[ADSL] HCCnet Pro 2 abo (KPN vs. BBned)

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 3.329 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48898

Dat probleem heb je niet alleen bij HCC maar overal.
Wij zitten bij DirectADSL (kpn) en daar wordt het ook stilzwijgend een jaar verlengd. Je moet wel een maand van te voren opzeggen.
Vervelend, want ons abo stopt nu maandag en wij hebben nog geen nieuw bij HCC kunnen aanvragen.
Je moet perse ook exact na een jaar het abo laten stoppen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05 21:43
Ik heb dus KPN ook gebeld en die hanteren nog wel gewoon maandelijks opzeggen na een jaar, ik weet trouwens dat KPN toendertijd rechtzaak tegen zich hadden gekregen met hun Hi-abonnementen vanwege soortgelijke praktijken, die gingen ook zomaar een jaar verlengen: maar KPN had het wel ruimschoots en duidelijk aangekondigd. Uiteindelijk heeft KPN moeten toegeven.

HCCNET heeft dit dus helemaal niet gedaan en is dit gewoon pure oplichterij. (met opzet mensen niet voorlichten om hun zo een extra jaar aan te smeren) ik weet zeker dat grotendeels van de vaste HCCNET leden dit niet eens weten of door hebben. (ik wist het ook niet) tijd voor aktie?

ook al zou je omschakelen naar die Pro2, zit je daar wel WEER een jaar aan vast. een jaar vooruit kijken kan ik niet, maar na het jaar wordt het dan makkelijk weer een jaar als je niet op tijd opzegt. ik neem nooit meer een provider die niet de mogelijkheid geeft om maandelijks op te zeggen.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:03

AdLentis

Gadget Inspector

Toen ik de actie las, dacht ik: "Hey, dat lijkt me wel wat." >:)
Toen ik de voorwaarden las, dacht ik: "Een abbo dat telkens met een jaar verlengd wordt? Daar trap ik niet in!" :Z
Toen ik erachter kwam dat dat ook de nieuwe voorwaarden bij een KPN-abbo waren, dacht ik: "Wat een smerige klootzakken! Dat was in 2001 niet de afspraak!" :(

Nu weet ik niet meer wat ik zal doen. Wat nou als binnen een jaar hier wegverhuis? Afgaande op bovenstaande reacties, wordt het straks sowieso nog wel een flinke klus als ik op mezelf ga wonen. Ik heb nu ADSL op het telefoonnummer van mijn ouders. Als ik op mezelf ga wonen, ga ik dus verhuizen, maar mijn ouders niet. Ik ben benieuwd hoe ze daar mee omgaan, en of ze het uberhaupt snappen. Goed, met vriendelijkheid bereik je het meest, dus ik geef ze een kans om het netjes te doen. Ik wil tegen die tijd in ieder geval het huidige HCCnet basis abbo opzeggen, en voor mezelf en m'n ouders 2 nieuwe lite abbo's aanvragen bij xs4all. Die hebben na een jaar tenminste een normale, maandelijkse opzegmogelijkheid. _/-\o_

Ik ga HCCnet in ieder geval eens lastig vallen met een e-mailtje, om daarin te vragen wat de reden voor deze voorwaarde is. :r

[ Voor 20% gewijzigd door AdLentis op 06-02-2005 02:21 ]

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
AdLentis schreef op zondag 06 februari 2005 @ 02:15:
Toen ik de actie las, dacht ik: "Hey, dat lijkt me wel wat." >:)
Toen ik de voorwaarden las, dacht ik: "Een abbo dat telkens met een jaar verlengd wordt? Daar trap ik niet in!" :Z

Ik ga HCCnet in ieder geval eens lastig vallen met een e-mailtje, om daarin te vragen wat de reden voor deze voorwaarde is. :r
Da's een goed begin: er moet gewoon meer druk komen van mensen en meer klachten, want als je niet klaagt krijg je niks, hadden ze even goed contract voor het leven kunnen invoeren.

ze zullen waarschijnlijk verwijzen naar de nieuwe voorwaarden die ze hebben ingevoerd in oktober - en dat ze het via de nieuwsbrief hebben laten weten. (wat een sneaky bastards, wie leest die troep nu? ik heb het desbetreffende NB erbij gezocht in hun database: wat vond ik 2 regeltjes tekst dat zegt: "vanwege de nieuwe abos zijn algemene voorwaarden veranderd" middenin de NB tussen al die reclame en ander onbelangrijk nieuws. dus helemaal niet duidelijk dat het ook maar op ons slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Anoniem: 48898 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 19:41:
Dat probleem heb je niet alleen bij HCC maar overal.
Wij zitten bij DirectADSL (kpn) en daar wordt het ook stilzwijgend een jaar verlengd. Je moet wel een maand van te voren opzeggen.
Vervelend, want ons abo stopt nu maandag en wij hebben nog geen nieuw bij HCC kunnen aanvragen.
Je moet perse ook exact na een jaar het abo laten stoppen :(
Zie mijn post in het KPN snelheidsverhoging topic:

[rml]grizzlybeer in "[ KPN ADSL] Snelheidsverhoging per februa..."[/rml]

Ik ben er dus nog niet zo zeker van dat providers abbo's zomaar met een jaar kunnen verlengen. Alleen ben ik geen jurist. Misschien dat iemand anders hier iets over kan zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
de pagina is veranderd! http://www.hccnet.nl/hccn...showPagina&pagina_id=1172
volgens mij kun je nu overstappen.

de prijs voor het modem is een beetje raar, hij hoort lager te staan. die 89 euro zan nl wel voor het draadloos modem zijn. een ethernetmodem is gratis denk ik.

edit: Als u kiest voor een 4-ports Draadloos modem ISDN/PSTN betaalt u slechts €84,50 (i.p.v €119)

staat op een andere pagina, ik neem aan dat het ethernetmodem gratis is?
http://www.hccnet.nl/hccn...showPagina&pagina_id=1180

[ Voor 31% gewijzigd door Mr.Nobody op 07-02-2005 17:59 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:04
AdLentis schreef op zondag 06 februari 2005 @ 02:15:
Ik wil tegen die tijd in ieder geval het huidige HCCnet basis abbo opzeggen, en voor mezelf en m'n ouders 2 nieuwe lite abbo's aanvragen bij xs4all. Die hebben na een jaar tenminste een normale, maandelijkse opzegmogelijkheid. _/-\o_

Hmmmm... Uit de algemene voorwaarden van XS4ALL :

10.1 De overeenkomst wordt steeds aangegaan voor de in de overeenkomst bepaalde termijn. De overeenkomst wordt steeds stilzwijgend na afloop van de eerste termijn met eenzelfde termijn verlengd. Opzegging van de overeenkomst dient te geschieden met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand tegen het einde van de overeengekomen periode. Opzegging is mogelijk zowel schriftelijk als per fax, met dien verstande dat de opzegtermijn eerst aanvangt op de dag waarop XS4ALL de opzegging ontvangt.

De eerste termijn is een jaar, dus alle opvolgende ook. Je moet alleen 1 maand voor het verstrijken van dit jaar opzeggen, anders zit je weer een jaar vast. Of lees ik dit nou gewoon verkeerd?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:59

TheFruitNerd

iets met fruit

sjis schreef op maandag 07 februari 2005 @ 18:02:
[...]

Hmmmm... Uit de algemene voorwaarden van XS4ALL :

10.1 De overeenkomst wordt steeds aangegaan voor de in de overeenkomst bepaalde termijn. De overeenkomst wordt steeds stilzwijgend na afloop van de eerste termijn met eenzelfde termijn verlengd. Opzegging van de overeenkomst dient te geschieden met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand tegen het einde van de overeengekomen periode. Opzegging is mogelijk zowel schriftelijk als per fax, met dien verstande dat de opzegtermijn eerst aanvangt op de dag waarop XS4ALL de opzegging ontvangt.

De eerste termijn is een jaar, dus alle opvolgende ook. Je moet alleen 1 maand voor het verstrijken van dit jaar opzeggen, anders zit je weer een jaar vast. Of lees ik dit nou gewoon verkeerd?
HCCNet zegt het volgende (wat dus eigenlijk hetzelfde is):

12.1 Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, heeft de Overeenkomst de door Klant bij het aangaan van de Overeenkomst gekozen looptijd van 12 maanden. Daarna wordt de Overeenkomst steeds automatisch verlengd voor een termijn van 12 maanden, tenzij de Overeenkomst uiterlijk één maand voor het einde van de lopende termijn door één der partijen schriftelijk wordt opgezegd.

Dat is dus best wel lomp. Als ik over een half jaar wil verhuizen, maar mijn abo loopt nog tot december (ook al ben ik dan 3 jaar klant), moet ik de rest van het abo dan afkopen ofzo..? Dat is dus best wel een lekkere naaistreek.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136088

XS4ALL heeft gewoon een opzegtermijn van één maand na één jaar.
Contractduur
Start, Lite, Basic en Fast 1 jaar, daarna verlenging per maand, opzegtermijn van 1 maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-05 10:40
Anoniem: 136088 schreef op maandag 07 februari 2005 @ 19:36:
XS4ALL heeft gewoon een opzegtermijn van één maand na één jaar.
Contractduur
Start, Lite, Basic en Fast 1 jaar, daarna verlenging per maand, opzegtermijn van 1 maand
Nee, het is ook per jaar, zie 2 posts terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:20
Ik vind het wel iets voor de OPTA om op deze praktijken in te spelen.

Mijns inziens is het gewoon een manier van mensen vastpinnen aan de provider door telkens jaarlijks te verlengen. Het zijn smerige praktijken imho die volgens mij NIET gebeuren bij de kabelproviders, maar daar heb ik geen kaas van gegeten.

Als je nu gaat verhuizen heb je nog een jaarcontract wat je moet afbetalen als je wat anders wilt en up- en downgraden gaat niet eens lijkt me. Als je een jaarcontract hebt. Ik heb er totaal geen kaas van gegeten, maar het is voor mij een reden om niet te switchen en mijn maandcontract lekker vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

minze schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 09:22:
Ik vind het wel iets voor de OPTA om op deze praktijken in te spelen.

Mijns inziens is het gewoon een manier van mensen vastpinnen aan de provider door telkens jaarlijks te verlengen. Het zijn smerige praktijken imho die volgens mij NIET gebeuren bij de kabelproviders, maar daar heb ik geen kaas van gegeten.

Als je nu gaat verhuizen heb je nog een jaarcontract wat je moet afbetalen als je wat anders wilt en up- en downgraden gaat niet eens lijkt me. Als je een jaarcontract hebt. Ik heb er totaal geen kaas van gegeten, maar het is voor mij een reden om niet te switchen en mijn maandcontract lekker vast te houden.
Mensen die ca 2,5 jaar (zoals jij en ik) hun abo hebben lopen, hebben die dan gewoon de mogelijkheid om per maand op te zeggen? Wij moeten toch ook gewoon dat jaar uitzingen?

-edit-
offtopic:
Om even terug te komen op de kabelexploitanten (weliswaar offtopic, maar toch interessant):

UPC
20.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumtermijn van twaalf (12) maanden, tenzij
schriftelijk anders is overeengekomen. Daarna kan de Overeenkomst tussentijds tegen het einde van een kalendermaand worden beëindigd door schriftelijke opzegging met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste een (1) maand.

Casema
1. Het Internet Abonnement wordt aangegaan voor een minimumduur van twaalf (12) kalendermaanden. Na afloop van de minimumduur wordt, behoudens opzegging conform het tweede lid van dit artikel, het Internet Abonnement telkens automatisch verlengd met twaalf (12) kalendermaanden. De Klant kan het Internet Abonnement schriftelijk opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van minimaal één (1) kalendermaand, zulks uitsluitend tegen het einde van de lopende abonnementstermijn.

2. De Klant, of zijn rechtsopvolger, kan het Internet Abonnement tussentijds op elk moment schriftelijk opzeggen per de eerste dag van de maand, met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) kalendermaand:
a. indien de Klant aantoonbaar verhuist naar een (verzorgings)gebied waar de Casema Internet Diensten niet geleverd worden;
b. bij overlijden van de Klant.

@Home
21.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor de periode van één jaar, tenzij in het Aanvraagformulier en/of de Overeenkomst een afwijkende looptijd van de Overeenkomst tussen Essent Kabelcom en de Abonnee is bepaald. De Overeenkomst wordt na verloop van de eerste periode stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd. Essent Kabelcom en/of de Abonnee kunnen de Overeenkomst per reguliere post of per E-mail opzeggen met ingang van de eerste dag van een kalendermaand en met in achtneming van een opzeggingstermijn van tenminste vier weken. Opzegging conform het hiervoor bepaalde gedurende het eerste jaar van de looptijd van de Overeenkomst kan slechts geschieden tegen het einde van dat jaar.

Hier zijn de voorwaarden duidelijk een stuk soepeler. Casema doet dan nog het moeilijkst. Ik blijf het achtelijk vinden dat je je abo af zou moeten kopen bij je DSL provider wanneer je verhuist. Misschien wordt het idd tijd om bij Radar/consumentenbond/OPTA rond te vragen.

[ Voor 58% gewijzigd door TheFruitNerd op 08-02-2005 12:32 ]

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 22:18
Ik zag net het volgende staan op de website van hcc!net:

http://www.hccnet.nl/hccnet/index.cfm?fuseaction=home.showPagina&pagina_id=1180

Let op:

Deze aanbiedingen gelden alleen voor nieuwe abonnees die in de
actieperiode ADSL bestellen en die gedurende zes maanden voor
de start van de actie geen gebruik hebben gemaakt van een van de
ADSL abonnementen van hcc!net. Bekijk de actievoorwaarden voor
meer informatie.

Als dit zo is, dan zou ik dus niet kunnen overstappen van m'n Lite naar een Pro2 abo. Zou toch te gek voor woorden zijn. Over deze beperking heb ik niets gelezen toen ze begonnen met hun promotie van Pro2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

kdbruin schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 15:21:

Let op:

Deze aanbiedingen gelden alleen voor nieuwe abonnees 
die in de actieperiode ADSL bestellen en die gedurende 
zes maanden voor de start van de actie geen gebruik hebben 
gemaakt van een van de ADSL abonnementen van hcc!net.
Bekijk de actievoorwaarden voor meer informatie.

Als dit zo is, dan zou ik dus niet kunnen overstappen van m'n Lite naar een Pro2 abo. Zou toch te gek voor woorden zijn. Over deze beperking heb ik niets gelezen toen ze begonnen met hun promotie van Pro2.
Zie ook op deze pagina puntje 4.

4. Deze aanbiedingen gelden alleen voor nieuwe hcc!net-abonnees die in de actieperiode ADSL bestellen en die gedurende zes maanden voor de start van de actie geen gebruik hebben gemaakt van een ADSL-abonnement van hcc!net.

Hier werd met geen woord over gerept toen het voor het eerst aangekondigd werd idd. We gingen er allemaal (daarom ook dit topic) vanuit dat het mogelijk was om over te stappen. Zo leek het ook te blijken uit de gesprekken met de helpdeskmedewerkers. Ik begin HCCNet steeds vervelender te vinden. Ik heb dan weliswaar nooit proplemen gehad met de verbinding, maar de communicatie naar de klant toe (en de voorwaarden) laten nogal te wensen over. Er duiken steeds meer addertjes op helaas :(

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
kdbruin schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 15:21:

Let op:

Deze aanbiedingen gelden alleen voor nieuwe abonnees die in de
actieperiode ADSL bestellen en die gedurende zes maanden voor
de start van de actie geen gebruik hebben gemaakt van een van de
ADSL abonnementen van hcc!net. Bekijk de actievoorwaarden voor
meer informatie.

Nouja?? Ik snap er niks van; ze waren toch duidelijk het overstappen aan het aansporen? En wat ik ook wel vervelend vind: ADSL Basis blijkt nu ineens 52 euro te kosten ipv de 47 die ik nu betaal; ik neem aan dat dat alleen voor nieuwe abonnees geldt en niet voor bestaande...

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
TheFruitNerd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 12:18:
[...]

Mensen die ca 2,5 jaar (zoals jij en ik) hun abo hebben lopen, hebben die dan gewoon de mogelijkheid om per maand op te zeggen? Wij moeten toch ook gewoon dat jaar uitzingen?
Heb jij daar voor getekend? ;) nee, dus voor jou gelden de oude voorwaarden.

Ik vind het ronduit belachelijk dat ze nu met jaarcontracten komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

minze schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 16:17:
[...]

Heb jij daar voor getekend? ;) nee, dus voor jou gelden de oude voorwaarden.

Ik vind het ronduit belachelijk dat ze nu met jaarcontracten komen...
Ik heb er inderdaad niet voor getekend, maar dan nog ben ik bang dat we het uit moeten zingen. Kijk maar naar artikel 2 van de algemene voorwaarden:

Artikel 2 Wijziging Algemene Voorwaarden
hcc!net is te allen tijde gerechtigd deze Algemene Voorwaarden te wijzigen. hcc!net zal de wijzigingen via e-mail en/of via de Nieuwsbrief aan Klant bekendmaken. De wijzigingen treden 30 (dertig) kalenderdagen na deze bekendmaking, danwel op een latere datum die in de bekendmaking is vermeld, in werking. Indien Klant een wijziging in de Algemene Voorwaarden niet wenst te accepteren, heeft hij tot drie weken na de datum van bekendmaking van de wijzigingen, de mogelijkheid om de Overeenkomst met ingang van de datum van wijziging schriftelijk op te zeggen.

Hieruit blijkt dus dat ze ten alle tijden de voorwaarden mogen veranderen. Ook al heb ik niet ingestemd met de huidige voorwaarden, kennelijk moet er een keer een verandering zijn geweest, waar ik geen bezwaar tegen aangetekend heb (wanneer dat geweest moet zijn zou ik mijn GoT niet weten trouwens). Anders zouden de huidige voorwaarden niet voor mij van toepassing zijn.

* TheFruitNerd gaat morgen maar even contact opnemen met de administratie a 20cent p/m :(

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 18:14

DaOverclocker

Overclocker for life...

TheFruitNerd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 15:46:
[...]

Zie ook op deze pagina puntje 4.

4. Deze aanbiedingen gelden alleen voor nieuwe hcc!net-abonnees die in de actieperiode ADSL bestellen en die gedurende zes maanden voor de start van de actie geen gebruik hebben gemaakt van een ADSL-abonnement van hcc!net.
Dit is toch ook stom. Ze deden echt net alsof het ook voor KPN gebruikers een mooie actie was. Nu geldt die actie ineens niet meer voor ons.
Je kan zeker ook niet mailen alleen bellen? Kan geen mail adres vinden iig.
Shit baal er wel van, kijk er al tijden naar uit :S

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
DaOverclocker schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 18:46:
[...]

Dit is toch ook stom. Ze deden echt net alsof het ook voor KPN gebruikers een mooie actie was. Nu geldt die actie ineens niet meer voor ons.
Je kan zeker ook niet mailen alleen bellen? Kan geen mail adres vinden iig.
Shit baal er wel van, kijk er al tijden naar uit :S
Ze hebben een mail-applet op hun helpdek site. Maar helpdesk at hccnet punt nl werkt ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136088

Lex_brugman schreef op maandag 07 februari 2005 @ 19:51:
[...]

Nee, het is ook per jaar, zie 2 posts terug.
Ik heb nog even goed gekeken bij de XS4ALL ADSL KPN-abonnementen en er staat duidelijk:
"Na het eerste jaar kunt u beide abonnementen per maand opzeggen. Opzegging is zowel schriftelijk als per fax mogelijk. De opzegtermijn vangt aan op de dag waarop XS4ALL de opzegging heeft ontvangen.
Nadat XS4ALL het volledig ingevulde ADSL-opzegformulier heeft ontvangen brengt zij KPN hiervan op de hoogte. XS4ALL stuurt u vervolgens een schriftelijke bevestiging van de opzegging. "
Voor BBned geldt na het eerste jaar een opzegtermijn van 2 maanden.

Ik zie ook dat de Algemene Voorwaarden anders luiden. Misschien even een emailtje naar XS4ALL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Milly schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 16:03:
[...]

Nouja?? Ik snap er niks van; ze waren toch duidelijk het overstappen aan het aansporen? En wat ik ook wel vervelend vind: ADSL Basis blijkt nu ineens 52 euro te kosten ipv de 47 die ik nu betaal; ik neem aan dat dat alleen voor nieuwe abonnees geldt en niet voor bestaande...
Al meer duidelijkheid hierover?

Ik heb net es ff ingelogd op http://ors.hccnet.nl waar je onder andere ADSL mutaties kan opgeven, heb dit eens voor de gein gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://img224.exs.cx/img224/2527/adsl8ya.jpg

Volgens mij is het zo dat alleen de eerste gedeelte van de actie, 6 maanden voor 24,95 geldt voor de nieuwe abonnees. Maar wanneer je al bij HCCnet zit (bijvoorbeeld Hccne Lite) dat je dan meteen al 29,95 per maand betaalt, mits je voor 10 april opgeeft.

Maar goed, iemand al gebeld, gemaild of geprobeerd wellicht :Y)

EDIT
Ook huidige HCC leden kunnen overstappen (als ik af ga wat op de site staat) EN in aanmerking komen voor de actie. Want er staat:
ADSL Pro 2
ADSL Pro 2 is zeer geschikt voor de zware internet gebruiker. Een vaste prijs, geen telefoontikken, altijd telefonisch bereikbaar, géén datalimiet en een echte snelle breedband verbinding.

Uw kortingen op een rijtje:
- U betaalt de eerste 6 maanden slechts €24,95 (i.p.v. €29,95) aan abonnementskosten per maand.
- U betaalt geen aansluitkosten t.w.v. €75,00.
- Als u kiest voor een ethernetmodem (1 poort) betaalt voor €34,50 i.p.v. €69,-

Uw voordeel tijdens de actie periode is: €331,50

Dit abonnement is qua snelheid ruim 31x sneller dan een inbelverbinding (2000/1000 Kbit/s.) Naast een snelle en betrouwbare ADSL-verbinding krijgt u de service die u van de internet provider van hcc mag verwachten. En meer. Bij uw abonnement zitten namelijk de volgende extra’s:

- 5 e-mailboxen van 15 MB met spam filter
- 25 aliassen per e-mailbox
- Homepage van 25 MB
- 1 vast ip-adres
- Geen datalimiet (Fair use policy)

Dit aanbod is speciaal voor hcc-leden. Nog geen lid? Geen probleem! Bij de afsluiten van een hcc!net ADSL variant krijgt u een korting van €10,00 op het hcc-lidmaatschap. Het hcc-basis lidmaatschap (twv €10,00) is dus één jaar gratis. Deze actie geld niet als u al hcc-lid benthiermee wordt "jaar gratis lidmaatschap" actie bedoeld, en niet ADSL abo!!.

Deze actie loopt van 7 februari 2005 tot en met 10 april 2005

Kijk of dit abonnement ook voor u beschikbaar is! Doe de postcodecheck en profiteer van deze of andere hcc!net ADSL-aanbiedingen! Want internetten met hcc!net ADSL wordt steeds leuker!

EDIT2: Hmm, even over dat opzegtermijn geval :P. Op HCCNet zie ik staan:
Overige specificaties (alle abonnementen)

Specificatie
Minimale contact duur 12 Maanden (Daarna automatische verlenging met 12 maanden)
Opzegtermijn 1 Maand
Aantal vaste IP-adressen 1
Aantal e-mailadressen 5
Aantal e-mail aliassen 25
Omvang mailbox 15 Megabyte
Schijfruimte homepage 25 Megabyte
Je abo wordt dus elke 12 maanden automatisch met 12 maanden verlengd, maar tegelijkertijd heb je een opzegtermijn van 1 maand?

[ Voor 79% gewijzigd door Yellowneck op 08-02-2005 22:12 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

YellowNeck schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:21:
Je abo wordt dus elke 12 maanden automatisch met 12 maanden verlengd, maar tegelijkertijd heb je een opzegtermijn van 1 maand?
Dit is altijd al onduidelijk geweest bij HCCNet. Volgens mij was het in het begin na een jaar zeker per maand opzegbaar. De (eventuele) verandering is nooit duidelijk gecommuniceerd. Misschien is het voor mensen die al lange tijd geleden een contract aangegaan zijn nog gewoon per maand opzegbaar...

Zelfs de Computer!Totaal is het niet duidelijk. Een tijdje geleden stond er een test in waarbij ook de opzegtermijn als criterium voor de kwaliteit van een breedband-provider vermeld stond. Bij HCCNet stond een vraagteken; er waren (naar ik me kan herinneren) twee stukken tekst die elkaar tegenspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSlider
  • Niet online
YellowNeck schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:21:
[...]
EDIT3 (kblijf maar editten :P)
Hmm, Yellowneck gaat denk ik maar geen ADSL Pro2 nemen.
De actie van 29,95 per maand voor ADSLPro2 mag dan wel goedkoop zijn. Maar is "maar" 2 jaar geldig (de eerste 12 maanden, en de 12 maanden daarna)
En dan heb je ook nog eens een automatische contractsverlenging van 12 maanden.
Dus ben je na die 24 maanden, waar je voor ADSLPro2 29,95 per maand hebt betaald, bijvoorbeeld "vergeet" te down-graden naar Lite; dan zit je wel lekker nog eens 12 maanden vast aan ADSLPro2 en betaal je 45,95 per maand!
Hoe kom je erbij dat na twee jaar de prijs zal veranderen? Alles wijst er toch op dat de prijs van 29,95 euro voor altijd geldt. Zie bijvoorbeeld de volgende tekst uit de FAQ van HCCnet:
Als ik nu Pro2 bestel, betaal ik dan de eerste 6 maanden € 24,95 en daarna voor altijd € 29,95 of ga ik na een jaar ook €45,95 betalen?

Als u voor 11 april 2005 Pro2 bestelt, betaalt u na de eerste 6 maanden altijd € 29,95, eventuele prijswijzigingen voorbehouden.
@Yellowneck: ik begon me al zorgen te maken ;).

[ Voor 4% gewijzigd door TheSlider op 08-02-2005 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

TheSlider schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:00:
[...]

Hoe kom je erbij dat na twee jaar de prijs zal veranderen? Alles wijst er toch op dat de prijs van 29,95 euro voor altijd geldt. Zie bijvoorbeeld de volgende tekst uit de FAQ van HCCnet:

[...]
Ben aan et zoeken, kzag op HCCNet iets staan van, ook de volgende 12 maanden betaalt u 29.95...zoiets..

Edit...mja..lama...was denk ik aan et dwalen toen,..te opgewonden :9

[ Voor 8% gewijzigd door Yellowneck op 08-02-2005 22:12 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
ik heb de omzetting hccnet / kpn adsl basis -> hccnet bbnet pro2 gister avond in gang gezet.
op de actie pagina is het nodige veranderd! het modem leek gratis te zijn, nu moet je iets van 34,50 euro betalen, bij mij stond er gratis bij het bevestigen. er stond bij mij aansluitkosten 75 euro, die zouden nu juist wel gratis moeten zijn.
het actievoordeel volgens de actiepagina zou eerst 297 euro zijn, dat is nu 331,50 geworden.

verder was het bij hccnet kpn basis ook al zo dat je abbo verlengt werd met 12 maanden, dus daar zit geen verschil in. je zit er dus geen 24 maanden aanvast, na 10,5 maanden een aagetekende brief sturen en dan ben je er na 12 maanden vanaf, alleen niet vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Mr.Nobody schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:10:
ik heb de omzetting hccnet / kpn adsl basis -> hccnet bbnet pro2 gister avond in gang gezet.
op de actie pagina is het nodige veranderd! het modem leek gratis te zijn, nu moet je iets van 34,50 euro betalen, bij mij stond er gratis bij het bevestigen. er stond bij mij aansluitkosten 75 euro, die zouden nu juist wel gratis moeten zijn.
het actievoordeel volgens de actiepagina zou eerst 297 euro zijn, dat is nu 331,50 geworden.

verder was het bij hccnet kpn basis ook al zo dat je abbo verlengt werd met 12 maanden, dus daar zit geen verschil in. je zit er dus geen 24 maanden aanvast, na 10,5 maanden een aagetekende brief sturen en dan ben je er na 12 maanden vanaf, alleen niet vergeten ;)
Ben benieuwd :)... Weet je al hoelang het ongeveer gaat duren?
En heb je meteen een nieuwe modem besteld? Want op HCCnet staat dat wanneer je in het verleden een HCCnet KPN ADSL aansluiting had, gewoon dezelfde modem kon gebruiken, mits analoog.
Ikzelf heb de oudere Speedtouch modem nog, met 5 van die langwerpige ledjes..
De rest kan je neem ik aan ook allemaal gebruiken? Splitter bedoel ik dan...

btw, wat een ontzettende lelijke modem, die geleverd wordt bij de Pro abo's. Zyxel 660R

[ Voor 11% gewijzigd door Yellowneck op 08-02-2005 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
ik heb een getweaked speedtouch modem (met geheugenverlies :( ) dus ik wil wel een nieuw modem. modem was gratis, ten minste toen ik op bevestigen drukte op de pagina met mij persoonsgegevens en aansluitings gegevens. ik heb hier natuurlijk een webarchief vangemaakt.

die actie pagina is minstens 3x gewijzigd!

nog wat anders, volgens modem pagina gaat het om een zyxel 660R c1/c3, nou kan ik die niet vinden en bij het bevestigen had de pagina het over een 650R ....
660R is trouwens een ADSL/ADSL2/ADSL2+ modem, daarmee kun je dus nog ff vooruit.

nou goed ik zie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Kzie tussen het lijstje van Gecertificeerde modems van Bbned, de 660R niet tussen staan, alhoewel die ongetwijfeld vast wel zal werken.
De 650 staat er wel tussen: http://www.bbned.nl/downloads/cpe_matrix_publish_actueel.xls

Hmm ik woon volgens Bbned Afstands Checker 983 meter van de centrale vandaan... :D
Zal wel weinig van snelheidsverlies merken denk ik

[ Voor 41% gewijzigd door Yellowneck op 08-02-2005 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133325

Mr.Nobody schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:26:
ik heb een getweaked speedtouch modem (met geheugenverlies :( ) dus ik wil wel een nieuw modem. modem was gratis, ten minste toen ik op bevestigen drukte op de pagina met mij persoonsgegevens en aansluitings gegevens. ik heb hier natuurlijk een webarchief vangemaakt.

die actie pagina is minstens 3x gewijzigd!

nog wat anders, volgens modem pagina gaat het om een zyxel 660R c1/c3, nou kan ik die niet vinden en bij het bevestigen had de pagina het over een 650R ....
660R is trouwens een ADSL/ADSL2/ADSL2+ modem, daarmee kun je dus nog ff vooruit.

nou goed ik zie het wel.
Hoe heb je het overstappen online aangepakt?

Heb je via ors.hccnet.nl gekozen voor ADSL > aanvragen/overstappen ?

Of iets anders....
Ik ga het denk ik morgenochtend proberen via de HCCnet administratieve helpdesk (zet ik wel mijn call-recorder aan :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Anoniem: 133325 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:45:
[...]

Hoe heb je het overstappen online aangepakt?

Heb je via ors.hccnet.nl gekozen voor ADSL > aanvragen/overstappen ?

Of iets anders....
Ik ga het denk ik morgenochtend proberen via de HCCnet administratieve helpdesk (zet ik wel mijn call-recorder aan :P ).
Ik heb et ff geprobeerd via Ors.hccnet.nl ...gaat heel makkelijk. :D
Maar ik kwam op een gegeven moment bij een keuzemenu voor een modem. Je kon kiezen voor dus een Ethernet modem , nog wat andere, en een Splitterpakket. Maar krijg je dan wel een splitter als je die Ethernetmodem kiest?

Enne..Call Recorder? Is strafbaar he?, tenzij je de helpdesk ervan op de hoogte brengt dat je het gesprek aan het opnemen bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
gewoon op de actiepagina op bestellen gedrukt.
vandaag laatste telefoonrekening gefaxt (printje van rekeningonline), heb al bevestiging dat deze inbehandeling is.

nu maar afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is de aanvragen/overstappen keuze in ORS alleen voor nieuwe ADSL aansluitingen?

Ik doe het telefonisch omdat ik dan meteen antwoord op mijn vragen krijg.

offtopic:
En het opnemen van een telefoongesprek is volgen mij niet strafbaar. Het is alleen niet mogelijk de opname in een rechtzaal als bewijs te gebruiken als je de tegenpartij niet voor het gesprek op de hoogte stelt.
Als ik een gesprek opneem meld ik het altijd terloops bij aanvang: "Het kan zijn dat onze telefooncentrale het gesprek opneemt (evt: heeft u daar bezwaar tegen?)" 8)
Nog nooit iemand die er meer dan een seconde over nadacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Milly schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 16:03:
[...]

ADSL Basis blijkt nu ineens 52 euro te kosten ipv de 47 die ik nu betaal; ik neem aan dat dat alleen voor nieuwe abonnees geldt en niet voor bestaande...
die gasten bij HCCnet zijn weer lekker bezig, maar dat is gelijk een goede argument om het zogenaamde 'jaarcontract' te kunnen opzeggen. ipv dat iedereen (bijna gedwongen) overgaat stappen naar pro 2 heb ik liever dat we allemaal een verhaal gaan halen, want ze hebben zo vrij baan om ons aan te smeren wat ze willen. ik weet nog heel goed dat jaren geleden HCCnet KPN voor de rechter sleepte vanwege dat KPN de prijs van adsl ging verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Terryb47 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 06:42:
[...]

die gasten bij HCCnet zijn weer lekker bezig, maar dat is gelijk een goede argument om het zogenaamde 'jaarcontract' te kunnen opzeggen. ipv dat iedereen (bijna gedwongen) overgaat stappen naar pro 2 heb ik liever dat we allemaal een verhaal gaan halen, want ze hebben zo vrij baan om ons aan te smeren wat ze willen. ik weet nog heel goed dat jaren geleden HCCnet KPN voor de rechter sleepte vanwege dat KPN de prijs van adsl ging verhogen?
Die nieuwe prijs is uiteraard niet van toepassing op bestaande contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
Anoniem: 133325 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 10:11:
[...]

Die nieuwe prijs is uiteraard niet van toepassing op bestaande contracten.
Voor ADSL basic en de huidige abonnees gaat het wel doorgevoerd worden per 31 maart:

Quote van mail aan mij nav een vraag:
Geachte heer/mevrouw,

In antwoord op u vraag kan ik u het volgende meedelen, De prijsverhoging op ADSL-basis geldt helaas ook voor de huidige abonnees.
Deze prijsverhoging wordt ingevoerd per 31 maart .
U ontvangt later deze week ook nog een email van ons met het hoe en waarom van de prijsverhoging.

Wat u vraag over VoIP betreft kan ik u meedelen dat dit waarschijnlijk dit jaar zal worden geintroduceerd.
Via welk netwerk dit zal gaan en wat de voorwaarden zijn is nog niet bekend.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Smerige shit..maar goed...gelukkig heb ik geen ADSL Basic :P.
Dus voor mij niet echt een reden om "een verhaal" te gaan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

minze schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 10:44:
[...]

Voor ADSL basic en de huidige abonnees gaat het wel doorgevoerd worden per 31 maart:

Quote van mail aan mij nav een vraag:

[...]
Dat is dan een reden om je contract te laten ontbinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Ik heb net 2 e-mails binnen gekregen van HCCNet.
Algemene informatie over Pro2 en de kosten van het huidige abo.
Ik weet niet of ik ze hier mag plaatsen (staat geen copyright of wat dan ook), maar het komt eigenlijk op een dikke naaistreek neer.

Tot 31 maart blijft de prijs van het Basis abo hetzelfde.
Na 31 maar gaat de prijs met €5,60 p/m omhoog.
Dit wil ik niet, want dit staat niet in mijn contract.
Genoeg reden dus om mijn contract te ontbinden.
Er zit echter een grote maar aan, er zit een dikke kans in dat ik over een half jaar moet verhuizen.
Ik wil dus me huidige abo behouden, maar ik wil niet die prijs betalen.
Hier is geen mogelijkheid toe, dus ik moet wel overstappen... (of een half jaar geen ADSL, wat geen optie is) en dus een jaar extra hier aan vast zitten. Ik heb er geen goed woord voor over.

-edit-
De geinteresseerden kunnen de 2 e-mails hier vinden:
Basic mail
Pro2 mail

En hier een overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://www.fruitbasket.nl/hccnet/hccnet_adsl.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door TheFruitNerd op 09-02-2005 12:31 ]

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 17:15
Om nog een netwerk er aan toe te voegen, je kan ook adsl via netwerk van tiscali nemen:

Alle info: (L variant)
http://www.hccnet.nl/hccn...showPagina&pagina_id=1207

Kort:
snelheid: 2816/768
kosten: 39.95, eerste 6 maanden 34.95
downloadlimiet: FUP
gratis overstappen van kpn

Kijk dit klinkt ook aantrekkelijk, zeker nu dat adsl basis omhoog gaat in prijs... dus heeft iemand ervaring met het netwerk van tiscali of zelfs al met deze vorm van adsl?

Toevoeging:
zelfs de XL variant is goedkoper, en nog sneller ook!:
http://www.hccnet.nl/hccn...showPagina&pagina_id=1208

snelheid: 4096/512-1024
kosten: 47,50, eerste 6 maanden 42.50
downloadlimiet: FUP
gratis overstappen van KPN

[ Voor 23% gewijzigd door reddevil op 09-02-2005 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Ik heb contact gehad met HCCNet. Zij geven aan dat je sowieso al (stilzwijgend) akoord bent gegaan met de verandering van de algemene voorwaarden, welke in oktober 2004 gewijzigd zijn. Dit houdt dus in dat je nu ook al in die 12 maanden voorwaarde zit. Ook al heb je al een abo sinds weet ik veel hoe lang. Dit geld voor elk ADSL abo bij HCCNet btw. Door de prijswijziging bij het basic abo, heb je echter de mogelijkheid om per direct weg te gaan of over te stappen. Je wordt dus eigenlijk naar de deur toe geduwd...

Je kunt natuurlijk ook beslissen om over te stappen naar een andere provider.
Als voorbeeld neem ik even Speedlinq. Zij hanteren, na het eerste jaar, een opzegtermijn van 1 maand. Daarnaast bieden zij een 3072/1024 abo aan voor 7,95 voor de eerste 6 maanden. Daarna 35 p/m. Een betere deal dan HCCNet lijkt me. Ik weet echter niet wat de kwaliteit van Speedlinq is, en ik haat de kosten van de helpdesk (0,70 p/m).

[ Voor 39% gewijzigd door TheFruitNerd op 09-02-2005 16:23 ]

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 15:54
Zo, mijn aanvraag voor Pro2 gaat morgen op de Fax :)

* Narf is al ADSL-gebruiker uit de MxStream tijd :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
TheFruitNerd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:18:
Ik heb contact gehad met HCCNet. Zij geven aan dat je sowieso al (stilzwijgend) akoord bent gegaan met de verandering van de algemene voorwaarden, welke in oktober 2004 gewijzigd zijn. Dit houdt dus in dat je nu ook al in die 12 maanden voorwaarde zit. Ook al heb je al een abo sinds weet ik veel hoe lang. Dit geld voor elk ADSL abo bij HCCNet btw. Door de prijswijziging bij het basic abo, heb je echter de mogelijkheid om per direct weg te gaan of over te stappen. Je wordt dus eigenlijk naar de deur toe geduwd...
bah, en ik zit hier m'n klacht in te typen. maar goed ik zal meteen de prijsverhoging als argument meenemen, ik wil hoe dan ook niks meer te maken hebben met die oplichters.

ik ben ook al zooo lang lid (2001), was volgens mij 1 van de eerste klanten bij Hccnet ADSL (mxtream)

[ Voor 7% gewijzigd door Terryb47 op 09-02-2005 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Terryb47 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:38:
[...]

bah, en ik zit hier m'n klacht in te typen. maar goed ik zal meteen de prijsverhoging als argument meenemen, ik wil hoe dan ook niks meer te maken hebben met die oplichters.

ik ben ook al zooo lang lid (2001), was volgens mij 1 van de eerste klanten bij Hccnet ADSL (mxtream)
Ik ben ook al zo lang klant bij hun (ook 2001), maar ik zit serieus te overwegen om over te stappen naar een andere provider (Speedlinq). Ik wil geen basic abo houden (te duur), voor €70 minder (eerste jaar) heb ik een beter abo bij Speedlinq. Ik heb nooit problemen met HCCNet gehad, altijd tevreden geweest, maar dit vind ik echt een *** streek. Ik hoef ze niet meer. Bah, jammer dat ik nu zo'n wansmaak van ze heb.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Narf schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:29:
Zo, mijn aanvraag voor Pro2 gaat morgen op de Fax :)

* Narf is al ADSL-gebruiker uit de MxStream tijd :7
Zou je ons op de hoogte van de overstap kunnen houden? (hoe lang je zonder internet zit enzo)
YellowNeck schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:23:
(...)
Alles gemakkelijk via ors.hccnet.nl en zonder downtijd :).
(...)
Kan je even laten weten als het zover is of het echt zonder downtijd was :)

[ Voor 34% gewijzigd door Lex_brugman op 09-02-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Kga vanavond ook maar eens overstappen van HCCNet Lite naar Pro2.

Speedlinq 3072/1024 helaas hier niet beschikbaar, is namelijk connected by BabyXL, heeft dacht ik niet zo'n erg grote landelijke dekking.

Edit: Weet iemand btw of ik in aanmerking kom voor "De eerste 6 maanden 24,95"?, aangezien ik al een HCCNet ADSL gebruiker ben...of betaal ik gelijk al 29,95 per maand.

[ Voor 26% gewijzigd door Yellowneck op 09-02-2005 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Iemadn nou al duidelijk antwoord op de vraag of de nieuwe pro2 actie ook geld voor bestaande hccnet adsl gebruikers?

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

DaOverclocker schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:25:
Iemadn nou al duidelijk antwoord op de vraag of de nieuwe pro2 actie ook geld voor bestaande hccnet adsl gebruikers?
JA! :)

Staat nergens van niet.
En er staat op de Pro2-pagina:
Dit aanbod is speciaal voor hcc-leden. Nog geen lid? Geen probleem! Bij de afsluiten van een hcc!net ADSL variant krijgt u een korting van €10,00 op het hcc-lidmaatschap. Het hcc-basis lidmaatschap (twv €10,00) is dus één jaar gratis. Deze actie geld niet als u al hcc-lid bent.
bron
Edit: Net even paar minuutjes a 0.20 euro de helpdesk gebeld
Ik vroeg of ik, als huidige HCCnet ADSL Lite gebruiker, gewoon mee kon participeren aan de Pro2 actie.
En ja, ALLE huidige HCCnet ADSL gebruikers komen in aanmerking voor de actie; dwz de eerste 6 maanden voor 24,95, daarna ALTIJD 29,95.

Echter kleine nadeel, hij vertelde mij dat de aanvraag wel even kon duren, aangezien ze ontzettend veel aanvragen binnen hebben gekregen, en die vanzelfsprekend eerst moeten worden verwerkt.
Verder heb je, als je van HCCnet (by KPN) overstapt naar HCCnet (by Bbned), een downtime van enige uren.

[ Voor 35% gewijzigd door Yellowneck op 09-02-2005 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 21:30
Weet iemand ook al of je een nieuwe splitter nodig hebt of dat de oude van mxstream voldoet?

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Oude voldoet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
tja nu is de actiepagina voor de 4e keer veranderd!

vandaag heb ik nog niks gehoord van hcc. wanneer hebben jullie je fax gezonden? ik had dat al de 07-02-05 gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

YellowNeck schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:23:
Kga vanavond ook maar eens overstappen van HCCNet Lite naar Pro2.

Speedlinq 3072/1024 helaas hier niet beschikbaar, is namelijk connected by BabyXL, heeft dacht ik niet zo'n erg grote landelijke dekking.
Ik heb het Speedlinq forum nu voor de helft doorgelezen en heb het idee dat de kwaliteit van de verbinding ok is, maar dat de helpdesk nog regelmatig problemen geeft. Als ik zo kijk naar dit abo dan is het zeerzeker de moeite waard om daar naar over te stappen. Iemand een andere mening?

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
ik heb voor iemand speedlinq aangesloten, helaas krijgt het modem geen ip toegewezen.
op dit moment is de helpdesk niet te bereiken binnen 10 minuten = 7 euro!!! (zonder dat ik er iets aan kan doen dat de verbinding het niet doet).

het modem fluit/sist (doen ze allemaal!).
je krijgt geen handleiding bij het modem, maar als je ff zoekt op GoT dan vindt he deze wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Mr.Nobody op 09-02-2005 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
YellowNeck schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:33:
Ik vroeg of ik, als huidige HCCnet ADSL Lite gebruiker, gewoon mee kon participeren aan de Pro2 actie.
En ja, ALLE huidige HCCnet ADSL gebruikers komen in aanmerking voor de actie; dwz de eerste 6 maanden voor 24,95, daarna ALTIJD 29,95.

Echter kleine nadeel, hij vertelde mij dat de aanvraag wel even kon duren, aangezien ze ontzettend veel aanvragen binnen hebben gekregen, en die vanzelfsprekend eerst moeten worden verwerkt.
Verder heb je, als je van HCCnet (by KPN) overstapt naar HCCnet (by Bbned), een downtime van enige uren.
Ok, overstappen kan dus gewoon met korting, alleen het duurt blijkbaar ff. Zit je dus alleen nog met het jaarcontract bij KPN dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Mr.Nobody schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:10:
ik heb voor iemand speedlinq aangesloten, helaas krijgt het modem geen ip toegewezen.
op dit moment is de helpdesk niet te bereiken binnen 10 minuten = 7 euro!!! (zonder dat ik er iets aan kan doen dat de verbinding het niet doet).

het modem fluit/sist (doen ze allemaal!).
je krijgt geen handleiding bij het modem, maar als je ff zoekt op GoT dan vindt he deze wel.
Ik heb hier nog een oude speedtouch home staan, welke ik nog steeds gebruik. Volgens mij kan ik die ook wel gebruiken. Alleen die prijs voor de helpdesk idd...

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
TheFruitNerd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:56:
[...]

Ik heb hier nog een oude speedtouch home staan, welke ik nog steeds gebruik. Volgens mij kan ik die ook wel gebruiken. Alleen die prijs voor de helpdesk idd...
De speedtouch home is idd gewoon te gebruiken met Pro2 (hij is alleen niet meer met de home naar pro tweak als router te gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Milly schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:31:
[...]

Ok, overstappen kan dus gewoon met korting, alleen het duurt blijkbaar ff. Zit je dus alleen nog met het jaarcontract bij KPN dus?
als je langer dan een jaar adsl hebt dan mag je bij de kpn per maand opzeggen. (check kpn site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Milly schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:31:
[...]

Uh, bedoel je dat je nu bij KPN zit, en je wilt graag naar Bbned, maar dat je dan nog een contract van een jaar hebt lopen bij KPN?
Dus wanneer je besluit om daadwerkelijk over te stappen, je nog de gehele abonnement van het jaar 2005 moet voldoen aan KPN?

Ik heb even gebeld naar de helpdesk, en hij wist het allemaal niet zeker. Hij zei letterlijk dat hij het allemaal heel vaag vond.
Maar hij zei dus dat, zover hij wist, je gewoon probleemloos per direct van Hccnet KPN ADSL naar Hccnet Bbned ADSL zónder verplichtingen aan KPN mbt het ADSL abonnement jaar 2005, over kon stappen, je hoeft de overige maanden van 2005 niet te voldoen aan KPN.

[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 09-02-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104312

Wanneer je overstapt van Lite naar een Pro 2 abo blijvenje dan je eigen email adressen behouden ?
en waarom werkt het pro 2 abo niet met een getweakte speedtouch home ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

(*@#&@#)*!@#() Schijt zooi.
Heb, nadat ik de HCCnet helpdesk belde over de verplichtingen tegenover KPN bij het overstappen naar Bbned, ook maar eens de KPN helpdesk gebeld, aangezien Hccnet het allemaal maar vaag vond en niet zeker wist.

KPN heeft alles duidelijk beter op een rij. De medewerkster daar heeft het 2x nagevraagd en ze zei dus.
Wanneer je overstapt van KPN naar een ander netwerk, in dit geval Bbned, moet je gewoon het abonnement van KPN doorbetalen tot aan het einde van het jaarcontract

Verder vroeg ik of dit ook van toepassing was wanneer je bij dezelfde Provider bleef, hccnet, maar ook in dit geval moet je aan KPN het hele contractjaar voldoen.

Kga nu maar eens uitzoeken wanneer mijn jaarcontract ten einde loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Anoniem: 104312 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:55:
(...)
en waarom werkt het pro 2 abo niet met een getweakte speedtouch home ??
Omdat bbned bridge gebruikt (KPN gebruikt ppp), dit kan door de st home niet worden gedeeld, de pc die achter het modem hangt krijgt van bbned een ip uitgedeeld.
YellowNeck schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:02:(...)Wanneer je overstapt van KPN naar een ander netwerk, in dit geval Bbned, moet je gewoon het abonnement van KPN doorbetalen tot aan het einde van het jaarcontract(...)[/b]
Is dit ook na het eerste jaar? (na 1 jaar gaat het bij KPN toch over in maanden?)

[ Voor 35% gewijzigd door Lex_brugman op 09-02-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Ik heb tegen de medewerkster van KPN gezegd dat ik sinds 2002 een gebruiker ben van ADSL van KPN met als provider HCCNet, dus ja...volgens KPN ook na 1 jaar...

Maareh,
Ik heb zojuist HCCnet weer gebeld. Kreeg nu een andere gast aan de lijn. Die zei dat je WEL weer gewoon probleemloos kon overstappen. Aangezien het om een "upgrade"-mutatie gaat binnen HCCnet.
Verder zei hij dat ik NIET bij KPN een contract heb, maar bij HCCnet een contract heb, en dus dat je aan de voorwaarden van hccnet moet houden en niet van KPN.
En in dat contract van HCCnet staat dat je abonnement automatisch 12 maanden wordt verlengt, met een opzegtermijn van 1 maand. Aangezien het een zogenaamde Upgrademutatie is binnendezelfde provider (dus abonnement loopt gewoon door bij hun, je gaat immers niet naar bijv. Xs4all) "vervallen" deze voorwaarden

Nouja, beste wat ik kan doen is de kat uit boom kijken....

[ Voor 33% gewijzigd door Yellowneck op 09-02-2005 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Lex_brugman schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:04:
Omdat bbned bridge gebruikt (KPN gebruikt ppp), dit kan door de st home niet worden gedeeld, de pc die achter het modem hangt krijgt van bbned een ip uitgedeeld.
Je kan zo'n Home zelfs als hij getweakt is altijd nog als Bridge gebruiken, maar dan heb je dus inderdaad nog een extra router nodig :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
Woei, ik heb ADSL XL aangevraagd via Tiscali netwerk bij HCCnet....

Same price, geen pro2 (wat ik echt niet vertrouw) en same price als wat we nu betalen voor Basis.

Ik heb het geluk dat mijn ouders betalen en die gaan niet akkoord met een prijsverhoging :P.

Ik report mijn migratiebevindingen wel als dat nog nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Laatst online: 16-05 16:12

RC2

Resistance is futile

Bah wat een naaistreek van KPN. Lallalala we verhogen de snelheid kijk wat zijn we leuk en oh ja omdat we nu meer leveren verhogen we ook de prijs. Bekijk het maar...ik ga mooi overstappen binnen hccnet. Weet nog niet of ik nu naar tiscali zal gaan of bbned. Beide geen ervaring mee en wil vooral een stabiele verbinding en een redelijke snelheid (wat we hebben/hadden voor de kpnupgrade was netjes).

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

minze schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:32:
Woei, ik heb ADSL XL aangevraagd via Tiscali netwerk bij HCCnet....

Same price, geen pro2 (wat ik echt niet vertrouw) en same price als wat we nu betalen voor Basis.

Ik heb het geluk dat mijn ouders betalen en die gaan niet akkoord met een prijsverhoging :P.

Ik report mijn migratiebevindingen wel als dat nog nodig is.
Ja, laat maar horen of je ook nog het hele jaarcontract aan KPN moet voldoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135532

Ben er ook vrijwel zeker van dat ik overstap van mijn adls Basis (KPN) naar adsl pro2 (BBet).

Het enige waar ik nog mee zit is of mijn wireless modem/router overweg kan met pro2, het betreft een SMC 7804WBRA. Ik weet dat deze maximaal 8MB down en 1MB up kan.
Moet een modem nog aan andere eisen voldoen om met pro2 overweg te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136636

Dit komt van de KPN-site:

"de minimale contractsduur van uw KPN ADSL-aansluiting is 1 jaar, vanaf de datum dat ADSL bedrijfsklaar aan u is geleverd. Daarna is ADSL van KPN maandelijks opzegbaar, met een opzegtermijn van 30 dagen."

Dat lijkt me duidelijk genoeg toch? :)

Ik heb ook nog een vraag: de postcode check bij BBNed geeft dat ik 3.545 meter van hun centrale verwijderd ben. En dat de snelheid 512/256 is als de afstand groter dan 3 km is.
Hier wordt bij HCC nergens over gerept :(
Is het voor mij dus onverstandig om over te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
om dat jaar contract ff uit de wereld te helpen:
Voor het opzeggen van de ADSL aansluiting neemt u contact op met uw Internet Service Provider.

Bij het opzeggen van uw ADSL-abonnement blijft uw telefoonabonnement behouden.

Let op: de minimale contractsduur van uw KPN ADSL-aansluiting is 1 jaar, vanaf de datum dat ADSL bedrijfsklaar aan u is geleverd. Daarna is ADSL van KPN maandelijks opzegbaar, met een opzegtermijn van 30 dagen.
http://www.kpn.com/kpn/show/id=285170/sc=06b05e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Phew...gelukkig.

Stelletje pennenlikkers praten allemaal langs elkaar heen. Heb vandaag wel 20 minuten aan KPN helpdesk als aan HCCnet helpdesk gebeld....
Van Pro naar KPN?
Kan ik een ADSL Pro abonnement over laten zetten naar ADSL Start, Lite, Basis of Plus?
Het overzetten van een ADSL Pro aansluiting naar Start, Lite, Basis of Plus is helaas niet mogelijk.

Het is mogelijk om uw huidige ADSL Start, Lite, Basis of Plus aansluiting op te zeggen en een ADSL Pro aan te vragen. Let wel op dat de contracttermijn van 1 jaar verstreken is voor u uw aansluiting kunt beëindigen. Bij deze omzetting is het onvermijdelijk om enige tijd zonder Internetaansluiting te zitten. KPN Telecom heeft namelijk enige weken nodig voordat de ADSL aansluiting volledig is afgesloten. Pas daarna kan de aanleg van ADSL Pro gestart worden.

Om te voorkomen dat u enige tijd geen Internetaansluiting heeft is het mogelijk een nieuwe KPN telefoonlijn aan te vragen. Dit regelt u zelf met KPN en u betaalt de eenmalige aansluitkosten. Nadat uw nieuwe telefoonlijn is opgeleverd kunt u hcc!net ADSL Pro aanvragen, zonder linesharing op deze nieuwe telefoonlijn. Stuur bij de aanvraag een kopie van het KPN contract mee. Na ongeveer 2 weken worden de telefoniediensten op de nieuwe telefoonlijn weer afgesloten en wordt alleen ADSL Pro geactiveerd. Op het moment dat de ADSL Pro aansluiting wordt opgeleverd, kunt u ADSL van KPN Telecom opzeggen, waarbij u wel de telefoniediensten op deze lijn dient te behouden. Let er op dat de opzegging per kalendermaand verloopt. Nadat ADSL van KPN Telecom is afgesloten blijft u telefoneren over de gewone telefoonlijn en heeft u ADSL Pro 8 (zonder telefoniediensten) via de nieuwe aansluiting.

Bron: FAQ Hccnet Item 141
Dus wanneer ik muteer van HCCnet Lite naar HCCnet Pro2, moet ik zelf de KPN ADSL abonnement beeindigen? Gaat dit niet automatisch? Hoe hebben jullie (degenen die al bij HCCnet ADSL zaten maar nu HCCnet ADSL Pro2 aangevraagd hebben) het gedaan?

[ Voor 93% gewijzigd door Yellowneck op 09-02-2005 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Maar dan heb je het over de voorwaarden van KPN. Hier gaat het om de voorwaarden van HCC. Laten nou juist die voorwaarden afgelopen oktober stilzwijgend gewijzigd zijn in een jaarcontract. Iedereen die op dit moment een ADSL abo bij HCCNet heeft lopen, moet elke keer een jaar uitzingen met een maand opzegtermijn. Dus als je nu een abo neemt en over uiterlijk 10,5 maand niet aangeeft dat je er vanaf wilt, zit je er nog een jaar aanvast...

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:22
Ik heb de mail ook is doorgelezen en heb ook ADSL Basis HCCnet en vind het erg belachelijk. Ben ook van plan om het XL pakket te nemen want we worden gewoon genaaid. Snap niet dat KPN dat niet inziet ofzo. Tenzij het netwerk van Tiscali of BBned niet werkt of erg slecht is, kan ik geen rede verzinnen dat je niet moet overstappen.

Ben overigens erg telleur gesteld in HCCnet om als enige meer geld te gaan vragen. Ik vind dat je daar rekening mee had moeten houden want ze waren als enige onder de 50 euro met zo'n pakket en nu gaan ze klanten afschikken. Als Tiscali of BBned een slecht netwerk hebben (wil zowiezo Tiscali maar heb van horen zeggen dat het lang niet zo betrouwbaar is als KPN) dan stop ik het contract en ga ik wel verder bij BBned ofzo. Die bieden veel goedkopere abbo's aan met meer snelheid + bv wel een goede usenetserver.

Vind het echt een *** streek. Probleem is dat me vader en ik alles 50-50 delen en we willen beide niet meer betalen. Alleen de pakketten van Tiscali bieden nog enige compensatie maar bij de andere ga ik er gewoon op achteruit met de downloadsnelheid: iets wat ik dus niet wil.
TheFruitNerd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:14:
[...]

Maar dan heb je het over de voorwaarden van KPN. Hier gaat het om de voorwaarden van HCC. Laten nou juist die voorwaarden afgelopen oktober stilzwijgend gewijzigd zijn in een jaarcontract. Iedereen die op dit moment een ADSL abo bij HCCNet heeft lopen, moet elke keer een jaar uitzingen met een maand opzegtermijn. Dus als je nu een abo neemt en over uiterlijk 10,5 maand niet aangeeft dat je er vanaf wilt, zit je er nog een jaar aanvast...
Er staat anders nix in volgens mij over meer betalen voor een betere service. Ik was tevreden met mijn oude abbo. Meer snelheid voor hetzelfde geld mag nog wel (ik wil maandelijks niet meer dan 25 euro kwijt zijn) maar meer snelheid voor meer geld doe ik niet. Staat volgens mij nix in over het contract dus lijkt mij dat contractbreuk en mag ik het contract ontbinden wanneer ik dat wil.

[ Voor 31% gewijzigd door Robkazoe op 09-02-2005 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Robkazoe schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:17:

Er staat anders nix in volgens mij over meer betalen voor een betere service. Ik was tevreden met mijn oude abbo. Meer snelheid voor hetzelfde geld mag nog wel (ik wil maandelijks niet meer dan 25 euro kwijt zijn) maar meer snelheid voor meer geld doe ik niet. Staat volgens mij nix in over het contract dus lijkt mij dat contractbreuk en mag ik het contract ontbinden wanneer ik dat wil.
Dat klopt ook, omdat HCCNet de prijs van het basic abo veranderd, mag je het contract ontbinden. Maar als je besluit dit abo te houden, of een ander abo van HCCNet neemt, dan ben je dus wel aan die 12 maanden termijn gebonden. Het is zelfs zo, dat op het moment dat je verhuist, en je neemt het abo niet mee, je de rest van de maanden af moet kopen.

Ik vraag me nu eigenlijk al de hele tijd af, waarom HCCNet deze voorwaarden neer heeft gezet. Bij veel andere providers kan je wel gewoon maandelijks opzeggen (na het eerste jaar). Waarom moet dit bij HCCNet anders. Ze zijn er toch juist voor de computerende consument? Of zie ik dat verkeerd?

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik heb het ook aangevraagd (pro2) Het modem kost ook maar 34,95. Dit staat niet op de frontpage.
edit:

het staat er wel, alleen die tabel is gewoon scheef. stom zeg..

[ Voor 30% gewijzigd door DaOverclocker op 09-02-2005 23:48 ]

systeem specs

• Mr.Nobody
  • Niet online
eerder stond er 84,95. het leek net alsof dit bij het draadloos modem hoorde (aangezien die het duurste is) en alle andere keuzes gratis waren. toen ik bevestigde stond er op die pagina dat het modem gratis was.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
Robkazoe schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:17:

[ ]

Ben overigens erg telleur gesteld in HCCnet om als enige meer geld te gaan vragen. Ik vind dat je daar rekening mee had moeten houden want ze waren als enige onder de 50 euro met zo'n pakket en nu gaan ze klanten afschikken. Als Tiscali of BBned een slecht netwerk hebben (wil zowiezo Tiscali maar heb van horen zeggen dat het lang niet zo betrouwbaar is als KPN) dan stop ik het contract en ga ik wel verder bij BBned ofzo. Die bieden veel goedkopere abbo's aan met meer snelheid + bv wel een goede usenetserver.
BBned heeft helemaal geen usenetserver waarschijnlijk. Je kan ook niet een abonnement nemen "bij BBned" zegmaar. Abonnement bij HCCnet aangesloten via het hetwerk "van BBned".

Houdt wel de Telco (dus dsl-netwerk leverancier) en de Internet Service Provider uit elkaar. Telco (KPN, BBned, Tiscali etc) leveren verbinding tussen jou en je ISP (bestelbaar bij je ISP) en je ISP levert de extra diensten waaronder usenet een onderdeel kan zijn. De Telco levert de koppeling tussen jou thuis (vanaf je modem) tot aan het netwerk van de ISP.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 10-02-2005 00:19 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Mr.Nobody
  • Niet online
hier nog de voorwaarden waar ik mee akkoord ben gegaan en gelijk een e-mail verzonden heb, aangezien die 75 euro aansluitkosten niet klopt:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.aeilkema/hccpro2voorwaarden.jpg

de actievoorwaarden op de actie pagina waren alsvolgt:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.aeilkema/hccpro2voorwaarden2.jpg

zoals je ziet is het modem hier niet gratis, maar het is niet duidelijk waar de prijs bij hoort, waarschijnlijk bij het duurste modem zou je denken :?

• Area53
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 21:29

Area53

I'am lost in space!!

Mr.Nobody schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 00:26:
zoals je ziet is het modem hier niet gratis, maar het is niet duidelijk waar de prijs bij hoort, waarschijnlijk bij het duurste modem zou je denken :?
Dit vond ik op de hcc actie pagina:
Als u kiest voor een ethernetmodem (1 poort) betaalt voor €34,50 i.p.v. €69,-

De prijs die jij noemt is het duurste modem min de korting van €34,50

en ik baal ook van KPN & HCC met hun mooie actie :r :r

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 09:46
Pfff, Ik wil ook overgaan stappen van Basis naar L (tiscali), maar ik wacht wel even totdat er iemand is die de juiste informatie heb want dit schiet niet op met KPN en HCC.

Wat ik wel doe is iig zelf een 510 ergens anders bestellen want bij hcc betaal je daar 30 euro meer voor dan dat je het zelf besteld. Die helpdesk gast zei dat de 510 ook op Tiscali kon, dus dat zou geen probleem moeten zijn :)

Mario Kart FC 1590-4774-1019

• Mr.Nobody
  • Niet online
Area53 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 00:38:
[...]

Dit vond ik op de hcc actie pagina:
Als u kiest voor een ethernetmodem (1 poort) betaalt voor €34,50 i.p.v. €69,-

De prijs die jij noemt is het duurste modem min de korting van €34,50

en ik baal ook van KPN & HCC met hun mooie actie :r :r
kijk eens naar mijn screendump.
volgens de 1e (mijn orderbevestiging) is het modem gratis, aanlsuitkosten 75 euro.
volgens de 2e screendump, de actiepagina, zijn de aansluitkosten gratis, de kosten voor het modem zijn niet duidelijk.

Mr.Nobody schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 07:41:
[...]

kijk eens naar mijn screendump.
volgens de 1e (mijn orderbevestiging) is het modem gratis, aanlsuitkosten 75 euro.
volgens de 2e screendump, de actiepagina, zijn de aansluitkosten gratis, de kosten voor het modem zijn niet duidelijk.
Wat vreemd :?
Want bij mijn aanvraag stond er toch echt:
Abonnement / Pakket informatie:

Maandelijkse kosten:
Abonnement: ADSL Pro2
Prijs: ACTIE: De eerste zes maanden voor €24,95 per maand, daarna €29,95 per maand.
Linesharing: Met linesharing (geen extra kosten)

Eenmalige kosten:
Aansluitkosten: De aansluitkosten voor deze overstap bedragen eenmalig €75,-. ACTIE: De aansluitkosten worden volledig vergoed
Modem: ACTIE: analoog Ethernet modem (€ 34,50, normaal €69,-) U krijgt 50% korting op het bestelde modem.
Monteur: Doe-het-zelf (geen extra kosten)

Anoniem: 136685

Ik kreeg een e-mail van HCCnet dat mijn KPN ADSL basic verhoogd is naar Euro 53,-, voorheen ongeveer Euro 47,--. Volgens mij is dat een contacts wijziging, dat ik kan opzeggen zodra het van toepssing is. Wettelijk kun opzeggen op het moment dat de voorwaarden wijzigen, ook al is het een verbetering. Dus ook bij een down of upload snelheids wijziging.

Dus als je wilt overstappen van KPN naar BBned dan is dit het moment zonder al die contactuele verplichtingen na te hoeven komen.

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Anoniem: 136685 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 12:03:
Ik kreeg een e-mail van HCCnet dat mijn KPN ADSL basic verhoogd is naar Euro 53,-, voorheen ongeveer Euro 47,--. Volgens mij is dat een contacts wijziging, dat ik kan opzeggen zodra het van toepssing is. Wettelijk kun opzeggen op het moment dat de voorwaarden wijzigen, ook al is het een verbetering. Dus ook bij een down of upload snelheids wijziging.

Dus als je wilt overstappen van KPN naar BBned dan is dit het moment zonder al die contactuele verplichtingen na te hoeven komen.
Ja daar hebben we hierboven ook flink over lopen discussieren. Maar dat is tegelijk ook niet echt het probleem, want als de prijs wordt verhoogd mag je je contract ontbinden. Als je het doorleest zul je zien dat hier al een aantal mogelijkheden voor hebben aangedragen.

[ Voor 7% gewijzigd door TheFruitNerd op 10-02-2005 13:50 ]

- B.L.A.A.T. -

• Milly
  • Niet online
Tjonge, het verandert daar wel met het uur op hhcnet.nl :P

Nu krijg ik deze tekst te zien bij een aanvraag om over te stappen van Basis naar Pro2:
Aanvraag hcc!net ADSL Pro2
Let op: Wij zijn blij dat u wilt overstappen naar hcc!net ADSL Pro2

Contractueel is deze overstap voor u geen probleem. U heeft reeds langer dan 1 jaar ADSL van hcc!net. Bij een aanvraag zal hcc!net uw huidige ADSL-abonnement bij KPN beëindigen.

Met uw nieuwe ADSL-aansluiting gaat een nieuwe jaarcontract in. De hcc!net diensten, zoals e-mailadressen, blijven behouden.

Kies volgende om door te gaan met uw aanvraag.
En in de FAQ staat nu dit erbij:
Ik heb nu Start of Basis en ik heb gezien dat de prijzen verhoogd worden? Kan ik nu opzeggen? Zo ja, wordt dan automatisch ook het ADSL-abonnement bij KPN opgezegd?

Ja, u bent gerechtigd om per direct op te zeggen. Het KPN-gedeelte van uw ADSL-abonnement wordt niet automatisch opgezegd. Indien u in het eerste jaar van uw contract zit, ontvangt u van KPN een slotnota voor de resterende maanden. Na het eerste jaar kunt u per maand uw ADSL-abonnement opzeggen en ontvangt u dus geen slotnota voor het KPN-gedeelte.
Ik heb nu Start of Basis en ik heb gezien dat de prijzen verhoogd worden? Kan ik nu overstappen naar een ander ADSL-abonnement van hcc!net? Zo ja, wat zijn dan de kosten als ik overstap?

Ja, het is mogelijk om over te stappen naar een ADSL-abonnement op het netwerk van Tiscali of bbned. De postcode check geeft aan welk netwerk er voor uw adres beschikbaar is. Op onze productpagina’s vindt u informatie over de kosten voor het overstappen naar een ander netwerk.
Dus.... ik kan overstappen van Basis naar Pro2, ik krijg korting op het modem, en de aansluitkosten zijn gratis, én ik hoef geen resterend bedrag aan KPN te betalen.

Nou, dat lijkt me nu duidelijk. Tot de teksten op hccnet.nl weer veranderen natuurlijk ;)

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Allemaal stukkie duidelijker geworden..
Ook bij mij staat er nu op ors.hccnet.nl dat het voor mij geen probleem is om over te stappen van Lite naar Pro2 :D

[ Voor 51% gewijzigd door Yellowneck op 10-02-2005 15:20 ]

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:22
bjck schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 00:17:
[...]

BBned heeft helemaal geen usenetserver waarschijnlijk. Je kan ook niet een abonnement nemen "bij BBned" zegmaar. Abonnement bij HCCnet aangesloten via het hetwerk "van BBned".

Houdt wel de Telco (dus dsl-netwerk leverancier) en de Internet Service Provider uit elkaar. Telco (KPN, BBned, Tiscali etc) leveren verbinding tussen jou en je ISP (bestelbaar bij je ISP) en je ISP levert de extra diensten waaronder usenet een onderdeel kan zijn. De Telco levert de koppeling tussen jou thuis (vanaf je modem) tot aan het netwerk van de ISP.
Dat snap ik wel maar BBned levert aan onder andere Demon was weer wel een goede usenet server hebben om maar is wat op te noemen.

Anoniem: 18899

Nee , Bbned levert helemaal geen usenettoegang (is alleen maar de carrier/telco). De adsl-provider (ISP) zorgt zelf voor usenettoegang ofwel door zelf een server in de lucht te brengen ofwel door usenettoegang service ergens in te kopen. In het geval van demon word gebruik gemaakt van Supernews.

Snappie ???? (niet de krokodil)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 18899 op 10-02-2005 16:20 ]

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 09:46
Aanvraag hcc!net ADSL L
Let op: Wij zijn blij dat u wilt overstappen naar hcc!net ADSL L

Contractueel is deze overstap voor u geen probleem. U heeft reeds langer dan 1 jaar ADSL van hcc!net. Bij een aanvraag zal hcc!net uw huidige ADSL-abonnement bij KPN beëindigen.

Met uw nieuwe ADSL-aansluiting gaat een nieuwe jaarcontract in. De hcc!net diensten, zoals e-mailadressen, blijven behouden.

Kies volgende om door te gaan met uw aanvraag.
Ik hoef dus niets zelf te regelen met KPN zie ik :) Ook weer mooi. Nu alleen hopen dat de speedtouch home/pro compatible is met tiscali :)

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Anoniem: 136722

Nu wil ik alleen nog graag weten met wat voor usenet-server je te maken krijgt als je overstapt op BBned pro2 --> gewoon die van HCC???

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 136722 op 10-02-2005 17:52 ]

• RC2
  • Laatst online: 16-05 16:12

RC2

Resistance is futile

Wie heeft er al een thread gevonden voor het vergelijk tussen het bbned netwerk en het tiscali netwerk. Want daar zoeken we toch allemaal naar. Iedereen kan nu overstappen zonder gezeur (HCCnet veranderd de voorwaarden en daar gaan we niet mee akoord of we hebben een oud contract en kunnen per maand opzeggen) dus komen we bij Tiscali L of XL of bbned pro2...welk netwerk is nu beter?

Who wants to life forever anyway...

• Mr.Nobody
  • Niet online
nou nou :( :
Doke Pelleboer, directeur van Xs4all, wil dit wel en trekt de argumentatie van Cas Internet in twijfel. "Bij ons is niets bekend over hogere tarieven voor de fia-lijnen. Dat lijkt me dus een lulverhaal. Wij gaan de prijzen dus ook niet verhogen", aldus Pelleboer in een reactie tegenover Webwereld.
bron: webwereld.nl -> http://www.webwereld.nl/nieuws/20763.phtml

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Anoniem: 136722 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:51:
Nu wil ik alleen nog graag weten met wat voor usenet-server je te maken krijgt als je overstapt op BBned pro2 --> gewoon die van HCC???
RC2 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:53:
Wie heeft er al een thread gevonden voor het vergelijk tussen het bbned netwerk en het tiscali netwerk. Want daar zoeken we toch allemaal naar. Iedereen kan nu overstappen zonder gezeur (HCCnet veranderd de voorwaarden en daar gaan we niet mee akoord of we hebben een oud contract en kunnen per maand opzeggen) dus komen we bij Tiscali L of XL of bbned pro2...welk netwerk is nu beter?
www.speedsuite.net ? Zoek gewoon een provider die ook internet aanbied via Bbned, en kijk dan vervolgens hoe deze in jouw postcode presteert, mits er gebruikers zijn in jouw stad met het desbetreffende abonnement

[ Voor 36% gewijzigd door Yellowneck op 10-02-2005 17:58 ]

Anoniem: 71133

Ik heb dus ook de aanvraag doorgeklikt en ben tot dusver ook accoord gegaan met de overstap, alleen de brief nog op de bus doen.

nu heb ik zelf ook nog een vraag:

- is het bij BBned ook zo dat er snelheidsupgrade's zullen plaatsvinden of is dit alleen bij het KPN netwerk gebruikelijk

iemand :)

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

We zijn geen helderzienden, maar Bbned zal vast wel eens weer een snelheidverhoging invoeren, tenminste dat hebben ze in het verleden wel gedaan, net zoals KPN.

Bron: Bbned Snelheidsverhoging 2003

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 23:52
Die mail van Minze was totaal niet goed beantwoord, ik heb het topic nog afgezocht maar kon niet vinden dat hij NOG een mail had gestuurd, volgensmij niet.

Toch zit ik nog met een vraag, ik ben al een tijd lang tevreden klant maar toch lijkt mij het pro2 abbo ERG interessant. Dit om de prijs en omdat ik de snelheid van 3,2mbit gewoonweg niet nodig heb. Ik game veel, dus een lage ping is belangrijk. Via ADSL Basis van Hcc is dit tot nu toe altijd goed geweest. Maar zal dat ook zo zijn in het netwerk van BBned, is dat dezelfde kwaliteit als die van KPN en zijn de verbindingen naar het buitenland ongeveer even snel en zal ik een even lage ping houden. Hopenlijk weet iemand een antwoord anders zal ik even een mailtje proberen te sturen naar HCCnet.

Dus:
Is het netwerk van BBned kwalitatief even goed als die van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Laatst online: 21-05 17:15
en als toevoeging voor hierboven: hoe is het netwerk van tiscali ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Wat ik uit andere topics kan opmaken:
Tiscali levert op het BabyXl netwerk, dit netwerk is kwa ping tijden even goed als kpn (~12ms). In een topic uit 2003 komt naar voren dat tiscalie een overboeking heeft van 1:1(wat eigenlijk onmogelijk lijkt)schijnt te hebben, andere providers hebben 1:25/1:40. (afhanelijk van het netwerk). Of dit nu nog zo is weet ik niet, en volgens mij maakt het in de praktijk niks uit.

BBned netwerk heeft een iets hogere ping (~17ms). Dit is niet echt significant hoger, hier merk je dus niks van, pas bij een ping van 60ms gaat een ervaren online gamer mischien iets merken.

En kwa downtijden maken de netwerken elkaar ook niet zoveel verschil. Ik zou gewoon kijken naar de prijs, en de service die een provider leverd.
Zoek anders maar es op 'ping bbned' of 'kpn vs bbned'

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 09-05 09:55
de centrale bij mij is niet geschikt voor bbned, nu hccnet de kpn prijzen heeft verhoogd, kan ik nog niet overstappen, wel naar een andere kpn provider, maar dit kost minimaal ook 30 euro!!

waarom krijg je bij je eerste lidmaatschap zoveel korting en modems kado, terwijl als je als nieuw klant wil overstappen dit geld kost???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 23:52
DaOverclocker schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:13:
Wat ik uit andere topics kan opmaken:
Tiscali levert op het BabyXl netwerk, dit netwerk is kwa ping tijden even goed als kpn (~12ms). In een topic uit 2003 komt naar voren dat tiscalie een overboeking heeft van 1:1(wat eigenlijk onmogelijk lijkt)schijnt te hebben, andere providers hebben 1:25/1:40. (afhanelijk van het netwerk). Of dit nu nog zo is weet ik niet, en volgens mij maakt het in de praktijk niks uit.

BBned netwerk heeft een iets hogere ping (~17ms). Dit is niet echt significant hoger, hier merk je dus niks van, pas bij een ping van 60ms gaat een ervaren online gamer mischien iets merken.

En kwa downtijden maken de netwerken elkaar ook niet zoveel verschil. Ik zou gewoon kijken naar de prijs, en de service die een provider leverd.
Zoek anders maar es op 'ping bbned' of 'kpn vs bbned'
Bij kpn heb ik via Uitvoeren in windows een ping naar nu.nl van 9ms. Dit vind ik dus wel goed. Ik vraag me dus af of BBned even goed is. Is het echt bijna 2x hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Over de kosten van de KPN kreeg ik 2 keer de volgende mail:

Geachte heer/mevrouw

Hartelijk dank voor uw e-mail.

KPN houdt u wel aan uw jaarcontract deze loopt tot 1-12-05. Dit betekent
dat wanneer u nu overstapt u wel tot 1-12-05 abonnementskosten aan KPN
betaald.

Desirée Offerman
Administratieve helpdesk hcc!net

Bovenstaande betekent dus dat je bij overstappen naar PRO 2 van BB-NED aan dubbelle kosten vastzit.

Omdat er volgens mij een prijzenslag gaat komen door de Telco's (telefooon, TV en internet in één) wacht ik af om in totaal goedkoper uit te zijn na 01-12-2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
boomsma schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 13:29:
Over de kosten van de KPN kreeg ik 2 keer de volgende mail:

Geachte heer/mevrouw

Hartelijk dank voor uw e-mail.

KPN houdt u wel aan uw jaarcontract deze loopt tot 1-12-05. Dit betekent
dat wanneer u nu overstapt u wel tot 1-12-05 abonnementskosten aan KPN
betaald.

Desirée Offerman
Administratieve helpdesk hcc!net

Bovenstaande betekent dus dat je bij overstappen naar PRO 2 van BB-NED aan dubbelle kosten vastzit.

Omdat er volgens mij een prijzenslag gaat komen door de Telco's (telefooon, TV en internet in één) wacht ik af om in totaal goedkoper uit te zijn na 01-12-2005
Maar jij zit dan nog in je 1e jaar of niet?

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste