Reg. datum: 03 mei 2000
[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 2
Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 39 40 41 42 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 03 mei 2000
- = [ Iiyama 15" LCD screen/ Asus A7V333 + raid an Audio/ AMD Athlon XP 2000+ / 512 MB DDR / 60GB Maxtor 7200rpm / GeForce4 Ti 4600 128MB DDR / Lite-ON 32x brander / Lite-ON DVD drive ] = -
Reg. datum: 25 februari 2004
.1 er mag totaal geen autoradio van pas komen
.2 er moet tevens de mogelijkheid zijn evt. playstation/Xbox aan te sluiten
ons oog is gevalen op ee lilliput 8" scherm omdat wij deze goedkoop kunnen inkopen evt. ander scherm mag ook maar het moet een 8" blijven
het budget is maximaal 800 / 900 euro
quote:The-devil schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:20:
ik heb nu een de opdracht gekregen om een PC in te bouwen in Verschillende Show Auto's maar zit nog tegen 2 problemen aan te kijken ....
ons oog is gevalen op ee lilliput 8" scherm omdat wij deze goedkoop kunnen inkopen evt. ander scherm mag ook maar het moet een 8" blijven
Maar wat is nu de preciese vraag ?
Bedoel , zonder radio is geen probleem, line-out en een versterker, fm/tv kaartje erin voor radio /ps2 + xbox.
Niet mooi, maar het kan....
de PS2/xbox aansluiten op het TFT schermpje na wat test te hebben gedaan om hem aan te sluiten op de TV/in van mijn gewone PC zag k dat dat geen suc6 was hoe kan ik dat het beste regelen en dan wel evt. het geluid over de pc laten gaan van de Consolesquote:macmouse schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:24:
[...]
Maar wat is nu de preciese vraag ?
Bedoel , zonder radio is geen probleem, line-out en een versterker, fm/tv kaartje erin voor radio /ps2 + xbox.
Niet mooi, maar het kan....
Kijk eens op www.mp3car.comquote:mazda626 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:44:
Is er trouwens al een all in one applicatie? Je hebt nu dat media engine, maar daar heb je geen optie om destinator in te verwerken. Bestaat er wel zo'n programma?
quote:DJSmiley schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:27:
[...]
http://www.mp3car.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=56
Daar staan ook downloadlinks.
En voor zover ik weet is de windows-port gratis, het wordt door de maker zelf op dat forum verspreid
TOP!
Meteen ff alle maps gedownload
Reg. datum: 05 september 2001
Reg. datum: 03 mei 2000
Ongeveer 1 meter 20 schat ik. Maar je kan t gewoon verlengen, is USB voor touchscreen en DB15 voor de VGA connector. Gewoon een verlengkabel halen. USB mag tot 5 meter, VGA kan je zelfs 30 meter maken, zolang je maar GOEDE kabel gebruikt (En niet de goedkope rommel)quote:Klapperboom schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:57:
Weet iemand hoe lang die kabels zijn van een 7" Lilliput scherm, mijn laptop bouw ik nl in onder mijn hoedeplank.. thans.
Reg. datum: 05 september 2001
Ligt er een beetje aan hoe krap het dashboardkastje is en of de warme lucht ergens heen kan. Misschien kan het zowieso geen kwaad om een (12v) fan in de achterkant van je kastje te bouwen die de warme lucht wegzuigt. Kleine ingreep imho.quote:Klapperboom schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:43:
thanks, btw weet iemand of het kwaad kan om een laptop in je dashboard kastje te bouwen. dit door de warmte. of zal het beter zijn om deze ergens anders te plaatsen. dashboard kaste is nl makkelijker om van daaruit de laptop aan te zetten.
Ik ben al een tijdje me aan het orienteren om ook een carputer te maken.
Wat wil ik?
Windows XP Media Center (de oude of de 2005).
Met Destinator als navigatie.
Een een tv/radio kaartje.
Wat heb ik?
MSI KM2M Combo-L moederbord
2x 256mb KVR333
2x 10gb hdd (om te beginnen)
Pioneer schermpje
Wat heb ik nog nodig?
Een voeding
Een processor => AMD Athlon XP 2400+
Een manier om mijn scherm aan te sluiten
Nou zat ik vandaag met iemand te lullen hierover, en die vroeg waarom ik geen VIA EPIA Mini-ITX kocht? Een processor + koeler kost cá 75 ~ 90 euri saam, en zo'n bordje kost cá 90 ~ 120 euri...
Qua performance is de Athlon beter en sneller...
Maar de via epia is weer veel zuiniger...
Wat raden jullie mij aan? Een Athlon? of een Via?
Wat wel een belangrijk puntje is, is dat het moederbord die ik nu heb max 32mb shared heeft, een een via kan max 64mb shared hebben geloof ik. Omdat WinXP ME 2005 min. 64mb nodig heeft.
edit:
zo te zien hebben alle VIA modellen met DDR maar 1 slot... en ik wil er 2
Klopt dat?
webmail wijzigde dit bericht 26-11-2004 14:22 (5%)
Art only begins when imitation ends
Canon EOS 400D + BG-E3 battery grip | Canon 18-55mm F3.5 - 5.6 | Sigma 18-200mm F3.5 - 6.3 OS DC | Canon Speedlite 430EX | Stapeltje UV en Polarisatie filters
quote:Megamind schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:34:
Waarom zo'n snelle procEpia heb ik ook, superzuinig (24 watt) en gaat als een tiet
Kan wel een langzamere nemen,... maar ik denk dat ie niet veel zuiniger is.
Misschien dat ik toch voor de VIA EPIA ML5000EA 533 MINI-ITX MB+VIA Eden 533MHZ DDR ga.
Art only begins when imitation ends
Canon EOS 400D + BG-E3 battery grip | Canon 18-55mm F3.5 - 5.6 | Sigma 18-200mm F3.5 - 6.3 OS DC | Canon Speedlite 430EX | Stapeltje UV en Polarisatie filters
Leuk projectje. Kun je ons een statusoverzicht geven? Ben benieuwd of je alles voor 800 / 900 euro klaar krijgt.quote:The-devil schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:20:
ik heb nu een de opdracht gekregen om een PC in te bouwen in Verschillende Show Auto's maar zit nog tegen 2 problemen aan te kijken ....
moet zeker wel lukkenquote:Radical1980 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 21:04:
[...]
Leuk projectje. Kun je ons een statusoverzicht geven? Ben benieuwd of je alles voor 800 / 900 euro klaar krijgt.
Neem ff contact met me op.. www.modguru.nlquote:The-devil schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:20:
Werkt erg goed.
Zal nog wel ff foto's posten.
Is gemaakt van tulpjes en 2 cd cd-rom audio stekkertjes.
Even AUX op aan zetten in menu en hoppa een nieuwe aansluiting erbij...

macmouse wijzigde dit bericht 28-11-2004 03:26 (34%)
Reden: foto's toegevoegd + schema
quote:Megamind schreef op zondag 28 november 2004 @ 10:43:
Gaaf! Hoe kom je aan dat pinout schema? Ik denk dat mijn radio dat ook wel kan dan..
Ik heb dit pin-out schema zelf (na)gemaakt.
Schema kom namelijk van mp3car.com maar daar stond ie getekend zoals de plug is, dus vrij verwarrend.
Dus heb ik hem maar even opnieuw getekend.
In me zoektoch naar zo'n schema kwam ik trouwens een boel verschillende tegen, die allemaal andere waarden aangaven, wel erg slecht.
Reg. datum: 07 januari 2003
Dan moet je je radio anders beet pakkenquote:Cobaltjeh schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:27:
Over dat schema: bij my zit die uitsparing aan de linker kant juist aan de rechterkant. Lijkt me toch dat die hetzelfde zou moeten zijn. Ook lees ik op mp3car.com dat het op 2 manieren kan dus ben beetje in de war.![]()
Reg. datum: 07 januari 2003
Het volgende heb ik nu allemaal gehaald voor mijn CarPC:
| Onderdelen |
TFT: 7'' Lilliput Touchscreen ![]() Behuizing: Aopen H340A Processor: Celeron 2.4Ghz (533/256) ![]() Moederbord: Asus P4S800-MX Geheugen: 512MB DDR-RAM PC3200/400 ![]() Harddisk: Maxtor 40 GB ![]() DVD-ROM: Lite-On XJ-HD166S ![]() Wireless USB Adapter: Linksys WUSB11 ![]() Omvormer: MCI-100 ![]() |
En wat ik nog wil gaan halen:
| Onderdelen |
FM Modulator ![]() Toetsenbord: Backlight Mini-Keyboard USB ![]() Muis: Trust Trackball ![]() |
Ik ben vandaag alles in elkaar gaan zetten en heb de pc alvast in de auto getest. Wel eerst voor de zekerheid de motor gestart
Maar wanneer ik de motor uitzet heb ik ongeveer 1 minuut om de pc af te sluiten voordat de omvormer zichzelf uitschakeld. Het duurd +/- 5 seconden om de pc uit te zetten dus 1 minuut is meer dan genoeg.
Ik ben ook gelijk langs de praxis gereden om een "rails" te halen die je gebruikt voor een la in een kast, zodat ik die lilliput weg kan schuiven. Ik ga nu proberen om hem op de plaats van de radio te maken zodat het scherm wat hoger zit als je hem uitklapt, want als ik hem onderin maak zit de versnellingspook voor het scherm. De radio zet ik dan gewoon in het onderste vak.

De behuizing past trouwens precies onder de bestuurders stoel, kan ik makkelijk de pc aan zetten of een dvdtje wisselen
Ik zal proberen deze week alles in te bouwen, dan zal ik ook gelijk wat foto's maken die ik dan uiteraard hier laat zien
Waarom wil je een trackbal gaan halen als je een touchscreen hebt?quote:Cyber Spy schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:49:
Ben ik weer![]()
Het volgende heb ik nu allemaal gehaald voor mijn CarPC:
Onderdelen
TFT: 7'' Lilliput Touchscreen
Behuizing: Aopen H340A
Processor: Celeron 2.4Ghz (533/256)
Moederbord: Asus P4S800-MX
Geheugen: 512MB DDR-RAM PC3200/400
Harddisk: Maxtor 40 GB
DVD-ROM: Lite-On XJ-HD166S
Wireless USB Adapter: Linksys WUSB11
Omvormer: MCI-100
En wat ik nog wil gaan halen:
Onderdelen
FM Modulator
Toetsenbord: Backlight Mini-Keyboard USB
Muis: Trust Trackball
Ik ben vandaag alles in elkaar gaan zetten en heb de pc alvast in de auto getest. Wel eerst voor de zekerheid de motor gestart, maar de pc starte zonder problemen op dus de omvormer doet goed zijn werk.
Maar wanneer ik de motor uitzet heb ik ongeveer 1 minuut om de pc af te sluiten voordat de omvormer zichzelf uitschakeld. Het duurd +/- 5 seconden om de pc uit te zetten dus 1 minuut is meer dan genoeg.
Ik ben ook gelijk langs de praxis gereden om een "rails" te halen die je gebruikt voor een la in een kast, zodat ik die lilliput weg kan schuiven. Ik ga nu proberen om hem op de plaats van de radio te maken zodat het scherm wat hoger zit als je hem uitklapt, want als ik hem onderin maak zit de versnellingspook voor het scherm. De radio zet ik dan gewoon in het onderste vak.
[afbeelding]
De behuizing past trouwens precies onder de bestuurders stoel, kan ik makkelijk de pc aan zetten of een dvdtje wisselen.
Ik zal proberen deze week alles in te bouwen, dan zal ik ook gelijk wat foto's maken die ik dan uiteraard hier laat zien.
- = [ Iiyama 15" LCD screen/ Asus A7V333 + raid an Audio/ AMD Athlon XP 2000+ / 512 MB DDR / 60GB Maxtor 7200rpm / GeForce4 Ti 4600 128MB DDR / Lite-ON 32x brander / Lite-ON DVD drive ] = -
Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 39 40 41 42 last