Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... 39 40 41 42 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 07 oktober 2004

quote:
Megamind schreef op 08 oktober 2004 @ 17:03:
[...]

Welke voeding heb je precies :?

Misschien heb ik nog geen voeding..ik moet nog beginnen. Daarom vroeg ik ook of ik iets bent vergeten. De behuizing is Travla C158

http://206.14.132.88/products/Travla/c158/C158.html

Welke voeding zou jij aanbevelen??

Shadowforce

Oei, in die behuizing zit al een 60watt voeding maar hij vraagt ~100-250v, dus ik neem aan dat je met een omvormer gaat werken? Anders zou je die eruit moeten slopen en een 12v input voeding moeten nemen... Wat ook de laatste paar pagina's genoemd wordt...
48k was toen meer dan genoeg.

quote:
Megamind schreef op 08 oktober 2004 @ 17:27:
Oei, in die behuizing zit al een 60watt voeding maar hij vraagt ~100-250v, dus ik neem aan dat je met een omvormer gaat werken? Anders zou je die eruit moeten slopen en een 12v input voeding moeten nemen... Wat ook de laatste paar pagina's genoemd wordt...

Lezen is ook een vak....

quote:
External AC Adapter: -60 Watts:
--- Input (100~240 VAC)
--- Output (12VDC@5A)
Reg. datum: 13 augustus 1999

quote:
shadowforce schreef op 08 oktober 2004 @ 13:24:
[...]

Ik heb al iets snel gevonden, maar dan met dollars...nu nog maar zoeken ergens dichterbij..

[afbeelding]
http://www.mp3playerstore..._need/special/IN-703L.htm (179 dollar)

is die resolutie wel hoog genoeg?

-Super High quality Picture: 1440 (H) x 234 (V)

dat is dus 480 x 234 pixels.

j-w wijzigde dit bericht 08-10-2004 18:10 (24%)

quote:
Sinclair schreef op 08 oktober 2004 @ 17:35:
[...]

Lezen is ook een vak....

[...]

--- Input (100~240 VAC)
--- Output (12VDC@5A)

Ik leg het even uit:
Input (vanaf de accu naar de voeding), Alternating Current, 100-240 Volt Wisselspanning (~)

Output (vanaf de voeding naar je mobo), Direct Current, 12V @ 5 Ampere

laat maar |:( Ze moeten dat External ook vetgedrukt en 4x zo groot erop zetten B)

Megamind wijzigde dit bericht 08-10-2004 18:29 (60%)

Reg. datum: 07 oktober 2004

quote:
Megamind schreef op 08 oktober 2004 @ 17:27:

Dus moet ik ook omvormer aanschaffen...

Wat zou jij alles aanbevelen..dus van Mobo tot voeding..prijs maakt niks uit. Als het maar alles werkend te krijgen :*)

Shadowforce

wat IK aanschaf is dit, teminste grotendeels ligt al binnen:
- VIA EPIA V10000 MINI ITX MB+VIA C3 1GHz SDR
- 512 MB geheugen
- ITPS 12V Power Regulator
- PW 70 A 100+W cableless, snap-in, ATX micro-power supply
- Home made behuizing :P
- 40 gig WD HD

Verder gaat er bij mij een character LCD in totdat ik meer geld heb voor een touchscreen :P

Een dvd speler heb ik dan niks aan want op character LCD kan je dat zo moeilijk kijken ;)
Reg. datum: 08 maart 2000

quote:
Megamind schreef op 09 oktober 2004 @ 07:45:
wat IK aanschaf is dit, teminste grotendeels ligt al binnen:
- VIA EPIA V10000 MINI ITX MB+VIA C3 1GHz SDR
- 512 MB geheugen
- ITPS 12V Power Regulator
- PW 70 A 100+W cableless, snap-in, ATX micro-power supply
- Home made behuizing :P
- 40 gig WD HD

Verder gaat er bij mij een character LCD in totdat ik meer geld heb voor een touchscreen :P

Een dvd speler heb ik dan niks aan want op character LCD kan je dat zo moeilijk kijken ;)
Character LCD heb ik nog wel 1, helemaal nieuw, nog niet gebruikt, 4x20.
http://www.crystalfontz.com/products/2004a-color/CFAH2004A-TMI-JP_front_bl_on.jpg
Bij intresse mail me maar even.
Ik heb inmiddels de meeste onderdelen voor mijn CarPC bij elkaar.

