Er is geloof ik een dekkende garantie voor ongelukjes e.d. wat complete care / theft cover heet. Maar inderdaad in sommige gevallen komt de waarde van de laptop daar dicht bij in de buurt. Maar persoonlijk heb ik een dekkende garantie voor mijn huis/inboedel bij schade door natuurrampen, natuurschade, brand en diefstal. Kost me een vast bedrag per jaar, voor mijn gehele inboedel. Maarja, dergelijke verzekering betekend wel dat als ik buiten de deur hem laat vallen, mijn verzekering deze niet dekt.Icey schreef op zondag 24 april 2005 @ 15:21:
[...]
Grootste gedeelte daarvan is ophaal kosten, thuisbrengen, onderzoek etc. Maar 1100 euro was duurder dan die pc nieuw gekost heeft. Op dat moment ben je als consument aardig pissig. Ook omdat bliksem inslag nergens onder valt.
Ik heb gelukkig 3y next day onsite garantie, maar zelfs dan loop ik een risico dat ik dik mag gaan dokken als er problemen zijn. Punt is ook dat die 3y garantie ook even veel kost als een simpele laptop zegmaar.
Heeft iemand van jullie de cpu geupgrade in zijn 510m?
Als de prijs van de Intel Pentium M 755 (Micro-FCPGA, 2,0GHz, 400MHz FSB, 2MB, Boxed) nog verder daalt (nu 383) wil ik uiteindelijk de lichte budget Intel® Celeron® M processor 350 (1,3Ghz) vervangen.
Ik vraag me alleen af of de koelunit met heatpipe dezelfde is voor alle oude en huidige 510m config's, dus of die de hogere klok kan koelen.
Daarnaast wil ik weten of het PnP is of dat je net als bij desktops bios/jumpers moet omzetten om voltage etc. goed te krijgen. CPU-FSB moet bij dit Mobo waarschijnlijk wel 400 blijven en kan niet 533 worden, toch?
Oh ja, ik wil het zelluf doen en kan ik dezelfde Silver pasta prut die bij desktops tussen cpu en sink zit, gebruiken?
Als de prijs van de Intel Pentium M 755 (Micro-FCPGA, 2,0GHz, 400MHz FSB, 2MB, Boxed) nog verder daalt (nu 383) wil ik uiteindelijk de lichte budget Intel® Celeron® M processor 350 (1,3Ghz) vervangen.
Ik vraag me alleen af of de koelunit met heatpipe dezelfde is voor alle oude en huidige 510m config's, dus of die de hogere klok kan koelen.
Daarnaast wil ik weten of het PnP is of dat je net als bij desktops bios/jumpers moet omzetten om voltage etc. goed te krijgen. CPU-FSB moet bij dit Mobo waarschijnlijk wel 400 blijven en kan niet 533 worden, toch?
Oh ja, ik wil het zelluf doen en kan ik dezelfde Silver pasta prut die bij desktops tussen cpu en sink zit, gebruiken?
[ Voor 17% gewijzigd door bluf98 op 07-05-2005 12:25 ]
Probleem inmiddels zelf opgelosd door af fabriek PowerDVD SW eraf te knikkeren en van Sonic de DVD drivers only SW voor 12pleuri te installeren. Blijft vaag, want alle Dell kopers krijgen deze SW meegeleverd en ik heb nog niemand anders erover gehoord, dus waarom het op mijn config niet werkte blijft raadsel...bluf98 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 00:48:
Ik heb een probleempje met het afspelen van DVD's op mijn 510m:
Ongeacht welke DVD software ik installeer blijft hij schokkend de frames op scherm spugen.
Ik heb hetzelfde met mijn verzekering, echter kan ik ook gerust buiten mijn huis mijn laptop uit me klauwen laten vallen of jatten. Wat dat betreft is mijn verzekering een stuk uitgebreider, gelukkig hoef ik de premie niet te betalenAnoniem: 91397 schreef op maandag 25 april 2005 @ 09:27:
Er is geloof ik een dekkende garantie voor ongelukjes e.d. wat complete care / theft cover heet. Maar inderdaad in sommige gevallen komt de waarde van de laptop daar dicht bij in de buurt. Maar persoonlijk heb ik een dekkende garantie voor mijn huis/inboedel bij schade door natuurrampen, natuurschade, brand en diefstal. Kost me een vast bedrag per jaar, voor mijn gehele inboedel. Maarja, dergelijke verzekering betekend wel dat als ik buiten de deur hem laat vallen, mijn verzekering deze niet dekt.
Anoniem: 87074
Van de week was plotsklaps de backlight van mijn tft-scherm wijlen. Met Dell gebeld, flatcable losgehaald en weer bevestigd om te checken of het inderdaad aan het scherm lag. Had m'n 510m al aangesloten op externe monitor om vast te stellen of het niet aan de videokaart lag.
Goed, alles nagelopen. 't Lag echt aan het display. Blijkt dat ik ineens 3 jaar NBD on site heb. (Meende toch echt CAR te hebben afgesloten.) Heel fijn van Dell, zo'n gratis upgrade. Of ik moet me vergissen, maar dat is welhaast uitgesloten. Dus i.p.v. dat ik mijn notebook meer dan een week kwijt was, kwam er een monteur met een nieuw scherm dat hij in plusminus 20 minuten had gemonteerd. Beter...
Dat was het goede nieuws. Nu iets anders: het valt me sinds een dag of twee op dat mijn batterij nogal los hangt. Ik kan 'm rechts (bij het pootje) zeker 2 mm naar boven duwen. Ik denk dat het me nu pas is opgevallen omdat ik de notebook eerst voornamelijk op mijn bureau gebruikte en nu vaker op schoot. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Goed, alles nagelopen. 't Lag echt aan het display. Blijkt dat ik ineens 3 jaar NBD on site heb. (Meende toch echt CAR te hebben afgesloten.) Heel fijn van Dell, zo'n gratis upgrade. Of ik moet me vergissen, maar dat is welhaast uitgesloten. Dus i.p.v. dat ik mijn notebook meer dan een week kwijt was, kwam er een monteur met een nieuw scherm dat hij in plusminus 20 minuten had gemonteerd. Beter...
Dat was het goede nieuws. Nu iets anders: het valt me sinds een dag of twee op dat mijn batterij nogal los hangt. Ik kan 'm rechts (bij het pootje) zeker 2 mm naar boven duwen. Ik denk dat het me nu pas is opgevallen omdat ik de notebook eerst voornamelijk op mijn bureau gebruikte en nu vaker op schoot. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
* CamU meldt zich.Anoniem: 87074 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 21:00:
... het valt me sinds een dag of twee op dat mijn batterij nogal los hangt. Ik kan 'm rechts (bij het pootje) zeker 2 mm naar boven duwen. Ik denk dat het me nu pas is opgevallen omdat ik de notebook eerst voornamelijk op mijn bureau gebruikte en nu vaker op schoot. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Hier precies hetzelfde, het viel me al vanaf het begin op dat de batterij wat losjes hangt. Op zich geen ramp want hij hangt wel goed vast, maar het is gewoon vervelend en je gaat je er in de loop van de tijd een beetje aan ergeren. Nu gebruik ik mijn laptop tegenwoordig wat minder mobiel en wat meer thuis op m'n bureau, dus dan merk ik er weinig van. Maar dit, samen met de betere opties qua grafische kaart, hebben mij wel doen besluiten dat als ik in de toekomst weer een Dell laptop haal het waarschijnlijk een Latitude wordt. Die is volgens mij toch net iets steviger.
* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott
Anoniem: 20279
Hmm,CamU schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 22:32:
[...]
* CamU meldt zich.
Hier precies hetzelfde, het viel me al vanaf het begin op dat de batterij wat losjes hangt. Op zich geen ramp want hij hangt wel goed vast, maar het is gewoon vervelend en je gaat je er in de loop van de tijd een beetje aan ergeren. Nu gebruik ik mijn laptop tegenwoordig wat minder mobiel en wat meer thuis op m'n bureau, dus dan merk ik er weinig van. Maar dit, samen met de betere opties qua grafische kaart, hebben mij wel doen besluiten dat als ik in de toekomst weer een Dell laptop haal het waarschijnlijk een Latitude wordt. Die is volgens mij toch net iets steviger.
Ik heb een Dell Latitude D505 en deze is zowat in alle opzichten identiek aan een Inspiron 510m, buiten een ander frontje en kleurtje van de strook boven het toetsenbord. Deze laptop heeft net dezelfde onderkant als de 510m, en de batterij heeft dus ook een speling van een aantal milimeter. Daar alleen zou je dus geen Latitude voor kopen.
Ofschoon deze soort laptops vrij koel blijven, zou je een laptop zowiezo zo weinig mogelijk op je schoot moeten houden, als de kwaliteit van je zaadcellen en voorhuid je lief is.

Anoniem: 145270
Ik heb een Dell 510M met een Intel PRO/Wireless LAN 2100 3A Mini PCI Adapter. Ook heb ik XP met SP 2 geïnstalleerd. Sinds enige tijd doet het draadloos internet het erg slecht. Vaak verlies ik de verbinding en ook is het soms zo dat als er wel verbinding is, windows geen toegang geeft tot het internet (nog geen IP adres heeft). Het ligt zeker aan de Dell want met een andere PC met wireless internet heb ik er geen last van. Ook heb ik automatische instellingen via Windows geprobeerd (automatisch detecteren instellingen) en ook configuratie van de Intel PROSet, in beide gevallen hetzelfde resultaat.
Heeft nog meer iemand hier last van en er wellicht een oplossing voor.
Heeft nog meer iemand hier last van en er wellicht een oplossing voor.
mmm, verdacht, ik zit hier nu een dell 510 voor iemand te installeren, en die had het precies zo. Wel een wireless verbinding maar op internet ho maar.Anoniem: 145270 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:26:
Sinds enige tijd doet het draadloos internet het erg slecht. Vaak verlies ik de verbinding en ook is het soms zo dat als er wel verbinding is, windows geen toegang geeft tot het internet (nog geen IP adres heeft).
Ik zei dat het wel zou komen door de standaard Dell installatie

Ik zit hier nu te klooien zonder een DELL driver cd o.i.d. en moet dus alle drivers via een usb stick overhevelen naar de DELL omdat deze na de install niet eens de ethernet geactiveert heeft.
Enfin, wireless erop en een goede verbinding (internet+AP). Daarna de chipset drivers erop en weg de verbinding. Wel een verbinding met de wireless AP maar geen internet.
signature
Anoniem: 20279
En jawel, er is nog een Dell 510m bijgekomen. Deze heb ik besteld voor m'n moeder die haar eerste stapjes op het internet aan het zetten is. Ze wou absoluut geen "lompe luidruchtige bak" hebben, dus een laptop was voor haar dan aangewezen, zeker aangezien ze tevreden was over de Compaq Evo laptop van m'n vader. En omdat ik tevreden was over m'n Dell Latitude D505, heb ik het kleine broertje ervan, de 510m, gekozen voor haar. 
Hieronder volgen de specs:
Omdat mijn moeder geen zware gebruiker is, stemde ze ermee in dat ik een DIMM latje zou overplanten in mijn D505, en de DVD writer is ook geswapt met de CD writer die in de Latitude zat. Werkt allemaal perfect, dus dat toont nogmaals aan dat Inspiron en Latitude hardware voor een groot stuk uitwisselbaar zijn.
Hieronder volgen nog wat kiekjes:

Hieronder volgen de specs:
- Pentium M Processor 715 (1.50 GHz)
- 15" XGA scherm (1024*786)
- 40Gb Western Digital harde schijf (5400 RPM)
- 1 Gb DDR 333MHz geheugen (2x512 Mb)
- 8x DVD writer
- standaard meuk zoals een wireless kaartje
- 4 cell batterij
- gratis Dell 720 printer
Omdat mijn moeder geen zware gebruiker is, stemde ze ermee in dat ik een DIMM latje zou overplanten in mijn D505, en de DVD writer is ook geswapt met de CD writer die in de Latitude zat. Werkt allemaal perfect, dus dat toont nogmaals aan dat Inspiron en Latitude hardware voor een groot stuk uitwisselbaar zijn.
Hieronder volgen nog wat kiekjes:

Anoniem: 19798
Ik heb de Dell 24" TFT gekocht voor mijn desktop. Ik vroeg me af of ik deze ook op m'n 510m kan aansluiten in die zin dat de 510m ook de resolutie van de monitor kan produceren (1920x1200)?
Intel zegt: 350 MHz DAC for 1800x1440 @ 85Hz max CRT resolution or 2048x1536@60Hz max FP resolution. Maarja, intel zegt ook "High-performance 3D" voor hun Intel Extreme Graphics...
Overigens betwijfel ik of de kwaliteit echt prettig is als je hem op de externe vga van de Dell510m aansluit. Mooier zou zijn om gewoon aan een mooie dvi agp kaart in een normale pc te hangen.
Overigens betwijfel ik of de kwaliteit echt prettig is als je hem op de externe vga van de Dell510m aansluit. Mooier zou zijn om gewoon aan een mooie dvi agp kaart in een normale pc te hangen.
Proberen kan toch geen kwaad? Ik ben erg benieuwd of het je lukt!Anoniem: 19798 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 11:33:
Ik heb de Dell 24" TFT gekocht voor mijn desktop. Ik vroeg me af of ik deze ook op m'n 510m kan aansluiten in die zin dat de 510m ook de resolutie van de monitor kan produceren (1920x1200)?
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
Dat zal wel niet gaan werken dan. Ik krijg geen resolutie ingesteld anders dan de standaardwaardes.Icey schreef op zondag 12 juni 2005 @ 11:38:
Intel zegt: 350 MHz DAC for 1800x1440 @ 85Hz max CRT resolution or 2048x1536@60Hz max FP resolution. Maarja, intel zegt ook "High-performance 3D" voor hun Intel Extreme Graphics...
Ik zat er eigenlijk aan te denken om m'n desktop te verkopen en via een docking station te gaan werken. M'n laptop is toch sneller dan m'n desktop, en is stiller...
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 19798 op 12-06-2005 14:23 ]
Nou, even snel mijn eerste ervaringen met mijn nieuwe 510m. Reeds 10 dagen na de bestelling in huis, ondanks nog een configuratiewijziging ná de bestelling.
Mooi om te zien, prachtig beeldscherm, werkt goed. Kan er goed mee buiten werken. Ben er al meteen gek mee!
Batterij zit ietsjes los, maar lijkt me niet problemetisch. Het besproken toetsenbordprobleem heb ik hier niet.
Samenwerking met mijn LinkSys WAP54G Access Point is voorbeeldig.
Andere zaken die opvallen: geluid best redelijk. Kan het niet vergelijken met andere nieuwe laptops. Klinkt uiteraard blikkerig, maar niet zo beroerd als een hele oude laptop die ik hier nog ergens heb. Batterijtijd tot nu toe prima. Met scherm vol aan, WLAN aan en externe USB optische muis ruim 2,5 uur. Indien scherm wat zuinig en muis eraf al richting 3,5 uur. Met WLAN uit geeft 'ie nog meer aan.
Tja, wat moet je verder zeggen: alles werkt gewoon en werkt vrij prettig en logisch.
Mooi om te zien, prachtig beeldscherm, werkt goed. Kan er goed mee buiten werken. Ben er al meteen gek mee!
Batterij zit ietsjes los, maar lijkt me niet problemetisch. Het besproken toetsenbordprobleem heb ik hier niet.
Samenwerking met mijn LinkSys WAP54G Access Point is voorbeeldig.
Andere zaken die opvallen: geluid best redelijk. Kan het niet vergelijken met andere nieuwe laptops. Klinkt uiteraard blikkerig, maar niet zo beroerd als een hele oude laptop die ik hier nog ergens heb. Batterijtijd tot nu toe prima. Met scherm vol aan, WLAN aan en externe USB optische muis ruim 2,5 uur. Indien scherm wat zuinig en muis eraf al richting 3,5 uur. Met WLAN uit geeft 'ie nog meer aan.
Tja, wat moet je verder zeggen: alles werkt gewoon en werkt vrij prettig en logisch.
<HTML <BR>
Ik wil een grotere HD in mijn laptop zetten. Heb gehoord dat het bios een max. HD grootte aankan. Weet iemand wat bij de 510m het max is?
Er zijn geen echt grote Laptop HDD's, dus de grootste die jij kan vinden past erin. En anders moet je eventjes je bios updaten.christiaann1985 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 22:12:
Ik wil een grotere HD in mijn laptop zetten. Heb gehoord dat het bios een max. HD grootte aankan. Weet iemand wat bij de 510m het max is?
De D505 is de "budget" lattitude, dus ook één van de minst stevige. De andere lattitude's zouden steviger moeten zijn, dat is ook niet zo gek als de 510m en de D505 gewoon bijna identiek zijn. Net als bijv. de Precision M20 en de D610.Anoniem: 20279 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:24:
[...]
Hmm,
Ik heb een Dell Latitude D505 en deze is zowat in alle opzichten identiek aan een Inspiron 510m, buiten een ander frontje en kleurtje van de strook boven het toetsenbord. Deze laptop heeft net dezelfde onderkant als de 510m, en de batterij heeft dus ook een speling van een aantal milimeter. Daar alleen zou je dus geen Latitude voor kopen.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Heb naar Dell gebeld. De max grootte is 80 GB. Meer kan het bios niet aan. Het bios updaten is ook geen optie volgens de medewerker..Icey schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 10:21:
[...]
Er zijn geen echt grote Laptop HDD's, dus de grootste die jij kan vinden past erin. En anders moet je eventjes je bios updaten.
Welke lijn medewerker had je aan de telefoon, iemand die kijkt welke hdd ze maximaal kan bestellen (dat is de 80gb) of iemand die de technische know-how heeft.christiaann1985 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 11:12:
[...]
Heb naar Dell gebeld. De max grootte is 80 GB. Meer kan het bios niet aan. Het bios updaten is ook geen optie volgens de medewerker..
Wat ze in huis hebben kunnen ze allemaal wel van hun computerscherm lezen. Of ze technische know-how hebben is voor mij moeilijk in te schatten.
Ik stelde de vraag of het bios niet ge-update kon worden daar kreeg ik een nee op als antwoord. Dan ga ik er vanuit dat het ook echt nee is..
Ik stelde de vraag of het bios niet ge-update kon worden daar kreeg ik een nee op als antwoord. Dan ga ik er vanuit dat het ook echt nee is..
Anoniem: 87074
Na opstarten duurt het soms wel een minuut of 4-5 voordat mijn wireless kaart (Intel 2200b/g) kontakt zoekt met mijn WRT54G. Het lukt niet om dit te bespoedigen door in het menu start naar settings=> network connections te gaan, dit scherm opent hij niet. Soms lukt het wel om naar control panel=> network connections te gaan en dan de boel te disabelen en vervolgens te enabelen. Alleen maar opnieuw opstarten verhelpt het probleem zeker niet altijd. Zijn er meer mensen met dit probleem en heeft iemand enig idee wat de oorzaak is? Een oplossing is ook zeer welkom.
Verder is het zo dat de verbinding, hoewel de signaalsterkte nog steeds excellent is, heel vaak (per avond wel meer dan 3 keer) terugloopt naar 1 Mbps. Repareren resulteert weer in een verbinding van 54 Mbps. Dit zou ook aan de router kunnen liggen; ik had hier al eerder last van dan van het gebrekkig opstarten van de wifi-kaart.
Verder is het zo dat de verbinding, hoewel de signaalsterkte nog steeds excellent is, heel vaak (per avond wel meer dan 3 keer) terugloopt naar 1 Mbps. Repareren resulteert weer in een verbinding van 54 Mbps. Dit zou ook aan de router kunnen liggen; ik had hier al eerder last van dan van het gebrekkig opstarten van de wifi-kaart.
Zo, we zitten al bijna op pagina 20. Ik ga dit weekend een nieuwe topicstart maken. Als er nog ideeën, vragen, opmerkingen etc zijn graag mailen. Dus als je dingen heb die er absoluut in MOETEN komen, drop ff een mailtje
.
Ik wil een docking station voor mijn 510m aanschaffen. Bij dell kosten deze dingen 220 euro. Zou opzich niet zo heel erg zijn, maar ik Engeland worden deze dingen voor 50-60 pond op ebay aangeboden, zelfs met euro adapter. In de US zijn ze al voor 50 dollar te krijgen. Nadeel is dat de shipping costs bijna net zo hoog liggen als het product zelf.
Waarom daar zo goedkoop, en belangrijker: waarom kan dat in Nederland niet?
Tja dat is balen. Hij was een paar weekjes terug nog maar 150 euro (aanbieding). Maar wellicht kun je via marktplaats oid er ééntje op de kop tikken.Anoniem: 19798 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 11:45:
Ik wil een docking station voor mijn 510m aanschaffen. Bij dell kosten deze dingen 220 euro. Zou opzich niet zo heel erg zijn, maar ik Engeland worden deze dingen voor 50-60 pond op ebay aangeboden, zelfs met euro adapter. In de US zijn ze al voor 50 dollar te krijgen. Nadeel is dat de shipping costs bijna net zo hoog liggen als het product zelf.
Overigens over het beeldscherm verhaal, meestal als je de driver van het beeldscherm installeert, dan komt er een resolutie keuze optie bij (maar dan nog vraag ik me af of de 2405FWP aangestuurd kan worden).
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ja zeker balen. Ik snap eigenlijk niet hoe het komt dat er in het buitenland zoveel handel is in dit soort dingen, en in nederland helemaal niet. Niemand die een adresje weet in Nederland?Hoedje schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:59:
[...]
Tja dat is balen. Hij was een paar weekjes terug nog maar 150 euro (aanbieding). Maar wellicht kun je via marktplaats oid er ééntje op de kop tikken.
Overigens over het beeldscherm verhaal, meestal als je de driver van het beeldscherm installeert, dan komt er een resolutie keuze optie bij (maar dan nog vraag ik me af of de 2405FWP aangestuurd kan worden).
Heb mijn 510m dit weekend bestelt
Ik w8 vol ongeduld af
Ik w8 vol ongeduld af
ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant
Beste mensen, dit topic is bedoeld voor inhoudelijk vragen/opmerkingen/andere dingen over de 510m. Deze dingen zijn namelijk interessant voor andere mensen die het topic lezen. Ook kunnen zij erop reageren/meediscussieren. Het is dus nadrukkelijk NIET de bedoeling om berichten in de trant van de twee hierboven te plaatsen.
[ Voor 24% gewijzigd door AJ1815 op 06-07-2005 12:34 ]
Dit topic is gesloten.