Ik wil mijn verhaal omtrent de silencer met jullie delen.
Heb een club3d 9800 pro waar ik destijds de eerste silencer opgeschroefd heb, een rev. 3 meen ik. Ik zat vrolijk in windows te klooien, pc stond net 5 minuten aan. Toen opeens, de fancontroller sloeg temp alarm. De sensor welke ik aan de onderkant van de silencer naast de gpu had geplakt kwam boven de 70 graden uit (de core zelf zal dus nog wel wat heter zijn geweest)... Ik de pc uitgesmeten, opgemaakt, het koellichaam was LOEIheet! Bleek dat het fannetje van de silencer op low stand bij aanzetten van de pc niet was gaan draaien... Op de high stand deed ie dat wel, ik had geen zin om het ding te retourneren en vond het wel best dus liet hem op high staan en ploeterde verder.
Weekje later zat ik te racen in NFSHP 2, en zonder waarschuwing werd het beeld zwart, pc resette en het beeld bleef zwart, 9800 pro bleek overleden, gaf geen kik meer. Denk dat de fan weer is blijven hangen of dat ie tijdens de eerste braadsessie toch een tik heeft meegekregen.
Afijn, oude koeler er weer op gedaan (bleek heel geklooi en heb die silencer eraf moeten slopen want doorgedraaide schroef), met een onschuldig hoofd terug naar de winkel, 3 weken wachten en een nieuwe kaart! 'sorry, we weten niet wat er mis is gegaan', ik wel dacht ik.
Nu zit die nieuwe kaart er een maandje in en wil ik toch graag weer wat gaan overklokken (doom3...), ik heb de ati silencer 1 besteld en zalman heatsinks voor het mem, weet iemand of er voor die zalman ZM-RHS1 heatsinks nog plek is onder die nieuwe silencer? Onder de oude paste het wel.
thanks for listening, moest het toch effe kwijt ;->
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 02-09-2004 23:22
]