Deze gaat bestaan uit een defecte laptop, die een val niet heeft overleefd van een tafel, en als zodoende "over" was, nadat de verzekering het had afgehandeld ;)

Ok, er moest een nieuwe hdd in, en de behuizing is een beetje brak, maar goed, voor carPC maakt dat natuurlijk niet uit.

Op 2e-hands sites staan trouwens ook een zooi laptops, misschien wat voor andere car-pc bouwers. Beeldscherm is dan defect, maar zolang je VGA hebt sluit je gewoon daar je (liliput) schermpje op aan.

http://www.speurders.nl/c...m.13.1.0.1.1729.3361.html
http://www.speurders.nl/c...n0710cat06102.210.99.html
http://www.speurders.nl/c...n0710cat06102.210.99.html

http://www.djsmiley.com/got/pics/autopc/onderdelen/laptop_beeldschanier.jpg
http://www.djsmiley.com/got/pics/autopc/onderdelen/laptop_batterij.jpg
http://www.djsmiley.com/got/pics/autopc/onderdelen/laptop_scherm.jpg

De PC zelf
Een Compaq Evo laptop. Scherm defect, accu laad niet meer bij, behuizing beschadigd na val, maar perfect voor mn navigatiesetje. Pentium IV 1.6Ghz, 256Mb... Nieuwe hdd erin en hij doet t weer (naja, de basis dan)

http://www.djsmiley.com/got/pics/autopc/onderdelen/liliputscherm.jpg

Beeldscherm
Het alom bekende liliput schermpje. Stanet had ze niet meer, myelectronics.nl wel, en nog iets goedkoper ook (209 excl btw). Zeer snelle levering, 15.20 besteld, volgende dag 12.10 in huis

http://www.djsmiley.com/got/pics/autopc/onderdelen/keyboard.jpg

Toetsenbord/muis
Een draadloos IR toetsenbord met ingebouwd muisje. Erg klein, en draadloos. Van mn werk meegenomen, ooit van een klant gehad die het een te klein ding vond.
Todo: Er moet alleen nog een aan/uitschakelaar in geklust worden, anders reageerd de PC telkens zodra er per ongeluk een toets ingedrukt wordt, tenslotte zal je t keyboard weinig gebruiken.

http://www.djsmiley.com/got/pics/autopc/onderdelen/linex.jpg

Linex wireless transmitter

Een simpel PLL-gestuurd FM zendertje, stereo, om t geluid naar mn radio te brengen. Mag officieel niet, maar goed, bereik is toch minimaal, en mn radio heeft geen aparte ingang. Gekocht, marktplaats, 35 EUR.
Todo: Batterijen vervangen door USB-power of zoiets

http://www.djsmiley.com/got/pics/autopc/onderdelen/trackball.jpg

Logitech Marble trackball, PS2
Een muis is niet praktisch in de auto, en dat ding in mn toetsenbord ook niet, en is ook niet handig binnen handbereik. Trackball is (dus) de meest ideale oplossing.
Gekocht voor 5 eur, marktplaats.
Todo: ff overspuiten in mat-zwart denk ik, heeft nu nog zo'n vieze lichtgrijze kleur.

http://www.djsmiley.com/got/pics/autopc/onderdelen/gps_wifiantenne.jpg

GPS muis en Wifi antenne 5 dBi

GPS muis ten behoeve van de navigatie, gekocht voor omgerekend zo'n 75 eur dacht ik bij www.dconnex.com (Signapore). Wifi antenne gekocht voor 12 EUR bij www.hyperlinktech.com ooit.
Todo: USB wlan kaartje scoren, zodat die achterin auto komt om zo geen lange antennekabels (en verliezen) te krijgen.

http://www.djsmiley.com/got/pics/autopc/onderdelen/usbbay.jpg

USB Multibay

Ooit gekregen van een kennis. Aangezien t laptopje geen PS2 of serieel meer heeft, komt hier de "oudere" meuk op, zoals keyboard, muis enzovoorts. Tevens 2-poorts USB hubje.

Nog niet aanwezig, wel onderweg

- 4x 68.000 uF condensators, zodat laptopje niet reboot bij de minste spanningsdip of als ik start, als buffer. Laptopaccu is kapot dus die kan het niet doen, deze elco's zouden t moeten kunnen opvangen. Komen tussen de laptopvoeding en laptop zelf, anders trekt de auto ze leeg ipv laptop ;)
12 EUR, marktplaats.

- Laptop voeding 120Watt, om 12V instabiele autospanning om te zetten in 19V (6A) tbv laptop. USB2 hub en linex gaan hier ook mee gevoed worden.
36 EUR, bij www.supplies4sale.nl Ze verkopen daar trouwens ook 12V -> 150W 220V omvormers, 33 eur ;)

- USB2 hubje. Nog niet gekocht, komt achterin kofferbak. 20 EUR schat ik. Heb meer USB nodig, dus hub is noodzakelijk. GPS en Wifi komen hier iig op, verder heb ik ook uitbreiding voor andere dingen indien nodig.

Software
Voor algemeen gebruik ga ik Meedio Essentials gebruiken. Ziet er mooi uit, en werkt prima icm touchscreen.

Navigatie: Tja, daar twijfel ik nog tussen. Ik heb NaviPC, Route 66, Mappoint, Alturion, dus dat wordt proberen en kiezen. NaviPC en Alturion hebben spraak, dus dat is een leuk pluspunt.

Vraag waar ik nog niet uit ben.... Dat liliput scherm is breedbeeld (15:9), maar mn lappie stuurt m lekker aan op 800x600 of 1024x768, waardoor ie dus 4:3 aangestuurd wordt, en niet in de juiste verhouding, waardoor met name films dus "uitgerekt" zijn...
Hoe krijg ik m zo dat ie m in de juiste beeldverhouding aanstuurd? Ik heb een Ati Mobile Radeon 7500 erin. Ook met de Omegadrivers kon ik geen andere resoluties instellen, iig niet eentje zodat t fatsoenlijke verhouding had.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een degelijke low-profile geluidskaart, in mijn carputer zit nu een enorme sblive die het kastje onnodig hoog maakt. Met een low-profile kaartje zou het kastje 5cm lager kunnen worden, wat toch wel erg praktisch is.

Iemand enig idee?
pc-70 mod in progress!
Reg. datum: 24 oktober 2000

quote:

Aansturen op een andere reslutie moet wel kunnen met powerstrip geloof ik. handig tooltje om heel wat beeldinstellingen te forceren.

wat ik me een beetje afvraag...want ik ben me al een tijdje aan het orrienteren op een carpc, is of jullie het beeldscherm dismountable maken of laten zitten bij het verlaten van de auto. want ik heb het idee dat er heel weinig VGA Touchscreen schermen afneembaar zijn.

Reg. datum: 15 augustus 2002

quote:
Mex schreef op 11 oktober 2004 @ 08:38:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een degelijke low-profile geluidskaart, in mijn carputer zit nu een enorme sblive die het kastje onnodig hoog maakt. Met een low-profile kaartje zou het kastje 5cm lager kunnen worden, wat toch wel erg praktisch is.

Iemand enig idee?
Een pci-riser kaartje dan staat kantel je je geluidskaart en kan je kast een stuk lager!

-=|[W4ck0]|=-

check de casetronic C-137 maar eens

quote:
_Dennizz_ schreef op 11 oktober 2004 @ 09:35:
[...]

Aansturen op een andere reslutie moet wel kunnen met powerstrip geloof ik. handig tooltje om heel wat beeldinstellingen te forceren.

wat ik me een beetje afvraag...want ik ben me al een tijdje aan het orrienteren op een carpc, is of jullie het beeldscherm dismountable maken of laten zitten bij het verlaten van de auto. want ik heb het idee dat er heel weinig VGA Touchscreen schermen afneembaar zijn.
Het welbekende Lilliput scherm wordt met een pootje geleverd, waar het scherm gewoon vanaf genomen kan worden. De lilliput is dus al dismountable. Veel mensen gebruiken echter het originele pootje niet.

Reg. datum: 02 juli 2003

vraagje, is het misschien ook mogelijk om op je carputer iets van zo'n radarverklikker erop te zetten ofzo? :)
Met 1 of andere programmaatje?

quote:
Mex schreef op 11 oktober 2004 @ 08:38:

Iemand enig idee?

Wat zijn je eisen aan geluid?? Gezien de omgevingsgeluiden in je auto heb je geen superhoge kwaliteit nodig imho. Een elcheapo kaartje voldoet dan prima.

Als je bv een Sweex kaartje koopt kun je die een beetje modden. Kaartje zelf is zo'n 3-4 cm hoog. Er steekt 1 hoek verder omhoog, daar zit de gamepoort. Als je die niet gebruikt kun je die er gewoon (netjes) afdremelen.

quote:
sebasjuh schreef op 11 oktober 2004 @ 11:53:
vraagje, is het misschien ook mogelijk om op je carputer iets van zo'n radarverklikker erop te zetten ofzo? :)
Met 1 of andere programmaatje?
Ik neem aan dat je dan via gps bedoelt en dat is uiteraard mogelijk. Of er software voor is, weet ik niet... zou ik ook best interesse in hebben >:)

Devt

quote:
DJSmiley schreef op 11 oktober 2004 @ 12:16:
[...]

Wat zijn je eisen aan geluid?? Gezien de omgevingsgeluiden in je auto heb je geen superhoge kwaliteit nodig imho. Een elcheapo kaartje voldoet dan prima.

Als je bv een Sweex kaartje koopt kun je die een beetje modden. Kaartje zelf is zo'n 3-4 cm hoog. Er steekt 1 hoek verder omhoog, daar zit de gamepoort. Als je die niet gebruikt kun je die er gewoon (netjes) afdremelen.

Ben ik niet helemaal met je eens over dat el-cheapo.
Het ligt er maar net aan watvoor en hoeveel speakers en versterkers je er achter zet.

Mijn geluid komt met sub, 2 speakers in de hoedeplank en 4 (eigenlijk 8 ze zijn hi-low gescheiden) in de deuren, makkelijk over de omgevingsgeluiden heen zonder dat het echt hard hoeft te staan, en met m'n Audigy 2 NX heb ik echt een super geluid.
Als ik daar een goedkopere geluidskaart voor zou hangen zou je dat echt wel horen.

1979 Chevrolet Camaro Z28<- Online fotoalbum
1993 Mazda 626 1.8i 16V

quote:
BreeeZe schreef op 11 oktober 2004 @ 12:51:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens over dat el-cheapo.
Het ligt er maar net aan watvoor en hoeveel speakers en versterkers je er achter zet.

Mijn geluid komt met sub, 2 speakers in de hoedeplank en 4 (eigenlijk 8 ze zijn hi-low gescheiden) in de deuren, makkelijk over de omgevingsgeluiden heen zonder dat het echt hard hoeft te staan, en met m'n Audigy 2 NX heb ik echt een super geluid.
Als ik daar een goedkopere geluidskaart voor zou hangen zou je dat echt wel horen.
Goed, ben ik met je eens, al is de gemiddelde auto (iig de meestal wat oudere karretjes van de gemiddelde tweaker) niet zo stil... Maar als ie dat wel is, dan idd een goeie geluidskaart nemen, of dmv een riser een PCI kaartje, of een externe op een USB poort.

Devt

quote:
DJSmiley schreef op 11 oktober 2004 @ 12:58:
[...]

Goed, ben ik met je eens, al is de gemiddelde auto (iig de meestal wat oudere karretjes van de gemiddelde tweaker) niet zo stil... Maar als ie dat wel is, dan idd een goeie geluidskaart nemen, of dmv een riser een PCI kaartje, of een externe op een USB poort.

Hmmm heb je ook een punt ja.
Ik heb de mazzel dat ik een leasebak uit 2002 heb :)

1979 Chevrolet Camaro Z28<- Online fotoalbum
1993 Mazda 626 1.8i 16V

I'm French...et alors?!?
Reg. datum: 16 juli 2001

FF klein tipje
Maat van me had ook WIFI/GPS/Radio+tv box op allemaal een usb hubje zitten.... nou dat veel tegen met bandbreedte zeg :r....
Alles over 1 zo lijntje rosse gaat niet altijd ff lekker... Wat lockups enzo vooral bij de gps... Tis bij hem allemaal nu opgelost door dat hij van usb1.1 naar 2 is gegaan... (veel te veel overschot nu :P).
Soms was het allemaal net iets te veel voor dat usb1.1 poortje...
Iemand al laatst van dat gehad?!?!

-= G P P =-

Jip ook last van gehad. Ik heb Touch screen GPS en soundblaster mp3 plus op 1 usb poortje via een hubje. Ging niet helemaal goed. Heb toen de 4in1 drivers van via geinstaleerd en probleem was opgelost. :)

Brainy is bezig met zijn CarrPutter!!

BTW dat geluidskaartje is een USB geluidskaartje van Creative en die doet het prima. Geen ruis of rare aardlussen. _/-\o_ SOUNDBLASTER MP3+ _/-\o_

Brainy is bezig met zijn CarrPutter!!

quote:
Brainy1978 schreef op 11 oktober 2004 @ 19:39:
BTW dat geluidskaartje is een USB geluidskaartje van Creative en die doet het prima. Geen ruis of rare aardlussen. _/-\o_ SOUNDBLASTER MP3+ _/-\o_
Heb je aandelen Creative ofzo?

Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... 39 40 41 42 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: