Yakumo DVD Master DX4 [DivX-Player]

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.441 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasch|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-09-2005

Yakumo DVD Master DX4 [DivX-Player]

Afbeeldingslocatie: http://thomasch.net/yakumo/header.jpg

Nieuw, goedkoop en multifunctioneel!
Ik dacht dat mensen misschien wel wat info zouden willen hebben over deze speler vandaar deze topic.

Geleverd in deze 2e-hands doos :)[zonder kat :D]:
Afbeeldingslocatie: http://thomasch.net/yakumo/box2.jpg
met daarin:
Afbeeldingslocatie: http://thomasch.net/yakumo/box1.jpg
met daarin [zonder cd's ;)]:
Afbeeldingslocatie: http://thomasch.net/yakumo/player1.jpg

Ervaringen met de speler:

Toen ik de speler dus thuis binnenkreeg meteen geinstalleerd, [er zit een gele video kabel bij, een rood/wit audio kabeltje, een svhs kabeltje en een scart kabel]. Ik heb de scart er meteen in de tv en divx gedaan en de audio kabel in de versterker.

Als je de speler opstart krijg je een net welkomsschermpje, ziet er niet eens heel erg cheap uit. Ik stopte er een divx cdrom en en na een aantal seconden laden kreeg je een 'overzicht' van de cdrom en kon je op enter/play drukken om te beginnen.

Zoals ik eigenlijk verwacht had is de kwaliteit op het scherm prima:
Afbeeldingslocatie: http://thomasch.net/yakumo/view1.jpg
[als je t lelijk vindt: t ligt aan de foto ;)]

De ondertiteling deed het niet, hoewel er wel een *.srt file bijzat. Ik ga straks verder op de ondertitels in.

De film en het geluid komen prima door en worden zonder schokken of rare dingen afgespeeld. Tot nu toe kan ik er dus geen slecht woord over kwijt :).

Interessante Productinformatie

Meest interessante :), de prijs:
---
Yakumo DVD Master DX4 (Divx) 69,90

Verzendkosten 6,55
Totaal inclusief B.T.W. (in Euro's): 76,45

Gekocht bij Gistron.com, werd binnen een week geleverd.

Afspeelformaat:
---
DVD Video | DVD-R/-RW | DVD +R/+RW
(S)VCD
MPEG4 | DivX 3.11, 4.0, 5.*, DivX PRO | XviD
MPEG 1 | MPEG 2
CD | CD-R | CD-RW | Audio CD MP3 | MP3 DVD
KODAK PICTURE CD | JPEG

PAL/NTSC naar keuze
TV type: 4 : 3 | Wide (16 : 9) | PAN & Scan | Letterbox
Audiokenmerken: Digitaal/Analoog converter - 24 bit/96 KHZ
Digitale uitgangen: Dolby® Digital AC3 | MP3 | DTS | PCM/RAW

[ Voor uitgebreide informatie klik hier ]

Ondertiteling

Bij deze speler is ondertiteling mogelijk, het is echter standaard [nog] niet bijgeleverd.
Deze foto geeft ongeveer weer hoe de ondertitels eruit zien.

Afbeeldingslocatie: http://thomasch.net/yakumo/subs1.jpg

Persoonlijk vind ik het prima kijken, het is misschien niet wat je gewend bent van TV o.i.d. maar na 5 minuten film is het niets om je aan te storen.

Om ondertitels beschikbaar te maken moet je het volgende zipfileje downloaden, beschrijving zit erbij [erg makkelijk]:
Download Firmware Update [Zoom+Subs].zip

Pro's en Con's

Pro's:
+ prijs
+ geen zwaarwegende problemen met bepaalde videoformaten bekend
+ ondersteund mp3 dvd's
+ stil tot zeer stil loopwerk
+ afstandsbediening werkt goed zonder goed te hoeven richten
+ regio (tenminste na firmware update)
+ ondersteund wma en divx audio

Contra:
- geen ondersteuning van MP3-ID-TAG (File/Directory weergave tot 14 karakters)
- aktueel afgespeelde nummer wordt in het menu donker gemarkeerd, als je de directory verlaat zonder dat je het merkt, weer je niet meer welk nummer afgespeeld wordt.
- geen multisessie bij dvd+/-r (alleen eerste sessie), bij dvd+/-rw geen probleem
- pauze tussen mp3/wma bestanden relatief lang
- speelt nummers in één volgorde af
- kan niet naar volgende mp3/wma bestand springen zonder gebruik te maken van het menu op de tv
- random weergave alleen mogelijk in huidige directory
- player crasht (zelden) wanneer je te snel in de directories navigeert
- Na bepaalde operaties moet je speler uit/aan zetten
- spoelen tot 16X ik zie hier persoonlijk geen nadeel in :S

[bron: Duits forumthreat over deze speler vertaling 'dr ernie']

Gerelateerde links

• GoT Topicje: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/918143
• Duits forum: http://www.dvdboard.de/fo...ead.php?s=&threadid=74128
• Zo gevonden, goedkoopst mogelijke dus: http://www2.vergelijk.nl/...jk&searchwords=divx&merk=
• Officiele site fabrikant: http://www.yakumo.nl/

[ Voor 4% gewijzigd door Thomasch|IA op 09-10-2004 00:22 ]

wicked = massive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mooie openingspost, ik zie alleen geen plaatjes... :'(

Trouwens, nieuw en nu al 2e hands? Waarom deed de eerste er afstand van?

Edit:
toch wel :) Lag denk ik mij...

Waarom zitten er bij deze (vaak japanse/chinese) apparaten toch altijd van die #$%^# afstandsbedieningen?

[ Voor 38% gewijzigd door Roamor op 22-07-2004 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-05 15:59

boesOne

meuh

Ondersteunt ie ook .sub en .srt subs ?
En moeten die dan dezelfde filename als de film hebben of kan je ze selecteren ?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasch|IA
Hij ondersteund *.srt zeker weten, *.sub weet ik niet omdat ik eigenlijk alleen maar *.srt heb.

Met SubSync kun je je *.sub ook gewoon als *.srt opslaan, dus opzich geen probleem.

Je kunt niet zelf de file selecteren, je kunt wel op dit knopje drukken Afbeeldingslocatie: http://donker.biz/yakumo/subknop.gif.
Dan zoekt ie automatisch *.txt/*.srt files op de CD-Rom.
Tenminste, dit neem ik aan, aangezien er boven in beeld staat:
Ondertitel 01/01
of, als je nog een keer drukt:
Ondertitels uit.

Hierdoor denk ik dat de filename ook niet uitmaakt, maar dat heb ik niet getest omdat ik die dingen altijd meteen rename na download.

De lelijke afstandsbediening, tja, tis niet voor niets zo goedkoop :P

oowja RoamoR, hij is niet 2e-hands, maar zat in een Creative-doos en 't is een Yakumo, dus de doos is 2e-hands ;). Ach ja, Gistron moet 't toch ergensin vervoeren.

[ Voor 16% gewijzigd door Thomasch|IA op 22-07-2004 21:50 ]

wicked = massive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89480

Na 1 dag een yamada 6600 in huis te hebben gehad, ben ik nu op zoek naar een alternatief. De yamada viel mij zwaar tegen. De constructie van het apparaat straalde niet bepaald degelijkheid uit. Ik vraag me af of de yakumo wel zoveel beter is dan de yamada. Heeft iemand ervaring met zowel de yamada als de yakumo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasch|IA
Yakumo heb ik alleen ervaring mee, en het enige negatieve is dat ik soms een disc in/uit moet doen om de ondertitels te laten werken..
En een foutje in de srt file kan ervoor zorgen dat hij ermee stopt..

Heel soms schokt het beeld eventjes, volgens mij is hij dan gewoon iets aan het laden, zo ziet het er iig uit, niet erg storend..

Wat viel er zo tegen aan de Yamada?

wicked = massive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:10

Sick Nick

Drop the top!

Die afstandsbediening is precies dezelfde als bij m'n yamada dvx6000 dus zou me niets verbazen als ze onderhuids precies hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-05 16:42
speelt dat ding ook .ogm files of zal het dat ooit kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat viel er zo tegen aan de Yamada?
Toen ik hem net binnen had heb ik hem even snel uitgeprobeerd. Divx en dvd speelde hij prima af. Het viel mij wel op dat hij wat rare geluiden produceerde. Toen ik later die dag weer een divx en dvd afspeelde zat er een storing door het beeld, alsof je een slecht ontvangst had. Het vreemde was dat het menu en ondertitels haarscherp was. Gezien de fragiele constructie van de lade, het geluid van het mechaniek en het slechte beeld heb ik hem maar teruggestuurd.

Ben nu aan het kijken naar een yakumo dvd master dx4 of een philips (630 of 720sa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-05 14:09
Ik heb gisteren de DX4 besteld bij Gistron... zal mijn ervaringen hier posten. Ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasch|IA
Sinds ik dat ding heb nu ongveer 10 films op gekeken.
Hij wil heeel af en toe nog wel eens vastlopen, alsof er een error in de divx zit ofzo.
Opnieuw afspelen en even over dat kleine stukje heenspoelen... zelfde geld met ondertitels, soms houden die er ook mee op, waarschijnlijk kleine foutjes in de *.srt file, even overheen spoelen en hij doet het weer prima...

Het is misschien vervelend, maar persoonlijk vind ik niet dat het nu een slechte speler is.
Hoeveel gekloot er op je computer soms niet voor nodig is om de film goed af te spelen [codecs en blaet]... 't zit natuurlijk ook allemaal nog in de kinderfase.
En daarbij, je kiest ervoor om divx te spelen, als je alles 'perfect' wilt, koop een dvd, kost [meer] geld en bespaart gezeur.

.ogm :?

wicked = massive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:29
GVD, het lijkt er inderdaad op dat het gewoon een yamada dvx-6600 is. Ik heb net afgelopen zaterdag een yamada dvx-6600 gekocht bij mycom voor €109,-. Ik dacht dat ik daar een koopje had gedaan....niet dus!

[ Voor 6% gewijzigd door renzo4000 op 28-07-2004 19:20 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:38
Thomasch, kan je me ff helpen? :) Ik zie in de openingspost 2 dingen staan die ik niet begrijp:
• Je zegt dat het toestel XviD ondersteunt maar bij de officiële specs op http://www.yakumo.de/prod...x.php?pid=2&artnr=1033361 staat dit echter niet vermeld?
• Je beweert ook dat de speler standaard geen ondertiteling ondersteunt maar op de site van Yakumo beweren ze dan weer van wel.

Zou je dit even kunnen uitleggen? Of weten ze het bij Yakumo zelf ook niet? :)
Maar het is echt wel een goedkoop ding. Zelf heb ik een aantal maanden terug een "normale" DVD-speler van Yakumo (gekocht voor € 45) en ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad. Het uitzicht is volledig hetzelfde maar in hoeverre de binnenkant dezelfde is, is natuurlijk iets anders :)

Zou er trouwens een verschil zijn tussen de Duitse en de Engelse versie? Want blijkbaar bestaan er 2 verschillende:
Artikelnummer:
1033361 (Duitse versie)
1033362 (Engelse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 12:20

Sjeng_

BIERTJAH!?

Goeie vraag, maar als ik zie dat hij Shrek2 kan draaien, die is tot zover ik weet alleen in XviD uitgebracht, want de DVD heeft hij daar niet in zitten, anders had hij wel "gewone" subs natuurlijk (bovendien is die dvd hier nog niet te koop).
Dus ik vermoed dat XviD geen probleem is.

Bedankt voor de tip! Lijkt me een vette speler.

Iemand btw ervaring met de Hiteker HE-940 DivX dvd speler? Zou ook alles moeten kunnen inclusief .sub/.srt ondersteuning...

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Ik heb deze dvd-player sinds afgelopen week, maar ik krijg de subtitles niet werkend.

Gedaan:
- firmware update zoals beschreven in topic-start
- apparaat uitgezet en opnieuw aangezet
- .srt bestandsnaam gelijk gemaakt met naam van .avi file (XviD)
- als ik op de knop "subtitle" druk van de afstandsbediening, verschijnt er zo'n verbodsteken op de TV (cirkel met schuine streep dus)

Op m'n PC werken de subtitles wel.
Heeft iemand de subtitles wel werkend?

[ Voor 18% gewijzigd door Canard op 03-08-2004 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
schop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 15:06

PK

Canard schreef op 02 augustus 2004 @ 23:40:
Ik heb deze dvd-player sinds afgelopen week, maar ik krijg de subtitles niet werkend.

Gedaan:
- firmware update zoals beschreven in topic-start
- apparaat uitgezet en opnieuw aangezet
- .srt bestandsnaam gelijk gemaakt met naam van .avi file (XviD)
- als ik op de knop "subtitle" druk van de afstandsbediening, verschijnt er zo'n verbodsteken op de TV (cirkel met schuine streep dus)

Op m'n PC werken de subtitles wel.
Heeft iemand de subtitles wel werkend?
Gister mn nieuw yakumo uitgeprobeerd. Ondertitels werkte perfect na de update.
Een divx en de srt-file (zelfde naam) in de root van een cd gezet en de ondertitels kwamen vanzelf, wel links uitgelijnd maar ja....
Daarna ook nog een dvd-rw met een xvid en srt-file in de root en weer kwamen de ondertitels vanzelf. :*)
Heb je meerdere divxen geprobeerd? misschien moet je de update nog een keer proberen. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13897

Zo, net ook mijn yakumo dx4 binnen gekregen en ben blij te zeggen dat hij tot nu toe alles pakt :)

MP3-dvd (grootste reden van aankoop), divx-op-dvd, gewone dvds... Heb de update nog niet gedaan, heeft dit nog meer voordelen behalve divx-subtitle support? Heb namelijk eigenlijk geen divx met subtitles dus daarvoor hoef ik het niet te doen en ben bang dat er toch iets mis kan gaan, heh.

Maar al met al tot nu toe prima bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-04-2020
heeft iemand al geprobeerd Yamada 6600 firmware erop te draaien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK

PK

spawnkamikaze schreef op 05 augustus 2004 @ 15:45:
heeft iemand al geprobeerd Yamada 6600 firmware erop te draaien??
Nee, is ook niet nodig. Bij mij werkt ie naar behoren. Gister 6 divxen op een dvd gezet, werkte allemaal en met ondertiteling :) ik ben tevreden met dit ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
de subs kunnen ook werken zoals bij de Yamada? dat je ze aanpast zodat alles gecentreerd word enzow?? kan iemand dat wel voor mij testen?
http://podtalje.si.eu.org/

+ werkt dit

Movie.Dutch.srt
Movie.Engl.srt
Movie.French.srt

etc??

[ Voor 7% gewijzigd door spawnkamikaze op 06-08-2004 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-05 11:56
Chipset = MediaTek MT1389DE (zie ook http://www.golem.de/0403/30450.html)
Zelfde als Yamada 6600.

Dus waarschijnlijk ook zelfde "problemen".

Overigens heb ik al een paar maanden de Yamada, tot tevredenheid (ja, een hoop mensen lopen wat harder te klagen). Inmiddels is er voor de Yamada een 4e firmware upgrade.

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog maar even een reactie...

Op zich nog wel tevreden maar toch wat storende punten.

MP3s: Wanneer een map klaar is gaat hij niet automatisch naar het eerste nummer van de volgende map. Nogal jammer. (Overigens kan je zonder tv wel skippen door pijl naar beneden en daarna play te drukken).

Pan and Scan/Letterbox: Maakt dit uberhaupt verschil bij iemand?!? Bij mij niet namelijk, heb het idee dat er bij breedbeeldfilms iig een redelijk deel van het beeld weggekapt wordt (te controleren door uit te zoomen). Kan zijn dat het bij mijn vorige (finlux 510) ook het geval was maar het lijkt me nu meer te storen.

Nah, dit is het voor nu... ik hoop dat een en ander opgelost kan en gaat worden door firmware updates maar voorlopig zie ik dat somber in. Al met al nog steeds een heel aardig spelertje voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

Misschien even offtopic maarre:
Hoe kun je in Godsnaam die dingen upgraden met firmware???? Gaat dat via een kabeltje ofzow? :|

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Gewoon de files op een cd-rw branden en die in de DVD-speler stoppen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

Laagvliegerke schreef op 07 augustus 2004 @ 08:44:
Gewoon de files op een cd-rw branden en die in de DVD-speler stoppen. :P
Well... Ik vind het een beetje amateuritisch... Niet datze het net zoals met mp3-spelers doen... Zou veel handiger zijn...
Of ligt het aan het (goedkope) merk??

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
ibr schreef op 07 augustus 2004 @ 12:47:
[...]

Well... Ik vind het een beetje amateuritisch... Niet datze het net zoals met mp3-spelers doen... Zou veel handiger zijn...
Of ligt het aan het (goedkope) merk??
Daar is wel over nagedacht hoor... bij hoeveel mensen staat de DVD-speler naast de computer?
Als het met een kabeltje zou werken en de DVD-speler staat niet naast je computer, moet je dus óf je DVD-speler verhuizen of je computer :)

[ Voor 5% gewijzigd door Canard op 07-08-2004 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 12:20

Sjeng_

BIERTJAH!?

Sjeng_ schreef op 31 juli 2004 @ 10:52:
Goeie vraag, maar als ik zie dat hij Shrek2 kan draaien, die is tot zover ik weet alleen in XviD uitgebracht, want de DVD heeft hij daar niet in zitten, anders had hij wel "gewone" subs natuurlijk (bovendien is die dvd hier nog niet te koop).
Dus ik vermoed dat XviD geen probleem is.
Nog niemand een XviD geprobeerd??? Weet nog steeds niet of hij die accepteerd,
en mag je punten in je sub files hebben (bv: een.filmtitel.XviD.sub)

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Sjeng_ schreef op 08 augustus 2004 @ 22:13:
[...]

Nog niemand een XviD geprobeerd??? Weet nog steeds niet of hij die accepteerd,
en mag je punten in je sub files hebben (bv: een.filmtitel.XviD.sub)
Als je mijn post had gelezen, zag je dat ik een XviD movie gewoon af kon spelen... alleen ondertiteling heb ik nog niet werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112510

Anoniem: 89480 schreef op 24 juli 2004 @ 10:56:
Na 1 dag een yamada 6600 in huis te hebben gehad, ben ik nu op zoek naar een alternatief. De yamada viel mij zwaar tegen. De constructie van het apparaat straalde niet bepaald degelijkheid uit. Ik vraag me af of de yakumo wel zoveel beter is dan de yamada. Heeft iemand ervaring met zowel de yamada als de yakumo?
Een goed alternatief is een gemodde xbox..........die draaien alles wat los en vast zit. (dus ook xvid en ogg etc, je kunt het zelf bepalen...) Met een stille papst koeler is het de ideale speler :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels een philips 720sa. Deze is stukken beter dan de yamada. Ik zal niet zo snel een goedkoop of onbekend merk kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
@dr Ernie: zeg jij dat die beter is omdat jij ze beiden uitgebreid getest hebt? of omdat je alleen maar de philips hebt en die duurder is?

*edit: ja ernie.. stukken beter .. tis zelfde chip de 720sa ondersteunt alleen progressive scan en SACD meer.. oooo wat stukken beter |:(

[ Voor 35% gewijzigd door spawnkamikaze op 09-08-2004 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120533

Voor die het interesseert,

De Yakumo DX4 werkt uitstekend met XviD, ook met ondertitels. Ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad. De enige beperking is, zoals bekend, dat er maximaal 37 karakters op een regel passen en 60 totaal. Dat betekend dat ondertitels soms worden afgekapt.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasch|IA
Sorry voor de late reactie! [was op vakantie]
Laagvliegerke schreef op 29 juli 2004 @ 10:57:
Thomasch, kan je me ff helpen? :) Ik zie in de openingspost 2 dingen staan die ik niet begrijp:
• Je zegt dat het toestel XviD ondersteunt maar bij de officiële specs op http://www.yakumo.de/prod...x.php?pid=2&artnr=1033361 staat dit echter niet vermeld?
• Je beweert ook dat de speler standaard geen ondertiteling ondersteunt maar op de site van Yakumo beweren ze dan weer van wel.
XviD staat er inderdaad niet bij, maar 9/10 films is in XviD, en die speelt ie allemaal.

Ondertitels die afgekapt worden is soms inderdaad wat jammer, maarja, misschien dat ze dat bij de volgende firmware update aanpassen.
Manier van cd-rw met updates vind ik trouwens een perfect idee... het zijn altijd piepkleine filetjes waarbij niet te kiezen valt, cd erin » [ok] » [ok] » klaar. Als je um naar je computer laat connecten zijn er alleen maar meer dingen die mis kunnen gaan.

Iemand zei ook wat over storingen, nou daar heb ik nog niets van meegekregen, van raar beeld ofzo. Lijkt me ook geen probleem van de speler, eerder van kabels/tv. Aangezien hij alleen data doorstuurt [digitaal] lijkt het me niet dat er storing [in de vorm van ruis] optreedt, dat is iets van analoog.

De filename van de srt/txt [subtitle] is niet belangrijk, je kunt met de subtitle knop gewoon kiezen welke sub je eronder wilt.

Nog steeds een tevreden gebruiker.

wicked = massive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertvanErnie
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heb nu weekje het apparaat, is me goed bevallen. Vooralsnog geen formaten die die nieit afspeelt. Subs brand ik nooit mee , maar zal het een paar keer doen om te checken of ie die ook pakt. Overigens dank ik de topicstarter voor zijn op en aanmerkingen en de tip om dit apparaat aan te schaffen. Ook dank voor de firmware. Is die ergens anders ook te halen?

• Thomasch|IA
Ik weet zelf niet meer waar ik hem gehaald heb, kan nog wel eens van het duitse forum zijn dat ik in mijn starttopic noem.

In ieder geval was het een duitse zipfile met een duitse beschrijving die ik even heb aangepast/vertaald.

Nog steeds tevreden... eigenlijk mag je ook helemaal niet klagen met zo'n prijs ;)

wicked = massive

Anoniem: 99586

http://www.yakumo.de/down...ung%20per%20Textfiles.zip

Firmware voor de Yakumo DX4 :-)
Graag gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8374

Heeft deze speler ook analoge 5.1 aansluiting???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vriendelijk schopje m.b.t. de analoge 5.1 aansluiting vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Geen flauw idee maar ik dacht van wel:
http://www.yakumo.de/docs...yakumo_dvd_master_dx4.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Op pagina 4 zie ik toch een dubbele audiokabel van de analoge ingangen naar de versterker gaan. En daarop is toch een 5.1-setje aangesloten? Of zie ik nu scheel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denk dat DaBuzzzzz het meer had over de vraag of je een 5.1 setje direct op de dvdspeler aan kan sluiten en dat is dus niet het geval. Hij ondersteunt wel 5.1 sound maar dat moet dan via een versterker waarop de boxjes worden aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertvanErnie
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
heb srt ondertiteling gedraaid zonder problemen, meerdere films.

Lijkt me overigens wel storend dat de ondertiteling in een soort grijze waas staat. Neemt mi een te dominante plaats op beeld in.
Heeft de yamada dit ook?

Overigens worden hier ook de ondertitels vreemd afgebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:30
Ff een tip op www.citypc.nl is hij 66.90+7 euro verzendkosten dus maar 75 euro en op www.gistron.com is hij totaal 90 euro! Tog weer meegenomen.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zeg jij dat die beter is omdat jij ze beiden uitgebreid getest hebt? of omdat je alleen maar de philips hebt en die duurder is?

*edit: ja ernie.. stukken beter .. tis zelfde chip de 720sa ondersteunt alleen progressive scan en SACD meer.. oooo wat stukken beter
Voordat je (Spawnkamikaze) in het wilde weg begint te blaten, kun je beter eerst de thread lezen. Als je dat gedaan zou hebben, had je kunnen lezen dat ik een yamada gehad heb welke het binnen een paar uur begaf. Bovendien is de constructie van de schuiflade zeer kwetsbaar. Daarom ben ik meer tevreden met mijn philips 720sa omdat deze het na een paar weken nog probleemloos doet.
Bovendien klopt het niet dat er dezelfde chip in zit. De philips dvp 720sa heeft een mt1389EE chip en de yamada een mt1389DE chip.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 89480 op 29-08-2004 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
hierbij mijn excuss Ernie :)
ik weet nog niet welke ik ga kopen en WANNEER.. dan izjn er denk al weer andere :P

@thecompany: citypc heeft niet echt goede shopsurvey :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
thecompany schreef op 28 augustus 2004 @ 23:06:
Ff een tip op www.citypc.nl is hij 66.90+7 euro verzendkosten dus maar 75 euro en op www.gistron.com is hij totaal 90 euro! Tog weer meegenomen.. :9
Ehm.. ik zie hem op gistron voor 67,90 (excl. verzenden)..

[ Voor 12% gewijzigd door Jochem_ op 29-08-2004 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Jochem_ schreef op 29 augustus 2004 @ 22:24:
[...]

Ehm.. ik zie hem op gistron voor 67,90 (excl. verzenden)..
maar is dat op www.gistron.com exc of inclusief btw? dus dat totaalbedrag want daar staat de btw onder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96019

Kheb hier sinds vorige week dindsdag ook een Yakumo DX4 DVD Master...

Firmware upgradeje gedaan en speelt nu .srt files af...

Nu hopen dat de mogelijkheid erin bestaat om deze net zoals GEWONE ondertitels weer te geven in de toekomst :s

Da afkappen en te snel afspelen van de ondertitels is echt irritant...

Voor mij maakt het geen f*ck uit, ik kijke elke film toch zonder subs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Ik heb een vraagje nl.: is het ook mogelijk om een xvid film die ntsc is op een tv te kijken die geen ntsc ondersteunt? of ligt dat aan de yakumo? want ik zag dat die wel ntsc ondersteund. De films die ik heb zijn ntsc dus hopelijk ondersteund hij het...... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122391

ik heb onlang een yakumo DVD speler gekocht en ik heb gisteren die firmware update (proberen) te instalereren maar het is niet geluk want de DVD speler vond geen bestanden en zei dat de CD leeg was?
Daarbij komt nog dat ik nu zelf geen gewone DVD's kan afspelen want er komt altijd op "onbekende disk"!!!!!!!!!
Weet iemand soms hoe ik dit moet oplossen ???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thecompany: Volgens mij wel hoor... heb iig geen problemen met NTSC dvdr's en volgens mij zijn de xvids/divxs die ik heb geprobeerd ook NTSC geweest (of iig een paar ervan) en tot nu toe pakt hij alles.

legolas: Ehm, ik hoop niet voor je dat het mis is gegaan... dat hij geen enkele dvd pakte was dat voor of na de update. Is er iets misgegaan bij het updaten? Stroomstoring, per ongeluk op knoppen gedrukt?

Misschien kan je proberen nog een keer zo'n cdtje te branden met die files en dan kijken of hij hem accepteert en kan updaten. Ik heb zelf gewoon een normale cdr genomen (omdat de cdrw die ik had niet echt 100% meer is) en deze ook afgesloten... om alle risicos te minimaliseren. Kan me ook herinneren te hebben gelezen dat de bestandnamen met hoofdletters moeten zijn, omdat de speler case-sensitive zou zijn. Dus alleen die 2 bin-bestanden erop... Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122391

ik het het nog eens proberen upgraden via een gewone CD
en alles ging weer perfect normaal
maar als ik bij de volgende opstartbeurt de DVD's wou verwisselen ging het weer fout
"onbekende disk"
IS het mogelijk dat de laser beschadigt is en zodoende niet goed meer functioneerd?

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05 16:01

delorean7

Let's take the Aston toni

Ondersteunt deze speler RGB signaal over Scart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

delorean7 schreef op 02 september 2004 @ 14:31:
Ondersteunt deze speler RGB signaal over Scart?
Yup... alleen wordt bij mij het beeld er alleen maar slechter op. Maar dat ligt denk ik eerder aan mijn tv ofzo (oude philips)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm, op zich nog steeds wel tevreden over deze speler maar het valt me op dat wanneer ik NTSC films afspeel (dvdr) deze toch iets lijken te stotteren... niet enorm opvallend maar alsof ie op een iets lagere framerate loopt. Hebben andere mensen hier ook last van? Ik weet dat de speler moet converteren op NTSC dvds op een PAL tv af te spelen maar mijn andere speler (Finlux 510) heeft hier dus geen problemen mee... de film loopt gewoon soepel.

Moet wel zeggen dat ik het idee heb dat de beeldkwaliteit van de Yakumo wel wat beter is dan die van de finlux. Maar toch, dit zijn die kleine dingen die het allemaal net wat minder mooi maken. Hopen dat dit met firmware updates verholpen zal worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buedts
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02-2009
Heb het zitten ... na een goeie maand kan ik nu dus geen DVD's meer afspelen. Alles verloopt prima, het menu van de dvd incluis maar eens de film zelf begint wordt het beeld "gescrambled" (net alsof je canal + kijkt zonder abo ;) ) en komt er op het scherm een horizontale groene stippellijn, ook geen geluid te horen.

Nu het rare is dat dvd's met mp3's, divx'en, foto's op geen enkel probleem geven. Heb de laatste firmware erop staan, ook al heb ik gereset naar de fabrieksinstellingen maar niets helpt ... iemand een idee ?

Greetz, J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Hallo heeft iemand enig id hoe lang het duurt voordat je hem binnen hebt als je hem bij www.gistron.com besteld? Hij is niet op voorraad... :( dus ik heb geen id.

BVD

• gammuts
  • Laatst online: 02-04 09:55
Buedts schreef op 10 september 2004 @ 12:03:
Alles verloopt prima, het menu van de dvd incluis maar eens de film zelf begint wordt het beeld "gescrambled" (net alsof je canal + kijkt zonder abo ;) ) en komt er op het scherm een horizontale groene stippellijn, ook geen geluid te horen.

Nu het rare is dat dvd's met mp3's, divx'en, foto's op geen enkel probleem geven. ... iemand een idee ?
(impliciete schop)

Ik heb hem net binnen van Gistron. Geprobeerd op drie oude tv's (via 3 verschillende video's, want tv's hebben geen scart-aansluiting). Op allemaal krijg ik zo'n canal+-beeld. En, net als Buedts schrijft, alleen met dvd's.

Mijn idee: wellicht dat de tv's zo oud zijn dat ze de resolutie niet aankunnen o.i.d.? Ik heb bij 1 tv zitten rommelen aan het knopje "VHold", maar dat hielp niet.

Ik heb de speler overigens meegenomen naar een maat van mij die een nieuwe tv heeft... en daar werken dvd-tjes prima! Dit lijkt te bevestigen dat het aan de tv ligt i.p.v. aan de speler.

Wie weer er meer van?? Is er nog hoop voor oude tv's?

@thecompany: afgelopen zaterdag besteld, woensdag 16:30 binnen.

use strict; use warnings;

• gammuts
  • Laatst online: 02-04 09:55
gammuts schreef op 15 september 2004 @ 22:30:
Mijn idee: wellicht dat de tv's zo oud zijn dat ze de resolutie niet aankunnen o.i.d.? Ik heb bij 1 tv zitten rommelen aan het knopje "VHold", maar dat hielp niet.
Wie weer er meer van?? Is er nog hoop voor oude tv's?
Ik help mezelf even ;).

Via google (groups) (steekwoorden dvd "old tv" scrambled) kom ik erachter dat het met een kopieerbeveiliging te maken heeft (van MacroVision o.i.d.). Dit is bedoeld om DVD niet op te kunnen nemen op video.

Da's ruk, want ik gebruik mijn vcr als scart->coax convertor (RF modulator). Er zijn apparaatjes op de markt die scart->coax doen, maar dan zonder 'storing'. [$30,= heb ik ergens gezien :'( ]

use strict; use warnings;

Misschien dat dit even ten overvloede is maar op de site van Yakumo staat de nieuwste firmware. Via service en dan stuurprgramma's DVD kiezen. Daarna DVD Master DX-4. Er staan er twee waarvan de onderste de nieuwste is. Ik heb hem vandaag ge-update en wat blijkt.... Ook de Yakumo breekt nu de ondertitels niet meer af omdat ere teveel karakters in staan.

Als er al eens een hele lange zin is dan worden drie of zelfs vier regels gebruikt. Maar 95% van alles blijft op twee regels zonder te worden afgebroken.

Er staat bij de firmware niks over vermeld. Alleen dat het meertalige ondertitels ondersteund en een spoelbugje oplost. Toch werkt het perfect!!

Groeten en ik ben nog steeds zeer tevreden over dit apparaat dat alles wat ik heb geprobeerd perfect afspeelt. Ook Q-pel en GMC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123786

Ik heb geprobeerd de dx4 met de laatste firmware te updaten.
(volgens het nomale update proces, cdr'tje gebrand met Nero)

Dit lukt helaas niet. Het schijnt (duits forum) dat de spelers met versienummer 05.00.03.05 en sub-versienummer 0C.00.00.02 niet geupdate kunnen worden.

Hebben meer mensen met dit versienummer dit probleem?

Ideeen, hoe ik de speler geupdate krijg?

groeten,
toro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Hey toro ik heb miss hetzelfde probleem bij mij zegt hij: onbekende disc... Heeft iemand van jullie hier ook last van?

edit: ja ik heb die versienummers :( wat kan ik er aan doen?? Tonne2004 waar heb jij je speler vandaan? Heeft iedereen die hem van gistron heeft dit probleem?

[ Voor 44% gewijzigd door thecompany op 19-09-2004 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123836

zelfde serienr's = zelfde probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
En bij een probleem hoort meestal een oplossing.... :) Ik heb yakumo net gemaild en ik zal maar afwachten wat ze zeggen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@thecompany

precies: onbekende disc.. Ik heb hem niet bij Gistron gekocht maar bij citypc.

Ik breng het apparaat trouwens morgen terug. Hij slaat vast na ca. 1,5 uur bij het afspelen van elk type medium (dvd, mp3-cdr of divx), waarschijnlijk maandagochtend exemplaar (laten we het hopen). Ik probeer hem om te ruilen.

Ik had ook al een mailtje naar Yakumo met het upgrade-probleem, we wachten af, zodra er nieuws is post ik het.

groeten,
toro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om maar even te reageren,

Ik heb ook versie 05.00.03.05 maar dan nu (misschien na de update) subversie 00.00.00.02. Ik heb de speler midden juli gekocht bij Terpstra Elektronica in Dokkum. Geen enkel probleem mee. Prima beeld als het bestand goed is en zelfs als de computer weleens hapert op een bestand speelt de Yakumo feilloos.

Let wel zeer goed op! Pak allereerst het .zip bestand uit. Zorg dat je weet waar je het laat op je schijf. Brand nu ALLEEN de beide .BIN bestanden op een cd-r(w). Zorg ervoor dat YAD2710.BIN en ook YAD2710G.BIN in hoofdletters worden weggeschreven, dit is ZEER belangrijk! Brand de CD NIET als multisessie en sluit de CD af!!! Ten overvloede: gebruik een goede CD-R of CD-RW.

Nu zou het moeten werken. In alle andere gevallen, bijvoorbeeld niet afsluiten of multisessie, is het proces gedoemd te mislukken.

Ik hoop jullie van dienst te zijn geweest want meer weet ik ook niet. Ik ben ook nog aan het zoeken geweest op de (Duitse) Yakumo site (forum) maar daar kon ik niks vinden over de versienummers i.c.m. niet upgradable.

Zelf beschouw ik de Yakumo DVD Master DX-4 als een zeer goede koop. Ook omdat ik de zeer vele reacties en "klachten" van andere merken lees.

Groeten, Tonne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Anoniem: 120533 schreef op 19 september 2004 @ 21:17:
Om maar even te reageren,

Ik heb ook versie 05.00.03.05 maar dan nu (misschien na de update) subversie 00.00.00.02. Ik heb de speler midden juli gekocht bij Terpstra Elektronica in Dokkum. Geen enkel probleem mee. Prima beeld als het bestand goed is en zelfs als de computer weleens hapert op een bestand speelt de Yakumo feilloos.

Let wel zeer goed op! Pak allereerst het .zip bestand uit. Zorg dat je weet waar je het laat op je schijf. Brand nu ALLEEN de beide .BIN bestanden op een cd-r(w). Zorg ervoor dat YAD2710.BIN en ook YAD2710G.BIN in hoofdletters worden weggeschreven, dit is ZEER belangrijk! Brand de CD NIET als multisessie en sluit de CD af!!! Ten overvloede: gebruik een goede CD-R of CD-RW.

Nu zou het moeten werken. In alle andere gevallen, bijvoorbeeld niet afsluiten of multisessie, is het proces gedoemd te mislukken.

Ik hoop jullie van dienst te zijn geweest want meer weet ik ook niet. Ik ben ook nog aan het zoeken geweest op de (Duitse) Yakumo site (forum) maar daar kon ik niks vinden over de versienummers i.c.m. niet upgradable.

Zelf beschouw ik de Yakumo DVD Master DX-4 als een zeer goede koop. Ook omdat ik de zeer vele reacties en "klachten" van andere merken lees.

Groeten, Tonne
Ik heb dat allemaal geprobeerd op een cd r een rw maar het lukt gewoon niet, had je nou voor af nou de upgrade die versienummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de speler gekocht in Duitsland.
Men zei in deze thread dat als je de speler koopt je direkt een update moest doen om de subs bij divxen te bekomen.

Blijkt dat ik al subs zag zonder die update te doen.
Dus ik heb m gekocht met de versie-nr. 05.00.03.05 en sub-versienummer 0C.00.00.02

En nu wil ik hem dus ook updaten....wat helaas niet lukt :r

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kon de speler met sub-versie 0C.00.00.02 niet upgraden. Tenminste niet met kunst en vliegwerk.

Zie onderstaand quote:
HACK for users with Firmware ver. 05.00.03.05, sub-ver. 0C.00.00.02 AVAILABLE!!!

Here is the original email I received today, on 19th of september:

"We have found that name of firmware file for sub-ver 0C.00.00.02 is YGAD2710.BIN. Simply is need to rename YAD2710.BIN into YGAD2710.BIN. It looks like a mistake of Yakumo in bad position of 'G' letter (vide YAD2710G.BIN).

Good luck in upgrading

Bron: http://yakumodx4.tvheaven.com/master.html

Ik ga de mijne morgen eerst omruilen (als ze nog 1 in vooraad hebben). Daarna ga ik het proberen.

Succes met upgraden.

groeten,
toro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het zit m dus zo:

YAD2710.BIN blijft YAD2710.BIN
YAD2710G.BIN wordt YGAD2710.BIN (gewoon hernoemen)

de "G" staat gewoon op de foutieve plaats...

daarjuist getest en nu neemt hij de upgrade wel!!!!

met dank aan Toro voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gelukkig toch nog iemand blij!! Ik hoop dat ze er nog een op voorraad hebben voor de ander(en). Ik wist hier niks van trouwens, dat hernoemen.

Enfin, ik denk dat er weer een aantal mensen blij zullen zijn met deze info.

Enne.. Ik weet niet wat mijn versie en subversie waren voor de update.

Groetjes, Tonne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
MIJN DANK IS SUPERLARGE!!! Hij doet het eindelijk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor degenen die pools, sloveens, duits of engels kennen zijn misschien de onderstaande site's interessant:

Pools forum
http://www.divx.howto.pl/...&postorder=asc&highlight=

Poolse firmware-site:
http://www.sqnfx.prv.pl/

PDF document voor backup van de firmware:
http://zysiu.ckomp.net/yakumo/yakumo_dx4_fw_upd.pdf

Duits forum:
http://www.dvdboard.de/fo...8&perpage=30&pagenumber=7

Engelse site:
http://yakumodx4.tvheaven.com/master.html

Sloveense site:
http://www.slo-tech.com/s...p?threadID=111482&mesto=0

groeten,
toro

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 123786 op 21-09-2004 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK

PK

De subtitles verdwijnen nu wel erg vaak bij divxen behoorlijk irritant!
Voor relaxed kijken met subs kan ik deze yakumo toch niet aanraden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Ik kan deze absoluut aanraden! Xvid/Divx heeft hij nog altijd goed afgespeeld, subtitles ook prima, en ik heb ook nog geen gezeur gehad van een fout in een subtitle ofzo. Alleen 1 probleem: Hij mag absoluut niet warm worden! Ik heb hem op verschillende plekken maar het wil allemaal niet, ik heb hem nu maar op de grond staan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
kan deze speler ook RGB aansturen via de scart (ivm projector en wil geen composite gebruiken << sucks)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasch|IA
spawnkamikaze schreef op 08 oktober 2004 @ 10:56:
kan deze speler ook RGB aansturen via de scart (ivm projector en wil geen composite gebruiken << sucks)?
bedoel je nou of het ding een scart-uitgang heeft?
zoja, dat heeft ie, maar dat staat ook wel bij de gegevens.

[ Voor 9% gewijzigd door Thomasch|IA op 09-10-2004 00:29 ]

wicked = massive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120721

gister de dx4 gekocht bij Makromarkt in Bocholt (Duitsland) voor EUR 69,95. Vooralsnog een sublieme weergave van divx films via de scart naar mijn JVC 4:3 100hertz (AV-28KH1S)

ik heb nog niet met srt subtitles gewerkt, dit ga ik vandaag nog uitproberen; ik laat weten welk serienummer ik heb en evt. de resultaten. O-)

mp3 en wma ook feilloos, mpeg bestandjes, zoals friends.mpg en bandofbrothers.mpg worden op de tv (ondanks de lage resolutie van de mpg) nog erg scherp afgespeeld

Wat mij betreft een goede koop!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zonder upgrade van de firmware sppelt ie srt subtitles af, mits dezelfde bestandsnaam als die van de divx; jammer van de subtitles die afgebroken worden bij lange zinssnedes.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Anoniem: 120721 schreef op 19 oktober 2004 @ 11:42:
jammer van de subtitles die afgebroken worden bij lange zinssnedes.....
Maar daar is iets aan te doen, check deze link maar is http://www.yakumo.de/down...ultilanguage_subtitel.zip

Op dezelfde site staat ook dit berichtje: "There was semi sucessfull atempt to bring Fotune 151 Firmware on Bellagio:

Pro's:
- the subs are centered and outlined (very nice)
- MP3 ID Tags are working (Click here 4 picture)
- also if shows JPEG info
- very smooth SERVO code (quit and quick)
- progressive scan

Cons:
- Front display is not correct (due to MtkRemaker?)
- Remote has shitty response (old MEDIATEK bug?)
- subs sometimes disappear and truncated (old MEDIATEK bug?)
- no audio on cinch plugs (haven't tried the scart)

This firmware can be applied to the next players:
Bellagio AD2020 (05.04.00.00)
APEX 2102 (05.04.00.00)
Fortune MP 151 (05.10.00.00)
Yakumo DVD Master DX4 (05.04.00.00)"

Maar ik kan de firmware nog nergens downloaden... :'( Weet hier iemand iets meer van?? Want gecentreerde subs lijkt me super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

okay thanks voor de tip!

Trouwens nog een erg relaxed pluspuntje van de dx4: Hij stuurt alle audio uit digitaal via coax of viber naar je receiver, waardoor je met 1 simpel kabeltje je geluid doorgeeft!

De AB is misschien niet de mooiste, maar hij is erg functioneel.

Af en toe vallen de subs trouwens gewoon weg (zonder reden??) of is dit opgelost met de upgrade v/d firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Af en toe vallen de subs trouwens gewoon weg (zonder reden??) of is dit opgelost met de upgrade v/d firmware?
Heb ik nog nooit meegemaakt, en heb je je Versienummer al gecheckt?? Want met ver. 05.00.03.05, sub-ver. 0C.00.00.02 kun je de firmware niet updaten. Maar hoe je hem wel geupdate krijgt staat wel in dit topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
thecompany schreef op 20 oktober 2004 @ 11:08:
[...]

Maar daar is iets aan te doen, check deze link maar is http://www.yakumo.de/down...ultilanguage_subtitel.zip

Op dezelfde site staat ook dit berichtje: "There was semi sucessfull atempt to bring Fotune 151 Firmware on Bellagio:

Pro's:
- the subs are centered and outlined (very nice)
- MP3 ID Tags are working (Click here 4 picture)
- also if shows JPEG info
- very smooth SERVO code (quit and quick)
- progressive scan

Cons:
- Front display is not correct (due to MtkRemaker?)
- Remote has shitty response (old MEDIATEK bug?)
- subs sometimes disappear and truncated (old MEDIATEK bug?)
- no audio on cinch plugs (haven't tried the scart)

This firmware can be applied to the next players:
Bellagio AD2020 (05.04.00.00)
APEX 2102 (05.04.00.00)
Fortune MP 151 (05.10.00.00)
Yakumo DVD Master DX4 (05.04.00.00)"

Maar ik kan de firmware nog nergens downloaden... :'( Weet hier iemand iets meer van?? Want gecentreerde subs lijkt me super!
De bovenstaande firmware gedownload (via die link in het bericht (thecompany)), geupdated en getest.

- subs worden niet gecentreerd weergegeven
- de naam vh srt bestand moet hetzelfde zijn als het videobestand en in dezelfde map staan of beide id root vd cd/dvd (bijvoorbeeld evil dead.avi & evil dead.srt)

ps: ik dacht dat het mogelijk was om een breedbeeldfilm beeldvullend te krijgen op een 3:4 TV. dat is toch pan & scan? op mijn TV zit nl niet zo'n functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Maar met die upgrade krijg je de subs niet gecentreerd, dat gaat over een andere firmware, alleen die is nog niet te downloaden... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129170

Net de yakumo dx4 gekocht, maar krijg de ondertitels niet in beeld(bestandsnamen zijn hetzelfde) Heb de upgrade ook al gedaan.
Versie 05.00.02.08 is nu 05.00.03.05
Sub versie 00.00.00.03 is nu 00.00.00.02

Heeft er iemand de oplossing???

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online
Anoniem: 129170 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 20:33:
Net de yakumo dx4 gekocht, maar krijg de ondertitels niet in beeld(bestandsnamen zijn hetzelfde) Heb de upgrade ook al gedaan.
Versie 05.00.02.08 is nu 05.00.03.05
Sub versie 00.00.00.03 is nu 00.00.00.02

Heeft er iemand de oplossing???

Alvast bedankt
ik heb hetzelfde
eene cd wel, andere niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NIEUW!!!!!!!!!!!!!

Op se site van PYPS firmware staat een splinternieuwe on-officiele firmware voor de Yakumo DX-4! Met Font editor. Je kunt nu, voor het upgraden, aangeven wat voor kleuren je wilt. Zelf heb ik wit met een zwart randje.

Het ziet er bijna precies zo uit als je gewend bent op TV van NED 1 en zo!!! Werkelijk prachtig!!

Ook lijken er meer karakters op een regel te passen want ik heb een stuk film geprobeerd waarin ik normaal vaak drie regels had met op de tweede of derde regel nog een paar karakters. Nu staat op dezelfde plaatsten in de film alles keurig op twee regels zonder afgebroken woorden. Je krijgt meteen ook een nieuw logo en mapinterface. Kwestie van smaak maar ik vind hem wel mooi.

Ook kun je de OSD taal gewoon op Nederlands instellen! Mijn eerste indruk: Zeer blij.

Later meer als er nog wat valt te te melden. Neem de onderste, meest recente, firmware. Link: http://www.medvedek.org/pyps/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
hey heeft er toevallig iemand hier een Yakumo met een Yamada kunnen vergelijken? ik wil graag weten welke de beste BEELDkwaliteit heeft.. aangezien ik met een beamer werk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online
Anoniem: 120533 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 21:11:
NIEUW!!!!!!!!!!!!!

Op se site van PYPS firmware staat een splinternieuwe on-officiele firmware voor de Yakumo DX-4! Met Font editor. Je kunt nu, voor het upgraden, aangeven wat voor kleuren je wilt. Zelf heb ik wit met een zwart randje.

Het ziet er bijna precies zo uit als je gewend bent op TV van NED 1 en zo!!! Werkelijk prachtig!!

Ook lijken er meer karakters op een regel te passen want ik heb een stuk film geprobeerd waarin ik normaal vaak drie regels had met op de tweede of derde regel nog een paar karakters. Nu staat op dezelfde plaatsten in de film alles keurig op twee regels zonder afgebroken woorden. Je krijgt meteen ook een nieuw logo en mapinterface. Kwestie van smaak maar ik vind hem wel mooi.

Ook kun je de OSD taal gewoon op Nederlands instellen! Mijn eerste indruk: Zeer blij.

Later meer als er nog wat valt te te melden. Neem de onderste, meest recente, firmware. Link: http://www.medvedek.org/pyps/
Hoe vlam jij de film als je er ondertitelling bij wil hebben? Tot nu toe heb ik maar 1 keer ondertitling gehad en dat was op een cdrw.

Ik vlam de film en het .srt bestand in de root van een cd. Beide met dezelfde naam maar geen ondertiteling. Ik hep tot nu toe alle firmware's geprobeerd. Nu staat de bovenstaande FW erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm, heel raar.
Ik doe het precies zoals jij aangeeft en heb daarbij nog nooit een probleem gehad.
Dit is misschien een beetje een domme opmerking maar gebruik je wel .srt bestandjes? Andere formaten worden volgens mij niet ondersteund.

Wat ik altijd doe voor het branden is het volgende:
Ik plaats beide bestanden even in een map (wel in dezelfde) op de harde schijf.
Nu neem ik "Subtitle Workshop" er even bij. Hierin kun je de ondertitelfile openen.
Als de bestandsnamen echt gelijk zijn (is ook hoofdlettergevoelig en gebruik liever geen punten in de bestandsnaam) wordt ook de film geopend. Je kunt nu gelijk zien of de .srt ondertitels synchroon lopen met het beeld. Als alles dan goed is brand ik pas de CD.

Met "geen punten in de bestandsnaam" bedoel ik uiteraard niet dat je geen punt moet plaatsten tussen de filmtitel en de extenties!!
(voorbeeld) shrek 2.avi en shrek 2.srt . Deze bestanden brand je dan in de root of in een map op de CD en dan MOET het werken. Er is dus wel verschil in de extentie! Dus nogmaals: xxxyyy.srt en xxxyyy.avi

Nog één tip: Zorg voor korte bestandsnamen.

Succes en laat het even weten.

Edit: Ik zal proberen om even een screenshot te maken en hier te posten.

Nog maar een edit: Hoe doe ik dat? Ik heb een foto gemaakt en verkleind tot handzaam formaat maar ik zie nergens een mogelijkheid tot invoegen en kopieren/plakken werkt ook niet :(

Even een test..... [img]F:\Tijdelijk\Yakumo.jpg[/img] Jakkes, werkt ook al niet :(
Weet iemand hoe dit moet? Ik kan het nergens vinden, ook niet in de FAQ.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 120533 op 22-11-2004 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online
yep zoals jij verteld doe ik het ook.

- kleine bestandsnamen
- geen hoofdletters
- .srt bestanden (die op de pc het gewoon doen)
- geen leestekens gebruikt
- in de root of in een map
- cd of dvd

dutnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34979

MP3s: Overigens kan je zonder tv wel skippen door pijl naar beneden en daarna play te drukken).
Kan iemand dit bevestigen? Dat je dus geen TV nodig hebt om van MP3 nummers te skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even over dat skippen met MP3: dat werkt. Ik gebruik het wel eens.

Wat betreft de ondertitels: Ik snap er de b*llen niet van. Bij mij werkt het perfect!!
Ik kan nog maar een ding bedenken momenteel. Is je speler succesvol ge-upgrade?
Daar vanuit gaande moet het werken. Als je de door mij "aanbevolen" firmware gebruikt moet je ook een hele andere interface zien dan normaal.

Ik heb een "mooie" foto van het scherm gemaakt met de ondertitels maar ik heb geen flauw benul hoe ik dat ding hier moet plaatsen. Kan iemand (een mod misschien) mij helpen? Dan kan iedere nieuwsgierige zien wat ik bedoel.

Edit: @LazyEd: kun je eens concrete bestandsnamen noemen? Inclusief extentie?
Windhoos staat namelijk af fabriek zo ingesteld dat je de meeste extenties niet kunt zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 120533 op 23-11-2004 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is alweer een nieuwe PYPS firmware uit!! Ik heb hem even geprobeerd maar ik ben niet zo gek op het lettertype wat ik dan krijg. Veel te dik (breed) naar mijn smaak.

Ook kan ik maar niet uitvinden hoe ik eventueel naar "small" subtitles kan omschakelen.

Ik ben maar weer teruggegaan naar de 18-11 firmware. Vind ik toch een mooier lettertype.

Zoals eerder gemeld schijnt er geen simpele manier te zijn om hier een foto te plaatsten...erg jammer. Nu schijn ik dat ding ergens te moeten plaatsten en dan hier een link inbrengen. Jammer maar dat is mij teveel rompslomp. Als iemand zich geroepen voelt... meld het maar dan kan ik je de foto mailen. Ik heb hem verkleind tot 19 KB dus dat is geen probleem.

Zijn er nog meer mensen met ervaringen met deze of gene firmwares?
Ik zie namelijk nooit een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online
Anoniem: 120533 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 23:51:
Even over dat skippen met MP3: dat werkt. Ik gebruik het wel eens.

Wat betreft de ondertitels: Ik snap er de b*llen niet van. Bij mij werkt het perfect!!
Ik kan nog maar een ding bedenken momenteel. Is je speler succesvol ge-upgrade?
Daar vanuit gaande moet het werken. Als je de door mij "aanbevolen" firmware gebruikt moet je ook een hele andere interface zien dan normaal.

Ik heb een "mooie" foto van het scherm gemaakt met de ondertitels maar ik heb geen flauw benul hoe ik dat ding hier moet plaatsen. Kan iemand (een mod misschien) mij helpen? Dan kan iedere nieuwsgierige zien wat ik bedoel.

Edit: @LazyEd: kun je eens concrete bestandsnamen noemen? Inclusief extentie?
Windhoos staat namelijk af fabriek zo ingesteld dat je de meeste extenties niet kunt zien.
De bestandsnamen die ik gebruik zijn bv:

egypt.avi
egypt.srt

geen subs

Ik heb idd die nieuwe firmware er op staan. Die nieuwe interface zit er dus op, beetje bruin/gele interface met firmware logo erin neem ik aan.

ik weet ook niet hoe je hier een foto plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehlan
  • Laatst online: 13-04-2022
Heey tonne welke firmware versie heb jij nu en waar kun je die downloaden? Ik heb ook wel oren naar zo'n font editor. Kun je daarmee ook subtitles centreren?

En je kunt foto's hier neerzetten door idd de tags [img][/img] te gebruiken en dan een LINK, dus ff ergens uploaden bij een picserver bijv

http://imageshack.us/

Edit: Ik heb die font editor gevonden, je moet dan gewoon alles instellen wat goed lijkt en dan modified de executable het bin bestand, geloof ik :+
Nu alleen nog ff op cd zetten

[ Voor 24% gewijzigd door gehlan op 27-11-2004 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Ik heb net die firmware met font editor geinstalleerd op mijn yakumo (mooi menu) maar nu blijkt het dus dat de subtitles worden afgekapt, je kunt geen 3 rijen meer kijgen.... Tonne is het bij jou anders?? Doe ik iets verkeerds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@lazyed: Ik snap er niks van. Je doet alles goed en ook dat schermkleurtje klopt. Ik mag echt een boon zijn als ik snap wat er loos is.

Voor de rest: Ik heb de, nu op de site staande firmware ook geprobeerd en er worden inderdaad nogal wat tekens afgekapt. Daarom ben ik maar weer teruggegaan naar de 18-11 versie. Die maakt, vind ik, mooiere letters en kapt vrijwel niets af. Wel staat alles netjes op twee regels. Maar er passen dan ook 43 tekens op een regel zodat dat bijna altijd goed gaat.

Met die 24-11 firmware zijn de letters dikker en breder. Dus minder op een regel en dus meer afkappingen. Ik vind persoonlijk drie regels vaak irritant zoals met de originele Yakumo firmware. Je ziet dan vaak iets van:

Wij hebben gisteren de krant nog geleze-
n.
Daarin stonden nogal ernstige bericht-
en.

Dit is uiteraard even een verzonnen voorbeeld maar dat leest voor geen meter.

De limiet ligt dus bij de 18-11 firmware van PYPS rond 86 tekens totaal en bij de originele op 88 maar leest wel veel beter.

Als het goed is komt hier even een foto'tje van de 18-11 firmware op mijn tv.
De kwaliteit van de foto is zeer matig maar daar gaat het nou niet om :)

Afbeeldingslocatie: http://img118.exs.cx/img118/6669/Yakumo.jpg

Met dank aan Gehlan.
Pagina: 1 2 Laatste