Arctic ATI Silencer (nieuwe serie met koper)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.093 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Topicstarter
Dit is de 'oude' VGA Silencer van Arctic:

Afbeeldingslocatie: http://www.casetech.co.uk/images/arctic_vga_cooler.jpg.

Op diverse sites zag ik dat er een nieuwe serie uit is. Op de website van Arctic staat alleen de oude versie, maar niets over de nieuwe. Op Freezinghardware staat 'ie al wel.

Afbeeldingslocatie: http://pcmoddingmy.com/lp/albums/userpics/ATINV/ati3f.jpg

Hier is ook een preview van de nieuwe serie: http://pcmoddingmy.com/content.php?review.81

Het is een flinke serie geworden met ditmaal 'copper base and copper RAM sink'. Jammer genoeg staat er bij de preview niets bijzonders over de prestatie.

Heeft iemand al ervaring met deze cooler of misschien meer informatie?

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Topicstarter
Ik heb 'm toch maar besteld. Ik heb een AtI 9800 Pro en heb problemen tijdens het uitvoeren van 3dmark03 en tijdens het spelen van zware spellen (herstart, vervormd beeld, enz.). Met open kast en fan erop heb ik geen problemen meer. De CPU/MB geven trouwens altijd een goede temperatuur aan (ook tijden benchmarken).

Let's hope dat deze silencer me kan verlossen van deze problemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Ja, maar past deze ook op de x800 series?

Edit:
These ATI Silencers are compatible with ATI 9500 – 9800 (Pro, SE, XT) and also the latest X800
Ja dus :z :)

[ Voor 65% gewijzigd door El Snorro op 04-08-2004 18:57 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

is zo te zien de zelfde als die op de HIS zit of zo iets:)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
beters :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
lammmetak schreef op 04 augustus 2004 @ 19:00:
is zo te zien de zelfde als die op de HIS zit of zo iets:)
Ja, op ze sapphire x800pro Toxic zit ook zo'n ding.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareluxx.de/akaspar/news/sapphire/toxic_4.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door El Snorro op 04-08-2004 20:31 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga er ook 1 kopen voor mijn 5900xt, er is namelijk ook een NV serie

Afbeeldingslocatie: http://pcmoddingmy.com/e107_plugins/imagegallery/ArcticCooling/NVSilencer/nvsilencer5900.jpg

ziet er zwaar 1337 uit >:)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2004 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Topicstarter
El Snorro schreef op 04 augustus 2004 @ 20:30:
[...]

Ja, op ze sapphire x800pro Toxic zit ook zo'n ding.

[afbeelding]
Djeeeeeeezzzz.... wat een geweldige kaart om te zien zeg! :9~

Als een soortgelijke koeling op een x800 zit, dan moet dat toch wel aangeven dat 'ie behoorlijk koelt? De vorige generatie (blauwe) Silencers (rev 1 tot 3) waren ook al erg goed. En nu ook nog eens met chipsetkoeling en een kopere plaat...

Jammer alleen dat 'ie een keer zo duur is. Maar ja, nog een paar dagen wachten en ik kan 'm om mijn videokaart drukken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de onlangs op Tomshardware geteste HIS' X800 IceQIIs Cometh is eveneens zwaar geïnspireerd op de nieuwe Acrtic Silencer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Nieuwe Silencer3 voor ATI (9800Pro 256MB / 9800XT) past niet op 9800Pro 128MB !!! (althans zeker niet op de Sapphire 9800Pro 128MB retail.)
Helaas ben ik daar zelf te laat achter gekomen, ik had al wat pootjes van de koeler afgedremeld maar een condensatortje op de kaart zelf tover je toch niet zo weg ;(
Ben bang dat FH de koeler zo niet meer terug neemt ;)

Volvo V70 D5 my2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 01:40
Arctic Cooling ATI Silencer 4

Past ie op mijn Geforce 6800 of moet ik wachten op de Arctic Cooling NV Silencer 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FalconM schreef op 05 augustus 2004 @ 15:30:
Nieuwe Silencer3 voor ATI (9800Pro 256MB / 9800XT) past niet op 9800Pro 128MB !!! (althans zeker niet op de Sapphire 9800Pro 128MB retail.)
Helaas ben ik daar zelf te laat achter gekomen, ik had al wat pootjes van de koeler afgedremeld maar een condensatortje op de kaart zelf tover je toch niet zo weg ;(
Ben bang dat FH de koeler zo niet meer terug neemt ;)
je moest dan ook de Ati Silencer 1 hebben m8 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FalconM
  • Niet online
Yep, beetje heel dom |:( Mijn uitdaging is nu deze silencer3 op maat te dremelen, daarvoor moet er een hoekje van ong. 1x1 cm uit de koperen plaat :) Als het gelukt is zal ik een foto plaatsen van de gemodde versie ...

[ Voor 19% gewijzigd door FalconM op 05-08-2004 18:30 ]

Volvo V70 D5 my2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiwiplukker
  • Laatst online: 31-08 16:52
Ik was net van plan om de Arctic Cooling ATI Silencer 1 te bestellen voor mijn Club3d 9800PRO 128mb bij Freezing Hardware, aangezien de stockcooler gigantisch heet is tijdens deze warme dagen. Maar omdat ik TweakMonster Ramsinks BGA op mijn kaart heb zitten, ben ik bang dat het niet past.

Club3d 9800PRO 128mb
Afbeeldingslocatie: http://pswclan.com/images/priv_upload/3club3d9800pro.jpg

TweakMonster Ramsinks BGA
Afbeeldingslocatie: http://pswclan.com/images/priv_upload/4tweakbga.jpg

Arctic Cooling ATI Silencer 1
Afbeeldingslocatie: http://pswclan.com/images/priv_upload/2articsilencer1.jpg

Kan weinig vinden over de afmetingen van ATI Silencer 1, maar ik weet wel dat de oude Arctic Cooling VGA Silencer wel past met TweakMonster Ramsinks BGA. Alleen de nieuwe schijnt veel beter te koelen vanwege de kopere sink.

Ik denk dat ik er maar vanaf zie, tenzij iemand me er van kan overtuigen dat het wel past.

[ Voor 13% gewijzigd door kiwiplukker op 06-08-2004 00:48 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 15:04:
En de onlangs op Tomshardware geteste HIS' X800 IceQIIs Cometh is eveneens zwaar geïnspireerd op de nieuwe Acrtic Silencer.
Het systeem werkt ook perfect, bovendien wordt door GPU verwarmde lucht direct de kast uitgeblazen, dus tis ook nog gunstig voor je casetemp.

Ik heb zelf de oude Silencer 1 op een Club3d 9700np omdat ik van de hoge pieptoon afwilde van de standaard troep. Kostte bijna nix, 14 euro ofzo. Maar koelt gewoon 2x beter dan het standaardspeelgoed en is gewoon stiller.

[ Voor 11% gewijzigd door Yokozuna op 06-08-2004 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freezinghardware heeft ze ook nog op voorraad naar eigen zeggen. Dus go get 'm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek ook een nieuwe koeler voor mijn ati 9800 pro. Ik twijfel tussen deze, en de nieuwe zalman zm80d (is alleen het koelblok, moet ook nog een fan bij, en blaast de lucht niet naar buiten).
Heeft iemand nuttige tips welke van beide de beste prestaties levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 09:26:
Ik zoek ook een nieuwe koeler voor mijn ati 9800 pro. Ik twijfel tussen deze, en de nieuwe zalman zm80d (is alleen het koelblok, moet ook nog een fan bij, en blaast de lucht niet naar buiten).
Heeft iemand nuttige tips welke van beide de beste prestaties levert?
arctic is meestal beste prestaties.
zalman is meestal stilte.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiwiplukker schreef op 05 augustus 2004 @ 21:46:
Ik was net van plan om de Arctic Cooling ATI Silencer 1 te bestellen voor mijn Club3d 9800PRO 128mb bij Freezing Hardware, aangezien de stockcooler gigantisch heet is tijdens deze warme dagen. Maar omdat ik TweakMonster Ramsinks BGA op mijn kaart heb zitten, ben ik bang dat het niet past.

Club3d 9800PRO 128mb
[afbeelding]

TweakMonster Ramsinks BGA
[afbeelding]

Arctic Cooling ATI Silencer 1
[afbeelding]

Kan weinig vinden over de afmetingen van ATI Silencer 1, maar ik weet wel dat de oude Arctic Cooling VGA Silencer wel past met TweakMonster Ramsinks BGA. Alleen de nieuwe schijnt veel beter te koelen vanwege de kopere sink.

Ik denk dat ik er maar vanaf zie, tenzij iemand me er van kan overtuigen dat het wel past.
hmmz, ik denk dat je de heatsinks wel op de bovenste 2 geheugen chips kan plaatsen en op de achterkant... maar die 2 chips aan de rechterkant denk ik niet.

de artic cooler staat een beetje hoger aan de rechterkant, maar volges mij niet genoeg om er nog heatsinks tussen te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gemailt met freezinghardware;

ik heb een Radeon 9800pro 128mb , hierop wil ik graag de Arctic Cooling ATI Silencer 1 zetten. bij de Arctic Cooling ATI Silencer 1 zit geen memory cooling, bij de Arctic Cooling ATI Silencer 3 wel maar deze is voor de Radeon 9800 pro 256/XT. nu is mijn vraag past de Arctic Cooling ATI Silencer 3 ( met de memory cooling ) op de 128mb versie van de Radeon 9800pro of is de layout van het bord anders?

Zo niet, is er dan genoeg ruimte om BGA memory heatsinks op het geheugen te zetten als de Arctic Cooling ATI Silencer 1 er op zit?

Floris Benniks

antwoord : Geachte heer Benniks,

Helaas gaat de ATI Silencer 3 waarschijnlijk niet passen. (helaas hebben we hier nog geen ervaring mee aangezien dit een relatief nieuw product is) U zou dan uitkomen bij de ATI Silencer 1, hieronder zou u zeer waarschijnlijk de BGA koelblokjes zonder problemen kunt monteren. Het word echter wel zeer krap, zodat het nogal afhankelijk is van uw kaart en de opbouw hiervan.

Met vriendelijke groet,

Patrick ter Haar

Freezing Hardware

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApplePie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01 16:15
Ik wil graag een versie kopen van de Artic Silencer voor mijn ATI Radeon 9800 Pro 128Mb.

Maar nu begin ik erg verward te raken.

Op de Pricewatch kan ik geen "Artic ATI Silencer" vinden, alleen de "Artic VGA Silencer" Rev.2 en Rev.3.

Kunnen Rev.2 en Rev.3 wel op m'n 9800Pro 128mb?

En wat is het verschil tussen de "Artic ATI Silencer" en "Artic VGA Silencer"?
Alleen de benaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
ApplePie schreef op 06 augustus 2004 @ 14:24:
Ik wil graag een versie kopen van de Artic Silencer voor mijn ATI Radeon 9800 Pro 128Mb.

Maar nu begin ik erg verward te raken.

Op de Pricewatch kan ik geen "Artic ATI Silencer" vinden, alleen de "Artic VGA Silencer" Rev.2 en Rev.3.

Kunnen Rev.2 en Rev.3 wel op m'n 9800Pro 128mb?

En wat is het verschil tussen de "Artic ATI Silencer" en "Artic VGA Silencer"?
Alleen de benaming?
niet alleen de naam maar eerst was er alleen de VGA silencer en die paste alleen op een paar ATI kaarten.

nu heeft arctic een hele serie gemaakt 1 serie voor Nvidia kaarten en een serie voor ATI kaarten.
Deze nieuwe series wijken dus af van de oude VGA silencers.
bijna elke N vidia of ATI kaart heeft nu wel een passende silencer.

zal denk ik wel even duren voor ze goed in de priceawatch staan.

http://shop.freezinghardware.nl/
bij freezing hardware hebben ze dacht ik al alle modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:32
ik heb een 9700 NP @ PRO

dan moet ik de 1ste rev. hebben toch?

En zijn die dingen een beetje makkelijk op je kaart te schroeven?
Want ik ben dus echt a-technisch en heb geen zin om mn kaart te slopen!

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een 9700. Je moet de rev1 hebben.
En het is heel makkelijk erop te schroeven.
Veel makkelijker dan Zalman geval.
En je hebt nog ruimte ook voor blokjes op j geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:32
Die rev 1 zie ik niet meer staan in de pricewatch.

Kan die rev3 ook op een 9700 NP?
Want er staat dat ie van 9500 tot 9800 gaat.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiwiplukker
  • Laatst online: 31-08 16:52
Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 12:25:
[...]
hmmz, ik denk dat je de heatsinks wel op de bovenste 2 geheugen chips kan plaatsen en op de achterkant... maar die 2 chips aan de rechterkant denk ik niet.

de artic cooler staat een beetje hoger aan de rechterkant, maar volges mij niet genoeg om er nog heatsinks tussen te plaatsen
Ben bang dat je gelijk hebt. Nu maar wachten tot er iemand met ervaring hier kan posten hoe groot de afstand precies is van de ATI Silencer 1 tot de kaart.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FalconM
  • Niet online
Zoals eerder gemeld was ik dus zo 'slim' om een Arctic Cooling Silencer 3 te kopen voor m'n ATi Radeon 9800Pro 128MB. En dat past normaal dus niet, want daar hoort de Silencer 1 op! Maar om het toch passend te krijgen heb ik er wat aan gedremeld en zoals beloofd er een paar kiekjes van geschoten:

1. kaart + Silencer 3 + oude koeler eronder (let op het verschil in grootte):
Afbeeldingslocatie: http://uttnl151.tn.utwente.nl/~mvh/troep/9800ProMod4.jpg

2. Onderkant kaart met de enige twee bevestigingen. Orgineel heeft de Silencer 3 vier bevestigingspunten, maar twee van de vier pinnen hadden geen passend gat dus die zijn eraf gedremeld. Ondanks het gewicht van de koeler van ruim 300 gram blijft het geheel toch stevig op z'n plaats.
Afbeeldingslocatie: http://uttnl151.tn.utwente.nl/~mvh/troep/9800ProMod2.jpg

3. Hier zie je omcirkeld de twee punten die het meeste "bijgewerkt" zijn. In de rechter blauwe cirkel zie je een hoek uit de koperen plaat en daaronder de condensator die in de weg zat. In de linker cirkel een ongunstig geplaatst weerstandje.
Afbeeldingslocatie: http://uttnl151.tn.utwente.nl/~mvh/troep/9800ProMod5.jpg

Verder niet zichtbaar nog wat kleine putjes gedremeld in de koperen plaat om het geheel 'passend' te krijgen. Orgineel zit er ook nog een koelplaat aan de achterkant t.b.v. de geheugenmodules maar die heb ik dus niet geplaatst.
Al met al past de koeler nu dus goed op de core, maar de koperen plaat komt net niet tegen de BGA rammetjes aan, helaas. Wel heb ik nu een veel stillere koeler die zeker net zo goed koelt als de orginele. Is die 26 euro toch niet geheel verloren gegaan :)

Volvo V70 D5 my2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu wordt het wat onduidelijk. In dit topic wordt gesproken over een nieuwe silencer. Is dit nu de 3 of de 4 (beiden worden genoemd)?

En past geen enkele van de nieuwe modellen op een sapphire 9800 pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FalconM
  • Niet online
Jawel, op de 9800Pro 128MB hoort déze koeler (goed lezen op de website van o.a. Freezing Hardware helpt ;) ):
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1721

Volvo V70 D5 my2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Soms gaat het huidige heatsinkje op je GPU er niet af, Arctic raadde mij aan de föhn te gebruiken, ik bang dat ik mijn kaart molde, toch maar gedaan. Werkt prima.

Ik heb een Club3D Radeon 9700np en de Arctic Silencer1 past perfect, geheugen is niet gekoeld dus dat weet ik verder niet. Installatie is simpel staat perfect en begrijpelijk in de handleiding uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Hoe zit hte met de AIW producten, past de koeler hier ook op?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Laatst online: 30-10-2024
ik weet niet wat deze koeler los kost maar is het misschien niet verstandiger om een Zalman ZM80D-HP te kopen. Deze koelers staan bekend om hun uitstekende performance.
http://www.zalmanusa.com/...view.asp?idx=138&code=013
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk237789/tweakers/cooler.jpg
in combinatie met een optionele fan van zalman is dit een perfect setje.
http://www.zalmanusa.com/.../view.asp?idx=88&code=013
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk237789/tweakers/fan.jpg

beetje offtopic maar oom een heel topic te openen voor deze tip is een beetje onzin.
TIP: mocht je in het bezit zijn van dit setje dan heb ik nog een tip. Je ziet op de onderste foto de fan bevestigd zijn aan de bovenste koelrib. Als je de schroeven niet in de bovenste twee gaten van de fan plaatst maar in de onderste twee en de fan dan met de onderkant aan de onderste koelrib bevestigd dan blijft de fan het gehele coolblok goed koelen + je blaast wat lucht richting je northbridge koelrib. Ik heb het zelf ook gedaan en ik moet zeggen dat de overklokte northbridge weer aan te raken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
jah, maar die zalman is gewoon een cv in je kast joh, deze vga silencer zorgt er juist voor dat de warme lucht van je vgakoeling snel uit je kast gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te denken om een silencer 1 te kopen voor mijn 9800 pro 128mb maar ik heb de volgende vraagjes nog:

1) Wat gebruik je voor cool prut tussen de vga core en de cooler en zit dit bij de silencer want ik heb hier nog artic silver 5 liggen en kan ik die dan gebruiken?

2) Is het standaard koelblokje makkelijk te verwijderen ( ik las al doormiddel van een fohn ) want die van mij heeft van die koperen pennetjes.

3) Maakt het echt veel verschil in geluid als je deze erop zet inplaats van het kleine standaard fannetje. Ik heb nu met die warme dagen me fan's best hoog staan en ik hoor me pc goed maar ik kan moeilijk zeggen wat nu de meeste herrie maakt waardoor het nu lijkt alsof er een stofzuiger naast me staat.

De casefan's zijn van nexus en me voeding is van enermax dus moeilijk te zeggen want met de fan's hoog of laag is niet veel verschil dus is het voor mij of de voeding of de vga koeler. De voeding fan's gaan trouwens automatisch langzamer naarmate de temperatuur zakt...draaien nu +- 1900 toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
ik lees weer als een !@#$ !

[ Voor 93% gewijzigd door dreester op 10-08-2004 13:17 . Reden: lezen is soms een moeilijke opgave ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
heeft iemand enig idee wat 0.5 sone inhoud. als ik zo op freezinghardware kijk dan heeft het met de geluidsproductie te maken. waarom wordt het niet in decibel uitgedrukt? hoeveel decibel is 0.5 sone???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Dat ding is amper hoorbaar :) Ik heb de NV Silencer rev 3 op mijn 5900XT zitten en ik ben zeer tevreden. Hij blaast de warmte meteen naar buiten toe dus de kast word niet opgewarmd door je grafische kaart.

Ik weet niet hoeveel dB 0,5 sone is, maar neem maar van mij aan dat ie zeer stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Welek moet ik hebben voor mijn x800 xt en waar kan ik die kopen en hoe gaat het bevestigen makkelijk als je niet wilt dremmelen ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:15
Le_Freak ! schreef op 10 augustus 2004 @ 23:14:
Welek moet ik hebben voor mijn x800 xt en waar kan ik die kopen en hoe gaat het bevestigen makkelijk als je niet wilt dremmelen ?
de ati silencer 3 hoort zonder problemen of gedremel te passen op een x800 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:06

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Digitizers schreef op 10 augustus 2004 @ 13:21:
heeft iemand enig idee wat 0.5 sone inhoud. als ik zo op freezinghardware kijk dan heeft het met de geluidsproductie te maken. waarom wordt het niet in decibel uitgedrukt? hoeveel decibel is 0.5 sone???
1 Sone = 40 dB @ 1 kHz (the loudness of a 1 kHz sound with a SoundLevel of 40 dB.)

1 sone ~ 40 dB
2 sones ~ 43 dB
3 sones ~ 44.7 dB
4 sones ~ 46 dB

[ Voor 19% gewijzigd door JoeCool op 11-08-2004 00:34 ]

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-02 16:38

Cheese_man

Waarom kiezen?

JoeCool schreef op 11 augustus 2004 @ 00:19:
[...]

1 Sone = 40 dB @ 1 kHz (the loudness of a 1 kHz sound with a SoundLevel of 40 dB.)

1 sone ~ 40 dB
2 sones ~ 43 dB
3 sones ~ 44.7 dB
4 sones ~ 46 dB
Dan is 0.5 dus ongeveer 37dB ? Is dus medium dan met geluidsproductie ipv stil...vaag. 2000 toeren met zo'n grote fan zorgt meestal voor ongeveer 20-25dB dacht ik....

reserveringshouder Tesla Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadance074
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 20:35
unex schreef op 11 augustus 2004 @ 00:03:
[...]

de ati silencer 3 hoort zonder problemen of gedremel te passen op een x800 XT
Je kunt beter de ATI Silencer 4 pakken. Deze is speciaal voor de X800 gemaakt. Deze koelt zowel de GPU en het geheugen.

Je kunt hem hier kopen

Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Topicstarter
Bloody hell! Heb ik in m'n domme enthousiasme de verkeerde versie besteld. Ik zou eerst de rev3 kopen (oude serie), maar zag later dat de nieuwe serie uitwas. Ik nam aan dat rev3 overeenkwam met silencer 3. En ik heb een ati 9800 pro 128mb :(

Nou ja, hopen dat ik 'm terug kan sturen en alsnog de goede kan bestellen (zie net dat die ook niet meer op voorraad is... aaaaaaarrgh!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is nu een echte goeie coole voor een 5900XT dan?
is zo arctic echt goed?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de vga silencer op m'n R9800 Pro en ben zeeer tevreden over de stilte en de koeling :)

beetje off-topic maar ik heb ook maar m'n cpu cooler vervangen door een Arctic super silent pro 4 L... nog meer rust :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Laatst online: 12-09 21:04
Heb zojuist besloten om toch maar door te sparen voor een X800 met deze cooler! (ipv 9800 PRO) _/-\o_

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 12:16:
wat is nu een echte goeie coole voor een 5900XT dan?
is zo arctic echt goed?!
Definieer wat voor jou goed inhoud?

Als je een stille koeler wilt die beter koelt dan de stock cooler en een heel stuk minder herrie maakt, dan is de Arctic wat voor jou. Wil je gaan overklokken, dan moet je misschien verder kijken...

Verwijderd

T-mo-T schreef op 11 augustus 2004 @ 22:40:
Heb zojuist besloten om toch maar door te sparen voor een X800 met deze cooler! (ipv 9800 PRO) _/-\o_
dan is misschien de sapphire x800 pro toxin iets voor jouw...

• T-mo-T
Ziet er inderdaad geil uit... :)

Maare, hoe duur (gaat ie) kost(en) die ongeveer en waar kan ik hem kopen?

• taz3d_nl
T-mo-T schreef op 12 augustus 2004 @ 18:54:
Ziet er inderdaad geil uit... :)

Maare, hoe duur (gaat ie) kost(en) die ongeveer en waar kan ik hem kopen?
als je ff goed kijkt zie je het ;)

• T-mo-T
Mmm, vast, ik heb het hele topic nog een keer doorgelezen, maar ik kan er niets over vinden hoor. (Ik bedoel dus ook die Toxic versie hè...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 06:58
ik stel mijn vraag maar hier, omdat het geen nieuw topic waard is.

Past de VGA silencer rev. 3.0 (dus niet deze nieuwe) ook op een POV TI4280. Op de site staat alleen GF3 serie maar dat lijkt me nogal stug.
Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Nu online
_sepulnation_ schreef op 13 augustus 2004 @ 19:10:
ik stel mijn vraag maar hier, omdat het geen nieuw topic waard is.

Past de VGA silencer rev. 3.0 (dus niet deze nieuwe) ook op een POV TI4280. Op de site staat alleen GF3 serie maar dat lijkt me nogal stug.
Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft.
nee. Als je op de site van freezing hardware kijkt, zie je dat voor expliciet nvidia kaarten ook silencers zijn gemaakt.

Deze silencer is geschikt voor nvidia's ti-kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 08:25:
Freezinghardware heeft ze ook nog op voorraad naar eigen zeggen. Dus go get 'm :)
Hier was ik naar op zoek, goddelijk, top..

trouwens, wel knap dat ze hem op 6 augustus al hadden, hij kwam pas de 13de uit..

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
ivm die 9800pro 128mb versies en de ati silencer 3, nu bestaan er ook 9800pro 128mb versies met een xt PCB, hier zou die silencer 3 dan wel perfect op moeten passen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 23:47

Technicality

Vliegt rechtsom...

waait dat ding dan misschien iets harder dan rev 1 want als ik daar mn hand achter houd dan voel ik nix :? als ik een stukkie papire in de fan laat vallen word- ie wel opgezogen maar ik voel wel enige blaaskracht uit de fan komen, maar hij hoort te zuigen??? hij draait wel de goede kant op... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook de nieuwe arctic rev 4 voor mijn x800. Volgens mij zuigt hij de lucht in de case.
Verder zag ik in een advertentie dat de koeling bij 5 V 1100 rpm maakt en bij 12 V 2000 rpm. Is dat ergens instelbaar, of moet ik het stroom stekkertje op een molex aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 10:00:
Ik heb hier ook de nieuwe arctic rev 4 voor mijn x800. Volgens mij zuigt hij de lucht in de case.
Verder zag ik in een advertentie dat de koeling bij 5 V 1100 rpm maakt en bij 12 V 2000 rpm. Is dat ergens instelbaar, of moet ik het stroom stekkertje op een molex aansluiten.
Achterop, aan de pci-kant zit een schakelaartje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pleasure, misschien domme vraag, maar zit dit schakelaartje op de kaart zelf of op de arctic (ik heb even gekeken zonder de arctic te verwijderen, maar zag alleen op de pcb van de kaart een schakelaartje voor pal of ntsc; op de arctic zag ik niets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pleasure schreef op 20 augustus 2004 @ 10:11:
[...]

Achterop, aan de pci-kant zit een schakelaartje...
niet bij de versies met de koperen bodem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je heb dus van sapphire X800pro videokaarten met deze nieuwe Arctic vga coolers, genaamd sapphire x800pro toxin.
weet iemand ook dat sapphire net als voor de X800Pro voor de X800XT een Toxin versie gaat maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een silencer bestelt voor mijn 9800pro maar nu zat ik alvast hier te lezen of hoe je hem installeerd maar nu zag ik dat als je je orginele koeler eraf haalt dan zit er om de cpu een ring.
Is het de bedoeling dat die erop blijft of gaat die er ook af ??
Zit er ook pasta bij of kan je beter arctic silver gebruiken ??

Ik neem aan dat er een goede beschrijving bij zit hoe je hem moet monteren (tis voor mij de 1ste keer dat ik een vga mod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Topicstarter
8)7 Blaaaaaaaahh! Ik heb zo'n 9800 Pro 128mb van Medion (MSI). Deze is eigenlijk een 9800 XL. Anyhow, er zit dus fijntjes een weerstand of condensator precies 3 centimeter van de chip. Resultaat: de koeler is er met geen mogelijkheid op te krijgen.

Balen...... meer de schuld van Medion met hun achterlijke policy om alles nét een beetje aan te passen, dan van Arctic...... Jammer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Laatst online: 07-07 13:37
Ik zie op freezinghardware staan dat zowel silencer 1 als 2 geschikt zijn voor de 9600pro (sapphire atlantis 128mb in mijn geval).
De silencer 2 ziet er wel beter uit. Iemand een idee wat ik het beste aan kan schaffen?

thnx JoeCool

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet er iemand of deze coolers passen op de NV 423 (De pci-e versie van de x800 xt???) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:06

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

J0J0 schreef op 21 augustus 2004 @ 19:48:
Ik zie op freezinghardware staan dat zowel silencer 1 als 2 geschikt zijn voor de 9600pro (sapphire atlantis 128mb in mijn geval).
De silencer 2 ziet er wel beter uit. Iemand een idee wat ik het beste aan kan schaffen?

thnx
De Silencer 2 is "speciaal" gemaakt voor de 9600 en is ook heel iets stiller.

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labeelen
  • Laatst online: 12-07 15:29
Ik heb dezelfde vraag welke Xwen een paar posts terug gesteld heeft.

De laatste tijd heeft Sapphire veel 9800 Pro's (Bulk) versie verkocht met R360 core en XT (!) PCB.

Dat laatste is m.i. belangrijk voor de keuze welke Artic Cooling Silencer versie je nodig hebt.

Kan iemand bevestigen dat je voor deze versie van de Sapphire 9800 Pro de ATI Silencer rev 3 nodig hebt.

Een tweede vraag: Op de site van Artic Cooling wordt gesproken over een 3-wire aansluiting. Mijn Sapphire 9800 Pro heeft ook een 3 pins fan aansluiting.
Weet iemand hoe je deze fan-rpm kunt monitoren ? (ik heb ergens vernomen dat dit mogelijk ook met speedfan zou kunnen)

Laatste vraag: Hoe wordt de draaisnelheid van de "ATI Silencer rev. 3" bepaald. Gaat dit dynamisch (temperatuur-afhankelijk), met een schakelaartje (zoals op de VGA silencer v3) of staat ie altijd vast op 2000 rpm ?

Dank,

Louis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
http://www.phoronix.com/s...age=article&item=33&num=1
hier staat een review van de nieuwe Arctic Cooling ATI & NV Silencers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

zoals hierboven iemand zei:
op de meeste ATI chips zit toch zo'n rand om de chip?? wanneer je de installation faq bekijkt zit ie op de gebruikte chip er niet op... (http://www.arctic-cooling...install_vga_silencer1.pdf)
als je een chip hebt MET zo'n rand, moet die er dan af?

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een kameraadje van mij heeft een Sapphire 9600XT en hij wilt een nieuwe koeler rond de 35 a 40 euro. hij dacht zelf aan de nieuwe zalman(blauw) met nog een fan erop, maar veel mensen zeggen dat de Arctic VGA Silencer (weet niet de nieuwe of oud, welke is volgens jullie beter??) beter koelt. Welke raden jullie hem aan?? of wat is een andere VGA koeler rond de 35 a 40 euro??

offtopic:
ben hier trouwens nieuw ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 18:02:
een kameraadje van mij heeft een Sapphire 9600XT en hij wilt een nieuwe koeler rond de 35 a 40 euro. hij dacht zelf aan de nieuwe zalman(blauw) met nog een fan erop, maar veel mensen zeggen dat de Arctic VGA Silencer (weet niet de nieuwe of oud, welke is volgens jullie beter??) beter koelt. Welke raden jullie hem aan?? of wat is een andere VGA koeler rond de 35 a 40 euro??

offtopic:
ben hier trouwens nieuw ;)
Volgens de testen die ik gezien heb komt de silencer het beste eruit ook vanwege het feit dat de warmte van je vga naar buiten gaat en dus niet in de kast komt. Scheelt ook weer een paar graadjes.

Hier kan je de nieuwste silencer zien geschikt voor een 9600XT
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1722

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan word het denk ik tog de nieuwe silencer voor hem. Bedankt jongens
(trouwens, de nieuwe is tog beter of de oude 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
is deze koeler ondertussen al in wat meer shops te koop dan alleen freezinghardware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
geachte tweakers....

tijd terug had ik de artic cooler 1 gekocht wat een best groot ding is.
ik wou hem op mijn sapphire 9800 pro zetten omdat het koelblok dat zij dr op zetten haast niks is!! 8)7 maar ik heb hem zonder moeite erop gezet en dat ging verder prima maar nu zit er tussen het gat voor de lucht en de koeler een gat van 2+- cm en dat hoort toch echt niet. in het beigevoegde gebruiks aanwijzing staat dat het gat kan oplopen tot 2 a 4 mm en niet CM!!!!! :( dus of jullie iets weten om het allemaal passend te maken anders gaat er ook nog een deel van de warme lucht de kast in en dat is niet helemaal de bedoeling!!! please help me O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Ik heb even een mailtje gestuurd naar Arctic met de vraag welke cooler je het beste kan gebruiken voor de Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB (deze versie: http://www.sapphiretech.com/vga/9800proatl.asp , Afbeeldingslocatie: http://www.forumdeluxx.de/gdb/data/45/1925sapphire9800pro24s.jpg)

Het antwoord laat ik hier wel weten.

[ Voor 1% gewijzigd door evaarties op 23-08-2004 18:55 . Reden: link werkend gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
[quote]evaarties schreef op 23 augustus 2004 @ 14:30:
Ik heb even een mailtje gestuurd naar Arctic met de vraag welke cooler je het beste kan gebruiken voor de Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB ``````

is een goeie ik wacht hem af want ik heb niet echt het gevoel dat hij ervoor gemaakt was, want de plaatjes zagen er ook weer eens anders uit, dus het zal mij benieuwen......

oftopic: de link doet het niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Hmm.. zijn deze silencers ook geschikt voor de (vergeten) 5800 serie ? Of is het pcb van een 5800 gelijk aan de 5900 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evaarties schreef op 23 augustus 2004 @ 14:30:
Ik heb even een mailtje gestuurd naar Arctic met de vraag welke cooler je het beste kan gebruiken voor de Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB (deze versie: http://www.sapphiretech.com/vga/9800proatl.asp, [afbeelding])

[quote]DaannO schreef op 23 augustus 2004 @ 16:33:
Ik heb even een mailtje gestuurd naar Arctic met de vraag welke cooler je het beste kan gebruiken voor de Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB ``````

is een goeie ik wacht hem af want ik heb niet echt het gevoel dat hij ervoor gemaakt was, want de plaatjes zagen er ook weer eens anders uit, dus het zal mij benieuwen......

oftopic: de link doet het niet :+
in de link zit een komma. moet je ff veranderen/verwijderen. helemaal aan het eind :)

/edit typo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
in de link zit een komma. moet je ff veranderen/verwijderen. helemaal aan het eind :)

/edit typo...[/quote]

offtopic: jepz had t al gezien maar bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
Wimo. schreef op 23 augustus 2004 @ 17:11:
Hmm.. zijn deze silencers ook geschikt voor de (vergeten) 5800 serie ? Of is het pcb van een 5800 gelijk aan de 5900 ?
Waarschijnlijk past er wel een silencertje op een 5800 Serie. Maar in ieder geval niet de 5900 tenminste, die is er niet voor gemaakt, want de 5900 heeft alle 8 memchips op een kant, en de 5800 heeft gewoon 4 op een kant en 4 op een andere kant. ik gok op nVsilencer 2, maar dan moet je even PCB'tjes vergelijken. FreezingHardware of een andere winkel mailen kan natuurlijk ook ter zekerheid.

Edit: Aan de achterkant te zien van de 5700 Ultra zitten ze net zo als de 5800... Maar misschien wijkt het ook weer millimeters af

[ Voor 11% gewijzigd door Seers op 23-08-2004 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Ik heb even een mailtje gestuurd naar Arctic met de vraag welke cooler je het beste kan gebruiken voor de Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB (deze versie: http://www.sapphiretech.com/vga/9800proatl.asp , [afbeelding])

Om mijzelf maar even te quoten met het antwoord van Arctic:
Just the ATI Silencer 1 would fit.

Best Regards

Magnus Huber

ARCTIC COOLING Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Laatst online: 07-07 13:37
Wel jammer dan lijkt me zo.
Als ik naar het plaatje van ati silencer 1 kijk op freezinghardware.net zie ik niet dat deze de memchips koelt. Beetje maf voor een 9800pro...zal anders wel incompatible zijn geweest met de andere kaarten of vice versa.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Om mijzelf maar even te quoten met het antwoord van Arctic: [quete]

maar dat is dus wel vreemd omdat hij bij wel inprenciepe past maar niet `helemaal en dat zeggen ze dus van wel!!! ik vind dat een beetje bedrog!! wie heeft deze nog meer op zijn saphari pro 9800 gedaan en wat zijn bij jouw de temp?? want ik wil wel weten waar we aan toe zijn of hij dan ook prestatie levert en gewoon normaal functoneert!!! mijn temp zijn volgens ati tool 0.021

gpu temp remote is net na gta3 te hebben gespeeld 42c
op 378 mhz core en mem 337 mhz!?!!? is dit dan normaal!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op 24 augustus 2004 @ 20:03:
Om mijzelf maar even te quoten met het antwoord van Arctic: [quete]

maar dat is dus wel vreemd omdat hij bij wel inprenciepe past maar niet `helemaal en dat zeggen ze dus van wel!!! ik vind dat een beetje bedrog!! wie heeft deze nog meer op zijn saphari pro 9800 gedaan en wat zijn bij jouw de temp?? want ik wil wel weten waar we aan toe zijn of hij dan ook prestatie levert en gewoon normaal functoneert!!! mijn temp zijn volgens ati tool 0.021

ik heb geen temp. meter op mijn 9800pro (want R350). Maar hoor wel dat zo'n GPU makkelijk 70graden kan worden dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

effe wat meer info over de coolers... :)

http://www.insanetek.com/index.php?page=vgasilencer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Misschien verkeerde topic aangezien ik een nvidia kaart heb :P (xfx 6800gt), maar na die laatste review gezien te hebben wil ik deze koeler maar al te graag hebben :9 (Tenzij iemand een nog betere koeler weet ;)).

Nu heb ik alleen nog een paar vraagjes:
Ik las in die laatste review dat je (uiteraard) nog koelpasta op de gpu core moet zetten. Ik heb hier nog as5 liggen, dat zal toch werken? En werkt het bij de gpu net zoals bij de cpu? Dat je de huidige prut weg kunt halen met wattenstaafje en (wat ik thuis heb liggen) gedenatureerde alcohol (96%)? En erop zetten: is het dan een klein druppeltje (halve rijstkorre? hele? meer? :P) in het midden zetten en verder niks doen, of moet je het echt helemaal zelf uit zitten smeren (dus met bankpas vanuit de hoek ofzo).
Zoals je leest heb ik dit nog nooit eerder gedaan (8>

Waar ik overigens nog geen duidelijkheid over heb kunnen vinden, is het koelen van het geheugen: Volgens de tabel uit bovenstaande review wordt het geheugen bij de nv silencer 5 voor de 6800gt NIET gekoeld, maar, from the looks of it, is er toch totaal geen ruimte om zelf dit soort koeling erop te zetten?

En laatste vraag: weet iemand 1) hoeveel geheugenblokjes er op de xfx 6800gt zitten, en 2) aan hoeveel kanten. Of makkelijker gezegd, hoeveel van die koellichaampjes zou ik aan moeten schaffen? :+

offtopic:
edit: zijn deze trouwens goed, of weet iemand nog betere (zonder extreme prijs)

[ Voor 7% gewijzigd door Benotti op 25-08-2004 21:54 ]

Verwijderd

DaannO schreef op 24 augustus 2004 @ 20:03: wie heeft deze nog meer op zijn saphari pro 9800 gedaan en wat zijn bij jouw de temp?? want ik wil wel weten waar we aan toe zijn of hij dan ook prestatie levert en gewoon normaal functoneert!!! mijn temp zijn volgens ati tool 0.021

Ik heb de ATI Silencer 1 op mijn Sapphire Radeon 9800 pro @ xt (r360 core) zitten en Rivatuner geeft aan dat mijn core temp 40 graden idle is. Core clock is 412 mhz, mem clock is 365 mhz.

Stressed komt mijn kaart volgens mij niet over de 45 graden heen.

Wellicht dat je een airflow probleem hebt? Mijn radeon zit ingebouwd in een cmstacker met 12 en 8 cm intake en 12 en 8 cm outtake fans (voeding niet meegerekend) en zoals je ziet is de ATI Silencer 1 op mijn kaart ruim voldoende

Verwijderd

@ Schumi4ever

Volgensmij bedoelen ze dat alu gedoe wat onder de kaart komt te zitten ofzo, omdat de 6800 ddr3(volgensmij) geheugen heeft zit er geen geheugen aan de onderkant van de kaart en is dat alu gedoe aan de onderkant van de kaart ook niet nodig...

http://www.insanetek.com/...lencer/images/ALLBACK.JPG

zie hier ook bovenin de foto het alu geval

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 10:24 ]

• jorisw86
  • Laatst online: 07-09 12:43
ik heb zelf de oude artic vga silencer rev (1.0 volgens my)
zit op me saphire 9800 pro 128 mb ddr

ding is niet hoorbaar niet op 2500 rpm en ook niet op 1200 je kan hem switchen das voordeel vergeleken met de nieuwe serie

mijn kaart is er max stressed 43 graden door maar das pas naar 4 uur doom3 doen:D

De nieuwe types schijnen minder te koelen dan de artic vga silencer.
een maat van my heeft er 1 van de nieuwe serie voor zijn 9800 pro en die is max stressed 55 dus koel performance is zeer minder hij heeft zelfde kast en airflow als ik

Verwijderd

jorisw86 schreef op 26 augustus 2004 @ 10:36:

ding is niet hoorbaar niet op 2500 rpm en ook niet op 1200 je kan hem switchen das voordeel vergeleken met de nieuwe serie

mijn kaart is er max stressed 43 graden door maar das pas naar 4 uur doom3 doen:D

een maat van my heeft er 1 van de nieuwe serie voor zijn 9800 pro en die is max stressed 55 dus koel performance is zeer minder hij heeft zelfde kast en airflow als ik
zou ik niet zomaar zeggen...
en de koelers even omwisselen? want kaarten verschillen erg veel. En temp-meters ook. :P

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

jorisw86 schreef op 26 augustus 2004 @ 10:36:

Zou je, wat LittleTeun ook voorstelt, dit kunnen testen? Ik heb zelf nl een Sapphire 9800 Pro 128MB en zou dus de 'oude' silencer of de nieuwe ATI 1 Silencer moeten hebben.

Maar als de oude beter koelt, haal ik die wel ... scheelt flink in prijs.

• jorisw86
de oude presteerd beter heb met die maat van my de 2 pc bakken naast elkaar gezet en dik gaan game en oce mijn kwam veel hoger dna die van hem en bleef koeler hij een dure koeler ik een koeler van 12 euro:D

• jorisw86

• jorisw86

• taz3d_nl
freezing hardware heeft de ati silencer 4 weer op voorraad
voor de liefhebber :P

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 10:23:
@ Schumi4ever

Volgensmij bedoelen ze dat alu gedoe wat onder de kaart komt te zitten ofzo, omdat de 6800 ddr3(volgensmij) geheugen heeft zit er geen geheugen aan de onderkant van de kaart en is dat alu gedoe aan de onderkant van de kaart ook niet nodig...
Maar dan weet ik nog steeds niet of die arctic cooler ook het geheugen koelt. Die review zegt in die tabel van niet, maar blijkbaar gaat het koperen deel wel over al het geheugen? Dan wordt het toch automatisch gekoeld, of moet ik dan zelf nog handelingen verrichten?

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:06
Ik heb even een mailtje gestuurd naar Arctic met de vraag welke cooler je het beste kan gebruiken voor de Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB (deze versie: http://www.sapphiretech.com/vga/9800proatl.asp , [afbeelding])

is dat een 9800pro ? ik heb er 1 met groen koelertje :/

[ Voor 7% gewijzigd door BurnerT op 26-08-2004 13:15 ]

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Dat is een 9800 Pro 128MB (non XT board) van Sapphire.

• Dax
  • Laatst online: 12:59

Dax

Ik heb een vraagje.. welke versie past nou eigenlijk op mn hercules 9700pro? Ik word door al die site's niet echt veel wijzer.
Heb nu een ZM80A-HP zal het veel uitmaken? krijg mn kaart niet hoger dan +- 350core/ 335mem zonder artifacts.
Pagina: 1 2 3 Laatste