De HTC Typhoon (Qtek 8010 / Orange SPV C500) (deel 3)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.110 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://rightone.toson.net/c500topic.jpg
Het Orange SPV C500 / Qtek 8010 / I-Mate SP3 / HTC Typhoon topic deel 3.

Inleiding:

Welkom in deeltje 3 alweer. Dit topic gaat over de SPV C500 / Qtek 8010 / I-Mate SP3 / HTC Typhoon, dit zijn veel verschillende namen voor dezelfde telefoon.
Deze smartphone is samen met enkele andere modellen (waarvan het grootste gedeelte allemaal gemaakt door HTC) dé smartphone van dit moment. Hij heeft dit voornamelijk te danken aan de lange batterijlevensduur en aan zijn formaat die subliem zijn aan zijn voorgangers.

In dit topic kun je onder andere specificaties, FAQ's, tips & truuks, links, pics, update's, bugs, ervaringen van andere C500 gebruikers, problemen en de oplossingen daarvoor en meer vinden.

Als je iets nuttigs heb toe te voegen aan de startpost kun je dit het beste doen door een mail te sturen naar het adres dat in mijn profiel vermeld staat.

Het vorige deel kun je vinden op: De HTC Typhoon (Qtek 8010 / Orange SPV C500) (deel 2)

In dit topic graag niet over de T-Mobile SDA Posten, dit hoort in De HTC Feelers (Qtek 8020 / T-Mobile SDA). Voor informatie over GPRS diensten van Orange kun je terecht in [rml][ GPRS] Orange World[/rml] en voor TomTom Mobile hebben we TomTom Mobile BeNeLux Je kunt ook klikken op de plaatjes hier onder :P
Afbeeldingslocatie: http://zooi.erik1.nl/got/991429/sda.gifAfbeeldingslocatie: http://zooi.erik1.nl/got/991429/orange.jpgAfbeeldingslocatie: http://zooi.erik1.nl/got/991429/tomtom.jpg

Specificaties:

Advanced features
Operating System: Windows Mobile 2003 2nd Edition
Pocket Outlook (Email, Calendar and Contacts)
Pocket Internet Explorer (HTML and WAP)
Integrated one click camera
Packet Video player (allowing progressive download)
Windows Media Player
Email (pop3 / IMAP 4, Exchange 2003)
Instant Messaging (MSN Messenger)
Java games (MIDP 2.0)

Cool Sounds
Polyphonic ringtones
MP3, WMA, WAV, AMR
Integrated handsfree speaker

Useful Connectivity Options
Bluetooth
Infrared
USB
External mini-SD slot (Orange Try card included)

Technical specifications
Dimensions: (108 x 46 x 16mm)
Volume: 80 cc
Weight: 100g
Tri-band: 900+1800+1900
Memory: 64mb internal, mini SD external
Screen colours: 65k TFT display (220x176 pixels)
Screen size: 45.8 x 36.6mm
Standby time: Up to 4 days
Talk Time: Up to 8 hours
WAP browser v 2.0
HTML v 4.0
WML, xHTML, Wap push, Wap OTA provisioning

What's in the box?
Handset
Battery
Mains charger
Headset
CD (including Microsoft Outlook 2002 and active sync software)
Orange Try (mini-SD) card
Sync cable (USB – mini-USB adaptor)
Orange user guide

Pictures:
Afbeeldingslocatie: http://www.orange.nl/images/mijnorange/visual_spv_c500.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.smartphone-web.com/modules/wysiwyg_editor/upload/SPV_C500.jpg

Pictures gemaakt met de C500:
Met dank aan Artz die de foto's gemaakt en gehost heeft.

Enkele foto's gemaakt met de SPV op een vieze grijze dag..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ghmiddel/got/spv/image_104.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ghmiddel/got/spv/image_106.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ghmiddel/got/spv/image_108.jpg

Frequently asked questions:
Q: Werkt TomTom Mobile op de C500?
A: Ja en nee. Sommige zeggen dat het werkt en sommige niet, het is wel zeker dat het mogelijk is maar vaak is het wel moeilijk. Zelf werkt TomTom prima op mijn QTek 8020/T-Mobile SDA die bijna identiek is aan de C500. Ik heb (nog) geen GPS kastje dus dat kan ik niet testen.
Voor vragen over TomTom kun je beter zijn in het desbetreffende topic hier op GoT, daar kun je beter worden geholpen en houd je zo alles netjes ;)

Q: Hoe zit het met de locks op de SPV C500?
A: Op de SPV zit net als de andere SPV's 2 soorten locks.
De eerste is de applicationlock. Deze lock zorgt ervoor dat alleen programma's geïnstalleerd kunnen worden die zijn goedgekeurd door Orange. Bij de C500 hebben ze echter deze lock wat minder streng gemaakt maar hij zit er nog wel op en kan dus met een paar programma's niet meteen werken (of sommige grote Themes). Voor dit kun je legaal gebruikmaken van de ORange developer site of d.m.v een tooltje (http://www.xs4all.nl/~lammers/got/c500/unlock-all.zip )

De tweede lock is een normale simlock zoals bijna elke telefoon heeft. Deze is er helaas (nog) niet makkelijk er zelf af te halen.
Let op: het bespreken van unlocken is niet toegestaan op het forum, zie Internet & Telefonie - policy en FAQ

Als je een telefoon zonder locks wilt kun je ook overwegen om een QTek 8010/8020, een I-Mate SP3/SP3i of een T-Mobile SDA te kopen, waar de SDA het voordeligst is (Ongeveer 320 euro met gratis 256MB MiniSD).

Q: Hoe voor ik een hard reset uit?
A: Volg de volgende stappen (De telefoon moet hierbij uit staan ;)):
1. Houd de beide softkeys ingedrukt.
2. Druk de powerbutton 1 tot 1,5 sec ingedrukt en blijf de softkeys ingedrukt houden.
3. Op een gegeven moment word er gevraagd 0 in te drukken om de fabrieks instellingen terug te zetten.
4. Druk op de 0 zo snel mogelijk.
5. Als er geen instructie op het scherm te zien is herhaal dan de stappen en wees sneller ;)

Q: Heeft de SPV nu bluetooth en/of radio?
A: De SPV C500 heeft geen radio maar wel bluetooth.

Q: Hoe verstuur ik iets via bluetooth?
A: Download SmartExplorer op http://www.binarys.com en installeer hem. Je kan hem registreren maar is niet noodzakelijk (je krijgt dan alleen om de 5 keer dat je hem opstart een schermpje waar je op done moet drukken). Nu moet je drukken op File -> Send fil by BT/IR en wacht tot hij klaar is met zoeken en druk dan op de device naar wie je iets wilt sturen.

Reviews:
CoolSmartPhone
NieuweMobiel.nl

Tips & Tricks:
Bluetooth op je SPV C500
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/21760914
Mapopolis instellingen
Anoniem: 79879 in "Orange SPV C500 / HTC Typhoon"
Tips voor beginnende SmartPhone gebruikers
http://www.coolsmartphone...rticle&artid=336&Itemid=3

Heb je wat mail ze dan (of post ze) ;)

Games:
SuperNES Emulator
DoomSPV

Programma's
RJV Tweaks
SmartExplorer
BETA Player
PocketDiVXencoder: Anoniem: 79879 in "Orange SPV C500 / HTC Typhoon"
Mobiluck (bluejacking)
PocketMusic

Links:
Modaco forum
Orange site
CoolSmartPhone (theme's en progs)
Site met allerlei progjes etc

Update's
Op dit moment zijn er nog geen officiële update's uit. Zo gauw er een update komt zal ik hem zo snel mogelijk erop zetten.

Wel is er momenteel eentje uit in Amerika: http://www.coolsmartphone...task=viewarticle&sid=1086

De volgende dingen zijn opgelost in ide update (welke waarschijnlijk hetzelfde zal zijn als de Nederlandse):
- Video's ! Kunnen nu verstuurd worden via MMS.
- GAPI / Flickering probleem is nou opgelost !!!
- Packet video full screen mode en backlight opgelost.
- Verbeterd gegeuhenbeheer voor de camera en video.
- Verbeterde GPRS snelheid (van GPRS 8 naar 10)

Bugs:
Ik heb dit schaamteloos van Modaco gejat. Ik zal dit later nog vertalen of iemand moet zich aanbieden... ;)

Stof onder het scherm
Sommige schijnen nog al last te hebben van stof onder hun scherm. Dit is optelossen door een stofzuiger op de bovenkant te zetten.

Problems with GAPI
Many games flicker or run incorrectly, GAPIdraw games are particularly badly affected.

Problem with URL entry in IE
When entering a URL in IE, there is a nice function which means when you delete a URL in the address box, 'http://' is left. However, it seems to buffer an extra 'back' press, so you are left with 'http:/'. What makes this more annoying is the fact that on pressing the '1' key, the '/' symbol is no longer one of the first to cycle as it was on E200.

Loud beeping when entering a symbol
When symbol input is selected by holding down the '#' key, when it has popped up, it then proceeds to beep loudly a number of times until you release the '#' key.

Per-contact tones are not picked up from the SD card
Per contact tones are not listed if they are on the SD card. In the normal 'Sounds' menu however, they DO appear. There is inconsistency here.

352 x 288 video capture is no longer available
The 352x288 video capture resolution no longer seems to be available.

Problem when selecting particular mailbox type on homescreen plugin
The new homescreen plugin offers the ability to click directly on 'unread SMS', 'unread MMS' or 'unread eMail'. However, when either of these is clicked it launches into the messaging application presenting you with the mailbox menu, rather than going to that mailbox directly.

No voicedial available from the headset
There is no way to initiate voicedial from the headset without touching the phone itself.

'Favorites' not localised correctly in PIE
Despite the fact that the UK english localisation is being used, 'Favorites' is listed in PIE instead of 'Favourites'. Those crazy Americans

ClearType disabled
ClearType is disabled by default, which is a fair choice (although I prefer it on!), I am disappointed to see however that there is no option in the GUI to turn it on.

When creating MMS and adding a video, Camera (still) is launched
When creating a new MMS, selecting 'add video' launches IA Camera, but in still picture mode, with no way to switch it to video.

Text disappears when near the right hand side of the screen
When composing a mail or an SMS, words in the content can sometimes 'disappear'. They are actually still there, but a blank space is just shown. Going back and editing them will make them appear.

Text goes under scroll bar
When working with an SMS or email which is more than 1 page in size, the right hand side of text can disappear underneath the scroll bar.

No way to record sounds for MMS
There seems to be no way to record sounds on the handset for inclusion in MMS, despite the fact this can be done for e-mail.

SMS import does not delete from SIM
When 'import messages from SIM' is used, this does not delete the messages from the SIM.

T9 engine displays words in a strange order
I've had this a couple of times, the words in the T9 dictionary are sometimes in a very odd order. Instead of a perfectly normal word, you will type the letters and end up with a random word with a number in the middle!

Caps doesn't work after full stops in PIE
When inputting text in a PIE text box, auto capitalisation after a full stop does not occur.

Disappearing SMS when restarted
If an SMS is received and the phone is restarted before the inbox is opened, the SMS disappears.

New messages soft key doesn't reset
When a new message comes in, the soft key on the right changes to 'message'. If the user sparks up the inbox app and reads the message, the soft key doesn't reset.

Ik heb de hele startpost van ZaeK uit deel 2 over genomen en wat aangepast, de indeling en de banner heeft hij weer overgenomen uit deel 1 en is gemaakt door _rightone

[ Voor 111% gewijzigd door Erik1 op 31-01-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:11
woei deel 3 alweer,

nice startpost

even op de laatste vraag terug komen, ik heb ff snel mijn mail ingesteld, maar krijg het ook nog niet werkend :( Ik ga nog ff verder puzzelen

[ Voor 67% gewijzigd door Mich op 26-12-2004 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 14:51

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Mag ik je advieseren om de startpost nog wel even goed na te kijken op dooie links, door modje gepost HTML ( </span> ) En misschien om die URL's een beetje neter weg te werken?

Voor de rest een leuke startpost, maar steek er even tijd in, en maak `m nog beter...

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Startpost ziet er goed uit: Misschien kun je bij instructies voor hard-reset toevoegen dat de phone UIT moet staan voordat je de stappen onderneemt. Kostte mij ook een uur om dat uit te vogelen. B)

Vraag: Wie gebruikt de parrot bluetooth handsfree met de c500 en hoe bevalt het?

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Ginz schreef op zondag 26 december 2004 @ 20:25:
Mag ik je advieseren om de startpost nog wel even goed na te kijken op dooie links, door modje gepost HTML ( </span> ) En misschien om die URL's een beetje neter weg te werken?

Voor de rest een leuke startpost, maar steek er even tijd in, en maak `m nog beter...
EN ook de vraag over dat "gratis internet" kom erg vaak terug, als daar ook een soort how to in kom is wel makkelijk misschien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127636

Ik heb vandaag een hard-reset gedaan, en alles weer opnieuw erop! Nu werkt ie nog beter :) Opera werkt (nog niet gratis internet via opera, wel via IE) veel extra spellen via http://www.airfagev.com/downloads.asp en gelijk weer wat nieuwe Homescreens erbij! Vraag die ik heb, wat is het verschil tussen .avi films kijken via BetaPlayer, of .mpg films met PocketTV? Is een van de twee scherper en of beter om films op te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 15:29
opnieuw m'n vraag

wat moet je op je phone instellen om activesync goed te zetten enzo???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79879

Carnagy schreef op zondag 26 december 2004 @ 22:12:
opnieuw m'n vraag

wat moet je op je phone instellen om activesync goed te zetten enzo???
Op je phone niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 18:51

bl33d

I love the smell of Napalm..

Klein vraagje wat ik zo gauw 123 niet kon vinden.

Om gebruik te maken van TomTom doe je dit via GPS. Als je dit aan hebt staan gaat het van je abbonoments kosten MMS gedeelte af ? Of via je normale telefoonkosten ? Of nog beter, is GPS verbinding gratis :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:50

404error

Page Not Found

bl33d schreef op zondag 26 december 2004 @ 23:34:
Klein vraagje wat ik zo gauw 123 niet kon vinden.

Om gebruik te maken van TomTom doe je dit via GPS. Als je dit aan hebt staan gaat het van je abbonoments kosten MMS gedeelte af ? Of via je normale telefoonkosten ? Of nog beter, is GPS verbinding gratis :) ?
Ik denk dat je GPS en GPRS door elkaar haalt...

GPS is navigatie
GPRS is data ontvangen/versturen via je telefoon

Dit heeft dus niets met elkaar te maken.

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104397

Hallo Vellenbestellers

Ik doe vanavond een mailtje de deur uit naar m5000 ivm de verkeerde afmetingen van de folie.
Just so you know.
was een beetje blijven liggen i.v.m. kerst

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 104397 op 27-12-2004 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:36

SeatRider

Hips don't lie

the_bash schreef op zondag 26 december 2004 @ 20:32:
Vraag: Wie gebruikt de parrot bluetooth handsfree met de c500 en hoe bevalt het?
Ikke. Heb al een tijdje de CK3000 met inmiddels firmware 3.00. Die werkte naar behoren met mijn T68, T610, S55 en nu met de C500. Was geen firmware update voor nodig. Het schijnt dat 3.07 wel een betere ondersteuning heeft voor de SPV maar ik zou niet weten waar dat in zit, alles doet het goed in mijn ogen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104397 schreef op maandag 27 december 2004 @ 08:17:
Hallo Vellenbestellers

Ik doe vanavond een mailtje de deur uit naar m5000 ivm de verkeerde afmetingen van de folie.
Just so you know.
Goeie zaak Mark,
ik heb van dat te grote velletje een stukje afgesneden, en die 'opgeplakt'.
Ging best makkelijk, gewoon met een sopje :9
Je ziet nu bijna niet dat er een folietje op mijn scherm zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 79879 op 27-12-2004 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
SPV als USB modem

Kweet niet of hier behoefte aan was, maar het was een simpele kopie plak :)
Ik heb dit gister ook ff gedaan, maar wat bleek, de kb's van het internetten gaan van men 2mb af :( dus wees voorzichtig.

Ik haalde op de pc een snelheid van 4kb down / 1kb up / 16 conn/min en een ping van 700 :P

computer

Open ActiveSync
Druk op file en ga naar connection settings
Verwijder een eventueel vinkje bij: Allow USB connection with this desktop computer
Druk op OK

SPV

Ga naar Bureau-accessoires
Kies voor Modemkoppeling
Selecteer Serieel (COM1:) en druk 2 maal naar rechts totdat er USB komt te staan
Ga naar Menu en kies voor Activeren
Plaats de SPV op de cradle
computer

Op het moment dat je de SPV op de cradle plaatst, zal de laptop/pc de melding geven dat er nieuwe hardware is gevonden.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/orangespv/images/usbmodem.jpg

Vink De software automatisch installeren (aanbevolen) aan
Kies voor Volgende
De laptop/pc zal de volgende melding geven:
Kies voor Toch doorgaan
Wacht tot de installatie gereed is
Druk op voltooien
inbelverbinding aanmaken op een laptop/pc in combinatie met de SPV USB modem computer

Ga naar Start en open het Configuratiescherm
Open Netwerkverbindingen
Dubbelklik op Wizard Nieuwe verbinding
De Wizard Nieuwe Verbinding wordt opgestart
- Ga naar Volgende
- Vink Verbinding met het internet maken aan
- Ga naar Volgende
- Vink ik wil handmatig een verbinding instellen aan
- Ga naar Volgende
- Vink Verbinding maken via een inbelmodem aan
- Ga naar Volgende
- Vink alle modems uit behalve HTC USB Modem
- Ga naar Volgende
- Geef bij Naam van uw Internet-provider een naam op zodat u de verbinding kan herkennen (bv: - Orange SPV)
- Ga naar Volgende
- Bij telefoonnummer vul je *99# in
- Ga naar Volgende
- Laat gebruikersnaam en wachtwoord leeg
- Vink alle vakjes uit
- Ga naar Volgende
- De wizard is klaar met het aanmaken van uw inbelverbinding
- Druk op Voltooien
- Open het configuratiescherm
- Dubbelklik op Telefoon- en Modemopties
- Klik op het 2e tablad Modems
- Selecteer de HTC USB Modem en druk op eigenschappen
- Selecteer het 2e tabblad Geavanceerd
- Vul bij Extra Initialisatieopdrachten het volgende in: +cgdcont=1,"ip","internet","",0,0
- Druk op OK
- De inbelverbinding is nu ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Anoniem: 104397 schreef op maandag 27 december 2004 @ 08:17:
Hallo Vellenbestellers

Just so you know.
had al zo'n idee... :) we wachten even af - dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06 12:35
Mich schreef op maandag 27 december 2004 @ 09:54:
SPV als USB modem

[...]

- De inbelverbinding is nu ingesteld
Mich, mijn dank is GROOT ;)
Overal staan korte stukjes hoe het zou moeten, maar nergens is het verhaal compleet, BEDANKT dus ! :)

[ Voor 83% gewijzigd door Martijn op 27-12-2004 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Anoniem: 79879 schreef op maandag 27 december 2004 @ 09:54:
[...]

Goeie zaak Mark,
Sopje?? Verklaar je nader aub, kheb ze ook nog liggen, heb het nog niet aangedurft ze erop te plakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109647

Anoniem: 127636 schreef op zondag 26 december 2004 @ 20:53:
Ik heb vandaag een hard-reset gedaan, en alles weer opnieuw erop! Nu werkt ie nog beter :) Opera werkt (nog niet gratis internet via opera, wel via IE) veel extra spellen via http://www.airfagev.com/downloads.asp en gelijk weer wat nieuwe Homescreens erbij! Vraag die ik heb, wat is het verschil tussen .avi films kijken via BetaPlayer, of .mpg films met PocketTV? Is een van de twee scherper en of beter om films op te kijken?
Pocket TV moet je dingen registreren enzo en is trial naar mijn weten.. BetaPlayer is flex veel opties enzo, ook hierin kan je je mp3s doen en afspeellijst maken net als in winamp op de pc :)
En betaplayer in combinatie met pocketdivx encoder tool is echt super :) meer heb ik nie nodig :P Owja en betaplayer is ook ECHT fullscreen ipv Mediaplayer met alsnog een zwart kadertje erom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er mensen die last hebben van het volgende?
Soms heeft me c500 last van opeens in soort standby gaan. Ofwel ik ben een sms aan het tikken of ben bezig met betaplayer :) en opeens is me scherm volledig zwart (dus niet als normaal standby eerst gedempt licht daarna zwart) en dit 1 of 2 seconden :/ soms iets langer en moet ik een toets in drukken en verlicht het scherm weer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Anoniem: 109647 schreef op maandag 27 december 2004 @ 10:50:
Soms heeft me c500 last van opeens in soort standby gaan. Ofwel ik ben een sms aan het tikken of ben bezig met betaplayer :) en opeens is me scherm volledig zwart (dus niet als normaal standby eerst gedempt licht daarna zwart) en dit 1 of 2 seconden :/ soms iets langer en moet ik een toets in drukken en verlicht het scherm weer 8)7
Ik had dit ook al eerder gevraagd. Dus: Ja ik heb hier ook last van :/ best raar maarja zo lang het bij een enkele keer blijft . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mich schreef op maandag 27 december 2004 @ 11:01:
[...]
Ik had dit ook al eerder gevraagd. Dus: Ja ik heb hier ook last van :/ best raar maarja zo lang het bij een enkele keer blijft . . . .
Maar het is en blijft dan toch een defect in je telefoon lijkt me... :X

Is die gratis application unlock hierboven goed en betrouwbaar?? wie heeft hem al gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lol.. Doom voor SPV loop echt super _/-\o_ helemaal geen last van slechte fps ofiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martijn schreef op maandag 27 december 2004 @ 10:02:
[...]
Sopje?? Verklaar je nader aub, kheb ze ook nog liggen, heb het nog niet aangedurft ze erop te plakken ;)
Gewoon een beetje zeepsop in een bakje met water, daar het folietje in dompelen.
Dan op je display leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129805

Anoniem: 79879 schreef op maandag 27 december 2004 @ 09:54:
[...]

Goeie zaak Mark,
1e vraag
hoe doe je dat met water enzo dat je die bellen niet ziet, ik ben als de dood dat er water in het toestel gaat komen.

hebben jullie advies hoe dit het beste aan te pakken?

2e vraag
heeft iemand ervaring met pocket music, lijkt mij op het eerste gezicht een super mp3 speler, is dat het ook? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Anoniem: 109647 schreef op maandag 27 december 2004 @ 11:54:
Lol.. Doom voor SPV loop echt super _/-\o_ helemaal geen last van slechte fps ofiets
heb je duke nukem 3d al is geprobeerd :P Dat is helemaal knetter

* Mich gaat ff 256 mini sd halen nu

[ Voor 7% gewijzigd door Mich op 27-12-2004 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry zie net dat vraag 1 hierboven net wordt beantwoord, maar is dat echt zo makkelijk blijft er dan niets in je toestel zitten.......het lijkt me zo risicovol.

en oja ik heb ook last van dat je scherm ineens uitvalt en daarna weer aangaat.

en werkt dat backup ook met die gratis internetinstellingen, ik krijg telkens netwerkerror.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mich schreef op maandag 27 december 2004 @ 12:19:
[...]

dat werkt toch helemaal niet lekker met die scroll knop in het midden.....of wel soms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mich schreef op maandag 27 december 2004 @ 12:19:
[...]

Ik zal je een advies geven, neem gelijk 512 mb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129805 schreef op maandag 27 december 2004 @ 12:20:
sorry zie net dat vraag 1 hierboven net wordt beantwoord, maar is dat echt zo makkelijk blijft er dan niets in je toestel zitten.......het lijkt me zo risicovol.
Gewoon even erin dompelen, niet te veel afwasmiddel gebruiken.
Daarna goed uit laten lekken en erop leggen werkt perfekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 109647 schreef op maandag 27 december 2004 @ 10:50:
Ik had het laatst ook een keer bij het typen van een sms, ineens werd mijn scherm zart, maar het was een "flits. Ik hoop dat het niet chronisch wordt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Laatst online: 08-06 11:23
Als aanvulling op het verhaal van Mich, bluetooth modem SPV

Dit las ik in het Orange World Topic met dank aan Yannick
Er wordt wel van uit gegaan dat je je bluetooth modem al geïnstalleerd hebt.

1 Kijk bij je netwerk connections wat precies de naam is van de modem die door je Bluetooth GPRS connectie wordt gebruikt (bij mij is dat Bluetooth Modem)

2 Ga naar Phone and Modem options in je control panel. Ga naar het tabblad Modem en kies properties voor de modem die je bij stap 1 hebt gevonden.

3 Ga naar het advanced tabblad en vul daar bij "extra initialization commands" dit in als je gratis internet geconfigureerd hebt:
+CGDCONT=1,"ip","wap","",0,0
En ga naar stap 4.2

Anders deze via internet acces:
+CGDCONT=1,"ip","internet","",0,0

4.1 Je bent nu klaar, en kunt verbinding maken.

4.2 Ga nu naar Internet Explorer > Tools > Internet Options > Connections > Settings (selecteer eerst je Bluetooth GPRS verbinding uit lijstje) > Proxy server. Vul in: 10.250.255.188 en poort 5080. Ik heb username en password ingesteld op 0628000000 maar weet niet of dat nodig is.
Let op! Test even via www.google.com/t.pdf (Als er komt te staan niet beschRikbaar, probeer opnieuw via internet acces zit je goed!)

[ Voor 26% gewijzigd door Jerome! op 24-01-2005 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha kennelijk toch niet de enige met af en toe zwart scherm :)
heb zojuist scandisk 512mb besteld ;) die 256 is me echt te krap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is er al iemand die het is gelukt om de stof onder het scherm weg te krijgen, met het advies uit dit topic (stofzuiger aan de bovenkant erop)? Probeerde dit gister aangezien er aardig wat stof onder me scherm zit aan de rechterkant van het venster. Maar er kwam totaal geen beweging in :/ En om nou te wachten tot ik niets meer kan lezen en dan naar orange te gaan duurt nog wel ff :) iemand anders een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Jerome! schreef op maandag 27 december 2004 @ 13:21:
Als aanvulling op het verhaal van Mich, bluetooth modem SPV

Dit las ik in het Orange World Topic met dank aan Yannick
Er wordt wel van uit gegaan dat je je bluetooth modem al geïnstalleerd hebt.

1 Kijk bij je netwerk connections wat precies de naam is van de modem die door je Bluetooth GPRS connectie wordt gebruikt (bij mij is dat Bluetooth Modem)

2 Ga naar Phone and Modem options in je control panel. Ga naar het tabblad Modem en kies properties voor de modem die je bij stap 1 hebt gevonden.

3 Ga naar het advanced tabblad en vul daar bij "extra initialization commands" dit in: +CGDCONT=1,"ip","wap","",0,0

4 Ga nu naar Internet Explorer > Tools > Internet Options > Connections > Settings (selecteer eerst je Bluetooth GPRS verbinding uit lijstje) > Proxy server. Vul in: 10.250.255.188 en poort 5080. Ik heb username en password ingesteld op 0628000000 maar weet niet of dat nodig is.

Die laatste instelling kun je natuurlijk ook over USB gebruiken zodat er niets van je bundel afgaat!
+CGDCONT=1,"ip","wap","",0,0 die regel had ik dus ingesteld met "internet" ipv wap, daardoor ging het bij mij dus van mijn 2mb bundel af, tnx voor de tip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Anoniem: 109647 schreef op maandag 27 december 2004 @ 13:23:
haha kennelijk toch niet de enige met af en toe zwart scherm :)
heb zojuist scandisk 512mb besteld ;) die 256 is me echt te krap :P
ik stond dus in de winkel en zag 256mb hangen voor 77 euro. Maar op t.net staan ze voor 35. 512mb hadden ze niet, maar ik ga dus wel weer naar alternate ofzo toe.

En ij blijf toch twijfelen tussen 256 / 512. Ik heb een losse mp3 speler, dus daarvoor gebruik ik het zoizo niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Mich schreef op maandag 27 december 2004 @ 13:45:
[...]

+CGDCONT=1,"ip","wap","",0,0 die regel had ik dus ingesteld met "internet" ipv wap, daardoor ging het bij mij dus van mijn 2mb bundel af, tnx voor de tip :P
Ik heb mijn post wat ge-edit, test even via google anders heb ik dadelijk weer iemand op de kosten gejaagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mich schreef op maandag 27 december 2004 @ 13:48:
[...]
ik stond dus in de winkel en zag 256mb hangen voor 77 euro. Maar op t.net staan ze voor 35. 512mb hadden ze niet, maar ik ga dus wel weer naar alternate ofzo toe.

En ij blijf toch twijfelen tussen 256 / 512. Ik heb een losse mp3 speler, dus daarvoor gebruik ik het zoizo niet
Bij geheugen.com 512MB voor 57,12 euro
http://www.geheugen.com/memoryzoek.asp?modelid=STD050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 109647 schreef op maandag 27 december 2004 @ 13:31:
is er al iemand die het is gelukt om de stof onder het scherm weg te krijgen, met het advies uit dit topic (stofzuiger aan de bovenkant erop)? Probeerde dit gister aangezien er aardig wat stof onder me scherm zit aan de rechterkant van het venster. Maar er kwam totaal geen beweging in :/ En om nou te wachten tot ik niets meer kan lezen en dan naar orange te gaan duurt nog wel ff :) iemand anders een idee?
Ik denk dat de gouden tip nog moet komen, mij is het ook nog niet gelukt, bij mij komt er juist weer van de linker kant stof binnen en het wordt steeds meer... Misschien een nog krachtigere stofzuiger gebruiken? Ik houd de overige openingen overigens al dicht maar dat helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
ok, ut werkt dus toch niet:

hier zijn pics:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/tdekorte/sync_pc.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/tdekorte/sync_phone_1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/tdekorte/sync_phone_2.JPG

iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Carnagy op 27-12-2004 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey dat pocket music is super, maar waar kan je gewoon lekker regcode krijgen voor noppes. of is er een leuk gratis alternatief, want om nou 20 dollar te betalen........hoor graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Ja man laten we aan warezrequests gaan doen hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Carnagy schreef op maandag 27 december 2004 @ 17:41:
ok, ut werkt dus toch niet:

[afbeelding]

iemand een idee?
Ja, je telefoon loopt 4 dagen voor, misschien gaat je PC daarvan over de zeik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 16:47

Vuvuzela

My spire is forming

Is er misschien al iets bekend over de opvolger van de C500? En wanneer zou die dan komen?
Over precies 1 maand mag ik mijn abbo verlengen.. Ik zit nu te denken aan een C500, maar als er iets later een betere komt wacht ik wel. Ik kan niet meer wachten :D
Ik heb nu ook spijt dat ik meteen de T630 nam inplaats van op de K700i te wachten |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Vuvuzela op 27-12-2004 19:23 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk het een hard-resetje wordt voor je .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
hmmz, en wat ben ik bij een hard-reset allemaal kwijt dan?

kan iemand me vertellen hoe zijn instellingen staan op z'n phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Mich schreef op maandag 27 december 2004 @ 13:45:
[...]

Hmm, met 'internet' doet het wel iets bij mij. Ik kan ssh enzo, maar op internet niet... Ook mail doet het naar gewoon een site gaat niet... Met wap kan ssh en mail niet meer, en ook sites komen niet door... Kheb precies gedaan wat mich deed...

UPDATE: via de 'internet' instelling werkt het nu wel... gratis met de wap instelling krijg ik geen sites te zien...

[ Voor 16% gewijzigd door Martijn op 28-12-2004 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Carnagy schreef op maandag 27 december 2004 @ 22:58:
hmmz, en wat ben ik bij een hard-reset allemaal kwijt dan?

kan iemand me vertellen hoe zijn instellingen staan op z'n phone?
Wanneer je een hard-reset doet, staat alles weer terug naar de fabrieksinstelllingen.
Dus net zo als toen je hem kocht.

Als je het gaat doen, even een back-up van je contacten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Over de 'schade' na een hard-reset: contacten, agenda en taken bewaren gaat perfect met activesysn en Outlook maar kan ik op een of andere manier mijn in en uitgaande SMS berichten en instellingen (zoals 'gratis' internet) bewaren of uit het register halen en later aanpassen?

(edit: favorieten al gevonden in de Windows map)

[ Voor 15% gewijzigd door hemiparo op 28-12-2004 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:59

Smarron

The bend

Voor degenen die gewoon een Orange abo hebben, gebruik Orange backup ff voordat je een hard reset uit gaat voeren. Alles wordt dan gebackupped op een server van Orange. En kun je na de reset weer downloaden, zodat je ook niks verliest.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Smarron schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 09:57:
Voor degenen die gewoon een Orange abo hebben, gebruik Orange backup ff voordat je een hard reset uit gaat voeren. Alles wordt dan gebackupped op een server van Orange. En kun je na de reset weer downloaden, zodat je ook niks verliest.
Ja, dat werkt prima, ook met die 'gratis internet settings'. Weet iemand of orange backup binnen Orange World valt, dus dat het niet van mijn 2Mb af gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Smarron
Gefeliciteerd hoor met je 6000 posts _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Laatst online: 22-11-2024
Stof stof stof, ik wordt er knetter gek van.... :'( :'( :'(

Ik heb hele forum al afgezocht naar methodes waarmee je het zou kunnen weg krijgen, nu doe ik iets fout of mijn telefoon is apart maar ik krijg het er met een stofzuiger echt niet onderuit (krijg er geen beweging in).

Waar moet ik m'n stofzuiger opzetten? Zou iemand me dit een keer kunnen vertellen (liefst met plaatje)

Stof zit niet alleen aan de linker en rechter zijkant (meer naar onderen) van het scherm maar ook hoe langer hoe meer midden op het scherm.

De telefoon bevalt echt super alleen al dat stof irriteert me vreselijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Yorick81 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 11:24:
Stof stof stof, ik wordt er knetter gek van.... :'( :'( :'(

Ik heb hele forum al afgezocht naar methodes waarmee je het zou kunnen weg krijgen, nu doe ik iets fout of mijn telefoon is apart maar ik krijg het er met een stofzuiger echt niet onderuit (krijg er geen beweging in).

Waar moet ik m'n stofzuiger opzetten? Zou iemand me dit een keer kunnen vertellen (liefst met plaatje)

Stof zit niet alleen aan de linker en rechter zijkant (meer naar onderen) van het scherm maar ook hoe langer hoe meer midden op het scherm.

De telefoon bevalt echt super alleen al dat stof irriteert me vreselijk
Orange bellen denk ik toch... Krijg je een andere... Let wel op, dit zijn GEEN nieuwe toestellen, maar refurbished, oftewel gefixte foons... Niet dat die minder zijn hoor... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Tja, daarom heb ik niet zoveel zin om mijn phone in te ruilen. Degene die ik nu heb draait als een trein, geen enkele bug behalve DAT VERDRAAIDE STOF!

Dat stof irriteert mij enorm, ik ging terug naar de winkel en die gozer daar heeft heel veel stof weggekregen met de stofzuiger, zelf krijg ik het ook niet voor elkaar. Ik zal nog eens teruggaan want ik heb inmiddels weer een hoop stof. Wellicht kan hij me de ´skill´ leren. _/-\o_

Ik hoop vandaag mijn Krussel case binnen te krijgen. Wellicht dat het stofprobleem een klein beetje wordt opgelost.

Ik heb trouwens wel 1 bug: Mijn home toets doet het niet altijd goed. Ik moet m hard indrukken anders reageert ie niet. Bij de andere toetsen kan ik normaal drukken, maar die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hmmm misschien moet ook maar eens langs bij de Orange winkel want onze 1500Watt stofzuiger krijgt ook geen beweging in het stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Martijn schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 01:11:
[...]

Hmm, met 'internet' doet het wel iets bij mij. Ik kan ssh enzo, maar op internet niet... Ook mail doet het naar gewoon een site gaat niet... Met wap kan ssh en mail niet meer, en ook sites komen niet door... Kheb precies gedaan wat mich deed...

UPDATE: via de 'internet' instelling werkt het nu wel... gratis met de wap instelling krijg ik geen sites te zien...
Hmm, ik heb nu die nieuwe regel ingevoerd, dus met wap erin ipv internet, maar hij pakt nog steeds mijn internet verbinding, want als ik met de google tric test dan krijg ik gewoon file nog found ipv "connect met internet acces "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Laatst online: 22-11-2024
Een nieuw toestel heb ik eigenlijk weinig zin aan, ik heb het toestel los gekocht, dan kost het me iedere keer 30 euro om het ding opnieuw te unlocken.

Maar ik vraag me af hoe die gasten van Orange het dan toch voor mekaar krijgen, zouden ze de boel los schroeven?

Misschien dat iemand die het thuis wel lukt om stof weg te halen hier even een klein "Howto" kan maken, je helpt er een hoop mensen mee! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
hoe werkt voicedial???

ik kan het niet in de handleiding vinden. ik heb geen BT set ofzo dus echt gewoon emt de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Mich schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 12:44:
[...]

Hmm, ik heb nu die nieuwe regel ingevoerd, dus met wap erin ipv internet, maar hij pakt nog steeds mijn internet verbinding, want als ik met de google tric test dan krijg ik gewoon file nog found ipv "connect met internet acces "
Wat bedoel je? Werkt het bij jou wel, of werkt het maar gaat het gewoon van je bundel af...

Effe iets heel anders. Heb nu mijn eerste maand orange erop zitten, maar mijn rekening staat nog niet online, hoe lang duurt dat normaal voordat je hem kunt bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Carnagy schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:16:
hoe werkt voicedial???

ik kan het niet in de handleiding vinden. ik heb geen BT set ofzo dus echt gewoon emt de hand?
Zijkant van toestel de 'zachter' volume knop ingedrukt houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Martijn schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:16:
[...]

Wat bedoel je? Werkt het bij jou wel, of werkt het maar gaat het gewoon van je bundel af...

Effe iets heel anders. Heb nu mijn eerste maand orange erop zitten, maar mijn rekening staat nog niet online, hoe lang duurt dat normaal voordat je hem kunt bekijken?
zowel als ik wap of internet invul gaat het van mijn bundel af.

En van die rekening weet ik niet, wat ook handig is, is dat je ook bij orange de orange site kan zien hoeveel er al van je 2mb bundel af is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat is de site van die krussel case dingen, en wat is een mooi exemplaar???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mich schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:59:
[...]

zowel als ik wap of internet invul gaat het van mijn bundel af.

En van die rekening weet ik niet, wat ook handig is, is dat je ook bij orange de orange site kan zien hoeveel er al van je 2mb bundel af is :)
tip: http://wapkiosk.orange.nl/gprsusage/#Internet

via C500 te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41316

Pfff weer alles doorgespit damn wat een werk elke keer weer. Zeker als je isdn hebt is dat niet fijn. But heeft iemand voor mij de modem installatie bestanden vor mij plz??
Mij dank zou heel erg groot zijn _/-\o_
Ben mijn cd-rommeetje kwijt geraakt.Vraag me niet hoe.

Het stof heb ik ff over nagedacht (heel ff hoor ;) ). Ik heb het niet, nog niet.
Maar probeer eens met je mond te zuigen. Lippen op lengte van display zetten en andere op de zijkant. Dan sluit je alles af en dat doet een stofzuiger niet.
Als je je vinger op het speakertje zet dan merk je ook dat je veel meer kracht moet zetten om lucht uit je phone te zuigen. Of klinkt dit vaag ?
Proberen kan geen kwaad hihi B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
ok......
Nieuw begin.... nieuwe vraag ;)
Heeft iemand nog een andere wekker gevonden dan CityTimeAlarmsSp en jeyomediaalarm
want die voldoen wat mij betreft ook niet....
Ik ben mijn oude siemens telefoon gewend waar je gewoon elke dag van de week een alarm kan zetten met elke ringtone die op je telefoon staat.

Heeft iemand een screensaver met een hele simpele wit op zwart digitale klok gevonden voor de c500... ook hier weer siemens heeft er een en die en ziet er ook zonder verlichting goed uit.

en als laatste als mijn telefoon echt koud is... waarschijnlijk minder dan 5 graden celcius dan gaat de verlichting niet aan voordat de telefoon weer wat opgewarmd is... verder functioneerd de telefoon goed.....

p.s. die ttm is wel erg leuk op je telefoon......vraag me af of ik ergens een 2de hands gps muisje kan scoren.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn mobiel is gecrasht. Er zit windows op dus in combinatie met mij kan dat nooit lang goed gaan natuurlijk.
But, opstarten lukt, dan zie je dat vervelende blauwe scherm van windows mobile. Je hoor een aantal keren piepen, wachten weer aantal keren piepen. Dan kan je na 3 min eindelijk wachtwoord intypen. en als je 5 sec wacht, met of zonder wachtwachtwoord intypen reset hij uit zichzelf.
Als ik hardreset doe hoeveel ben ik dan eigenlijk kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129805 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 15:25:
wat is de site van die krussel case dingen, en wat is een mooi exemplaar???
hoi hierbij nog een keer de vraag, ik hoor iedereen over krusselcase praten, lijkt mij ook wel wat, waar kan je die dingen zien met mooie foto's erbij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129805 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 20:22:
[...]
hoi hierbij nog een keer de vraag, ik hoor iedereen over krusselcase praten, lijkt mij ook wel wat, waar kan je die dingen zien met mooie foto's erbij ?
In deel 2 is er in ieder geval 1 te zien. :z
Anoniem: 79879 in "De HTC Typhoon (Qtek 8010 / Orange SPV C..."

Of je kijkt even op de site van Krussell ,
binnen 2 seconden gevonden met onze grote vriend Google

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 79879 op 28-12-2004 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131450

het lukt me maar niet om mijn pop mail op te halen.
email versturen via smtp.orange.nl gaat prima

tomtom navigatie gaat ook prima, alleen tomtom traffic lukt weer niet (kan geen connectie maken...)
ik heb eea aangepast naar poort 5080 in de wapproxy, ik kan internetten
waarschijnlijk staan echter mijn internet connectie instellingen toch niet goed.
heb het ook gepropbeerd met de originele settings, helaas geen resultaat
blijf foutmeldingen ontvangen als ik mijn email wil ophalen.

wie kan me een goed overzicht geven van hoe het nu precies zit , ik ben het helemaal kwijt
wat is WAP wat is GPRS? hoe stel ik eea in in mijn c500
welke settings voor GPRS welke voor Wap hoe kies ik voor internet voor GPRS of gaat dat automatisch etc.
kan je in principe alle mail servers benaderen of zijn daar ook weer verschilllen in?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dus hardreset gedaan omdat ik geen kant op kon.
Damn *** *** ***, alles ALLES kwijt. Zelfs de foto's die je genomen heb. Na nice is dat.
Ik heb hem op marktplaats gezet om te ruilen tegen nokia 3310
Moet geen windows op mijn mobiel hebben die crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MEEUW schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 22:45:
Damn *** *** ***, alles ALLES kwijt. Zelfs de foto's die je genomen heb. Na nice is dat.
Staat overal beschreven dat je na een hard-reset alles kwijt bent, B)
moet je later niet over gaan zeuren.
Kun je je pc ook wel verkopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Anoniem: 41316 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 22:45:
Tegen een 3310??? Heb even op marktplaats gekeken.... maar zie hem niet staan. Was het serieus? Anders zou ik graag even de link hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja alles, dan verwacht ik niet ook de foto's van al mijn lieve vriendinnen en mijn nog lievere hond B)

Sorry Jerome! , hij is al weg ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb alles geinstalleerd opera en ini file veranderd voor diegene die zo lief was om deze phone te ruilen ;)
But het werkt niet. Of teneminste denk ik.
Ini file veranderd zoals het stond op De HTC Typhoon (Qtek 8010 / Orange SPV C500) (deel 2)
Verders staat internet instellingen allebij op orange world, verbinding met http en poort 5080.
en automatische gebeuren bij opties internet ie uit en op wap.
Toch gebruik ik 2 kb elke keer.
Snap niet waarom ik www.google.com/t.pdf moet testen.
Op ie zegtie dat ik internet acces moet proberen om de file te zien en bij opera duurd het eeuwig en krijg ik nog niks.
Ik zie door de bites de bytes niet meer :P.
Unt jetzt?

@edit owja en ik heb ook nog wap csd ( ??? ) ertussen staan bij internet verbinding. Wha heb ik weer.

Update : en niets verder gekomen. Zal wel iets over het hoofd zien, hik...

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 41316 op 29-12-2004 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87893

Anoniem: 41316 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 02:22:
Ik heb alles geinstalleerd opera en ini file veranderd voor diegene die zo lief was om deze phone te ruilen ;)
But het werkt niet. Of teneminste denk ik.
Ini file veranderd zoals het stond op De HTC Typhoon (Qtek 8010 / Orange SPV C500) (deel 2)
Verders staat internet instellingen allebij op orange world, verbinding met http en poort 5080.
en automatische gebeuren bij opties internet ie uit en op wap.
Toch gebruik ik 2 kb elke keer.
Snap niet waarom ik www.google.com/t.pdf moet testen.
Op ie zegtie dat ik internet acces moet proberen om de file te zien en bij opera duurd het eeuwig en krijg ik nog niks.
Ik zie door de bites de bytes niet meer :P.
Unt jetzt?

@edit owja en ik heb ook nog wap csd ( ??? ) ertussen staan bij internet verbinding. Wha heb ik weer.

Update : en niets verder gekomen. Zal wel iets over het hoofd zien, hik...
had jij je toestel niet geruild voor een neukia 3310??

*brrrrpss*....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131450 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 21:55:
het lukt me maar niet om mijn pop mail op te halen.
email versturen via smtp.orange.nl gaat prima

tomtom navigatie gaat ook prima, alleen tomtom traffic lukt weer niet (kan geen connectie maken...)
ik heb eea aangepast naar poort 5080 in de wapproxy, ik kan internetten
waarschijnlijk staan echter mijn internet connectie instellingen toch niet goed.
heb het ook gepropbeerd met de originele settings, helaas geen resultaat
blijf foutmeldingen ontvangen als ik mijn email wil ophalen.
je wachtwoord moet (waarschijnlijk) in hoofdletters!!!. (ook al heb je dat bij het kiezen van een wachtwoord niet gedaan)
wie kan me een goed overzicht geven van hoe het nu precies zit , ik ben het helemaal kwijt
wat is WAP wat is GPRS? hoe stel ik eea in in mijn c500
welke settings voor GPRS welke voor Wap hoe kies ik voor internet voor GPRS of gaat dat automatisch etc.
Het zal technisch niet helemaal kloppen, maar WAP is mobiel browsen, wat dus via GPRS gaat (er zijn ook andere mogelijkheden, zoals "inbellen")..
WAP is dus zeg maar "internet op je telefoon" en GPRS is de dataverbinding waarover je dat doet...

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 104397 op 29-12-2004 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 41316 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 02:22:
But, teneminste, Verders, zegtie, duurd, Unt, owja, Wha.
<offtopic>
Waar heb jij Nederlands geleerd?
</offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41316 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 16:03:
Het stof heb ik ff over nagedacht (heel ff hoor ;) ). Ik heb het niet, nog niet.
Maar probeer eens met je mond te zuigen. Lippen op lengte van display zetten en andere op de zijkant. Dan sluit je alles af en dat doet een stofzuiger niet.
Als je je vinger op het speakertje zet dan merk je ook dat je veel meer kracht moet zetten om lucht uit je phone te zuigen. Of klinkt dit vaag ?
Proberen kan geen kwaad hihi B)
Hallooo :P of je met je mond harder kan zuige als 1400 Watt 8)7
Mja.. vraag wel aan me vriendin die kan ook goed zuigen.. :9~ euh bedoel stofzuigen :X

Maar ik vraag me af wat die dudes van de Orangeshop doen dan om stof te verwijderen. Zoals namelijk in de pdf te zien in dit vorige topic, is het niet echt makkelijk het voorfrontje te verwijderen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109647 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 12:30:
[...]

Hallooo :P of je met je mond harder kan zuige als 1400 Watt 8)7
Met je mond kun je (zoals al terecht is opgemerkt) wel een luchtdichte afsluiting maken rond de telefoon, waardoor je dus effectiever gebruik maakt van de zuigkracht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104397 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 12:55:
[...]

Met je mond kun je (zoals al terecht is opgemerkt) wel een luchtdichte afsluiting maken rond de telefoon, waardoor je dus effectiever gebruik maakt van de zuigkracht..
maar even hoor :P lijkt me vrij stom eruit zien.. komt er iemand langs lopen en sta je daar beetje op je telefoon te zuigen :*) : huh waarom doe je dat nu?.... euh om stof uit me telefoon te halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109647 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:29:
[...]

maar even hoor :P lijkt me vrij stom eruit zien.. komt er iemand langs lopen en sta je daar beetje op je telefoon te zuigen :*) : huh waarom doe je dat nu?.... euh om stof uit me telefoon te halen :+
Aan de andere kant, je gaat ook niet met een stofzuiger over straat toch :D

UND JETZT: weer ontopic!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lol ontdek net 2 sleufjes in me c500. helaas kan ik er geen foto van maken.. Dit zijn duidelijk de ingangen waardoor stof achter me glas zit. aangezien de stof alleen maar rechts zit.

Maar ik zal even uitleggen waar het zit.. (kheb een zwart c500) aan de rechterzijkant van je toestel, tussen het voor frontje en het zilvere stukje zit een heel dun naadje ;)
Als je goed kijkt zie je daartussen net boven de camera-toets een ruimte zitten ter grote van ong. 1 cm en dan ongeveer een halve centimeter naar links nog 1tje die is iets kleiner ;)
En de rest van dat gehele naadje langs de zijkant van het toestel is wel alles dicht :/
Dit zijn bij mij waarschijnlijk de gaatjes waar het stof vandaan komt aangezien het alleen in de rechterbovenhoek zit. En ja ik weet dat dit misschien niets helpt om preventie te voorkomen maar dit zijn naar mijn weten de boosdoeners. En om nou me toestel te lijf te gaan met een kit-spuit lijkt me een beetje overdreven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:06

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

quote]MEEUW schreef op woensdag 29 december 2004 @ 02:22:
[/quote]
Anoniem: 87893 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 04:10:
[...]had jij je toestel niet geruild voor een neukia 3310??
*brrrrpss*....
ja.... :)

Ja het klinkt misschien gek van dat op de telefoon zuigen en vrouwen zullen dat ongetwijfeld beter kunnen misschien ( ;) ) But gelukkig snapt Mark-A het wel mijn punt :D.
Maar als je het nu eerst geprobeerd had inplaats dat gelul dan wisten we het of het effect heeft hihi :P. Je was het stof toch zat ?

offtopic.
owja Door: VisaRider ik he eigenlijk nooit op school gezeten ;) Maar mijn nederlands is moet ik toegeven bar en bar slecht. Zeker 's nacht en lees ook veel op engelse en duitse sites enzo dus het sluipt er wel eens het 1 en ander af en toe in.
En daarbij wil ik graag de jonge jeugd bijhouden met hun chattaaltje :P. alleen lukt niet echt B)

ontopic : heeft iemand alles op een rijtje over dat opera ?? (zie mijn vorige post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Ik ga zekers niet als eerste proberen het stof oraal te verwijderen. Als iemand kan bevestigen dat het stof daardoor weggaat ok, maar mijn trots staat nu nog in de weg.

Oh en wat betreft dat sleufje naast het scherm, dat staat al in een ander deel aangegeven. Maarja, hoe gaan we dat dichtkrijgen.

Heeft iemand het als eens geprobeerd met 'compressed air'? Dat moet toch iig het stof in beweging brengen.

Ik moet zeggen dat nu ik de krusselcase heb, ik het stof niet echt heel duidelijk meer zie en daarmee is er ook een grote brok frustratie verdwenen als ik naar de phone kijk. De case helpt BTW geen zier tegen stof, het lijkt wel alsof die case stof AANtrekt. Na 1 dag zit alles er al onder. Ik heb toch geen stoffig beroep... dacht ik.... kantoornerd... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132727

heeft er al iemand ervaring met een BT toetsenbord aan de SPV C500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131450

email probleem is helaas niet opgelost door gebruik van hoofdletters
wel kreeg ik bij connectie maken opnieuw de vraag om password in te geven. mail server herkende dus dat het een fout password was
bij invoer van het juiste kreeg ik gelijk weer de foutmelding dat downloaden van berichten niet gelukt is, controleer account settings of netwerk coverage
er wordt dus wel ingelogd. het lijkt wel of de pop server niet helemaal juist werkt
Ik heb verder geen problemen met email

is ergens na te gaan of pop server juist is voor gebruik met gprs/smartphone etc. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

the_bash schreef op woensdag 29 december 2004 @ 21:44:
Heeft iemand het als eens geprobeerd met 'compressed air'? Dat moet toch iig het stof in beweging brengen.
Ik vraag me af of dat slim is om te doen. Die lucht is ijskoud en ik weet niet of dat bevordelijk is om over dat TFT schermpje heen te jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je bedoelt om er gewoon met een compressor op te blazen dan is die lucht niet ijskoud hoor, er staat alleen veel druk achter.

Als je zo'n gaar spuitbusje bedoelt die worden geloof ik koud als je ze andersom houd ja :P

he dit is gek, weet niet of hier meer mensen last van hebben, of dat ik nog iets moet instellen.

ik kon eerst de bijlages (filmpjes en foto's) openen die bij outlookemail waren bijgevoegd.

laatst heb ik harde reset gedaan (kreeg caller id niet werkend) en nu kan ik ineens niet meer de bijlages in de email openen ik kan het wel aanvinken zeg maar dan verschijnt er een pijlje boven.

ik snap er niets van en voel weinig voor opnieuw een harde reset. weet iemand hoe dit kan of doe ik iets fout? ;(

Anoniem: 71798

Anoniem: 129805 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 08:32:
he dit is gek, weet niet of hier meer mensen last van hebben, of dat ik nog iets moet instellen.

ik kon eerst de bijlages (filmpjes en foto's) openen die bij outlookemail waren bijgevoegd.

laatst heb ik harde reset gedaan (kreeg caller id niet werkend) en nu kan ik ineens niet meer de bijlages in de email openen ik kan het wel aanvinken zeg maar dan verschijnt er een pijlje boven.

ik snap er niets van en voel weinig voor opnieuw een harde reset. weet iemand hoe dit kan of doe ik iets fout? ;(
Dan zijn de attachments van je mailtjes nog niet gesynct. Moet je ff in ActiveSync aangeven dat je ook de bijlages/attachments mee wilt nemen tijdens het synchroniseren :)

edit:
Tools > Options > Inbox selecteren > rechts klikken op Settings

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 71798 op 30-12-2004 08:54 ]

hey super, ik ga gelijk proberen thuis, ik laat weten of het gelukt is. bedankt. _/-\o_

Anoniem: 131450 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 22:54:
email probleem is helaas niet opgelost door gebruik van hoofdletters
wel kreeg ik bij connectie maken opnieuw de vraag om password in te geven. mail server herkende dus dat het een fout password was
bij invoer van het juiste kreeg ik gelijk weer de foutmelding dat downloaden van berichten niet gelukt is, controleer account settings of netwerk coverage
er wordt dus wel ingelogd. het lijkt wel of de pop server niet helemaal juist werkt
Ik heb verder geen problemen met email

is ergens na te gaan of pop server juist is voor gebruik met gprs/smartphone etc. ?
Ik had gisteren avond ook problemen met mijn mail..kan dus bij orange liggen

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Erik1 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 23:57:
Als je bedoelt om er gewoon met een compressor op te blazen dan is die lucht niet ijskoud hoor, er staat alleen veel druk achter.
Dat is waar, maar ik zat inderdaad te denken aan die spuitbusjes.
Als je zo'n gaar spuitbusje bedoelt die worden geloof ik koud als je ze andersom houd ja :P
Ook niet gare bussen hebben daar "last" van, doordat de lucht van vloeibaar naar gas gaat (het verdampt dus in no-time) ontrekt het heel veel energie aan de omgeving en wordt hetgeen waarp je blaast dus ijkoud.

is er niet iets als doorzichtige kit ofzo :) die met behulp van een heel klein spuitstukje aangebracht kan worden? ;) (restjes kun je dan toch wegwerken met de 'suikerklontjes-techniek' dit men ook gebruikt om het logo te verwijderen :))

• Carnagy
ok toch maar ff een vraag nog, ik heb active sync gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Nu had ik dus 2 taken in m'n telefoon staan en die staan nu in mijn outlook!!! dus dat gaat goed op die manier!!!

alleeen nog een vraag. Taken doet het goed, nu nog inbox agenda enzo. daarbij krijg ik dus de volgende melding.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/tdekorte/sync_pc.JPG

iemand een idee of iemand die zijn instellingen voor bijv agenda ff kan neerzetten.

ik klik dus niks op de pc of telefoon. Synchroniseren werkte toen as opstartte en toen werden de taken bijgewerkt.

Anoniem: 71798

Carnagy schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:39:
ok toch maar ff een vraag nog, ik heb active sync gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Nu had ik dus 2 taken in m'n telefoon staan en die staan nu in mijn outlook!!! dus dat gaat goed op die manier!!!

alleeen nog een vraag. Taken doet het goed, nu nog inbox agenda enzo. daarbij krijg ik dus de volgende melding.

[afbeelding]

iemand een idee of iemand die zijn instellingen voor bijv agenda ff kan neerzetten.

ik klik dus niks op de pc of telefoon. Synchroniseren werkte toen as opstartte en toen werden de taken bijgewerkt.
Tools > Options > Inbox selecteren > rechts klikken op Settings
en herhaal dat ook voor de andere zaken. Moet daar wle in te stellen zijn dacht ik...

• Carnagy
dat rechts klikken op het apparaat bedoel je (de telefoon dus) heeft weinig nut. ik kan alleen instellen of de inbox moet synchroniseren en dats alles.

andere vraag: Ik kan de .wav files alleen op storage/application data/sounds gooien als ik wil dat ze gezien worden door de "ringtone kiezer"

kan ik ze niet op de storage card zetten en dan dus zo mijn vrij geheugen een beetje sparen :)

Anoniem: 53805

Op je geheugenkaart kan ook.... zet ze dan in je 'my documents' folder.

Las in het vorige topic iets over een gratis programma met de Nederlandsekaart, dus waarvoor je geen GPS voor nodig hebt. :*)
Geloof mapopolis ofiets, kan dat kloppen? is dat freeware?
Maar ik heb gezocht op die site van hun maar zie wel wat kaarten maar nergens de nederlandse kaart? heeft iemand die voor mij? :)

Maar als ik wil dattie dus ziet waar ik me bevind.. dat kost toch extra geld ofniet?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 109647 op 30-12-2004 14:31 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.