Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Xbox media center - Deel II

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 37 38 39 40 last

Nieuw Topic
quote:
Spam schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 12:16:
Wat ik jammer vind dat in de file manager van xbmc het selecteren van bestanden zo slecht gaat met de afstandsbediening. Met de controller kun je A of Y gebruiken om de individuele bestanden te selecteren dat ze geel worden en dan overploffen. Maar dat zal wel weer te programmeren zijn onder een van de 1~9 knoppen op de AB. Moet ik toch maar eens induiken :?
Dat is standaard al geprogrammeerd onder de 0-9 toetsen.

Reg. datum: 02 augustus 1999

Oh ? :o En ik nog wel alle knoppen proberen en niets gebeurde. Nog maal eens proberen. Thx

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Net nog even gekeken voor je Spam, tis nummero EINZ! (selecteren .... dat ie gekleurd wordt)

500D Enthousiastelingen SIGN THE PETITION

Reg. datum: 27 september 2002

1.Ik heb tegenwoordig dat in xmbc mijn tv erg knippert. Ik heb een 100hz tv. Is er ergens een of andere instelling die ik goed moet zetten.
2. Verder is mijn basis skin erg lelijk met van die paddestoelen en een konijn tijdens het laden. Deze kan ik toch ook veranderen? Dat is evox toch? Ik zou wel iets willen in de project Mayhem II stijl. Weet iemand iets?

quote:
tatata schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 17:59:
1.Ik heb tegenwoordig dat in xmbc mijn tv erg knippert. Ik heb een 100hz tv. Is er ergens een of andere instelling die ik goed moet zetten.
2. Verder is mijn basis skin erg lelijk met van die paddestoelen en een konijn tijdens het laden. Deze kan ik toch ook veranderen? Dat is evox toch? Ik zou wel iets willen in de project Mayhem II stijl. Weet iemand iets?

1) Er zit een anti-flikker filter die je in kan stellen onder settings van Video en tegenwoordig ook onder de GUI. Deze kan je instellen van 0 tot 5. Hoe hoger, hoe minder flikkerig het beeld word, maar des te softer de randjes worden. Moet je zelf een middenweg in zien te vinden.

2) Wel een beetje lui hoor. Hebben we Google voor. En hoe moeten wij nou weten wat voor standaard dash je hebt :? ( Paddo's en konijnen :+ ... zou toch weer terug stappen naar sigaretten of gewoon helemaal stoppen voordat je Alice tegenkomt :Y) )

ik heb nu de homebuttons veranderd naar dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
  <homebuttons>
        <button>
            <description>My Videos</description>
            <label>3</label>
            <execute>XBMC.ActivateWindow(6)</execute>
            <icon>105</icon>
        </button>
        <button>
            <description>My Programs</description>
            <label>0</label>
            <execute>XBMC.ActivateWindow(1)</execute>
            <icon>102</icon>
        </button>
        <button>
            <description>My Music</description>
            <label>2</label>
            <execute>XBMC.ActivateWindow(501)</execute>
            <icon>103</icon>
        </button>
        <button>
            <description>Settings</description>
            <label>5</label>
            <execute>XBMC.ActivateWindow(4)</execute>
            <icon>109</icon>
        </button>
        <default>0</default>
    </homebuttons>

Maar ik heb nog steeds alle menu items in het hoofdmenu, doe ik nu iets niet goed?
Ok, ik zie dat ik dit bij de skin moet veranderen, simpel de items verwijderen werkt niet, dan verneuk ik de zaak, is er een handige manier om dit te doen?

edit: oh en nog een vraagje
Als ik een game gestart heb, is er dan niet een manier om terug te komen in xbmc? Kan ik alleen de console uit, en weer aanzetten, of is er een toetscombinatie voor oid?

Maverick wijzigde dit bericht 15-01-2005 00:20 (47%)

"Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt."

Reg. datum: 24 april 2002

oh man, ik vind het echt bizar hoeveel vragen er hier worden gesteld die allemaal in de FAQ en handleiding worden uitgelegd......

quote:
Maverick schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:02:edit: oh en nog een vraagje
Als ik een game gestart heb, is er dan niet een manier om terug te komen in xbmc? Kan ik alleen de console uit, en weer aanzetten, of is er een toetscombinatie voor oid?

Sommige vragen hebben de neiging herhaald te worden in dit topic zonder reden. Ik reageer er nog fatsoenlijk op met een link, maar het vervuilt dit topic E-norm!

HIER al eens achteraan gegaan? (ditzelfde topic notabene)

Voor de rest heb ik niet echt de neiging om de layout van XBMC te veranderen. Heb het ten tijde van XBMP een paar keer gedaan, maar je merkt op een gegeven moment hopeloos is en je bent continu bezig met het aanpassen en spitten zodra er een nieuwe versie uitkomt. ( standaarden en manier van wijzigen willen nogal eens verschillen per versie die uitkomt. Net zoals de skins ;) )
quote:
Schweino schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:47:
oh man, ik vind het echt bizar hoeveel vragen er hier worden gesteld die allemaal in de FAQ en handleiding worden uitgelegd......
Ken het gevoel :/ ... wil niet zeggen dat ik NIETS beters te doen heb, maar ach, als je de hele dag ziek op je nest ligt kan een beetje afleiding geen kwaad. ( begint meer afLIJDing te worden ... maargoed :Y) :D )

quote:
LinuX-TUX schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 02:05:
[...]

Sommige vragen hebben de neiging herhaald te worden in dit topic zonder reden. Ik reageer er nog fatsoenlijk op met een link, maar het vervuilt dit topic E-norm!

Sorry dat ik iedereen tot last ben zeg :{

anyway, ik kan het in het topic niet vinden, in de faq ook niet, die link van je werkt niet? (die houd rekening met je post per page setting zot te zien, die staat anders bij mij) Ik ben wel de term in game reset tegengekomen. dat staat aan in m'n config, maar geen enkel idee hoe ik het vervolgens ook gebruik.

Overigens na een beetje films af hebben te lopen kijken gisteravond kan ik alleen maar tevreden zijn, films met meerdere cd's worden gewoon zo herkent, en achterelkaar afgespeeld, subs doen het gewoon feilloos, en hij speelt gewoon alles zonder problemen af. Kanme niet voorstellen dat er een xvid/divx speler op de markt is die net zo makkelijk werkt als een xbox :)

IGR (In Game Reset) is de Ctrl+Alt+Del voor op de Xbox :Y)

Het verschilt per controller, ik heb die oude grote kwallen nog, voor mij is het linker trekker + rechter trekker + Back + Start. Dan zit je opeens weer terug in je default dash. Combo moet je dan even achterhalen op basis van je controller op xbox-scene.

Dan heb je nog 2 versies daarvan. De softwareversie en de biosversie. De softwareversie heeft in het verleden de meeste problemen gehad icm spelletjes. De biosversie heeft ook zo z'n problemen gehad, maar minder. Ik gebruik standaard gewoon de bios versies. Dan zit ik ook niet zo vastgeplakt aan een bepaalde dash. ( Gebruik nu UnleashX, leuke filmpjes op de achtergrond van Iceage en 007 :9~ )

werkt perfect tnx :)

Reg. datum: 19 oktober 2004

Hier even een link naar een site die heel veel -zo niet alle- mogelijke stream scripts hebben.

Hier hebben ze ook een script waarmee je kan zien wat er op je pc monitor staat. Makkelijk als je wilt weten of je dvdtje al klaar is met branden en je computer staat boven. Dit scriptje heet Xmonitor. Eerst even python 2.3 op je pc installeren, dan pc monitor installeren. Even je Ip adress van je computer opgeven in "xmonitor.py" en als je dan op je pc "pcmonitor.py" aanklikt runt hij de service, en zie je wat je pc "uhh ziet"

Hier de link: http://xbmc-stream.gueux.be/index_eng.php?page=down

Reg. datum: 16 januari 2005

Hoi,

Over die IGR ik heb mijn xbmc zo ingesteld dat die mijn standaard dash is en dus ook opstart zonder evox, is er ook een mogelijk daar een IGR in te stellen?

Arwen / Kayne

quote:
Joeydaman schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:20:
Hoi,

Over die IGR ik heb mijn xbmc zo ingesteld dat die mijn standaard dash is en dus ook opstart zonder evox, is er ook een mogelijk daar een IGR in te stellen?
Dan moet je de bios-IGR gebruiken. Of je dat kan gebruiken, hangt dus af van welke bios je gebruikt en zo.

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Reg. datum: 24 mei 2000

Ik heb naast de xbox nog een dreambox,
die laatste heb ik al veel langer trouwens.
Het script om op te kunnen nemen/streamen werkt prima.
Knullig alleen dat beide boxen in m'n woonkamer staan :X

Heb ook nog een dvb kaartje en het streamen met de avbroadcaster plugin icm MyTheatre werkt wel maar hasslefree is hier vooralsnog de dreambox.

Ik heb de 7000s dreambox maar het zou best wel eens kunnen dat het streamen met de dm500 ook prima werkt.
Goed die heeft geen ingebouwde hdd optie maar via een mount kun je wel naar je pc opnemen en ook naar je xbox.
Zo'n ontvanger kost maar 180 euro, met goedkoop schoteltje+lnb+muurbeugel ben je voor 225 euro klaar.
Wel lekker om dan een motor te kopen voor 75 euro...
Cardsharing is dan ook nog een optie maar ipv de dm500 is een 5620s wel een betere keus, is niet veel duurder ook, 200,-

Leuke doos de xbox maar als ik moest kiezen dan hou ik toch m'n dreambox maar _/-\o_

Onlangs toch maar de IRmodV2 erin gezet, was toch een hele uitdaging met m'n soldeerkunsten maar gelukkig ging alles goed.
Daarna meteen maar die klotefan vervangen voor een papst 12db, nu alleen nog het geluid van de dvd drive...

Ga ergens de komende maanden ook de lcd mod erin frotten, toch irritant dat je zonder tv interface zonder lcdmod niets kunt.
Maar de irmod vind ik toch echt gewoon absolute noodzaak.

Maar 160gig+lcdmod+papst+advanced scart+smartxx+2xrf controllers+dvd kit, als je dat bij mekaar optelt dan mag je potverdomme ook wel wat leuks in huis hebben.
Maarre, leuk speelgoed _/-\o_

Reg. datum: 11 april 2003

Als ik in media center een muziek cd afspeel hapert de muziek heel erg. In de MsDash speelt de cd zonder problemen af.
Nu heb ik bij de instellingen van het geluid in xbmc al geprobeert de Audio Output op digitaal en analoog te zetten en ook High Quality Resampling aan en uit te zetten maar mijn cd's blijven haperen. Het zijn overgens gewoon legale cd's dus geen cd-r's ofzo.
Iemand enig idee of dit op telossen valt. :?

edit:
Heb overgens verschillende Builds geprobeert maar dat maakt niks uit. Heb nu die van 17 januari erop.

Wazzup! wijzigde dit bericht 19-01-2005 22:12 (14%)

Arwen / Kayne

Ik heb 18 januari een nieuwe build gecompileerd, en daar stond in de changelog het volgende bij:
FIXED: CDDA Playback.

Misschien toch maar even een nieuwere build zoeken. :)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Feyenoord Rotterdam

Zal vanavond ook maar eens de nwe build erop gooien (weet gelukkig nog waar ik hem moet halen.... thx schweino ;) ) En meteen eens kijken naar wat scripts... heb na XBMC als default dash geen script meer draaien, ff tvgids en weer maar toevoegen :)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!

Reg. datum: 09 november 2003

na hier alle 2 de [xbox] Xbox media center topics doorgelezen te hebben heb ik ook maar eens geprobeert de tv streams d.m.v. onlinestreams aan de praat te rijgen.

Het gekke is dat mijn scriptsmap in mijn nieuwe versie van xbmc (xbmc-2005-01-15) --> rechtstreeks van xbin) leeg is. Ik kan dan ook de webradio niet meer gebruiken. Als het webradio scrips van mijn oude xbmc versie (XBMC.Xbox.Media.Center.2004-10-01[Y] --> van de ezel afgeplukt) naar de scriptmap kopieer gaat ie proberen het klm document te downloaden en dan geeft ie de volgende foutmelding: "failt to download xml document". Mijn internet verbinding doet het prima (ik zie de rss feeds). Dit probleem blijft hetzelfde als ik via de msdash alle xbmc "save games" delete. Ook wanneer ik mijn oude xbmc opstart (XBMC.Xbox.Media.Center.2004-10-01[Y]) werkt mijn webradio niet meer (deed het eerst wel). Zelfs niet wanneer ik alle TDATA en UDATA files (tijdelijk) verwijder.

Iemand enig idee hoe dit komt??

edit:
shoutcast.com schijnt plat te liggen

cybah_pino wijzigde dit bericht 20-01-2005 16:25 (30%)

Reg. datum: 04 juni 2002

Zowel EuroTV als de NL tv gids blijven bij mij hangen bij het ophalen van informatie. Trailers via Apple en MovieInfo via IMDB doen het wel gewoon, met de verbinding lijkt dus niets aan de hand, wat zou het kunnen zijn?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Ik had het probleem met Webradio, lekker nieuwe XBMC erop, geen webradio meer. Bleek een probleem te zijn in KMLBrowse.py

moet je ff dit veranderen

http://194.192.15.21/webradio2/kml/index.php?reload=true
naar
http://webradio.kiss-technology.com/webrad...php?reload=true

En dan doet webradio het weer !

Reg. datum: 11 mei 2002

ik heb een probleem met mijn breedbeeld
heb softmod xbox
msdash ingesteld op widescreen
xbox media center ingesteld op widescreen (ook de skin)
xbox media center gecalibreerd op widescreen
film draait af volgens xbmc op 16:9
menu van xmbc zie jet netjes in widescreen
sommige xbox spellen (welke het ondersteune) spelen dus ook af in widescreen

dit allen in de auto optie (bij 4:3 spellen schiet hij ook netjes terug en rekt hem niet uit)

maar toch nog zie ik 2 dikke balke bove en onder bij een dvd film. erg irritant, doe toch iets fout

kan mijn tv alleen instellen op:
auto
4:3
14:9
zoom 14:9
zoom 16:9
volledig scherm
panorama

geen van alleen gewenste effect. maar zoals eerder gezegd: spellen en het menu doet hij perfect beeldvullend met de 16:9 skin

quote:
laurens0619 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:57:
ik heb een probleem met mijn breedbeeld
heb softmod xbox
msdash ingesteld op widescreen
xbox media center ingesteld op widescreen (ook de skin)
xbox media center gecalibreerd op widescreen
film draait af volgens xbmc op 16:9
menu van xmbc zie jet netjes in widescreen
sommige xbox spellen (welke het ondersteune) spelen dus ook af in widescreen

dit allen in de auto optie (bij 4:3 spellen schiet hij ook netjes terug en rekt hem niet uit)

maar toch nog zie ik 2 dikke balke bove en onder bij een dvd film. erg irritant, doe toch iets fout

kan mijn tv alleen instellen op:
auto
4:3
14:9
zoom 14:9
zoom 16:9
volledig scherm
panorama

geen van alleen gewenste effect. maar zoals eerder gezegd: spellen en het menu doet hij perfect beeldvullend met de 16:9 skin

Hmm, weird. Niet toevallig gewoon zo'n algemeen formaat film? Anamorphic gedoe? Als je heel zeker weet dat de source 16:9 is of het er geplet uitziet, kan je met de zoom knopjes even spelen. Bij de controller is het het start-knopje als de film draait. (weet hem niet 123 uit m'n hoofd van de ab, volgens mij gewoon select)

Dan switch je tussen zoomen, custom, normal en nog 1. Als normal het dan nog niet goed vertoond, weet ik het ook niet meer :?

Arwen / Kayne

Is het hetzelfde met AL je dvd's, of gewoon met enkele? Want anders is het idd gewoon omdat ze anamorphic zijn hoor. :)

Reg. datum: 27 januari 2000

Vraagje over die tv gids waarvan een plaatje in de topictstart staat. Als ik het goed lees moet die een bestand ophalen van een lokale server (die eerst de tv informatie download). Is het ook aan de praat te krijgen zonder dat er een pc aan staat lokaal? Dus dat de xbox het zelf van internet haalt? of moet je altijd lokaal een servertje hebben draaien of een gedeelde schijf?

Antec SX635B-II | Core2Duo E4300@2.4GHz | Asus P5B-E Plus | 2GB DDR2-PC5300 | 2x Seagate 7200.10 320GB RAID-0+1 | 8800 GTS 320MB | Win XP Pro

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 37 38 39 40 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: