Arctic ATI Silencer (nieuwe serie met koper)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.081 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 12:52
ik heb een MSI radeon 9800pro 128MB (http://www.msi.com.tw/pro...ro_vga_detail.php?UID=576)
eigenlijk een xt dus, en ik las laatst ergens datie gebaseert is op de 9800 XT ofziets...

nou lees ik hier
http://www.ocfaq.com/reviews/ArcticCooling/VGASilencer_Rev3/

dat er een XT silencer is.. zoudie dan op mijn MSI passen? heeft iemand daar wat over gevonden of ervaringen mee?

edit:

okeej, ik heb ff wat onderzoek gedaan (plaatjes vergelijken :P)
dit is de kaart:
http://www.overclockers.c...0pro0105&file=grease1.jpg
dit is de ati silencer 3
http://www.insanetek.com/...encer/images/ATI3back.JPG
en dit 4
http://www.insanetek.com/...encer/images/ATI4Back.JPG

de silencer 4 gaat zowiesow niet passen, maar als je een beetje creatief kijkt dan kan de silencer 3 nog wel eens gaan passen, maar ik weet alleen niet hoe het met die condensatoren zit en of er nog andere dingen in de weg zitten....

maar ik zal en moet een andere koeler voor mn vga kaart hebben, want de standaard koeler klinkt als een peipende stofzuiger...

dus, als nog iemand commentaar heeft... of toch wil beweren dat de silencer 3 niet pas... ga je gang... :)

[ Voor 53% gewijzigd door kid1988 op 05-10-2004 21:01 ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartHo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 10:22
die is dus van de oude versies O-)

http://www.rage3d.com/content/reviews/cooling/atisilencers/
staat alles uitgebreid over deze nieuwe versies

En kid1988
Als ik jou was zou ik gewoon voor de ATI silencer 1 gaan. Die past gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
MartH,
het geheugen... dat moet ook gekoeld worden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeey, ik heb een x800pro van club 3d en wil deze gaan oc'n. Met de standaart cooler erop wordt deze alleen een beetje te heet (70 graden). Nu wil ik een goede koeler hebben. Geluidsproductie speelt geen rol want k heb nog 5 casefans :9
En welke delen van de kaart worden door zo'n cooler cool gehouden?
Wat is nou de beste koeler die ik nu kan kopen daarvoor?
Zijn deze koelers eigelijk makkelijk te monteren of moet ik daar als n00bje hulp bij halen...

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:20

MaDLiVe

.-Observer-.

Ze zijn makkelijk te monteren.

Overigens past de ATI silencer III niet op een gigabyte 9800pro 256mb ddr

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ging er dus vanuit dat ik op me Club3d 9800 Pro (128mb) een silencer 1 moest hebben....
In de winkel lieten ze me een silencer rev3 zien en heb die gekocht. Er stond op de verpakking dat die geschikt was voor 128 mb pro's.Monteren was pies of keek! Past prima, en ben er tot nu toe errug tevree mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Maar de Silencer 1 is toch ook voor Radeon 9800Pro geschikt?

Of hadden ze die niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik heb mijn Sapphire radeon 9800 pro 128mb al zo'n 6 maanden. 4 maanden geleden heb ik zo'n artic silent cooler gekocht rev1. Ik heb deze proberen te monteren op mijn kaartje. Dat ging goed, totdat ik de pc aanzette, allemaal gekke stippen door het beeld heen, dus ik vol met zweet het koelertje gecheked. Die deed het prima. Weet dus niet hoe het komt, maar in de spelletjes gaf ie allemaal gekke lijnen en driehoeken vanuit het middelpunt. Kaart dus gesloopt, kapot, dood. Mooi balen dus, geen idee hoe het gekomen is. Ik heb god zij dank een kaart teruggehad van de winkel. Heb gewoon gezegd dat ik niet wist waardoor die kapot was. Toch eigenwijs en een 2e poging gedaan, je raad het nooit ook bij de 2e poging kaart naar de klote. Ik kon mijn pc wel uit het raam gooien, na 2 maanden (toch weer garantie proberen te claimen) een nieuwe kaart terug. Ik heb mezelf belooft nooit meer de kaart te monteren. Maar misschien kunnen jullie mij van gedachten veranderen. Wat heb ik in godsnaam fout gedaan? Snap er geen hout van. Kan ik niet naar mycom ofzo en vragen of hun het doen, als ie dan kapot gaat dan wil ik van hun een nieuwe, of doen ze dat niet? HELP ik wil weten wat ik fout heb gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 20-08 22:16

mvds

Totally awesome!

Wat je bij een silencer altijd even moet doen is pasta erop, koeler erop, en dan weer de koeler eraf halen om te zien of elke chip een afdruk heeft achtergelaten op de koeler. Je moet dus van elke mem-chip en de GPU zelf een afdruk zien staan op de koeler (van koelpasta dus). Is dat niet het geval, dan maakt niet elke chip voldoende kontakt en kan die te heet worden. Als dat net de GPU is dan heb je een probleem. Als je ziet dat je een afdruk, of deel van een afdruk mist, dan moet je op die chip wat extra pasta doen om ervoor te zorgen dat ie toch kontakt maakt. Jammer genoeg is teveel pasta slecht voor de prestaties maar ok, het is iig beter als wanneer de chip helemaal geen kontakt maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds eergisteren een ati silencer 1 gekocht voor mijn 9700 pro. De kaart zelf doet het prima, geen artifacts, al wat spelletjes gedaan, helemaal toppie. Mijn enige maar grote probleem is het geluid echter. Ik heb alles vervangen in mijn computer: voeding, cpu fan en dus de grafische kaart fan. Maar deze maakt dus vind ik echt teveel geluid, een hoog geluid dat door de kast heen komt voor deze prijs? Als ik de fan stop is het geluid meteen weg dus ik weet gewoon dat het daaraan ligt.

Is dit wellicht een fabrieksfout, heb ik iets verkeerd geinstalleerd of aangesloten of maakt deze silencer echt zoveel lawaai? Alvast bedankt voor elk zinnig antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm ik heb al de oorzaak gevonden, hij draait de verkeerde kant op...heb volgens mij hier al iets over op het forum gelezen, gewoon de aansluiting andersom right?

Dat kan dus niet....uhm, ik zag dat twee andere mensen hier ook een probleem mee hadden, contact met arctic zoeken of is er hier al een oplossing voor?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien een beetje een rare vraag, maar past de Silencer 2 ook op een geforce 2....? kan deze cooler goedkoop krijgen en aangezien de huidige cooler op de vga nogal veel herrie maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*schop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 09:40:
Dat heb ik dus ook, ik heb de silencer1 maar als ik mijn hand boven de fent doe, voel ik hem blazen, en niet zuigen. Aan de achterkant van mn kast, bij de opening voel ik niks. Klopt dit wel? Beetje hetzelfde probleem lijkt me. Wel klote, want ik had die koeler gekocht om mn systeem koeler te maken, geluid boeit me niet.
Same here, is iemand er al uit of dit normaal is of dat het om een verkeerde serie gaat? Is het anders mogelijk om de 2 draadjes van de fan om te draaien? Buiten dat moet ik zeggen dat ie toch goed koelt, heb mem sinks erop gezet en XT bios (heb namelijk r360 core) overclock op 450/385 met ati tool 0.0.22 met stock van kom ik niet verder dan 430.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik heb het ook met mijn NV Silencer. Die zuigt lucht aan van buiten ipv dat ie de warme lucht naar buiten blaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de temps van de graka heb ik ook geen problemen, kan ze welliswaar niet meten (R350 :'( ), maar hij draait prima. Waar ik wel van baal is dat mijn casetemp. niet omlaag is gegaan.. Ik heb absoluut niet het idee dat die ATI Silencer de warme lucht (effectief) naar buiten blaast, of athans, dat het ook maar iets scheelt voor de casetemp, het scheelt iig met de stockcooler helemaal niks.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-08 14:52

Aight!

'A toy robot...'

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 00:18:
[...]

Same here, is iemand er al uit of dit normaal is of dat het om een verkeerde serie gaat? Is het anders mogelijk om de 2 draadjes van de fan om te draaien? Buiten dat moet ik zeggen dat ie toch goed koelt, heb mem sinks erop gezet en XT bios (heb namelijk r360 core) overclock op 450/385 met ati tool 0.0.22 met stock van kom ik niet verder dan 430.
ik heb ook dat ie verkeerde kant op blaast, stuur nu een email naar arctic
Ik heb wel de Rev 3, Vga Silencer. Op een Radeon 9600

[ Voor 6% gewijzigd door Aight! op 13-10-2004 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mailtje sturen naar arctic helpt niet, ze reageren niet op technische mailtjes :P

Anyway, hoe moet je dat ding van 12v naar 5v zetten? Want ik weet niet of het daaraan ligt maar dat geluid is gewoon echt irritant, daar heb ik hem speciaal voor gekocht en ik nog beter de stock fan erop kunnen laten zitten, die maakte nog minder geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even goed naar die vent gekeken, maar in tegenstelling tot bv de meeste vents zitten die schoepjes bij deze gewoon recht? Ik vraag me af of als hij de andere kant op zou draaien er veel verschil zal maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zitten gebogen....en hij draait precies de andere kant op als de schoepjes zitten gebogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-08 14:52

Aight!

'A toy robot...'

Dit vond ik over Vga Silencer die verkeerd draait

De een zegt dat ie te stoffig is, maar ik heb hem net nieuw, de andere zegt dat hij te weining lucht in mijn kast heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Laatst online: 16-06 16:27
Ik heb een Asus 9600XT, maar behalve een kleine, herriemakende :( 4cm-fan zitten hier ook nog 2 grote (memory?)-heatsinks op. Kan ik hier evengoe de de Arctic ATI Silencer 2 op plaatsen? Heeft iemand enige ervaring met deze kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tubby

or not to be

Timmyboy_ schreef op 14 oktober 2004 @ 16:30:
Ik heb een Asus 9600XT, maar behalve een kleine, herriemakende :( 4cm-fan zitten hier ook nog 2 grote (memory?)-heatsinks op. Kan ik hier evengoe de de Arctic ATI Silencer 2 op plaatsen? Heeft iemand enige ervaring met deze kaart?
Mijn kaart is een Asus 9600XT met video in/out, heatsinks voor je memory zitten vast aan het koelblok van je cpu fan. Maar volgens mij zitten die er meer voor de sier op...

De Ati silencer 2 heeft aan de voor en achterzijde een stuk koper wat alle memory chips bedekt.
Afbeeldingslocatie: http://www.elemental.nl/tubby/atisilencer.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Tubby op 14-10-2004 16:46 ]

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Laatst online: 16-06 16:27
Owke thnx dan ga ik hem kopen :P !!

[ Voor 3% gewijzigd door Tim_R op 14-10-2004 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07-2024
Heeft iemand hier ook ervaring met rev4 voor de X800, ik krijg deze namelijk waarschijnk binnen enkele dagen binnen, maar ik het nog geen gebruikers ervaringen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:56

d0s

sssst

dan lees het topic nog maar eens goed door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 21:52

Twisted

Mogli <3

Ik heb een ATI 9800 PRO met 128 MB. Daarvoor zou ik graag de Arctic Cooler ATI Silencer rev. 1 willen aanschaffen. Het probleem is dat ik al memory heatsinks van Revoltek op de geheugen blokjes heb geplakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.revoltec.de/images/products/rs014/rs014-p_rl.jpg

De afmetingen van de blokjes zijn: 20 x 20 x 15 mm (B x L x H). 1.5cm hoog is dus best veel als het op een cruciale plaats is.

Heeft iemand ervaring met de ATI Silencer icm met die blokjes? Met andere woorden: gaat het passen?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twisted schreef op 15 oktober 2004 @ 10:06:
Ik heb een ATI 9800 PRO met 128 MB. Daarvoor zou ik graag de Arctic Cooler ATI Silencer rev. 1 willen aanschaffen. Het probleem is dat ik al memory heatsinks van Revoltek op de geheugen blokjes heb geplakt.

[afbeelding]

De afmetingen van de blokjes zijn: 20 x 20 x 15 mm (B x L x H). 1.5cm hoog is dus best veel als het op een cruciale plaats is.

Heeft iemand ervaring met de ATI Silencer icm met die blokjes? Met andere woorden: gaat het passen?
Kijk eens naar pagina 8 van dit topic... :P

Edit:
Beetje stom van me om dat te zeggen inderdaad... het staat ongeveer 50 posts terug: 2 blokjes moeten gezaagd worden. :/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 21:52

Twisted

Mogli <3

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 10:25:
[...]

Kijk eens naar pagina 8 van dit topic... :P
Ik zou wel graag willen maar met mijn settings heeft deze thread maar 3 pagina's. :D
Maar ik ga in ieder geval de thread nog een keer doorzoeken.

Gevonden! Jammer dat ik de twee blokjes moet gaan zagen. Maar ik weet in ieder geval genoeg.

[ Voor 15% gewijzigd door Twisted op 15-10-2004 10:55 ]

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-08 14:52

SveNRG

Onderweg

Ik heb de Arctic Silencer 4 op een Asus X800 Pro @ XT PE zitten. Installatie is in ieder geval een eitje. Ik had al een Silencer op m'n ouwe 9500 zitten, en die had een schakelaar voor fan-speed. Deze nieuwe heeft dat niet. Ik vind de versie 4 trouwens ontzettend veel herrie maken vergeleken met m'n ouwe v3. :(

toevoeging:

Ik draai momenteel op 525/575 en de idle temperatuur onder windows is volgens RivaTuner 42 graden celcius.

Ga je de kaart echter stressen, dan loopt de core uiteindelijk naar de 70 graden volgens AtiTool 0.22

[ Voor 54% gewijzigd door SveNRG op 10-12-2004 10:17 ]

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-08 23:24

Christiano007

Ich bin der champion

Past de Arctic Cooling ATI Silencer 4 ook op een club3d 9800 pro?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:51
Nee, die is voor de X800 serie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
  • Laatst online: 23-08 22:35
Christiano007 schreef op 21 oktober 2004 @ 22:23:
Past de Arctic Cooling ATI Silencer 4 ook op een club3d 9800 pro?
Nope...

En nummer 3 ook niet.... trust me... kheb het geprobeerd, maar het past helaas nét niet. Die koeler ligt hier nu gewoon wat in de verpakking te liggen.

Ik moet dus, net als jou, een Arctic Cooling ATI Silencer 1(€21) óf een Arctic Cooling ATI Silencer rev1/3 (€12) hebben.

Hopelijk maakt dat ding een stuk minder lawaai dan de standaard fan, want dit is gewoon niet om aan de te horen. Als ik de fan met de vinger stil houd dan onstaat er echt een oase van rust.

[ Voor 4% gewijzigd door Fred_Perry op 22-10-2004 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Fred_Perry schreef op 22 oktober 2004 @ 02:47:
[...]
Nope...

En nummer 3 ook niet.... trust me... kheb het geprobeerd, maar het past helaas nét niet. Die koeler ligt hier nu gewoon wat in de verpakking te liggen.

Ik moet dus, net als jou, een Arctic Cooling ATI Silencer 1(€21) óf een Arctic Cooling ATI Silencer rev1/3 (€12) hebben.

Hopelijk maakt dat ding een stuk minder lawaai dan de standaard fan, want dit is gewoon niet om aan de te horen. Als ik de fan met de vinger stil houd dan onstaat er echt een oase van rust.
Ik heb net de Silencer 3 voor mijn Sapphire 9800Pro 128MB besteld. Weet eigenlijk wel cker dat die wel past, XT-Layout :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Nou, ik heb hem erop, maar ik zit met een probleem...De lucht gaat er niet uit, maar erin :s. De fan draait dus de verkeerde kant op, iemand oplossingen hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het lijkt idd bij mij ook zo.. maar houd er is een paar papieren strookjes bij, je ziet als het goed is dat het er aan de buitenkant uitgespuwt word en aan de binnenkant naar binnen word gezogen (bij wijze van spreken dan..)

tenminste bij mij..

alleen ik kan me herinneren dat toen ik hem voor het eerst aanzette dat er toen aan de achterkant veel lucht uit kwam, nu dus niet meer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik heb hem er net opgezet, en er is helemaal GEEN lucht uit de achterkant...Voelt wel een beetje warm aan, maar kan ook van de casefans komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
[...]
Bij gebrek aan een e-mail in je profiel maar even op deze manier.
Die koeler wil ik wel van je overnemen. Kun je me even mailen als je hem kwijt wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
MartH schreef op 22 september 2004 @ 13:32:
Vorige week een Artic silencer 1 + ram freezers op me club3d 9800pro gebouwd. Alleen paste 2 freezers niet dus heb ik deze gemod. Hier een zootje pics (thumbs)... :)

Hier dus de stuff
[afbeelding]

Ok, oude cooler dr af. De ati cooler1 komt te dicht bij de geheugen plekken die ik heb aangeven. Ik had hier freezing hardware wel over gemaild of ze allemaal zouden passen. Volgens hun zou het kunnen passen maar het zou aan de opbouw van de kaart liggen.
[afbeelding]

Tja dus toch een R350 . Maakt niet uit, 2maanden geleden had ik mijn pro succesvol geflashed naar xt en zonder enige problemen met games. Dus die bios blijft er lekker op.
[afbeelding]

En dan maar zagen!
[afbeelding]

[afbeelding]

Hier zitte ze er dus weer op.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb geen idee of het ook nut heeft, de freezers moesten echt erg klein worden gemaakt om erop te passen. Maarja het was wel leuk :Y)
hee, je moest die ramsinks kleinder maken hè, die onder de cooler komen... hoeveel ruimte is er onder de cooler?

want ik zat ook aan en atisilencer 1 te denken met wat heatsinks.. nou staan er van de meeste heatsinks wel de afmetingen op, maar ik heb geen ideee hoeveel mm er tussen de cooler en de ram zit..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Zeg, ik heb de ATi Silencer 3, en nu heb ik een vraagje. Bij de bestelling zat zo'n alu ding voor op de achterkant van het memory. Hoort dat er wel op? Lijkt zo vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartHo
kid1988 schreef op 23 oktober 2004 @ 12:40:
[...]

hee, je moest die ramsinks kleinder maken hè, die onder de cooler komen... hoeveel ruimte is er onder de cooler?

want ik zat ook aan en atisilencer 1 te denken met wat heatsinks.. nou staan er van de meeste heatsinks wel de afmetingen op, maar ik heb geen ideee hoeveel mm er tussen de cooler en de ram zit..... 8)7
Hm, precies weet ik het ook niet meer, maar op het allerlaagste punt moest hij rond de 5 mm worden. Kan je op deze pic http://pic13.picturetrail...6865/4502965/67955943.jpg ok wel een beetje zien. Maar weet je zeker dat je geen xt layout heb, anders kan je dus een silencer 3 halen.

En FnF, dat hoort er gewoon op hoor, AttiX.SkategoaT in "Arctic ATI Silencer (nieuwe serie met k..." heeft het ook dus het lijkt me normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

FnF schreef op 23 oktober 2004 @ 12:50:
Zeg, ik heb de ATi Silencer 3, en nu heb ik een vraagje. Bij de bestelling zat zo'n alu ding voor op de achterkant van het memory. Hoort dat er wel op? Lijkt zo vreemd...
Je hebt er vast wel een handleiding bij gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
MartH schreef op 23 oktober 2004 @ 14:12:
[...]Maar weet je zeker dat je geen xt layout heb, anders kan je dus een silencer 3 halen.
l
daar heb ik ook al aan zitten denken, maar ik denk dat het NET niet past... in verband met de condensatoren rechts van het geheugen boven (zie afbeelding)
dus ik zit nog te twijfelen..

dit is de kaart:
http://www.overclockers.c...0pro0105&file=grease1.jpg
dit is de ati silencer 3
http://www.insanetek.com/...encer/images/ATI3back.JPG

edit:
ff de links aangepast

[ Voor 12% gewijzigd door kid1988 op 23-10-2004 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

obsidian schreef op 23 oktober 2004 @ 14:36:
[...]

Je hebt er vast wel een handleiding bij gekregen :)
Nee, er zat geen handleiding bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Maar ik heb nu de Arctic ATi Silencer 3. De temps vallen me echt nogal tegen. Zit nu Idle op 60 Graden, en is vrij koel hier. Stessed is het 70 Graden. Zou de Zalman 80D beter zijn?
Alvast bedankt!

FnF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijne teruggebracht vanwege het geluid, als dit het normale geluid hoort te zijn dan is het gewoon een slecht product imho. Aangezien echter zoveel mensen er tevreden over zijn hoop ik gewoon dat ik een slecht exemplaar heb gekregen. Nu maar hopen dat ik er één terugkrijg...zit nu met een radeon 7000 in mijn computer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 10:49:
Ik heb mijne teruggebracht vanwege het geluid, als dit het normale geluid hoort te zijn dan is het gewoon een slecht product imho. Aangezien echter zoveel mensen er tevreden over zijn hoop ik gewoon dat ik een slecht exemplaar heb gekregen. Nu maar hopen dat ik er één terugkrijg...zit nu met een radeon 7000 in mijn computer :P
Same here, het ding is gewoon prut. Als je hem vergelijkt met een zalman koeler is het gewoon om te janken! Heeft iemand al geprobeerd om het hele plastic gedeelte te slopen en er gewoon een 120mm fan onderop te laten blazen? Dat zou al 50% in herrie schelen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
ik denk maar dat ik van de nieuwe versies af zie....
ik heb een pro128 MB kaar (msi) met een XT layout....
maar de silencer 3 past niet...
en voor de silencer 1 ben je weer ramsinks nodig .. maar die passen niet allemaal onder de ventilator...
nou zag ik een plaatje met een rev3 (de oude dus) met tweakmonster ramsinks ERONDER.. die pasten allemaal makkelijk, en die zijn zon 9 a 10 MM hoog... dus ik denk dat ik wel een paar fatsoenlijke ramsinks kan krijgen...
en ik ga toch niet overclocken ofzo.. t gaat bij gewoon om de stilte (de standaard cooler maakt zon iritand geluid)
en aangezien ik voor een oude cooler (rev 3 dus ) met ramsinks ongeveer 20 euro kwijt ben, en voor een nieuwe (zonder siks ) zon 23/26 euro... ga ik voor de oude....
de standaard cooler is ook gewoon alluminium, met een kleine kutfan erop, dus alluminium met een grote fan moet ook werken...

zit er ook geluidsverschil tussen de nieuwe (silencer 1 ) en de oude (vga rev 3)?
das mn laatste vraag.. en dan ben ik hier weg...

:D
dan heb ik wel weer genoeg gemod voor de komende 2 maand :P

kunne we weer druk bezig met school O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wimo. schreef op 24 oktober 2004 @ 13:06:
[...]

Same here, het ding is gewoon prut. Als je hem vergelijkt met een zalman koeler is het gewoon om te janken! Heeft iemand al geprobeerd om het hele plastic gedeelte te slopen en er gewoon een 120mm fan onderop te laten blazen? Dat zou al 50% in herrie schelen ..
lawaai ?? prut ?? Das nogal straf imho. Zijn echt top die Silencers _/-\o_ In no-time geinstalleerd, superrrrrrrr stil en kosten geen drol als je bekijkt wat je ervoor krijgt.
Nee, voor mij geen dure en ruimte opslokkende zalman koeling oplossingen (voor de videokaart/CPU althans) meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 15:32:
[...]

lawaai ?? prut ?? Das nogal straf imho. Zijn echt top die Silencers _/-\o_ In no-time geinstalleerd, superrrrrrrr stil en kosten geen drol als je bekijkt wat je ervoor krijgt.
Nee, voor mij geen dure en ruimte opslokkende zalman koeling oplossingen (voor de videokaart/CPU althans) meer
Er zijn hele hordes met mensen die problemen hebben met de laatste reeks van die dingen. Kijk voor de gein eens in het 6800le topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Nou, ik ben er ook niet 100% tevreden over hoor. Hij is idd erg stil en koelt prima, maar hij blaast de warme lucht de kast in ipv dat ie het naar buiten blaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wimo. schreef op 25 oktober 2004 @ 15:40:
[...]

Er zijn hele hordes met mensen die problemen hebben met de laatste reeks van die dingen. Kijk voor de gein eens in het 6800le topic.
maar er zijn echt veel meer mensen die er geen problemen mee hebben.

Bovendien even kijken waar de Silencer voor geschikt is voordat je koopt zou een hoop drama's schelen.
Je koopt toch geen rond raam als er alleen een vierkante in past....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 16:00:
[...]

maar er zijn echt veel meer mensen die er geen problemen mee hebben.

Bovendien even kijken waar de Silencer voor geschikt is voordat je koopt zou een hoop drama's schelen.
Je koopt toch geen rond raam als er alleen een vierkante in past....
Ik snap je stelling niet helemaal. Ik koop dat ding omdat ie stiller is én beter koelt. Zodra ie geen van beide doet is het flut. Dat probleem wat hierboven wordt beschreven is dus één van de problemen uit een slechte serie. In dit topic zijn overigens al heel wat mensen met fans die verkeerd om draaien.

Daarnaast heb je altijd een groep die gewoon doof is en het geratel negeerd. Die mensen vallen in dezelfde groep als mensen die geen ghosting zien op TFt's. Dat ligt gewoon aan de persoon.

[ Voor 14% gewijzigd door Wimo. op 25-10-2004 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

De fan kan maar een kant op draaien, dat is hetzelfde als met alle electronische fans. Alleen gaat d eairflow de verkeerde kant op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
[...]
Nope...

waar pastie net niet dan? zijn het de condensatoren linksboven de gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wimo. schreef op 25 oktober 2004 @ 16:03:
[...]

Ik snap je stelling niet helemaal. Ik koop dat ding omdat ie stiller is én beter koelt. Zodra ie geen van beide doet is het flut. Dat probleem wat hierboven wordt beschreven is dus één van de problemen uit een slechte serie. In dit topic zijn overigens al heel wat mensen met fans die verkeerd om draaien.

Daarnaast heb je altijd een groep die gewoon doof is en het geratel negeerd. Die mensen vallen in dezelfde groep als mensen die geen ghosting zien op TFt's. Dat ligt gewoon aan de persoon.
en een groep mensen die het blijkbaar niet (willen ??) snappen.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is het trouwens mogelijk dat de fan de andere kant op draait.... :? Moet toch niet kunnen tenzij de fan verkeerd is geproduceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
kid1988 schreef op 25 oktober 2004 @ 17:39:
[...]

waar pastie net niet dan? zijn het de condensatoren linksboven de gpu?
het zijn de schroeven (het kan er ook 1 zijn geweest, dat weet ik niet meer) die niet op de juiste plaatsen zitten. Ik kan morgen misschien ff een foto maken, mocht dat lukken met mn gsm. En alst goed is heb ik morgen ook mn Silencer 1 binnen. Eens kijken offie een stuk stiller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Juggernaut
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-08 13:37
Ik heb een Ati silencer 1 gemonteerd op mijn Medion Radeon 9800 XL (dit is een 256 bit Pro) met 128 MB geheugen. Er zat een componentje net naast de core in de weg, hiervoor heb ik een gat in het plastic omhulsel van de silencer gemaakt en een paar stukjes van de aluminium heatsink afgeknipt.

In eerste instantie startte de fan niet. Het bleek dat de rode en zwarte draad in het stekkertje van de orginele hsf andersom zaten. Ik heb toen de draadjes in het stekkertje van de silencer omgedraaid en daarna werkte de fan gewoon.

Met de silencer draait de kaart op 432 / 358 (gevonden met ati tool, stabiel)
Met de stock hsf draaide de kaart 410 / 350
Standaard snelheid van deze kaart was 340 / 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
Fred_Perry schreef op 25 oktober 2004 @ 23:41:
[...]
het zijn de schroeven (het kan er ook 1 zijn geweest, dat weet ik niet meer) die niet op de juiste plaatsen zitten. Ik kan morgen misschien ff een foto maken, mocht dat lukken met mn gsm. En alst goed is heb ik morgen ook mn Silencer 1 binnen. Eens kijken offie een stuk stiller is.
:D ik zou de foto wel graag willen zien.. heb je de silencer 3 nog? die wil ik misschien wel van je overnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
Ik heb um idd vandaag binnengekregen :)

Hij past bijna perfect... heb alleen op 1 plaats ff de aansteker bij het plastic moeten houden zodat het plastic zich goed om één of ander metalen ding zou wurgen. Het geluid is drastisch minder geworden. Waar ik eerst alleen de vga koeler hoorde, hoor ik nu alleen nog maar de cpu koeler. En daar ben ik tevreden mee, want die draait ook maar rond de 2700 toeren.

Ik heb nog geprobeerd wat foto's te maken, maar mn gsm vind een iets donkere lokatie niet zo leuk. Dus heb ik maar een looplamp erbij gehouden, maar je ziet nog steeds niet veel. Maar met een beetje meetwerk kom je er wel achter dat de Silencer 3 dus niet past :P

Ati Silencer 3 naast een Club Radeon 9800 pro 128MB

En de lucht wordt ook nog eens de goede kant opgeblazen dus ik ben een tevreden eigenaar.
kid1988 schreef op 26 oktober 2004 @ 19:04:
heb je de silencer 3 nog? die wil ik misschien wel van je overnemen
sjek mn profile voor meeladres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
unex schreef op 11 augustus 2004 @ 00:03:
[...]

de ati silencer 3 hoort zonder problemen of gedremel te passen op een x800 XT
de atisilencer 4 bedoel je
(ja,ik lees voor de zoveelste keer dit topic door )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
ik heb mn MSI radeon 9800 PRO ok gemeubelt....
ik heb wel fotos... maarjah.. tiscali FTP werkt niet zo als ik wil datie werkt.. dus op de fotos moeten jullie nog even wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Review van Ati Radeon X800 Pro met de Zalman en Arctic Ati silencer

http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1750/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:02

greatgonzo

schit-te-rend!

ik denk erover ook een vga cooler aan te gaan schaffen. Ik heb nu nog een club 3d ati radeon 9600 pro. In de toekomst wil ik natuurlijk nog over gaan schakelen op een van de nieuwere 3d kaarten (X800 oid) Tot die tijd wil ik proberen het uiterste te halen uit mijn huidige kaart, en dus heb ik een koeler nodig.

Nu zit ik te twijvelen wat te kopen. Ik zie dat de artic silencer 2 speciaal voor de 9600 serie is. Maar het lijkt me dat de silencer 4 beter koelt, maar deze is eigenlijk voor de x800. Past de silencer 4 helemaal niet op een radeon 9600, of koelt het gewoon minder?

Een andere optie zou kunnen zijn zo'n zalman heatpipe (zm80-ahp) aan te schaffen, met daarop natuurlijk de bijpassende fan. Volgens mij past die zalman zowieso op beide. Maar de ati silencer vind ik eigenlijk iets mooier staan.

Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga niet rommelen met die versies, er zijn al velen die dat geprobeerd hebben en gelijk terug naar de winkel kunnen en het geld terug kunnen vragen of omruilen.
Die dingen passen echt niet op andere versies.

Ik zou een andere kaart kopen en dan pas de ATi silencer kopen, of je kan ook de zaman kopen en die op beide zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 09:02
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 21:52:
ga niet rommelen met die versies, er zijn al velen die dat geprobeerd hebben en gelijk terug naar de winkel kunnen en het geld terug kunnen vragen of omruilen.
Die dingen passen echt niet op andere versies.

Ik zou een andere kaart kopen en dan pas de ATi silencer kopen, of je kan ook de zaman kopen en die op beide zetten....
Mischien niet helemaal waar:
AttiX.SkategoaT in "Arctic ATI Silencer (nieuwe serie met k..."

Ik heb alleen een stukje plexi hoeven zagen. Hetzelfde probleem wat ook word beschreven in de compatibility-lijst van Arctic.

Afbeeldingslocatie: http://www.rage3d.com/content/reviews/cooling/atisilencers/pics/9800p_prob.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door AttiX op 03-11-2004 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

de allergoedkoopste oplossing is volgens mij gewoon een cpu koeler erop monteren, en dat koelt volgens mij nog best wel goed. Kan ik misschien later nog wel de x800 + silencer 4 kopen

edit: ben toch wel erg gecharmeerd van de silencer. Kan nog een arctic vga rev 3.0 erg goedkoop op de kop tikken. Nu ben ik eigenlijk benieuwd of er nog erg veel verschil is tussen de koelprestaties van een arctic vga rev 3.0 of een Arctic ATI Silencer 2. Weet iemand dit?

[ Voor 44% gewijzigd door greatgonzo op 03-11-2004 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rev3 = € 12,90 op voorraad bij www.gistron.com

Das errug goeiekoop voor een top koeler...ik betaalde er 3/4 jaar geleden nog 21 Euro voor.

En bij de rev3 kan je de snelheid van de fan bepalen met een switch wat je bij de nieuwe Ati silencers niet hebt en koelen doet ie perfect !!
Past die op je kaart ?? Kopen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carp_Hunter
  • Laatst online: 29-05 19:55

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

AttiX.SkategoaT schreef op 03 november 2004 @ 22:16:
[...]

Mischien niet helemaal waar:
AttiX.SkategoaT in "Arctic ATI Silencer (nieuwe serie met k..."

Ik heb alleen een stukje plexi hoeven zagen. Hetzelfde probleem wat ook word beschreven in de compatibility-lijst van Arctic.

[afbeelding]
Heb van de week bij mn buurjongen er een gemonteerd op zn Rad9600Pro (ATI2 versie) en bij me zelf de ATI 1 versie (Rad9800Pro 128MB). Heb bij ze alle twee dat zelfde probleem gehad. Dat kristal zit erg goed geplaats zeg maar :P

Voordeel is nu wel dat ik met de Pro (zonder mods) nu artifact vrij op 447/380 draai :P (dit was 430/380)

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 17:47:
rev3 = € 12,90 op voorraad bij www.gistron.com

Das errug goeiekoop voor een top koeler...ik betaalde er 3/4 jaar geleden nog 21 Euro voor.

En bij de rev3 kan je de snelheid van de fan bepalen met een switch wat je bij de nieuwe Ati silencers niet hebt en koelen doet ie perfect !!
Past die op je kaart ?? Kopen !!
volgens de site moet hij wel op mijn club 3d r9600 pro passen.

Weet iemand hoe ver je met dit ding ongeveer kan klokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 430/375 gedraaid, moeiteloos en zonder artifacts.
Omdat Doom3 crashte draai ik nu 412/365 MHz zonder enig probleem.

Ik heb wel zalman heatsinks (ZM-RHS1) op de memorychips gezet, de 4 kleintjes passen precies tussen de koeler en de videokaart. Niks zagen of aanpassen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 16:27
Klopt het wel dat de ventilator van de NV Silencer 5 met de bolle kant probeert te blazen?
De standaard koeler van m'n 6800GT doet dit met de holle kant.

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:54
op de site van freezinghardware staat het volgende:

* De juiste pasvorm kan helaas niet gegarandeerd worden, daar niet alle fabrikanten zich aan het reference-design van ATI houden. Geopende verpakkingen kunnen niet geretourneerd worden. De Arctic Cooling ATI Silencer 1 is niet compatibel met de 9800 Pro Serie van Sapphire.

Ik heb dus zelf zo'n 9800pro (met XT bordje) van sapphire, moet ik dan (alsnog) die silencer 1 nemen of moet ik die voor de XT nemen (ati silencer 3 dus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
ik las ergens anders in dit topic dat de silencer 3 niet op de sapphire pro past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartHo
Als je een 9800pro hebt met XT layout past de silencer 3. Op de gewone 9800pro 128mb 's past alleen de Silencer 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
http://gathering.tweakers...message/22066267#22066267

Sapphire Ati Radeon 9800 pro 128 mb (256bit)
met ZALMAN VGA RAM Heatsinks 12x12mm,
Arctic VGA Silencer versie 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb vammidag mijn Arctic Silencer NV5 gemonteerd op mijn XFX 6800 GT en mijn fan draait ook de verkeerde kant op 8)7 Echt heel vaag... De koelprestaties zijn nu zelfs iets slechter als van de stock cooler.

Ik las dat nog iemand last had van dit probleem.... is er al een oplossing bekent? ik ga ff verder zoeken. :r

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je zon koeler op een Ti4200 met een Ti4600 Lay-out? want als er zit nou een kopere koeler erop en die haalt het tot 340 Mhz, ik denk dat ik dan nog eens 10 Mhz hoger ga als ik zon koeler op zet.

Wordt nu ongeveer 45 Graden stressed.

Het is een POV Ti4680 128 MB met BGA geheugen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 22:08

DaWaN

'r you wicked ??

Lefty_38 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:30:
Ik heb vammidag mijn Arctic Silencer NV5 gemonteerd op mijn XFX 6800 GT en mijn fan draait ook de verkeerde kant op 8)7 Echt heel vaag... De koelprestaties zijn nu zelfs iets slechter als van de stock cooler.

Ik las dat nog iemand last had van dit probleem.... is er al een oplossing bekent? ik ga ff verder zoeken. :r
Hij draait niet de verkeerde kant op, hij blaast ook weldegelijk door de duct heen, alleen is er iets mis in het design waardoor een deel weer terug komt :(

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
damn, dat is niet echt relax... want mijn GPU wordt nu stressed 81 graden en met stock cooling 66 graden. Alleen dus wel minder geluid. Maar ik snap het niet, hoe kunnen zo'n slecht design in productie nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Lefty_38 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:12:
damn, dat is niet echt relax... want mijn GPU wordt nu stressed 81 graden en met stock cooling 66 graden. Alleen dus wel minder geluid. Maar ik snap het niet, hoe kunnen zo'n slecht design in productie nemen?
Mjah, vaag, mijne koelt wel best aardig moet ik zeggen 42 graden ipv 55 graden maar dat was met een 6800LE stock koeler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
Maar zei net trouwens dat een GEDEELTE werd terug gekaatst als het waren, maar als ik mijn hand achter mijn "exhaust" hou voel ik echt geen airflow, als of hij fanless is.... Is dat bij jou dan ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 16:10
Lefty_38 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:51:
Maar zei net trouwens dat een GEDEELTE werd terug gekaatst als het waren, maar als ik mijn hand achter mijn "exhaust" hou voel ik echt geen airflow, als of hij fanless is.... Is dat bij jou dan ook zo?
Bij mij voel ik het ook zo goed als niet... maar test eens met wat rook van een sigaret oid. of hij ook echt lucht terug blaast.

En heb je de koeler goed gemonteerd? En wat voor een cooling paste heb je gebruikt, en hoeveel ervan? Misschien de schroefjes wat beter aandraaien?

Ondanks dat ik zo goed als niks voel bij mijn exhaust, koelt hij bij mij toch wel heel erg goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Lefty_38 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:51:
Hier komt er in het midden wel degelijk lucht uit, en de installatie zit hier wel snor, dun laagje pasta en schroeven flink strak aan gedraaid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReverendBizarre
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-03-2021
Heeft iemand toevallig de ATi Silencer 3 met een Radeon 9800 XT 256mb van Asus geprobeerd? Deze heeft een nogal afwijkende koeler van de reference cooling dus ik vraag me af of die past of niet. Mailtje naar Arctic gestuurd maar helaas geen antwoord gekregen.

Dus als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-08 14:52

SveNRG

Onderweg

Voor mensen die denken dat de fan van de Ati VGA Silencer 4 lucht de verkeerde kant op blaast, hier is de verklaring van Arctic: http://www.arctic-cooling...a2.php?idx=5&data=6&disc=
The fan of all ATI or NV Silencer coolers should rotate clockwise.
Since a diagonal fan is used, the air is drawn in in a twister. This gives you the feeling of blowing air. Nevertheless the cooler is drawing air out of the case, even it is not a big amount.
De mijne maakt het meeste lawaai van alle componenten in m'n kast momenteel. Het viel me op dat hij nog het minst storend is, als je de fan op 100% laat draaien (via AtiTool kan je dat instellen). Als ik de fan softwarematig op lagere snelheid laat draaien gaat hij storende tik en zoemgeluidjes produceren, je zou het bijna 'rammelen' kunnen noemen. Ik weet zeker dat het de fan van de silencer is die dit geluid produceert, want ik had de connector voor de gein eens losgetrokken. Het werd meteen aangenaam stiller. Erg jammer dat er geen low-speed schakelaar meer op zit. Verder ben ik zeer tevreden over de prestaties.

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 22-08 21:36

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Ik heb net ook een Arctic ATi Silencer 1 op m'n 9700 pro gebouwd. Ik moet zeggen dat het inbouwen me zwaar tegen viel, ten eerste had ik het geluk dat er onder m'n originele fan een thermal pad was gebruikt ipv thermal paste, dus dat wet lekker pulken. Nadat ik hem eindelijk weer netjes glimmend had (rond de core, het groene kreeg ik het niet helemaal netjes schoon overigens). Paste ik de Silencer op m'n VGA en deze sloot dus helemaal niet mooi aan zodat ik eerst uit het plastic met op twee plaatsen een stukje uit moest snijden. Nu ik alle topics hierover doorlees zie ik dat er nog meer mensen op dit probleem zijn gestuit, erg slordig van Artic om hier geen rekening mee te houden.
Nu hij er eenmaal op zit moet ik zeggen dat ik er verder erg tevreden over ben, hij maakt haast geen geluid en m'n case temperatuur is 8(!) graden gedaald.

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Ik heb laatst ook een ATI Silencer 1 op mijn 9800 Pro gemonteerd. Wat mij meteen opviel was dat dat ding zo'n ongelofelijke takkeherrie maakt... en nu lees ik hier dat er meer mensen zijn met dat probleem, terwijl anders juist weer zeggen dat ze hun Silencer amper horen. :?

Ik ga er binnenkort iig mee terug naar de winkel, want dit lijkt me toch niet de bedoeling. Bijna iedere review prijst hoe fluisterstil die Silencers wel niet zijn, en de mijne lijkt wel een versleten Solex. :(

* NNF moppert... iets ruilen bij Alternate, dat wordt lachen.

[ Voor 3% gewijzigd door NNF op 30-12-2004 20:45 ]

Verwijderd

De Ati silencer 1 moet je ook laten liggen. Als je een radeon 9700/9800 kaart hebt moet je gewoon de (oude) vga silencer(rev. 3) nemen. Die is goedkoper, neemt minder ruimte in beslag en koelt ook nog eens beter(5-6 graden koeler op een 9800 pro meende ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eightValve
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

eightValve

Zegt u toch allemaal???

IrishMaiden schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:12:
Heeft iemand toevallig de ATi Silencer 3 met een Radeon 9800 XT 256mb van Asus geprobeerd? Deze heeft een nogal afwijkende koeler van de reference cooling dus ik vraag me af of die past of niet. Mailtje naar Arctic gestuurd maar helaas geen antwoord gekregen.

Dus als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag.
Ik ben net klaar met ombouwen.... ging prima!!

Enkel past de fan connector niet, deze moet je overzetten (om solderen) van de oude koeler af.

Daarna draait en koelt de boel al een trein!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
hmm nou ben ik hier een poosje niet geweest..maaruh.. er stond ook een stuk in over lawaaierige fans van de koeler, en die de verkeerde kant op draaidenenzo.. maaruh, die van mij maakt dus ook lawaai.. tikkend ratelend achtig geluid.. heeft er iemand sugsessies?

okee nieuwe aanpak..
nog iemand een silencer waarvan alleen de fan nog werkt ( zonder ongebruikelijk lawaai 8)7 )
verder mag het koper helemaal aan gort zijn, en het plastic ook... zlag de fan nog maar goed is, en de plastic-en deeltje waar de fan aan vast zit ... mail me maar...

[ Voor 36% gewijzigd door kid1988 op 11-01-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 07:11
Zou het mogelijk zijn om deze fan aan te sluiten op een fancontroller? Of m in ieder geval ietsje zachter te laten draaien, ik vind het geluid tegenvallen (lees: hij maakt het meeste lawaai in mijn systeem

[ Voor 1% gewijzigd door StanTheMan op 18-02-2005 19:07 . Reden: heb het gedaan en het werkt (uiteraard) prima.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
* kick

Ik heb voor mn tweede pc'tje met Geforce TI4200 ook zo'n silcencer gekocht, omdat ik gek werd van het versleten ratelende fannetje wat er standaard op zit. Nu ben ik misschien behoorlijk kieskeurig qua geluidsproductie, maar ik vind die arctic silencer (zoals nog een aantal mensen in dit topic) bepaald niet fluisterstil. Je hoort duidelijk een ratelend/zoemend geluid overal bovenuit op een paar meter afstand (cpu koeler, voedingsfan en HD zijn al heel stil). Dit is gewoon zo en als mensen denken dat ik overdrijf hebben ze ws. andere componenten in hun PC die het geluid overstemmen en waardoor het niet opvalt.

Nu is mijn vraag: heeft iemand al geprobeerd om de fan op 5V aan te sluiten ipv 12V? Wil die dan nog wel draaien? Normaal zou ik dit natuurlijk gewoon even proberen, maar aangezien ik het kabeltje dan moet slopen (zit verkeerd plugje aan) vraag ik liever even voor de zekerheid of mensen het al geprobeerd hebben ;)

NB. Ik heb dus de NV1 Silencer. Deze heeft wellicht een andere fan dan de andere exemplaren.

[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 18-09-2005 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een Arctic ATI Silencer 1 rev 2 geinstalleerd op mijn radeon 9800XL. Er is een probleempje: Volgens mij zijn de aansluitingen van de plus en min niet goed. Ten opzichte van mijn oude (stock koeler) zaten plus en min omgekeerd. Ik heb toen de kaart geinstalleerd, maar kreeg geen beeld en alleen piepjes van het mobo. Gelijk kaart eruit, gekeken naar aansluiting van de koeler, en deze pinnen omgedraait en de kaart weer in de PC gehangen. Nu draait de koeler niet, maar de PC start wel op en ik heb beeld.

Vraagje: is de koeler kapot, of moet ik hem toch weer ompolen?
Pagina: 1 2 3 Laatste