9800(PRO) naar 9800 XT Topic - Deel 6

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.626 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-08 12:50
Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/9800XT/9800XTbanner.jpg]]
9800(PRO) naar 9800 XT Topic - Deel 6
Op 3Dmaxx.net werd een artikel gepubliceerd, waarin de schrijver omschrijft hoe je een 9800 (pro) kan flashen naar een 9800 XT. Ik zal voor een deel dit artikel overnemen in het NL, om wat dingen duidelijk te maken. Het mag wel duidelijk zijn dat dit topic gaat over het flashen van je 9800 (pro) kaart naar een XT, om zo de functies en snelheid van een XT te behalen. (Er stond een link, maar aangezien die nogal dood was heb ik hem verwijderd :) )
De voordelen van het flashen naar 9800XT
Ok, 1 reden is al genoemd, je kan patsen dat je een XT hebt ;) leuk, maar daar doen we het niet voor. Veel 9800 XT bios's willen zich harder laten overclocken als een Pro. Verder is er inmiddels een duidelijke performancewinst merkbaar. Niet alleen in winst bij 3dmark, ook zijn er mensen die spellen lekkerder vinden 'voelen' spelen. Verder heb je natuurlijk de geavanceerdere technieken die een 9800XT bios met zich meebrengt, zoals shaders.
De 'verschillende' Cores
Ati kent de volgende cores (hieronder de cores die relevant zijn voor dit topic):

VideokaartCoreCore speedMem speedGeheugenbusPipelines
Radeon 9500R300275 MHZ540 MHZ128 Bit4
Radeon 9500 ProR300275 MHZ540 MHZ128 Bit8
Radeon 9700R300275 MHZ540 MHZ256 Bit8
Radeon 9700 ProR300325 MHZ620 MHZ256 Bit8
Radeon 9800R350325 MHZ540 MHZ256 Bit8
Radeon 9800 Pro LER350380 MHZ680 MHZ128 Bit8
Radeon 9800 ProR350380 MHZ680 MHZ256 Bit8
Radeon 9800 XTR360412 MHZ712 MHZ256 Bit8
Benodigdheden
• Een Radeon uit het bovenstaande rijtje die de specificaties van een XT aankan, dus een core van 412 MHZ, geheugen van 730 MHZ, een geheugenbus van 256BIT en 8 werkende pipelines. Als je core of geheugen die snelheid niet aankan, kan je altijd nog met een editor de bios settings omlaag schroeven, maar dan is het natuurlijk geen 'echte' XT meer :)

Daarna ga je flashen, er zijn 2 methodes, allebei met zo zijn voor en zijn nadelen...
Flashen van R300's en 9800SE's.
Is het ook mogelijk om je 9700(PRO) of 9800SE kaart te flashen :?
Ja, in meeste gevallen wel. Nou haal je de snelheid van de een XT niet zo makkelijk met een 9700 (dat is dus 412/365), maar het is wel mogelijk om een 9800XT bios erin te flashen na de clocksettings aangepast te hebben met RadEdit. De prestaties gaan er niet zoveel op vooruit dan van 9800Pro-> 9800XT, maar lichte vooruitgang was er wel.
Er zijn ook nadelen:
- drivers kunnen alleen nog handmatig geinstalleerd worden
- bij adaptertype in windows staat 9600 TX

9800SE is een ander verhaal. Als hij al te (soft)modden is naar de 9800 Pro (dus met 8 pipelines en 256bits databus), dan is het mogelijk.

Echter schijn je dan wel de Omega Catalyst 2.5.22 of later te moeten gebruiken wil het fatsoenlijk werken (na de biosflash natuurlijk). Nou is het op het moment nog wel aan te raden om gewoon de laatste drivers te pakken.
Meer daarover hier: [rml][ OC][ MOD]Radeon 9800SE Mod Topic Deel 4[/rml]
9800XT Bios's
GeheugenFabrikant
128 MB SamsungBuilt By Ati Bios
128 MB SamsungGigabyte Bios
128 MB SamsungGigacube
128 MB SamsungHercules
128 MB SamsungHIS
128 MB SamsungPowercolor
128 MB SamsungSapphire
128 MB InfineonGigacube Bios
256 MB SamsungBuilt By Ati
256 MB SamsungConnect3D
256 MB SamsungGigabyte
Het Flashen (Vanuit Windows)
Het is nu ook mogelijk om te flashen vanuit Windows. Met ATi WinFlash

Het flashen is vrij simpel. Je backupped je oude bios d.m.v. "Save". Je opent een *.rom of *.bin file d.m.v LOAD, en je flasht de geloade bios in je Radeon d.m.v PROGRAM. Als je hierna reboot zal je een volledig functionerende 9800XT moeten hebben :) Zorg er wel voor dat je Fast Writes uit hebt staan, anders zal je PC vaker moeten rebooten.

Downloadlink van ATi WinFlash

Voordelen:
• Slechts 1 reboot nodig.
• Vrij makkelijk.
• Geen Floppy noodzakelijk.

Nadelen:
• Minder stabiliteit dan flashen vanuit DOS

Het Flashen (Vanuit DOS)
Gebruik eerst het progje drdflash.exe om je floppy bootable te maken, daarna verplaats je de flashrom files naar je floppy (dos4gw.exe, flashrom.exe en flashrom.rom) naar je floppy. Dit is de diskette waarmee je straks gaat flashen. Zet ook de bios erbij die je wilt gebruiken. Alles moet nu in A: staan, als het goed is heb je géén subdirectories.

Reboot je computer met de diskette er in. Dan zul je "Caldera Dr. Dos 2.xx" op je scherm zien verschijnen. Als alles geladen is kan je gaan flashen. Maak alleen wel even een backup van je originele bios door "flashrom -s 0 original.bin" te typen bij de A:.

Nadat je je originele bios hebt gesaved type je "flashrom -p 0 <<Biosnaam>>", dus, uitgaande ervan dat mijn 9800XT bios "built.by.ati.9800xt.bin" heeft, typ ik "flashrom -p 0 built.by.ati.9800xt.bin" . Flashrom begint je bios te flashen zodra je op Enter drukt. Nu moet je even je systeem rebooten (verwijder floppy ;) ) en kan je onder windows xp de drivers naar keuze installeren.

Je hoort nu een volledig functionerende 9800XT te hebben.

Voordelen:
• DOS is stabiel.
• DOS is vrij veilig.

Nadelen:
• DOS heeft geen fatsoenlijke NTFS of USB Stick support.
• Floppydrive/FAT32 schijf is bijna altijd noodzakelijk.
Andere meuk
RadEditHiermee kan je de standaard settings zoals core/mem speed en memory timings van een bios bewerken. Handig voor als je vidkaart geen XT speeds aan kan maar je hem wel wil flashen naar XT.
Overclocken
Goed, een 9800 XT schijnt beter over te clocken te zijn als een Pro, maar voor veel mensen is het een vraag hoe je moet overclocken. Zeker als de search een paar dagen plat heeft gelegen ;) Je kan hiervoor een overclock programma gebruiken als Rage3D (link) of Radlinker (link). Radlinker zit trouwens ook ingebakken in de Omega's :)

Hiermee schroef je je videokaart dus rustig omhoog, daarna start je een 3d programma (Aquamark, 3dmark, NFSU, Battlefield, Far Cry) wat nogal veel van je videokaart verlangt. Als je geen rare stippeltjes/ flitsen of andere onzin ziet (met uitzondering van 3dmark 2003) door je beeld ziet schieten, kan je er van uit gaan dat je overclock succesvol is, en kun je iets hoger. Mocht dit nou wel het geval zijn, dan kun je in je bios je agp voltage hoger zetten. Als dit niet helpt is het een temperatuur probleem en moet je een betere koeler voor je videokaart kopen.
Temperatuur
In voorgaande topics is een aantal keer de vraag langsgekomen of de videokaart niet te warm wordt, of de koeling wel goed is, wanneer je moet ophouden enzovoorts. Je kan gerust de volgende richtlijn aanhouden.
Je temperatuur is niet te hoog als:
• Je geen artifacts krijgt
• Je systeem niet ineens vastloopt of terugknalt naar je desktop
• Je computer spontaan reboot
• Je huid niet vastschroeit aan je koeler zodra je hem aanraakt

Het is dus echt géén probleem als je videokaart wat warmer wordt als je gewend bent. Zelfs als je artifacts krijgt kan dit komen door een te laag agp voltage, welk je kunt ophogen in je bios. Dat wil de 1e 3 punten vaak al verhelpen. Tuurlijk hangen voltage en temperatuur samen en als je all-the-way wil gaan zul je aan de watercooling moeten. Maar tot nog toe zijn er vrij hoge resultaten verkregen met de stock cooler/ zalman/ thermaltake koelers. Let er uiteraard wel op dat je koeler goed gemonteerd is.
Drivers
Omega Drivers
Ati Drivers
Andere Topics
Het eerste onspronkelijke topic (wat door mij straal over het hoofd werd gezien, en waarop ik blind deel 1 opende, die gelukkig open mocht blijven ;) ).
[rml][b][ ervaringen] 9800 (non) Pro > 9800 XT Mod[/b][/rml]

Deel 1
[rml][b][ OC]9800 (pro) flashen naar 9800 XT[/b][/rml]

Deel 2
[rml][b][ OC]9800(PRO) flashen naar 9800 XT - Deel 2[/b] [/rml]
Deel 3
[rml][b][ OC]9800(Pro) flashen naar 9800 XT - Deel 3[/b][/rml]

Deel 4
9800(PRO) naar 9800 XT Topic - Deel 4

Deel 5
9800(PRO) naar 9800 XT Topic - Deel 5

Mocht je met een vraag zitten, dan is de kans zeer groot dat het in 1 van de bovenstaande topics staat, eerst even die topics doorlezen :)
Poll

Poll: Is je flash gelukt? En welke kaart heb je?
Ja, Club3D
Ja, Sapphire
Ja, Hercules
Ja, Build by Ati
Ja, Ander Merk
Nee, Club3D
Nee, Sapphire
Nee, Hercules
Nee, Build by ATi
Nee, Ander Merk
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=7239&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Als er opmerkingen zijn hoor ik ze graag, Henk [at] RedXraD [punt] NL

Dit is een tijdelijke startpost, ik ga hier nog veel aan toevoegen. MAar omdat deel 5 aardig vol zit en Twynn mij verzocht een nieuw deel te maken, hier alvast de aftrap. Als ik vanmiddag/vanavond/vannacht tijd heb zal ik ook de startpost helemaal bijwerken, vooralsnog is het even de identieke startpost als deel 5.

Goed, het topic is nu aangepast, ik heb het coolergedeelte verwijdert omdat dat momenteel niet veel bijdraagt. Verder heb ik het 1 en ander omgegooid. Ik ga nu nog ff door het andere topic bladeren en onderstaande suggesties doorvoeren, en dan hoop ik klaar te zijn ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Henk op 28-08-2004 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enkele tips... :9

haal dit dan eens weg:
Groot voordeel schijnt te zijn dat de core van de XT een hoger voltage krijgt waardoor je dus hogere clocksnelheden kan bereiken .
hier erger ik me heel erg aan. want het is gewoon niet waar dat als je XTbios gebruikt dat je Vcore stijgt.
Het is soms wel zo dat je hoger kan clocken maar dat komt niet door de hogere voltage (want er is geen verhoging, dit is alleen mogelijk met hardmod)

en misschien iets aan de volgorde doen. het is gewoon niet duidelijk voor een newbie. ik zou de biosen bv voor het flashen zetten.

verder is het wel aardig. misschien de plaatjes van die coolers wat kleiner, ze zijn nu wel erg groot.

en er wordt iets altijd 80x gevraagt in een topic. maar kom er nu niet ff op. Zou makkelijk zijn als je dat in dat TS zet. 8)7

/edit o jah. dat van die temperatuur sensor. wanneer je deze echt hebt. hoe dat verschil zit van 20+ en wanneer je Overdrive krijgt, enz.

en voor stress testen ook doom3 als voorbeeld geven. En dat doom3 ook problemen. artifacts kunnen geven als je je 9800pro te ver overclockt.

dat er ook 9800pro in omloop zijn met R360 en deze dus voordelen hebben t.o.v. R350.

/edit2
o moest ik het nou mailen? ik zal dat ook wel even doen. mail ik meteen alle info mee...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Ik heb vaker dat als ga afsluiten in Hibernate modus bij XP en dan weer terug kom, dat ik dan artef*cked beeld heb! Hij was niet overgeclockt. Wie heeft dat ook??

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:26
Misschien ook een stukje met meer bios files voor alle kaarten, en ook met uitleg over die biosses erbij.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

jups en coolermaster heeft ook een vgacooler erbij met heatpipe, mischien ook interessant voor de startpost?
http://www.coolermaster-e...acard/vhc-l61/vhc-l61.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kwam laatst in een ander deeltje een link tegen naar allemaal BIOSen... Voornamelijk met Hynix geheugen... Kan alleen die link niet meer vinden... :? Vraag is dus of iemand die link heeft... En of de link dan in de openings post opgenomen kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Goed, ik heb hopelijk tijd om vanavond eindelijk alles op orde te maken :) dr heeft de laatste tijd een hoop aan me geplukt, op het gebied van tijd :P maar ach, das nu een eind over, dus ik zal er voor zorgen dat jullie morgenochtend een nieuwe startpost hebben :)

geef me nog een nachtje jongens, dan komt alles goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was het all bekend dat je met de ene driver wel ghosting heb en met de ander niet ?
ik heb dit zelf ondervonden
ik had omega drivers en mijn pro naar xt geflash geen probs ,dus ik ga een nieuwere driver gebruiken ,en ineens volop ghosting :?
tis trouwens een een saphire met 360 core :)

heb het tot 4x toe getest of het wel echt aan de driver lag ..

ik kreeg de ghosting met rad_w2kxp_omega_255 driver
en ik had Gèèn ghostimg met rad_w2kxp_omega_2551

dus mischien een idee voor mensen die een 360 core hebben en toch ghosting om eens wat drivers te testen ! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Ati 9800Pro @ Xt, maar ik kan geen temps aflezen. Nu was ik eigenlijk wel nieuwsgierig en misschien meerdere mensen of het mogelijk is om een eigen temp sensor te plaatsen bij de core en eventueel ook bij het geheugen. Waar zou ik deze temp sensoren vandaan kunnen halen en hoe zijn ze het beste te plaatsen??

Ik neem aan dat je dan een extra Drive nodig hebt waar je temp sensoren op kan aan sluiten. Zit hier ook nog een verschil in?? Heeft iemand ervaring met dit idee?

Ik heb een R360 Core dat heb ik gecheckd. Zalman C-versie met fan.
Shapphire Ati 9800 PRO Atlantis

Is er een mogelijkheid om de kaart te valtmodden?? Zo ja, hoe? |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ja, het is mogelijk om te VModden.
Maar dat had je ook hier kunnen vinden.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnFnF schreef op 27 augustus 2004 @ 19:51:
Ja, het is mogelijk om te VModden.
Maar dat had je ook hier kunnen vinden.
Helaas kan ik niet echt iets bruiksbaars vinden daar...Dus een beetje overbodige reactie. Weet iemand of het mogelijk is om zelf een Temp sensor op de GPU te zetten? zoja hoe??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik heb gister mijn 9800 pro een beetje verneukt :+ , ik kreeg zomaar allemaal artifacts in internet explorer. Ik ga dus naar atitool en kwam er achter dat het het geheugen was.
Ik klokte het geheugen terug van 365 (xt bios) naat 300mhz en de 3dview was weer normaal. Toen probeerde ik 'find max mem' en bij een verhoging van 1 mhz crachte heel de 3dview. Toen probeerde ik hem hanfmatig te verhogen en dat ging iets beter. Ik kwam tot 320mhz zonder artifacts. Ik loop al maanden op die xtbios en ik heb hem zelf op 390mhz mem gedraaid een tijdje.

Ik probeerde dus een andere xtbios erop te flashen om te kijken of dat hielp.
Beeld begon te knipperen, ff reboot gedaan en geen beeld :'( .
Ik ging dus ff alle stappen kijken hoe ik blind kon flashen terwijl ik op mijn onboard videokaart draaide. Ik heb geen diskette station maar kan die natuurlijk wel aanschaffen. Eers probeerde ik om gewoon weer met winflash te flashen in windows. Ik stelde mijn 9800pro in de bios in als videokaart en installeerde de kaart even. FF aanzetten de pc en telkens na 20 seconden reboot. Op de 1 of andere manier is de hele pc niet meer stabiel door een corrupte bios.

Weet iemand nog een andere manier om dit probleem op te lossen?

In mijn bios is het niet mogelijk om agp en onboard appart in te stellen. Er saat alleen de optie 'agp OF onboard'. Als ik zonder agpkaart opstart gebruikt hij dus automatisch de onboard en als ik met agp opstart, de agp kaart.

Is het mogelijk om met een pci-videokaart op te starten en dan terwijl de 9800pro eigenlijk niet gebruikt wordt, de bios in de kaart te flashen?

Voor wie me kan helpen _/-\o_

alvast bedankt

@thomasje: zoek eens op www.conrad.nl naar een chip om temperatuur te meten met een bijpassend lcd-schrermpje.

[ Voor 7% gewijzigd door Solovine op 27-08-2004 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 20:56
Heb vanmiddag mijn Radeon 9800 Pro van sapphire (128mb) naar een 9800XT gebracht :) Met een snelheidswinst in 3dmark03 van zo'n 600 punten :) Als ik de standaard 9800xt snelheden ook nog eens opschroef naar 459 MHz / 385 MHz dan kom ik op 6642 3dmark03 (met 9800 pro was dat 5667). Maar dan zie ik wel wat artifacts in 3dmark enzo :P Maar het crasht bijvoorbeeld niet.

Dus nu weer de standaard 9800xt instellingen en geen artifacts in 3dmark03 maar wel een lekkere snelheidswinst.

Oja, koeling wordt gedaan door de Zalman CM80C-HP met OP-1 Fan :P

[ Voor 8% gewijzigd door Vrieskist op 27-08-2004 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Vrieskist schreef op 27 augustus 2004 @ 20:16:
Heb vanmiddag mijn Radeon 9800 Pro van sapphire (128mb) naar een 9800XT gebracht :) Met een snelheidswinst in 3dmark03 van zo'n 600 punten :) Als ik de standaard 9800xt snelheden ook nog eens opschroef naar 459 MHz / 385 MHz dan kom ik op 6642 3dmark03 (met 9800 pro was dat 5667). Maar dan zie ik wel wat artifacts in 3dmark enzo :P Maar het crasht bijvoorbeeld niet.

Dus nu weer de standaard 9800xt instellingen en geen artifacts in 3dmark03 maar wel een lekkere snelheidswinst.

Oja, koeling wordt gedaan door de Zalman CM80C-HP met OP-1 Fan :P
Ik vind je score op die snelheden wel heel erg laag, ik scoorde zelf 7100 punten op 445/390. Ik hou mijn windows dan ook wel heel clean. (videokaart doet nu alleen nix meer, zie post :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Alexio schreef op 27 augustus 2004 @ 20:10:
Ik heb gister mijn 9800 pro een beetje verneukt :+ , ik kreeg zomaar allemaal artifacts in internet explorer. Ik ga dus naar atitool en kwam er achter dat het het geheugen was.
Ik klokte het geheugen terug van 365 (xt bios) naat 300mhz en de 3dview was weer normaal. Toen probeerde ik 'find max mem' en bij een verhoging van 1 mhz crachte heel de 3dview. Toen probeerde ik hem hanfmatig te verhogen en dat ging iets beter. Ik kwam tot 320mhz zonder artifacts. Ik loop al maanden op die xtbios en ik heb hem zelf op 390mhz mem gedraaid een tijdje.

Ik probeerde dus een andere xtbios erop te flashen om te kijken of dat hielp.
Beeld begon te knipperen, ff reboot gedaan en geen beeld :'( .
Ik ging dus ff alle stappen kijken hoe ik blind kon flashen terwijl ik op mijn onboard videokaart draaide. Ik heb geen diskette station maar kan die natuurlijk wel aanschaffen. Eers probeerde ik om gewoon weer met winflash te flashen in windows. Ik stelde mijn 9800pro in de bios in als videokaart en installeerde de kaart even. FF aanzetten de pc en telkens na 20 seconden reboot. Op de 1 of andere manier is de hele pc niet meer stabiel door een corrupte bios.

Weet iemand nog een andere manier om dit probleem op te lossen?

In mijn bios is het niet mogelijk om agp en onboard appart in te stellen. Er saat alleen de optie 'agp OF onboard'. Als ik zonder agpkaart opstart gebruikt hij dus automatisch de onboard en als ik met agp opstart, de agp kaart.

Is het mogelijk om met een pci-videokaart op te starten en dan terwijl de 9800pro eigenlijk niet gebruikt wordt, de bios in de kaart te flashen?

Voor wie me kan helpen _/-\o_

alvast bedankt

@thomasje: zoek eens op www.conrad.nl naar een chip om temperatuur te meten met een bijpassend lcd-schrermpje.
Ik weet geen manier om het op te lossen, maar ik weet wel dat het wel mogelijk is om er een PCI in te zetten, en dan moet je daar gewoon je monitor kabel in doen, dan krijg je daar beeld. Dan flash je hem via DOS! terug. NIET via windows.
Als je dan reboot hoort het weer goed te zijn:D

FnF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
FnFnF schreef op 27 augustus 2004 @ 20:27:
[...]

Ik weet geen manier om het op te lossen, maar ik weet wel dat het wel mogelijk is om er een PCI in te zetten, en dan moet je daar gewoon je monitor kabel in doen, dan krijg je daar beeld. Dan flash je hem via DOS! terug. NIET via windows.
Als je dan reboot hoort het weer goed te zijn:D

FnF
Waarom zou ik met die pci-kaart niet in windows kunnen flashen?
Probeert hij de bios dan op de pci-kaart te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom staat het Hynix BIOS nog altijd niet in de eerste post? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 21:29:
Waarom staat het Hynix BIOS nog altijd niet in de eerste post? :)
als je goed had gelezen had je gezien dat hij de startpost nog moest updaten en dat zou die doen wanneer die tijd had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Laatst online: 15-05 20:56
Alexio schreef op 27 augustus 2004 @ 20:20:
[...]

Ik vind je score op die snelheden wel heel erg laag, ik scoorde zelf 7100 punten op 445/390. Ik hou mijn windows dan ook wel heel clean. (videokaart doet nu alleen nix meer, zie post :'( )
Wat zijn de rest van de specs dan? Die van mij amd xp 3000+ fsb333, 1024ram ddr333, Radeon 9800xt dus :D

Ik heb het vergeleken met andere scores op futuremark met ongeveer dezelfde specs en mijn score is dan niet zo slecht. Of jij moet met andere argumenten komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Alexio schreef op 27 augustus 2004 @ 20:33:
[...]

Waarom zou ik met die pci-kaart niet in windows kunnen flashen?
Probeert hij de bios dan op de pci-kaart te zetten?
Nee, via Windows kan je dan niet flashen, heb ik zelf ook geprobeerd. Hij gaat natuurlijk niet de PCI kaart proberen te flashen. Aangezien het enige winflash programma ATi WinFlash is, zal ik wel ff zeggen waarom.
Als jij van je PCI boot, en dan probeert te flashen geeft WinFlash aan dat hij de kaart niet heeft gevonden, dat het niet de primarycard is enzovoorts. Hij weet dat er niet van geboot is, en dus flashed hij hem niet. Vandaar dat je gewoon met DOS moet doen. Maar zo moeilijk is dat niet. Gewoon Win98 diskette erin stouwen, laten lopen. Je download gewoon een batch file, en veranderd de naam van jou ORGINELE bios in de naam die al op de diskette staat, die verwijder je eerst, en daarna zet je jou BIOS erop. Dan typ je die .bat file in, en klaar is het. Reset/Rebooten en je bent klaar.
Heb het zelf dus ook zo gedaan. Kostte me toen in totaal maximaal 2 minuten, dus echt moeite is het niet nee. Alleen ik zou wel de diskette op een andere pc klaarmaken als je nix meer met je eigen kunt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Sapphire Radeon 9800PRO met een R360 core en Hynix geheugen.

Ik heb hem geflashed naar een XT met het hynix bios en dan Catalyst 4.8 erop gezet.

Maar ik heb ghosting in far cry soms en soms in 3dmark03 en soms in Colin MCrae Rally 2005

Zou dat komen omdat een XT 256mb DDR heeft en een PRO maar 128mb DDR? Want een R360core heb ik...

Kan ik nog iets anders proberen dan Omega catalyst instaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Sapphire Atlantis 9800 Pro (is populaire kaart volgens mij), en ben benieuwd welke core ik heb. Ik heb gelezen dat, om het 100% zeker te weten, je de kaart zelf moet demonteren, daar heb ik geen zin in, aangezien ik gister dat zelfde heb gedaan om een Zalman erop te zetten. Is er een andere betrouwbare manier? De kaart zelf is ongeveer 2 maanden oud gok ik (ik kreeg een nieuwe omdat mijn vorige kaput was).

Verder. Is het veilig om je kaart te flashen? Dit is namelijk mijn 2e, mijn eerste, is op de een of andere manier, te heet geworden (niet geclocked). En ik heb geen zin om weer op een nieuwe te wachten, vooral omdat er nu geen garantie meer opzit (ivm met aanbrengen koeling).

Edit:
Ik zie dat (volgens Atitool) de temp van mijn gpu (idle) 65 graden is. Is dat te vertrouwen? Want het lijkt mij nogal hoog, terwijl er een extra goede koeling (met fan) op zit.

Alvast bedankt.

BTW, TOP! eerste post!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 14:15
Heb gister ook een saphire 9800pro atlantis binnen gehad alleen wegens foutief geleverd koelmateriaal kan ik niet verder.

Wel meteen even gespiekt welke core het is, is dus de r360 heb alleen geen lm63 erop zitten maar dat geloof ik allemaal wel.

Zou ik met een externe temperatuur sensor niet even ver komen ?
Gister wel even meteen getest hoever ik kwam, aangezien me hercules 9800se@pro 425 365 deed deze ook maar meteen met deze speeds laten draaien.

Ging op zich goed alleen na een 3dmarkje kreeg ik in nature en die olifant wat witte spikkeltjes, dus het wachten is nog op de koeling en dan hoop ik toch wel 430 400 te gaan halen.

3dmark score was trouwens een nette 6400.
http://service.futuremark.com/compare?2k3=3015850

Trouwens net even gekeken met atitool had ik nog niet gedaan daarin geeftie r350 aan 8)7 , maar ik weet beter })

Nog even een vraagje welke bios moet ik er nou ingooien voor xt?
Heb hynix 2.2 met r360.

[ Voor 14% gewijzigd door TRAXION op 28-08-2004 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 10:51:
Ik heb een Sapphire Radeon 9800PRO met een R360 core en Hynix geheugen.

Ik heb hem geflashed naar een XT met het hynix bios en dan Catalyst 4.8 erop gezet.

Maar ik heb ghosting in far cry soms en soms in 3dmark03 en soms in Colin MCrae Rally 2005

Zou dat komen omdat een XT 256mb DDR heeft en een PRO maar 128mb DDR? Want een R360core heb ik...

Kan ik nog iets anders proberen dan Omega catalyst instaleren?
Far Cry klopt, 3DMark03 ook, maar Colin McRae Rally 2005 Demo heb ik ook even getest, maar die is hetzelfde als CMR4 :( Maar goed, ik heb geen ghosting, maar let wel op: CMR2k5 is brak geprogrammeerd! Je hebt al heel snel problemen op de wegen met witte strepen enzo. Kan je ook terug lezen op veel gameforums. Ligt dus NIET aan je graka. Iedereen heeft daar zowat last van, dus ligt er niet aan.
En ik zou niet aanraden om CMR2k5 te kopen, aangezien het grafisch precies hetzelfde is als CMR4 en de banen zijn ook nog nagenoeg hetzelfde heb ik al gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke bios ben ik nodig voor mijn 9800PRo 128MB madview?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 17:22:
Welke bios ben ik nodig voor mijn 9800PRo 128MB madview?
Hangt van je kaart af, lees eerst het hele artikel hierboven maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedXraD schreef op 27 augustus 2004 @ 12:42:
Het is dus echt géén probleem als je videokaart wat warmer wordt als je gewend bent. Zelfs als je artifacts krijgt kan dit komen door een te laag agp voltage, welk je kunt ophogen in je bios. Dat wil de 1e 3 punten vaak al verhelpen. Tuurlijk hangen voltage en temperatuur samen en als je all-the-way wil gaan zul je aan de watercooling moeten. Maar tot nog toe zijn er vrij hoge resultaten verkregen met de stock cooler/ zalman/ thermaltake koelers. Let er uiteraard wel op dat je koeler goed gemonteerd is.
Ik vind het leuk dat je ook wat ideeen van mij erin hebt verwerkt!
Ook leuk dat je dat Vcore verhoging door XT-bios hebt weggehaald!!! (red- want dat klopte dus niet) :)
maar dan nog iets over voltages wat niet klopt. :P
Bij het verhogen van je AGP voltage kan je niet een hogere overclock resultaten behalen bij je videokaart. (wat sommige wel beweren)
AGP voltage verhogen doe je alleen als je AGP Freq omhoog moet en je AGP port stabiel moet blijven. Dit is bijvoorbeeld als je je FSB gaat verhogen en je MB geen AGP-lock heeft.
Maar je AGP-port snelheid of voltage verhogen staat los van de core en het geheugen van de videokaart.
Verhogen van voltage bij core en geheugen is alleen mogelijk met Voltmod.

wat misschien ook een goed idee is om een Q&A stukje (misschien zou dit gedeelte voor 'andere topics' kunnen plaatsen) te maken. Dan hoef je feiten niet in een verhaal te vertellen, maar kan je gewoon kort een vraag en een antwoord geven. Ik weet al enkele Q&A.

Q: Wanneer kan ik in windows de temperatuur van mijn core zien?
A: Wanneer jouw videokaart een R360 core heeft en ook een LM63-chip op de kaart is te vinden is, dan is het mogelijk om na de (pro>XT) flash de temperatuur in ATItool af te lezen.

Q: Ik heb een temp-sensor (ge-enabled) op mijn kaart, maar verschillende programmatjes geven verschillende temperaturen. Welke moet ik geloven?
A: De LM63 monitor chip meet een bepaalde waarde. Deze waarde is niet gelijk aan de core. Hier moet eerst ongeveer 20 graden bij worden opgeteld. Verschillende meet-programmatjes doen dit niet. ATITool is 1 van de programmatjes die dat wel doet.

Nou ik zou zeggen: Maak er nog meer TWEAKERS!!! dit kan heel handig zijn voor newbies (als het in het starttopic komt :) ).
Ik vind het in iedergeval een goed idee. :*)

/edit
nog 2.

Q: Mijn 9800Pro/XT had nooit artifacts bij verschillende games, ik had de optimale snelheid gevonden. Maar bij doom3 heb ik verschillende witte pixels op het scherm. Wat kan ik hier aan doen?
A: Doom3 is erg gevoelig voor overclocken en vooral bij de 9800 series. Soms hebben mensen dit probleem al als ze niet eens hebben ge-overclockt. De enige manier om van deze artifacts af te komen is om in kleine stapjes te gaan onderclocken tot de witte puntjes weg zijn. Meestal is 10mhz ruim voldoende.

Q: Hoe kan ik op mijn geflashde 9800XT Overdrive activeren?
A: Veel mensen die een geflashde 9800XT hadden en Overdrive aan de praat kregen hebben, vernoemde Overdrive naar Underdrive. Het clockte je core lager waar eigenlijk geen reden voor was. Overdrive werkt vaak niet goed bij een geflashde 9800XT. Maar het is wel weer mogelijk om Overdrive weer uit te zetten. Maar als je het wilt proberen moet je dit BIOS gebruiken: "Gecube 9800 XT 128 MB Hynix modded for Overdrive". Google is je vriend!

/edit2
zie nu ook dat je bij 9800XT geheugen speed 712 hebt staan. moet 730 zijn. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik het heb geklaart:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dirtycutfreak/9800.JPG

klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 17:57:
Ik denk dat ik het heb geklaart:

[afbeelding]

klopt dit?
gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
LittleTeun: ik ben idd nog wat dingen aant veranderen, toch heb ik een opmerking... bij mij helpt AGP voltage ophogen wel degelijk. de 430 vcore kan ik niet aan als ik mijn gpu op 1.5 volt zet, zodra ik hem op 1.6 knal wel. (DFI lan party mobo trouwens ;) ).

en wat betreft de rest benk nog bezig :P maar khebbut gewoon heel de tijd druk :+

edit: owjah, thx aan alle mensen die helpen met hun ideeen enz. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Henk op 28-08-2004 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnFnF schreef op 28 augustus 2004 @ 16:18:
[...]

Far Cry klopt, 3DMark03 ook, maar Colin McRae Rally 2005 Demo heb ik ook even getest, maar die is hetzelfde als CMR4 :( Maar goed, ik heb geen ghosting, maar let wel op: CMR2k5 is brak geprogrammeerd! Je hebt al heel snel problemen op de wegen met witte strepen enzo. Kan je ook terug lezen op veel gameforums. Ligt dus NIET aan je graka. Iedereen heeft daar zowat last van, dus ligt er niet aan.
En ik zou niet aanraden om CMR2k5 te kopen, aangezien het grafisch precies hetzelfde is als CMR4 en de banen zijn ook nog nagenoeg hetzelfde heb ik al gezien.
Ah oke, ik heb bij cmr2005 zo witte stippjes soms, ik dacht aan artifacts, maar alle andere games enzo gaan allemaal goed en heb er een zalman opstaan dusja :?

Ik heb wel ghosting bij cmr2005 bij de filmpjes, als de baan zo laad, en dan gaat de camera naar de auto toe, bij far cry heb ik ook bijna alleen maar ghosting tijdens de filmpjes.

Nu eens die Omega catalyst uitproberen, als het dan nog altijd hetzelfde is flash ik hem terug naar PRO en oc ik hem gewoon naar een XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje :D

en bedankt die makers van deze topic reeks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faure
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-07 14:32

Faure

Ja!

misschien noob vraag, maar desalnietemin belangrijk (voor mij) hoe ontstaat die ghosting? ik heb afgelopen week me 9800pro naar xt geflashed, maar hij draait niet op de volledige snelheden wegens (nog) verkeerde koeler (standaard sapphire).
sindsdien heb ik op een enkele plek in far cry ghosting (doom3 ook geprobeerd nog niets gezien, bij de 1e paar minuten, ook geen artifacts op 390/350mhz) is ghosting een fout in het bios, of gewoon hitte probleem, want als het hitte is kan ik binnekort gewoon een nieuwe kooler (arctic vga) erop zetten en dan is het over, en tot die tijd wat langzamer draaien, maar als het een bios fout is (sapphire 128mb samsung xt) zet ik liever me pro terug.

[ Voor 13% gewijzigd door Faure op 28-08-2004 19:24 ]

Assumption is the mother of all failures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is al paar maal gezegd :)

Komt omdat je een R360bios hebt maar geen R360core hebt, het R360 bios wil dus functies gaan gebruiken van de R360 core die de R350 core niet heeft, en daardoor ontstaat er dus ghosting

Aloewel dit neit echt klopt want ik heb een R360 core en heb soms ghosting. Misschien komt dit omdat een echte XT 256mb DDR heeft, en het XT bios dus 256mb DDR wilt aanspreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Laatst online: 31-07 19:18

CerandoX.nl

Vides

moet je de 128mb versie erop zetten.Ik heb trouwens een R360 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Weet iemand hier hoe ik met een usb-stick kan flashen?

Ik bedoel bootable maken enzo.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 17:46:
Q: Wanneer kan ik in windows de temperatuur van mijn core zien?
A: Wanneer jouw videokaart een R360 core heeft en ook een LM63-chip op de kaart is te vinden is, dan is het mogelijk om na de (pro>XT) flash de temperatuur in ATItool af te lezen.

Q: Ik heb een temp-sensor (ge-enabled) op mijn kaart, maar verschillende programmatjes geven verschillende temperaturen. Welke moet ik geloven?
A: De LM63 monitor chip meet een bepaalde waarde. Deze waarde is niet gelijk aan de core. Hier moet eerst ongeveer 20 graden bij worden opgeteld. Verschillende meet-programmatjes doen dit niet. ATITool is 1 van de programmatjes die dat wel doet.
Ik gebruik Speedfan, maar zie de LM63 Sensor er niet tussen staan...Dit zie ik:
code:
1
2
3
4
Chip : LM75
Bus : nForce2 SMBus
Temp : 39 C
Address : $4E

De temp schommelt voor geen meter btw, lijkt altijd op 39 te staan...Ook met geflashte bios verandert er niets...

//Info
Sapphire Radeon 9800 Pro (r360, hynix mem)
DFI Ultra Infinity NFII
GPU gekoeled door DangerDen Maze 4 & Memory door Tweakmonster BGA Ramsinks

Ziet ernaar uit dat mn temp chippie niet enabled is of is het em wel?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faure
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-07 14:32

Faure

Ja!

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 20:07:
is al paar maal gezegd :)

Komt omdat je een R360bios hebt maar geen R360core hebt, het R360 bios wil dus functies gaan gebruiken van de R360 core die de R350 core niet heeft, en daardoor ontstaat er dus ghosting

Aloewel dit neit echt klopt want ik heb een R360 core en heb soms ghosting. Misschien komt dit omdat een echte XT 256mb DDR heeft, en het XT bios dus 256mb DDR wilt aanspreken...
nouja het is al een paar keer gezegd, maar het feit dat ook met een r360 core het nog gebeurt maakt t ingewikkeld:) daar komt bij dat de sapphire bios versie 128mb is en dus zou dat geen problemen moeten opleveren, vandaar nog een keer mijn vraag:) . zo te zien zal een andere koeler dus niet echt helpen en ga ik denk ik de oude bios maar terug zetten, al kijk ik het nog even aan, misschien dat het meevalt:)

Assumption is the mother of all failures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedXraD schreef op 28 augustus 2004 @ 18:23:
LittleTeun: ik ben idd nog wat dingen aant veranderen, toch heb ik een opmerking... bij mij helpt AGP voltage ophogen wel degelijk. de 430 vcore kan ik niet aan als ik mijn gpu op 1.5 volt zet, zodra ik hem op 1.6 knal wel. (DFI lan party mobo trouwens ;) ).

en wat betreft de rest benk nog bezig :P maar khebbut gewoon heel de tijd druk :+

edit: owjah, thx aan alle mensen die helpen met hun ideeen enz. :)
theoretisch... naja... :?

maar gaaf dat je toch nog wat tijd steekt om het topic weer te laten schlimmen! :9
Lord Victor schreef op 28 augustus 2004 @ 19:23:
misschien noob vraag, maar desalnietemin belangrijk (voor mij) hoe ontstaat die ghosting? ik heb afgelopen week me 9800pro naar xt geflashed, maar hij draait niet op de volledige snelheden wegens (nog) verkeerde koeler (standaard sapphire).
sindsdien heb ik op een enkele plek in far cry ghosting (doom3 ook geprobeerd nog niets gezien, bij de 1e paar minuten, ook geen artifacts op 390/350mhz) is ghosting een fout in het bios, of gewoon hitte probleem, want als het hitte is kan ik binnekort gewoon een nieuwe kooler (arctic vga) erop zetten en dan is het over, en tot die tijd wat langzamer draaien, maar als het een bios fout is (sapphire 128mb samsung xt) zet ik liever me pro terug.
ghosting heeft niets te maken met te ver overclocken of hitte probleem.
Ergens tussen het BIOS, videokaart en drivers gaat het fout. Ik weet niet precies maar ik denk tussen het BIOS en drivers. Want na veranderen naar bepaalde BIOS komt het en veranderen naar bepaalde drivers gaat het dan soms weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op 28 augustus 2004 @ 21:15:
[...]

Ik gebruik Speedfan, maar zie de LM63 Sensor er niet tussen staan...Dit zie ik:
code:
1
2
3
4
Chip : LM75
Bus : nForce2 SMBus
Temp : 39 C
Address : $4E

De temp schommelt voor geen meter btw, lijkt altijd op 39 te staan...Ook met geflashte bios verandert er niets...

//Info
Sapphire Radeon 9800 Pro (r360, hynix mem)
DFI Ultra Infinity NFII
GPU gekoeled door DangerDen Maze 4 & Memory door Tweakmonster BGA Ramsinks

Ziet ernaar uit dat mn temp chippie niet enabled is of is het em wel?
dan lijkt het me erg sterk dat dat je core temp is.
- "Chip : LM75"
- "De temp schommelt voor geen meter btw"

heb je ATItool niet geinstalleerd? Dat zou je daar kunnen kijken. :)

/edit

link ATItool site
http://www.techpowerup.com/atitool/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog maar een keer, aangezien niemand reageert, en ik het toch graag wil weten...

Ik heb ook een Sapphire Atlantis 9800 Pro (is populaire kaart volgens mij), en ben benieuwd welke core ik heb. Ik heb gelezen dat, om het 100% zeker te weten, je de kaart zelf moet demonteren, daar heb ik geen zin in, aangezien ik gister dat zelfde heb gedaan om een Zalman erop te zetten. Is er een andere betrouwbare manier? De kaart zelf is ongeveer 2 maanden oud gok ik (ik kreeg een nieuwe omdat mijn vorige kaput was).

Verder. Is het veilig om je kaart te flashen? Dit is namelijk mijn 2e, mijn eerste, is op de een of andere manier, te heet geworden (niet geclocked). En ik heb geen zin om weer op een nieuwe te wachten, vooral omdat er nu geen garantie meer opzit (ivm met aanbrengen koeling).

Edit:
Ik zie dat (volgens Atitool) de temp van mijn gpu (idle) 65 graden is. Is dat te vertrouwen? Want het lijkt mij nogal hoog, terwijl er een extra goede koeling (met fan) op zit.

Alvast bedankt.

BTW, TOP! eerste post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 22:49:
Nog maar een keer, aangezien niemand reageert, en ik het toch graag wil weten...

Edit:

Alvast bedankt.

BTW, TOP! eerste post!
maar tijdens het monteren van de zalman heb je niet even onthouden wat erop stond? zonde...
soms zeggen progammatjes de waarheid soms niet... Je weet pas welke core je hebt voordat je echt hebt gekeken. Er is geen andere manier. sorry...
aan de tijd kan je het ook niet zeggen want bv bij alternate.nl krijg je volgens mij nog steeds R350.

flashen is eigenlijk nooit echt 'veilig'. Het kan altijd fout gaan.
(Het is vaak dat het mensen op internet wel lukt en jouw niet. 8)7 Het gras is altijd groenen bij de buurman. :P )

je kan natuurlijk gewoon gaan flashen en proberen en bekijken wat je het best vind draaien. op een R350 kan ook gewoon een XT-bios. maar meestal heeft het voor een R350 geen zin en soms zorgt het zelfs voor problemen.

En 65 graden is niet hoog voor de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dit topic viel me pas op, nadat ik het hele zooitje had gemonteerd...:) Maar deze kaart heb ik via salland. Zijn alle nieuwe 9800 pro's, versies met R360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 22:43:
heb je ATItool niet geinstalleerd? Dat zou je daar kunnen kijken. :)
Heb ik uiteraard ook geinstalleerd staan :) Ik kon het zo 1-2-3 niet vinden...Ik gebruik v.0.0.21.

Ik heb weer mn standaard bios btw, met een XT bios kreeg ik sneller artefacts als ik ging overclocken (standaard xt speeds kreeg ik geen artefacts).

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 23:05:
Nee, dit topic viel me pas op, nadat ik het hele zooitje had gemonteerd...:) Maar deze kaart heb ik via salland. Zijn alle nieuwe 9800 pro's, versies met R360?
grote kans van wel, maar ik verzeker je niets.
eerst werden R360 veel gebruikt omdat er een tekort was aan R350.
Maar het kan onderhands wel zo zijn dat ze nu alleen nog maar R360 maken en geen R350 meer.
who knows... ATI misschien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op 28 augustus 2004 @ 23:06:
[...]

Heb ik uiteraard ook geinstalleerd staan :) Ik kon het zo 1-2-3 niet vinden...Ik gebruik v.0.0.21.

Ik heb weer mn standaard bios btw, met een XT bios kreeg ik sneller artefacts als ik ging overclocken (standaard xt speeds kreeg ik geen artefacts).
Er zijn verschillende XT-biosen. Veel kun je er proberen en elke is weer anders. En elke laat weer andere uiterste overclock resultaten zien (zonder artifacts). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 19-07 12:36

Xymox

Determinism rulez !

Wellicht handig om de screenshots met ghosting die hier gepost zijn in de start topic te zetten. Ook ik wist niet wat ghosting voor moest stellen, totdat ik het zelf zag !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 22:49:

BTW, TOP! eerste post!
je zou je bios kunne dumpen in atitool en het vervolgens weer openen in wordpad of zo ,dan zie je vanzelf staan wat voor core je heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 00:54:
[...]

je zou je bios kunne dumpen in atitool en het vervolgens weer openen in wordpad of zo ,dan zie je vanzelf staan wat voor core je heb
Lijkt me niet zinvol aangezien de bios gewoon softwarematig of een 9800 bios is of een 9800 XT bios en dus daarmee of r350 of r360 te zien respectievelijk. Geen echte info wat betreft te core....die moet op de corechip afgelezen worden helaas... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Laatst online: 19:58

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

tja dan dram geen theorie op maar tjeck je default bios in wordpad, daar zie je al veel aan, zelfs aan stickers op PCB

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Vandaag voor ook een 9800pro gekocht, mister i was toevallig hier.. en heeft hem naar XT geflasht.

De "huige" modded bios snelheden van mijn geflashde 9800pro@XT
code:
1
2
412 Mhz Core
390 mem Mhz

Geheel geen artifacts tegen gekomen, moet 3dmark nog testen!

Met mijn revoltec cooler + kopere mem cooling, wil ik hoger halen.
Ik heb Samsung geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 00:54:
[...]

Gedaan. Volgens Atitool zelf heb ik een R350, als ik bios dump doe, een R360

code:
1
R360 Hynix DDR 113-A18812-100 BIOS

Maakt het trouwens wat uit dat het Hunix geheugen is, en geen samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 11:31:
[...]

Gedaan. Volgens Atitool zelf heb ik een R350, als ik bios dump doe, een R360

code:
1

Maakt het trouwens wat uit dat het Hunix geheugen is, en geen samsung?
Hoe doe je een bios dump?

Is dit dan niet betrouwbaar voor te weten welke core je hebt? :

Je origineel bios saven met behulp van ATi Winflash, en dan het origineel bios openen met kladblok, daar staat dan ergens tss al die rare tekens bij mij:

Dit stond ergens in het vorige topic dat dit zeer betrouwbaar was.

Maar bij een vriend van mij stond er in zijn origineel bios: R350 Hynix DDR .....

En toen hij de koeler eraf haalde zag hij dat hij een R360 core had :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 11:46:
[...]

Hoe doe je een bios dump?

Is dit dan niet betrouwbaar voor te weten welke core je hebt? :

Je origineel bios saven met behulp van ATi Winflash, en dan het origineel bios openen met kladblok, daar staat dan ergens tss al die rare tekens bij mij:

Dit stond ergens in het vorige topic dat dit zeer betrouwbaar was.

Maar bij een vriend van mij stond er in zijn origineel bios: R350 Hynix DDR .....

En toen hij de koeler eraf haalde zag hij dat hij een R360 core had :?
DE ENIGE ECHTE MANIER:
KIJKEN OP DE CORE (onder de koeler).
biosdump, enz is allemaal onbetrouwbaar. En het kan eens toevallig waar zijn maar soms ook niet. Dat merk je ook aan het laatste verhaal wat je verteld.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij stond het ook tussen al die rare tekens. Maar dit lijkt me betrouwbaarder aangezien ATItool (dus zonder bios dump) gewoon R350 aangeeft, maar met bios dump R360. Als het een R350 zou zijn, lijkt het me vreemd dat de R360 er uberhaupt in voorkomt, maargoed, ik heb er niet zo bijster veel verstand van...Maar de kaart demonteren is geen optie voor mij...moet nog zien of ik hem ga flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een idee waaraan het ligt als je 3dmark03 crashed tijdens de cpu benchmarks? de rest van de tests gaan gewoon goed en zonder artifacts

heb geprobeerd met fastwrite aan/uit, agp snelheid verlagen, aparture size veranderen

het werkt al :

fastwrite uit en agp op 4x en nu doet ie het weer.

of is er ook nog een andere oplossing

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shr3d
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand een idee wat er hier aan de hand is?

Ik heb mijn kaart (Sapphire atlantis radeon 9800 pro @ xt) nou een paar dagen draaien.
Gisterenavond viel de pc ineens uit, ik vlug andere 3dkaart erin gehangen, reboot en mijn kaart af laten koelen (ik ga er vanuit dat hij te heet is)

Daarna meteen teruggeflashed naar pro.

Nu heb ik bij het opstarten bij mijn bootscreen en bij de windows xp boot allemaal schieferingen in het beeld? Hoe komt dit?

Is hij te heet geworden? In games enzo heb ik nergens problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Ik heb nog een heel handige link naar alle ATI biossen die je maar kunt bedenken:

http://www.techpowerup.com/bios/

Is miss iets voor in de startpost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe overklok:

460/400

Afbeeldingslocatie: http://www.nu-verdienen.nl/uploader/image/benchmark.JPG
*Klikbaar*

Echt niet normaal die stijging die ik nu krijg (ik had eerst "slechts" 5900 marks) 8)

In Doom 3, Far Cry, Call of Duty enz geen artifact te bekennen maar vreemd genoeg zie ik wel artifacts in 3dmark???? Dan kijk ik daar wel overheen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Laatst online: 01-08 14:15
http://mbnet.fi/elixir/Radeon/XT/R360-128/index.html

Staat de saphire bios ook tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 13:25:
Nieuwe overklok:

460/400

[afbeelding]
*Klikbaar*

Echt niet normaal die stijging die ik nu krijg (ik had eerst "slechts" 5900 marks) 8)

In Doom 3, Far Cry, Call of Duty enz geen artifact te bekennen maar vreemd genoeg zie ik wel artifacts in 3dmark???? Dan kijk ik daar wel overheen :+
hmm die score haalde ik al op 435/396, maar bij doom 3 moet je altijd terugklokken ivm de witte stippeltjes die er verschijnen. Lijkt me sterk dat je er geen 1 kreeg. Ik klok meteen terug als ik er eentje zie, want dat gaat ten koste van het spelplezier. Maar verder ziet het er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberAmp schreef op 30 augustus 2004 @ 13:43:
[...]

hmm die score haalde ik al op 435/396, maar bij doom 3 moet je altijd terugklokken ivm de witte stippeltjes die er verschijnen. Lijkt me sterk dat je er geen 1 kreeg. Ik klok meteen terug als ik er eentje zie, want dat gaat ten koste van het spelplezier. Maar verder ziet het er goed uit.
Hmmz, misschien heb ik dan een "goede" 9800 Pro versie want ik zie geen enkel puntje of krasje of wat dan ook???

Anyway, ik heb "maar" een 2000+ met 512 DDR266 geheugen, vandaar mijn "lage" score 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
op core 435 zie ik ze ook niet, op 450 wel :) dan sneeuwt het bijna ;) Lekker geheugen heb je trouwens op die kaart, wat voor is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ik mijn kaart willen flashen, welke bios zou ik dan moeten gebruiken?

Vanuit biosdump
code:
1
2
3
4

(C) 1988-2003, ATI Technologies Inc. BK-ATI VER008.017D.029.000  
nhrq6778.p00 v611  R360AGP

Het is een Sapphire Atlantis 9800 Pro 128Mb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_X schreef op 30 augustus 2004 @ 15:27:
op core 435 zie ik ze ook niet, op 450 wel :) dan sneeuwt het bijna ;) Lekker geheugen heb je trouwens op die kaart, wat voor is het?
Is Hynix geheugen ;)

Ik heb nu een thermaltake casefan ervoor gehangen (echt letterlijk tegen de kaart aan) en nu zijn mijn temps 38/45 8) Echt toppie!

Btw ik krijg nu ook lichte witte puntjes bij Doom 3 :( :( :(

Ik denk dat dit een voltage probleem is, want mijn temps zijn helemaal binnen de grenzen.... Moet ik in dit geval een voltmod uitvoeren voor de core/geheugen of nog een tiende volt omhoog met de AGP bus (ik zit nu op 1,6 en kan tot 1,7)?

Ik wil m'n kaart wel tot het ultieme uiterste duwen natuurlijk :9
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 16:00:
Zou ik mijn kaart willen flashen, welke bios zou ik dan moeten gebruiken?

Vanuit biosdump
code:
1
2
3
4

(C) 1988-2003, ATI Technologies Inc. BK-ATI VER008.017D.029.000  
nhrq6778.p00 v611  R360AGP

Het is een Sapphire Atlantis 9800 Pro 128Mb...
Exact dezelfde kaart als ik dus.. Als het goed is staat er in de SP de bios ;)

/edit Deze dus.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg als ik wil flashen met ati winflash een error nl:

Invalid BIOS image, can't flash rom. Dus toen d8 ik: nou dan ga ik in dos flashen. Daar krijg ik ook een error ( ik weet zo niet meer welke ) . Het ligt iig niet aan de bios want ik heb al 3 verschillende geprobeerd ( of die zijn allemaal niet goed 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook al xt biosjes geprobeerd maar die werken ook niet precies de zelfde error. Maar die krijg ik dan ook bij elke bios

//EDIT: Niemand?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Laatst online: 31-07 19:18

CerandoX.nl

Vides

Heb je een driver aan staan met fast writes on?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een thermaltake casefan ervoor gehangen (echt letterlijk tegen de kaart aan) en nu zijn mijn temps 38/45 Echt toppie!
38 graden! :|...Ik heb een Zalman koelinstallatie ;) , met fan erbij, en bij mij komtie niet lager als 60 graden, gemeten met atitool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 23:08:
[...]

38 graden! :|...Ik heb een Zalman koelinstallatie ;) , met fan erbij, en bij mij komtie niet lager als 60 graden, gemeten met atitool
Sommige meetproggies hebben een afwijking van 20 graden! Kan nog wel eens 58 graden zijn ipv 38. Dit stond overigens ergens in deze 9800pro>XT topics. Alhoewel geen r33t uitmaakt want 60 graden is normaal voor een videokaart, 80 graden om maar iets te noemen, is 'slecht'. Als je lagere temps hebt wil dan niet meteen zeggen dat je dan meer kunt over klokken, want dat overklokken van je radeon is strikt gebonden aan de core..dus of die dat wel of niet aan kan...heeft met mazzel te maken. Lagere temps zijn over algemeen altijd gewenst ivm de stabiliteit, volgens mij ben ik niet de enige die daarom naast de Zalman dual heatpipe+ZM-OP1 fan ook nog een tweede fan op de zijkant heb geplaatst >:) Of ben nu de enige... :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Post zijn 3dmark2003 score: 6619

core : 431 mem: 390
Moet nog wel verder komen :9

Afbeeldingslocatie: http://jvds.myadsl.nl/tweakers/6619-3dmarks.jpg

Update : 3dmark2003 score: 6774

core: 450 mem:390

Afbeeldingslocatie: http://jvds.myadsl.nl/tweakers/6774.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door matinez op 31-08-2004 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CerandoX.nl schreef op 30 augustus 2004 @ 22:49:
Heb je een driver aan staan met fast writes on?
Hoe zie je dat? Em hoe zet je dat aan/uit?

P.S. heet iemand een XT hynix driver die ik misschien nog kan proberen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd genoeg werkt alleen mijn originele bios. Als ik die ga programen geeft ie alleen de error dat die er al in zit :9 . Zou iemand met een r9800 xt 128 mb en hynix geheugen misschien met winflash z'n bios willen saven en naar mij sturen???

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb mijn Sapphire geflashed, en alles werkt nog naar behoren. Moest alleen zelf bepalen wanneer ik rebooten (ik gebruikte winflash), aangezien het beeld op zwart bleef. In 3dmark haal ik nu 62xx punten, ongeveer 400 punten hoger...zonder clocken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 19-07 20:27
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 10:45:
Vreemd genoeg werkt alleen mijn originele bios. Als ik die ga programen geeft ie alleen de error dat die er al in zit :9 . Zou iemand met een r9800 xt 128 mb en hynix geheugen misschien met winflash z'n bios willen saven en naar mij sturen???

BVD
ja is best wat is je e-mail adres dan??

[ Voor 7% gewijzigd door jorisw86 op 31-08-2004 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberAmp schreef op 30 augustus 2004 @ 23:38:volgens mij ben ik niet de enige die daarom naast de Zalman dual heatpipe+ZM-OP1 fan ook nog een tweede fan op de zijkant heb geplaatst >:) Of ben nu de enige... :P ?
Huh? Bij mij past er (weliswaar een 90 mm casefan) slechts 1 fan op? Hoe heb je dat dan gedaan?

Post eens een pic :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb last van heel veel artifacts hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Laatst online: 30-03-2024
Nog een tip voor de TS:

[/quote]Ati kent de volgende cores (hieronder de cores die relevant zijn voor dit topic):
Radeon 9800 Pro LE R350 380 MHZ 680 MHZ 128 Bit 8

[quote]

Moet dit geen 9800SE zijn??
(ik heb iig nog nooit van een PRO LE gehoord. :z

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 15:36

DaWaN

'r you wicked ??

Ati kent de volgende cores (hieronder de cores die relevant zijn voor dit topic):
Moet dit geen 9800SE zijn??
(ik heb iig nog nooit van een PRO LE gehoord. :z
Die heb je wel, van Club3d, dat zijn 128bits PRO's :)

Edit: Deze dus: http://www3.alternate.nl/...wtechdata.pl?artnr=j9gu27

[ Voor 10% gewijzigd door DaWaN op 31-08-2004 20:05 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Laatst online: 30-03-2024
DaWaN schreef op 31 augustus 2004 @ 20:02:
[...]

[...]

Die heb je wel, van Club3d, dat zijn 128bits PRO's :)

Edit: Deze dus: http://www3.alternate.nl/...wtechdata.pl?artnr=j9gu27
Hmkay dan, maar ik weet wel dat bij dat rijtje van cores ook de 9800se moet staan, die zijn tenslotte ook te modden naar XT mits ze 8 goede pipes hebben.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radlinker geeft bij mij "R350 Hynix DDR Bios" aan. een R350 dus.
Dus heeft het eigenlijk weinig zin om te flashen? (club3d ati radeon 9800 pro 128 mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberAmp schreef op 30 augustus 2004 @ 23:38:
[...]

Lagere temps zijn over algemeen altijd gewenst ivm de stabiliteit, volgens mij ben ik niet de enige die daarom naast de Zalman dual heatpipe+ZM-OP1 fan ook nog een tweede fan op de zijkant heb geplaatst >:) Of ben nu de enige... :P ?
erm ik heb de zalman dualpipe met op1 fan en 2 fans in mijn sidepanel die er overblazen
ik heb een thermaltake kast met standaard die fans eral in :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 13:30:
[...]

Huh? Bij mij past er (weliswaar een 90 mm casefan) slechts 1 fan op? Hoe heb je dat dan gedaan?

Post eens een pic :p
Ja ik moet eerst mijn nieuwe camera halen, met die andere kreeg ik waardeloze macro's. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 19-07 12:36

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 20:42:
Radlinker geeft bij mij "R350 Hynix DDR Bios" aan. een R350 dus.
Dus heeft het eigenlijk weinig zin om te flashen? (club3d ati radeon 9800 pro 128 mb)
Ok, het moet dus nogmaals gezegd worden :

Het is niet mogelijk met software (ATITool, Radlinker...whatever) te bepalen welke core je hebt. Alle tools lezen het BIOS uit en niet de core zelf.

De enige manier is de tekst die gedrukt staat op de core te lezen. Dus je moet de cooler erafhalen !!!!

Dit moet dus ook met klem worden benadrukt in de start post, deze vraag komt erg vaak terug !

@RedXraD
Ben je nog bezig met een nieuwe start-post ?

[ Voor 6% gewijzigd door Xymox op 01-09-2004 10:57 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zeg ja makkelijk!
Ik haal net mijn cooler eraf, en raad eens wat erop staat...

Helemaal niks :(. er zit alleen een beetje wit spul op (lijm lijkt me)

het is trouwens een club3d.

Hier het bewijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Laatst online: 31-07 16:26

Garrett

Watercooler

Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 11:50:
Dat zeg ja makkelijk!
Ik haal net mijn cooler eraf, en raad eens wat erop staat...

Helemaal niks :(. er zit alleen een beetje wit spul op (lijm lijkt me)

het is trouwens een club3d.

Hier het bewijs
|:( ooit gehoord van koelpasta eraf vegen? 8)7

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja sorry, shit net te laat om te editten 8)7 shame on me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red mijn kaart:

Ik heb:
Ik heb een Sapphire 9800 Pro 128MB Hyxis geheugen.
En een Arctec Silencer rev1 cooler ipv stock.
Ik heb um geflashed naar 9800XT HIX (ofzo)
ATI tool gebruikt voor 2D en 3D omgevingen
2D - 130MHz core & 230Mhz mem
3D - 440Mhz core & 365Mhz mem

Probleem:
Dit ging een hele tijd goed (3 maanden ?), tot op heden. Ik denk dat me core en mem telaag zijn ofzo, want de hele pc start niet meer op. :'( Eerst liep ie vast in windows na 5 min en nu start ie dus helemaal niet meer. Het is geen oververhitting ofzo want hij is goed gecooled. Nu kan ik niet meer met de kaart opstarten (voor bios al vast)
Ik heb een oude PCI kaart maar op me eigen PC starten ze niet samen, maar bij mijn zusjes PC wel.

Ik kan dus in windows komen met brakke kaart en wordt dan herkent als een 9800XT maar kan niet geactiveerd worden.
ATI winflash kan divice drivers niet laden om te gaan flashen,
( PCI kaart: S3 Savage4 ouwe shit kaart ), logies dus.
En Boot cd met ati flash wertkt ook niet, loopt vast na atiflash -p 0 9800pro.bin

Hoe kan ik me kaart weer 'normaal' 9800Pro flashen of weer iig acceptabele snelheden rond de 400 en 360 ipv 130 en 250.
Zoadat ik mijn 0wnAge kaartje weer kan gebruiken! :Y)

Ik ben wel bereid een beloning(kje) uit te rijken naar degene die me kaart nog weet te redden!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Laatst online: 19:58

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

als je in dos flashte en je hebt het maar eenmalig gedaan, dan zou door intypen van restore de backup van originele teruggeplaatst worden, heb je meerdere flashen gedaan met die disk, is de vorige xt bios de restore, dus eventueel op 2d/3d weer op default xt speeds, niet dus de gewenste pro speeds, maar een andere clockssetting dan de huidige die blijkbaar niet werkt..

Misschien dat het een optie is!? succes iig..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff het wonder is geschiet... hij doet het weer.

Het probleem was toch dat ik um niet kon flashen.
Maar misschien heeft ie wel een blind flash op me zusjes pc uitgevoerd
( PCI aangesloten op beeldscherm, ATI er los in zonder extra power )
Na 100x geprobeeld te hebben...

...Laatste hoop ( letterlijk tranen in me ogen! :'( )
Kaart terug in me eigen PC gedaan en kijken wat er gebeurt

....en hij ging aan!!!
Pling beeld... you need to applay the power on the back of the card

Gedaan en hij starte door.. ik kwam in windows!!!!11one.
Snel ati-tool op defauld gezet!! en nu gaat het weer.
Al is mijn hart nog steeds niet rustig!!!

thx 4 replay anyways..
( Pffff dead was near!!!! )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberAmp schreef op 01 september 2004 @ 10:10:
[...]

Ja ik moet eerst mijn nieuwe camera halen, met die andere kreeg ik waardeloze macro's. :*)
W00t ok, maar ik ben echt reuze benieuwd!! :)

Verwijderd

Nou die van mij,Hercules R9800np@XT is dood :'( ,het zij zo,k'heb toch nog de Sapphire R9800pro die er nu zal aan moeten geloven >:) .

Maar mag ni klagen,is 1jaar oud waarvan ze 9maand heeft gedraaid aan XTspeed,maar omdat ik alsmaar meer eruit wilde halen had ik wat veel volt op de rammekes gezet en toen ik opstarte 1 000 000 artifacts O-) en fini graka,we spelen verder met de Sapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 12:12:
Nou die van mij,Hercules R9800np@XT is dood :'( ,het zij zo,k'heb toch nog de Sapphire R9800pro die er nu zal aan moeten geloven >:) .

Maar mag ni klagen,is 1jaar oud waarvan ze 9maand heeft gedraaid aan XTspeed,maar omdat ik alsmaar meer eruit wilde halen had ik wat veel volt op de rammekes gezet en toen ik opstarte 1 000 000 artifacts O-) en fini graka,we spelen verder met de Sapp.
En welke koeling gebruikte je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Ik heb ook een 9800pro@XT die ook problemen heeft bij een koude boot.

Dat is zowel op XT speeds/bios als bij pro speeds/bios. Ik dacht eerst dat het de voeding was maar na de switch van mijn shuttle 200 Watt naar een Tagan 480 Watt heb ik nogsteeds hetzelfde probleem.
Opzich maakt het niet uit want het is alleen todat ik daadwerkelijk in een account zit, toch een beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shr3d
  • Niet online
Alexio schreef op 03 september 2004 @ 17:07:
Ik heb ook een 9800pro@XT die ook problemen heeft bij een koude boot.

Dat is zowel op XT speeds/bios als bij pro speeds/bios. Ik dacht eerst dat het de voeding was maar na de switch van mijn shuttle 200 Watt naar een Tagan 480 Watt heb ik nogsteeds hetzelfde probleem.
Opzich maakt het niet uit want het is alleen todat ik daadwerkelijk in een account zit, toch een beetje raar.
Flikkert je bootscreen toevallig? Daar heb ik nml ook last van.

Mijn -12 wijkt trouwens meer dan 10% af, hij is -13,27 v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Shr3d schreef op 03 september 2004 @ 17:15:
[...]

Flikkert je bootscreen toevallig? Daar heb ik nml ook last van.

Mijn -12 wijkt trouwens meer dan 10% af, hij is -13,27 v.
Nee, het heeft iets met het geheugen op de videokaart te maken.
Alle pixels zitten zeg maar door elkaar gehusseld.
Ik ben wel een beetje bang want ik heb de laatste tijd wel eens dat ik ik windows ook last heb van geheugen artifacts waarbij het geheugen terugclocken het probleem verhelpt.
Ik kan echter 3dmark draaien op 390 mhz mem, ik heb het gevoel dat het iets met de uitlezing van de bios bij het opstarten temaken heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Sapphire 9800 pro 128MB (OEM) heeft een R360 core,
heeft hij dan een temp sensor ?
Ik ben wel benieuwt hoe heet ie wordt @ XT (420 / 365 )

Btw lag aan te lage mem speed, daardoor starte de kaart niet eens meer.
Never mind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Laatst online: 31-07 16:26

Garrett

Watercooler

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 17:24:
Mijn Sapphire 9800 pro 128MB (OEM) heeft een R360 core,
heeft hij dan een temp sensor ?
Ik ben wel benieuwt hoe heet ie wordt @ XT (420 / 365 )

Btw lag aan te lage mem speed, daardoor starte de kaart niet eens meer.
Never mind...
Mijn Sapphire heeft ook een 360 core maar geen tempsensor... ligt er geloof ik ook aan of je een XT PCB hebt, dan zit ie er sowieso op

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:09

Polycom

Poes van goud

Ik heb een vraag, ik heb een club3d 9800pro 128 mb en de core van mijn videokaart wordt onwijs heet.. mijn pc is al 2 keer uitgevallen omdat de core te heet was..

nu wil ik graag een nieuwe cooler kopen voor mijn kaartje, maar welke raden jullie me dan aan?

en is het moeilijk zo'n ding op je videokaart te zetten? (ik ben niet a-technisch ofzo maar ook geen expert).

B.v.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Pu_Dy schreef op 03 september 2004 @ 17:28:
Ik heb een vraag, ik heb een club3d 9800pro 128 mb en de core van mijn videokaart wordt onwijs heet.. mijn pc is al 2 keer uitgevallen omdat de core te heet was..

nu wil ik graag een nieuwe cooler kopen voor mijn kaartje, maar welke raden jullie me dan aan?

en is het moeilijk zo'n ding op je videokaart te zetten? (ik ben niet a-technisch ofzo maar ook geen expert).

B.v.d
Heb je je na meer dan 2 wekken nog niet weten te orrienteren?

Refererend naar topic:

[rml]9800pro [ Te heet?][/rml]/

Zoek maar eens wat reviews; de vga sliencer lijkt me wel een goeie keus.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.