Yakumo DVD Master DX4 [DivX-Player]

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.485 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noob hier,

Hoe kan ik het versienummer en het sub-nummer achterhalen??
Heb nogal wat aziatische films, goede subtitle support dus erg belangrijk voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm,

Het versienummer... Ik kan het nu even niet controleren want de vrouw zit te tv kijken. Voor zover ik mij herinner moet je (zonder schijf?) even naar de setup gaan en dan 1369 toetsen op je AB. Nu komen de versies in beeld. Het kan zijn dat je naar video setup moet gaan eerst. Probeer het maar eens.

Edit: Je moet naar voorkeursinstellingen gaan en dan 1369 toetsen. Ik heb het even geprobeerd. Ook kun je daar de fabrieks instellingen weer terugzetten. Misschien iets voor LazyEd? Ik heb van anderen gelezen dat, door dat eerst eens te doen na een upgrade, problemen soms eens worden opgelost. Ik probeer zoveel mogelijk mee te denken met jullie maar helaas...niet alles is zomaar oplosbaar.

LazyEd, misschien alweer stom maar staat in je menu de "mpeg4 subtitles" goed?
Bij mij staat die op "normal" maar misschien bij jou op East European? Het is maar een gokje maar de ondertiteling hoort met deze versie gewoon te werken.

Heb je eerst wel met de "Modifier.exe" de font color op white gezet en de outline op black? De Background staat bij mij op transparant. Het zou kunnen dat als je dit niet doet voor je de CD brandt dat er helemaal niks is te zien. Ik heb het niet geprobeerd.

Let op! Er staat nu nog maar één firmware op en dat is nu net niet diezelfde die ik gebruik. Die van mij stond er alleen vorige week even op. Versie 18-11.

Mocht je op geen enkele manier de ondertitels werkend krijgen dan zou ik zien of ik hem kon ruilen tegen een ander exemplaar. Ik vermoed dat er dan iets mis is met je speler...

Overigens nog iets.... Ik heb de 18-11 versie hier nog wel. Als iemand een plekje weet om dat ding te hosten...
Maak ik wel een link hier naar die firmware.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:27
Hej tonne zou jij die 18-11 FW ff wille mailuh dan zet ik hem hier wel doormiddel van mijn ftp. De FW hosten word denk ik niet wat, want de meeste "host" sites kunnen niet meer dan 1 mb.... Of heeft iemand een ander id??

Mail: gertjancom@xs4all.nl

Edit: Ik heb even wat gezocht en volgens mij kun je met
http://www.authentic.be/ned/Sample.asp gewoon bestanden uploaden. Dan doe je gewoon "C. Klik hier om uw bestanden op de server te plaatsen." En vervolgens kies je het bestand die je wilt uploaden... Je moet wel even geduld hebben, snelheid ligt natuurlijk aan je uploadsnelheid...

PS: de voortgangsbalk (0%) klopt niet helemaal dus laat je daardoor niet afleiden door te denken dat het nog uren gaat duren.

[ Voor 101% gewijzigd door thecompany op 30-11-2004 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 23:03:
Hmm,

LazyEd, misschien alweer stom maar staat in je menu de "mpeg4 subtitles" goed?
Bij mij staat die op "normal" maar misschien bij jou op East European? Het is maar een gokje maar de ondertiteling hoort met deze versie gewoon te werken.

Heb je eerst wel met de "Modifier.exe" de font color op white gezet en de outline op black? De Background staat bij mij op transparant. Het zou kunnen dat als je dit niet doet voor je de CD brandt dat er helemaal niks is te zien. Ik heb het niet geprobeerd.

Let op! Er staat nu nog maar één firmware op en dat is nu net niet diezelfde die ik gebruik. Die van mij stond er alleen vorige week even op. Versie 18-11.

Mocht je op geen enkele manier de ondertitels werkend krijgen dan zou ik zien of ik hem kon ruilen tegen een ander exemplaar. Ik vermoed dat er dan iets mis is met je speler...

Maak ik wel een link hier naar die firmware.
Heb inderdaad eerst de modifier.exe exe gebruikt voor een mooie lettertype. Achtergrond transparant. Letter wit.

Heb ook even een nieuwe film met .srt gebrandt. Dit keer gewoon domweg met lange bestandsnaam, leestekens erin maar wel beide bestandsnamen hetzelfde. Muv de extensie uiteraard. En die film speelt met ondertiteling! Ga ik vervolgens kijken naar de mpeg4 instelling (normal / eastern europe). Deze stond op eastern europe. Start de film voor de 2e keer op en weg ondertiteling. Beetje raar allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, bij deze gedaan. Ik zal de link hier plakken naar de map Yakumo firmware 18-11-2004. Dit is de door mij gebruikte, en favoriete, firmware waarmee ik de subs krijg van de foto. Thecompany..bedankt!

http://www.authentic.be/n...o%20firmware%2018-11-2004

Ik zag overigens ook al een Yakumo firmware BIN bestand staan. Ik weet niet welke dit is maar die van mij staan in bovengenoemde map.

Download allevier de bestanden naar een map op je harde schijf, pas met Modify.exe je fontkleur aan en brand dan de drie .BIN bestanden (absoluut in hoofdletters!!) op een cd'tje. Geen multisessie en afsluiten na branden!

Nu je Yakumo openen, schijfje erin en volg de instructies. Het is goed mogelijk dat je de OSD taal naderhand even terug op Nederlands moet zetten.

Het uploaden duurde trouwens nog geen minuut. En, inderdaad, de voortgangsindicator doet het niet (goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey LazyEd,

zijn we tegelijk bezig :)

Best een raar gebeuren. Zet de speler eens met de schakelaar uit en probeer dan nog eens. Is het geluid niet toevallig .AC3? Dat wil er bij sommige spelers wel eens toe leiden dat de ondertiteling wegvalt. Oplossing: even op "slow" spelen en dan schijnt 'ie het weer te doen. Je hebt in elk geval progressie geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 20:43:
Hey LazyEd,

zijn we tegelijk bezig :)

Best een raar gebeuren. Zet de speler eens met de schakelaar uit en probeer dan nog eens. Is het geluid niet toevallig .AC3? Dat wil er bij sommige spelers wel eens toe leiden dat de ondertiteling wegvalt. Oplossing: even op "slow" spelen en dan schijnt 'ie het weer te doen. Je hebt in elk geval progressie geboekt.
Speler had ik al eens met schakelaar uitgezet. Het geluid is niet AC3. Maar ben er achter waarom de subs niet zichtbaar werden. Elke keer als ik de subs aan het testen was spoelde ik de film snel vooruit om het intro te skippen. En jawel hoor daardoor kreeg ik geen subs. Spoelen veroorzaakt de problemen met het wegvallen van de subs.

De setting mpeg4 subs verschilt hier alleen in het lettertype subs. Op eastern europe vindt het lettertype mooier. Lijkt meer op die van een TV uitzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehlan
  • Laatst online: 13-04-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 20:38:
Zo, bij deze gedaan. Ik zal de link hier plakken naar de map Yakumo firmware 18-11-2004. Dit is de door mij gebruikte, en favoriete, firmware waarmee ik de subs krijg van de foto. Thecompany..bedankt!

http://www.authentic.be/n...o%20firmware%2018-11-2004

Ik zag overigens ook al een Yakumo firmware BIN bestand staan. Ik weet niet welke dit is maar die van mij staan in bovengenoemde map.

Download alledrie de bestanden naar een map op je harde schijf, pas met Modify.exe je fontkleur aan en brand dan de beide .BIN bestanden (absoluut in hoofdletters!!) op een cd'tje. Geen multisessie en afsluiten na branden!

Nu je Yakumo openen, schijfje erin en volg de instructies. Het is goed mogelijk dat je de OSD taal naderhand even terug op Nederlands moet zetten.

Het uploaden duurde trouwens nog geen minuut. En, inderdaad, de voortgangsindicator doet het niet (goed).
Ik krijg bij het converten een error: missing file :? Terwijl ik een map aangemaakt heb met daarin MODIFY.exe, YAD2710.BIN, YAD2710G.BIN

Edit: Er moet idd nog het bestand YAD2020.BIN bij. Het upgraden is ook gelukt en ik moet zeggen: het ziet er goed uit!

[ Voor 6% gewijzigd door gehlan op 30-11-2004 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
gehlan schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 21:09:
[...]

Ik krijg bij het converten een error: missing file :? Terwijl ik een map aangemaakt heb met daarin MODIFY.exe, YAD2710.BIN, YAD2710G.BIN
Ik heb precies hetzelfde, hij kan de bestanden niet vinden...

Edit: Bij mij doet ie nu, je moet 1 van de 2 bin files kopieeren en dan de naam veranderen naar Yad2020, dan converten en daarna Yad2020.bin verwijderen.

BRANDUH >:)

[ Voor 37% gewijzigd door thecompany op 30-11-2004 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aiai,

Sorry jongens. Ik was in de veronderstelling dat dat bestand niet nodig was maar ik zal alsnog zien of ik het er even bij kan zetten.

Excuus voor het ongemak. Moet ik ook nog de mini mini tutorial aanpassen..... 8)7

Alles is aangepast. Dank voor de opmerkingen. En LazyEd, ik ben blij dat je probleem is opgelost. Overigens kan ik tot 4X vooruit spoelen terwijl de subs gewoon in beeld blijven. Hoger verdwijnen ze. Je kunt dan beter de GoTo functie gebruiken. Wel twee keer drukken. Dan kun je een tijdstip invoeren.

Succes allemaal en ik zal ook eens Eastern Europe proberen.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:37
Heeft deze dvd speler een RGB over Scart uitgang?
Is al eerder gevraagd maar een scart uitgang wil nog niet zeggen dat het RGB over scart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor. Je kunt de scart instellen op RGB. Heeft mijn zwager ook en beeld is perfect! Zelf gebruik ik S-video en dat bevalt me ook prima. Een kennis gebruikt trouwens ook RGB over scart. Dat ik S-video gebruik is omdat ik de scarts al bezet heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand de nieuwste Firmware van de PYPS group kunnen downloaden? Hij is er afgelopen zaterdag op komen te staan maar toen ik hem zaterdagavond wilde proberen was de file onbereikbaar. Mijn dank zou groot zijn als iemand hem heeft voor mij.

Hij schijnt met de ondertitels automatisch te centreren. Lijkt me wel leuk om eens te proberen.
Ik kan de file nog steeds niet bereiken (wel de pagina) maar ik heb UPC internet en er schijnt een probleem te zijn met connecties naar buiten Nederland (en ook erin geloof ik). Dus het kan zijn dat hij voor een ander wel te bereiken is. Wie o wie heeft de file of kan eraan komen?

Tonne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:37:
Heeft er al iemand de nieuwste Firmware van de PYPS group kunnen downloaden? Hij is er afgelopen zaterdag op komen te staan maar toen ik hem zaterdagavond wilde proberen was de file onbereikbaar. Mijn dank zou groot zijn als iemand hem heeft voor mij.

Hij schijnt met de ondertitels automatisch te centreren. Lijkt me wel leuk om eens te proberen.
Ik kan de file nog steeds niet bereiken (wel de pagina) maar ik heb UPC internet en er schijnt een probleem te zijn met connecties naar buiten Nederland (en ook erin geloof ik). Dus het kan zijn dat hij voor een ander wel te bereiken is. Wie o wie heeft de file of kan eraan komen?

Tonne.
Hetzelfde hier ............ of dat nou met upc te maken heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik moet nu naar het werk maar feit is dat bepaalde pagina's moeilijk doen de afgelopen dagen. Hebben veel meer last van. Maar, inderdaad, ik weet niet of UPC de schuldige is...

Kan ook maar zo zijn dat de files zijn verwijderd om één of andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is macrovision uit te schakelen op dit beestje? en werkt eigenlijk Yamada firmware hier op?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:37:

Tonne.
hij is weer te downloaden...
in ieder geval, moest de link niet werken....dan mail ik m wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Weet iemand hoe je dat moet doen met die Mtksubxy? Welke bin(s) moet je laden?? en wat zijn de ideale instellingen??

Voor iemand die niet weet waar ik het over heb:
Link: http://www.medvedek.org/pyps/MTKSubXY%20v1.0.zip

Edit: ik heb het voor elkaar! Super! Gewoon een beetje met de instellingen klooien en de bestanden YAD2710 en YAD2710G openen en opslaan! Mooi gecentreerd en je kunt ook 3 regels dus je hoeft geen sub te missen!

Ik heb hier ff een foto neergezet:
http://img144.exs.cx/img144/8632/plaatjedx423mx.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door thecompany op 29-12-2004 11:34 ]

Verwijderd

Nou,

het heeft even geduurd maar daar ben ik weer. Ik heb al een poosje ook deze firmware in gebruik en ik ben er best tevreden over. Het ziet er bij mij dan ook net zo uit als op het plaatje.

Helaas is het wel zo dat er nog net een paar tekens meer op een regel hadden moeten passen.
Nu is het zo dat er wel eens twee of drie tekens worden geplaatst op de foute regel. Vind ik geen gezicht.. Ik weet wel dat dat aan te passen is in de .srt maar dat is me nogal een werkje.

Ik gebruik wel kleine witte letters trouwens. Met grote wordt de eerste regel, als die iets te lang is, met een paar tekens op de tweede geplaatst en de werkelijke tweede regel wordt dan niet weergegeven. Of doe ik nu iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Nee, dat heb ik ook met "Big White" worden ze veel te groot en daarom heb ik "Small White" gedaan en das perfect. Soms heb ik nog dat een woord op de verkeerde regel wordt geplaatst maarja dat is dan 3x in een film dus maakt mij niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het meezit dan is het inderdaad 3X per film maar ach.. In elk geval vriendelijk dank voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thecompany schreef op zondag 19 december 2004 @ 16:59:
Weet iemand hoe je dat moet doen met die Mtksubxy? Welke bin(s) moet je laden?? en wat zijn de ideale instellingen??

Voor iemand die niet weet waar ik het over heb:
Link: http://www.medvedek.org/pyps/MTKSubXY%20v1.0.zip

Edit: ik heb het voor elkaar! Super! Gewoon een beetje met de instellingen klooien en de bestanden YAD2710 en YAD2710G openen en opslaan! Mooi gecentreerd en je kunt ook 3 regels dus je hoeft geen sub te missen!
Kun je eens jou instellingen doorgeven aub? Kwestie dat ik hier geen uren bezig ben ;)
En wil je ook vermelden welke firmware je gebruikt?
Thx ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben minder tevreden met mijn yakumo... Bepaalde dvd's wilt hij helemaal niet afspelen. Hij detecteert niet eens de schijf!
Een paar zijn geschreven op double diamond digital DVD+R en ene op fujifilm DVD-RW. Deze laatste leest hij af en toe wel.
Het vreemde is dat de divx schijfjes altijd gedetecteerd worden. 't Is maar bij DVD's dat er zoch problemen voordoen.

'k Heb de laatste niet officiëele (Yakumo FW04-12-22) en de laatste officiëele firmwares geprobeerd. Beide succesvol geïnstalleerd maar zonder bevredigend resultaat...

Kent iemand dit probleem? Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik reageer wat laat maar toch.

Ik heb geen enkele last met het lezen van DVD's. Alleen ik begrijp dat jij Double-layer gebrande DVD's bedoelt. Daar heb ik geen ervaring mee. Wel gewone DVD+R(W)'s. Dat is altijd prima hier.

Heb je de schijfjes ook getest in een andere speler? Als dat goed is kan het zijn dat je drive (laser) een maandagochtend exemplaar is.

Ik heb dat zelf ook eens hehad met een Kruidvat DVD-speler. Dat ding wilde niet in de tweede laag (originele DVD's) kijken. Iemand anders met zo'n ding kon dat met mijn schijfjes prima...
Teruggebracht dus.

Maar goed, ik weet echt niet hoe dat gaat met zelf gebrande DL-DVD's.
Ik heb wel ergens gelezen dat er vooralsnog geen eenduidig goede DL schijfjes zijn.
Ook te snel gebrande schijfjes schijnen vaak een probleem nog. De branders kunnen sneller dan de schijfjes echt aankunnen.

Ik ben in elk geval wel tevreden verder. (edit: ter aanvulling) Heeft met de firmwares eigenlijk niks te maken omdat het gedeelte waar dat in is geregeld niet wordt bewerkt. De broncode is niet vrijgegeven. Men kan eigelijk alleen de ondertitels, achtergronden en plaatsing daarvan bepalen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 15:24:
[...]

Kun je eens jou instellingen doorgeven aub? Kwestie dat ik hier geen uren bezig ben ;)
En wil je ook vermelden welke firmware je gebruikt?
Thx ;)
Jazeker:
Y1 Position: 374
Y2: 521
X1: 60
X2: 712
Daaronder hoef je nix te doen want dat veranderd bij mij nix... Deze Firmware: http://www.medvedek.org/pyps/MTKSubXY%20v1.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 07:12:
Ik reageer wat laat maar toch.

Ik heb geen enkele last met het lezen van DVD's. Alleen ik begrijp dat jij Double-layer gebrande DVD's bedoelt. Daar heb ik geen ervaring mee. Wel gewone DVD+R(W)'s. Dat is altijd prima hier.

Heb je de schijfjes ook getest in een andere speler? Als dat goed is kan het zijn dat je drive (laser) een maandagochtend exemplaar is.

Ik heb dat zelf ook eens hehad met een Kruidvat DVD-speler. Dat ding wilde niet in de tweede laag (originele DVD's) kijken. Iemand anders met zo'n ding kon dat met mijn schijfjes prima...
Teruggebracht dus.

Maar goed, ik weet echt niet hoe dat gaat met zelf gebrande DL-DVD's.
Ik heb wel ergens gelezen dat er vooralsnog geen eenduidig goede DL schijfjes zijn.
Ook te snel gebrande schijfjes schijnen vaak een probleem nog. De branders kunnen sneller dan de schijfjes echt aankunnen.

Ik ben in elk geval wel tevreden verder. (edit: ter aanvulling) Heeft met de firmwares eigenlijk niks te maken omdat het gedeelte waar dat in is geregeld niet wordt bewerkt. De broncode is niet vrijgegeven. Men kan eigelijk alleen de ondertitels, achtergronden en plaatsing daarvan bepalen.
Neenee, "double diamond digital" is een merk van dvd's, geen double layer dvd's.

Intussen draaien alle schijfjes. 'k Heb een heel vreemde oplossing gevonden...
Als je de dvd laadt door op de knop "eject" vanop de dvd speler zelf te drukken, herkent hij de dvd soms niet. Wanneer je de cd-lader sluit met de afstandsbediening, herkent hij de dvd van de eerste keer. Strange, isn't it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thecompany schreef op woensdag 29 december 2004 @ 11:31:
[...]

Jazeker:
Y1 Position: 374
Y2: 521
X1: 60
X2: 712
Daaronder hoef je nix te doen want dat veranderd bij mij nix... Deze Firmware: http://www.medvedek.org/pyps/MTKSubXY%20v1.0.zip
Waarvoor mijn dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is gek...
Ik heb het niet geprobeerd want ik gebruik inderdaad, door de plaatsing, altijd de afstandsbediening.
Nou, blij dat het is opgelost. En ook bedankt voor de tip. Als ik al een keer op de speler zelf de ejectknop gebruik en het wil niet, zal ik eraan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertvanErnie
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Besten, \

Ik heb deze dvd speler nu ook thuis staan , maar van een goede firmware duizelt het me nu wel ff. Die van de officiele site lijk ik niet te moeten hebben?
Kan iemand mij helpen aan goede firmware.
Waar ik me momenteel nogal aanstoor is de lelijke ondertiteling (die staat in een soort waas) die op de meest vreemde tijden wordt afgebroken.
Iemand die mij aan goede firmware kan helpen?

Heel veel dank.

Bert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf gebruik ik deze http://voyager222.no-ip.c...22/YAKUMO_041222_PYPS.zip

Ik denk trouwens, niet gecontroleerd, dat er nu een .iso in de zip staat.
Deze kun je met Nero (Image branden, wel in het browsertje wat je in Nero krijgt, even "alle bestanden" kiezen) zo op een cd branden.

Geeft mooie, gecentreerde ondertitels. Keuze in het menu tussen groot, klein, wit en geel.
Allen met zwart randje dus prima te lezen op alle achtergronden. Je kunt, ook in het menu,
nog kiezen voor de grijze waas....

Mijn favoriet is "small white". Leest perfect en is niet zo pontificaal in beeld.
Ten opzichte van de originele FW staat de ondertiteling nu ook lager in beeld.

Succes.

Edit: Ik heb gekeken en er staat inderdaad een .iso in de .zip.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertvanErnie
  • Niet online
He ,dat is top. Kzou het dan ook meteen willen proberen, echter de link valt na 10 seconden dood bij mij. Dus na 200kb te hebben gedownload, is het over met de verbinding. Heb je nog een ander linkje toevallig?

edit: hop, met een downloadmanager lukte het in een dik half uur. Tis dus gelukt! Bedankt!

Bert

[ Voor 18% gewijzigd door BertvanErnie op 01-02-2005 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 20:50

PK

PK schreef op dinsdag 05 oktober 2004 @ 15:44:
De subtitles verdwijnen nu wel erg vaak bij divxen behoorlijk irritant!
Voor relaxed kijken met subs kan ik deze yakumo toch niet aanraden....
Die Pyps firmware is toch wel een hele verbetering en ik gebruik nu avimux voor xvid en ac3 films, werkt perfect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertvanErnie
  • Niet online
ff een zooitje films geprobeerd met de pyps firmware, maar idd. wat een enorme verbetering. Ben hier zeer tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Absoluut!

Ik ben persoonlijjk ook zeer blij met deze firmware. Ik heb echter nog een vraag:
Wie gebruikt deze firmware op een platbeeld TV? Ik bedoel zo'n TV waar de boven- en onderkant afgehaald zijn, ook wel bekend als breedbeeld.... ;-)

Een kennis van mij heeft ook de Yakumo en ik ben nieuwsgierig hoe de ondertitels
dan in beeld komen. Het lijkt mij dat de onderste regel wegvalt. Of gaat de ondertiteling automatisch mee omhoog als je naar 16:9 schakelt in het setup menu?

Overigens heb ik het slechts één keer meegemaakt dat de subs wegvielen in een half jaar tijd.
En dat bij een gewone oude DivX 3.11. Frequency. Eén van mijn favoriete films. Al vaker gekeken op de Yakumo maar nog niet eerder (en later ook niet weer) voorgekomen.
Zelfs bij een film met AC3 geluid vielen de subs niet weg. Ook meerdere malen gekeken.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online
vreemd. als ik hier een dvd aan het kijken ben komt er na een tijdje een zoemend geluid uit de speler. lijkt een beetje op een ventilator. gaat na een tijdje vanzelf weer weg. komt iemand dit bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertvanErnie
  • Niet online
lazyed schreef op zondag 06 maart 2005 @ 15:16:
vreemd. als ik hier een dvd aan het kijken ben komt er na een tijdje een zoemend geluid uit de speler. lijkt een beetje op een ventilator. gaat na een tijdje vanzelf weer weg. komt iemand dit bekend voor?
hier nimmer gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi!

Heb ook interesse om deze speler aan te schaffen (spotgoedkoop: ca. 50 euro :P ) ...
Maar heb nog een vraagje :

Ik heb hier wel al gezien dat de speler het aankan wanneer er meerdere films + meerdere subs op een DVD'tje staan, maar is dat dan enkel zo wanneer dit koppel telkens in een aparte dir staat ? (zoals bij de Magnum DivX speler van Aldi).
Ik heb namelijk al mijn dvdtjes zo geschreven dat alle films gewoon samen in de rootdir (met gelijkgenaamde .srt-bestanden) staan, en zou het zonde vinden als ie enkel de subs afspeelt van de eerste avi ...

En verder: ik vermoed dat dit spelertje ook geen Qpel slikt eh?

Iemand die me meer kan vertellen? Thanks!

... tot zover mijn eerste postje op GoT O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hem gekocht!
maar serienummer is nu weer wat anders alsdat hier voordien stond :
(05.000501)
subserie is wel zelfde (...02)

krijg de PYPS-subs er niet op ("unknown disc") :'(
nochthans geschreven met gesloten sessie,
en in hun laatste firmware-ISO staan alle mogelijke bins :
YFAD..., YGAD...,YWAD....
iemand een idee (kvind het jammer dat de standaard subs slecht worden afgebroken...)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik weer eens...

Inmiddels gebruik ik de laatste firmware van MTZ. (V3 codepage 1252). Deze ondersteund ook alle Nederlandse karakters.

Wat plussen en minnen die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken:

+ Packet bitstream ondersteuning!!! Spelen nu vloeiend af.
+ Perfecte Nederlandse karakters zoals è en ï
+ Veel snellere start van de film
+ Nu ook .sub ondertiteling mogelijk
+ Veel langere zinnen op één regel (ca. 45 tekens)
+ Mooiere achtergrond en file browser
+ Nu worden ook (voor het gemak) de ondertitelingbestanden weergegeven.
+ Veel films spelen vloeiender.
+ Bij één zin staat deze onderaan.

- Weinig karakters in filebrowser
- Kleine letters in ondertiteling zijn niet "outlined" maar in een doorzichtig achtergrondje.

MTZ heeft deze firmware zeer snel nog geschreven voordat hij tot 15 september offline ging.
Ik verwacht dat hij daarna verder zal ontwikkelen.

Persoonlijk vind ik deze firmware zeer succesvol. En als de "bugs" kunnen worden opgelost zou je kunnen spreken van een perfecte firmware. Ook heb ik nog niet kunnen waarnemen dat de film even "hapert" als de ondertitels in beeld komen.

Oh ja, nog even dit: Ik maak altijd vier kopiën plus het origineel. Dus,

YAD2710.BIN
YAD2710G.BIN
YFAD2710.BIN
YGAD2710.BIN
YWAD2710.BIN

Zorg altijd voor hoofdletters, ook .BIN. Er zijn nog een viertal namen mogelijk namelijk:
YC2710G.BIN
YEAD2710.BIN
YGC2710.BIN
YWD2710G.BIN

Ik heb ze niet nodig maar voor sommige, nieuwere Yakumo's zijn ze wel eens nodig. De speler haalt automatisch het juiste bestand er wel uit.

LINK VERWIJDERD WEGENS NIET WERKEND (ZIE ONDER)

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip!

(Trouwens, die link van je werkte niet voor mij... dus voor de mensen, in deze thread kun je hem downloaden: http://board.softpedia.com/lofiversion/index.php/t413.html )

Net geinstalleerd en het ziet er prima uit. Idd mooie achtergrond en dergelijke, films lijken het ook prima te doen. Moet het nog uitgebreid testen maar daar heb ik nu even geen tijd op. Had hiervoor de iexpert firmware welke het ook wel prima deed. (Ook packed bitstream support en dergelijke).

Zal later nog eens kijken of ik hier nog qwat over kan vermelden maar nu moet ik er vandoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen dank,

Ik hoor nog graag wat je bevindingen zijn v.w.b deze firmware. Bij mij werkt mijn link overigens prima.
Maar dat kan zijn omdat ik mij geregistreerd heb op dat forum. Als je jou link gebruikt zie je wel de post van MTZ maar niet de attachment. Je kunt deze namelijk alleen zien (en dus ook downloaden) als je bent geregistreerd. Dit als tipje voor de mensen die het bestand ook niet zien.

Ik zal zometeen eens kijken wat er gebeurt als ik op de andere PC de link gebruik.

Hmmmm, werkt inderdaad niet. Ik zal de link maar verwijderen.
Bovenstaande info is genoeg voor belangstellenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ben nu een filmpje aan het kijken en het ziet er nog steeds goed uit... leek te schokken in het begin maar bleek aan de dvd zelf te liggen, niet aan de speler :)

Ik vind die korte bestandsnamen (mp3-dvd in de filebrowser) wel erg jammer trouwens... dat is mijn enige nadeel/opmerking op dit moment. Verder zag ik dat deze gebaseerd is op de Ixpert firmware welke ik heirvoor had, prima dus en deze mkz ziet er toch een STUK netter uit!

Nou heb ik volgens mij wel een firmware gehad MET long filename support... maar echt geen enkel idee meer welke of waar. Ik zal kijken of ik dat nog eens uit kan zoeken.

Maar voorlopig maakt deze een goede indruk... En over dat forum, volgens mij zag ik dat iemand anders een link naar die firmware had geplaatst... via die link downloade ik hem. Ach, het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daar ben ik weer..

Ja, ik heb ook wel eens een firmware gehad met lange filenamen in de browser. Dat was de PYPS firmware die ik hiervoor gebruikte. Ik moet trouwens zeggen dat ik het verkeerd had met de ondertitels. Zij vallen NIET weg. Ik had zelf een slecht schijfje op 8X gebrand terwijl ik nu precies dezelfde inhoud op 4X heb gebrand en nu gaat alles vlekkeloos!! Ik zal dus ook dat minpuntje uit mijn post verwijderen.

Hij draait feilloos bij mij nu. Let op! Ik had eerst ook de firmware die je wel kan zien in het forum zonder registratie. Echter dat is 1250 codepage en dan worden een aantal vaak voorkomende accenten op letters zoals ï, ë, ò en meer verdraaid tot andere tekens uit oost Europa.

Nu heb ik dus 1252. Dat gaat perfect voor Nederlands.

Voor Xsempre: Ja, Qpel wordt ondersteund. En ik weet niet of het je al gelukt is om te upgraden
maar maak eens kopieën (in een andere map) en verander de bestandsnaam telkens naar een van de in mijn post genoemde namen. Brand nu ALLE bestanden, dus ook de eerste vijf, in de root van een CD. Sluit deze af en probeer het nog eens. De speler zal, zoals eerder gezegd, zelf het juiste bestand kiezen en gebruiken voor de upgrade.

Let op! Alle upgrades zijn altijd voor eigen risico. Dat staat meestal ook op de bronsite te lezen.
Succes.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ok, zal idd een PYPS firmware geweest zijn...

Nu las ik dat zij ook bezig zijn (nog steeds) met een nieuwe firmware voor de Yakumo, ook met Packed Bitstream support... maar daarmee gaat het allemaal wat minder hard (qua updates) dus ik kijk daar gewoon af en toe of er al wat nieuws te vinden is.

Moet wel zeggen dat de looks bij deze firmware me enorm aanstaan... ziet er echt heel netjes uit!

Verwijderd

Enkele weken later....

Daar ben ik weer eens. Ik gebruik nog steeds ongeveer dezelfde firmware maar dan in een enigzins gewijzigde versie. Deze heb ik ook op hetzelfde forum geplaatst en in dezelfde thread.

Deze verschilt niet veel van de andere maar ik heb het "grote" lettertype gewijzigd. En ook lange bestandsnamen zijn te lezen in de browser. Met de "large fonts" passen er nu circa 55 tekens op een regel.

Mijn TV (Philips) had nogal veel overscan d.w.z. dat een groot deel van het beeld buiten het gezichtsveld valt. Ik heb deze overscan in de TV teruggeregeld. Nu vallen er ook geen letters meer buiten beeld. Natuurlijk is niet elke TV gelijk dus de kans is groot dat het met anderen wel meevalt.

Ik mis in elk geval geen stukje ondertitel meer. Het was namelijk zo dat wanneer er net één of twee letters niet meer op de eerste regel pasten dan werden deze op de tweede regel geplaatst. Dat zou nog tot daar aan toe zijn, ware het niet dat de werkelijke tweede regel in dat geval helemaal niet meer werd weergegeven.

Helaas kun je op dit forum geen bestanden uploaden dus kijk maar eens op het softpedia forum.
Onder DivXpert firmwares thread over Yakumo. Wel is registratie vereist. Anders zie je de bestanden niet en kun je ze dus niet downloaden ook....

Misschien dat iemand anders hem ergens kan hosten... Ik lees het nog wel.

Verwijderd

Ha Tonne,

Ik zal hem morgen eens proberen, long filename support zou weer een pluspunt zijn! Maar nu is het tijd om te gaan slapen ;) Ik laat nog wel horen hoe het is afgelopen in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook gekocht, maar ik krijg het ondertiteling echt niet aan de praat.
Een divxfilm + srt heb ik op cd gefikt, maar het lukt gewoon niet! (bestandnamen zijn hetzelfde).

Ik heb al verschillende firmwares geprobeerd .. maar tervergeefs

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt nu wel aardig, alleen de achtergrond van mijn ondertiteling is licht grijs.
en soms krijg ik <i> in het ondertiteling
Pagina: 1 2 Laatste