Hoofdcategorieën
Topicacties

Personal firewalls: discussietopic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last

Reageer Nieuw Topic
01000010 01101111 01110010
Reg. datum: 07 februari 2001

Kerio gebruikte ik voordat ik overging op outpost. Kerio werkte in de oude versies prima maar helaas is dat alleen een packetfilter. De laksheid van Kerio om de oude bug (bsd bij gebruik van proxomitron) te fixen heeft mij naar de concurrent doen lopen. Tot nu toe heb ik nog geen tel spijt gehad. Outpost is voor mij de beste oplossing tot nu toe.

Geen schaap.

Reg. datum: 15 februari 2000

Ik heb Outpost Firewall nu draaien en ik ben vooralsnog erg onder de indruk. Klein, snel, weinig resources en zo eenvoudig of complex als je wilt. Ook bij de verschillende reviews en hacktests komt Outpost er erg goed uit.

Kaspersky is complexer en vreet meer resources. De anti-virus software van ze was bij mij al lachwekkend zwaar op de performance.

Sygate nog niet geprobeerd...

quote:
using schreef op 19 augustus 2004 @ 10:35:
SP2 toch niet zo veilig als gedacht
Donderdag, 08:52 uur - SP2 zou het ultieme antwoord moeten zijn op alle veiligheidsproblemen voor Windows XP. Dat blijkt niet het geval te zijn: de eerste scheurtjes zijn zichtbaar
Dat software nooit 100% dicht is zijn feiten. Dat wat MS maakt en gaat maken zeker nooit helemaal dicht is, zijn ook feiten. Danwel uit onkunde of de grondslagen van hun product, danwel door het feit dat iedereen erop gebrand is gaten in hun (dominerende) software te vinden.
Het gaat er bij SP2 meen ik maar om dat de minder ervaren gebruiker bij een verse install van Windows standaard niet zo open en bloot besmettelijk is, wanneer hij de ethernet kabel in z'n pc steekt. De lol van een nieuwe pc kan al snel afgelopen zijn zonder zijn toedoen...

nieuws: Ongepatchte Windows-pc op internet na 20 minuten besmet
quote:
Onderzoekers van het Internet Storm Center (ISC) hebben afgelopen dinsdag een waarschuwing uitgegeven dat Windows-pc's niet met internet verbonden moeten worden zolang er geen securitymaatregelen zijn genomen. Volgens de onderzoekers houdt een ongepatchte Windows-pc het namelijk gemiddeld maar 20 minuten uit voordat er een stuk malware op aanwezig is. Begin 2003 hadden de onderzoekers een zelfde onderzoek uitgevoerd en toen hield een ongepatchte pc het nog gemiddeld 40 minuten uit...

mindit.nl
Reg. datum: 28 februari 2001

Er zijn goeie en slechte firewalls.. ik zou zeggen zoek met google naar een lijst met goeie firewalls en probeer ze allemaal uit.. neem dan degene die jou het beste/makkelijkste/handigste lijkt.. ;)

http://www.mindit.nl - http://www.orderofchaos.nl

Outpost loopt nu een beetje te klooien met het binnenhalen van mail met Outlook (2003). Binnenhalen lukt niet en Outpost hangt. hmmm :(
Hopelijk met instellingen op te lossen...

Reg. datum: 04 januari 2004

Gebruik al de gehele tijd dat ik op het internet zit de gratis versie van ZoneAlarm en nog nooit problemen gehad. Het is eenvoudig maar als je wil kan je enorm veel intstellen. Daarjuist ook en keer Outpost geprobeerd in VMWare en hij gebruikt 10MB RAM, dus zo weinig resources zijn dat ook niet !

aka Spons
Reg. datum: 13 september 2003

Ik gebruik de gratis versie van Sygate Firewall en ik ben er eigenlijk wel tevreden over.

Specs :: AMD64 3200+ @ 2.2 Ghz | Asus K8v SE Deluxe | Kingston 2*512 DDR PC3200 @ 440 Mhz | Sapphire Radeon 9800 Pro@XT 411/368 | 2 x Maxtor 120 S-ATA RAID 0

[DPC]Happy Hour
Reg. datum: 14 maart 2002

quote:
Trivian schreef op 21 augustus 2004 @ 17:26:
Ik gebruik de gratis versie van Sygate Firewall en ik ben er eigenlijk wel tevreden over.
Ik heb hem gestest, maar ik vond hem zo lek als een mandje, ik vond na een tijdje een aantal trojans op mijn computer, terwijl de comp in kwestie niet als Internet-browser werd gebruikt.

Zonealarm wou bij niet echt samen met Emule,

Dus ik ben weer terug bij Norton Internet Security 2003!, 2004 wil namelijk niet werken, waarom is mij alleen niet duidelijk

Nintendo Wii: Zelda TP | Wii Sports | Rayman RR | Wii Play | Mercury Meltdown | Super Paper Mario

Reg. datum: 13 mei 2003

ik draai zelf norton personal firewall (2003 d8 ik...). naar mijn mening en eisen werkt hij prima. ik heb hiervoor andere gehad (o.a. zonealarm) maar die bleven haken, hielden verkeerde dingen tegen, kwamen om de haverklap met een melding of het mag of niet, maakten mn inet traager en mn pc bij het opstarten.
norton doet het prima, vraagt het af en toe als ik iets raars doe, houd aanvallen tegen, en dan gaat er een uitroeptekenknipperen dus geen grote meldingen als je net lkkr aan het gamen bent. internet blijft evensnel, vraagt bijna geen geheugen/cpu.

kortom, ik ben op en top tevreden tot nu toe. maar er zullen ongetwijfeld evengoede al dan niet betere firewalls te vinden zijn...

Reg. datum: 01 april 2004

zelf vind ik ZoneAlarm goed. Het is gratis. En natuurlijk wat al eerder werd gezegd: iedereen zijn eisen. :) Ik heb eigenlijk nooit geexperimenteerd met andere firewalls op mijn eigen pc. :O Maar als ik zag wat er bij anderen gebeurde met spullen van Norton... Dat prutste ik graag verder met Zone Alarm :)

powered by Mac

Reg. datum: 02 augustus 2003

Ook hier sinds kort een positieve gebruiker(s) van ZoneAlarm :)

Hiervoor gebruikte ik Norton Personal Firewall, in het begin leek dit een zeer degelijke firewall en dat was het ook. Alleen het gebruik van instellingen met een netwerk en website's is het zeer beperkt in mijn ogen. Je kan niet goed aangeven om op bepaalde sites banners weg te laten oid. Let wel: het was wel mogelijk alleen ik kreeg het niet voormekaar :/

En bovendien het systeem liep vertraging op doordat deze firewall op de achtergrond draaide en de grafische layout is niet vooruit te branden. Dit was ook mijn ervaring toen ik dit pakket installeerde op een P4 systeem met SP2 erop, het booten van het systeem duurde eeuwen * Gaap :O *
Ook Microsoft's Bootvis geprobeerd, alleen die vertikte het om iets te doen om 1 of andere reden...

Inmiddels had ik de hoop opgegeven, en aan de hand van mijn eerdere positieve ervaring met ZoneAlarm toch maar deze weer geinstalleerd. En ik blij dat ik dit gedaan heb, want de P4 bak start weer lekker snel op hier thuis. Nu heb ik ZoneAlarm ook inmiddels draaien op mijn eigen systeem en ik moet zeggen dit draait perfect en lekker snel.
Ook de instelmogelijkheden zijn zeer uitgebreid te noemen, per site aangeven wat wel en niet moet. En programma's worden netjes geregistreed in ZoneAlarm.
Hulde aan ZoneAlarm ;)

Iedereen die op sygate stemt: we hebben het hier NIET over de PRO versie.

Geen schaap.

aka Spons

Ik heb nu de Pro versie van Sygate erop staan die heeft een stuk meer mogelijkheden.

Specs :: AMD64 3200+ @ 2.2 Ghz | Asus K8v SE Deluxe | Kingston 2*512 DDR PC3200 @ 440 Mhz | Sapphire Radeon 9800 Pro@XT 411/368 | 2 x Maxtor 120 S-ATA RAID 0

Dat is logisch. Ik heb alleen de Pro niet meegenomen in de poll helaas.

Geen schaap.

Serve the Borg Collective
Reg. datum: 04 mei 2000

Ik gebruik nu op mijn prive computer Zonealarm, gratis editie. Hiervoor gebruikte ik Norton Personal Firewall 2003 & 2004, maar deze hebben nog steeds een bug erin zitten waardoor Norton een webpagina afkapt na zoveel kb binnengehaald te hebben. Deze zit er dus al sinds versie 2003 in en ik had dus gehoopt dat deze in 2004 eruit was gehaald. Niet dus :X

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

Reg. datum: 12 december 2003

waarom wel de pro van outpost en niet de pro van sygate in de poll opgenomen? anyways ik heb sygate en bevalt me beter dan zonealarm. zonealarm is kaal qua opties en sygate doet uitgebreider melding. neemt niet weg dat ik nog best wel naar een andere firewall wil kijken dus outpost zal ik es een keer proberen.

edit: ik heb uiteraard eerst ook NIS 2002 gehad en toen NIS 2003 wat nogal veel eisde van me pc. NIS 2004 idemdito en ik kon me netwerk toegang gwoon niet instellen, zoals het er stond klopte het maar het werkte gwoon niet.

ik heb onlangs opnieuw NIS 2004 geinstalleerd maar kreeg direkt spijt van, me pc was weer traagggggggggg (p4 2,8@800)

Mr TweaK wijzigde dit bericht 22-08-2004 17:05 (48%)

naar mijn mening werkt een router met ingebouwde firewall nog altijd het beste
Reg. datum: 17 april 2002

quote:
The_Scarabial schreef op 22 augustus 2004 @ 17:03:
naar mijn mening werkt een router met ingebouwde firewall nog altijd het beste

ik neem aan dat je het dan over een router uit het duurdere Soho-segment,
en niet over zo'n joko-toko router van de bart smit :+

quote:
MrWeedy schreef op 22 augustus 2004 @ 18:05:
[...]

ik neem aan dat je het dan over een router uit het duurdere Soho-segment,
en niet over zo'n joko-toko router van de bart smit :+
idd :P

The_Scarabial wijzigde dit bericht 22-08-2004 18:58 (3%)

quote:
Mr TweaK schreef op 22 augustus 2004 @ 17:00:
waarom wel de pro van outpost en niet de pro van sygate in de poll opgenomen?
De poll is gebaseerd op de entries in de faq..

Geen schaap.

Izze Zimpell
Reg. datum: 15 september 2000

gek genoeg heb ik kerio pf 2.1.5 nog geinstalleerd staan.
maar sinds ik smoothwall heb en bijv. sommige inkomende poorten (135 etc.) naar een fictief adres route gebruik ik die kpf ook niet meer.
die ouwe kpf kan eigenlijk ook niet meer zo goed mee vanaf winxp. de volgende op mn lijst is die van sygate.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

1 Big happy family..Yeah right

Heb heel lang op Zonealarm Pro gedraait van versie 2.6 tot 5.0. op alle 3 mijn PC's

Nu draai ik Kerio Personal Firewall (laatste versie) op 2 van de 3 PC's, F.T.P server and download bak, op mijn game bakkie draai ik geen firewall (ook niet die van Windows XP) maar ik zit wel weer achter een ADSL router met NAT Filter.
Niet een echt firewall maar houd wel het ongevraagde verkeer buiten.

Als ik jouw was zou ik voor Zonealarm of Kerio gaan.

Laat Norton achterwege want hoe ze het voor elkaar krijgen weet ik niet maar alle Norton programma's vragen heel veel van je systeem , met name van het RAM geheugen en de CPU.

P.S probeer trouwens eerst even de ingebouwde Firewall van Windows XP zelf deze doet zijn taak best aardig.

Despite all the hard work and countless attempts, your DIY 6 Ghz processor project has failed. It seems your modded 486 CPU is not capable of running @ more than 33 Mhz.
2 Half Lifes don't make a whole Half Life 2

aka Spons

Ik gebruik nu eigenlijk de combinatie van de Firewall in m'n router (Edimax) + Sygate Personal Firewall Pro.

Hoef ik me nou geen zorgen te maken of valt dat toch tegen?

Edit//

Na een paar post gelezen te hebben over de Outpost Firewall heb ik maar even de Demo geinstaleerd en het ziet er vooral leuk en degelijk uit ook de paar testen die ik uitgevoerd heb heeft ie uitstekend doorgaan.
Op welk niveau hebben jullie het 'beleid' staan?

Trivian wijzigde dit bericht 22-08-2004 23:54 (46%)

quote:
[b]Bor_de_Wollef schreef op 21 augustus 2004 @ 17:48:Poll: Wat vind jij de beste personal firewall voor Windows?
Bor_de_Wollef, thanks voor de poll, nuttig :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: