[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VI

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.658 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-04 21:59

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/rwoudsma/GoT/ts_ff.gif

[table border="1" bordercolor="#e4ecec"]
[tr]
[td bgcolor="#e4ecec" align="center"]Het grote Firefox topic (deel 6)[/]
[/]
[tr]
[td background=http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/images/GoT/contentbg.jpg]Dit topic is gebaseerd op posts uit deel I t/m V en deze startpost is ook samengesteld uit die voorgaande delen. Er is aan bijgedragen door Gert-Paul (deel 3, 4 en 5), Woudloper (nieuwe layout), BtM909 (deel 2) en Cybersteef (deel 1). Mochten er nog zaken ontbreken, neem dan gerust contact op met mij.

Voorafgaande edities:[/]
[/]
Waarom Firefox gebruiken?
Voor release 1.0 van Firefox zijn er een groot aantal wijzigingen doorgevoerd en problemen opgelost uit de pre-releases. Firefox biedt ondersteuningen voor de volgende functies:
  • Pop-up blokkering
  • Ondersteuning voor navigeren met tabbladen
    In Firefox 1.0 kun je nu ook instellen hoe links uit andere programma's geopend moeten worden. Dus in of links in een nieuw tabblad, het huidige tabblad of in een nieuw venster moeten openen.
    Er zijn verder ook expermentele opties toegevoegd hoe links binnen Firefox geopend moeten worden. Ga naar about:config en verander browser.tabs.showSingleWindowModePrefs in true om deze opties in het Geavanceerd-paneel van je opties te tonen.
  • Privacy en beveiliging
  • Betere zoekfunctie
  • Beschikbaar in 29 talen (waaronder Nederlands)
  • etc.
Voor een geheel overzicht van alle features kan er hier (functieoverzicht) en hier (Unofficial Firefox 1.0 changelog) worden gekeken.

[tr]
[td bgcolor="#e4ecec" align="center"]Waar kan ik Firefox downloaden?[/]
[/]
[tr]
[td background=http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/images/GoT/contentbg.jpg]Voordat je Firefox ook daadwerkelijk gaat downloaden is het verstandig om de minimale systeemeisen door te nemen om er zeker van te zijn dat het op jouw systeem gaat draaien.

Windows:
Installer:Engels | Nederlands
Zip:Engels | Nederlands

Linux:
GTK2 + XFT installer:Engels | Nederlands
GTK + XFT (no installer):Engels | Nederlands

MacOS X:
Compressed Disk Image:Engels | Nederlands

Mirrors:
http://www.mozilla.org/products/firefox/mirrors.html

Nightly Builds:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/

Bekende problemen:
  • Als Firefox is geïnstalleerd op een systeem met beperkte rechten, moet het de eerste keer opgestart worden door iemand die rechten heeft op die locatie. Anders worden sommige bestanden niet goed aangemaakt
  • Op Win9x systemen kan het Windows pictogram te zien zijn. Zie deze tip om dat pictogram te veranderen.
[/]
[/]
[tr]
[td id="links" bgcolor="#e4ecec" align="center"]Wat zijn handige links?[/]
[/]
[tr]
[td background=http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/images/GoT/contentbg.jpg]In onderstaande lijst zijn diverse links opgenomen welke meer informatie geven over Firefox en daaraan gerelateerde producten/onderdelen.[/]
[/]
[tr]
[td id="faq" bgcolor="#e4ecec" align="center"]FAQ (Veel gestelde vragen)[/]
[/]
[tr]
[td background=http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/images/GoT/contentbg.jpg]
[list]
Vraag: Hoe kun je meer dan 2 bestanden tegelijkertijd downloaden?
Het antwoord op deze vraag is gegeven door Gert-Paul in Deel II van het Firefox topic.
Vraag: Rabobank internet bankieren werkt niet met Firefox?
Op deze manier wel!?
Vraag: Hoe schakel ik de melding uit dat er nieuwe plugins gevonden zijn?
Volgens deze reactie op het Mozillazine Forum door het volgende te doen:

about:config
plugin.default_plugin_disabled --> False

Vraag: Hoe kun er voor zorgen dat sommige extensies niet uitgeschakeld worden (toch kunt installeren) in nightly builds?
Daarvoor moet het maximale extensienummer in de extensie wijzigen. Dit kan als volgt worden gedaan.[list=1]
• Open de xpi nadat je hem gedownload hebt in 7zip/winrar (en)
• Open het bestand install.rdf;
• Verander daarin de X in <maxversion>X</maxversion> in het versienummer van je huidige Firefox (nightly)

Mocht je meer informatie willen hebben kan je op de link kijken. Ook kun je van www.extensionsmirror.nl aangepaste versies van extensies downloaden.
Vraag: Outlook (of ander programma's), snelkoppelingen of IE favorieten openen of 2 Firefox vensters of geven een foutmelding. Hoe moet ik dat oplossen?
Dit is op te lossen door een nieuwere versie van Firefox te installeren. Op deze pagina vind je meer informatie over het probleem.
Vraag: Hoe zorg ik ervoor dat er een nieuw tab in plaats van een nieuw window voor externe links geopend wordt?
Installeer een van de tabbrowser extensies zoals die in het volgende kopje staan vermeld of maak gebruik van de experimentele optie zoals deze momenteel in Firefox aanwezig is. Deze is als volgt te activeren:
about:config
browser.tabs.showSingleWindowModePrefs --> True

Na deze activatie kan je kunt de opties dan vinden onder:
Tools > Options > Advanced > Tabbed Browsing 
of
Extra > Opties > Geavanceerd > Navigeren met tabbladen

Vraag: Waar kan ik mijn profiel vinden?
Dit verschilt per OS wat wordt gebruikt om Firefox te draaien. Hieronder vind je een overzicht waar de profielen terug zijn te vinden:
  • [b]Win XP/2000[/]: [norml] %AppData%\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\ [/], waarbij xxxxxxxx 8 willekeurige karakters zijn. Kijk in [norml]C:\Documents and Settings\\[User_Name]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles[/] en de rest spreekt voor zich.
  • [b]Windows 95/98/ME[/]: [norml] C:\WINDOWS\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\ [/]
  • [b]Linux:[/] [norml] ~/.mozilla/firefox/profiles/xxxxxxxx.default/ [/]
  • [b]MacOS X[/]: [norml] ~/Library/Application Support/Firefox/Profiles/xxxxxxxx.default/ [/]. [/]
  • Vraag: Als ik de terugknop gebruik kom ik sommige pagina's weer bovenaan uit. Hoe komt dit?
    Firefox houdt niet op alle pagina's vast waar je gebleven bent. Dit is een bekend probleem. Op GOT kun je het iig oplossen door in je Voorkeuren (via Myreact in het menu bovenaan) HTTP 304-headers aan te zetten.
    Dit blijkt alleen ook niet voor iedereen te werken, voor de meesten echter wel.

Volgens deze bug zou dit probleem in Firefox 1.1 opgelost moeten zijn. Beta versies hiervan zijn al als nighty te downloaden (zie links sectie)
Voor overige vragen kun je ook de 'officiële' (Nederlandse) FAQ bekijken.
[/]
[/]
[/]
[tr]
[td bgcolor="#e4ecec" align="center"]Firefox extensies, thema's & plugins[/]
[/]
[tr]
[td background=http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/images/GoT/contentbg.jpg]Hieronder een aantal handige extensies en plugins. Mist er iets belangrijks. Neem dan contact met me op!
[list]
BBcode of BBCodeExtra, makkelijk op verschillende fora om snel BB Code te gebruiken
• Tabbrowser Extensies:
  • Tabbrowser Preferences - instellen waarvoor een nieuwe tab geopend moet worden
  • Single Window Mode - simpele extensie voor automatisch openen van externe links in een nieuw tab
  • Tabbrowser Extensies - Super uitgebreide opties voor tabbed browsing Gebruik op eigen risico, afgeraden door developers. Kijk hier voor losse extensies die voor dezelfde functionaliteit zorgen.
  • Disable target for Downloads - Om te zorgen dat voor .exe en andere bestandformaten die door externe programma's afgehandeld worden geen lege tabbladen geopend worden
  • IE View Om websites die helemaal niet in Firefox draaien, als je die nog tegenkomt, snel in IE te kunnen bekijken
  • DownloadStatusbar of Downloadmanager tweak -- als je de standaard DL manager niet goed genoeg vind. De download manager vervangen door een externe kan met DownloadWith
  • Webdeveloper - makkelijker voor WebDevelopers. Verschillende functies om windows te resizen, css te editen en nog veel meer..
  • URIid - Een extensie om via usercontent.css via #sitenaam (en een . vervangen door een - ) het uiterlijk van websites aan te passen.
  • Mozilla Backup - Een losstaand programma dat makkelijk een backup van je Firefox profiel kan maken. Zo kun je snel instellingen overzetten (bv als je een keer een nieuw profiel moet maken omdat de oude problemen geeft)
  • Stop vervelende ads/flash filmpjes:

[tr]
[td bgcolor="#e4ecec" align="center"]Het installeren van verschillende plugins/handigheidjes in Linux[/]
[/]
[tr]
[td background=http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/images/GoT/contentbg.jpg]
  • Java: Installeer, als je dat nog niet had, een java runtime environment of een development kit (deze als je ook in java wilt programmeren), zoals J2RE1.4. Vervolgens zoek je de locatie van de file javaplugin_oji.so (dit kan afwijken, het eindigt in ieder geval op oji.so, dus gebruik find/locate hierop). Doe als je het path van deze file gevonden hebt dit als je in /usr/lib/mozilla-firefox/plugins staat: ln -s /usr/lib/j2se/1.4/jre/plugin/i386/mozilla/javaplugin_oji.so . Herstart firefox en kijk bij about:plugins of het gelukt is.
  • Flash. Gebruik de flash linux installer van macromedia (typ deze 3 woorden in in je adresbalk en je bent er) en maak net zoals bij java in /usr/lib/mozilla-firefox/plugins symlinks naar de files /usr/lib/flashplugin-nonfree/flashplayer.xpt en /usr/lib/flashplugin-nonfree/libflashplayer.so .
  • Als je geen rootrechten op het systeem hebt maar deze software wel aanwezig is kun je de symlinks maken in ~/.mozilla/plugins/ . Eventueel moet je deze directory nog zelf aanmaken.
  • Als je graag wilt dat externe applicaties firefox gebruiken om urls in te openen (zoals amsn, xchat) kun je dit als volgt doen:
    mozilla-firefox -remote "openurl(http://www.tweakers.net)"
    Probeer dit eens uit vanaf de shell en kijk ook eens hier naar wat de opties zijn. Uiteraard hangt de representatie van de url af van de applicatie die het commando geeft, bij amsn is het bijvoorbeeld $url.
[/]
[/]

[ Voor 99% gewijzigd door Unverter op 29-01-2005 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05:26

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Om eventjes terug te komen om mn probleem uit de vorige topic, van die bookmark toolbar en web dev toolbaar. Ik heb nu FF 1.0 Nederlands erover gegooid, maar ik heb hetzelfde nog steeds.. Hij disabled dus de bookmark toolbar als ik webdev aanklik om te disablen, en andersom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 14:31
Ik weet niet of iemand hier last van heeft, maar soms hangt hij een tijdje bij een pagina, doet heel firefox niets, en na een paar seconde werkt hij weer :?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ScottB schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 11:21:
Om eventjes terug te komen om mn probleem uit de vorige topic, van die bookmark toolbar en web dev toolbaar. Ik heb nu FF 1.0 Nederlands erover gegooid, maar ik heb hetzelfde nog steeds.. Hij disabled dus de bookmark toolbar als ik webdev aanklik om te disablen, en andersom..
Gooi Firefox eens compleet van je computer af. Verwijderd ook je profiel enzo (vergeet de backups van bookmarks enzo niet te maken). Doe dan een herinstallatie van alles wat je nodig hebt om Firefox te draaien en bekijk het dan weer eens. Dit lijkt me namelijk precies iets wat op die manier opgelost zal worden,
Simon schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 11:23:
Ik weet niet of iemand hier last van heeft, maar soms hangt hij een tijdje bij een pagina, doet heel firefox niets, en na een paar seconde werkt hij weer :?
Voorbeeld-URL's?

[edit]
[q]• Hoe kun er voor zorgen dat sommige extensies niet uitgeschakeld worden (toch kunt installeren) in nightly builds?
Verander het Firefox versienummer, waardoor de extensie geen problemen geeft. Dit is te doen door eerst about:config in de adresbalk in te typen en dan de waardes app.version en extensions.lastAppVersion te wijzigen in 0.9.0. Dan kun je weer netjes alle extensies installeren.
Ook kun je van www.extensionsmirror.nl aangepaste versies downloaden.Ik zou liever zien dat hier de oplossing wordt genoemd om de emMaxVersion in de installatie-rdf aan te passen. Die oplossing is namelijk aanmerkelijk universeler dan hetgeen er nu genoemd wordt. Idee?

[ Voor 26% gewijzigd door Harm op 04-12-2004 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Harm schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 11:27:
[...]

Gooi Firefox eens compleet van je computer af. Verwijderd ook je profiel enzo (vergeet de backups van bookmarks enzo niet te maken). Doe dan een herinstallatie van alles wat je nodig hebt om Firefox te draaien en bekijk het dan weer eens. Dit lijkt me namelijk precies iets wat op die manier opgelost zal worden
Dat lijkt me niet. Ik heb het nl. al een tijdje en heb een maandje geleden geformatteerd, dus toen was alles ook weg. Daarna dus weer geinstalleerd, maar nu heb ik het weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Harm schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 11:27:
Ik zou liever zien dat hier de oplossing wordt genoemd om de emMaxVersion in de installatie-rdf aan te passen. Die oplossing is namelijk aanmerkelijk universeler dan hetgeen er nu genoemd wordt. Idee?
Zal ik binnenkort eens aanpassen. Ik ben ook niet echt meer voor die about:config methode.
ScottB schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 11:34:
[...]

Dat lijkt me niet. Ik heb het nl. al een tijdje en heb een maandje geleden geformatteerd, dus toen was alles ook weg. Daarna dus weer geinstalleerd, maar nu heb ik het weer...
Heb je verder nog veel extensies. Misschien dat die voor problemen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Web dev dus, IE view, Color Zilla, Browser Uptime (disabled, niet compatible met 1.0), Paste and go, Windows update (disabled, niet compativel met 1.0), Search button, Disable targets voor downloads en View Cookies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb nu wel adblock erop staan en deze blocked inderdaad alle dingen die ik wil. Echter opent er nog altijd een window ? Het is volledig leeg, maar kan ik ergens aanvinken dat ik liever ook geen window zie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Simon schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 11:23:
Is dat toevallig op pagina's waar de Java-plugin geladen wordt (koffiekopje in system tray)? Volgens mij levert dat hier ook wel eens wat vertraging op.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Ik heb een Pocket PC en daarom helaas 'vast' aan Outlook voor Email syncronisatie, dus ik kan Thunderbird al niet gebruiken. Bestaat er voor FireFox echter wel een optie voor 'Mobile Favorites' ? (Bookmarken en Syncen van webpages voor PPC)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-04 16:03
Ik ben nog op zoek naar een EXIF-info (voor de info in JPG's) en een Bosskey (zoals Alt-` in MyIE) extension voor Firefox... iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

ScottB schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 11:50:
Web dev dus, IE view, Color Zilla, Browser Uptime (disabled, niet compatible met 1.0), Paste and go, Windows update (disabled, niet compativel met 1.0), Search button, Disable targets voor downloads en View Cookies
Kan je wellicht eens proberen om verschillende extensions te disablen en te kijken of het dan nog steeds voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

@ Gert-Paul: Kan je wellicht de startpost aangaande de extensions uitbreiden? In het vorige topic is er gesproken over hoe je extensions kan aanpassen mochten ze niet werken onder een nieuwe versie. Verder kan er naar mijn idee nog wel wat worden geschreven over de extension waarmee je een layout van een site kan aanpassen (zoals hier op GoT)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tato
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-04 12:13
Kijk, onlangs zag ik dat Mozilla Firefox zich telkens opnieuw nestelt in mijn Add/Remove programs in het Configuratiescherm. Nu zou ik dat er weer uit willen krijgen. Maar is het mogelijk om alles te deïnstalleren dus vanaf versie 0.8-0.10.

Als ik nu Mozilla Firefox alleen gebruikte deed ik dit zonder problemen, maar nu ik juist mijn pa, ma en broer heb kunnen overtuigen om het ook te gebruiken. Ik wil er namelijk voor zorgen dat de Application Data niet verwijderd wordt. Anders kan ik alles opnieuw configureren en daar kruipt veel tijd in en dan stappen ze waarschijnlijk terug over op IE. En dat wil ik verhinderen.

Kan mij iemand bevestigen als de application data wordt verwijderd met uninstallen van Firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 14:31
Zpottr schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 11:57:
[...]

Is dat toevallig op pagina's waar de Java-plugin geladen wordt (koffiekopje in system tray)? Volgens mij levert dat hier ook wel eens wat vertraging op.
nope, vaak zijn het pagina's als GoT, de FP of op Fok.nl. Pagina's die JS gebruiken, geen java. Het gebeurt soms wel, soms niet :?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik vind versie 1.0 nou niet direct beter dan de vorige.
Toen kon je links altijd in dezelfde tab laten openen door "user_pref("browser.block.target_new_window", true);" in user.js te zetten. Links met als target een new window opende dan dus netjes in dezelfde tabs. Toch bleven popups die je wel wilde toestaan werken.

In 1.0 kun je in about:config "browser.tabs.showSingleWindowModePrefs" zetten en op die manier ongeveer hetzelfde doel bereiken, alleen werken nu popups ook niet meer. Die worden dan in dezelfde tab geopend in plaats van een nieuw venster waardoor i.c.m. javascript het hoofdvenster vaak verkleind of gesloten wordt :|
Is er nog een manier om dat weer te omzeilen?

Daarnaast vind ik het nog steeds onhandig dat als je op een url met bijv. een mp3 klikt in firefox, dat ie eerst het hele bestand gaat downloaden en vervolgens pas laat openen in mediaspeler terwijl in IE gelijk de link naar mediaspeler wordt doorgespeeld waardoor je al kan luisteren tijdens het downloaden. Hetzelfde geldt voor filmpjes. Is daar nog wat aan te doen?

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1148

taT0 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:35:
Als ik nu Mozilla Firefox alleen gebruikte deed ik dit zonder problemen, maar nu ik juist mijn pa, ma en broer heb kunnen overtuigen om het ook te gebruiken. Ik wil er namelijk voor zorgen dat de Application Data niet verwijderd wordt. Anders kan ik alles opnieuw configureren en daar kruipt veel tijd in en dan stappen ze waarschijnlijk terug over op IE. En dat wil ik verhinderen.

Kan mij iemand bevestigen als de application data wordt verwijderd met uninstallen van Firefox?
Application Data wordt NIET verwijderd bij uninstall. Anders kun je immers nooit veranderen van FireFox versie (het upgrade-mechanisme is nog vrij nieuw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

alwinh schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:52:
Daarnaast vind ik het nog steeds onhandig dat als je op een url met bijv. een mp3 klikt in firefox, dat ie eerst het hele bestand gaat downloaden en vervolgens pas laat openen in mediaspeler terwijl in IE gelijk de link naar mediaspeler wordt doorgespeeld waardoor je al kan luisteren tijdens het downloaden. Hetzelfde geldt voor filmpjes. Is daar nog wat aan te doen?
Hier werkt de Quicktime-plugin daarvoor prima. Opent in een nieuwe tab een embedded Quicktime-spelertje dat -als je wilt- begint te spelen zo gauw de buffering dat toelaat.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87026

Firefox met een paar goeie extensions erbij komt voor mij dicht in de buurt van de perfecte browser. Gebruik het eigenlijk pas sinds 1.0 als default browser. Kan nu al niet meer zonder. Ook kun je merken dat met wat tweaks FF nog aanmerkelijk sneller wordt.

Dit heb ik in m'n user.js:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
user_pref("browser.cache.memory.capacity", 65536);
user_pref("browser.cache.disk_cache_ssl", true);
user_pref("browser.urlbar.clickSelectsAll", true);
user_pref("browser.xul.error_pages.enabled", true);
user_pref("content.interrupt.parsing", true);
user_pref("content.max.tokenizing.time", 2250000);
user_pref("content.maxtextrun", 8191);
user_pref("content.notify.backoffcount", 5);
user_pref("content.notify.interval", 750000);
user_pref("content.notify.ontimer", true);
user_pref("content.switch.threshold", 750000);
user_pref("layout.word_select.eat_space_to_next_word", false);
user_pref("layout.word_select.stop_at_punctuation", false); 
user_pref("network.http.max-connections", 32);
user_pref("network.http.max-connections-per-server", 8);
user_pref("network.http.max-persistent-connections-per-proxy", 8);
user_pref("network.http.max-persistent-connections-per-server", 4);
user_pref("network.http.pipelining", true);
user_pref("network.http.pipelining.maxrequests", 8);
user_pref("network.http.proxy.pipelining", true);
user_pref("nglayout.initialpaint.delay", 750);
user_pref("plugin.expose_full_path", true);
user_pref("signed.applets.codebase_principal_support", true);
user_pref("ui.submenuDelay", 50);

Ben wel benieuwd of er nog meer leuke tweaks zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
taT0 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:35:
Kijk, onlangs zag ik dat Mozilla Firefox zich telkens opnieuw nestelt in mijn Add/Remove programs in het Configuratiescherm. Nu zou ik dat er weer uit willen krijgen. Maar is het mogelijk om alles te deïnstalleren dus vanaf versie 0.8-0.10.
Om deze uit de lijst te verwijderen, dien je de uninstall-informatie uit het register te verwijderen.
Verwijder alle niet (meer) bestaande firefox versies uit deze register-key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\

Bij het de-installeren blijft je profiel onder application data altijd ongedeerd.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Is er al een manier om die irritante Flash zweef pop-ups ofzo te blokken ?? Bij autoweek.nl en zonnet.nl hebben ze er veel en ook bij netscape.com :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

GieltjE

Niks te zien...

nero355 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:33:
Is er al een manier om die irritante Flash zweef pop-ups ofzo te blokken ?? Bij autoweek.nl en zonnet.nl hebben ze er veel en ook bij netscape.com :/
Probeer adblock
Installeren, een paar kenwoorden zoals, ads, banner, falkag, doubleclick en gator invoeren en je hebt al een groot deel, daarnaast verschijnen er bij flash animaties een soort vlakje waarmee je ze kan blokken.

-- edit -- Ja ik weet dat sommige mensen dit niet goedkeuren, maar ik heb nou eenmaal een gloedhekel aan knipperende dingen in mijn ooghoeken als ik snel dingen wil opzoeken. -- edit --

[ Voor 16% gewijzigd door GieltjE op 04-12-2004 17:37 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
GieltjE schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:36:
[...]

Probeer adblock
Installeren, een paar kenwoorden zoals, ads, banner, falkag, doubleclick en gator invoeren en je hebt al een groot deel, daarnaast verschijnen er bij flash animaties een soort vlakje waarmee je ze kan blokken.

-- edit -- Ja ik weet dat sommige mensen dit niet goedkeuren, maar ik heb nou eenmaal een gloedhekel aan knipperende dingen in mijn ooghoeken als ik snel dingen wil opzoeken. -- edit --
http://gathering.tweakers...message/22282553#22282553

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

GieltjE

Niks te zien...

Als ik jou was zou ik ff je bookmarks back-uppen en je complete firefox incl profiel mappen verwijderen en ff firefox opnieuw installeren met de dev build van adblock (deze is al 3maanden oud ofzo maar werkt het best, ik vrees dat adblock niet echt meer ontwikkelt word).

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:46
Ik heb een extensie in het Nederlands vertaald: adblock :) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 14:10

vooghel

Cunning linguist

nero355 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:33:
Flashblock werkt ook erg prettig :)

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
alwinh schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:52:
In 1.0 kun je in about:config "browser.tabs.showSingleWindowModePrefs" zetten en op die manier ongeveer hetzelfde doel bereiken, alleen werken nu popups ook niet meer. Die worden dan in dezelfde tab geopend in plaats van een nieuw venster waardoor i.c.m. javascript het hoofdvenster vaak verkleind of gesloten wordt :|
Is er nog een manier om dat weer te omzeilen?
Ja, je instellingen gewoon goed maken :P . Je kunt Javascript zo instellen dat windows niet geresized mogen worden, verder kun je instellen dat er toestemming gevraagd wordt als je een tab sluit. Dus als je dat goed doet, dan kan het niet misgaan lijkt me :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Weer wat vertaald: Popup Count en Nuke Anything. En ik heb wat taalfouten uit de Nederlandse/Duitse locales van MiniT+ van S. Boulema gehaald. Klik het huisje bovenaan de post (homepage) :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 22:58

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Dit is vast al langsgekomen in een van de andere topics, maar weet iemand hoe ik automatisch melding ergens van krijg als iets geupdate is via m'n RSS feed? Ik wil bepaalde topics volgen op GoT bijvoorbeeld =)

[ Voor 5% gewijzigd door apNia op 05-12-2004 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:17

Zhadum

Folding & Einstein@home

laatst las ik het volgende: c:\program files\mozilla firefox\firefox.exe /prefetch:1
dat zal ervoor zorgen dat FF sneller opstart, is t echt waar? en wat zijn de nadelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 22-02 12:08
Zhadum schreef op zondag 05 december 2004 @ 21:11:
laatst las ik het volgende: c:\program files]mozilla firefox\firefox.exe /prefetch:1
dat zal ervoor zorgen dat FF sneller opstart, is t echt waar? en wat zijn de nadelen!
Dit is gewoon een methode van XP zelf. Dit houdt in dat de bestanden van firefox (in dit geval de exe's ed :)) in de map prefetch worden gehouden van windows zelf waar ze sneller geopend kunnen worden. Ik geloof omdat gedeelte's dan al in het geheugen staan.
Dit heeft geen echte nadelen en het is wel ietsjes sneller :)

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

ik heb een probleempje met de editcss extension. ik heb zojuist versie 0.3.0 geinstaleerd maar dat ding werkt niet. Als ik op ctrl + 8 druk gebeurd er niks. ook bij beeld -> zijbalk staat ie niet zoals bij de eerdere versie. oudere versie werkt ook niet in 1.0. Versie 0.30 zou wel compatible zijn met Firefox 1.0
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Jup :) . EditCSS deïnstalleren en de WebDev-extensie installeren. Daarmee krijg je weliswaar meer mogelijkheden, maar je weet in ieder geval dat je een extensie hebt die ook echt werkt in Firefox 1.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_bbk
  • Niet online
In het vorige deel had ik een probleem gepost dat ik had met Postbank Girotel Online
the_bbk schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 10:31:
1) Als de site van Girotel Online geladen wordt, sluit FF zichzelf af. Eerder in dit topic had iemand het over Java instaleren, dat heb ik gedaan, maar het probleem blijft nog steeds

Iemand een oplossing voor mijn issues?
Ik heb een oplossing zelf gevonden. Ik heb Java uitgeschakeld in Options-Web Features, en nu kan ik wel girotellen. Ik kan nu waarschijnlijk geen Java-spelletjes meer spelen, maar dat overleef ik wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 25-04 11:34

Puck

W32.Deadcode.A

Mijn firefox crasht nu vaak (niet altijd) als ik op www.flabber.nl surf. Iemand die weet hoe dit komt? Dit had ik (naar mijn weten) niet meer eerdere versies (sinds 0.8).

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:26

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb je toevallig nieuwe plugins geinstalleerd?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpwaag
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:43
Ik heb dit verhaal al in een apart topic gepost, maar daar wordt niet gereageerd, dus zo nog maar is proberen:
Na het opnieuw installeren van mijn pc heb ik (weer) het volgende problemen:

Bij het inloggen in Squirrelmail, laadt Firefox wel het frameset, maar geeft een error in het rechterframe:"Error: Unknown user or password incorrect.", en laat een leeg linkerframe zien.
Het legen van de cache, wachtwoorden, cookies, form information, en history is het probleem voor een keer over, bij de volgende keer inloggen, is de fout er weer.

Verder gebruikt Firefox soms een andere hostname voor een pagina die je in een tab of gewoon opend. Bijvoorbeeld, ik zoek met google naar "nieuws bittorrent site:tweakers.net", en Firefox leidt mij naar http://www.google.nl/nieuws/35254. Dit is niet alleen bij google, maar bij veel meer pagina's zo, en levert een onwerkbare browser op. Ook hier werkt het even om de cache enzo te legen.

In IE heb ik geen problemen, ook voor het herinstalleren van mijn pc had ik het probleem niet. Lang hiervoor heb ik het probleem wel eerder gehad.

Ik heb windowsXP PRO SP2, Firefox 1.0, IE6.0.
Ik surf via een simpele proxy die op een andere pc (die van mijn vader) geinstalleerd staat. Die pc belt in naar internet(modem). Aan die pc is niets veranderd. ik heb Firefox al geupdate naar de nieuwste versie.
Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Laatst online: 21-04 11:48

_WgV_

It's a magical world!

PuCK schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:45:
Mijn firefox crasht nu vaak (niet altijd) als ik op www.flabber.nl surf. Iemand die weet hoe dit komt? Dit had ik (naar mijn weten) niet meer eerdere versies (sinds 0.8).
Ik heb hetzelfde probleem, en soms ook op de Fok! Frontpage.
Ik heb de volgende extensies:

• DOM Inspector 1.0
• googlebar 0.9.0.30 (zonder deze heb ik het probleem ook)
• Tabbrowser Estensions 1.11.2004110502
• ImageZoomer 0.2
• Mouse Gestures 1.0
• Adblock v.5 d2 & nightly 39

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Van wat jij hebt heb ik de:

• Tabbrowser Extentions 1.11.2004120101
• Adblock v.5 d2 & nightly 39

Ik heb het vermoeden dat het door Adblock komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
jpwaag schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:34:
Ik heb dit verhaal al in een apart topic gepost, maar daar wordt niet gereageerd, dus zo nog maar is proberen:
Na het opnieuw installeren van mijn pc heb ik (weer) het volgende problemen:

Bij het inloggen in Squirrelmail, laadt Firefox wel het frameset, maar geeft een error in het rechterframe:"Error: Unknown user or password incorrect.", en laat een leeg linkerframe zien.
Het legen van de cache, wachtwoorden, cookies, form information, en history is het probleem voor een keer over, bij de volgende keer inloggen, is de fout er weer.
Ik gebruik geen squirrelmail dus kan het niet testen. Heb je hetzelfde in een nieuw profiel?

zo ja, dan moet je ff met squirrelmail contact zoeken.
Verder gebruikt Firefox soms een andere hostname voor een pagina die je in een tab of gewoon opend. Bijvoorbeeld, ik zoek met google naar "nieuws bittorrent site:tweakers.net", en Firefox leidt mij naar http://www.google.nl/nieuws/35254. Dit is niet alleen bij google, maar bij veel meer pagina's zo, en levert een onwerkbare browser op. Ook hier werkt het even om de cache enzo te legen..
Hier geen problemen met zoeken daarnaar. Misschien dat het aan je proxy ligt?
PuCK schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:49:
Ik heb het vermoeden dat het door Adblock komt...
Ik gok op Tabbrowser Extensions. Schakel die maar ff uit en probeer het daarna weer een paar keer.

Ervaring: Als je problemen met Firefox hebt, moet je altijd eerst TBE uitschakelen (als je die geïnstalleerd hebt). Dat lost veel problemen met crashes, popups en tabbladen op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
offtopic:
Heb net het volgende aangeschaft.. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mozillastore.com/images/products/medium/34.jpg

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Ik heb de vertaling van adblock gefatsoeneerd en die van disable targets en nuke anything lichtjes aangepast (vertaalconventies enzo), zie het huisje bovenaan de post ;) .

/edit: ook flashblock 1.1 in het Nederlands nu

[ Voor 13% gewijzigd door Bananenplant op 06-12-2004 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Br@m schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:22:
offtopic:
Heb net het volgende aangeschaft.. :)

[afbeelding]
Hoe heb je het aangeschaft? Je hebt zelf een CC ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Harm schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:20:
[...]

Hoe heb je het aangeschaft? Je hebt zelf een CC ofzo?
Via de Mozilla Store
Betaald met Credit Card. :)

Ben benieuwd wanneer ik het binnen heb..

[ Voor 7% gewijzigd door Br@m op 06-12-2004 19:47 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Gert-Paul schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:21:
Ervaring: Als je problemen met Firefox hebt, moet je altijd eerst TBE uitschakelen (als je die geïnstalleerd hebt). Dat lost veel problemen met crashes, popups en tabbladen op!
Wat gek eigenlijk, want je zou zeggen dat die niks met de sites te maken heeft waar je op komt. Vandaar dat ik dacht dat het adblock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
GeforceDDQ schreef op zondag 05 december 2004 @ 21:23:
[...]

Dit is gewoon een methode van XP zelf. Dit houdt in dat de bestanden van firefox (in dit geval de exe's ed :)) in de map prefetch worden gehouden van windows zelf waar ze sneller geopend kunnen worden. Ik geloof omdat gedeelte's dan al in het geheugen staan.
Dit heeft geen echte nadelen en het is wel ietsjes sneller :)
Hmm, op die manier kun je FireFox dus sneller opgestart krijgen...
Kan iemand uitleggen hoe dit precies werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ik ben aan het zoeken geweest om FF 1.0 net zo te laten werken als dat ik 0.9 had. Nou wil ik alleen nog dat wanneer je bijvoorbeeld 3 tabs open hebt en je sluit de middelste dat hij naar de tab links focust. Misschien dat er een optie in about:config zit die ik daarvoor kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Jij zoekt MiniT :) . Ik gebruik die versie van sboulema, daarin zit in elk geval het focus naar links leggen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

ucchan schreef op maandag 06 december 2004 @ 21:58:
Jij zoekt MiniT :) . Ik gebruik die versie van sboulema, daarin zit in elk geval het focus naar links leggen in.
Dat dacht ik wel, jammer genoeg wilt die niet installen. Ik krijgkreeg een download error.
Die van jouw site wilt ook niet installen, alleen downloaden? Kan ik hem dan ook gebruiken en hoe?

/edit

Na 390894028 keer opnieuw opstarten pakt hij hem opeens wel :? , naja gelukkig maar :) MiniT dees doet het dus wel

[ Voor 19% gewijzigd door thejoker80 op 06-12-2004 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Laatst online: 25-04 23:31
Is het ook mogelijk om met adblock een whitelist op te zetten? Zodat ik bijv t.net daarop kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ik zal even een copy/paste plaatsen vanuit de Huiskamer, hier zijn vast wel een paar mensen die kunnen helpen :)

* GeforceDDQ heeft een probleem :'(
Toen ik een ander theme probeerde die blijkbaar niet door firefox 1.0 wordt ondersteund, heb ik mijn firefox verneukt.
Geen icons, alleen text in 12p Arial en de menu's bovenaan zijn 1 grote zwarte massa.
Zo kan ik ook theme's niet meer vinden maar na veel geklik is het dan toch gelukt om iets met use theme te vinden.
Alleen nu nog een werkend theme aan zien te klikken, het is namelijk een schermpje met 1 grote witte massa en uninstall theme, update en use theme.

* GeforceDDQ heeft hulp nodig :P :X

[ Voor 95% gewijzigd door GeforceDDQ op 06-12-2004 22:45 ]

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
thejoker80 schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:24:
[...]

Dat dacht ik wel, jammer genoeg wilt die niet installen. Ik krijgkreeg een download error.
Die van jouw site wilt ook niet installen, alleen downloaden? Kan ik hem dan ook gebruiken en hoe?
File -> Open File ;)

Ik heb namelijk geen idee hoe ik een XPI zich laat installeren vanaf m'n site, mime types ofzo :? Maar iig, dat je een XPI kan openen met Firefox is ergens wel logisch natuurlijk, misschien iets wat duidelijker zou kunnen door een associatie te maken met Firefox voor XPI-files... maar dan kom je met t-bird in de war :|

[ Voor 32% gewijzigd door Bananenplant op 06-12-2004 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Of sleur & pleur het ding vanuit je (Windows!) Explorer op een Fx-venstertje :P

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
.scroll{
    overflow:auto;
    width:100%;
    height:379;
    }

body,option,select{
    scrollbar-3d-light-color:006699;
    scrollbar-arrow-color:  #FFFFC0;
    scrollbar-base-color: #black;
    scrollbar-dark-shadow-color:006699;
    scrollbar-face-color:006699;
    scrollbar-highlight-color:006699;
    scrollbar-shadow-color:006699; 
    }

Ik zit nu zelf een beetje te proggen en zie dat scrollbaren in <divs> niet met de scrollknop werken en de styles ook neit? hoe moet ik deze code gebruiken?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
GeforceDDQ schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:38:
Ik zal even een copy/paste plaatsen vanuit de Huiskamer, hier zijn vast wel een paar mensen die kunnen helpen :)
* GeforceDDQ heeft hulp nodig :P :X
Kun je niet gewoon firefox opnieuw installeren? is 5 minuten werk en waarschijnlijk doet FF het dan weer :)

Weet iemand trouwens hoe ik meerdere tabs in bookmarks kan opslaan? Dus als ik die bookmark aanklik, ook meteen meerdere tabs te zien krijg. Ik weet dat het kan, maar alleen niet hoe :X

[ Voor 32% gewijzigd door LifeTecH op 06-12-2004 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

LifeTecH schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:00:
Weet iemand trouwens hoe ik meerdere tabs in bookmarks kan opslaan? Dus als ik die bookmark aanklik, ook meteen meerdere tabs te zien krijg. Ik weet dat het kan, maar alleen niet hoe :X
[ctrl]-[D], vakje "Bookmark all tabs in a folder" aanvinken wellicht ;)
Om alle tabs in 1 keer terug te roepen, middel klik op de folder in bv. de bookmarks sidebar ([ctrl]-[B]).

[ Voor 19% gewijzigd door Zpottr op 06-12-2004 23:03 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Laatst online: 10:08
Wat mis ik bij FF:
1) Tabs kunnen verplaatsen, minimaliseren, maximaliseren en restore doen.
2) 'Go to url' optie als ik rechts klik op een geselecteerde text/url op een pagina.
3) Dat FF zelf open blijft na het sluiten van de laatste tab.
4) Het mogelijkheid om voor 1 pagina meerdere wachtwoorden in te stellen.
5) Als ik een tab afsluit zou ik de vorige tab willen zien, niet wat ernaast is (links of rechts).

Ik heb bijna 4 jaar lang Opera gebruikt. Boven staande punten zijn dingen wat ik zeer veel mis bij FF. Zo zeer dat ik nu, na meer dan 2 weken alleen FF te hebben gebruikt, (voorlopig?) deels weer terug ben naar Opera.

FF heeft ook betere punten tegen over Opera, maar voor mij zijn dat minder belangrijk.

Weten jullie of er extensies, plugins of iets anders is waarmee paar van deze punten verholpen kunnen worden. Ik heb zelf niet iets kunnen vinden.

Ow ja, die gmail notifier is prachtig :)

En iemand een idee hoe ik die 'search toolbar' weg krijg? Ik heb 'about:config' gedaan en daar alles wat met 'browser.search' begint leeg gemaakt, maar heeft niet geholpen.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

[...]

Kun je niet gewoon firefox opnieuw installeren? is 5 minuten werk en waarschijnlijk doet FF het dan weer :)

Gewoon een mapje maken met daarin je bookmarks. Met rechtermuisknop --> Open in Tabs ?

/edit

spuit 11.... en nog niet eens de makkelijkste manier ook

[ Voor 8% gewijzigd door thejoker80 op 06-12-2004 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Zpottr schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:01:
[...]

[ctrl]-[D], vakje "Bookmark all tabs in a folder" aanvinken wellicht ;)
Om alle tabs in 1 keer terug te roepen, middel klik op de folder in bv. de bookmarks sidebar ([ctrl]-[B]).
en daar heb ik gewoon over heen gekeken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Gondor schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:03:
Wat mis ik bij FF:
1) Tabs kunnen verplaatsen,
MiniT
minimaliseren, maximaliseren en restore doen.
Kan niet, volgens mij
2) 'Go to url' optie als ik rechts klik op een geselecteerde text/url op een pagina.
Text/plain
Hier was wel iets voor, maar ik weet niet meer wat. Iets in about:config??
BlankLast
Weet niet wat je precies bedoelt.
Misschien doen
AutoForm
of
AutoFill
wat je wilt?
5) Als ik een tab afsluit zou ik de vorige tab willen zien, niet wat ernaast is (links of rechts).
Focus Last Selected Tab
En als extra'tje, voor acceptabel [ctrl]-[tab]-gedrag:
LastTab
En iemand een idee hoe ik die 'search toolbar' weg krijg? Ik heb 'about:config' gedaan en daar alles wat met 'browser.search' begint leeg gemaakt, maar heeft niet geholpen.
View -> Toolbars -> Customize, sleep Google-bar in venstertje.

Oh, al deze extensies kun je het best even lokaal opslaan en dan naar je Fx-venster slepen.

[ Voor 88% gewijzigd door Zpottr op 06-12-2004 23:32 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 21:21

Sosabowski

nerd

1)) Tabs kunnen verplaatsen, minimaliseren, maximaliseren en restore doen.
Dan praat je dus over vensters, niet meer over tabbladen
Ook dat kan in FF

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Wat mis ik bij FF:
Dat kan wel. Je moet dan gewoon de opgeslagen username en password overschrijven met de anderen, en ook die opslaan. Bij het invullen van de ene username, wordt dan het bijhorende password ingevuld.
Je moet niet vergeten dat Firefox geen Opera is. Het enige dat de twee producten gelijk hebben is dat ze webpagina's weer kunnen geven. Verder hebben ze een hele andere fylosofie qua userinterface. Opera is een suite; alles draait in 1 hoofd-venster met verschillende dochter-vensters (MDI), terwijl FF en IE gewoon 1 venster zijn, die welliswaar meerdere pagina's kunnen weergeven (FF) maar dat altijd in hetzelfde scherm doen. Bij het sluiten van de laatste tab in FF sluit je dus het nut van het venster en sluit je de sessie. In Opera sluit je het dochterscherm en blijft het moederscherm dus actief.
Overigens sluit je bij het sluiten van de laatste tab in firefox, firefox niet af als je nog meer vensters open hebt staan (firefox.exe beheert alle vensters). Dat is dus de rede dat lege openstaande windows niet echt handig zijn, waar dat bij Opera dus weer niet voor kan komen.

[ Voor 24% gewijzigd door Room42 op 06-12-2004 23:47 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

IK wil ervoor zorgen dat als ik op een link klik, automatisch een nieuwe Tab open en ga zo door, dus volgende link een nieuwe tab etc.. is het mogelijk, want via opties lukt niet, ik blijf telkens in het nieuw tab, het openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Er staat een methode in de startpost ;) . Tabbrowser Preferences kan er ook in voorzien trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

GandalfTheGrey schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:57:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
.scroll{
    overflow:auto;
    width:100%;
    height:379;
    }

body,option,select{
    scrollbar-3d-light-color:006699;
    scrollbar-arrow-color:  #FFFFC0;
    scrollbar-base-color: #black;
    scrollbar-dark-shadow-color:006699;
    scrollbar-face-color:006699;
    scrollbar-highlight-color:006699;
    scrollbar-shadow-color:006699; 
    }

Ik zit nu zelf een beetje te proggen en zie dat scrollbaren in niet met de scrollknop werken en de styles ook neit? hoe moet ik deze code gebruiken?
Voor wat betreft overflow in divs; dat werkt prima, maar je moet wel netjes even aangeven in welke eenheid de hoogte is; in jouw geval neem ik aan dat het pixels (px) moeten zijn ;)
Scrollbarkleurtjes is een browser iets, en vanuit usability oogpunt heeft een website daarvan af te blijven. Dat is dus ook niet in FF geimplementeerd, en is dus vooralsnog een IE-only thingy.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

ucchan schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 00:03:
Er staat een methode in de startpost ;) . Tabbrowser Preferences kan er ook in voorzien trouwens.
ooeps, dan heb ik echt over het hoofd gezien..solly, maar bedankt :)

P.S. Het probleem is nu erger geworden, als wat ik doe wordt in nieuwe venster gepoend, zonder enige vrom van Tab etc... [behalve rechtsmuis]

Ik heb in de instelling aangegeven, dat ik bij elke link een nieuw window wil zien, maar dat gebeurt ook niet!

[ Voor 34% gewijzigd door Zhadum op 07-12-2004 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Laatst online: 10:08
Zpottr schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:19:
MiniT
Text/plain
Hier was wel iets voor, maar ik weet niet meer wat. Iets in about:config??
BlankLast
Weet niet wat je precies bedoelt.
Misschien doen
AutoForm
of
AutoFill
wat je wilt?
Focus Last Selected Tab
En als extra'tje, voor acceptabel [ctrl]-[tab]-gedrag:
LastTab
View -> Toolbars -> Customize, sleep Google-bar in venstertje.
Oh, al deze extensies kun je het best even lokaal opslaan en dan naar je Fx-venster slepen.
Super, dankjewel _o_ (dat ik dat zelf niet tegen ben gekomen :D )
IorGie schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:28:
Dan praat je dus over vensters, niet meer over tabbladen
Ook dat kan in FF
Room42 schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:40:
Dat kan wel. Je moet dan gewoon de opgeslagen username en password overschrijven met de anderen, en ook die opslaan. Bij het invullen van de ene username, wordt dan het bijhorende password ingevuld.
[...]
Je moet niet vergeten dat Firefox geen Opera is. Het enige dat de twee producten gelijk hebben is dat ze webpagina's weer kunnen geven. Verder hebben ze een hele andere fylosofie qua userinterface. Opera is een suite; alles draait in 1 hoofd-venster met verschillende dochter-vensters (MDI), terwijl FF en IE gewoon 1 venster zijn, die welliswaar meerdere pagina's kunnen weergeven (FF) maar dat altijd in hetzelfde scherm doen. Bij het sluiten van de laatste tab in FF sluit je dus het nut van het venster en sluit je de sessie. In Opera sluit je het dochterscherm en blijft het moederscherm dus actief.
Overigens sluit je bij het sluiten van de laatste tab in firefox, firefox niet af als je nog meer vensters open hebt staan (firefox.exe beheert alle vensters). Dat is dus de rede dat lege openstaande windows niet echt handig zijn, waar dat bij Opera dus weer niet voor kan komen.
Jullie hebben gelijk, dat is waar. Maar toch mis ik die mogelijkheid om die 'vensters' horizontaal en verticaal naast elkaar kan zetten, is best wel handig. Maar nu ik tabs kan verplaatsen is het minder.

Bedankt, voor deze reacties.
Dit betekent een nieuwe poging met FF :)
Maar, ik heb vandaag deels met opera zitten surfen en ik heb gemerkt dat ik mijn oude 'vertrouwde' browser gemist heb. Anyhow FF komt er ook bij.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99760

ik heb nog altijd probs met me quick access knoppen op me toetsenbord, is IE de standaardbrowser dan werkt het gwoon, is FF de standaardbrowser dan gebeurd er geen ruk.

kep die regtweak bestemd voor 0.8 en 0.9 uitgeprobeerd (dat toen wel hielp) en zelfs de nieuwste final NL 1.0

niets helpt. ik heb dit al eens gevraagd op 15 november. misschien intussen wel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Laatst online: 25-04 21:41
[...]

wat dacht je van profiel wegdonderen en opnieuw aanmaken :/

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg
  • Laatst online: 30-04-2020

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Ik heb een probleempje, maar ik weet niet of dit een bekend probleem is hier.

Als ik bijv. een tweakers topic aan het bekijken ben en ik scroll daarin naar beneden en ga daarna naar een andere pagina (maakt niet uit wat) en ga daarna weer terug (back in firefox, of een afgestelde muisknop), dan geeft hij de pagina wel weer, maar staat ie weer bovenaan en niet meer op dezelfde plek gescrollt als waar ik daarvoor stond :?

Het rare is dat een huisgenoot van mij dat niet heeft :?

ps. ja, ik heb 1.0 en hij vindt geen updates als ik daarnaar zoek

Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

had eerder een gedeelte van mijn css gepost maar dat bracht geen uitkomst :)

de div scrollbalken werken niet met scrollwiel in firefox (wel in IE :X)
wat moet ik aanpassen? :)

http://www.schotolsma.nl/2Twins/

[ Voor 38% gewijzigd door GandalfTheGrey op 07-12-2004 16:45 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Laatst online: 23-04 10:58

themaxter

Bugged..

Ik heb ook nog een vraagje over firefox, bestaat er de mogelijkheid om de toolbar met de tabbladen boven de bar met back, refresh, url etc te krijgen?

Ik heb al lopen zoeken, maar kan iets dergelijks nergens vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:03

Joppy

Ajuparaplu!

Als je rechts naast Help klikt en aanpassen kiest, kun je elk pictogrammetje wegslepen

edit:
Lees weer niet goed. Negeer mijn opmerking maar...

[ Voor 29% gewijzigd door Joppy op 07-12-2004 16:50 ]

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Anoniem: 99760 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 03:31:
ik heb nog altijd probs met me quick access knoppen op me toetsenbord, is IE de standaardbrowser dan werkt het gwoon, is FF de standaardbrowser dan gebeurd er geen ruk.

kep die regtweak bestemd voor 0.8 en 0.9 uitgeprobeerd (dat toen wel hielp) en zelfs de nieuwste final NL 1.0

niets helpt. ik heb dit al eens gevraagd op 15 november. misschien intussen wel een oplossing?
Ligt vaak aan je toetsenbord, die dingen werken vaak alleen met IE. Op mijn toetsenbord werkt bijvoorbeeld alleen de knop om Firefox te starten, de rest eigenlijk niet.
GandalfTheGrey schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 16:33:
had eerder een gedeelte van mijn css gepost maar dat bracht geen uitkomst :)

de div scrollbalken werken niet met scrollwiel in firefox (wel in IE :X)
wat moet ik aanpassen? :)

http://www.schotolsma.nl/2Twins/
Dat is weer een extra 'functie' van IE. Bij Mozilla hebben ze het expres niet ingebouwd omdat ze vinden dat website en browser wat aparts zijn.
themaxter schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 16:37:
Ik heb ook nog een vraagje over firefox, bestaat er de mogelijkheid om de toolbar met de tabbladen boven de bar met back, refresh, url etc te krijgen?

Ik heb al lopen zoeken, maar kan iets dergelijks nergens vinden :(
Mischien door wat in browser.jar te prutsen, maar ik heb het nooit gezien. Waarom zou het het trouwens willen? Mij lijkt het eerder irritant..
Locutus-of-Borg schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 16:19:
Ik heb een probleempje, maar ik weet niet of dit een bekend probleem is hier.

Als ik bijv. een tweakers topic aan het bekijken ben en ik scroll daarin naar beneden en ga daarna naar een andere pagina (maakt niet uit wat) en ga daarna weer terug (back in firefox, of een afgestelde muisknop), dan geeft hij de pagina wel weer, maar staat ie weer bovenaan en niet meer op dezelfde plek gescrollt als waar ik daarvoor stond :?

Het rare is dat een huisgenoot van mij dat niet heeft :?
Die komt op sommige sites idd voor, oa T.net en Got. Op andere sites gaat het bij mij vaak wel goed, maar met sommige ook niet.

Zet trouwens eens 403 headers aan in je profiel hier op GOT, dan heb je er hier iig ook geen last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg
  • Laatst online: 30-04-2020

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Gert-Paul schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:02:
[...]

Die komt op sommige sites idd voor, oa T.net en Got. Op andere sites gaat het bij mij vaak wel goed, maar met sommige ook niet.

Zet trouwens eens 403 headers aan in je profiel hier op GOT, dan heb je er hier iig ook geen last van..
Aha! Tnx dude!

Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

heeft iemand oplossing voor dit probleem of moet ik FF opnieuw instaleren:

Het probleem is nu erger geworden, alles wat ik doe wordt nu in hetzelfde venster gepoend, zonder enige vrom van Tab etc... [behalve rechtsmuis]

Ik heb in de instelling aangegeven, dat ik bij elke link een nieuw window wil zien, maar dat gebeurt ook niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Zhadum schreef op woensdag 08 december 2004 @ 01:17:
heeft iemand oplossing voor dit probleem of moet ik FF opnieuw instaleren
Aangezien het opnieuw installeren van Firefox niet zo heel erg veel werk is zou ik voor die optie gaan, want aan je reactie te merken heb je (bijna) alles al uitgeprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb twee vraagjes nog, of misschien zijn het minpunten aan FF...

Als ik op m'n scrollwheel klik opent ie een nieuw window. Nou doe ik dat nogal vaak om extra snel te scrollen. In de about:config kon ik hier niks over vinden..

Het google search window opent altijd in zichzelf, terwijl ik dat juist lekker in een nieuw window wil.. ook in about:config kon ik daar niks over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
apNia schreef op woensdag 08 december 2004 @ 09:36:
Ik heb twee vraagjes nog, of misschien zijn het minpunten aan FF...

Als ik op m'n scrollwheel klik opent ie een nieuw window. Nou doe ik dat nogal vaak om extra snel te scrollen. In de about:config kon ik hier niks over vinden..
Door de instelling browser.tabs.opentabfor.middleclick naar true te veranderen wordt een nieuw tabblad geopend. Verder kun je met TBP er misschien voor zorgen dat er helemaal niets geopend wordt.
Het google search window opent altijd in zichzelf, terwijl ik dat juist lekker in een nieuw window wil.. ook in about:config kon ik daar niks over vinden...
Of Alt + Enter gebruiken of TBP installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Laatst online: 23-04 10:58

themaxter

Bugged..

Gert-Paul schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:02:

Mischien door wat in browser.jar te prutsen, maar ik heb het nooit gezien. Waarom zou het het trouwens willen? Mij lijkt het eerder irritant..
Ik vind het logischer, de toolbar die boven de tabs zit, met de back knoppen heeft alleen betrekking op die bepaalde tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Gert-Paul schreef op woensdag 08 december 2004 @ 09:44:
[...]

Door de instelling browser.tabs.opentabfor.middleclick naar true te veranderen wordt een nieuw tabblad geopend. Verder kun je met TBP er misschien voor zorgen dat er helemaal niets geopend wordt.

[...]

Of Alt + Enter gebruiken of TBP installeren..
Ik was niet helemaal duidelijk; ik wil dat er dus niks geopend wordt (ik wil tabbed browsing zo veel mogelijk voorkomen) en TBP lijkt hier niks aan te doen.

Oh en ALT+ENTER voor de search voldoet =)
Kan die searchbalk BTW niet groter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
apNia schreef op woensdag 08 december 2004 @ 10:34:
Ik was niet helemaal duidelijk; ik wil dat er dus niks geopend wordt (ik wil tabbed browsing zo veel mogelijk voorkomen) en TBP lijkt hier niks aan te doen.
TabKiller misschien?
Oh en ALT+ENTER voor de search voldoet =)
Kan die searchbalk BTW niet groter?
Zie de online FF help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-04 17:29

Metro2002

Memento mori

ik snap nog steeds de voordelen van firefox tov mozilla niet echt.
zelfde engine, zelfde opbouw, alleen werken meer sites niet en zitten bepaalde opties er niet in :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord

Geniet

wat dacht je van geen extra shit erbij?
Kleiner, lichter enz.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
Metro2002 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 12:13:
ik snap nog steeds de voordelen van firefox tov mozilla niet echt.
zelfde engine, zelfde opbouw, alleen werken meer sites niet en zitten bepaalde opties er niet in :|
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen. Je zegt meer sites werken niet, maar ze hebben wel dezelfde engine :?. Dat betekend dus dat ze allebij op dezelfde manier met html omgaan. Btw dat is ook zo, allebij werken ze op de gecko engine.,
Voordelen zijn:
compact en lichter + volledig uitbreidbaar met extensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 11:17
Zpottr schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 11:57:
[...]

Ik heb dus dat ook. Nee, het ligt niet aan Java (staat geloof ik nog niet eens geinstalleerd op me PC). Zelfs betrouwbare en snelle sites als tweakers en google blijven dan hangen. Ik gebruik de single window mode en als bv got geladen worden en ik druk op op een forum (want tja, waarom wachten?) en dan duurt het idd een tijdje voordat hij doorgaat. Het irritante is dat de rest van je tabs dan ook niet meer door kunnen laden. Vreselijk irritant probleem is het maar heb er ook nog geen oplossing voor gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
ik heb net de real player plugin geinstalleerd. Alleen nu crashed FF als ik een realplayer bestand in FF met die plugin wil bekijken :/. Hoe kan ik nu die plugin er weer uitslopen voor als ik per ongeluk op een pagina kom met een real filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Naar dll- (windows) of so- (linux) files zoeken in de plugins-directory van je installatie :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
ucchan schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:55:
Naar dll- (windows) of so- (linux) files zoeken in de plugins-directory van je installatie :) .
aah tnx heeft geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Het lukt hier niet, heb FF eraf gegooid en opnieuw geinstaleerd maar heb nog steeds hetzelfde probleem.

Is er manier om FF volledig verwijderen, dus ook bookmark, extension en themes etc...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Gert-Paul, zet eens in de startpost neer waar je profiel staat ;) .

Unix: ~/.mozilla/firefox
Win: C:\Documents and Settings\user\Application Data\Mozilla (ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130970

FireFox is aan de ene kant zeer fijn, pop-up blocker, files blocker, alle iritantjes zijn plots verdwenen.. Maar sinds de laatste 2 updates, crashed hij soms. Hoe meer vensters hij heeft geopend, des de sneller hij crashed. Aan me proccy zou het niet mogen liggen..

AMD Sempron 2800+
256MB Geheugen (Wel wat minder)

Voordat de laatste 2 updates er niet waren, had ik nergens last van.. Iemand zelfde probleem of misschien surgestie of oplossing? THnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

* Woudloper vroeg zich af of er ook een standaard installatie is van Firefox die het overstappen van (Internet Explorer) gebruikers naar Firefox kan veréénvoudigen. Ik bedoel hierbij dus een installatie met de meest handige extensions e.d. die écht een must zullen zijn voor de mensen die gewend zijn te werken met Internet Explorer, aangezien deze gebruikers niet heel erg veranderingsgezind zijn.

Zelf probeer ik namelijk de nodige mensen van Firefox te overtuigen, maar deze blijven toch vaak terugvallen op Internet Explorer omdat ze maar niet kunnen wennen aan Firefox. Ja, ik weet het. Dat is raar, maar wel realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Mwa, die kun je zelf maken en met firefox deployer meenemen :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
ucchan schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:38:
Gert-Paul, zet eens in de startpost neer waar je profiel staat ;) .

Unix: ~/.mozilla/firefox
Win: C:\Documents and Settings\user\Application Data\Mozilla (ofzo)
Goed idee! Heb het gelijk ff toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-04 23:04
Klein vraagje, als ik op een willekeurige pagina een plaatje wil opslaan gaat Firefox ook daarvoor speciaal het downloadvenster openen. Is er een manier om dit te stoppen, om bijv. te zeggen dat hij bij .jpg, .gif etc. dat niet hoeft te doen?

EDIT: Ik heb het nog eens geprobeerd, en het lijkt voornamelijk om bestandsgrootte te gaan. Toch blijft het irritant, en de preferences laten me alleen instellen wat hij met bepaalde bestandtypen moet doen (openen met, opslaan etc.).

[ Voor 34% gewijzigd door GreatDictator op 09-12-2004 11:37 ]

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik neem aan dat je de downloadmanager bedoeld? In dat geval: klopt, bij kleine bestanden, die erg snel gedownload zijn, is Firefox als het ware te laat met het openen van de manager, waarna hij weer vergeet hem te sluiten. Vervelend bugje idd, maar ik leef er al mee :)
Dat hij hem uberhoubt opent, komt doordat je dat zo hebt ingesteld. Dit staat onder Tools -> Options -> Downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb me ook maar is aan FireFox gewaagd, en ik moet zeggen, toch beter dan wat ik verwacht had. Fijn dat je zoveel kan aanpassen dmv scripts, extensies en thema's. Ik zit alleen nog met het probleem dat als ik Tweakers.net open, het proces firefox.exe rustig rond de 20/30 MB geheugen zit en mijn cpu ook naar de 100% springt. Als FireFox op de achtergrond zit (ik typ dit nu in IE :)) heb ik er geen last van, maar zodra ik het window activeer gaat het mis. Ook gaat scrollen niet lekker op Tweakers.net. Beide dingen gebeuren alleen op het bovenste gedeelte van de pagina (van boven tot "Headlines van <dag> (<aantal>)"), op het onderste gedeelte van de pagina gaat het goed. Vloeiend schuiven staat uit, alhoewel ik geen verschil merk tussen aan of uit. Ik heb dit probleem een paar keer eerder gelezen, maar naast het advies om vloeiend schuiven uit te zetten (wat bij mij dus al uit staat) heb ik geen oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

NHJ BV schreef op donderdag 09 december 2004 @ 11:32:
Klein vraagje, als ik op een willekeurige pagina een plaatje wil opslaan gaat Firefox ook daarvoor speciaal het downloadvenster openen. Is er een manier om dit te stoppen, om bijv. te zeggen dat hij bij .jpg, .gif etc. dat niet hoeft te doen?

EDIT: Ik heb het nog eens geprobeerd, en het lijkt voornamelijk om bestandsgrootte te gaan. Toch blijft het irritant, en de preferences laten me alleen instellen wat hij met bepaalde bestandtypen moet doen (openen met, opslaan etc.).
Daar is een extension voor: Disable Targets for Downloads
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.