Dan is het helemaal al geen probleem hoor. Is vrij normaal dat hij iets schommelt.quote:
Tagan adviseert om deze aardekabel te bevestigen aan een bevestigingsschroef van het mobo. Het zou de stabiliteit bevorderen volgens Tagan. Ik heb dat dus gedaan en alles draait nog...quote:Eraser schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 17:14:
[...]
Nee hoor, is niet nodig. Ik heb hem zelf ook gewoon losbungelend in mijn kast.
MSI K8N Neo Platinum, AMD 64 3200, 2X 512 DDR400 kit Corsair, Radeon 9800Pro met Zalman VF700 cooler,Zalman CNPS 9500, Tagan TG-480 PSU, 2X Maxtor 10 200Gb SATA Raid 0, 2x Maxtor 9 80Gb PATA Raid0, Audigy 2 ZS, NEC 3500 DVD-RW , Thermaltake Xaser III
Dat klopt, ik zeg ook niet dat het niet moet, maar zonder werkt het ook prima.quote:sonsan schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:59:
[...]
Tagan adviseert om deze aardekabel te bevestigen aan een bevestigingsschroef van het mobo. Het zou de stabiliteit bevorderen volgens Tagan. Ik heb dat dus gedaan en alles draait nog...
in de startpost staat een link naar een mini-review over de Huntkey 400watt. Ik heb wel intresse in deze voeding omdat;
- hij in het lijstje van A-merken staat
- hij slechts €26,75 kost (!)
- bij het na-rekenen blijkt dat die 400watt wel degelijk klopt
Nou vraag ik me af, waar baseren jullie het feit dat Huntkey A-merk voedingen levert op? Ik bedoel, van de meeste merken (Tagan, Antec ect.) is het wel duidelijk dat ze goed zijn, en dat zie je ook aan het prijskaartje! maar bij Huntkey is het bij mij nog een raadsel hoe het komt dat ie A is
Ik bekritiseer niemand
Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Reg. datum: 18 september 2000
Antec SLK3700AMB,Intel T2600,Asus N4L-VM DH,MDT PC5300 2x1GB,2xSamsung HD501LJ,Nec 3540A,Seasonic S12II 330W,Samsung 206BW
Eraser in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 9" Maar ik heb het dus nog niet gedaan, nog geen tijd gehad.quote:XanderDrake schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 23:37:
even een vraagje tussendoor
in de startpost staat een link naar een mini-review over de Huntkey 400watt. Ik heb wel intresse in deze voeding omdat;
- hij in het lijstje van A-merken staat
- hij slechts €26,75 kost (!)
- bij het na-rekenen blijkt dat die 400watt wel degelijk klopt
Nou vraag ik me af, waar baseren jullie het feit dat Huntkey A-merk voedingen levert op? Ik bedoel, van de meeste merken (Tagan, Antec ect.) is het wel duidelijk dat ze goed zijn, en dat zie je ook aan het prijskaartje! maar bij Huntkey is het bij mij nog een raadsel hoe het komt dat ie A is.
Ik bekritiseer niemand, maar wie zegt dat Huntkey een A-merk is? Eigen ervaring, meningen van experts?
ik neem de gok wel
thnx
Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Ik denk er nu aan om een nieuwe voeding te kopen, heb een "enhance 360w"
Maar die is niet echt fluister stil zoals eerder is verteld, hij maakt een irritant hoge fluittoon als hij warm wordt en je hoort die 2 80mm fans draaien.
Als ik mijn externe HD (USBbus powered) erop zet dan gaat de pc beetje flippen
Wil een CM 450w Truepower maar denk dat dit een beetje te veel is?
BalusC (moderator PMG/OM) had een mooi schematje om het uit te rekenen
Renesis in "[PC] De beste gamepc voor een gelimiteer..."
Laten we even naar boven afgeronde (stressed) waarden nemen:
Moederbord: 50W
CPU: 100W
1GB geheugen: 30W
Videokaart: 70W
1 Harddisk: 20W
CD/DVD speler: 10W
CD/DVD brander: 20W
Totaal: 300W
Laten we even een headroom van 50W nemen (om de voeding nog even adem te kunnen laten halen @stress én het is leuk voor toekomstige upgrades), dan komen we op 350W uit.
Nu heb ik ipv 1 hardeschijf 3 hardeschijven, 1x 80gig & 2x 200gig (de 2e 200gig komt er eind deze maand bij)
En een X800 XT-PE + 1,5gig aan Ram (Crosair Twinx, Twinx schijnt meer te verbruiken??)
Zie "casefans" ook niet staan in het rijtje, heb er daar 6 van, kijk wel op google hoeveel die verbruiken.
Wat raden jullie aan met een systeem als dit?
T.MEN wijzigde dit bericht 12-01-2005 10:27 (11%)
Perry: Look up idiot in the dictionary. You know what you'll find? Harry: A picture of me? Perry: No! The definition of idiot. Which you fucking are! (...Kiss Kiss Bang Bang...)
a7v
duron 700@630
s3 pci 2MB videokaart
Promise ata133 controller
1xMaxtor 40G HD
4xMaxtor diamondmax 9 200G
2xMaxtor diamondmax 10 200G
Het gaat om een fileserver die altijd aanstaat. Ik heb een kast met een noname 300Watt voeding op deze voeding staan geen stroomwaarden. Hoeveel extra hardeschijven (diamondmax 10 200G) zou ik er nog bij kunnen plaatsen?
bro wijzigde dit bericht 12-01-2005 10:58 (11%)
Helemaal precies kan ik het niet zeggen, aangezien ik geen totaalbeeld heb van je systeem. Ik houd het in ieder geval op ongeveer 370/380 Watt van een A-merk. Om echt zeker te kunnen zijn moet ik meer informatie hebben (zie ook de eisen voor een vraag in de topicstart).quote:Renesis schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 10:22:
Heb net mijn videokaart vervangen, een 9600XT voor een X800XT hoeveel meer vermogen heeft deze kaart nodig, bij mijn 9600XT zat ik ongeveer aan de 60watt.
Ik denk er nu aan om een nieuwe voeding te kopen, heb een "enhance 360w"
Maar die is niet echt fluister stil zoals eerder is verteld, hij maakt een irritant hoge fluittoon als hij warm wordt en je hoort die 2 80mm fans draaien.
Als ik mijn externe HD (USBbus powered) erop zet dan gaat de pc beetje flippen
Wil een CM 450w Truepower maar denk dat dit een beetje te veel is?
BalusC (moderator PMG/OM) had een mooi schematje om het uit te rekenen
Renesis in "[PC] De beste gamepc voor een gelimiteer..."
Laten we even naar boven afgeronde (stressed) waarden nemen:
Moederbord: 50W
CPU: 100W
1GB geheugen: 30W
Videokaart: 70W
1 Harddisk: 20W
CD/DVD speler: 10W
CD/DVD brander: 20W
Totaal: 300W
Laten we even een headroom van 50W nemen (om de voeding nog even adem te kunnen laten halen @stress én het is leuk voor toekomstige upgrades), dan komen we op 350W uit.
Nu heb ik ipv 1 hardeschijf 3 hardeschijven, 1x 80gig & 2x 200gig (de 2e 200gig komt er eind deze maand bij)
En een X800 XT-PE + 1,5gig aan Ram (Crosair Twinx, Twinx schijnt meer te verbruiken??)
Zie "casefans" ook niet staan in het rijtje, heb er daar 6 van, kijk wel op google hoeveel die verbruiken.
Wat raden jullie aan met een systeem als dit?
Voor deze vraag moet ik toch echt de huidige voltages hebben hoor. Bovendien zijn de overige systeemspecs ook niet overbodig. Het is dat ik weet dat 'a7v' een Asus is, maar dat had allemaal wel wat duidelijker gemogen. Ik schat overigens dat er nog één of twee schijven bijkunnen, maar dan houd het echt op. Vooral voor een No-name voeding is het dan einde uitbreiden.quote:bro schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 10:46:
Dit systeem heb ik:
a7v
duron 700@630
s3 pci 2MB videokaart
Promise ata133 controller
1xMaxtor 40G HD
4xMaxtor diamondmax 9 200G
2xMaxtor diamondmax 10 200G
Het gaat om een fileserver die altijd aanstaat. Ik heb een kast met een noname 300Watt voeding op deze voeding staan geen stroomwaarden. Hoeveel extra hardeschijven (diamondmax 10 200G) zou ik er nog bij kunnen plaatsen?
quote:Eraser schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:39:
Helemaal precies kan ik het niet zeggen, aangezien ik geen totaalbeeld heb van je systeem. Ik houd het in ieder geval op ongeveer 370/380 Watt van een A-merk. Om echt zeker te kunnen zijn moet ik meer informatie hebben (zie ook de eisen voor een vraag in de topicstart).
Mobo: MSI 865PE Neo2-FIS2R
Processor: Intel 3.0 ghz
HDD: * WD Caviar SE 80g S-ATA
* WD Caviar SE 200g S-ATA
* WD Caviar SE 200g S-ATA (komt nog)
DDR: 1.5GB Crosair TWINX (2x512 module + 2x 256 module)
VGA: Club3D X800 XT-PE
SOUND: Terratec Aureon 7.1 Space
CD: Aopen CD-R(W) 52Speed
DVD: NEC 3500 D.L. DVD+/- R(W)
FANS: 6x 80mm
EXTRA: CM Aerogate 2, CM Musketeer1
T.MEN wijzigde dit bericht 12-01-2005 11:50 (3%)
Perry: Look up idiot in the dictionary. You know what you'll find? Harry: A picture of me? Perry: No! The definition of idiot. Which you fucking are! (...Kiss Kiss Bang Bang...)
Houdt het maar bij 370/380 Watt van een A-merk, dat moet voldoende zijn voor dat systeem.quote:Renesis schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:48:
[...]
Mobo: MSI 865PE Neo2-FIS2R
Processor: Intel 3.0 ghz
HDD: * WD Caviar SE 80g S-ATA
* WD Caviar SE 200g S-ATA
* WD Caviar SE 200g S-ATA (komt nog)
DDR: 1.5GB Crosair TWINX (2x512 module + 2x 256 module)
VGA: Club3D X800 XT-PE
SOUND: Terratec Aureon 7.1 Space
CD: Aopen CD-R(W) 52Speed
DVD: NEC 3500 D.L. DVD+/- R(W)
FANS: 6x 80mm
EXTRA: CM Aerogate 2, CM Musketeer1
quote:Eraser schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:53:
[...]
Houdt het maar bij 370/380 Watt van een A-merk, dat moet voldoende zijn voor dat systeem.
Wat raad je aan??
Ben niet zo bekend met voedingen, hij moet gewoon stil zijn (12cm fan) en liefst zwart
Daar moet je zelf uit kunnen komen met behulp van de topicstart (reviews, A-merken lijst, enz) en mijn raad. Een beetje tweaker kan zich er zelf mee redden.quote:Renesis schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:56:
[...]
Wat raad je aan??
Ben niet zo bekend met voedingen, hij moet gewoon stil zijn (12cm fan) en liefst zwart
quote:Eraser schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 12:00:
[...]
Daar moet je zelf uit kunnen komen met behulp van de topicstart (reviews, A-merken lijst, enz) en mijn raad. Een beetje tweaker kan zich er zelf mee redden.
Heb ff wat gelezen, moet ik nu nog kiezen tussen de Zalman ZM400B of de Coolermaster RealPower 450W toch allemaal zelfde prijs.
Die CM is nu 84 euro en heeft 12cm fan (volgens reviews is deze voeding erg stil)
Geeft de voeding altijd 450w uit of geeft hij alleen zoveel er nodig is, niet dat is zo een mega hoge energie rekenig krijg terwijl ik alleen de pc in standby heb staan?!
Je voeding gebruikt gewoon wat hij nodig heeft. Zou toch wat zijn dat een 450 Watter constant 450 Watt slurpt. Dan zouden er een hoop tweakers afhaken denk ik.quote:Renesis schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 12:16:
[...]
Heb ff wat gelezen, moet ik nu nog kiezen tussen de Zalman ZM400B of de Coolermaster RealPower 450W toch allemaal zelfde prijs.
Die CM is nu 84 euro en heeft 12cm fan (volgens reviews is deze voeding erg stil)
Geeft de voeding altijd 450w uit of geeft hij alleen zoveel er nodig is, niet dat is zo een mega hoge energie rekenig krijg terwijl ik alleen de pc in standby heb staan?!
quote:Eraser schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 12:23:
[...]
Je voeding gebruikt gewoon wat hij nodig heeft. Zou toch wat zijn dat een 450 Watter constant 450 Watt slurpt. Dan zouden er een hoop tweakers afhaken denk ik.
HAHA, gelijk heb je.
Dan ga ik voor die CM 450w.
Thanks voor je tips!!
Ik heb deze voeding gezien.
Netjes alle kabels gemeshed, leuke amperages e.d.
Nu zoek ik nog wat ervaringen met dit apparaat. Heeft iemand hier ervaring mee?
Of wat zijn de algemene bevindingen van die apparaat of merk?
_-_-_
Bij de losse reviews in de topicstart zie je enkele Aerocool voedingen die onder de loep zijn genomen. De algemene bevindingen zijn in ieder geval prima. Ga er maar vanuit dat ook deze Aercool prima is.quote:Rekkie schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 12:45:
Aerocool Aeropower B&S Line - 450 Watt
quote:Eraser schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:04:
[...]
Bij de losse reviews in de topicstart zie je enkele Aerocool voedingen die onder de loep zijn genomen. De algemene bevindingen zijn in ieder geval prima. Ga er maar vanuit dat ook deze Aercool prima is.
Had ik niet eens gezien, de eerste werkt overigens niet.
Ach ik doe eens gek en bestel deze gewoon.
Rekkie wijzigde dit bericht 12-01-2005 13:14 (4%)
_-_-_
quote:Rekkie schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 12:45:
Aerocool Aeropower B&S Line - 450 Watt
Heb 2 reviews voor je gevonden:
http://www.3dxtreme.net/index.php?id=aerocool-aeropower550s1
http://www.dark-tweaking....p;action=article&a=35 (duits)
quote:Renesis schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:34:
[...]
Heb 2 reviews voor je gevonden:
http://www.3dxtreme.net/index.php?id=aerocool-aeropower550s1
http://www.dark-tweaking....p;action=article&a=35 (duits)
Dank!!!!
De voeding (450 Watt) is besteld.
Ik vond 550 wat overdreven.... (ik heb het niet nodig en ga daarom niet extra geld uitgeven)
_-_-_
Omdat deze een 12cm fan heeft die erg stil is en de voeding is zwart met blauwe LED's net als mijn kast, ook zwart met blauwe LED fans.
P4 3.06Ghz + standaard koeler
Sapphire Radeon 9800 Pro
2x 512 MB pc2700 ddr-ram TwinMos
Maxtor DiamondMax Plus 9 120 GB
Lite-on 52x32x52x Cd-R(W)
Lite-on 16x48x Dvd-rom
een 56k fax-modempje
Voeding: Maxpower pl-300: 300W = (hoogst)waarschijnlijk te laag
Mijn probleem is dat mn radeon 9800Pro (die zijn sap van de +12V trekt) vanaf het begin al enkele keren was uitgevallen tijdens (zware) games. Ik schreef dit toe aan de software en hitteproblemen. Nu het ook met de desktop van Windows gebeurt, geloof ik hier niet meer in. Ik heb niet direct een vraag hoeveel watt, of welke voeding ik moet hebben, want daar is dit forum groot genoeg voor. Ik wil graag weten hoe ik er achter kom dat mn voeding te licht is. Alleen door stressed de voltages bij te houden (want die blijven vreemd genoeg ruim binnen de marges), of zijn er nog andere symptomen?
[edit]: Eraser, bedankt voor de snelle reactie.
DrivinUCrazy wijzigde dit bericht 12-01-2005 18:24 (3%)
Dit topic is gesloten. ![]()