Hoofdcategorieën
Topicacties

[HOWTO] ps one lcd in pc

Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 17 januari 2001

Ik ben ook bezit met een PS one schermpje. Ben al op de goede weg. Alleen het afstellen van de settings in powerstrip lukt niet goed. Ik heb op mijn desktop een plaatje gemaakt die ik clone op het scherm. Zie het fimpje. De gekleurde vlakken lopen nog over. Ik krijg de instelling niet beter met de hand. Misschien kunnen jullie mij tips geven (na het zien van het fimpjegeven) over het afstellen? Als je goed kijk naar het fimpje kan je oko de zwarte diagonaal zien lopen tussen de gekleurde vlakken!

Ik gebruikt een GT6600 videokaart van nvidea met het CSYNC = NOT (HSYNC OR VSYNC) schema van daPaulus.

Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

FIMPLJE

Je meot wel de interlaced aanzetten ;)

Dat lijkt mij zo op het eerste geziccht het probleem, als je die al aanhebt ligt het aan je C-Sync
Reg. datum: 30 juni 2004

Weet toevallig iemand waar deze LCD schermpjes nog te krijgen zijn???

een clone can de originele Sony LCD is ook prima aangezien het mij alleen om de composite aansluiting gaat.

Ik heb al heel wat gegoogled, maar op de 1 of andere manier kan ik die schermpjes niet vinden.

Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
baco1978 schreef op maandag 18 december 2006 @ 12:24:
Weet toevallig iemand waar deze LCD schermpjes nog te krijgen zijn???

een clone can de originele Sony LCD is ook prima aangezien het mij alleen om de composite aansluiting gaat.

Ik heb al heel wat gegoogled, maar op de 1 of andere manier kan ik die schermpjes niet vinden.
Contact my at neptunus10000@hotmail.com

Reg. datum: 21 maart 2002

Ik heb er misschien 1 gevonden, mijn vraag is, maakt het uit als het niet origineel Sony is? het gaat om het merk Redant...iemand die meer weet hierover?

Asus M3A-H/HDMI, AMD X2 7750, Kingston 4GB DDRII PC-6400, XFX ATI Radeon HD4770, 1x73GB WD Raptor, 1x160GB Samsung, Windows 7 RC 64bit, LG W2261V, Samsung 22x DVD-RW, Sony DVD-ROM, Logitech Corded Wave, Logitech MX1000 Laser cordless, Philips amBX Premium

Reg. datum: 30 juni 2004

Heb afgelopen weekend een Piranha beeldschermpje gekocht.
had dit beter niet kunnen doen want dit is echt bagger, zeker als je het vergelijkt met een PSone schermpje.

Ik bezit momenteel 1 originele PSone scherm. en deze bevalt mij prima
ik gebruik hem echter voor mijn C64. op afgelopen Commodore Gebruikers dag had ik deze dus bij me en er zijn dus meerdere mensen geintresseerd in dit scherm. (niet allemaal beschikken ze over internet)
dit is momenteel het enige scherm (van dit formaat) wat de digitalisering prima doet.
er vallen dus geen stukjes van lettertjes af. dit in verband met interlacing.

als dat merk van redant in de catagorie (kwa kwaliteit) van een PSone scherm komt en wat er gewoon goed uitziet ben ik enorm geintresseerd.

vandaar dat de PSone schermpjes dus zo schaars aan het worden zijn vanwege de prijs/ kwaliteit verhouding.

hopelijk hebben jullie hier wat aan

Reg. datum: 13 januari 2007

Hoi, ik heb een Trustmaster XL (clone van Sony) kunnen nopen en wil er een composite video signaal op aansluiten.
Er is een schakelaar PAL/NTSC en heb deze op PAL gezet
Heb gezocht op het forum en al wat geprobeerd, maar het lukt niet, krijg geen beeld
Het doel is een TV-camera monitortje te maken

Heb op pin 10, 5 volt gezet (afgetapt van een IC) (Always ON mode)
heb dan aan Pin 3 de video ground gesoldeerd en aan Pin 5 geprobeerd het video signaal te voeden.
Scherm reageert niet (ook geprobeerd aan andere pinnen 6,7, 9,11,12)
Als ik één van de RGB pinnen (pin 9,11,12) aanraak zie ik het schermpje wel van kleur veranderen.

Kan het zijn dat dit type geen Composite aankan?
Kan ik S-video gebruiken? Hoe maak je van composite dan S-video? bestaan er hiervoor adapters?

Kan iemand helpen?

thx :)

Johan

Reg. datum: 01 februari 2002

Van S-video kan je composiet maken door met een condensatortje de Chrominantie en de Luminantie te mengen, maar omgekeerd heb ik het nog niet weten doen (lijkt me ook heel wat gecompliceerder dan een enkel condensatortje).
Kijk eens of een LM1881 iets voor je kan betekenen, das een "eeuwenoud" en nog steeds enorm veel gebruikt chipje, het is een syncscheider. Misschien aanvaard het schermpje wel meer als je de verticale en horizontale frequentie apart kan aanbieden.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Running with Raptors.

Heeft iemand nog een C-sync setje liggen ?
Liefst compleet gesoldeerd en al.

Ik ben bezig met een PSone scherm te monteren maar mijn videokaart heeft geen C-sync (GeForce 7900GTX).

Het mogen ook lossen onderdelen zijn.

Specs & Casemod

Mammy, ik wil ook een kitty cornershot

Sow Panic & Surrender will Bloom than Punish & Enslave

Mail mij even voor C-Sync Setjes ;)
Reg. datum: 13 januari 2007

quote:
naftebakje schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:43:
Van S-video kan je composiet maken door met een condensatortje de Chrominantie en de Luminantie te mengen, maar omgekeerd heb ik het nog niet weten doen (lijkt me ook heel wat gecompliceerder dan een enkel condensatortje).
Kijk eens of een LM1881 iets voor je kan betekenen, das een "eeuwenoud" en nog steeds enorm veel gebruikt chipje, het is een syncscheider. Misschien aanvaard het schermpje wel meer als je de verticale en horizontale frequentie apart kan aanbieden.
Kan ik bvb van composite naar VGA gaan, want VGA mode zou wel kunnen met dit schermpje
ben geen electronica expert, mocht er iemand zich geroepen voelen dit te modifieren, graag een seintje.

Johans :)

Reg. datum: 01 februari 2002

quote:
marjo12 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:07:
[...]

Kan ik bvb van composite naar VGA gaan, want VGA mode zou wel kunnen met dit schermpje
ben geen electronica expert, mocht er iemand zich geroepen voelen dit te modifieren, graag een seintje.

Johans :)
Met VGA bedoel je de signalen die naar een computerscherm gaan? Daarbij heb je apart de R,G en B signalen, en de horizontale en verticale synchronisatie. Bij composiet zit alles in hetzelfde signaal, je snapt hoop ik wel dat zoiets decoderen een hele boterham wordt. Het wordt wel gedaan in je TV bijvoorbeeld, je zou kunnen het schema daarvan exact na te maken (dan moet je zelf niets meten of berekenen), maar dan nog is niet gegarandeerd dat het werkt (is nogal storingsgevoelig).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Reg. datum: 11 juli 2006

Ik was vandaag in een warenhuis hier in de buurt en daar hadden ze deze schermpjes voor maar 20¤ te koop.
ik had al eens gehoord dat je ze kon modden. dus heb ze maar meteen allemaal gekocht (wel 2!!, nee ze krijgen ook geen nieuwe meer).
Thuis aangekomen kom ik er pas achter dat het niet de originele zijn maar van het merk "bigben interactive". nou is dat voor mij niet zo'n groot probleem aangezien ik wel aardig wat van elektronica afweet. maar deze heeft helaas geen s-video of composite video aansluiting. en ik zal dus ook iets met een d-sub aansluiting moeten doen.
Ik zal updaten als ik hier meer info over heb.
mijn vragen zijn:

Weet iemand zo de pinconfiguratie van die psone aansluiting, (kan ik nergens vinden).
op de pcb waar de connector aanzit staat:
GND
B(blue?)
G(green?)
R(RED?)
V(sync?)
_ (...?)
L/R (audio?)
GND
Maar op de onderkant staat deze bedrukking ook maar dan in de omgekeerde richting, daar heb ik dus niet veel aan.

en hoe zit het met de vga outputs in windows. ik heb standaard al een 2e monitor op mijn pc aangesloten. kan ik dan doormiddel van nog een (goedkope) vga kaart, dit schermpje aansluiten met een andere weergave erop als op de andere 2?

ja dat bedoel ik maar volgens mij klopt hij niet?

Ik ben met een beetje meten en puzzelen op het volgende gekomen (let op ik heb het hier over de connector die aan het display board zit):
1 gnd
2 Audio links
3 gnd
4 Audio rechts
5 Sync (weet ik nu zeker)
6 niet aangesloten op mijn board (iemand een idee?)
7 niet aangesloten op mijn board (iemand een idee?)
8 gnd
9 blauw (weet ik nu zeker)
10 Niet aangesloten op mijn board (normaal gesproken voor het aanzetten van het display vanuit de psone?)
11 rood (weet ik nu zeker)
12 groen (weet ik nu zeker)

Update:
Met dat ik bezig ben om mijn print wat verder te ontleden kom ik erachter dat het sync signaal maar 1 IC ingaat. nu blijkt dat dit ic (ff geggoogled) het sync signaal opsplits in een h-sync en een v-sync signaal.
Oftewel het is in dit geval niet nodig de sync signalen van de grafische kaart samen tevoegen. aangezien het later toch weer uitelkaar word gehaald. Nu kan ik dus het v en H sync signaal (na het ontkoppeld te hebben)rechtstreeks op de uitgang van het ic aansluiten, en het ic verwijderen.

kan iemand checken of dit bij het orginele PsOneLCD ook zo is? Dat zou het een stuk makkelijker maken voor een heleboel tweakers hier.

GDLT wijzigde dit bericht 31-01-2007 21:34 (39%)

Ik dnke dat dat met die Cync ook zo is bij een originele, alleen eht IC verwijderen zou ik neit doen.

Je kan hem wel bijpassen en aansluiten, maar als je toch wat van elektro afweet kun je ook ff een csync setje inelkaarzetten (of mij mailen ;) )

Ik kan natuurlijk wel het signaal samenvoegen maar waarom zou ik als het toch weer uitelkaar word gehaald, verder kan het ic gewoon verwijderd worden het heeft geen neven functies en versterkt ook niet oid scheelt weer componenten Ik werk morgen voor de zekerheid even een deel van het schema uit, en dan zal ik de boel eraan solderen en testen. (hopen dat die software en instellingen ook een beetje meewerken) En daarnaa gaat het audio gedeelte ook van de pcb (dit board is namelijk veel breder dan het display en dat komt mij slecht uit) dan blijft alleen de backlight-aansturingen en de display aansturing over.
mocht er iets fout gaan dan heb ik er altijd nog 1tje om kappot te maken.

Reg. datum: 28 september 2004

Miss een raare vraag,,

maar kan ik ook gewoon de vga solderen? en als ik deze eruit trek dat ik er b.v composite nog kan gebruiken van dit ding??

Reg. datum: 05 december 2006

hallo
Voor de gene met een bigben scherm kijk hier even
http://www.jrok.com/hardware/lcd/lcd_panel_fun.html#UPDATE

Reg. datum: 23 juli 2005

Kun je deze schermpjes (origineel van Sony) nog ergens bestellen? Lijkt me namelijk ook wel een interessant project :)

(ik ben zelf aan het zoeken op marktplaats enzo).

OP ebay, een gast met de bijnaam therealdeal71 geloof ik, is uit de UK incl alles ongeveer ¤55 geloof ik.
Reg. datum: 29 april 2002

hmm, ik zoek er nog 1tje dringend aangezien ik waarschijnlijk mijn printplaat heb verkloot. Iedmand misschien een donorprintplaat? (moet over 2 weken mijn beamer inleveren , maar zonder lcd is er geen beamer :()

**
http://cgi.ebay.nl/New-So...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
** voor diegene onder mij.

k5052 wijzigde dit bericht 17-02-2007 12:01 (30%)

Reg. datum: 23 juli 2005

OP Ebay niks kunnen vinden, iemand hier die er nog eentje thuis heeft liggen ?

Reg. datum: 22 januari 2007

quote:
mMark schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:58:
OP Ebay niks kunnen vinden, iemand hier die er nog eentje thuis heeft liggen ?
Ik heb er nog een liggen, met VGA-connector eraan gesoldeerd en alles. Ik heb geprobeerd om hem werkend te krijgen, maar dat is niet gelukt en toen is hij in een stoffig hoekje beland. Aangezien ik niet weet of hij het doet kan ik niet garanderen dat hij werkt. :(

Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: