Hoofdcategorieën
Topicacties

De HTC Magician (i-mate JAM / Qtek S100 / MDA Compact)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Goo goo g'joob
Reg. datum: 13 september 2003

http://members.home.nl/pieterstroink/GoT_startpost/Startpost_top.gif

http://members.home.nl/pieterstroink/GoT_startpost/i-Mate_Jam.jpg

HTC maakt al enige tijd telefoons die onder verschillende merken worden uitgebracht. Deze telefoons draaien op het Windows Mobile platform (zowel Pocket PC Phone edition als Smartphone edition).

HTC verkoopt de telefoons die ze maken niet onder hun eigen naam. Als je het toestel zonder abonnement wilt kopen zul je hem onder de naam i-Mate Jam of onder de naam Qtek S100 moeten kopen.

Zelfs providers brengen de HTC telefoons onder hun naam op de markt met eventuele aanpassingen aan de software. Als je bijvoorbeeld een T-Mobile abonnement neemt krijg je de HTC Magician onder de naam "T-Mobile MDA Compact" met door T-Mobile aangepaste software.

De HTC Magician zal onder de volgende namen verkocht worden:
    - Qtek S100 - i-Mate Jam - T-Mobile MDA Compact - O2 XDA II Mini - Dopod 818 - Orange ....

[Algemeen]

-Afmetingen: 108 x 58 x 18,2 mm
-Schermafmetingen: 55 x 44 mm (24,2 cm^2)
-Gewicht: 150 gram

-Accu: 1200 mAh, Li-Polymer
-Standby tijd: <160 uur
-Gesprekstijd: <3 uur

-Verkrijgbaar: November 2004
-Losse Prijs: 490 euro

-Platform: Windows Mobile 2003 Second Edition, Pocket PC Phone edition

-Netwerk: Tri band (850/1800/1900 MHz of 900/1800/1900 MHz)

[Processor en Geheugen]

-Processor: Intel Bulverde 416 MHz

-Geheugen: 64 MB RAM / 64 MB ROM
-Geheugen kaart slot: SD/MMC met SDIO support

[Scherm en Geluid]

-Beeldscherm: 65 536 kleuren, Touchscreen
-Schermresolutie: 320 x 240 pixels

[Connectiviteit]

-Bluetooth, Versie 1.2
-GPRS
-Infrarood

[Overige]

-Ingebouwde 1.3 MP Camera (resolutie 1280 x 960)
-MP3 speler
-Java
-Kalender
-Wekker
-Notitieboek
-Spellen
-etc.

[Bijgeleverde Accessoires]

-2 pennen
-Stereo-Headset
-Oplader
-USB datakabel
-Tasje
-CD-ROM

http://www.tweakers.net/ext/f/44405/thumb.jpg http://www.tweakers.net/ext/f/44406/thumb.jpg

http://www.tweakers.net/ext/f/44407/thumb.jpg http://www.tweakers.net/ext/f/44408/thumb.jpg

http://www.tweakers.net/ext/f/44409/thumb.jpg http://www.tweakers.net/ext/f/44410/thumb.jpg

Heb je vragen of opmerking dan kan je ze altijd hier posten, mij een PM sturen of e-mailen naar theeggman[at]gmail.com.

Ook ben ik hier te bereiken op IRC.

Met dank aan Ginz (voor zijn hulp met de tabellen e.d. in de startpost), deuxani (voor de foto's) en alle anderen voor hun informatie _/-\o_

http://members.home.nl/pieterstroink/GoT_startpost/Startpost_bottom.gif

Eggy wijzigde dit bericht 27-11-2004 14:18 (111%)

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Goo goo g'joob

Ik vind dit dus een heel leuk alternatief op de P910i.. hier even wat vergelijkingen:

P910i:

-Afmetingen: 11,5 x 5,8 x 2,6 cm (scherm: 6,4 x 4,2 cm, opp: 26,9 cm^2)
-Inhoud: 173, 4 cm^3

HTC Magician:

-Afmetingen: 10,8 x 5,8 x 1,8 cm (scherm: 5,5 x 4,4 cm, opp: 24,2 cm^2)
-Inoud: 112,8 cm^3

Scherm is vrijwel net zo groot maar de telefoon zelf is veel kleiner!

Daarnaast kan je Worms World Party erop spelen :D :D

Aggrevated to the max
Reg. datum: 08 oktober 2004

Lijkt me idd een goed alternatief voor die P910i. Het feit dat je er ook age of empires op kan spelen maakt het nog vetter =D. Erg cool! 8)

Reg. datum: 03 februari 2004

Echt een top toestel. Is het al bekend wanneer die geleverd gaat worden in nl.

Huidige mobiel: MDA Vario&
Reg. datum: 07 november 2000

leuk apparaat, voor wie de P900 of XDA's aan de grote kant vinden

raoul856 wijzigde dit bericht 18-10-2004 20:17 (91%)

ik had hier wat opschepperigs kunnen neerzetten, maar ik ben niet zo'n opschepper

Reg. datum: 11 juni 2002

de specs zijn zeker wel impressive.

maar ik vind het een beetje lijken op een stuk speelgoed voor kleine kinderen. Nu weet ik wel dat foons tegenwordig steeds meer op speelgoed gaan lijken :) maar ik vind 'm er niet echt robuust uitzien.

edit: zie trouwens die rechter mda op het plaatje. Ligt het aan mij of hebben ze de 'y' en 'z' toetsen op het toetsenbordje omgedraaid???

EDIT: HELP!! , hoe crop ik plaatjes in een post!? (ik schaam me diep)

http://x.msmobiles.com/portal/high-res-images/photokina2004/photokina-6-big.jpg

Det0w wijzigde dit bericht 18-10-2004 13:54 (45%)

het leven is als een neus....haal eruit wat erin zit

Goo goo g'joob

quote:
Det0w schreef op 18 oktober 2004 @ 13:44:
de specs zijn zeker wel impressive.

maar ik vind het een beetje lijken op een stuk speelgoed voor kleine kinderen. Nu weet ik wel dat foons tegenwordig steeds meer op speelgoed gaan lijken :) maar ik vind 'm er niet echt robuust uitzien.

edit: zie trouwens die rechter mda op het plaatje. Ligt het aan mij of hebben ze de 'y' en 'z' toetsen op het toetsenbordje omgedraaid???

EDIT: HELP!! , hoe crop ik plaatjes in een post!? (ik schaam me diep)

[afbeelding]

Dat komt omdat het een QWERTZ keyboard is, hier krijgen we een QWERTY versie. Anyway, als je hem wilt croppen moet je hem in paint verkleinen naar een thumbnail, en dan deze code gebruiken (heb ik zelf nog geen tijd voor gehad):

code:
1
[url=urlvanplaatje][img]urlvanthumbnail[/img][/url]

LOL!! _/-\o_

Eggy wijzigde dit bericht 18-10-2004 15:01 (6%)

Reg. datum: 01 september 2003

Dit is echt een superapparaat!! Ik heb nu een SX1, maar deze MDA Compact heeft gewoon dezelfde grootte en nog betere functies. Ik ben benieuwd wat de prijs zal zijn op den duur, als hij al een paar maandjes uit is. Hopen dat hij ook echt in November uitkomt.

BTW zou de topictitle misschien veranderd kunnen worden in de namen die mensen herkennen, zoals T-Mobile MDA Compact, XDA Mini, etc.

http://x.msmobiles.com/lh/images/systems/comp_sda2.jpg

deuxani wijzigde dit bericht 23-10-2004 19:24 (30%)

Reg. datum: 15 september 2001

kan je hier ook tom tom op draaien of zal dat niet gaan?

Prutst er rustig op los
Reg. datum: 13 april 2001

quote:
HIValicious schreef op 24 oktober 2004 @ 15:22:
kan je hier ook tom tom op draaien of zal dat niet gaan?
het is gewoon een PDA met WM2003, dus de gewone Tomtom3 zal werken.

Niet gewoon een PDA met WM2003, maar een telefoon/smartphone met WM2003. ;)

Reg. datum: 15 oktober 2004

Hmmmmmmmmmmmm, deze is ook gaaf!!!
Zit echt te twijfelen tussen deze of de Motorola mpx 220
Die kan bijna het zelfde.. de I-mate kan meer. Volgens Expansys kan hij op 6 november geleverd worden. Hmmmmmmm, iemand ideeen over welke ik zal moeten nemen? De i-mate of de motorola mpx220?

Dan komt het op het uiterlijk aan he. Welke vind je mooier? De mpx220 komt dicht al aardig in de buurt van de grootte van deze MDA Compact. Maar als je liever geen touchscreen hebt of graag een clamshell, dan is de keuze ook simpel. Als ik mn abbo mocht verlengen dan zou ik deze halen in plaats van mn SX1 (niet dat ik er niet tevreden mee ben, maar gewoon omdat dit echt perfectie in een phone is voor me)

Ja, het is gewoon een kwestie van uiterlijk. Vind dat touchscreen ook wel wijs. En aangezien deze eerder uitkomt, 6 november. Ben ik geneigd te zeggen dat deze het gaat worden. Naar mijn mening toch wel de beste telefoon van het moment!

Weet iemand trouwens hoe het met het afspelen van de mp3's zit? Hoor je die door de speaker, of door headphones? Als headphones het geval is, krijg je die er bij? Of moet je die los erbij kopen?

Jaa, er zit een stereoheadset bij. :) Dit is het pakket:

- MDA Compact
- 2 pennen
- Stereo-Headset
- Oplader
- USB datakabel
- Tasje
- CD-ROM

Hij staat al op de Duitse T-Mobile site:

http://www.t-mobile.de/sh...63-_3187-1001-1-2,00.html

quote:
deuxani schreef op 27 oktober 2004 @ 11:27:
Jaa, er zit een stereoheadset bij. :) Dit is het pakket:

- MDA Compact
- 2 pennen
- Stereo-Headset
- Oplader
- USB datakabel
- Tasje
- CD-ROM

Hij staat al op de Duitse T-Mobile site:

http://www.t-mobile.de/sh...63-_3187-1001-1-2,00.html

Oké dan, bedankt. Klinkt goed allemaal.
Nog even een vraagje, ik zie erg veel dat er het T-mobile logo (dan heet hij MDA compact) op staat.
Betekent dit dat er alleen een t-mobile simkaart in kan? Nee toch?

Ik heb nu debitel vodafone (met een nokia 7250i) namelijk en wil gewoon die kaart erin stoppen. Dit is mogelijk lijkt mij toch? Als ik gewoon de I-mate Jam aanschaf, waar geen t-mobile logo opstaat. Verwarrend al die verschillende namen voor één telefoon :)

Edit: Never mind! Weet t al!

Svennis wijzigde dit bericht 28-10-2004 17:31 (4%)

Goo goo g'joob

Ik ben net terug van vakantie en moet wel nog ff wat nieuwssites doorkijken om te kijken of ik informatie gemist heb, ik heb echter wel al wat nieuws:

Ik sprak net met de admin van msmobiles.com en hij zei dat hij in Duitsland posters had gezien van T-mobile waarop stond dat de MDA Compact op 15 nov gereleased gaat worden. De foto's komen morgen op z'n site te staan.

Titelfix ga ik aanvragen wanneer de Orange naam bekend is. Dan zal de topic titel waarschijnlijk "Orange .... / HTC Magician" worden of "Orange ... / T-Mobile MDA Compact" aangezien dat de meest bekende namen zijn.

Ook zal ik proberen een mooiere startpost te maken (met Ginz zijn hulp, die dit al aangeboden had.. nog bedankt :D) maar daar zou ik maar niet te snel op rekenen. Ik heb het de komende 2 weken in ieder geval erg druk.

Edit:
Thanks deuxani, heb de accessoires ff in de startpost gezet :)

Eggy wijzigde dit bericht 29-10-2004 23:07 (8%)

ROOD WIT : IS KAMPIOEN!!!!
Reg. datum: 06 november 2001

:w

intoxicated wijzigde dit bericht 29-10-2004 23:26 (99%)

Goo goo g'joob

quote:

Heeft hij een ban of niet? Wat een gespam ffs...

http://www.modaco.com/viewtopic.php?t=116825

Volgens MoDaCo wordt hij dus ook binnenkort verkocht. Ik hoop wel dat hij een beetje stevig is. Verder kan niet veel me meer teleur stellen aan deze telefoon.

Op www.expansys.nl kan je hem ook aanschaffen! Die hebben het over 6 november.
Daar is hij bekend onder de naam I-mate Jam!

Kan je deze I-mate Jam / MDA compact ook met een abonnement nemen? Zodat je niet, zoals bij expansys, er 600¤ voor neer moet leggen?

Svennis wijzigde dit bericht 30-10-2004 15:48 (13%)

Goo goo g'joob

quote:
Svennis schreef op 30 oktober 2004 @ 15:47:
Op www.expansys.nl kan je hem ook aanschaffen! Die hebben het over 6 november.
Daar is hij bekend onder de naam I-mate Jam!

Kan je deze I-mate Jam / MDA compact ook met een abonnement nemen? Zodat je niet, zoals bij expansys, er 600¤ voor neer moet leggen?

De providers brengen hem onder hun eigen naam uit. Als je dus een orange abonnement wilt koop je hem onder de naam "Orange .... (pda2k mini bijvoorbeeld, officiele naam is nog niet bekend)", bij een T-mobile abonnement krijg je het toestel onder de naam T-Mobile MDA Compact, etc.. Niet alle providers maken echter hun eigen versie. De i-Mate Jam wordt los verkocht zonder abonnement net als de Qtek S100. De fabrikant van alle versies is HTC en de hardware is allemaal hetzelfde. De providers passen "hun" versie echter wel aan wat de software betreft.

Het liefste zou ik een i-Mate Jam kopen met een orange abonnement maar dat zal wel met een cash deal moeten. Tenzij de Orange versie ook snel komt en hopelijk niet tot vrijwel niet aangepast is.

Eggy wijzigde dit bericht 30-10-2004 16:41 (4%)

quote:
Eggy schreef op 30 oktober 2004 @ 16:33:
[...]

De providers brengen hem onder hun eigen naam uit. Als je dus een orange abonnement wilt koop je hem onder de naam "Orange .... (pda2k mini bijvoorbeeld, officiele naam is nog niet bekend)", bij een T-mobile abonnement krijg je het toestel onder de naam T-Mobile MDA Compact, etc.. Niet alle providers maken echter hun eigen versie. De i-Mate Jam wordt los verkocht zonder abonnement net als de Qtek S100. De fabrikant van alle versies is HTC en de hardware is allemaal hetzelfde. De providers passen "hun" versie echter wel aan wat de software betreft.

Het liefste zou ik een i-Mate Jam kopen met een orange abonnement maar dat zal wel met een cash deal moeten. Tenzij de Orange versie ook snel komt en hopelijk niet tot vrijwel niet aangepast is.
Ja, oké ik snap het! Het is inderdaad beter om het met een abonn. te nemen, anders wordt het wel erg duur. Het is wel een top toestelletje :P

Reg. datum: 09 september 2004

heb een vraag. ik heb nog nooit met een PDA gewerktmaar weet dat er een scherm-toetsenboord is. kan je daar de maat van veranderen. anders gaat ie mischien een beetje klein zijn om te sms-en.en komt deze week een SD kaart van 512Mb voor ¤65 uit ... is da een goede prijs?

Goo goo g'joob

quote:
D-man schreef op 31 oktober 2004 @ 09:23:
heb een vraag. ik heb nog nooit met een PDA gewerktmaar weet dat er een scherm-toetsenboord is. kan je daar de maat van veranderen. anders gaat ie mischien een beetje klein zijn om te sms-en.en komt deze week een SD kaart van 512Mb voor ¤65 uit ... is da een goede prijs?

Ik geloof niet dat je daar de grootte van kan veranderen en denk ook niet dat het nodig is, dit weet ik overigens niet helemaal zeker.

Voor de prijzen van SD cards kan je het beste ff hier kijken.

quote:
D-man schreef op 31 oktober 2004 @ 09:23:
Smsen kan je gewoon via het touchscreen, moet geen probleem zijn. :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: