Arctic ATI Silencer (nieuwe serie met koper)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.094 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
me maat en ik hebben allebei een saphire atlantis 9800 pro 128 mb ddr beide hynix mem

en we hebben er een tempsensor opgeplakt en daarna cooler gemonteert en ook omgewisseld mijne de artic vga silencer rev 1 bleef bijna 10 graden koeler

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:32
heb een club3d 9700 NP

Maar welke rev moet ik nou hebben?
Vind het niet echt duidelijk erbij staan op die site en heb geen zin om dat ding te kopen terwijl ie straks niet past!

Stop chasing the dream, you're already living it

Verwijderd

Vandaag mijn Arctic silencer binnen gekregen dus vanmiddag lekker aan de gang gegaan. Ondertussen even snel wat foto's gemaakt over de montage. Vond het wel leuk om het even te delen met jullie. Kijk niet naar de kwaliteit, zijn snel genomen en ff snel kleiner gemaakt.

De verpakking
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/01.jpg

Oude koeler eraf mmmmmm toch stoffig na een jaar draaien ;)
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/02.jpg

De core schoongemaakt en wat glimt die nu zeg :*)
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/03.jpg

Onderdelen klaar voor montage
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/04.jpg

Koelblok in close up, glimt je niet echt tegemoet
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/05.jpg

Zo, toen zaten ze op mekaar, klaar voor inbouw en gamen maar weer >:)
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/06.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Wie heeft de originele Arctic VGA Silencer op een 9800 Pro 128MB zitten?

Kan deze aangeven of het mogelijk is om nog heatsinks op het geheugen te plaatsen, en welke maat deze dan zouden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ik heb de orginele artic vga silencer ja er kunnen gewoon heatsinks op de zalman die blauwe en coolermaster bijna allemaal als je maar niet te hoge types neemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiwiplukker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 16:52
evaarties schreef op 27 augustus 2004 @ 08:18:
Wie heeft de originele Arctic VGA Silencer op een 9800 Pro 128MB zitten?

Kan deze aangeven of het mogelijk is om nog heatsinks op het geheugen te plaatsen, en welke maat deze dan zouden moeten zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakmonster.com/ramsinks/images/Arcticcooler.jpg
Tweakmonster ramsinks werken perfect bij mij :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Maar welke is nou echt beter, de vorige revisie of de nieuwe revisie?
Heeft iemand dat getest op 1 kaart, en niet verschillende kaarten?
Thnx

FnF

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnFnF schreef op 27 augustus 2004 @ 11:03:
Maar welke is nou echt beter, de vorige revisie of de nieuwe revisie?
Heeft iemand dat getest op 1 kaart, en niet verschillende kaarten?
Thnx

FnF
Ik kan alleen maar vertellen over het nieuwe type vam Arctic die ik sinds gisteren op mijn 9800pro heb zitten.
Bij mij is de kast temp met 3 tot 4 graden gedaald.
De temp van de kaart:
Ik heb een sensor waarmee ik de temps kan meten en met de orginele koeler liep de temp op met een uurtje MOHA tot 64 graden.
Nu geeft de sensor een temp van 41 graden tijdens flink gamen. De sensor zit naast de core op het koelblok. Hij meet dus naast de core op het koelblok.
Het is ook een stuk stiller in me kast geworden en nu kom ik erachter dat een oudere schijf van mij de meeste herrie maakt ;)

Wat een nadeel is volgens mij is dat door de koeler de kaart behoorlijk langer is geworden waardoor ik mijn harde schijven anders moest gaan plaatsen omdat de koeler ertegen aankwam. Hij steekt volgens mij meer uit dan de oude wat ik heb kunnen zien op foto's.
Dus als je een nieuwe erop zet kijk of je genoeg ruimte hebt.
Ik heb trouwens een chieftec kast.

Als je meer wilt weten, vragen staat vrij. ;)

Hier nog een foto waarop je kan zien dat de koeler helemaal tegen de ATA kabel zit van de schijf. Ik zou dus 4 schijven kunnen plaatsen in de houder maar door deze koeler zijn de onderste 2 niet meer mogelijk omdat de koeler dan in de weg zit. Dit is dus meteen het grootste nadeel maar misschien geldt dat alleen voor de Silencer 1 uitvoering.
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/07.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ik heb ook dezelfe cooler als jouw mischien anderr rev myn vin is blauw jouwe zwart en ik heb het zelfde systeem als jouw chieftex matrix nog wat by my kunnen de schijven er wel in heb nog stukkie ruimte over cm of 4 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
ik heb de artic silencer rev3, deze past goed op een club3d radeon 9800pro >:)

let op dus de: Arctic Cooling VGA Silencer (Rev. 3) >de rest van artic series zijn zonder "VGA"

[ Voor 41% gewijzigd door ToFast op 27-08-2004 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
welke versie is dit dan ook de rev 3?? zie site en dan in menu hardware modding kiezen

http://www.modcase.tk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:35
Ik heb een 9600XT en wil waarschijnlijk de ati silencer 1 kopen, omdat ik al wel ramsinks heb, maar is er nog wel genoeg ruimte over om deze te plaatsen aan beide kanten ? de sinks zijn 13 mm hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
Xqlusive schreef op 27 augustus 2004 @ 14:36:
Ik heb een 9600XT en wil waarschijnlijk de ati silencer 1 kopen, omdat ik al wel ramsinks heb, maar is er nog wel genoeg ruimte over om deze te plaatsen aan beide kanten ? de sinks zijn 13 mm hoog.
lijkt me wel he zie dis rev 1.0

Geschikt voor:

9600 xt

[ Voor 10% gewijzigd door jorisw86 op 27-08-2004 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
iemand al hier dat ding op een 6800GT gemeubeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 12:10:
[...]
Ik kan alleen maar vertellen over het nieuwe type vam Arctic die ik sinds gisteren op mijn 9800pro heb zitten.
Bij mij is de kast temp met 3 tot 4 graden gedaald.
De temp van de kaart:
Ik heb een sensor waarmee ik de temps kan meten en met de orginele koeler liep de temp op met een uurtje MOHA tot 64 graden.
Nu geeft de sensor een temp van 41 graden tijdens flink gamen. De sensor zit naast de core op het koelblok. Hij meet dus naast de core op het koelblok.
Het is ook een stuk stiller in me kast geworden en nu kom ik erachter dat een oudere schijf van mij de meeste herrie maakt ;)

Wat een nadeel is volgens mij is dat door de koeler de kaart behoorlijk langer is geworden waardoor ik mijn harde schijven anders moest gaan plaatsen omdat de koeler ertegen aankwam. Hij steekt volgens mij meer uit dan de oude wat ik heb kunnen zien op foto's.
Dus als je een nieuwe erop zet kijk of je genoeg ruimte hebt.
Ik heb trouwens een chieftec kast.

Als je meer wilt weten, vragen staat vrij. ;)

Hier nog een foto waarop je kan zien dat de koeler helemaal tegen de ATA kabel zit van de schijf. Ik zou dus 4 schijven kunnen plaatsen in de houder maar door deze koeler zijn de onderste 2 niet meer mogelijk omdat de koeler dan in de weg zit. Dit is dus meteen het grootste nadeel maar misschien geldt dat alleen voor de Silencer 1 uitvoering.
[afbeelding]
Ik heb nog wel een vraagje.
Kan je nu ook veel verder overclocken?

BTW, ik zal wel versie 3 moeten hebben, aangezien ik een XT Layout heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnFnF schreef op 27 augustus 2004 @ 16:45:
[...]

Ik heb nog wel een vraagje.
Kan je nu ook veel verder overclocken?

BTW, ik zal wel versie 3 moeten hebben, aangezien ik een XT Layout heb?
Overclocken doe ik niet echt aan,bang om me kaart naar ze grootje te helpen door ontwetendheid, dus kan ik je vraag daardoor niet beantwoorden.
Maar je kan wel zien dat mijn temps aardig omlaag gingen dus mag ik aannemen dat je er nu wel meer kan uitpersen zonder dat ie meteen bloedheet gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisw86 schreef op 27 augustus 2004 @ 14:15:
ik heb ook dezelfe cooler als jouw mischien anderr rev myn vin is blauw jouwe zwart en ik heb het zelfde systeem als jouw chieftex matrix nog wat by my kunnen de schijven er wel in heb nog stukkie ruimte over cm of 4 5
Dan heb jij de vorige versie van de silencer. Die is, als je naar de foto's kijkt, volgens mij een stukje korter. De fan steekt bij mij nu behoorlijk over de kaart waardoor je ziet dat hij tegen mijn ata connector komt. Daardoor moest 1 schijf 1 positie omhoog omdat ze anders mekaar in de weg zaten. Ik moet zeggen dat als ik geweten had dat hij zo'n stuk zou oversteken dat ik dan toch de 1ste silencer had gekocht, die witte met blauwe fan, want dan had ik meer ruimte gehouden bij mij schijven.
Knap van je dat je zag wat ik voor een kast heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 00:44:
[...]
Dan heb jij de vorige versie van de silencer. Die is, als je naar de foto's kijkt, volgens mij een stukje korter. De fan steekt bij mij nu behoorlijk over de kaart waardoor je ziet dat hij tegen mijn ata connector komt. Daardoor moest 1 schijf 1 positie omhoog omdat ze anders mekaar in de weg zaten. Ik moet zeggen dat als ik geweten had dat hij zo'n stuk zou oversteken dat ik dan toch de 1ste silencer had gekocht, die witte met blauwe fan, want dan had ik meer ruimte gehouden bij mij schijven.
Knap van je dat je zag wat ik voor een kast heb ;)
Ja, cker knap, ik had het niet gezien iig :P
Maar goed, ik denk dat ik wel de laatste neem. Tussen de graka en de schijf zit nogal aardig ruimte. Maar dat komt ook omdat ik ze helemaal naar voren heb geduwd :Y) zodat ik wat meer ruimte overhad in de kast om mee te werken. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Heb zinds gisteren de ati silencer 4 maar er zit een vreemde tik in de ventilator, alleen als ik de fan dmv ati tool op 90 of hoger laat draaien is het weg.
Iemand nog meer hier last van ?
Verder ben ik super tevreden, temperatuur is zeker 10 graden gedaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Heb sinds een half uurtje de Arctic VGA Silencer Rev 3 + Blauwe zallman ramsinks gemonteerd zitten op mijn Sapphire 9800Pro 128MB.

Lijkt prima te werken tot nu toe.. heb alleen een vraag.. in welke stand moet de schakelaar zitten voor high speed?

Buitenkant view:

----------- VGAkaart
-o-------- schakelaar

schakelaar kan /\ (naar boven) of \/ (naar beneden) staan

----
Extra info:

Heb net de timedemo van Doom3 getest .. krijg nog steeds artifacts (Strepen over het beeld enzo)... denk dat ik kapot geheugen heb.... :(.

[ Voor 18% gewijzigd door evaarties op 28-08-2004 14:28 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evaarties schreef op 28 augustus 2004 @ 14:04:
Heb sinds een half uurtje de Arctic VGA Silencer Rev 3 + Blauwe zallman ramsinks gemonteerd zitten op mijn Sapphire 9800Pro 128MB.

Lijkt prima te werken tot nu toe.. heb alleen een vraag.. in welke stand moet de schakelaar zitten voor high speed?

Buitenkant view:

----------- VGAkaart
-o-------- schakelaar

----
Extra info:

Heb net de timedemo van Doom3 getest .. krijg nog steeds artifacts (Strepen over het beeld enzo)... denk dat ik kapot geheugen heb.... :(.
kan je niet horen wanneer hij high of low staat :?
ik heb rev.1 :
naar beneden is high
naar boven is low

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

evaarties schreef op 28 augustus 2004 @ 14:04:

Buitenkant view:

----------- VGAkaart
-o-------- schakelaar

----
Extra info:

Strepen zijn altijd geheugen. Ik raad nu al dat je Samsung hebt.
Hynix heeft nml geen strepen.
Gewoon ff terug naar de zaak, en dan krijg je als het goed is een nieuwe mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Ik heb zelf de volgende kaart besteld :D
his excalibur x800 xt pe
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39942/thumb.jpg

dis wel een plaatje van de pro, maar de xt ziet er het zelfde uit. maar ook hier zit standaard zó'n nieuwe revisie artic silencer op. ben dus ook erg benieuwd hoe die cooler presteert tegen over me huidige sapphire kaart met zalman cooler.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

FnFnF schreef op 28 augustus 2004 @ 16:13:
[...]

Strepen zijn altijd geheugen. Ik raad nu al dat je Samsung hebt.
Hynix heeft nml geen strepen.
Gewoon ff terug naar de zaak, en dan krijg je als het goed is een nieuwe mee.
Hmm Samsug weet ik niet.. zitten nu nl ook die heatsinks op en kan ik niet meer controleren.

Het nadeel is, dat m'n kaart net een paar maanden (vorig jaar iun juni gekocht) uit de garantie is.. dus weet niet of ze moeilijk gaan doen.

---
Even een screenshot bijgevoegd:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/e.c.vaarties/tweakers/vga_strepen.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door evaarties op 28-08-2004 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Dit ziet er wel heel erg raar uit.
Ik weet niet welk merk je hebt, maar er zit vaak ook nog fabrieksgarantie op :)
Ik zou toch eerst ff terug gaan naar de zaak, misschien is er nog wat voor je te regelen.
Tip: zeg ff dat je een vaste klant bent, enzo, dat gaat altijd wat makkelijker voor hun :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Laatst online: 15:14

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

vraagje: welke van de silencer serie past nou op mijn xfx geforce fx 5700 ultra DDRII?

want de gpu heeft een shim, en er zitten echt GROTE platte koelplaten op de mem. er moet dus nog wel ruimte zijn na het installeren van de silencer voor behoorlijk hoge ramsinkjes *het zijn kleine chips*

onderaan van de pagina zie je de heatsinks
reviews: XFX GeForce FX 5700 Ultra Dual DVI & Vivo review

dit gevonden:
freezing hardware: De nieuwe VGA-koelers van Arctic Cooling voor de ATI Radeon (ATI Silencer) en NVidia VGA-kaarten (NV Silencer) bieden zeer effectieve koeling bij een laag geluidsniveau. De NV Silencer 2 is geschikt voor de nVidia Geforce FX 5700 Ultra.
maar de nv silencer 3 is veel "smaller" en lijkt wel te gaan passen in combo met de heatsinks..

[ Voor 53% gewijzigd door powerflux op 29-08-2004 09:07 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

FnFnF schreef op 29 augustus 2004 @ 08:25:
Dit ziet er wel heel erg raar uit.
Ik weet niet welk merk je hebt, maar er zit vaak ook nog fabrieksgarantie op :)
Ik zou toch eerst ff terug gaan naar de zaak, misschien is er nog wat voor je te regelen.
Tip: zeg ff dat je een vaste klant bent, enzo, dat gaat altijd wat makkelijker voor hun :9
Ik heb een RMA gekregen na het uitleggen van probleem. Lijkt mij dat het wel goed gaat komen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:21
De Arctic ATI Silencer 1 past onder andere op de 9600XT en 9700, maar de Silencer 2 past niet op de 9700, waarom niet? Wat zit er dan in de weg?

Het reference design van beide kaarten verschilt toch niet erg veel? En het lijkt me dat de koelers zijn gemaakt voor het standaardmodel.

Vandaag heb ik veel plaatjes van beide kaarten bekeken. En ik zie maar weinig verschillen.

Ikzelf heb dus een Club3D 9700 en ik wil het mem ook wel gekoeld hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door AttiX op 31-08-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
ok ik wil dus ook zo een nieuwe silencer bestellen maar.. ik zie op freezinghardware 2 versies staan..
ik heb een 9800 pro 128mb met een stock cooler (gewoon een BBA)
de silencer 1 en de silencer 3 lijken compatible met mijn kaart .. welke moet ik nou kiezen ?!

edit: mijn fout de silencer 1 dus :)

hoe kan ik zien wat voor pcb ik heb? ik heb iig hynix geheugen erop zitten

[ Voor 20% gewijzigd door joon op 01-09-2004 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:29
Ik heb ondertussen mijn silencer 4 binnen van freezing hardware en een kort stukje op het forum van hardware.info geplaatst. Met een paar mooie foto's :Y)

en ik ben dan ook supertevreden over het resultaat en de prestaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:55

d0s

sssst

Zeker netjes mathman!
Morgen krijg ik de mijne hoop dat ik ook zo positief ben! :)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
SileX schreef op 27 augustus 2004 @ 15:47:
iemand al hier dat ding op een 6800GT gemeubeld ?
Vanochtend mijn NV Silencer 5 binnengekregen en in de middagpauze gelijk geinstalleerd. (fluitje van een cent)
Kaart werd zo'n 10-15 graden koeler dan met de standaardkoeler en een stuk stiller :9

Oftewel een TOP-aankoop wat mij betreft.. _/-\o_

ps. pics kan ik helaas niet maken want ik heb vorige week mijn Digital Ixus II gesloopt... 8)7 (don't ask, long story)

edit: geheugen wordt ook gekoeld btw.

[ Voor 6% gewijzigd door Occy74 op 02-09-2004 17:03 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Ik wil mijn verhaal omtrent de silencer met jullie delen.

Heb een club3d 9800 pro waar ik destijds de eerste silencer opgeschroefd heb, een rev. 3 meen ik. Ik zat vrolijk in windows te klooien, pc stond net 5 minuten aan. Toen opeens, de fancontroller sloeg temp alarm. De sensor welke ik aan de onderkant van de silencer naast de gpu had geplakt kwam boven de 70 graden uit (de core zelf zal dus nog wel wat heter zijn geweest)... Ik de pc uitgesmeten, opgemaakt, het koellichaam was LOEIheet! Bleek dat het fannetje van de silencer op low stand bij aanzetten van de pc niet was gaan draaien... Op de high stand deed ie dat wel, ik had geen zin om het ding te retourneren en vond het wel best dus liet hem op high staan en ploeterde verder.

Weekje later zat ik te racen in NFSHP 2, en zonder waarschuwing werd het beeld zwart, pc resette en het beeld bleef zwart, 9800 pro bleek overleden, gaf geen kik meer. Denk dat de fan weer is blijven hangen of dat ie tijdens de eerste braadsessie toch een tik heeft meegekregen.

Afijn, oude koeler er weer op gedaan (bleek heel geklooi en heb die silencer eraf moeten slopen want doorgedraaide schroef), met een onschuldig hoofd terug naar de winkel, 3 weken wachten en een nieuwe kaart! 'sorry, we weten niet wat er mis is gegaan', ik wel dacht ik.

Nu zit die nieuwe kaart er een maandje in en wil ik toch graag weer wat gaan overklokken (doom3...), ik heb de ati silencer 1 besteld en zalman heatsinks voor het mem, weet iemand of er voor die zalman ZM-RHS1 heatsinks nog plek is onder die nieuwe silencer? Onder de oude paste het wel.

thanks for listening, moest het toch effe kwijt ;->

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Occy74 schreef op 02 september 2004 @ 16:10:
[...]
Vanochtend mijn NV Silencer 5 binnengekregen en in de middagpauze gelijk geinstalleerd. (fluitje van een cent)
Kaart werd zo'n 10-15 graden koeler dan met de standaardkoeler en een stuk stiller :9

Oftewel een TOP-aankoop wat mij betreft.. _/-\o_

ps. pics kan ik helaas niet maken want ik heb vorige week mijn Digital Ixus II gesloopt... 8)7 (don't ask, long story)

edit: geheugen wordt ook gekoeld btw.
Beters !

Kan je nog misschien wat foto's knallen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Laatst online: 16:29
SileX schreef op 03 september 2004 @ 08:45:
[...]

Beters !

Kan je nog misschien wat foto's knallen ?
Lijkt me duidelijk wat hij zegt: geen fotos daar zijn digicam mol is. Hoe kan ie dan "fotos knallen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Mathman schreef op 03 september 2004 @ 14:25:
[...]

Lijkt me duidelijk wat hij zegt: geen fotos daar zijn digicam mol is. Hoe kan ie dan "fotos knallen"?
Ben momenteel mn kast aan het ombouwen, zal zien of ik camera van collega tijdelijk kan lenen..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn silencer 1 binnengekregen en ga hem dit weekend op mijn radeon 9800 pro bouwen. Maar ik wil de temperatuur met de origenele cooler eerst meten om het verschil te kunnen zien, en om uiteraard de nieuwe te kunnen controleren of hij goed koelt. Ik heb al begrepen dat er op mijn kaart geen sensor zit. Wat is nu de beste manier om de temp. te meten? Wat voor een sensor en waar kan ik hem het beste plaatsen? Alvast bedankt, Menno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels de silencer 1 op mijn club3d 9800 pro gedaan, hiernaast ook zalman ZM-RHS1 heatsinks erop geplakt. Ging allemaal maar net, een weerstand zat de silencer beetje in de weg, de silencer zat de mem heatsinks in de weg alsmede de geheugenbanken naast de agp poort, maar alles thank god toch gelukt.

systeem; P4 2,53@2,85, op een asus P4PE, 1024 mb twinmos pc2700, nieuwste drivers

met atitool de max stabiel oc van core en mem opgezocht, de resultaten (core/mem, 3dmark2003);

default 378/338, 5500

oc met stockkoeler 411/384, 6100
oc met silencer 430/403, 6400

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Hier dan de beloofde pics van mijn NV Silencer5 op een Aopen 6800GT:

Afbeeldingslocatie: http://www.fuxcaps.nl/misc/NV_Silencer5/NV-Silencer5-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fuxcaps.nl/misc/NV_Silencer5/NV-Silencer5-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fuxcaps.nl/misc/NV_Silencer5/NV-Silencer5-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fuxcaps.nl/misc/NV_Silencer5/NV-Silencer5-4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fuxcaps.nl/misc/NV_Silencer5/NV-Silencer5-5.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Occy74 op 05-09-2004 20:42 . Reden: link verwees naar de thumbs lol, gefixed dus nu grotere pics als je erop klikt. ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren een Arctic ATI Silencer 3 gemonteerd op mijn (toen nog orginele) ATI 9800XT 256MB in de hoop dat deze de temperatuur zou laten zakken, maar helaas, de standaard koeler wordt net zo warm of zelfs iets warmer: idle 68C, stressed 74C (ATITool 0.021 remote GPU temperature).

Dit alles zit in een Dell Dimension 8300 kast die feitelijk maar 1 fan heeft voor de P4 en 1 fan aan de achterzijde van de voeding. Sterker nog, met de kast open en orginele koeler werd het zaakje amper 60C, met de Arctic en open kast blijft de temp hangen op 63C...

Eerst een paar vragen:

Regelt de temp chip op de 9800XT de draaisnelheid van de (orginele) fan of draait deze gewoon altijd even hard?

Kan ATITools Fan Control de snelheid regelen op een 9800XT of is dit alleen met de X800 etc. mogelijk?

Als dit zo is, zou het kunnen zijn dat er iets mis is met de kaart waardoor de fan altijd te langzaam draait en zo dus ook de Arctic fan niet in staat stelt deze meer dan de orginele fan af te koelen, hij zit immers op dezelfde connector?

Niet dat ik het erg vindt om een nieuwe koeler van 25 euro te hebben gekocht die de kaart niet meer afkoelt dan de oude, maar ben een beetje ongerust dat de kaart zelf niet in orde is.

Alvast bedankt,

hotswank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik zit te twijfelen tussen de arctic voeding en de Zalman ZM80D-HP
Nu heb ik al een legertje Papst fans besteld waardoor ik de temperatuur behoorlijk laag kan houden in de kast. De extra fan voor die zalman heb ik al (vraag niet waarom - foutje :P )

Uiteindelijk wil een een zowel stille als goed overclockbare en dus goed gekoelde kast hebben. Ik wil het zxo stil hebben dat ik als ik er naasr zit de kast niet hoor.

Nu zie ik het een beetje als volgt:

Arctic koeling:

- Betere koeling dan de zalman
- Blaast lucht uit de kast, waarmee meteen dus de kast ook koeler word
- Geen idee van het geluid wattie wel produceert

Zalman koeling

- Geluidloos
- Aangezien de kast goed gekoeld zal zijn heeft zo'n grote passieve koeling misschien meer invloed dan kleinere arctic

Uiteindelijk nijg ik daarom iets meer naar de zalman, maar ik twijfel of die mijn geplande overklok praktijken wel aankan.
Als ik weet dat de artic echt heel stil is, neem ik die. Maar ik krijg toch het idee dattie toch wel wat geluid kan produceren, helemaal als de fans eenmaal hard moeten werken.

Affijn, is deze gedachte gang een beetje logisch, of zie ik iets over het hoofd?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Nee, volgens mij was dat wel zo'n beetje alles :)

[ Voor 85% gewijzigd door d0s op 07-09-2004 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet waarom mensen denken dat een Arctic VGA Silencer beter koelt dan de ZM80D-HP met (of zonder) ZM-OP1: die Zalman koelers zijn niet voor niets 3x zo duur.
Als je het niet zeker weet, ga dan naar een review kijken zoals bijvoorbeeld deze:
http://www.insanetek.com/index.php?page=zalmanzm80d-hp

Het voordeel van de Arctic VGA Silencer is dus dat hij veel goedkoper is en dat hij de lucht meteen de kast uit blaast; hoewel dit ook door een casefan kan worden gedaan IMO.

Edit: Dat van die prijs valt toch wel heel erg mee... 27 euro bij Freezing Hardware valt me vies tegen. :X
Aangezien mijn CPU koeler te dicht op het AGP slot zit kan ik geen ZM80D-HP gebruiken en dit alternatief is toch een stuk duurder dan ik dacht.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Die zalman zal best beter koeling, maar tscheelt heel weinig, en dat terwijl die zalman zowiezo duurder is, en dan moet je nog ook nog een aparte fan kopen. Dan valt de prijs niet te rechtvaardigen met een 2 graden koeler gpu lijkt mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Benotti op 07-09-2004 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 14:19:
Ik snap niet waarom mensen denken dat een Arctic VGA Silencer beter koelt dan de ZM80D-HP met (of zonder) ZM-OP1: die Zalman koelers zijn niet voor niets 3x zo duur.
Als je het niet zeker weet, ga dan naar een review kijken zoals bijvoorbeeld deze:
http://www.insanetek.com/index.php?page=zalmanzm80d-hp

Het voordeel van de Arctic VGA Silencer is dus dat hij veel goedkoper is en dat hij de lucht meteen de kast uit blaast; hoewel dit ook door een casefan kan worden gedaan IMO.

Edit: Dat van die prijs valt toch wel heel erg mee... 27 euro bij Freezing Hardware valt me vies tegen. :X
Aangezien mijn CPU koeler te dicht op het AGP slot zit kan ik geen ZM80D-HP gebruiken en dit alternatief is toch een stuk duurder dan ik dacht.
waar jij het nu over hebt is de oudere arctic-vga-silencers. je zit ook onderandere de prijs doorelkaar aan het halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al getets of de ati silencers stiller en effectiever koelen dan de "oude" vga cooler rev3??

Ik zou zeer graag de resultaten zien want het scheelt toch een leuke 10 euro in prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 18:57:
Heeft iemand al getets of de ati silencers stiller en effectiever koelen dan de "oude" vga cooler rev3??

Ik zou zeer graag de resultaten zien want het scheelt toch een leuke 10 euro in prijs :)
Ja presteren beter.. zou niet erg logisch zijn. Nieuwe serie welke duurder is en dan slechter presteren :/ . Er zijn aardig wat veranderingen doorgevoerd, waaronder een koperen basis. Geheugenkoeling op de meeste series, keramische lagers.

[ Voor 32% gewijzigd door J0J0 op 07-09-2004 19:28 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig ook waar de Arctic NV Silencer 4 te koop is? Ik ben er al even naar op zoek maar heb 'm dus tot nu toe niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar had ik al even gekeken, maar hij staat er niet bij. Wel de NV Silencer 3 en 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:56

Gamer

mobile

http://www.pc-cooling.de/catalog/news_aktuell.php

pas besteld, kost je € 8 voor verzending.
vriendelijke mensen :)

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm.... Waarschijnlijk heb jij dan net de laatste besteld. ;) De NV Silencer 4 staat er namelijk niet (meer) bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 10:04:
Daar had ik al even gekeken, maar hij staat er niet bij. Wel de NV Silencer 3 en 5.
Oww niet gekeken, zie overigens dat ie bijna nergens te krijgen is.

[ Voor 18% gewijzigd door d0s op 08-09-2004 13:13 ]

• SileX
  • Niet online
ik heb gisteren de Silencer 5 op mijn 6800GT gezet...

eerst opstarten; heerlijk, niet meer lawaai !

Idle temp was zo'n 52 graden... bij gamen ging hij naar 72... Enmaal terug naar de desktop, en de temperatuur ging _heel_ langzaam terug...

Het is een goed produkt tegen lawaai... maar de temperatuur is teleurstellend.

owja... core: 435 mem: 1150

[ Voor 6% gewijzigd door SileX op 09-09-2004 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu twee weken de ati silencer 4 op mijn x800 pro zitten (goed bevestigd) en heb hem niet overgeklokt of wat dan ook.

Nu zijn mij twee dingen opgevallen

1) ik heb geen ervaring met de vorige silencers maar de ati silncer 4 zuigt toch echt lucht van buiten en blaast warme lucht de kast in (getest met stukje papier en garen aan een naald) in tegenstelling tot wat het DHES (Direct Heat Exhaustion System) beweert te doen.

2) Hoewel hij stiller is dan de stock-koeler hoor ik nog steeds een duidelijke ratel, waarmee de silencer het luidste onderdeel in mijn systeem is. Weet iemand of ik nu gewoon een slecht exemplaar heb getroffen of dat er inderdaad een ratel hoorbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Lijkt erop alsof je fan de verkeerde kant uit blaast :?

Verwijderd

Dat heb ik dus ook, ik heb de silencer1 maar als ik mijn hand boven de fent doe, voel ik hem blazen, en niet zuigen. Aan de achterkant van mn kast, bij de opening voel ik niks. Klopt dit wel? Beetje hetzelfde probleem lijkt me. Wel klote, want ik had die koeler gekocht om mn systeem koeler te maken, geluid boeit me niet.

Verwijderd

Misschien weet iemand een manier om de fan andersom te laten draaien?

(Ik ga nu waarschijnlijk iets heel doms zeggen):

Het eerste wat ik dacht was om de stroomdraadjes van de koeler om te wisselen (positief <-> negatief) maar zoiets kan het natuurlijk niet zijn.

Ik ben bang dat ik anders toch voor de zalman zm-80d moet gaan (waarschijnlijk stiller, koeler weet ik niet)

Weet iemand misschien raad?

• labeelen
  • Laatst online: 12-07 15:29
Eenieder bij wie de Artic Silencer lucht de kast inzuigt zou ik voorstellen de connector om te draaien. Ik heb zelf een ATI Silencer 3 op m'n 9800pro@xt en die blaast wel degelijk de lucht uit de kast en is erg stil. (het zou met niets verbazen als een verkeerd draaiende fan ook meer lawaai maakt)

Louis

• Occy74
labeelen schreef op 11 september 2004 @ 20:35:
Eenieder bij wie de Artic Silencer lucht de kast inzuigt zou ik voorstellen de connector om te draaien. Ik heb zelf een ATI Silencer 3 op m'n 9800pro@xt en die blaast wel degelijk de lucht uit de kast en is erg stil. (het zou met niets verbazen als een verkeerd draaiende fan ook meer lawaai maakt)

Louis
Kan ik zonder problemen die 2 draadjes omdraaien dan?

Mijn NV Silencer5 zit rechtstreeks op de videokaart aangesloten en haalt daar dus de stroom vandaan, als ik die 2 draadjes omdraai blaas je dan niks op?

Mijn koeler zuigt ook lucht vanachteren aan en blaast de warme lucht in mn case en dat lijkt me toch slechter dan andersom, snap niet waarom Arctic dat heeft verandert..

Systeem Specs

Verwijderd

Misschien een stomme vraag maar hebben jullie de connector wel op de goede manier op de videokaart geprikt?? Hij kan er maar op 1 manier op gezet worden.

Ik heb de silencer1 voor een 9800pro en die blaast wel degelijk de warme lucht eruit van achteren.

• Occy74
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 22:03:
Misschien een stomme vraag maar hebben jullie de connector wel op de goede manier op de videokaart geprikt?? Hij kan er maar op 1 manier op gezet worden.

Ik heb de silencer1 voor een 9800pro en die blaast wel degelijk de warme lucht eruit van achteren.
Net wat je zegt, hij kan er maar op 1 manier op en ik ben er 100% van overtuigd dat ie er goed op zit en toch zuigt ie lucht van buitenaf aan de kast in.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook zeker weten de connector op de juiste manier aangesloten.

Of het moet hier gaan om silencers die massaal verkeerd de fabriek uit rollen, of de nieuwste generatie kaarten worden zo heet dat het mechanisme maar is omgedraaid door Arctic Cooling. In dat geval vind ik het aso dat ze dat niet duidelijk melden en nog steeds DHES op de verpakking zetten.

Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd naar Arctic Cooling met een verzoek om uitleg. Eventueel resultaat daarvan zal ik hier posten.

Al laatste: (Ik weet dit serieus niet dus kan iemand mij verlichten) Is het echt zo als je draadjes van een fan verwisselt hij andersom gaat draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 02:33:
Ik heb ook zeker weten de connector op de juiste manier aangesloten.

Of het moet hier gaan om silencers die massaal verkeerd de fabriek uit rollen, of de nieuwste generatie kaarten worden zo heet dat het mechanisme maar is omgedraaid door Arctic Cooling. In dat geval vind ik het aso dat ze dat niet duidelijk melden en nog steeds DHES op de verpakking zetten.

Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd naar Arctic Cooling met een verzoek om uitleg. Eventueel resultaat daarvan zal ik hier posten.

Al laatste: (Ik weet dit serieus niet dus kan iemand mij verlichten) Is het echt zo als je draadjes van een fan verwisselt hij andersom gaat draaien?
IK zou het je niet durven zeggen. Misschien kan je een nieuwe post doen met verwijzing naar deze en zeggen dat wij er niet uitkomen. Als je een nieuwe post doet in deze rubiek dan lezen veel meer mensen het vooral als je een goede koptekst erbij zet want ik weet zeker dat als je het vraagt dat er antwoord op komt. Dit topic word niet zoveel gelezen omdat het specifiek is voor de silencer dus misschien heb je dan meer geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 21:22
Zit er nou wel of geen heatspreader voor de mem, bij de ati silencer 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

geen.

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 21:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

dus blijkbaar wel :)

zag ze niet op de site waar ik bestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Laatst online: 09:17
taz3d_nl schreef op 28 augustus 2004 @ 11:01:
Heb zinds gisteren de ati silencer 4 maar er zit een vreemde tik in de ventilator, alleen als ik de fan dmv ati tool op 90 of hoger laat draaien is het weg.
Iemand nog meer hier last van ?
Verder ben ik super tevreden, temperatuur is zeker 10 graden gedaald :)
Zo, ik heb gisteren ook maar de Ati ver3 gekocht voor mijn hercules 9800xt, en erop gezet. Het begon allemaal prima, totdat ik de schroefjes vast wilde draaien bij de geheugenchips. Toen brak 1 van die boutjes af :(. Het resultaat was dat het te kort was om nog vast te kunnen draaien. Overigens was het afgebroken stuk in het moertje blijven zitten, zodat ik die ook weg kon gooien. Ik heb wel geprobeerd om het afgebroken stuk eruit te boren, maar dat lukte niet. De pest was dat ik geen moertjes heb van 1,5 mm in doorsnee, de kleinste was 2mm. Dus ik heb het koelblok er opnieuw afgesloopt en het boutje eruit geboort. (voor de goede orde; op de afbeelding van de TS, is het degene die rechtboven het koelblok zit. Nadat deze was uitgeboord, een boutje van 2mm doorsnee erdoor (ging net door het gat van de pcb van de kaart), en daarna vastgemaakt; het zat uiteindelijk nog veel vaster ook. De temperatuur van m'n videokaart is van idle 78 naar idle 62 gegaan, van stressed 87 naar stressed 71 :*)

Prima apparaat, je moet alleen niet meer dan 1 newton kracht zetten op die schroef thingies, want dan breken ze af. Overigens heb ik ook een licht geratel van de ventilator, misschien gaat dat weg als het ding wat langer draait, ik kijk het even aan.

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Gamer schreef op 12 september 2004 @ 13:03:
dus blijkbaar wel :)

zag ze niet op de site waar ik bestelde.
Bij de Ati Silencer 1 zit geen heatspreader. Op die link die geeft staat ook dat de Ati silencer 1 bedoelt is voor de 9800 met gelijmde memsinks. Wanneer je dus geen gelijmde memsinks op je 9800 hebt, kun je de Ati Silencer 3 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

AttiX.SkategoaT schreef op 12 september 2004 @ 15:52:
[...]

[...]

Bij de Ati Silencer 1 zit geen heatspreader. Op die link die geeft staat ook dat de Ati silencer 1 bedoelt is voor de 9800 met gelijmde memsinks. Wanneer je dus geen gelijmde memsinks op je 9800 hebt, kun je de Ati Silencer 3 gebruiken.
De Ati Silencer 3 is alleen geschik voor 9800 Pro kaarten met 256MB of met het XT board layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartHo
  • Laatst online: 10-06 10:22
Hoi, ik zit met een vraag.

Ik heb een 9800pro 128mb en wil beter overclocken en minder geluid enz dus ga ik de Arctic Cooling ATI Silencer 1 bestellen bij freezinghardware. Maar ik wil ook het geheugen beter coolen. Alleen heb ik geen idee welke blokjes ik moet hebben. Dus welke zouden er het beste oppassen?

alvast bedankt O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavalamp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-01 17:22
Hey, ik had ff een paar vraagjes. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Ik heb een sapphire 9800 pro (360 core) naar XT geflashed met een arctic VGA cooler rev.3 . De reden van de nieuwe koeler was dat het geluid van de stock koeler boven mijn systeem uitkwam.
De installatie van de Arctic cooler ging perfect, maar ik blijf mega hoge temperaturen houden met de originele pro en een hynix XT bios. Idle met de koeler op de hoge stand houd ik 'm op 71 C, maar op de lage (stille stand) komt hij over de 80 C. Met doom 3 wordt het op de hoge stand 85 C.
Het kan geen foute installatie zijn, want als ik het aluminium van de heatsink aanraak kan ik m'n vingers er maar even op houden. De warmteoverdracht van de core naar de heatsink is dus goed.
Wel haal ik hoge OC scores met atitool zonder artifacts (core 470 mem (met ramsinks) 416 ) en 3dmark2004 score van bijna 7100.

Ik lees de temperatuur af met atitool. m'n kast temp. is ongeveer 30 C. M'n koelpasta was de bijgeleverde arctic pasta. Heb er een laag op zitten, zodanig dat ik het spiegeloppervlak van m'n 360 core niet meer zie.

Kunnen m'n hoge temperaturen kwaad? Ik wil de kaart nog wel een poos gebruiken. :) Hebben jullie nog enige ideen wat ik aan die hoge temps kan doen? Eventueel minder pasta of zo?

• MidnightMotion
  • Laatst online: 03-04-2022
Ik zag al eerder iemand met de Medion versie van de ATI 9800XXL, is het nou mogelijk hier 1 van de silencers op te schroeven of niet? En zoja, welke?
Ik erger me nl dood aan dat takke geluid dat uit het standaard fannetje komt....

[edit: En mocht er geen op passen, weet iemand dan wat er wel op past?Temperatuur maakt niet zo gek veel uit, geluid des te meer!]

[ Voor 24% gewijzigd door MidnightMotion op 16-09-2004 19:25 ]

Eigenaar van domoticavergelijken.info

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Okeey vraag. Er is iemand die beweert dat hij een nieuwe versie van de silencer 3 heeft die ook op de X800 serie past. Nu vraag ik me af werkt dat wel. Want de Silencer 4 is ook een stuk groter dan de silencer 3 alleen niet te krijgen in nl :(

Want die 26 euro van freezinghardware vind ik beetje te veel.

[ Voor 12% gewijzigd door Astennu op 16-09-2004 19:29 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• MartHo
Vorige week een Artic silencer 1 + ram freezers op me club3d 9800pro gebouwd. Alleen paste 2 freezers niet dus heb ik deze gemod. Hier een zootje pics (thumbs)... :)

Hier dus de stuff
Afbeeldingslocatie: http://pic13.picturetrail.com/VOL474/2296865/5583827/67956337.jpg

Ok, oude cooler dr af. De ati cooler1 komt te dicht bij de geheugen plekken die ik heb aangeven. Ik had hier freezing hardware wel over gemaild of ze allemaal zouden passen. Volgens hun zou het kunnen passen maar het zou aan de opbouw van de kaart liggen.
Afbeeldingslocatie: http://pic13.picturetrail.com/VOL474/2296865/5583827/67956341.jpg

Tja dus toch een R350 . Maakt niet uit, 2maanden geleden had ik mijn pro succesvol geflashed naar xt en zonder enige problemen met games. Dus die bios blijft er lekker op.
Afbeeldingslocatie: http://pic13.picturetrail.com/VOL474/2296865/5583827/67956346.jpg

En dan maar zagen!
Afbeeldingslocatie: http://pic13.picturetrail.com/VOL474/2296865/5583827/67955943.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic13.picturetrail.com/VOL474/2296865/5583827/67955963.jpg

Hier zitte ze er dus weer op.

Afbeeldingslocatie: http://pic13.picturetrail.com/VOL474/2296865/5583827/67955997.jpg

Ik heb geen idee of het ook nut heeft, de freezers moesten echt erg klein worden gemaakt om erop te passen. Maarja het was wel leuk :Y)

[ Voor 67% gewijzigd door MartHo op 01-11-2004 10:54 ]

Verwijderd

Wel relaxte zo'n ownende cooling...
t wordt tijd dat ik die stofzuig koeling van mij ook eens vervang :)

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn AOpen Aeolus 6800GT 2 dagen geleden voorzien van een Arctic Silencer NV 5.

Afbeeldingslocatie: http://www.hitmanpro.nl/asnv5/6800a.jpg
Mijn AOpen Aeolus 6800GT-DV256 met standaard cooler

Afbeeldingslocatie: http://www.hitmanpro.nl/asnv5/6800b.jpg
Standaard cooler verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.hitmanpro.nl/asnv5/6800c.jpg
Arctic Silencer NV 5 op mijn AOpen Aeolus 6800GT-DV256

Afbeeldingslocatie: http://www.hitmanpro.nl/asnv5/6800d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hitmanpro.nl/asnv5/6800e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hitmanpro.nl/asnv5/6800f.jpg
Aeolus 6800GT-DV256 met Arctic Silencer NV 5 in mijn Nexus Breeze kast met MSI K8N Neo2 Platinum.
Overigens, dat los hangende oranje kabeltje net boven de fan in de bodem van de kast, is een Nexus Noise Reduction Cable die ik op de North Bridge fan had aangesloten.

Maar het geluid van de GeForce 6800GT is aanzienlijk verminderd en de temperatuur is nagenoeg gelijk gebleven. Prachtig product.
O.a. te koop bij http://www.freezinghardware.nl en http://www.alternate.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Ik heb zojuist ook een arctic silencer rev.4 op mn x800pro vivo gezet.
De kaart is idd hel zwaar geworden maar hangt netjes in de kast.
In tegenstelling tot wat andere zeggen hier blaast de mijne wel degelijk lucht uit de kast. De kaart was eerst idle 46-48 en dat is nu 33! Stressed ging de kaart hoog in de 60 en soms zelfs hoog in de 70 (doom3). Na een hele tijd gamen en 3dmarken komt de kaart nu niet boven de 54 graden uit!. Ik ben dus ZEER tevreden over de prestaties van de kaart en het geluidsniveau is nagenoeg gelijk aan de stock cooler.

• AttiX
Ik zocht een goede koeler voor mijn Club3D Ati Radeon 9700Pro
Dus heb ik een ATI Silencer 2 gekocht :*)

Nergens staat vermeld dat deze koeler past. Maar na het bekijken van veel foto's heb ik de gok toch maar gewaagd.

Afbeeldingslocatie: http://skategoat.solidbasics.com/best/files/DSCF0004.jpg

De Club3D 9700pro is gebasseerd op het reference design van ATI. Er zijn veel meer fabrikanten die dit hebben gedaan. Dus de kans dat een ATI Silencer 2 op jou 9700np/pro kaart past is dus groot.
Groot voordeel van de Silencer 2 boven de silencer 1 is dat het geheugen nu ook gekoeld word.

Ik moest een stukje Plexie wegzagen, maar daarna past de koeler perfect:
Afbeeldingslocatie: http://skategoat.solidbasics.com/best/files/DSCF0012.jpg

Ik heb nog getest met koelpasta of alle onderdelen wel de koeler raakten:
Afbeeldingslocatie: http://skategoat.solidbasics.com/best/files/DSCF0011.jpg

Ook de heatsink aan de achterkant past perfect:
Afbeeldingslocatie: http://skategoat.solidbasics.com/best/files/DSCF0020.jpg

Totaal-overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://skategoat.solidbasics.com/best/files/DSCF0021.jpg

*NB: Excuses voor gare pics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik mijn R8500 vervangen heb door een 9800 pro is mijn Casetemperatuur enkele graden gestegen. Daarom wil ik een ati silencer 1 aanschaffen.

Ik ben vandaag echter de pineut om met vrouw en kids te gaan winkelen in Den Bosch ;) . Weet iemand of zo'n ati silencer 1 verkrijgbaar is in Den Bosch. En zo ja, waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een Club3D Radeon 9800 Pro (128mb).Zo'n Arctic silencer lijkt mij dus ook wel wat...Maar goed,ik geloof dat ik de Silencer 1 moet hebben,tog.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 19:32:
Ik heb hier een Club3D Radeon 9800 Pro (128mb).Zo'n Arctic silencer lijkt mij dus ook wel wat...Maar goed,ik geloof dat ik de Silencer 1 moet hebben,tog.?
Ja, nr 1 moet je hebben want nummer 3 is alleen voor een 9800 met 256mb erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Laatst online: 09:17
Zijn er nog meer mensen die een ratelende fan hebben (artic ati silencer 3 hier). De ventilator maakt een zacht ratelend geluid, best irritant, maar gelukkig niet dusdanig hard dat je er gek van wordt.

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit met het volgende

ik wil een Sapphire Radeon 9800 pro 128mb gaan bestellen

welke Artic Ati VGA Silencer moet ik nou hebben, 1 voor de 9800pro of 3 voor de 9800 (Pro 256mb/XT) aangezien mensen zeggen dat er een r360 core op die Sapphire kaart zit, en er dus een XT kooler op zou passen

kan iemand hier zeggen (die het liefst de kaart/cooler combo heeft) welke ik nou moet hebben?

bij voorbaat dank,

1986-Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij moet je gewoon de 1 hebben.
Die is namelijk voor de 128 mb versie.

Hoewel ik dus ook verhalen heb gehoord van mensen die een arctic3 passend hebben gekregen op de 128 mb versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d0s schreef op 04 oktober 2004 @ 12:51:
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij moet je gewoon de 1 hebben.
Die is namelijk voor de 128 mb versie.

Hoewel ik dus ook verhalen heb gehoord van mensen die een arctic3 passend hebben gekregen op de 128 mb versie ?
ik bedoel dus niet passen hebben gekregen, maar dat hij gewoon rechtstreeks vanuit de verpakking op die kaart past.

ik zit namelijk nogal te twijfelen tussen 1 en 3, dit aangezien ze bij Sapphire (na berichten van andere tweakers) dus r360 chips gebruiken (die dus in de xt gebruikt worden) en dat het kaartje van Sapphire 9800 Pro 128mb een XT lay-out ipv een pro.

Als dat namelijk zo is zou ik dus een 3 nodig hebben ipv een 1.

zou tevens iemand hier een cardshot van zijn of haar Sapphire 9800 Pro 128mb kunnen posten? (liefst met origine cooler)

bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubby
  • Laatst online: 14-09 22:30

Tubby

or not to be

Een Ati Silencer 2 ingebouwd in mijn Epox MiniMe barebone, gelukkig zit het agp slot van mijn barebone aan de cpu kant zodat er ruimte is voor deze koeler :)
Het is een 9600XT btw.

Verder koelt ie beter als de originele koeler en issie vooral stiller.

Afbeeldingslocatie: http://www.elemental.nl/tubby/atisilencer.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Tubby op 04-10-2004 13:02 ]

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tubby schreef op 04 oktober 2004 @ 13:01:
Een Ati Silencer 2 ingebouwd in mijn Epox MiniMe barebone, gelukkig zit het agp slot van mijn barebone aan de cpu kant zodat er ruimte is voor deze koeler :)
Het is een 9600XT btw.

Verder koelt ie beter als de originele koeler en issie vooral stiller.

[afbeelding]
en de kast kan ook nog dicht? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

MartH schreef op 22 september 2004 @ 13:32:
Vorige week een Artic silencer 1 + ram freezers op me club3d 9800pro gebouwd. Alleen paste 2 freezers niet dus heb ik deze gemod. Hier een zootje pics (thumbs)... :)

Hier dus de stuff
[afbeelding]

Ok, oude cooler dr af. De ati cooler1 komt te dicht bij de geheugen plekken die ik heb aangeven. Ik had hier freezing hardware wel over gemaild of ze allemaal zouden passen. Volgens hun zou het kunnen passen maar het zou aan de opbouw van de kaart liggen.
[afbeelding]

Tja dus toch een R350 . Maakt niet uit, 2maanden geleden had ik mijn pro succesvol geflashed naar xt en zonder enige problemen met games. Dus die bios blijft er lekker op.
[afbeelding]

En dan maar zagen!
<knip>

Ik heb geen idee of het ook nut heeft, de freezers moesten echt erg klein worden gemaakt om erop te passen. Maarja het was wel leuk :Y)
Kan je nu ook verder overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 15:17:
[...]

en de kast kan ook nog dicht? :9~
Als ik het zo zie zou ik zeggen van niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 15:32
hoe halen jullie die standaard cooler er vanaf dan?
ik ben dus echt niet technisch en heb geen zin om die kaart te ebschadigen.
Heb em net een week (9800 pro) :+

Maar wil eigenlijk ook wel ff zien of ik een r350 of r360 core heb.
En dan nog iets: heeft iemand een pic van een 9800 met XT PCB.
Want mijn sapphire ziet er precies zo uit als die club3d van MartH een paar posts boven mij, maar is dat een normale PCB of is dat de XT PCB?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubby

Tubby

or not to be

Schumi4ever schreef op 04 oktober 2004 @ 15:27:
[...]

Als ik het zo zie zou ik zeggen van niet ;)
Hij kan dicht 8)

Maar als ik 'm dichtdoe en ik maak een foto issie natuurlijk niet zo boeiend B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Tubby schreef op 04 oktober 2004 @ 19:16:
[...]

Hij kan dicht 8)

Maar als ik 'm dichtdoe en ik maak een foto issie natuurlijk niet zo boeiend B)
Is er dan nog wel genoeg ruimte voor de fan om lucht te happen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartHo
@FnF

Jeps voorheen was ie artifact loos met 410 MHz/350 MHz. Nu red ie makkelijk de 450 / 390. Alleen nog niet veel tijd gehad voor het overclocken maar ik denk dat ie nog wel iets verder kan.

@ Qosmic

De cooler is er best makkelijk af te halen. Je heb een tangetje nodig om de koperen pinnetjes samen te drukken. Dan even de pinnetjes doordrukken en de cooler is los. Dit was bij mij het geval iig, sommige 9800pro's hebben andere pinnetjes. Die van mij heeft trouwens een normale pcb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubby

Tubby

or not to be

Schumi4ever schreef op 04 oktober 2004 @ 19:36:
[...]

Is er dan nog wel genoeg ruimte voor de fan om lucht te happen? :P
Jah, daar heb ik wel op gelet. Zoiezo zit er nog een halve cm tussen de fan en de kastwand, maar ongeveer 50% van de fan zit ook nog eens recht voor een ventilatie rooster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

MartH schreef op 04 oktober 2004 @ 19:41:
@FnF

Jeps voorheen was ie artifact loos met 410 MHz/350 MHz. Nu red ie makkelijk de 450 / 390. Alleen nog niet veel tijd gehad voor het overclocken maar ik denk dat ie nog wel iets verder kan.

@ Qosmic

De cooler is er best makkelijk af te halen. Je heb een tangetje nodig om de koperen pinnetjes samen te drukken. Dan even de pinnetjes doordrukken en de cooler is los. Dit was bij mij het geval iig, sommige 9800pro's hebben andere pinnetjes. Die van mij heeft trouwens een normale pcb.
Bedankt, prachtig verschil, nu weet ik zeker dat ik er ook 1 ga halen :)

Bedankt!

FnF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
  • Laatst online: 27-02 23:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om bij de ati silencer 1 de fansnelheid te regelen?
Daarvoor moet de fan volgens mij een 3 aderige aansluiting hebben.
Is er iemand met een rev 1, die dit voor mij wil nakijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 13:43:
Is het mogelijk om bij de ati silencer 1 de fansnelheid te regelen?
Daarvoor moet de fan volgens mij een 3 aderige aansluiting hebben.
Is er iemand met een rev 1, die dit voor mij wil nakijken?
op de ouwe arctic silencer zat er een schakelaar waarmee je op hoge of lage snelheid kon werken....bij die nieuwe silencer zie ik geen schakelaar oid (heb em zelf niet maar ik vertrouw op plaatjes :P). de fanaansluiting heeft 2 aders

[ Voor 3% gewijzigd door dreester op 05-10-2004 14:03 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste