een computer)? Of heb je zelf in elkaar geknutseld?
Heb je trouwens je kabels direct aangesloten op je accu? Trekt deze niet direct je accu leeg? Of heb je hier ok wat voor verzonnen?
Hoor graag!
Heb je trouwens je kabels direct aangesloten op je accu? Trekt deze niet direct je accu leeg? Of heb je hier ok wat voor verzonnen?
Hoor graag!
Gewoon een drukknopje gekocht in den bazar hier niever van
En deze aan zo'n stekekr gesoldeert die op de mobo pinnetjes moet zitten, hetzelfde van de ledjes : 2 ledjesvan den bazar en op de stekkers gesoldeert.
Pc is geschakeld via een relais op mijn sleutelcontact : sleutel in contact = pc kan gestart worden, sleutel uit contact : pc zonder spanning
Pc is geschakeld via een relais op mijn sleutelcontact : sleutel in contact = pc kan gestart worden, sleutel uit contact : pc zonder spanning
http://www.meedio.be
Een relais! Dat ga ik nu ook doen!
Is het eenvoudig om deze op de bestaande kabels aan te sluiten? Ik heb zelf een BMW 316 E36 en het enigste wat ik ooit heb aangesloten is me amp...
Is het eenvoudig om deze op de bestaande kabels aan te sluiten? Ik heb zelf een BMW 316 E36 en het enigste wat ik ooit heb aangesloten is me amp...
Reg. datum: 07 januari 2005
Reg. datum: 07 januari 2005
Hallo,
Als nieuwe gebruiker wil ik eerst alle posters van dit forum bedanken voor de info en de linkjes. Hierdoor ben ik snel op weg geholpen met de bouw van mijn eerste carpc. De volgende config heb ik al in elkaar geknutseld:
Omdat ik in mijn auto de radio geheel ga vervangen door de carpc, en toch radio wil hebben, heb ik een radiokaart nodig. Omdat mijn laptop alleen over USB aansluitingen beschikt zoek ik dus een USB radio ontvanger. Via google en http://flesko.cz/ kom ik wel een aantal USB radio apparaten tegen maar ik heb geen idee of deze ook daadwerkelijk gaan werken. Is er iemand die ervaring heeft met dergelijke apparaten?
Mijn auto heeft een geintegreerde antenne in het achterraam en ik heb dus ook geen idee of dat nog (nadelige) gevolgen heeft voor het ontvangst (de USB radio moet hierop worden aangesloten). Ook ervaringen op dit gebied zijn welkom.
Daarnaast moet ik nog een GPS ontvanger hebben. De BU-303 is het meest gebruikt maar gaat deze ook werken achter mijn ruit (nieuwe auto)? Deze ruit is voorzien van een beschermlaag (??) en ik heb wel eens gehoord dat radiogolven hier niet zo makkelijk doorheen gaan. Het schijnt wel dat er boven de achteruitkijk spiegel een gedeelte is waar radiogolven weer wel doorheen gaan. Mensen met ervaring(en)?
Thnx in advance!
Als nieuwe gebruiker wil ik eerst alle posters van dit forum bedanken voor de info en de linkjes. Hierdoor ben ik snel op weg geholpen met de bouw van mijn eerste carpc. De volgende config heb ik al in elkaar geknutseld:
- Laptop met 1Ghz P3, 370Mb intern, 20 Gb HD, DVD rom, WLAN, Bluetooth en met remote kabel voor aan/uit via een 2,5 mm jackplug
- 12 naar 220v omvormer
- 7" tft touchscreen
- Mediacar
- Destinator 3
- Phonecontrol
Omdat ik in mijn auto de radio geheel ga vervangen door de carpc, en toch radio wil hebben, heb ik een radiokaart nodig. Omdat mijn laptop alleen over USB aansluitingen beschikt zoek ik dus een USB radio ontvanger. Via google en http://flesko.cz/ kom ik wel een aantal USB radio apparaten tegen maar ik heb geen idee of deze ook daadwerkelijk gaan werken. Is er iemand die ervaring heeft met dergelijke apparaten?
Mijn auto heeft een geintegreerde antenne in het achterraam en ik heb dus ook geen idee of dat nog (nadelige) gevolgen heeft voor het ontvangst (de USB radio moet hierop worden aangesloten). Ook ervaringen op dit gebied zijn welkom.
Daarnaast moet ik nog een GPS ontvanger hebben. De BU-303 is het meest gebruikt maar gaat deze ook werken achter mijn ruit (nieuwe auto)? Deze ruit is voorzien van een beschermlaag (??) en ik heb wel eens gehoord dat radiogolven hier niet zo makkelijk doorheen gaan. Het schijnt wel dat er boven de achteruitkijk spiegel een gedeelte is waar radiogolven weer wel doorheen gaan. Mensen met ervaring(en)?
Thnx in advance!
1000
Het probleem met een USB radio is dat het signaal helemaal weg valt wanneer je met je auto gaat rijden (degene die ik gezien heb). Misschien als je een dure variant zou kiezen met een sterker ontvangst.
edit:
Ik heb die link gevolgd en even gekekn naar die radio xtreme usb. Er zit een antenna aansluiting in, als je deze op je orginele antenne van je auto aan zou kunnen sluiten zou het zeker wat kunnen worden.
edit:
Ik heb die link gevolgd en even gekekn naar die radio xtreme usb. Er zit een antenna aansluiting in, als je deze op je orginele antenne van je auto aan zou kunnen sluiten zou het zeker wat kunnen worden.
_Rob wijzigde dit bericht 08-01-2005 12:31 (35%)
quote:_Rob schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 12:26:
Het probleem met een USB radio is dat het signaal helemaal weg valt wanneer je met je auto gaat rijden (degene die ik gezien heb). Misschien als je een dure variant zou kiezen met een sterker ontvangst.
edit:
Ik heb zelf een E-Tech USB FM mouse, gekocht voor 13 eur in Amerika. Dat is een muis met ingebouwde FM tuner. Muis heb ik gesloopt, radio hield ik over
Er is voor Radiator een plugin voor, dus dat is handig ism met een hoop programma's.
De (draad)antenne heb ik eraf gesloopt, ik heb een autoantenne-verlengsnoer misbruikt en aan de ontvanger vastgesoldeerd. Ontvangst in de auto moet ik nog testen, maar de autoantenne kan er iig op
Reg. datum: 24 december 2001
Reg. datum: 24 december 2001
Vandaag wou ik eindelijk ook de pc gaan installeren in de auto, maar direct al problemen.
Ik heb een Epia M1000 met ITPS en PW80.
De pc wou niet opstarten, dan maar alles uitgemeten, en vanaf de ITPS heb ik 11.91V,
maar achter mijn PW80, op de molex gemeten, heb ik geen stroom, dus ik denk dat mijn
voeding stuk ik.
Daarna er maar even een gewone voeding aangehangen om verder te testen, dit ging even, maar op mijn Lilliput kreeg ik de melding "Out of Range", weet niet aan wat dit kan liggen, maar daarna de laptop erop aangehangen, en toen werkte de lilliput wel, maar dan weeral problemen met het touchscreen.
Vermoedelijk is miin USB-kabel te lang (bijna 5 meter), weet iemand of dit opgelost kan worden met een USB-versterker?
De pc wou niet opstarten, dan maar alles uitgemeten, en vanaf de ITPS heb ik 11.91V,
maar achter mijn PW80, op de molex gemeten, heb ik geen stroom, dus ik denk dat mijn
voeding stuk ik.
Daarna er maar even een gewone voeding aangehangen om verder te testen, dit ging even, maar op mijn Lilliput kreeg ik de melding "Out of Range", weet niet aan wat dit kan liggen, maar daarna de laptop erop aangehangen, en toen werkte de lilliput wel, maar dan weeral problemen met het touchscreen.
Vermoedelijk is miin USB-kabel te lang (bijna 5 meter), weet iemand of dit opgelost kan worden met een USB-versterker?
Het zou ook kunnen zijn dat je goedkope dunne kabels gebruikt. Zorg dat je dikke stugge kabels hebt!
quote:hakira007 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 17:37:
Vandaag wou ik eindelijk ook de pc gaan installeren in de auto, maar direct al problemen.
voeding stuk ik.
usb te lang kan, makkelijker is om gewoon een usb hub middenin te plaatsen (middenconsole), is versterker en is meteen handig voor bv geheugenkaartlezers en memorypennen. Een usb versterkerkabel bestaat, maar ja in het auto-geval zou ik voor een hub gaan. (denk wel aan stroomvoorziening hiervoor)
Out of range krijg je als je je scherm voorziet van een verkeerde resolutie of refreshrate.
Deze foto is misschien wat duidelijker. Mag ik vragen waar je die schakelaar vandaan hebt, ziet er namelijk erg mooi uit
.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.