quote:
tonks schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:19:
[...]
Nou het punt is,
Ik heb die van je site gedownload.
En hem op een cd-r gebrand.
Nu las ik op een andere site dat xbox geen cd-r pakt.
Toen probeerde ik hem op een dvd-rw te branden en dat kon niet.
De xbox is niet met een chip gemod alleen met een cd.
Okay,
het zit zo:
Een xbox met een Samsung drive leest wel CDR, andere drives niet (sommige van de laaste generatie Philips drives uitgezonderd, maar het is niet met zekerheid te zeggen welke dat zijn). Alle drives lezen echter wel CDRW.
De iso die ik op mijn site heb staan kan je op zowel een CD als DVD branden, als dit niet lukt heb je een crappy brandprogramma

, probeer Alcohol 120% eens.
Samsung DVD drives lezen geen DVD+R en DVD+RW (tenzij je de bitsetting naar -ROM verandert), alle andere drives lezen zowel + als - R/RW (hoewel Philips en Thomson erg kieskeurig kunnen zijn).
Om te zien welke drive je hebt, zie
http://www.system-mods.com/drives.jpg
Als je xbox "met een cd" is gemod dan ga ik er vanuit dat je een gesoftmodde xbox hebt (dus geen chip ingebouwd of Tsop flash). Indien dit het geval is kan je je xbox alleen nog repareren door er een chip in te laten bouwen. Het intact zijn van de bootstructuur is namelijk een voorwaarde voor een goede werking van de softmod, aangezien dit bij jou niet meer het geval is zal de xbox dus ook niet meer booten.
Er is misschien nog een andere oplossing, maar dan zal je moeten testen of je xbox nog wel originele spellen wil opstarten (ik gok echter dat dit niet zal werken). Mocht je xbox wel originele spellen opstarten dan kan je met een gehackte savegame een ftp server opstarten op je xbox en zo de harde schijf alsnog benaderen.
Schweino wijzigde dit bericht 03-06-2005 14:48 (17%)