[ADSL] HCCnet Pro 2 abo (KPN vs. BBned)

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 3.336 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 23:13
Hallo,

Ik heb nu al 2,5 jaar naar volle tevredenheid een kpn adsl basic aansluiting via HCCnet. Nu komt HCCnet echter met een nieuwe abonnementsvorm via het netwerk van BBned. Dit is zeer aantrekkelijk, een 2048/1024 lijntje voor ong. de helft van de prijs van het ADSL basic variantje hier op (29,95 na de actieperiode p/m). Snel overstappen wordt mogelijk gemaakt door HCCnet melden ze. (http://www.hccnet.nl/hccn...showPagina&pagina_id=1172)

Ik heb hier echter enkele vraagjes over...

1. Wat is het kwaliteitsverschil tussen het netwerk van BBned en het netwerk van KPN. Ik heb bij KPN nog nooit grote problemen gehad, altijd goede snelheden, een lage ping, het is gewoon goed dus. Ik ben benieuwd hoe dit bij BBned is.

2. Kan ik mijn huidige splitter van KPN houden en blijven gebruiken? (dus alleen het modem veranderen).

Dit was het eigenlijk wel, verder zou ik graag gewoon ervaringen met BBned horen.

Edit: Ze hebben ook de prijs van het Pro8 abonnement aanzienlijk verlaagd! Lijkt op het versterken van de concurrentiepositie, ook omdat ze erbij vermelden dat je HCC basis abo nodig hebt a €10,-- per jaar wat eerder nooit was... (alleen met C!T)

[ Voor 14% gewijzigd door Miezie op 20-12-2004 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125863

Ik had dit ook al gezien :) Leek me erg interessant.. Hoewel ik me al voor Speedlinq had aangemeld (eerste week), had ik dat wel willen annuleren (zit nu ook bij Hccnet)..

Maar wat bleek, geen BBNED hier.. Alleen via Bitstream.. Zonde :(

En als antwoord op 1 van je vragen, nou ja, half dan.. Je modem hoef je volgens mij niet echt te vervangen. Zo'n speedtouch 510 werkt ook bij BBNED als ik me niet vergis (aannemend dat je dat modem hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
Anoniem: 125863 schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:38:
En als antwoord op 1 van je vragen, nou ja, half dan.. Je modem hoef je volgens mij niet echt te vervangen. Zo'n speedtouch 510 werkt ook bij BBNED als ik me niet vergis (aannemend dat je dat modem hebt)
Ik heb nog de oude speedtouch home uit de goede oude 512kbit downstream tijd :) dus dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
leuke aanbieding, alleen ik weet dat ik over 1,5 jaar moet verhuizen:

Eenmalige prijzen...................................KPN..........BBned ...hcc!net
Verhuizing bestaande ADSL-aansluiting: € 34,03.....€ 208,25...€ 16,00

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 07:55
Hmm, interresant.

Ik heb ook het Basis HCCnet abbonement.

Ik betaal dus nu:
€ 19.40 aan HCCnet
€ 27.95 aan KPN
€ 47.35 totaal voor 2240/416 kbit/s

En bij Pro 2:

€ 29.95 aan HCCnet
€ 0.00 aan BBned
€29,95 totaal voor 2000 / 1000 kbit/s

Dus als ik het goed begrijp ben ik eigenlijk een dief van mijn eigen prtomonee als ik niet overstap? :?

Of moet ik BBned wel betalen?

Prijsoverzicht bij HCCnet

[ Voor 13% gewijzigd door KillerDream op 19-12-2004 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
zou de datateller van hccnet bij bbned ook kapot zijn? (komma staar nl 1 positie fout :) )
ander zou ik wel eens in de problemen kunnen komen.

hoe zit het nu eigenlijk met en abbo? ik heb al een paar jaar adsl basis via hcc en kpn, moet ik nu nog rekening houden met mijn contract bij kpn? of is die per maand opzegbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
Mr.Nobody schreef op zondag 19 december 2004 @ 23:05:hoe zit het nu eigenlijk met en abbo? ik heb al een paar jaar adsl basis via hcc en kpn, moet ik nu nog rekening houden met mijn contract bij kpn? of is die per maand opzegbaar?
Ook een goede vraag inderdaad.
Ik denk dat het gewoon per jaar gaat. Je hebt immers een contract met KPN over je ADSL verbinding. En die zullen je er zeker aan houden omdat je naar de concurent gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ok nu snap ik er eventjes niets van.
mijn situatie is al volgt:
ik heb adsl van demon (dslexpress)
dit gaat via het netwerk van BBned, maaaaaaar
bij aansluiting van mijn dslexpress moest ik wel een abonnement bij KPN hebben die mag ik ook niet opzeggen als ik gebruik blijf maken van dslexpress.

maar wat hierboven staat, lijkt het net alsof je dus geen (bestaande) kpn aansluiting hoeft te hebben?

kan iemand dit duidelijk maken? want binnen 3 dagen moet ik het contract van KPN ondertekenen en opsturen (ik neem kpn belbudget, omdat ik gebruik wil maken van ADSL op mijn kamer, maar als ik geen kpn abo hoeft, dan is de keus snel gemaakt)

edit: je moet toch wel een kpn aansluiting hebben :'(
grr lastig als je adsl wilt zonder KPN. (niet mogelijk dus)

[ Voor 10% gewijzigd door randje op 19-12-2004 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125863

Als je al zonder spraakdienst de lijn mag gebruiken.. Zit je meestal met een soort boete.. Dus je kan in de meeste gevallen gewoon een bel-budget abo bij kpn houden.

Hccnet hanteerd verder een jaar contract. Dit moet je een maand voordat dit afloopt opzeggen (als je dit wilt). Mensen die al langer lid zijn van HCCNET kunnen dit iedere maand opzeggen (na 1jaar). Omdat zij nog lid zijn geworden onder oude voorwaarden.

[ Voor 140% gewijzigd door Anoniem: 125863 op 19-12-2004 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
volgens hccnet niet: http://www.hcchulp.nl/vraagenantwoord/vraag.cfm?id=28#
U heeft één maand opzegtermijn voor het verstrijken van het jaarcontract. Na het jaarcontract wordt het abonnement stilzwijgend met één jaar verlengd
aanvulling:

van de kpn site:
de minimale contractsduur van uw KPN ADSL-aansluiting is 1 jaar, vanaf de datum dat ADSL bedrijfsklaar aan u is geleverd. Daarna is ADSL van KPN maandelijks opzegbaar, met een opzegtermijn van 30 dagen.
m.a.w. als je bij hccnet blijft, kun je na een jaar per maand wisselen van adsl provider. binnen het jaar niet. als je bij hccnet weg wilt, moet je dat een maand voor het verlopen van je contract doen, anders verlengen ze je abbo met een jaar.

of zie ik het verkeerd :?

[ Voor 57% gewijzigd door Mr.Nobody op 20-12-2004 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Ik heb gelezen dat je wel maandelijks kan opzeggen (adsl-online.net) maar adverteren ze dat niet, anders zouden mensen veel sneller van ISP veranderen. Maar goed ikzelf zit ook bij HCCnet sinds 2001, de snelheden vind ik nu eindelijk 'waar voor je geld', maar die Pro2 abo is toch erg interressant (heeft dit te maken met de laatste 'rumors' dat kpn snelheden weer omhoog gaan volgend jaar? als de basis abo idd van 2048 naar 4mbit snelheid gaat hou ik m'n hccnet basisabo)

Zoals de pro2 infopage zegt: het wordt binnenkort erg makkelijk om over te stappen voor bestaande HCCnet/Mxstream klanten, dus wacht ik maar af. -daaraantegen lopen we dan wel die kortingen mis :+

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
Ik heb HCCnet de volgende mail gestuurd voor duidelijkheid:
Geachte heer/mevrouw,

Onlangs zag ik op hccnet.nl de nieuwe adsl variant ADSL-pro2. Ik heb enkele vragen met betrekking tot dit abonnement.

Als ik overstap, betaal ik dan migratiekosten vanwege het feit dat ik ADSL via KPN heb op het moment? Of alleen de modemkosten en het maandabonnement.

Op uw site staat dat ik een jaarcontract heb met KPN en daarna stilzwijgende verlenging met een jaar. Mijns inziens heb ik getekend voor een jaarcontract en daarna maandelijks opzegbaar. Ik hoop dat dit geen problemen opleverd, ik ben inmiddels zo'n 2,5 jaar adsl gebruiker.

Is het BBned-netwerk kwalitatief net zo goed als KPN, beter of slechter?

Welk modem krijg je als je een modem meebesteld? de speedtouch home heeft namelijk niet de mogelijkheid om te uploaden met 1 mbit.

Krijg ik een nieuw jaarcontract of blijf ik, omdat ik al langer klant ben, zitten met een maandelijks opzegbaar abonnement?

Is de Fair use policy net zo ruim als bij ADSL Basis? Dit omdat de prijs aanzienlijk lager is... Ter indicatie: ik upload maandelijks zo'n 3GB en download tussen de 5 en 15 GB p/m. Ik wil niet dat dit problemen gaat opleveren. Ik weet dat er veel extremere gebruikers zijn, maar het prijsverschil is dusdanig dat ik graag wat meer informatie over de FUP wil.

En de laatste vraag... Hoe lang duurt de migratie van KPN naar BBned als snel overstappen mogelijk gemaakt is?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.

Met vriendelijke groet,

Minze Tolsma
Ik wacht nog op antwoord... :)

Ik ben wel benieuwd naar wat voor contract ik straks krijg, jaar verlengen of maandelijks opzegbaar.. Ik denk dat eerste. Maar die vraag moet ik voor mezelf nog helder formulieren :). Mail ik ze dan wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
mooie mail _/-\o_
ik w8 de antwoorden af, had namelijk ongeveer dezelfde vragen, als het positief uitvalt ga ik naar pro8 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
DutchTSE schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:56:
mooie mail _/-\o_
ik w8 de antwoorden af, had namelijk ongeveer dezelfde vragen, als het positief uitvalt ga ik naar pro8 ;)
ze mogen van mij bij pro8 de upload ook wel naar 1mbit trekken ;)

Gelden de overstap actievoorwaarden ook voor pro8 dan? :)
(indien onbekend vraag ik dat in mijn vervolgmail ook wel ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
Erg goede mail, inderdaad.
Ik wacht ook met veel genoegen het antwoord van onze provider af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 11:24

TheFruitNerd

iets met fruit

Ook ik ben inmiddels zo'n 2,5 jaar klant van HCCNet en wacht ook met smart op hun antwoord. Zelfs al zou KPN de snelheid in januari omhoog gooien naar 4Mbit, dan zou ik over willen stappen naar het Pro 2 abo. Het is bijna de helft goedkoper! Daarnaast vind ik 2Mbit op dit moment voldoende, de hogere upload vind ik veel interessanter :)

offtopic:
Helaas gaat het lage dataverbruik voor mij niet op... Ik zit nu op zo'n 55 - 70 GB p/m. Gelukkig heb ik tot nu toe nog geen klachten gehad :)

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

pokeran schreef op zondag 19 december 2004 @ 23:15:
ok nu snap ik er eventjes niets van.
mijn situatie is al volgt:
ik heb adsl van demon (dslexpress)
dit gaat via het netwerk van BBned, maaaaaaar
bij aansluiting van mijn dslexpress moest ik wel een abonnement bij KPN hebben die mag ik ook niet opzeggen als ik gebruik blijf maken van dslexpress.

maar wat hierboven staat, lijkt het net alsof je dus geen (bestaande) kpn aansluiting hoeft te hebben?

kan iemand dit duidelijk maken? want binnen 3 dagen moet ik het contract van KPN ondertekenen en opsturen (ik neem kpn belbudget, omdat ik gebruik wil maken van ADSL op mijn kamer, maar als ik geen kpn abo hoeft, dan is de keus snel gemaakt)

edit: je moet toch wel een kpn aansluiting hebben :'(
grr lastig als je adsl wilt zonder KPN. (niet mogelijk dus)
[rml][ ADSL] KPN niet meer nodig voor ADSL ansluiting?[/rml]
Misschien interessant voor jou? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

minze schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:46:

[...]

Ik wacht nog op antwoord... :)

Ik ben wel benieuwd naar wat voor contract ik straks krijg, jaar verlengen of maandelijks opzegbaar.. Ik denk dat eerste. Maar die vraag moet ik voor mezelf nog helder formulieren :). Mail ik ze dan wel ;)
Al antwoord?

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:46

netblade

Sunrise

Aloha,

Binnenkort kan ik van mijn Zonnet family abonnement af.
En aangezien Versatel dslams heeft die geen hogere upload aan kunnen dan de 512kbit die ze nu al leveren bij hun Plus abo wil ik graag naar een abonnement met een hoge upload. Zodat als ik aan het gamen ben geen last heb van leechers die projectjes van school aan het downloaden zijn.

Hoe zit het trouwens met de pings op het bbned netwerk?
En het aantal connecties?
Aangezien versatel daar nogal wat achterstand in heeft (door de mode interleaved te gebruiken)
Een standaard ping van rond de 10 vind ik dus wel belangrijk (als ik niks aan het uploaden ben).

So if you know more, please give your information to me ;)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Een ping van 10 met wat?
In elk spel is je ping anders afhankelijk van de server, als je op een xs4all server speelt bijv. kan je ping soms wel 13 zijn bijv, maar komt vrij weinig voor. Met veel spellen ben ik al superblij met een ping van 60 ofzo. ping van 10 is een beetje overkill vooral als je op een amerikaanse server speelt.

En met een ping <100 heb je geen last van lag hoor :)

• netblade

netblade

Sunrise

Xof schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:11:
Een ping van 10 met wat?
In elk spel is je ping anders afhankelijk van de server, als je op een xs4all server speelt bijv. kan je ping soms wel 13 zijn bijv, maar komt vrij weinig voor. Met veel spellen ben ik al superblij met een ping van 60 ofzo. ping van 10 is een beetje overkill vooral als je op een amerikaanse server speelt.

En met een ping <100 heb je geen last van lag hoor :)
Nouja op dit moment ben ik altijd de hoogste kwa ping in games (zo rond de 60, en op xs4all en tweakdsl servers 40). Maar deze stijgt direct zodra me moeder maar 1 ding opzoekt op haar eigenpc'tje. En ik wil gewoon een stabiele verbinding. En dan vraag ik me af of BBned dat kan bieden :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Qua FUP schijnen BBNed providers toch behoorlijk soepeler te zijn. Het schijnt (ik las het ergens :P) dat providers bij KPN voor het dataverkeer moeten betalen, dit is niet zo bij BBNed. Die paar providers die aangeven "Geen datalimiet" te hebben (dus ook niet stieken een FUP in de voorwaarden) zijn allemaal BBNed providers, dit lijkt te bevestigen dat je bij BBNed beter zit ivm de FUP. Sowieso moet 15GB/mnd voor die prijs geen probleem zijn.
Het KPN netwerk is zo stabiel als een rots, het BBNed netwerk is dit niet. Toch lijkt het ook niet op het UPC netwerk zoals het 3 jaar geleden was. Het is een prima netwerk, maar ik hoor om mij heen hier en daar toch wel wat klachten.

Persoonlijk zou ik lekker overstappen, het aller leukste is om helemaal naar een andere ISP te gaan. :P

🌞🍃

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 15:21

DaOverclocker

Overclocker for life...

interresan, heb nu hccnet lite abbo, en voor dezelfde prijs verdubbeld mijn snelheid nu....
Ik moet alleen een nieuw modem, zit nog met een oude speedtouch. Ben benieuwd hoe dat gaat en wat het kost.

tevens de geruchten voor adsl upgrades halen deze snelhied niet eens...

systeem specs

• Milly
  • Niet online
minze schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:46:

'Welk modem krijg je als je een modem meebesteld? de speedtouch home heeft namelijk niet de mogelijkheid om te uploaden met 1 mbit.'
Zo te zien gaat het om dit modem (Zyxel Prestige 650R). Tenminste, dat leid ik uit de actievoorwaarden af. Voor €34,50 dus :)

[ Voor 10% gewijzigd door Milly op 23-12-2004 14:07 ]

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

• Miezie
Nog niet, ze zijn niet zo snel.. ik vermoed dat er veel vragen voor zijn want normaal zijn ze vrij snel :P

• Miezie
DaOverclocker schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:33:
interresan, heb nu hccnet lite abbo, en voor dezelfde prijs verdubbeld mijn snelheid nu....
Ik moet alleen een nieuw modem, zit nog met een oude speedtouch. Ben benieuwd hoe dat gaat en wat het kost.

tevens de geruchten voor adsl upgrades halen deze snelhied niet eens...
Ik kwam dit tegen op de HCCnet-site... ben er zelf nie zo weg van vanwege de mogelijke upload en omdat het een zwaar verouderd ding is :)

linkje: http://www.hcchulp.nl/vraagenantwoord/vraag.cfm?id=140#

(het modemmigratie stukje)

[ Voor 3% gewijzigd door Miezie op 23-12-2004 22:42 ]

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

ja idd, de oude speedtouch trekt 1 mbit up nooit, dan maar een nieuw modem ofzo.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104312

Ik neem dat je bij een eventuele overstap van hccnet/kpn naar hccnet/bbnet je eigen e-mail adressen behoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Nog geen antwoord op de emails? .... Of allemaal druk met kerst:D

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
DaOverclocker schreef op zondag 26 december 2004 @ 17:53:
Nog geen antwoord op de emails? .... Of allemaal druk met kerst:D
Still not :( maar ja, het is daar ook kerst nu natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
DaOverclocker schreef op donderdag 23 december 2004 @ 23:00:
ja idd, de oude speedtouch trekt 1 mbit up nooit, dan maar een nieuw modem ofzo.
Verkijk je niet op die 1024kbit upload op ADSL. Dit is een maximum wat ongeveer 10% van de lijnen haalt. Zelfs als je twee lijnen op één adres zou hebben kan er verschil in de lijnen zitten. Lijnlengte & kwaliteit van de lijnen gaan een rol spelen. Echter verlies in de aansluitcapaciteiten en kwaliteiten van de gebruikers verliest ook vaak heel veel (maar dat is te verhelpen).

Maar dan nog wordt 1024kbit (syncronisatie tussen modem en dslam) zelfden gehaald. Reeële waardes zijn 832, 864 of 896kbit. Gebruik en voornamelijk de combinatie van de apparatuur (dus je modem thuis en de fabrikant/type DSLAM in jou wijkcentrale) spelen een rol bij de maximum upload.

Veel ISP's kiezen niet voor niets een abonnementsvorm met een 704kbit upload of een 800kbit maximum upload. Om discussies te voorkomen en tegenvallende resulaten bij de klanten weg te nemen. 't Is zelfs zo dat (net als bij "een 8064kbit verbinding") de snelheid niet gegarandeerd kan worden (en dus ook niet wordt). 't Zou dus best kunnen dat je 640kbit upload hebt op jou lijn.

Netwerk van BBned is overigens veel gebruikt bij ISP's als Cistron, Demon, Tweakdsl en Wanadoo.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 26-12-2004 21:00 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alientrader
  • Laatst online: 01-12-2023

Alientrader

Dit was mijn compu!!

wat ik vreemd vindt is dat er met geen woord wordt gerept over het feit dat er "waarschijnlijk" (ik weet het nl niet) extra kosten zijn per maand als je je kpn telefoonlijn opzegt.

op deze pagina staat dat je dan 9.40 per maand meerbetaald

http://www3.hccnet.nl/slim/pro2.html

Keuze met of zonder linesharing. U krijgt de mogelijkheid om KPN telefoondiensten en abonnementen te laten vervallen. (extra kosten zonder linesharing €9,40 p/mnd incl. BTW).

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronepower
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05 12:27
Waarom is die pro8 abbo zoveel duurder met een lagere upload? :s

hcc!net ADSL Pro2 € 24.95(*3) n.v.t € 24.95(*3) 2 / 1 Mbit/s Fair use Policy
hcc!net ADSL Pro8 € 62.50 n.v.t. € 62.50 2 tot 8 Mbit/s / 512 kbit/s Fair use Policy

Dronepower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:00
Zit er écht geen addertje onder het gras?

Bij zonnet betaal ik voor me ADSL lijn nu 29.95 en als ik overstap zou ik exact hetzelfde betalen met een hogere snelheid. Hoe kan dat?

Is het echt gewoon simpel overstappen en klaar of zijn er meer kosten aan verbonden?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronepower
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05 12:27
LED-Maniak schreef op maandag 27 december 2004 @ 18:34:
Zit er écht geen addertje onder het gras?

Bij zonnet betaal ik voor me ADSL lijn nu 29.95 en als ik overstap zou ik exact hetzelfde betalen met een hogere snelheid. Hoe kan dat?

Is het echt gewoon simpel overstappen en klaar of zijn er meer kosten aan verbonden?
Ik denk ook dat er ergens een addertje op de loer moet liggen..

Dronepower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alientrader
  • Laatst online: 01-12-2023

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Goed ik heb voormijzelf ff de kosten op een rijtje gezet. De enige onduidelijkheid die ik nog heb zijn overstap kosten... van versatel naar dit

6 x 24.95 = 149.70 ; 6 maanden korting op abo
6 x 29.95 = 179.70 ; 6 maanden volledige abo
12 x 9.40 = 112.80 ; geen lineshare (ofwel geen kpn telefoon abo)
0 x 10 = 0 ; Lidmaatschap HCC club
1 x 34.50 = 34.50 ; modem

Totaal 1ste jaar : 476.70 dat is per maand : 39.75

12 x 29.95 = 359.40; 12 maanden volledige abo
12 x 9.40 = 112.80 ; geen lineshare (ofwel geen kpn telefoon abo)
1 x 10 = 10 ; Lidmaatschap HCC club

Totaal 2e jaar : 482.20 dat is per maand : 40.18

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

met knp tel abbo is het dus rond de 30,-.....(heel mooi, betaal nu 34,95 voor lite abbo bij hccnet)
hccnet zal wel lekker vakantie houden, staat nog steeds niets nieuws op de site.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27480

DataBeest schreef op donderdag 23 december 2004 @ 07:45:
Qua FUP schijnen BBNed providers toch behoorlijk soepeler te zijn. Het schijnt (ik las het ergens :P) dat providers bij KPN voor het dataverkeer moeten betalen, dit is niet zo bij BBNed. Die paar providers die aangeven "Geen datalimiet" te hebben (dus ook niet stieken een FUP in de voorwaarden) zijn allemaal BBNed providers, dit lijkt te bevestigen dat je bij BBNed beter zit ivm de FUP. Sowieso moet 15GB/mnd voor die prijs geen probleem zijn.
Het KPN netwerk is zo stabiel als een rots, het BBNed netwerk is dit niet. Toch lijkt het ook niet op het UPC netwerk zoals het 3 jaar geleden was. Het is een prima netwerk, maar ik hoor om mij heen hier en daar toch wel wat klachten.

Persoonlijk zou ik lekker overstappen, het aller leukste is om helemaal naar een andere ISP te gaan. :P
Waarom zou het BBned netwerk minder stabiel zijn dan van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
Ik heb reactie van HCCnet, niet erg bevredigend en dat heb ik ook aangegeven. Wordt dus vervolgd. Lijkt me.

Dit is de reactie:
Geachte heer/mevrouw,

Onlangs hebben wij van u een e-mail ontvangen, waarin u nog enkele vragen heeft ivm de overstap naar pro2.

De overstap van KPN naar BBned zal kostenloos zijn, de opzegtermijn die aangehouden wordt zal 1 maand zijn, conform de algemene voorwaarden. Mocht u meer informatie willen, dan raden wij u aan de website van hcc!net in de gaten te houden.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Anita Eenkhoorn
Administratieve helpdesk hcc!net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TF-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-08-2020
heb naar tevredenheid al ruim 1,5 jaar ADSL (2048/1024) via Demon voor 55 euro in de maand.

heb gisteren Demon opgezegd en HCCnet aangevraagd. Het scheelt mij teveel in de maand.
de modem van demon is toevallig dezelfde die ze bij hccnet ook hebben, dus die kan mooi blijven hangen.

demon:
12 x 55 euro = 660 euro per jaar

HCCnet
6 x 24,95 = 149,70
6 x 19.95 = 179,70
totaal per jaar = 329,40 !!!!

scheelt mij teveel om het niet te doen, nu maar hopen dat ze bij hccnet ook een beetje fatsoenlijke en up-to-date zijnde nieuwsgroepen hebben.

- - - - T F - - - -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

-TF- schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 07:18:
heb naar tevredenheid al ruim 1,5 jaar ADSL (2048/1024) via Demon voor 55 euro in de maand.

heb gisteren Demon opgezegd en HCCnet aangevraagd. Het scheelt mij teveel in de maand.
de modem van demon is toevallig dezelfde die ze bij hccnet ook hebben, dus die kan mooi blijven hangen.

demon:
12 x 55 euro = 660 euro per jaar

HCCnet
6 x 24,95 = 149,70
6 x 19.95 = 179,70
totaal per jaar = 329,40 !!!!

scheelt mij teveel om het niet te doen, nu maar hopen dat ze bij hccnet ook een beetje fatsoenlijke en up-to-date zijnde nieuwsgroepen hebben.
Newsservers : volgens http://www.binaries4all.nl/nieuwsservers/ is het een brakke newsserver en ook het forum van deze site laat niet veel goeds zien.
Goedkoop is in jou geval dus duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

netblade schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 10:15:
[...]

Newsservers : volgens http://www.binaries4all.nl/nieuwsservers/ is het een brakke newsserver en ook het forum van deze site laat niet veel goeds zien.
Ik spreek uit ervaring dat HCCNet inderdaad een brakke nieuwsserver heeft. Naast de hoeveelheid beschikbare groepen is ook de compleetheid niet om over naar huis te schrijven. Gelukkig bestaan er ook pre-paid servers zoals Eweka en TweakDSL :)

update:
Misschien was het al bekend, maar bij deze dan alsnog. Via dit formulier op de site van HCCNet kun je op de hoogte gehouden worden van de ontwikkelingen omtrend Pro2.

[ Voor 18% gewijzigd door TheFruitNerd op 31-12-2004 12:28 ]

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TF-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-08-2020
netblade schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 10:15:
[...]

valt wel mee hoor. Ik heb nog een xs4all account.
dus dat probleem met de nieuwsserver is hierbij verholpen.

goedkoop blijft dus nog steeds goedkoop in mijn geval :7

- - - - T F - - - -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Volgens de link in de laatste nieuwsbrief zijn ze nog steeds onduidelijk over het overstappen van hccnet naar po2 abo. Het is dus nog afwachten nu, wat ik al eerder zei: voordat we kunnen overstappen is de aanbieding ook weer voorbij 8)7 (reken een maand opzeg, aansluitkosten van 240? etc )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 22:01
ik zit op dit moment al 2 jaar bij xs4all, basic abbo, 2mbit dus.
de enige reden dat ik misschien wil overstappen is dat de prijs de helft lager ligt.
ik heb ook dat oude speedtouch home modem, wel getweaked natuurlijk naar een 510
die is wel compatible met bbned? dat je misschien maar 60-70kb up haalt, who cares
wat me wel interesseerd is of hcc ook zoals xs4all niet zo moeilijk doet over de FUP
ik ben wel een flinke leecher en ik moet geen problemen krijgen als ik 150gb pm binnentrek
weet iemand daar iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 15:06
-TF- schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 12:33:
[...]

valt wel mee hoor. Ik heb nog een xs4all account.
dus dat probleem met de nieuwsserver is hierbij verholpen.

goedkoop blijft dus nog steeds goedkoop in mijn geval :7
Daarnaast is er altijd nog freenet, newszilla ipv6 (beide gratis) en nog wat betaalde servers voor heel weinig. Zelfs als je die betaalde nog neemt, ben je stukken goedkoper uit per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoe zit het tegenwoordig met de overstap van een kpn-isp (xs4all light in mijn geval) naar BBned? Is de eis van de Opta inmiddels nagekomen dat er fatsoenlijk gewisseld kan worden, of zit je alsnog een aantal weken zonder internet?

Op zich is dit namelijk wel een hele mooie aanbieding, ik betaal nu €10,- meer in de maand voor een 1120/384 connectie (verbinding is wel *super*stabiel!). Ik twijfel dus een beetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Striker2k2 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 03:10:
ik zit op dit moment al 2 jaar bij xs4all, basic abbo, 2mbit dus.
de enige reden dat ik misschien wil overstappen is dat de prijs de helft lager ligt.
ik heb ook dat oude speedtouch home modem, wel getweaked natuurlijk naar een 510
die is wel compatible met bbned? dat je misschien maar 60-70kb up haalt, who cares
wat me wel interesseerd is of hcc ook zoals xs4all niet zo moeilijk doet over de FUP
ik ben wel een flinke leecher en ik moet geen problemen krijgen als ik 150gb pm binnentrek
weet iemand daar iets van?
Ik trek sinds ca een half jaar 80GB p/m en ik heb (nog) geen bericht gehad van HCCNet. Het lijkt er dus op dat ze redelijk coulant zijn, maar 150GB is natuurlijk wel het dubbele van mijn hoeveelheid... Ik kan me zo voorstellen dat ze daar wat minder happy mee zijn.
neographikal schreef op maandag 03 januari 2005 @ 10:31:
Hoe zit het tegenwoordig met de overstap van een kpn-isp (xs4all light in mijn geval) naar BBned? Is de eis van de Opta inmiddels nagekomen dat er fatsoenlijk gewisseld kan worden, of zit je alsnog een aantal weken zonder internet?

Op zich is dit namelijk wel een hele mooie aanbieding, ik betaal nu €10,- meer in de maand voor een 1120/384 connectie (verbinding is wel *super*stabiel!). Ik twijfel dus een beetje...
Zoals gezegd heb ik nu ca 2,5 jaar een verbinding via HCCNet. In die periode is het misschien 2 a 3 keer voorgekomen dat de verbinding er uit is gevlogen. Maar dat was dan ook heel snel weer verholpen. Aangezien ik mijn verbinding 24/7 open heb staan, merk ik het direct als er iets fout gaat/is gegaan. Persoonlijk vind ik dat ze een kwalitatief goede verbinding leveren.

offtopic:
Mijn verbinding naar de centrale is ca 950m, gewone telefoonlijn (geen ISDN).

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
80gig per maand met hccnetbasis? 8)7

Ik was toen nog 1,5 jaar terug 1 van de gelukkigen die van Hccnet persoonlijk een brief kreeg wegens excessive bw usage, deed toen tussen 30-40 gig per maand (snelheden waren toen 1024/256?) was ik toen erg van geschrokken (met waarschuwing tot honderden euros boete). Heb me dus zodanig aangepast dat ik nog maar 20-25gig deed.

Toen amper 2 maanden later stond er in Computer Totaal een artikel over grote downloaders, stond er een gast in met dezelfde Hccbasis abo en zei trots dat ie 60-70gig per maand deed :X (lekker lullig dan dat ik wel waarschuwing kreeg)

Ze zullen dus zeker soepeler zijn geworden in de afgelopen jaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133325

Ik heb een telefoontje gepleegd naar de HCCnet helpdesk en gevraagd wanneer het eenvoudig overstappen van KPN naar dit PRO2 abbo mogelijk werd, en of ik dan nog in aanmerking kon komen voor de aanbieding.

De helpdesk-man vertelde mij dat tussen half en eind januari het overstappen mogelijk wordt en dat ik dan dus nog zeker mee kon doen met de aanbieding (die loopt immers tot 10 april 2005).

ook verwees hij me naar http://www.hccnet.nl/hccnet/index.cfm?fuseaction=home.overstappen om onmiddelijk een e-mail te krijgen als er nieuws is over het overstappen.

Ik zal zeker meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
En ik heb me meteen aangemeld :) (voor de nieuwsbrief that is)

[ Voor 32% gewijzigd door neographikal op 03-01-2005 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Ik ook maar meteen, want dat versatel begint irritant te worden met die mega slechte prijs/kwaliteitverhouding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115868

Dus als ik het goed begrijp is het overstappen kosteloos, alleen zit je met het opzeggen van de adsl abbo bij KPN.
En dat contract wordt jaarlijks automatisch verlengd, opzegtermijn van 1 mnd.
Ik heb dus een aantal jaren gelden in december adsl gekregen en moet ik dus tot eind december de vaste kosten aan kpn overmaken........???!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Als ik me nu alvast opgeef om over te stappen, zit ik dan alvast in de maand opzegtermijn? Of kan ik beter nog even wachten totdat de snelle overstap mogelijk is? Want ik neem aan dat, ook met de snelle overstap, je een maand opzegtermijn hebt (ook al zit je bij HCCNet zelf). Iemand een idee?

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheFruitNerd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 15:47:
Als ik me nu alvast opgeef om over te stappen, zit ik dan alvast in de maand opzegtermijn? Of kan ik beter nog even wachten totdat de snelle overstap mogelijk is? Want ik neem aan dat, ook met de snelle overstap, je een maand opzegtermijn hebt (ook al zit je bij HCCNet zelf). Iemand een idee?
De helpdesk-man van HCCnet gaf aan dat ik moest wachten op het gemakelijke overstappen tussen KPN en BBned (half/eind januari dus).

Ik zit ook al een aantal (2,5) jaar bij HCCnet voor mijn ADSL, de helpdesk-man zei daarover dat ik inderdaad een maand opzegtermijn heb.
Het lijkt me sterk dat er voor KPN een andere termijn geldt, ik heb een contract met HCCnet en de overeenkomst met KPN voor de ADSL aansluiting loopt via HCCnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Mja ik zit ook al een paar jaar bij HCCnet. Als ik dit bericht lees denk ik er ook over om over te stappen. Dit is toch wel erg voordelig. Ook de 1mbit upload is leuk mee genomen.

Hopelijk kan je spoedig overstappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
E-jey schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 17:25:
Mja ik zit ook al een paar jaar bij HCCnet. Als ik dit bericht lees denk ik er ook over om over te stappen. Dit is toch wel erg voordelig. Ook de 1mbit upload is leuk mee genomen.

Hopelijk kan je spoedig overstappen :)
Hebben ze bij jou ooit moeilijk gedaan over het dataverkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
neographikal schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 17:41:
[...]

Hebben ze bij jou ooit moeilijk gedaan over het dataverkeer?
mja ik heb de afgelopen maand alle james bond films gedownload in dvd formaat :X Heb nog geen bericht ontvangen :P Het verschilt nogal per maand. Soms download ik 50 gig, soms 10. iig hebben ze nog niet moeilijk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
E-jey: check je dataverbruik eens van de afgelopen maanden. en reken eens om van mb in GB
ze zijn er nu mee bezig, want ik denk dat ze er achter zijn dat ze de komma fout hadden staan.

http://ors.hccnet.nl

maar goed, ik wacht de brief wel af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
van de laatste paar maanden is nu niet zichtbaar. In oktober heb ik 37gig gedownload. Hopelijk komen de cijfers van november en december snel beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
nou ik kan je 1 ding vertellen: die teller begint opnieuw bij 100 GB of heeft de komma 1 positie fout staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:52
Ik hoop dat het er fout staat bij de prijze lijst van pro8
2 tot 8 Mbit/s / 512 kbit/s
Bij de postcode check staat er wel
2 tot 8 Mbit/s / 1024 kbit/s
hopelijk komt er snel info over van kpn naar bbned.

edit:
Heb een mailtje over dit gestuurt hoe het zit en of het naar 1024 gaat.

Want ik wel raar vind is dat de pro8 niet in de aanbieding is.
Kan je niet zo goed de pro2 nemen en dan verhogen.
Want als het net is al bij kpn € 0,- upgraad kosten zijn ben je heel stuk goedkoper dat schilt toch
€ 240 aanstuitkosten.

[ Voor 48% gewijzigd door Calamor op 05-01-2005 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Laatst online: 28-05 15:06
Ik zit er ook nog steeds over te denken, maar goed als de aanbieding nog 3 maanden loopt, laat maar gaan.

PS. Verbinding is zeer stabiel vind ik, alleen een probleem gehad toen adsl in heel nieuwegein noord eruitlag door KPN, maar ja boeiend. Duurde wel 10 mins

PPS. Hccnet is niet moeilijk met FUP, gemiddeld 40 gig per maand ongeveer en nooit een brief gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
E-jey schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 17:53:
[...]

mja ik heb de afgelopen maand alle james bond films gedownload in dvd formaat :X Heb nog geen bericht ontvangen :P Het verschilt nogal per maand. Soms download ik 50 gig, soms 10. iig hebben ze nog niet moeilijk gedaan.
Moah daar mag je dan niet al te veel van zeggen :) Bij mij varieert het heel sterk, de ene maand doe ik 8-10 GB de andere 40+ Ligt er maar net aan of ik zin heb in het downloaden en of er wat boeiends is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens geruchten gaan de KPN-ADSL snelheden weer omhoog.

De nieuwe snelheden zouden worden:

256/128 -> 288/128
416/160 -> 800/256
1120/352 -> 1600/512
2240/416 -> 3200/768
4480/704 -> 8192/1024

(Zie ook de discussie hier)

Ben benieuwd of BBned daar in de toekomst in mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-05 10:40
Anoniem: 133325 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:44:
Volgens geruchten gaan de KPN-ADSL snelheden weer omhoog.

De nieuwe snelheden zouden worden:

256/128 -> 288/128
416/160 -> 800/256
1120/352 -> 1600/512
2240/416 -> 3200/768
4480/704 -> 8192/1024

(Zie ook de discussie hier)

Ben benieuwd of BBned daar in de toekomst in mee gaat.
Om bij te blijven hoeft dit abbo niet sneller (mag natuurlijk wel :P) want het is nog steeds sneller en goedkoper dan het lite abbo.

[ Voor 3% gewijzigd door Lex_brugman op 11-01-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lex_brugman schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:32:
[...]

Om bij te blijven hoeft dit abbo niet sneller (mag natuurlijk wel :P) want het is nog steeds sneller en goedkoper dan het lite abbo.
Geldt misschien voor het Lite abbo, maar ik heb nu Basic en wil overstappen naar Pro2 voor de prijs.
Zou dan leuk zijn (maar niet noodzakelijk) als BBned de ontwikkelingen qua snelheid bij de KPN volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Anoniem: 133325 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:40:
[...]
Geldt misschien voor het Lite abbo, maar ik heb nu Basic en wil overstappen naar Pro2 voor de prijs.
Zou dan leuk zijn (maar niet noodzakelijk) als BBned de ontwikkelingen qua snelheid bij de KPN volgt.
Idd, hoewel de veel lagere prijs en de hogere upload op zich ook al meer dan leuk genoeg zijn voor mij om over te stappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een veelbelovende reactie in [KPN ADSL] Mogelijke snelheidsverhoging per februari 2005
Tweeke schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 10:52:
Ik was benieuwd of BBned de stappen van KPN zou kunnen volgen, dus heb ik ze even gemaild.
Mijn mail:

Geachte medewerker,

Als tevreden klant van Demon maak ik gebruik van het BBned-netwerk.
Met betrekking tot dit netwerk heb ik een volgende vraag: Zal BBned in
navolging van KPN en UPC (Chello) de down- en uploadsnelheden van het
netwerk verhogen en zo ja, in welke termijn zal dit plaatsvinden?

Alvast bedankt voor uw reactie,

Mailtje terug:

Geachte heer **********,

bbned zal binnenkort met een snelheidsactie komen. Wij raden u aan om onze site www.bbned.nl in de gaten te houden.

Met vriendelijke groet,
bbned

BBned gaat dus als directe concurrent van KPN waarschijnlijk mee met de 'mogelijke' snelheidsverhogingen. Binnen korte termijn ook (als ik binnenkort als 'korte termijn' mag interpreteren :P )

Zie ook mkleinman64 in "Ervaringen Demon DSL-Express #15" voor eenzelfde vraag en hetzelfde (standaard) antwoord.
Dat zou helemaal wat zijn zeg, 20 euro goedkoper en ook nog eens een snelheidsverhoging!
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:10
Mr.Nobody schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:41:
E-jey: check je dataverbruik eens van de afgelopen maanden. en reken eens om van mb in GB
ze zijn er nu mee bezig, want ik denk dat ze er achter zijn dat ze de komma fout hadden staan.

http://ors.hccnet.nl

maar goed, ik wacht de brief wel af
Vage boel!
Ik zou t/m november elke maand iets van 20GB downen en dan in december opeens 75GB en in deze maand alweer 55GB GB? Ik ben volgens mij niet meer gaan downloaden, eerder minder (alle series hadden een winterstop B) ).
Toch maar ff in de gaten blijven houden dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raymond schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:38:
[...]

Vage boel!
Ik zou t/m november elke maand iets van 20GB downen en dan in december opeens 75GB en in deze maand alweer 55GB GB? Ik ben volgens mij niet meer gaan downloaden, eerder minder (alle series hadden een winterstop B) ).
Toch maar ff in de gaten blijven houden dus :)
Same here.

Zat eerst op 4 - 6 GB en vorige maand opeens op 50 GB.
De komma staat eindelijk op de goede plaats, begon al te twijfelen over mijn eigen traffic monitor :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Die dataverbruikmeter bij hun werkt voor geen meter? :+

volgens hun heb ik december opeens 80gig down en 20gig upstream gehad, is wel ERG veel :Z het is eerder de helft.. deze maand ook al: 40gig in 10dagen tijd, ik download echt geen 4gig per dag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Bij mij (HCCNet ADSL Lite) werkt de dataverbruikmeter vrij goed. Ik d/l tussen de 20 en 40 GB per maand en DUMeter geeft al sinds het begin van de telling (+/- 1,5 jaar geleden) een getal per maand (up en down) dat altijd minder dan 10% verschilt van hetgeen door HCCNet weergegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44721

Ik zit ook bij hcc ik ga zeker overstappen naar Pro 2 abo en ik heb ergens gelezen dat je deze maand snel kan overstappen.
PS ik heb de maand jan al 260gig dus don't worry :) :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Anoniem: 44721 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:37:
Ik zit ook bij hcc ik ga zeker overstappen naar Pro 2 abo en ik heb ergens gelezen dat je deze maand snel kan overstappen.
Daarom zitten we in dit topique he :P

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Anoniem: 44721 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:37:
PS ik heb de maand jan al 260gig dus don't worry :) :) :P
dat ding telt nu te hard volgens mij, ik heb 188 staan down en 73 up. volgens mij eigen teller klopt dat niet. ik gebruik veel, maar nu loopt het ineens wel erg snel op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122076

Geachte lezer,

Na een postcode check op jullie site blijkt dat we bij u adsl kunnen krijgen. Ik heb nog niet veel over uw internet provider gehoord alleen op gathering tweakers zijn er mensen die wel problemen hebben met een slechte verbinding s avonds klop dit ? Ik gebruik veel internet en het is hier van belang dat ik een stabiel internet krijg.
Dit is mede belangrijk omdat ik een verbinding moet maken via VPN. Daar rust meteen de andere vraag, hebben jullie een vast ipadress?

Ik heb momenteel bij demon DSL Express 512/256 en ik was al opzoek naar een andere provider omdat ik eind februari geen demon meer wil. Nu was ik aan het zoeken en kwam ik hcc adsl tegen en ik heb het hele topic gelezen maar wat me opviel aan eigenschappen van de pro 2 is dit :

• Kosten
• vast bedrag de eerste 6 maanden €24,95 per maand, daarna maandelijks €29,95 per maand. Dit aantrekkelijke tarief betaalt u alleen wanneer u zich aanmeldt voor 10 april. Daarna betaalt u voor Pro 2 €45,95 per maand.
• t/m 10 April 2005 geen eenmalige aansluitkosten t.w.v. €240,-
• modem: ethernet modem ISDN/PSTN voor slechts €34,50,-, of een 4 poort draadloos modem €149,-
• niet-hcc!leden krijgen het basislidmaatschap (t.w.v. 10,-) voor 1 jaar vergoed

Weet iemand hoe dit percies zit ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122076

Het eerste stukje heb ik trouwens naar hun toegemailt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Het staat ook in de actievoorwaarden:
Actie-aanbod
Deze aanbieding geldt alleen voor nieuwe abonnees die in de actieperiode ADSL Pro 2 bestellen. Het actie-aanbod houdt in:

* Korting op de abonnementskosten van ADSL Pro 2: de eerste 6 maanden betaalt u 24,95 euro per maand in plaats van 29,95 euro. Na de actieperiode van 6 maanden betaalt u per maand 29,95 euro aan hcc!net. Na 10 april betaalt u standaard 45,95 euro per maand.
* Korting op de modemkosten: u ontvangt 84,50 euro korting op het ADSL Pro 2 ethernetmodem (650R) en betaalt 34,50 euro in plaats van 119,- euro.
* Indien u op het moment van aanvraag nog geen hcc-lid bent, krijgt u éénmalig 10 euro korting. Deze korting staat gelijk aan een jaarlijks hcc!pas lidmaatschap.
Dus als je voor 10 april Pro2 neemt, betaal je 24.95 (en na 6 maanden 29.95), als je na 10 april Pro2 neemt, betaal je 45.95. Da's nogal een verschil...

[ Voor 10% gewijzigd door Milly op 21-01-2005 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135056

Hallo,

Hoe zit 't met de snelheid van Pro 2?
Ik las dat als je 3 km. van de centrale zit, de snelheid aanmerkelijk lager is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neerlader schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:16:
Ook ik zit bij HCC (ADSL-basis) maar las dat de snelheid van Pro 2 veel lager is wanneer je meer dan 3 km van de centrale zit.
Weet iemand hier meer van
3 KM is zo goed als de maximum afstand in koperdraad voor de huidige ADSL techniek.
Dat is dus niet afhankelijk van een provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Het duurt wel lang zeg voordat er iets gebeurd....
Ik zag dat Demon ook 2/1 aanbied voor 35,-. Ongeveer net zo duur. duurt tot 1 feb. Tis niks voor mij want ik zit toch al bij hccnet en tis ook nog es 5,- duurder.
Maar hoelang zou je zonder internet zitten bij de overstap?
/me DaOverclocker ziet erg tegen die poriode op

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaOverclocker schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:10:
Het duurt wel lang zeg voordat er iets gebeurd....
Ik zag dat Demon ook 2/1 aanbied voor 35,-. Ongeveer net zo duur. duurt tot 1 feb. Tis niks voor mij want ik zit toch al bij hccnet en tis ook nog es 5,- duurder.
Maar hoelang zou je zonder internet zitten bij de overstap?
/me DaOverclocker ziet erg tegen die poriode op
"Voor gebruikers van KPN ADSL Binnenkort komt er een mogelijkheid om makkelijk te switchen van een KPN ADSL abonnement naar het Pro2 abonnement op het BBned netwerk." (hier)

Ik hoop dus dat de overstap geruisloos verloopt, maar ik ben bang van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:45
Ook als BBned helemaal niet beschikbaar bij je in de buurt is? Hier ook namelijk een HCCnetter die graag over zou stappen, alleen hier doen ze alleen aan KPN en geeft ook de postcodecheck aan dat ik op de verkeerde plek woon.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Breepee schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 15:42:
Ook als BBned helemaal niet beschikbaar bij je in de buurt is? Hier ook namelijk een HCCnetter die graag over zou stappen, alleen hier doen ze alleen aan KPN en geeft ook de postcodecheck aan dat ik op de verkeerde plek woon.
Helaas, dan kan je niet overstappen op Pro2:
14. Volgens de postcodecheck is het nu niet mogelijk Pro2 aan te vragen. Wanneer is het wel mogelijk?
Als uit de postcodecheck blijkt dat Pro2 nu (nog) niet beschikbaar is op uw postcode huisnummer combinatie, is ook nog niet bekend wanneer dit wel beschikbaar zal zijn.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63797

minze schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:40:
[...]

Ik heb nog de oude speedtouch home uit de goede oude 512kbit downstream tijd :) dus dat werkt niet.
diegene met 3 lampjes aan de voorkant?

of bovenop?

gr

draadje }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Anoniem: 63797 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:04:
[...]

diegene met 3 lampjes aan de voorkant?

of bovenop?

gr

draadje }:O
De speedtouch home/pro heeft lampjes aan de voorkant, hij werkt wel met bbned maar kan niet hoger dan 832 kilobit upload, wel de volle 8 megabit down btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

umm je hebt er dus 2.
Deze: die volgens mij wel de snelheid aan kan (~1mbit up)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/50413/thumb.jpg

en Deze, de speedtouch Home, ouder versie. Die volgens mij niet de upload aankan. (die heb ik dus ook)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/50412/thumb.jpg

(clickable)

[ Voor 5% gewijzigd door DaOverclocker op 27-01-2005 10:38 ]

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

DaOverclocker schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 10:36:
umm je hebt er dus 2.
[afbeelding]

en Deze, de speedtouch Home, ouder versie. Die volgens mij niet de upload aankan. (die heb ik dus ook)
[afbeelding]

(clickable)
Ook ik heb de onderste.
Ik vraag me echter af of de aanschaf van een nieuw modem wel echt beduidend invloed heeft op de upload. De upload van 1024 is maximaal. De afstand tot 'mijn' centrale is ca 1km wat ik ook aan mijn download merk. Ik download met max 225 - 230KB/s. Ik vraag me dan ook af of ik die 1024 wel realistisch is bij mij.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
DaOverclocker schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 10:36:
umm je hebt er dus 2.
[afbeelding]
hij kan qua snelheid het zelfde als de speedtouch home, zie http://www.speedtouchdsl.com/prod510.htm

EDIT: heeft er misschien al iemand een datum voor de snelle overstap KPN -> BBned?

[ Voor 8% gewijzigd door Lex_brugman op 29-01-2005 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Laatst online: 06-02 12:37
Milly schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:02:
Het staat ook in de actievoorwaarden:

[...]

Dus als je voor 10 april Pro2 neemt, betaal je 24.95 (en na 6 maanden 29.95), als je na 10 april Pro2 neemt, betaal je 45.95. Da's nogal een verschil...
Voor mij is het ook een beetje vaag qua prijsstelling. Ik vraag mij dus het volgende af. Je hebt een contract voor een jaar lijkt mij en dat word telkens stilzwijgend verlengt voor een jaar tenzij je een maand van te voren het opzegt. Het volgende vraag ik mij dus af.

Betaal je de eerste 6 maanden 24,95 en daarna 6 maanden 29,95 en dan de normale 45,95 omdat je contract standaard 1 jaar is? of betaal je de eerste 6 maanden 24,95 en daarna gewoon 29,95 dus na dat jaar nog steeds waarbij het contract stilzwijgend verlengt word?

Ik heb zelf al een mail gestuurd naar hccnet maar heb nog geen reactie mogen ontvangen, misschien dat hier iemand het toevallig weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
mabarto schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 22:34:
Betaal je de eerste 6 maanden 24,95 en daarna 6 maanden 29,95 en dan de normale 45,95 omdat je contract standaard 1 jaar is? of betaal je de eerste 6 maanden 24,95 en daarna gewoon 29,95 dus na dat jaar nog steeds waarbij het contract stilzwijgend verlengt word?
Ik toch neem aan dat, wanneer je een contract aangaat voor 29.95 (met 5 euro korting in de eerste 6 maanden), dat ook je abonnementsprijs blijft wanneer je contract wordt verlengd.... En zo niet, dan stappen we toch lekker over (bijv. Demon, 2/1mbit voor 35 euro) :) iig even goed de voorwaarden lezen.

Btw die overstapactie van HCCnet KPN naar HCCnet Pro2 zal nu wel ieder moment mogelijk worden of niet? Ik had half/eind januari begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Laatst online: 06-02 12:37
Milly schreef op zondag 30 januari 2005 @ 09:17:
[...]

Ik toch neem aan dat, wanneer je een contract aangaat voor 29.95 (met 5 euro korting in de eerste 6 maanden), dat ook je abonnementsprijs blijft wanneer je contract wordt verlengd.... En zo niet, dan stappen we toch lekker over (bijv. Demon, 2/1mbit voor 35 euro) :) iig even goed de voorwaarden lezen.

Btw die overstapactie van HCCnet KPN naar HCCnet Pro2 zal nu wel ieder moment mogelijk worden of niet? Ik had half/eind januari begrepen.
Ik heb daarnet even hccnet opgebeld en die kon mij vertellen, zoals Milly al scheef, dat de prijs is voor het gehele contractperiode. Dus nadat jaar betaal je dus nog steeds gewoon die €29,95 per maand en niet opeens die €45,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Milly schreef op zondag 30 januari 2005 @ 09:17:
[...]

.....

Als het goed is wel. Anders heeft de HCCnet 'heldesk-man' tegen me gelogen, zie een eerder bericht van mij.

Ik pleeg vanmiddag denk ik nog een telefoontje naar de helpdesk, om ze erop te wijzen dat dit de laatste dag van 'eind januari' is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

en? en?

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh ja... Oh ja.... :P nou...

Moet zeggen dat ik een erg onprettige medewerker aan de lijn kreeg, niet onbehulpzaam, maar zooo traaaaag sprekend (en van begrip).

Maar goed:

Snel overstappen van HCCnet KPN-ADSL naar Pro2 mogelijk vanaf 7 februari !

Dat zei hij dus.

De overstap duurt maximaal 1 a 2 dagen en mogelijk ben je dan even de verbinding kwijt, maar het kan ook naadloos verlopen. Dat laatste lijkt me sterk, want volgens mij moeten de KPN en BBned monteurs dan de agenda's naast elkaar leggen om tegelijkertijd in de centrale te zijn om de verbinding om te leggen.

Ook heb ik nog gevraagd hoe het zat met het aflopen van je contract met KPN, omdat ik ergens gelezen heb dat je het ADSL contract van KPN wel moet uitdienen.

Volgens deze helpdesk-medewerker zit je niet nog vast aan een contract met KPN en wordt alles 'gewoon overgenomen' (:? ).

Goed nieuws dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Anoniem: 133325 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 11:25:
Maar goed:

Snel overstappen van HCCnet KPN-ADSL naar Pro2 mogelijk vanaf 7 februari !

Goed nieuws dus!
Beter. Nog 4 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Mooi! nog 3 dagen dus.. Ik hou iig maar rekening met een downtime, dan kan het nooit tegenvallen!

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Anoniem: 133325 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 11:25:
[...]

Moet zeggen dat ik een erg onprettige medewerker aan de lijn kreeg, niet onbehulpzaam, maar zooo traaaaag sprekend (en van begrip).
!
vervelende medewerkers bij HCCNET daar heb ik nu wel ervaring mee, ik wilde mijn ADSL opzeggen maar zij zeggen dat maandelijks opzeggen niet meer kan (vanwege nieuwe algemene voorwaarden) tot voorkort was ik tevreden klant (al sinds 2001) maar nu wil ik niets meer met ze te maken hebben. zomaar mijn contract met een jaar verlengen zonder mij in te lichten? maar als ik wil opzeggen moet ik ze bellen en schriftelijk opzeggen.

toen ik verhaal ging halen, werd die helpdeskmedewerker eerder boos op mij dan dat ik was.

Ja en nu overstappen naar hun Pro abo kan vlekkeloos zeggen zij? dat kan dan natuurlijk wel weer makkelijk en zonder enige moeite :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

Terryb47 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 10:20:
[...]

vervelende medewerkers bij HCCNET daar heb ik nu wel ervaring mee, ik wilde mijn ADSL opzeggen maar zij zeggen dat maandelijks opzeggen niet meer kan (vanwege nieuwe algemene voorwaarden) tot voorkort was ik tevreden klant (al sinds 2001) maar nu wil ik niets meer met ze te maken hebben. zomaar mijn contract met een jaar verlengen zonder mij in te lichten? maar als ik wil opzeggen moet ik ze bellen en schriftelijk opzeggen.

toen ik verhaal ging halen, werd die helpdeskmedewerker eerder boos op mij dan dat ik was.

Ja en nu overstappen naar hun Pro abo kan vlekkeloos zeggen zij? dat kan dan natuurlijk wel weer makkelijk en zonder enige moeite :(
Datzelfde probleem had ik dus ook...
Ik wilde een poos terug opzeggen, maar toen vertelden ze mij dat mijn abo stilzwijgend was verlengd met een jaar... :( Dat hield dus in dat ik nog een aantal maanden moest wachten voordat ik op kon zeggen, nou dan blijf je dus wel bij je huidige provider idd. Smerige manier. Maargoed, als ik nu a la minute over kan stappen voor de helft van de kosten per maand, dan doe ik dat mooi.

- B.L.A.A.T. -

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste