Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Reageer Nieuw Topic
Oi!
Reg. datum: 10 januari 2003

quote:
ScrewisS schreef op woensdag 29 december 2004 @ 12:25:
En jullie gebruiken een omvormer van 12V naar 230 ? Geeft dat geen storing op je luidsprekers? Piept dat? Komt dat warm? Welk merk gebruiken jullie? Ik wil mij er ook zoéén aanschaffen, maar dan wel de juiste :)

12V > 230W > 12V hoezo verlies?...

Als je iest meer uitgeeft kun je een mooie speciale voeding kopen www.myelectronics.nl heeft verschillende voedingen. Ik heb zelf een 80W set met stabilisator deze sluit ik met dikke draden en een zekering (dezelfde die ik gebruik voor me AMP) rechtstreeks aan op de accu.

quote:
Megamind schreef op woensdag 29 december 2004 @ 16:22:
[...]

Nee, je moet er wel een stabilisator voor hebben zitten een ITPS oid. Je kan een verlengschakelaar maken ja, ik heb hem aangesloten op de 12v antenne stuurdraad, als de radio aangaat, gaat de pc aan
Je kan ook zelf een remote in elkaar knutselen! ;)

_Rob wijzigde dit bericht 30-12-2004 11:53 (24%)

Webdeveloping... -counts to 10- Sigh...

Reg. datum: 01 juli 2003

Vanmiddag mijn FM-Modulator getest. Ik had hem eerst aangesloten op de 12v van de radio maar gaf toen teveel ruis. Daarna de 12v van de versterker gepakt en de ruis was wel minder maar nog niet helemaal verdwenen. :(

Dus ik denk dat ik de radio nu helemaal weg ga laten en een extra versterker gebruik voor de 4 boxen in de auto. (of iemand moet nog een ander idee hebben om de FM-Modulator te gebruiken zonder ruis ;) ) Ik kan ook een radio zoeken met een line-in.

Weet iemand toevallig hoe je een versterker aan kan zetten zonder gebruik te maken van de radio, mocht ik voor de versterker optie gaan.
Schakelaartje :? Hij gebruikt gewoon 12v en maar een paar mA dus je kan dun draadje nemen. Je kan bv nog wel je ACC lijn gebruiken van je radio, daar staat alleen spanning op als je het contact omdraaid. En dan gewoon alles vanaf je accu trekken en niet meer door die radio draden. Ik heb een panasonic radio met line in maar dat is om te huilen, zoveel ruis, alles getest, zelfs als ik er een discman aan hang die op batterijen draaid dan hoor je nog de dynamo gieren terwijl ik met CD en radio nergens last van heb..

Reg. datum: 13 september 2001

Wat voor radio heb je dan Cyber Spy?
Ik heb hier een Kenwood en ik kwma er vandaag achter dat daar ook geen line in op zit. Nu na wat uitlpuizen blijkt er een kabel te zijn die je ingang van de wisselaar omzet naar een gewone Line-in. Dus heb ik die besteld.

HTPC kenner
Reg. datum: 24 januari 2004

quote:
_Rob schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:49:
[...]

12V > 230W > 12V hoezo verlies?...

Als je iest meer uitgeeft kun je een mooie speciale voeding kopen www.myelectronics.nl heeft verschillende voedingen. Ik heb zelf een 80W set met stabilisator deze sluit ik met dikke draden en een zekering (dezelfde die ik gebruik voor me AMP) rechtstreeks aan op de accu.

[...]

Je kan ook zelf een remote in elkaar knutselen! ;)

Iets leer uitgeven? Veel meer zul je bedoelen, ik heb 150 watt nodig

En wat je daar zegt van die itps is niet waar,zo'n goedkoope voeding stabiliseert de 12V lijn niet : als je motor draait levert je alternator 13,8V wat wil zeggen dat je lijnuitgang op je voeding van 12V ook op 13,8 staat en dit is schadelijk voor je pc. Daarvoor heb je dan die itps nodig !

http://www.meedio.be

Reg. datum: 01 juli 2003

quote:
AEZscf schreef op donderdag 30 december 2004 @ 18:09:
Wat voor radio heb je dan Cyber Spy?
Ik heb hier een Kenwood en ik kwma er vandaag achter dat daar ook geen line in op zit. Nu na wat uitlpuizen blijkt er een kabel te zijn die je ingang van de wisselaar omzet naar een gewone Line-in. Dus heb ik die besteld.

Mijn radio is een JVC Type KD-S891R.

http://home.hccnet.nl/dekkers/index.html/Car/kds891r.jpg

Link naar PDF file met specificaties.

http://www.service.jvc.be...npdf/pdf1/kds891r_inl.pdf

Ik kan verder niets vinden over een line-in op deze radio dus ik ga dan toch maar een versterker halen.
FKA 'bobje86nl' \o/
Reg. datum: 25 maart 2003

Is er dan niemand die een nieuw deel opent? Ik wil het opzich best doen, maar ik heb het halve topic niet geopend en ik weet dus ook niet of er ergens goedkopere schermpjes o.i.d. te vinden zijn :).
Oi!
Reg. datum: 10 januari 2003

quote:
ScrewisS schreef op donderdag 30 december 2004 @ 18:13:
[...]

Iets leer uitgeven? Veel meer zul je bedoelen, ik heb 150 watt nodig

En wat je daar zegt van die itps is niet waar,zo'n goedkoope voeding stabiliseert de 12V lijn niet : als je motor draait levert je alternator 13,8V wat wil zeggen dat je lijnuitgang op je voeding van 12V ook op 13,8 staat en dit is schadelijk voor je pc. Daarvoor heb je dan die itps nodig !

Je hebt mooie complete setjes waarbij een stabilisator bijzit. Die ITPS is een oplossing, er zijn er uiteraard meerdere. Als je 150W nodig hebt zou ik een OPUS kopen, alleen wat moet je allemaal aansluiten? Op 80W sluit ik aan:
- VIA EPIA M10000 256MB
- 20Gig HD 5200
- DVD Speler
- Liliput TFT scherm (kleine molex aanpassing op de kabel met een 5A fuse eraan)
Ik gebruik volgens mij calculatie ongeveer 50W ik kan nog e.e.a. aansluiten. GPS e.t.c.

quote:
Bobje schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 01:46:
Is er dan niemand die een nieuw deel opent? Ik wil het opzich best doen, maar ik heb het halve topic niet geopend en ik weet dus ook niet of er ergens goedkopere schermpjes o.i.d. te vinden zijn :).
Misschien wil ik volgend jaar wel even iets samenstellen :Y)

_Rob wijzigde dit bericht 31-12-2004 09:18 (50%)

Webdeveloping... -counts to 10- Sigh...

Porsche rulez!

quote:
Bobje schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 01:46:
Wel zo slim want met 1034 post is het niet echt gemakkelijk om strakjes even door te spitten :P Neem anders even contact op met de ts van dit topic.

De car club community | Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

FKA 'bobje86nl' \o/
Reg. datum: 25 maart 2003

quote:
Meneer aard schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 11:12:
[...]

Wel zo slim want met 1034 post is het niet echt gemakkelijk om strakjes even door te spitten :P Neem anders even contact op met de ts van dit topic.
Uhm, ik ben de ts van dit topic ;).
Ik wil wel een nieuw topic openen, heb de startpost al enigszins gemodificeerd in mn kladblokje staan. Moet alleen nog eea updaten en toevoegen.

Heb oa de links naar het liliput scherm aangepast en wat dingen toegevoegd.

Heb meeste in dit topic wel een beetje bijgehouden (dacht ik) dus kan wel eea samenvatten en nog toevoegen aan de openingspost

DJSmiley wijzigde dit bericht 31-12-2004 14:43 (23%)

quote:
DJSmiley schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:42:
Ik wil wel een nieuw topic openen, heb de startpost al enigszins gemodificeerd in mn kladblokje staan. Moet alleen nog eea updaten en toevoegen.

Heb oa de links naar het liliput scherm aangepast en wat dingen toegevoegd.

Heb meeste in dit topic wel een beetje bijgehouden (dacht ik) dus kan wel eea samenvatten en nog toevoegen aan de openingspost
Wat weerhoud je :?

Reg. datum: 12 november 2001

Go DJSMiley Go ! ;)

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: