Hoofdcategorieën
Topicacties

[HOWTO] ps one lcd in pc

Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 29 april 2002

het is misschien bot, maar ik zou die graag over willen nemen als die werkt... * ivm schoolopdracht .. zie diy beamer topic. Kun je mij een mail sturen of dm ? Aangezien je geen adres heb in je profiel.

Reg. datum: 22 januari 2007

quote:
kenny89 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:01:
het is misschien bot, maar ik zou die graag over willen nemen als die werkt... * ivm schoolopdracht .. zie diy beamer topic. Kun je mij een mail sturen of dm ? Aangezien je geen adres heb in je profiel.
Done.

Reg. datum: 19 februari 2007

ik heb ook nog zo'n schermpje liggen. inclusief 230volt (franse stekker) en 12 volt autoadapter.
ik ben begonnen met de mod, maar ben gestopt toen bleek dat mijn videokaart de sincs niet ondersteunde, en voor de derde keer een soldeerverbinding losliet..
30 euro ophalen in Delft? of 36,20 versturen..

Reg. datum: 23 juli 2005

@prein2:
het schermpje doet het nog wel goed? (niet dat je tijdens het solderen per ongeluk iets kapot hebt gemaakt).

Ondersteunt mijn videokaart (Asus AX800XT PE) het wel? (heeft wel Composiet Sync bij de opties in Catalyst Control Center staan). Anders moet ik namelijk eventjes op zoek naar een PCI oplossing....

Ik heb iemand die zijn originele scherm van zijn PS One wil verkopen, maar hij zegt dat het beeld er niet super uit zag toen hij hem aansloot op een PS One (hij heeft hem al lang niet meer gebruikt).

Ik mag hem even uitproberen (niet goed --> geld terug), maar hoe kan ik het beste controleren of het schermpje nog goed is om aan te sluiten op de VGA? Als de composiet aansluiting (dus even op bijvoorbeeld een dvd speler aansluiten) niet goed werkt, dan is het scherm ook niet goed meer? Ik heb ook een 4 lijns mini-jack kabel (met aan de andere kant tulpstekkertjes): daarmee kan ik hem ook even aansluiten? Kan de gewone voeding er eventjes op aangesloten worden zonder dat er een PS One aan zit? (dat ik dus wel beeld krijg)

Reg. datum: 11 juli 2006

beste is om hem te testen met een psone
als dit niet mogelijk is dan inderdaad via een dvd-speler oid met composiet. dan kun je in iedergeval backlight helderheid en dode pixels enzo controleren. maar een garantie dat alles dan ook via vga aansluiting werkt heb je niet.
als de composite aansluiting niet werkt zou het via vga nog wel kunnen werken, maar de kans is erg groot dat dat dan ook niet werkt.

Maar je kunt dus gewoon de meegeleverde adapter gebruiken om alleen het scherm aan te sluiten? (er hoeft niet per se een ps one op?)

ik heb zelf helaas geen ORIGINEEL scherm, dus kan je niks met zekerheid zeggen maar wat mij net te binnen schiet is dat het originele scherm normaal een signaal (5v, op pin 10?) krijgt uit de psone zodat hij zichzelf inshakeld. als dat zo is zul je dus wel de zognoemde "always on mod" moeten uitvoeren. maar ik weet dit niet zeker.
het scherm dat ik heb werkt dus wel zonder psone of modificatie maar het originele scherm volgens mij niet.

GDLT wijzigde dit bericht 22-02-2007 22:33 (3%)

Maar het is dus ook mogelijk om een niet-origineel scherm aan te sluiten? of is dit in enkele gevallen mogelijk?

En nog iemand hier met een origineel PS One scherm die me kan vertellen of het scherm werkt met de adapter zonder PS One? (of kun je op twee pinnetjes gewoon 5V zetten zodat het scherm aangaat?) Het is namelijk wel fijn als ik het scherm kan testen zonder hem gelijk open te maken en te solderen....

dit is maar in enkele gevallen mogelijk
het scherm dat ik heb heeft een lagere resolutie dan het origineel en geen composite ingang maar wel een rgb en sync aansluiting (De meeste hebben juist het omgekeerde).
helaas heb ik wat problemen met het videokaart driver gebeuren dus het werkt nog niet met mijn pc, maar mijn scherm werkt in iedergeval op de rgb aansluiting van mijn dvd speler

Reg. datum: 29 oktober 2002

mMark, als je alleen de adapter erin doet blijft hij uit, je moet ook een beeldsignaal geven, composiet of rgb.

Backups al geregeld?

@ een aantal posts hierboven:
Modbreak:
Voor vraag en aanbod-perikelek kan je gebruik maken van de mail / de V&A-sectie van t.net; het is niet nodig om hiervoor het topic te vervuilen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: RF-RGB-ledlamp met gloeilampfitting

quote:
SA007 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:10:
mMark, als je alleen de adapter erin doet blijft hij uit, je moet ook een beeldsignaal geven, composiet of rgb.
Dat wist ik ook nog wel ;)
Maar het is dus niet zo dat er een PSOne op aangesloten moet worden omdat anders het scherm niet gevoed wordt?
Het aansluiten kan ik via de composiet doen (aansluiten op tv, dvd-speler, pc en archos gmini500).
Voor RGB moet je hem helemaal openmaken of kun je daar zo'n 4 lijnige mini-jack naar tulp voor gebruiken? (ik heb nog niet echt een idee wat voor aansluitingen er allemaal op zitten :? )

mMark wijzigde dit bericht 23-02-2007 08:50 (6%)

Reg. datum: 29 oktober 2002

Voor composiet moet je zo'n 4 voudige jackplug hebben, voor rgb moet je of een connector vinden zoals op de PS One, of er een andere connector op solderen.

Maar kun je het scherm aansluiten met de adapter via composiet zonder dat je een PS One er aan hebt zitten (dus dat je de normale adapter gebruikt en niet iets hoeft te modificeren)?

Reg. datum: 05 december 2006

quote:
mMark schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:53:
Maar kun je het scherm aansluiten met de adapter via composiet zonder dat je een PS One er aan hebt zitten (dus dat je de normale adapter gebruikt en niet iets hoeft te modificeren)?
Hallo
Ik heb mijn camera erop aangesloten met de originele adapter
Helaas had mijn adapter een Engelse stekker
Maar nadat ik een verloop had geleend bij de buren startte het scherm gewoon op

Ok, een verloopstukje van Engelse stekker naar normaal is geen probleem (zit ook bij mijn Archos: wat is dat toch weer een handig apparaatje ;) )

Je hebt neem ik aan een origineel Sony scherm?

quote:
mMark schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 18:47:
Ok, een verloopstukje van Engelse stekker naar normaal is geen probleem (zit ook bij mijn Archos: wat is dat toch weer een handig apparaatje ;) )

Je hebt neem ik aan een origineel Sony scherm?
ja ik heb een origineel Sony scherm

En nu komt mij vraag
Zal het werken met deze stekker

http://cgi.ebay.nl/N-VGA-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Dan wel via de gele steker heb geen tv out op mijn video kaart
En dit lijk mij toch wel een mooie oplossing
Of nog mooier heeft iemand daar een pin-out van

Bij het schermpje dat ik ga kopen zit helaas geen adapter meegeleverd. Wat is de output van de adapter die je op het scherm aansluit? (voltage en stroomsterkte)

Dan kan ik namelijk zelf even een adaptertje zoeken :)

SinFest!
Reg. datum: 15 oktober 2002

7,5 V @3.0 A
Voor alleen het schermpje is dat zeer royaal. Als je het schermpje zou aansluiten op de PSone, dan voedt de adapter namelijk zowel het schermpje als de PSone.

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Zucht: het schermpje is NIET origineel van Sony, maar van Bigben interactive...

Ik heb hier wel het een en ander over gelezen in het topic (heb hem inmiddels helemaal doorgespit), maar weet dus niet of het wel of niet gaat werken. Iemand hier met een bigben schermpje die werkend op de VGA is aangesloten? (ik heb de link van debries gezien).

Is het wat of kan ik er beter niet aan beginnen? (en dus doorzoeken naar een origineel scherm).

Reg. datum: 16 september 2005

Leuke uitgebreide TS d:)b

Heeft een van jullie al eens ge-experimenteerd met PStwo schermpjes te monteren in een systeemkast?
http://www.psxshop.nl/images/Playstation2/PS2_8inch_tft.jpg

Reg. datum: 22 januari 2007

quote:
Djerique schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:14:
Leuke uitgebreide TS d:)b

Heeft een van jullie al eens ge-experimenteerd met PStwo schermpjes te monteren in een systeemkast?
[afbeelding]
Wat zijn de specs daarvan?

Hier een kleine tip voor mensen die niet handig zijn maar toch een kleine beeldscherm aan hun computer willen hangen
Bij mij werkt het perfect
http://webshop.comfortinhuis.nl/video-convertor-p-435.html

Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: