[HOWTO] ps one lcd in pc
Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 05 december 2006
Ja dat ben ik maar het werkt welquote:
De computer hebben ze ook niet voor janlul uitgevonden hahahaha
Reg. datum: 12 juli 2007
Ravenge zei dat hij een Piranha Xtreme schermpje had (op pagina 7) , ik dus ook. Weet iemand hoe je die moet aansluiten ? Heb Ravenge zelf ook al gemaild maar nog niets terug gehad.
GR Arjen
Reg. datum: 05 december 2006
Misschien is ravenge wel met pensioenquote:Arjenloder schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 22:38:
Hallo,
Ravenge zei dat hij een Piranha Xtreme schermpje had (op pagina 7) , ik dus ook. Weet iemand hoe je die moet aansluiten ? Heb Ravenge zelf ook al gemaild maar nog niets terug gehad.
GR Arjen
Dat was in 2004
Zucht tijd gaat hard
Reg. datum: 12 juli 2007
Ik heb hem gemaild en kreeg net een mailtje terug. "De heilige rook is uit de LCD gegaan" Dus... lukt waarschijnlijk niet he.
GR Arjen
Reg. datum: 05 december 2006
Maar waar rook is ,is ook vuur ( grinnik )quote:Arjenloder schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:01:
Haha das waar.
Ik heb hem gemaild en kreeg net een mailtje terug. "De heilige rook is uit de LCD gegaan" Dus... lukt waarschijnlijk niet he.
GR Arjen
Dit suddert al een tijdje door volgens mij ( wel grappig )
Maar hier heb ik een linkje voor je http://www.jrok.com/hardware/lcd/lcd_panel_fun.html#UPDATE
misschien werkt dat voor jou
anders als er een av ingang opzit kijk dan naar een Grand Hand view II Model: CMP-TELVIEW1 heb er zelf ook 1 omdat ik het niet over mij hart kon krijgen om de psone scherm te slopen en omdat ik lui ben hahahhahaha maar werkt wel
Reg. datum: 11 augustus 2005
nickchange vroeger SPEEDDRAGON
Welke kast? en is het de bedoeling om een oud topic te schoppen om iets op marktplaats te pushen?quote:Speeddragon schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:40:
trouwens,, deze kast staat nu op marktplaatsdus voor de geinteresseerden
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.
Reg. datum: 11 augustus 2005
nickchange vroeger SPEEDDRAGON
In eerste instantie was ik van plan het schermpje in mijn Stacker te bouwen, maar dit gaat eigenlijk niet goed passen. Dus nu wil ik het als een klein winamp-schermpje gebruiken, en als Winamp niet aan staat gebruiken als digitaal fotolijstje. De server staat altijd aan, en staat op een andere kamer. Ik wil echter niet dat het schermpje altijd aan zal staan. Na verloop van tijd moet hij dus uitgeschakeld worden, net als een normale monitor op standby gaat.
Gebeurt dit ook met het schermpje? En gaat het backlight dan ook uit? (Ik zal uiteraard de always-on-mod niet uitvoeren
oshiro wijzigde dit bericht 13-04-2008 18:31 (4%)
“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm
Reg. datum: 12 april 2005
Als je dat kunt onderscheppen kun je hem hardware matig uitzetten met een schakeling (relais of transistor)
Of op een uitgangspoort LPT of serieel een signaal zetten zodra je monitors in de standby gaan.
Maar vanzelf doet hij dit niet nee.
paiq.nl - is geen gebruikelijke datingsite
Dat signaal laat je gewoon met een transistor een condensatortje kortsluiten welke met een grote weerstand opgeladen wordt, en dat weer met een transitor + nog grotere weerstand aan de inhibit dus.
Ok, een paar componenten meer dan aan een printerpoort, maar geen softwaregedoe nodig.
Hee, dit klinkt interessant. Ik heb de mogelijkheid om te etsen, dus ik denk dat ik hier op school maar eens een printje van zou moeten bakken. Ik ben echter werkbouwtuig en geen elektrotechnieker, dus ik moet even alles op een rijtje zettenquote:SA007 schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:52:
het is ook makkelijk het normale standby signaal uit vga te vissen hoor. Dan valt namelijk het sync signaal weg.
Dat signaal laat je gewoon met een transistor een condensatortje kortsluiten welke met een grote weerstand opgeladen wordt, en dat weer met een transitor + nog grotere weerstand aan de inhibit dus.
Ok, een paar componenten meer dan aan een printerpoort, maar geen softwaregedoe nodig.
Zo lang er een sync signaal is wordt de condensator via de transistor telkens kortgesloten, hij krijgt niet de kans om een spanning op te bouwen. Als het signaal wegvalt bouwt de condensator dus een spanning op. Met een PNP-transistor zou ik hiermee de voeding kunnen onderbreken. Maar wat houdt de inhibit dan precies in
Verder wil ik het schermpje dus ook niet aan een molex hangen maar gewoon aan een externe adapter. Loop ik hiermee niet het risico dat de gnd van de vga-kabel op een ander niveau ligt dan de gnd van de adapter, en er dus een stroom gaat lopen?
Overigens draait de desbetreffende server onder Linux.
oshiro wijzigde dit bericht 14-04-2008 00:59 (12%)
paiq.nl - is geen gebruikelijke datingsite
Ah ik snap hem. Even een citaatje uit de datasheet van de PT6101N:quote:Emiel schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:59:
Zodra een logisch 1 signaal op de inhibit pin van de spanningsregulator wordt gezet (wat in dit geval waarschijnlijk 12v is), wordt deze uitgeschakeld (inhibit). Als dit uit je VGA signaal is te vissen, is het idd nog mooier.
Dus als ik met het rc-circuitje op het c-sync-printje via een weerstand de basis van een NPN-transistor hoog maak, de emitter aan ground hang en de collector aan pin 1 hang, zou pin 1 omlaag getrokken moeten worden, toch? Dan moet ik wel een pull-up weerstandje aan pin 1 hangen.quote:The ISR functions normally with Pin 1 open-circuit,
providing a regulated output whenever a valid source voltage
is applied to Vin, (pins 2, 3, & 4). When a low-level2 ground
signal is applied to Pin 1, the regulator output will be disabled.
Ik ben ook van plan een LCD te modden om hem in mijn pc te zetten. Ik heb vandaag een Thrustmaster LCD opgehaald en uit elkaar gehaald.
Toen dit forum door gaan spitten en ben op een site gekomen waarbij deze modder het zelfde schermpje heeft. Echter geeft deze modder weinig uitleg over de How To. Nou zijn mij nog een x-aantal dingen helemaal niet duidelijk en misschien zouden jullie mij daar mee willen helpen voordat ik druk begin te proberen en solderen
Deze foto:

Afb.1
Heeft te maken met deze layout:

Afb.2
Dit had ik zelf al opgemerkt. Correct Me If I'm Wrong
Nou heb ik hier nog een monitor kabel liggen die ik even heb gestript en waarbij de volgende draaden aanwezig zijn:
Rood Pin 11 \
Groen Pin 12 + > Deze weet ik te plaatsen.
Blauw Pin 9 /
Grijs: De RGB Ground
Geel: DCC Optioneel, gaak niet gebruiken wil er een molex op hebben. Maar moet ik dan de molex op deze pin gaan solderen ?
Paars: Hsync/Csync, In afbeelding 2 worden ze anders genoemd. Echter komt er uit mijn kabel maar 1 gele draad. Ik moet er dus nog 1 hebben maar weet niet welke
Oranje: Niet Nodig
Wit: Niet Nodig
Zwart: Niet Nodig
Als ik de kleuren vergelijk met het volgende schema dan kan ik er aardig uitkomen:

Afb.3
De RGB Ground word in afbeelding 2 als 1 draad aangegeven en in afbeelding 3 als 3 contactpunten. Echter geeft de andere modder aan maar op 1 pool een ground te gebruiken
Mijn vraag is dus hoe de bekabeling juist aan te sluiten op de print.
Dan nog een vraag. Zoals ik al aangaf op plaats van de gele draad, moet ik daar een molex op solderen of juist op de jack plug die op de print plaat zit ? Van de adapter kan ik niet aflezen of deze 5 of bijvoorbeeld 12 volt is. Of kan ik de molex ook gewoon op de plaats van de Jackplug solderen ?
Tis allemaal erg ingewikkeld. Ik hoop dat er mensen zin hebben mij hier mee te helpen
CDAAbeltje wijzigde dit bericht 24-04-2008 15:25 (87%)
Lian Li PC-71 - Asus A8N32-SLI Deluxe - AMD Opteron 185 @ 3Ghz - Corsair Xpert 2Gb - ThermalTake ToughPower 750 Watt - 2x Asus 8800GT 512MB @ SLi (Top Speeds) - 8 HDD's @ 2.8 TB -> Specs <-
Reg. datum: 10 oktober 2003
In afbeelding 2 zit de ground op VGA pin 5. Volgens dit schema is dit Ground voor HSync, dus geen RGB Ground! Als je dit wilt uittesten, adviseer ik het schema van de pagina te gebruiken (afbeelding 2) en niet het schema van het 'standaard' PS ONE scherm (afbeelding 3). Ik denk namelijk niet dat deze gelijk zijn. Zo gebruikt jouw scherm 'sync on green' en het originele PS ONE scherm niet.quote:CDAAbeltje schreef op donderdag 24 april 2008 @ 10:57:
Ik heb even de pagina (correcte URL) bekeken.
De RGB Ground word in afbeelding 2 als 1 draad aangegeven en in afbeelding 3 als 3 contactpunten. Echter geeft de andere modder aan maar op 1 pool een ground te gebruiken
The Zep Man wijzigde dit bericht 25-04-2008 23:52 (32%)
Reg. datum: 25 april 2000
Wat zou 'ie moeten kosten en in welk deel van het land woon je?quote:JPS schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:24:
Voor wie belangstelling heeft heb ik nog een direct bruikbaar PSone scherm in de aanbieding. Hij is de testfase doorgekomen, maar door gebrek aan tijd is de HTPC niet gebouwd. Een VGA stekker zit er ook al aan gesoldeerd. Tevens heb ik er ook een matrox PCI videokaartje bij die het display prima kan aansturen dmv powerstrip of iets dergelijks.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.
Reg. datum: 27 februari 2009
Dit is mijn 1ste post op dit forum, en ben eigenlijk toevallig op deze thread gekomen. Maar wat ik zoek is een PSone LCD scherm (al gemod, of nog origineel, maakt niet zoveel uit)
Indien iemand deze nog verkoopt, mag hij mij altijd een email sturen (cervantez -at- pandora.be) of een priveberichtje naar deze account (maar ik kom hier niet al te veel, dus beter mailen)
Greetings, aNausea ;D
Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 last