Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Xbox media center - Deel II

Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 24 april 2002

quote:
dCY schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 18:01:
[...]

Gewoon de subtitel in de subtitels map gooien. Vergeet niet de subtitles dezelfde naam te geven al sde divx-betsand heet.

Of in dezelfde directory als de film zelf, dat werkt ook. Zowel .srt als idx/sub.

quote:
tonks schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 23:07:
[...]

ik heb die recovery van die schweino.. maar die werkt niet :'(
Wat werkt er niet aan? Wil 'ie niet booten? Is je xbox gemod (niet via softmod) of niet?

Hoi
Reg. datum: 06 december 2003

quote:
Schweino schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:10:
[...]

Of in dezelfde directory als de film zelf, dat werkt ook. Zowel .srt als idx/sub.

[...]

Wat werkt er niet aan? Wil 'ie niet booten? Is je xbox gemod (niet via softmod) of niet?

Nou het punt is,
Ik heb die van je site gedownload.
En hem op een cd-r gebrand.
Nu las ik op een andere site dat xbox geen cd-r pakt.
Toen probeerde ik hem op een dvd-rw te branden en dat kon niet.
De xbox is niet met een chip gemod alleen met een cd.

[IMAC 17/1.83/1024/160/SD/BT/AP-NLD]

Reg. datum: 21 september 2004

quote:
bakman schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 21:37:
[...]

hij is in de maak, er zit verder geen programma info in, maar ik neem aan dat de meeste mensen uit een programmatitel wel iets op kunnen maken ;)

Bakman had je hier mischien nog iets aan?
http://www.xboxmediaplaye...e7824;act=ST;f=22;t=13174

quote:
tonks schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:19:
[...]

Nou het punt is,
Ik heb die van je site gedownload.
En hem op een cd-r gebrand.
Nu las ik op een andere site dat xbox geen cd-r pakt.
Toen probeerde ik hem op een dvd-rw te branden en dat kon niet.
De xbox is niet met een chip gemod alleen met een cd.

Okay,

het zit zo:

Een xbox met een Samsung drive leest wel CDR, andere drives niet (sommige van de laaste generatie Philips drives uitgezonderd, maar het is niet met zekerheid te zeggen welke dat zijn). Alle drives lezen echter wel CDRW.

De iso die ik op mijn site heb staan kan je op zowel een CD als DVD branden, als dit niet lukt heb je een crappy brandprogramma ;), probeer Alcohol 120% eens.

Samsung DVD drives lezen geen DVD+R en DVD+RW (tenzij je de bitsetting naar -ROM verandert), alle andere drives lezen zowel + als - R/RW (hoewel Philips en Thomson erg kieskeurig kunnen zijn).

Om te zien welke drive je hebt, zie http://www.system-mods.com/drives.jpg

http://www.system-mods.com/drives.jpg

Als je xbox "met een cd" is gemod dan ga ik er vanuit dat je een gesoftmodde xbox hebt (dus geen chip ingebouwd of Tsop flash). Indien dit het geval is kan je je xbox alleen nog repareren door er een chip in te laten bouwen. Het intact zijn van de bootstructuur is namelijk een voorwaarde voor een goede werking van de softmod, aangezien dit bij jou niet meer het geval is zal de xbox dus ook niet meer booten.

Er is misschien nog een andere oplossing, maar dan zal je moeten testen of je xbox nog wel originele spellen wil opstarten (ik gok echter dat dit niet zal werken). Mocht je xbox wel originele spellen opstarten dan kan je met een gehackte savegame een ftp server opstarten op je xbox en zo de harde schijf alsnog benaderen.

Schweino wijzigde dit bericht 03-06-2005 14:48 (17%)

Hoi

Ik heb het gebrand op een DVDRW, en nu weet ik niet of hij de dvd pakt.. ik weet niet hoe ik op die ftp kom..
Als ik de dvd erin doe dan knippert ie groen niks groen.. en als ik er niks in doe groen rood groen.
En spelletjes pakt ie wel.. dus er is nog hoop?

Reg. datum: 11 mei 2002

jazeker hoop maar ik denk niet dat dit de plaats is om dat uit te leggen

maar je kan 2 dingen doen:

of schijf eruit halen en aan pc hangen en ff je c schijf weer opnieuw overschijven
of via die gehackte savegame je xbox benanderen en zo alles goed zetten

Hoi

quote:
laurens0619 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 20:04:

of schijf eruit halen en aan pc hangen en ff je c schijf weer opnieuw overschijven

Ik weet niet eens wat 'die' gehackte savegame is.. en al helemaal niet.. hoe ik eraan kom..
Ik ben helemaal niet thuis in het Xbox ombouw wereldje.. een kennis van me wel..maar om die nou helemaal te gaan bellen.. probeer het eerst liever zelf (ofja.. vraaghet op een forum ;) )

quote:
tonks schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 18:55:
Ik heb het gebrand op een DVDRW, en nu weet ik niet of hij de dvd pakt.. ik weet niet hoe ik op die ftp kom..
Als ik de dvd erin doe dan knippert ie groen niks groen.. en als ik er niks in doe groen rood groen.
En spelletjes pakt ie wel.. dus er is nog hoop?

Er zou een menu tevoorschijn moeten komen (Evox), maar die krijg je dus niet.... Groen/uit is volgens mij dat je xbox de dvd probeert te lezen, probeer eens een ander merk dvd or een CDRW.

quote:
laurens0619 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 20:04:

Hoe wil jij een XBFS schijf (die waarschijnlijk nog gelocked is ook) aan een PC hangen??

Schweino wijzigde dit bericht 04-06-2005 00:17 (38%)

Reg. datum: 23 juni 2004

ik heb hier een backup van een film (zelf geript van de originele die ook in m'n bezit is) maar ik krijg het maar niet voor mekaar om er ondertiteling bij te krijgen (er zit geen menu bij) het rare is dat dit op pc (met powerdvd) wel vanzelf direct goed afspeeld...zijn er nog meer mensen met dit probleem ? ook al geprobeerd gewoon via het standaard xbox menu en dan met remote menu , maar dan komt er 'selection unavailable'

alvast heel erg bedankt op voorhand voor dit irritante probleem _/-\o_

Hoi

quote:
Schweino schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 00:16:
[...]

Er zou een menu tevoorschijn moeten komen (Evox), maar die krijg je dus niet.... Groen/uit is volgens mij dat je xbox de dvd probeert te lezen, probeer eens een ander merk dvd or een CDRW.

[...]

Hoe wil jij een XBFS schijf (die waarschijnlijk nog gelocked is ook) aan een PC hangen??

Ik heb een cdrw geprobeert toen kreeg ik rood groen rood groen,
En dan zal ik vanmiddag wel even een dvd+ gaan kopen

quote:
Schweino schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 00:16:
[...]

[...]

dat stelt echt geen kont voor

ff bootable xbox linux cdtje downloade zodat je onder linux je xbox schijf kan benadenren
of onder windows via *** tooltje je xbox schijf op

en over het gelockte?
ken je de hotswap methode niet?
schijf opstarten in xbox, zodra die opgestart is en geunlockt de ide kabel van je pc eraan hangen en je zit er geunloaced op

maar je kan denk ik beter terecht op www..xbox-scene.com denk ik want gaat hier al beetje foute kant op ;)

Reg. datum: 17 december 2001

Ik heb een klein probleempje. Subtitels van het formaat sub/idx worden prima getoond bij een film maar srt werkt niet meer. Niet meer omdat bij het mediacenter dat al op mijn xbox stond (heb 'm tweedehands) deze srt's prima werkten.. Ik zit nu op de 3 juni build van Schweino. Herkend iemand dit probleem? De srt subs staan net als de sub/idx in de video directory en staan uiteraard enabled via de OSD. Ook komt het voor dat bij versneld vooruit spoelen (32x) de box vast loopt maar daar is nog wel omheen te werken.

quote:
ElByToS schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 00:26:
ik heb hier een backup van een film (zelf geript van de originele die ook in m'n bezit is) maar ik krijg het maar niet voor mekaar om er ondertiteling bij te krijgen (er zit geen menu bij) het rare is dat dit op pc (met powerdvd) wel vanzelf direct goed afspeeld...zijn er nog meer mensen met dit probleem ? ook al geprobeerd gewoon via het standaard xbox menu en dan met remote menu , maar dan komt er 'selection unavailable'

alvast heel erg bedankt op voorhand voor dit irritante probleem _/-\o_

zo uit mn hoofd:

bij het afspelen op Y druken, 2e kleine icoontje van links kiezen en je ondertitel taal kiezen

Reg. datum: 17 december 2001

quote:
BigSurf schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 16:59:
Ik heb een klein probleempje. Subtitels van het formaat sub/idx worden prima getoond bij een film maar srt werkt niet meer. Niet meer omdat bij het mediacenter dat al op mijn xbox stond (heb 'm tweedehands) deze srt's prima werkten.. Ik zit nu op de 3 juni build van Schweino. Herkend iemand dit probleem? De srt subs staan net als de sub/idx in de video directory en staan uiteraard enabled via de OSD. Ook komt het voor dat bij versneld vooruit spoelen (32x) de box vast loopt maar daar is nog wel omheen te werken.
Heb het gevonden. Het leegmaken van de mappen e:\tdata\0face008 en e:\udata\0face008 zorgden ervoor dat de subtitles weer verschenen. Moest wel alle verdere instellingen weer wijzigen...

Reg. datum: 23 juni 2004

quote:
laurens0619 schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 16:59:
[...]

zo uit mn hoofd:

bij het afspelen op Y druken, 2e kleine icoontje van links kiezen en je ondertitel taal kiezen

y doet nieteens iets :/

welke versie & build heb jij ?

y niets? dat vind ik wel errug vreemd. dat heb er altijd al ingezeten om stpo/play te kunnen doen etc...

Is het eigenlijk mogelijk om te zorgen dat automatisch de Nederlandse ondertiteling bij het afspelen van DVD's wordt weergegeven? Nu moet ik elke keer handmatig de ondertiteling selecteren, wat bij DVDX niet hoeft. Ook valt het me op dat het laden van een DVD m.b.v. "Play DVD" vanuit "My Videos" behoorlijk lang duurt (pas na 25 a 27 seconden begint ie af te spelen). Is dat normaal en valt hier evt. iets aan te doen?

Een hele zooooi

Reg. datum: 10 februari 2004

Heeft iemand al journaal24 aan de praat gekregen, of is dat alleen via onlinestreams.nl te bekijken?

Reg. datum: 16 februari 2005

quote:
Heeft iemand al journaal24 aan de praat gekregen, of is dat alleen via onlinestreams.nl te bekijken?

Deze link in een tekstbestandje zetten en saven met de extensie STRM:

http://www.omroep.nl/live/vpro5-bb.asx

Vervolgens het STRM bestandje in een videofolder opslaan. Werkt bij mij prima.

Ja Ja...

Voor de TVGids liefhebbers heb ik een scriptje in elkaar geflanst.

http://xbox.readrss.com/tvgids1.jpg

http://xbox.readrss.com/tvgids2.jpg

Deze laat alleen de programma titels zien, gebruikt www.filmtotaal.nl als input.

download

Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com

Reg. datum: 08 september 2003

quote:
bakman schreef op zondag 05 juni 2005 @ 20:33:
Voor de TVGids liefhebbers heb ik een scriptje in elkaar geflanst.

[afbeelding]

[afbeelding]

Deze laat alleen de programma titels zien, gebruikt www.filmtotaal.nl als input.

download

_/-\o_ eindelijk weer een tv-gids _/-\o_

1 ding mis je wel in het script... een klokje.!
Dan weet je teninste wanner.. hoelang je nog moet wachten ;)

Iemand die het nieuwe topic wil starten ? Wil mijn topicstart wel mailen om deze uit te breiden voor degene die hier intresse in heeft. Mijn xbox werkt nu gewoon goed, en ik update hem niet meer, dus kom hier ook bijna niet meer....Dus als iemand het 3e XBMC topic wil openen dan moet hij maar even mail naar frankvanhoesel at gmail

Volgens mij is er nog reden genoeg voor een nieuw topic :)

Ik merk ik XBMC kan laten hangen door van shoutcast stream te wisselen zonder eerst de oude te stoppen. Hebben anderen hier ook last van ?

Net de laatste Schweino build erop gezet, en ook deze gaat hangen als ik een paar keer switch zonder de oude te stoppen.

Martkrui wijzigde dit bericht 05-06-2005 22:37 (24%)

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere! My site

Reg. datum: 10 februari 2004

quote:
Paalsma schreef op zondag 05 juni 2005 @ 11:58:
[...]

Deze link in een tekstbestandje zetten en saven met de extensie STRM:

http://www.omroep.nl/live/vpro5-bb.asx

Vervolgens het STRM bestandje in een videofolder opslaan. Werkt bij mij prima.

fenx! zal t proberen.

Alleen heb ik nog een probleem waarvan ik nog geen oplossing heb kunnen vinden:
Als ik 'My music' open, dan krijg ik een leeg venster. m.a.w. ik zie dus geen directories of iconen. Wat ik ook probeer, ik krijg nix te zien en hij loopt dan ook zo vast. |:(
Ik heb de laatste 'officiele' build geprobeerd en die van schweino, maar beide hebben het probleem.
Bij versie 1.0 werkte het wel, alleen werkten daar de scripts weer niet. :'(
Ik heb de 008face folders ook gedelete, maar mocht niet baten.
Wat kan 't wezen???? :?

Reg. datum: 08 januari 2002

Dat script ziet er goed uit bakman! Goed bezig _/-\o_

Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: